Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VERWACHT: De Grote TerrasOorlog van 2020

Dit gaat niet goed...

veel plezier

Weekvoorspelling van het 'gematigde' Buienradar (link). Als we andere weercowboys mogen geloven wordt het nog warmerder, nog zonovergotener en dik 25 plus komend UV-weekeinde. Bij de bouwmarkt is iedereen al geweest, bij het tuincentrum ook, dus drie keer raden waar Nederland heen wil met het Pinksterweekeinde. Naar HET TERRAS, dat pas op maandag 12:00 uur open gaat, onder zeer strenge en idiote voorwaarden. Denkt DE OVERHEID nu werkelijk dat DE MENSEN nóg een weekend binnenblijven? Denkt DE OVERHEID nu werkelijk dat DE HORECA zich nóg een weekend omzet door de neus laat boren? Hold your BOA's, beste Bruls. We hebben ons 9 weken voorbeeldig gedragen. Open het terras. Of anders...

AZC Horeca

Social

Reaguursels

Inloggen

De kop van het artikel staat me al niet aan!
"Terras Oorlog" waarom nou gelijk oorlog?
Blijf a.u.b een beetje beschaafd en gecultiveerd, verlaag uzelf niet tot het rioolnivo

Nikolaaz | 26-05-20 | 11:23

Wat gaan wij doen als er tussen 14 en 21 Juno niet hele volksstammen afsterven? Ik denk dat wij voor alle zekerheid als een gek nu moeten gaan testen , zodat wij vanaf 2 Juno al stijgende lijnen kunnen produceren in de diverse statistieken over het aantal besmettingen. Wellicht kunnen wij ook nog iets met de oversterfte van Mayo en Mars, onder het mom van correctie of zo, kijkt toch geen kip naar de daadwerkelijke datum, alleen de verwerkingsdatum geldt.

Het zijn maar 3 maandjes om te overbruggen, Septembrio is godzijdank weer het <strike>griep<strike> Carona seizoen. Kunnen wij weer vol op het orgel, beetje mazzel kunnen wij mooi de feestdagen in december even torpederen. Bijkomend voordeel, geen Sinterklaas gezeur.

Diepstrotje | 25-05-20 | 23:12 | 1

Zwarte Pieten worden dan vervangen door Ghanese kistdragers.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 08:17

De tweede Corona-golf komt er keihard aan.

Jannus | 25-05-20 | 22:16 | 1

Pff... Corona is niet gevaarlijk wanneer gaan mensen dat begrijpen?

Solar666 | 25-05-20 | 22:47

Enne, kan ik ook terrasruimte verhuren?

Rest In Privacy | 25-05-20 | 20:34

Of anders... Ja, zo is het. Anders dus helemaal niets. Misschien gaat Won Yip dan weer vertellen hoe het allemaal beter geregeld had kunnen en moeten worden. Ik pleit voor een tijdelijk ministerie van de horeca met Won Yip als minister en met Kim Holland als staatssecretaris. Er moet immers wel gewoon geneukt worden onder het personeel en op de werkvloer. Dat is bevorderlijk voor de teamgeest.

GeenHeil | 25-05-20 | 20:00

Horeca baasjes hebben een groot probleem, het zwart afromen van de omzet komt ze nu duur te staan. Moeilijk omzetderving aantonen van omzet die zwart in je kontzak gaat. Ook legale personeelskosten in de NOW stoppen is lastig als je zwart uitbetaald.

romario..... | 25-05-20 | 18:36 | 3

Ja tegenwoordig doe je veel zwart met iedereen die aan het pinnen is...

David000000007 | 25-05-20 | 18:58

@David000000007 | 25-05-20 | 18:58: sommige kroegen hebben gewoon gen pinautomaat. En veel mensen geven er hun zwarte cash uit. Dus dat zwarte geld is zeker nog wel aanwezig in de horeca

Joostmochtnietsweten | 25-05-20 | 19:33

De overheid is er allesbehalve rauwig om dat zulk soort horecatentjes gaan omvallen.

GeenHeil | 25-05-20 | 20:09

Het is inmiddels al lang duidelijk dat je van buiten zitten niet besmet raakt. Maar vooral van slecht geventileerde ruimtes met slechte luchtvochtigheid. Buiten is er zo goed als geen dreiging. Terras maatregelen zoals nu worden genomen zijn volkomen onzinnig. Dus geen zin in een te duur terras biertje terwijl de 1,5 meter gestapo om het hoekje staat te loeren.

Vrijhetzelaar | 25-05-20 | 18:16

Met veel minder mensen op het terras ben je wel sneller aan de beurt om je eten te krijgen. Besteld en afgerekend had je al online. Binnen 45 minuten kan je het eten naar binnen gewerkt hebben, dan heeft het personeel nog een kwartier om af te ruimen en te dekken voor de volgende klant. Zo kan je een tafel 3 x op een avond verkopen. Goede handel!

Arnold Layne | 25-05-20 | 18:07 | 2

U heeft t totale idee van de horeca nog niet begrepen of u bnt t vergeten. Rijdt u maar gwn een paar keer door de drive in.

Flow82 | 25-05-20 | 19:09

IK ga er niet heen om alleen maar te eten. Dat kan ik thuis ook wel, en sneller ook

menage | 26-05-20 | 08:55

De beleving is helemaal weg.
Hoezo gezellig als je eerst een formulier moet invullen screening en 1,5 meter en pas op lachen mag niet want dat is plezier.
Dus óf het is gewoon open en gezellig, óf ik ga wel naar vrienden of familie zonder protocollen en lijsten flikker op met je kerona

deugnietmee | 25-05-20 | 17:12 | 2

Zeiden ze ook over de kapper. Mijn kapper vraagt gewoon hoe het gaat, net als voor Corona.

Gandalph | 25-05-20 | 19:49

@Gandalph | 25-05-20 | 19:49: Mijn kapper vraagt er niet om. Wat je zegt, hij vraagt hoe het gaat uit belangstelling voor jou als persoon, niet om te checken of je carolavirus hebt

Kopieerapparaat | 25-05-20 | 23:06

Het wordt gezellig op het terras, smijten met meubilair door het korte lontje van de afgelopen intelligente lockdown. Naast het mondkapje dus ook een helm op. Viel spaß allemaal!!

Groene_pixel_man | 25-05-20 | 17:07 | 1

Ja, iedereen gaat zich netjes aan de regels houden na 10 biertjes haha. Ik sla effe over.

Rest In Privacy | 25-05-20 | 18:03

Hoop alleen dat op 1 juni de mensen een beetje de kop erbij houden en het vooral netjes houden, want al het blijkt dat deze dagen een grote golf besmettingen heeft opgeleverd agv onverantwoord gedrag dan kun je de kroeg wel tot eind van het jaar gedag zeggen dan komt de man met de grote hamer die alle horeca naar de godverdommenis slaat, maar het zal wel worden als de drank is in de man , zit de wijsheid in de fles.

Umberto die trotzoni | 25-05-20 | 16:59 | 3

*in de kan

inderdaad geen stijl | 25-05-20 | 17:15

" het blijkt dat deze dagen een grote golf besmettingen heeft opgeleverd." ... Jij geleuft ook alles

Oetiohnegentechnik | 25-05-20 | 17:23

Wat je binnenkort gaat krijgen als je een tafeltje wil reserveren op een terras: de vraag hoeveel je van plan bent te gaan besteden. Jut en lul die een kopje koffie willen drinken en daar 2 uur over doen zijn niet meer welkom. Er moet minstens 100 euro geconsumeerd worden. Misschien krijgen we creatieve belastingen opgelegd, zoals de tijdelijke huur van tafel en terrasstoeltjes, mensen-kijken toeslag, zuurstofverbruik op terras, noem maar op. Ik drink mijn wijntje wel op mijn balkon.

Toos Bevergeil | 25-05-20 | 16:01 | 3

BTW naar 108%.

Lorejas | 25-05-20 | 16:16

Een start- of een uurtarief lijken mij logische maatregelen. Ik wil best 20 euro betalen voor een uurtje op het terras, mits de service wel top is uiteraard.

PeterDriebeens | 25-05-20 | 16:35

Balkonië! Heerlijk

deugnietmee | 25-05-20 | 17:50

De horeca (van die meneer met die dikke plofkop) denkt dat de openbare ruimte van hen en voor hen is. Gratis. En ze krijgen alle medewerking van de gemeentebesturen, want die zitten al in hun zak. "Biertje, burgemeester? Nee de wijn is voor het huis, wethouder. Hee, agent, happie doen?. Gemeenteraadslid, eeh..ja, we hebben toch plaats."

dathoujetoch | 25-05-20 | 15:42 | 6

Als de horeca niet wat ruimte krijgt om het seizoen nog een beetje goed te maken, heb je straks een plein met panden eromheen met dichtgetimmerde ramen. Zeik gewoon niet over een plein waar je toch nooit komt. Gun de mensen hun terrasje.

Het brein erachter | 25-05-20 | 16:17

@Het brein erachter | 25-05-20 | 16:17: Klopt helemaal!

Dr. Worstenbroodje | 25-05-20 | 18:39

@Het brein erachter | 25-05-20 | 16:17: Zo was de Nieuwmarkt in de 80er jaren, met maar 3 kroegen. Geweldig voor mij als bewoner. Nu kon ik de deur niet meer uit vanwege al het volk.

BenPakdee | 26-05-20 | 08:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Die kneuzen met dat spatscherm, zal lekker helpen... sheeple...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 16:07

@Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 16:07: Zo'n vieze lap de hele dag voor je mond ook niet.

Rest In Privacy | 25-05-20 | 18:09

Uit eten gaan doe je nog omdat die mensen die kunnen maken die je zelf niet kan maken. Of dat je het gedoe niet wil.
Maar met corona uitgaan voor de gezelligheid om tussen de mensen te komen dat lukt nou net niet om dat men niet geacht wordt tussen de mensen te komen.

kloopindeslootjijook | 25-05-20 | 15:34

Onder deze omstandigheden gaan wij niet naar de horeca. Horeca betekent sfeer en gezelligheid en dit lijkt nergens op. Protocollen hier, protocollen daar, afstand, afspreken, vragenlijsten. Rot op.

Broadsquire | 25-05-20 | 15:29 | 5
-weggejorist-
joppo0 | 25-05-20 | 16:42

Achja in de realiteit zal het wel mee gaan vallen net zoals bij de kappers, dus heb er weer zin in!

Vackman | 25-05-20 | 17:30

In Oostenrijk gaat veel horeca alweer dicht omdat ze geen cent verdienen. Het loont niet.

Tilbabwaan | 25-05-20 | 22:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie een hoop guurders afgeven op stedelingen. Wel raar. Waarom was het voor de commie cough dan altijd bomvol in mijn stad, tot de nok gevuld met lieden van buten, tijdens grote evenementen zoals koningsdag en gaypereet? Tuin is toch beter? Schultenbrautje uit de koelkast erbij, je mag er roken en je kan zelfs je bankstel buiten zetten om erop te zitten.

Volgens mij hebben mensen in de provincie toch stiekem ergens een behoefte aan een terras of een festival van tijd tot tijd. Behalve de ekte ekte guurders onder ons dan, die komen niet van hun zolderkamertjes...

Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 15:27 | 2

Ik ben nog nooit bij zo’n “evenement” in Amsterdam geweest. Nou ja, 1 keer, bij toeval en ongepland, toen ik op Koninginnedag op Schiphol landde en de trein richting Leiden niet reed en via CS, door de stad moest. Dat was eens maar nooit weer.
En een keertje uitmarkt, maar dat was beroepshalve. En verder heb ik eigenlijk nooit behoefte aan een festival. Ook nooit gehad. De meeste waar ik ooit geweest ben waren heel erg kut.

Stormageddon | 25-05-20 | 15:50

Festival? Een grote tent met boerenrock en flink veel bier. Natuurlijk met de trekkerslep vooraf. Mag je je gayzooi houden en al die andere inclusiviteitsrotzooi idem. Ik hoef niet naar de stad. Ik hou van het platteland en alles wat erbij hoort. Onze eigen feessies.

Kopieerapparaat | 25-05-20 | 23:23

Zolang we tijdens lunchtijd op het werk allemaal binnen een half uur onze boterhammetjes naarbinnen proppen in plaats van een lunchpauze van 2 uur waar je echt iets gaat eten op kosten van de zaak...
O wacht... dat doen die stropdasfiguren al.

kloopindeslootjijook | 25-05-20 | 15:23 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 15:29: en vergeet niet dat ze per saldo rijker zijn dan wij en ook veel eerder met pensioen gaan.
Dat is zielig dus moeten we bijdragen om dat in stand te houden.

likdoorn | 25-05-20 | 15:33

@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 15:29:
Een gemiddelde werkdag in Spanje begint om 9 uur in de ochtend en eindigt om 19 uur ’s avonds. Wel een pauze van 2 tot 3 uur, die gebruikt wordt om te lunchen en een dutje te doen. Dus dan werk je 7-8 uur per dag.

kloopindeslootjijook | 25-05-20 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmm. Iedereen wil uit eten of naar de kroeg, maar er zijn te weinig beschikbare plaatsen. En daarnaast hebben restauranteigenaren en kroegbazen een slechte tijd achter de rug. Ik ben benieuwd wat dat met de prjjzen gaat doen. Mijn voorspelling: 40% meer dan de prijs van voor de crisis.

Professor Superhirn | 25-05-20 | 15:19 | 1

Iedereen?

kloopindeslootjijook | 25-05-20 | 15:25

Alleen om de horeca te steunen ga in de komende tijd naar het terras maar ik moet zeggen dat ik er op deze manier niet echt heel veel zin in heb.

osolemio | 25-05-20 | 15:06

Allemaal VVD blijven stemmen >.<

MoltisantiBeer | 25-05-20 | 15:03 | 3

Goed advies, ik volg het op.

Rest In Privacy | 25-05-20 | 15:44

Vroeger in de horeca gewerkt maar ik kon niet tegen dat spugen in het eten van VVD types.

uisge baugh | 25-05-20 | 16:07

@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 15:44: Was waarschijnlijk een sarcastisch advies richting verstandige mensen, geen doorgewinterde VVD idioten zonder ruggengraat zoals het een echte VVD-er betaamt.

Kopieerapparaat | 25-05-20 | 23:30

Ik beschik gelukkig over een heerlijk eigen terras en een koelkast lekker gevuld met heerlijke spullen en koud pils . Ik heb verder helemaal niets met terrassen die meestal bomvol zitten met luidruchtige tokkies en gillende koters waar ik helemaal niet op zit te wachten.

leo59 | 25-05-20 | 14:51 | 2

Ieder nadeel heb z’n voordeel, zou Cruyff zeggen.

Bolder | 25-05-20 | 14:53

En 4€ voor een Klein glaasje bier moet neerleggen

roeperdepoeper53 | 25-05-20 | 15:05

Even serieus, maar ik ga op een terras zitten omdat ik met vrienden, zonder gezeik bediend wil worden. Dus zitten, ouwehoeren, beetje pilsen, zonnetje zitten, chickies loeren. Dat werk. Ik betaal er ook dik voor want een pilsje in mijn tuin kost tussen de 50 cent en een euro en op het terras 4 tot 7 euro. Nu word ik als een soort paria op een barkruk gezet waarbij ik angstvallig afstand moet houden, na 2 bier al afkeurende blikken van personeel krijg en dan na 45 minuten geacht wordt plaats te maken voor de volgende. Sorry, maar niet voor de dat geld. De horeca denkt werkelijk dat mensen voor het drinken naar het cafe komen. Mooi niet. Voor de leuk. En dit is niet leuk. Ik blijf lekker in de tuin zitten. Lekker een kratje HJ soldaat maken voor de prijs van een rondje op het terras. Oh, en zolang als ik dat zelf wil.

BBRDWR | 25-05-20 | 14:42 | 6

Horeca zijn uitzuigers en hanteren woekerprijzen. En wie huilde krokodillen tranen al na 4 weken?? Juist de uitzuigers.

roeperdepoeper53 | 25-05-20 | 15:07

Goed gezegd.

Het brein erachter | 25-05-20 | 16:21

Precies, leukigheid is er op deze manier er vanaf. Je voelt je opgejaagd. Zelfde bij bouwmarkten, even relax wat bekijken gaat je daar wel over.

dennistegelwerken | 25-05-20 | 17:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker Hollands terrasje pakken.
2 Bier(doodgeslagen)en 2 rosé (waterig) .
Dat is dan 29,50. PROOST!

Henri | 25-05-20 | 14:42 | 1

Mooie deal toch? Had je maar een vak moeten leren.

MrLahey | 25-05-20 | 14:51

wat voor cijfer geeft Bui0nradar voor buitenneuqen?

timmert12 | 25-05-20 | 14:34

En straks weer allemaal klappen voor de zorg als het weer mis gaat.

The_Black_Knight | 25-05-20 | 14:34 | 2

Ja, laten we helemaal niks meer doen dan kunnen we ook niet dood, dan voelt het alleen als dood.

osolemio | 25-05-20 | 15:08

Zolang ik daar elke maand nog tegen de 150 euro voor afklets, wordt er echt niet geklapt. Zorgwerkers doen gewoon waarvoor ze betaald worden en zo hoort het ook, gewoon je werk doen. Daar hoef ik niet voor te klappen. Sommige mafklappers doen dat ook in vliegtuigen als de kist geland is. Ik verwacht niet anders van meneer de piloot die daar een dik salaris voor krijgt, mede door mij betaald.

Kopieerapparaat | 25-05-20 | 23:38

Niet zo zeiken. Koop een krat bier en ga op je balkon of in je tuin zitten. Hoe moeilijk is dat? "Of anders..." haha,, serieus? Anders wat??

inderdaad geen stijl | 25-05-20 | 14:23

Het enige doel van corona is de opstandige burger vertegenwoordigt in de gele hesjes, in Italie, salvini, in La Hollanda het boerenprotest, in Duitsland de ADF, in Spanje Fox, deze nationale sentimenten moeten we niet willen. Dit doorkruist het idee van een Europese Superstaat, de EUSSR. Dus Corona. Geen demonstraties meer want massa bijeenkomsten mag niet meer, economisch verliezen heel veel bedrijven hun financiele status, want steun Overheid die gewoon geld print en dus eist van een ieder die aan het Overheidsinfuus hangt, wat zij wel dan niet moeten doen of anders intrekken van steun. Zo zal het gaan, de burger slaapt verder tot dat het te laat is en iedereen onder controle van de EUSSR staat en censuur op internet wat al plaats vindt tegen een ieder die hier tegen in opstand komen. RIP, het eens vrije volk van West Europa.

De Evangelist | 25-05-20 | 14:20 | 6

Welnee joh. Deze crisis gaat juist tot actiebereidheid leiden. Dat wordt hartstikke interessant.

Ik denk oprecht dat het pre-coronatijdperk een beter moment was geweest om je EUSSR in te voeren. Wij zeggen toch wel weer ja. Er is genoeg pro-europa sentiment bij de radicalen. De gekkies die dat niet willen zijn te nationalistisch en daarmee buitenspel gezet. En de stille meerderheid wil eigenlijk gewoon hun eigen landje, maar te druk met lettertypes in allerlei nietzeggende beleid- en adviesrapportjes te corrigeren en lege printertoners op kantoor. Dus die laten het gebeuren. Maar nu ieders baantje op de tocht staat en Merkel en Macron nog bedacht hebben dat we onze spaarcentjes over gaan maken naar Spanje en Italie?.. Man, zelfs kantoorklerken gaan dat niet pikken.

BBRDWR | 25-05-20 | 14:50

Wat een gelul, gingen mensen dood, punt

menage | 25-05-20 | 15:58

@menage | 25-05-20 | 15:58: Ik kijk ook uit naar de tijd dat mensen niet meer dood gaan. Heb het gemist.

klaasjanhenk | 25-05-20 | 17:13
▼ 3 antwoorden verborgen

8 / 8 trouwens, voor cijferneuqers.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:16

Ik was en ben voor die lockdown die zelfs eerder en stricter had moeten zijn maar op die twee daagjes zal het niet aankomen, dit is duidelijk ambtenaren gemiereneuk, open die terrassen toch gewoon dit weekend, misschien scheelt het zelfs net een paar faillissementen.

zwellevertje | 25-05-20 | 14:04 | 3

Ze hadden het dit weekend gewoon al moeten doen. We lopen qua IC bezetting en ziekenhuisopnames voor op de gemiddelde modellen (waar de versoepeling op werd gebaseerd). Ze zijn -terecht- bang voor een massale toestroom als je het pinksterweekend voor heropening gebruikt. Dus had je een weekje eerder moeten doen. Je zag het ook in de supermarkten tijdens de lockdown het duurt even een paar daagjes voor je alles op orde hebt. Maar goed. Waarom is het niet voldoende om gewoon ff onsmettingszooi op tafel te zetten. Tafels ontsmetten en dan met 4 man aan een tafeltje zitten. Allemaal de handen gewassen en zorgen dat je niet ziek aan tafel gaat zitten. Alsof het uitmaakt of je in de tuin gaat zitten, waar je met 4+ wel mag zitten, of bij de horeca.

BBRDWR | 25-05-20 | 14:12

De datum lijkt me eerder een fiscale kwestie dan een sociale.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:14

@Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:14: Lijkt me ook oplosbaar, als je je omzet gewoon op 1 juni mag zetten. Gaat om paar daagjes.

BBRDWR | 25-05-20 | 14:53

In Oostenrijk werken idiote en strenge voorwaarden dus niet. Er komt geen kip.
En de eigenaren sluiten nu zelf omdat het niet rendabel is: www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/24/nauwe...
Kon iedereen die een beetje kan rekenen zelf voorspellen natuurlijk.
In Nederland gaat dat dus ook niet werken.

Bijtendehond | 25-05-20 | 14:03

Er zijn hier geen terrasjes, alleen maar zuipketen.

Turbulentie? | 25-05-20 | 14:03

Best treurig als je leven zo wordt beïnvloed door het wel of niet beschikbaar zijn van terrasjes, tenzij je in de horeca werk natuurlijk. Ik vermoed dat het ook vooral een probleem is onder jongeren, hipsters en mensen uit de stad.

beldewouten | 25-05-20 | 13:57 | 4

Best treurig dat u denkt te weten wat wel of niet belangrijk moet zijn voor uw medemens. Hautain geklets.

The Green*Machine | 25-05-20 | 14:25

@The Green*Machine | 25-05-20 | 14:25: tis toch geen eerste levensbehoefte, zo ja dan kun je beter naar de AA of GGZ gaan.

Satria | 25-05-20 | 14:36

@The Green*Machine | 25-05-20 | 14:25: we doen hier niet anders, knotje.

beldewouten | 25-05-20 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

In m’n tuin heb ik al dit achterlijke gezeik niet, en kan ik met zoveel volk zitten als ik zelf wenselijk acht, en ze hand, knuffel of veeg geven als ik daar zin in heb zonder de nsb of stasi in m’n nek te krijgen...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 13:55 | 6

@Not_again | 25-05-20 | 13:57: Da's waar ook, we zijn allemaal melaats en de minste of geringste aanraking lijdt tot een langzame pijnlijke dood... sommige geven zelfs corona-straling af, vandaar die anderhalve meter... zoek het uit...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 13:59

@Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 13:59:
Heeft niks te maken met melaats zijn. Wel met risicobeheersing.
Ik neem aan dat jij een autogordel draagt of een motorhelm? Kans is erg groot dat je die helm of gordel nog nooit nodig hebt gehad. Maar je draagt ze wel.
Zonder denigrerend te willen doen, maar de anderhalve meter is precies de 'veiligheidsgordel' c.q. 'motorhelm' maar tegen corona infecties. Met als bijzondere bijkomstigheid dat die gordel of helm jou beschermt maar door de anderhalve meter in acht te nemen bescherm je niet alleen jezelf maar ook anderen.
Als je het van dichtbij meemaakt dan wel zelf geïnfecteerd bent (geweest), zelfs in milde vorm, kan ik je vertellen dat de wereld er toch anders uitziet.

Not_again | 25-05-20 | 15:41

@Not_again | 25-05-20 | 15:41: Als je je beroerd voelt of ook maar vermoed dat je besmet bent, heb je niets te zoeken buiten, dan blijf je bij anderen uit de buurt... “Ja maar je weet het niet en je kunt ook besmettelijk zijn en je prima voelen...” Dat klopt, en hoe komen we dan ooit aan die groepsimmuniteit? Ik wil niet zeggen dat iedereen nou extra besmettelijk moet gaan lopen doen, maar gewoon normaal zou wel fijn zijn... En over van dichtbij meemaken gesproken, ik heb een verstandelijk beperkt familie-lid wat sinds de coronapaniek letterlijk het huis niet meer uit durft en letterlijk van de stress al het haar uit z’n hoofd trekt. Omdat iedereen alleen maar als schapen blaat over anderhalve meter en hoeveel doden er nu wel weer niet zijn verwacht ik dat de arme jongen z’n stress nog wel even houdt... en hij is maar één voorbeeld...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-05-20 | 16:44
▼ 3 antwoorden verborgen

hoop wel op een livestream ,zie ik ook is wat .bij ons in het dorp is het zo rustig

Hapselaar | 25-05-20 | 13:54

Je kunt ook gewoon zeggen dat je aan het proefdraaien bent.
Stuur je maandag iedereen een tikkie.

Piet Karbiet | 25-05-20 | 13:54

Lekker doorgaan met opjutten GS.. niet alleen stoer maar ook de garantie dat er weer een paar honderd idioten hun geboorterecht,althans.. zo zien ze een terrasbezoek) gaan opeisen 2 pinksterdag...

kat-de-kat | 25-05-20 | 13:52 | 4

@Solar666 | 25-05-20 | 14:04: Ga lekker in Brazilië wonen.. Daar hadden ze er ook zo een die het zo goed wist...

kat-de-kat | 25-05-20 | 14:21

@kat-de-kat | 25-05-20 | 14:21: voel je je niet veilig, blijf thuis. Niemand kan nu zeggen dat ie het niet wist. Niemand kan nu zielig doen als de ic vol komt te liggen en je er niet meer bij past. We zijn gewaarschuwd, wat is er toch mis met eigen verantwoordelijkheid tegenwoordig?

nietoftochwel | 25-05-20 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

In 2020 zijn terrassen voor paupers.

Binnenbaan | 25-05-20 | 13:52 | 1

U heeft een beetje reaguurdersparkinson....

Wijze uit het Oosten | 25-05-20 | 13:53

In 2020 zijn terrassen voor paupers.

Binnenbaan | 25-05-20 | 13:51 | 1

ik voorspel dat "Wijze uit het Oosten" op uw volgende tegel gaat reaguren.

timmert12 | 25-05-20 | 14:36

En ome Ab heeft met zijn vinger gezwaaid! Ik werd gisteren zwaar getriggerd door een filmpje van WNL op YouTube met de debiele titel: "Ab Osterhaus vreest voor een tweede golf als WIJ ONS niet aan de regels houden". Wat denken die mensen? Ab, knetterpositief, Osterhaus als het alwetende spiritueel leider van Nederland, die zijn schapen bestraffend toespreekt. Ab die met elke wind meewaait, zolang hij maar op tv mag.

JJMS | 25-05-20 | 13:51 | 4

De tweedeling triggert mij. Of je gelooft in bangmakerij of je gelooft de overheid. Is er nog iets tussen in?

BozePaarseMan | 25-05-20 | 13:58

Vervelend hé, feiten horen...

kat-de-kat | 25-05-20 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Dat gejank van de horeca ben ik ondertussen wel beu. Ze missen hun zwartgeld en het is altijd de zwakste schakel geweest van alle sectoren. Goede creatieve horeca-ondernemers uitgezonderd.

Ome_BW | 25-05-20 | 13:49 | 2

buiten dat ze gelijk iedereen eruit geflikkert hebben en als eerste om inlevering vakantiegeld vroegen... vakantiegeld is geld wat werknemers sparen bij werkgever.. afblijven met je poten dus..

kat-de-kat | 25-05-20 | 14:19

zo ist. net als die geile entertainment sector met jankdeejays omdat ze een kop per uur plaatjes draaien missen nu. schijnbehoeftenbeoefenaars janken natuurlijk het eerst, omdat niemand ze nodig heeft als het allen voor 1 is.

timmert12 | 25-05-20 | 14:38

Het blijkt dat ik het terras de afgelopen maanden niet nodig heb gehad. Ik kan prima zonder kennelijk. De kroeg is weer een ander verhaal, maar ook daar liep ik de deur niet plat. Nederland kan prima zonder Horeca, maar de Horeca kan niet zonder Nederland. Als straks de 2e golf Corona komt, stroomt het bloed pas echt door de straten en is 70% van alle Horeca naar de kloten, "mark my words"!

pibasso | 25-05-20 | 13:47 | 8

Nederland kan prima zonder kerken, winkelcentra (1 winkel is zat), festivals, parken, al die supermarkten (wederom 1 us zat), eigenlijk kan alles wel weg behalve wat boeren, 1 supermarkt, 1 kledingwinkel en een Pia Lijkstrarecyclecentrum. Gezellig land zo, doen we het allemaal voor!

5611 | 25-05-20 | 20:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou GS, een leuke tip. Volkskrant-recensent Arjan P. op non-actief gesteld wegens een soort van Me Too-affaire. Volkskrant heeft ook berichtgeving hierover gecensureerd. Aldus De Telegraaf.

Rest In Privacy | 25-05-20 | 13:47 | 2

De tekst onder de foto heb ik even gemist. Sorry.

Schriever | 25-05-20 | 13:47

Een kwestie van tijd voordat het aantal besmettingen weer zal oplopen.
Ook in China is het virus niet weg.

spamzuiger | 25-05-20 | 13:42 | 8

@Lupuslupus | 25-05-20 | 13:52:
Ik geloof niet dat er angst heerst, wel realiteitsbesef:
dit virus is er en gaat voorlopig niet weg, het zal afzwakken en waar het de gelegenheid krijgt ook weer oplaaien. Het is een smeulend vuur.
Op een effectief vaccin wacht inmiddels de hele wereld,
tot die tijd blijft het een kwestie van bedachtzaam blijven.

spamzuiger | 25-05-20 | 14:07

Lekker binnen blijven jij dan. Deuren op slot, gordijnen dicht en de hele dag Corona nieuws volgen.

luto333 | 25-05-20 | 16:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Toen net voor 16 maart het mooie weer begon moest alles dicht. Alle feestdagen die we dit jaar gehad hebben, maar we niet/nauwelijks hebben kunnen vieren, hadden prachtig weer. Het zal me daarom niks verbazen dat het weer half juni zal omslaan en we 3 maanden pleurisweer zullen krijgen, en de feestdagen volgend jaar weer in het water zullen vallen.

XverderNix | 25-05-20 | 13:42 | 3

Wat half juni betreft, zou kunnen. Kan u in ieder geval verzekeren dat het eind augustus ergens hondenweer zal zijn, das het namelijk al zo'n 20 jaar rond mijn verjaardag.

normanius | 25-05-20 | 13:55

Geen enkele reden om daar nu al over in te gaan zitten. 'De mens lijdt dikwijls t meest door t lijden dat hij vreest maar dat nooit op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen dan God te dragen geeft'. Denk aan de rijke man die zei 'morgen' nòg grotere schuren te willen bouwen om zijn oogst in op te slaan. Hij kreeg als antwoord 'gij dwáás! In déze nacht zal men uw ziel van u afeisen'. Geniet van elke dag alsof het je laatste is.

Lupuslupus | 25-05-20 | 13:59

Ah, zijn dan de suikerfeesten weer voorbij?

Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:06

Klik ik op het plaatje voor de tetten... Krijg je een grafiek.

Twisted_Faith | 25-05-20 | 13:41 | 2

Moet jij nog naar Geenstijl voor tetten? Zielig.

observer59 | 25-05-20 | 13:45

Tja, ik weet het.. Het is ernstig gesteld met mij.

Twisted_Faith | 25-05-20 | 13:48

Ik open mijn terras voor die reaguurders die zin hebben, als tegenprestatie dient u zich ook te bemoeien met het vermaken van mijn kinderen. Ben zo ongeveer wel door mijn ideeën heen, als dit nog veel langer duurt, overleeft het huis het niet.

GKJP | 25-05-20 | 13:41 | 8

Ze moeten het zelf oplossen, zij vervelen zich. Laat ze 20 dingen opzoeken die ze zouden kunnen gaan doen en zeg dat als ze niet met ideeën komen dat u dan 20 huishoudelijke taken voor ze bedenkt.

osolemio | 25-05-20 | 14:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik sla alvast over de komende weken. Is weer een tafeltje extra voor de idioten die zich als criminelen willen laten behandelen voor een glas bier.

JJMS | 25-05-20 | 13:40

Jaja, het is mij wat. 2 dagen later op een terras 5 euri neerleggen voor een lauwe cola. Lekker stampvoeten om die onrechtvaardigheid.

filosofem | 25-05-20 | 13:38

/ot
Muts: nos.nl/artikel/2335023-minister-slach...

Ga eens bij de aardbeientelers, aspergestekers en al die biodiverse groothandelaren kijken. Wel de slagers vanwege vlees, maar niet de groenteboeren wegens de groenlinkse gedachte dat we allemaal maar vega moeten worden?

Jos Tiebent | 25-05-20 | 13:38 | 5

@normanius | 25-05-20 | 13:50: ze werden verdacht door de sociale omgangsvormen tussen medewerkers, niet tussen dode koeien en varkens. Nog steeds zitten de plukkers met 18 in een busje hoor.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:01

Over drie weken krijg je het bericht dat het virus overspringt van benzineauto's naar electrische voertuigen.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Rellen voor een drankje van 4 euro, nou nee.

Pluisbaard | 25-05-20 | 13:37 | 2

Vier euro? Waar is het nog zo goedkoop?

2voor12 | 25-05-20 | 13:41

Kan je nagaan hoe vaak ik er vertoef.

Pluisbaard | 25-05-20 | 14:04

Heb een groot terras (met overkapping en (pauper infrarood verwarming) hier in de tuin staan. Nog nooit gesloten geweest en stukken goedkoper. Je zou maar afhankelijk zijn van zo'n horeca terras als je drie hoog achter woont.

nietsdoenerT | 25-05-20 | 13:37 | 1

Ja en wat moet je dan, als je drie hoog achter woont (zoals ik)?

PearlJamie | 25-05-20 | 17:48

We moeten niet naar een terras, we mógen. De zon schijnt, we hebben onze gezondheid en we kunnen wat verteren. Noem mij een simplist, maar ik zie geen reden tot klagen.

MickeyGouda | 25-05-20 | 13:37 | 1

Mooi

Bodomchild5 | 25-05-20 | 13:47

Kom gezellig op het terras een coronaatje pakken.
Opa' s en oma's zijn al dood dus mij kan niks gebeuren.

Schadenfreude | 25-05-20 | 13:34

Primarktas vol met Hertog Jan uit gekoeld blik in alufolie, 1 halve liter bestellen voor 8 euro en dan lekker blijven bijvullen uit eigen voorraad vanachter een krant. Kijken hoe lang ik het volhoud.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 13:32 | 4

U gunt de horecagelegenheid niet een beetje omzet ?

Wijze uit het Oosten | 25-05-20 | 13:35

@Wijze uit het Oosten | 25-05-20 | 13:35: echt supergraag. Alleen baal ik er als een stekker van dat uitgerekend zij genaaid worden door een niet bewezen 1.5m maatregel. Mijn tip zal ongeveer 4x zo groot zijn.

Jos Tiebent | 25-05-20 | 13:58

Lol en dan een beetje mensen kijken!
Genieten

deugnietmee | 25-05-20 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ze doen net of het virus zich aan de kalender houdt. Er is voor de volksgezondheid geen enkele reden om de terrassen niet al op zaterdag te openen omdat het pas maandag precies 1 juni is. De spreiding over het gehele Pinksterweekeinde geeft ook nog eens als voordeel dat liefhebbers drie volle dagen hebben om weer eens buiten op een terras te zitten. Dit voorkomt spitsuur en ruzie op de maandag als iedereen daar tegelijk wil neerstrijken.

Zonder erg | 25-05-20 | 13:31 | 5

Het gaat ook niet om de volksgezondheid. Het gaat om pietluttigheid/gezichtsverlies om af te wijken van een eerdere beslissing.

Weet u nog: eerste persco om 17.00 uur: "om 17.30 uur moet de horeca dicht".
Naast het feit dat deze actie een enorm paniekvoetbalgehalte (lees: achter de feiten aanlopen) laat zien, blijkt hier een enorme starheid uit. Ze hadden toen ook een dagje kunnen wachten.

Maytheforcebewithyou | 25-05-20 | 16:23

@Jimmydepimmy | 25-05-20 | 13:53: Dus de beheersbaarheid en handhaafbaarheid is beter in de hand te houden op een maandag, dan op bijvoorbeeld een zaterdag??

Maytheforcebewithyou | 25-05-20 | 16:26

Als het mooi weer is maandag, gaat dit een enorme puinhoop worden.

5611 | 25-05-20 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kamikazepiloot | 25-05-20 | 13:29 | 3

Ja stoken is in dit geval niet goed maaa,r de overheid had ook best een klein beetje meer vingerspitsen gevoel kunnen hebben door de terrassen gewoon zaterdag 12:00 te laten openen. Dit is echt een beetje zieken van een janlul regering.

jan huppeldepup | 25-05-20 | 13:27 | 1

Een beetje zieken?

observer59 | 25-05-20 | 13:47

Zoals Won Yip gisteren al zei in WNL: 'Er moet (MOET) een grote sanering komen van horeca in Nederland, sowieso. Dit kan niet langer zo doorgaan op een gezonde basis....

Zeiss | 25-05-20 | 13:27 | 2

Er moet inderdaad een grote sanering plaatsvinden in Nederland. 2 eigenlijk. In de politiek en in de Media.

observer59 | 25-05-20 | 13:48

"Privatisering van openbare ruimte". Zucht.

MrLahey | 25-05-20 | 13:26 | 3

Is wel zo, straks kan je alleen nog via smalle paden tussen de terassen door lopen omdat alles afgezet is.

2voor12 | 25-05-20 | 13:39

Hmmm lekker 0.2 liter cola drinken a 2,75. Letterlijk 2 slokken. Dat is omdat de horeca zo vreselijk gastvrij is.

John McClane | 25-05-20 | 13:25 | 6

Ik werk in de horeca. Mensen zoals u zijn de allerergste. Ze bestellen een thee bij me, en gaan dan vervolgens aan m'n kop zitten zaniken dat ze bij de supermarkt twintig theezakjes voor EUR 1,20 kunnen kopen, en dat kokend water "niets kost". Lazer alsjeblieft een eind op! Niemand dwingt je tot iets! Koop een anderhalve literfles cola, ga ergens op een bakje zitten en zuip 'm op tot de bodem! Of beter nog, begin je eigen café, en ga daar fijn kopjes thee verkopen à 20 cent per kopje, en glaasjes cola van dertig cent! Succes!

Rhenium | 25-05-20 | 13:42

@Rhenium bedankt voor de tips!

harrievanzanten | 25-05-20 | 13:50

Nou met die attitude van je ga ik inderdaad lekker op een bankje zitten. Eppie de Barkleppie.

Lorejas | 25-05-20 | 16:21
▼ 3 antwoorden verborgen

De halve liters schultenbrau smaken mij best voor het huis op de stoep, hep ik geen duur terras met een hoop poe ha en dikdoenerij voor nodig.

Miezerig | 25-05-20 | 13:25 | 7

@jan huppeldepup | 25-05-20 | 13:35:
Voor het huis zitten is bij grootstedelijke bakfietsyuppen inmiddels ook helemaal hip.

Spring Bruissteen | 25-05-20 | 13:41

@Spring Bruissteen | 25-05-20 | 13:41:
Uiteraard niet met Schultenbrau maar met Vedett.

Spring Bruissteen | 25-05-20 | 13:49

Hoogeveen?

[[[Mad.doC]]] | 25-05-20 | 14:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Wil je in een cafe een biertje willen drinken met je vrienden. Dan moet je eerst een account aanmaken bij het cafe. Vervolgens mag je gedurende een half uurtje in het cafe aanwezig zijn.
Een vriend tegenkomen op straat en dan spontaan afspreken om wat te gaan drinken is er niet meer bij.
Als jij je account aanmaakt dan moet je ook al je gegevens achterlaten.
Om een half uurtje in een cafe te kunnen zijn.
Mensen vinden dit normaal.

luto333 | 25-05-20 | 13:24 | 9

@MrLahey | 25-05-20 | 14:05: Ik word moe van mensen zoals jou met je in kontgekruip bij van Dissel en consorten. Ga eens is zelf nadenken.

luto333 | 25-05-20 | 16:22

@MrLahey | 25-05-20 | 13:28: Er is een crisis gemaakt van iets dat het niet had moeten zijn. Dat jij dat zelfs al niet begrijpt, is werkelijk te triest voor woorden. Ga verdomme een keer op zoek naar de echte cijfers en onderzoeken, in plaats van het herkenbare en opzichtige RIVM geouwehoer wat nergens op slaat. Die gasten weten nog steeds niet hoe ze hiermee om moeten gaan maar proberen wel nuttige idoten onzin voor te houden met statistieken die totaal niet kloppen en kunnen kloppen. Als je zelf ook maar enige kennis had over virussen of uberhaupt een vaag medisch inzicht, dan spreek je niet over een crisis... Als je jezelf afhankelijk hebt gemaakt van de hysterische MSM hersenspoeling maar niet weet wat er echt gebeurt nu, snap je er echt helemaal geen donder van. Paniekzaaien kan iedereen, maar even echt jezelf verdiepen zal wel teveel moeite zijn. Waarom ook nuance als je het domme crisis gelul lui kan rond diarreren... goedkoop en lui is het. En maar rond blijven toeteren over crisis... Als je denkt dat corona het ergste is op dit moment, moet je eens opletten waar we over een jaar zijn. Als je dan je oogkleppen af hebt that is...

Acar_ketimun | 25-05-20 | 18:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Als ik de reaguursels zo lees, verkeert het merendeel nog steeds in staat van lethargische hypnose.

Zbrodj | 25-05-20 | 13:24 | 3

Precies!!
We zijn allemaal geRastatgerostelliet met protocollen.
En als je dat niet goed doet dan krijg je van een boa een prent van € 390,-

luto333 | 25-05-20 | 13:30

Ho ho. Een gemiddelde GS-tegelaar komt nooit zijn zolderkamer af, dus terrasbezoek is niet echt een eerste levensbehoefte.

Maytheforcebewithyou | 25-05-20 | 16:15

@luto333 | 25-05-20 | 13:30: wees nog blij... binnenkort grote kans dat die BOA's wapenstokken, pepperspray, flashbangs en een 6mm krijgen. Want het zijn zulke gebalanceerde handhavers der wet. Ook al kennen ze die zelf nauwelijks uit het hoofd. Geeft vertrouwen in de toekomst, en nu is het ideale moment zoiets erdoorheen te rommelen. En dan zegt men, oopsie we kunnen nu niet meer terug hoor, wet is wet. Terwijl dat bullshit is want alles kan teruggedraaid worden en alles kan kapot.

Acar_ketimun | 25-05-20 | 18:38

Maar te hopen dat het geen tachtigjarige oorlog gaat worden...

Toetsenbordcomplex | 25-05-20 | 13:24

Ik ga gewoon op het terras zitten. Achter het huis, met halve liters Weißbier voor € 0,80, bratwurst en lamskoteletjes op de barbecue, met uitzicht over een ontspruitende moestuin. Niemand doet me wat en geen last van anderen.

Jullie wilden in de stad wonen, nou... dan woon je daar toch lekker en ga je fijn maandag op het terras met 5 euro per 0,35 liter chemisch Belgisch witbier op het terras (+ 10 euro Corona-toeslag), en 40 euro voor een bordje met 3 schamele varkenskoteletjes met slappe friet en dito slablaadjes met fritessaus ipv mayonaise.

Wat de Corona-crisis vooral aantoont: “de stad” als ‘succesvol’ woon- en leefconcept is voorlopig eventjes voorbij.

Stormageddon | 25-05-20 | 13:24 | 8

Het hebben van een tuin gaat nog eens groot worden.

aflaatverkoper | 25-05-20 | 13:50

@pielemuisje | 25-05-20 | 13:36:
In het “oude normaal” misschien. Hoewel ik het toen ook al geen succes vond. In het nieuwe normaal is het voorbij. Nu eventjes met de noodmaatregelen, maar er komt nog veel meer ellende aan. De stad wordt onbetaalbaar. De mensen die het kunnen betalen verlaten de steden nu al. Wie blijft zal de doorlopende gemeentelijke lasten en infrastructuur moeten gaan ophoesten. Berg je maar voor de gemeentelijke belastingen in de steden voor de komende jaren. De kosten lopen namelijk gewoon op het “oude normaal” door, met veel minder draagkrachtige inwoners die kunnen bijdragen.
En ondertussen gaan de MKB’ers failliet. Leegstand in winkels. Alleen de too big to fail grote winkelketens kunnen blijven en krijgen staatssteun, want “vitaal voor de samenleving”.
Dit is nog maar het begin.

Stormageddon | 25-05-20 | 14:00

@Stormageddon | 25-05-20 | 14:00:
Ik ben 'bang' dat je gelijk hebt. De grote steden zijn reeds verloren en raken in verval. Daar kan je hooguit enkel nog hoofschuddend naar kijken.
Toch zie ik mezelf nog wel de waterpolitie eruit varen en luidkeelks "Allahu Akbar" roepen. Tijdens het gebed natuurlijk.

aflaatverkoper | 25-05-20 | 14:53
▼ 5 antwoorden verborgen

De planning is om zaterdag met de boot aan te leggen aan een caféterras aan het water op een prachtige gracht in 020 welke dan eigenlijk dicht is. Stoeltje pakken en met een pot bier lekker te gaan zitten. Dan eens kijken wat er gebeurt.

aflaatverkoper | 25-05-20 | 13:22 | 8

@Spring Bruissteen | 25-05-20 | 13:48:
Ja maar, die plotselinge sprong naar Utrecht oude gracht gaat me niet lukken ;-)

aflaatverkoper | 25-05-20 | 14:00

@MrLahey | 25-05-20 | 14:08:
"iedereen" is nogal overdreven. Het zijn slechts enkelen waar ik wat minder liefde voor voel. Een beetje gevoel voor show mag toch wel?

aflaatverkoper | 25-05-20 | 14:56
▼ 5 antwoorden verborgen

In besloten bierkelders wordt op dit moment het terrassenvraagstuk besproken met inachtneming van de gewenste sociale afstand van 1,5 meter. Also.

pielemuisje | 25-05-20 | 13:22

Een beetje alcoholist drinkt zijn drank voor de deur van de supermarkt.

Reebensteeltje | 25-05-20 | 13:22 | 2

In de supermarkt, beginneling.

Mr_Natural | 25-05-20 | 13:28

Wie begint zijn eigen kroeg, heeft altijd bier genoeg.

goldsammy | 25-05-20 | 15:34

Lekker belangrijk, dit.
Neem liever de bejaarden- en verpleeghuizen eens op de korrel. Die mogen vanaf vandaag weer bezoek ontvangen, maar schuiven de zaak voor zich uit omdat het allemaal heel complex is (bullshit, daar hebben ze twee maanden over mogen nadenken) en e.a. daarom "gefaseerd" en gespreid moet worden ingevoerd.
Vertel dat aan mijn moeder die haar demente echtgenoot zo graag weer eens wil zien, een man die doodongelukkig is zonder haar dagelijkse contact en de hele dag klaagt dat hij naar huis wil.
Niets ten nadele van het hardwerkende personeel uiteraard. Maar het feit dat je wel weer naar de kapper mag (zonder mondkapje, hoezo 1.5 meter afstand?) maar zelfs met de beste bescherming nog niet een verpleegkliniek mag betreden, is te absurd voor woorden.

Leipniz | 25-05-20 | 13:22

Ach, welke maatregel in deze Coronaellende van onze roverheid was wel zinnig...

Wijze uit het Oosten | 25-05-20 | 13:21 | 5

@Makemyday! | 25-05-20 | 13:37: Maatregelen zijn door de overheid genomen, niet zozeer door de zorg. Bezuinigingen in de zorg zijn toch net een ander verhaal.

Not_again | 25-05-20 | 16:06

@Natte Washand | 25-05-20 | 13:43: Zeker, liever dan ziek en rijk...

Not_again | 25-05-20 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wordt lastig voor de BOA's.
BOA: 'De mensen op uw terras zitten te dicht bij elkaar, kunt u daar iets aan doen?'
Serveerster: 'Momentje, mijn collega komt zo bij u.'

Mr_Natural | 25-05-20 | 13:21

Vrees dat op de terrassen ook het in all inclusive resorts populaire handdoekje leggen geïntroduceerd gaat worden.

Spring Bruissteen | 25-05-20 | 13:21

Lekker de boel ophitsen. Het lijkt De Joop wel.

oldandwise | 25-05-20 | 13:19

Vind het echt heel rot, maar de horeca zonder terras kan het voorlopig wel schudden, niemand gaat ergens eten met dit soort maatregelen die alle sfeer wegzuigen. Noodzakelijk, maar ook niet meer de moeite waard.

Ik laat wel wat bezorgen, kan ik tenmiste normaal blijven doen.

menage | 25-05-20 | 13:19 | 4

@menage | 25-05-20 | 15:56:
Een plastic zakje of een doos aanpakken is lichamelijk contact? Ze dragen hier al geen handschoenen meer en die verpakking hebben ze toch al aangeraakt. Kun je het net zo goed aangeven. En hier komen ze met een auto en zijn ze al wat ouder. In wat voor achtergebleven gebied woon jij?

Bijtendehond | 25-05-20 | 18:28

@Bijtendehond | 25-05-20 | 18:28: "En hier komen ze met een auto en zijn ze al wat ouder. "

Centrum Utrecht nog nooit iets bezorgd met de auto. Altijd scooters. Welke stad bezotgd er nu pizza of japans met de auto???? Je kan in de binnenstad helemaal nergens heen met een auto.

En het zal em een reet roesten of hij het neerzet of ik het aanpak. Lichamelijk contact was niet letterlijk. Maar het zit in een plastic zak. Lekker boeiend, geen Corona krijgen heb ik liever., Die fucking 2 seconden. Fooi krijgen ze al niet meer tegenwoordig, dat zit er al in.

menage | 26-05-20 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben benieuwd hoelang mensen nog meegaan met deze waanzin.
Steeds meer mensen die meegaan met het nieuwe abnormaal van onze overheid.
George Carlin zei het al: Governments don't want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation.”

luto333 | 25-05-20 | 13:18

Voor Amsterdam een ramp. Daar zitten ze normaal de hele dag op hun reet op een terras te wachten tot hun fonds, subsidie of uitkering binnen is. Je hebt uitzonderingen. Die kunnen niet naar huis omdat het illegaal onderverhuurd is.

Premier Trutte | 25-05-20 | 13:18 | 2

Ik hoor Rutte nog roepen:
Ik ben er voor mensen die iets van hun leven willen maken.

luto333 | 25-05-20 | 13:21

@luto333 | 25-05-20 | 13:21: Hij is nu meer van: 'Ik ben er voor de mensen die toch wel dood zouden gaan"

Premier Trutte | 25-05-20 | 13:23

Nog even en dat wuhanvirus komt niet uit china maar van de horeca.

van stampij | 25-05-20 | 13:17 | 2

Vergeet de boeren niet, ook harstikke schuldig!

PhallusDominus | 25-05-20 | 13:19

Ja en je kunt mbv 5G, van het wuhan-chinezenvirus genezen.

jan huppeldepup | 25-05-20 | 13:23

Ga dan. Met z’n allen. Lekker op elkaars schoot. En verhalen vertellen. Echt interessant. Zuiplappen. Blijf buiten.

RickTheDick | 25-05-20 | 13:17 | 1

Neehé, ge blijft in uw kot!

Toetsenbordcomplex | 25-05-20 | 13:25

Hum, dit lijkt meer een opruiende tekst van GS zelf,
dan een weergave van maatschappelijke verontwaardiging.
@Pritt neem vanmiddag ff een lekker koude Corona. Komt allemaal goed.

hotmint | 25-05-20 | 13:17

Vroeger, toen ik nog een klein Naturalletje was, waren terrassen voor de mensen die geen geld hadden om binnen te zitten.

Mr_Natural | 25-05-20 | 13:17 | 1

Hele hordes mensen zijn tijdens hun opvoeding gehersenspoeld. Dat gebeurt nog steeds overigens.

aflaatverkoper | 25-05-20 | 13:19

Wat mij betreft mogen alle dikke 70 plussers naar het terras hoor. Als ze nu niet ziek worden, worden ze wel ziek van de vaccinatie, dus gun ze nog even wat plezier.

keikoud | 25-05-20 | 13:16 | 3

Meh, de kans dat je besmet raakt in de buitenlucht is nihil, en dan nog moet je net die ene gast op de 8500 vinden die op dat moment besmettelijk is. Als je hem dan eindelijk gevonden hebt moet je hem ook nog vriendelijk vragen of hij zo vriendelijk wil zijn om je vol in het gezicht te blaffen. Pas dan heb je corona.
Wanneer dringt de realiteit omtrent de wijze van besmetten (door aerosols in slecht geventileerde ruimtes zoals ov, discotheken etc.) eens door tot de onwetenden?

Computer_says_no | 25-05-20 | 13:24

@Computer_says_no | 25-05-20 | 13:24:
Nihil... niet zomaar alles nablaten. Als ik met mijn corona snotneus een bier ga afhalen aan de bar zit dat virus op die plek voor 2-3 uur. Op een goede dag grijpen er zo 30 mensen in die 's avonds weer lekker naar huis gaan en 7 dagen later allemaal weer lekker naar werk.
Tel uit je winst.
Alvast bedankt,
C.O. rona.

goldsammy | 25-05-20 | 14:46

@goldsammy | 25-05-20 | 14:46: als je een corona snotneus hebt, dan blijf je sowieso thuis en ga je niet naar een terras. Of denk je god te zijn en er je eigen regeltjes op na te houden? Jij gaat dus mensen willens en wetens besmetten?

Acar_ketimun | 25-05-20 | 18:30

Niks mis met thuis zitten. Ik ben de horeca onwend en mijn bankrekening is gewend. Sowieso kan ik die 2 dagen nog makkelijk volhouden. Wil toch wel even aankijken wat de cijfers doen. Ben er al redelijk van overtuigd dat buiten veilig is, maar wacht de schapen even af die dit massaal gaan testen voor me.

Als we nu de teugels laten vieren komt het virus deze winter nog heftiger terug en is er geen kantoor/kroeg meer open.

TheOneTruth | 25-05-20 | 13:16 | 3

Heeft u een wetenschappelijke onderbouwing voor de claim dat het virus in de winter heftiger terug komt?

normanius | 25-05-20 | 13:26

@normanius | 25-05-20 | 13:26: kijk de grafiek van 1918 maar eens terug. Hoeft niet zo te gaan, maar kan wel.
... en dan zijn de apen zuur, of rapen gaar of zijn we in de wortels gelogeerd. (of hoe ze dat ook noemen)

goldsammy | 25-05-20 | 14:41

@normanius | 25-05-20 | 13:26: binnen = besmettingen extreem hoog. Geldt ook voor griep normaal. In de winter is iedereen binnen met circulerende lucht, plus luchtvochtigheid zorgt ervoor dat virussen zich sneller verspreiden.

Als je daarvoor nog een wetenschappelijk onderbouwde test nodig hebt, moet je even je boerenverstand laten nakijken ;)

TheOneTruth | 25-05-20 | 17:27

Het is ook zo facking autistisch om op een maandag de horeca te openen, puur alleen omdat dat toevallig op 1 youknow valt. Tijdje terug, toen het nog normaal was, was de meeste horeca juist dicht op maandag of dinsdag. Knal gewoon die vrijdag alles open. Die drie dagen gaan geen verschil betekenen voor het virus, maar aanzienlijk voor horeca-land!

Timide_Aso | 25-05-20 | 13:16 | 2

Of, maandag geeft ze een betere kans geleidelijk de maatregelen en systemen te testen die ze bedacht hebben, zodat het in het weekend beter gaat. Het is facking autistisch als je dat niet inziet :P

TheOneTruth | 25-05-20 | 17:29

Misschien heb je al meegekregen dat het maandag 2e Pinksterdag is?

5611 | 25-05-20 | 20:26

Dat gaat weer een terrazzia worden in Amsterdam.

Premier Trutte | 25-05-20 | 13:16

Een terrasje pakken wordt zoooo overschat. Dik betalen voor je consumptie alleen maar om “er bij te horen”.
Kan je op Facebook zetten hoe leuk je het wel niet had.

NoMoreMrNiceGuy | 25-05-20 | 13:15 | 4

@PhallusDominus | 25-05-20 | 13:17: Jemig... zit je daar in je eentje, te wacht tot het vrijdag is en de preutse-mooi-plaatjes voorbij komen. Beter op een terras gaan zitten en echt vlees scoren.

Premier Trutte | 25-05-20 | 13:21

@Premier Trutte | 25-05-20 | 13:21: Het enige vlees wat ik scoor op een terras is een mixed grill en die kosten al gauw 25,-. Nee, dank u.

PhallusDominus | 25-05-20 | 13:27

@PhallusDominus | 25-05-20 | 13:27: Ja, dat is al koud voordat het je tafeltje raakt dat vlees en onderweg ff iedereen er overheen hoesten. En net als je een hap neemt dat irritante 'wilt u nog iets drinken"

Premier Trutte | 25-05-20 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Een volk wat alleen maar schreeuwt om met hun kont op een terras te zitten pronken om daar een kapitaal te betalen voor een consumptie die nauwelijks een paar centen kost en daar alle gevaren op de koop toe wil nemen mag je best als verloren beschouwen.

dik van alster2409 | 25-05-20 | 13:15 | 4

Het geeft studenten bijbaantjes. Die zitten nu armoedig thuis. En goed voor de economie.

Middensteun | 25-05-20 | 13:27

Hear, hear!

Montgomery Burns | 25-05-20 | 13:44

Als onze voorouders bij een griepepidemie in een hol waren gekropen liepen wij nog steed in lendedoeken. Dan was er geen reformatie geweest, geen Republiek en gouden eeuw, enkel slavernij onder een meedogenloze vorst. Het is een schande dat de huidige generaties Nederlanders (en daarbuiten) zo laf zijn.

vansuyle.com | 25-05-20 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt wel of Robbie Jenson hier aan het woord is. Hij heeft nog T-shirts te koop met Stop the Lockdown. Succes ermee.

ik_wacht_niet | 25-05-20 | 13:14

50.000 euro boete met een overheid die het tot in je graf najaagd, ondernemers zijn niet zo gek.

Miezerig | 25-05-20 | 13:14

Ik sta mijn plaatsje graag even af aan mensen die het inderdaad niet meer trekken. Nog genoeg te doen in de tuin.

Graaisnaaiert | 25-05-20 | 13:13

Waarom maakt iedereen zo'n drukte over terrasopening. Het is gewoon stoken.
Geheid dat twee weken later er extra aanwas in de ziekenzorg zal zijn, met overlijdens zeker daarbij.

MaarFeitelijk | 25-05-20 | 13:13 | 7

@BozePaarseMan | 25-05-20 | 13:16:
bron: technisch praatje van v Dissel afgelopen week.
Japie en zijn mensen hebben de wijsheid in pacht aldus Rutte en menig reaguurder dus dan moet het wel kloppen dat je buiten geen risico loopt.

normanius | 25-05-20 | 13:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerst maar even afwachten of de horeca geen prijsverhogingen gaat doorvoeren. Dat trucje hebben ze bij de invoering van euro ook al eens toegepast.

BozePaarseMan | 25-05-20 | 13:13 | 4

@normanius | 25-05-20 | 13:18: In DL was al een restaurant die het dubbele rekende maar hier ga je het ook krijgen.

BozePaarseMan | 25-05-20 | 13:21

Reken maar dat alles een stuk duurder wordt, niet alleen de horeca.

Pluisbaard | 25-05-20 | 13:39

Dat gaan ze hier ook doen. Of de prijzen omhoog, of een extra terrastoeslag. En ik geef ze geen ongelijk. Als je anders 100 man/vrouw/whatever op je terras had die allemaal een tientje per uur omzetten, en nu 30 man, dan zul je die 700 euro per uur ergens vandaan moeten halen om de kosten te dekken. Sowieso heb je minder personeel nodig, dus dat scheelt, maar dan ben je er niet. De huur en vaste lasten lopen gewoon op het “oude normaal” niveau door. Dus tja, dan moet het uit de opbrengst komen. En dat kan door de prijs per consumptie te verhogen, of een toeslag per bestelling voor het bezet houden van plekje op het terras.

Dat betekent dat dan de hoeveelheid per bestelling omhoog gaat (zodat die toeslag maar 1x betaald hoeft te worden) en dat is dan weer goed voor de omzet of dat mensen veel korter op het terras zitten met 1 bestelling en dus de doorloopsnelheid van het terrastafeltje hoger wordt. De dynamiek van een terras gaat er zeker door veranderen.

Stormageddon | 25-05-20 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal om 70+ te beschermen, die massaal naar buiten lijken te komen tijdens deze quarantaine. Gewoon lekker naar de supermarché, lekker keuvelen met elkaar en lekker buiten blijven zitten.
Dit zijn controle maatregelen, kijken hoe ver ze kunnen gaan en of we er in meegaan.

HaatAth3ist | 25-05-20 | 13:12 | 1

Ja hebben ze speciaal een ouderenuurtje ingevoerd bij de supermarkt, komen ze massaal op vrijdagmiddag de supermarkt bestormen.

Moonwarrior | 25-05-20 | 13:23

Nee, nee en nog eens nee. De lockdown is geen straf en je krijgt dus ook geen 'strafvermindering' door je netjes te gedragen.

dezakloper | 25-05-20 | 13:12

Achterlijk volk dat niet kan thuiszitten. Zelfs luie Spanjaarden mekkeren er niet zoveel over.

Henk de Vries2074 | 25-05-20 | 13:11 | 3

Nee die cashen dadelijk een dikke check uit Brussel, die lachen zich kapot.

Moonwarrior | 25-05-20 | 13:23

Nee, die hebben allemaal een dikke lap grond en zwembad.

Pluisbaard | 25-05-20 | 13:40

Mwah. In Madrid gingen toch best wel veel mensen de straat op om tegen de maatregelen te mekkeren. Meer dan hier in elk geval.

Eagle0511 | 25-05-20 | 14:37

Ik kijk het wel even aan en pak komend weekend gewoon mijn eigen terras..... succes aan degenen die wel gaan......

Fatwabuster | 25-05-20 | 13:10

Dance monkey

rein9576 | 25-05-20 | 13:09

Ik zit zeker ook op het terras.
En wel mijn eigen terras in de tuin. In tegenstelling tot de andere terrassen is de bediening prima, de sfeer goed en de prijzen normaal.

2voor12 | 25-05-20 | 13:09 | 2

En niet te vergeten....... een zelf gekozen gezelschap

Fatwabuster | 25-05-20 | 13:10

@Fatwabuster | 25-05-20 | 13:10:
Inderdaad. En reken maar met al die maatregelen dat er veel agressie zal zijn en vechten om een stoel. Laat mij maar lekker thuis zitten.

2voor12 | 25-05-20 | 13:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl