Huis van Afgevaardigden stemt voor kansloze impeachment Trump, tribaal circus dendert voort
Stond al vast dat dit ging gebeuren natuurlijk, en ja, nu is het gebeurd.
Trump pinde twee uur geleden de bovenstaande tweet en was de uren daarvoor op een Retweet-storm van zo'n beetje iedereen die hem steunt. Onderstaand zijn meest recente reactie op de stemming van het Huis van Afgevaardigden tijdens een campagne-rally in Michigan, waarin hij benadrukt dat geen enkele Republikein van kant is gewisseld, en zelfs drie democraten tegen impeachment hebben gestemd. In werkelijkheid waren dit trouwens twee democraten, en stemde de derde wel voor impeachment wegens machtsmisbruik, maar tegen impeachment wegens het dwarsbomen van Congress. Het Huis stemde per de onderstaande verdeling voor impeachment. Die ene "present" die u ziet is een blanco stem, en is van de Democratische total champ Tulsi Gabard, die eerder al de oorlog aan Hillary verklaarde. Check haar zeer redelijke toelichtingsvideo na de breek.
Maar goed, we blijven het maar gewoon herhalen. Van een kans op daadwerkelijke afzetting is gewoon geen sprake. Dat weten de Democraten ook, en dat maakt het precies zo'n tribaal showproces dat Tulsi zo hekelt. Het Huis van Afgevaardigden is in dit geval een soort OM, maar de juryleden zijn de Senaat en daar hebben de Republikeinen met 52 van de 100 zetels een meerderheid, de Dems hebben er 46. De overige 2 zijn van onafhankelijken. Voor een daadwerkelijke afzetting van Trump moet 2/3 van de Senaat en dus 20 Republikeinen voor afzetting stemmen. En dat gaat gewoon niet gebeuren. Ze probeerden het in 2017 ook, maar toen hadden de Democraten nog geen meerderheid in het Huis, en deze ronde is gewoon exact hetzelfde, maar dan wel met een meerderheid. Voor hen is het nog steeds 2016.
Social
Reaguursels
InloggenIk snap dat Nederlanders gewoon weer schuimbekkend en soppend naar weer een Kennedy verlangen, en dat Tulsi Gabbard soort van hoopgevend zou moeten zijn, maar helaas, Tulsi is gewoon het slag politicus die zegt wat u wilt horen, ze blijft Democraat. Zij probeert de middenweg te bewandelen in een partij die zover naar links is opgeschoven dat ze rechts van de Ku Klux Klan zijn geëindigd (Dus terug bij af, want KKK is opgericht door de Democraten).
Zou toch onderhand wel tijd worden dat jullie Leon de Winter hierover gaan interviewen, die volgt al sinds jaar en dag Dan Bongino, en dan zou je eindelijk in je moers taal horen hoezeer de Democraten de grondwet aan hun laars hebben gelapt in hun ijver Trump af te zetten. Trump, Cruz en Ben Carson, 3 kandidaten waar men in 2016 het in de broek voor deed, als de dood waren ze dat een van deze drie het schandaal zou blootleggen in hoeverre de Obama admin vuistdiep in de Oekraïense maffia zat. Joe Bidens zoon Hunter zat in de directie van Barisma Holding toen Joe vice-president was. Hunter heeft totaal geen ervaring in die sector en staat voornamelijk bekend als een doorgesnoven losbol zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Diverse keren gepakt voor drugsdelicten, en die komt in de directie. Als dat geen 'pay for play' oplevert.
En dus kwam dat weer naar boven, want Joe zat 'on camera' de alfa-aap uit te hangen en stoer te vertellen hoe hij de Oekraïne onder druk had gezet een onderzoek te frustreren. Prompt draaien de Democraten het om en doen alsof Trump de Oekraïne onder druk had gezet. Compleet verslag van het telefoongesprek wordt vrijgegeven, stond niks bijzonders in, en toch probeert men het op impeachment aan te sturen. Men weet dat het kansloos is, maar men roept het al 3 jaar. Ze wilden hem al impeachen nog voor hij gekozen was.
Het hele rechtssysteem staat nu onder druk, je kunt nu vervolgd worden vanwege onbewezen laster. Ter rechterzijde wordt nu ook gewezen op het precedent dat door de Dems is geschapen, en dat bij een Democratische president eveneens op impeachment zal worden aangestuurd.
En Nederland? Nederland zit nog in een warm bad te zwijmelen over de Democraten, en probeert ons via de media op het hart te drukken de volgende keer op een Democraat te stemmen. Dat gevoel krijg ik er in ieder geval bij, die ijver om ons voor Biden, Sanders of Warren te winnen. Het kan niet anders dat de belangen die de Democraten hebben, en die geheim moeten blijven, gedeeld worden door Nederland. Nederland wilde dat associatieverdrag, Nederland draait nu zijn boerensector de nek om ten faveure van de Oekraïne, het is gewoon geen toeval. Rutte pleit 'as we speak' voor nog strengere stikstofnormen, het wordt tijd die gast eens te impeachen, maar helaas kan dat in Venezuederland niet.
In de tussentijd is Trump zelf gecorrumpeerd. Niet zijn zoon. Niet de neef van zijn maatje maar Trump zelf. Geen afgeleid en. Daar gaat het hier om.
Tulsi voert flink campagne voor 2020.
Simpel volk alhier denkt dat dems 'links' zijn. Op vrijwel alle thema's ex Islam zitten dems ver rechts van PVV en VVD.
Lul niet. 10 jaar geleden misschien
Wel een ontzettende bazentweet van Trump. So true.
Als je ziet wie er allemaal tegen de potus zijn denk je toch, die vent is goed 'by default'
Dat is precies het gevoel wat je hier ook krijgt. Omgekeerd krijg ik dagelijks bewijs dat Troempaloempa's nogal op het onderbuikje sturen. Oranje goed. Oogjes toe en haat aan alles dat niet-oranje is.
En o ja, Clinton boehoe. Ook zoiets raars en overgenomen van betaalde trolkezen.
Nou vooruit, voor alle 'poll believers', deze is wel leuk:
t.co/jIis4I1A2A
Als de schokkende feiten uit het boek ‘The plot against the president’ van onderzoeksjournalist Lee Smith in het nieuws zouden komen, dan is de herverkiezing van Trump een stap dichterbij. Vandaar dat de feiten in dit boek angstvallig geheim worden gehouden door de MSM. Die houden zich alleen maar bezig met eenzijdige politiek correcte berichtgeving.
"..... en de uitkomst is niet ten gunste van 'Links' uitgevallen, beginnen ze smeer-campagnes, gaan ze tegenstanders demoniseren, slopen ze de Vrijheid Van Meningsuiting door afwijkende meningen te afficheren als 'racisme' of 'nazisme', plegen ze karaktermoord op politieke opponenten...."
---
Lijkt mij toch echt wat kort door de bocht als ik denk aan wat recentelijk met de linkse Jeremy Corbyn gebeurde in Groot-Brittanië.
Wat mij altijd verbaast, is dat linkse mensen zich door de decennia heen altijd hebben gepresenteerd als hoeders van de échte democratie, als voorvechters van "Het Volk" (met linkse kranten als "Het Volk", later "Het Vrije Volk"), de hoeders van De Waarheid ("Pravda", "De Waarheid") en vechters voor de Vrijheid Van Meningsuiting.
Maar zodra Het Volk heeft gesproken - via verkiezingen of referenda - en de uitkomst is niet ten gunste van 'Links' uitgevallen, beginnen ze smeer-campagnes, gaan ze tegenstanders demoniseren, slopen ze de Vrijheid Van Meningsuiting door afwijkende meningen te afficheren als 'racisme' of 'nazisme', plegen ze karaktermoord op politieke opponenten, en vernielen ze tenslotte de échte instrumenten van de democratie, zoals een VOLKSraadpleging, die ze eerder nog koesterden als een kroonjuweel van hun politieke campagne.
Het volk? Clinton had 3 miljoen meer stemmen. Dit gaat echter niet over het volk. Het gaat om machtsmisbruik door een president voor eigen gewin.
@win12 | 19-12-19 | 14:51: Welk machtsmisbruik dan, ?
Geen echte getuigen , een telefoon transcript dat de aantijgingen weerspreekt en een kroon getuige die uiteindelijk zelf toegaf geen bewijs maar alleen vermoedens te hebben . Niemand die zich afvraagt waarom de zoon van Biden plots op een Oekraïense loonlijst stond en maandelijks grote sommen krijgt gestort vanuit een bedrijfstak waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten .
@Castor12 | 19-12-19 | 15:05:
Er is geen smoking gun.
De Democraten hadden de complete regie van de zittingen in handen.
Trump was voor de zittingen al schuldig bevonden.
De aanklacht is vaag en niet specifiek.
Het is een totale afgang voor de Democraten.
Er zijn wel échte getuigen, maar die mogen niet getuigen. Vandaar dat het artikel voor obstructie is toegevoegd. De kroongetuige zei dat iedereen wist wat Trump bedoelde. Volgens Cohen praat Trump in code-taal en zegt niet direct wat hij daadwerkelijk bedoeld.
Dat Biden de baan gekregen heeft vanwege zijn pappie is helemaal waar. Dat betekent niet dat het per direct corrupt is. Of denk jij dat alle Trumps zonder nepotisme zouden staan waar zij nu staan?
@arie-hoax | 19-12-19 | 15:15: Fout, fout en fout. Net zoals de geschiedenis de inval van Irak in 2003 verkeerd bevonden heeft zal dit in de toekomst hetzelfde zijn wat betreft dit proces.
De republikeinen hebben niet de feiten aan hun kant, dus blijven ze zeiken over het proces. Het grappige is dat zij praten over democratische getuigen en proberen daarmee te verdoezelen dat Sondland een republikeinse getuige is. Naast 3 anderen.
Waar praten we over?
@win12 | 19-12-19 | 14:51:
Maar wat was het verschil in Staten, kiesdistricten en kiesmannen?
Hij heeft het toch over het volk? Niet over kiesdistricten en kiesmannen?
@win12 | 19-12-19 | 15:21: Wat een onzin , de meeste getuigen werden door de democraten opgevoerd . CNN had op de zender ambassadeur Sondland al opgevoerd als de man die het bewijs had geleverd , terwijl CNN dat nog steeds op de zender als breaking news voerde gebeurde dit :
www.youtube.com/watch?v=EnEWYilDgcg
Hilarisch , en tijdens deze ondervraging verdween het "breaking news " snel uit beeld . Sondland had helemaal niks, behalve zijn totaal uit de lucht gegrepen vermoedens .Beschamend .
@Castor12 | 19-12-19 | 16:08: Zucht. De republikeinen hadden het verzoek van zijn getuigenis ingediend. Als jij de feiten wilt negeren vind ik dat prima hoor. Nee, Trump heeft inderdaad niet direct erom gevraagd in de zin van :"Kan jij oekraine even chanteren". Hij praat in codetaal zoals Cohen al eerder heeft aangegeven.
Sondland zei dat iedereen 'in de loop' was. Wat betekent dat volgens jou?
@arie-hoax | 19-12-19 | 15:15:
Nee sufkees.
Maar goed, van feiten heb jij je nog nooit iets aangetrokken.
Het gaat je om het rellen he?
Gewoon lekker dwarsliggen.
Spreek je nou tegen jezelf?
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 16:37:
Die pot en die ketel... hoe dik is die plaat voor je harses?
@win12 | 19-12-19 | 16:26: Dat is precies wat in dit filmpje aan bod komt maar wat maakt het nog uit wat Sondland zei, die man is totaal af .
Als de Congres-Democraten meteen na de kandidaatstelling van Trump hadden kunnen stemmen voor een impeachment, hadden ze dat ook met bijna 100% gedaan. (Trouwens evenals veel opportunistische Republikeinen toen.)
Ik vermoed dat daarbij de belangrijkste overweging was dat Trump (in tegenstelling tot Hillary) de regimechange- en oorlogs-traditie wilde beëindigen.
En misschien hadden ze wel gelijk, want als Trump dat "geen nieuwe oorlogen beginnen - nog eens vier jaar zou kunnen volhouden zou wel wel eens de belangrijkste historische 1%-pilaar van de Amerikaanse economie - wapenindustrie en andere landen leegroven - kunnen instorten.
Wel ironisch om te zien hoe het tegenwerken van een bepaalde uitkomst juist een averechts effect heeft. Hoe (s)links hier te werk gaat, draagt er juist aan bij Trump herkozen zal gaan worden. Het doet me denken aan het volgende verhaal:
.
Er was eens een prins wiens ouders van diverse wijzen te horen hadden gekregen dat hun kind óf een onovertrefbaar groot heerser zou worden, óf alle aardse goederen zou verwerpen en de verlichting zou bereiken. Aangezien zijn vader, de koning, de eerste voorspelling prefereerde werd hij omringd met de beste aardse goederen, zodat hij in zijn leven geen ontevredenheid of nare dingen zou ervaren. Hij zou dan geen afstand hoeven te doen van zijn bezittingen. Zijn vader bouwde drie paleizen en de prins bracht al zijn tijd door binnen de hoge muren van het paleis. Zo gingen de eerste 29 jaar van zijn leven voorbij. Na 29 jaar ging hij echter diep nadenken over het leven en wilde zien hoe het echte leven buiten het paleis was. Stiekem ging hij 's nachts de stad in, samen met zijn bediende. Tot zijn grote schrik zag hij een oude man, een zieke man en een dode man. Omdat hij door zijn beschermde opvoeding nog nooit een oude, zieke of dode man had gezien, vroeg hij zijn bediende om uitleg. Hij kreeg te horen dat alle mensen oud worden, ziekten oplopen en doodgaan. Ook zag de prins een kalme en beheerste monnik voorbijlopen. De bediende legde uit dat het een monnik was die vrijwillig zijn bezittingen had opgegeven en een leven van eenvoud leidde, gericht op spirituele ontwikkeling. Kort daarna verliet de prins het paleis en zijn familie (waaronder zijn jonge vrouw en kind) en ging hij leven als een monnik in de bossen van India. Later zou bij bekend komen te staan als: de Boeddha.
Het Republikeinse establishment had een bloedhekel aan Trump, maar Trump is toch door de voorverkiezingen gekomen. De Democrats daarentegen hebben hun intern gekozen kandidaad Hillary Clinton door de "voorverkiezingen" heengeloodst met allerlei manipulaties, van "superdelegates" tot het stiekem van tevoren verstrekken van de geheime debatvragen aan Hillary zodat zij zich beter kon voorbereiden. Je kunt het wel of niet eens zijn met bepaalde standpunten, maar feit is dat de Republican Party eerlijker is en meer respect heeft voor het concept democratie dan de "Democrats".
Je ziet het overal waar linkse mensen actief zijn, actief waren of de macht hebben moeten afdragen: linkse mensen zijn slechte verliezers.
Zoals ook onlangs nog in het Verenigd Koninkrijk, waar zelfs prominente Labour-politici hun historische mega-verlies nog wisten te verkopen als 'winst'.
De globalistische boeven die ook de EU besturen en Rutte als bedrijfspoedel houden zijn niet zo van de democratie.
Deze mensen zijn zo verstandig dat zij zeker weten hoe de wereld bestuurd moet worden en offeren zichzelf daar graag voor op. Trump is het grootste obstakel in deze zegetocht van dronken Brusselmannen en corrupte democrats die de westerse samenlevingen in de uitverkoop hebben gezet..
Ga maar gerust slapen, uw nieuwe fascisten waken voor u. Maar wel eerst even spijbelen voor het klimaat.
Moet je nou echt iedere dag hetzelfde opschrijven over hetzelfde, ongeacht het onderwerp? Met je nieuwe fascisten wordt je een beetje de vervelio hier.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 15:34:
Spiegels thuis?
Die Tulsi Gabard is al bezig met campagne voeren voor haar gewenste presidentschap. Maar ze brengt het netjes.
Mijn zoon woont en werkt in Amerika, maar volgt het nieuws natuurlijk ook in NL. Hij vindt het jammer dat in NL alleen democratisch gezinde journalisten aan het woord komen en zich nog al als Hollandse journalist in amerika belangrijk vinden. Welnu, zelf was ik enige tijd geleden ook in de USA in een hotel en ontmoette en sprak daar een aantal Amerikanen, die mij vroegen waar ik vandaan kwam. Ik zei: " uit Holland ". O ja, zeiden ze tegen me: "that's near Berlin "!! De meeste Amerikanen weten niks van Holland en weten vaak niet eens waar het ligt. Onze journalisten daar, staan achteraan in de rij en stellen helemaal niks voor en kosten NPO geld!
Helaas zijn de democraten in Amerika socialisten geworden en U weet die willen macht, hebben geen respect voor de mening van anderen, geven belastinggeld uit omdat dit toch niet van hen is en doen alles om hun zin door te drijven en tegenstander kapot te maken. Ook in Nederland trouwens.
De oude bijna demente mevrouw Pelosi van die democraten is daar een voorbeeld van.
Jammer, want die democratische partij was ooit echt fatsoenlijk. Sinds de nederlaag van hun Hillary Clinton niet meer. (De familie Clinton is aanzienlijk rijker geworden door de stortingen in hun foundations. maar daar hoor je de democraten niet over).
Maar mijn zoon, die vaak om Trump moet lachen gezien zijn onverstoorbare houding, heeft wel gezien, dat wat Obama niet gelukt is en bij Trump wel gerealiseerd is, uitzonderlijk hogere economie, zodat miljoenen Amerikanen weer werk en dus brood op de plank hebben, dat er een einde kwam aan de macht van de financiële jetset in Washington.
Maar ik heb slecht nieuws voor al die zgn. vooringenomen Amerika-deskundigen van onze staatsomroep en dat Amerika mannetje bij RTL nieuws:
hoe jullie ook naar de mond praten van de democraten, Trump wordt niet afgezet en wint ruimschoots de volgende verkiezingen .
De economie wordt momenteel gedragen door een begrotingstekort van 5%... Krankzinnig hoog in een "goed"lopende economie.
Mooi verhaal, ik hoop dat je voorspelling waar wordt.
Je verzint een droom hoe jij vindt dat de wereld moet zijn en je dwingt de mensen dan om dat ook zo te vinden. En wie niet meedoet verklaar je fout. Dat is wat de Democraten en Nancy Pelosi en alle overige linkse kerkiërs doen. Er is zoveel haat en vooroordeel. Dat is niet goed voor een land. Obama verbouwde Amerika deels tot die droom maar heel veel mensen werden werkloos, Trump verbouwd Amerika weer deels terug van die droom en heel veel mensen hebben weer een baan. Maar dat kan de linkse kerkiër niet boeien. Diezelfde haat was er al voordat Trump met de president van Oekraïne had gebeld. Het is allemaal vooroordeel. Het logisch redeneren van sommige vrouwelijke Democratische congresleden is niet op het nivo van een zelfstandig denkende. Die Tulsi Gabbard is daarin een opvallende uitzondering, maar ze durft niet buiten de veilige grenzen die haar partijgenoten boos zouden maken. De 2020 Elections gaat voor die mensen een hele grote verrassing zijn, vraag maar aan Sjerremie Corbijn.
Heb het redelijk ademloos zitten kijken op CNN. Wat werd ik bevestigd in mijn bubble dat er bij de Democraten een hoop idioten rondlopen. Gevaarlijke idioten, dat wel. En een inspiratiebron voor andere idioten in dit land. Op het laatst deed ik mijn ogen dicht en na twee zinnen wist ik dat het een D was en geen R. Sad.
Zelf heb ik mijn hoop ook op Harry Mens gevestigd om Nederlandje te redden. Of Dirk-Jan Paarlberg. Of Cees Zadelhoff. Als het maar niet zo'n extreemlinke Democrat van de vvd is. En hij een minstens net zo lekker wijf heeft als die Melania. Of een dochter met de tieten van Ivanka.
Lag dit land maar aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, dan waren we ook meteen van ons rare brabbeltaaltje verlost. Zou ik meteen die lui van Fox News ook een stuk beter begrijpen. Voor het echte nieuws ben ik wat dat betreft veel te afhankelijk van de reaguurderspanelen hier ten blogge.
Fakecomment-alert
@kaasfondue | 19-12-19 | 12:07: Daar hebben we een knopje voor. Druk ze!
Sommigen snappen sarcasme niet zo goed... jammer, deze typevlaai is best geinig
@Hetkanverkeren | 19-12-19 | 12:13:
Dat is typisch uw NSB mentaliteit. ( knopje zit er nog steeds, hoor. Dus ga uw gang.)
@kaasfondue | 19-12-19 | 12:43: Nooit ente nimmer mijn beste! Ieder zijn mening. Mensen zouden dat hoogstens wat minder persoonlijk moeten opvatten. Dat maakt een beetje kissebissen wel zo plezant.
If you'll excuse my Vlaams.
Emiel Ratelband?
Kom je op voor je volk is het ook niet goed .
Verkoop je ziel en je land aan de duivel wordt je geen strobreed in de weg gelegd .
Barabbas vrij, Barabbas vrij!
De grootste dwerg van de Democratische Presidentiele Clowncar. Éénoog in het land der Democratische doofstommen. Impeachment blijft een schande en een soft staatsgreep.
Erdohan had hier wel raad mee geweten!
Behalve bij de NPO en de dodebomenpers zie je het ook hier in de reaguurderspanelen: veel anti-Trump posts zijn erop gericht zijn kiezers en sympathisanten te treffen. Van Trump zelf glijdt het af, dus wordt zijn electoraat door onophoudelijke 'machinegunning' afgeschilderd als dom, fascistisch, racistisch, homofoob, islamofoob, xenofoob, misogyn et cetera et cetera. De truc lijkt uitgewerkt sinds Hillary Clinton (vermoedelijk in een vlaag van oprechtheid) de kiezers van Trump 'deplorables' noemde en tegelijkertijd de morele superioriteitsgevoelens van haar en haar progressieve geestverwanten ten opzichte van half Amerika onthulde. Minachting en dédain hebben nog nooit geholpen om stemmen (terug) te winnen, dus de tweet van Trump kan worden betiteld als 'in de roos'. Of 'in your face', om in Trump-termen te blijven.
Dat zie je hier ook. Die mensen zijn dom, en het reageren niet waard.
Echter ze woekeren wel voort, zoals een onkruid. En dat moet je verdelgen.
Precies dat dus... De linkse media hier lopen vrolijk te zijn over een nu al kansloze afzetting. Maak je drukker over Mark Rutte zou ik denken, want daar heb je veel meer last van.
Eens met uw analyse. Maar onder degenen die president Trump door dik en dun steunen bevinden zich de Evangelicals met als boegbeelden Mike Pence en Mike Pompeo: dat zijn me een stel CUkkels. Helaas is het niveau waarop de Democrats opereren nog tenenkrommender.
Trump_Gabbard_2020
Beiden Russian assets, volgens Hillary, dus zou zomaar kunnen.
Trump oefent zijn vak uit alsof het een echte baan is en daar hebben die beroepspraters niet van terug. Zij zijn praters gewend en geen doeners. De man is alom aanwezig, drukt zijn stempel op de wereldpolitiek en wordt door zijn Aziatische collega's gerespecteerd en voor vol aangezien ondanks de ook daar inmiddels verziekte media die elkaar allemaal nakakelen. Net als in Nederland Wilders demoniseert een groot gedeelte van de pers met in hun voetzog bekende Amerikanen gevoed door het zichzelf deugend vindend zogenaamd vooruitstrevende volk Trump, grotendeels onterecht. Een vakman pur sang, hoe onsympathiek overkomend ook, dat is een kwestie van smaak. Maar met sympathiek overkomen (Rutte, altijd maar lachen), run je geen land of bedrijf. En dat doet Trump naar beste eer en geweten redelijk succesvol, al zijn er heel wat pseudo deskundigen hier die het daar niet mee eens zijn. Dat mag, ik heb in mijn 45 jaar durende werkzame leven ook veel beste scheepslui leren kennen die het allemaal niet gered hebben omdat ze alles dachten beter te weten. Gewoon de handjes uit de mouwen, daar zijn de meeste van die onheilsprofeten en betweters niet van gediend. Amerika heeft gekregen wat het verdiende, nu wij nog.
Ik kan het niet meer met je oneens zijn dat na dit stuk van je. Wij leven in aparte werelden. Dat is duidelijk.
Was dat maar waar.
Helemaal mee eens!
Zo waar dit, u heeft helemaal gelijk.
Wat mooi om al die linkse trollen hier op GS te zien proberen om Trump in een negatief daglicht te stellen, maar vervolgens met geen enkel feit komen om dat te onderbouwen. Ik geniet daarvan, ga dus vooral zo door!
Als je een enorme bord voor je kop blijft behouden, lees je inderdaad over de feiten heen. Dat kan gebeuren, maar volgende keer gewoon even alles goed doornemen en dan zie je ineens wat échte feiten zijn.
@win12 | 19-12-19 | 11:08: en wederom geen feiten.
@Boogschuttertje | 19-12-19 | 11:12:
Lachen he.....
Welke feiten?
Die feiten die in de verhoringen niet naar boven zijn gekomen?
Het is eerder andersom.
De Democraten kunnen geen feiten aanleveren om de president af te kunnen zetten, dat is zeer duidelijk gebleken in de verhoringen.
Het is een schouwspel.
De enige die hier macht misbruiken zijn de Democraten die hiermee nog steeds hun verlies niet kunnen accepteren en belastinggeld verkwanselen om een valse realiteit omhoog te houden die geen stand houdt.
Het zal resulteren in een tweede termijn.
Het gros van Amerikanen is klaar met de Democraten.
Dat waren ze in 2016 al
@win12 | 19-12-19 | 11:08: Een echt feit is dat hij in tegenstelling tot zijn voorgangers nog geen oorlog veroorzaakt of gestart heeft.
Een ander feit is dat de illegale immigratie tot een minimum gedaald is.
Ook zijn er al 3 jaar geen filmpjes meer te zien van brandende Amerikaanse vlaggen in moslim landen of ontvoeringen of aanslagen op Amerikaanse toeristen. Zomaar wat feiten, google dat maar eens.
@Boogschuttertje | 19-12-19 | 11:12: Pff. Ik heb ze al meerdere keren geplaatst in dit topic en het andere.
Trump hield geld tegen dat bedoeld was voor Oekraïne om zijn politieke tegenstander zwart te maken. Dit is de simpele versie die ik kan geven.
@Tuinhekje | 19-12-19 | 13:37: Wat heeft dat in godsnaam met dit proces te maken?
@win12 | 19-12-19 | 14:14: Mis! Trump wordt nu beschuldigd van iets wat Joe Biden gedaan heeft. Zie hier hoe Joe Biden zelf op camera opschept over hoe hij een lening van 1 miljard dollar aan Oekraine achterhield als Oekraine niet deed wat hij wilde:
www.youtube.com/watch?v=Q0_AqpdwqK4&a...
"I’m leaving in six hours. If the prosecutor is not fired, you’re not
getting the money." -- Joe Biden
De "prosecutor" (aanklager) onderzocht onder andere het bedrijf waar Joe Biden's zoon Hunter Biden een veel te hoog betaalde baan had.
@petersteenkamp | 19-12-19 | 14:24: Elke keer dit 'voorbeeld' zucht. Lees je aub eens in voordat je reageert. Waarom denk je dat hij het zo toegeeft op camera?
De aanklager was corrupt en onderzocht juist geen bedrijven. De VS en de EU wilden deze aanklager ontslagen hebben. Hij voerde beleid uit.
Trump deed het voor zijn eigen gewin.
@Tuinhekje | 19-12-19 | 13:37: Trump doet het inderdaad heel goed, je merkt in alles dat hij kinderen en kleinkinderen heeft. Fantastisch was ook de verplaatsing van de ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem, ondanks alle dreigementen vanuit de moslimwereld. Mooi dat Trump liet zien wie de baas is, wat een verschil met 'onze' kruipende natte spaghettislierten van politici na Fitna en de geplande cartoonwedstrijd.
Ik vind niet dat de Democraten helemaal geen punt hebben. Met wat er nu bekend is kun je Trump wel degelijk iets verwijten.
Om hem daarvoor af te zetten als president is bezopen. Zijn tegenstanders zijn blijkbaar constant bezig met het zoeken naar excuses om hem er uit te wippen, terwijl ze ook met politiek-inhoudelijke dingen zouden kunnen komen.
Diet Tulsi Gabbard heeft groot gelijk, werk nou eens samen ipv de hele tijd tegen te werken. Democratie heeft bepaald dat Trump heeft gewonnen, laat hem zijn werk doen en stem voor of tegen wetsvoorstellen van hem, maar ga niet als een klein kind na 3 jaar nog steeds lopen janken dat je eigenlijk niet tegen je verlies kan. Dit kan alleen maar tegen de Dems gaan werken de komende verkiezingen. Zou lachen zijn als Tulsi overstapt naar Trump bij de komende verkiezingen en voor vice-president zich aandient. En wordt beste vriendinnen met Melania enz. Leuk dat fantaseren
Veel gematigde democraten in "trump districten" waren ook gekozen met dien verstande dat ze met Trump zouden samenwerken. niet nagekomen en met deze impeachment vote hebben ze zichzelf de das om gedaan.
OMG Trump would be called right-wing in the Netherlands. Sort of like, you know, Geert Wilders. We can't have that, can we. We're the good guys. Impeach him and let Hillary take his place. We're good, the Europeans would call us Gutmenschen.
What would the native indians call Europeans....?
(man learned how to teach, then fotgot how to learn, F.Mercury)
De democraten schieten in hun eigen voet. Trump gaat de komende verkiezingen gewoon winnen!
"Democraten" zijn heel erg slechte verliezers. Het hele jaar door lopen ze te pleiten voor een mooie democratie, maar wanneer de uitkomst ze niet zint beginnen ze te janken en te terroriseren e.d.. DEMOCRATS, SAD and DANGEROUS PEOPLE!
Doet Trump het netjes? Tja, het is iig geen politicus en daar hebben heel veel mensen moeite mee. Bij Trump is zijn handelen vaak erg zichtbaar, maar de democraten opereren zeker zo vals maar onzichtbaarder.
Zijn handelen is zeker niet goed zichtbaar. Giuliani is weer in Oekraïne, handelend names Trump en ook de nieuwe ambassadeur moet weer vertrekken. Trumps telefoongesprekkken met buitenlandse leiders worden veel extremer opgeborgen dan onder vorige presidenten en Trump weigert in alles om verantwoording af te leggen bij het parlement. Daarnaast verbiedt hij alles en iedereen om met het parlement samen te werken om de waarheid boven tafel te laten komen.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:33:
Allemaal heel errug. Stem hem dan gewoon weg in november. Democratie, weetjewel. Reserveer impeachment voor werkelijke misdaden.
@piloot47 | 19-12-19 | 10:54:
Zolang hij president is staat hij boven de wet? Dat is geen democratie, grapjas.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 11:01: onschuldig totdat schuld bewezen is, toch. Oh nee, niet bij Trump. Impeachment zegt nu helemaal niks. Net zoveel als dat het OM zegt dat ze iemand gaan vervolgen.
@Boogschuttertje | 19-12-19 | 11:14:
Dus je bent vóór impeachment?
"Hij loopt ons voor de voeten". Kent u die uitdrukking?
Tja kerstfeest staat voor de deur. Als ik alle reaguursels hier lees zijn de meeste al in stemming. Het nietes welles en gestamp met voetjes is niet van de lucht. Lijkt errop of bij GS ook alles zwart wit is en er geen grijs bestaat. Zalig kerstfeest allemaal. https://afbeeldingen.animalstoday.nl/piepvandaag-kittens-op-een-rijtje.jpg
Bedankt Jan en ik wens jou en de jouwen het dubbele van wat jij mij toewenst.
@Theo-Pim-Riv | 19-12-19 | 10:29: Tja niet meteen weer gaan ruzie zoeken ;-)
Mijn verwachting is, dat de Trump Dynasty nog maar net begonnen is en daar zorgen de Pelosi's en Schiff's wel voor.
Ik voorspel nog vier jaar Donald J. Trump.
Ik voorspel daarna Ivanka Trump, zij is de dochter van de 45e president van de Verenigde Staten en vastgoedmagnaat Donald Trump.
Tevens is Ivanka Trump een afgestudeerd econoom en politiek is haar middelnaam.
Ergo The Trump Dynasty is al drie jaar begonnen en daarom zijn de zieke democraten zo in blinde paniek, die voelen de Trump Dynasty ook aankomen.
Waarom weet ik niet, maar het voelt gewoon Goed en Prettig.
De meerderheid van de Amerikanen was en is tegen Trump. Lijkt me dus weinig waarschijnlijk..
Scherp The Building of a Dynasty.
Zucht kon ik dat ouwe Dune & Dune II nog maar spelen en die geluiden Zucht
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:14: Dat dachten de Clinton-Mafia ook, lol.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:14: Tja zoals de meerderheid ook tegen Boris Johnson was, die daarna weggevaagd werd..............oh wacht.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:14:
Paar peilinkjes gemist?
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:14: Dat riep de MSM ook voordat hij president werd. 4 More years!
@piloot47 | 19-12-19 | 10:19:
Ik is niks, Jij?
projects.fivethirtyeight.com/trump-ap...
@jan huppeldepup | 19-12-19 | 10:18:
Meerderheid van de kiesmannen.
En een grote meerderheid van de staten.
Het zijn verenigde staten, niet een paar staten die omdat zij veel inwoners hebben alles te zeggen hebben over de overige staten.
@Theo-Pim-Rev en Janhuppeldepup
Tsja, je kan het niet ontkennen, de meerderheid heeft toch echt zowel tegen Trump als Boris Johnson gestemd. Trump kreeg 46.1% van de totale stemmen, Hillary 48.2%, Boris kreeg 43% van de stemmen. Maar dat is nu eenmaal het FPTP systeem.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 10:27:
Beetje recenter, inclusief impeachmenteffect:
www.washingtonexaminer.com/washington...
@piloot47 | 19-12-19 | 11:01:
Tsja, die link van mij geeft een gemiddelde van alle polls, ook die van jouw link. Je kiest er nu een uit die een conservatieve bias heeft.
@* Il Principe * | 19-12-19 | 11:09:
Zo zie je maar weer: polls bewijzen niets. Wacht tot november, de ultieme poll.
@Carlitros | 19-12-19 | 10:55:
Fout, ten eerste neem je niet mee de mensen die niet zijn gaan stemmen. Ten tweede is 48.2% van Hillary ook geen meerderheid. Ten derde laat je het resultaat weg van Corbyn omdat die helemaal dramatisch is.
Dus als je komt met "de meerderheid" moet je erbij specificeren welke meerderheid anders zegt het niets.
@Tronald_dump | 19-12-19 | 11:41:
Oh mijn god. Waar te beginnen. Ten eerste neem je NOOIT de mensen mee die niet zijn gaan stemmen. Dan mot je maar gaan stemmen. En als je dat niet doet, tel je niet mee. Simples.
Ten tweede, is 48.2% meer dan 46.1%, te ja of te neen? Neemt niet weg dat in het systeem dat in de USA en de UK wordt gehanteerd, Trump verdient president is. Maar ga niet lopen reopen dat de meerderheid op Trump heeft gestemd, dat is niet waar.
In de UK ligt het iets anders. Links zijn er diverse partijen die de linkse stem verdelen (Labour, LibDem en de Groenen). Rechts is er alleen de Tory Party (was ook Brexit, maar die trok zich terug uit alle kiesdistricten waar de Tories al aan de macht waren). Maar als je kijkt naar de stemmen, hebben de Tories met 43% van de stemmen 56% van de zetels. Zelfs als je de mensen die Brexit Party stemden meetelt kom je op 45% van de bevolking uit. Hoewel meer mensen op de Tories stemden dat op 1 enkele andere partij, hebben per saldo meer mensen gestemd op een partij die iig een bevestigend referendum over de Brexit deal wilden.
Wederom, gezien het systeem zijn de Tories terecht aan de macht. Maar ga niet roepen dat ze de meerderheid van de stemmen hebben, of (zoals Boris zegt) dat dit nu een mandaat van de bevolking is voor zijn Brexit.
Hetzelfde hier. Tot op het bot verdeeld. Bekeer je tot links en alles is goed. Een dictatoriale 'eenheid' is het streven.
Links bemand en infiltreerd altijd eerst hun speer-propaganda-media machines, zodat ze 24/7 hun deugmensch-doctrines kunnen blehren en als ze in de minderheid komen gaan ze nog harder blehren, schreeuwen en faken.
Corrupte media en professoren genoeg aan de linksche kant.
Maar gelukkig heb ik hier net gelezen, dat The Trump Dynasty begonnen is en inderdaad voelt alleen al dat te schrijven/zeggen erg Go(e)d, Amen.
We hebben elkaar gelukkig ook nog Theo-Pim.
Wat hier speelt, en dat zie je ook aan de linkse reaguurders hier is de verbazing, de woede en het onbegrip dat een rechtse president geen links beleid uitvoert, dat dit komt omdat links daar de verkiezingen heeft verloren wil er blijkbaar niet inzinken, en daarom moet hij hoe dan ook weg .
Je verzint het niet .
Je verzint het niet nee. Dat een president geen criminele activiteiten mag begaan... Ik hoor steeds verwijzingen naar het beleid en de economie. Allemaal leuk en aardig. Ik ben zeer blij voor de rijksten van de VS. Daar gaat het niet om, tenzij je geld boven alle ethiek mogelijk plaatst.
Dan heb je inderdaad een punt..
@win12 | 19-12-19 | 10:16: je vergeet de miljoenen werkeloze Amerikanen die nu een baan hebben.
@win12 | 19-12-19 | 10:16: Amerika heeft er nimmer beter voor gestaan dan onder de Trump Dynasty, nimmer en daar kan Clinton een puntje aan zuigen.
@Moonwarrior | 19-12-19 | 10:24: Ik vergeet die niet. Wat ik vraag is in hoeverre dat de acties van een president vrijspreekt. Het is trouwens heel makkelijk om naar banen te wijzen en de economie.
Beide zijn te moeilijk om aan te duiden waarom dat goed gaat. In de hele wereld gaat de economie beter.
Kan binnen 1-3 jaar een president verantwoordelijk zijn voor de economie? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat hij een enorme begrotingsoverschot heeft. Ik dwaal af..
Het gaat niet om de economie; het gaat om het principe.
Welke criminele activiteiten?
Uit de verhoringen zijn de Democraten finaal op hun bek gegaan.
Dat ze nu toch doordrukken heeft te maken dat het huis van afgevaardigden bijna alleen maar Democraten bestaat en dus altijd een meerderheid vormen, zo ook hier met het doordrukken ook al zijn er geen bewijzen..
De senaat zal beslissen of trump wordt afgezet na de rechtszaken die de Democraten zullen moet opvoeren tegen trump.
En gezien de bewijzen, hebben ze schijn van kans..
De senaat zal trump nooit afzetten.
Niet alleen omdat er geen bewijzen zijn, ook omdat het merendeel in de senaat geen Democraten zijn.
Het is een kansloos, belastinggeld verslindend, schouwspel die de Democraten in een hoek zet van slechte verliezers en een partij die macht misbruikt en leugens verzint om hun gelijk te krijgen en hun achterban als kansloze domoren ziet die alles geloven wat ze zeggen..
Dat is niet zo.
Men was in 2016 al klaar met de Democraten
@Theo-Pim-Riv | 19-12-19 | 10:27: Ja maar hoogverraad en onze kinderen ofzo en Rusland
Wat context? dat is racistisch
@win12 Hey kijk nog zo'n post die gewoon een checklist van holle beschuldigingen af gaat zonder inhoudelijk op deze beschuldigingen in te gaan
Welke criminele activiteiten? Ukraine volgens de wet verzoeken mee te helpen aan een strafrechtelijk corruptie onderzoek, iets dat Trump verplicht was te doen volgens een deal met Ukraine volgens mij nog gesloten in de tijd met Obama? (Trump overtrad de wet niet, hij volgde hem hier)
Welke rijksten van de US? de vrienden van Epstein en de Clintons die nu als een malle hun social media accounts aan het scrappen zijn als er ook maar iets van een koppeling naar Epstein in staat?
Welk geld boven welke ethiek? Er zijn meer mensen dan ooit aan het werk in Amerika, het geld gaat nu daadwerkelijk naar de burger, IPV naar een project manager in New York die een inefficient hand-op-houd systeem moet bedenken?
Heb je ook maar 1 punt?
@niemand specifiek | 19-12-19 | 12:28: Hey, kijk weer één iemand die pedant reageert en denk de 'feiten' te kennen. Fox of Breitbart?
Nee, ik heb de verhoren gekeken en het enige waar de republikeinen over zaniken is het proces zelf en de economie. Dat snap ik als de feiten je niet gunstig gezind zijn.
'Volgens de wet verzoeken mee helpen aan een strafrechtelijk corruptie onderzoek'. Fout.
Hij wilde enkel dat er een aankondiging kwam omtrent het onderzoek.
De belastingverlaging ging voornamelijk naar de aller rijksten.
Ik hoef maar punt 1 punt te hebben. Trump misbruikte zijn macht als president om zijn tegenstander zwart te maken en dat mag niet.
U bedoelt dit lek?
www.hln.be/nieuws/buitenland/waarom-u...
Nog niet gedicht? Methaanlekken zijn er ook in Nederland. Overal waar geboord is naar aardgas trouwens. Inderdaad een grotendeels verzwegen schandaal dat alle pogingen tot terugdringen van 'broeikasgassen' teniet doet. How dare you!
@piloot47 | 19-12-19 | 10:35: Methaan is een non-issue. Methaan wordt in de atmosfeer binnen 10 jaar afgebroken onder invloed van zonlicht:
en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_met...
Trump hoeft amper nog campagne te voeren, de Dems doen het voor hem.
Wat een shit show, de dems allemaal voor en de reps tegen maar ze hebben weer helemaal niks dus de senaat gaat hem nooit weg stemmen . Dat wisten ze van tevoren en hier is impeachment helemaal niet voor bedoeld, dat doe je alleen als je een duidelijke en sterke zaak hebt die ook republikeinen over de streep trekt , niet omdat je iemand niet mag en dan maar op wat losse vermoedens afgaat . Links US is gek geworden door Trump .
De senaat zou hem nooit wegstemmen, punt. Je kan nog zo'n sterke zaak hebben, de tegenpartij stemt tegen. Of het nou de democraten of de republikeinen zijn. Iedereen zit zo vast in zijn eigen partij. Het is alsof je de F-side laat beslissen of Feyenoord voortaan de mooiste club van het land is. Never gonna happen.
Je kan toch niet echt denken dat dit probleem alleen aan de kant van de democraten zit? Beide partijen zijn er exact even schuldig aan. Eigenlijk ontspringt alleen Tulsi Gabbard de dans door te zeggen, ik ben er wel, maar doe niet mee aan dit lulverhaal.
@ZureKoek | 19-12-19 | 09:48: Nixon lag er zo uit, jew moet alleen met hard bewijs komen, niet hearsay en vermoedens gevoed door de onderbuik .
@Castor12 | 19-12-19 | 10:00: Of je moet republikeinen hebben die niet bang zijn voor Trump in de angst niet herkozen te worden. De republikeinen die voor impeachment stemmen, zijn al gestopt of gaan stoppen..
@Castor12 | 19-12-19 | 10:00:
Nixon ging uit zichzelf.
Ijzersterke uitspraak van hem!!!
Gelukkig gaan die corrupte democraten deugmenschen nu even hun muil houden en komen de eerlijke mensen in de Senaat aan de beurt.
Misschien sluiten ze die Pelosi uit The Walking Dead en Schiff uit de muppets en Nadler Vito Spatafore wel naar een klein onbewoond eiland.
ps: het blijft genieten hoe de deugmenschen hier in Nedrigland hun bloed gaat koken bij het horen en zien van die Baas "Twump".
Tja als die plastic heks pelosi naar walking Dead gaat kom ik daar niet meer, mij te angstaanjagend en te sinister dan.
"de eerlijke mensen".
Zucht.
Eerlijke mensen uit de Senaat? Nou, nee. Die zijn net zo erg als de rest. Graham (R) graait net zo hard mee uit de Ukraineruif als de rest bijvoorbeeld.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 10:00:
Nee pechtold is eerlijk.
Iedereen die in de publiciteit gehakt maakt van allerlei politiek correcte doctrines, ontmoet een storm van publieke verontwaardiging die buitenproportioneel is. In het ergste geval komen de SJW troepen de straat op.
Bij de verkiezing van Trump was duidelijk dat hij veel tegenwind zou gaan ontmoeten. En toch sta ik versteld van de woede die hij oproept bij de "progressieven".
Wel mooi dat hij niet bang is.
Wereldwijd lijkt het wel een wedstrijd geworden,
de deugers tegen de nietdeugers.
@Theo-Pim-Riv | 19-12-19 | 09:41:
Ze dachten dat ze de communis opinio in hun zak hadden. En toen kwam Trump als een olifant door hun verwaande porseleinkast wandelen.
Niet alleen bij progressieven. De wereld staat versteld van de absurde acties van deze president. Behalve de jongens die net zo zijn als hij: Erdogan, Duterte, Putin, Kim Jong Un, Bolsanero. maar of je daarmee gezien wil worden is een tweede.
Shame on you!!!
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 10:01:
Je bouwt een fantasietje op en schrijft wat we al dagelijks horen. Gaap dus.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 10:01: Je vergeet "Beste_Landgenoten" in die lijst.
@arie-hoax | 19-12-19 | 10:07:
Ach ja. We hebben weer een Trump topic, dus de ctrl+c en ctrl+v van Beste_landgenoten hebben het ook weer zwaar te verduren.
Afgezien van de feitelijke redenen voor impeachment, die op zich 100 valide zijn, maar waarvoor de Republikeinen wegkijken op een manier waar we hier nog een puntje aan kunnen zuigen, voor de fijnproevers bijgaand een beknopte capita selecta van Mr. President’s indrukwekkende prestaties tot dusverre.
- steun aan Erdogan om de Koerden in Syrië een kopje kleiner te maken
- intrekken van de militaire steun aan de Koerden die IS voor ons een kopje kleiner maakten
- versterken van de strategische posities van zowel Poetin, Erdogan, Assad als de Hezbollah en Iran in het algemeen door zijn steun aan de Koerden in te trekken
- het kernwapenprogramma van Iran laten accelereren door zijn uittreding uit de deal die hij niet eens begreep, ook niet nadat hem die tien keer was uitgelegd door zijn militaire top en inlichtingendiensten
- de radicale salafisten in Saoedi Arabië hartverwarmend ondersteund met de modernste wapens. De islam een grotere dienst bewijzen dan Trump hiermee doet is nauwelijks mogelijk. Daar kan geen imam - al dan niet met luidspreker - tegenop. Wij merken het ook hier met de salafistische tsunami in onze steden, betaald door zijn warme bondgenoot in theedoek. Bedankt Donald! Meer, meer, meer islam! Wanneer beginnen jouw tweets standaard met “Allahu Akhbar”?
- zich als een kleuter laten inpakken door Kim Jung Un over het bezit en de uitbreiding van het nucleaire rakettenarsenaal. De voortdurend door Trump geprezen Koreaanse clown lacht zich sindsdien een ongeluk om die naïeve pias en schiet onbevreesd meer raketten dan ooit de lucht in.
- protesterende landgenoten in elkaar laten rammen door beveiligers van Erdogan bij zijn bezoek aan de VS en daar achteraf met geen woord over reppen. Snap ik, want Erdogan is ondertussen zijn innige bondgenoot (geworden)
- de wereldeconomie op het spel zetten met absurde invoertarieven. Behalve voor ons vooral ook goed voor Amerikaanse sojaboeren die dit product niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen na Chinese tegenmaatregelen
- hij beloofde het verfoeide ziektekostenverzekeringssysteem van Obama de nek om te draaien en te vervangen door iets veel beters. Hij heeft op dit dossier totaal niets voor elkaar gekregen en dat is nog mild uitgedrukt.
- hij zou miljarden investeren in de infrastructuur. Nee dus. Nog geen begin mee gemaakt. Die muur van Mexico is belangrijker. Die er trouwens ook nog niet is.
- hij beloofde de staatsschuld te verminderen door de belastingen te verlagen (!). Het tekort is de drie jaar van zijn regeerperiode nog nooit zo hard opgelopen als onder alle vorige presidenten, van 19,95 biljoen naar boven de 22 biljoen.
- hij sprong op een rijdende trein van een warmgedraaide economie in 2016 en beloofde 6% economische groei. Het werd 2%. En dan nog, Het gaat helemaal niet goed met de economie. De echte werkeloosheidscijfers zijn veel hoger, het aantal werkende armen neemt toe, de lonen stijgen nooit, behalve die van de superrijken, miljoenen Amerikanen lopen achter op de betalingen van hun autolening, meer dan de helft van de bevolking leeft van paycheck tot paycheck, de schulden nemen toe en de FED pompt al wekenlang honderden miljarden dollars in de markten om ze kunstmatig overeind te houden.
Voor de geinteresseerde fijnproevers:
www.newsweek.com/republican-tax-cuts-...
Ik noem hier slechts een paar punten. Op speciaal verzoek voeg ik er zonder moeite nog een puntje of twintig aan toe. Wat menigeen hier betreft wellicht stuk voor stuk voor 100% verzonnen door linksch deugende dwaallichten van CNN en soortgelijke door crypto-communisten geïnfiltreerde nepnieuwsmedia.
Nooit in iemands gedachten opgekomen dat een geloofwaardig alternatief voor het catastrofale beleid van Trump niet per definitie links is? Integendeel zelfs. En dan heb ik het nog niet eens over zijn gedrag.
Of is zijn voor de hand liggende kritiek op zijn narcistische kleutergedrag soms ook per definitie links?
Dit is toch niet te lezen man, doe wat aan je opmaak.
Voeg er nog maar een stuk of twintig aan toe.
Maar hij twittert zo leuk, dus hij is de beste ooit!
Is Nancy Pelosi wellicht uw schoonmoeder?
Complimenten voor een goed stuk tekst! Met name de waan bij de Trump boys dat hij het zo goed zou doen is opmerkelijk. Iedere president die Sinterklaas speelt met bijgedrukt geld, waarvan de winsten vooral bij de rijke vrienden en donateurs van Trump terecht komen gaat uiteindelijk de rekening krijgen. Trump schuift die rekening vooruit naar de toekomst. Dus in zijn tweede termijn kan die bubbel zomaar klappen. Maar ach, dan schuift hij de schuld wel weer weg. Hij is namelijk nooit verantwoordelijk voor zijn eigen falen, dat is altijd de andere partij en vooral Obama.
Wie het meeste op deze man stemmen zijn ten eerste de rijkere ondernemers, de angstige witte man op leeftijd, de verliezers van de wereldhandel en de religieuze stemmers, die in hem werkelijk de Verlosser lijken te zien. God kiest daarbij zijn werktuig schijnbaar psradoxaal als billenknijper en zondaar maar dat strekt hem slechts tot aanbeveling bij de bijbelse stemmers. Het is een apart circus daar.
Haha, jij kijkt zeker nog steeds NPO?
Werkelijk niets wat u hier neerplemt is een impeachable offence, dit zijn allemaal maatregelen waar u het niet mee eens bent .U bent het perfecte voorbeeld van de moderne democraat .
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 09:41: “... en de religieuze stemmers, die in hem werkelijk de Verlosser lijken te zien.” Oh dear, ik vrees dat we met een Boomer te maken hebben die de ‘God Emperor Trump’ meme iets te letterlijk neemt. Ietsje maar.
Ah, u bent één van die "progressieven" waar arie-hoax het over heeft. Ze bestaan dus echt.
Ok zal ik een lijstje over Obama maken?
Helft van je punten wordt constant tegengewerkt door de RINO's en Dem's.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 09:41: Wie weet gaat God wel met de tijd mee als er al zoiets als de menselijke tijd voor God bestaat ,de bijbel is al zo oud...
Gefeliciteerd! U deugt hoor.
@Kapitein Stijlvol | 19-12-19 | 09:48:
Kijk dan naar wat ze er zelf over zeggen en schrijven. Het is hilarisch. In evangelistische kringen, waar ze sowieso al een beetje de weg kwijt zijn, zien ze Trump echt als strijder tegen de duivel. De duivel die zich kenbaar maakt in homorechten, abortus en socialisme.
@Castor12 | 19-12-19 | 09:48:
"Werkelijk niets wat u hier neerplemt is een impeachable offence, dit zijn allemaal maatregelen waar u het niet mee eens bent".
Bravo! De enig juiste en relevante reactie op de lijst van 'zonden' van Trump. Het gaat over impeachment, niet over verkiezingsretoriek.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 10:04:
Het gaat om het misbruik en daarmee de devaluatie van de impeachmentprocedure. Voor de rest kennen we de argumenten voor en tegen Trump wel - in hoeverre die valide zijn zien we wel bij de verkiezingen in november.
U zoekt uw gelijk, maar daarmee heeft u die nog niet. Meeste punten worden door de Dems tegengehouden, of zijn op de lange termijn beter. Vele verdragen zijn slecht en moeten herzien worden. Ik zag gisteren nog een mooi voorbeeld van de hypocrisie van de linkse deugers. Ze hadden de voorstellen van Obama voorgelegd als voorstellen van Trump. Iedereen stond op z’n kop, alle voorstellen deugden niet en dat was het bewijs dat Trump niet spoorde. Totdat duidelijk werd dat de voorstellen van Obama kwamen. Maar ach, hypocrisie en dubbel moraal is de linkse kliek niet vreemd.
@piloot47 | 19-12-19 | 10:10:
Ach hou nou toch eens op. De laatste impeachment ging over een pijpbeurt. Dese gaat ergens over: Machtsmisbruik. Dat is wel degelijk een probleem. Als je dat niet inziet, ligt dat aan jou.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 10:54:
Nee, Clintons impeachment ging over meineed. Een misdrijf. Is je in voorgaande topics al meerdere malen aan je verstand gebracht, maar je blijft je onzin maar herhalen. Kennelijk ben je gefascineerd door die pijpbeurt. En deZe is met een Z.
@piloot47 | 19-12-19 | 11:07: Ja jongen over meineed. In een proces over een pijpbeurt. Lekker belangrijk. Dit gaat over echte zaken kerel: Machtsmisbruik, hinderen van de rechtsgang, dwarszitten van het buiytenlandbeleid ten gunste van eiegn gewin. En de keren dat Trump loog zouden we eens moeten afzetten tegen de keren dat Clinton loog over zijn meisje met het zaadjurkje. Dit is het verscxhil: De reps misbruiken impeachment voor een pijpbeurt, de dems wegens machtsmisbruik. Wat is serieuezer denk je. Maar goed je zal wel volharden in je eigen gelijkje.
- versterken van de strategische posities van zowel Poetin, Erdogan, Assad als de Hezbollah en Iran in het algemeen door zijn steun aan de Koerden in te trekken
Ja hij kan beter pallets met cash geld naar Iran sturen zoals zijn voorganger deed, dat zal de positie van Iran zeker verzwakken!
- het kernwapenprogramma van Iran laten accelereren door zijn uittreding uit de deal die hij niet eens begreep, ook niet nadat hem die tien keer was uitgelegd door zijn militaire top en inlichtingendiensten
Je bedoelt die deal die Obama niet eens door de Senaat kon krijgen, ook niet omdat vele Democraten het er niet mee eens waren?
- de radicale salafisten in Saoedi Arabië hartverwarmend ondersteund met de modernste wapens.
Waarin verschilt Trump dan van elke andere president of elke andere regeringsleider? Weet je hoeveel Westerse landen militaire zooi verkopen aan Saudi-Arabie? En grappig hoe jij tegelijk kritiek geeft op het bewapenen van de grote vijand van Iran (Saudi-Arabie) maar dan ook zegt dat Trump Iran de ruimte geeft?
- zich als een kleuter laten inpakken door Kim Jung Un over het bezit en de uitbreiding van het nucleaire rakettenarsenaal.
Beter dan ze 4 miljard geven en er niks voor terug krijgen zoals Bill Clinton deed.
- protesterende landgenoten in elkaar laten rammen door beveiligers van Erdogan bij zijn bezoek aan de VS en daar achteraf met geen woord over reppen. Snap ik, want Erdogan is ondertussen zijn innige bondgenoot (geworden)
Ja zulke goede bondgenoten dat Trump de F-35 niet wilt verkopen aan de Turken
- de wereldeconomie op het spel zetten met absurde invoertarieven. Behalve voor ons vooral ook goed voor Amerikaanse sojaboeren die dit product niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen na Chinese tegenmaatregelen
Grappig hoe iedereen invoertarieven heeft ten opzichte van de VS of Afrika maar andersom is gevaarlijk?
- hij beloofde het verfoeide ziektekostenverzekeringssysteem van Obama de nek om te draaien en te vervangen door iets veel beters. Hij heeft op dit dossier totaal niets voor elkaar gekregen en dat is nog mild uitgedrukt.
Hij heeft de individual mandate afgeschaft en diverse Obamacare zaken weggekregen zoals deze maand nog 3 belastingen.
- hij sprong op een rijdende trein van een warmgedraaide economie in 2016 en beloofde 6% economische groei. Het werd 2%.
Een warmgedraaide economie van de president Obama zelf zei dat 2% groei de nieuwe norm was? Niet alleen dat, maar onder Trump zou de hele economie crashen alsdus de diverse experts waaron de economisch adviseur van Obama.
de lonen stijgen nooit
Ow nee? Hier zie je dat bijvoorbeeld zwarten er heel veel op vooruitgaan, ook tov Obama
www.brookings.edu/blog/the-avenue/201...
Kijk, weer een typisch voorbeeld van hoe inclusief en acceptabel links is..
Als het enige wat je kan doen is geheel rechts over 1 kam scheren vanwege wat ‘gekke’ trump stemmers, dan bewijs je eigenlijk alleen maar waarom links helemaal leeg loopt en ben je zelf te blind om te zien dat je precies zelf het probleem bent van waar je tegen vecht.
Zonder te generaliseren ben jij degene die schijnbaar alles religieus gelooft wat de Democraten voorschotelen..
Gelukkig zijn er genoeg Democraten die dat wel inzien en massaal ‘weg lopen’ van de Democraten omdat ze precies vertegenwoordigen wat ze pretenderen niet te zijn en anderen van beschuldigen.
Zo ook jij...
Nope fout.
De impeachment ging niet over een pijpbeurt, maar ober het feit dat Clinton daarover gelogen had tijdens de verhoren terwijl de bewijzen op tafel lagen, in de vorm van een directe getuige (lewinski) en een jurk met sperma met zijn dna.
De dems hebben geen bewijzen die ‘impeachable’ zijn.
Alles wat tijdens de verhoren naar voren is gebracht is ‘hear-say’, er is geen enkel direct bewijs, zelfs niet van hun meest geloofwaardige getuige.
Trump heeft nooit gelogen onder ede.
Clinton wel, daarom ook afgezet.
Al je genoemde “feiten” zijn tijdens de verhoren finaal van tafel geveegd en niet meer dan ‘verhaaltjes’ van ‘ik heb gehoord dat’
Dat de dems dat als een basis zien voor een impeachment proces zegt meer over hoe waanzinnig de dems zelf zijn dan dat trump iets heeft gedaan waarvoor hij zou kunnen worden afgezet.
De dems gaan proberen om trump in de val te lokken dat hij zal liegen tijdens de verhoren.
En als dat zo zal zijn, weet je dat hij zal worden afgezet voor die fout, en niet voor waar hij van beschuldigd wordt.
@killRoy1982 | 19-12-19 | 11:54: Trump heeft ooit onder ede gelogen. De enige keer dat hij onder ede sprak. Nu durft hij niet meer...
De man kan geen zin uitspreken zonder te liegen.
Dat hear-say argument is zo zwak. De eerstenhand getuigen worden tegengehouden.. Logisch dan.
Toch wijst de FEITEN er naar dat hij het geld heeft tegengehouden voor politiek gewin.
Feit: Geld werd ingehouden
Feit: Trump vroeg aan Zelensky om de Bidens te onderzoeken
Feit: Geld werd pas vrijgegeven na 55 dagen. Pas nadat de klokkenluider een melding had gemaakt.
Hieruit kan je toch maar één conclusie trekken?
@Moonwarrior | 19-12-19 | 11:19: - wat een vervelende waarheden allemaal. Verder zijn de Amerikanen dolgelukkig dat hun zonen niet meer hoeven te sneuvelen in zinloze oorlogen ver weg en niet meer de hoofdprijs hoeven te betalen aan de beveiliging van de Europeanen.
Sjeezus, wat is dat met dat gedweep hier met the Donald. Als je niet ziet dat hij moreel gezien een enorm stuk stront is, dan heb je stront in de ogen. Zijn alle fanboys nu al weer vergeten hoe hij de Koerden, zijn grootste bondgenoten in de strijd tegen ISIS, en degenen die het meeste vuile werk (daadwerkelijk vechten) hebben opgeknapt, vrolijk onder de bus van Ome Erdogan gooide, en dat vergoeilijkde met de legendarische tegel "wij zijn de Koerden niets verschuldigd, want waar waren de Koerden toen wij de standen in Normandie bestormden in 1944"
Kijk, hij doet niet alles verkeerd. Hij heeft volkomen gelijk om China de duimschroeven aan te draaien mbt handel. Hun staatsteun, bedrijfspionage, protectionisme etc etc gaat werkelijk alle perken te buiten.
En ja, met de economie in de US lijkt het ook heel goed te gaan (maar de vraag blijft altijd in hoeverre de (huidige) president daar verantwoordelijk voor is, en in hoeverre dit de normale conjunctuur is - mede gezien het aantal faillissementen van Trump en het feit dat hij een van de zeer zeer weinige presidenten is die geweigerd heeft inzicht te geven in zijn belastingaangiften)
Maar om Trump nu onvoorwaardelijke steun te geven omdat het goed gaat met de Amerikaanse economie.... weet je wie ook wonderen deed met de economie? Een zekere A.H. te Duitsland in de jaren 30.
En neen, ik ben er 100% van overtuigd dat de Donald NOOIT een Adolf zal worden, en in dit geval bevel zal geven om de treinen richting het zuiden te sturen. Maar berichten van bijvoorbeeld de US gouverneur Huckabee dat hij gevraagd is door Trump om hem te helpen een 3de! termijn als POTUS voor te bereiden moeten toch wel zorgerlijk zijn. Hebben we hier een POTUS die zichzelf promoveert tot een US style Putin of Erdogan? Als dat al in Amerika, the home of the free and the brave, kan gebeuren, dan staat niets meer in de weg om hier een Rutte voor life te creeren.
whats your point. Alleen je laatste zin vind ik zorgelijk
Hahahahahha man ik hoop echt dat je iets slimmer bent. die Tweets van Mike Huckabee waren humor. Dat kwam van Huckabee zelf. Iedereen die zo goed weet dat Trump voor z'n 3e termijn of z'n Dochter gaat laten verkiezen om dan zelf achtergrond Potus te spelen zijn een beetje van lotje getikt. Trump zit er met 1 reden, dat is het herstellen van de Republiek. nu is het een belangenverkoop democratie net als hier. Hier schrijven Unilever en Shell mee met Mark aan het regeer akkoord, daar kopen lobyisten gewoon stemmen van congresleden. Congresleden die niet mee werken krijgen of geen geld van de PAC van hun fractie in het huis of ze worden door vriendjes in de media zwart gemaakt.
Je hebt Wereldwijd de deugmenschen en de niet-deugmensen en in elk commentaar kun je vaak duidelijk zien wie deugmensch is en wie niet.
Gelukkig maar en van Uw laatste vijf woorden heb ik angst. Hadden wij hier maar een soort van Trump die de leugenaar die Ettur aan de zijkant kon zetten.
@ Pomodorus
My point is dat je inhoudelijk moet kijken naar wat hij heeft bereikt (goed en slecht), en dat je nooit je ogen moet sluiten voor zijn gedrag, zijn persoonlijkheid, en wat voor gevolgen dat kan hebben. Maar iedereen hier die ook maar met 1 punt van kritiek op Trump komt, wordt onmiddellijk neergezet als SJW cry baby, linkse loser etc etc. Kortom, het begint hier een beetje op een Trump cult te lijken, en wellicht is een iets meer genuanceerder beeld van beide partijen nodig. Maar ik blijf bij mijn mening dat moreel gezien hij een stuk stront is. Maar dat neemt niet weg dat hij ook dingen goed doet.
@ikworstelengadouchen
Hahahaha, wat een humor. Net zo grappig als toen Trump zelf in september 2019 al "grapjes" begon te maken over een 3e termijn tijdens toespraken. Het is me toch wat, die Donald. Kan zo het toneel op.
@Theo-Pim-Riv
Duidelijk. Volgens jou zijn er alleen deugmenschen en niet-deugmenschen. Wel zo makkelijk, hoef je niet zo hard na te denken, gewoon mee lopen met de linkse meute, of de rechtse meute, en onthou, als je eenmaal gekozen heb, heb je ALTIJD gelijk.
Pro Trump zijn is gewoon onderdeel van een gekozen identiteit. Tegen de "elite" waar Trump blijkbaar niet bij hoort (haha). Tegen links (want Amerikaanse democraten zijn links?). Tegen de gevestigde orde en "mainstream" (al lijkt iemand die democratisch gekozen is automatisch mainstream, maar goed).
Tegenwoordig ga je netjes in een hoek staan en moet je verplicht alle standpunten uit die hoek overnemen. Er is geen ruimte meer voor nuance of ergens over twijfelen. Je moet een kant kiezen, nu, anders ben je de vijand.
@ZureKoek | 19-12-19 | 09:53:
2 Zielen 1 gedachte.
@Theo-Pim-Riv | 19-12-19 | 09:28:
Dat is een beetje te simpel gezegd. Je klunt droog naar Trumps uitspraken en acties kijken zonder SJW-er te zijn of links of wat dan ook voor etiketje. Trumps "kwaliteit" ligt vooral in het op stang jagen van zijn tegenstanders. Dat is dan ook wat ze het mooiste vinden, omdat hij de regels van het spelletje overdtreedt.,
Trump heeft niet om de oorlog gevraagd, is ‘m niet begonnen en heeft de shit van zijn populaire voorganger moeten opruimen. Hij is niet zo oorlogsgezind. Maar goed ook, want met Hillary was het misschien wel WW3, als je haar uitspraken moet geloven en ze die ook had uitgevoerd. Maar goed, wat links zegt dat goed is, dat is dan ook het enige dat goed is. Maakt niet uit of het echt goed is. Het wordt door de juiste mensen gezegd, en dus deugt het.
Ze zijn er gelukkig wel.. Na gisteren begon ik mijzelf zorgen te maken..
Wanneer je de ander mogelijkheid ontneemt om elk vorm van kritiek te leveren moet je bij jezelf ten rade gaan waarom dat het geval is. Door tribalisme lijken mensen van beide kanten niet rationeel en objectief meer na te kunnen denken. De meest logische vraag die je jezelf kunt stellen is: " Wat als de 'andere kant' hetzelfde gedrag vertoond"?
Trump is een megalomaan in zijn puurste vorm. China's economie gaat ook als een tierelier. Dat wil niet zeggen dat Xi jing Ping verschrikkelijk geval is en die hele partij moet worden ontmanteld.
@Carlitros | 19-12-19 | 09:52: Vergeet niet The Donald is een showman pur sang. De man is met show groot geworden. Maar leg even uit hoe The Donald wettelijk een 3e termijn kan krijgen? die is er nu niet en dan moet de grondwet weer worden gewijzigd. enigste met 3 termijnen FD Roosevelt. toen is, als ik het goed herinner, het Hughs Amendment gekomen, dat de President maar 2 termijnen mag volmaken. Iets wat Trump graag gaat zien voor Senaat en Huis. Daarnaast voor zo'n grondwetswijziging is volgens mij in de senaat 2/3e meerderheid nodig. net als impeachment gaat dat dus nooit gebeuren.
@win12 | 19-12-19 | 10:27: China's economie als een Tierelier?? een tijdje geleden lag die bijna op apegapen zonder valuta correcties hadden ze in plaats van groei misschien wel stilstand gehad.
@ikworstelengadouchen | 19-12-19 | 10:37: Het zal tegenwoordig wat zijn afgezwakt, dat is zeker waar. In de tijden van enorme groei waardoor was Xi Jing Ping al aan de macht.
Dan blijft mijn vraag staan.
@ikworstelengadouchen | 19-12-19 | 10:35:
Er is een stroming in de USA die beweert dat ipv 2/3 meerderheid in de Senaat, een unaniem besluit van de supreme court ook de grondwet kan wijzigen. En in de US zijn benoemingen tot supreme court judge politieke beslissingen. Tel daarbij op dat Trump nu al diverse malen een grapje heeft gemaakt over een 3e termijn, alsof hij het publiek alvast aan het voorbereiden is op een move daarvoor, en er zijn wel degelijk mogelijkheden anders dan een 2/3 meerderheid in de Senaat
@Carlitros | 19-12-19 | 11:22: volgens mij is er wel een regeling dat als een Meerderheid van de staten voorstemt er een grondswetswijzigng kan komen, ik weet de hoeveelheid niet meer uit m'n hoofd. volgens mij had PragerU hier ooit een filmpje over. Supremecourt kan volgens mij niet zomaar wetten wijzigen. ze kan alleen toetsen aan de grondwet volgens mij.
@Carlitros | 19-12-19 | 11:22: www.washingtonpost.com/opinions/there...
@ikworstelengadouchen | 19-12-19 | 11:27:
Thanks for de Washington Post artikel. Hier een interessant artikel hoe de Supreme Court in principe al de grondwet heeft gewijzigd / beinvloed in het verleden. En in een gunstig politiek klimaat, is er altijd de eerste keer voor.....
www.nationalreview.com/2017/12/consti...
Het gaat nog spannend worden, het lijkt erop dat Nancy Pelosi de artikels van impeachment niet direct doorstuurt naar de senaat.
Trump is een onuitstaanbare idioot, maar dat wil niet zeggen dat het geen goede president is. Hoop dat ie aanblijft.
Wat zegt dat wel dan, dat ie goed is?
Precies, als je helemaal normaal bent ga je sowieso niet in de politiek, dus waar hebben we t over. Obama was wel redelijk normaal maar daar had niemand wat aan.
@Erikjan79 | 19-12-19 | 09:18:
Ben ik nog niet over uit. De werkloosheidscijfers zijn nog nooit zo laag geweest in de VS bijvoorbeeld, maar daarentegen staan dit soort circusvertoningen. Ik geef 'm het voordeel van de twijfel.
@Erikjan79 | 19-12-19 | 09:18: Het zegt dat begrijpend leZ0n enorm moeilijk is voor Erikjan79.
@LewsTherinTelamon | 19-12-19 | 09:21:
Dus Mark Rutte vind je ook gewledig? Want hier gaat het economisch ook fanatstisch.
@Erikjan79 | 19-12-19 | 09:26: Ik woon niet in Nederland. Rutte kan me gestolen worden.
De staatsschuld loopt dagelijks in enorm tempo op daar. Zo kan iedere president zijn eigen succes betalen uit de portemonnee van later.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 09:43:
Maar wie is de schuldeiser bij die staatsschuld (dwz welke middelen heeft deze tot zijn beschikking om terugbetaling te vorderen), en welke rente wordt er daadwerkelijk betaald?
@kindapaas | 19-12-19 | 10:09:
Zelfs al wordt er geen rente betaald. UIteindelijk gaat het Amerikaanse volk dat gat dichten, linksom of rechtsom. at is een uitgestelde betaling.
www.thebalance.com/the-u-s-debt-and-h...
Hier staat het uitgelegd. Waar het op neerkomt is dat de staat een schuld heeft uitstaan bij de straks met pensioen gaande boomer-generatie. Als die inderdaad hun pensioen uitbetaald moeten krijgen mag je 1 keer raden wie daarvan de dupe worden.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 11:06:
Eerlijk is eerlijk, best een goede link waarvoor dank
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 11:06:
Henk en ingrid?
Dat gezever van de republikeinen tijdens dat debat is echt bij de zotten af. Ik denk dat het allemaal een reality show is bedacht door Trump. In 2020 zeggen ze dat het allemaal een geintje was om de wereld op de hak te nemen.
Verder wel ontzettend verrassend dat er volgens partijlijnen gestemd is. Echt een zinvolle invulling van hun tijd.
Ik snap het gedweep met en het gehaat op Trump vanuit Nederland niet zo. Het maakt voor Nederland bitter weinig uit wie er in de VS president is. Er is al tientallen jaren een handelsoorlog tussen de VS en de EU gaande. Democraten en Republikeinen zijn alle 2 geen fan van een groot EU blok want dat tast de hegomonie van de VS aan.
Stel Trump wordt afgezet, of het worden four more years, dan verandert er voor de EU en voor Nederland nog steeds niets.
Velen zien Trump, terecht of onterecht, als de belichaming van het verzet tegen de dolgedraaide "elites".
En dat zijn ook veelal mensen die verder kijken dan de economie en wat er in qua $ voor hen inzit.
@OudeNederlander | 19-12-19 | 09:04:
Dat is toch het grappige juist, want Trump is geen "elite" en probeert vooral zichzelf niet te verrijken?
Het gehaat op Trump komt vanuit de linkse media. Alles rechts van het centrum wordt verguisd en gedemoniseerd. Dus ook Trump. Er valt overigens niets af te zetten, aangezien er bij hoorzittingen niemand van de Democraten ook maar iets van bewijs heeft kunnen leveren voor de vermeende manipulatie van de Oekraïense president door Trump. En die Nancy Pelosi wordt met de dag senieler en vreemder, nadat ze ogenschijnlijk een beroerte heeft gehad.
Idd. Zowel het gedweep als het gehaat belemmeren het zicht op zijn daden. De haters wrijven Trump hun dingen aan. Waar of niet. Zijn schuld wel of niet. De dweepers doen hetzelfde. Ridder Rogter zijn stukje is daar een mooi voorbeeld van.
Trump is de geboren elite. Dat zoiets niet wordt gezien! De man is in alles, alles elite. Zijn aangeboren rijkdom, zijn privé scholen, zijn hele leven in de schijnwerpers. Als iemand elite is, dan is hij het. Maar oké je bedoelt de intellectuele elite. Je ziet vaker bij jongens zoals Trump, die wegens hun beperkte geestelijke vermogens niet kunnen aanhaken bij de echte elite, dat ze zich ertegen gaan afzetten. Hier zie je dat met Baudet die net te licht is om serieus genomen te worden in die kringen. Terwijl ook Baudet de elite in persona is zet hij zich ertegen af.
Tulsi is gewoon een slimme move om straks nog iets van oppositie levend te houden. De rest van de Dems gaan vermorzzeld worden in de komende verkiezingen en anders vliegen ze de bak wel in voor Corruptie. je zou voor de grap eens op moeten zoeken hoe een aantal kopstukken van de Dems zo rijk kan zijn.
Fear not Patriots, PAIN is Comming. WWG1WGA
't Mooiste van alles is nog wel dat de democraten boos zijn dat Trump niet zelf wilde opdagen bij de hearings om te bewijzen dat is onschuldig is. Hoezo omdraaien van het totale grondbeginsel van het rechtssysteem?
Is ook vrij logisch, de beste man kan amper 2 volzinnen zijn aandacht bij een onderwerp houden. Die toespraken en rallies van hem zijn daardoor echt kostelijk vermaak. Een beetje als een telefoongesprek met m'n bejaarde moeder.
Het is eigenlijk een perfecte opzet. Een TV ster als stroman en dan adviseurs die bepalen wat er gebeurt. Kunnen wij dat in Nederland niet ook doen? Maken we gewoon Jules Deelder PM ofzo.
Trump kijkt wel uit. Net als zijn partners in crime. Waarom denk dat Giuliani niet mag getuigen? Waarom John Bolton niet van Trump? Omdat die jongens dan onder ede staan. Dan liegen betekent de bak in. Dus dan gaan die jongens zingen en dat wil Trump voorkomen uiteraard.
Vind die genuanceerde toespraak van Tulsi Gabbard heel indrukwekkend en zorgvuldig. Laat zij het over 5 jaar eens doen, presidentskandidaat voor USA, ook al is ze van de democraten. Beter dan die Clinton kliek en zo. Iemand moet dat land weer bijeen rapen, zij mag het van mij zo doen!
zij wordt het nieuwe gezicht van de "nieuwe" partij tegen over de Republikeinen. De Democrat Party bestaat niet meer binnen 4 jaar.
@ikworstelengadouchen | 19-12-19 | 08:56: Net zoals de rep party ook niet meer bestaat op dit moment.
@ikworstelengadouchen | 19-12-19 | 08:56:
Ze zal uitkomen voor de Democraten dan toch? Maar denk niet dat zij iets van die oude kliek wil.
Het probleem is tegenwoordig (of was dat altijd al zo) dat mooie praatjes nog geen gaatjes vullen.
Als je bekent bent met illuminati symboliek, dan gaan na dit filmpje de alarmbellen al weer rinkelen (2 min 10).
www.youtube.com/watch?v=PHsK5foL_2g
Kortom, gaat ze echt voor het volk knokken, of is het de zoveelste kandidaat die wordt gelanceerd om de woede van het publiek te kanaliseren.
@menage | 19-12-19 | 09:00: Klopt is de Trump party, als hij wil trekt hij zo 80% van de rep kiezers mee, en een groot deel van de partij ook. wat je dan overhoud zijn een paar stumperd van RINO's en NeverTrumpers. zelfs die laatste groep begint bij te draaien zo als Glenn Beck etc.
@Jan, Leiden | 19-12-19 | 09:02: De Democrat Party bestaat dan niet meer. zal wel iets nieuws worden. De naam is straks te besmet.
Trump is de laatste president die de tanende invloed van de boze witte zeiksnor weet te vertegenwoordigen, maar zo'n dropleuter als president is binnenkort geschiedenis. Het land daar verjongt, verkleurt en ontkerkt in snel tempo. Trump vindt zijn steun vooral bij de verliezers van die veranderingen en bij zwaar gestoord religieus rechts. Dus dit zijn de laatste jaren van deze grap. Mogelijk krijgt hij toch nog vier jaar, als laatste stuip van een verdwijnende generatie. Ik hoop dat hij wiebert, want heel veel langer kan de wereld deze geestelijk gestoorde narcist niet hebben. Dat is veel te gevaarlijk.
Een president die een Twitter-storm ontketent om alles wat over zijn eigen persoon gaat, maar zich zelden druk lijkt te maken over zaken die met zijn functie te maken hebben, moet je niet willen op zo'n positie. De man is op het anale af gefixeerd op zichzelf, zichzelf en zijn eigen persoonlijke eigenwaan. Nog geen twee weken na het Mueller rapport over buitenlandse inmenging, probeerde hij opnieuw hetzelfde grapje uit te halen met Oekraine, alsof die hele toestand hem niets had geleerd. Behalve mogelijk dat hij zich nog onaantastbaarder waande. Dat laatste zal nu wel absurde prop[orties gaan aannemen. We gaan vast nog een tijd een nog abberranter president zien die zich monomaner en zelfingenomener en vooral nog vijandiger zal opstellen. De dingen die hij schreef in zijn brief "aan" Pelosi zijn een president onwaardig. Het is een mengsel van complot-geleuter, kinderlijke boosheid en alweer die totale preoccupatie met zichzelf. De man moet weg. Zo snel mogelijk. Maar helaas, de Amerikaanse kiezer maakt dit niets uit.
Trump 2020, dat wordt smullen. Ik zal speciaal voor jou een meewarig grijnsje op mijn gezicht toveren bij de volgende verkiezingsuitslag.
Afgezien van zijn persoonlijke minpunten handelt hij als de beste president die ik in mijn leven heb meegemaakt. Eigenlijk doet alles wat je hierboven typt er helemaal niet toe. Als ik geopereerd word wil ik de beste chirurg en dan boeit het verder niet of dat een narcist of een transgender (gokje van iets wat jij wel heel tof vindt) is.
'De Amerikaanse kiezer' ... ligt eraan waar je kijkt. Bijna alle amerikanen die ik ken (ondernemend, hoogopgeleid) stemmen alsnog voor Trump.
"kinderlijke boosheid"...??? Juist Uw analyse staat er bol van, net als die emo-Dems-vrouwtjes, slechte jeugdherinneringen aan sterke vader????
Nee we hebben behoefte aan een president die ons weer eens in zo'n lekkere oorlog liegt.
En het mooiste is dat Trump zich als een maffe narcist gedraagt, gewoon om iedereen op de kast te jagen. Lukt hem uitstekend. Ik zou wel eens die totale woede willen zien als onze Rutte weer eens de boel voorliegt maar dat is kennelijk anders.
Ik denk niet dat Trump zelf heel veel kwaad kan. Hij is gewoon het gezicht van de mensen die het beleid maken. Dat hij de mentale capaciteiten niet bezit om het land zelf te besturen lijkt me uit zijn eigen optredens evident. Dat is het mooie aan Trump, je kan hem gewoon ongefilterd door vooringenomen media beluisteren en bekijken.
Je lult lekker, maar Trump maakt voor het gevoel korte metten met decennia van bedrog. De integriteit aldaar waar jij op hoopt en naar verwijst bestaat enkel in je fantasie en in je gelukkig voor jou prettige herinneringen aan je jeugd. De gemiddelde amerikaan is wat cynischer en ik denk met recht.
Volgens mij heeft u gelijk. Weg met deze man.
Hey bedankt voor je post. Had niet verwacht deze hier te vinden. Hulde.
Ik zou dit soort "analyses" nog wel beter kunnen waarderen als je net zo lritisch was op Rutte, of het koningshuis, of het politburo van de EU. Maar atijd maar schoppen tegen partijen die niet de main stream opinie verkondigenen maakt het allemaal erg doorzichtige demogagie.
@Regnerus | 19-12-19 | 09:20:
Ach ja, de schaapjes theorie. En jij bent die woke jongen die het allemaal doorziet? Dat is het grappigste.
@Beste_Landgenoten | 19-12-19 | 11:08: We gaan het allemaal nu snel zien... het wordt heel leuk om sukkels als jij te zien wakker worden komend jaar
Fijn. Soms wat nuance tussen de boze tractor-emoji’s hier op GS. Dank.
@Regnerus | 19-12-19 | 12:02:
Nou b-l word niet wakker hoor die blijft gewoon uit zn nek zwetsen.
Pelosi is een ouwe zombie!
Met als schoonzoon de "onafhankelijke" NPO verslaggever Michiel Vos.
Totaal niet serieus te nemen als het gaat om verslaggeving van wat er in de VS plaats vind. Die zit totaal onder de plak bij schoonmama.
Met een gammel nepgebit.
Geert staat ook in de weg. Ze moeten ons hebben.
Een mooie tweet van Trump. Er staat veel meer in als dat je in eerste instantie ziet.
Dat gaat hem in campagnes zeker helpen, terwijl in de safe spaces op de campussen heel wat blauwe haren 'overnight grijs worden.
Volgens het AD beschuldigde Republikein Steve Scalise de Democraten ervan dat ze de kiezers van Trump ‘haten’. Dat was duidelijk een voltreffer, een soort 'boomer-backfire'.
In de VS starten de "democraten" een impeachment tegen een voor hun lastige tegenstander om hem zo uit te schakelen omdat ze geen andere manier weten, in Nederland zet de regerende macht het OM in om ook een succesvolle lastige politieke tegenstander genaamd Wilders uit te schakelen.
Bever a dull moment with Donald.
Ik begrijp niet wat er zo interessant is aan dit gekloot aan de andere kant van de oceaan. Alle ogen zijn altijd gericht op die domme amerikanen. Het continent dat leading moet zijn op de wereld, als er dan toch een leading moet zijn, hoort europa te zijn.
Inderdaad. Men zou zich beter richten op de verrichtingen van bijvoorbeeld China, dat, zover als ik het begrepen heb, veel geld steekt in Europese projecten. Maar corrigeer me als ik het verkeerd (begrepen) heb.
En welke ‘leider’ hebben we überhaupt in Europa? Toyboy Macron? Slappe ruggengraat Rutte? Oma Merkel? Alleen Boris Johnson (binnenkort geen ‘Europa’ meer) en Matteo Salvini hebben iets over zich dat een beetje in de buurt van charisma komt.
Europa? ben jij zo'n europese eenheidsworst idioot? dan ben je bij deze al af.
Welke drugs gebruik jij?
Die foto was misschien toch niet zo'n verstandige keuze, omdat zijn ogen door de lichtval toch een ietwat demonische indruk maken.
Iemand die Trump haat vindt hem al de duvel himself. Fans van hem noemen hem de God Emperor. Normies zullen gaan stemmen met een schuin oog op hun portemonnee.
Een foto of zelfs een impeachment process zal weinig veranderen in de verhoudingen of hoe lieden over Trump denken.
What's new: amgreatness.com/2019/12/15/when-hate-...
@Graaf_van_Hogendorp | 19-12-19 | 08:36:
Waar, maar zijn persvoorlichter zal toch toch af en toe wel eens huilen in een stil hoekje. As unguided missiles go, ...
Goed bezig, Dems!
Tip, noem hem zo vaak mogelijk racist, fascist en sexist, dan winnen jullie zeker!
Ongelofelijk wat een ideeën armoe daar.
NRC en NOS melden even dat Trump de derde president ooit is die een impeachment aan z'n broek krijgt. Wie waren die andere twee? Dat willen de linksen niet melden natuurlijk, want dat was o.a. Bill Clinton, man van Crooked Hillary Clinton, en vriend van Epstein die zichzelf wel/niet heeft vermoord.
Even copy/past van NOS-TT:
"Donald Trump is de derde president
die in staat van beschuldiging wordt
gesteld door het Amerikaanse Huis van
Afgevaardigden.Hij werd voorgegaan door
Bill Clinton en Andrew Johnson.
Clinton was in 1998,vandaag precies 21
jaar geleden,de laatste president die
werd geïmpeacht,omdat hij onder ede had
gelogen over een affaire met een
stagiaire,Monica Lewinsky.
Johnson was in 1868 de eerste president
die dreigde te worden afgezet.Hij had
zijn minister van Defensie ontslagen
zonder toestemming van het Congres.Ze
konden allebei aanblijven,omdat in de
Senaat geen tweederdemeerderheid was."
Bron: teletekst-data.nos.nl/webplus?p=126
Dan zit er niks anders op dan de USA op te heffen en de landen onafhankelijk en soeverein door te laten gaan en een soort van EEG op te richten. Dan zal men in Europa laten zien hoe je een USE moet runnen.
Trump 2020 !
Dat niet tegen je verlies kunnen en daar schinbaar trots op zijn door dat uitgebreid te etaleren middels verongelijkt gedrag en kinderlijk met de voetjes stampen lijkt echt een ding te gaan worden in de politiek. Hier zie je hetzelfde patroon. Als er ook maar iets op rechts dreigt te winnen dan begint het gehuil meteen op luide toon. Oneerlijk, beinvloeding, ze russians, populisme, fascisme, zelfs de haarkleur van vrouwen word erbij gehaald door sommige kudtkranten. Het zegt alles over de mensen die dat doen, en niets over de mensen die ze ermee aanvallen.
Ja, stel je voor dat je de grondwet probeert te beschermen en de andere het afdoet als "niet tegen je verlies kunnen". Kan alleen maar van domvolk komen, zulke uitspraken.
@Erikjan79 | 19-12-19 | 09:25:
Tuurlijk, Democraten die dat “living document” genaamd de Constution/Grondwet willen beschermen. Terwijl ze tegelijkertijd de opstellers van die grondwet uit de geschiedenis proberen te schrijven als enkel zijnde white supremacist slavendrijvers en het Eerste Amendement (vrijheid van meningsuiting), het Tweede Amendement (recht op zelfverdediging tegen die zelfde Democraten) en het Electoral College willen afschaffen waardoor voortaan enkel SoCal samen met NY-City zullen bepalen wie de president van de V.S. zal worden.
@Oeleflaffel | 19-12-19 | 09:48: Hear hear.
The Donald is een f*cking champ! 2020 wordt een overweldigende overwinning voor de conservatieven. Laat links maar lekker doorgaan, ze graven hun eigen graf, en dat is best leuk om te zien!
Dems weten dat ze pakkies krijgen in 2020 omdat hun roster super slecht is. Sleepy Joe Biden (aantoonbaar corrupt via zijn zoon), Pocahontas (geweaun een witte chick die loog over haar afkomst), Harris (afgevallen), Bernie "feel the Burn" Sanders, nog een scala aan andere figuren zoals Buttigieg en Yang... ene kandidaat gaat nog minder de normies aanspreken dan de ander.
Dus pleegt Pelosi, lieveling van de tata MSM om een of andere reden, deze soft coup d'etat. Niet omdat ze denkt kans te maken dat Trump daadwerkelijk wordt afgezet. Maar om nog enig cachet te geven aan de Dems presidientiele verkiezing. En natuurlijk met de hoop dat normies toch maar Dems gaan stemmen vanwege deze impeachment procedure.
Maar ik heb slecht nieuws voor de Dems en de ALDE webcare team alhier. Het is waarschijnlijker dat Trump alleen maar meer normie stemmen wint door Pelosi's actie. Kortom een kansloze actie van de Dems.
Wat een rotzooi maken de dems ervan
nypost.com/2019/12/18/nancy-pelosis-s...
Go Democrats, keep digging yourself a hole! (Geld ook voor de hele Nederlandse MSM en andere (beroeps-)deugers)
De Nederlandse MSM doet eigenlijk gewoon hetzelfde: door Trump en alle andere ongewenste politiek zwart te maken promoten ze onbedoeld deze politiek. De burger is niet gek meer dankzij Das Internetz.
@keestelpro | 19-12-19 | 08:28:
Weet je meteen waarom de EU het internet wil censureren.
@keestelpro | 19-12-19 | 08:28:
En daarom vond Kafka Orwellongren dat het internet gecensureerd moest worden. Helaas staat ze niet alleen, heel het partij kartel vindt dat. Maar goed ze zullen worden geholpen door Silicon Valley, die openlijk Trump haten en ervoor zullen zorgen dat ze de verkiezingen van 2020 zullen beinvloeden door conservatieve meningen (of als ze menen dat bepaalde meningen te conservatief zijn) te censureren. En dat zal veel verder gaan dan de vermeende (en nooit bewezen) "Russian collusion" spook waar de Dems het al VIER JAAR over hebben.
One cannot simply impeach the God Emperor
als ze de tijd die ze hier in investeren nu in het land investeren, wat zou dat voor moois opleveren. maar ja moddergooien is makkelijker!
Affijn, 3 jaar verder en nog steeds niets opgeschoten die democraten. De pick-up blijft een beetje hangen.
Wederom miljoenen uitgegeven aan een hobby die nergens toe leidt, niets oplevert en alleen maar meer verdeeldheid zaait.
Een verdeeld huis van afgevaardigden heeft zijn showtime gehad. Het doek gaat nu op voor de senaat en ik ben heel benieuwd wat de gevolgen voor de democraten gaan worden.
Nu kunnen de republikeinen eindelijk getuigen oproepen, iets wat door de democraten altijd werd tegengehouden
Hoe kom je daarbij?
Stemt in MET!
Alles door ongelukkige emo-vrouwtjes van de Dems in gang gezet, ze begrijpen daar aan de oostkust niet hoe Amerika echt in mekaar zit. Trump wint op zijn sloffen 2e termijn of..... de deep state gaat op zoek naar Volkertjes, helaas niet ondenkbaar.
Ik denk niet dat Trump op zijn sloffen gaat winnen. De Democraten zullen alles doen om het democratisch proces onderuit te halen, dus hertellingen overal, de gebruikelijke 4 dagen te laat met tellen tactiek die ze al decennia gebruiken (Broward County, Dade County), er zullen nog veel dozen met stemmen opduiken in de achterbak van auto's na de verkiezingen met toevallig heel veel Democratische stemmen. Dat soort gein. Dit hele gebeuren is om aan te geven dat Trump evil is, het proces niet eerlijk is en dan is massale fraude met stemmen gerechtvaardigd.
Misschien is heet door Trump's gedrag in gang gezet. Misschien zeg ik wat geks, maar het is toch echt zo. Als iemand een misdaad begaat is het toch ook niet de schuld van de agent dat hij hem oppakt?
Zelfs de face-lift van Hillary mislukt.
LOL! Nou er is iets dat niet mislukt by Killary...
Pelosi heeft al aangegeven de resolutie nog niet door te geven aan de Senaat! Hahahahah wat een circus!
Pelosi suggests she may wait to send impeachment articles to Senate: 'We'll make a decision ... as we go along'
www.foxnews.com/politics/trump-impeac...
Want er komt geen eerlijke rechtszaak. Met eerlijke rechtszaak bedoelt ze eerst 2 weken je in de kelder verstoppen met "getuigen" waar alleen Democraten bij mogen zijn en je tegenstanders tegen houden van het oproepen van getuigen of ze ondervragen en de meest vreemde regels instellen zodat het een groot show proces is. Vervolgens laat je dan mensen een week vertellen over hoe ze zich voelen en dat ze denken dat ze boven de wet staan en zelf het buitenlands beleid bepalen en niet de gekozen volksvertegenwoordiger.
Ja er gaat weer een hele bron van linkse tranen aangeboord worden!
Jezus, mogen we hier ook fake-news verwijderen?
1. Republicans waren wel toeeglaten in de closed door hearings. Die zijn gebruikelijk om een onderzoek uit te voeren, omdat het simpelweg niet te doen is in een volle zaal. Sterker nog, een aantal van de mensen die het "bestormden" hadden gewoon toegang tot de closed door hearing in de zaal! Dat was juist een stunt omdat Trump zijn mensen aan het aanvallen was omdat ze hem niet genoeg publiekelijk aan het steunen was!
www.washingtonpost.com/politics/2019/...
2. De republijken mochten zowel in de open doors als closed doors een voorstel inleveren voor documenten aanvragen en getuigen voorstellen. Dit is een recht aan iedere onderzoekende congresslid, die overigens NIET gebeurde tijdens de impeachment van Clinton.
edition.cnn.com/2019/12/17/politics/i...
De gekozen volksvertegenwoordiger is een ding, maar zijn beleid is niet eenmanszaak. Hij dient zaken als militaire steun intrekken langs het huis van afvaardigheden en senaat te sturen. Ook condities hiervan.
Hij heeft de militaire steun aan Ukraine laten afhangen van een "favor" voor informatie over de zoon van zijn politieke kandidaat. De enige reden hiervan is om te dienen als munitie tijdens zijn verkiezing. De militaire steun voor Ukraine was al bepaald in Congress (met zware rep. steun!!), hij passeert hier dus zijn eigen mensen!
Ja, de impeachment is momenteel volledig politiek gedreven. En beide partijen maken er een circus van. Het dramatische plaatje op twitter van Trump alleen al bewijst dit!
Sorry voor eventuele taalfouten, not a native Dutch speaker.
@Moskovitz v.d.Duivel | 19-12-19 | 08:31:
Een voorstel inleveren bij voorzitter Nadler was zoals je goed weet kansloos om aangenomen te worden. Hunter Biden mocht niet gehoord worden de 'whistleblower' ook niet. Dus bovenstaande is hoewel technisch correct een tamelijk valse voorstelling van zaken.
@Moskovitz v.d.Duivel | 19-12-19 | 08:31: Grappig, fake news, de WaPo en CNN in een zin!
@Moskovitz v.d.Duivel | 19-12-19 | 08:31: CNN! Zeg dan niets.
@Moonwarrior | 19-12-19 | 08:51:
Je bent een buitengewone goede voorbeeld van het problematiek wat nu gaande is.
Ik ben het met je eens dat het steeds lastiger is om onpartijdige informatie te vinden, maar je citeert zelf ook Fox News. Dus anderzijds ben je ook enorm hypocriet bezig!!
Daarnaast ga je ook totaal niet inhoudelijk in op de discussie. Wat mij aangeeft dat je ook gewoon treurig roeptoeter bent. Ze zouden je zwitsal moeten teruggeven.
De democraten hebben dus niets anders gedaan de laatste 3 jaar dan op kosten van de belastingbetaler deze flauwekul bewerkstelligen. Ze dragen niets bij die overheden (ook hier niet) maar kosten alleen maar klauwen met geld, snap niet hoe dit maar door kan blijven gaan.
Als een zeer groot deel van het medialandschap anti-Trump is kun je heel wat doen aan de beeldvorming onder de bevolking.
Eh, en heeft u wel een snaar 8 jaar Republikeinen onder Obama gekeken? Filibuster dat belastinggeld maar lekker weg, On term president was het hoofddoel.
Beide kanten moeten opbokken. Politiek voor het pluche.
Ze beseffen alleen niet, dat dit uiteindelijk in het voordeel voor Trump zal zijn.
Zelfs Rolling Stone heeft een kritisch artikel over de rol van de FBI www.rollingstone.com/politics/politic... het is toch een gotspe dat je (op een artikel van Leon de Winter na) hier in Nederland niet over geïnformeerd wordt, maar dat je zelf naar realclearpolitics.com/ moet gaan om je te laten informeren.
@kaasfondue | 19-12-19 | 08:29: Heb even gekeken: ze zijn wel behoorlijk anti-Trump en pro-Democrats, die Real Clear Politics.
@Augustwoman | 19-12-19 | 08:44:
Nee hoor, beide kanten komen in artikelen aan bod, anders had ik je wel naar de NYT of de WaPo verwezen.
Wat een coole dame.
ik zou der zeker doen, moet ze wel der mond houden!
REAGEER OOK