Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opgepast! Splinter Kapot komt respect eisen

Nazaat van matige prozaïst is het BEU

Ambassazeur

Als je 'Splinter' wordt gedoopt, begin je het leven al op 100-0 achterstand natuurlijk. Opgroeien als zoon van een stotterende pixel op je beeldbuis die zelfs de faux-romantische poëzie van papa niet weet te verbeteren maar WEL de godganse dag als het leuke nieuwe eeuwige talentje wordt geflufft. En dan ben je ook nog homofiel of homoseksueel of andersgeaard of LHGWhatever of HOE je dat ook maar moet noemen vandaag de dag zonder iemand boos te maken of te kWeTsEn. Ja, wat rest je dan nog, dan wraak te nemen op de hele samenleving door in uitgedroogde kamerplantenproza in een zomerbaantjescolumn in de Azijnbode te verklaren dat je voortaan respect gaat EISEN. Nou Splinter. We sidderen. En sluit maar achteraan in de rij aan, want de rij met respecteisers is onderhand langer dan de rij met mensen die gewoon WERKEN VOOR EEN KLEIN BEETJE WAARDERING. Ontzettende trutmuts.

Social

Reaguursels

Inloggen

Collectief kotsen: de gehele ‘straigthe’ alsook de lhgtb gemeenschap dus dat.

zijvanhiernaast | 21-07-20 | 22:59

Respect moet je verdienen en dat is iets, wat deze figuren niet kunnen.

zbb | 21-07-20 | 21:44

je zult maar een splinter in je reet hebben

hatschjoe | 21-07-20 | 21:25 | 1

Ghegheghe

ventilatiesysteem | 21-07-20 | 21:31

En ik maar denken dat deze topic over Dolf Jansen gaat.
Blijkt die Splinter dus een @Dolf te zijn......

Piet-Kietelaar | 21-07-20 | 21:11

Splinter C. Hmmm..."Splinter Cell" is het eerste wat in me op kwam, een computerspel met in de hoofdrol een special forces dude die als enkeling (cel) opereerde.
Al was mijn associatie meer met die ene hersencel van Splinter, want respect eis je niet, dat verdien je.
Deze knakker heeft wel weer een woordje toegevoegd aan het rijtje 'asieleisers', 'klimaatdrammers' en dergelijke, namelijk de 'respecteiser'.
Maar goed, het is natuurlijk wel belachelijk dat mensen als Splinter zich niet veilig kunnen voelen op straat. Net als vrouwen, bejaarden, hetero's van autochtone komaf en noem maar op.

De waard zijn gast | 21-07-20 | 19:35

Als iemand een stad een diva met sieraden en make-up noemt, het heeft over lampjes die te verlegen zijn om te schijnen, een roze waterval blokkades omver ziet halen, dan haak ik al af.

Fele | 21-07-20 | 19:13

We hadden de generatie van de baby-boomers. Nu hebben we de generatie van de boomboom-babies.

Valse_nootjes | 21-07-20 | 18:35

Pa Ch/K-apot spreekt of hij geestelijk zwaar gestoord is. Verschijnt die vent op TV, dan zapp ik snel naar een andere (betere) zender. Zoonlief is ook zo'n druif die niet te verstaan is en naar verluidt ook niets zinnigs te zeggen heeft. En het Nederlandse volk vermaakt zich bij dat schouwspel.

ljcoster | 21-07-20 | 18:34

Ik heb respect voor mensen die iets kunnen, die iets kunnen maken, die iets kunnen tekenen, die me iets kunnen leren of weet ik wat, maar iemand die zegt dat ik zomaar respect voor hem moet hebben mag meteen sterven aan corona. Wat kan Splinter buiten soms heerlijk uit mijn rug zakken?

brie-de-penis | 21-07-20 | 18:33

Hier de fonetische uitspraak van zijn naam: Splientar Sjahbeau
Hahaha

Accident_Prone | 21-07-20 | 18:24

Alleen koningen droegen vroeger zoveel ringen aan hun vingers. Tijd dat Prinsje Hotemetoot eens kennismaakt met het echte leven, bijvoorbeld door een tijdje vakken te gaan vullen in de buurtsuper. Kan hij ook meteen leren verstaanbaar te praten: "Hallo, waar kan ik de capucijners vinden?" "Ja eh zeker eh dat zal ik u zal ik u uit eh uit eh leggen want eh ik weet eh weet dat namelijk eh weet dat precies..."

Zenzeo | 21-07-20 | 18:14

Respect moet je verdienen, deugers krijgen 0 respect omdat ze lopen te bedelen om duimpjes.

mr_awesome | 21-07-20 | 17:28

Moet altijd denken aan die rat uit de TMNT bij het horen van de naam Splinter.

Rotterdammert1965 | 21-07-20 | 17:24

Ik weet wel een paar wijken waar Splinter heel hard mag roepen dat hij respect eist. Met een beetje mazzel verstaan ze hem niet.

Rotterdammert1965 | 21-07-20 | 17:20 | 1

Oohhh, maar kwetsende opmerkingen verstaan ze zéker wel. Op een kilometer afstand.

Valse_nootjes | 21-07-20 | 18:46

Zijn vader Bart Chabot verscheen aan het tv firmament als politiek commentator bij dhr. Van Nieuwkerk; moest zeker aan inkomsten geholpen worden. Dat Slimste Mens was te lang geleden denk ik. Krankjorum, ineens politiek deskundig?

Natuurlijk moest ook zoonlief aan inkomsten geholpen worden. Heb zo genoeg van dat soort vriendjespolitiek en nepotisme. Men kent de NPO , nietwaar.

Wat voor jasje hij draagt zal me een rotzorg zijn; met wie-die wil klaarkomen idem. Zoek het geluk zoals je denkt dat het moet, maar zeik mij niet aan m’n kop met eisen!
Ni Dieux, ni Maître! Evocaties
.

Evocatus | 21-07-20 | 15:57

Wat is een Bart Chabot?

The Green*Machine | 21-07-20 | 15:55 | 2

Klinkt als een visschotel.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 17:43

Een hele zure wijn

boerzoektscheet | 21-07-20 | 23:46

splinter wordt begroet met 'haaaai' en schiet in de stressmodus.

Ollie B. Bommel | 21-07-20 | 15:48 | 1

Ja vreemd en dan zegt hij dat hij snel wegkeek en snel doorliep. Dus van de mensen die hem zogezegd beledigen eist hij op dat moment geen respect, maar een paar dagen later gaat hij wel in de media van iedereen respect eisen.
Er is dus 1 individu die geen respect voor hem heeft, maar dat ligt weer aan de hele samenleving.
Behoorlijk generaliserend en discriminerend, misschien ook een dingetje van zijn generatie..

Fele | 21-07-20 | 19:22

Dat jochie moet door schade en schande leren, dat hij niet de hele wereld naar zijn hand kan zetten. Dat had zijn pa ook bij kunnen brengen.

AndreP | 21-07-20 | 15:46 | 1

Die laatste zin gaf me buikkrampen van het lachen.

Rotterdammert1965 | 21-07-20 | 17:21

Faith claimed pesterij! Of wat?

CalamityJane | 21-07-20 | 15:37

Lid geweest van de jongeren afdeling van de VVD, pa Chabot waar is het toch fout gegaan in de opvoeding met joch

van Dam | 21-07-20 | 15:14 | 1

Voorzitter zelfs...

Reaganmania | 21-07-20 | 15:37

Vind dat altijd zo een zenuwachtige verschijning op tv, Bart Chabot.... zal wel iets met ADHD te maken hebben ofzo? Te lui om het op te zoeken. ... In het kader van de Europese eenwording, leek t me namelijk een goed idee, aartslui te worden als Spanjaarden en Italianen, niet meer werken en gewoon op een berg zilver en goud zitten met een opgestoken, slappe hand die heen en weer bungelt. LALALALALA, eu! GELD! muhahahha

Noem me een Nazi, maar dees topic herinnert mij aan het gegeven dat sommigen ontmoedigt zouden worden zich voort te planten. Zoals een rijbewijs, zou men zijn/haar vaardigheid moeten kunnen voorleggen de verantwoordelijkheid op zich te nemen zoals voor een huisdier, laat staan een kind!

Oh ja, RrrrespecKt, tweeledig verhaal.
Respect moet je afdwingen. Gaat overigens ni zo makkelijk met een slap handje. Then again respect moet je verdienen. Dus ja, you gotta back it up, get it?

Hevvlan Demuru | 21-07-20 | 15:13 | 4

Voordeel. Weinig kans op zaagsel van deze Splinter. Voortplanting heb je nog steeds een baarmoeder voor nodig. Aangezien zijn splinter liever de uitgang voorziet van Sikkens ral 9010 is dat een zorg minder.

Miss Silly | 21-07-20 | 18:11

Lees de autobiografie van de vader en alles wordt je in één klap duidelijk......................

Tinie | 21-07-20 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Respect eisen? Dan gaat Splinter niet ver komen. Respect eis je niet. Maar als je in je roze jasje door Amsterdam gaat paraderen... tja, dan vraag je om foute opmerkingen. Niet dat ik dat goedkeur, maar je weet dat het gaat gebeuren met die geweldige "nieuwe" Nederlanders die meestal de oorzaak hiervan zijn en loop je dan met je eigenwijze kop toch in zo'n opvallend, symbolisch jasje rond, gewoon omdat je vindt dat je je geaardheid breed moet uitdragen, vraag je om problemen.

Kopieerapparaat | 21-07-20 | 15:00 | 7

@Het brein erachter | 21-07-20 | 15:24: Nee. Ik ben niet van mening dat het schorriemorrie dat kan bepalen, dat is gewoon zo. Ik veroordeel dat en ben er zwaar op tegen, maar onze overheid faciliteerd dat door de andere kant op te kijken.

Kopieerapparaat | 21-07-20 | 15:33

@kopieerapparaat, dan zijn we het denk ik eens.

Het brein erachter | 21-07-20 | 15:55

@Goedverdoemme | 21-07-20 | 15:27: Het zou geen slecht idee zijn om ook uw schedel eens te lichten en alle daar aanwezige kortsluitingen te repareren. Mijn hemel, wat een zooi moet het daar zijn.

IJsbrekert | 21-07-20 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoals de Nigeriaanse tv interviewer zou vragen: “Why are you geh?”

mr.money | 21-07-20 | 15:00

Veel homo's hebben een bepaalde geldingsdrang, ook al kunnen ze niks.

HoerieHarry | 21-07-20 | 14:57

Las de column: ventje lijkt mij een beetje een huilebalk die, hoe is het mogelijk, nog minder persoonlijkheid heeft dan z'n vader. Hij gaat vooral voorbij aan het eenvoudige feit dat je respect 'verdient'. Niet 'vraagt' en al helemaal niet 'eist' (al hebben meer millennials daar last van).
.
En daarmee gooide hij eigenlijk z'n hele column stuk. Dat is zonde omdat er best een goed punt in zat, namelijk dat homootje pesten voor mietjes is.

pietvanvliet | 21-07-20 | 14:55

Zo komt RespectSplinter door de winter, balk in je poeperd, Splittertarn diep over de ogen trekkend.

LoperH2 | 21-07-20 | 14:45

Een beetje tegengas komt van Abdelkader Benali in Trouw, waarin hij klaagt dat hij niet woke genoeg is en vervolgens zijn schouders ophaalt.
'Vorig jaar was ik uitgenodigd om in gesprek te gaan over diversiteit in de Nederlandse literatuur. De stelling van de organisatoren was dat daar een groot gebrek aan was en dat het kwam door de systematische achterstelling van gekleurde stemmen. Was er sprake van institutioneel racisme in de Nederlandse letteren?' 'Een witte vrouw die het waagde te betwijfelen of de literaire soep wel zo heet werd gegeten, werd keihard afgesnauwd door mijn mede-panelleden. Ze was tenslotte een geprivilegieerde stem.'

grietmetgroenefiets | 21-07-20 | 14:41 | 2

Dat is tot in detail het jargon van Critical Social Justice. Ongelooflijk hoe dit discours zich nu zo snel als een virus verspreidt over de instituties. En veelbetekenend dat de rituelen zich precies zo voltrekken als dwingend wordt voorgeschreven door figuren als Robin DiAngelo. Cancel culture in vol bedrijf.
Kennelijk is na decennia lang vlijtig bouwen het staketsel klaar en kan het moeiteloos overal worden binnengedragen.
"We are the Borg. You will be assimilated. Resistance is futile."

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 14:49

Hoe heet het andere kind, balk?

Feitenpliesie | 21-07-20 | 14:31 | 3

bot

arlen | 21-07-20 | 14:46

Shredder

G3spuiS | 21-07-20 | 15:06

Puist

Accident_Prone | 21-07-20 | 18:34

Een verschrikkelijke aandachtstrekker. Heeft ie van zijn vader. Zijn vader kon net als Pierre Wind niets zeggen zonder een drilboor na te doen. Kwam je hen in de stad tegen, dan konden ze hun hoofd wel rustig houden. Zat ik rustig in een hotel te eten, kwam Splinter aan de overkant op een borrel aan. Omringd door een blonde, dikke fag hag zat hij heel hyper te doen. Een gewone borrel met rustige muziek, maar meneer ging als gangmaker tussen rustige mensen meerdere keren met zijn reet staan schudden. Want aandacht tekort.

arlen | 21-07-20 | 14:31 | 1

aaah Pierre Wind.... als ik die op tv zie, word ik altijd een beetje bang dat ie mensen dicht in zijn omgeving per ongeluk een kopstoot geeft!

Anderhalvemetermaatscherpij heeft zo veel voordelen!

Hevvlan Demuru | 22-07-20 | 06:38

We hebben een strijdbare middelvingermentaliteit hebben hard nodig, Middelvingers voor alle LHBTIQBBQ die eisen. Beggars are no choosers.

Eisen? een splinter in je middelvinger.

bergsbeklimmer | 21-07-20 | 14:31 | 1

Beter een splinter in je middelvinger dan je middelvinge.... ach laat ook maar, onsmakelijk verhaal.

Wiezewalakristalix | 21-07-20 | 15:35

Eng naar kereltje verliefd op zichzelf, nerveus en autistisch gestoord, nog veel gekker als zijn dwang neurologische vader, conclusie de appel valt nooit ver van de boom.

Goedverdoemme | 21-07-20 | 14:30

Die heeft zeker nog geen rijbewijs. Gaat ie straks voorrang eisen.

SNAFU | 21-07-20 | 14:30

Erwin Olaf eiste ook respect, gelukkig hebben we nu mondkapjes.

F.Klondyke | 21-07-20 | 14:26

Als de zoon van een zgn bnner, teren op de bekendheid van je vader en dan liggen mekkeren om aandacht. Toch wel treurig, eigenlijk.

bqbq | 21-07-20 | 14:24 | 2

Ik heb altijd al gedacht waar dank dat figuur zijn aanwezigheid aan maar hij is gepusht door zijn vader met dat spraakgebrek. Ik herinner me niet dat hij ooit zelf wat heeft gepresteerd. Dus 0,0 % respect. Hij past goed bij al die petjes in te dure auto's ook 0,0 respect

Therapietje | 21-07-20 | 14:31

Na de Hazes-variant nu de Chabot-versie.

Toverkol | 21-07-20 | 19:42

Jammer dat Splinter Chabot niet in zijn stukje vermeld wat voor lieden hem voor de gek hielden vanwege zijn roze jasje. Naffers in een veel te dure auto wellicht? Die eisen ook altijd respect. Wat ze niet krijgen omdat ze niks presteren wat respect verdient. Net als Splinter.

Toos Bevergeil | 21-07-20 | 14:11

Oh die maloot. Ik heb hem een keer uit zijn nek zien lullen, natuurlijk in een of ander ranzig NPO programma tje. Was geen touw aan vast te knopen. Hij kon ook niet uit zijn woorden komen. Ja echt, en dat krijgt een podium. Dat belooft nog wat.de deug redactie van de Volkskrant, ik kijk er niet van op. Ik zal dat krantje nooit lezen. Bij elke AH super staan ze heel irritant bij de ingang om je zo’n krantje aan te smeren, id hoop dat je een abonnement neemt. Walgelijk.

Voorhebben | 21-07-20 | 14:11

Heeft die last van zijn letters? Hij is zo bleek.

MistaRazista | 21-07-20 | 14:10

Respect moet je verdienen, niet vragen en zeker niet eisen.

small_town_dude | 21-07-20 | 14:09 | 2

Eens

Daddycool | 21-07-20 | 14:43

Eens

hansvanvoren | 21-07-20 | 17:41

Nou, ik heb de column gelezen (geen onverdeeld genoegen). Ik heb niets met Splinter en al die andere deugbn'ers met hun abonnement op DWDD, maar als ik het goed begrijp is hij lastig gevallen door iemand omdat hij homo is. Als hij met respect eisen bedoelt dat daar een einde aan moet komen heeft hij gewoon gelijk (als hij bedoelt dat we allemaal moeten omvallen van bewondering voor zijn geweldige talent om bn'er te zijn kan hij het dak op).

Tashtego | 21-07-20 | 14:08 | 3

Hij is niet lastig gevallen omdat hij homo is. Maar om zijn smaak qua mode.

En lastig gevallen worden is wel een heeel groot woord voor dit microincident. Verzonnen of niet.

Knufter | 21-07-20 | 14:12

Hij kan het ene niet van het andere scheiden, en wil dat ook eigenlijk helemaal niet.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 15:07

Opeisen had je vorm kunnen geven door die gast uit zijn auto te trekken en in elkaar te rammen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-07-20 | 14:07

Splinter, respect moet je verdienen. In het voorbeeld in je column verdien je respect door boven dat soort lullig gedrag te staan. Denk je dat homo's en/of andere
minderheden alleen gepest worden? Je hoort de meeste mensen er niet over. Een verkeerde afslag. Even niet opgelet. Whatever reason, je wordt door sommigen uitgescholden. Soms komt het omdat je rood haar hebt. Of dik bent. Of een dikke bril draagt. Whatever reason. Dat je die verhalen niet hoort, is omdat de meeste mensen zich hierover heen zetten. Niet dat het niets met je doet, maar je kunt zoiets ook zien als een uitdaging. Juist door er boven te leren staan word je volwassener.

En in dit land herkennen volwassenen elkaar. It takes one to know one. Sta je er boven? Doe je wat jij wilt? Mensen zien dat. Maar ga je de uitdaging op de verkeerde manier aan, zoals jij doet, dan wil je dat de samenleving doet wat jij wilt. Het enige wat je kunt veranderen is jezelf en in de hoop dat anderen jouw verandering herkennen en meegaan in deze verandering, maar je doet het voor jezelf.

Je gaat totaal de verkeerde kant op als je van anderen verwacht dat ze zich gaan aanpassen aan jou. Minder Disney kijken en wordt volwassen.

BrokenTipi | 21-07-20 | 14:05

maar slikt ie?

timmert12 | 21-07-20 | 14:05

Slecht geschreven stuk. Natte pannenkoekbeeldspraak. Wil wel maar kan niet schrijven. Splinter is geen talent. Die komt er dus wel.

En eisen doe je met "of anders...". Ik hoor graag van wat dit mannetje in gedachten heeft. Mijn respect heeft hij niet. En nou?

Knufter | 21-07-20 | 14:04

Splinter liep (ik citeer) "dieper en dieper de stad in." Veilig weg van Nieuw-West en Oost, dus. Hengelend naar blikken van herkenning op de Grachtengordel. Wat een dappere jongeman.

kapoerewiet | 21-07-20 | 14:03 | 3

zo diep de stad in dat hij in de schimmige wereld van nutellawinkels belandde.

Knufter | 21-07-20 | 14:06

Splinter is een pretentieuze nobody. In het veilige deel van Amsterdam paraderen in een bewust opvallend roze jasje en als mensen daar een flauwe opmerking over maken daar een stoer statement over maken in een column. Net als gekleurde mensen die roepen dat witte mensen niet weten hoe het voelt als je een kleurtje hebt: nou Splinter, jij weet niet hoe het voelt om als meisje/vrouw in een gewone outfit alleen over straat (waar dan ook) te lopen en te worden aangestaard, nageroepen of echt lastiggevallen, puur vanwege het feit dat je die vrouw bent en niet omdat je 'toevallig' dat kekke jasje had aangetrokken. Mag ik nu ook respect eisen van iedereen omdat ik menstrueer?

2tribes | 22-07-20 | 09:58

"Kinderen van" is zo'n beetje de standaard in o.a. H'sum en dat gaat al heeeel lang zo: Ron Brandsteder had al een kruiwagentje (z'n vader) en die heeft z'n eigen zoon weer gekruiwagend.... en het blijft gewoon kut.

ZOMG | 21-07-20 | 13:56

Van Dale meldt nog heel ouderwets “eerbied, ontzag” als betekenissen. Maar eist Splinter nu respect in die traditionele zin? Moet ik hem zonder dat daartoe enige aanleiding bestaat eerbiedwaardig en ontzagwekkend vinden? Of bedoelt Splinter misschien “respect” in de modernere betekenis in de zin dat ik hem in zijn waarde moet laten en gewoon moet laten zijn wie hij is of denkt te zijn? Maar als dat laatste het geval is respecteert hij niet mijn recht om iets negatiefs van hem te vinden (er even vanuitgaande dat ik hem interessant genoeg vind om überhaupt een mening over hem te hebben) en eigent hij zich dus het recht toe om mijn vrijheid in te perken. Als dat zo is had pappa Bart zijn zoontje beter Adolf kunnen noemen.

Hetze Haatstra | 21-07-20 | 13:54 | 6

Je kunt hem in zijn waarde laten en gewoon laten zijn wie hij is of denkt te zijn, maar hem toch een lul met vingers vinden, toch? Je kunt een negatieve mening over iemand hebben of helemaal geen mening zonder die persoon verder een strobreed in de weg te leggen. Tolereren heet dat. Wat jij over iemand denkt, daar ga jij over. Splinter vindt dat-ie in de hoofden van de anderen mag kruipen en hen mag vertellen hoe ze over hem moeten denken. Nou, dat vindt-ie dan maar.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 14:56

@Vleugeltje | 21-07-20 | 13:58:
Gelijkwaardig aan wie of wat? Pappie vindt al dat-ie 'speciaal' is, en dat vindt-ie ook van zichzelf. Hij is zo ontzettend anders dan die 'gewone' anderen, vinden ze samen. Niet dat er met gewone mensen iets mis is, wist pa nog te vertellen, maar toch, Splinter is speciaal. Hoezo gelijkwaardig behandelen? Elke dag in woord en daad willen uitstralen "ik ben zo bijzonder", dat is, om in het jargon te blijven, een micro-agressie, eentje die net zo 'onderdrukkend' is als "haaaaaaai' roepen vanuit een auto. Wie kaatst moet de bal verwachten, het is, wederom om in het jargon te blijven, een machtsstrijd tussen identiteiten, en ik zou niet weten waarom die van hem van een hogere orde is dan die van degene die "haaaaai" naar hem roept.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 15:03

@Schoorsteenveger | 21-07-20 | 14:56: Ja, je zegt het... je mag een hekel aan iemand hebben zonder diegene op basis daarvan het leven zuur te maken. Gevoelens en persoonlijke opvattingen kan en mag niemand dicteren, en dat alleen al proberen geeft meer aan over iemand dan diegene eigenlijk zou willen.

Vleugeltje | 21-07-20 | 15:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu heb ik wellicht veel gemist qua Hollandse society wegens lang leven in een ver buitenland, maar nooit iets begrepen van de opwinding rond Brood-Chabot. Eerst was er Brood, een onehitwonder dat dankzij een matig en routineus kunstje aan de muren van vele vinexwoningen hangt. Toen schreef snelprater Chabot over zijn vriendschap met onehitwonder en plantte zich voort in de vorm van ene Splinter, een vriendelijk, doch onnozel en nogal verdwaasd joch dat het, net als papaatje en diens muze, moet hebben van kekke uitdossingen. Och, Nederland, ons oppervlakkige Nederlandje.

kapoerewiet | 21-07-20 | 13:42

zijn generatie is niet dezelfde generatie van zijn leeftijd van buiten de Randstad bubbel. En ik heb het zo fucking gehad met zijn soort mensjes uit de Randstad wat helemaal gehad met 80% ui de Randstad

Fedde71 | 21-07-20 | 13:42 | 1

Inderdaad. Los van of het nou de Randstad is of wat anders, hij hoeft niet te proberen om voor een hele generatie te spreken. Niet iedere Millennial deelt die oppervlakkigheid, die neiging om te eisen en anders het eigen gehuil als wapen in te zetten, en niet iedere Millennial is zo gelukkig geweest om zo gepamperd op te groeien dat hij/zij het zich nog kan veroorloven om zo simplistisch te denken. Los van het wollige en lichtelijk potsierlijke taalgebruik is de boodschap op het niveau van wat een 14-jarige zou verzinnen voor een schoolopdracht.

Op het moment dat je andermans gebrek aan respect zoveel macht en impact geeft, laat je de ''pestkoppen'' eigenlijk al winnen. Denken dat je het kunt eisen toont aan hoe weinig je eigenlijk hebt meegemaakt. (waarmee ik het lastigvallen van mensen niet goedpraat, of dat hij respectloos werd behandeld, maar ik ben het oneens met zijn idee/aanpak)

Vleugeltje | 21-07-20 | 13:56

Splinter mag van mij pleiten voor een respectvolle wereld, en ik hoop dan maar dat hij die respectvolle houding zelf ook aan de dag legt. Uiteindelijk kan je nooit een gevoel (respect) of een mening eisen van een ander, en het enige wat je kan beheersen is wat je zelf doet en hoe je er zelf mee omgaat.

Hoe wil hij trouwens dat respect eisen? Knokploegen? Staatsterreur? Of op de grond stampen en een pruillip trekken? Je kan het niet afdwingen, en wie het gevoel of de mening van een ander probeert te beheersen, gedraagt zich als een tiran. De woorden die hij citeert van Dominique Jackson komen niet inspirerend over, maar dreigend.

Ik wens hem alle veiligheid toe, en ook dat mensen respectvol naar hem zijn. Maar het is een misvatting dat je dat af kan dwingen.

Vleugeltje | 21-07-20 | 13:40 | 2

spot on.

BrokenTipi | 21-07-20 | 14:08

Plus 1

Het brein erachter | 21-07-20 | 15:19

Mijn naam is Splinter Chabot en eigenlijk kan ik niet zo veel. En nu heb ik eigenlijk helemaal niks met de idealen van de VVD, maar om toch met mijn irritante bek op tv te komen, DWDD enzo, ben ik maar lid geworden van de JOVD.
Vreselijk irritante kwal.

VanBukkem | 21-07-20 | 13:40

Al die goedkeurende reacties op zijn tweet en matige stukje en domme eis. Wat een volkomen maf volk loopt er toch rond.
Wat doet deze jongen verder eigenljk?

Zwizalletju | 21-07-20 | 13:39 | 2

Hij zuipt samen met Roos Moggré in een radioprogramma op de vrijdagavond op NPO Radio 1. Subsidie slurper dus.

Dwarsdenker | 21-07-20 | 13:46

@Dwarsdenker | 21-07-20 | 13:46: Dank, een volkomen nietsnut dus. NPO Radio 1 heb ik zo'n 10 jaar geleden in de ban gedaan vanwege de bloeddruk. Luisterde er vroeger altijd naar als ik naar het werk reed , toen het nog niet door aktivistisch linkse dwazen overgenomen was in de vroege morgen en late avond.

Zwizalletju | 21-07-20 | 18:24

De ventjes Chabot.
Ach ja, de Chabottes.
Van niks naar niks.
Van ok Herman Broodje boek naar opvultekst.
Van parasiet naar paramaar.
Van moelijke bril naar nog moelijkere bril.
Van homo naar nicht.
Van 'zoon van' naar databaseklapper onder de 'S'.
Aandachtszuchtige junk, jij Splinter megeaul.
Niets beter dan je papi.
Liedje voor je, iemand die uit de policor radioscene wordt gebanned om zn straffe teksten over:
m.youtube.com/watch?v=mWaqcRk3UGU&...
Te anti gay voor tv.
@Joris en lezerts, zie dit lief clitclipje nou maar in context voor je roodaanlopend losbarst.

chicago river | 21-07-20 | 13:37 | 1

Mooie reactie. 't kleine ventje is een ook nitwit. Ik had nog nooit van hem gehoord tot vandaag. Dat zo'n kereltje her en der een podium krijgt zegt veel over het bedenkelijke niveau en de nog veel bedenkelijkere agenda van diegenen die daar over gaan.

Zwizalletju | 21-07-20 | 18:28

En als biomassa stelt hij ook niks voor.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:35 | 1

Maar een lucifer kan hij vast wel worden.
Effe dat koppie in de zwavel en klaar.

RickyLaRue | 21-07-20 | 13:37

Ach, een sneeuwvlokje op zoek naar splinters in de ogen van zijn medemens. En spreek voor jezelf, met je 'we'. Ik eis niets en al helemaal geen respect van wildvreemden. Wat die activistische columnisten gemeen hebben is dat ze allen hemeltergend slecht schrijven.

JJMS | 21-07-20 | 13:34

Als Hamas weer aanslagen pleegt vanuit de Gazastrook, dan bombardeert Israël het gebied de moeder. Dan is er weer een wapenstilstand omdat Israël respect heeft afgedwongen. Maar Hamas haat Israël er beslist niet minder om.
Afgedwongen respect is onevenredig met afgedwongen sympathie.

Pastduiven Verkwil | 21-07-20 | 13:33

Die noemen we voortaan Splinter Jetten.

komtdatschot | 21-07-20 | 13:33 | 1

Arnon Splinter!!

Supernerd | 21-07-20 | 13:35

Splinter is op zich een talent, er moet alleen nog wat aan geschaafd worden.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:33 | 2

Nietes

decaliter | 21-07-20 | 16:38

En wel zoveel dan je slechts een splinter overhoudt.

Toverkol | 21-07-20 | 20:33

Nou nou GeenStijl, laat die juffrouw eens met rust.

Stijlicoon | 21-07-20 | 13:30

En zo komt Splinter door de winter.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 13:28

De zoon van Frans Bauer gaat gewoon economie studeren en gaat niet geforceerd mee op toernee om dan met zijn vader een tranentrekkende duet te zingen of zoiets. Deze jongen verdient pas respect. Maar op de familie Bauer wordt neergekeken door het culturele wereldje van Chabot

BASinnic | 21-07-20 | 13:28 | 1

Je komt ze zo af en toe tegen. De academicus kamper. Pa en ma wonen nog in een woonwagen maar hebben de kinderen keurig opgevoed.

Croisantneuf | 21-07-20 | 13:44

"ReSpECt my betonschaar"

knutsel_ | 21-07-20 | 13:27

Wat een misselijkmakend mannetje. Haal eerst maar eens de SPLINTER, uit je eigen oog.

De Evangelist | 21-07-20 | 13:27 | 2

Ik walg van deze meneer ook ze vader was toch zogenaamd de beste vriend van Herman brood ?

oldskoolhollander | 21-07-20 | 13:29

"‘Ik moet ophangen’, zei de vriend met wie ik al wandelend belde vrij abrupt, toen ik bij het Rembrandtplein aankwam."
Figuur kan duidelijk niet schrijven, dus is best op zijn plaats bij de MSM.

Met_baard | 21-07-20 | 13:25

Kijk eerst naar die Balk in je eigen reet voordat je begint over de Splinter in die andere.

Madame Poitiers | 21-07-20 | 13:25 | 1

Hahaha, dat zei mijn oma ook altijd.

Poesmobiel | 21-07-20 | 13:27

Lang geleden dit uit de USA overgewaaide misbtuikte woord al een keertje gezien in een stukje docu over bende gerelateerd geweld. Na het overhoopschieten van een rivaliserend bendelid, eiste dat stuk “lowlife” ook respect, want zo werkte het nu eenmaal.
Splitertje, respect moet je verdienen, niet eisen, want anders ben je net zo’n stuk tuig van de richel....

the namster | 21-07-20 | 13:21

"Omdat Pride dit jaar niet doorgaat". Dan ga je toch onder leiding van Rob Jetten op excursie naar Saoedi-Arabië?

ploppy | 21-07-20 | 13:20 | 1

Beter laten ze samen gaan,gewoon als stelletje voor de lol.

likdoorn | 21-07-20 | 13:23

Te laat Splinter, gender is nu een sociaal construct dus termen als hetero- of homosexualiteit hebben geen betekenis meer.

ZonderNaam | 21-07-20 | 13:19 | 1

Yep. Eensch. Kapotgemaakt door lotgenoten. Helaas.

zevensprong | 21-07-20 | 14:01

Doet me denken aan een 5-jarig meisje die stampvoetend van alles wil. Van mij mag hij van alles eisen. Hij zal alleen zijn verwachtingen moeten temperen vwb het inwilligen van zijn eisen. Niemand die het boeit namelijk. Maar goed, daar leert hij van.

Drukvandaag | 21-07-20 | 13:19 | 1

Oei, straks wordt ie nog depressief.

Toverkol | 21-07-20 | 21:07

Naast slap gelul nu ook slappe stukjes. Aanwinst voor de Volkskrant weer hoor.

Lorejas | 21-07-20 | 13:17

Raar als je een vriendje hebt die Splinter heet. Word je gebeld en dan moet je zeggen dat het even niet uitkomt omdat er een Splinter in je .... zit.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:16 | 4

Haha

CaseyForPresident | 21-07-20 | 13:41

@Bennie Verbaasd | 21-07-20 | 13:22:
Nou, hartelijk dank! *melkspetters van tablet vegen doet.*

LoesjeP | 21-07-20 | 13:52

Hij heette eerst gewoon Henk maar dat was niet special genoeg.

Toverkol | 21-07-20 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Waar is de nederlandse leeuw gebleven, man man, het land zit vol met bange hazen, bukkende of op de knieën gaande loonslaven.

vluchtelingallergie | 21-07-20 | 13:13 | 3

Geinig dat je dat vraagt. Ik liep laatst met een kleinzoon van vier langs het monument op de Dam en toen vroeg hij: ‘Oma, waarom kijkt die leeuw bang?’
En toen zag ik het ook! Het zijn terugdeinzende, angstige gevallen.

Poesmobiel | 21-07-20 | 13:18

Bukken en op de knieën.. Lol.

RickyLaRue | 21-07-20 | 13:18

Komt nog bij, ze bukken niet alleen naar het oosten, maar ook naar het zuiden!

vluchtelingallergie | 21-07-20 | 13:39

Splinter Chabot is net als Xander de Buisonjé. Altijd opduikend in de media maar geen idee waar ze eigenlijk zo bekend van zijn.

2voor12 | 21-07-20 | 13:13 | 5

@Frans Laarmans | 21-07-20 | 14:11: Die Volumia groupies waren ook ontzettend geyle sloeries, ofzo...

Ad Hominem Tu Quoque | 21-07-20 | 14:19

@Ad Hominem Tu Quoque | 21-07-20 | 14:19: als ik me goed herinner had hij ook nog een soa opgelopen. Wendy moest dat medicijn toen ook nemen. Maar hij had haar verteld dat het voor iets anders was. Een google actie leerde haar de waarheid. Held!

Frans Laarmans | 21-07-20 | 14:24

Xander kan tenminste nog een beetje zingen. Splinter is slechts de zoon van.

Toverkol | 21-07-20 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zoon die niets kan die beroemd wordt, is dat BN-privilege?

JohnLocke | 21-07-20 | 13:12

Nooit geweten dat het zo werkt. Dat schept mogelijkheden.
Ik eis dat Chantal Janzen met mij het bed deelt. En Suzanne Schulting. Gelijktijdig.

spanarchist | 21-07-20 | 13:12

Heeft Zaagsel, zijn zusje, al gereageerd?

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:10 | 1

Zijn zusje heet Pincet en komt altijd van pas.

RickyLaRue | 21-07-20 | 13:16

Hier noemen ze zo'n typ gewoon een aansteller. Maar ja, wij zijn maar provincialen.

Stratum | 21-07-20 | 13:07 | 2

Boeren!

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 13:08

wie zijn wij?

Abugreip | 21-07-20 | 13:10

Had hem dan Chip genoemd, dat klinkt nog een beetje stoer.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:04 | 9

Wigje?

Poesmobiel | 21-07-20 | 13:11

Of wandelende tak.

ploppy | 21-07-20 | 13:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Zelfs Rutte kan niet zo snel de gratis miljarden overboeken dat we het alweer zijn vergeten en overgaan tot de werkelijk zware problematiek van dit kutland: moslims, negers en heaumeau's.

_pacman_ | 21-07-20 | 13:04

Splinter... de zoon van Bart Chabot. Die op zijn beurt de grote vriend was van Herman Brood; een kleurenblinde schilder, matige zanger, muzikant uit de B-categorie die voornamelijk nationale bekend genoot als knuffeljunk en het aanlegde met te jonge meisjes met een vadercomplex. Deze Bart heeft een reeks boekjes geschreven over Herman met heel verrassende titels: Broodje gezond, Broodje halfom, Brood en spelen & Broodje springlevend, De Broodschrijver.
Deze lekker gekke Bart mocht daarom vaak aanschuiven bij DWDD en opeens zat daar ook zijn zoon. En sindsdien mag Splinter meedraaien in de NPO carousel. Automisch mag je dan wat dingetjes doen bij óf de NRC óf Volkskrant. En kom je er vervolgens niet meer vanaf.
De verdiensten van Splinter? Hij is homofiel. En misschien ook wel stiekem een beetje homoseksueel.

leo de pejo | 21-07-20 | 13:04 | 8

@MisterMr | 21-07-20 | 13:21:
Beetje de zelfdestructie weten te scheiden van de artistieke kwaliteiten. Zie Amy Winehouse of Jim Morrison of Janis Joplin of zo vele anderen.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 13:27

@Mr_Natural | 21-07-20 | 13:28:
Was een beetje in het klein wat Andy Warhol was. Een episch centrum waar allerlei volk continu omheen cirkelde, de meesten profiteurs, bloedzuigers, niksnutten, lieden zonder enige eigen kwaliteit. En Brood vond het wel best allemaal, als hij z'n ding maar kon doen.
Hoe zielig men je als je enige prestatie in de wereld zo ongeveer is dat je toevallig de zoon bent van iemand die zich aan Brood optrok en daar een verdienmodel op wist te baseren.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 14:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Ah, daar is de eerste excuus blanke man.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:03 | 1

Ho ho, onze ex hoofdpiet heeft ook al het boetekleed aangetrokken hoor.

Balletje Mayo | 21-07-20 | 13:09

Wanneer deze jongeheer vraagt om respect, bedoelt hij dat hij gratis voorrechten wil hebben.

Niet in het zweet des aanschijns verdienen, nee! Geef. Nu. En krijg er niks voor terug.

Splinter is zo Woke. Het wordt tijd om de Woketards op te nemen in DSM IV, het zijn vooral narcisten, psychopaten en manipulatieve persoonlijkheden.

Glasgow Argus | 21-07-20 | 13:03

Splinter bij een ander is meestal de balk in je eige oog, Chabotje.
Herman had je een keiharde rotschop onder je reet gegeven met z’n suède puntschoenen en je vader had hem nog aangemoedigd ook pestpokkepleurisventje dat je dr bent.

Carlos_I | 21-07-20 | 13:03

Wat een walgelijk menneke.
Het valt toch wel op dat dit de zoveelste "tafelheer" van M.v. Nieuwkerk is.
En dan die naam.
Johnny Cash was dan toch wel veel eerlijker met "a boy named Sue"

pejoar | 21-07-20 | 13:02

(N)iemand die kan uitleggen waarom in Godesnaam die Chabotjes zo lekker kunnen aanschuiven bij de Televee..?

grapjasz | 21-07-20 | 13:01 | 2

Slaafse mensen, die zo graag ergens bij willen horen, wat aandacht willen, dus eenvoudig te manipuleren, zijn gewoon circus hondjes. Geef ze een chabotje, paar euro en wat aandacht, en ze doen exact wat je wilt.

Mark_D_NL | 21-07-20 | 13:05

Omdat zoveel mensen ernaar blijven kijken.

obominotie | 21-07-20 | 13:41

Dit joch dook ineens op en bleek ook niks toe te voegen. Maar er komt geen eind aan. Na de BN-er terreur komen de kinderen van de BN-ers. Respect eisend omdat ze ook ademen. Ik heb wel iets voor het ventje, maar dat gaat meer richting medelijden.

Poesmobiel | 21-07-20 | 13:01

Ken alleen zijn vader van TV. Als deze tirade niet op GS gestaan had zou ik waarschijnlijk nooit van deze aan de rand van het ravijn groeiende bloem gehoord. Waarvoor dank, ahum.

Snaajoe | 21-07-20 | 13:00

Lees net op AT5 het verhaal van ene Daan, die in z'n rokje werd lastiggevallen door een groep die normaal niet op z'n feestjes in het park zijn.
Uiteraard weer geen woord over wie of wat qua signalement. Ieder weldenkend mens weet dat het hier voor 99,9% het besneden lullen gilde betreft, oftwel Mo en z'n halal kompanen.

Wienerschnitzel mit | 21-07-20 | 13:00 | 1

Ach ja, welkom.

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 13:04

Splinter moet respect gaan eisen in de moskee.. lol. Dat durft de sukkel niet.

Mark_D_NL | 21-07-20 | 12:59 | 1

Respect krijg je, net als voorrang. Of niet natuurlijk.

Toverkol | 21-07-20 | 21:13

Die Chabot is altijd al een wanna be Deelder (R.I.P.) geweest en dat ("kijk mij eens een aparte voornaam hebben") eveneens gegrilde roomsoesje kan ongezien de tiefus krijgen. Als je respect moet eisen, doe je iets serieus fout In Kneusmans...

Grijskijkert | 21-07-20 | 12:59 | 1

Als je Bart Chabot kent, dan had iemand hem toch moeten beschermen tegen het krijgen van nageslacht. Nu zitten wij met de gebakken splinters.

Toverkol | 21-07-20 | 21:14

Weet iemand waar ik een pincet van 2 meter kan kopen?

Mr_Natural | 21-07-20 | 12:59 | 2

Of een vat trekzalf.

Lafayette | 21-07-20 | 13:05

Dat noem je in Den Haag een amerikaantje. Trekt tot 5 ton. Ketting om Splinter en aan de andere kant aan de kolk. Amerikaantje tussen kolk en Chabot. Pompen maar.

GregorVanPallandt | 21-07-20 | 13:23

Hup, klikken luitjes want dat is de bedoeling

Guust Kadaver | 21-07-20 | 12:59

Dor hout.

OuweOuweLekkerMauwe | 21-07-20 | 12:59

Wat een heaumeau.

24^7 | 21-07-20 | 12:58 | 2

Niks mis met bruine ridders. Lewis Hamilton kan dit desgewenst bevestigen.

H. Drievuldigheid | 21-07-20 | 13:03

Volgens mij wil jij ook graag een splinter in je reedt.

jemagookniksmeer | 21-07-20 | 16:47

Hoe ging dat liedje ook al weer, over die lul van eikenhout, en die splinter in een kut?

obominotie | 21-07-20 | 12:58 | 2

Dat liedje gaat niet op voor deze splinter, Obo.

Giraf01 | 21-07-20 | 13:11

Splinter heeft last van houtrot?

Bijtendehond | 21-07-20 | 12:57

Vanochtend heb ik nog een splinter uit mijn rug getrokken...

de knikkerende kale | 21-07-20 | 12:57
-weggejorist-
klamme.vla | 21-07-20 | 12:56 | 3
-weggejorist-
Redemption | 21-07-20 | 12:56 | 2

Hoe ging ie ookalweer? Respect krijg je niet, die moet je ..... Splinter is een links manneke met een nat kutje. Speciaal hoor.

OuweOuweLekkerMauwe | 21-07-20 | 12:53

splinter

als woordenboektrefwoord:

splinter:
m. (-s), hout- of beendeeltje

beendeeltje tsja

harries | 21-07-20 | 12:53

Rare familie met gekke vader en knettergekke 'zoon'.
Leuk joh, die handversierselen...
‘Haaaaaaaaai’

Bouwfraudeur | 21-07-20 | 12:52

Als splinter een meisje was, was er dan "hey kech" geroepen? En was er dan "ophef"?

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:52

Deze maatschappij gaat ten onder aan ver-wijving.
Het is niet zozeer links wat het probleem is maar de vrouwelijke emotie die als leidraad wordt gebruikt voor maatschappelijke issues.

Mannen zijn natuurlijk leiders: zij beredeneren rationeel.
Vrouwen beredeneren vanuit hun gevoel. Da's mooi als leider van een gezin maar niet als leider van een politieke partij.

Wij mannen, zowel in de hetero community als in de LHBTI moeten onze autoriteit terugeisen.
Misschien moet ik dit even uitleggen.
Bij homo stelletjes heb je altijd een mannetje en een vrouwtje zoals je dat ook bij een gewoon stelletje hebt.
Ook in een normale heterorelatie heeft de vrouw vaak de overhand. Da's prima want dat heet emancipatie.
Maar in een gay relatie heeft de vrouw (m/v) dus ook de complete overhand blijkbaar want ze gedragen zich compleet irrationeel en hysterisch.

Mannen en vrouwen die het mannetje zijn in hun homoseksuele relatie: hou aub eens uw wijf in bedwang! De wereld gaat naar de knoppen op deze manier!

keestelpro | 21-07-20 | 12:51 | 3

Beetje raar gevoel bij een oorlog laten we het vredesmissie noemen.

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:53

Ik kan niet spreken voor mijn zusters, maar deze vrouw wil Splinter graag een duik zien nemen in een droog meer.

MickeyGouda | 21-07-20 | 12:56

In de context van de column snap ik wel wat hij bedoeld. Dat zijn ouders hem Splinter hebben genoemd dat begrijp ik niet en snap ook niet dat iemand van de burgerlijke stand het een goed idee vond. Desalniettemin, laat mensen in hun waarde en behandel ze zoals jij behandeld wilt worden.

EmilioEsteves | 21-07-20 | 12:50 | 2

Is je kroost Splinter noemen niet een vorm van kindermishandeling?

demaup | 21-07-20 | 12:54

@demaup | 21-07-20 | 12:54: naja misschien is het Splintertje met een keizersnede ter wereld gebracht. Splinter uitgetrokken dus.

DanskeRob | 21-07-20 | 13:28

Ik snap het voorbeeld in de tekst niet. Wie deed Haaaai? Als hij respect eist moet hij ook leren leven met gewone mensen grappen en grollen. Naar aanleiding van wat hij zelf aangeeft ga ik er van uit dat hij met nogal overduidelijk gaye kleding rondliep. De geintjes waar je mensen dan toe uitnodigt zijn heel wat anders dan een (vermeend) gebrek aan basaal respect.

Kan hij het eisen van het respect niet beter bewaren voor bij mensen met een bepaalde islamitisch-agrarische achtergrond die niet wegrijden na het openen van het raam, maar iets doen met een betonschaar ofzo?

Volgens mij is splintertje gewoon een dram millennial van het ergste soort, die van binnenkant van de a10. Deze natte scheet helpt de goede zaak niet.

Schwanzeleber | 21-07-20 | 12:50

Bart Chabot was en is een meeloper, beetje bekendheid gekregen door de aars van Herman Brood te likken. Chabot kan niet dichten en is niet grappig. Bart liep de aars te likken van brood, zijn zoontje doet hetzelfde. Aars likken van wat powers that be, om met matig talent zijn 15 minutes of fame op te eisen. En dan over het stukkje, mavo niveau opstel. Respect eisen, nou moe, splinter had je beter Mohammad of Rashid kunnen noemen, dat soort figuren eisen ook respect voor, ja voor wat eigenlijk. Splinter, je bent niets, je wordt niets en je bent nu al een slaaf van mensen die echt andere ideeën hebben, maar van die willoze figuren zoal jij goed kunnen gebruiken als sockpuppets. En nou ksst ksst opzouten, en leer eens fatsoenlijk te schrijven. Want het lijkt echt nergens op. En ga eens zelf nadenken, wordt niet zoals je vader!

Mark_D_NL | 21-07-20 | 12:49 | 1

Brood kon inderdaad heel wat.. Chabot, tja.. wat kan die man eigenlijk?

Ommezwaai | 21-07-20 | 12:55

Je wilt het niet doen, scheldwoorden gebruiken, ordinair en onbeschaafd doen, maar oh wat lucht het soms op om even uiting te geven aan je machteloze gevoel dat je overweldigt bij zoveel onbenul van een in een eigen biotoop levend organisme.

decaliter | 21-07-20 | 12:49

Ik denk dat hij bij een kwartet schildpadden in het riool meer kans maakt.

schedewindje | 21-07-20 | 12:49

Splinter is woke. En Splinter eist respect, want Splinter is speciaal, heel speciaal. Dat wist zijn vader ons nog niet zo lang geleden in een praatprogramma te vertellen, nota bene waar Splinter zelf bij zat. De vader van Splinter moest zo nodig kwijt dat hij zo ontzettend blij was dat Splinter zo ontzettend speciaal blijkt te zijn. Splinter is niet zomaar een gewone jongen, nee, hij is echt een speciale jongen, en niet zomaar een jongen, nee, gelukkig niet, Splinter's gender is een speciale vorm van gender. Splinter is anders, afwijkend, bijzonder.
Splinter eist respect. Waarvoor eist Splinter respect? Moeten we respect voor Splinter hebben omdat zijn vader hem zo ontzettend speciaal vindt? Of omdat hij dat van zichzelf vindt? Of omdat hij een roze jasje draagt? Wat maakt Splinter zo verdomd speciaal dat hij van ons respect mag eisen?
Dat we 'm tolereren, met al z'n opdringerigheid, daar mag Splinter blij mee zijn, daar zal hij genoegen mee moeten nemen, dat we 'm tolereren. Met méér kan hij niet van start. De rest zal hij moeten verdienen, net als z'n pa en die hele generatie die hij meent te moeten voorgaan. Een roze jasje en een attitude is daarbij niet genoeg.

Schoorsteenveger | 21-07-20 | 12:48 | 4

Splinter moest ook perse naar het plus klasje..En dat is echt waar, stond in 1 van die interviews met die chabot. Moest toen al heel erg lachen. Maar ok, we kunnen weer lachen om iemand, beetje entertainment is ook wat waard. We hebben weer ene nieuw kop van jut, en die hebben we ook nodig, om de boel een beetje soepel te laten lopen.

Mark_D_NL | 21-07-20 | 12:52

Weet je hoe Splinter respect bij mij kan afdwingen? Door daadwerkelijk op te staan tegen de lui die hem plagen om z'n geaardheid. Niet door mij bij voorbaat al de maat te nemen.

Muxje | 21-07-20 | 12:55

20 jaar geleden zouden ze zeggen: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

EenGoedBegin | 21-07-20 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

De generatie die nooit heeft leren verliezen, altijd medailles kreeg kan alleen maar eisen.

Earl_of_Doncaster | 21-07-20 | 12:48

want daar hebben we goede ervaringen mee: mensen die R.e.S.P.E.C.T. eisen....

Hemmenaar7 | 21-07-20 | 12:47 | 2

overigens verdienen homo's oper het algemeen genomen wel degelijk ons respect, net zoveel als de andere mensen, of meer, omdat ze bovengemiddeld bijdragen, minder kinderen op de aardkloot zetten (of is dat verkeerd, omdat de verkeerde mensen teveel op onze aardkloot, althans in NL plempen?), het leven een stukje mooier designen en een hoop wijvengezeur voor ons afvangen.

Hemmenaar7 | 21-07-20 | 12:52

Boeler Lifes Matter.

Bigi Bana Boy | 21-07-20 | 12:46 | 1

hij is leuk...

Wienerschnitzel mit | 21-07-20 | 12:48

Let ook op hoe hij niet zegt "ik eis respect", maar "wij eisen respect". Wel vervelend voor 'm dat er tegenwoordig al zo veel clubjes zijn die dingen "eisen". De concurrentie op dat gebied is enorm momenteel.

threeheadedmonkey | 21-07-20 | 12:45 | 2

Ook zichzelf tot woordvoerder benoemen...

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:49

@Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:49:
Hij moet eens gewoon gaan werken! Iets presteren !

demaup | 21-07-20 | 12:56

Luister naar Johnny Cash.
A Boy named Sue.
Dan wordt je zo hard als staal Splinter.

Ruimedenker | 21-07-20 | 12:45

Je kind Splinter noemen.... aanvaard Burgerzaken zo'n naam?

ofarim | 21-07-20 | 12:45 | 2

Retnilps bekte niet lekker.
Bart was natuurlijk weer eens zo kort als een gympie.

Ruimedenker | 21-07-20 | 12:47

Probeer een kind aan te geven als vergiet benieuwd wat ze zeggen.

likdoorn | 21-07-20 | 13:21

Wat zegt ze?

Sitting_targets | 21-07-20 | 12:45
-weggejorist en opgerot-
Komjehiervaak | 21-07-20 | 12:44 | 5

Wel mooi dat je hier nog komt om uitleg te geven dat ze verkeerd bezig zijn. Heb je nog tips?

BobDobalina | 21-07-20 | 12:51

Tweede plempsel vandaag. Je komt hier best vaak.
Waarom eigenlijk?

piloot47 | 21-07-20 | 12:58

Komjehiervaak | 21-07-20 | 12:44 |
Beter dan vorige, maar alsnog.
Niet grappig of inhoudelijk. Beetje klaagzang.
2/10 geen sticker dit keer.

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Jouw betoog snijdt geen Hout Splinter.

Ruimedenker | 21-07-20 | 12:44

Splinter in je reedt, ééntje van anderhalve meter. Zo genoeg respect?

pibasso | 21-07-20 | 12:43

Sneu om zo geforceerd “beroemd” te worden.
Maar dat heeft wellicht zijdelings te maken met de 30 uitzendingen van Pauw en Witteman over de ziekte van zijn vader.hoe is het daar eigenlijk mee?

laurentius | 21-07-20 | 12:43

nu de column in de Volkskrant, vast nog wat tafeldame-achtig dingen in het nieuwe dwdd. Ik voorspel ook zeker nog deelname aan Ranking the Stars en Expeditie Robinson. Maar dan?

Bert Konterman | 21-07-20 | 12:42 | 1

Dan wat decennia niets om te eindigen in Beter Laat Dan Nooit.

2voor12 | 21-07-20 | 12:47

De beste manier om respect te verliezen is door het te eisen.

Sqbar | 21-07-20 | 12:42 | 2

En respect verdienen doe je door iets te betekenen. Ik zie dat bij Splinter in een heel leven niet gebeuren.

DavidleeRoth | 21-07-20 | 12:45

Even een splintertje tussendoor; is Kuifje soms de onderhandelaar van Rutte?
Ik hoor of zie 'm niet. Tenzij ik een splinter in m'n oog heb.

Dubbelepunthoofd | 21-07-20 | 12:41 | 3

dat heb je heel goed gezien. Maar hij kan natuurlijk ook met Jette op reis zijn.

MoonBeebe | 21-07-20 | 12:46

Dat doet-ie goed. Als je geschoren wordt moet je stilzitten.

5611 | 21-07-20 | 13:11

Mis hem niet, eigenlijk wel prettig zonder zijn aanwezigheid.

IkwilJinekwel | 21-07-20 | 13:12

Nou Splinter, op naar de Schilderswijk en midden op straat het respect opeisen voor je homo-zijn.

2voor12 | 21-07-20 | 12:41 | 1

Haha echt hè.

OuweOuweLekkerMauwe | 21-07-20 | 12:56

Heb zojuist een bruine splinter er uit gedrukt.......... en met respect doorgetrokken.

mijn god wat lucht dat op!

Fatwabuster | 21-07-20 | 12:40 | 2

lekker he schijten

harries | 21-07-20 | 12:41

Goed gescheten is half gekomen

gijsbert1308 | 21-07-20 | 14:17

Ah joh, van Rossem, niet zo azijnzeiken. Vallen over één woordje. Verander "respect" voor "fatsoen" en je hebt wat deze anaalnemende- en gevende, net pas uit de poeplijers ontgroeiende, jongeman bedoelt. Als je met wat coulance tussen de regels heen leest, that is.

starets | 21-07-20 | 12:40 | 2

Nou, nee. Gebruik de juiste woorden, daar hebben we ze voor. Anders is het begrip respect straks net zo betekenisloos als het woord racisme.

Muxje | 21-07-20 | 12:43

@Muxje | 21-07-20 | 12:43: Het woord respect wordt tegenwoordig vooral gebruikt door Marokkaans straattuig. Volledig betekenisloos, zo niet uiterst negatieve connotatie.

5611 | 21-07-20 | 13:13

Ik ben jammer genoeg de naam van de bekende nederlander vergeten die zijn kinderen "vlinder en pitbul heeft genoemd...

streknek | 21-07-20 | 12:38 | 1

Isa Hoes heeft een dochter, Vlinder, volgens mij. Pitbul weet ik niet.

Johnny_Hoogerland | 21-07-20 | 15:09

Een paar miljard belasting voor een verlieslatende luchtvaartmaatschappij? Geen probleem, onze toekomst is zeker gesteld.

Abugreip | 21-07-20 | 12:38

Een splinter is zeer irritant en wil jet het liefst zo snel mogelijk verwijderen, voordat ie gaat etteren.

Dubbelepunthoofd | 21-07-20 | 12:38

nl.wikipedia.org/wiki/Splinter_Chabot...
In diverse interviews gaf Chabot aan dat hij niet snel zegt dat hij homoseksueel is. “Ik val op jongens. Ik vind niet dat ik hoef te zeggen: ik ben homo. Want ik ben niet homo, ik ben Splinter”, zei hij hierover.

Oké.
Je bent homo en je heet Splinter.
Taal. Lastig.

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:38 | 1

Dat zei Gordon ook vlak na zijn coming out.

Maar er moet ook brood op de plank komen. Dus als de wereld dan vraagt om een homo in een roze pak, dan krijgt ze een homo in een roze pak.

Giraf01 | 21-07-20 | 13:16

hij had beter bord voor ze kop
kenne hete

harries | 21-07-20 | 12:37

Wat is zijn talent eigenlijk? Naast de zoon van een bekende vader zijn en uit de kast komen. Zelfs Johnny de Mol kan iets met mongolen.

Piet Karbiet | 21-07-20 | 12:37 | 1

Hij is VVD'er, zegmaar politieke mafia....

litebyte | 21-07-20 | 12:38

Hij begrijpt duidelijk niet wat respect is. Het eisen werkt altijd averechts. Respect bestaat uit twee ingrediënten: veel bewondering en een teentje angst. Dit zijn geen zaken die door eisen te verkrijgen zijn, maar vloeien automatisch voort uit jouw houding, gedrag en prestaties. Zelfde geldt voor liefde. Je kan niet van mensen eisen dat ze van je houden. Ze houden van je of niet. Zo werkt dat simpelweg niet.

koter | 21-07-20 | 12:37 | 1

Bewondering en teentje angst. Briljant.

streknek | 21-07-20 | 12:41

splinter in me oog die schrijfsels.

harries | 21-07-20 | 12:36

Respect is een luxe woord. In tijden van oorlog en honger blijft er weinig van over.

IdeasAreBulletproof | 21-07-20 | 12:35

Overigens niets dan respect voor zijn vadur. De man die moedig opstond tegen de tentakels van Brussel met een krachtig: "Handen Af Van Onze Gehaktbal!" Kom daar nog maar eens om tegenwoordig. *knielen doet*

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 12:35

Wie noemt zn kind nu splinter?

potverdrie | 21-07-20 | 12:34 | 1

Hamato Yoshi

Blote Bertus 2000 | 21-07-20 | 12:36

Na Robo(t)Jetten de meest irritante aandachtsnicht in de Nederlandse politiek.

litebyte | 21-07-20 | 12:34

Als je zegt dat je even een splinter uit je rug gaat trekken en je kijkt vervolgens vol trots achterom naar het resultaat en je ziet dit in de pot liggen.

Hangtietsmurfin | 21-07-20 | 12:34

Tsk tsk, klapje op bil...
Respecteer mij...
Pets. Harder...

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:33

Allemaal gekwetste EGO,s die respect eisen stelletje sneuneuzen
Ik liep gisteren langs een monument ter nagedachtenis aan die omgekomen piloten van bommenwerpers die in de WO2 naar Duitsland vlogen en weer terug waarna ze werden neergeschoten .
Knullen vaak niet ouder dan 25 a 28 jaar maar met 1 doel het terug dringen van de Duitsers om europa te bevrijden van het Nazisme
En dan nu dit soort verwende rukkertjes als ene Splinter te horen huilen over respect is gewoon lachwekkend

Loempia | 21-07-20 | 12:33 | 2

Dit.

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:34

Blame it on the socials...

litebyte | 21-07-20 | 12:35

Splinter vs the people of Amsterdam Nieuw West. Benieuwd hoe dit gaat aflopen... Ga alvast op kickboxen jongen.

BobDobalina | 21-07-20 | 12:33

Weer een parel aan het schier oneindige snoer van top-columnisten in de VK. Of zeg maar: weer iemand die aanhaakt aan de polonaise van geniale stukkiesschrijvers in de Azijnbode. Er hangt een sluier van literaire schoonheid over de Völkischer Beobachter.
Zoiets. Respect voor de keuze van Pieter Klok!

piloot47 | 21-07-20 | 12:33

Bart had z'n zoon misschien toch beter 'Arie' kunnen noemen, zoals Jules dat ook deed met z"n dochter...

Dichterlijke vrijheden

Yrrab | 21-07-20 | 12:32 | 2

Wat dacht je van 'Balk'?

piloot47 | 21-07-20 | 12:34

Ik proef dat u een theologische wending aan het topic wil geven...

Yrrab | 21-07-20 | 12:45

Maakt niet uit, Rutte schrijft wel even een paar miljard over.

Abugreip | 21-07-20 | 12:32

Ja, ik ben ook zo. Het krijgen van respect is een orgastische weldaad. En wat is er nou zo moeilijk om even te buigen als je me ziet? En een tientje is toch niet veel geld? Sommige mensen vinden mij egocentrisch omdat mijn eigenwaarde afhangt van de onderdanigheid van redelijke mensen, maar dan zeg ik val dood, primitieve debiel.

RickTheDick | 21-07-20 | 12:31 | 2

Spot on.

streknek | 21-07-20 | 12:44

Dit vat het helemaal samen.

kapoerewiet | 21-07-20 | 13:54

Wel de splinter in andermans oog zien maar niet de balk in je eigen oog.
Fuckinghell

Fuckinghell | 21-07-20 | 12:31

Respect wordt over het algemeen niet graties gegeven ,maar moet verdient worden. Anders is het namelijk niks waard. Ja, k*t maar het is niet anders.

streknek | 21-07-20 | 12:31

Respect verdien je en dwing je niet af..

Der Schnitzeljäger | 21-07-20 | 12:30

Zes uitroeptekens en zeven emojis in één tweet.
Dat doet het ergste vrezen voor zijn columns.

Kapitein Sjaak Mus | 21-07-20 | 12:30

Hoe je dat ook maar moet noemen? Dat heeft hij ons zelf verteld: "Ik ben geen man en geen vrouw, ik ben Splinter". Knettergek.

Muxje | 21-07-20 | 12:30
-weggejorist-
Motleycrew | 21-07-20 | 12:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Respect heb ik in ieder geval niet voor iemand die dankzij de toch al twijfelachtige competenties van zijn papa op het publieke toneel verschijnt. Ik zou het eerder gênant noemen..

Do-na-zi | 21-07-20 | 12:30

Respect eisen voor LHBT'ers in de Volkskrant, is als respect eisen voor Ajax in de Johan Cruijff Arena.
Laat Splinter in Slotervaart, de Schilderswijk en Amsterdam Nieuw-West eens respect gaan EISEN voor zijn seksuele geaardheid. De mensen die daar wonen zijn ook notoire respecteisers, eens kijken of dat wederzijds is.

Snoess | 21-07-20 | 12:29 | 1

Spijker---> Kop.

Hangtietsmurfin | 21-07-20 | 12:32

En van wie ga jij respect eisen dan Splinter!? al die zwarte negers die met hun voorouderlijke slavenverleden gaat strooien? of van dat groepje islamitische rifapen die met een betonschaar jou bril komen bijstellen? of misschien een stelletje ongewassen antifaatjes die jou voor blank geprivilegieerd dus in het verleden ex slavenhandelaren geweest!? Of bedoel jij dat je respect gaat eisen van mensen die helemaal niet met de discussie mee willen doen maar door jou als makkelijk slachtoffer gezien worden, het zijn tenslotte het soort mensen dat geen grote bek heeft en doorgaans niet aan geweld doen, je weet wel, het soort mens wat deze economie draaiende houden door gewoon te werken en zich aan de regels houden. Geprivilegieerd stukje lafaard met een kutnaam!

TijdelijkOptimist | 21-07-20 | 12:29 | 1

Zo, gooi er anders wat pleonasmen in. Zwarte neger, Islamitische rifaap, ongewassen antifa.

Voor ik het om m’n oren krijg hier. Ik weet ook wel dat zwarte neger de enige echte is he!

Fijne dag!

Snaajoe | 21-07-20 | 12:36

Een slap handje en een Haaaai... Ik had toch meer iets verwacht met een nare ziekte en iemands moeder.

Binnenbaan | 21-07-20 | 12:28
-weggejorist-
johoost | 21-07-20 | 12:27 | 1

Dat grenzeloze en tergende narcisme van dit soort types (zo ook het SJW-volk). Respect eisen, zich voortdurend gekwetst voelen. Een wijze les van een wat oudere reaguurder:
De. Wereld. Draait. Niet. Om. Jou. Maak er zélf wat van.

henkvaningrid | 21-07-20 | 12:27

Wist niet dat Splinter last had van chronische hosmeau...

eerstneukendanpraten | 21-07-20 | 12:27 | 1

Bijkomend voordeel is dat het daardoor wellicht niet muteert.
Nop meer splintertjes is een aanslag op de kunstsubsidie begroting.

keestelpro | 21-07-20 | 12:32

Een ding scheelt; hij loopt in de verkeerde lijn om nageslacht te maken

NumbNuts | 21-07-20 | 12:24 | 1

Hij maakt in ieder geval niet dezelfde fout als zijn vader.

Toverkol | 21-07-20 | 21:21

Hij eist respect toch wel op hoge toon neem ik aan.

dedwarsligger | 21-07-20 | 12:24

Sorry Bart.

Poesman | 21-07-20 | 12:24

De relevantie van deze meneer ontgaat mij volledig. Mis ik iets?

Blauwpetje | 21-07-20 | 12:23 | 1

Welnee.

demaup | 21-07-20 | 12:30

Ga eens praten met Typhoon. Volgens mij liggen jullie elkaar wel.

piloot47 | 21-07-20 | 12:23

Het dilemma van links: je kunt het niet voor elke minderheid tegelijk opnemen aangezien deze elkaar onderling de tent uitvechten.

Reaganmania | 21-07-20 | 12:23

Krijg de pincet knul.

Poesman | 21-07-20 | 12:23

Krijg de pincet knul.

Poesman | 21-07-20 | 12:22

Ik krijg er een splinter van in mijn rug.

sjoene_kerel | 21-07-20 | 12:22

"Het voelde onverwachts eenzamer. Kwetsbaarder."
Of, waarom steeds minder mensen geïnteresseerd zijn in Nederlandse "literatuur".

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 12:22 | 2

“ De lichtjes waren vanavond niet in staat de donkerte weg te schijnen.”
Ik bedoel maar.

DrumPiet | 21-07-20 | 12:27

Toch een topic op GS, dus belangrijk genoeg klaarblijkelijk.

jemagookniksmeer | 21-07-20 | 12:21 | 2

Nou ja, ergens tussen de F1 en de nieuwe vlam van Gordon, waar we hier ook regelmatig over kunnen lezen.

Muxje | 21-07-20 | 12:35

@Muxje | 21-07-20 | 12:35: Maar toch...
Is er al een keer een topic over u geweest? Of over mij?

jemagookniksmeer | 21-07-20 | 13:01

Maar intussen heeft hij wel weer wat publiciteit.

Synecdoche | 21-07-20 | 12:21

Nog een keer: Chat bot? Wie?

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:20 | 2

Pas op dat je die twee niet door elkaar haalt.
Een chatbot komt nog wel eens met een verrassend intelligent antwoord.

keestelpro | 21-07-20 | 12:29

@keestelpro | 21-07-20 | 12:29: Maar dan is het toch wel een antwoord op een vraag die je niet stelde?
Als ik die Googlebot uitmaak voor stomme trut zegt ze: Sorry, ik heb je niet begrepen....

Bijtendehond | 21-07-20 | 12:55

Je eist geen respect, je verdient respect.

Quib | 21-07-20 | 12:20 | 3

dat snapt deze generatie niet.

ZwengelMeister | 21-07-20 | 12:21

Spijker. Kop. Raak. Einde discussie.

henkvaningrid | 21-07-20 | 12:22

"Ik keek op, en verbrak de oogverbinding direct."

Krachtig gebaar, man. Zo EIS jij je respect.

John McClane | 21-07-20 | 12:20 | 6

Oogverbinding? Serieus?

djs | 21-07-20 | 12:28

@djs | 21-07-20 | 12:28:
Hij trok zijn oogbollen uit zijn oogkassen.
Dan heb je wel ff de aandacht.

keestelpro | 21-07-20 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Het klopt wel wat het schrijft. De huidige generatie(s) heeft veel te veel tijd, geld en "luxe" om het respect te verdienen en gaat in plaats daarvan (veelal gecombineerd met een rubberen tegel-achtergrond, quinoa en allerlei ander volkoren-gezemel) het gewoon afdwingen omdat het ze allemaal aangeleerd is dat ze uniek zijn. Of ze nou talent hebben of niet. Kwalijke zaak.

Lv vd | 21-07-20 | 12:20

De een wil alleen maar een kleurtje zijn de andere wil alleen maar zijn seksualiteit zijn. Bekrompen.

Patje2011 | 21-07-20 | 12:20

"De met krullen en trapgevels versierde huizen gaven Amsterdam een sprookjessluier." -met zijn AliExpress-proza.

Conan de Rabarber | 21-07-20 | 12:20 | 1

Hij liep ook vast op zo’n luid toontje te bellen.

DrumPiet | 21-07-20 | 12:24

Nou splinter, een dikke middelvinger voor je en als je dan gaat zeuren/huilen beginnen we met je verbaal je plek te wijzen. Met je eisen.

Ploertendodert | 21-07-20 | 12:19

"Dat deed ik vaker, zo’n ronde langs de grachtenpandenpolonaise."
Strijder!

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 12:19

Dus, een mocro zegt ‘haaaaai’ tegen Splinter en hij eist vervolgens van iedereen respect? Zijn generatie heeft andere prioriteiten.

BozePaarseMan | 21-07-20 | 12:19

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap de portee van het stukje van Splinter niet. Respect eisen? Waarom dan of waarvoor dan? Omdat je homo bent? Omdat je met een roze jasje loopt?
Natuurlijk mag je homo zijn. Maar respect kun je slechts verdienen, en niet eisen.

staat het bier koud? | 21-07-20 | 12:19

'De LHBTI community' : fuk hun!
Dus als je valt op mensen van hetzelfde geslacht hoor je automatisch ook bij die modderfokking gekken die ook vaak met gekkies als BLM en antifa heulen?
Flikk*r toch op zielig Splintertje en spreek voor jezelf.

keestelpro | 21-07-20 | 12:19

De gewone homo`s en lesbiennes in 020 eisen al jaren respect van allochtone 'jongeren', krijgen ze ook niet. Een klap op hun muil met een koevoet kunnen ze krijgen.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

RickRD | 21-07-20 | 12:19 | 1

Het merendeel van die groep stemt links en dus voor haar eigen ondergang. Kan er op die manier dus weinig medelijden voor opwekken, ze krijgen waar ze voor stemmen.

Gandalph | 21-07-20 | 12:53

Haha, hulde @Van Rossem! Prachtig verwoord.

DrumPiet | 21-07-20 | 12:19

Wat is dat voor overgewaaide onzin. Tolerantie kun je krijgen, respect moet gewoon verdiend worden, elke dag opnieuw.

Henk1955 | 21-07-20 | 12:19

Wie?

Is dit nog nieuws? | 21-07-20 | 12:18

Verkoopt zijn boek nog een beetje na die schaamteloze reclamecampagne van de NPO?

BASinnic | 21-07-20 | 12:18

Ik eis als blanke, werkende, hetero, Nederlandse man ook respect. Krijg ik geen respect, dan geef ik ook geen respect. (Al vind ik dat je respect moet verdienen, tegenwoordig moet je respect blijkbaar eisen. Is wel veel makkelijker, hoef je er namelijk niks voor te doen).

Gandalph | 21-07-20 | 12:17 | 1

Voorlopig zijn we door Rutte keihard in het openbaar in de aarsch genomen. Over respect gesproken...

Ommezwaai | 21-07-20 | 12:36

Zoon van een Brood-aap.

Normpje | 21-07-20 | 12:16

Ok, Bikkel, sorry, Splinter, you and what army?

BASinnic | 21-07-20 | 12:16

Waarom kunnen dat soort lui nooit normaal op een foto?
Nodigt niet uit om het artikel te lezen, dus dat doe ik ook niet.

Wel weet ik dat splinters vervelend zijn en kunnen zweren. Wollah.

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 12:16

Na graties geld nu ook graties respect. Alles wat gratis is, heeft geen waarde.

NeedIsaymore? | 21-07-20 | 12:16 | 1

Daar denken ze in Italië anders over, daar krijgen ze van alles gratis nu.

JohnLocke | 21-07-20 | 13:13

Hij schijnt binnenkort ook een Herman Brood boek te gaan schrijven..

Conan de Rabarber | 21-07-20 | 12:15

Die eerste alinea van dat stukje in de Azijnbode...... Er zijn tientallen kinderboeken die beter beginnen. Wat een niveau...

Tom Hagen | 21-07-20 | 12:15 | 1

Het joch kan weinig, weet ik uit ervaring. Ik denk dat dit nog flink geredigeerd is - kan je nagaan.

kapoerewiet | 21-07-20 | 13:48

Doodmoe word ik van de eindeloze devaluatie van een prachtig woord. Er zijn maar weinig mensen die ik respecteer, het is namelijk iets dat je moet verdienen, vaak in de persoonlijke sfeer. Als je het over fatsoenlijke omgangsnormen wil hebben, heb het daar dan over. En ga voor gay's sake het beestje eens bij de naam noemen!

Lood om oud ijzer | 21-07-20 | 12:14 | 1

Was het niet Theo van G. die zei: respect is een penoze woord dat meestal wordt geeist door hen die het niet hebben.

BobDobalina | 21-07-20 | 12:47

Beetje wederzijds respect en een beetje in elkaar proberen te verplaatsen kan ons land anders wel gebruiken. We hebben de laatste jaren een ontzettend dikke plaat voor onze kop die alsmaar dikker wordt. Alleen het eigen gelijk halen is nog wat telt.

Ardbeg | 21-07-20 | 12:14 | 3

Je bedoelt geen respect, je bedoelt gewoon fatsoenlijke omgangsnormen.

Lood om oud ijzer | 21-07-20 | 12:15

Er is in Nederland al eindeloos respect voor mensen die anders geaard zijn.
Tenminste in het Nederland voor voor de massa immigratie.

keestelpro | 21-07-20 | 12:20

Wederzijds respect ? Ik hoop dat je zelf beseft waar de grondslag ligt van die dikke plaat en bij welke partijen in Nederland . De gang van geen respect voor een andere mening naar haat is begonnen en wordt alleen maar erger gemaakt door extreemlinkse partijen zoals GL en D66.... en hun leider Mark Rutte die maar doordendert op diezelfde weg . Dit gaat echt nergens meer over .... maar heeft geen enkele prioriteit bij Rutte .

Koning BongoBongo | 21-07-20 | 14:04
-weggejorist-
sjef-van-iekel | 21-07-20 | 12:14

Je zoon een scheldnaam als roepnaam geven: -1

keestelpro | 21-07-20 | 12:13 | 4

Je bedenkt zo'n naam in een lollige, misschien dronken bui. Ik begrijp wel dat Splinter enigszins verward is.

Toverkol | 21-07-20 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken