Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie arresteert dreigblogger Rypke Zeilmaker

Niet zo gek

joe kom nou

De politie heeft gisteren blogger Rypke Zeilmaker gearresteerd en weer heengezonden. De arrestatie van Zeilmaker leidde tot enige paniek onder twitteraars met een aluhoedjes-radar die nog slechter staat afgesteld dan de gaydar van Erica Meiland. Nederlandse Leeuw Rutger van den Noort gaf de politie een deadline om antwoord te geven op zijn dringende vragen en blijft benieuwd naar de details (tip: lees even door, Rutger!), FvD-Statenlid Ilze van Rozendaal roemde Zeilmakers 'gezonde verstand', PVV'er René Dercksen wist dat de klimaatmaffia het heeft gedaan, oud-senator Kees de Lange had het over 'Macronisme' en kon zich niet voorstellen dat 'de mildheid zelve' iemand had bedreigd en vandaag noemt Eerste Kamerlid Ton van Kesteren (PVV) Zeilmaker 'de meest scherpe journalist van het moment'.

Misschien kennen die mensen dan een andere Rypke Zeilmaker. Wij hadden namelijk nog nooit van meneer Zeilmaker gehoord, maar toen we dit opzienbarende stukje (inmiddels verwijderd, mirror) op zijn malle blog lazen dachten we nou niet meteen aan een 'klimaatwetenschapper' met 'gezond verstand' die 'de mildheid zelve' en de 'meest scherpe journalist van het moment' is. Uitgeverij de Blauwe Tijger maakte het nog bonter en speculeerde dat een paar onnavolgbare aluhoedjes-interviews met Tom Zwitser "de waarschijnlijke reden van de arrestatie" zijn. Even later zou het om belediging gaan en was de persvrijheid (waar kennen we die ook alweer van?) in gevaar: "Zeer waarschijnlijk gaat het allemaal over de windmolenmaffia!" Maar goed, vandaag gaat Rypke het allemaal uitleggen

Nou. Wij hebben een ander vermoeden. NRC Handelsblad meldt namelijk dat Zeilmaker is aangehouden voor het bedreigen van een Friese ambtenaar en dat zou zomaar eens kunnen kloppen. In dit topic (ook verwijderd, gaan we de mirror niet van online pleuren om de trollen niet te voeren) schrijft Zeilmaker onder een foto van een ambtenaar 'Fut Doadskoppe'. Dat is een van zijn favoriete uitdrukkingen en betekent 'Meteen doodschoppen' in het Fries. Verderop schrijft hij ook nog "Er rest ons slechts 1 optie, waarop hun bazen doelbewust aansturen, waar je het altijd verliest. Fut Doadskoppe" onder bovenstaand fotootje + onderschrift. Volgens Rypke heeft hij 'uiteraard niemand bedreigd', maar kom op zeg. Er zijn er voor minder opgepakt.

Op zijn Facebook meldt Zeilmaker ook dat hij 'natuurlijk' niet meeging toen de politie hem daarom vroeg, omdat hij niet wist waarom hij werd opgepakt. Dat krijg je ervan als ze zo veel onsamenhangende drek op het wereldwijde internet pleurt. Hij klaagt erover dat hij een rugblessure heeft opgelopen omdat hij door vier agenten tegen de grond is gewerkt en dat zijn handboeien te strak zaten. Wij snappen wel dat iemand die zichzelf met een bijl in de hand fotografeert en eronder schrijft "We moeten de milieubeweging met wortel en tak uitroeien tot de laatste metroman" door de politie hardhandig wordt aangepakt als hij zich tegen zijn arrestatie verzet. Maar we zijn benieuwd naar Rypkes verhaal. 
UPDATE: René Dercksen heeft zijn klimaatmaffia-tweet verwijderd en krabbelt een beetje half terug.
UPDATE: Ook Ilze van Rozendaal heeft haar tweet verwijderd.
UPDATE: Politie: 'We hebben gewoon aangebeld, Zeilmaker verzette zich tegen aanhouding.'
UPDATE: Hier een heel verslag van Rypke zelf. Hij was niet agressief, maar heeft zich vanwege zijn 'Friese vrijdheidsdrang' tegen de arrestatie verzet.
UPDATE 2 februari: Raarrr. Zeilmaker heeft zijn strafbare blog, dat donderdagavond is verwijderd, op 1 februari opnieuw gepost. Onder de strafbare uitingen heeft hij nu 'Strafbare uiting' geschreven. Het stuk waarin hij met een bijl staat te zwaaien is nog steeds onvindbaar. Hier legt Rypke nog eens uit dat het allemaal 'lollig' was bedoeld, als 'hofnar'. 

'Bedreiging'

Reaguursels

Inloggen

Sponsor Rypke, via Stichting MW&B.met ANBI-status !
IBAN NL04INGB 0005526038 ovv Rypke
https://www.mwenb.nl/contact/

M13 | 01-02-20 | 08:27

Ik schoot enorm in de lach maar mag dit blijkbaar niet schrijven van GeenStijl

Roetveegje | 31-01-20 | 18:57

Ik mocht deze tegel niet bakken?

Roetveegje | 31-01-20 | 18:56

O ja, en dan nog wat: zo gauw iemand, zoals nu Ronaldo, de term "aluhoedjes" laat vallen, dan weet ik al genoeg. Dat is een kreet om mensen onmiddellijk in een frame te douwen. Net als 'islamofobie'. Het zijn valse woorden waarmee iemand meteen afgeserveerd wordt als serieuze gesprekspartner.
Zwak.

KeesBruin | 31-01-20 | 18:53

Sorry, Ronaldo, je had nog nooit van Rypke Zeilmaker gehoord, maar je weet al wel meteen hoe de vork in de steel zit?
Die Zeilmaker draaft af en toe wel eens door, maar dat wil niet zeggen dat hij sommige zaken niet goed door heeft. En ja, hij is een luis in de pels van de overheid, de windmolenindustrie, de anti-boeren en anti-visserskrachten (kortom, de Nederlandse elite, D66 en GL voorop).
Mij doet dit verhaal over die arrestatie erg denken aan de arrestatie van Gregorius Nekschot, ook zo'n belachelijk staaltje machtsvertoon van 'the powers that be', die er een stelletje agentjes met een giga plaat voor hun kop op af sturen. Leer mij de overheid kennen!

KeesBruin | 31-01-20 | 18:47 | 1

Over twee jaar heeft Rypke vast een column op GeenStijl.

Pieter Breydel | 31-01-20 | 20:28

Ik snap er weinig van, kan iemand me even uitleggen waarom hij überhaupt gearresteerd werd? Als ik at random gearresteerd werd zou ik ook niet zomaar meelopen, maar eerst vragen waarom. Ik heb wel wat beters te doen dan gearresteerd worden.

none6484 | 31-01-20 | 17:24 | 1

Hij dreigt met geweld.
Ook op GeenStijl mag je niet tot fysiek geweld oproepen.
Vergelijk: waar is Volkert?
Bedreigen is nooit leuk.

Analia von Solmsch | 01-02-20 | 02:34
-weggejorist-
weggooier | 31-01-20 | 17:23

Yes , pak die hooivorken en bestorm die Bastille !

Kim-Jung-Un | 31-01-20 | 17:08

Ik vind het allemaal ingewikkeld. De ene doodsbedreiging is de andere niet. Zo ook voor de 'verwarde man'.
Maar ergens in het stukkie schrijft Ronaldo dat ie een mirror niet gaat tonen, vanwege don't feed the trolls of zoiets. Welnu, dat is dit schrijfsel op InteressanteTijden:
webcache.googleusercontent.com/search...

Wat wel makkelijk te begrijpen is, is Rypke's uitleg in 20 minuten wat bankiers met de klimaathype hebben te maken:
www.youtube.com/watch?v=Gw0F6wmeGpw

Organische evolutie | 31-01-20 | 17:01

Hij is, zo lijkt, wat onhandig bij het presenteren van zijn boodschap.

Harry.Langezwaal | 31-01-20 | 15:33 | 1

Dat kan ook aan de taal liggen :)

Organische evolutie | 31-01-20 | 17:02

Goed bezig Rypke,

Je mag tegenwoordig toch nog wel in je eigen huis met je eigen bijl zwaaien? Of in je eigen stal met een riek?
Lijkt me bij de artistieke vrijheid horen.
Ga zo door Rypke. Schepje erboven op! Of beter, een schofel.

Traag | 31-01-20 | 15:30
-weggejorist-
de drijfsijs | 31-01-20 | 15:28

En ziedaar, er zijn nog Nederlanders met kloten aan hun lijf.

De_Veelvraat | 31-01-20 | 14:59

Wat een idioot. Terecht arrest.

Pot Vol Koffie | 31-01-20 | 14:46 | 3

strak plan; als iemand een idioot is, meteen arresteren!

de drijfsijs | 31-01-20 | 15:38

@de drijfsijs | 31-01-20 | 15:38: 80% van de kiezers dus,want Kartel-idioten

hertogvanzottegem | 31-01-20 | 16:17

Pot vol koffie, dat jij nog niet opgepakt bent als grootste idioot,

A.C.H.M.E.D | 31-01-20 | 17:22

1984 was een kookboek, niet een recept...

King of the Oneliner | 31-01-20 | 14:07

Rypke was vast een beetje aan het klieren, meer niet.

Bolder | 31-01-20 | 13:57

Lees dan de doorwrochte stukken van Prof Kees de Lange aldaar. Als oud-senator heeft hij ook de 2e Kamer al toegesproken dit jaar. Zelf word ik altijd kriegel als men weer begingt met: "Dat hebben we nu eenmaal afgesproken met zijn allen." We? Ik was niet uitgenodigd aan die klimaattafels er er zijn heel wat organisaties vertrokken bij dat overleg. Democratische legitimatie vrijwel nul om een hele bedrijfstak de nek om te draaien. Minderheden, anyone? Het is gewoon eng hoe activisten, milieu-ambtenaren en provincies samen heulen en boeren knechten en knevelen.

Piet Karbiet | 31-01-20 | 13:41

Dank je wel GS, door dit *een beetje* afzeiken van Rypke Zeilmaker hebben jullie goed reklame voor hem gemaakt. Ik had hem niet op de radar maar ga hem zeker volgen.

jan huppeldepup | 31-01-20 | 13:37

Rypke is een beetje een rare Fries, maar wel eentje die precies weet waar hij over praat met betrekking tot klimaat, natuur en klimaatbeleid. Dat je hem afzeikt als aluhoedje is jullie goed recht, en je zou wensen dat hij ietsjes diplomatieker was, maar tegenover Johan Vollenbroek, Marjan Minnesma, heel GroenLinks en D66, Ed Nijpels en al die andere volidioten is iemand als Rypke hard nodig.

En ik vind het wel doodeng dat in Nederland wéér iemand door de meningen- en gedachtenpolitie wordt opgepakt. We van steeds meer op Canada lijken, waar Ezra Levant wordt aangeklaagd omdat hij een boekje schreef over Justin Trudeau.
www.rebelnews.com/save_the_rebel_trud...
www.powerlineblog.com/archives/2020/0...
www.rebelnews.com/laywer-aaron-rosenb...

Stormageddon | 31-01-20 | 13:24 | 1

Helemaal mee eens. Scherpzinnige en eigenzinnige Fries die als hij op dreef is, een literair superieur proza schrijft. Sympathieke gezagscriticus en waardevolle aanvulling voor FvD.

xavier | 31-01-20 | 17:41

Schrijfsel van Rypke onderstaand.
Het lijkt wel een links-meisje dat culturele antropologie heeft gestudeerd, Drogredenatie van het niveautje
“neger komt van negeren”:
“Van de 30 miljard euro die mensen in Nederland aan voedsel besteden belandt maar 10 % bij de boer. Van de 10 miljard euro bestedingen aan medicijnen belandt 9 miljard euro (90%) bij Big Pharma. Terwijl juist de voedselproducenten de apothekers (farm-acie) van de toekomst zijn, want je gezondheid hangt af van wat je eet.”
Ik weet genoeg.

Analia von Solmsch | 31-01-20 | 13:24

Ik had nog nooit van hem gehoord maar door dit item zal ik hem gaan volgen. Ik ben tegen geweld maar ik heb respect voor demonstranten bijv. in Frankrijk (gele hesjes). Tenminste mensen met ballen die zich niet alles door hun strot laten duwen zoals het klootjesvolk in NL (geldt niet voor de boeren)!.

johnelec | 31-01-20 | 13:22

Deze man schrijft doorwrochte stukken over de hele klimaatzwendel en dan kom je automatisch onder een vergrootglas van de globale ecopolitie. Geheid dat er internationaal afspraken worden gemaakt om mensen tegen te werken die een tegengeluid verkondigen. Het zou kunnen dat er meer aan de hand is, maar het is vooralsnog speculatie wat de groene klok slaat. Wordt vervolgd.

Nehemia | 31-01-20 | 13:18

Realisties | 31-01-20 | 12:30

Waarom is deze weggejorist? Was een scherpe comment.. dat klimaatplan is een stinkende kongsi die ons dadelijk een extra klap geld afhandig gaat maken, waarschijnlijk om (indirect) weer bail-outs van de bankenbende te financieren. Verschilt GS hierover van mening? Je zou toch eens achter mensen staan die meer actiegericht zijn, ipv een blog te blijven dat de grootste leugens omzichtig blijft becommentariëren. Ach.

Machinale Knal | 31-01-20 | 13:09

Bedankt voor dit journalistieke hoogstandje GS. Nog nooit van de beste man gehoord, maar hij lijkt meer zinnige dingen te zeggen mbt het klimaat dan jullie. De beste man heeft er een lezer bij. Gefundeerde kritiek tegen de klimaatfacisten altijd +1

Danold_Trump | 31-01-20 | 13:06

Ik neem grote afstand van de inhoud en kwalificaties van de schrijver van dit artikel. Je kunt aan de prestaties van Zwitser nog een puntje zuigen en niet in de schaduw er van staan. Zijlmaker moet je wel twee keer beluisteren,want zelden gaf een journalist/onderzoeker in zo weinig tijd zoveel compacte informatie,die buitengewoon haaks staat op de propaganda van de Klimaatgekkies.

hertogvanzottegem | 31-01-20 | 12:59 | 3

Ik heb met zijn blog doorgelezen. Hij schrijft al een totaal malloot. Geen idee of hij kennis van zaken heeft, daarvoor is het allemaal veel te chaotisch geschreven. Maar fijn dat je grote afstand neemt, daar heeft Ronaldo vast niet van terug ...

beldewouten | 31-01-20 | 13:05

Zijlmakers '20 minuten' heb ik met toenemende interesse beluisterd. Het kan zomaar waar zijn, ben ik bang.

Maris v.d Hof5393 | 31-01-20 | 21:07

Hij heeft een Apple, goede gast dus.

Pluisbaard | 31-01-20 | 12:53

Volgens mij is GeenStijl van de Verkeaarde Keaant

Machinale Knal | 31-01-20 | 12:52 | 1

Mien breur!

Pluisbaard | 31-01-20 | 14:35

Ik kan aan zijn hoofd zien dat het hier gaat om een gekkie. Niet iedereen deelt deze gave met mij, daarom vertel ik het in de panelen.

beldewouten | 31-01-20 | 12:33 | 2

aan sommige reacties kun je ook wel eens zien dat het gaat om een gekkie, vind u nou ook niet? Maar dat wil ik nu juist niet zo rondbazuinen in deze panelen.

hertogvanzottegem | 31-01-20 | 12:51

Oud wetenschapsjournalist (een van de beste) voor oa NRC, die net als Marcel Crok geen opdrachten meer kreeg nadat ie Klimaatrealistische artikelen ging schrijven. Co-auteur van het beste NL-talige klimaatboek 'Staat van het Klimaat', en medeoprichter van Climategate.nl. En nog steeds schrijft hij inhoudelijk messcherpe artikelen, waarbij hij geen blad voor de mond neemt. Ja, en soms vliegt hij wat uit de bocht, en gebruikt hij heftige varianten op het GS-achtige proza 'ga eens deaud' etc. Los van de arrestatie en de grond daarvoor (kan ik niet beoordelen), is het heel opmerkelijk dat Geenstijl deze onafhankelijke redpillende klimaat- en natuurrealist zo affakkelt. Want inhoudelijk én grotendeels qua stijl ontmoeten ze elkaar.

Is de Geenstijl-redactie vanwege de overeenkomsten soms bang om ook gearresteerd te worden en nemen ze daarom zo opzichtig afstand? Of is het gewoon een kwestie van ongenuanceerd en tendentieus een stukje tikken?

Realisties | 31-01-20 | 12:30 | 3

Ronaldo heeft wel vaker risicovrije standpunten.

Janas | 31-01-20 | 12:51

Is specifiek deze auteur.

omineuze omnipotent | 31-01-20 | 12:53

Het lijkt wel dat echt iedereen onder druk wordt gezet als het om de klimaatonzin gaat, zelfs GS.

Maris v.d Hof5393 | 31-01-20 | 21:10

Ik volg Rypke Zeilmaker al een tijdje en moet zeggen dat hij een bijzonder scherpzinnig journalist is. Hij is zeer clever en ik kan me voorstellen dat hij pain in the ars is voor de klimaatschuinmarcheerders.
Over alu-hoedjes beginnen GS, is beslist een zwaktebod van jullie. Een scherpere pen dan van hem ken ik niet of het zou die van van Rossum moeten zijn. Je moet wel wat in huis hebben om hem te kunnen volgen, wanneer hij de vinger weet te leggen op verbanden en kongsi's die overheden met alle middelen willen toedekken.
Ik vind hem net zo belangrijk als GS en sponsor hem met gelijke munt!

bolletje kaas. | 31-01-20 | 12:27 | 3

Ja, GS, sommige dingen die hij schrijft gaan er niet even gemakkelijk in, maar over hoe onder het mom van klimaatbescherming in NL een hele industrie is opgetuigd, en wat daar de gevolgen van zijn schrijft hij wel degelijk goed. Kunnen jullie nog een puntje aan zuigen.

Schwanzeleber | 31-01-20 | 12:33

@Schwanzeleber | 31-01-20 | 12:33: Er wordt goud geld verdient met die hele klimaatagenda. Plotseling heb je het. Je wordt ecomiljonair.

Nehemia | 31-01-20 | 13:42

Inderdaad schrijft hij interessante artikelen. Hij vertegenwoordigt een type plattelandsmens, die zich uit op een wat ouderwetse manier die totaal niet meer begrepen wordt door stadsmensen

B. Randnetel | 31-01-20 | 18:53

Hij is dus genaaid door een linkse cry-bully, zo eentje die alles in het werk stelt om anderen het leven onmogelijk te maken en wanneer je dan in een moment van zwakte je minder nobele kant laat zien gaat klikken bij de meester, of in dit geval de politie. De overheid zou zich niet moeten lenen voor dit soort praktijken.

sarcastro | 31-01-20 | 12:19

Dit is een beetje hetzelfde als dat ettertje in de klas die je continue zat op te naaien met kleine treitereitjes buiten het zicht van de leraar. Maar het moment dat je dat ettertje, nadat je hem tientallen keren hebt gezegd dat hij moet stoppen, een stomp op zijn bek verkoopt dan ben jij de lul.

De overheid is van het zelfde laken een pak. in kleine stapjes treiteren ze groepen mensen beetje bij beetje naar de rand van de afgrond.
de autonomie over het lichaam word standaard ontnomen (tenzij je hier zelf actie tegen onderneemt).
Mensen worden weggezet als fraudeur en hun leven wordt stelselmatig verwoest, maar de leider van (wat volgens de wet en regelgeving gewoon een criminele organisatie genoemd zou worden als het niet een overheidsinstantie was) mag met een ' sorry' gewoon wegwandelen zonder consequenties (en mag waarschijnlijk gewoon een aanvulling op zijn huidige inkomen genieten omdat hij nu eenmaal dat salaris gewend was).
En ook al stak je op het veldje achter je huis keurig tussen 0:00 en 02:00 uur op 1 januari vuurwerk af zonder daar verder iemand mee lastig te vallen dan mag nu ook niet meer. Alleen omdat een stel sneuneuzen bekogeld werden en het lef niet hadden om als beroepsgroep te roeien met de riemen die ze hadden en die vuurwerkgooiers op te pakken. Door die futloze houding staat Nederland dadelijk met een handje knalerwtjes voor de deur.
Maar ondertussen laat de beroepsgroep ook weten dat het opsporen van fietsendiestal wel erg veel werk is en ze dat onderdeel van hun werk dan maar laten.

En dan is de vraag of het raar is dat mensen in zo'n maatschappij het heft in eigen handen nemen en de ettertjes op hun bek willen slaan.
Want hoelang ga je door met discussiëren als de ander je compleet negeert en doorgaat met het afdwingen van zijn visie en de jouwe negeert?
Hoe lang blijf je vragen of iemand zijn tas van de bank wil halen zodat jij ook een zitplek hebt in een volle trein?
Er moet een moment zijn dat er consequenties zijn aan het negeren van de andere persoon in een discussie.

Johanvb | 31-01-20 | 12:09 | 2

En daarom snap ik de houding van Ronaldo in deze ook niet.
Quasi oproepen tot geweld is not-done, maar dat betekent niet meteen dat je zelf mishandeld mag worden.

Nuchternederland | 31-01-20 | 12:37

Dat moment is niet ver meer weg, zo het er al niet is. Vooralsnog een kleine groep overeenkomstig het godwin principe. Tijdens een bezetting heult 20% met de bezetter, 80% onderwerpt zich en luttele promilen verzetten zich. Klokkenuiders, dissidenten, een enkele politicus en nog schaarsere academici. Zoals Rypke Z, Marcel C, de huidige club van climategate.nl, GS, Baudet. Zelf ben ik tweemaal door de #fietsenopsporingsnalatigen op verzoek van een senaatsbode onterecht van het Binnenhof verwijderd. Die handelde op verzoek van een knorrig senator (m/v). Gewoon vanwege aanwezigheid. Waarom Rypke in al zijn analytische slimheid en ongelooflijke kennis zich ietwat vergaloppeert, dat heb je duidelijk gemaakt. Zoals mijn buurvrouw uit het raam haar hoop utsprak dat de echte man opstaat om mij in elkaar te rammen. Omdat er onheus was gehandeld jegens haar poesje. #ViaBoete-EUcollectant schaarde zich rond haar poesje.

61 | 31-01-20 | 12:43

GeenStijl gaat helemaal D66. Weg met de klimaatdissidente medemens!

Fatum | 31-01-20 | 12:07 | 2

Dat zou ik niet willen stellen. Er wordt met regelmaat ook een kameleontische inslag gebruikt om een bepaald effect of een bepaalde emotie te bewerkstelligen.

Nehemia | 31-01-20 | 13:46

Het klimaatkartel heeft toegeslagen, en haar marionetten ingezet om (de mede-oprichter van) Climategate te beschadigen. Dit is een doelbewuste actie geweest. Want de klimaatleugens mag niemand ontmaskeren. Als ik Rypke was zou ik maar vaak achterom kijken.

Fantomas | 31-01-20 | 12:00

Ook tot nu nog nooit van de beste man gehoord. Maar zijn blog gisteren wat doorgelezen, en hij zegt meer zinnigs dan alle klimaattafels bij elkaar. En dat-ie af en toe met wat dreigende/waarschuwende taal wat doorslaat ach, hij is nog mild naar overheden/ambtenaren vergeleken met het gemiddelde twitteroordeel. Ik had hier op GS toch ietsje meer waardering voor de inhoudelijke boodschap van Zeilmaker verwacht.

e_abbastanza | 31-01-20 | 11:53

Ben het inhoudelijk met die man eens. Maar iets zegt me dat hij zijn strijd met een andere presentatie langer vol kan houden.

Veepert | 31-01-20 | 11:51 | 1

Dat is den understatement.

Papa Jones | 31-01-20 | 12:34

Ik kende hem alleen van "Sjoemelnatuur". Wel een fraai verhaal over hoe Henk Bleeker de natuur gered heeft in Nederland.
Dat deed hij door te stellen dat geld geven aan natuur onzinnig is als er geen resultaten uit komen. En plotseling kwamen de resultaten.

frank87 | 31-01-20 | 11:50

Volgens mij een oprichter van climategate : www.climategate.nl/2019/01/gemiddelde...
Dan weet je per definitie dat je onder een vergrootglas licht.
Goed dat je de klimaatmaffia aanpakt, alleen doorslaan door mensen te bedreigen gaat niet helpen.... In tegendeel.

dijkbewaker | 31-01-20 | 11:42 | 1

Dat is inderdaad niet slim, al ken ik het gevoel wel ondertussen.

Nuchternederland | 31-01-20 | 11:46

Belachelijk dat de politie tijd vrijmaakt om zo'n figuur te arresteren. Ze hebben nooit tijd om criminaliteit aan te pakken.

Een bedreiging op internet reden om iemand te arresteren? Alsof daadwerkelijk geweld steevast van tevoren aangekondigd wordt op het internet. Ik durf te wedden dat die steekpartijen uit een eerdere post ook niet vooraf aangekondigd zijn op het internet.

Nee, het gaat hier natuurlijk niet om bedreiging. Dit is intimidatie door de overheid. Vergelijkbaar met het verschijnen van de politie op je stoep als je kritisch over een te verschijnen AZC twittert,

Peter_K | 31-01-20 | 11:42 | 4

Of wanneer je zoals de Mos als niet kartel-lid burgermeester dreigt te worden hier in den haag

paulis | 31-01-20 | 11:46

@paulis | 31-01-20 | 11:46:
En minderjarigen steken mensen neer.
Het is inderdaad frappant hoeveel energie er in deze persoon gestoken wordt.

Mr.Crowley | 31-01-20 | 11:49

Inderdaad, het gaat behoorlijk opvallen. Als je Politiek NIET-correct bent, kan je bezoek verwachten. Hebben ze een suggestie van een reden, vallen ze het huis binnen. Hebben ze geen echte reden, dan wordt er via "meld misdaad anoniem" door een collega-ambtenaar een melding gedaan.....

M13 | 31-01-20 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een afknapper van Geenstijl. Wat een domme lul is die Ronaldo. Rypke is een van de weinige in Nederland die al jaren de gehele milieubeweging/klimaatmaffia correct analyseert en dit ook met kennis van zaken en goed geïnformeerd doet. Soms met wat tongue and cheeck en met wat persoonlijke aanvallen die zou hij beter weg kunnen laten maar goed. Om Rypke nu zo onder de bus te gooien is echt diep triest. Hij is een van de laatste echte journalisten in Nederland die onafhankelijk is en zelf na kan denken en zou daarom door GS op een voetstuk geplaatst moeten worden. Lees allemaal zijn blog interessantetijden!

GuidoTheKillerPimp | 31-01-20 | 11:38 | 1

Inderdaad, dit valt mij ook zwaar tegen.
Ik verwacht van GS dat ze ook de andere kant belichten, namelijk het met geweld arresteren van een journalist/schrijver die een andere mening heeft dan d66vvdgl.
Ik denk dat Gregorius Nekschot zich nu erg ongemakkelijk voelt.

Nuchternederland | 31-01-20 | 11:44

Grappig dat de meeste van jullie denken dat deze man niet 100% is want als je zijn artikel leest komt hij zeker niet over als een domme verwarde kerel

Rokemme | 31-01-20 | 11:36

www.interessantetijden.nl/2019/12/24/...

Hij schrijft wat onsamenhangend, maar komt met schokkende feiten en bewijzen van de werkwijze van de ecofasistische industrie.

-Staatsbosbeheer dat met 3 soorten subsidies wordt aangemoedigd op grote schaal bomen te kappen
- Natura2000 gebied waar een windmolenpark IN gebouwd mag worden en vrijstelling krijgt voor het doden van tientallen soorten specifiek omschreven dieren
Etc etc

paulis | 31-01-20 | 11:35

Deze fries is ook een blokkeerfries. Niet van de snelweg maar van de goede doorbloeding van de hersenen.

Koos Knak | 31-01-20 | 11:29

Ik vind het wel een mooi figuur, die Rypke.

knutsel_ | 31-01-20 | 11:25 | 1

Geen slappeling als de strijd echt loos gaat.

grindbak | 31-01-20 | 11:30

Bij een blanke man durft de politie het wel , maar bij Finnen durven ze dit niet.
Ik hoop dat die politieagenten zelf ook is na gaan denken waar ze mee bezig zijn.
Of is dit te hoog gegrepen.

A.C.H.M.E.D | 31-01-20 | 11:22 | 6

@rob007 | 31-01-20 | 11:24: Als je zijn blog leest, wisten die agenten helemaal niets behalve dat NL een fantastisch land is en als je dat niet vindt, je maar moet ophoepelen....

Nuchternederland | 31-01-20 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Oke, deze meneer heeft ze niet allemaal op een rijtje, maar om hem alleen af te doen als een gek en daarmee uit, gaat mij te ver.
Ik snap zijn woede, zijn frustratie wel. En moest lachen om zijn "parasitaire Postcode Loterij-tuig" en om zijn tattoos. Die zijn nogal infantiel.

Deksmaat | 31-01-20 | 11:19

Het leest als een schoolvoorbeeld van een verwarde man.

Sqbar | 31-01-20 | 11:13 | 3

Volgens mij heb jij te veel gesnoven , en ben je zelf verward.

A.C.H.M.E.D | 31-01-20 | 11:34

Eerder een bevlogen man. Maar wel een die een kleine grens over gegaan is met te ver gaande uitingen die door kwaadwillenden misbruikt kunnen worden, zoals nu is gebeurd.

Nuchternederland | 31-01-20 | 11:48

Goed verhaal, lekker kort. Ik pas even

pibasso | 31-01-20 | 11:11

Rypke heeft een hart van goud en is verstandiger dan 90% van de tegelbakkers hier. Vooral de zwitsals die hem hier denken te moeten veroordelen wantrouw ik.
Dat Ronaldo zeilmaker niet kent verklaart gelijk het erbarmelijke niveau van dit prutstuk.

Localhero | 31-01-20 | 11:10 | 5

En zo is het naar net. Tegen de corrupte klimaatwind in maakt je geen politieke vrinden. Extreem ja, Dom en mal geheel niet.

rechtsdwalendeautist | 31-01-20 | 11:22

Klopt 100%. Weinig tegelbakkers hier hebben ooit de moeite gedaan om iets van hem te lezen en zeker niet om over de inhoud na te denken. Feit dat Ronaldo hem niet kent, zegt meer over Ronaldo dan over R Zeilmaker.

bart de Vlaming | 31-01-20 | 11:29

Hear hear

paulis | 31-01-20 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een raar plempsel voor GS begrippen. Hier is het toch meestal een vrijhaven voor mensen die het 'vrije woord' willen uiten? Waarom dan nu opeens al deze haat richting iemand die dat ook doet? Ik heb reaguurders wel erger zien zeggen dan dit zonder dat het gejorist werd.
Bovendien geloof ik nooit dat hier enige zaak van kan worden gemaakt. 'Er rest ons maar één optie...' is niet bepaald een bedreiging (je zegt niet: we gaan het doen), hoewel het nooit leuk zal zijn om te lezen als het jezelf betreft. Bovendien is de term 'Fut Doadskoppe' nou niet echt een Friese term (niets uit de term is daadwerkelijk Fries) of een gerichte bedreiging. Net zoals mensen die 'gejorist' worden, nou niet bepaald in werkelijkheid IRL door Joris gepakt worden.
Toegegeven: het verdiend niet de schoonheidsprijs om iemand zo op internet te zetten en met naam en toenaam zwart te maken. Maar als jullie bij GS dit zo zwaar opnemen, waarom dan de ambtenaar blurren en Rypke met naam en toenaam erop zetten?
Zijn ambtenaren übermenschen die boven elke verdenking en kritiek staan? Die extra beschermd moeten worden? Want ik snap de kritiek van Rypke wel... als je tegenover sommige ambtenaren staat dan kunnen het echt een stelletje zuigers en asociale egotrippers zijn van heb ik jou daar. Kijk maar naar het kinderopvangtoeslag dossier bij de ambtenaren van de belastingdienst. Dat soort ambtenaren die over lijken gaan om hun eigen ego gestreeld te krijgen zitten ook in provincies en gemeentes. Niet allemaal, zeker niet allemaal. Maar ze zijn er wel. En ook in aanzienlijke hoeveelheden. Wat mij betreft mag daar best wat gerichter kritiek op komen. Hastich út de publike funksje sette, die lui.

Tisnietanders | 31-01-20 | 11:09 | 2

Ambtenaren die over lijken gaan... Waar? In Friesland?

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:19

Onsamenhangend verhaal.... waarom krijgt deze man aandacht en waar staat hij eigenlijk voor.....

Snap er werkelijk geen ene hol van!

Fatwabuster | 31-01-20 | 11:09 | 1

Oh blij dat ik niet de enige ben die er niks van snapt.

sarcastro | 31-01-20 | 11:34

altijd weer op rechts he

JanAmsterdamEnzo | 31-01-20 | 11:06

Meh. Gaat een beetje ver om over bedreigingen te spreken wanneer het zelfverdediging betreft. De klimaatwetten zijn antidemocratisch en moreel verkeerd. De klimaatbeweging is georganiseerde misdaad. Er gaat een moment komen waarop de klimaatgestapo mensen uit hun huizen gaat verwijderen omdat die niet aan de laatste euronormen voldoen. Op dat punt is fysiek verzet volledig moreel verantwoord. Als iemand mij fysiek komt bedreigen over een klimaatwet zal dat met fysiek verzet beantwoord worden. En ik denk dat we allemaal wel beseffen dat de klimaatfascisten tot dat punt zullen blijven pushen. Ze zullen niet stoppen tot ze gestopt worden.

lysanderspooner | 31-01-20 | 11:05 | 1

Prima omschreven, klimaatmaffia je vind ze direct door met de neus in de wind te gaan.

biebop | 31-01-20 | 11:10

Wie wind(molens) zaait, kan storm verwachten.

Fantomas | 31-01-20 | 11:04

Het stuk is van vorig jaar.
GS neemt het wel heel gemakkelijk op voor het bewind hier.
Mijn sympathie ligt bij de Don Quichotte.

du Roi Soleil | 31-01-20 | 11:03 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:05: Er worden er hier gebouwd, zichtbaar hoorbaar en voelbaar, niet alleen vanuit mijn tuin maar ook vanaf de slaapkamer. Onze gemeente, bewoners, bedrijfsleven en belangenverenigingen hebben na jarenlang gedegen onderzoek wettelijk besloten dat ze er niet mochten komen, o.a. omdat ze veel te dicht bij woonwijken komen, en dichterbij en hoger dan de geldende richtlijnen voorschrijven.
Na deze besluitvorming blijkt de provincie het recht te hebben om zonder weerwoord van de gemeente het wijze besluit van tafel te schuiven met als resultaat "Ze komen er toch. Nu".
Weg moreel draagvlak en vertrouwen in politiek. Voor diegene die dat nog had.

Veepert | 31-01-20 | 11:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Weer zo'n Friezin met een kort pittig kapsel! Gek wordt je ervan. Frexit! Fut!

Hetkanverkeren | 31-01-20 | 11:02

Goed aangepakt. Het staat er gewoon en als je alles maar passeren is uiteidelijk iemand die de daad bij het woord voegt. Zoals Folkert van der Graaf. Hoewel die niet zo zat te snoeven.
Grappig dat ze stoer op de foto staan met geweld jegens anderen dreiging maar bij een beetje lijfelijkheid tegen henzelf gaan klagen over de armbandjes en de harde vloer. Men had hem beter op vrijdagmiddag opgehaald en vervolgens een weekend laten zitten inafwachting van verhoor. Dat doen ze bij chocoletter ontvreemding ook.

MaarFeitelijk | 31-01-20 | 11:01

Gelukkig ben ik elitair en hautain, derhalve vind ik de meeste mensen niet eens het doodschoppen waard. Scheelt zo te lezen ook wat probleempjes met de lichtgeraakte arm der wet, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 31-01-20 | 10:59

Die Starf*cker is echt aan lager wal geraakt, zeg. Man, man, man.

Dubbelepunthoofd | 31-01-20 | 10:59

Het kan dus wel! Nu nog een paar imams en stalkers oppakken.

BozePaarseMan | 31-01-20 | 10:57 | 1

Dit. Vooral.

Normpje | 31-01-20 | 11:07

Tja, dat zie je vaker. Dat mensen helemaal de moeder lopen escaleren om nog gehoord te worden. Vaak hadden ze ooit een punt maar zijn ze verworden tot sneue Don Quichotes.

van Oeffelen | 31-01-20 | 10:57

Nare opmerking over de gaydar van Erica Meiland!!! Alsof het háár verantwoordelijkheid is om op te merken dat een gay figuur haar ten huwelijk vroeg. Zelfacceptatie en zelf-reflectie is key bij de GFGHJKTBG-I comjoenity. Graag niet als ouderwetse patriarchen hier op GS naar de vrouw weer wijzen!!!

pigadaki | 31-01-20 | 10:54

Wat hij zegt over ambtenaren is net als brood.

Cobalt bomb | 31-01-20 | 10:54

D'r zijn er voor meer niet opgepakt kun je beter schrijven. Ken hem verder niet. Prof Kees de Lange schrijft wel samenhangende en onderbouwde artikelen over het klimaat. Waarin helder het verschil tussen het milieu, het weer, de natuur en het klimaat wordt uiteengezet. Aanrader.

Piet Karbiet | 31-01-20 | 10:53

dat krijg je als je de GGZ wegbezuinigd

Petroselinum crispum | 31-01-20 | 10:53

Of ze nou in de profeet geloven of in de ondergang van de planeet, hoedt u voor mannen met dit soort waanzinnige baarden.

MickeyGouda | 31-01-20 | 10:52 | 11

@Kapitein Stijlvol | 31-01-20 | 11:00:
Dank, Kapitein! LOL,

LoesjeP | 31-01-20 | 11:37

@Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:56: Hell's angels zien er heel anders uit, niet verzorgd, andere blik, jezus , jij kijkt echt met je kont en bent wereldvreemd als je deze man op een hells angel vind lijken. Alleen omdat hij een baard heeft. Vandaar dat je altijd zo zwart kijkt, je kijkt met je kont.

Kim-Jung-Un | 31-01-20 | 17:15

Lees eens wat van hem...

B. Randnetel | 31-01-20 | 18:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Fut doadskoppe is geen Fries.

Seikopef | 31-01-20 | 10:52

Digitale gekkies. Opgejut door likes en volgers vol bevestiging uit dezelfde Aluhoedjes-wereld waardoor de bloggert in kwestie niet direct objectief de wereld in leutert. Dan raakt je eens zo rake punt volledig ondergedompeld in oenige PR.

de Voorzittert | 31-01-20 | 10:52 | 2

Ik zie parallellen met andere verschijnselen in NL. Hell, het is gewoon precies hetzelfde. Maar daar mag niet over gesproken worden. Iemand nog thee?

Cobalt bomb | 31-01-20 | 10:56

Dat vat u goed samen. Het is een schijnwereld waarvan de meelezers denken dat het de hele wereld is terwijl het feitelijk een club van 100 man is.

MaarFeitelijk | 31-01-20 | 11:08

Nog nooit van gehoord. Maar dat heb ik wel met meer BNers

lingo star | 31-01-20 | 10:51 | 1

Dit is een BF-er.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:56

Hij kijkt erbij alsof ie zo die koeien gaat neuken.

Osdorpertje | 31-01-20 | 10:51

Kapot bierflesje en schedel als lamp. Hij heeft er een paar in heide plukken, dat is wel duidelijk.

Normpje | 31-01-20 | 10:50

Vroeger, voor het internet, zou dit een dorpsgek zijn die door de bevolking wat in toom zou worden gehouden en geholpen bij wat elementaire zaken.
Nu is het podium veel groter en de consequenties van zijn mafklapperij dus ook.

DrumPiet | 31-01-20 | 10:50 | 4

@Cobalt bomb | 31-01-20 | 10:58: Haha, maar daar doelde ik niet op.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:01

Haha zegt de grootste mafklapper onder ons. De ironie.

azijnseikerT | 31-01-20 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Nog nooit van Zeilmaker gehoord? . Ik nerm aan dat dat cynisch is, anders wil ik voor het eerst GS van een historische informatie achterstand betichten. Naast GS en Croks de enige waarheidsvinder en oprichter van www.climategate.nl . Lezen.

61 | 31-01-20 | 10:50 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:53: ongenuanceerd en tendentieus geschrevrn door mij ;) maar ik doel op het feit dat men bijv veel commentaar en kritiek heeft op islam(isering), maar wanneer iemand als die edwin van pegida zijn nek uitsteekt is het een gekkie en distantieert men zich er van. Dat zelfde bekruipt me hier.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig en creëer je het effect dat helemaal niemand zich meer voor hun eigen mening en overtuiging durft in te zetten.

paulis | 31-01-20 | 11:28

@paulis | 31-01-20 | 11:28: Inderdaad, en het is de plicht van een bevolking in opstand te komen tegen een overheid die faalt/liegt/bedriegt. Wij wilden geen Europese grondwet, en dat hebben ze via Lissabon er toch doorheen gedrukt. Wat moet je dan nog als bevolking ? De hooivork oppakken en de Bastille bestormen !

Kim-Jung-Un | 31-01-20 | 17:20

@paulis | 31-01-20 | 11:28: Het gaat wel om de manier waarop je je grieven kenbaar maakt. Edwin mag van mij best demonstreren tegen de Islam, desnoods bij een moskee. Maar om daar dan te gaan barbecueën met varkensvlees, vind ik kinderachtig en onsmakelijk. Dat doet hij alleen maar om reacties uit te lokken. Hetzelfde geldt voor Rypke: hoe je het ook wendt of keert, hij intimideert mensen. Dat doet heel erg afbreuk aan zijn argumenten.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 18:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Was het niet zo dat boeren die windmolens wilden plaatsen bedreigingen kregen. Zou het daar nog aan gelinkt kunnen worden?

Atlantis-95 | 31-01-20 | 10:49

Gekke Henkie 2.0, maar vind de logica van Jetten/Klaver nog net iets gekker

Karel Kruizenruiker | 31-01-20 | 10:48

Hij had dit zelf al voorspeld, nadat hij eerdere schermutselingen had meegemaakt met jongens die volop profiteren van de groene klimaatsubsidie.

En Mischa Kat werd ook gek verklaard met zijn complotten over kindermisbruiken. Althans, totdat Eppstein in beeld kwam...

mrXL | 31-01-20 | 10:47 | 1

Ik heb gelezen dat Epstein geen zelfmoord heeft gepleegd, weet je daar misschien ook wat van?

ikbenerweer! | 31-01-20 | 10:48

Gewoon het licht aan laten overdag, dan toon je ballen.

Tishetnetnie | 31-01-20 | 10:46

(Te) scherpe pen, maar inhoudelijk altijd juist, die Rypke

derkccs | 31-01-20 | 10:45

Veel aandacht voor een internergekkie. Die man is gewoon de weg kwijt. Zielig vooral.

ZureKoek | 31-01-20 | 10:43 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:45
Corrigeren? Stuur jij de seniele demente buurman ook naar de arts voor een correctie?

Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:03

@Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:03: Hij heeft blijkbaar geen partner of familieleden die op de rem trappen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:07

@Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:07:
Wellicht, wellicht ook wel. Het kan ook medisch van aard zijn. Zulke geestelijke aftakeling kent meestal maar 1 richting.

Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen een ambtenaar zeggen dat hij eens aan het werk moet zal inderdaad als een bedreiging gezien worden.

2voor12 | 31-01-20 | 10:40 | 3

Zeggen dat ze iemand moeten doodschoppen is van hetzelfde niveau als zeggen dat je een FvD-politicus wilt doodmaken. Meteen aanpakken.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:43

@Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:08: Vind ik geen excuus.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 11:10

dat is erik ten hag van ajax!

Henk P | 31-01-20 | 10:40 | 2

met plakbaard. dat wel!

Henk P | 31-01-20 | 10:40

Misschien kan hij trainer van PSV worden. Ik ben op zich tegen dit soort dreigementen maar als hij de ploeg uit Eindhoven er mee weer aan het voetballen krijgt is elk middel geoorloofd wat mij betreft.

keestelpro | 31-01-20 | 11:31

Met geweld dreigen is nooit goed, maar om deze man nou weer gelijk af te serveren als gekkie vind ik kwalijk..

Deze man heeft ontzettend veel kennis en schrijft inhoudelijk prima stukken (soms wat hak op de tak en ingewikkeld). Een eenzame ridder tegen het ecofascisme waar Nederland aan ten onder gaat

paulis | 31-01-20 | 10:40 | 8

@Kim-Jung-Un | 31-01-20 | 17:11: Vroeger sloten ze mensen die overal vijanden zagen, op in een gesticht. Ver weg in de bossen. Beter voor iedereen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 18:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb Rypke hoog zitten.

Willy Keutel | 31-01-20 | 10:37 | 3

Iets harder persen.

Normpje | 31-01-20 | 10:46

Ik ook.

jan99 | 31-01-20 | 14:34

Linksom of rechtsom.... waarom krijgen dit soort gekkies toch altijd zo veel aandacht op GS? Goh, ze plempen hun hele FB en andere prive socials vol met bagger of alles en nog wat... soit! Moeten we ze daarom "belangrijk" maken?

de directeur | 31-01-20 | 10:35 | 1

Janneman ; leer eens begrijpend lezen

hetzwijns | 31-01-20 | 19:31

Op zich is het wel logisch dat als je de overheid en de media niet meer kunt vertrouwen als burger. Dat mensen zelf op onderzoek uit gaan van wat is waar en niet. Met wisselend succes uiteraard.

azijnseikerT | 31-01-20 | 10:34 | 2

Dit dus.

Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:06

Dus

keetla | 31-01-20 | 11:28

Misschien is zijn voorstel ook wel de enige remedie tegen de ecofascisten.

postmodernismisdead | 31-01-20 | 10:34 | 1

Nee, altijd blijven praten en kopjes thee drinken, dan komt alles goed.

Nuchternederland | 31-01-20 | 11:51

Het is een Fries maar we zijn niet trots op hem.

Kuifje-naar-Brussel | 31-01-20 | 10:33 | 5

Ga me niet vertellen dat het wangedrocht dat zich kuifje noemt Fries is. Zo niet heb je geen recht van spreken en weer bagger verspreid.

Kim-Jung-Un | 31-01-20 | 17:10

Je wouwelt. Lees eerst eens wat van zijn hand.

B. Randnetel | 31-01-20 | 19:00
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken