Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Massagraven op New Yorks Hart Island

We kennen gezelligere eilanden.

Hart Island (maps), naast Rat Island, naast The Bronx. 1600 meter lang, 530 meter op z'n breedst. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog voor het eerst gebruikt als begraafplaats, en inmiddels de laatste halte van meer dan een miljoen Amerikanen, waaronder duizenden AIDS-slachtoffers (wiki). Tegenwoordig zouden er per week zo'n 25 John Doe's (onbekenden) begraven worden door "low-paid jail inmates", maar die krijgen inmiddels meer bezoek dan wie dan ook lief is. "New York City officials have hired contract labourers to bury the dead in its potter’s field on Hart Island as the city’s daily death rate from the coronavirus epidemic has reached grim new records in each of the last three days." Het is onduidelijk om hoeveel coronaslachtoffers het precies gaat, maar "it was probable some of the recent burials include those felled by the coronavirus". Het dodental in New York staat inmiddels op 7.067 en zijn er 159.937 besmettingen, waarvan 4.504 ernstig. Knap van China hè, dat de cijfers in Wuhan zo laag bleven...

Reaguursels

Inloggen

Filmpje van The Guardian, deshalve een erg hoog "tuurlijk,joh"-gehalte.

Als Jesse Klaver met Linda Voortman zou copuleren, en het resultaat daarvan opgevoed zou worden door Rob Jetten, dan nog zou dat resultaat bij een sollicitatie als verslaggever bij The Guardian afgewezen worden vanwege 'niet links radicaal genoeg'.

a9b2b1 | 11-04-20 | 00:43

Zijn er niet beelden van een groot veld in Iran wat tot begraafplaats werd "omgebouwd"? Waar iedereen een apart graf (niet groot) met een aanduiding krijgt? En was dat geen schande want mullahs en zo?

Arachne | 10-04-20 | 21:07

In China hadden ze mobiele ovens om "troep" te verbranden, toch?

Maar werden er voor die tijd daar ook al niet New Yorkers massaal begraven omdat niemand ze meer kende? Dat was toch al daar? Dus: klopt dit wel?

Jan, Leiden | 10-04-20 | 20:00

Dit is gewoon weer fake news. In New York wordt dit al 150 jaar gedaan. Nu in het nieuws om mensen bang te maken. In Amerika werkt dit al niet meer. De meerderheid daar weet nu dat de MSM grotendeels fake news brengt. Is een propaganda verlengstuk van de DemonRats. Maar hier in Nederland trappen de mensen er weer massaal in.

Regnerus | 10-04-20 | 18:40 | 6

@captainobvious | 10-04-20 | 18:42: Geen argument en enkel een ad-hominem. Een typische reactie van een "iedereen is gelijk (behalve als je een andere mening hebt)" linksfacsist.

unshift | 10-04-20 | 19:07

Ah, dacht het al.

Jan, Leiden | 10-04-20 | 20:01

Eens, deze begraafplaats wordt gebruikt voor mensen die geen nabestaanden en of geld hebben voor een begrafenis. En met zoveel corona doden in NY, zou je verwachten dat de ziekenhuizen daar overvol zijn... Ik zou zeggen zoek op Twitter #FilmYourHospitals en je zult alleen maar filmpjes vinden van lege ziekenhuizen waar niks te doen is, lege test locaties en ambulance die geparkeerd staan, van de in de media getoonde chaos is niks te zien.. Bizar

EKROY | 10-04-20 | 20:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland heeft de US als bevrijders altijd geidealiseert en propaganda deed de rest.
Heel wat gezien van de US in tijden dat het daar goed ging en vond het toen al een derde wereldland, waar de rijken in een bubble op drijven.
Maar gezien het hier net zo gaat worden, zou ik liever daar leven, als ik geen banden had. De natuur heeft meer te bieden.

MistaRazista | 10-04-20 | 18:38 | 2

Kan je die banden niet op marktplaats zetten? Geintje. Ik zou kiezen voor een plek ergens rond Bakersfield of Round Rock. Maarja ook vele banden.

Mopar | 10-04-20 | 19:04

@Mopar | 10-04-20 | 19:04:
Het is moeilijk kiezen.
Ik zou in Arizona belanden. Sedona. Of elders in de 4 corner area.
Als hobby de petrified forest bestuderen.
Maar Florida heeft ook zijn charme.

MistaRazista | 11-04-20 | 01:55

Wat kost een begrafenis in de USA?
Kunnen mensen die (tijdelijk) daar begraven worden ( of de nabestaanden) een normale begraving / crematie niet betalen?

Is dit nog nieuws? | 10-04-20 | 18:18

Gisteren beelden gezien van vele kilometers lange files, werkloos geworden Amerikanen in de auto, in de rij voor de voedselbank. Gaaf land toch, die Joe S of EE onder Ome Doon...

Zenzeo | 10-04-20 | 18:16

Dat de WHO China zo indekt zegt genoeg. WHO is in principe opgericht door de Rockefellers en de grootste sponsor is Bill and Melinda Gates foundation die al jaren in het openbaar pleiten voor depopulatie om, hoe kan het ook anders, de planeet te redden. Hij steekt ook ontzettend veel geld in het ontwikkelen van een corona vaccin. Noem mij achterdochtig maar zo een versneld ontwikkeld vaccin ga ik niet zonder na te denken in mij laten spuiten.

Voorspelling: China gaat als schoolvoorbeeld gebruikt worden hoe een corona crisis aangepakt moet worden. Er gaat dan geconcludeerd worden dat het in Europa en Amerika zo uit de hand liep omdat we niet dezelfde strategie konden toepassen. Oplossing is dan natuurlijk nog meer privacy inleveren voor het grotere doel, een controleerbare samenleving zodat de 'grootste crisis sinds WWII' zich nooit meer kan herhalen. Denk aan volg apps, drones met gezichtsherkenning, persoonsgegevens in een AI database, social credit systeem zodat mensen de regels niet overtreden. Oftewel de dingen die in China al gebeuren. Net als met 9/11 (terrorisme in het algemeen) wordt iedereen via de media ontzettend bang gemaakt zodat de politiek vervolgens met de oplossing kan komen, meer inbreuk op je persoonlijke privacy, zodat die ontzettende crisis nooit meer kan gebeuren. Totdat zulke machtsmiddel in de verkeerde handen komen, dan gaan we ons nog eens afvragen waarom we zoveel rechten hebben afgestaan om een relatief kleine dreiging te voorkomen. Wie had vroeger gedacht dat het legaal zou zijn dat de overheid je kan hacken en je gegevens aan buitenlandse inlichtingendiensten kan geven zonder dat je daar weet van hebt. Natuurlijk super veilig opgeslagen net zoals uw gegevens bij de belastingdienst, UWV etc..

Misschien denk ik wat onheilspellend maar 1 ding is zeker, de politiek en regerende macht gaan een slaatje slaan uit deze crisis. Dit is zojuist op financieel gebied al gebeurd met de EU steun pakketten.

SchichtigeSpicht | 10-04-20 | 18:10 | 1

Helemaal waar. Dank u.

Arachne | 10-04-20 | 21:04

Hoezo John Doe's begraven, elke New Yorker zonder geld komt daar te liggen.

dejuistevraag | 10-04-20 | 17:51

Zo groot is dat eiland niet. Een miljoen personen werden begraven op Hart Island. Dan moet na een tijdje de knekelput ook vol zijn. Of wordt dat nog kleiner gemaakt ergens.

kloopindeslootjijook | 10-04-20 | 16:47

NYC is een wereldstad met 8.500.000 inwoners, geen dorp zoals u in NL gewend bent.
Er sterven jaarlijks zo'n 150.000 mensen, da's meer dan 400 per dag.
Op Hart Island beland je als je identiteit niet te achterhalen valt of niemand het lijk opeist om je te begraven binnen 30 dagen (nu tijdelijk terug gebracht naar 14 dagen). Deze onfortuinlijken bestaan voor het grootste gedeelte uit daklozen, zwervers en wappies, welke door hun levensstijl waarschijnlijk een grotere kans lopen covid-19 op te lopen.
Daar naast is het inmiddels staand CDC beleid in NYC om covd-19 als cause of death op een death certificate te kalken, zeker bij deze groep. Sectie wordt niet verricht, zelfs geen test op covid-19.
Ben eigenlijk verbaast dat er maar 40 werden begraven gisteren.

H-van-Tussenbroek | 10-04-20 | 16:35 | 2

Klopt helemaal wat je zegt.

linkgrafzooi | 10-04-20 | 18:49

Precies ja. Er worden overal overlijdensverklaringen ingevuld met Covid 19 als doodsoorzaak. Men neemt aan, het is mogelijk, het zou kunnen zijn. Overal wordt er met de cijfers gerotzooid.

Waarom? De economie is platgelegd en de bevolking zit in quarantaine. Dat kun je niet verkopen als het aantal doden laag blijft. Kijk eens waar de aandacht naar uit gaat. Geld, profileren (politic, medici, bn-ers), macht (verkiezingen volgend jaar). Never let a good crisis go to waste.

Arachne | 10-04-20 | 21:02

Die cijfers van de liegebeesten in China kloppen niet. Iedere idioot weet dat.
China wil het beste jongetje van de klas zijn. Ten koste van de feiten, ten koste van het milieu, ten koste van klokkenluiders, ten koste van Europa, ten koste van Amerika, ten koste van duurzame produkten, ten koste van je leven en je gezondheid en je vvmu, ten koste van alles. Kinderachtig.
Ik heb liever een cibeest dan een liegebeest.

SIogra | 10-04-20 | 16:22 | 1

En de cijfers van het rivm kloppen wel, haha

T.R.U.M.P. | 10-04-20 | 19:17

Nou dat China de cijfers laag heeft gehouden is niets knaps aan, zij hebben een onfeilbaar poltiek systeem. De CCP (Chinese Communistische Partij) is de voltooiing van de politieke evolutie en Xi Jinping de onfeilbare leider. China gidsland... Trek in vleermuizensoep met een bijgerecht van propaganda, nu.

ratelaar | 10-04-20 | 16:12

Waarom doen mensen vaak alsof ze in New York wonen als ze het omschrijven?

beldewouten | 10-04-20 | 16:09 | 1

Ja dat. En waarom is het zo belangrijk om iets van die stad te weten? Ik zou er nog niet begraven willen worden.

Cepalislam500mg | 11-04-20 | 09:01

"Knap van China hè, dat de cijfers in Wuhan zo laag bleven..." Laten we toch alles wat Cinees is in de ban doen; Die lui liegen altijd, verschepen bergen rotzooi deze kant op (inclusief Corona dus), hebben Middeleeuwse omgangsvormen met dieren, en dat eten is ook niet te kanen...

canis lupus | 10-04-20 | 15:47

"Knap van China hè, dat de cijfers in Wuhan zo laag bleven..." @Geenstijl: Daar kunnen wij ook wat van. Buitelandse wetenschappers zijn onder de indruk dat wij ze net zo laag weten te houden. En dat zonder ministerie van propaganda.

jaozeejtie | 10-04-20 | 15:13 | 1

Hear hear!

John Dough | 10-04-20 | 17:30

Mensen trap hier nou niet in. Het is een hoax. Trump zei het zelf.

Proud Infidel | 10-04-20 | 14:57 | 2

Deugpunt!

piloot47 | 10-04-20 | 15:05

O werkelijk? Doe eens een linkje naar beelden waarop hij dat zegt dan

Gen. Maximus | 10-04-20 | 15:48

Daar had Fema een paar jaar geleden speciale kampen voor gebouwd die werden afgedaan als een Conspiracie?

Tishetnetnie | 10-04-20 | 14:45 | 1

Daar en overal in de USA. m.youtube.com/watch?v=IAoteD-J9eA
Inclusief enorme voorraden en productie van bodybags.
Maar die waren toch voor orkanen en overstromings en ander 'klimaat' gedoe.

grapo | 10-04-20 | 15:17

Ha, ik wilde de naam van die alu hoedjes vetklep Robert J. posten icm een reactie maar dat is nu bij voorbaat al "not allowed content" haha.

zwellevertje | 10-04-20 | 14:42

Die 25 per dag zijn nu best wel erg, maar veel schokkender vind ik die 25 per week die daar zonder Corona al zo ondergeschoffeld worden. Dat zijn dus alleen al in NY 1.350 mensen per jaar die om financiële redenen zonder fatsoenlijke begrafenis in een sleuf geshoveld worden! Wat een barbaars land!

Azijnist | 10-04-20 | 14:20 | 12

@theo-is-dood | 10-04-20 | 15:10:
Logisch. De VS hebben de VN opgericht om de wereld een beetje onder controle te houden. Duitsland moet meebetalen vanwege haar oorlogsverleden. Het was Duitslands schuld immers dat de VN opgericht moest worden.

JanVergoor | 10-04-20 | 15:32

@theo-is-dood | 10-04-20 | 15:10: En daarom dekt de VS Israël altijd in de veiligheidsraad. En kon Nikke Haley, VS ambassadeur (hoewel ze zich voortdurend met Israël bezighield) zich als een dominatrice gedragen en slecht verhulde dreigenmenten uiten.

De VS zijn doodsbang hun hegemonie over de wereld kwijtraken. Om de macht te verwerven, te behouden en uit te breiden, betalen ze . Je kunt het een investering noemen. Kijk maar naar de NAVO. Ze betalen het meeste en krijgen daar veel (macht, beslissingsbevoegdheid, vrijwaring) voor terug.

Arachne | 10-04-20 | 20:52

@JanVergoor | 10-04-20 | 15:32: Ze hadden het Morgenthau-plan kunnen uitvoeren of het boek Germany Must Perish van Th. Nathan Kaufman of How Many World Wars van Maurice Leon Dodd kunnen volgen. Gelegitimeerd duitsers afmaken en laten creperen. Dan had de VN niet nodig geweest.

Arachne | 10-04-20 | 20:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Mompelt iets over griep.

Miezerig | 10-04-20 | 14:16 | 6

@Nehemia | 10-04-20 | 14:34:
Er is later weinig hekserij meer geconstateerd in Salem. Dat dan weer wel.

JanVergoor | 10-04-20 | 15:33

Gewoon een griepje, heb ik ook gehoord

Het brein erachter | 10-04-20 | 16:15

Heb het ook gehad. Stelde weinig voor, Als je niet rookt niet zuipt en niet van een uitkering leeft,,zal je er weinig van merken.

T.R.U.M.P. | 10-04-20 | 19:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Dystopisch. En tekenend voor de ongelijkheid in dat land. Maarten van Rossem, Amerika kenner, heeft het uitstekend verwoord. Hij zei dat Amerika gemaakt is voor rijken, dat als je geld hebt, een fantastisch land is. Hij zei ook dat je als gewone werknemer, lees iedereen die een salaris ontvangt, je in ieder Europees land beter af bent. Ik denk dat hij daar eenvoudigweg gelijk heeft. Als ik deze beelden zie. Hoe onwaardig je dan aan het einde van je leven afgedankt wordt. Vreselijk.

Bigi Bana Boy | 10-04-20 | 14:13 | 4

@niemand specifiek | 10-04-20 | 14:20: congresswoman* niet Senator zie ik nu

niemand specifiek | 10-04-20 | 14:21

@niemand specifiek | 10-04-20 | 14:20:
Nee hoor, wat ze uiteindelijk kreeg was dat het testen gratis is.
De behandeling is niet in het uiteindelijke ja van dr. Baardmans opgenomen.
En serieus? "Als je nieuws uit Amerika volgt".... dat filmpje was, in het licht van de huidige toestand in de VS, een eeuwigheid geleden.

JanVergoor | 10-04-20 | 15:39

Niet heel veel anders dan in Zuid Afrika

MisterMr | 10-04-20 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

ideaal om er daarna groentjes op te kweken.

(zal al ook wel weer niet goed zijn. )

Lt-Kol Kilgore | 10-04-20 | 14:06

Is cremeren geen optie? Of de ruimte in sturen en kijken of de buitenaardsen je weer levend terugsturen?
Of is dat filmpje alleen maar in scene gezet om de massa-hysterie wat meer aan te wakkeren.
Groeten van Ik, Jan Cremeer

Premier Trutte | 10-04-20 | 14:05 | 5

Als er dergelijke aantallen doden zonder familie/geld/verzekering in Nederland zouden zijn, dan worden ze door Rob Jetten persoonlijk in een biomassacentrale geflikkerd. Dan leveren ze in elk geval nog een paar kW/h stroom. (Pas nadat de nog bruikbare onderdelen door Pia Dijkstra zijn weggesneden natuurlijk.)

Stormageddon | 10-04-20 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie vertelt de Amerikanen nu, dat zo'n massagraf in NY niets voorstelt in vergelijking met de massagraven die veroorzaakt werden door Amerikaanse democratiemissies in het MO?

WirMachenMusik | 10-04-20 | 14:04 | 6

@Knufter | 10-04-20 | 14:18: Wat middelbare opleiding betreft heb ik het moeten doen met merendeels leden van de Sociëteit van Jezus als leraar. En mijn eerste universitaire studie deed ik grotendeels naast een voltijdse baan als kapitalistenknecht in de reclame. In Havanna aan de Waal dat wel, waar toen de Frankfurter Schule doctrine in volle bloei was, maar waarvoor ik robuust immuun bleek. En Amerikaanse vrienden heb ik in een mate dat ik je met een gerust hart kan verzekeren dat ik geen generieke Amerikanen-hater ben. ;-)

WirMachenMusik | 10-04-20 | 14:41

@Knufter | 10-04-20 | 14:18: Ik gokte op een beleidsambtenaar bij Binnenlandse Zaken die powerpoints maakt over 'Integratie en participatie beleid in de Aandachtswijken' maar zelf nooit in b.v. mijn wijk Feijenoord zijn gezicht laat zien. 'Haha, in onze wijken zou dit nooit gebeuren'. Nee, maar het is niet jouw afdelinkje dat het verschil maakt

BASinnic | 10-04-20 | 14:53

Als de Amerikanen dat al aan zouden willen nemen, dan stellen ze dat de massagraven in het MO noodzakelijk zijn want terrorisme, jihad enzovoorts.
Amerikanen zijn moreel hoogstaand en dus is goed.

Arachne | 10-04-20 | 20:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is een interessante website: hartisland . net over Hart Island.

Guillermo | 10-04-20 | 14:03

Belgie +325.

Piet Karbiet | 10-04-20 | 14:01 | 1

Maar daar zijn dan wel ook de niet geteste coronadoden in verpleeg- en bejaarden-tehuizen bij. Vandaag zou het CBS overigens het geschatte aantal van dat soort (niet door het RIVM meegetelde) doden in Nederland updaten.

WirMachenMusik | 10-04-20 | 14:08

Misschien omdat New Yorkers wat meer overgewicht hebben en geen frisse lucht ik heb er een keer 5 dagen rond gewandeld met mooi weer ik dacht op dag 5 dat ik doodging wat een Gore lucht en stank.. en met 10000 mensen op elkaar zitten op 1 km2 is ook niet alles natuurlijk. 8 miljoen inwoners valt me nog mee dat ze niet meer besmettingen hebben.

97,677,159
obese people in the U.S. right now
Dus kunnen nog wel wat dooien bijkomen in de US of A alleen al aan obesitas dames en heren..
info
$ 110,274,772
weight-loss spending today
info
57,745,317
Americans on mental illness drugs
info
39,100,794
Americans taking antidepressants
info
10,424
suicides this year
info
13,899
deaths caused by prescription drugs this year in the U.S.
info
333,570
abortions in the U.S. this year
info
8,687
deaths in traffic accidents this year
info
4000 moorden zag ik ook nog..

David000000007 | 10-04-20 | 14:01 | 3

U bent nog niet bekend met Dharavi (Calcutta).

Guillermo | 10-04-20 | 14:05

Dikke mensen zijn meervoudig de l*l. Het virus blijkt zich goed te hechten aan vet in longen. Buikvet geeft ontstekingsstoffen af. Buikvet verstoort het immuunsysteem. Obesitas geeft ademhalingsproblemen omdat vet de borstkas verstijft. Ondertussen roepen de aardappelboeren op om meer patat te eten.

Gezonde_Roker | 10-04-20 | 14:10

Het is 14:00. Tijd voor de dagelijkse covid-19 bodycount van het RIVM.

keestelpro | 10-04-20 | 14:01 | 4

ben benieuwd welke cijfers er nu weer zijn goedgekeurd door de politiek

putinisyourfriend | 10-04-20 | 14:04

Het lijkt een beetje op die 'steun' en 'weerstand' verhalen van technisch analysten op de beurs. "Ja de koers gaat de steun testen - oeps de koers is door de steun heengegaan" en een dag daarna "de koers gaat de weerstand testen - ach, nou is de koers opeens door de weerstand gegaan". En maar lijntjes trekken en koffiedik kijken.

Knufter | 10-04-20 | 14:07

RIVM legt de lat steeds lager: "De cijfers van de afgelopen dagen passen nog steeds bij het beeld dat de verspreiding van COVID-19 langzamer verloopt dan wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn"

beniknouzoslim | 10-04-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden ze geen mooiere plek kunnen uitzoeken voor deze arme zielen. Natuurlijk merken de doden en hun naasten (die zijn er blijkbaar niet meer) er zelf niets van, maar ik vind het wel respectloos van de Amerikaanse overheid om zo'n trieste plek aan te wijzen als massa graf voor deze arme slachtoffers.

Quasimodo | 10-04-20 | 14:00 | 2

Het maakt zo'n plek daardoor juist weer bijzonder.

Rotterdammert1965 | 10-04-20 | 14:10

Van de gemiddelde Nederlandse lopende band DELA crematie word ik ook niet vrolijk

theo-is-dood | 10-04-20 | 15:14

Er zijn diverse methodes om met lijken om te springen. Mij mogen ze best naar een dierenvoedingfabriek brengen. Hey Pia, kan jij hier iets mee?

Leptob | 10-04-20 | 13:57 | 3

Arm beest dat jou te eten krijgt...

HoerieHarry | 10-04-20 | 14:00

Is zo'n vleesmarkt in China ook goed?

Eric Newby | 10-04-20 | 14:22

Verse Leptob in zoetzure saus,

Lt-Kol Kilgore | 10-04-20 | 14:32

Natuurlijk zal er onderraportage zijn in China, maar dat is overal wel zo. Wat een feit is is dat ze daar de allerstrengste lockdown ter wereld hebben gehad, zeker in Wuhan. Beelden van mensen die tegen hun wil naar isolatiecentra worden gesleept, enzovoort. Dus dan kun je wel een effect verwachten. Westerse media, vooral Fox News, zijn gewoon jaloers en teleurgesteld dat autoritaire dictaturen als China beter kunnen dealen met zo’n virusuitbraak dan ‘vrije Westerse landen’.

Nappa | 10-04-20 | 13:56 | 4

We zullen de 200.000 uitreizende Chinezen met chinees nieuw jaar maar even vergeten?

Rotterdammert1965 | 10-04-20 | 14:11

Ik vond vooral die beelden van twee torenflats interessant.. waar 's avonds nog vijf appartementen in verlicht waren en waar het in de rest voor altijd donker bleef.
oops.

DatInternetDingetje | 10-04-20 | 14:34

De chinezen hebben gewoon de rest van de wereld een tijdje voorgelogen over dat “griepje” en daarom kon het zich zo vlug verspreiden

Captain_Dipshit | 10-04-20 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

De enige relevante vergelijking is aantal doden per miljoen. Nederland 140. VS 50.
www.worldometers.info/coronavirus/
Dwergstaatjes Andorra, San Marino en St Maarten niet meegerekend staat NL op plaats 5 in de wereld qua meeste doden.
Dát is nog eens een inconvenient truth

beniknouzoslim | 10-04-20 | 13:53 | 5

Ha ha, dat China weer met +1. Come on.

Piet Karbiet | 10-04-20 | 14:05

@Feynman | 10-04-20 | 13:56: Eh, bullshit. Inmiddels staat de teller in mijn huis op +/- 15, ben alweer wat uurtjes terug uit m'n nachtdienst. Zodra er symptomen zijn bij een bewoner (verhoging, overmatig hoesten etc.) wordt er "gewoon" getest. Kost soms een beetje overtuigingskracht vanuit de verpleging (zo wilde de arts iemand niet testen omdat ie geen verhoging had maar wel veel aan het hoesten was, bleek later positief...), maar wat je hier beweert is gewoon onzin.

Schapenjager | 10-04-20 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar toen Trump een inreisverbod vanuit china instelde, was hij de grote racist.

SicSeb | 10-04-20 | 13:53 | 1

yep, ook omdat hij het China virus noemde. terwijl we ook de Aziatische griep, Boliviaanse koorts, Ebola, Duitse mazelen, Japanse encefalitis, De Hongkong-griep, de ziekte van Lyme, het Marburg-virus, het Middle East Respiratory Syndrome (MERS), Pontiac-koorts, Rift-koorts, Spaanse griep, Venezolaanse koorts en het West-Nijl-virus als naam zijn. Spaanse griep was waarschijnlijk een verkeerde benaming. Het is mogelijk afkomstig uit Kansas. Maar het benoemen van Spaanse griep is nooit een reden geweest om Spanjaarden te haten. Er zijn ook geen aanwijzingen dat de namen van een van de andere ziektes tot toenemend ‘racisme of vreemdelingenhaat’ zouden inspireren of oproepen wel om Trump te bashen.

Rotterdammert1965 | 10-04-20 | 14:16

massagraven . geen goed plan . bloedfontijnen. niet leuk.

newray | 10-04-20 | 13:52

Het dodental in New York STAAT staat inmiddels op 7.067, in NYC op 4.778.

perfect-number | 10-04-20 | 13:50

Ja, want in een onderontwikkeld land wordt zomaar ergens een massagraf gegraven en vol lijken gegooid... man, man, man. Wat een klinklare #fakenews!

Eagle_Eye | 10-04-20 | 13:49

Toch wel vreemd dat ze voor een griepje een massa graf gaan aanleggen. Zal wel de schuld van Trump zijn.

jan huppeldepup | 10-04-20 | 13:48 | 5

@Bigi Bana Boy | 10-04-20 | 14:16:
Omdat het hier per gemeente gemiddeld om een paar per jaar gaat. Met de aantallen van NY nu zou het ook in Nederland op exact dezelfde wijze gaan.
Maak je geen illusies.

Stormageddon | 10-04-20 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh. Maar eh... het was toch maar een griepje? Is toch allemaal niet zo erg? Moet daarvoor nou de hele samenleving op slot en de de heilige economie naar de kloten worden geholpen? En bovendien, dit zijn toch allemaal mensen zonder familie, waarschijnlijk toch allemaal zwervers, onrendabelen, bejaarden en ongezonde dikkerds. En heel veel negers natuurlijk, want Corona is ook nog eens discriminerend en racistisch. Good riddance.
www.youtube.com/watch?v=xBxk3OP61_0
(Maar je mag het Chinees virus noemen, want dat is racisme. Of zo.)
Dus net als de 2000 personen overstrefte per week in Nederland, dat zijn natuurlijk ook allemaal obese bejaarden en andere onrendabele zwakkelingen. Zo erg is dat allemaal niet. Vast niet. Want eh... ach, het is maar een griepje. Al die maatregelen zijn volkomen debiel.

Let wel, dit is niet mijn mening, ik “parafraseer” Kuifje, Berbaar, Van Oef, Witte Willem, Antiquerulant... (en al die andere VVD webcare medewerkers). En parafraseren mag van de rechter, weten we sinds twee weken.

Stormageddon | 10-04-20 | 13:47 | 16

@Stormageddon | 10-04-20 | 14:02:
Juist ja, toen Trump een inreisverbod voor China instelde en tegelijkertijd zijn vrienden uit het VK van harte welkom heette, terwijl het daar net was geëxplodeerd. Toen ja.

Superior Bastard | 10-04-20 | 17:34

@Superior Bastard | 10-04-20 | 17:34:
Orange Man Bad!

Stormageddon | 10-04-20 | 18:47
▼ 13 antwoorden verborgen

Doet Brabant het beter dan NY ?

beniknouzoslim | 10-04-20 | 13:45 | 1

Brabant doet het, hoe dan ook, altijd beter dan elke andere plek.

Het brein erachter | 10-04-20 | 16:22

Goh, gister plempte iemand dat bericht, kreeg er meteen de reactie "hoax" achteraan, maar zo zien we maar weer, in sommige landen is het erger dan we denken. Doet Rutte het vooralsnog zo slecht nog niet, al kan het gezien Duitsland duizend maal beterrr.

Abject | 10-04-20 | 13:44 | 5

@jan huppeldepup | 10-04-20 | 13:51: Eens.

Lupuslupus | 10-04-20 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zit ook een positieve zijde aan dit verhaal waar bijna de herald wereld voordeel van heeft : Het is niet onze president …….
Kom je daar effe goed mee weg ……..wow

nietoptimistisch | 10-04-20 | 13:33 | 9

@nietoptimistisch | 10-04-20 | 13:33 Toch gek dat al het deugvolk met het schuim op de lippen staat zodra het over Trump gaat - is toch inderdaad niet onze president?

Goldfinger | 10-04-20 | 13:54

@Lupuslupus | 10-04-20 | 14:00:
Ik luister echt het hele jaar door kerstmuziek! Vind het prachtig, de traditionele melodieën!

letopuwzaak | 10-04-20 | 19:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja eh je moet ze érgens laten tenslotte. Dit is toch gewoon netjes? Lullig dat het zo moet maar, het is zeker niet de eerste keer en ook zéker niet de laatste keer dat dit soort taferelen te zien zijn. Nu betreft het het 'rijke westen' en schiet iedereen in een kramp. Dit gebeurt zo vaak ergens op de wereld, alleen niet zo vaak in New York. Dus dan is het ineens 'erg'. Of de arme sloebers nou massaal het loodje leggen aan een virus in New York, of het zijn de arme sloebers in een Afrikaans hellhole die massaal sterven aan gebrek aan vreten of de zoveelste kloteoorlog.

Maar voor dat laatste zijn we wél immuun geworden.

Macroglossum | 10-04-20 | 13:33 | 3

Nou nee daar zijn we niet immuun voor geworden maar dat zijn wel zaken waar met goede wil iets aan te doen valt. Zo een virus als er geen medicijnen zijn of een vaccin heel weinig.

Zapata10 | 10-04-20 | 13:40

@Zapata10 | 10-04-20 | 13:40: Maar die goede wil is er helemaal niet joh. En nooit geweest ook. Dus ja, ik ben daar wel degelijk immuun voor geworden. Mensen sterven nu eenmaal als rátten, altijd, overal. Zal ook altijd zo zijn.

Macroglossum | 10-04-20 | 13:53

@Macroglossum | 10-04-20 | 13:53: Natuurlijk maar dit komt er extra bij. Want waar mensen als ratten sterven in oorlogen en aan honger krijgen ze dit er ook nog bij.
In bijvoorbeeld Jemen kon het wel eens een dingetje gaan worden. Ook zij gaan in al hun shitzooi een oversterfte krijgen.

Zapata10 | 10-04-20 | 14:04

5.100 doden in week 14 in NL waarmee een droevig nieuw all-time record is gevestigd.

Rennieflox | 10-04-20 | 13:31 | 7

@Zapata10 | 10-04-20 | 13:50: Ik denk dat dmv ziekte juist de "eerlijkste" weg is. Zo wordt op een natuurljke wijze bepaald welke bloedlijnen doorgaan en welke niet. En ja, als ik of mijn familie er ook bij zit dan is dat jammer maar helaas.

Zeebonkus | 10-04-20 | 14:00

@Zeebonkus | 10-04-20 | 14:00: Een loterij heeft niets met eerlijkheid te maken. En al helemaal niet de staatsloterij. Dat terzijde. De natuur bepaalt helemaal niets, de schlemiel loopt het op omdat hij/zij toch naar die productiehal moet of naar de kantoortuin terwijl de poenige lieden het uitzingen ver weg op een luxe eiland.

Zapata10 | 10-04-20 | 14:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij de Chinees krijg je altijd meer dan dat je op kunt, zo is het met het aantal doden: het zijn er gewoon veel meer.

Dutch_Holland | 10-04-20 | 13:30 | 2

jij ben zeker ook al 30 jaar niet meer onder je hunnebed vandaan gekomen?

vokfeez | 10-04-20 | 14:05

Ja fijn dat China waar niet iedere dode geteld wordt als dat de partij niet uitkomt en bovendien passende donoren om belangrijker mensen te redden voldoende voorhanden zijn en dat een gruwelijke verklaring heeft.

Arne Appelmelk945599 | 10-04-20 | 13:27 | 13

@Wiebenick | 10-04-20 | 14:07: ja over 27 weken dus 352 doden als oversterfte per week. Nu zitten we op 2000. Lijkt me nogal een verschiletje.

Zapata10 | 10-04-20 | 14:09

@Arne Appelmelk945599 | 10-04-20 | 13:34:
" the comprehensive DNA and tissue typing of around 15 million Uyghurs since 2017, there is no reason to believe that they are not becoming the next victims of China’s grisly organ trade. Already, the Tribunal report details evidence that the Saudi Arabian government is paying for its citizens to travel to China where there is a pool of “halal” organs available on demand."

Zo, ze blieven geen haram organen, da's voor ons eigenlijk wel een geruststelling, ik vraag me echter af wat er binnen de moslimpopulatie qua sentiment zou ontstaan als hier keiharde bewijzen van op tafel zouden komen.
China heeft dus blijkbaar geen probleem hebben met een Josef Mengelen -mentaliteit. Begint nogal dystopisch te worden daar.

Abject | 10-04-20 | 14:13

@Wiebenick | 10-04-20 | 14:07: Hellmangetal van 38 en positie nr 80 van winters sinds 1901. Heel koud ja. Een Hellmangetal onder de 40 is gewoon zacht.

arlen | 10-04-20 | 17:47
▼ 10 antwoorden verborgen

Maar straks Florida..... oudjes, dik en buitenleven.....

Normpje | 10-04-20 | 13:27

Where the graves have no name.

Mr_Natural | 10-04-20 | 13:22
-weggejorist-
Genoeg | 10-04-20 | 13:21 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Corona racistisch ?

The coronavirus is infecting and killing black Americans at an alarmingly high rate. A Post analysis of available data and census demographics shows that counties that are majority-black have three times the rate of infections and almost six times the rate of deaths as counties where white residents are in the majority.
www.washingtonpost.com/nation/2020/04...

AntonJansen | 10-04-20 | 13:19 | 10

@Piet Karbiet | 10-04-20 | 13:45: Die soort sperciebonen heten kouseband. In Suriname is het wel zo dat de hele kip wordt gegeten, zelfs inclusief de strot, maag, lever, nieren.

Lupuslupus | 10-04-20 | 14:09

Tegelijkertijd is het in Afrika (onder de Sahara, vroeger ook wel donker Afrika genoemd) stil tot zeer rustig.

Arachne | 10-04-20 | 20:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Gisteren een artikel in de Vk, t schijnt dat 80 % van de overledenen gekleurd is en arm, kunnen geen zorg krijgen, de goeie ziekenhuizen kom je alleen maar binnen als je een bepaald soort verzekering hebt, hard systeem.

Uw Verzekeringsadvis | 10-04-20 | 13:18 | 10

@GroetenVanUrk | 10-04-20 | 13:36: Dat is ook zo. Weetje: het was Michelle Obama die als hoofd van een ziekenhuis werkte en de zwarte bevolking wegstuurde omdat ze geen verzekering hadden. Als een blanke dat had gedaan was het natuurlijk 'racisme' maar nu even niet. Te vinden op de website van David Icke.

Lupuslupus | 10-04-20 | 14:13

Oh ik herriner mij dat iedereen verzekerd of niet geholpen zou worden.
En wat de VK betreft, geen Amerikaan die dat ding leest.

marrretje | 10-04-20 | 14:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat hebben New York en Wuhan gemeen? Het zal toch geen 5G zijn?

Nehemia | 10-04-20 | 13:17 | 7

@Nehemia | 10-04-20 | 13:25: wie levert dat dan, dat Amerikaanse 5G? Bij mij weten kan naast Huawei alleen het Europese Ericsson 5G leveren.

WammesWonder | 10-04-20 | 13:29

@WammesWonder | 10-04-20 | 13:29: Financial Times: Pentagon wants open-source 5G plan in campaign against Huawei
https://www.ft.com/content/6863a21a-234a-11ea-92da-f0c92e957a96

Nehemia | 10-04-20 | 13:31

@WammesWonder | 10-04-20 | 13:29: 'De Amerikaanse provider Verizon Wireless is begonnen met het aanbieden van 5g voor smartphones. Dat gebeurt in twee steden en er is tot nu toe één telefoon die het netwerk ondersteunt. Het gaat om delen van de steden Chicago en Minneapolis.'

Nehemia | 10-04-20 | 13:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Bah, de oplichterij door China laat een nare smaak achter. Laten we daar de komende jaren met z’n allen naar gaan handelen.

Feitenpliesie | 10-04-20 | 13:16 | 1

Oplichterij?

******** | 10-04-20 | 13:21

Ontzettend. En die cijfers in Wuhan moet je met minimaal 20 vermenigvuldigen. Tenminste, iedereen die de ramp vanaf het begin heeft gevolgd, kan dat. Zelfs in december waren er al virusdoden die China onder de pet heeft gehouden zolang het kon, met medewerking van de crimineel Tedros van de WHO. Die pas toen ook in China's buurlanden de mensen bij bosjes stierven, eindelijk heeft toegegeven dat het een pandemie was. Tienduizenden slachtoffers later.! De WHO + VN zijn criminele organisaties. Punt.

Lupuslupus | 10-04-20 | 13:16 | 2

En dat terwijl heel veel mensen hier vinden dat de RIVM de lijn van de WHO zou moeten volgen.

Superior Bastard | 10-04-20 | 13:52

@Superior Bastard | 10-04-20 | 13:52: Naar wat ik zo lees volgt het RIVM de WHO. Het zijn beiden 'politieke'(!) organisaties. Daarmee is alles wel duidelijk dacht ik zo. Het is toch te treurig voor woorden hoe het RIVM (Rijksinstituut!) vanaf dag 1 blundert. Het gaat wel om mènsenlevens! Maar ach, dat zijn gewoon nummers.

Lupuslupus | 10-04-20 | 14:19

So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! twitter.com/realdonaldtrump/status/12...

USA zit al acht dagen rond de 30.000 nieuwe bevestigde besmettingen. gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda... USA heeft nu al 7000 testen per miljoen inwoners, Nederland zit pas op 5926 per miljoen inwoners. Het aantal doden leek in USA eerst te stabiliseren op ruim duizend, nu al drie dagen bijna tweeduizend. www.worldometers.info/coronavirus/cou...

Die getallen zou USA makkelijk netjes moeten kunnen verwerken. Toch zie je massagraven in New York. Ik vind in dit dossier de grafieken rooskleuriger dan de televisiebeelden.

Feynman | 10-04-20 | 13:15 | 1

Dat komt omdat de corona-doden niet gelijk verdeeld zijn.

du Roi Soleil | 10-04-20 | 13:22

Zie hier het resultaat van jaren lang democraties wanbeleid. Dit zijn de illegale immigranten, junks en daklozen die zo welkom waren in de sanctuary steden maar lekker aan hun lot werden overgelaten en konden verrotten op de straat de afgelopen jaren..

Captain_Dipshit | 10-04-20 | 13:15 | 10


@Lupuslupus
Uw god is mijn god niet. Sterk argument "het is zo", zoals vaak gebruikt door religekkies. En bangmakerij is ook altijd erg effectief, "zolang u leeft is het nog niet te laat", zucht. Er komt een dag dat aangetoond wordt dat geloven in god een geestesafwijking is, mark my words.

Spring Bruissteen | 10-04-20 | 17:26

@Lupuslupus | 10-04-20 | 14:51: Behalve dan als ik stom toevallig in een ander deel van de wereld ben geboren. Dan moet ik de daar geldende almachtige danken voor het feit dat ik misschien een dak boven mijn hoofd heb. Of moet ik hem vervloeken omdat ik geen dak boven mijn hoofd heb? Of heeft het allemaal geen zin omdat het niet dezelfde god is die jij bedankt?
Vragen, vragen.

Eagle0511 | 10-04-20 | 20:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Veel van dit soort "shit" berichten.Niet leuk.
En daar bovenop lees ik dat de palestijnen ook nog eens 70 miljoen van de EU krijgen.

pejoar | 10-04-20 | 13:13 | 6

Nee, dat is naar de familie van mevrouw minister Kaag.

dathoujetoch | 10-04-20 | 13:31

Niet de Palestijnen maar hun leiders die het dan weer wegsluizen. Waarom heeft 60 jaar geld naar Afrika niks opgeleverd? Omdat onze politici mooi weer spelen met onze centen maar er geen mallemoer om geven in welke zak van welke dictator het geld terechtkomt. 60 jaar schandalig beleid.

Slough | 10-04-20 | 13:39

Van 70 miljoen kun je heel wat tunnels bouwen. En bovendien veel luxer uitvoeren; met verlichting, ventilatie en zo. Je kunt er ook wat scholen en een ziekenhuis van bouwen voor de opslag van raketten.

Peter Emile | 10-04-20 | 13:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Was ook wel te verwachten dat Covid-19 hard zou toeslaan in Amerika. Demografisch gezien volledig anders dan West-Europa. En waar men in het begin nog dacht dat het een Aziatisch virus was, heeft heel West-Europa, de VS en Ecuador bewezen dat het niet zo is. Wie de docu Pandemic heeft gekeken had dit kunnen zien aankomen.

Inmiddels in Nederland ruim 2000 gevallen van oversterfte! En dat in 1 week! Wie gelooft nu nog de cijfers van het RIVM? En ik maar denken dat de Chinezen goed waren in het voorliegen van de eigen bevolking. Griepje much?

degurewind | 10-04-20 | 13:12 | 4
-weggejorist-
dnipro | 10-04-20 | 13:18

Goed om te lezen dat je niet van complotten houdt en dat dat bij jou ook geen stress oproept. Netjes hoor.

Zeiss | 10-04-20 | 13:30

@Zeiss | 10-04-20 | 13:30: Ben nooit van de complotheorietjes. Ga gewoon uit van de feiten en de realiteit. In de USA leven ze gewoon veel ongezonder dan in grote delen van Europa. Daar is de jaarlijkse griep echt een probleem. Was dan ook te verwachten nadat in Italië de bom barstte dat de US eenzelfde soort scenario zou krijgen.

degurewind | 10-04-20 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Raar verhaal, hoewel New York inmiddels wel heel lang bestuurd wordt door democrats. Dan ligt een totale breakdown van de samenleving altijd op de loer.

Jan Passant mk2 | 10-04-20 | 13:12 | 3

Met zoveel miljoen mensen op een postzegel ligt die breakdown altijd op de loer. Of het nou door democraten of republikeinen wordt geregeerd.

Heiner | 10-04-20 | 13:17

@Heiner | 10-04-20 | 13:17: Het is geen publiek geheim dat de steden en gebieden die door Democraten gerund worden niks dan doffe ellende zijn zoals Baltimore en Californië...

Nehemia | 10-04-20 | 13:51

@Nehemia | 10-04-20 | 13:51: Weet u, Ik heb ook berichten voorbij zien komen die Trump als oorzaak duidden voor die koelopleggers naast de ziekenhuizen. Het was Trump zijn schuld, volgens die mensen. Wie even kijkt naar zo'n stad en de bebouwing en het aantal inwoners van zo'n stad, hoeft niet lang na te denken, Die ziet onmiddellijk dat het in de gegeven omstandigheden niet anders kan, onafhankelijk van wie het bestuurt. In Nederland vond de uitbraak plaats in een relatief dun bevolkt gebied, toch zijn daar ook uitvaartondernemers die vier uitvaarten per dag hebben. Zij zitten ook al met volle koelcellen. Dan heb je geen landelijke gemeente met een bepaald aantal mensen per km2, maar een miljoenenstad met 10 of 20 of 30 keer zoveel mensen, waarvan een groot deel geen familie heeft of in ieder geval geen familie die even een uitvaart kan voorschieten. Dan kom je om zulke noodoplossingen ook niet meer heen.

Heiner | 10-04-20 | 16:05
-weggejorist-
Premier Trutte | 10-04-20 | 13:10 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hou toch eens op met dat slappe gelul over de cijfers van Wuhan. Duitsland is acht keer zo groot, en heeft nog minder doden. Die zijn dan zeker stiekum vergast?

Reaguurdeskundige | 10-04-20 | 13:09 | 3

maak daar nou geen grapjens over................

grapjasz | 10-04-20 | 13:12

Nou

ruudvangeelen | 10-04-20 | 13:13

@ruudvangeelen | 10-04-20 | 13:13: Duitsland staat op bijna 2600 doden. Ze zijn daar echt nog niet klaar hoor. En grote delen van duitsland zijn dunner bevolkt dan NL Wij zitten hier met ca. 400 op een km2.

Eagle0511 | 10-04-20 | 20:04

jamaarja...... die slachtoffers moeten toch ergens kunnen "rusten"......... maar.zijn dit dak/thuislozen......

grapjasz | 10-04-20 | 13:08 | 1

Nee, bewoners van een Tiny BungalowPark...

F. von Zeikhoven | 10-04-20 | 13:14

Afgelopen dinsdag zouden we naar NYC gevlogen zijn.
Dat was, tot verleden maand, een leuk vooruitzicht.
Nu ben ik blij lekker in m’n achtertuintje te zitten.
De buren laten hun tuin bestraten, met de daarbij behorende hak/breek/zaag/rubber hamer geluiden.
Een “deWalt” hufterproof radio, met kudtmuziek.
Lekker vertrouwd en veilig.
We maken er het beste van.
Sterkte voor alle NewYorkers en natuurlijk voor alle mensen die de lul zijn, in de rest vd wereld.
Zelfs de Italianen.....

Ruimedenker | 10-04-20 | 13:08 | 9

Zo ruim dus ook weer niet!

Zeiss | 10-04-20 | 13:32

@******** | 10-04-20 | 13:25: Hij heeft geen hekel aan zijn tuin maar aan de herrie van de buren. Sjonge jonge zeg.

Lupuslupus | 10-04-20 | 13:40

“DeWalt”... dus eigenlijk niet?

Ad Hominem Tu Quoque | 10-04-20 | 14:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Ondertussen in begravend Nederland,

"De Raad van Marokkaanse Moskeeën Noord-Holland luidt de noodklok over een tekort aan begraafplaatsen met eeuwige grafrust. Bij ‘eeuwige grafrust’ wordt een graf volgens de richtlijnen van de islam tot in de lengte van dagen verzorgd'
www.parool.nl/amsterdam/raad-marokkaa...

AntonJansen | 10-04-20 | 13:06 | 18

Dat is pure discriminatie . Nederlanders hebben namelijk niet! het recht op een eeuwig graf. Art1 geld dus niet voor iedereen .

Rotterdams Geschut | 10-04-20 | 14:45

@Rotterdams Geschut | 10-04-20 | 14:45: Toen mijn echtgenoot in 1998 overleed heb ik een eeuwigdurend graf gekocht. Toen kon dat nog. Het zal wel aan de gemeente liggen of er nog ruimte is voor zulke graven.

Lupuslupus | 10-04-20 | 14:57

@Rotterdams Geschut | 10-04-20 | 14:45: asociaal dit meten met twee maten. Gewoon na 30 jaar ruimen alle graven ook van moslims.

Montesquieue | 10-04-20 | 15:12
▼ 15 antwoorden verborgen

Er valt natuurlijk helemaal niets te zeggen voor dat menselijk afval, per indivdu dient begraven te worden op 6m2 en de nodige diepte. Deze manier van begraven is trouwens totaal niet efficient en bedacht door een sukkel. Begraaf kisten gewoon bovenop elkaar. Klap ze de grond in met heipaalmachines. Deze manier van begraven is niet vol te houden op een wereld met een ongebreidelde groei van de mensheid.

Leptob | 10-04-20 | 13:06 | 9

@Heiner | 10-04-20 | 13:22: Sommige graven zijn voor 2, anderen voor 4 overledenen. Zal ook wel met het soort grond te maken hebben.

Lupuslupus | 10-04-20 | 13:43

@WammesWonder | 10-04-20 | 13:32: Ja duh... Die van vandaag zijn over 10 jaar voedsel voor bomen geworden.
Als je tenminste de beleefdheid hebt om 'terug te geven'' middels voedingsstof voor wormen, sporen, e.d.

Uiteindelijk is alles recycling.

Polarisator | 10-04-20 | 13:47

U heeft helemaal geen idee?

MaarFeitelijk | 10-04-20 | 13:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Zag ik nu ergens op een site die ik niet zal noemen omdat ik toch geen links mag plaatsen dat het CBS een oversterfte van 2000 voor 1 week heeft gerapporteerd?

Kan iemand dat even door 7 delen?

ikbenerweer! | 10-04-20 | 13:06 | 3

2000 lijken gedeeld door 7 maakt 14000 delen.

AntonJansen | 10-04-20 | 13:08

Hoeveel keer 286 is dat dan?

Dezenaamhier | 10-04-20 | 14:11
-weggejorist-
rein9576 | 10-04-20 | 13:05 | 2

Ik ben benieuwd hoe lang de populariteit van Trump hoog blijft

lingo star | 10-04-20 | 13:04 | 7

Als de Amerikanen net zo achterlijk reageren als de Nederlanders zal de populariteit van Trump alleen maar stijgen. Rutte krijgt notabene applaus voor jaren onkundig beleid. Niets dan lof voor de man die jarenlang de zorg heeft uitgekleed, waar nu de hele samenleving de wrange vruchten van plukt. En maar wijzen naar Trump, want oh oh wat doet die het toch slecht, wat deed die lacherig over "het Chinese griepje" in het begin en wat is de gezondheidszorg daar toch slecht op orde. "Zie op uzelf en dan naar een ander", zei mijn moeder altijd.

GuusHetSchaapje | 10-04-20 | 14:05

Ik merk dat de populariteit van Trump bij GS reaguurders gelijke tred houdt met de onverklaarbare VS manie en Americanafilie van de Nederlanders die denken dat ze een bijzondere verwantschap kunnen koesteren met dat verliggende land

lingo star | 10-04-20 | 14:33

@GuusHetSchaapje | 10-04-20 | 14:05: het ergste doet vrezen voor de komende verkiezingen, het volk bedankt Rutte voor het desastreuze 'beleid' en herkiest. Waanzin!

Montesquieue | 10-04-20 | 15:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook zuur voor New Yorkse ondernemers: 7067 potentiële klanten minder.

kapotte_stofzuiger | 10-04-20 | 13:04 | 3

Daar maakte jij je toch geen zorgen om?

overVecht | 10-04-20 | 13:07

Maar het hoeft niet meer met de hand.

ikbenerweer! | 10-04-20 | 13:03

Toch best knap van het RIVM eind januari hè: "het is maar een griepje dat in China blijft".

kapotte_stofzuiger | 10-04-20 | 13:02 | 6

@Lupuslupus | 10-04-20 | 13:49: Hoe is het mogelijk voor 1 persoon om zoveel onzin te verkopen. Zijn er echt nog mensen die dit soort plempsels van je serieus nemen? Bedoel je het echt serieus (Fauci, WHO) of loop je gewoon te rollen. Laatste mag ook hoor; maar als we het weten kunnen we stoppen met op je te reageren.

Ryan$8 | 10-04-20 | 15:17

@MaarFeitelijk | 10-04-20 | 13:49: Ze namen niet het woord griep in de mond, maar in Januari wist RIVM wel heel stellig dat het virus zeer waarschijnlijk niet in West Europa zou verschijnen. Toen dat toch gebeurde was hun volgende bericht dat het niet zo heel besmettelijk leek en "dat het slecht van mens op mens overraagbaar was",
Praat me niet van RIVM hier in Nederland. Het is directe familie van Trump

Eagle0511 | 10-04-20 | 20:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Gisteren werd dit nog afgedaan als een hoax. Nou niet dus. *slik*

keestelpro | 10-04-20 | 13:02 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken