Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er klopt geen hout van chloroquine-onderzoek

Binnenkort slikken we allemaal bleek

Nou wij zijn even zes silo's vol hydroxychloroquine (bekend van tv en geslikt worden door Donald Trump) van een kuchende  Flevolander aan het overkopen. Kunt u ondertussen dit ontluisterende verhaal lezen over het grote hydroxychloroquine-is-gevaarlijk-onderzoek in The Lancet, het medisch tijdschrift waarvan de hoofdredacteur de hele dag op Twitter de Britse regering beschuldigt van onverantwoord gedrag. Er lijkt namelijk helemaal niets te kloppen van de data die voor het onderzoek zijn aangeleverd door het mysterieuze bedrijf Surgisphere uit Chicago. Nadat eerdere kritische kanttekeningen over niet-kloppende cijfers door de auteurs met slappe smoesjes als 'we hadden een paar Aziaten per ongeluk bij Australië opgeteld' werden afgewimpeld, heeft The Lancet nu zelf een Expression of Concern (wetenschappelijks voor: 'er klopt geen hout van dit onderzoek') gepubliceerd. Dat is nogal pijnlijk, aangezien het onderzoek door de WHO werd gebruikt als argument om een groot hydroxochloroquine-experiment per direct te staken. Maar voordat u hier full Rob Elens (lees u anders even in over orthomoleculaire geneeskunde) gaat: ook vóór het artikel op 22 mei werd gepubliceerd waren er al ernstige twijfels over het toedienen van hydroxochloroquine. Zoals om geld bedelende wetenschappers dan altijd zeggen: more research is needed!
UPDATE: WHO hervat onderzoek naar hydroxychloroquine, meer info over Surgisphere (waar bijna niemand werkt, maar wel een pornomodel en een fantasyschrijver) bij The Guardian
UPDATE: Artikel ingetrokken

Reaguursels

Inloggen

Dit is een zeer oud middel en er valt dus geen reet meer aan te verdienen. Klaar. De patenten zijn verlopen, iedereen kan het maken voor een paar stuivers. Ook al zou het alle vormen van kanker, HIV, cholera, ebola, bof, de rode hond, tyfus, malaria, corona en de normale griep allemaal tegelijkertijd na 1 x innemen blijvend genezen. Dan nog zal het nooit onderzocht worden. Want er valt geen stuiver aan te verdienen. Zo fucking simpel is het. En *als* , *als* het onderzocht wordt staan en tientallen chemie concerns met hele diepe zakken vol met miljarden en miljarden euro's klaar om twijfel en onzekerheid te zaaien, en er voor te zorgen dat men netjes blijft wachten op hun vaccin. Tegen de hoofdprijs.

Edit: het is in Nederland zelfs niet toegestaan om met publiek geld onderzoek te doen naar een bestaand middel voor een nieuwe toepassing. Dat is om te voorkomen dat je onzinnige onderzoeken krijgt om te kijken of vitamine C zweetvoeten geneest enzo.

peterdh | 03-06-20 | 20:46

Had u anders verwacht?
Het vaccin gaat meer opleveren dan de millenium bug.

Ray Skak | 03-06-20 | 17:48

De lockdown kan eergisteren worden opgeheven als het "Dr, Elens" verhaal klopt.
We kunnen dan per onmiddellijk terug naar oud normaal, economie en oma bezoek.
Je zou toch denken dat deze hoop opgetogen omarmd en onderzocht door o.a. het RIVM? In tegendeel; Dit clubje rigide prutsers cultiveert een raadselachtig taboe op voortschrijdend inzicht, kapt botweg af, verbiedt en verkettert elk onafhankelijk en zinnig geluid. Keurig in lijn met een internationale informatie oorlog tegen HCQ, waar de fraude en misleiding vanaf spatten. Compleet met openlijke (!) censuur van WHO-kritisch geluid (You-inTube en Fakeboek). Nu de Lancet weer. Het inspireert paranoïde vermoedens van het duisterste soort. Ziekmakend.

Rahul | 03-06-20 | 16:14

OT Ontluisterend verhaal over Coronavirus in Zweden op DW www.dw.com/en/coronavirus-in-sweden-a... "Every school all over the world worries about the safety of their teachers and pupils … except for Sweden. Every hospital or care facility worries about the health and safety of their healthcare workers, patients and residents, except for Sweden. Nobody takes responsibility, nobody takes the blame. Nobody seems to care."

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-06-20 | 15:44 | 1

Zoveelste huilverhaal, het leven is gelukkig nog niet volledig maakbaar.

Samarkand225 | 03-06-20 | 16:19

Hydroxochloroquine werd al afgeraden in maart hier op Geenstijl wegens twijfels over de effectiviteit en bijwerkingen.
Bron:steekmug.

steekmug | 03-06-20 | 15:03

Zou Trump dan toch die visionaire medicus zijn die hij beweert altijd te hebben willen worden? Eigenlijk is hij een soort Nostradamus. Met zijn groene broek.

Beste_Landgenoten | 03-06-20 | 14:49 | 8

@Drek van Dilderen | 03-06-20 | 18:33: nee hoor. Hij zei het niet op die manier. Maar blijf de msn geloven als zoete koek. Je bent de enige niet.

anti-fatwa | 03-06-20 | 18:54

@Drek van Dilderen | 03-06-20 | 18:33: hier stelde hij enkel een vraag naar zijn medewerkers of er eventueel onderzoek zou mogelijk zijn om bepaalde actieve stoffen (maar zijn woordkeuze was niet gedetailleerd) van bleekmiddel op een veilige manier bij besmette mensen te gebruiken. Hij heeft de Amerikanen zeker niet opgeroepen om bleekmiddel rechtstreeks, thuis, uit de fles te drinken. Dat zijn dan toch mensen die totaal niet geluisterd hebben naar de toespraak. Kom zeg.

anti-fatwa | 03-06-20 | 18:57

@anti-fatwa | 03-06-20 | 18:57: “Supposing we hit the body with a tremendous, whether it’s ultraviolet or just very powerful light, and I think you said that hasn’t been checked but you’re going to test it,” Trump said at the briefing.

“And then I see the disinfectant. Where it knocks it out in a minute, one minute and is there a way we can do something like that by injections inside or almost a cleaning, cause you see it gets on the lungs and it does a tremendous number on the lungs."

Drek van Dilderen | 03-06-20 | 21:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Wetenschap is ook maar een mening tegenwoordig.

sjef-van-iekel | 03-06-20 | 14:28

Het was te verwachten toen Trump dit middel (eerst) aanprijsde en (later) zelf innam, dat er zowel vanuit de linkse pers, als vanuit linkse kwakzalver wetenschappers, een reactie zou komen.

En de hele linkse pers, zowel in de USA (CNN, WaPo, NYT, MSNBC, Arjen vd Horst, Erik Mouthaan) als de NL-linkse pers (NPO, NRC, Volkskrant) deden er alles aan om Trump met zijn middel te demoniseren.

Wanneer stoppen we deze linkse indoctrinatie door linkse politici en hun linkse massamediakanalen (CNN, WaPo, NYT, NPO, AD, NRC, Volkskrant, Eelco Bosch van Roschenthal)? Ze beginnen links-fascistische trekjes te krijgen, als ze het al niet zijn.

Jan3863 | 03-06-20 | 14:23 | 1

Ja precies. Trump bashen no matter what.

sjef-van-iekel | 03-06-20 | 14:27

Tsja het is vrij verkrijgbaar (als in van niemand meer) een vaccin kun je schathemelrijk van worden. Ok ok het lijkt nog geen geneesmiddel, maar voorkomen is beter dan genezen toch?

mr_awesome | 03-06-20 | 14:17 | 13

@Drek van Dilderen | 03-06-20 | 15:44: Hoezo door de mand vallen... Ga lekker op feestboek aluhoedjes de kast op jagen.

Binnenbaan | 03-06-20 | 16:57

@Binnenbaan | 03-06-20 | 16:57: neuh het is veel te leuk om dat hier te doen. Mensen die verwijzen naar sites met complottheoriën. Heerlijk! ik bekijk ze allemaal en denk dan: ach, wat fijn dat ik geen stoornis heb die me overal wat achter laat zoeken.

Drek van Dilderen | 03-06-20 | 21:52
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Drek van Dilderen | 03-06-20 | 13:55 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan iemand studies linken die aantonen dat HCQ of CQ daadwerkelijk antiviraal werkt?
Reaguurders hier kunnen wel verkondigen dat het werkt, maar is daar ook bewijs van?

usb stok | 03-06-20 | 13:54 | 16

Dat is nou net waar het om gaat. Nobody knows. Dus werden er een aantal onderzoeken opgetuigd, omdat vooral vanuit Frankrijk, als ik het goed heb, heel positieve geluiden komen.
Nou ja, Frankrijk, wondermiddel, twee slakken en zout.
Maar een onderzoek, nou waarom niet, wat is daar mis mee. Ik heb over op zijn minst twee van dat soort onderzoeken gelezen die plots gestopt werden nadat dit artikel werd gepubliceerd in The Lancet.
Redactie heeft niet goed gekeken, geen enkele wetenschapsjournalist heeft goed gekeken, maar wel wist NPO1 te vermelden dat het middel gevaarlijke bijwerkingen had en geen aantoonbare werking had.
Dat betekent m.i. niet dat er sprake is van een complot, maar wel van een ongezonde manier van concensusvorming. Het heeft er alle schijn van dat die consensus vooral gebaseerd is op 'Trump zei dat het een werkend middel is, wat weet hij nou (lijkt mij ook) en daarom werkt het vast niet'.
Misschien is dat wel wat er fout is met onze media. Er is geen sprake van meningsvorming, er is sprake van het zoeken van feiten bij de eigen waarheid.

DebraCadabra | 03-06-20 | 17:14

@luto333 | 03-06-20 | 15:34:
In het ziekenhuis zijn we inmiddels een tijdje gestopt met HCQ. Gevoelsmatig zie ik in het beloop niet veel verschil. Bij chloroquine zag je toch best veel somberheid en slechte eetlust. Om die reden ook een aantal keren gestopt. Verlengde QTc ook bij een aantal mensen, waarop gestopt en tenslotte een patiënt met toch wel nare beperking in haar gezichtsveld, ik weet nog niet of dat reversibel is.

Aart4888 | 03-06-20 | 17:41

@Aart4888 | 03-06-20 | 17:41: je zou als medicus toch nu wel moeten weten dat dit middel moet gebruiken VOOR dat je in je ziekenhuis komt. Of bij de eerste verschijnselen. En nee, dus niet bij je patiënten die al beademing hebben en op de IC liggen!

ceesreis | 03-06-20 | 18:46
▼ 13 antwoorden verborgen

Deze crisis laat ook een ding heel sterk zien, in de wetenschap zijn ze kennelijk ontzettend star in hun denken en notaire groepsdenkers. Autonome denkers worden als een soort van afvalligen vergestoten als men niet helemaal zo denkt zoals de mainstream. Er spelen allerlei belangen door elkaar heen die helemaal niets met wetenschap hebben te maken. Hoevaak hoor je wel niet dat mensen zich koest omdat als je eenmaal verketterd wordt je het wel op je buik kunt schrijven met je carriere..
Dit gebeurt in zoveel gebieden, van techniek/energie met de groene gekte tot de sociale wetenschappen met dat diversiteitsgedram.
Veel "wetenschappers" zijn dus gewoon overbetaalde lafaards die alleen gebruik maken van hun "autoriteit/status" om hun eigen carrierebelangen na te streven maar ondertussen wordt hun onderzoek maar al te vaak onderuit gehaald door wat kritisch en analytisch denken van reguliere burgers of geintereseerden.

Eric Weinstein, Peter Thiele en consorten hebben dus volledig gelijk dat de hele academische wereld zo corrupt is als de pest en grondig op de schop moet.

mlmn | 03-06-20 | 13:51 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Veel, heel veel rookwolken rondom iets heel erg simpels.

Er is een behandeling die lijkt te werken bij de eerste fase van een Coronabesmetting. Die behandeling bestaat uit een kuur van 4 dagen van hydroxycholorquinine (anti malaria middel), zink en een antibioticum (naam even kwijt).

Precies dit wordt nergens wetenschappelijk getest voor zover ik weet. Er worden wel veel onderzoeken gelanceerd die erop lijken, maar waarvan al bekend is dat het waarschijnlijk niet gaat werken. Onderzoeken en wetenschappers worden in diskrediet gebracht (zie Vladimir Zelenko). The Lancet komt met een onderzoek, dat geen onderzoek is. Trump wordt er te pas en te onpas bij gehaald.

Maar nergens wordt gewoon dat recept eens even goed en onafhankelijk getest. Wel een beetje raar bij een biljarden crisis als dit. Of misschien eigenlijk helemaal niet zo raar als je bedenkt dat een eenvoudige behandeling de oplossing zou kunnen zijn waar de pharmaceutische industrie miljarden níet aan gaat verdienen.

van heinde en verre | 03-06-20 | 13:49 | 2

Correct.

ja-ja-nee-nee | 03-06-20 | 14:21

Met dank aan een andere reaguurder. Dit is een onderzoek waar we wat mee kunnen: www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....

En inderdaad het werkt. Maar het is geen wondermiddel. Precies zoals een normale behandeling eigenlijk.

van heinde en verre | 03-06-20 | 16:57

Zonder huisarts tussenkomst voor aanvraag HCQ (Quercetine is prima vervanger alleen paar dagen langer kuren ivm verminderde concentratie):

Zink • 15 mg per dag
Tablet 15 mg
1 tablet, 1 keer per dag.

Mag ook zink-gluconaat, zink-glycinaat, zink-methione of zink-citraat zijn, maar geen zink-oxide. Zink-sulfaat mag ook, maar dan is de dosering 30 mg per dag.

Quercetine • 1000mg per dag
Tablet 500mg
2 tabletten, 1 keer per dag.

Innemen i.c.m. zink en vet (bijvoorbeeld pindakaas, kaas, worst).

Vitamine C • 1000mg - 2000mg per dag
Tablet 500mg
2 tabletten, 1 of 2 keer per dag.

Innemen i.c.m. Quercetine

Vitamine D • 100µg per dag 4000 IU
Tablet 25µg
4 tabletten, 1 keer per dag.

Selenium • 200µg per dag
Tablet 200µg
1 tablet, 1 keer per dag.

Allemaal legaal online te bestellen of bij H&B.

Dwarsdenker | 03-06-20 | 13:48 | 1

Je kunt i.p.v. Quercetine ook Kinabast kopen en op basis daarvan een tonic maken. De Kinine uit de Kinabast fungeert, net als bij HCQ of Quercetine als ionofoor voor Zink. M.a.w. zorgt voor een transport van zink naar de lichaamscellen alwaar Zink je immunsysteem op orde brengt. Ook bij Kinine schermt de "reguliere" starre medische wereld met enorme gevaren/bijwerkingen, maar die blijken in de praktijk zeer gering.

Norman N. Warden | 03-06-20 | 15:19

In een vroeg stadium van covid-19 voorschrijven:
-Hydroxy-Chloroquine 2x per dag 200 mg
-Zinksulfaat 1x per dag 220 milligram
-Azithromycine 1x per dag 500 mg.
Kosten: 15 Euro
Als het werkt, dan werkt het.
Klaar.
Zelfde als tegen een willekeurige vrouw na twee witte wijn (ook al is het een kort-pittig kapseltype van 45) zeggen: 'Volgens mij ben jij héél ondeugend!'.
Als het werkt, dan werkt het.

King of the Oneliner | 03-06-20 | 13:46 | 6

@Nivelleermarionet | 03-06-20 | 13:50:
Alles wat eventueel helpt om de gevolgen van corona te verzachten is natuurlijk uit den boze, want dat zou betekenen dat het draagvlak voor massale vaccinatie afbrokkelt.
En dat moeten we natuurlijk niet willen,..... met z'n allen.
Daarom is het ook zaak om in de info het aantal besmettingen laag te houden zodat de angst, en daardoor de vaccinatie-bereidheid hoog blijft.

Kijkeensaan | 03-06-20 | 14:49

@ja-ja-nee-nee | 03-06-20 | 14:25:
Dat patienten genenzen is geen bewijs. Al vaart de hele homeopathie-zwendel daar wel bij. De meeste patienten genzen namelijk spontaan.

Beste_Landgenoten | 03-06-20 | 14:51

@Beste_Landgenoten | 03-06-20 | 14:51: Je mag toch aannemen dat een gediplomeerd arts met veel ervaring met dit betreffende middel daar ok wel rekening mee houdt. Wat ik zo gek vind is dat ze dit middel dan gaan onderzoeken, waarbij ze het toedienen aan mensen die al in de IC of dicht daarbij liggen, en dan concluderen dat het niet werkt, terwijl die arts expliciet zegt dat je het moet toedienen bij de eerste symptomen. En als dit dan een middel blijkt te zijn dat al decenia wordt voorgeschreven als malaria-preventiemiddel, dan lijkt het mij dat het niet al teveel kwaad kan om te gebruiken (in het beginstadium uiteraard).

Mohguh | 03-06-20 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zal niemand verbazen dat (onder meer) de huisartsen het RIVM niet altijd serieus nemen. Soms gaan de artsen zelfs lijnrecht tegen de RIVM-voorschriften in, b.v. wanneer een bepaalde werkwijze verouderd, achterhaald of anderszins onwerkbaar is. Ik heb alle vertrouwen in de artsen die met hun voeten in de drek staan en met onvoldoende bescherming moeten of moesten werken. Het RIVM en de regering zouden zich kapot moeten schamen. Bronvermelding: kijk maar op de websites van de artsenverenigingen, dan kan iedereen zijn (m/v/x) eigen conclusie trekken.

Nivelleermarionet | 03-06-20 | 13:46 | 1

Niet alleen huisartsen gaan tegen het RIVM in, ook specialisten als UMCG-viroloog Alex Friedrich trekken hun eigen lijn.

Norman N. Warden | 03-06-20 | 15:21

Na Alberto Zangrillo (toparts van Italië) is ook de Tsjechische topvirologe Soňa Peková van mening (wetenschappelijk onderbouwd) dat SARS 2, het gemene broertje van SARS 1 en MERS, bezig is om totaal te verdwijnen, net als SARS 1 en MERS. www.novinky.cz/koronavirus/clanek/pek... Er komt geen tweede golf en met Kerstmis is SARS 2 de wereld uit.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-06-20 | 13:46 | 3

Ik help het je hopen. Maar in hetzelfde artikel concludeert ze in de laatste zin “ik durf te stellen dat dieren helemaal niet worden aangetast.”
Dus in het kader van al die nertsen, vraag ik me af of deze mevrouw het wel helemaal bij het juiste eind heeft?

Jimmydepimmy | 03-06-20 | 14:21

@Jimmydepimmy | 03-06-20 | 14:21: Testen hebben een 30% foutmarge. Dus maakt niet uit wie je test, als je t maar vaak genoeg doet zijn er altijd een paar positief. Ziehier het ontstaan van het nertsenfabeltje. Sommige mensen willen die industrie gewoon weg, dus dit komt ze goed uit denk ik zo.

Realisties | 03-06-20 | 14:31

@Realisties | 03-06-20 | 14:31: Testen hebben een 5% foutmarge. Dat is nog steeds heel erg veel en veel te veel om zinnig preventief in te kunnen zetten tijdens deze crisis (per miljoen testen dus 50k valse negatieve en positieve uitslagen (die eerste is natuurlijk het grootste probleem)), maar die 30% haal je echt uit de lucht. Ben vroeger trouwens wel eens op bezoek geweest op een nertsenfokkerij, walgelijk. Dat het überhaupt nog bestaat... Dat gezegd hebben, als je bv drie keer wordt getest en drie keer dezelfde uitslag krijgt dan is de foutmarge natuurlijk verwaarloosbaar.

Binnenbaan | 03-06-20 | 15:09

Vergeet de Zinc niet, anders heeft het sowieso geen nut.

klaasjanhenk | 03-06-20 | 13:38 | 1

En het chloor ook vooral niet vergeten. Succes!

* Il Principe * | 03-06-20 | 13:39

Het is nu een kwestie van aftellen totdat er een corrupte arts is gevonden die beweert dat er mensen recentelijk zijn overleden na het gebruik van hydroxychloroquine.

ILF2 | 03-06-20 | 13:36

Een motie om de effecten van hydrochloroquine te onderzoeken werd door Pipo de Jonge afgedaan als "kwakzalvermotie", waarbij hij het woord hydrochloroquine ook nog eens lollig overdreven Amerikaans uitsprak. Een onwaardige vertoning. Maar het ging dan ook om een motie van Baudet en dan is alles geoorloofd.
En wie is nu de kwakzalver?

Schmalz | 03-06-20 | 13:32

De slimme Peeldokter heeft altijd duidelijk de COMBINATIE vermeld/toegepast (zink-kuurtje als essentieel onderdeel)
Hij mocht 14 bejaarden redden, na 4 dagen medicijnen veerden ze allemaal op..... tja en Hugo de Jonge CDA..... noemde hem kwakzalver...
Dokter Wiegersma (vader van Friso schrijver Het Dorp,Deurne) was net zo'n slimme man, slimmer dan de JaapvanDissels en farma-belanghebbenden)

grindbak | 03-06-20 | 13:29

De ene zijn dood is de ander zijn vaccin.. zoals meneer Gates al aangaf in een interview we hebben in 20 jaar iets meer dan 10 miljard geïnvesteerd in de vaccin business en de opbrengsten zijn 20 to 1!!

David000000007 | 03-06-20 | 13:21 | 2

Linkje naar complottheorie shit met interviews met Gates.https://youtu.be/DSvhPnUgyz8

David000000007 | 03-06-20 | 13:22

Klopt,o.a.Insuline winstmarge 900%.
Big,very Big Farma.

De Profundus | 03-06-20 | 17:38

Het mag natuurlijk ook niet zo zijn dat als Trump met dit middel aan komt zetten dat het dan ook een oplossing zou zijn, nee. Stel je eens voor zeg.

elco485 | 03-06-20 | 13:19 | 9

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:39: The Lancet bepaalt of een stuk kwalitatief goed genoeg is om te publiceren, het is geen open platform waar iedere reaguurder met een phd ongestraft zijn stapelonderzoekjes mag plempen he. "Verdiep je er eens in."

Binnenbaan | 03-06-20 | 13:51

@Binnenbaan | 03-06-20 | 13:49:
Het gaat hier om de afweging of het middel erger is dan de kwaal. Bij malaria is de kwaal erger, bij corona lijkt het middel veel erger te zijn. Dat is toch niet zo lastig te snappen, beste dorpsgek?

* Il Principe * | 03-06-20 | 14:48

@* Il Principe * | 03-06-20 | 14:48:
Nee, dat lijkt helemaal niet zo. Dat lijkt zo bij specifieke patiënten, die al in vergevorderd stadium van de ziekte zitten. Bij patiënten in de eerste fase werkte het in 100% van de gevallen. Oncologen geven ook geen chemo meer in de laatste fase van kanker. Heeft geen zin. Maar in een vroeg stadium kan het kankers genezen.
Dat is toch niet zo lastig te snappen, beste mafklapper?

Stormageddon | 03-06-20 | 15:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Het weglaten van Zink (het feitelijke geneesmiddel, HCQ is slechts katalysator), het verkeerd doseren, het te laat toepassen in de ziektefase. Allemaal bewijs van wetenschappelijke fraude, zeer kwalijk.

Realisties | 03-06-20 | 13:15

Surgisphere, (6 werknemers recent opgericht) die het zogenaamde Lancet onderzoek deed is een fraude.
De prijzen die ze zeggen gewonnen te hebben bleek vals, De onderzoeksgegevens uit Australie en Afrika zijn al bewezen vals te zijn (het kan gewoon niet). Er komt nu veel shit naar boven.

Pimp my Voortuin | 03-06-20 | 13:11

Er zijn helemaal geen "ernstige twijfels", heer Ronaldo. Als je het middel toedient in de eerste 5 tot 8 dagen dan genees je gewoon veel sneller. Het middel = hydroxy-chloroquine-plus-zink-plus-azitromycine. Dosering volgens Zelenko:
1) Hydroxy-chloroquine 2x per dag 200 mg. 2) Zinksulfaat 1x per dag 220 miligram 3) Azithromycine 1x per dag 500 mg. Dit alles gedurende 5 dagen. Er is geen enkel geval bekend waarin dit niet werkte. Alle paniek-verhalen zijn bijsluiter-gelul: je weet wel, die papiertjes in medicijndoosjes waarop staat dat je zeer waarschijnlijk dood gaat als je dit middel slikt. Nog even over de werking: de Hydroxy opent de long-cel en de zink gaat erin en sluit zo de weg af voor het virus, dat aldus verhinderd wordt om als een roomklopper tekeer te gaan in die cel en die te vernielen waarna fibrosis intreedt. De Azithromycine is een gewoon anti-bioticum.

Leo Sar | 03-06-20 | 13:11 | 13

@Norman N. Warden | 03-06-20 | 15:28:
Ga je nou beweren dat stoffen in voeding kunnen helpen bij de genezing door interactie met geneesmiddelen? Volgens Ronaldo is dat kwakzalverij.
Het lijkt mij appeltje eitje, dat je met bepaalde voeding en voedingssupplementen de werking van een geneesmiddel positief kan beïnvloeden, maar goed... volgens Ronaldo is het kwakzalverij.
Totdat er weer een artikeltje in de krant komt dat rode wijn heel gezond is. Of bier. Dan staat het hier juichend op de voorpagina. Dan is voeding opeens wel belangrijk voor je gezondheid.
Ach ja.

Stormageddon | 03-06-20 | 15:55

@Stormageddon | 03-06-20 | 15:55: Mijn vraag was aan @Drosoftia gericht en heel simpel: hoeveel tijd wordt er tijdens de studie medicijnen besteed aan voeding, vitamines, mineralen?

Norman N. Warden | 03-06-20 | 16:17

@Binnenbaan | 03-06-20 | 15:17: Hangt van de dosis af en van een aantal individuele risicofactoren. malariaprofylaxe is met een veel lagere dosis dan wat voor covid-19 gegeven wordt. Als het chronisch voor reuma gebruikt wordt met een normale dosis, dan wordt er vaak wel een ecg gemaakt, kleine moeite. Alle patienten die het voor covid in het ziekenhuis kregen kregen een ecg, maar die hebben in principe ook meer risicofactoren en zeker een hoge startdosis gehad.

InitialG | 03-06-20 | 23:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Alles wat de Donald aanraakt wordt door de media verkettert en verbannen. Je mag hopen dat de Donald niet iets positief zegt over antibiotica.

johndeer | 03-06-20 | 13:08 | 4

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:26: Orange man bad zo goed?

bijna_raak | 03-06-20 | 13:37

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:41: ik weet niet of jij daar iets over zeggen moet...

Moonwarrior | 03-06-20 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ja je wilt toch wel een paar centen verdienen aan corona en bill gates had al voor miljarden aan corona serum winsten in gedachte. Komen er oppeens zo'n paar hufter dokters die gaan vertellen dat je met een goedkoop middel zoals chloroquine en zink, ook het corona stoppen of vertragen kan. Even de inspectie bellen: www.kwakzalverij.nl/nieuws/orthomolec...

jan huppeldepup | 03-06-20 | 13:03

Het zal nog wel een tijdje duren voordat de nevels zijn opgetrokken zeker nu er ook nog veel geld te verdienen valt.

AlexanderVissers | 03-06-20 | 13:00

De adviseur van Merkel weet het nu zeker, kinderen net zo besmettelijk als volwassenen. En morgen weer niet, en dan weer wel.
Natte vinger wetenschap is dat.

zoalsikhetzeg | 03-06-20 | 12:59 | 1

U moet lezen wat hij zelf schrijft en zegt. Niet wat de op hun pik getrapte bild zeitung er van wil maken. Hij had een aanvraag om 16.00 uur die de bild om 17.00 beantwoord wilde hebben en hij schreef: ik heb beters te doen.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 13:31

Gooi dit maar eens in Google. Haar boek is amper te krijgen, op Youtube staan nog wel filmpjes, maar het origineel is al weg.
plague of corruption judy mikovits

Frau Merkel | 03-06-20 | 12:54 | 1

Haha die vrouw is de moeder aller aluhoedjes, kom op Frau.

amateurrr | 03-06-20 | 12:57

Joh... GS wordt ook wakker...

nuchterland | 03-06-20 | 12:53 | 2

Uw anti-5G Facebook groepje heeft al maanden de wijsheid in pacht?

LogicaalPersoon | 03-06-20 | 13:02

Is echt al weken bekend, wordt alleen nu pas ook erkent door msm. En nee, heb nie op feestboek gestaan. Er zijn meer bronnen dan alleen sosjaalmedia en geenstijl.

Binnenbaan | 03-06-20 | 13:20

Maar hoe zit het nu, heden ten dage met Programma Aanpak Stikstof? En waar is die kleine tuindwerg gebleven? Het is al een paar weken veels te droog, maar gaat het straks zuur regenen? En dat ozongat? En de zeespiegelstijging, hoe zit het daarmee?

hotnot | 03-06-20 | 12:53 | 5

Dat kleine tuindwergje heeft zich strategisch een low profile aangemeten toen bleek dat Corona heul veul ergerderder was dan de stikstof die ze beweert te kunnen zien. Ze vroeg haar volgers toen om de aanwijzingen van de autoriteiten op te volgen. En toch vind ik Greta leuk. Zolang ze niet zeurt over het milieu tenminste, want daar kan ik even niet tegen.

Nivelleermarionet | 03-06-20 | 13:32

@Nivelleermarionet | 03-06-20 | 13:32: Het mooie van internet is dat welke gruwelijke al da niet sexuele voorkeuren je hebt je altijd iemand kun vinden die bij je past. Zo zijn er mensen geweest die zich vrijwillige laten opeten door andere gestoorden. En daar moest heel flauw de politie zich weer mee bemoeien.

bijna_raak | 03-06-20 | 13:41

@bijna_raak | 03-06-20 | 13:41:
Ik heb alleen gezegd dat ik haar leuk vindt. Leuk in de zin van grappig, bijvoorbeeld de manier waarop ze Trump onderuit haalde vond ik leuk. De zaak seksualiseren hoeft niet. Je zou gewoon niet overal iets slechts achter moeten zoeken.

Nivelleermarionet | 03-06-20 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan nog even over orthomoleculaire geneeskunde, waar Ronaldo full on “Bert Brussen” op gaat, met een linkje dat niets meer is dan een slecht geïnformeerde mening, zonder enige bewijsvoering of argumentatie waarom het “kwakzalverij” zou zijn.
Het stukje baseert zich alleen op de oorsprong van het idee van Linus Pauling (Nobelprijswinnaar scheikunde, maar geen arts zoals de schrijver, dus “kwakzalver”...), alsof het idee sindsdien nooit verder is ontwikkeld (wel), nooit klinisch is getest (wel) en niet effectief zou zijn in specifieke gevallen (wel).
Dat artikeltje zegt niet zoveel. Is een orthomoleculaire behandeling een cure-all for iedereen voor alle ziekten? Nee. Maar dat beweert ook niemand. Ook Linus Pauling niet.

Stormageddon | 03-06-20 | 12:51 | 4

Orthomoluculair is inderdaad kwakzalverij.

bijna_raak | 03-06-20 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ach het zoveelste jubelverhaal met de bedoeling om meer geld binnen te harken. Daar hebben we er al zoveel van gehad.

2voor12 | 03-06-20 | 12:56

We kennen de dynamiek nu toch zo onderhand wel? Trump breekt een lans voor (onderzoek naar) hydroxychloroquine en de MSM zijn er als kippen bij om dat middel tot de grond toe af te fakkelen. Zo gaat het altijd. Als Trump morgen roept dat groenten gezond zijn, staat er een dag later een artikel op de voorpagina waarin wordt gewaarschuwd voor te veel groenten.

Stijlicoon | 03-06-20 | 12:50 | 2

Van groente krijg je kanker.... oh wacht. Ik dacht dat Trump het al geroepen had, sorry.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 12:59

Onzin. Trump zegt vaak dingen vanuit het onderbuik gevoel en zonder enige onderbouwing. Als president kan je dit soort middelen dus niet zomaar gaan aanprijzen zonder dat je zeker weet dat het veilig te gebruiken is. Hij zei: just give it a try :) Nou ik zou zeggen wat let u.

movingsquare | 03-06-20 | 13:19

Voor degenen die deze site (Peakprosperity) al sinds het begin van de crisis in de gaten houden is dit trouwens alles behalve een verrassing.

www.youtube.com/watch?v=IUD_wvkNhnk

Binnenbaan | 03-06-20 | 12:46

Overigens mooi dat GS de moed had om tegen de globalistische poepstroom op te zwemmen. Kwas al zoo gewend geraakt aan de standaard "Orange Man Bad" reacties uit de mosterdpotjes.
Van de 13-in-een-dozijn mouthanen van de media verwacht je dat. Die laten zich daarvoor rijkelijk betalen vanuit de belastingruif. Daarom staat mijn TV ook in het fietsenschuurtje om de spinnen en ongedierte angst aan te jagen.

Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 12:43

Side effects: Civil war

Itastijl | 03-06-20 | 12:40

Je ziet de laatste paar dagen ook berichten over de WHO, dat ze wel zeiden dat China goed bezig was, maar binnenskamers hadden heel veel kritiek. Ja hoor, ik geloof het helemaal.

Sitting_targets | 03-06-20 | 12:40 | 12

@Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 13:12:
Ja, dat zwart/wit slaat aardig op jouw mening over de WHO. Enige nuance wellicht?

* Il Principe * | 03-06-20 | 13:20

@obominotie | 03-06-20 | 13:16:
Dat vat de standaardreactie van de door de media geprogrammeerde mensch wel samen.

Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 13:22

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:20:
Hahaha, na de valse dichotomie nu een ad hominem erachteraan. U bent op alle fronten af voor vandaag.

amateurrr | 03-06-20 | 14:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Wetenschap is helaas aardig down the drain gegaan.

Sprinkhaan | 03-06-20 | 12:40 | 1

ook wetenschap is politiek. De wetenschapper die iets ontdekt wat niet in de politiek-gewenste verhaallijn past - die is af. "Af" als in sociaal verbannen en geen droog brood meer op zijn tafel.

Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 12:47

Dat Surgisphere is wel een vreemd bedrijfje, meer een reclamewebsite voor zichzelf en dat is het dan, ik begrijp niet waarom de WHO het beleid op zoiets vaags kan 'afstemmen', wereldwijd.

Zer0-hedger | 03-06-20 | 12:39 | 4

@Binnenbaan | 03-06-20 | 12:44:
Jeez, nou, erg groot zullen ze hierna niet meer worden, lijkt me, blijkbaar een 1 mans bedrijfje met sinds kort (2 maanden) 4 'employees' die de ballen verstand hebben van de medische wereld, niets is dus te controleren en wordt uit de zwarte hoed/box getoverd.

Zer0-hedger | 03-06-20 | 12:48

De WHO is de medische tak van de Verenigde Nazi's. Dat zou dit vreemde gedrag kunnen verklaren. Wanneer dat mocht.

Daar wringt de schoen. Mag. Niet.

Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 12:51

Cui bono?

Binnenbaan | 03-06-20 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Hydroxychloroquine is net zoiets als een e sigaret : een te goedkoop alternatief.

dennistegelwerken | 03-06-20 | 12:37 | 5
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:47

En leven. Ook vrij dodelijk.

Stijlicoon | 03-06-20 | 12:50

@frank4444 | 03-06-20 | 12:47:
Sterftepercentage ligt uiteindelijk overal op 100%.
Behalve Elvis, die word nog steeds gezien.

2voor12 | 03-06-20 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Sinds zij het artikel publiceerden waaruit zou blijken dat je van een vaccin autistisch kan worden hoef je zelf The Lancet niet meer altijd serieus te nemen. Mede hierop baseren die vaccingekkies zich onterecht op.

Weerduivel | 03-06-20 | 12:36

Vanavond roept Mouthaan dat dit de schuld van Trump is.

glaaf | 03-06-20 | 12:35

Dit is een schandaal. Ik heb er geen woorden voor, hoeveel mensen zijn niet nodeloos dood gegaan die gered hadden kunnen worden, ik ga de straat op................ oh wacht. Het who maakte de fout, nou ja we moeten het nog even bekijken, misschien hadden ze toch een klein beetje gelijk, iedereen maakt wel een kleine inschattingsfout. ( Verdomme, die Trump weer. Moet altijd gelijk hebben de etter).

jan huppeldepup | 03-06-20 | 12:34

Alles is politiek tegenwoordig.

Dus, wanneer de sterktste beschermer van de westerse beschaving zegt dat hydroxochloroquine preventief lijkt te werken tegen het Chinese laboratorium virus, dan breekt de pleuris uit.
Doctoren die deze stelling beamen worden uit ramen geworpen en van de sociale media verbannen.
De media dienen u liters bleekwater op om te waarschuwen tegen dit levensgevaarlijke strijdmiddel. Alle vijanden van onze samenleving schreeuwen moord en brand.

Ze hebben allemaal namelijk liever dat u dood gaat - dan de president gelijk te geven. Dat zou zo onFortuynlijk afstralen op de naderende presidentsverkiezingen van komende november.
Uw beste_kameraden van het globalisme en de Bilderbergvereniging hopen namelijk hun eigen sokpop te installeren als frontje. De Chinezen ook - en dat zijn onze beste_partners.

Over naar uw verantwoordelijke buurt_trol en iemand van de EU.

Jan Passant mk2 | 03-06-20 | 12:31

Bill Gates is gewoon een schurk, zo uit een James Bond film gekropen.

sarcastro | 03-06-20 | 12:31 | 2

Bill doet goeie dingen met zijn geld.

Kuifje-naar-Brussel | 03-06-20 | 12:46

Wat doet zo'n pilletje eigenlijk op de zwarte markt?

* Il Principe * | 03-06-20 | 12:30 | 1

Nou kijk even hoe het de mondkapjes is vergaan. Van 0,05 naar 5 euro. Met de overheid als afnemer nota bene. Het is npg even wachten op de tweede golf maar het is best een risicobelegginkje waard

Flow82 | 03-06-20 | 12:41

L’histoire se répète. Eind jaren tachtig stortten vrijwel alle wetenschappers zich op onderzoek naar aids. Daar was de pot met geld. Of ze nu onderzoek deden naar bacteriën, virussen, wormen of homofiele kanariepietjes, het maakte de dames en heren wetenschappers geen bal uit, ze verkochten het toch wel. Je ziet nu weer precies hetzelfde gebeuren. De goede artikelen, die echt zullen bijdragen aan onze kennis, komen pas over een jaar of drie. Goede boeken, want schrijvers zien ook een schnabbelkans, trouwens ook.

Feitenpliesie | 03-06-20 | 12:29

Als voormalig `furloughed' onderzoeker was ik tot m'n verbazing in staat toch een addendum aan te melden bij swab.nl, maar werd genegeerd. De pagina in kwestie, https://swab.nl/nl/covid-19, wordt ook door het kabinet Rutte eerst geraadpleegd voordat men met Covid-19 gerelateerde medicatie adviezen naar buiten komt. Het beruchte Franse onderzoek uit Marseille wordt in §3.3 - Azitromycine wel genoemd, maar er wordt glashard over deze publicatie gelogen : "Dit onderzoek genereerde veel publiciteit, maar is teruggetrokken op basis van ondeugelijke wetenschappelijke standaarden." De Franse publicatie [37] is namelijk nooit teruggetrokken geweest en is juist wel gepubliceerd in het International Journal of Antimicrobial Agents. swab.nl weigert om een url verwijzing naar dit wetenschappelijk artikel te plaatsen : doi: 10.1016/j.ijantimicag.2020.105949 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924857920300996 De status van dit artikel is door grote externe druk (o.a. Fauci, Bill Gates, the Lancet, en ander conglomeraten met een vaccinatie agenda) wel gewijzigd : "In Press, Journal Pre-proof " wat dus eerst absoluut niet het geval was. De Rockefeller Gates mafia is hier full in play. Dus in geval van twijfel download als voorzorgsmaatregel eerst de Franse studie vanaf google drive, indien Gates en Fauci met de juiste dosering van hydroxy-chloroquine en azitromycine proberen te gaan knoeien : https://drive.google.com/file/d/186Bel9RqfsmEx55FDum4xY_IlWSHnGbj/view

rmstock | 03-06-20 | 12:29 | 4

Er is een gerotzooi in de wetenschap gaande waarbij de identiteitspolitici nog wat van kunnen leren.

Frau Merkel | 03-06-20 | 12:51

@Frau Merkel | 03-06-20 | 12:51: Gevalletje 'hide the decline'. Insiders weten dat wetenschap makkelijk corrumpeert, wegens gerichte financiering, de mogelijkheid om tijdschriften te kapen, citatiescores hypen onder bevriende wetenschappers, beïnvloeden van peer selectie in reviewproces, non-publiceren van ongewenste uitkomsten van onderzoek, gebruik van misleidende statistiek, te grote carrière-invloed van gevestigde wetenschappers met hun lock-in, strategische PR van universiteiten en instituten etcetera.

Realisties | 03-06-20 | 13:13

Iedereen weet dat er ontzettend veel geld met corona vaccin te verdienen is dus ze lopen als hyena's rondom de buit.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

We moeten allemaal aan de vaccin want € € € € €.

sodapoppin | 03-06-20 | 12:29

Dat hydroxychloroquine in combinatie met zink werkt prima als je in een beginnend stadium zit en je nog niet al te ziek bent. Het werkt niet bij mensen die al bijna dood zijn (zoals in dat absurde onderzoek, waarbij de selectie van de controlegroep ook nergens op sloeg). Nou hebben de meeste mensen natuurlijk sowieso bijna nergens last van. Het is tenslotten maar een soort griepje.

Verder moet die hydroxychloroquine natuurlijk koste wat kost bestreden worden. Anders gebeuren er voor de media en de oligarchie die ze vertegenwoordigen verschrikkelijke dingen. Hydroxychloroquine mag niet werken want anders:

1. Trump krijgt gelijk.
2. Farmaceuten verdienen niks
3. Nog een reden (naast de tien miljoen die er al waren) waarom al die bs-maatregelen totaal onnodig zijn en de oligarchie zou moeten ophouden met angstzaaien en nog meer macht naar zich toe te trekken.

Antiquerulant | 03-06-20 | 12:29 | 15

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:37:
Wie dan? Namen rugnummers, linkjes, bewijs het eens?
En dan NOG.... het is NIET vrij verkrijgbaar. Je kunt niet eventjes bij de drogist halen samen met de aanbieding shampoo en de condooms. Het ligt NIET is een supermarktschap. Dus HOE DAN?
Het spul is wereldwijd alleen om doktersrecept verkrijgbaar, dus HOE DAN? Zelfs al worte het twitter geroepen, niemand kan ee zomaar aankomen.
Dus. Wat. Lul. Je. Nou!?

Stormageddon | 03-06-20 | 13:52

@* Il Principe * | 03-06-20 | 13:37:
En dan nog... er zijn ook artsen actief op twitter. En biochemici. Niemand roept zomaar “het is een medicijn, want het hep op twitter gestaan, DUS dat is waar.”
Ik heb dat nog van niemand gehoord. Dat het op twitter hep gestaan DUS dat het dan waar is.

Stormageddon | 03-06-20 | 13:56

@Stormageddon | 03-06-20 | 13:52:
Nee gek, het is vrij makkelijk te krijgen. Zeker in de VS, via de online apotheken, maar ook hier kost het weinig tijd via de bekendere marktplaatsen op het darkweb.

* Il Principe * | 03-06-20 | 14:52
▼ 12 antwoorden verborgen

Vergeet dure of vage vaccins want er is een heel eenvoudig middel.
Al die handgels werken op basis van alcohol toch? Des te meer alcohol des te beter werkt het tegen virussen. Maar dan zijn alleen de virussen op je handen weg maar verder niet.
Dus waarom niet van binnen uit alles in de alcohol zetten? Elke dag een fles oude genever naar binnen werken en je bent immuum.
Ik heb mijn slijter gevraagd de rekeningen direct naar mijn ziektekostenverzekering op te sturen.

2voor12 | 03-06-20 | 12:27 | 6

Verbrand ik altijd.

gebruikesrnaam | 03-06-20 | 12:38
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:43

Je overlijdt meestal door multiple organ failure omdat naast longen ook oa hart lever en nieren wordt aangetast.

Binnenbaan | 03-06-20 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Diep triest dat je zelfs the lancet niet meer kan vertrouwen. Wie en wat dan nog wel?

Sitting_targets | 03-06-20 | 12:24 | 1

Fabeltjeskrant

amateurrr | 03-06-20 | 13:09

Als je naar ZA gaat om Krugerpark te bezoeken kun je het middel zo bij een apotheek afhalen, geen doktersrecept nodig. Ook van Malawi weet ik dat het daar OTC gaat.

hotnot | 03-06-20 | 12:32

Hydroxychloroquine in combinatie met zink en azitromycine is zeer effectief. Dat bullshit verhaal over hartklachten. Dat is misschien eentje op de tienduizend. Buiten dat staat op elke willekeurige bijsluiter van welk medicijn dan ook een hele waslijst aan mogelijke bijverschijnselen. Waarom wordt het middel dan zo gedemoniseerd door de gevestigde orde en de media terwijl het al een heel oud middel is? De reden is heel simpel. Hydroxychloroquine is allejezus goedkoop dus er valt weinig aan te verdienen door de farmaboys en met vaccineren hebben ze de goudpot in handen en het blijft het niet bij één prik. Het wordt periodiek prikken net als bij de griepprik omdat de virusstam verandert. Buiten dat wil de EU in 2022 een vaccinatiepaspoort invoeren. Het heeft dus ook met controle te maken. Verwacht draaiboeken in de toekomst als: Jij geen prikje gehaald. Jij mag niet vliegen en wat dies meer zij.

Nehemia | 03-06-20 | 12:22 | 3

Ja dat is dus mijn grote nachtmerrie en het begint er steeds meer op te lijken.

Zeebonkus | 03-06-20 | 12:25

@Zeebonkus | 03-06-20 | 12:25: We gaan inderdaad steeds meer naar een maatschappij waar we op alle fronten gemonitord gaan worden. Ik vrees ook dat de Grondwet her en der aangepast gaat worden zodat ze tot verplichting kunnen overgaan.

Nehemia | 03-06-20 | 12:28

Een inentingspaspoort, dat bestond vroeger. Ergens begin jaren 80 werd er nergens meer om gevraagd.

hotnot | 03-06-20 | 12:29

Trump heeft altijd gelijk.

Gulliver | 03-06-20 | 12:21

Geneeskunde is geen wetenschap. Het is hoger beroepsonderwijs. Als je goed straal uit je hoofd kan leren dan haal je het. Goede artsen zijn beta's en die zijn zeldzaam, zeer zeldzaam ook al staat "prof. dr." voor hun naam.

Enrique C | 03-06-20 | 12:21 | 2

Volgens mij verwart u medicijnen ontwikkelen met het vak van apothekers. Daar zit nogal een verschil in.

Dick Luyenlomp | 03-06-20 | 12:23

@Dick Luyenlomp | 03-06-20 | 12:23:
Nee hoor. Een pot nat. Medicijnen ontwikkelen is ook schieten met hagel tot je merkt dat iets werkt (en zie daar je piemel staat opeens fier overeind en het doel van het medicijn wordt fluks aangepast en zie daar 1 miljard omzet katchinnng!)

Enrique C | 03-06-20 | 14:09

Deze link, must see !!! www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8 van reaguurder (? kan naam niet meer vinden) legt alles haarfijn uit waarom en hoe het werkt en waarom de vaccins van Bill Gates lariekoek zijn.
Het is van Cafe KopKanker maar tis eindelijk weer eens een niet mompelende slaapverwekkende complodenkende langdradige aflevering. Zonder smoesjes van 'moet naar het toilet, eff koffie halen' zit je de meer dan een uur te luisteren.

Premier Trutte | 03-06-20 | 12:18 | 4

@Stormageddon | 03-06-20 | 12:26: Ik kan je het kanaal 'Amazing Polly' op YouTube van harte aanbevelen. Zij doet echt diepgravend onderzoek naar dit soort materie, maar ook tal van andere zaken.

Nehemia | 03-06-20 | 12:31

@Stormageddon | 03-06-20 | 12:26: Ik zei gister dat is vroeger fan was van Cafe Kopkanker, maar na die zeikerige complotmonologen met mompelstem niet meer. Maar jullie waren stellig dat deze aflevering een aanrader was. en gezien ik geen starre dogmaticus ben stel ik me daar voor open. Maar de aflevering is zeer goed onderbouwd door een vitale hoog intelligente man die begrijpbare taal spreekt en een gezonde mentaliteit heeft.

Premier Trutte | 03-06-20 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:18 | 2

Je hoeft hier niet full Rob Elens voor te gaan, Willem Engel heeft dit onderzoek een week geleden al keihard gedebunkt. Net zoals hij gehakt maakt van de zogenaamd wetenschappelijke onderbouwde RIVM maatregelen. KIJKEN!
https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8
.
Verder in het nieuws: Neil Ferguson, hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor deze angstpandemie en lockdowns zegt nu dat Zweden het beter gedaan heeft
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8379769/Professor-Lockdown-Neil-Ferguson-admits-greatest-respect-Sweden.html

Dommelsch | 03-06-20 | 12:16

Ik moet dan altijd denken aan die artsen in de USA, met in de tuin een groot zwembad in de vorm van het logo van een farmaceut.

Piet Karbiet | 03-06-20 | 12:16

Dat 'may play a role' bevalt me niet.

kwark001 | 03-06-20 | 12:16

Funfact: was vannacht weer aan het slaapwandelen. Heb in die staat mijn gezicht volgesmeerd met de lipstick van mijn vrouw. In de ochtend schrok ze zich de pleuris, dacht dat het bloed was. Ik leek op die knakker van The Cure.
Dit is trouwens niet de eerste keer. De vorige keer had ik mijn creditcard aangezien voor een koekje (zo'n lik-koekje van Verkade), en hem doormidden gebroken en proberen te verorberen. LOL.
Daarna was ik in mijn ondergoed naar buiten gegaan en had netjes de deur achter me dichtgedaan, zonder sleutel uiteraard. Moest ik aanbellen bij mijn eigen huis om weer naar binnen te kunnen.
Crazy stuff.

King of the Oneliner | 03-06-20 | 12:15 | 3

Ha ha. Ik slaapwandel altijd op vakantie. Sta ik weer te pissen op een veranda of in een patio. Soms slaap ik nu en dan op de bank en mijn zoon tekent dan penissen op mijn hoofd.

Piet Karbiet | 03-06-20 | 12:18

@Piet Karbiet | 03-06-20 | 12:18: LOL

King of the Oneliner | 03-06-20 | 12:19

Iets minder drinken, wellicht?

Dick Luyenlomp | 03-06-20 | 12:21

Hoezo binnenkort?

Sitting_targets | 03-06-20 | 12:15

Conclusion: This study provides the first in vivo evidence that zinc sulfate in combination with hydroxychloroquine may play a role in therapeutic management for COVID-19.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.05.02.20080036v1
https://doi.org/10.1101/2020.05.02.20080036

Stormageddon | 03-06-20 | 12:13 | 1

in vivo bewijs dat het mogelijk een rol kan gaan spelen. Met andere woorden: over 10 jaar weten we hoe en wat.

JanAmsterdamEnzo | 03-06-20 | 12:18

Ik geloof wel in chloor. Ik begrijp dat Covid-19 (ik denk steeds aan een geile jongedame van 19 die zo heet) nogal kan huishouden in de longen. Dus ik stel mij voor dat iedereen een soort van astma/chloorvernevelaar/pufje krijgt. Baat het niet, schaadt het niet. Mijn longen worden dan wel weer mooi schoon. En dat is wel mooi, want ik verwacht dat er ooit foto's van mijn longen gemaakt zullen worden. Een maand of drie, voordat ik de oven in ga.

Leptob | 03-06-20 | 12:12 | 2

Nou wil ik je niet tegenspreken,maar het gaat toch om de dampen die van het chloor komen.
Zoiets als je stikverkouden bent en dan met een handdoek om je harses gaan zitten in een bak warm water met zo,n mentol geval(kan even niet op het woord komen)
Of dat je zwemt in een chloorzwembad die op de een of andere manier je longen weer reinigingen.
Of heb ik het nou verkeerd?

komtdatschot | 03-06-20 | 12:25

Covid is een mannetje. Anders zou het Covida zijn. Ik zou mijn dochter best zo willen noemen. Gewoon om te trollen....

Bijtendehond | 03-06-20 | 13:05

Alhoewel het overduidelijk is dat de combinatie van HCQ met een antibioticum en Zinc een middel is ter VOORKOMING van Covid19, of in een BEGINSTADIUM van deze virusbesmetting, zeggen veel "virologen" - die allemaal een tweede agenda hebben: geld,geld, geld..- dat het niet werkt. Feitelijk zijn ze mede schuldig aan het onnodig overlijden van veel mensen. En dat terwijl talloze huisartsen en ziekenhuispersoneel het gewoon slikken. Verbijsterend.

ceesreis | 03-06-20 | 12:11

Iedereen weet natuurlijk dat die 5G chip in het vaccin niet goed tegen chloor kan.

down | 03-06-20 | 12:10

1. Een minister van Volksgezondheid eind februari verklaarde helemaal voorbereid te zijn mocht het virus in Nederland voor problemen gaan zorgen
2. Verantwoordlijke diensten die door incompetent politiek beleid in midden maart nog helemaal niet voorbereid waren
3. een dienst (RIVM) die in samenspraak met de verantwoordelijke politici een haastig 'plan' maakte waarmee de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk richting de burger kon worden afgeschoven.
3. 'Plan': groepsimmuniteit en een zogenaamde 'intelligente lock down
4. groot gebrek aan medische hulpmiddelen (mondkapjes etc.) ondanks uitspraken minister (zie 1)
5. honderden doden in verzorgingstehuizen door incompetent overheidsbeleid
6. Valse informatie over mondkapjes door RIVM (reden: tekorten door incompetentie verantwoordelijk politici) en een zogenaamd wondermiddel uit de polder (Chloroqine)
7. etc etc etc

Je kan wel 50 punten opnoemen waaruit blijkt hoe incompetent, vals en leugenachtig er de afgelopen maanden is 'gehandeld om vooral electorale belangen'

litebyte | 03-06-20 | 12:09 | 1

Wie een leugen vertelt, zal er daarna nog veel meer moeten vertellen om die eerste leugen te verbergen.

scorpio777 | 03-06-20 | 12:11

Diederik Stepel Publishers.

Earl_of_Doncaster | 03-06-20 | 12:08 | 1

Meer een Roos Vonkje.

WachTMeesteR | 03-06-20 | 12:09

snap het probleem niet zo, ik zal toch niet de enige zijn die dit heeft voorgeschreven heb gekregen wanneer je naar de tropen gaat.
Regelmatig geslikt en nooit problemen gehad.
Heb het reeds eerder geplembt hier, ieder medicijn heeft bijwerkingen, dus als je dat een beetje kunt relativeren, valt het allemaal mee, en helpt het tegen de problemen die je kan krijgen indien je het niet gebruikt.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 12:08 | 3

Precies.
Lees eens de bijsluiter van paracetamol, ascal of pantoprazol, middelen die dagelijks door miljoenen Nederlanders worden geslikt. Dat nog niet meer van de helft van de gebruikers is overleden is onbegrijpelijk, als je de bijwerkingen mag geloven.

Alco-de-Holist | 03-06-20 | 12:22

@Alco-de-Holist | 03-06-20 | 12:22: ik slik medicijnen tegen hartritmestoornissen. En wat kan een van die bijwerkingen ervan zijn? Juist ja.

Bijtendehond | 03-06-20 | 13:03

@Bijtendehond | 03-06-20 | 13:03: Dan kan jij indien je naar de tropen gaat dat medicijn niet slikken. Wat is je punt??
Dus gewoon thuisblijven... weer een probleem opgelost.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 14:22

Zoals om geld bedelende wetenschappers dan altijd zeggen: more research is needed!

Als wetenschapper die die zin ook gebruikt heeft: Niet alleen om om geld te bedelen (sowieso stom dat je om geld moet bedelen in de gezondheidswetenschappen, terwijl je, als je de juiste conclusies maar trekt, het geld met bakken jouw kant op wordt gesmeten in de klimaat"wetenschap") maar ook omdat je, als je echt wetenschappelijk onderzoek doet, altijd meer vragen oproept dan dat je onderzoek beantwoord. (De uitzondering daarop is voornoemde klimaat"wetenschap" die beweert de waarheid in pacht te hebben. Ik zie een thema)

TheEgg | 03-06-20 | 12:08 | 2

Ook in de wetenschap is het een puinhoop, wie betaald, bepaald.

kwark001 | 03-06-20 | 12:09

@kwark001 | 03-06-20 | 12:09:
RIVM had vroeger continuïteit.Mensen bleven er werken.
Nu komt er iemand afstuderen, googled een scriptie bij elkaar, nietje erdoor, en drie maanden later zijn ze weg naar een bedrijf.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:28

Hallo The Lancet,

Ik zeg hierbij met 100% zekerheid misschien mijn abonnement op of niet.

RickTheDick | 03-06-20 | 12:05

Gewoon 900 jaar de cel in wegens dood door schuld.

Kaas de Vies | 03-06-20 | 12:05 | 1

Joh, zo oud worden mensen toch niet?

nope | 03-06-20 | 12:21

Mijn huisarts in Azië zegt;
Ik kan je wel chloroquine voorschrijven, maar het is in geen enkele apotheek verkrijgbaar.
De overheid heeft alles in beslag genomen voor de behandeling van corona patienten in speciale corona klinieken....

Zoezoef | 03-06-20 | 12:03

Conclusie van Ronaldo's betoog: Australië ligt niet in Azië.

Kuifje-naar-Brussel | 03-06-20 | 12:03 | 1

Holy fuck. Jij kón nog een conclusie eruit trekken?!?

overVecht | 03-06-20 | 12:38

Altijd fijn. Als je een topic na twee zinnen al niet meer kan volgen weet je dat Ronaldo weer aan het werk is geweest.

overVecht | 03-06-20 | 12:00 | 12

@Kaas de Vies | 03-06-20 | 12:06: Ah nu durf je weer? Na compleet vastgeluld te zijn.
Ik ben je smerige comment niet vergeten.
*block

DrumPiet | 03-06-20 | 12:24

@DrumPiet | 03-06-20 | 12:24:

Hebben hullie ruzie? Dat wil ik niet! Ik ben de relatiebemiddelaar van GS... Hub jommes... even de hand uitsteken en pak ik een biertje erbij voor jullie.

overVecht | 03-06-20 | 12:37

@frank4444 | 03-06-20 | 12:20:

Ik gok dat Ronalde mijn FB-profielfoto heeft uitgeprint en op het dartbord heeft gehangen... en elke keer als hij mij wil jorissen door Pritt en van Rossem een koud washandje op zijn voorhoofd krijgt en naar het dartboord begeleid wordt. Ik ben zo onaardig over hem altijd wat écht niet mijn intentie is maar Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend... respect dat hij de kritiek nog altijd als een man neemt.

overVecht | 03-06-20 | 12:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Ja, is toch duidelijk van dag 1 al ?
10 eu voor de cholorokinine of 100 eu voor een Bill Gates vaccin...

de_kale | 03-06-20 | 12:00 | 1

Al kost een vaccin maar een eurootje. WHO en regeringen sturen aan op wereldwijde verplichte vaccinaties. Dat is dan 7 miljard.
En, als het Corona virus zich gedraagt als Influenza, immers ook een mRNA virus, met dezelfde mutatie snelheid, dan moet er dus ook elk jaar een nieuw vaccin komen.
Elk jaar 7 miljard, gegarandeerd, want verplicht. Dat noem ik een verdienmodel.
https://www.businessinsider.com/bill-gates-14-billion-doses-coronavirus-vaccine-may-be-needed-2020-5

Stormageddon | 03-06-20 | 12:22

Daar zullen WHO en Gates niet blij mee zijn.
En wat te denken van de miljarden die al uitgegeven zijn aan de wetenschappers die op zoek zijn naar een kuch nieuw vaccin.

komtdatschot | 03-06-20 | 11:59 | 2

Als iedereen voor zichzelf op zoek gaat naar een vaccin om lekker de jackpot te pakken duurt het sowieso langer.
Het is sneller om de stukjes van de puzzel te verdelen over alle laboratoria over de wereld om zo snel mogelijk een vaccin te vinden, dat spaart doden, ellende en financiële schade wereldwijd. Maar zo werkt het niet want patentenjacht.
Maar Rutte kan vast wel uitleggen waarom 'ieder voor zich' ook in de geval beter zou moeten zijn.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:14

Triest hoe zelfs de medische wetenschap zo te zien wordt gepolitiseerd.

Phantomas | 03-06-20 | 11:59 | 1

Ik vermoed dat de Lancet binnenkort z'n eigen Fleischmann/Pons schandaal heeft.

Phantomas | 03-06-20 | 12:03

Wanneer HCQ in combinatie met Zink een goede remedie is tegen de gevaren van COVID-19, dan gaat de droom van Bill Gates van een jaarlijks vaccin voor 7 miljard mensen in rook op.

7 miljard maal een paar dollar per jaar is goede business. En ook Gilead, dat Remdesivir mag proberen voor $ 1400 per shot.

Nee, dan een generiek middel als HCQ. Drie euro voor een strip van 32 pillen, waar je er maar 16 van nodig hebt.

Interessant, ondertussen, blijft de herkomst en ontstaan van COVID-19. Het blijft lijken op een gefabriceerd virus. Gebouwd, misschien wel, met gebruikmaking van het plasmodium dat malaria veroorzaakt. En dat HCQ daarom zo goed werkt.

Glasgow Argus | 03-06-20 | 11:58 | 5

Volgens Luc Montagnier die de Nobelprijs kreeg omdat hij het HIV virus ontdekte is het COVID-19 virus artificieel. Het is gekweekt in een lab.

Nehemia | 03-06-20 | 13:03

@sarcastro | 03-06-20 | 12:29: Die tattoo (een soort patch van micronaalden) waar je niks van voelt zal nog wel even duren, maar het is uiteindelijk de bedoeling dat je op afstand uitleesbaar bent of je wel of niet gevaccineerd bent.

Nehemia | 03-06-20 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach weet je, dat Chloroquine is al een heel oud en beproefd middel. En omdat het zo'n oud en beproefd middel is, valt er voor de farmaceuten weinig aan te verdienen. En daarom, alleen daarom, is chloroquine ""levensgevaarlijk"". U dient gewoon braaf te wachten op het nieuw te ontwikkelen vaccin, wat minstens 100x zo duur gaat worden als chloroquine.
Gewoon je boerenverstand gebruiken, zeg ik. Ga niet mee in de gekte.
Deze jongen laat zich niet vaccineren en doet ook niet mee aan de anderhalvemetersamenleving. De anderhalfmetersamenleving en vaccinaties zijn voor risicogroepen en bange wezels.
Het is een verkoudheidsvirus for crying out loud.

VanBukkem | 03-06-20 | 11:55 | 7

@Het brein erachter | 03-06-20 | 11:59:
U ouders zullen een tijdje in quarantaine moeten. En als het aan het regeringsbeleid van 'wachten op een vaccin of medicijn' ligt dan kan dat wel 25 jaar of nog langer duren.
We hadden inmiddels al halverwege de groepsimmuniteit kunnen zitten. Dat was ook voor uw ouders het beste geweest.

VanBukkem | 03-06-20 | 12:07

@Het brein erachter | 03-06-20 | 11:59: Uw ouders van in de 80 moeten zo'n beetje uitkijken voor elk virus of bacterie, en als het lichaam het niet kan bevechten, dan was het gewoon tijd om te gaan.

JanAmsterdamEnzo | 03-06-20 | 12:09
▼ 4 antwoorden verborgen

De vraag is dan waarom de peer review zo mis heeft kunnen gaan. Wilde eerst los op de machtspositie van Reed Elsevier, maar www.thelancet.com/ Veel open access dus. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van hun interne onderzoek.

Hetkanverkeren | 03-06-20 | 11:54 | 1

Wilde net een artikel uit 1943 downloaden... iets technisch gewoon historisch interessant... $25 US. Uit 1943?!?!?

Enrique C | 03-06-20 | 14:12

De hele wereld is één grote Oostvaardersplassen. Schiet de zwakkeren af. Is allemaal natuur.

Leptob | 03-06-20 | 11:51 | 9

@kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:07: U laat mij nadenken. Wat is beter voor kind en ouders? Een kind twee jaar laten vechten tegen het onvermijdelijke einde, en daar twee jaar lang als ouders getuige van moeten zijn? Of dat een kogel plotseling aan zo'n gruwelijke situatie een einde maakt.

Leptob | 03-06-20 | 12:24

@Leptob | 03-06-20 | 12:24:
Tussen een onvermijdelijk einde en helemaal niets aan de hand zitten nogal wat grijstinten. U kunt dan vat ook wel aangeven waar de opruim-grens ligt blijkbaar.
Dus u ziet het als een gunst, menswaardig en humaan, om de onrendabelen en zwakkeren uit het leven te verlossen. Of eigenlijk gewoon een manier om van de ballast af te komen.
Ze hebben daar onder andere in Hadamar en Hartheim ooit wel iets voor gemaakt, misschien dat zo'n oplossing u aanspreekt?

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:44
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Damn, wetenschap politiek maken, dat is echt zó fout. Als had Hitler dat spul aangeprezen, dan nog hoort de wetenschap alleen uit te zoeken of het werkt. Waarheidsvinding en niets dan dat.

Kees Maf | 03-06-20 | 11:51

Potverdikke... dus Trump lult maar wat..... die zag ik niet aankomen...

kat-de-kat | 03-06-20 | 11:50 | 8
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:08

@2voor12 | 03-06-20 | 11:56:
Sommigen gaan alleen op zoek naar welk stempeltje ergens op staat, ongeacht de inhoud. Verder kijken ze niet. Al helemaal niet wie dat stempeltje erop zet en waarom ze daar uberhaubt naar zouden kijken.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:09
▼ 5 antwoorden verborgen

schreef laatst in een mail naar een vriend ver weg dat ik zo langzamerhand niet meer weet wie je mag geloven. Er zit altijd iemand achter die er beter van wil/moet/kan worden. Is het niet een overheid dan wel een groot bedrijf. Zo mooi zijn als er weer een echt onafhankelijk iets komt voor zulke onderzoeken.

Fedde71 | 03-06-20 | 11:49 | 1

Heb jij vrienden?

nope | 03-06-20 | 12:18
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 11:49 | 3

Las ook iets over de president van El Salvador "taking hydroxychloroquine".

maakjepunt | 03-06-20 | 11:49

Ja, is het nou maar een totaal niet besmettelijk griepje, of moeten we als gekken preventief pillen gaan slikken? Het gaat echt alle kanten uit hier.

John McClane | 03-06-20 | 11:47 | 2

Zoveel mensen zoveel meningen. Of bestaan alle reaguurders uit een en dezelfde persoon?

JJMS | 03-06-20 | 11:55

Ja maar Twamp..

Turbulentie? | 03-06-20 | 11:47 | 1

Orange medicine bad

P-unit | 03-06-20 | 12:10

Heeft Trump corona?
Nee.
Maar wel oud en dik, dus risicogroep.
q.e.d.

watergeus | 03-06-20 | 11:46 | 2

Het is niet te hopen dat je in de wetenschap zit.
Niet alle mensen die tot de risicogroep behoren zijn besmet.
Besmet zijn met Corona is niet hetzelfde als overlijden aan Corona.
En, stel dat alle mensen die aan Corona overlijden oud en dik zijn, dan wil dat niet zeggen dat alle oude en dikke mensen aan Corona overlijden.

Schoorsteenveger | 03-06-20 | 12:30

@Schoorsteenveger | 03-06-20 | 12:30: Dit ergert me nog het meest. Dat veel zgn. "experts" gelijk de wetenschap in pacht hebben, terwijl "we" nog niets van het virus wisten.
Het is allemaal giswerk.
Het blijkt steeds duidelijker dat de lockdown meer slachtoffers veroorzaakt dan dat het levens redt.
Maar ja , ingeslagen weg, volgend jaar verkiezingen, verantwoording nemen omdat je fout zit.
Een onontwarbare kluwen voor den politicus.

watergeus | 03-06-20 | 15:15

Ik wacht af wat Maarten Keulemans van de Volkskrant hier van vindt, voordat ik mijn genuanceerde mening geef.

Kuifje-naar-Brussel | 03-06-20 | 11:46 | 2

En niet te vergeten de alom gevierde en gewichtige wetenschapsjournalist Asha ten Broeke.

Schoorsteenveger | 03-06-20 | 11:58

Ik moet vaak afwachten hoe mijn instructies vanuit Sint-Petersburg luiden, en kan het mijzelf niet veroorloven om af te gaan op Maarten Keulemans of Asha ten Broeke.

Wladimir 1928 | 03-06-20 | 13:11

De heilige instituties, ze vallen de een na de ander om. Nu The Lancet dus.
Morgen het IPCC?

Schoorsteenveger | 03-06-20 | 11:45 | 5

Overmorgen De Televaag...

Paulzitineenkaul | 03-06-20 | 12:17

@watergeus | 03-06-20 | 11:47: Vanmorgen werd gezegd dat nu zo'n 5,5 procent van de bevolking antilichamen tegen het virus heeft c.q. besmet is. Als je dat afzet tegen het aantal doden nu en je extrapoleert dat naar een besmetting van 60+ procent. Dan had je met de 'strategie' van het RIVM ('groepsimmuniteit' nastreven zonder vaccin, zonder medicijn en zonder beschermingsmaterialen) dik over de 100.000 doden gehad.
Da's geen strategie; dat is massamoord!

Aristotalloss | 03-06-20 | 12:18
-weggejorist-
frank4444 | 03-06-20 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Langzaam maar zeker wordt the Fuck-Up ontmaskerd

Stinkend_zadel | 03-06-20 | 11:44

Zag vandaag nog een mooie critique voorbij komen: de firma heeft zogenaamd de data van 50% van de COVID patienten in heel het Afrikaans continent in handen. Althans, dat zouden ze moeten hebben, anders komen ze nooit tot de door hun vermeldde getallen. Een andere onderzoeksteam zou een jaar bezig zijn met het verkrijgen van de toestemmingen, het verzamelen van de data en het verwerken ervan, maar hen lukt het op een regenachtige vrijdagmiddag.

Jeggeworist | 03-06-20 | 11:44

OT: Geweldig debat op Politiek24. Hiddema vs Becker, tussenstand 3-0.

Peter_la_Selie | 03-06-20 | 11:43 | 2

Leuk plenair debat over de sleepwet, ook.

scorpio777 | 03-06-20 | 11:51

Het enige wat mis is met HCQ is de aanprijzing ervan door Trump. En dat mag best een paar levens kosten.

Het lijkt me dat The Lancet ook een paar medisch-ethische vragen aan zichzelf moet stellen. Bijvoorbeeld over de verhouding wetenschappers-Big Pharma.

Opmerkelijk, overigens, hoe deze industrie zichzelf weet te ontmaskeren. Ontluisterend, zelfs.

Glasgow Argus | 03-06-20 | 11:43

weer een gevalletje van TDS.......

Captain_Dipshit | 03-06-20 | 11:42 | 1

Nogal ja.
Blind voor de ogen worden ze, al die 'wetenschappers' die door hun TDS de hele geloofwaardigheid van de beroepsgroep te grabbel gooien.
En da's natuurlijk niet beperkt tot hen alleen, je ziet het overal om je heen.
Wie heeft wie er nou mee?

Gazzerop | 03-06-20 | 11:55

Snap die anti-vaxxers steeds beter.

JanAmsterdamEnzo | 03-06-20 | 11:41 | 11

@libertat | 03-06-20 | 12:55:
Waarom denk je dat? Ik ben juist liberaal en voor vrij markt. Dus als iemand begint over "money corrupts" vind ik dat vreemd op een rechtse site als dit. Maar zie dat wel meer hier dat mensen linkse argumenten brengen terwijl ze claimen rechts te zijn. Vaak omdat ze niet eens weten wat links en rechts is.

Erikjan79 | 03-06-20 | 13:14

@Kuifje-naar-Brussel | 03-06-20 | 11:53: De Corona vaccins gaan versneld de klinische fase door.

Daarnaast. Je geeft 25 jarigen ook geen griepprik. Dus waarom zal ik nu wel een Coronaprik nemen? Risico nihil op Corona OF risico onbekend op langdurige bijwerking Coronaprik.

Ik wacht wel tot ik bejaard ben en de populatie deccennia proefkonijntje heeft gespeeld.

TheBurnerMan | 03-06-20 | 13:35

@Erikjan79 | 03-06-20 | 13:14: Money corrupts heeft toch verder niet met links of rechts te maken. Zodra ergens veel geld mee gemoeid is, zijn mensen hun idealen ineens super felixbel en rekbaar. Dat bedoelde ik meer ;)

JanAmsterdamEnzo | 03-06-20 | 16:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Geweldig, mijn vertrouwen in GeenStijl is weer (een beetje) hersteld.

Jeggeworist | 03-06-20 | 11:40 | 1

Het is click-bait en onrust-promotie. Alles met het idee dat mafkees ideeën wle verder gedragen worden door de meelezende gevoeligen. Je merkt wel bij de koffie wie er in de waanideeën zit mee te lezen.

MaarFeitelijk | 03-06-20 | 14:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken