Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WERK! Rijksoverheid zoekt recreatieve wiettelers

Nature is healing

Coffeeshops, onmisbare sociale wietplaatsen: het was de eerste sector die na de lockdown weer open ging. Op 15 maart moest alles dicht, op 16 maart gingen ze weer open. Om 'straathandel tegen te gaan'. Kennelijk was dat voor minister Grabbelpaus een reminder dat zijn partij -ohja verdomd bijna vergeten- getekend heeft voor verdere legalisering van de wietteelt. Eindelijk een D'66-proefballonnetje dat niet in rook op gaat. Of nou ja, eigenlijk wel, maar dan anders. Enniehoe, Fred Babbelwaus zoekt ASPIRANT WIETTELERS (m/v/z/w/x), die willen deelnemen aan het wietexperiment. Want vanaf 1 juli begint de zogenoemde voorbereidende fase van het experiment met cannabisteelt voor recreatief gebruik in de gesloten coffeeshopketen. Wij ruiken kansen, Cannabis Sativa Hollandica, én stageplaatsen voor alle deelnemers aan deze vrije, open en licht hallucinante samenleving. Smoke the lockdown!

Reaguursels

Inloggen

Prachtige scènes uit de eerste afleveringen van Narcos Mexico. Leuke baan wel

Feitenpliesie | 10-06-20 | 07:18

Legaliseren duurt echt te lang.
Wiet gebruikers lives matter!
Er is genoeg wiet voor alle idioterie
op de wereld.

Peace Love Sex Weed Repeat and Rolex

King Wasimoo | 09-06-20 | 22:19

"... cannabisteelt voor recreatief gebruik in de gesloten coffeeshopketen..."

Die zin klopt niet. Je mag geen cannabis gebruiken in de coffeeshops. Wel kopen. Niet roken. Want. Stom rookverbod. Weet u nog? Duh.

gaffelbaard | 09-06-20 | 20:10

Ik zou het proberen bij een anti rascisme demonstratie!

Harrie7949 | 09-06-20 | 18:39

Ik zit al in de gesloten recreatieve keten.
Wat zaadjes. En beetje goede grond.
Grote poten lampje er boven en gaan.

Ja 100% gesloten de overheid die van niks weet en er al helemaal geen cent van krijgt.

Jemaintiendrai | 09-06-20 | 18:00

Zwabberhaus

bart2653 | 09-06-20 | 17:36

Ja, want alle criminele wiettelers gaan netjes een BTW-nummer aanvragen, belasting betalen, telen zonder bestrijdingsmiddelen en met een ISO-9001 certificaat. Nee dus. Er blijft een zwarte markt, omdat die veel goedkoper kan aanbieden. Zijn ze in Canada inmiddels ook achter. Wat je dus moet doen is alleen de thuiskweek voor eigen gebruik toestaan.

Tapu | 09-06-20 | 17:34 | 1

Nee, niet alleen de thuiskweek voor eigen gebruik toestaan. Dat werkt nog veel meer criminaliteit in de hand. De meerderheid van de blowers wil of kan geen wiet of hasj kweken. Ze moeten het de thuiskwekers echter een stuk makkelijker maken en de grote kwekers een stukje moeilijker.

GeenHeil | 09-06-20 | 18:21

Kampers zijn heel creatief.
Bovendien hoef je de stroom ook niet te betalen,
Vraag Cobus en Gradje voor advies!

Ruimedenker | 09-06-20 | 17:20

Gewoon het (thuis)kweken tot en met maximaal tien planten legaliseren voor iedereen boven de 18. Een verhuurder moet het wel kunnen verbieden. Wil je meer kweken, dan moet je een vergunning aanvragen. Het moet immers wel veilig gebeuren. Wil je verkopen, dan moet je daar wederom een extra vergunning voor aanvragen en dan moet je je uiteraard ook inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Wil je niet meer dan tien planten kweken, maar wel verkopen, dan moet je alsnog beide vergunningen hebben, de kweekvergunning en de verkoopvergunning.

GeenHeil | 09-06-20 | 16:54 | 4

Helemaal mee eens. M.i.z. iedereen toestemming geven voor 1 thuiskastje. Voor eigen gebruik en een beetje handel. Zo kunnen vele tien duizendende iets verdienen in plaats van enkele die hemeltje schat rijk worden met een vergunning voor grootschaligge kweek.

Zoezoef | 09-06-20 | 17:20

Ik heb al jaren 5 planten per zomer staan. Ik vind het ideaal en in vacuumpotten is het ook goed vers te houden zodat ik bijna nooit naar een coffeeshop ga, alleen als ik eens zin heb in een stukje hash. Ik heb liever dat ze de thuisteelt legaliseren dan legale bedrijven die voor coffeeshops kweken. Anders ben je als thuisteler dadelijk strafbaar aan belastingontduiking omdat je iets doet waar de staat geen belasting over heft.

brie-de-penis | 09-06-20 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

een voorwaarde om mee te doen:
"U heeft al een bedrijfslocatie in Nederland of u heeft een locatie in Nederland op het oog waar u hennep en/of hasjiesj wilt telen."
Hasjiesj telen? Volgens mij teel je eerst hennep en kun je daarna hash maken. Hash kun je niet telen.

Usumani | 09-06-20 | 16:48 | 2

Mijn wijlen oma waarschuwde me altijd voor die hasjspuiters in de grote stad.

Binnenbaan | 09-06-20 | 17:25

Net zo goed als we geen staatsbier nodig hebben is er geen behoefte aan staatswiet. Legaliseer het, reguleer het, belast het, en laat ondernemers met verstand van zaken hun werk doen.

Rhenium | 09-06-20 | 16:23

Ik heb het drie keer probeert. Drie keer ongedierte.
Alles op de composthoop.
Maar het proces is leuk en spannend. Komt er veel aan en de geur als je weer in je kasje kroop.

Normpje | 09-06-20 | 16:19 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon zelf telen, scheelt je een enorme hoop geld en je weet tenminste zeker dat er niets raars op gespoten is.
En nee, zo erg is die geur helemaal niet omdat je 'geen tuin hebt en alleen een balkon', het is gewoon een welkome geur!
Kan t niet buiten, dan kan t prima binnen. er zijn zat snelgroeiers ook, als je geen geduld hebt en je kunt je plantje meteen supersimpel stekken (takje met oog in oksel schuin af knippen, blaadjes aan het einde kortknippen, de grond in) , waardoor het nog goedkoper wordt, gewoon veel stekjes maken en de paar die 't doen, hopla; je volgende gratis oogst.

Zer0-hedger | 09-06-20 | 16:18 | 2

en vergeet niet je eerst opkomende top eruit te knippen en weg te gooien (geloof me gewoon doen daarna krijg je 3x meer toppen en groter en voller )

kale tornado | 09-06-20 | 17:13

@kale tornado | 09-06-20 | 17:13:
kijk, hier hebben we wat aan, allemaal.

Zer0-hedger | 09-06-20 | 19:07

Ik voorzie een terugkeer van de kweekschool.

Mr_Natural | 09-06-20 | 16:16 | 1

Leuk

joker3 | 09-06-20 | 16:17

Zolang gratis stroom tappen mogelijk is, kan een witte kweker er niet tegenop concurreren.

sjef-van-iekel | 09-06-20 | 16:15 | 1

Zeker wel, een witte kweker zet gewoon twee hectare in kassen.

Rhenium | 09-06-20 | 16:24

nu we het toch over de sativa hollandia hebben...... zaten onlangs te BBquen... was gezellig... onze niet zo gezellige in de schulp kruipende, schuwe, roddelende (maar ondertussen als dochter of vrouw in de string en ontbloot bovenlichaam van het zonnetje liggen te genieten het zolderraam toevallig op een kier zettende ,) buren hoorde ik tegen elkaar communiceren....- nadat ik een paar gram gedroogde thijm op de grill had gegooid...- "schandalig... ze zitten met de kinderen aan de wiet " !!

yesterdayandtoday | 09-06-20 | 16:15 | 1

Ik ken dat van provençaalse kruiden. Die week ik eerst in water zodat het stoom word ipv dat het verbrand. Ruikt wel het zelfde.

brie-de-penis | 09-06-20 | 17:30

Een maatschappij die onder invloed is van verdovende middelen, gaat natuurlijk nooit werken op lange termijn. Maakt ook niet meer uit, nederland gaat toch naar de kloten!

vluchtelingallergie | 09-06-20 | 16:10 | 5

@Mr_Natural | 09-06-20 | 16:14: volgens mij blowde iedereen zich toen ook al een ongeluk. Het is niet alsof "softdrugs" net zijn uitgevonden, dus een beetje een slecht vergelijk..

Nederlanddraaitdoor | 09-06-20 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Hasjiesman, hasjiesman, de zon is jouw vriend

amateurrr | 09-06-20 | 16:09 | 1

Hei heilig kruid groeit in felle zonnestralen

PhallusDominus | 09-06-20 | 16:40

Of je word 3 keer beroofd en 20x bedreigd door criminelen die van je legale teelt op de hoogte zijn gekomen.

Andersdenkend | 09-06-20 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

The answer, my friend, is blowin' in the wind.

threeheadedmonkey | 09-06-20 | 16:03

Als iedere wietrokert nou 5 wietzaadje in de grond steekt voor eigen gebruik dan sterven de koffieshops langzaam uit. Dat lijkt mij een veel beter idee.

Brabeaulander | 09-06-20 | 16:00 | 6

@Rhenium | 09-06-20 | 16:27: Mijn gedachte hierachter is dat je veel "brood-kwekers" buiten spel zet. Als ik mij niet vergis wordt een grammetje wiet in de koffie shop verkocht van 8 tot 15 euro. Er zit een gigantische illegale handel hierachter. Als de vraag in koffieshops sterk verminderd dan zal er ook minder aanbod ontstaan. En ja, natuurlijk zullen er altijd kwekers zijn die hun afzet vinden in het buitenland.

Brabeaulander | 09-06-20 | 16:48

@Brabeaulander | 09-06-20 | 16:48: Ik kan mij zo rond 2005 herinneren dat de politie zo sterk op de makkelijk te pakken professionele principekwekers had gefocussed dat en de aanstroom tijdelijk opdroogde en de niet zo principiële illegale grootkwekers (lees geoganiseerde misdaad) in het gat sprongen en de prijzen 50% kwamen te liggen en daar bleven. Discussie is ook gewoon makkelijk, kies je voor vrijheid of kies je voor de Albanese maffia.

Binnenbaan | 09-06-20 | 17:32

Elk jaar, 5 in de tuin.... staan er weer goed bij.... Maar .... IST VERBOTEN! ja, ook vijf buiten zonder stroom te jatten..... Idioot plan die wet destijds!

lilluke halve hoan | 09-06-20 | 18:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Mag ik dan een vuurwapen dragen?
Alleen voor recreatief gebruik natuurlijk, ik ben amateur moordenaar.

Mr_Natural | 09-06-20 | 15:58 | 1

Het plegen van vijf moorden binnenshuis of in de achtertuin wordt gedoogd. Zolang de omwonenden er maar geen last van hebben.

Usumani | 09-06-20 | 16:55

In alle gemeenten die aan deze proef meedoen zijn alle coffeeshops verplicht om mee te doen, er zijn er dus geen die op de oude manier bevoorraad bliven worden. Dat betekent dat alle hasj uit het legale aanbod verdwijnt, en voortaan alleen vie de straathandel verkrijgbaar is.
Vraagje aan de medereaguurders: Wat denkt u dat de verstokte hasjroker gaat doen? Overschakelen op wiet? Stoppen met blowen? Ik durf te voorspellen dat het antwoord op beide vragen nee is. Net zo min geloof ik dat de import van hasj uit Marokko opeens stopt.

Prof. v.d. Neuq | 09-06-20 | 15:57 | 2

Gewoon inkopen doen in een andere gemeente. Dat moet half het land sowieso al, vanwege de zogenaamde nul-optie die veel gemeenten hanteren waardoor daar niet eens coffeeshops zijn.

Zouden ze trouwens eens met asielzoekers moeten proberen, zo'n nul-optie.

OverdaanDerOnderheid | 09-06-20 | 17:09

Keihard handhaven zero tolerance kortom vvd beleid

lingo star | 09-06-20 | 15:56

Er komt ook een app:
Baapp

Piet Karbiet | 09-06-20 | 15:56 | 1

Nee hoor, Gaaapp. (Op basis van mijn kennis van de langdurig gebruiker en zijn/haar bewustzijnsniveau.)

DenBeert | 09-06-20 | 16:50

Helaas... Willem heeft géén VOG...!

Bovendien kan je het beste gewoon illegaal blijven kweken voor het buitenland, dat blijft tenminste belastingvrij...!

Witte_Willem | 09-06-20 | 15:55

Goede zaak. Wordt tijd dat men daar belasting gaat betalen en weer wat echte banen bij kan schrijven...

Schepvogel | 09-06-20 | 15:52

En als je niet wordt uitgekozen komt oom agent je deur inbeuken om je plantage plat te branden en je in de bak te smijten zeker? Of met terugwerkende kracht boetes uit te delen waar je helemaal duizelig van wordt.

76435 | 09-06-20 | 15:48

Ik doe mee en heb al een pand op het oog, landelijk gelegen in Amsterdam-Noord. Komt binnenkort op de markt.
www.parool.nl/cs-b40561d4

Roehm | 09-06-20 | 15:46

.. Narcostaatsmededeling: u bent de enige industrie die geen Arbopausen of klimaatwausen ter controle & beboeting over den vloer krijgt. Wij rekenen op u, o Neerlands hoop in bange dagen.
Ook namens de kameraden van de EU.

Jan Passant mk2 | 09-06-20 | 15:42

Enne.. oh ja.. op naar een rookvrije generatie..(met uitzondering van blowen natuurlijk, want hobby van....).

Nederlanddraaitdoor | 09-06-20 | 15:40

"U onderbouwt uw teeltervaring zo veel mogelijk."
Dat is een strikvraag in het formulier?

tipo | 09-06-20 | 15:36 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 09-06-20 | 15:44: En ook twee bijballen? Zal wel aanvoelen alsof je een zak knikkers tussen je benen hebt hangen.

isitsoornot | 09-06-20 | 15:50

@Kapitein Sjaak Mus | 09-06-20 | 15:52: ha ha volgens mij ben jij gewoon de sjaak. De mijne daalden in met zo'n harde klap dat de ramen ervan rinkelden. Nou jij weer.

isitsoornot | 09-06-20 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat vast aftellen totdat de adressenlijst in criminele handen komt en die experimenten in rook opgaan.

dugo | 09-06-20 | 15:31

Ik had tot november stokrozen van 4 meter in mijn tuin. Ze hebben mijn gegevens.

Piet Karbiet | 09-06-20 | 15:31 | 1

Ik had vroeger een vingerplant.

HoerieHarry | 09-06-20 | 15:35

Legaliseer wiet en pak andere drugs harder aan (dus inclusief XTC en coke; sorry not sorry boys). Laat iedereen die in de gevangenis voor wiet(handel) vrij en steek een dikke middelvinger op naar andere EU-landen mochten ze gaan zeiken. Als we toch tientallen miljarden euri mogen overmaken voor hun failed budgets dan mogen we in eigen huis roken wat we willen.

JohnLocke | 09-06-20 | 15:31 | 2

sinds wanneer is wiet (echt) illegaal in deze voorbeeldige narcostaat?

Jan Passant mk2 | 09-06-20 | 15:46

@Jan Passant mk2 | 09-06-20 | 15:46: gezien de strafmaat m.b.t. drugsgerelateerde criminaliteit is er alle aan gelegen om de narcostaat onoffcieel te laten voortbestaan. Het levert niet voor niets elk jaar ongeveer 2 miljard op in de zogenaamde bovenwereld.

Van een wereldbereoemde lampenproducent tot aan de wijkagent, iedereen profiteert(de) ervan. De angst voor... in combinatie met corruptie is enorm tot in de hoogste organen toe.

litebyte | 09-06-20 | 16:04

Gewoon van weg blijven. Als je niet in Opsporing Verzocht wil komen als dode. Zonder de juiste "bescherming" komen de louche figuren jouw oogst ophalen.

Twisted_Faith | 09-06-20 | 15:30

Vanmiddag maar eens de tomaatjes uit het groentetuintje trekken om ruimte te maken.

Barkruk2 | 09-06-20 | 15:30

Echte mannen snuiven lijm

amateurrr | 09-06-20 | 15:29 | 3

Ohh...ik dacht zuigt aan ballonnen.

litebyte | 09-06-20 | 16:06

En badzout.

OverdaanDerOnderheid | 09-06-20 | 17:06

Volgens mijn is een "recreatieve wietteler" iets anders dan een "wietteler voor recreatieve gebruik".
Wat zoekt Fred nou echt?

NatNiks | 09-06-20 | 15:29 | 2

De i van Juni.

RickTheDick | 09-06-20 | 15:31

Wiettelers voor medicinaal gebruik hebben we al. Wiet kweken voor recreatief gebruik is een hele andere tak van sport, daar gaan ze met dampende vleermuizenpoep in de weer.

dugo | 09-06-20 | 15:41

In andere landen (en een paar staten in het guurrechtse en aartsconservatieve Amerika) heeft men gewoon de boel gelegaliseerd na het stellen van een paar eenvoudige regels. Maar in ons liberale, progressieve en innovatieve landje gaat dat zomaar niet. Na jaren van emmeren over een beperkte legalisatie komt er nu dan eindelijk heel voorzichtig een zeer beperkt experiment met teelt van cannabis. Waar men na jarenlang evalueren en discussie dan toch tot de conclusie zal komen dat legalisatie toch maar niet kan, of ze verzinnen er zoveel regels omheen dat het niet levensvatbaar is.

Muxje | 09-06-20 | 15:28 | 3

Idd zoals ik hieronder al plempte, het heeft in de VS m.b.t. zware georganiseerde criminaltieit niets uitgehaald. Die hebben andere werkterreinen (in de drugshandel) gevonden.

Daarnaast de corruptie omtrent drugshandel en kweek is in Nederland gewoon enorm.

litebyte | 09-06-20 | 15:31

"Waar men na jarenlang evalueren en discussie dan toch tot de conclusie zal komen dat legalisatie toch maar niet kan, of ze verzinnen er zoveel regels omheen dat het niet levensvatbaar is."

Met dank aan CDA, SGP en CU welke onder protest ingestemd hebben met een proef maar eigenlijk vanuit de religieuze grondgedachte helemaal geen legalisering willen.

normanius | 09-06-20 | 15:33

En dat terwijl religie veel kwalijker is dan af en toe een hallucinerend Pep sigaretje

Drozen13 | 09-06-20 | 18:48

Al die vals naievelingen die denken hiermee de georganiseerde criminaliteit m.b.t. cannabisteelt de nek om te draaien hebben het mis.

Criminelen blijven criminelen, die zoeken gewoon naar een ander product. Dit blijkt ook uit onderzoeken in de VS na legalisering wietteeld diverse staten.

litebyte | 09-06-20 | 15:23 | 5

@Muxje | 09-06-20 | 15:30: Met uw logica kan je elke drug dan gaan legaliseren. Overigens dat is in een Zwitserse stad jaren geleden geprobeerd en op een totale mislukking uitgelopen.

litebyte | 09-06-20 | 15:34

@litebyte | 09-06-20 | 15:34: Wel nee. Een overheid zou eigenlijk alleen iets mogen verbieden als het voor grote maatschappelijke problemen zorgt. "We vinden het onwenselijk of zondig" is niet goed genoeg, ook niet als we dat "met z'n allen" vinden. De overheid moet steekhoudende argumenten voor een verbod aandragen, en niet om argumenten vragen waarom ze het zouden moeten legaliseren.

De problemen rond drugs zijn tweeledig: de schade die de drug zelf teweeg brengt, en de criminaliteit. Dat laatste argument is volgens jou dus een non-argument in het geval van cannabis: als je een drug legaliseert vinden ze wel wat anders, dus het is niet de drug zelf die de criminaliteit veroorzaakt.

Blijft over het argument van de schade die de drug zelf veroorzaakt. Die is bij cannabis nagenoeg nul, en is er dus geen argument over om legalisatie in de weg te staan. Extacy idem. Bij hard drugs ligt het wel anders.

Muxje | 09-06-20 | 15:48

"Dit blijkt ook uit onderzoeken in de VS ..": Die zijn niet relevant. We gaan dat hier in Nederland nog eens zelf onderzoeken. Zal vast een heel ander resultaat opleveren.
(Over enige tijd: "Met de kennis van nu .. )"

DenBeert | 09-06-20 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik rook heroïne. Slaap je veel beter van.

Poesman | 09-06-20 | 15:21 | 3

Val je ook goed vanaf.

litebyte | 09-06-20 | 15:23

Die pillen die je over een tijdje krijgt tegen je paranoia gedrag zijn ook goed voor je slaap?

joppo0 | 09-06-20 | 15:30

Tuinieren is iets voor vrouwen.

HoerieHarry | 09-06-20 | 15:20 | 1

Ah vandaar al die tuinbroeken....

litebyte | 09-06-20 | 15:29

Het vervelende is dat de toekomstige telers een VOG moeten aanvragen. Daar zie ik kleine probleempjes opdoemen.
En vervolgens zult u als teler toch ook een bankrekening moeten hebben. Nou is de overheid de laatste jaren bezig om de banken met allerlei Know Your Customer en Due Diligence voorschriften het leven zuur te maken.

Dus welke bank gaat een wietteler een bankrekening geven? Dat gaat 100% zeker gezeik geven.

theo-is-dood | 09-06-20 | 15:20 | 5

@Piet Karbiet | 09-06-20 | 15:29: Precies, een oude truc. Ze zochten een excuus om "nee" te mogen verkopen.

Muxje | 09-06-20 | 15:32

Da's raar. Agrariërs hebben normaal gesproken toch geen VOG nodig? Misschien kan dit bij de rechter aangevochten worden.?

obominotie | 09-06-20 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Boeren uitkopen en er wietboeren voor in de plaats zetten. Only in The Netherlands, de eeuwige tweede.

Andersdenkend | 09-06-20 | 15:19 | 2

Daar zeg je wat: hoeveel stikstof komt er eigenlijk vrij bij de wietteelt?

Muxje | 09-06-20 | 15:34

@Muxje | 09-06-20 | 15:34: Als het goed is niets . Weedplanten zijn gek op stikstof in de groeifase.

A.I. van Dee | 09-06-20 | 17:18

Nooit begrepen waarom mijn stamkroegje met 8 rokende vrijgezellen aan de tap moest sluiten (door rookverbod) en Nederland vol staat met stijf walmende jointjeslucht-shops.
Was mijn kasteleintje maar getrouwd geweest met Halsema.

grindbak | 09-06-20 | 15:19 | 2

Mag je in ieder geval gewapend de kroeg in. Leuk western-thema.

Graaisnaaiert | 09-06-20 | 15:20

Het is dan ook een verbod op het roken van tabaksproducten.
In veel coffeeshops bieden ze een of ander alternatief. (kan me echter niet voorstellen dat dit minder schadelijk is) Of ze roken gewoon puur (kostbare hobby).

normanius | 09-06-20 | 15:27

Geen no style-teelt?

Jos Tiebent | 09-06-20 | 15:17

Doen de coffeeshops mee?
Wat is het THC gehalte?
Wie gaat de boel beveiligen?
Accijns? Hoeveel?

Is dit nog nieuws? | 09-06-20 | 15:17 | 1

Doen de coffeeshops mee? Ja, een vereiste is zelfs dat coffeshops die meedoen alleen nog maar inkopen via de legale kanalen
Wat is het THC gehalte? Dat varieert per soort en per individuele plant
Wie gaat de boel beveiligen? de politie
Accijns? Hoeveel? Dat is inderdaad een vraag

TDB | 09-06-20 | 15:38

Neuh, bedankt. Rotzooi.

Graaisnaaiert | 09-06-20 | 15:16

Als ze testers zoeken moeten ze bellen. Ze hebben mijn nummer, locatiegegevens, internetdata etc. Dus.

RickTheDick | 09-06-20 | 15:15

waar is het loket om me op te geven voor een cursus 'ice' koken?

yesterdayandtoday | 09-06-20 | 15:15 | 2

Google op Heisenberg en Breaking Bad. Spoedcursus.

piloot47 | 09-06-20 | 15:25

Wellicht kunnen dan de eerder gestraften (voor 36 plantjes... 20.000 euro boete, strafblad, 80 uur werkstraf, 2 dagen politiecel) voorrang krijgen op de amateurs.

antagonist | 09-06-20 | 15:14 | 2

Die eerder gestraften moeten een VOG aanvragen (dienst justis). En dat gaat een probleem opleveren. Kennelijk moet een legal wietteler van onbesproken gedrag zijn

theo-is-dood | 09-06-20 | 15:22

@theo-is-dood | 09-06-20 | 15:22:
Opzich ook wel logisch dat als je iets uit de criminaliteit wil halen je daar geen criminelen voor inhuurt

TDB | 09-06-20 | 15:39

Maar met terugwerkende kracht ook boetes ongedaan maken? Dat zal wel niet, toch?

Deflatiemonster | 09-06-20 | 15:11 | 1

Nee want illegaal telen blijft illegaal.

2voor12 | 09-06-20 | 15:27

Opeens heb je het. Je wordt wietboer!

keestelpro | 09-06-20 | 15:10 | 4

Oud Hollandse ambachtelijke wiet, 28% THC. 2021 gaat een goed wietjaar worden zegt de wietalmanak. Is de zon niet te stoppen dan groeien de toppen!

Rest In Privacy | 09-06-20 | 15:20

@Patje2011 | 09-06-20 | 15:20: Hier stonder er 5 in de vrije grond...... niks bijzonders mee gedaan.... dingen waren 3 meter hoog!

lilluke halve hoan | 09-06-20 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ja en dan zeker op een lijstje van de belastingdienst komen.

JWZ_JMK | 09-06-20 | 15:10 | 6

Net zoals bij de prostitutie krijg je het toch nooit uit het criminele hoekje en daarnaast heb je te maken met figuren die hun lucratieve illegale handel niet in rook op willen zien gaan.
Mijn advies, hou je er verre van.

Graaisnaaiert | 09-06-20 | 15:19

@Deflatiemonster | 09-06-20 | 15:14: Sterker nog, de Belastingdienst is in het verleden door de rechter teruggefloten vanwege de wijze waarop kamerverhuurbedrijven werden aangeslagen voor loonbelasting.
(google verkapt loondienstverband)

theo-is-dood | 09-06-20 | 15:23

Ach 6500 kilo maal 3000 Euro (heel erg laag maar het is even als voorbeeld) is 19,5 millioen euro . Daar wil ik best belasting over betalen.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/expe....

A.I. van Dee | 09-06-20 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken