Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tweede coronagolf raakt VS: 34.516 nieuwe gevallen en 751 doden in 24 uur

Ja, dat is toch een andersoortig traject daar hè.

Een STUDIE wijst trouwens uit dat de nieuwe uitbraak absoluut niets te maken heeft met de massale BLM-protesten, dus ja, dat moeten we dan maar geloven hè. Dan zal het wel aan die Trump-rally gelegen, want zo werkt dat nu eenmaal. Mooi corona-overzicht zoals altijd bij Axios. Gisteren werden er 34.516 nieuwe gevallen bevestigd, en dat ligt akelig dicht bij het dagrecord van 36.000 op 25 april, toen het land op het toppunt van de uitbraak zat. Ook overleden er in 24 uur 751 mensen aan COVID, waarbij natuurlijk wel opgemerkt moet worden dat 'aan COIVD overlijden' vaak betekent dat je het ook had op moment van overlijden. Inmiddels zijn er in de VS in totaal 2,3 miljoen mensen positief getest en zijn er in totaal  28,5 miljoen testen uitgevoerd. 121.900 zijn 'aan' COVID overleden. Ondertussen houdt Trump de grenzen DICHT en zelfs Mexicanen en Canadezen mogen alleen essentieel verkeer over de grens sturen.

Ground zero New York

Anders hè.

Reaguursels

Inloggen

Doden per miljoen inwoners per 26-6-2020 10.00 uur:
Ierland 350
Nederland 356
USA 383
Frankrijk 456
VK 637
Italië 574
Spanje 606
België 839

pushpins | 26-06-20 | 13:44

BLM maar nu even niet.. ff allemaal corona dood.

Ins0mnia | 26-06-20 | 10:49

Greatest country on earth!

Versleten_Paddestoel | 26-06-20 | 08:14

"BLM protests have not led to a spike in coronavirus cases: study", kopt de New York Post, zeg maar het wijkkrantje van de left wing Americans. Alleen al als je het begeleidende filmpje ziet, weet je wel beter. Een krijsende massa richting Brooklyn Bridge geeft zeker geen kans op nieuwe besmettingen, weet elk weldenkend mens. Man, man, man.

Satertje | 26-06-20 | 07:54

Oplossing is simpel, gewoon minder testen.

RandyBiel | 26-06-20 | 07:47 | 2

in combinatie met het advies van de Wit Russische leider/dictator om wodka te drinken zal dat zeker werken. (Pikant detail: de man is zelf van de blauwe knoop.)

Haringkoning | 26-06-20 | 09:47

En dan te bedenken dat vliegverkeer naar de vs maar maand heeft stilgelegen van midden maart tot midden april. Het OV zat hier op slot maar met verbijstering zag ik op flight radar de passagiersvliegtuigen tussen de vs en nl op en neer vliegen. De VS was toen nog een hotspot. Dit soort beleid is aan een normaal denkend mens niet uit te leggen.

INTP | 26-06-20 | 01:21 | 4

En erg veel privé vliegtuigjes.

Gokmaar | 26-06-20 | 07:47

Allemaal vracht

wijnvlek | 26-06-20 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Amerika is natuurlijk ook wel weer een heel groot land hoorrr..!

grapjasz | 26-06-20 | 01:05

" vaak betekent dat je het ook had op moment van overlijden. "
Euh juist. Spontaan overleden er rond april 8000 man extra die toevallig ook nog eens corona hadden.

RandyBiel | 25-06-20 | 23:33

Wat ik dan weer ONUITSTAANBAAR vind is dat die blauwe grafiek "European Union" wordt genoemd en niet "Europa". Alsof Zwitserland te gronde gaat aan de corona. Alsof in Engeland de coronagevallen de pan uit rijzen omdat ze uit de EU willen. Onuitstaanbaar en misleidend.

JvanDeventer | 25-06-20 | 23:17 | 1

Ze willen EU een synoniem van Europa maken.

Caesar.is.Keizer | 26-06-20 | 00:52
-weggejorist-
Schietmijmaarlek | 25-06-20 | 22:55 | 3

Nee, nee, nee. Nog steeds de eerste golf en het einde is nog lang niet in zicht.

Achterlijk land.

rachid82 | 25-06-20 | 22:46

Met besmettingen kun je niet zo heel veel. Hoeveelheid testen kan daar een te grote invloed op hebben.

Daarnaast zit je nog met een vraag, is het virus nu in in de zomer minder hardnekkig. In dat geval zou je juist nu zoveel mogelijk besmettingen willen hebben.

Wat je wilt weten om een zinnige conclusie te trekken is het aantal ziekenhuisopnames vanwege corona.

Hier www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-... zie je data van New York (besmettingen, ziekenhuisopnamen en doden). Het aantal nieuwe besmettingen is in deze data overigens heel laag. Dus geen idee waar de piek dan precies vandaan komt waar GeenStijl op wijst.

Aantal doden zegt ook wat, maar hapert er altijd een beetje achteraan.

Dus als de bron die GeenStijl gebruikt ook het aantal ziekenhuisopnames laat zien kunnen we er nog wat mee. Nu niet.

DerUnterMensch | 25-06-20 | 22:41

Of het komt door een toenemend aantal Joop bashers hier op GS of het niveau van reaguurders daalt. Laten we maar op t eerste houden. Gouverneurs hebben primair zeggenschap over de bestrijding van Corona (en rellen). Niet de federale overheid onder Trump. Trump bij voorbaat "de schuld geven" getuigt van eigen domheid en de gebruikelijke vooringenomenheid.

matrixbluepill | 25-06-20 | 22:35 | 4

Sterke argumentatie en de feitelijke onderbouwing is ook niveautje nuttige linkse idioot. Ga eensch gauw naar je trollenhol.

Mofland | 26-06-20 | 00:38

@* Il Principe * | 25-06-20 | 23:16: Joop dus.

LectoriSalutem | 26-06-20 | 00:44

1. Ik ben rechts ja. Als dat binnen de grenzen van het betamelijke niet meer mag van mijnheer Il Principe, dan bent u zelf de extremist en de onderdrukker geworden.
2. De meeste populisten zoals ik zijn geen idioten. Wij proberen in discussies de emoties in bedwang te houden en wij respecteren anderen door met hen de discussie aan te gaan. Op die manier en met die instelling is onze samenleving sterk en welvarend geworden. Helaas staat men daarvoor niet meer open.
3. De tegenovergestelde mentaliteit hiervan nestelt zich nu helaas in het Westen. Toenemende polarisatie is het gevolg. (Helaas ook steeds meer in rechtse kringen). Maar vooral in linkse kringen. Men is zo gebrand om anderdenken (populisten) af te branden, te labelen, weg te zetten als extremisten en nazi's terwijl links zichzelf als zodanig kwalificeert: geen tegenspraak, minachting, schelden, vals beschuldigen, censuur. Het is mij duidelijk welke vrije principes mijnheer Il Principe er in ieder geval op na houdt. We hoeven daarvoor maar te kijken hoe anderen - zoals Micheal Moore - in de linkse achterban worden behandeld als ze niet meehuilen met de verscheurende wolven.
www.projectveritas.com/news/another-f...

matrixbluepill | 26-06-20 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Zuid-Korea en de VS meldden allebei op 20 januari hun eerste coronageval. Situatie nu: Zuid-Korea 282 doden, de VS 122.370 doden. Dan heb je toch iets niet goed gedaan.

thijs4419 | 25-06-20 | 22:32 | 4

nederland 6000 doden 18 miljoen inwoners
usa 120000 doden 360 miljoen inwoners
(getallen bij benadering )
Dan heeft Rutte het nog slechter gedaan .
(Dikke Amerikanen)

A.C.H.M.E.D | 25-06-20 | 22:41

@A.C.H.M.E.D | 25-06-20 | 22:41: ik zeg ook niet dat wij het goed gedaan hebben, maar bij ons is het nu onder controle, terwijl het in de VS weer schreeuwend uit de klauwen loopt.

thijs4419 | 25-06-20 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als die Chinezen er een intercontinentale raket aan hadden gewaagd, dan was het effect minder geweest ...

bisbisbis | 25-06-20 | 22:14

Gelukkig luistert Rutte alleen naar Corona deskundigen:
youtu.be/a4DlS2LsRps

Bolder | 25-06-20 | 22:09 | 1

Rutte heeft het itt Trump perfect gedaan!

panthoseen | 25-06-20 | 22:11

Mooiweer potus Trump erfde van Obama een goedlopende economie. Dat geluk had hij de eerste 3 jaren, Maar nu er echt geregeerd moet worden valt Trump gigantisch door de mand. Hij in gewoon incompetent. Gelukkig nog maar een paar maanden en zijn we van hem af.

panthoseen | 25-06-20 | 22:05 | 2

Zegt de man die op een driewieler fietst en commentaar op Verstappen heeft.

Kim-Jung-Un | 25-06-20 | 22:35

Lijkt mij niet, Obama zei oa zelf dat drie procent groei niet mogelijk was. Maar hij heeft zeker van Obama de rassenhaat optimalisatie georven, dat weten wij nu wel. Trump laat de Democraten regios lekker het zelf uitzoeken want die weten het zo goed, hij gaat niet happen, dat is wat ze willen zodat ze de vinger kunnen wijzen. En er is straks uberhaupt geen sprake meer van een gemeenschappelijke partij, de Democraten worden overgenomen door de extreme left, de moderates stemmen niet of gaan voor de Republikeinen. Nee ik denk dat we ongeveer hetzelfde gaan zien als in de UK.

Caesar.is.Keizer | 26-06-20 | 00:59

Het is maar goed dat De Amerikaan niet (meer) bestaat.
Waar is onze huisindiaan eigenlijk?

aflaatverkoper | 25-06-20 | 21:45

De eerste geruchten zijn binnen, dat het hier wel eens om een fake nieuws campagne van AXios zou kunnen gaan. Zijn er nog andere gerenomeerde instituten en aanverwante websites die dezelfde resultaten hebben ?

rmstock | 25-06-20 | 21:28 | 2

Natuurlijk knul. Snel weer wat ufo’s spotten nu!

captainobvious | 25-06-20 | 21:33

@captainobvious | 25-06-20 | 21:33: Hij heeft een punt. Eén bron is geen bron. Ik heb het nog niet bevestigd gezien in andere bronen, dus ff afwachten. Als het waar is ontploft de media vandaag met 'feiten'.

Satertje | 26-06-20 | 07:49

Het slechtst gaat het in de democrats staten.. Dat zegt genoeg.

de_kale | 25-06-20 | 20:55 | 9

Geheel toevallig wonen in de blauwe staten meer arme mensen en zijn er meer grote steden. Het is bekend dat in steden waar meer contact is en mensen armer zijn en er dus ook slechtere health care is, er relatief meer zieken zijn. Dat virus kijkt echt niet of iemand Trump stemt of Biden. Het hele stupide idee (van Trump zoals altijd) dat op een of andere wicked way de democrats verantwoordelijk zijn is absurd. nHet past exact in de blame game die Trump gebruikt ( zoals altijd) voor alles. Dat jullie dat niet begrijpen en niet in willen zien ligt uitsluitend aan domheid, vooringenomenheid en waarschijnlijk, omdat je vroeger gepest bent op school.

Zoals je inmiddels kunt weten strijkt Trump voor alles de credits op en wijst hij alle verantwoordelijkheid steevast af. Falen ligt sowieso altijd aan anderen. Bij kritiek ontslaat hij gewoon direct en slaat de adoratie onmiddelijk om in akeer. Alles bij Trump is persoonlijk, niets gaat over het land, de oplossing van problemen, menselijk lijden verlichten of iets anders presidentieels.Alles gaat om Trump zelf. Een echte lulhannes dus, waar je geen donder aan hebt als president. Maar om een onduidelijke reden krjgt hij hier het blinde vertrouwen.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 22:18

Florida is geen blauwe staat en het gaat hier toch echt niet zo lekker. Close but no cigar.

Het probleem is dat niemand hier een masker draagt en ondertussen wel lekker maar de gym, restaurants, bars etc gaat. De grote piek is momenteel te danken aan mensen tussen 20-30 jaar oud die twee maanden lang hun sociaal leven op een laag pitje hebben moeten zetten en er nu op los leven. Precies in de staten waar veel twintigers - dus veelal democraten - wonen.

Florida wordt nu hard geraakt omdat veel New Yorkers hierheen zijn gekomen toen hun eigen staat op slot ging. Ik zie ze nog steeds iedere dag rondrijden, ze zijn er nog steeds.

murrica | 26-06-20 | 04:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Het zou me niets verbazen indien er een verband is tussen de steigende grafieken en de komende verkiezingen.

revolte | 25-06-20 | 20:51 | 2

iets met een lange ij.

bisbisbis | 25-06-20 | 22:15

steigerende

Ome Gijs | 26-06-20 | 09:25

Twee woorden: obesitas... woonfabrieken.
Volgens mij woont iedereen in de binnenstad daar in het appartementencomplex uit Ghostbusters.

SIogra | 25-06-20 | 20:34 | 2

Klopt,net als die opeengepakte nertsen,dat zijn de ideale omstandigheden voor het virus om toe te slaan.
Veel zoogdieren dicht bij elkaar,lekker warm,slecht geventileerd en een conditie van niks.
Bovendien daardoor vaak onderliggende kwaaltjes en ouderdom en je bent de Sjaak.
RIVM lees ff mee.
De grote tik komt in de herfst wanneer het wat kouder is.

De Profundus | 25-06-20 | 21:04

@De Profundus | 25-06-20 | 21:04: Wat bedoel je nou precies? 'Veel zoogdieren dicht bij elkaar,lekker warm,slecht geventileerd en een conditie van niks.' of 'De grote tik komt in de herfst wanneer het wat kouder is.'

MisterMr | 25-06-20 | 21:17

Grappig hoe de linkse trollen hier tegenwoordig geheel genegeerd worden. Moet het weldenkend deel der natie zich ook niet door af laten leiden. Zit nu midden in Filthy Rich. Verbijsterend dat de MSM hier te lande de hele Epstein affaire destijds verzwegen hebben. Of zou het iets te maken hebben met Bill Clinton die zijn orgie-eiland frequenteerde? En het financieren door Epstein van presidentskandidaat Joe Biden? Of destijds gouverneurskandidate Hilary Clinton?

Feitenpliesie | 25-06-20 | 20:29 | 2

Dus je noemt Epstein in een adem met linkse trollen en vergeet de meest duidelijke connectie die Epstein met welke politicus dan ook heeft, Trump...

Blootkapje | 25-06-20 | 21:38

Hahaha Epstein. Het rechtse complotwappie verhaal. Waar uiteraard de Clintons weer een hoofdrol in spelen. Het had ook Soros kunnen zijn of Bill Gates. Naar hoe de vlag die dag maar staat. En jezelf dan Feitenpliesie noemen?

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 22:24

@De Treinende Rechter | 25-06-20 | 20:29: Dan is het toch wel heel bijzonder dat Trump er nog steeds zit ondanks alle aantijgingen.

Bolder | 25-06-20 | 21:34

@Bolder | 25-06-20 | 21:34: Nog veel meer bijzonder dan is dat Obama niet is aangeklaagd terwijl Trump alle macht in handen heeft.

Blootkapje | 25-06-20 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze testen minstens 5x tot 10x zoveel als de EU dus is de laatste grafiek ongelooflijk vertekend.

Qua doden per miljoen (of ernstige cases) ligt de trend nog aardig gelijk aan de betere helft van de EU (en daar zit NL niet bij).

Ik geloof de Zweden hier: het maakt niet uit, na 12 maanden zit iedereen met ongeveer hetzelfde. Maar niet iedereen kan de economie redden na 12 maanden.

GeenAccount | 25-06-20 | 20:09 | 1

Kijk een specifiek naar de Staten en vergelijk de Staten waar het flink heeft huisgehouden. Zoals het nu lijkt, zijn nu een aantal andere Staten aan de beurt.

Aart4888 | 25-06-20 | 21:22

Je zou dezelfde vergezochte relativeringen eens moeten uitproberen als het ging om doden door moslim-terrorisme in de VS. Dan kreeg je hier de wind van voren. Maar nu is alles toegestaan, omdat Dumb Donald uit de wind moet blijven.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 20:08

Amerika test teveel. En waar zijn de andere 5700 doden aan gestorven vandaag in de us of a?

David000000007 | 25-06-20 | 20:02 | 1

Stom bang maak stukje weer...

David000000007 | 25-06-20 | 20:04

Bedankt BLM maar, al die haardjes weer aangestoken.

sodapoppin | 25-06-20 | 19:47 | 1

Laten we Donnyboy niet vergeten, met nu al twee overdekte twee mass rally's in coronabrandhaarden.

thijs4419 | 25-06-20 | 22:45

Die maken tenminste werk van herd immunity.

Scepticus | 25-06-20 | 19:45

(Jawel)
Goh, zou het iets te maken kunnen hebben,
met kop-in-het-zand, niet-handelende, liegende leiding aldaar?
Tis maar een gok hoor...
,
Ik volg de wikipedia statistieken dagelijks,
en er is geen enkele trend van vertraging
(bv door genomen maatregelen)

hotmint | 25-06-20 | 19:40 | 2

Correctie op mezelf, er is toch een wondermiddel om het aantal corona doden in de VS op korte termijn sterk te laten afnemen.
www.cbsnews.com/news/trump-slow-down-...
(oke, pr-technisch dan, maar dat is het belangrijkste, toch...?)

hotmint | 25-06-20 | 19:46

Haha. Jij hebt het niet waargenomen maar toch is er een vertraging zichtbaar in bovenstaande grafiek, tussen eind april en begin juni.

En met die leiding doel je dan op gouverneurs? Het is een federatie, de maatregelen worden getroffen door de staten

Gen. Maximus | 25-06-20 | 21:22

Hoeveel van de omgekomene waren BLM,Antifa of dergelijke? (#Go darwin). Natuurlijk ook even doorschakelen per staat, Welke staat heeft welke type gouverneur en welke politieke voorkeur heeft deze?.. Als laatste (voor de ballans)... Die laatste trump rally, zijn daar de gegevens al van hoeveel dr van omgekomen zijn door de kungflu?

Ordem | 25-06-20 | 19:32

Ik zou zeggen China heeft het mooi voor elkaar via het corona virus. Zonder oorlog nemen ze wereld over. Het enige democratische gebied dat nog wat tegenwicht zou kunnen geven (het westen) is bezig de hand aan zichzelf te slaan en maakt zichzelf kapot. Het enige wat ik niet snap is waarom in Wet Europa het culturele zelfmoord gedrag gekopieerd wordt. Onze geschiedenis en cultuur is totaal anders, zelfs zover dat Europese landen onderling nog totaal andere geschiedenissen en culturen hebben.

ultraman | 25-06-20 | 19:31

Die coronagolf destijds is goed te verklaren. Zien we een patroon?

"Coronavirus spreads in a New York nursing home forced to take recovering patients"
Three states hit hard by the pandemic — New York, New Jersey and California — have ordered nursing homes and other long-term care facilities to accept coronavirus patients discharged from hospitals even if they still might be contagious.
www.nbcnews.com/news/us-news/coronavi...

Nehemia | 25-06-20 | 19:25 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Leg de lijn van het airco gebruik eens over deze lijn heen?

Stevo365 | 25-06-20 | 19:18 | 1

Hoest u eens flink.
Misschien helpt dat.

Bolder | 25-06-20 | 19:35
-weggejorist-
BozePaarseMan | 25-06-20 | 19:13

Logisch dit is het gevolg van al die protesten.

Stephen K. | 25-06-20 | 19:10

Hoor ze piepen, de Trump fanboys

Die nare vent | 25-06-20 | 19:05 | 3

Is best leuk.
Nooit begrepen waarom er fans of haters van die oranje volidioot zijn.
Hij verandert niks aan Uw leventje, dus hoezo?

Berbaar | 25-06-20 | 19:08

Dat laatste hoop ik maar. De corona opleving daar is een gevolg van stuurloos wanbeleid. Als de USA een nieuwe brandhaard wordt dan hoop ik van harte dat het hier buiten de deur blijft.

Die nare vent | 25-06-20 | 19:10

Komende 4 jaar zal jij nog wel even blijven piepen.

sodapoppin | 25-06-20 | 19:52

Geloof er geen kut van. Zullen de telling wel weer hebben aangepast. Alles om de nasmaak "Trump baaad" achter te laten voor de verkiezingen.

Claude_Vieaul | 25-06-20 | 19:01 | 4

@landgenoten... Ja, eigenlijk wel.

Olc32 | 25-06-20 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Een tijdje geleden nog was relativeren totaal uit den boze, maar toen ging het om doden door terrorisme. Nu gaat het om Covid en wordt alles uit de kast gehaald om het maar te downplayen. Covid heeft al het 1000 - voudige aantal op zijn naam staan, vergeleken met moslim-aanslagen in de VS.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 19:01 | 6

@Crusher | 25-06-20 | 19:10: De gemiddelde levensverwachting in de VS is 78 jaar. Dus Covid-19 is goed voor ze?

Iknowall | 25-06-20 | 19:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Afdeling fake news en stemming makerij. Af en toe waan ik mij hier op Joop.

glaaf | 25-06-20 | 18:58 | 2

Ik begin te begrijpen waarom een voll-idioot als Trump zoveel stemmen kan krijgen.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 20:06

U heeft betere bronnen neem ik aan?

Of kiest u er gewoon voor om nieuws dat u niet bevalt gewoon niet te geloven?

develmoene | 26-06-20 | 05:52

NL: 6000 sterfgevallen op 17 milj inwoners. VS 120000 op 330 miljoen. Het is geen wedstrijd, maar verhoudingsgewijs doen ze het niet slechter dan NL.

Sendis | 25-06-20 | 18:57 | 6

@Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 19:02: Dun - of dichtbevolkt, staat er helemaal los van. Het dunbevolkte Nunspeet had verhoudingsgewijs meer besmettingen en sterfgevallen dan het dichtbevolkte Amsterdam. Om maar even een dicht-bij-huis-voorbeeld te noemen.

Sendis | 25-06-20 | 19:27

@Bolder | 25-06-20 | 19:26: wel op basis van een richtlijn van de republikeinse president, zoals blijkt uit uw link.

Continuum | 25-06-20 | 21:07

Alleen bij hun stijgt het aantal gevallen weer explosief, terwijl wij het nu aardig onder controle hebben.

thijs4419 | 25-06-20 | 22:55
▼ 3 antwoorden verborgen

[sarcasm]Het Amerikaanse succesverhaal in één oogopslag[/saracasm] Als een studie dat zo uitwijst dan is het, zoals GS dat doet om zich geloofwaardig te houden, goed om BLM niet zwart te maken betreffende de hand gelopen corona ellende aldaar. Een straf gods voor alle lichtzinnigheid in gods own country? Ik geloof allang niet meer in die mythologische Abrahammistische god, of die nu Jahwee, Allah of Jehova heet. Trump dan, tja.. de slechtste Amerikaanse president ooit, bespottelijk en een grote aanfluiting voor het land dat hij de hedendaagse bewoner van het Witte Huis is. Ondertussen kleurt de Amerikaanse Convid-19 kaart des doods bijna overal bruin en in de staat New Amsterdam zelfs zwart, daar zal zelfs BLM niet blij mee zijn. Business als gewoonlijk, dat zal het zijn, voor Wall Street, het grote geld en de voortzetting van het Amerikaanse 'succesverhaal' moet in de VS alles wijken... alleen het Convid-19 virus wijkt niet en dat zal zoals het nu gaat de Amerikaanse economie een verwoestende klap gaan geven. Over een paar maanden, zo voorspel ik, staat de Amerikaanse munt ten opzichte van de Euro op 2 dollar voor 1 euro.

Vuurspuger | 25-06-20 | 18:52

Tssk, tssk, tssk... Tijdje terug dacht ik dat Spartacus de enige bij GS was die zijn info niet van de Nederlandse media overnam maar zich ook informeerde in de niet MSM in de USA.

Kijk even goed naar de twee grafiekjes. Eerste USA in vergelijking tot de UK, Italië Australië en Canada. Eerst een piek, en dan een geleidelijke daling. Ook voor de USA. En dan... alleen voor de USA zet de dalende trend zich om in een 'stijging'. Vreemd he?

Dat meer dan 50% van de dosen in de US vielen inder de bewoners van verleegtehuizen, met name in NY is goed te verklaren.

De Democr

Axios ( zeaar aan de linkerkant van het media-spectrum hangend kan misschoen mooie grafiekjes maken, maar een kind kan zien dat er met die Axios-grafiekjes iets niet klopt. Zoals met de hockeystick grafiek van de temperatuurontwkkeling over de laatste 2000 jaar. Compkete ZBS met gemanipuleerde en deels uit het duimpjes gezogen data zoals we nu allemaal weten.

Turbocharger | 25-06-20 | 18:48 | 2

Probeer het nog eens..

guile | 25-06-20 | 18:51

Ging wat mis. Hier was ik gebleven. De Democratische goeverneur van NY, Cuomo, broertje van CNN ratverslaggever) verplichtte verpleegtehuizen met de meeste kwetsbaren, de ouderen, om coronapatiënten op te nemen.

Deze coronapatiënten konden zich vrijelijk over alle afdelingen van de verpleegtehuizen bewegen. Resultast, de besmettingsgraad en ook het dodental waren enorm.

Reden: we blazen corona zodanig op, dat we Trump de schuld kunnen geven en zo zijn herverkiezing te voorkomen.

Ookmaskte corona het stemmen via post mogelijk, waardoor de stemmen voor Trump gewoon niet geteld konden worden.

Maar corona verdween, net als inbde andere landen vrijwel net zo sbel als het gekomen was.

Toen werd de racismekaart tevoorschijn getoverd en het land door BLM en Antifa in lichterlaaie gezet en geplunderd.

Het verschil tussen de landen in de grafiekjes en de USA is, dat daar op 3 november een nieuwe president wordt gekozen. En de linkae media er alles aan doet om dat te voorkomen.

Een paar zwaar gemanipuleerde mooie grafiekjes helpen daarbij. Mooie grafiekjes zijn net als de mooie praatjes van oplichters en flessentrekkers. Ze klinken mooi en aannemelijk, maar je voelt aan je water dat er toch iets niet klopt.

Turbocharger | 25-06-20 | 19:05

Dus The Black Lives mattteren zooo erg dat er 751 mensen dood voor mogen neervallen. Check.

peterdh | 25-06-20 | 18:37 | 1

Gewoon bullshit, maanden wanbeleid bedoel je.

menage | 25-06-20 | 18:46

Zou het verschil in de grafiek met Europa door een ander voedingspatroon komen? Gemiddeld zijn Yanks zwaarder dan de gemiddelde Europeaan.

Mr.Crowley | 25-06-20 | 18:29 | 4

@Mr.Crowley | 25-06-20 | 18:31:
Of deze, nog beter. Fat:
Your butt is wide, well mine is too
Just watch your mouth or I'll sit on you
The word is out, better treat me right
'Cause I'm the king of cellulite
Ham on, ham on, ham on whole wheat, all right

My zippers bust, my buckles break
I'm too much man for you to take
The pavement cracks when I fall down
I've got more chins than Chinatown
www.youtube.com/watch?v=t2mU6USTBRE

Mr_Natural | 25-06-20 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

Incubatietijd: 2 weken. Stijging begint 2 weken geleden.
BLM rellen: 4 weken geleden.
Rally Trump, afgelopen weekend.
Ik zou zeggen, reken het zelf na. Maar ja, rekenen is een witte wetenschap die opgeheven moet worden.

TheEgg | 25-06-20 | 18:28 | 9

@ja-ja-nee-nee | 25-06-20 | 19:13:
Het zijn keuzes. Als alles goed gaat en de zon schijnt is een land als de VS de hemel. Als de wind tegen zit en het regent ben je daar de sigaar. Keuzes, keuzes. En ja de belastingen zijn hier hoog, maar het welzijn van de bevolking ook navenant hoog. Met al die belasting koop je ook iets terug. Sociale zekerheid. Kleinere verschillen tussen arm en rijk.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 20:12

@Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 20:12: Precies dat. Liever een goed gemiddelde dan hoge pieken, diepe dalen. En de belastingdruk wordt ook in de USA hoger.

MisterMr | 25-06-20 | 21:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Je zou bijna gaan denken dat er verkiezingen aan zitten te komen.

Het gaat hier overigens om vastgestelde besmettingen. Als ze in de VS de methode Rutte zouden volgen, zou er niet getest worden, en dan zijn er vanzelf ook geen besmettingen.

Weet men hier dat George Floyd opgenomen is in de statistieken als gestorven aan Covid-19? Hij is namelijk dood, en hij had Covid-19: en 1+1=2: hij is gestorven aan Covid-19 (wat de statistieken betreft dan). Mogelijk had hij beter kunnen ademen als hij geen Covid-19 had gehad.

Peter_K | 25-06-20 | 18:27

Maar, ik was een jaar geleden in San Francisco en Downtown begin echt smerig te worden met veel daklozen en zo. Dus mijn vraag is, is dat na covid-19 een stuk beter geworden?

skoftig | 25-06-20 | 18:24 | 2

Daarom moet je ook bloemen in je haar dragen daar, die maskeren de stank.

Mr_Natural | 25-06-20 | 18:26

De doorwrochte analyse over de oorzaken komt misschien vanavond nog.
1) Het toenemende anti-wetenschap sentiment (wat je hier ook in NL ziet gebeuren)
2) Het afzetten tegen regels opgelegd door de staat en Washington DC
3) Iedereen is binnen gaan zitten door de teringhitte, bij de slecht onderhouden airco
4) De abysmal leefomstandigheden van veel gezinnen die ook nog eens veel kinderen hebben. 10 mensen in een krot elkaar lekker aansteken, met 10 koelkasten en 5 auto's in de tuin
5) De grotere afhankelijk van werk / gewoon naar je restaurant gaan om te gaan bedienen ook al hoest je je longen naar buiten
6) Overdreven stoerheid (het is maar een griepje).
7) Thuiswerken is (buiten de IT) niet de gewoonte
8) Obesitas, niet-vaccineren (dus ook minder cross-immuniteit), slecht eten (groente en fruit zijn bizar duur in grote gedeeltes van de VS)
9) Overaanbod van testen. Je kan je al zonder te bellen of reserveren in de lokale Walmart laten testen
10) Vliegverkeer is niet stilgelegd, dus lekker even naar een brandhaard om wat werk te doen om daarna weer naar huis te vliegen
11) Mensen zijn gemakzuchtig geworden. Sinds de 2e wereldoorlog die zich ook nog grotendeels ergens anders afspeelde alleen 9/11 op eigen grondgebied.
12) Totaal geen interesse (buiten de wetenschap) hoe andere landen dit aanpakken en de curve hebben weten af te buigen. Wat nieuws over Europe vind je misschien op pagina 5 van de lokale Volkskrant.
13) Alle vleesverwerkende industrie is gewoon open gebleven. Etc

filosofem | 25-06-20 | 18:24 | 3

Eenvoudig samengevat: orange man bad

spamzuiger | 25-06-20 | 18:37

@spamzuiger | 25-06-20 | 18:37: Je kan hem niet overal de schuld van geven, maar echt een goede crisismanager is het niet.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:49

Ik zie cijfertjes, dus dit zal wel wetenschappelijk onderbouwd zijn. Awesome!

luistukvreten | 25-06-20 | 18:52

Hoe zijn de pandemieën uit het verleden eigenlijk verdwenen?

GKJP | 25-06-20 | 18:22 | 10

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:37: Dat werkt alleen als gast en gastheer samen ontwikkelen. Als de gaat overspringt van een andere soort kan het zo zijn dat de nieuwe gastheer soort uitsterft.

Vroeger hadden we daar een verdediging tegen. Er waren altijd mensen onbereikbaar voor de gast (berg dorpjes, andere continenten) Nu hebben we alleen nog maar 4 mensen op het ISS.

Dat is ook 1 van de redenen om een multi-planet diersoort te worden. We zijn dan vele malen moeilijker uit te roeien.

Dlareg | 25-06-20 | 19:01

@Quib | 25-06-20 | 18:41: Virussen zijn niets anders dan een serie genetische toevalligheden zonder wil en zonder strategie. Dat ze hun gastheer als glijbaan gebruiken zonder er bij na te denken leidt toevalligerwijs tot een afname van de vitaliteit en populatie van die gastheer.

SIogra | 25-06-20 | 21:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Gaan we nu voor de tweede keer hysterisch worden?

Quib | 25-06-20 | 18:21 | 5

Allemaal naar de schuilkelders. Pronto!

Nehemia | 25-06-20 | 19:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn dat toevallig ook zwarte staten of is de kleur willekeurig gekozen?

Miezerig | 25-06-20 | 18:18

Och, volgens een studie van het Johns Hopkins overlijden in de Amerikaanse ziekenhuizen sowieso 250.000- 400.000 mensen per jaar onnodig aan medische fouten, na hartfalen en kanker is het medisch personeel de grootste killer.

Het is daar dus nog steeds verstandiger om covid thuis uit te zitten.

Polarisator | 25-06-20 | 18:16 | 3

Dan vraag ik me dus altijd af of deze mensen zonder die medische fouten waren blijven leven en hoe lang.

luistukvreten | 25-06-20 | 18:57

Er moet eigenlijk nog een kleine kanttekening bij die grafiek, de Europese Unie heeft 446 miljoen inwoners, de Usa 328 volgens Google

Continuum | 25-06-20 | 18:13

zit is geen tweede golf. de eerste hebben ze nooit onder controle gekregen. op elk mogelijk vlak heeft hun beleid gefaald.

Wodan-de-knuffelbeer | 25-06-20 | 18:12 | 3

En daar is Potus debet aan.

pibasso | 25-06-20 | 18:16

@pibasso | 25-06-20 | 18:16:
De Potus heeft maar weinig macht in de staten, dat zijn vooral de gouverneurs of zo iets.

Miezerig | 25-06-20 | 18:20

Sinds bijna een week nu, Kreis Güttersloh (NRW) vanwege de grootste schachter in EU (Tönies), Hoor je hier niets van, ook op GS niet. Bijna een totale lockdown maar de Duitsers rijden gewoon naar NL. Mag ik zeggen, ben afgelopen zaterdag naar NL gereden en zondag weer terug. Slaap allemaal maar lekker verder.

Knarf9999 | 25-06-20 | 18:10 | 3

Wat is dat een schachter ?

Zwizalletju | 25-06-20 | 18:20

@Zwizalletju | 25-06-20 | 18:20: Dat wil ik ook wel weten, zeker als hij de grootste is. Een kleintje zal wel meevallen denk ik dan.

Quib | 25-06-20 | 19:01

Punt is, Amerikanen willen een president die geestelijk gestoord is. Plus een zorgsysteem dat alleen bestaat voor wie geld heeft. Dan krijg je dit en dat is dus exact waarom Europa het veel beter doet.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:07 | 24

LOL. Donald Trump is natuurlijk niet geestelijk gestoord, in een gesprek zou hij direct de vloer met je aanvegen. Maar je houdt van overdrijven, en dat mag, iedere mening is welkom, dit is GS.

vlotterik | 25-06-20 | 19:17

@Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:11: Relatief even veel doden als in Nederland. Het virus pakt daar precies dezelfde doelgroep als hier. Tachtig plussers en zwakkeren. Het percentage is overal ongeveer hetzelfde (reken maar na wijsneus). Twintig maal zo'n grote bevolking en 120000 doden (6000 maal 20 is 120000!).
Met een veel slechtere gezondheidszorg een topprestatie van de Amerikanen

ja-ja-nee-nee | 25-06-20 | 19:26

@vlotterik | 25-06-20 | 19:17:
Dat denk ik dan weer niet. De man heeft nog nooit ook maar 1 boek gelezen in zijn leven en spreekt als een twaalfjarige. Moeilijke woorden van meer dan drie lettergrepen zijn teveel voor hem en hij weet niet eens waar Noord Korea ligt, bijvoorbeeld. Beleidsstukken leest hij niet, tenzij zijn naam vaak genoemd wordt in de teksten en is geheel afhankelijk van vleierij en strooplikkers. Dat alles is natuurlijk niet erg, er zijn meer idioten in de wereld maar dat men op hem stemt, bij volle (?) verstand. Dat is het mysterie.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 22:28
▼ 21 antwoorden verborgen

Ik doe even een voorspelling.

Op dit moment ligt de mortaliteit in Amerika onder die van Europese landen.

De epidemie is over wanneer de mortaliteit gelijk is aan die in Europa.

Ik zet er een kratje op in.

De Droit | 25-06-20 | 18:07 | 3

Wat is de achterliggende gedachte hierachter?

SterF... | 25-06-20 | 18:08

Alles is natuurlijk fake news

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:26

@SterF... | 25-06-20 | 18:08:
De statistieken voor de verschillende Europese landen zijn identiek.

De mortaliteit onder 5 jaar is extreem gering. Tussen 5 en 15 zeer gering.
Daarna overlijdt diegene die al onderliggend lijden had.
Alleen zeer oude mensen 85+ zijn haast automatisch het haasje.
Dit zijn niet mijn woorden maar die van Professor Didier Raoult (voorvechter van HCQ, zink en atroximicine) gisteren tijdens zijn verhoor onder ede door de Assemblée Nationale hier in Frankrijk.

Dat er in Lombardije zoveel sterfgevallen waren, correleert direct met de bevolkingsopbouw daar.

Maar statistisch over grote groepen zijn de cijfers overal identiek.

Met andere woorden; zij die het loodje gaan leggen, zullen het loodje leggen.

Al in januari las ik een prachtig stuk in de Washington Post over de besmettingsmechanismen van virusinfecties en waarom lockdowns en quarantaine-maatregelen uiteindelijk niets helpen. Het vertraagd het proces, dat is alles.

Dus statistisch gezien kan het niet anders dan zo zijn dat de mortaliteit uiteindelijk hetzelfde wordt en het virus dooft dan uit (althans; het verliest zijn dramatische effect).

De Droit | 25-06-20 | 18:39

Elke zieke is een corona patient. Elke dode een corona dode. Het is duidelijk dat een bepaalde groep een 2e golf wil, de media staan er vol van.

OudeNederlander | 25-06-20 | 18:00 | 10

In het land der blinden, oude Nederlander

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:27

@OudeNederlander | 25-06-20 | 18:07:
Nee, was een grapje met betrekking tot de ontkenners. Waren allemaal halfdode mietjes op de IC’s in Nederland. Ik kan het weten, wat ik heb er meerder naartoe verwezen.
Nou succes verder!

Aart4888 | 25-06-20 | 18:40
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DutchJudas | 25-06-20 | 17:58

Dat iedereen Trump weer wil verdedigen is begrijpelijk, gezien de bezoekers hier. Maar het is niet alleen het extra testen dat leidt tot meer gevallen, in de VS hebben ze gewoon ook wat meer moeite om maatregelen op te volgen dan hier en bovendioen is de gezondheidszorg daar totaal kudt. En dan helpt Trump ook niet mee, met zijn afzeiken van de medici. Die lulhannes denkt alleen maar aan hoe mooi zijn plaatje lijkt, qua getallen.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 17:56 | 16

Doe Killery Clinton de groeten van me.

Bram-Jr | 25-06-20 | 18:28

Fok zeg Storm! Valt me van je mee!

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:29
▼ 13 antwoorden verborgen

Amerika. Mooi land. Lekker eten. Mijn lekkerste maaltijd ooit was op het jazzfestival in New Orleans. Kan het iedereen aanraden. Ga naar de McDonald’s in New Orleans.

RickTheDick | 25-06-20 | 17:55 | 5

New Orleans is dat serieus de enige plaats waar het eten een beetje te hachelen is. The gumbo shop... mmmm

SterF... | 25-06-20 | 18:12

Dus jouw culinaire hoogtepunt is een McDonald's geweest. Jij culinair beest dat je bent!

Wodan-de-knuffelbeer | 25-06-20 | 18:15

In Nederland zou ik wat de McDonalds verkoopt geen eten willen noemen. Is dat echt anders in Amerika?

Quib | 25-06-20 | 19:03
▼ 2 antwoorden verborgen

In New York, Pennsylvania, California, Michigan en nog wat meer Democrat bestuurde regio's had men het lumineuze idee om corona patiënten onder te brengen in bejaardenhuizen. Gouverneur Cuomo van New York staat sindsdien onder vuur maar zoals alles wat met Democraten en rekenschap afleggen gaat, gebeurt daar nog niet veel mee.
En denk niet dat het enkel daar gebeurde. Ook in bepaalde tehuizen in de UK en in Ierland vond men het ook een goed idee bejaarden om te leggen - hoe wil je het anders uitleggen. En in Nederland, u weet wel, het land dat het altijd zo goed weet en sowieso beter dan de VS deed men gewoon personeel beschermingsmateriaal ontzeggen. Niks aan de hand, doorlopen, he, laten we eens met KOZP gaan praten in plaats van een keer daadkracht te tonen.

DearMud | 25-06-20 | 17:54 | 3

Diep, diep triest inderdaad. De familie mocht de ouderen niet meer bezoeken, want [vul zelf maar in], maar het personeel werd niet alleen stevig verzocht door te werken zonder afdoende beschermingsmateriaal, maar ook nog eens - om het nog een tikkie erger te maken - als ze verkoudheidsklachten hadden!
(wat dus zó maar corona geweest kan zijn, want veel meer mensen hebben de infectie opgelopen dan geregistreerd, en het merendeel ook nog eens met zeer milde - of helemaal geen - klachten)

Echt, niet te geloven. Hoe haal je het in je bol, een risicogroep die al omvalt van een salmonella-eitje, en dan mensen dwingen om door te werken terwijl ze corona-achtige klachten hadden.
Ik kan er nog steeds niet over uit. Sorry voor de lap tekst.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 17:58

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 17:58: Zo denk ik er ook over plus dat er beweerd werd dat de hele lockdown zogenaamd was om de 'zwakkeren' te beschermen. Die arme weerloze mensen zijn bij honderden gestorven en het vreselijke is ook nog dat je daar niemand over hoort. Ik hoop toch dat er nog een tribunaal komt waar Rutte, de Jonge, het RIVM enz. zich moeten verantwoorden. Omdat ze met hun 'beleid' een spoor van doden op hun geweten hebben. Hoe kun je in vredesnaam beweren de zwakken te beschermen terwijl alle middelen om dat te doen ontbreken? Hoe dan?!

Lupuslupus | 25-06-20 | 18:20

Hoeveel doden er hier zijn is ook niet bekend.Het rivm zal zeggen dat het er iets meer dan 6000 zijn.jaja

pejoar | 25-06-20 | 18:35

USA 2017:
Heart disease: 647,457
Cancer: 599,108
Accidents (unintentional injuries): 169,936
Chronic lower respiratory diseases: 160,201
Stroke (cerebrovascular diseases): 146,383
Alzheimer’s disease: 121,404
Diabetes: 83,564
Influenza and Pneumonia: 55,672
Nephritis, nephrotic syndrome and nephrosis: 50,633
Intentional self-harm (suicide): 47,173

Source: Deaths: Final Data for 2017, table B pdf

Even wachten tot de cijfers van 2020 bekend zijn, verhoudingsgewijs zullen bovenstaande oorzaken van overlijden lager liggen.
Corona.... Pffft....

Is dit nog nieuws? | 25-06-20 | 17:53 | 4

Beetje jammer dat je alleen 9/11 dan meeneemt. Kijk dan naar globale cijfers over vergelijkbare periode....

Is dit nog nieuws? | 25-06-20 | 18:30

Weinig aan het handje als je deze cijfers er naast legt.

Nehemia | 25-06-20 | 19:14

@Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 17:58:
Je bent de ontelbare aanslagen van die gezellige bevolkingsgroep tussen 9/11 en nu zeker vergeten ? Vorige week nog in de UK en in Duitsland. Linkse moslimlikker.

GerMonster | 26-06-20 | 06:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie de beroemde hockeystick van Rutte, afgekeken van Klimaatleugenaar Michael Mann.
Er worden nu veel meer mensen gestest.
Dus het aantal Corona besmettingen stijgt, hoe zou dat nou toch komen.

Bolder | 25-06-20 | 17:51

Weten we ook of ze in de VS evenveel, meer of minder testen dan in de EU?

Hij-Machine | 25-06-20 | 17:51 | 3

U weet dat we hier nauwelijks testten tot voor kort en dat ze in China maar gestopt zijn met testen. VS test veel en volop. You can do the math.

Graaf_van_Hogendorp | 25-06-20 | 17:53

In Amerika wordt massaal getest en ondanks sommige betweters worden de kosten voor het testen door de overheid overgenomen indien de geteste persoon niet ervoor verzekerd is.

De Droit | 25-06-20 | 18:04

Niks geleerd van Europa

Brabantse Leeuw | 25-06-20 | 17:50

Waarom is dat eerste kaartje nou weer bruin en dat twee kaartje indiaan-rood? Wat suggereren ze daarmee? Dat minderheden onevenredig hard geraakt worden door Corona en dat we daarom die groepen meer geld en zielig moeten geven?

DKP | 25-06-20 | 17:50

Het zijn maar cijfertjes. En we weten allemaal dat de linkse media met die cijfertjes knoeit, dus maak je maar niet zo druk. *Pak een biertje en relax.

Digitaal Smoelwerk | 25-06-20 | 17:50

Obesitas!

Is dit nog nieuws? | 25-06-20 | 17:48 | 4

Bigasses lives matter.

Graaf_van_Hogendorp | 25-06-20 | 17:53

Straks gaan ze nog janken over 'fat-shaming', ja dat schijnt óók al te bestaan.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 17:59

Jazeker. Weet je nog die ICU dokter bij die blonde talkshowhost? Ben haar naam even kwijt. Hij vond het heel toevallig dat 90% op de ICU in Nederland adipositas had.

Dickbutt | 25-06-20 | 18:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hier doen wij niet zo ernstig aan testen - dat scheelt enorm veel positieve metingen.
Daar wel, maar dat is een nuance waar het fakenews NIETS van wil weten. Alles is de schuld van Trump, volgens de CNN-achtigen.
Ook wanneer BLM veel van de besmettingen veroorzaakt zou hebben bij het vernielen van cultureel erfgoed / plunderen van winkels van gekleurde mensen.

Overigens zijn de twintig meest gevaarlijke steden qua veiligheid en gezondheid al tientallen jaren in handen van de Democrats, nog zo'n nuance waar niemand van het Fakenews aandacht aan zal geven.

Jan Passant mk2 | 25-06-20 | 17:47 | 8

Ja Jan het ligt allemaal aan het testen. En ja, de steden zijn democratic areas, want daar wonen de meeste arme mensen. Die hebben van de reps niks te verwachten. Het heeft dus niks te maken met reps/dems, maar ik begrijp, jij slikt de bullshit van Trump klakkeloos en zonder morren door.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:00

@Capt. Iglo | 25-06-20 | 17:57:
Ik heb niet gezegd dat je hier niet testen kan. Wel dat wij hier niet zo ernstig aan testen doen. Dat blijkt dus, wij gingen geen van beiden.
In statistiekjes tussen jou en mij is dat 100% geen testen.

Jan Passant mk2 | 25-06-20 | 18:19

@Capt. Iglo | 25-06-20 | 17:57: Testen in Nederland gaat in de praktijk dus wel moeilijk. Heeft veel met capaciteitsproblemen te maken, staat zelfs op hun eigen website.

MichelDenHaag | 25-06-20 | 18:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat mij betreft toont het vooral het failliet van de Amerikaanse gezondheidszorg aan. En dan met name de toegankelijkheid voor de gewone burger.

Bigi Bana Boy | 25-06-20 | 17:42 | 9

@van Oeffelen | 25-06-20 | 17:55: Spanje is veel minder goed georganiseerd dan jouw Zwitserland. Met een sterk vergrijsde bevolking.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:00

Exactly. Voeg daarbij de skepsis voor wetenschap een de hang naar complotten en je bent klaar.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Die BLM protesten begonnen al op 25/26 mei.
Als dat een piek had veroorzaakt dan had je dat ergens rond 9 juni al gezien.
De stijging ze nu "pas" rond 19 juni in.

Denk dat de temperatuur en gebruik van airco's, de hardste stijging is ook te zien in de zuidelijke staten.

Z.K.H. de Reaguurder | 25-06-20 | 17:42 | 5

De coronabom van het carnaval ontplofte ook pas na een maand.

Gulliver | 25-06-20 | 17:53

2 weken plus een week om echt ziek te worden en dan nog testen en in de statistieken terecht komen... zeker drie weken dus

overhetrandje | 25-06-20 | 18:57

Ja hoor, die koeling binnen gebouwen is echt geen slechte hypothese; soort van slachthuis zeg maar.

dihydrogenmonoxide | 25-06-20 | 22:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zou dit kunnen, iets met 'demonstraties', rellen en plunderingen van de laatste weken?

Kralle | 25-06-20 | 17:40 | 4

Kunt je ook afvragen waarom zoveel mensen zich aansluiten bij die 'demonstraties', rellen en plunderingen van de laatste weken.

Dikke_Tammo | 25-06-20 | 17:43

Nee, met de wil om de boel weer open te gooien, virus of niet.
Je ziet waartoe dat leidt.

Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 18:02
▼ 1 antwoord verborgen

Met een opgenomen COVID-geval in je zorginstelling krijgt de zorginstelling vele en vele dollars meer geld. RaRa, wat zou die zorginstelling doen...

LuNaTeeQ | 25-06-20 | 17:40 | 3

Hoeveel is het ook weer, 30.000 $ voor 1 patient?

Lupuslupus | 25-06-20 | 17:43

Nou wat? Ben benieuwd...

SterF... | 25-06-20 | 17:44

In de VS krijgt een ziekenhuis dubbele premie als een patiënt niet op zaal maar op de IC wordt opgenomen.
Dat heet marktwerking.

Bolder | 25-06-20 | 17:48

751 Doden in Amerika is omgerekend 40 doden in Nederland.

Mr_Natural | 25-06-20 | 17:39 | 7

Nederland kun je hooguit met New York vergelijken.

Gulliver | 25-06-20 | 17:56
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Motleycrew | 25-06-20 | 17:38

Het is geen 2e golf maar een opleving van het virus. Dat is nogal een verschil.

Lupuslupus | 25-06-20 | 17:36 | 2

Potato, patata. Feit blijft dat het foute boel is, terwijl het dat NIET had hoeven zijn. Gunstig is wel dat het met name de BAME mensen treft, dan dooft het vuur wat dat betreft wat eerder uit. Elke antifa-klant die het niet overleeft, is natuurlijk meegenomen.

BenPakdee | 25-06-20 | 17:40

Natuurlijk, maar 2de golf klinkt (clicked) veel spannender

litebyte | 25-06-20 | 17:46

Voor het perspectief zou in de laatste grafiek eigenlijk ook Rusland opgenomen moeten worden, dan zie je pas echt wat een wanbeleid er in de EU en VS gevoerd wordt.

obominotie | 25-06-20 | 17:36 | 17

@obominotie | 25-06-20 | 18:24: Ik gebruik mijn verstand en weet dat je in Rusland heel snel wordt opgepakt. Wat dat betreft is er weinig veranderd sinds het opdoeken van de Sovjet-Unie.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:37

in Rusland kloppen de cijfers niet

pibasso | 25-06-20 | 18:53

Maar we weten toch ook de echte cijfers van Nederland niet?
De "oversterfte onder inwoners met NL achtergrond was lager dan het percentage inwoners met een niet-westerse achtergrond".
Méér dan dat is niet medegedeeld.

En dat is vreemd. Want als het virus ook onder NW inwoners vooral veel oude mensen heeft getroffen, dan moeten er verhoudingsgewijs wel heel veel van de oudere inwoners met niet-westerse achtergrond overleden zijn:

Immers, het percentage NW inwoners per leeftijdsgroep is vooralsnog gering, hoezeer men ook zijn best doet dit percentage te verhogen door jaarlijks vele, vele hoogbejaarden naar NL toe te halen (vergelijk maar eens het aantal overledenen t.o.v. het aantal inwoners naar achtergrond: dat % is onder NW inwoners van 90+ jaar extreem laag.... ofwel: er komen er steeds een heleboel bij.... want als er alleen oudere allochtonen zouden overlijden die hier 20 jaar geleden ook al woonden, dan zou het percentage overledenen t.o.v. het aantal inwoners ongeveer gelijk moeten zijn aan dat van Nederlanders. En dat is niet zo. het is extreem veel lager....
Of denkt u dat een oudere allochtoon als hij eenmaal in NL woont, héél véél ouder wordt dan een Nederlander van hetzelfde geboortejaar?

Natuurlijk zijn in de USA, net als hier, relatief veel corona slachtoffers onder allochtonen: diabetes, obesitas, hoge bloeddruk, corona maatregelen negeren, met grote familie + vaak meerdere generaties in één huis wonen, vaak een veel hogere uitkeringsafhankelijkheid, etc.

Wering | 25-06-20 | 19:54
▼ 14 antwoorden verborgen

Rara. Gaat de EU zich nu met de VS vergelijken en zichzelf prijzen, of met Australie/NZ/Taiwan en zeggen dat ze niet zo goed bezig waren?

einStina | 25-06-20 | 17:36 | 7

@Kuifje ah, zo. Klopt helemaal. Grafiekjes zonder context zeggen weinig.
Ik zag gewoon dat 'two pandamics VS-EU' frame staan, en dacht dat je exact zo'n zelfde frame kunt maken waarin de EU de gebeten hond is, met EU-AUS. Het wordt pas eerlijke info als je er four pandamics van maakt en Taiwan ook meeneemt.

einStina | 25-06-20 | 18:13

@litebyte exact.

einStina | 25-06-20 | 18:13

@litebyte | 25-06-20 | 17:42:
Dat niet alleen, maar vooral ook hoe de overheid een crisis goed kan gebruiken voor het pushen van de verborgen agenda
(corona-wet doordrukken die de vrijheden van de burger nog meer inperkt, nutch nutch say no more)

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:19
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ofzoiets... | 25-06-20 | 17:35 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

De VS heeft dus sneller en eerder herd immunity dan de rest van de wereld. Wat wij in Nederland volgens onze premier ook hadden moeten bereiken. Maar ja... om vervolgens het tegenoverstelde doen om dat te bewerkstelligen.

Stormageddon | 25-06-20 | 17:35 | 16

ja, ongeveer tegen de tijd dat het vaccin er is.

Wodan-de-knuffelbeer | 25-06-20 | 18:20

@Stormageddon | 25-06-20 | 18:13: Lijkt me niet. Gezondheidszorg in de VS is altijd al een probleem geweest. Duur en slecht toegankelijk. Obamacare is in principe een basisverzekering voor arme mensen. Erg goed idee dus.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:39
▼ 13 antwoorden verborgen

De Yanks hadden beter naar hun President moeten luisteren. Malariamiddelen slikken en chloor inspuiten had erg veel doden gescheeld.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 17:34 | 8

Dat heeft Trump nooit gezegd. Bedankt voor je dagelijkse leugenachtige contributie Kuif.

Dickbutt | 25-06-20 | 18:19

Hahaha, klasse!

pibasso | 25-06-20 | 18:43
▼ 5 antwoorden verborgen

O-be-si-tas.

bisbisbis | 25-06-20 | 17:33

Bijna 330 miljoen Amerikanen.En veel teveel grote steden met teveel armoede en geen zorg. Dan valt het nóg mee.

Dubbelepunthoofd | 25-06-20 | 17:33 | 10

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:05: Dat is op zich interessant. In de jaren 60 had je een dreiging van de Hongkong-griep, ook in Nederland. Toen beweerde de Rotterdamse viroloog Nic Masurel dat er niks bijzonders aan de hand was, want de meeste sterfgevallen zou mensen betreffen die anders een paar maanden later zouden overlijden. Zo'n uitspraak zou vandaag de dag niet meer kunnen, want te hard en te Darwinistisch. Maar ergens had hij natuurlijk wel een punt.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:16

@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:16:
Helaas, en het klinkt heel akelig, en zeker voor mensen die liever blijven geloven in het Eeuwig-Leven-In-Goede-Gezondheid, maar het is dus wel de waarheid.

Op het langskomen van de belastingdienst om af te tikken na is er maar één zekerheid in het leven van ons allen, en helaas, die zekerheid is niet prettig. De meesten van ons allen sterven helaas niet op een bedje met rozenblaadjes. Integendeel.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:22

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:22: Er zitten twee kanten aan Corona. Als je niks doet heb je heel veel doden en een boel problemen in ziekenhuizen, want te weinig capaciteit. Aan de andere kant is de sterfte nou ook weer niet heel schokkend te noemen. 0.5 procent voor Nederland, las ik ergens. Iets hoger dan een forse griep, maar geen Ebola-achtige cijfers (daar sterft 70 procent aan). Dus de publiciteit was wel wat overtrokken.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat is toch ook wat, het Corona virus verdwijnt, zomaar vanzelf, opeens, wie had dat nou verwacht!
youtu.be/TWfHzPpk4Wk

Bolder | 25-06-20 | 17:33 | 1

Kom maar efkes wisselen Bolder.

Nohara | 25-06-20 | 17:36

Ik denk dat het komt omdat ze daar geen Irma Sluis hebben...

Spiderman1 | 25-06-20 | 17:33

als je voor BLM protesteert wordt je preventief ingeënt? of speelt hier een hogere macht mee, aanhangers van de islam kunnen het ook niet krijgen, zo beweerden ze toch in het begin, toch?

isotope 465 | 25-06-20 | 17:33

Ach zoals je linksboven ziet in het staatje neemt het aantal doden gestaag af. Er wordt teveel getest nu. Ook ligt teruggerekend naar 100K inwoners de besmettingscijfers en het aantal doden in NL nog steeds veel hoger.

filosofem | 25-06-20 | 17:31 | 12

@goldsammy | 25-06-20 | 18:03: Uit welke cijfers "kan je dat nu wel halen" ? Dat zou betekenen dat zowel voor de VS als voor NL nog ongeveer 130 maal zoveel doden zouden moeten vallen (860000 voor NL terwijl we er nu 6100 hebben)?

bvdbos | 25-06-20 | 18:15

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:06: In Nederland is zo'n 6 procent besmet geraakt, met als gevolg een kleine 10 duizend doden. Stel dat 60 procent besmet raakt, hoeveel doden heb je dan? Vergeet ook niet dat het virus vooral in Brabant heeft toegeslagen.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:18
▼ 9 antwoorden verborgen

In Mexico en Brazilië zijn de cijfers overigens ook vrij zorgwekkend.

Broadsquire | 25-06-20 | 17:31 | 11

@Gulliver | 25-06-20 | 17:58: Waarom zouden ze er over liegen? De mythe dat de gezondheidszorg in Westerse landen zoveel beter is dan in opkomende landen is nu toch wel ruimschoots afdoende ontmaskerd, niet?

obominotie | 25-06-20 | 18:32

@obominotie | 25-06-20 | 18:32: Is niet waar. Ik zag de Marokkaanse cijfers, want daar heb je ook Corona. Leeftijd van de gemiddelde dode is 65 jaar, in Europese landen ligt dat rond de 80 jaar.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:41

Heeft met het klimaat te maken, zomers & winters. De zomer is voorbij in Brazilië en dus zullen het aantal besmettingen fors gaan toenemen.

drs. P | 26-06-20 | 12:29
▼ 8 antwoorden verborgen

En trump staat erbij en kijkt erna en heeft geen flauw benul van wat een president in zo'n situatie moet doen...

panthoseen | 25-06-20 | 17:30 | 7

@MarkyS | 25-06-20 | 17:59:
Biden denkt echter dat het pas 1 dag is, zijn mentale kwaliteiten liggen ver ver onder die van trump en dat wil wat zeggen.

GerMonster | 26-06-20 | 06:25

En welke leiders weten het wel en welke cijfers staven dat?

drs. P | 26-06-20 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Komt door het grote aantal false-positives bij een lage infectiegraad.

azijnseikerT | 25-06-20 | 17:28

Ik vond het ook al zo opvallend dat ze nog binnen de incubatietijd op de MSM wisten te verkondigen dat het BLM protest op de Dam niet had bijgedragen aan meer coronabesmettingen. Dat weten ze nog helemaal niet! Corrupte kutmedia! Alles om het geheel maar in het gewenste frame te persen. Bah!

No_Code | 25-06-20 | 17:28 | 5

GeenStijl begint ook steeds meer op de mainstream media te lijken de laatste tijd. Erg jammer.

Dickbutt | 25-06-20 | 18:21

@bisbisbis | 25-06-20 | 17:38:
In Amsterdam was een week na de demo de hoeveelheid Corona-gerelateerd DNA/RNA verdubbeld; de andere grote steden afgenomen, behalve Amersfoort, ook gestegen.

Maar het aantal corona-gevallen is niet gestegen hoor, echt niet!

libertat | 25-06-20 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zitten twee kanten aan, heb ik gisteren nog gelezen (of 3 kanten, er is ook nog dat de COVID epicentra in de VS zich naar het zuiden hebben verplaatst).

Aan de ene kant is het zo dat zoals in de meeste landen het aantal uitgevoerde tests nog steeds sterk toeneemt, als je meer test vind je ook meer gevallen.
De andere kant van het verhaal is echter dat in de VS een zorgelijke ontwikkeling is dat het het percentage positieve tests in een paar weken tijd van 10 naar 20% is gegaan.

De VS loopt echt achter op Europa.

TheOtherWhiteMeat | 25-06-20 | 17:26

Hmmm... Een paar dagen geleden zei Trump nog dat hij alles onder controle had en dat het zijn persoonlijke bemoeienis was geweest. Misschien moet ie zijn mond maar eens met Lodaline uitspoelen.

oldandwise | 25-06-20 | 17:26 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar die anderhalve meter en de intelligente lockdown die we hier hebben en hadden was natuurlijk allemaal onzin. Dat moge duidelijk zijn.

DrumPiet | 25-06-20 | 17:24 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 17:55:
Euh, nee, dank u. Liever Obama, hoor. Maar als het goed is wist je dat al.

Alleen het continue Trump-gebash door de msm alhier zit me dwars. Ook al is die man een hork, het is toch echt niet de halve gare waar men hem hier continu voor uitmaakt.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:08

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:08: Er zijn twee dingen. Het beleid van Trump is niet altijd slecht, vind ik. In heel veel opzichten doet hij wat Obama ook al deed, maar hij schreeuwt het van de daken. Vraag me af of dat altijd verstandig is. Echter: als persoon deugt hij natuurlijk niet. Kijk alleen maar naar zijn achtergrond als zakenman. Belastingaangifte niet willen vrijgeven, geen enkele Amerikaanse bank die met hem in zee wilde, de fraude bij de Trump-opleiding (studenten moesten veel inschrijfgeld betalen en kregen nauwelijks les), het niet of slecht betalen van werknemers en onderaannemers et cetera. Het is gewoon een typische vastgoedproleet.
MSM legt inderdaad op teveel slakken zout. Ze overdrijven.

Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:21

@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:21:
Ben ook geen fan van de persoon, maar sprak een zelfverklaard onderaannemer van hem (een tuindersbedrijf dat palmbomen op Mar-a-Lago mocht leveren), en die weersprak dat. Hij vertelde dat (lang geleden) Trump himself de bomen kwam aanwijzen, vervolgens bij de onderaannemer thuis op de koffie wilde, en toen met diens vrouw begon te flirten. Onderaannemer heeft 'm toen vriendelijk de deur uitgezet, en (naar zijn zeggen) kon Trump die houding waarderen: bomen keurig vooraf betaald en prima zaken gedaan.

libertat | 25-06-20 | 20:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon niet testen.
Gaat het vanzelf over.

Kapitein Sjaak Mus | 25-06-20 | 17:23

Nou gelukkig dan maar dat het aantal besmettingen niets met Black Lives Matter protests te maken heeft.

Dikke_Tammo | 25-06-20 | 17:22 | 3

I can't breathe wordt nog eens groot dankzij de protesten.

Gulliver | 25-06-20 | 17:25

Ik vind dat Trump dit goed doet. Hij molt alle democraten by proxy.

beldewouten | 25-06-20 | 17:22 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 17:42:
Klopt, na hun werkzame leven hebben ze tijd om zich in politiek te verdiepen en komen er dan tot hun schrik achter dat ze het grootste deel van hun leven verkeerd gestemd hebben.

libertat | 25-06-20 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe komt het dat de staat West-Virginia zo dapper stand houdt?

theo-is-dood | 25-06-20 | 17:22 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 25-06-20 | 17:25: Zoho, scherp!

HetSpookje | 25-06-20 | 17:27

@kapoerewiet | 25-06-20 | 17:38: het is ook een van de armste Staten van de VS. Armoede duidt meestal niet op goede gezondheidszorg. Iets met bevolkingssamenstelling?

theo-is-dood | 25-06-20 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang er in de EU vrijwel niet getest wordt zullen de percentages laag blijven. Wel zo handig natuurlijk...

Themistocles | 25-06-20 | 17:20

Goh wat een toeval, zo 2 weken na de grootste BLM demonstraties. Zouden ze nu allemaal eisen dat racistische blanke artsen knielen voordat ze de zuurstof aansluiten?

OscarWilde | 25-06-20 | 17:20 | 3

Als negroïde persoon heb je 2x zoveel kans om door politiegeweld om het leven te komen alsmede aan corona te overlijden dan een blanke. Zelfs virussen discrimineren.

foetgoud | 25-06-20 | 17:33

@foetgoud | 25-06-20 | 17:33:
Vorige jaar kwamen 20 ongewapende blanke personen om door politie-optreden, en 10 ongewapende zwarte personen.
Dat totaal was vijf jaar geleden 89 (zwart + blank), dus ze zijn op de goede weg....

libertat | 25-06-20 | 20:03

@libertat | 25-06-20 | 20:03:
O en v.w.b. die dubbele kans om door politiegeweld om het leven te komen als je zwart bent: 40% van de gevangenisbevolking in de VS is zwart. Ze zijn dus nogal oververtegenwoordigd in het criminele circuit, komen dus ook onevenredig vaak in aanraking met politie. In de US zie je namelijk nog WEL gewoon politie op straat....

libertat | 25-06-20 | 20:05

En bedankt, Trump.

DrumPiet | 25-06-20 | 17:20 | 2

Is dit tromgeroffel of trolgeroffel? Ik houd het op het laatste.

Usumani | 25-06-20 | 17:32

en bedankt blm en antifa

Oromis | 25-06-20 | 17:38

Hopelijk pakt het virus door en roeit het de mensheid uit. Niks aan verloren.

isitsoornot | 25-06-20 | 17:19 | 3

Jij eerst.

Gulliver | 25-06-20 | 17:23

Maak jezelf van kant dan. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Jeespar | 25-06-20 | 17:26

Hoeveel Amerikanen zijn er ook weer in totaal? Iets van 360 miljoen, toch?
En verder wat OuweOuweLekkerMauwe zegt: heel erg vaak heel erg vet.
Dat schijnt niet zo lekker te matchen met een corona-infectie.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 17:19 | 5

Hoe zou het dan in Turkije gaan, want daar ligt het niveau van morbide obesitas even hoog als in de VS gemiddeld? Ik merkte nooit zoveel van dat "heel erg vette" als ik in de VS was, maar dat kan zijn omdat de dikste Amerikanen in het diepe zuiden zitten, terwijl DC, California, Colorado en New Yorkers ons Europese niveau hebben. bigthink.com/strange-maps/two-maps-an...

kapoerewiet | 25-06-20 | 17:42

@kapoerewiet | 25-06-20 | 17:42:
Erg veel in het binnenland ook, naar het schijnt.
Ik ben een Dr. Pol-fan (jawel) en wat daar allemaal de praktijk binnenloopt, de ene vette koe na de anderen. En dan heb ik het niet over de patiënten.

EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Trumprally Oklahoma licht bruin. In donkerbruine gebieden heb ik een donkerbruin vermoeden dat... ach laatmaar.

Die rally was tekort geleden om al extreme stijging van cases te zien.

Mijn vakantie naar USA nog maar een jaar uitstellen verwacht ik.

sjef-van-iekel | 25-06-20 | 17:19 | 2

Je mag er helemaal niet in in 2020

MaarFeitelijk | 25-06-20 | 17:37

Ik zou nu gaan. Juist nu is het avontuurlijk!

TheBurnerMan | 25-06-20 | 22:08

Ja, die statistiekjes van de VS (BS), daar Tony ook wat over te zeggen.
youtu.be/TWfHzPpk4Wk

Stormageddon | 25-06-20 | 17:18

Iedereen is daar ook zo vet als een varken. Wat had je dan verwacht?

OuweOuweLekkerMauwe | 25-06-20 | 17:18 | 15

Ga maar eens het binnenland in, Oost of West maakt niet uit!

pibasso | 25-06-20 | 18:33
▼ 12 antwoorden verborgen

Nog steeds minder doden dan eu

Knufter | 25-06-20 | 17:17 | 5

Ongeveer evenveel als in Nederland per 100k. Alleen is de sterfte hier nagenoeg 0 (0,01 per 100.000 mensen). In de VS sterven nog steeds 22x zoveel mensen aan Covid...

bvdbos | 25-06-20 | 17:58

@bvdbos | 25-06-20 | 17:58:
Deze week heb ik het nog niet uitgerekend, maar vorige week had NL 348 Covid doden / miljoen inwoners, Dld 108, en US 310.

libertat | 25-06-20 | 19:59

@libertat | 25-06-20 | 19:59: dat is precies de oorzaak vd stijging. De rurale gebieden komen nu pas aan de beurt. Waar gezondheidszorg minder bereikbaar is.

Epistulae_Morales | 25-06-20 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, Trump bashing. Leuk!

Odin | 25-06-20 | 17:16 | 22

@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 18:29:
Mooi verhaal. Geeft aan hoe een goed systeem ervoor kan zorgen dat een (blijkbaar) tot mislukken gedoemd persoon toch gestimuleerd kan worden het beste uit zichzelf te halen.

Wij hebben het omgekeerde: halen mensen hier naar toe, en als ze al zin hebben om te werken, verbieden we ze dat de eerste paar jaar....

libertat | 25-06-20 | 19:58

@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 18:12: Wat ik van Amerikaanse vrienden begrepen heb is het voornaamste bezwaar tegen de verplichte zorgverzekering het incassotraject. Waar je het in Nederland nog lang rekken kunt met 1e, 2e, 3e aanmaning, procedure, beslaglegging enzovoort ga je in Amerika al vrij snel de gevangenis in bij wanbetaling, met alle gevolgen van dien, zoals verlies van baan, strafblad etc. Vergeet ook niet dat men daar geen zorgtoeslag kent.

pijko | 26-06-20 | 11:35
▼ 19 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken