Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maxime Verhagen: "Misschien wel DUIZENDEN slachtoffers door slecht onderhouden fietspaden!"

En in België kunnen ze al helemaal niks

Van harte gecondoleerd aan het wegennet van België, een soort supercrossbaan maar dan van asfalt, u bent zojuist officieel overleden door de woorden van Bouwend Nederland-baasje Maxime Verhagen. Nederland is al een drama, want door bezuinigingen in de infrastructuur vallen er volgens Maxime ieder jaar al 'HONDERDEN, MISSCHIEN WEL DUIZENDEN SLACHTOFFERS DOOR SLECHT ONDERHOUDEN FIETSPADEN' (het zijn er ieder jaar iets meer dan 200 maar okee). En als we niet oppassen, sterft de hele bevolking uit. "WE ZIJN HIER GEEN BELGIË EN DAT WIL IK GRAAG ZO HOUDEN. MAAR HET IS EEN TIKKENDE TIJDBOM. DE VERSLECHTERING GAAT GELEIDELIJK. VEEL VIADUCTEN EN TUNNELS LOPEN TEGEN HET EINDE VAN HUN LEVENSDUUR." Volgens de slechtste CDA-leider in de periode tussen Balkenende en Buma gaat het natuurlijk alleen om poen. Miljoenen miljarden miljoenen. Jammer dan Maxime! Ons geld is allang op weg naar Zuid-Europa. Opa kan lekker z'n poot breken op die gammele fietspaden hiero.

Reaguursels

Inloggen

Natuurlijk preekt hij voor eigen parochie, maar helaas heeft hij wel gelijk dat veel infrastructuur slecht wordt onderhouden.

kapitein_berendbotje | 24-07-20 | 21:32

In Vlaanderen worden de wegen keurig op orde gebracht. Tenminste als je als gemeente het geluk hebt een etappe te mogen ontvangen van de ronde van Steenokkerzeel of het criterium van Jezus-Eik.

strawdog | 24-07-20 | 19:27

De nieuwe begroting komt er weer aan én de verkiezingen zijn in zicht, dus lopen de duurbetaalde lobbyisten (lees: oud-politici) de deur weer plat in Den Haag. Ûs Maxime heeft vast wel weer een kant-en-klaar filmpje met dramatische muziek, compleet met wat verontrustende tekstjes laten voorbereiden door zijn media-team. De copy/paste-redactie hoeft het alleen maar even te uploaden of te knippen en te plakken, en huppekee! Een Vandaag, Nieuwsuur, Op1, etc., etc., zijn vanavond weer gevuld.

Middenmoter | 24-07-20 | 18:33 | 1

Ja, precies dit. Pechthold met zijn cbr die miljoenen verlies lijdt dit jaar... 'de banden met het ministerie zijn goed'... ook zo doorzichtig.

zevensprong | 24-07-20 | 19:00

In Vlaanderen zijn de wegen en openbare ruimte in de regel slecht onderhouden. Reden? Miljarden die ieder jaar aan de Waalse klaplopers worden overgemaakt. Maar het echte probleem zijn niet slecht onderhouden fietspaden (haha wat is dat in Belgie), maar de beroerde chauffeurs. Maar ja wat wil je met een systeem waar je met slechts 20 uur aangetoonde rijles een voorlopig rijbewijs kan behalen.

MikeTheBull | 24-07-20 | 16:26

Ik vind dat we hiervoor het EU Noodfonds Voor Zielige Landen moeten aanspreken. Waarom zouden alleen Zuideuropese landen de grote EU piñata een mep mogen verkopen?

PikInLilly | 24-07-20 | 15:53

Met een verplichte helm op je kop wil niemand meer op een electr. fiets dus dat scheelt een slok op een borrel

frisenfruitig | 24-07-20 | 15:24

Wordt tijd dat ze in Oeganda gaan collecteren om onze wegen te repareren. Zo gaat het andersom ook altijd, dus nu mogen zij een keer.

zwarte_weduwe | 24-07-20 | 14:42

Het fietspad aan de NL kant van die grens (vlak voor de grens moet je de weg op met je fiets) is ook niet al te best. Smal en slecht onderhouden.

algoritmos | 24-07-20 | 14:20

Alle fietsers moeten tot nader orde thuis blijven. Deuren en ramen gesloten houden tot die levensgevaarlijke fietspaden landbreed zijn verholpen. Hou uw telefoon in de gaten voor nadere instructies.

Nehemia | 24-07-20 | 13:54

Fietspaden zijn tegenwoordig gevaarlijker dan snelwegen.
Hoogste tijd voor de invoering van een rijbewijs voor electrische fietsen.

Gulliver | 24-07-20 | 13:44

Maxim preekt weer voor eigen parochie.

Mijn klomp breekt | 24-07-20 | 13:09

Al ons geld verbrand aan onderwijsdrammers, zorgbureaucraten, EU-subsidiesponsens, klimaatfetisjisten en andere GL/D66 speeltjes. Vind je het dan gek dat er geen geld meer over is voor fietspaden ? Of criminaliteitsbestrijding ?

beniknouzoslim | 24-07-20 | 12:44

Als onze pensionado’s straks zachtjes zoeven over strakke asfaltpaden aan de costa’s weet dan, het is dankzij onze belastingpoet kado gegeven

Feitenpliesie | 24-07-20 | 12:41

Omg, leeft dat fossiel nog? Wat staat ons nu weer te wachten? Dat hij uit de CDA krochten is gekropen.

Voorhebben | 24-07-20 | 12:20 | 3

Hij gaat Hugo opvolgen als die door het ijs is gezakt.

vranac | 24-07-20 | 12:49

Ik kan me dat CDA congres nog heugen dat Camiel Eurlings hem een paar veren in zijn reet stak.

Nehemia | 24-07-20 | 13:57

Het zijn de snelheidsverschillen op de fietspaden veroorzaakt door de e-bikes en pedelecs. Jongeren én ouderen razen en zijn een grotere ramp dan die (⁽!⁽&#(@ wielrenners. Een takje en je gaat...

Laatst zag ik weer een nieuwe... hele dikke banden (8 cm of zoiets) en niet trappen (wat is de zin van een e-MTB??). En straks klagen we weer dat de jeugd te dik wordt.

Enrique C | 24-07-20 | 12:07 | 5

Het heeft ook te maken met het feit dat jugend de elektrische fiets heeft opgevoerd. Het feit dat al de bezorghenkies die nergens naar kijken zijn overgestapt van een scooter naar een fiets. Het feit dat krakkemikkige bejaarden (gelukkig!) weer mobiel zijn met een elektrische fiets. En tot slot het feit dat veel mensen niet inhouden als ze een potentieel gevaarlijke situatie tegenkomen. Het valt mij op hoeveel fietsers gewoon met bijna 30 voorbij stomen als er mensen met een kind of hond lopen op het fietspad (wat hier buitenaf soms ook als wandelpad fungeert)

kobuskuch | 24-07-20 | 12:35

@EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 12:29:
Op een skipiste heeft iedereen die lager skiet voorrang. Ook de andere skiregels gelden zoals aan alle kanten inhalen - maar de skiër die je inhaalt mag op geen enkele manier gehinderd worden of in gevaar gebracht worden.

Op een fietspad hoor ik inderdaad niet wat achter mij aan komt suizen. Stel dat ik een takje, gat of een ribbel ontwijk, dan zwiep je eromheen. Als dan zo'n e-maniak eraan komt, dan zal het fietspad snel te smal zijn. Hoe sneller je gaat, hoe meer ruimte je moet geven. Ruimte die er niet is. En in onze bossen heb je dan ook nog tegenliggers...

Enrique C | 24-07-20 | 12:58

@Enrique C | 24-07-20 | 12:58:
Oh en in-ear-earphones en koptelefoons helpen ook niet!

Enrique C | 24-07-20 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar ligt de grens met Zuid-Europa? Als dat bij Hazeldonk is kan ga ik voortaan in Belgie fietsen.

Arie Boom-SWA | 24-07-20 | 12:00

Nou die Ronald Plassterk is ook van z'n fiets gepleurd, de spuit 11 van het PvdA komt via een linkse omweg (enkel Polen wordt nog even en passant zwart gemaakt) in zijn wekelijkse column in de TeleBelg komt hij tot de conclusie dat de partij standpunten van het PvdA niet klopte (en dat geeft een goed gevoel bij de huidige standpunten).
We zijn gewoon een schuldenunie in geloodst, versneld en onder de dekmantel van de corona-crisis. Niet via een normaal debat en standpunt van de regering, want reces (ja, de EU is wel een soort van slim, in volkstaal achterbaks).
Geld gaat beheerd worden door de EU en die fietst het alle kanten op, behalve de goeie.
Maar niet getreurd onze PvdA ex-bewindvoerder, komt volgende week met de oplossing. Jammer dat de PvdA blijkbaar allemaal goeie mensen heeft, maar nooit als ze operationeel zijn.
We zijn benieuwd.

bananabanana | 24-07-20 | 11:54 | 5

@Enrique C | 24-07-20 | 12:08:
Die heb ik óók. :)
Mijn diplomaatje Moleculaire Celbiologie is inmiddels uit het Stenen Tijdperk.

EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 12:21

Wel eerlijk van hem, beter laat dan nooit, hoorde Timmermans net op de NPO, kan er niet tegen gelijk uitgezet.

Uw Verzekeringsadvis | 24-07-20 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn deze mensen ook op Corona getest? Want dan zijn het wellicht Coronadoden en hebben die fietspaden er helemaal niks mee te maken.

azijnseikerT | 24-07-20 | 11:54 | 1

Dan maken we er gemakshalve maar Coronapaden van.

Nehemia | 24-07-20 | 13:59

Iedereen ruikt geld. De regering strooit met miljarden. Miljarden naar de EU, naar de gemeenten, naar de ZZP'ers, de zorg, de boeren, de NOW gelden, de Groene Gekte, het CBR van Peggold en nu de wegenbouw. Ze weten dat het kabinet onder Rutte geen gevoel heeft voor de waarde van geld en dat Rutte en zijn ministers alles met geld willen afkopen. Het is graaien, graaien en nog eens graaien uit de diepe (schulden) zakken van Rutte.

Graaier | 24-07-20 | 11:46

Dan in Nederland

Risingson | 24-07-20 | 11:29

Tiene rason.

Cocorico | 24-07-20 | 11:43

Hebben wij oversterfte op de fietspaden dan? En is R 0 of is R 1?

Lorejas | 24-07-20 | 11:42 | 1

Er is vooral veel oversterfte op de voorsoorteerstroken.

Nehemia | 24-07-20 | 14:00

smeermaas ook echt

Schwanzeleber | 24-07-20 | 11:35

Eerst de fietspaden in Italië verbeteren.

Gaat het niet dan? | 24-07-20 | 11:34 | 3

Rutte is al gesignaleerd op weg naar Brussel met bakfiets met daarin los gestort 21 miljard hij wordt geëscorteerd door 6 boa's op tandems. Terhoogte van Antwerpen draagt hij dit over aan een delegatie van de Tour de Frans die dit in ijltempo naar Spanje en Italië, Frankrijk fietsen

Goedverdoemme | 24-07-20 | 11:45

Nee, alleen patatten. Sorrie.

elfenstein | 24-07-20 | 12:03

10 miljard Covid-19 geld naar Frankrijk voor windmolens, Even wachten met die fietspaden dan maar.

https://www.youtube.com/watch?v=sdXhlV5FMF8

Datgingniegoed | 24-07-20 | 11:22 | 1

Die Eppink weet waar hij over praat en maakt de mensen veel te wijs, vandaar dat dit interview via ON moest gaan. Jammer hier had eigenlijk een onafhankelijke staatsomroep moeten staan, die de wat kritische geluiden laat horen over de EU subsidie deal. Maar vertellen hoe de vork in de steel zit op het gebied van het vergadergedrocht EU is niet iets waar de PvdA/GL/X66 staatsomroep in uitblinkt. Wel in het eenzijdig spuien van EU propaganda (alles is daar mooi en goed wat ze doen).

bananabanana | 24-07-20 | 11:37

Alles in België is veel beter als in Nederland daarom graag veel Nederlanders daar heen en heel weinig andersom. U weet wel Dikke Nekken enzo.

Cocorico | 24-07-20 | 11:21 | 3

Dan in Nederland

Risingson | 24-07-20 | 11:29

Weet je dat zeker?

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 11:58

De wegen in België zijn abominabel slecht.

Nehemia | 24-07-20 | 14:04

Ik ben benieuwd hoe we van de onafhankelijke en immer EU kritische staatsomroep op de hoogte worden gehouden aan de donatie van miljarden (natuurlijk onder zwaar protest vrijgegeven).
Klopt het dat die kneuzen in de EU na het vullen van hun eigen zakken (doen ze goed hoor, ;) jij ook Sophie in het Geld onze vriendin daar namens X66) nu bezig zijn om deze subsidie weer te herverdelen?
Ik zag toch echt een berichtje dat landen met een slecht rechtssysteem er slecht vanaf komen, is dit om het functionaliteit van het Nederlandse rechtssysteem tegen het licht te houden of om de Polen ook in de PvdA/GroenLinks/X66 zelfvernietigingsmodus te krijgen?
Nou ja, het is te hopen dat Sophie daar samen met haar vriendinnen van GroenLinks over veilige fietspaden iedere dag naar kantoor kan fietsen, door al die sinds de jaren tachtig opgefleurde wijken. En ach, zij hebben geen last van nasissers. Dat is alleen voor blonde FvD en PVV meiden, die stellen zich aan en zien niet de prachtige dingen van andere culturen, zoals alleen PvdA/GL/X66 meiden dat kunnen.

bananabanana | 24-07-20 | 11:16

Goedkope verkooppraatjes van Maxime. Geef hem een schep en zet hem echt aan het werk met de handjes.

CaseyForPresident | 24-07-20 | 11:15

Maxime, voorzitter van de Wegenbouwersvereniging. Laat hem gaan protesteren tegen de Stikstofcrisis

Tilbabwaan | 24-07-20 | 11:05

Volgens de foto blijkt Belgie het Noord Westelijke land, eh provincie te zijn van de EU. Nooit geweten.

forecastle | 24-07-20 | 11:01

Oorzaak zijn de E-bike en de elektrische fietsen welke de laatste 5 jaar massaal zijn verkocht en de fietspaden overbelasten, door dat de mensen te lui zijn om gewoon te trappen. Ook de bromfietsen en scooters op riiwielpaden veroorzaken de meeste slachtoffers, daarbij zijn er tig idioten welke met een opgevoerde E-bike met 60 km P/U over de paden scheuren. En dan nog die bakfietsmoeders totale ramp. Net zo als met het Stintvoertuig is het wederom niet de schuld van verkeer en waterstaat want dit ministerie laat alles gebeuren. De lobbyist van het CDA is ook allang niet meer buiten geweest.

Goedverdoemme | 24-07-20 | 10:59 | 2

De oorzaak is dus óók gebrekkige handhaving.
Toe overheid: doe eens een experiment met privatisering van handhaving op fietspaden. Bewijs en controle dmv bodycam, deel van de boetes als inkomstenbron Etc

Dr. Worstenbroodje | 24-07-20 | 12:02

@Dr. Worstenbroodje | 24-07-20 | 12:02:
Correctie: *vooral* het gebrek aan handhaving.
Zoals zo goed als altijd, bij zowat alle soorten overtredingen.

EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 12:32

Maxime werkt aan zijn geloofwaardigheid met z'n duizenden slachtoffers... Beetje doorzichtige call van de goede man.

Pummetje | 24-07-20 | 10:59 | 1

Het is geen goede man, om de Belgen zo weg te zetten over hun, volgens hem vermeende slechte wegen.
De wegen in Belgie zijn over het algemeen niet slecht, ongevallen die gebeuren hebben voor het overgrote deel te maken met onaangepast rijgedrag.
Overigens speelt dit NL net zo,

VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:03

De man lult. In mijn gemeente is er 400 miljoen na verkoop ENECO. Al het geld meteen in fietspaden, fietsstallingen en naar de andere klimaatbullshit. Constant nieuwe fietspaden. Soms hetzelfde stukje 2x in een jaar vanwege riolering. Fietsers op elk stoplicht voorrang, ook in wintermaanden 's nachts. En de fietser zoveel mogelijk het autoverkeer invlechten. Is er een parallelweg achter de hoofdweg, dan hup een baan van de hoofdweg af. En betalen, nee natuurlijk niet. Parasieten zijn het.
Overigens, Verhagen zou zich meer druk moeten maken over de balansen van bouwbedrijven. Tegenslag na tegenslag. Marges die niet worden gehaald. En dat bij dalende rentes over de laatste tien jaar. De dalende rentes kunnen bij de calculaties van projecten niet worden ingeprijsd. Dus Maxime pakt dat eens aan. Telkens het oplichten van beleggers doet geen goed.

arlen | 24-07-20 | 10:58 | 6

Wij zijn een ‘fietsland’ geworden toen er gemiddeld 500 kinderen per jaar omkwamen in het autoverkeer. Plak daar maar een prijskaartje aan.

Alquest | 24-07-20 | 17:40

@Zoiets | 24-07-20 | 11:12: Inderdaad, betaal elk kwartaal wegenbelasting en parkeervergunning voor de familiebak maar gebruik zoveel mogelijk de fiets.

kapitein_berendbotje | 24-07-20 | 21:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier in de buurt alleen maar verbrede snelfietspaden. Alles opnieuw voorzien van nieuw asfalt. Er gaan meer mensen dood door corona en de financiële gevolgen ervan (met dank aan mark 'geen geld naar Italie' Rutte)

elco485 | 24-07-20 | 10:56

België heeft perfecte fietspaden

shimanski | 24-07-20 | 10:52

Omtzigt zou hier niet in trappen, bijna alle wegen zijn nieuw, daarom werd het die bloemschoenclown ... er moet weer meer geld naar die cdabouwfraudevriendjes van Elco en Maxime.

Watching the Wheels | 24-07-20 | 10:51

Het fietspad in ons dorp is zo slecht ...
Er liggen al 3 dagen 2 dooie bejaarden die met hun lekschieterse fiets in een diepe kuil zijn gereden.
Wanneer kom je ze opruimen Maxime?

Schadenfreude | 24-07-20 | 10:51 | 1

Er komt vanzelf een Soylent Green wagen langs.

Nehemia | 24-07-20 | 14:28

Ik denk eerder dat Bouwend Nederland naar klusjes hengelt. Iedere verkeerslachtoffer is er een teveel maar zijn natuurlijk niet allemaal aan het wegdek van fietspaden te wijten. Maar ach, Maxime Verhagen, niet gebarsten tijdens zijn eerste leugen.

Red shirt | 24-07-20 | 10:50 | 1

Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Fase 1: bedenk een gevaar en geef daar ruchtbaarheid aan. Fase 2: suggereer oplossing die alleen jij kunt geven.

LucaBrasi | 24-07-20 | 13:09

Als het dorpje op de foto Smeerkaas had geheten, was mijn fietsvakantie daarnaartoe geweest. Zo jammer dit.

VP732 | 24-07-20 | 10:49

Volgens mij kun je een euro maar 1 keer uitgeven. Als Mark-hahaha-nee joh !-hahaha-Rutte het geld met kruiwagens vol richting het Zuiden rijdt kun je hier geen fietspaden meer onderhouden. Dat kan een kind nog wel verzinnen.

Motleycrew | 24-07-20 | 10:47

Gewoon een mondkapje opzetten, helpt overal tegen.

RickRD | 24-07-20 | 10:46 | 2

Gauw de petitie tekenen op mondkapjenou.nu

VP732 | 24-07-20 | 10:50

Het panacee voor al uw klachten.

Nehemia | 24-07-20 | 14:34

Per direct m’n provinciale opcenten retour!

Fuckinghell | 24-07-20 | 10:45

Alles is een crisis. Volgens mij betalen we de overheid juist om crisissen te voorkomen, zodat we fijn en ongestoord kunnen leven. Het omgekeerde lijkt nu het geval.

Realisties | 24-07-20 | 10:45 | 1

Het woord 'crisis' heeft in de dagelijkse spraak een negatieve lading. Van oorsprong is de term echter neutraal. Etymologisch komt het voort uit het (oud)Griekse werkwoord κρινομαι (krinomai) met de betekenissen scheiden, schiften, onderscheiden, beslissen, beslechten, richten en oordelen. Zo bezien, is een crisis een 'moment van de waarheid', waarop een beslissing moet worden genomen die van grote invloed is op de toekomst

Toetsenbordcomplex | 24-07-20 | 10:49

Op zich heeft hij wel een punt, de overheid gaat nu weer overal op bezuinigen maar snijdt niet in haar eigen vlees.

NanoTube | 24-07-20 | 10:42

Peter R. de Vries vindt het allemaal nog wel meevallen. Die man heeft echt overal verstand van, een waar orakel!

Acidstain | 24-07-20 | 10:42 | 2

In een Bimmer van een ton zou ik dat ook vinden.

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 11:03

Met Peter R de Vries heb je geen Wikipedia meer nodig.

Nehemia | 24-07-20 | 14:36

België is de reden dat ik via Dld naar Frankrijk rijdt.

DrumPiet | 24-07-20 | 10:42 | 3

Uitstekendt!

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 11:01

Als via Maastricht richting Frankrijk rijdt heb je heel goede wegen, totdat je een eind in Wallonie bent, dan wordt het minder.
De Duitse wegen zijn lang niet overal top.

VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:07

Is hij misschien een bastaard zoon van pater Leopold Verhagen?

kapt.Jerkoff | 24-07-20 | 10:35 | 1

Nee, want hij heet ook Verhagen.

DrumPiet | 24-07-20 | 10:42

Overigens is Belgisch Limburg (waar de foto ook genomen is), niet voor niets het fietsparadijs. Je kunt daar uitstekend fietsen over goed onderhouden en talrijke veilige fietsroutes.

LucaBrasi | 24-07-20 | 10:34 | 3

Die fietsers is erger dan een vliegenplaag, kijkt naar niks, pakken zich voorrang, rijden op de rijbaan ook als er brede fietspaden zijn.
Bochten afsnijden, etc.

VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:09

@VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:09:
Bedoel die fietsers met renfiets, die andere fietsers zijn even goed kudt.

VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:10

@VW, alles ist vorbei | 24-07-20 | 11:09: Als je op de fiets zit verander je van Dr Jekyll in mr Hide.

Nehemia | 24-07-20 | 14:39

Is het niet simpeler om fietsen op de openbare weg te verbieden?
Verbieden is altijd goed.

Mr_Natural | 24-07-20 | 10:33 | 4

@K. Letskoek | 24-07-20 | 10:57: Vanmorgen bijdehandjes gegeten ipv. kletskoeken

kapt.Jerkoff | 24-07-20 | 12:40

Oké, dan gaan we wel lopen.

Nehemia | 24-07-20 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer.
Ons spaargeld voor onderhoud is in een zeecontainer gepropt en enkele reis naar Brussel vertrokken. Tzal onderweg wel in een diep gat zonder wegdeksel vallen.

Jan Passant mk2 | 24-07-20 | 10:33

De kans is dus groter dat je sterft door een fietstochtje dan aan corona.

leo de pejo | 24-07-20 | 10:33

Hij heeft groot gelijk.
Elke wielrennert weet dat bij menig gemeentegrens de ware asfalt-hel begint.

de Voorzittert | 24-07-20 | 10:32 | 1

Wielrennerts die de gemeentegrens passeren.
Dat zouden ze sowieso moeten verbieden.
Hou het maar lekker bij een rondje rond de moskee.

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 10:41

Dit had je al aan zien komen. De overheid heeft de afgelopen jaren steeds meer de normen voor fietspadbreedtes omhoog geschroefd (van 1,3 meter naar 2 meter per rijrichting). Dat maakt die fietspaden alleen maar duurder bij het aanleggen en duurder in onderhoud. De Belgen hebben gatenkaas, omdat zij Amerikaanse normen hanteren met rijstrookbreedtes en ze dit eigenlijk niet kunnen betalen/onderhouden. Nederland heeft altijd smalle smalle rijstroken gehad, waardoor meer geld over is om de boel zo glad als een biljartlaken en scheurvrij te houden.

Alexander des Burgus | 24-07-20 | 10:31

In 2018 kwam het kabinet ook met het bizarre plan van nul verkeersdoden in 2030 wat onmogelijk is want Wet van Murphy.

laatjenietkisten | 24-07-20 | 10:30 | 2

Als we allemaal dood zijn gegaan aan Corona klopt het.

Bennie Boos | 24-07-20 | 10:43

Nul doden is inderdaad utopische luchtfietserij.

Nehemia | 24-07-20 | 14:45

Haha, hilarische video, thank you for sharing!

Von Knarrenstein | 24-07-20 | 10:59

En dan nog een boete krijgen. Absurd.

Nehemia | 24-07-20 | 15:08

Zoveel doden? Moeten we niet in lockdown totdat het aangepakt is? Of verbieden we fietspaden gewoon. Dat is ook een veelgekozen oplossing vandaag de dag, maar de makkelijkste en meest gekozen oplossing blijft gewoon wegkijken.

keistad | 24-07-20 | 10:29 | 1

Veel doden... ook door opgevoerde scooters op de fietspaden. Waarom doet men daar nauwelijks iets aan? Privatiseer die opsporing desnoods (bodycam!).

Dr. Worstenbroodje | 24-07-20 | 11:01

Kan iemand me uitleggen waarom er geen huizen gebouwd kunnen worden maar wel wegen aangelegd kunnen worden?

Mr_Natural | 24-07-20 | 10:29 | 2

Eerst de wegen voor de huizenbouwers.

kwark001 | 24-07-20 | 10:30

VVD: Zoveel mogelijk wegen aanleggen zodat zoveel mogelijk mensen afhankelijk zijn van de auto, die je dan dus heerlijk kunt uitmelken. VVD is ook van zo min mogelijk huizen bouwen om de huizenprijzen (en daarmee dus ook de WOZ-waarde en OZB-inkomsten) lekker hoog te houden.

Alexander des Burgus | 24-07-20 | 12:43

We zijn hier geen België?

*R-kaart doet trekken*

Prof. Dr von Fotze | 24-07-20 | 10:26

Vergeet niet een paar kades in Amsterdam.

Feynman | 24-07-20 | 10:24 | 1

Of juist wel?

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 10:49

Eerlijk is eerlijk, de kwaliteit van het wegennet in België is abominabel. Ik denk dat teveel geld naar Wallonie en Brussel gaat.

Phantomas | 24-07-20 | 10:22 | 9

@Blasfemie | 24-07-20 | 10:27: Beetje waar. Ze rijden vaak in grote, nieuwe bedrijfwagens over wegen van Bulgaars allooi. Ze wonen niet zelden in een grote vrijstaande villa, maar dan wel aan de meest deprimerende lintbebouwing waarbij de godsganse dag wagens met 70 km op 1,5 meter van je voordeur voorbij denderen.
Maar: dat beeld van de vermogens is wel deels vertekend door de hoge pensioenreserves in NL die volgens mij niet terug worden gerekend naar de burgers.

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:33

@Glasgow Argus | 24-07-20 | 10:32: 2019: De KU Leuven is ook dit jaar de enige Belgische universiteit in de top 100. Ze gaat bovendien alle Nederlandse universiteiten vooraf en is zevende van alle universiteiten op het Europese vasteland.

Earl_of_Doncaster | 24-07-20 | 10:38

@Earl_of_Doncaster | 24-07-20 | 10:38: Delft en de UvA staan op nr 50 en 64, respectievelijk. De KUL komt niet verder dan nummer 80.

Voor wat het waard is, natuurlijk. Buiten de top-10 is er vooral een hoop grauw.

Glasgow Argus | 24-07-20 | 10:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Onbegrijpelijk dat mensen er op uit trekken.

Zoals een groot visionair op deze site al tijden aangeeft:

Bleib zu hause!

Toetsenbordcomplex | 24-07-20 | 10:22 | 1

Een groot visionair op deze site....
Ik laat me graag verassen.

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 10:58

Lobbylul. In dit land moeten gewoon weer ingenieurs aan de tafels en niet de uitgerangeerde leden van het Kartel.

Piet Karbiet | 24-07-20 | 10:22 | 4

Verhagen het cliché beeld van een zeer foute politicus.
vertrouw die nog niet om een nieuwe gloeilamp in de buitenlamp van de schuur te schroeven.

captain-caveman | 24-07-20 | 10:31

Eens maar mensen die wat kunnen zijn een uitstervend ras.

revolte | 24-07-20 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Er bestaan nog nazaten van de aanstichters die de afscheiding van Nederland hebben bewerkstelligd, daar kunnen de Belgen wraak op nemen!! België is een depressief stukje land met zeer slechte wegenbouw, huizenbouw, regeringsfiasco en koningshuis soap! Van een vrijwillige terugkomst bij Nederland kan geen sprake meer zijn, dit zou voor straf nu alleen nog maar door gewelddadig ingrijpen van Nederland kunnen, de regering is praktisch niet bestaande en voor het koningshuis in België poetsen we een mooie guillotine op!

TijdelijkOptimist | 24-07-20 | 10:21 | 2

1 Europa? 1 België lukt niet eens.

Mr_Natural | 24-07-20 | 10:24

Ze hebben wel Lotte Vanwezemael, de lekkerste tv-persoonlijkheid van de lage landen. En met Courtois, Vertonghen, De Bruyne, Mertens en Lukaku telt Oranje weer mee!

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:25

De Rat van het Rijwielpad.

piloot47 | 24-07-20 | 10:21 | 1

Rattus Catholicus Maximus

Dampende_aardappel | 24-07-20 | 10:43

"het zijn er ieder jaar iets meer dan 200 maar okee"

Gewonden vallen in het Nederlands ook onder slachtoffers. Denk dat duizenden nog een flinke onderschatting is.

Tenzij hij met slachtoffer mensen bedoelde die op het altaar geslacht zijn als offer voor God. Daar weet ik de getallen niet van maar volgens mij doen ze dat bij het CDA veel minder nu.

Blasfemie | 24-07-20 | 10:21

Trouwens: graffiti op dat bord. Wanstaltige vertoning.
Ga je eigen spullen onder kliederen.

Is dit nog nieuws? | 24-07-20 | 10:21

Preken voor eigen parochie heet dat. Maxime is voorzitter/woordvoeder van "
" bouwend Nederland" een wegenbouwersclub. Dan is meteen duidelijk waarom hij dit de wereld in slingert. Hoe doorzichtig kun je zijn. Even onbetrouwbaar als die Balkenende. Vertrouw nooit CDA' ers

Therapietje | 24-07-20 | 10:20 | 2

HuGo toch wel?
Die heeft kekke schoentjes en een guitige lach.

Toetsenbordcomplex | 24-07-20 | 10:24

Maar heeft ie al een brandbrief geschreven?

Harry Turtle | 24-07-20 | 10:20 | 2

Met inlegvel.

Is dit nog nieuws? | 24-07-20 | 10:21

Is al geschreven gezeten naast het geitepad.

F. Jacobse | 24-07-20 | 10:25

Als maxime nou kan bewijzen dat je van een kapot fietspad het Chinese corona kan krijgen, of dat er daar merendeel Italianen en Spanjaarden sneuvelen, dan..........
kunnen we erover praten.

jan huppeldepup | 24-07-20 | 10:20

Er worden meer fietsers doodgereden door doorgesnoven en/of dronken jongeren veelal zonder rijbewijs en onverzekerd , illegaal, etc vul maar in maar ok dit even terzijde

laurentius | 24-07-20 | 10:19 | 4

Lachgas?

Is dit nog nieuws? | 24-07-20 | 10:21

Illegale reaguurders?

wateenwereld | 24-07-20 | 10:26

Dat is geen onterechte claim. Er zitten genoeg idioten op de weg die zwaar bezopen zijn.

Nehemia | 24-07-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Het is echt gênant af en toe, hoe ex-politici zich voor het karretje laten spannen van dit soort lobby clubs. Check deze Maximus of ook zo'n Edje Nijpels. Zo banaal, zo doorzichtig, zo obligaat.

de directeur | 24-07-20 | 10:19 | 2

In vrijwel elk zelf resepcterend land hebben dit soort politiek incompetente bewezen corrupte kloodtzakken nauwelijks bestaansrecht.

In Nederland worden ze aangeduid als topbestuurder...

litebyte | 24-07-20 | 10:21

Waarom denk je dat ze binnengehaald worden dan? Niet omdat ze iets kunnen.

Dirty-Harry44 | 24-07-20 | 10:21

Als het op ruimtelijke ordening en de kwaliteit van infrastructuur gaat, is La Belgique de tweede wereld.

Er is veel te weinig wegcapaciteit met hallucinante files tot gevolg, soms ook tussen obscure dorpen diep in West-Vlaanderen. De wegen die er zijn zitten vol enorme gaten en bij regen zie je niks meer. Soms ontbreekt over 15-20 km een vluchtstrook waardoor bij een stilvallende auto, enfin, u begrijpt me.

Daarnaast lijkt het verkeersplan ontworpen door een dronken idioot. Je hebt de gevaarlijke, lelijke en onpraktische lintbebouwing natuurlijk. In steden struikel je bovendien over conflictkruisingen terwijl - erg onhandig - langs elke doorgaande wordt geparkeerd. Regelmatig op een voor doorstroming cruciale weg ff 5 minuten wachten tot iemand in- of uitgeparkeerd is.

Het Brusselse Meiserplein door de spits is oprecht qua chaos vergelijkbaar met een drukke achterbuurt in Mumbai.

En dan is er nog het openbaar vervoer. Antwerpen heeft een metro nodig maar heeft alleen een tramcircuit, waarvan een deel in het Openluchtmuseum hoort. Fun fact: men bouwde ooit een hele serie metrostations maar die werden, net als een terminal voor de hogesnelheidstrein op Antwerpen Centraal, nooit in gebruik genomen want het geld was op.

Fietspaden? Niet bestaand, te smal, heel smal en dan toch 2-richtingsverkeer, fietspaden die opeens op een hele drukke straat ophouden of van de rechterkant naar de linkerkant slingeren en weer terug: echt, je verzit het niet - het is soms net alsof de Belgische overheid fietsers doelbewust in levensgevaarlijke situaties brengt.

Treinen zijn oud en treinstations soms regelrechte ruines (Vilvoorde, Mechelen...). Een Belg die ik goed ken moest bijna huilen toen hij eens door Nederland treinde en de nieuwe stations in Utrecht, Breda en Arnhem zag. "Waar betalen jullie dat van?" Tsja, we hebben natuurlijk geen miljardenproject als Wallonie aan ons been hangen.

Dus: laten we zeggen dat Verhagen een punt heeft en we ff niet moeten besparen op de bouw.

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:19 | 2

Dus: laten we zeggen dat Verhagen een punt heeft en we ff niet moeten besparen op de bouw.
drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:1
Volgens mij haalt u met deze zin uw hele betoog van daarvoor onderuit...

jemagookniksmeer | 24-07-20 | 10:33

Ik ben Belg en het beeld dat u schetst is er "boenk op" zoals wij plegen te zeggen.

Vreetkonijn | 24-07-20 | 12:49

Maxime Verhagen dat is toch wel de vereenzelviging van het begrip; corrupte incompetente lobbyist.

litebyte | 24-07-20 | 10:17 | 3

Mis het woordje gristen voor lobbyist.

F. Jacobse | 24-07-20 | 10:27

U bedoelt een Limburger?

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:35

@F. Jacobse | 24-07-20 | 10:27:
Paapse lobbyist.

Basil Fawlty | 24-07-20 | 10:54

Ranzige opportunist die verhagen.

Dirty-Harry44 | 24-07-20 | 10:17

Bouwend Nederland is Mafia.

Einde van de Domheid | 24-07-20 | 10:16 | 1

...corrupt in ieder geval, feitelijk dan he, dus bewezen.

litebyte | 24-07-20 | 10:19

Fietsers moeten gewoon eens wat beter uit hun doppen kijken. En dan bedoel ik niet het mobieltje. Zelfmoordterroristen.

Dikke_Tammo | 24-07-20 | 10:16 | 3

Je kletst uit je nek.

wateenwereld | 24-07-20 | 10:29

Schande om België zo slecht weg te zetten, de snelwegen zijn de afgelopen jaren flink onderhanden genomen en ik moet zeggen dat ze er op dit moment redelijk goed bij liggen. Ok, Walonië blijft altijd wat achter met Vlaanderen. Een idee, laten we Corona de schuld geven...dan kunnen we ook herstelgeld krijgen uit Brussel. Zien we misschien nog iets van de 21mlrd terug.

Waargaathetheen | 24-07-20 | 10:16 | 3

Stockholm-syndroom? Als het regent zie je op de Belgische wegen nog steeds niks. En ik rijd slingerend door mijn wijk in Antwerpen, omdat ik inmiddels precies weet waar de auto-slopende gaten zitten. Belgie is een prima land maar qua verkeersplanning en infrastructuur is het een apenland. Elke Vlaming die ik ken gaat fietsen in Nederland, "want dat is veilig".

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 10:23

Wallonië is het knoflookdeel van België. Vlaanderen was ooit nog deel van de Nederlanden. Wat mij betreft ook de Neuro-zeuro lijn.

Jos Tiebent | 24-07-20 | 10:43

@Jos Tiebent | 24-07-20 | 10:43: Vlamingen zijn ook geen Nederlanders hoor. Rustiger, stiller, minder open en nogal wat zuidelijke trekjes. Grote hekel aan organiseren. Maar u heeft gelijk: Wallonie is het Italie van Belgie. Opvallend detail: met de miniscule Duitstalige regio van Wallonie gaat het economisch wel vrij goed. Je zou bijna denken dat het toch wat met cultuur te maken heeft...

drs. Levi Samsonov | 24-07-20 | 11:43

Ga gewoon lekker fietsen in de sportschool. Binnenkort is fietsen hier geen reet meer an ivm alle boeren die moeten optiefen. Fietsen naast weilanden met rustgevende koeien en de geur van net gemaaid gras kunnen we vergeten. Fietsen langs terreinen, industrieel vol geschroefd met zonnepanelen wordt de nieuwe natuur.

Leptob | 24-07-20 | 10:13 | 8

@Basil Fawlty | 24-07-20 | 10:57:
Haha, zéér herkenbaar!
Met ware doodsverachting zie ik dat soort types soms zelfs hier in de binnenstad op hun 'kano-op-wielen' (LOL @Leptop) manouvreren.
Door het rode licht karren, volledig schijt aan alle andere weggebruikers, want "ik ben zó tof op mijn ligfiets dat ze me allemaal best wel zien en voor me remmen!"
Het is wachten op de eerste stadsbus die daar anders over denkt.

EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 11:15

@Leptob | 24-07-20 | 11:07:
Ghehe. Ik kan mij die irritatie van jou zeer goed voorstellen. Levensgevaarlijk die kano's op wielen want je ziet ze idd niet totdat ze bijna op je autogrille plakken.

Basil Fawlty | 24-07-20 | 11:19

@EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 11:15:
Inderdaad want die stadsbus chauffeurs zijn vaak echte cowboys plus het recht van de sterkste en dat verliest die ligfietsjoker altijd.

Basil Fawlty | 24-07-20 | 11:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Maxime Verhagen. [latijnse naam: rattus maximus]

Voorzitter van de betrouwbare en onafhankelijke club "Bouwend Nederland".

Een club die zoveel invloed heeft, dat de woningbouw in dit land wordt bepaald door de samenstelling van veevoer en niet door de werkelijke vraag.

Glasgow Argus | 24-07-20 | 10:11 | 3

Spijker. Kop. Raak.

Wijze uit het Oosten | 24-07-20 | 10:15

En zo is het. Ik ga aan de Port.

Piet Karbiet | 24-07-20 | 10:19

Alweer zo een gecorrumpeerd instituut.

Nehemia | 24-07-20 | 15:15

Laten we ons eerst maar eens richten op het omlaag brengen van de pensioenleeftijd in Noord-Macedonië. Daarvoor is veel geld nodig, we moeten solidair zijn!

Mark_D_NL | 24-07-20 | 10:11 | 1

Macedonië.
Onderdeel van de steun aan Griekenland is dat we het mogen noemen zoals we zelf willen.

Is dit nog nieuws? | 24-07-20 | 10:19

Waarom betaal ik dan nog wegenbelasting? Wat is er gebeurd met het kwartje van Kok ? Verdomme..

Suncatcher | 24-07-20 | 10:11 | 4

Alles voor de asiel eisers en aanverwant import gajes.

Dirty-Harry44 | 24-07-20 | 10:19

Dat kwartje van Kok moet inmiddels al tientallen miljarden waard zijn.

Nehemia | 24-07-20 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

Maxime Verhagen van "Bouwend Nederland" die opkomt voor de bouwsector die momenteel weinig te doen heeft?

Osdorpertje | 24-07-20 | 10:10

En niemand die in de gaten heeft dat Nederland totaal leeg is gezogen door wauwelend syndroom Rutte?

kwark001 | 24-07-20 | 10:10 | 2

Als er enige vorm van een godheidsinstituut had bestaan dan zou deze, bij het aanzien van het gelieg van Rutte, deze toch allang naast zich hebben geroepen. Dit vergezeld van een term als: "Mensen hebben recht op een Ruttevrij bestaan na zo ontzettend veel gelieg, gekuip, gekronkel en gekonkel in zo'n korte tijd. Nu mogen ze even rust".

F. Jacobse | 24-07-20 | 10:33

Er zijn kabinetten voor minder gevallen.

revolte | 24-07-20 | 10:43

Laten we eerst bruggen bouwen. In Spanje.

RickTheDick | 24-07-20 | 10:09 | 4

Wegen in Baskenland zijn beter dan hier........ daar gaan ze dus blijkbaar wel normaal met onderhoud om.

Fatwabuster | 24-07-20 | 10:20

Met geld van ons ja

#10 | 24-07-20 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Die zit daar gewoon om te zorgen voor werk voor z'n betalende overlords: de grote (wegen)bouwbedrijven. En om zulke uitgaven te rechtvaardigen door het rijk moet Maxime even een toneelstukje opvoeren.

ikworstelengadouchen | 24-07-20 | 10:07

Mondkapje opdoen. Helpt tegen alles.

Is dit nog nieuws? | 24-07-20 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. Vrouw onthoofd, nog 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in kerk in Nice