Fawlty Towers terug. Nu met kijkwijzer
BBC haalt bakzeil
Het goede nieuws vandaag is dat Fawlty Towers terugkomt. Het slechte nieuws is dat er een hele grote kijkwijzer-dinges bij komt met GROF TAALGEBRUIK & N-WOORDEN alsook het zeer omstreden W-Woord WOG. De BBC, ooit de bakermat van de humor, haalde eerder deze week de aflevering "Don't Mention The War" van de streaming platform onder druk van bange poeperds die het in de broek doen voor de beeldenstormers van Woko Haram. Maar ziet nu blijkbaar in dat ze een internationaal pleefiguur slaan en doen er een disclaimer bij, voor alle debielen, met het satirisch besef van een pinda, die met een kromzwaard door de geschiedenis gaan en weldra ook Koot en Bie onthoofden. Want het is nog niet gedaan, deze smerige cultuuroorlog.
Update: HARDOP LACHEN: De timeline van John Cleese.
Onderduiken maar, Kees & Wim!
Reaguursels
InloggenKoot en Bie zullen inderdaad liggen te trillen. Vooral omdat ze geen mogelijkheid meer hebben om met satire dezetotale gekte te ontmantelen. Ik mis ze
Fawlty Towers? Waar hebben/hadden ze het over...
www.youtube.com/watch?v=A4T1KarVe9E
Hip en janneke, die zijn swart....
Sorry, paar biertjes op....
Heeft er al een trans koekwaus geklaagd over the lumberjack sketch ?
Ik weet het weer ... radio Giraffe www.youtube.com/watch?v=1BFP--BMRow was de tegenhanger van radio Moorkop ...
Van Kooten en de Bie waren (periode Jacobse & van Es) sterk, maar later (Keek op de Week) verloren ze hun scherpte.
Ik ben nooit fan geweest van Fawlty Towers, wel van Married With Children. Al Bundy was medogenloos in het fatshamen van te dikke vrouwen.
Al Bundy's Best Insults:
www.youtube.com/watch?v=rgDtgyzVZYk
Het moet niet te intellectueel voor je worden?
Jammer dat iedereen zo oud wordt, Ed O'Neill (Al Bundy) www.youtube.com/watch?v=lQ5aVm04iDY
Married with children was platte bierhumor. Wel erg knap van die acteurs als je iemand met het IQ van een pinda goed weet neer te zetten.
Is Al Jolson al uit de geschiedenis en YouTube geschrapt.?
Denk niet dat we in 2027 b.g.v 100 jaar geluidsfilm, The Jazz Singer overal in de bioscoop terug gaan zien.
Op de Nederlandse TV werd The Germans aflevering in de jaren zeventig ook al niet vertoond door de KRO die de serie destijds uitzond. Men durfde het niet aan.
Kun je nagaan hoe lang dat linkse indoctrinatie- en watjesgedoe al bezig is. De Duitsers vonden die aflevering prachtig en lagen dubbel. Net als bij Allo' Allo' trouwens.
@Kinkfactor | 13-06-20 | 16:51:
De Duitsers hebben een cursus humor gehad van Graham Chapman www.youtube.com/watch?v=5VH4c0-p-CY
Die waren gewoon bang voor de Duitsers. Nu voor iemand anders.
Zal wel veel vaker zijn langsgekomen mar hierbij:“Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right.”
Aldus G. Orwell in 1984. (Ok, overbodige aanvulling, maar toch).
Smeerkaas met zwarte peper, hoe lang nog ?
Goede combi.
De moorkop en negerzoen zijn ten prooi gevallen aan de deugmens. Grote vraag is waarom is dat niet gebeurd met de jodenkoek?
Daar is door de door Van Dale gecrediteerde warhoofden destijds middels het Garoene Boeckje een -n- tussengewurmd. Net als bokkepootje was het vroeger jodekoek.
@Kinkfactor | 13-06-20 | 16:57: Terecht. Je hebt maar een jood nodig om een jodekoek te maken.
Deze uitgebreide dialoog tussen Fawlty en the Major is nooit compleet uitgezonden op de nederlandse tv. Ook niet in de video's er van. Gekuisd door de linkse moralisten die wel weten wat goed of slecht voor ons is. Genoten van dit heerlijk stukje Fawlty Towers. Onnavolgbaar topkwaliteit.
Het is maar goed dat de smurfen blauw zijn en niet zwart, anders hadden wij daar ook afscheid van moeten nemen.
Blue Lives Matter
Er bestaat een smurfenaflevering met de titel: ‘De Zwarte Smurfen’. Oeps.......!
@Zbrodj | 13-06-20 | 16:21: Ja, die hadden een enge ziekte of waren betoverd ofzo en heetten "Gnap".
@Kinkfactor | 13-06-20 | 16:59: Precies, net zoals onze huidige donkere 'vrienden', die zijn ook betoverd door een zekere GargaSoros.
Ik ben slechts een kleine stap verwijderd van het middels emigratie achter mij laten van deze compleet doorgeslagen Anglo-Amerikaanse deugwaanzin. Wat hebben we in hemelsnaam ooit in huis gehaald aan kortzichtige idioten en in hun eigen gelijk vastzittende geestelijk gehandicapten?
De "rijkdom" van de multiculturele samenleving.
Maar waar moet je heen? Is er nog een land waar de waanzin niet heeft toegeslagen?
@RickRD | 13-06-20 | 14:37:
Portugal. Valt niets te halen.
@o)+ | 13-06-20 | 14:46: Ja lekker in de Algarve, met 45 graden in de schaduw. Nee dank je.
@RickRD | 13-06-20 | 14:37: ik zou naar hongarije gaan Victor Orban gaat niet mee met al die flauwekul
Boor zegt wel veel,maar wat gaan we doen Boris? BBC achter de betaalmuur,prima idee,maar zou je daar dan ook niet eens mee beginnen? En how about je medewerking aan het opvangen/oppakken van bootvluchtelingen via ook de Franse marine naar jouw kust? Had je dat beloofd Boris Johnson en waarom zeg je niet tegen de Franzoos dat hij zijn opgespaarde verrijking maar zelf naar het land van herkomst moet terugsturen en niet richting krijtrotsen? Vragen Boris,vragen die ik langzaamaan wel eens beantwoord zou willen zien,en je nogal wat van je kiezers wellicht ook.....
Jemig de pemig! Dit was dus niet nadenken, maar mee huilen met de zwarte wolven, dan pas nadenken en terugdraaien. Dit is een afspiegeling van de staatsomroepen. Gisteren bij het Oog Op morgen, dat mensje van Wijmans die ontzettehd haar best deed om Baudet uitspraken te ontlokken, die vervolgens terecht opstapte. Op1 die verbeten hex van Hillebrand, die ook weer flink door de mand viel qua neutraliteit.
Ik zie net een stukje in het parool waarin mensen vertellen over hun racisme ervaring.
Er zitten een paar dingen in die gebeurd zouden kunnen zijn, maar de rest leest zo ongeloofwaardig. Dat zijn dingen die alleen de grootste idioten van nederland zomaar zouden zeggen. (als iemand een banaan eet apen geluiden maken, bijv.)
En dan zijn er ook de gewone vragen die blijkbaar gelijk racistisch zijn.
Vraag: "hoe vaak was jij je haar?"
Conclusie: racist.
Blijkbaar ben ik nooit betrokken bij deze situaties waarin volwassenen tijdens vergaderingen in het apen geluiden maken uitbarsten.
Gebeurt zeker alleen bij linkse mensen?
Ze liegen er gewoon wat nare ervaringen bij.
Klopt, net als de MeToo. Als je de commentaren las, dan waren instituties als bijv de UvA diep sexistisch en was het voor vrouwen enorm onveilig.
"Harde kern Feyenoord waakt bij standbeeld Pim Fortuyn"
www.telegraaf.nl/nieuws/1552055406/ha...
Nou ja zeg, een losse gedachte wordt werkelijkheid, mooi !
Misschien toch maar even laten bewaken door wat harde Feyenoord jongens.
sprietatoom | 11-06-20 | 14:58 |
Dat doet me goed
In Vlissingen bewaken burgers het standbeeld van de Ruyter.
In toerbeurten, neem ik aan.
Wedden dat die van hier (040) komen helpen als het nodig is.
Andrë had er in 1976 al kijk op:
youtu.be/zhuOZq7u6wM
Als de geschiedenis wordt gewist, kan de oorlog zich weer herhalen. Het blijft cyclisch allemaal, niet zelf meegemaakt is blijkbaar het nieuwe weer uitproberen.
Brrr, dat fragment bij Humberto Tan waarbij al die zelfbenoemde BN-ers over elkaar heen buitelen om óók iets "belangwekkends" in te brengen tegen Cleese... Ego-exercities...
Wij mogen niemand kwetsen, maar we mogen wel gekwetst worden door de gekleurde medemens, islamieten, links volk..
Zij mogen onze standbeelden omver trekken, onze historie verguizen, onze winkels plunderen, onze politie aanvallen en nu gaan ze ook bepalen wat we op tv mogen zien. En onze regering vindt het allemaal prima.
Ik was in het begin voor #JusticeForGeorge, maar dat is nu helemaal over. Tijd voor #JusticeForUs.
Binnenkort schieten ze gewoon blanken af.
Mijn broeders en zusters, mijn zwarte broeders en zusters, ik heb een belangrijke boodschap voor jullie. Ik wil al mijn zwarte broeders en zusters daarbuiten alleen maar zeggen dat je bijzonder bent en er niemand is zoals jij. Ga door met de oorlog.
Wij zwarten zullen het overnemen – we zullen nummer één worden – op een mooie dag zullen we nummer één worden – we zullen het van de blanken overnemen. Zoals de blanken ons als slaven hebben genomen, zullen wij hen tot slaven nemen en ze nog erger behandelen.
Maar op dit moment vechten we gewoon door, we zullen slimmer zijn, we zullen sneller zijn, we zullen overal de beste in zijn. We zullen hun vrouwen nemen, we zullen hun geld nemen. We zullen het beste ras ooit zijn. Dit is nog maar het begin, het begint klein maar geloof me, we zullen groeien en groter worden. We zullen de sterkste groep in Zweden zijn – niemand zal ons durven uit te dagen. Wacht maar af, op een mooie dag.
De blanken proberen met ons te praten – dan weet je wat er dan uitkomt [maakt pistoolteken met vingers]. We zullen ze laten zien hoe we het doen. Wij zijn krijgers, begrijp je dat? Wij zijn Afrikaanse krijgers – zij zijn niet op ons niveau. Dit is nog maar het begin, black power, black power, black power!
Als een blanke man of een blanke vrouw onzin over je probeert te vertellen – schiet ze dan dood! Als ze onzin over je familie vertellen – schiet ze dan dood!”
https://www.frontnieuws.com/zwarte-asielzoeker-roept-op-tot-moord-op-blanke-zweden-maak-ze-tot-slaaf-of-schiet-ze-dood/?fbclid=IwAR0s3TC7WsFYkleyhFZDPc4TzJ9sD-XCEZVCQzOJkSMP5FRs5t_44rV1-7w
@RickRD | 13-06-20 | 12:45: In fucking Zweden. Meest tolerante linkse land met nul kolonialistisch verleden.
Wtf. Die site geeft wel ons faillissement aan. www.frontnieuws.com/zweedse-families-...
@RickRD | 13-06-20 | 12:45:
Die neger snapt er helemaal niks van. “We zullen slimmer zijn, we zullen beter zijn”.
Nou negor, vertel eens, welk negorland doet het goed. Welk negorland is niet afhankelijk van andere landen. Noem eens één uitvinding, ontdekking of systeem waar iedereen profijt van heeft. Waar je als negor trots op kunt zijn. Eentje maar.
@Alco-de-Holist | 13-06-20 | 13:13: Ik kom niet verder dan soulmuziek. Waar ik nog dagelijks met plezier naar luister.
White lives don’t matter. Kijken wie de eerste blanke BN-er wordt die een pigmentbehandeling ondergaat.
Ja hoor, je kon er natuurlijk op wachten.
Vandalen hebben in Bristol een standbeeld van de zwarte dichter Alfred Fagon (1939-1986) toegetakeld. Er werd een bijtende substantie, vermoedelijk bleek, over de buste van de in Jamaica geboren schrijver gegoten.
Wie kent hem niet. Maar actie geeft uiteindelijk reactie.
Dit is waarom ze John Cleese moeten hebben: youtu.be/WJheODYpuEI
Hetzelfde kun je zo langzamerhand van Amsterdam zeggen.
Hebben we al stilgestaan bij het lot van de transseksuele albino pygmee? Die worden door hun zwarte medemens namelijk nogal eens verwerkt tot medicinale negerzoenen.
Aktie nu!
Volgens de cultuurmarxisten zijn alle culturen gelijk. Kannibalisme is slechts een kwestie van smaak.
De Brey moet zich niet bemoeien met series die ik leuk vind, bovendien is Cleese niet haar politieke kleur. Oprotten dus...
De Brey zat alleen maar hijgerig in de smaak te vallen met oog op haar eigen carriere.
Hoor net op het 12 uur nieuws dat don`t mention the war weer on line gaat.
Dit is pas amusement.
Niet zoals de NOS stiekem nieuws achteraf aanpassen. Neen het wordt groots wereldkundig gemaakt.
Volgens mij maakt de BBC zich volslagen belachelijk.
In Engeland broeit er iets, niet in de laatste plaats wordt dit vuurtje opgestookt door groepen als BLM. Ze willen het beeld van Churchill weg. Even voor de juiste context als de Engelse PvdA-er Chaimberlain niet op tijd door Churchill was vervangen hadden zie in het VK nu net als wij Duits gesproken en liepen we allemaal in hetzelfde nazi pakje.
-
Als je echt niet meer weet waar je mee bezig bent is het tijd om even een pauze te nemen.
Graag even verdiepen in de politiek van Chamberlain en Churchill en boeken (geen frames op internet) van kort na de oorlog (bijvoorbeeld 70-er en 80-er jaren). Als je je dan ook nog even in die tijd verplaatst kun je niet anders concluderen dan dat je Churchill wel heel erg moet bedanken, wat je geaardheid, huidskleur of weet ik wat ook is.
Er zijn vast ook wel wat Nederlandse politici uit die periode (en koningin) waar we alvast mee kunnen beginnen. En ja Churchill moet kapot, want wie zoiets schrijft, die deugd natuurlijk niet:
"Geen sterkere achterwaarts gerichte kracht bestaat in de wereld. Verre van ten dode opgeschreven is het een militant en missionerend geloof. Het is al verspreid over geheel Centraal-Afrika, waar het onverschrokken strijders bij elke volgende stap doet opstaan, en ware het niet dat het christendom beschut is door de sterke armen van de wetenschap, diezelfde wetenschap waartegen het tevergeefs heeft gestreden, dan zou de beschaving van het moderne Europa kunnen vallen, zoals de beschaving van het oude Rome viel."
Die kijkwijzer is wel prima eigenlijk. Als ik op zoek ben naar iets om te kijken, check ik altijd eerst of er grof taalgebruik in zit, drugs worden gebruikt, genoeg geweld in zit en nu dus aanstootgevend taalgebruik. Dan zit ik geramd wat kijkplezier betreft.
Ook dat is weer heel persoonlijk. Wat de een grof vind hoeft de ander niet grof te vinden.
Dus opgelegd.
@ja-ja-nee-nee | 13-06-20 | 11:41:
Grenzen worden verlegd.
Wellicht moet er een IQ wijzer komen, verboden voor alle mensen met een IQ onder de 100. Tegen de domheid van de mensheid is niemand opgewassen.
Dit is toch wel briljant treffend: twitter.com/JohnCleese/status/1271535...
Briljant. Mooi ook om te zien hoe hard de teller van likes en retweets in de 2 minuten dat het filmpje duurt, oploopt.
Als je dingen vaak genoeg zegt, worden ze vanzelf waar.
Religieuzen doen niets anders.
@Mr.Crowley | 13-06-20 | 11:40: idd
BBC is net zo'n humorloze instantie dan "onze" staatsomroep. John Cleese is een maatje te groot voor deze simpele beeldenstormers.
John Cleese over 1984: youtu.be/QAK0KXEpF8U
3×beeldenstormers(iq)=J.Clees(iq)
Theodor Homan had er weer een ouderwets goeie column over in Het Parool.
Vanavond Hans Teeuwen niet vergeten!
Kreeg zojuist weer een sterk staaltje NPO framen te zien. Beaudet die wegloopt bij een interview door een soort van nieuwsorganisatie de NPO.
Vooraf wordt je uitgenodigd en mag je in de uitzending komen om wat te melden over je actie van vandaag, het uitdelen van je krant. Prima, doen veel politiekers op die manier.
Vervolgens ga je NPO interviewster je hele eigen nar de voorgrond brengen, je gast gaat daarin mee maar stelt ook terecht aan de orde wat de afspraak was. Zodat hij in de laatste minuut nog even z'n ding kan doen waarvoor hij is gekomen. Logisch zou je zeggen.
Maar niet bij de NPO. Ze gaat gewoon door met haar eigen agenda, terwijl haar gast dat al ruimschoots had gedaan.
-
Thierry stapt op en gaat weg. De NPO kan weer framen dat de politiek leider van FvD opstapt. Toch even geschrokken en hoewel de rest van de NPO meute niet oprecht is, meldt ze gauw nog even het onderwerp wat Thierry kwam bespreken.
-
Los van de inhoud geeft dit de staat weer waarin de huidige NPO zich bevindt, duidelijker kan bijna niet. Afspraak is geen afspraak, vooringenomen wij zijn goed de ander deugt niet en ga maar door.
Maar wel de hand ophouden bij iedereen maar er niet voor iedereen zijn, laat staan vanuit het midden opereren.
Maar goed frame is mooi, Thierry stapt op en zij en NPO zijn goed.
-
Thierry moet daarin overigens niet te ver doorslaan, met name bij WNL zie toch een wat evenwichtiger beeld dan bij de andere opinieshows. Hoewel ik nauwelijks nog iets kijk van de NPO (zou niet zo mogen zijn, maar niet kijken is niet ergeren).
Het kan ook tegen zich gaan keren. Let wel de meerderheid wordt in toom gehouden door een minderheid. Die minderheid bestaat voornamelijk uit politiek benoemde bestuurders en hun aanhang (Halsema mooi voorbeeld van.
Kenmerken van deze minderheid is dat ze lid zijn van de politieke kartel partijen (CDA, VVD, GL, D66 CU), keihard iedereen overschreeuwen en nooit zelf iets presteren.
De meerderheid betaald (zijn de belastingopbrengers) en heeft niets in te brengen. Daarom: E-democracy.
Goed gedaan en knap dat hij nog 10 minuten meegaat in het wel zeer persoonlijke onderwerp van Weimans.
Wanneer was dat ?
@Uw Verzekeringsadvis | 13-06-20 | 12:44:
Gisteren:
www.nporadio1.nl/nos-met-het-oog-op-m...
Oef, gelukkig blijkt men ook te kunnen herstellen
van hersenbeschadiging veroorzaakt door Covid nabijheid.....
Beetje fout voorbeeld van Koot/Bie/Negerzoen. Zo zie je maar dat een achterhaalde leugen het altijd wint van echte waarheid. Geen enkele neger heeft ooit over de negerzoen geklaagd. Het bleek een marketing-actie van de negerzoenen fabriek.
Is moorkop
Radio Moorkop www.youtube.com/watch?v=U84ABWXHy70
@Tishetnetnie | 13-06-20 | 11:33: Overigens heten negerzoenen in het Frans nog steeds 'Tête de nègre' en dat is nog wel erger dan een zoen, de veronderstelling dat het hoofd van een gekleurde medemens gevuld is met wit schuim...
De BBC zat al op de radar van Downing street 10 aangaande Johnson zelf (anti Boris en conservatieven) en hun anti-Brexit en Pro EU standpunten terwijl hun "charter" zegt dat ze neutraal moeten zijn. Het is dat het kabinet druk bezig is met corona, die BLM waanzin en beeldenstorm maar dit wordt zeker niet vergeten.
Daarnaast de BBC director-general (directeur)l nam in januari onder druk ontslag ( "Lord Hall quits as BBC's director-general after ministers threatened to appoint a Tory as next chairman" https://www.telegraph.co.uk/news/2020/01/20/lord-tony-hall-step-bbcs-director-general/ ) ivm hun politieke standpunten en dan zou je denken dat ze iemand van buiten aannemen om die woke/sjw boel daar eens behoorlijk op te schudden en de BBC weer te maken wat het ooit was. Een zender waar beiden de torries en labour een hekel aan hadden (maw neutraal). Maar nee hoor, deze week werd bekend dat de nieuwe DG uit hun eigen gestaalde kaders komt. Zucht.
Deze doet wel pijn: twitter.com/JohnCleese/status/1271535...
Er is gewoon geen bal veranderd in 30-40 jaar tijd, behalve dan dat iedere halfje met een twatter account kan gaan haten elk minuut van de dag.
BLM met een shovel en een hark onderweg naar de Mont blanc . Moet niet gekker worden.
Te laat. Is al gebeurd.
Demonstratie. BLM.
Over de MONT BLANC brug.
www.garda.com/crisis24/news-alerts/34...
@gaffelbaard | 13-06-20 | 11:36: In het zuiden van Wales liggen de Black Mountains. Ben benieuwd wat voor ellende dat weer gaat opleveren.
BLM is een gril, net zoals de flippo en de spinner. Vorig jaar niemand over gehoord. Nu even in de mode. Volgend jaar verdwenen.
Het gaat gewoon over geld, niet over racisme.
De zenders willen geen 'foute zender' zijn.
Kost geld.
Wat ze ook zouden kunnen doen is een docu plaatsen over die film hierover. Of zoiets. Maar dat doen ze niet.
Ze willen gewoon lekker vermaak uitzenden en eraan verdienen. Geen scherpe randjes. Gewoon wat de Avro en Tros en Veronica doen. Dom en saai dus.
Ze overdrijven en ze denken niet na.
@Watching the Wheels | 13-06-20 | 11:13:
Ze denken wel degelijk na - aan hun soepsidie.
"De zenders willen geen 'foute zender' zijn."
Met andere woorden: alle zenders MOETEN de anti-blank racistische, haatzaaiende en tot geweld tegen blanken oproepende agenda dienen - of ervoor knielen - want als een zender meewerkt aan haatzaaien tegen en geweldsoproepen tegen blanken ... jaaaa, dan ben je pas een "goede zender".
Effe gauw een lancering meepakken?
Om 11:21 lanceert #SpaceX een #Falcon9.
Aan boord: 58 Starlink en 3 SkySat satellieten.
Voor de booster B1059 wordt het al weer de derde vlucht.
Hij zal landen op het drijvende platform OCISLY.
OMDAT JE HET WAARD BENT:
youtu.be/8riKQXChPGg
L'Oréal
Gaaf hoor, thx voor de tip
Nice, thanxz!
@vrijejongen | 13-06-20 | 11:31:
@RickRD | 13-06-20 | 11:31:
Top, graag gedaan!
Zeker de deployment van de SkySat satellieten is iets dat nog zelden vertoond is.
Dank je wel voor de link! Heb er direct naar gekeken. Genoten!!
@Hojo24 | 13-06-20 | 11:37:
Top, graag gedaan!
Zeker de deployment van de SkySat satellieten is iets dat nog zelden vertoond is.
"Penny Lane is in my ears and in my eyes" www.telegraaf.nl/entertainment/884677...
Ja, wat een flauwekul allemaal.
Nederland is -zeker vanaf 1945- bezig een maatschappij te creëren met gelijke kansen voor iedereen.
Deelnemers die daar niet volledig in meedoen, kun je bestempelen als discriminerend.
Maar als iemand mij uitmaakt voor racist, gebruikt hij 1. het verkeerde woord en 2. is HIJ de racist.
Verder heb ik de idee dat veel van die schreeuwers nu de hype oppakken om hun eigen onvermogen en inspanningen te camoufleren en het opgaan in de groep juist discriminatie aanwakkert.
Iemand met een neusring voldoet volledig aan de verwachtingen.................
@J.Thee.Cohen | 13-06-20 | 10:58 |
Het is dan ook niet het "gelijke kansen" dat men voorstaat, maar "gelijke uitkomst". En dat is schier onmogelijk. Mensen zijn niet gelijk (echter wel gelijkwaardig!). Ik kan heel graag met de Chicago Bulls willen basketballen, maar met mijn lengte van 1,76 mag ik toch echt alleen maar toeschouwer zijn omdat ik simpelweg niet de juiste attributen heb om een sterspeler te worden. Daar kan ik heel verongelijkt over gaan zitten janken. Ik kan ook gewoon van hun spel genieten en mijn capaciteiten elders laten uitblinken.
Ha. In mijn stamkroeg zijn ze er klaar mee.
Deze week al 3 mensen eruit gegooid.
Alle 3 kwamen dronken binnen dus barpersoneel wilde geen alcohol schenken, en daarop werden ze uitgescholden voor racist. En toen mochten ze dus gelijk vertrekken. Geen bak koffie. Ook niet wachten op een taxi. Gelijk.
Wie nog het gore lef heeft om het barpersoneel uit te schelden voor racist, word er nu gelijk uitgegooid.
Ook blanke mensen accepteren het tegen hen gericht en op huidskleur gebaseerd racisme niet meer.
Hier lezen we nog niks over in de MSM. Maar om mij heen, in de stad, in het gewone leven zie ik het om me heen al gebeuren.
De lange tenen van zowel gekleurde als 'rechtschapen' mensen, die evenals de moslims altijd anderen de schuld geven van hun achterstandspositie. Dat ze een achterstand hebben moge duidelijk zijn, echter ze verdommen het om hun kansen aan te grijpen. Narcisme, fatalisme, het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en slachtofferschap staan hun ontwikkeling in de weg, maar men houdt vanuit en vage omschrijving van 'trots' en etnocentrisch denken gewoon dit soort achterlijkheden aan. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers op de mens die zich wèl heeft weten te ontwikkelen. Misbruik maken van het, overigens aangeprate, schuldgevoel van westerlingen is het bewijs van hun onwil en/of onvermogen om iets aan hun achterstand te doen.
Mooi dat de serie gewoon terug ondanks de aangehangen trigger warning. Ze hadden het er net over bij WNL en toen ze het fragment lieten zien was niggers vertaald als negers. Over manipulatie gesproken.
Hahaha,
Die aflevering van Fawlty Towers waarin iets fouts-onaardigs gezegd wordt over mensen uit India wordt gedaan door een demente majoor uit de koloniale tijd.
Het is een persiflage van het racisme in de Britse elite. „De Major was een oud fossiel, een overblijfsel van tientallen jaren eerder”, zegt Cleese. „We steunden zijn overtuigingen niet, we steken er de draak mee. Als ze dat niet begrijpen, als mensen te stom zijn om dat te begrijpen, wat kan ik dan nog zeggen?”
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/12/john-cle...
Zijn ze bij Netflix en UKTV een beetje simpel geworden of zo.
Joh, die streamingsdiensten worden gerund door zieligerds zonder enige culturele bagage.
".. als mensen te stom zijn om dat te begrijpen, ..."
Die mensen zijn niet stom. Of dom. Dit doen zulke mensen express. Met als doet: raciale haat kweken, racisme tegen alles dat blank is.
Het zijn geen dommerds, of stommerds.
Het zijn racisten, terroristen, haatzaaiers, vandalisme, geweldplegers.
En, moet gezegd worden, enorm egoïstisch. Want de echte zorgen van de moderne wereld (w.o. moderne slavernij, religekken die aanslagen plegen, anti-homo geweld) daar zie ik ze nooit voor demonstreren.
Ik denk dat John Cleese een van die mensen is die deugt, in die zin dat hij dent dat dit met dom of stom te maken heeft, en het feit dat dit een uiting van anti-blank racisme is niet inziet.
Dat klopt helemaal. Echt iedereen ziet dat dit persiflage is van de oude garde die het geheel normaal vond in deze termen over Indiërs en Mensen uit de Caraïbische eilanden te praten. Die vent is seniel en zijn gedrag wordt te kakken gezet.
Het feit dat die woorden niet GENOEMD mogen worden geeft aan wat een eng humorloos volk de activisten van antifa zijn.
Ik noem ze serieus eng, want dit zijn de types die in staat zijn tot datgene wat gebeurd is in de donkerste dagen van Europa: communisme en nationaal-socialisme.
NB:
Ze pakken John Cleese denk ik ook omdat hij voor Brexit is.
@canis lupus | 13-06-20 | 11:02:
Streamingdiensten denken aan hun bottom line en wat lieden op open riool twatter zeggen. Een foute aflevering en de halfjes/Karens aldaar gaan vol op de orgel. Dan is het veiliger om te censureren.
@gaffelbaard | 13-06-20 | 11:04: Er moet een standbeeld komen voor SIR John Cleese. Oh wacht...
De NPO gaat wel met omroepen in gesprek over oudere programma’s die nu misschien niet meer kunnen.
Kijk Wijzer, Kijk Geen BBC of NPO
Fawlty zegt toch wel zinnige dingen: Het is goed om een vijand te hebben. Alles wat slecht is behoord bij hun en alles wat goed is behoord bij ons.
Ook in de VK lees ik wel is interessante dingen en ook bij GS lees ik wel is onzin. Het gaat erom zich niet uit te sluiten voor andere meningen. Daarvoor kan ik blach lives murderes *oeps* matters een aan de haren erbij getrokken onzin vinden en dat vinden veel van mijn Afrikaanse vrienden ook.
BBC- Black british corporation?
Heb jij in Afrika Nederlands gestudeerd?
@Middensteun | 13-06-20 | 10:50: ach gut, begrijp je de tekst niet?
@drs. P | 13-06-20 | 11:03:
Och, trek het je niet aan. Taalnazi's heb je overal.
Als je eens door is gaat vervangen ben je mijnsinziens wel erg taaal destructief bezig.
@Wiezewalakristalix | 13-06-20 | 11:48:
Ja, erg he? Wat stel je voor? Afschieten? Standbeeld van Van Dale van zijn sokkel trekken? Boekwinkels plunderen? Bibliotheken verbranden.
Zulke reacties zijn nu in de mode, zag ik op tv.
Censuur verpakt als beleefdheid is als zachte heelmeesters voor wonden.
Hele mooie opmerking cat(ch)22. Ik zou wel eens heel intelliegent kunnen wezen.
Gelukkig staat onze eigenste Slager van Schipluiden nog op youtube.
De koning van de uppercut ...
Moet er ongezien weer om lachen.
Weet zeker dat BBC hun naam gaat wijzigen, niet omdat Pornhub dat zo graag wil maar omdat alle piemols gelijk zijn.
Interessant stukje over “merkactivisme”:
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/10/het-nieu...
De uitwassen hiervan zien we dus nu in zekere zin terug bij de BBC.
Wanneer dit soort grote bedrijven op een BBC-achtige wijze over de schreef gaan, en door moedwillige geschiedvervalsing onze afkomst en cultuur wordt aangevallen, dient daar een passend - legaal - antwoord op te komen: een langdurige boycot door de “Zwijgende Meerderheid”. En massale gebruikmaking van de in het artikel genoemde “call-out cultuur”.
Dus terugpakken met hun eigen middelen. Alleen wanneer ze in hun portemonnee geraakt worden (aandeelhouders & dividend) zullen zij eieren voor hun geld kiezen.
@GS Redactie.
Dit topic. Het gaat (al)weer eens over gevolgen van anti-blank racisme op film, media. Op cultuur. Of beter gezegd: de cultuur, film en media die van BLM en KOZP "vergast" moet worden, omdat zij wel van kleur zijn en wij niet.
Ok. Tot zover niks aan de hand.
Ik lees verder. Ik scroll naar beneden. Wat zie ik? Een reclame voor een Pathé thuis film: Bad Boys for life. Een film met twee hoofdrolspelers van kleur. En een soundtrack met alleen maar liedjes gemaakt door mensen van kleur. Toeval?
Een paar dagen terug was op GS een topic over racisme tegen blanken www.geenstijl.nl/5153870/internet-cul... en toen stond er een advertentie over maagzuurremmers.
Wat is er aan de hand met dat advertentielogoritme?
Het begint gewoon op te vallen.
Insinuatie, mooi woord eigenlijk.
U bedoelt algoritme, d.w.z. (standaard) procedure waarmee iets wordt behandeld
U bent in de war met logaritme, een term uit de wiskunde: de macht van een getal waarmee je een gewenste uitkomst krijgt.
Dat is wel heeeeel erg gepersonaliseerd zeg.
Ik krijg alleen reclames voor vakanties, sportwagens en datingsites met fotomodellen.
Krijg je niet die reclame over KKK-kleding die in de aanbieding is dan?
@kloopindeslootjijook | 13-06-20 | 11:04: Wat is dat? Handtasjes voor Marokkanen? KankerKankerKanker-kleding?
@Premier Trutte | 13-06-20 | 10:55:
Dus op basis daarvan kan ik gokken dat jij een man bent, blank, inkomen heeft, en porno kijkt.
Maar ondertussen heeft heel NL het al 2 weken over niks anders dan racisme.
@gaffelbaard | 13-06-20 | 11:26: Ikke niet. Black Wifes Matter.
Journalistiek is dit eigenlijk een zeer goed artikel, zonder dat dat op die manier wordt gezien door velen.
-
In het interview wat erbij zit wordt Fawlty Towers door alle aanwezige tafelgasten de hemel in geprezen. Nu twee jaar later zijn alle tafelgasten helemaal om, Fawlty Towers is racistisch.
-
Wat hier pijnlijk duidelijk wordt is dat er geen eigen en oprecht moreel kompas aanwezig is en ze meehobbelen met de deugmeute de enige richting die ze volgen. Geen weerwoord nu van de tafelgasten, die juist nu even enige nuance hadden kunnen aanbrengen door te zeggen dat Falwty Towers totaal niet racistisch is (het was toch allemaal geweldig?).
Zie in dat zelfde straatje de moreel verheven Zwarte Pieten van weleer, zoals Erik Muiswinkel en Georgina Verbaan. Eerst geweldig om te spelen (tien jaar lang) en zelf blijkbaar te stom om in te zien dat je racistisch bezig bent. Na een zacht zuchtje tegenwind gaan ze helemaal mee met de windrichting. In plaats daarvan hadden ze ook gewoon kunnen toelichten waarom ze zich schminken en dat het er helemaal niets met racisme te maken heeft.
Dan was dat gedoe in de kiem gesmoord, maar door dat soort buigzame figuren zijn er nu twee kampen. Filmpje van Twan en het stuk geeft dit prima weer.
George Orwell kan hier inspiratie uit halen voor Animal Farm deel II, de nieuwe ezels volgen de varkens gemakkelijk en zijn zo om zonder zelf te oordelen.
U weet het treffend weer te geven.
Erik Muiswinkel en Georgina Verbaan zijn twee mensen die zeven kleuren stront schijten bij iedere boze kleurling man (BKM). En wat ze al HELEMAAL niet durven is op een BKM kritiek hebben. Dan krijg je dus de huidige situatie: die waarin de tegen blanke mensen gericht geweld, discriminatie en racisme word "goed" gepraat, zij alle andere blanke mensen criminaliseren en degraderen tot minderwaardig, en iedere blanke NLer omwille van niks anders dan diens huidskleur vals beschuldigd word van racisme.
Dat is hoe anti-blank racisme werkt.
Herinneren we ons nog de anti-apartheid strijd in Zuid-Amerika? Demonstraties, ook blanken deden daaraan mee, sommigen waren ook lid van ANC. Diezelfde Mandela, die OOK zovele blanke zuid-afrikaners aan zijn zijde had en die zijn anti-apartheid strijd, steunden(!), eenmaal vrij, zong gewoon vrolijk "Kill the boer". Een anti-blank racistische haatspraak!
Een anti-blank racistisch, haat zaaiend en tot geweld tegen blanken oproepend lied dat nu niet meer gezongen mag worden. Oordeelde een Zuid-Afrikaanse rechter. www.bbc.com/news/world-africa-1487810...
Erik en Georgina denken aan de goede kant te staan. Maar wat ze doen is niet het strijden tegen maar het steunen en faciliteren van racisme.
The wogs start at Calais.
Uitdrukking van chauvinistische - nationalistische? - Britten. Ach, who the fuck cares? Maar is tegenwoordig streng verboden. Alleen mensen van kleur, daar lees je regelmatig over dat ze ''trots'' zijn op hun roots, dat ze afstammen van een ''trots volk'', dat ze ''trots'' zijn op hun lichaam , etc, etc. Dan is trots zijn opeens een enorme aanbeveling. 'Witten' die trots zijn? White privilege, white supremacy, onderdrukking, racisme, kolonialisme, slavernij.
Tegenwoordig wordt werkelijk alles op een goudschaaltje gewogen door die achterlijke SJWers, en alles ook te licht bevonden. In de UK is, las ik, ook de 19e-eeuwse PM William Gladstone 'target', omdat zijn VADER "plantages had in Guyana en op Jamaica":
"De Universiteit van Liverpool gaat de Gladstone Hall een andere naam geven. Een groep studenten bleek grote moeite te hebben met de naam van de fameuze premier omdat diens vader rijk was geworden met de slavernij."
Maar SJWers pleiten er natuurlijk wel voor om die arme kalifaatkinderen terug te halen, want die hebben er toch niet voor gekozen om in Syrië te wonen? Moeten die het slachtoffer worden van de verkeerde keuzes van hun ouders?
Verwacht geen logica bij die sjw beste dr.
Het is algemeen bekend dat fundamentalisten geen gevoel voor humor hebben....
Humor is voor hun gevaarlijk, ze kunnen uitgelachen worden.
Nu we het toch over Humberto Tan hebben: op de site waar we niet naar mogen linken een geweldig interview met deze bangeschijter. In dezelfde rubriek Achterklap (dat is blijkbaar nuspeak voor filosofie) ook een gesprek met Neerlands grootste denker, Doutzen Kroes.. Bij DPG weten ze wel wat ze in huis halen hoor.
Nou ja, hij deed wel sportief mee in die liftsketch van Toren C (mag die eigenlijk nog?), dus hij kan/kon wel relativeren.
Toren C is ook zijn niveau. Treurige hypocriete imbeciel.
Ze gaan het voor elkaar krijgen een anti-racistisch stukje van John Carlin te verwijderen omdat het n-woord erin zit.
Zo dom gaan ze zijn.
www.youtube.com/watch?v=mUvdXxhLPa8
"
There’s a different group to get pissed off at you in this country for everything your not supposed to say.
Can’t say Nigger, Boogie, Jig, Jigaboo, Skinhead, Moolimoolinyon, Schvatzit, Junglebunny. Greaser, Greaseball, Dago, Guinea, Whop, Ginzo, Kike, Zebe, Heed, Yid, Mocky, Himie, Mick, Donkey, Turkey, Limey, Frog. Zip, Zipperhead, Squarehead, Crout, Hiney, Jerry, Hun, Slope, Slopehead, Chink, Gook. There is absolutely nothing wrong with any of those words in and of themselves. Their only words. It’s the context that counts. It’s the user. It’s the intention behind the words that makes them good or bad. The words are completely neutral. The words are innocent. I get tired of people talking about bad words and bad language. Bullshit! It’s the context that makes them good or bad. The context. That makes them good or bad. For instance, you take the word "Nigger." There is absolutely nothing wrong with the word "Nigger" in and of itself. It’s the racist asshole who’s using it that you ought to be concerned about. We don’t mind when Richard Pryer or Eddie Murphy say it. Why? Because we know they’re not racist. Their Niggers! Context. Context. We don’t mind their context because we know they’re black. Hey, I know I’m whitey, the blue-eyed devil, paddy-o, fay gray boy, honkey, mother-fucker myself. Don’t bother my ass. Their only words. You can’t be afraid of words that speak the truth, even if it’s an unpleasant truth, like the fact that there’s a bigot and a racist in every living room on every street corner in this country.
"
We gaan weer terug naar woorden die worden weggepiept als 50 jaar geleden.
Alleen nu met hele afleveringen tegelijk.
Zonder context.
Het grappige is dat Carlin juist zeer geliefd is bij de mensen van kleur
Goeie lobby, Basil!
Gelukkig concentreert dat Akwasi volk zich rondom Femkes Dam.
Voor alle zekerheid echter rijd ik altijd via Utrecht naar Leeuwarden.
Wow jullie moeten dat filmpje van die Twitter timeline van 30 jaar geleden over extreem rechts en links posten. Geweldig
NOS over Cleese: De komiek brieste dat er bij de BBC tegenwoordige alleen "bureaucraten en pr-mensen" werken, "die er alleen maar mee bezig zijn hun baan niet te verliezen".
Hoe doe je dat briesen (= brullen) ? Waarom geen neutrale woorden kiezen, is dat omdat je BBC zo kunt vervangen door NPO ?
Briesen doen volgens mij stieren als ze overgaan tot een aanval.
Denk dat de woordkeuze héél bewust is...
@kees1386 | 13-06-20 | 10:08:
Net zoals BBC het woord 'fury' gebruikte bij Cleese en het daarna weer verwijderde omdat hij er wat van zei.
Dat zou serieus een journalistiek programma kunnen zijn.
Hoe werkt dit.
Worden programma's verwijderd omdat ze echt een probleem zijn,
of omdat overheids-bureaucraten bang zijn om voor racist te worden uitgemaakt en dan voor de zekerheid de boel maar onbereikbaar maken.
In plaats van er een verhaal bij te vertellen.
@kloopindeslootjijook | 13-06-20 | 10:24:
Kijk of lees de film/boek 1984, héél verhelderend
@kees1386 | 13-06-20 | 10:45:
Zeker. De film uit 1984 is indringender dan de versie uit 1956.
De film 1984 is verplichte kost.
This is exactly how nazi Germany started !
Zo starten álle dictaturen. Bij de nazi's is het alleen erg goed gedocumenteerd.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 10:03: Is een uitspraak van Basil Fawlty !
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 10:03: Sunny Bergman filmt kinderen in hun ontwikkeling, voor VPRO.
John Cleese is een veredelde Andre van Duin. En als ik hem zie lachen om zijn eigen grappen moet ik bijna huilen.
Wat een debiele vergelijking , Cleese is kwa humor juist alles wat van Duin niet is .
@Castor12 | 13-06-20 | 10:02: blij voor u dat u een mening heeft.
@Normpje | 13-06-20 | 10:04: Van Duin speelt alleen typetjes die gek doen voor de lol en de leut . Cleese speelt personages die zichzelf juist erg serieus nemen terwijl ze zich onsterfelijk belachelijk maken . Heel ander humor .
Fijn,
Ik kan heerlijk lachen om mijn eigen grappen en lollige anekdotes door de jaren heen.
U drinkt waarschijnlijk het nat van een pot augurken...
You stupid kraut!
Het is waarschijnlijk niet je humor. Dat kan natuurlijk.
@kees1386 | 13-06-20 | 10:10: ja, zoet-zuur.
@Castor12 | 13-06-20 | 10:09: Heel andere humor, maar zelfde kinderachtig. Lach of ik schiet.
@Normpje | 13-06-20 | 10:12: Van Duin is banale lach of ik schiet humor, maar welke humor zie jij dan niet als lach of ik schiet ?
Eensch qua Van Duin, Cleese is dan wel weer mijn ding. Of je het nou leuk vindt of niet, het hoeft niet gecensureerd te worden. Wtf is er aan de hand als mensen de mogelijkheid dat er wellicht “gekwetsten” komen belangrijker achten dan de VVMU.. zucht
@Normpje | 13-06-20 | 10:10: Heerlijk om moeten lachen! Fijn dat u uw gevoel voor sarcasme en humor niet verloren bent.
Fijn weekend!
Het is ontzettend flauw en voorspelbaar. En tegenwoordig enorm gedateerd.
@Castor12 | 13-06-20 | 10:16: Gaat het niet om. Filmpje: Cleese houdt medewerker hand voor de mond en roept “brand”. Drie keer. Paniekerig glas brandmelder inslaan. Brandblusser in gezicht spuiten. Einde.
Hoehahahihi. Ik lach me de kont kapot.
Wat jij/vele anderen er voor hoogdravends in zien, anders dan in de ongein van van Duin ontgaat mij.
@******** | 13-06-20 | 10:22: Ja het ís gedateerd, 1975-1979 om te precies te zijn.
Die zure zeikstraal moet naar buiten hoor, niet naar binnen..
Pas op want anders haal ik Arnon Grimberg erbij!
@Normpje | 13-06-20 | 10:26: Dat is niet best, als u dat ontgaat. Van Duin zet typetjes neer, niets meer dan dat, maar iedere handeling van Basil verraadt zijn onhandigheid, snobisme en hypocrisie. De rode draad in zijn humor is zelfreflectie, echter de zuren en de narcisten onder ons kunnen dat niet begrijpen.
@vrijejongen | 13-06-20 | 10:47: haha autocorrectie maakt zelf "Grimberg" van Grunberg
@wijsvinger | 13-06-20 | 10:47: Ik zou mijn nick veranderen. In “gemiddeldevinger.”
Normpje
Nooit een Monty Python film gezien?
Jij snapt de normen van de 70er jaren niet, Normpje. Was baanbrekend, vernieuwend, schuddebuikend lachen. We reageerden erop als een arabier die voor het eerst een vrouw ziet zonder hoofddoek.
@kloopindeslootjijook | 13-06-20 | 10:59: Tuurlijk wel. Ook wel gelachen.
Hier gaat het over Fawlty Tower. Het filmpje bij Oemberto.
@BenPakdee | 13-06-20 | 11:23: Jij bedoelt ook Monty Python denk ik. Fawlty Towers is waar ik het over heb.
ik weet niet wat al die activisten eigenlijk willen bereiken. Bij mij is voor het eerst in mijn leven krijg ik het idee dat het absoluut niet goed is voor een maatschappij om mensen met Afrikaans affiniteit op te nemen .
Sommige lopen te kermen of ze de slavernij zelfs meegemaakt hebben .. Er wordt gedaan of hun ervaringen pijnlijker zijn dan slachtoffers van de 2e wereld oorlog die alles zelf ondergaan is !!! Ze kennen niet eens iemand die iemand kon die ooit echt als slaaf geleefd heeft .. En daarom zijn hun ervaringen even relevant als nabestaande van arabisch , moorse , romeinse, Griekse, germaanse , Keltische , hunnen , barbaarse , filistijnse , Perzische , chineze Slaven .
Dat noem je dus een "gecultiveerd slachtoffercomplex". Het is niks anders dan een soort verdienmodel. En de verdiensten zijn macht, aanzien, geld en een leven ten koste van anderen.
Voor het eerst in uw leven? Bent u twaalf?
Bij gezin Kees gingen de schellen van de ogen toch al een jaar of tien geleden...
Je bent blijkbaar nog heel jong. Bij alle mensen van boven de 40 was dat gevoel al heel lang ingedaald. Hield ongeveer op na de opname van 400.000 indonesiers.
"... Sommige lopen te kermen of ze de slavernij zelfs meegemaakt hebben .."
Is waar, maar let op ... Dit zijn feiten. Waar veel NLers, terecht, boos om kunnen worden.
- de moderne slavernij is 3x groter in omvang dan vroeger. Dat de meerderheid van slavenhandelaren niet-blank is, maar van kleur, is zonder verder onderzoek ook makkelijk te raden. Hierom hoor je mensen van kleur hier ook nooit over. Het is een "unconvenient truth" die ze vermijden.
- slavernij komt ook in Nederland voor. De daders zijn in meerderheid van kleur, de slachtoffers blank. Nog zo'n "unconvenient truth" die ze vermijden. Waar je mensen zoals Weismans, Simons, Afriye, Akwasi, Quincy en de AFA idioten nooit over zal horen. De podcast waarin Weimans (in 2011) sprak over Loverboys heeft de NPO zelfs verwijderd!!
Als je dit artikel van het AD leest, kan je makkelijk raden waarom die ene podcast verwijderd is.
",,We willen van de term loverboy af. Het zijn mensenhandelaren.'' [=slavenhandelaren dus]] ...
Deze mensenhandelaren zijn meestal Marokkanen, Turken, Antillianen en Roma. Het leeuwendeel heeft een migratieachtergrond. Het is zelden een 'Henk of Ingrid'. ..."
Persoonlijk zou ik het prettig vinden als Er iemand bij de NPO/NOS vertrekt. Ze zijn toch zo fel tegen racisme? Nou, wat doet Weismans daar dan eigenlijk nog? Misschien is Weismans zelf ook veel gelukkiger als ze zich aansluit bij BIJ1 of DENK. "Soort zoekt soort", luid een voor veel NLers bekend gezegde ...
John Cleese noemt schrappen aflevering Fawlty Towers ‘dom’
"Komiek John Cleese zei vrijdag dat zijn serie geen zwarte mensen of Indiërs beledigt, maar hiermee juist kritiek levert op de koloniale, xenofobe Britse upperclass, waar de Major deel van uitmaakt. Het is, kortom, geen racistische grap, maar een grap waarin racisme wordt gehekeld."
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/12/john-cle...
Zover zijn we dus he, dat cynisme uit de 1970s niet meer wordt begrepen.
En woorden continu taboe maken levert alleen maar nieuwe woorden op. De bijsluiter had moeten zijn dat als iemand een mening over een heel ras of groep er op nahoudt, dat meer over de persoon zegt die dat zegt dan over de groep. Maar ieder sneeuwvlokje z'n mening moet worden gehoord,omdat dat belangrijk is, dus we zijn verleerd dat de meeste meningen er niet toe doen.
Niet slechts cynisme, het mooiste was toch wel dat hij de draak stak met zijn eigen onkunde, snobisme en hypocrisie. Zelfreflectie middels humor, iets wat het zure linksvolk en de lange tenen van kleur niet kennen.
Voor de huidige sneeuwvlokjes generatie is iets al racistisch als het meer als 2 woorden bevat.
Ze begrijpen het niet en trekken meteen een slachtofferkaart.
Straks mogen alleen nog tv kijken met beelden over onze
Briljante Kameraad, de Geweldige Leider en de Grote Leider.
De rest is uit de geschiedenis gewist.
Zet die beelden dan beklad en al in een museum of zo. Met een verhaal erbij.
Waarom de mensen toen zo dachten.
Hoe de bekladders nu dachten.
En waar dat verschil vandaan komt.
Dat nou net waar het om gaat, en waar het niet over gaat.
Alleen maar boos boos boos.
Niet constructief.
Dus we doen het dom.
Lees eens het stukje over 'de oude stadskern' uit Blokken van Beesten/Blokken/Bint van Bordewijk.
Boeken zouden nog wel eens heel waardevol kunnen gaan worden in een dystopische wereld waar er nog maar één 'waarheid' gepredikt mag worden.
@Nehemia | 13-06-20 | 10:02:
Zie de film Fahrenheit 451.
@Nehemia | 13-06-20 | 10:02:
Er hangen all heel wat vingers van overheidsmedewerkers die bang zijn fout in de oorlog gaan zijn geweest
boven de Orwelliaanse Delete-knop.
@de honden blaffen... | 13-06-20 | 10:08: Die film heb ik nog niet gezien. Ik heb wel het boek gelezen. Begrijp dat die film een aanrader is?
@kloopindeslootjijook | 13-06-20 | 10:08: Die moderne boekverbranding grijpt als een veenbrand om zich heen. Dat is ook het kenmerk van een communistisch systeem. De 'waaheid' wordt gemonopoliseerd. Links vindt het geweldig natuurlijk. Waarom nog nadenken als anderen dat voor je doen?
DWDD was de pilot.
@Nehemia | 13-06-20 | 10:13:
Het heeft een eng kantje inderdaad.
Hoewel het zou kunnen dat het vooral die mensen van de hedendaagse 'rode waas' zijn.
Er is ook een nadenkende kern, die wel een doordachte mening heeft en die ziet hoe er met de gewone man gesold wordt, helemaal vroeger, voor de oorlog. Werkweken van 6 dagen, huizen zonder douche en toilet, en je eigen leven kiezen was er al helemaal niet bij, so much for liberalisme. Maar dat zijn niet de Antifa's en de sneeuwvlokjes van nu..
En ondertussen worden onze kinderen verder vergiftigt op school.
Zo liet Nieuwsbegrip in de opdracht doorschemeren dat ‘witte mensen vinden dat andere mensen minder waard zijn’ en dat ‘witte agenten vaker zwarte mensen met geweld om het leven brengen’.
https://www.ad.nl/binnenland/boosheid-bij-politie-na-racisme-opdracht-groep-4-kinderen-zeiden-thuis-papa-maak-jij-mensen-dood~a15dcc10/
Ja dat is een boosmakertje inderdaad. Ouders dienen dit thuis te corrigeren. Dat soort linkse propaganda hoort niet in het onderwijs thuis.
@BozePaarseMan | 13-06-20 | 09:50: Ouders moeten dit thuis corrigeren ja. Maar dat is niet genoeg. Als de weg daar ophoudt, is het deel van de lesstof en is het een kwestie van tijd dat het als dogma geaccepteerd is. Diezelfde ouders zouden de school tot openlijke correctie moeten dwingen. Aangifte tegen de school doen wegens aantoonbare fascistische indoctrinatie van een ideaal, want dat is het. En ze weten het dondersgoed.
@BozePaarseMan | 13-06-20 | 09:50:
Beste Boze Paarse Man,
Eigenlijk zou u paars aan moeten lopen van boosheid, want die kwestie met Nieuwsbegrip van de CED-groep is in wezen van groot belang. Ik hoop dat GeenStijl (Hallo Redactie!!) er een apart item aan gaat weiden, want ik zou daar als ex-schoolmeester en ex-adj.dir. wel enige woorden aan willen wijden, want zij zijn compleet van de ratten besnuffeld
Gadverdamme! Evocatus
PS
Dit straalt te negatief af op de ratten, die het toch al moeilijk genoeg hebben.
Er zijn internationaal ook steeds meer mensen die hun kinderen thuisonderwijs geven juist vanwege de marxistische programmering op school.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:54:
Och, dit is al heel lang aan de gang.
Ik kan mij nog goed herinneren dat mijn dochter verontwaardigd thuis kwam uit school, ons beschuldigend aankeek, en zei: "Weet u dat de kindertjes uit Bogota moeten stelen om te eten te krijgen?"
En dat wij ons moesten schamen dat wij het hier zo goed hadden.
Dat had een baardige linkse leraar er die dag ingepompt.
Nu geeft ze zelf les, en stemt PVV.
Als haar schoolleiding dit zou weten, zou ze bij de eerst volgende 'reorganisatie' overtollig worden.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:54:
Beste Gladiator Fap,
Heel goed begrijp ik uw woede, ik ben ook knap pissig od eigenlijk erger, maar om het woord fascistisch te gebruiken gaat wat ver, alleen al wegens het moeizaam kunnen definieren van dat begrip.
Het is net als met het woord genocide, als het te vaak, te pas en te onpas, wordt gebruikt; dan verliest het waarde en kracht. Wat er nu gebeurd, die lessen van Nieusbegrip, is buitengemeen kwetsend en volkomen onterecht voor de NLse politie, maar het is geen fascisme.
Geef deze Nieuwsstumperds wegens hun Onbegrip niet de "eer" die ze verdienen.
OK? Evocatus
@Roadblock | 13-06-20 | 10:05: Haha. Mooi verhaal.
@Evocatus | 13-06-20 | 10:03: Jezus wat weer een fouten erin, mijn woede kan ik weer niet eronder krijgen wegens haast. Sorry.
Volgens Nieuwsbegrip begrijpen we het allemaal verkeerd
Onze lessen over de protesten tegen racisme
https://www.nieuwsbegrip.nl/page/2253/onze-lessen-over-de-protesten-tegen-racisme
Oordeel zelf
https://twitter.com/PCIMeijer/status/1270799388907110401/photo/1
@Evocatus | 13-06-20 | 10:10:
Ik vind genocide anders een vrij treffende omschrijving voor de huidige beeldenstorm. De vervanging van het volk gaat hand in hand met de vernietiging van haar cultuur.
Net zoals die lui van IS die in Syrië en Irak genocide pleegden en daar in tegelijkertijd de cultuur van de oorspronkelijke bevolking opbliezen of die lui in Afghanistan die die Boeddha's hebben opgeblazen nadat de boeddhisten en hindoes al volledig zijn uitgeroeid.
Ik werkte in een team met Indiers/Pakistani. De team leaders waren Indiaas. Alle promoties gingen naar Indiers/Pakistani. Dus ga me nou niks over racisme vertellen. Waarom werden alleen blanke meisjes misbruikt door Asians in Engeland. dus ga me nou niks over racisme vertellen.
Klinkt als een staaltje whataboutism. Maakt uw punt niet sterk als u zegt "maar zij doen het ook", daar geeft u mee toe dat u het doet.
@Continuum | 13-06-20 | 09:56:
Daarom blijft het niet minder waar.
@Continuum | 13-06-20 | 09:56: Dat vind ik te gemakkelijk: meteen roepen dat het whataboutism is. Dat woord samen met racisme en white privilege wordt te pas en te onpas gebruikt om mensen meteen in de foute hoek neer te zetten. Ik zou eerder willen stellen dat hier context wordt gegeven, namelijk dat racisme bij elk volk voorkomt. Dat maakt eventueel racisme bij blanken niet minder erg, maar het geeft wel aan dat geen exclusief iets is dat alleen voor blanken zou gelden.
@Continuum | 13-06-20 | 09:56: Je gebruikt een valse redeneertrant. Hij zegt niet: ook. Hij zegt: zij doen het. Hij geeft dus niets toe. Dat gezegd hebbende, is voor de meeste mensen het hemd nader dan de rok, en wordt al snel voor de eigen familie/stam/groep gekozen. De westerse blanke demokraat is eigenlijk de eerste in de geschiedenis die dit probeert te voorkomen.
Het gaat gewoon weer door he.
Symptomenjacht.
Helemaal dronken en maf van het wijzen en slaan met de vliegenmepper.
Maar niet intentiejacht, of contextjacht. Dat is te ingewikkeld.
Denk je nou echt dat er enig racistisch element zit in de Stichting Moorkop van Koot en Bie.
Jeemig de Peemig man, natuurlijk niet. Integendeel.
Wat dan wel weer leuk is, is dat daardoor zich de pijlen op het eigen kamp richten met als onherroepelijke gevolg een totale implosie van het linkse "gelijk". Koot en Bie staan nu niet bepaald bekend als rechtse denkers... Gewoon popcorn, bier en toekijken hoe links implodeert. Wel even met je kloten van onze spullen afblijven natuurlijk, anders helpen we even mee met imploderen.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:51:
Dan blijven mensen als Koot en Bie wel over, maar zijn we tenminste van die inhoudsloze meelopers af maar die zich identificeren met links, maar dan zonder inhoud.
Die hebben we ook bij rechts trouwens, daar niet van. En nee dat is niet elitair. Meestal geeft dat alleen maar rommel.
Don't mention the war on information!
Een blinde kon zien dat dit eraan zat te komen,en dit is pas het begin !
Nu hebben we de hypokriete Hoeksche & Kabeljauwse Twisten gaande met bijgaande Beeldenstorm world-wide, gebaseerd op de (ongelukkige) dood van een petty-criminal, een alcoholic, een drugaddict & violent inbreker hitting a coloured single mom with his handgun in front of her baby. Waarom wordt deze nu-dode-vacuum-brain beschouwd als een heilige, een saint, I ask you? ‘Cos of mass hysteria by the coloured & left-leaning masses.
Velen kijken er wel doorheen.
wat is de naam van de #centralist die zit te zeiken over die Megan tapes? Was hij haar aan het versieren toen ze vermoord werd?
Hoe meer culturen bij elkaar gepropt hoe meer onrust er ontstaat. Nu laten we ons onder het mom racisme een les lezen door een paar gefrustreerde figuren.
Dit is goed nieuws om de zaterdag mee te beginnen.
In Singapore werkt het prima En al 150 jaar
@BASinnic | 13-06-20 | 09:40: Noem nog eens 10 plekken ?
@BASinnic | 13-06-20 | 09:40: ja, wordt actief gemanaged met quota.
Hangt er vanaf welke culturen.
Bijvoorbeeld boeddhistisch en westers gaat prima samen.
Tribale structuren leveren etnische spanningen op.
@Jimmy Mc Clure | 13-06-20 | 09:45: Cuba. Daar woont van alles. Van superblank tot pikzwart. De helft van de bevolking is lid van de dictatoriale communistische partij dus daarom gaat het relatief goed.
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:55: Nog 9 te gaan....
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:55: Cuba is een land waarin de bevolking onderdrukt wordt. Dat is niet de manier waarop het zou moet werken.
@BozePaarseMan | 13-06-20 | 10:04: Ja, dat weet ik. Juist daarom dit voorbeeld.
Bij Op1 zat gisteravond iemand die vind dat als iemand ergens aanstoot aan neemt je daar naar moet luisteren en actie ondernemen. En artistieke vrijheid is geen argument omndat niet te doen. Met andere woorden: we kunnen vanaf nu alles gaan verbieden want er is, zoals de presentator ook opmerkte, altijd wel iemand te vinden die ergens aanstoot aan neemt.
Ben trouwens benieuwd of het argument 'artistieke vrijheid' wel mag worden gebruikt door blm aanhangers zoals Akwasi.
Awkwardsi is een ook kunstenaar, een woordkunstenaar met artistieke vrijheid.
Ik neem aanstoot aan ALLE rapteksten van die kopschopper. Het zien van die extremist op tv levert me bovendien enorme trauma's op. Exit Akwasi. Zo, ook weer geregeld.
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:42:
Het is ook niet zo moeilijk om daar aanstoot aan te nemen.
Het is overduidelijk bedoelt om te intimideren.
@Mr.Crowley | 13-06-20 | 09:47:
En dat dan artistieke vrijheid noemen.
Gelukkig wordt 'Oh Moeder, wat is het heet' of 'It ain't half hot mum' nog uitgezonden op ONS.
Koloniaal verleden, stereotype inlanders , machtsverhoudin......... SHUT UP !!!
Leuk hoor, heb er altijd met veel plezier naar gekeken.
@Lupuslupus | 13-06-20 | 09:42:
Hehehe, ik ben wel eens vergeleken met die sergeant-majoor Williams.
Ik vond het een prachtige figuur.
Ik wil Archie Bunker weer op de TV.
www.youtube.com/watch?v=NZYPSyfsulg
Ik ook!
gelukkig hebben we ze nog op VHS.
Het lijkt wel alsof het "totale waanzin virus" rondwaard op deze aardkloot.
Dit is de tijd om materiaal te downloaden en veilig te stellen. Alles op een externe harde schijf gooien.
Baudet zit een beetje chagrijnig en stroef bij het ochtendprogramma. Heeft hij een kater van het zuipen ?
NPO kater zoals velen van ons......
@Koning BongoBongo | 13-06-20 | 09:31:
Hij was gisteren bij Radio 1 weggelopen omdat hij niet kon praten over een uitgave van een FVD-krant.
Ze probeerden hem een standpunt te ontlokken over de beeldenstorm en het Nederlandse slavernijverleden. Op die andere vragen had hij misschien ook gewoon kort en snel een antwoord kunnen geven als inleidende vragen.
Aan de andere kant wilde hij het gewoon hebben over de FVD-krant.
Je gaat niet voor de lol naar een links bolwerk.
@BozePaarseMan | 13-06-20 | 09:42: het is WNL
@kloopindeslootjijook | 13-06-20 | 09:41: ja die Surinaamse troela zat er weer zo hijgerig bevooroordeeld in.
@van Oeffelen | 13-06-20 | 09:47:
Ik heb ook zitten kijken.
Als ik voor elke keer dat hij in de reden gevallen werd een euro kreeg, kon ik er aardig van stappen.
Het beste mens had duidelijk een hekel aan hem.
Inhoudelijk zei Baudet best een aantal malen rake dingen.
@van Oeffelen | 13-06-20 | 09:50: Deze vrouw is nieuwslwzer en - heel bedachtzaamheid legt ze bij elke zin de klemtoon verkeerd. (soms vergeet ze het en leest in eens de tekst op.
Waarom we trouwens ineens zo enorm nadrukkelijk het láte journaal moeten zeggen.Iedereen bij de NPO doet dat ineens. Hoe spreek je het vroege journaal dan uit? Of de blauwe lucht?
Wat een verademing waren de jaren 70,80,en 90 van de vorige eeuw t.o.v. van de afgelopen 20 jaar .
Ik ben zo ontzettend blij dat ik die jaren zo bewust hebt meegemaakt .
Ook wel minpuntjes natuurlijk. Zo werd Andre van Duin in de jaren zeventig ontslagen bij Radio Noordzee omdat hij de directie van het radiostation op de hak nam. Nu had Veronica Inside geen aflevering overleefd.
Me Too !
Hans janmaat zou het niet met u eens zijn.
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:38: sinds Veronica met Genee 9 minuten op stil ging ter nagedachtenis aan Floyd luister ik niet meer. Jammer want nu kan ik Celine niet meer horen.
@Jimmy Mc Clure | 13-06-20 | 09:38: Dat roept zo'n groepje dames als je slechts eentje van hen even lekker vastpakt. Natuurlijk komen de anderen later aan de beurt. Wie ben ik om hen dit verzoek te weigeren?
Ik ook.
@BozePaarseMan | 13-06-20 | 09:45: Oh, dat heb ik niet gehoord. Ook niet zo vreemd natuurlijk. Stilte hoor je niet echt. Ik had het over Veronica Inside televisie overigens.
Té tolerant, Nederland is na het afschudden van zijn geloofsjuk in de jaren '50 té tolerant geworden, men dacht dat Nederlanders met hun nieuwe vrijheid grote veranderingen zouden doormaken en dat is ook gebeurt alleen gingen Nederlanders in hun naïeve veronderstelling er van uit dat dit ook gold voor de grote hoeveelheid gastarbeiders die uit hun arme en onderdrukte landen kwamen om aan de rijkdommen van Nederland te proeven, Moskeeën schoten als paddenstoelen uit de grond, complete woonwijken werden overgenomen door volk wat geen enkele andere binding met dit land wilden hebben dan een parasitaire binding, radicale moslims in Nederland worden geen strobreed in de weg gelegd, antifaatjes in Nederland worden geen strobreed in de weg gelegd, mensen met een gekwetst complex worden geen strobreed in de weg gelegd en in combinatie met het ontbreken van mensen met politieke competenties, krijg je een Nederland waar alles maar toegelaten wordt, politiek die daarin meewaaien en heel heel veel ontevreden Nederlanders. Dit zijn recepten voor een burgeroorlog en statistisch gezien is het al veel te lang geleden in Europa.
@TijdelijkOptimist | 13-06-20 | 09:57: koningin Beatrix zei ooit; “tolerantie leidt tot intolerantie”. Een vooruitziende blik..
Toen hadden we ook nog van die schitterende Sinterklaasfolders.
Hebben ze in Dad's Army al de uitspraken van Lance Corporal Jones ontdekt die het heeft over de 'fuzzy wuzzies' ?
Have no fear.... they will find out !
Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right.
Hoeveel is 1+1?
Volgens mijn berekeningen is dat 1984. Of niet, mocht dat aanstootgevend zijn.
Nu kun je nog een boekenkast vullen met alle boeken die in het verschiet verboden gaan worden.
Het vreselijke is dat je voor dit soort deugvolk je grappen moet gaan uitleggen en een disclaimer "dit is Humor" moet gaan aanbrengen. In mijn tijd werden mensen die grapjes niet begrepen gewoon genegeerd (nu worden ze genegerd).
BLM is geen cultuuroorlog. Het is een regelrechte poging tot dominantie, met hulp vanuit een groep mensen die verward zijn over hun eigen identiteit en doel,
Blanken laten knielen voor Floyd....
@Is dit nog nieuws? | 13-06-20 | 09:28: Knielen voor een draaideurcrimineel. Het moet niet gekker worden.
Zal ik een voorspelling doen? Over 4,5 weken is het glas, plas, was.
Belangrijkste reden dat dit nu even zo hard loopt is de perfect storm die corona heet.
Gaat om vrij veel geld. Ook via de UN eisen de infiltranten miljarden.
@BenPakdee | 13-06-20 | 09:30:
Was het maar waar. Geen kind op de middelbare school? De indoctrinatie is inmiddels systematisch en alom.
Gesubsidieerd, gelegaliseerd, terrorisme.
Geen jager, geen neger
Dat blijft een gevleugelde uitspraak.
Wat mij op valt is dat een heleboel van die zogenaamd "foute humor" uit het linkse kamp komt... ik zie VPRO, VARA, Hollywood... precies die, die nu het hardst om politieke correctheid schreeuwen.
Ik heb een voorstel: doek gewoon die hele club op. Weg met de NPO en weg met dat stelletje selectief (zodat ze zelf uit de wind blijven met hun miljoenenvilla's en droomjobs) verontwaardigden in Hollywood. Probleem opgelost voor nu en voor altijd!
Ze wissen gewoon het verleden, daar zijn ze immers al mee bezig. Helaas voor hen worden ze daar bij betrapt. Net als het KNMI, die hittegolven in de vorige eeuw uit de statistieken sloopte. Alles om aan te tonen dat we deaud gaan aan de klimaatomslag
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:34: Ik vrees dat je gelijk hebt. En een poging het verleden uitwissen om het eigen gelijk door te drukken is ronduit misdadig te noemen. Als je het met argumenten niet kan winnen, dan ontneem je je tegenstander zijn argumenten en recht van spreken. Nogal eenzijdig. Hoe noemen we dat ook alweer? Oh ja: Fascisme.
Prachtige tijden, alles voor de nineties. Waarom zijn wij collectief kapot gemaakt? En worden we nog verder verdreven van een vredelievende samenleving. Wanneer start de revolutie
Die is al begonnen. De sloebers op straat weten het alleen nog niet. In November gaan ze er nog een schepje bovenop doen. En dan zijn de rapen gaar.
Sir Isaac Newton had aandelen in een bedrijf dat met slavenhandel verbonden was. Wat nu? We verbieden de zwaartekracht?
Man, man, man.
Maar blij dat de BBC eens op zijn flikker kreeg, stelletje marxisten.
Wordt tijd dat alle Volkswagens geconfisqueerd gaan worden en de snelwegen gesloten. Duurt wel wat langer, lopend op weg naar je werk, maar je bent wel politiek correct. Én milieuvriendelijk! Pats, Boem, Raak!
Ik kan me nog heugen dat John Cleese de wind van voren kreeg toen hij rake dingen over Londen zei. Vooral van die totaal verknipte burgemeester.
'London Mayor Sadiq Khan has criticised John Cleese after the Fawlty Towers legend said the capital was "not really an English city any more".
Mr Khan responded: "These comments make John Cleese sound like he's in character as Basil Fawlty. Londoners know that our diversity is our greatest strength."
www.bbc.com/news/entertainment-arts-4...
Mooi dat verhaal dat diversiteit zo’n bron van kracht is voor steden en organisaties. Mensen die het zeggen kunnen het alleen nooit concreet onderbouwen. Als het waar is, top! Maar als je het niet kan onderbouwen moet je het niet te pas en te onpas roepen.
@supah | 13-06-20 | 09:24:
Juist..
Ze dringen het op...
Prachtig en in principe zegt hij weinig verkeerd. Anders dan die burgemeester durf ik te stellen dat de criminaliteit omhoog gaat naar mate een stad diverser wordt.
Jee, dat doet mij terugdenken aan de tijd dat de media propagandeerden dat de multiculturele samenleving het beste was, wat ons overkomen was.
Redshirt is in die fase blijven steken.
Wij weten wel beter inmiddels.
Ik weet nog goed hoe ik op internet aangevallen werd, toen ik reageerde op de toenmalige tonnen kostende overheidscampagne op TV: "Marokkanen zijn leuker dan u denkt" met de opmerking "zijn Marokkanen wel leuker dan u denkt?"
“ Londoners know that our diversity is our greatest strength."
Dus ga je ikonoklastje spelen. Leg het mij maar uit.
Het eerste dat naar aanleiding hiervan bij mij boven komt zijn de fotocollages van 'grooming gangs'. Misschien een voorbeeld van een stukje 'subcultuur' dat niet benoemd mag worden en waar Cleese tegenaan zou kunnen lopen.
Het valt mij op dat importfiguren altijd net iets te graag spreken over Londenaars e.d., zoals import Femke het altijd graag heeft over Amsterdammers zus of Amsterdammers zo (uiteraard gedraagt de Amsterdammer zich in zulke uitspraken precies zoals Femke wil dat hij zich gedraagt). Ik weet het, iedereen doet dat, maar lulletjes als die Khan net iets te veel.
Nou Roadblock, dan zat je er wel naast, want de comedyserie 'opsporing verzocht' cast vooral onder Marokkaanse acteurs.
@Roadblock | 13-06-20 | 09:32:
Lol. Van de week zat ik met een bescheiden gezelschap ergens binnen te wachten. Er passeerde een Marokkaanse jongen die ons groette. Op hetzelfde moment informeerden twee van ons gekscherend of iedereen zijn fiets op slot had gezet. Meteen weerklonk vanuit het gezelschap "Racisten!".
@JvanDeventer | 13-06-20 | 09:35: Misschien komt het ook omdat Sadiq Khan moslim is. Ze hebben grosso modo de neiging om het dan als HUN gebied te gaan zien want de rest is immers kuffar.
@MickeyGouda | 13-06-20 | 09:48:
Racist is een geuzennaam aan het worden.
“Diversity is strength.”
War is peace. Freedom is slavery...
Mr Khan wil de beelden weghalen omdat iemand tegen hem heeft gezegd dat ie de beelden moest weghalen. Mooi voorbeeld van iemand die achter de massa aanloopt. Wat een visionair.
Humor is altijd het eerste wat sneuvelt in elke niet vrije samenleving
Onwelgevalligemuziek en kwetskunst gaan nu snel ook aan banden gelegd worden,
er is vast wel een blank/zwart persoon die er ongelooflijke aanstoot aan gaat geven
en met de racisme kaart gaat strooien, bijkans met een groot aantal medegekwetsten misschien een beetje plunderen en beeldenstormen om de goede zaak wat kracht bij te zetten, meedoen is woke zijn, niet meedoen is onderdrukking tolereren!
@TijdelijkOptimist | 13-06-20 | 09:35:
Onwillekeurig schoot de term 'ontaarde kunst' in mijn gedachten.
Op het gevaar van een Godwin te plaatsen, lijkt het er wel op dat we een nieuwe 'gedachten gestapo' gekregen hebben, die ons gaat vertellen wat deugt en niet deugt.
Ik word een beetje onpasselijk van de stroom zwarte personen die ons de laatste tijd op TV gaat zitten vertellen, dat we ons niet bewust van ons altijd aanwezige racisme zijn.
Ik ben dol op spiegelen, en zeg dan altijd:
Hij kan zich niet in de belevingswereld van een blanke verplaatsen, omdat hij niet blank is.
Zat net aan mijn eerste mok geurende koffie toen plotseling de geur verdween samen met die deugers in het filmpje.
Verdwenen geur en smaak kunnen ook een aanwijzing zijn dat u het Corona virus opgelopen hebt...
Lijkt Joe Biden wel.
Ach, het is slechts een tegendoelpuntje in een competitie die allang verloren is.
Een competitie waar een team met veel minder spelers op wonderbaarlijke wijze met afstand kampioen gaat worden.
Puur omdat de scheidsrechters aan de kant van dat team staan en het op schandalige wijze voortrekken.
om douglas murray te parafraseren; des te verder je een pendule een kant optrekt des te verder gaat hij terugzwaaien, hij gaat niet in het midden stoppen. nu is al die black lies matter onzin leuk en aardig omdat mensen nog ongeveer kunnen doen wat ze willen zonder al te veel lastig gevallen te worden, maar als de wokelords echt gaan doorpakken krijg je een enorme terugslag. kwestie van tijd.
@geenspam | 13-06-20 | 09:14: Misschien willen die gasten dat ook wel. Dan kunnen ze later nog meer wentelen in een slachtofferrol.
@geenspam | 13-06-20 | 09:14:
Ik ben bang dat u gelijk heeft.
En ik denk ook, dat dan het tegengestelde bereikt wordt als waar al die SJW's en BLM's nu voor gaan.
Maar misschien is dat wel de bedoeling.
Als je maar lang genoeg racisten roept naar een groep mensen.....
@geenspam | 13-06-20 | 09:14: actie = reactie, is altijd zo geweest. Juist de normale, gematigde mensen, die nooit echt over racisme nadachten, niet dachten bij mensen met wat meer pigment: "hé een neger", juist die mensen worden nu soort van gedwongen een kant te kiezen. Sommigen capituleren en gaan knielen, anderen gaan juist de andere kant op. Het is polariserend op en top! Ik vraag me alleen af of dat nu juist wel of niet hun bedoeling is..? Ik neig naar wel. Enge (voetbal)club, dat BLM.
En wat doet de BBC met alle rap- en hiphop”muziek” waar het N-woord in valt? Wegpiepen? Wedden dat je meteen de zwarte gemeenschap over je heen krijgt? Iets met artistieke vrijheid ofzo.
Dat heet black privilege. Dat is dat negerts alles over iedereen mogen zeggen en vooral over blanken. En het white privilege is dat blanken het allemaal maar moeten slikken.
Maar als je als blanke voetbaltrainer meezingt met zo'n rap-liedje ben je een racist en word je ontslagen in USA.
@2voor12 | 13-06-20 | 09:09: Wat mij nog het meest tegen de borst stuit is dat áls je dan dit soort privileges hebt, afgedwongen door haat en intimidatie tegen de boze witte man, dóe er dan iets mee. Maar het wordt helemaal niks. Net als de bodemloze put van "ontwikkelingshulp". Er wordt niks ontwikkelt. Er wordt alleen maar overgeboekt. Het Afro-Amerikaanse ideaal in de gemiddelde rap video is: gangster (misdadiger dus), geld (kapitalisme), sieraden (goud, weggeplukt uit Afrika), hordes naakte golddiggende vrouwen (Ehm... gelijkheid?) en last but not least: super auto's die natuurlijk het ultieme symbool zijn voor de jarenlange technologische ontwikkeling, minutieus design, het streven naar perfectie door trial & error, de beste materialen, toegepaste natuurkunde en pure skills..... van de boze witte man. Kortom, álles waar de verongelijkten tegen zeggen te zijn en willen opheffen, vertegenwoordigt hun eigen ideaalbeeld. gevalletje "projectie" dus. Projectie van een collectief minderwaardigheidscomplex, aangewakkerd door een aantal blanke (ja: BLANK is het woord) mensen, die zelf door luiheid en onkunde niet konden meekomen met de rest en daarom maar namens de onderdrukten presteren. Wat zou het mooi zijn als een grote groep hardwerkende blanke én zwarte mensen met elkaar naar de Dam zou gaan omdat luidkeels duidelijk te maken: "wij zien geen racisme en onderdrukking. Antifa, BLM en KOZP zijn de ware racisten. Zij zien kleur. Wij niet. Wij zien elkaar." Maar weet je waarom dat niet gaat gebeuren? Niet omdat links geweld getolereerd wordt of zo. Niet omdat rechts in hun broek schijt. Niet omdat iedereen het met dat linkse tuig eens is. Nee, het gebeurt niet omdat die mensen zich gewoon aan de regels willen houden. En die regels zeggen op dit moment: niet verzamelen met meer dan 100 mensen. Diezelfde regels die door de linkse kliek zijn opgesteld om het volk binnen te houden met een wereldwijde, verschrikkelijke pandemie waaraan we allemaal zouden sterven. En terwijl de 99,98% overlevenden langzaam ontwaakt uit Quarantaine, zijn hun vrijheden ingeperkt (coronawet), Geld afgepakt (1050 miljard EU-knoflook), Cultuur aangevallen (Standbeelden en humor) en rechtsongelijkheid (Hallo Femke) geïntroduceerd. Dit is niets minder dan een culturele coup d'etat.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:42:
Dat er niets zinnigs met overgemaakt geld gebeurt komt omdat het uitgangspunt al verkeerd is. Geen wonder dat het dan daarna misloopt.
Bij ontwikkelingshulp is dat: Afrikanen kunnen niet voor zichzelf zorgen.
Bij dat BLM is het: er is heel veel racisme.
Gelukkig zag de BBC over het hoofd dat Lance Corporal Jones in een onschuldige show als Dad's Army/Daar komen de Schutters
zwarten (in de Soedan) Fuzzy-Wuzzies noemt
Dan kan je gevoegelijk die hele show wel van de treurbuis halen
De jeugd van tegenwoordig: drugs, rap, bling bling, electrische fietsen, Chersonissos, meelopers in de maatschappij om hoger op te komen, bang, oogkleppen, negativiteit, niets positiefs meer. Opgefokte kinderen door ouders die voll-consumenten zijn geworden en "met hun tijd meegaan". Niets eigens meer hebben en geen zelfspot zelfreflexie meer. Humor os deaud. Orwell is dichterbij dan je denkt.
Ik denk dat het vooral het gebrek aan zelfspot en het niet zelfstandig kunnen denken deze generatie nekt.
@goedverstaander | 13-06-20 | 09:06: En niet te vergeten : belabberd onderwijs . Amper historisch besef. Voorts : verveling ... geen echte doelen. Door de " zegeningen" van de " global village" geen identiteit meer .. nationale identiteit is onbekend en voorzover aanwezig : verboten , want dan ben je " nazi". In aziatische landen vindt je deze ellende niet : de mensen zijn iha vrolijker en hebben een sterk gevoel van nationale identiteit .
Eigenlijk is dat iets van alle tijden, ouderen die zich boos maken om de jeugd van tegenwoordig. Maar ze zijn er wel hoor, jongeren die niet meedoen aan die waanzin. Die om maar eens wat te noemen in hun vrije tijd wiskundeboeken voor hogere jaars gaan lezen omdat ze dat interessant vinden. Jongeren die naar klassieke muziek luisteren omdat ze dat mooi vinden. Maar die jongeren hoor je niet in het publieke debat, bang dat ze figuurlijk afgemaakt worden of te kakken worden gezet.
@halbstark | 13-06-20 | 09:20:
Als al je klasgenoten hun social media op zwart zetten vanwege BLM moet je sterk in je schoenen staan om het niet te doen.
@halbstark | 13-06-20 | 09:20: Het is niet voor niks dat als de dictator zijn daadwerkelijke machtsgreep doet, de intellectuelen bij de eersten zijn, die in de kampen vliegen.
@halbstark | 13-06-20 | 09:20:
Wiskunde is ook racistisch volgens sommigen.
@sprietatoom | 13-06-20 | 09:45: Op het moment dat je de waarheid niet meer kunt ontkennen (of snapt, for that matter), kun je altijd nog je ogen sluiten en keihard "racisme!" roepen. That'll teach them!
Cleese doet een scherpe waarneming:
in één sketch worden zowel onaardige dingen over de Duitsers als over de gekleurde medemens gezegd.
Aan de reacties van de Duitsers (die het net zo leuk vinden als ieder ander normaal mens) besteedt de BBC geen aandacht. De negers echter, die moeten worden ontzien, want zij (dat wil zeggen, niet zij, maar de idioten die zeggen namens hen te reageren) hebben blijkbaar geen gevoel voor humor, halen standbeelden omver en gooien de ruiten in bij CNN. En de BBC wil zijn ruiten heel houden.
De negers worden dus blijkbaar als een nieuw soort islamieten beschouwd. Islamieten hebben geen gevoel voor humor, daar mag je dus geen grappen over maken. En dat is nu blijkbaar met negers ook het geval.
Okee. Het publiek wordt wel wat kleiner, maar we kunnen altijd nog de Belgen beledigen.
20% van de moslimpopulatie in de USA is zwart. Deze lijken mij i.h.a. veel feller dan de zwarte mensen met een christelijke achtergrond.
At your service. youtu.be/36i7uMtPdV0
@me,myself and IK | 13-06-20 | 09:14:
Handtastelijke Rowan Atkinson met snorretje is erg fijn.
Nee.
Ik denk dat voor veel mensen geldt dat dit incident het meest stompzinnige is wat ze ooit gehoord hebben.
Dankzij Cleese weet ik nu dat ik een gematigd extremist ben. Ik heb een hekel aan extreem links en aan extreem rechts. twitter.com/JohnCleese/status/1271535...
Welcome to the club. Tegenwoordig ben je dan echter, volgens de actievoerders, extreem rechts. Ze hebben er een handje aan iedereen die het niet met ze eens is als nazi te bestempelen, omdat ze ooit in de door links beheerste indoctrinatiecentra namens "school" geleerd hebben dat Nazi = rechts = slecht. Dus omgedraaid heet dat: Niet met mij eens = slecht = rechts = nazi. En daarmee is dus geweld toegestaan tegen iemand die gewoon een andere mening heeft. Zo tikt extreem links. En de rest van links vind het wel goed als ze daarmee uit de wind of aan de macht blijven omdat ieder normaal, weldenkend en nuancerend mens zich daardoor geïntimideerd voelt.
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:12: Dat is wel waar, als je zelf op het uiterste puntje van extreem links zit is iedereen die het niet met je eens bent wel erg rechts.
Ik heb zelden iemand zoveel gelijk horen hebben als Cleese in dat filmpje.
"You can pretend you are a fighter for the truth, and not the sad little paranoid schizoid you really are"
Dat is inderdaad zoals ik BLM zie, en de Antifatak in het bizonder.
Ik was al blij dat ik de VHS banden nog had.
Dat ze die boemerang in hun smoel gingen terugkrijgen stond in de sterren geschreven. Vooral zijn commentaar op het management van de BBC gaat ook nog het een en ander veroorzaken.
Baudet loopt weg bij interview op radio 1: ’Tot ziens!’
www.telegraaf.nl/nieuws/1705529727/ba...
Ja, en? Rutte naait de bevolking.
Beetje kansloze reactie op een zuigende presentatrice. Baudet weet toch op voorhand dat ze hem uitspraken over "discriminatie" en "de beeldenstormers" willen ontlokken?
ZOuden meer mensen moeten doen, weglopen bij npo huichelprogramma's. Niet meer aan meedoen, nog beter. Baudet weet wel wat ie er van kan verwachten, namelijk niets goeds. Dat ze 'm op de een of andere manier gaan naaien is ondrhand wel duidelijk.
Dat heeft Baudet goed gedaan want ze hield zich niet aan de afspraken die waren gemaakt. Net zoals Verhagen een mes in de rug van Wilders stak tijdens Rutte I en Wilders zei 'toedeledokie'.
@Bataafje | 13-06-20 | 08:54: Geef Baudet volkomen gelijk. Hij legde het vanmorgen in WNL nog even haarfijn uit en ook de presentatrice kreeg naar haar doorzeuren nog effe een veeg uit de pan.
Baudets Life Matter!
@elfenstein | 13-06-20 | 08:58: Grotendeels mee eens maar juist wel bij die programma's gaan zitten. Dan kun je hun hypocrisie en valsheid aantonen en in dit geval, door ze voor schut te zetten. Geert zul je trouwens nooit bij zulke programma's zien want die kènt ze. Baudet is nog tamelijk 'nieuw' en ziet ze nog niet voor wat ze zijn: links tuig. Zorg ervoor dat PVV en FvD de grootsten worden en de NPO verdwijnt. Is dat geen prachtig vooruitzicht?
Ik vindt het dom.
Weglopen staat altijd raar. Ga er dan gewoon niet naar toe.
Goed gedaan Thierry. Links zal het wel weer als voer en bewijs zien voor zijn vermeend "extremisme", maar die zijn sowieso selectief verontwaardigt: het maakt geen flikker uit of Thierry wegloopt of was blijven zitten, of hij strijdbaar is of een knieval doet en of hij überhaupt een uitspraak doet in welk politiek spectrum dan ook, links gonna links en Thierry MOET als Nazi weggezet worden, want Thierry bedreigt de status quo. Niet meer en niet minder. Laat de politiek even weg en je ziet iemand die met een afspraak werd uitgenodigd, waarbij de radiozender zich niet aan de afspraak hield. Daarmee is de overeenkomst dus ten einde. Simple as that.
Overigens lijkt het mij duidelijk dat ze zowiezo uit waren op een incident.
Baudet moet nog veel leren.
@Lupuslupus | 13-06-20 | 09:06: Een mooi vergezicht, maar ik zie het niet gebeuren. De staat wil niet hun belangrijkste propagandamachine kwijtraken.
Hij had het zo aan moeten pakken:
www.youtube.com/watch?v=NFYA7ocI0Xc
@Lupuslupus | 13-06-20 | 09:06:
Hoop is slechts uitgestelde teleurstelling, zelden een beter voorbeeld gezien.
Dat gaat niet, nooit gebeuren lupus.
Baudet gaf vanmorgen in WNL nog effe aan dat ontevreden mensen uit andere landen die door ons gastvrij zijn onthaald wel eens een toontje lager mogen zingen. Nederland is voor een ieder op veler gebieden één van de beste landen landen ter wereld en ze mogen ons weleens dankbaar zijn voor onze gastvrijheid. Staat ze natuurlijk ook vrij om vrijwillig te verkassen naar ander of thuisland. C'est Ca !!!!
@Mr.Crowley | 13-06-20 | 09:19:
Ik vindT ook wel eens wat.
En als hij niet gaat, durft hij de confrontatie met de media niet aan.
Zo rolt links.
Prima dat hij laat merken, dat hij dit gemanipuleer niet pikt.
Vanmorgen bij WNL werd hij ook constant onderbroken door de presentatrice, en proberen hem te vangen op een uitspraak over racisme.
Maar wel verontwaardigt doen toen hij terugmepte met "typisch NPO".
@Berbaar | 13-06-20 | 09:30: In feite maakt het mij geen bal uit hoor, want ik kijk al jaren geen t.v. meer. Een beetje reageren op GS en af en toe op YT, dan heb je het wel gehad. Ik leef gewoon mijn eigen plezierige leventje in mijn plezierige bubbel en lig nergens wakker van, geen moment.
@Roadblock | 13-06-20 | 09:53:
Baudet moet zich zelf afvragen waar hij prioriteit aan geeft. In dit geval ging hij een confrontatie aan.
Weglopen is zwak.
Ik gaf een voorbeeld hoe hij dat aan had kunnen pakken.
Dit is een conflict, ga het dan ook aan als een conflict.
Overigens weet ik niet hoe dit is verlopen, misschien heeft hij er nog enig voordeel uit kunnen halen
@Mr.Crowley | 13-06-20 | 10:03:
Als een host duidelijk zich niet aan de afspraken houdt, en er alleen op uit is, om een paar uitspraken te ontlokken, zou ik het zwak vinden om dit te ondergaan.
De stelling 'weglopen is zwak' rammelt aan alle kanten.
'A gentlemen walks but never runs' zou ik zeggen.
Ik geef Wilders groot gelijk, dat hij indertijd zich niet in het pak liet naaien door het CDA en de VVD.
Soms moet je een streep op de grond trekken.
@Roadblock | 13-06-20 | 10:45:
Baudet ging er vrijwillig naar toe. Hij wist wat hij kon verwachten.
Terecht, men nodigt hem uit voor een bepaald onderwerp en Weimans blijft maar aan het drammen over haar onderwerp dat uiteraard over het verre slavernij verleden ging. Knap dat hij het 10 minuten vol hield.
Gekke VARA,
Fred Schuit - van Gehakt word je een Flikker
www.youtube.com/watch?v=7MhLWDpqWQ0
Wat zegt Claudia nu over haar enthousiasme gedurende het gesprek met Cleese? Met de kennis van nu???
Die Humberto Tan is natuurlijk ook een dikke racist.
@goedverstaander | 13-06-20 | 08:59: Nee joh. Hij heeft Dionne toch geneukt?
@Gladiator Fap | 13-06-20 | 09:21:
In dat geval is hij een koloniale uitbuiter met een blanke scharrel harem
@Tobi | 13-06-20 | 10:27: lol!
The Beatles - Penny Lane
www.youtube.com/watch?v=S-rB0pHI9fU
Penny Lane signs vandalised in Liverpool over suspected slave trade links
www.youtube.com/watch?v=a7u6JD_4PnI
als je goed kijkt zie je dat in de video het straatnaam bordje in 1967 ook al beklad was. Iets met " Stone's" ..
Krijgt Hitler toch zijn zin van de BBC en wordt het zuivere Arische Duitse ras eindelijk erkent. Hoe is dit anders als racisme te bestempelen?
Zo hey... jij weet een hoepel nog recht te lullen.
@overVecht | 13-06-20 | 09:09: Doet ie netjes!
@overVecht | 13-06-20 | 09:09:
Had had stukje met de kolonel niet gelinkt aan deze aflevering, meaculpa
Benieuwd wanneer Finkers verboten wordt:
youtu.be/xoc8tOvQZco
Door linkse (anti) fascisten.. Jes suis ...
Is het een neger!?!
www.youtube.com/watch?v=9fm6bjjvZLM
'Je moet ze altijd in een hoek drijven die negerslaven.'
Neem, wel van Twin ....
Het is toch zeer bevreemdend om te zien en horen dat dit soort humor, fawlty towers, Monthy Python, etc nu niet meer gemaakt kan worden doordat tere zieltjes weleens gekwetst zouden kunnen worden. Wat ben ik blij dat ik dit soort dingen allemaal bewust hen mogen meemaken en van heb kunnen genieten.
Ik heb het recht om te kwetsen vs ik heb het recht mij gekwetst te voelen om daarmee meteen het recht te hebben datgene dat mij kwetst te verbieden. Dat laatste weegt natuurlijk het zwaarste bij de huidige generatie snowflakes, na 30 jaar marxistische indoctrinatie vanaf de basisschool.
Ik kies liever voor het recht mijn schouders op te halen bij iets kwetsend.
Het enige recht dat je hebt is om gekwetst te worden. Of dat lukt ligt aan jezelf.
Het is vaak niet de bespotte groep zelf die zich gekwetst voelt maar anderen die vinden dat ze namens deze groep moeten spreken.
Daarmee laat je zien dat je deugd en een juist moreel kompas hebt.
Want een dag niet gedeugd is een dag niet geleefd.
@leo de pejo | 13-06-20 | 09:03:
Vooral dit. Blanke snowflakes die gillen en janken over racisme met aan de zijlijn negerts die met verbazing toekijken en geen idee hebben waar het over gaat.
@leo de pejo | 13-06-20 | 09:03: Mensen die voor anderen denken te mogen spreken tonen een volstrekte minachting richting die groep. Ze kunnen echt zelf wel zeggen wat ze dwars zit, of niet.
Van die dingen ja; van die dingen.
Wog en woke... Zou er een linguïstisch verband zijn?
Erg leuk allemaal, mooi dat het terug is. Stelletje idioten. Goedemorgen trouwens.
U ook een goede morgen.
Is maar tijdelijk, de volgende golf beeldenstromers is al aan de leg.
Hou je d’r buiten Kok!
Cock.
Wog.. leuk, zie je regelmatig op nummerborden hier (custom plates) dus nie zo heel erg offensive
Ik wil de hele BBC in hun gezicht trappen!
Malle woordkunstenaar met je Homerische vergelijkingen!
Woordenfrutselaar!
BBC - de beschermheiligen van Jimmy Saville.
Sinds Top Gear is verdwenen bij de BBC is het bergafwaarts gegaan. Blijkbaar bracht Top Gear flink wat extra geld in het laatje. Historische programma's verdwijnen richting ITV en Channel4 en Channel5. Het is de laatste tijd erg magertjes daar.
@Der Schnitzeljäger | 13-06-20 | 09:38:
"Historische programma's verdwijnen richting ITV en Channel4 en Channel5"
Zoals "naked attraction"?
@Der Schnitzeljäger | 13-06-20 | 09:38:
Sja, de Fatsoenstornado heeft nu ook de Europese kusten bereikt. Gaat nog heel leuk worden de komende jaren. Enige wat we nog kunnen doen is ze een spiegel voorhouden en ze te wijzen op hun eigen hypocrisie maar goed. Wie de media heeft kan de rest gratis en voor niets als ignorant, racist, fascist, neo-koloniaal en PVVer wegzetten. Zonder tegenspraak en zonder gevolgen. kringgespreksleider M was een goed voorbeeld de afgelopen week met haar gedrag. Deed me denken aan de kat als je zijn brokjes pakt, die wrijft zichzelf dan ook bijna klaar tegen je been.
`En volkomen terecht.
Idiote beslissing vanaf het begin.
BLM is af. Medianegers zijn af. Deugzeikerd zijn af. Ga niet eens de discussie meer aan. Mensen die van stukmaken en de slachtofferrol spelen hun verdienmodel hebben gemaakt hou ik mij verre van. Ditto van hun helper whiteys. bekijk het maar.
REAGEER OOK