Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kliniek Den Dolder: twee patiënten dit weekend niet teruggekeerd van verlof

Zomaar een communiqué van zomaar een kliniek. 

Gezelligheid kent geen tijd in de betreffende kliniek FPA Utrecht te Den Dolder

Het zijn geen tbs'ers, maar wel moeilijke klootzakken. De eerste vermiste werd gister rond 14:30 gemeld, en is door justitie tot een behandeling veroordeeld wegens een vermogensdelict en mishandeling en omdat hij ook nog eens lijdt aan veelplegerij. De inschatting luidt dat zijn kans op gewelddadigheid laag is, maar "hoe langer hij wegblijft, hoe groter de kans is." De tweede patiënt in de aanbieding tijdens deze weekend special zit er niet wegens een veroordeling en de kans dat hij z'n omgeving tot last is wordt erg klein geschat. Wel is zijn de kans op zijn terugval in het gebruik van verdovende middelen aanwezig. We weten dit alles omdat "De gemeente Zeist en het ministerie van Justitie zijn op de hoogte gesteld. Dat is Fivoor verplicht sinds de kliniek, waar eerder ook Michael P. verbleef, in opspraak is geraakt." Opspraak, ja, laten we het zo maar noemen.

Reaguursels

Inloggen

Voor elke dag dat dit gajes wegblijft, de directie opsluiten. Moet je eens kijken hoe snel het probleem uit de wereld is.

Norbert Tijhuis4442 | 24-06-19 | 12:48
-weggejorist-
van heinde en verre | 24-06-19 | 10:58

Suggestie.
Vroeger werden op regelmatige tijdstippen de waterstanden van de rivieren in NL via radio en TV aan de schippers doorgegeven. Wellicht kunnen we in regelmatige twitter-bulletins zulks voor de verloftijden van gedetineerden en gevaarlijke gestoorden uit de gesloten inrichtingen invoeren?
"Nederland Veilig" net als de berichten van wegwerkzaamheden bij "Van A naar Beter". 'Leuker kenne we het niet make.. wel makkelijker'.. Van dat soort idiote marketing propaganda, u weet wel, maar dan met nuttige buurtgerichte informatie... Wellicht kunnen we er gelijk ook de top tien van actueel corrupte bestuurders in functie er bij vermelden. Dan gaan zaken plotseling veel sneller en efficienter. Scheelt ook weer CO2 uitstoot.

afdankert | 24-06-19 | 10:24

Laat ons toch eens ophouden met stigmatizeren.... het zijn uiteindelijk mooie mensen die een kans moeten krijgen om weer een volle plaats in onze werkzame maatschappij te verwerven...
ze hebben ook hun eigen intens verdrietige verhaal van een harde wereld die de zwakken uitstoot , geen 2e kansen biedt en vooral geen begrip voor alle nare doorleefde trauma's ...........
Mogen ze ook eens een middagje vrij krijgen , om gewoon en zakje patat met mayo te kunnen kopen............
kom op "be a Mensch" we gaan die sleutels niet weggooien..........

grapjasz | 24-06-19 | 07:06

Echt niet alleen in (uit) deze kliniek. Genoeg forensische instellingen voor de geestelijk aangedanen, die regelmatig iemand kwijt zijn.

schijtzat | 23-06-19 | 23:31

Waarom doet eigenlijk niemand iets? Waarom gaan wij van GeenStijl niet met z'n allen naar Den Dolder met grote spandoeken "Red onze dochters! Sluit Fivoor!"?
Waarom gaan we niet met z'n allen voor de ingang zitten, zodat er niemand meer naar buiten kan, geen patiënt en geen directielid?

MAD1950 | 23-06-19 | 19:47 | 5

@Air van Boven Dorens | 23-06-19 | 20:34: zo is het, helaas wel.

BluRay | 23-06-19 | 21:19

@Air van Boven Dorens | 23-06-19 | 20:34: inderdaad ja. Helaas.

schijtzat | 23-06-19 | 23:27

@Air van Boven Dorens | 23-06-19 | 20:34:
Ja inderdaad, maakten ze zich ook maar zo druk om de bejaarden die het land hebben opgebouwd en nu de hele dag in dezelfde luier mogen schijten.

tsjajaja | 24-06-19 | 00:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze leren het niét.

Muuke | 23-06-19 | 19:25

GPS chipje onderhuids aanbrengen zodat men ten alle tijden weet waar de verlofgangers uithangen is wellicht een idee? Zal wel door de gutmenschen over 'privacy' geneuzeld worden, maar het recht van de gemeenscahp gaat boven dat van de TBS'er.

Toos Bevergeil | 23-06-19 | 18:35 | 2

Stiekem dan, anders snijden ze 'm eruit.

schijtzat | 23-06-19 | 23:27

Nog even en dan doet de burger dit vrijwillig en met volle overgave. Want dan krijgt hij KORTING op het consumeren. Want daar kun je een doorgewinterde Nederlander dag en nacht voor wakker maken; kortingen, klantkaarten, voordeel-akties en soortgelijk sluw bedrog. We trappen er telkens weer al te graag in met onze bonus-kaart chip-knip kortingsbreinen..

afdankert | 24-06-19 | 10:31

Enkelbandje met gps-tracker?

kloopindeslootjijook | 23-06-19 | 18:27 | 4

Jah, heel simpel!
En als deze wordt doorgeknipt, meteen met loeiende sirenes naar de laatst bekende locatie.

hotmint | 23-06-19 | 18:47

@hotmint | 23-06-19 | 18:47:

Daar zal de persoon in kwestie dan vadt niet meer bivakkeren denk ik zo ..

Air van Boven Dorens | 23-06-19 | 20:36

@Air van Boven Dorens | 23-06-19 | 20:36: Neen, maar de ervaring leert dat deze 'volledig staatsgesponsorde bijstandstrekkers' erg hulpafhankelijk zijn en snel weer boven water komen, als er maar actief naar gezocht wordt. GS helpt daarbij desgevraagd vast een handje...
Daarna wordt de TBS van de opgespoorde overtreder uiteraard met minimaal 1 jaar verlengd. Dat werkt preventief, schat ik zo.

hotmint | 24-06-19 | 01:24
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, ik neem het terug, wat ik hier geschreven heb, ik zeg; nu ophouden, nu sluiten die hap daar in Den Dolder, ik kom er vaak langs, het is te vriendelijk daar, stoppen nah... weg, uit die luxe omgeving, laat ze goddomme een kliniek oprichten in Crooswijk, Rotterdam, die worden daar na ontsnapping direct genuttigd door de plaatselijke FInnen, en terecht !

Doe mij maar twee ! | 23-06-19 | 18:07

Deze proefverloven, want dat zijn het, geven de linkse annex d66 waanzin in perfectie weer.
Bij een proefverlof hoort natuurlijk een proeftuin en dat zijn wij dan, de burgers die ook nog eens gedwongen voor deze behandeltrajecten moet betalen.
Willens en wetens worden risico’s genomen met onze veiligheid.
De risico inschattingen worden gemaakt door beroepsbehandelaars die qua maatschappelijk & psychologisch inzicht zelf wel een behandeling kunnen gebruiken.
Je kunt niet iedereen beter maken, hoeveel belastinggeld je er ook tegenaan gooit.
Beter wordt dat geld besteed aan de ouderen in verpleeghuizen, die ouderen dus die geen tijd hadden om crimineel of waanzinnig te zijn, of ‘stemmen’ te horen, of ‘bezeten’ te zijn.
Ze hadden het te druk met dit mooie land opbouwen.
Stoppen met deze onzin dus.
Mensen die slecht zijn moet je weghouden van de maatschappij, zo eenvoudig is het.

vialogica.nl | 23-06-19 | 17:48 | 1

Gelijk heb je... fuck dat proefverlof in de bossen ! De broedhaard voor herhaling door veelplegers ! Laat ze hetzelfde doen in de Bijlmer ! Op proefverlof ! Ha ha ! Vierkant geroosterd, en weer terug !

Doe mij maar twee ! | 23-06-19 | 18:09

Ja, maar de hitte....

Badr Haary | 23-06-19 | 17:09

Er was eens een man in Den Dolder, die had zijn kop vol donkere kolder. Zijn dokter zei blijf, maar hij had hem al stijf en vermoorde het eerste en beste wijf.

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 16:51 | 5

Bent u dezelfde Oltmans die gedurig loopt te zeiken over schrijffouten?
"vermoordde".

drastic | 23-06-19 | 17:49

Drastic, ja dat ben ik.

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 18:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Met zoveel struiken en bomen in en rondom Den Dolder vragen ze er natuurlijk wel een beetje zelf om.

Phreack | 23-06-19 | 16:02

Als we eens beginnen om die instelling niet langer een "kliniek" te noemen en de bewoners "patiënten", dat is al een begin.
De behandelaars en directie als gevaarlijke gekken bestempelen zou ook helpen.

Mubbenschonster | 23-06-19 | 16:02 | 1

Inderdaad. Ze kunnen het beter een wijkhuis noemen.

Badr Haary | 23-06-19 | 17:10

Ik zou ook wel eens verlof willen, maar dat is zeker alleen voor criminelen.

John McClane | 23-06-19 | 15:41 | 1

Jij hebt al meer dan genoeg gesloopt.

* Il Principe * | 23-06-19 | 16:37

Sluiten die tent en als ze toch bezig zijn doe dan alle haathutten ook maar.

Nelis SplitBloes | 23-06-19 | 15:31

Laat de minister het gewoon toegeven: "Den Dolder" is een open inrichting. Gaaaap ....

SjonnieC | 23-06-19 | 15:26

Ach, er lopen zo veel potentiële TBS-ers rond, dat 2 meer of minder statistisch gezien geen reedt uitmaakt. Tel daar nog de personen bij op bij wie impulsief gevaarlijk agressief gedrag cultuur is, en dan is het toegenomen risico van deze ontsnapping echt verwaarloosbaar. Dat is dan nog los van keukentrapjes, zonnesteken, hitteberoertes, uitdroging en ontploffende BBQ's.

Baron Clappique | 23-06-19 | 15:23 | 6

Vergeet de gevalletjes ‘lage suikerspiegel’ vooral niet.

Themistocles | 23-06-19 | 18:45

Wat een logica. Dat ene kleine verwaarloosbare graadje zal ook vast niet voor koraalverbleking kunnen zorgen.

JackStick | 23-06-19 | 18:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom zetten ze de deur niet gewoon open en laten de jongens zelf uitmaken met weekendverlof te gaan of niet?

CalamityJane | 23-06-19 | 15:19 | 2

*applaus*

letopuwzaak | 23-06-19 | 15:43

Lekker modern én echt een deugd. Doen!

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 18:26

Maar nu is er wel plek voor de steek Malik uit Syrië en de schietturken uit Rotterdam en Utrecht.
Zo zie je maar uiteindelijk komt alles goed

Jacktheflipper | 23-06-19 | 15:06

Het systeem is rot. Je kunt verwachten dat individuen er misbruik van maken. Crimineel naïef systeem!

L.E. Raar | 23-06-19 | 15:00

OT: hyena gedrag in Zwolle: Jongen in Zwolle ziekenhuis in geslagen door groep van tien #rtvoost https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=314533

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 15:00 | 5

Het staat erg slecht in een artikel: een groep van tien licht getinte jongeren. Daarmee stigmatiseert men.

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 16:55

Egbert, Richard, Joris en Frits stonden erbij en keken ernaar?

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Altijd maar weer mannen he. Misschien ook maar hier eens die methode van de TU Eindhoven invoeren.

Risingson | 23-06-19 | 14:55

Even googelen: “hoe misleid je als psychopaat je psychiater” stelletje sukkels.

Dutch_Holland | 23-06-19 | 14:49

Het Wachten is op het volgende slachtoffer...
Per direct management en systeem vervangen kan dit voorkomen .

laurentius | 23-06-19 | 14:49 | 3

Het kan niemand die kan ingrijpen ook maar iets schelen, dat bestuurders iedere keer hier mee wegkomen is het bewijs. De verziekte cultuur van onbekwaamheid, liegen, bedriegen en weglachen en weglopen is overal te diep verankerd.

smdyasc | 23-06-19 | 14:55

Management hoef je niet te vervangen. Iedereen gewoon opsluiten en de sleutel weggooien.

Leffe Blonde | 23-06-19 | 18:19

Je zou zeggen; nou moet het eens ophouden, met die kliniek in Den Dolder, maar ik denk dat journalisten de boel daar 24 uur per dag in de gaten houden. Hoe is het met andere klinieken in Nederland ? Zijn die dan wel in staat de regels te handhaven ?

Doe mij maar twee ! | 23-06-19 | 14:48

Waarom hebben Deen_Landgenoten hier geen mening over? Of zijn ze inmiddels weer teruggekeerd?

Cobalt bomb | 23-06-19 | 14:46

Proefverlof ter hernieuwde kennisneming van de maatschappij,
daar kunnen alle Tbs'er gebruik van maken als ze de psycholoog en gedragswetenschapper genoeg hebben kunnen weten te foppen om hen vrij te laten. De moord of gewelddadige verkrachting die kan volgen, wordt dan gezien als een bedrijfsongeval vanuit de instelling.
Veiligheid voor burgers heeft geen enkele prioriteit en van gerechtigheid voor slachtoffers is justitieel helemaal niets geregeld in Nederland. Foppolitiek en schijnveiligheid heerst in nederland bananenrepubliek maar de doodstraf herinvoeren en een gevaarlijk probleem adequaat aanpakken, dat wordt als inhumaan gezien..

Halul gebakken | 23-06-19 | 14:46

Min van justitie moet eens oprutte

Lieveschat | 23-06-19 | 14:43

Hoe het publiek hierover denkt, wordt daar en in Den Haag beschouwd als onderbuikgevoelens van Henk en Ingrid.

Stratum | 23-06-19 | 14:40

Prachtig, gaat fantastisch in dit land.

lacucaracha | 23-06-19 | 14:31

En de bewoners in de buurt maar geruststellen, met info avonden, en mooie praat. Tot de volgende Michael P. weer de benen neemt, en er weer een 17 jarig meisje verdwijnd.

Wienerschnitzel mit | 23-06-19 | 14:30

Hoe moeilijk is het eigenlijk om mensen gewoon achter het hek te houden?

pibasso | 23-06-19 | 14:29 | 2

Behandeling is gericht op terugkeer in de maatschappij. Gevangenisstraf is gericht op veroordeelden voor een bepaalde tijd achter een hek te houden. Is niet hetzelfde niet.

Rest In Privacy | 23-06-19 | 14:42

Nóg geen TBS’ers, maar dat zou ook zo maar aan een rechter en/of een psychiater hebben kunnen liggen, kort door de bocht de risico’s van hun wegblijven te bagataliseren.

smdyasc | 23-06-19 | 14:20

Iedere pechvogel, die vermoord wordt door een TBSer, desnoods op proefverlof, zou voorkomen te zijn geweest. Als je er over nadenkt hebben heel wat mensen bloed aan hun handen. Maar ze deugen.

padbuffel | 23-06-19 | 14:12

Heb het al eerder gemeld:
Deze gesloten afdeling zoals men dit noemt, daar zitten de deuren echt niet op slot.
Ze noemen het "gesloten" ivm dat je niet zomaar naar binnen kan lopen.
Men kan daar gewoon ten allen tijde naar buiten toe wandelen.
Dag in, dag uit.
Een wassen neus.

De-Glijdende-Rechter | 23-06-19 | 14:06 | 2

Nee dat klopt niet. Zowel op een gesloten afdeling als in een forensische kliniek kun je niet zomaar naar buiten lopen. Iemand moet de deur voor je open doen.

Rest In Privacy | 23-06-19 | 14:26

Een soort kattenluikje dus.

Baron Clappique | 23-06-19 | 15:45

Is het niet handiger om in de krant te melden wanneer er WEL iemand terugkeert?

Paulzitineenkaul | 23-06-19 | 14:04 | 2

Nee. Hoeveel er terugkeren is oninteressant voor de kliniek. Ze vinden de verdwijners veel interessanter. Dat zijn namelijk ongeleide projectielen die onbevreesd laten zien wat hen bezighoudt. Eventuele slachtoffers zijn voor de kliniek niet meer dan collateral damage.

Nivelleermarionet | 23-06-19 | 19:22

Mooi! Het bedje voor Rutte is gespreid. De kamer is net vrij gekomen. In het andere hok kan een asieleiser uit het kalifaat. Samen mogen ze een dagtripje maken in een Toyota.

Frau Merkel | 23-06-19 | 14:04 | 1

Tripje in de Drunense duinen dan.. Ivm heimat heimwee.

Twisted_Faith | 23-06-19 | 14:09

Hanteert mijn favoriete weblog nu ook policor jargon als "patiënten" ?

beniknouzoslim | 23-06-19 | 14:03 | 1

Patiënten dekt de lading toch nog vrij aardig. Echt policor is het gebruik van de termen klanten of cliënten.

WasHetMaarMakkelijk | 23-06-19 | 14:15

Komen er wel eens TBS ers gewoon terug? En ik begrijp best dat het allemaal prima mensen zijn enzo, maar misschien moet er een keer iemand ergens verantwoordelijk voor zijn? En dan heb ik het niet over een politicus die sorry zegt of een commissie die allerlei misstanden blootlegt. Nee, dan heb het over mensen voor het gerecht slepen die zeggen "Ja, pietje is klaar om lekker op verlof te gaan". Als vervolgens pietje dan iemand de hersens in slaat, mag zo'n persoon nooit meer zn vak uitoefenen want kennelijk klopt het niet wat ie zegt. Jamaar mogen mensen dan geen fouten meer maken? Neen. Als de samenleving in gevaar komt mogen mensen geen fouten maken.

opblaasschaap | 23-06-19 | 13:56 | 1

Ja maar, justitie is ook al stuk.

Beefbus | 23-06-19 | 14:00

Ze komen altijd weer terug net als de kat. Soms blijft ie een dag weg en opeens is ie er weer.

EmilioEsteves | 23-06-19 | 13:54 | 7

@gato | 23-06-19 | 14:22: dat is erg sneu, gebeurd zelden met TBSers. Arme gato van gato.

EmilioEsteves | 23-06-19 | 18:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Dikke salarissen vangen maar nooit verantwoordelijk zijn bij ernstige fouten. Ik word er moedeloos van.

padbuffel | 23-06-19 | 13:53 | 3

Correct.

Thoth | 23-06-19 | 14:08

Wiens fout? Iemand op verlof sturen mag niet?

Erikjan79 | 23-06-19 | 14:25

@Erikjan79 | 23-06-19 | 14:25:
Mogen mensen wegblijven van verlof? Nee, dat mogen ze niet. Blijven ze weg? Ja ze blijven weg. Is er dan ergens in het systeem een fout gemaakt? Ja, dat is er dus. Kan het zijn dat er niemand verantwoordelijk is voor fouten? Nee het kan niet zo zijn dat er niemand verantwoordelijk is voor gemaakte fouten. Is de patient verantwoordelijk? Ja, dat is hij. Maar als de patient zich niet aan de regels houdt, is er dan iemand verantwoordelijk voor toezicht op, en handhaving van de regels en het implementeren van sancties bij overtreding? Ja, dat is er. Heeft deze persoon dan zijn werk goed gedaan? Nee. Dat heeft hij niet. Moet er *iemand* verantwoordelijk worden gehouden voor al deze misstappen? Ja. Wordt er iemand verantwoordelijk gehouden? Nee dat wordt er niet.

peterdh | 23-06-19 | 14:41

Sinds de meldplicht enkele weken geleden hebben we al minimaal 10 berichten gehad van mensen die niet terug zijn gekomen van verlof. Het is dus echt lopende band werk daar. En dit is slechts 1 instelling die deze meldplicht heeft...

Misschien zijn ze niet allemaal "gevaarlijk" maar ze zitten daar ook niet voor niets. Dus die kliniek moet dit jaar gewoon nog sluiten. Letterlijk elke week gebeurd dit daar. Dicht die tent!

76435 | 23-06-19 | 13:45 | 4

@Papa Jones | 23-06-19 | 13:50:

Of duidelijk verschil maken tussen gevaarlijk en ongevaarlijk.
Maar ja, wie ben ik.

Dandruff | 23-06-19 | 14:04

@Papa Jones | 23-06-19 | 13:50:
Misschien wat strenger omgaan met verlof uitdelen?
Of meer klinieken die niet direct aan woonwijken grenzen waar je de risico gevallen in kan stoppen. De "niet geweldadige" kunnen dan in de standaard kliniek. Zolang de samenleving maar geen proeftuin is zoals nu het geval.

76435 | 23-06-19 | 14:17

@76435 | 23-06-19 | 14:17:
"Of meer klinieken die niet direct aan woonwijken grenzen waar je de risico gevallen in kan stoppen."
Geenstijl land opspuiten en ze dan maar daar heen transporteren?

ditotje | 23-06-19 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is het nog niet helemaal doorgedrongen, maar Den Haag heeft schijt aan de burger. De lachende leugenaar voorop.

kotelet | 23-06-19 | 13:43

Iedereen herkent Dion Graus op straat, dus die is zo weer terugg.

Ridde Rogter | 23-06-19 | 13:42 | 4

Wel tekenend dat jij Graus als een TBSer ziet. Zo zit jij dus in elkaar. Maar waarschijnlijk ben jij heel erg tegen vooroordelen en vind je dat je niemand mag beoordelen op zijn uiterlijk.

azijnseikerT | 23-06-19 | 14:06

@azijnseikerT | 23-06-19 | 14:06:
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen een mat in de nek en een foute bril. Iets met mishandeling van een ex-vrouw?

medusa324 | 23-06-19 | 14:38

@medusa324 | 23-06-19 | 14:38:
He medusa, ooit gehoord van eerwraak.? Maar dan hoor ik je kutkop niet medusa... Medusa heeft alleen een grote mond tegen de boze witte man. Ik kan niet wachten om je af te trappen. Witte madusa, kk hoer. Geenstijl gaat mij blokkeren, ik heb er scheit aan. Jullie waren al fout in 40-45 toen jullie je lieten neuken door de duitsers. kk hoeren, je oma, je moeder en jij. Geenstijl geef me die ban. Ik verdien hem.. Maar spreek wel de waarhjeid.

SmaritesII | 23-06-19 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Als de minister Den Dolder zou willen sluiten wegens faal op faal op faal dan moet hij opschieten want met dit tempo is Den Dolder binnen afzienbare tijd gesloten wegens gebrek aan patienten....

Toeja | 23-06-19 | 13:42

Gun die jongens ook een dagje strand.
Ze hebben het al zo zwaar met al die kringgesprekken en bezigheidstherapie.

laurentius | 23-06-19 | 13:38 | 3

Ervaring niet vereist

Is dit nog nieuws? | 23-06-19 | 13:45

Zouden hier best in Scheveningen haven kunnen rondlopen inderdaad.
Tandjes druk ivm Sail Scheveningen.

Berbaar | 23-06-19 | 13:47

Plus de Weet plantage is ze ook al afgepakt.

Uw Verzekeringsadvis | 23-06-19 | 13:54

Waarom is die kliniek niet onderhand gesloten? Het experiment gaat genadeloos verder en omwonenden zijn het proefkonijn. Wat willen ze onderzoeken? Na hoeveel keer kopschoppen iemand blijvend hersenletsel heeft? Wat voor kreten iemand uit tijdens een verkrachting? Na hoeveel messteken iemand daadwerkelijk overlijdt?
Grappig dat de kliek van het 'verantwoordelijkheid nemen' wederom in geen velden of wegen te bekennen is als hun troetelkliniek weer over de schreef gaat.

Datsun_Cherry | 23-06-19 | 13:38

"In verband met de privacy van die 2 cliënten kunnen we niet veel zeggen, maar de moordenaar is niet veelpleger, en de verkrachter is niet diegene die oncontroleerbaar wordt na drugsgebruik"
"Wij zullen ons beraden of zij de volgende keer weer op onbegeleid proefverlof mogen om weer te wennen aan de maatschappij"

Osdorpertje | 23-06-19 | 13:37 | 2

Linkje?

Papa Jones | 23-06-19 | 13:51

Ow, gelukkig.

Mammeloe | 23-06-19 | 14:04

Twee mogelijke oplossingen:
1. Geen verlof voor gevaarlijke gekken
2. Hoofdelijk aansprakelijkheid voor degene die zijn handtekening onder de verlofaanvraag zet.

marcoplarco | 23-06-19 | 13:37 | 2

Dat gaat niet gebeuren. Hoofdelijk aansprakelijk moet voor elke ambtenaar gelden.
Daarom alleen is het hier een tufysbende. Glas, plas, was...

SmaritesII | 23-06-19 | 13:56

Daar zit het probleem. De betrokkenen denken niet in oplossingen, maar in het downplayen en nuanceren van dit soort enorme fuckups.

Kukooo1 | 23-06-19 | 17:06

Geef ze eens ongelijk, Word 43 graden des doods.

pianist | 23-06-19 | 13:35

De inschatting luidt dat zijn kans op gewelddadigheid laag is, maar "hoe langer hij wegblijft, hoe groter de kans is."

WTF is dit nou voor kansberekening ?
Wat een gigantische teringzooi is het in die instellingen. Laat ze GODVERDOMME niet meer vrij !!!!!!

b3n | 23-06-19 | 13:34 | 3

Shut up!!!! U spreekt realisme. We leven in een idiocratie.

SmaritesII | 23-06-19 | 13:53

Op deze wijze hoeven ze geen foto's vrij te geven, want God zelve verhoede het als de privacy van zo'n gewieberde gek wordt geschonden ..

Beefbus | 23-06-19 | 14:03

Dit gebeurt er dus als je kijkt naar statistieken en niet naar de individuele gevallen. Niemand durft nog op zijn gevoel te varen. Had men dat wel gedaan, dan had men de betreffende persoon op basis van deze inschatting gewoon lekker binnen gehouden.

MickeyGouda | 23-06-19 | 14:10

Laat die bewoners van de kliniek eens met rust.

Willem_Oltmans | 23-06-19 | 13:33

Die eerste, dat is zeker Henry Keizer van de VVD?

Mammeloe | 23-06-19 | 13:31

Weekend is ook officieel nog niet voorbij... dus ik blijf nog even in de tuin zitten. Niet mijn eigen tuin, maar boeien. Ik meld me zo weer.

Kaas de Vies | 23-06-19 | 13:30 | 2

Neem je straks je lege blikjes ook weermeeals je mn tuin uitgaat? BVD!

Cobalt bomb | 23-06-19 | 14:07

Haha

Trans_Fimmermans | 23-06-19 | 14:11

Goh, waarom zou je iemand die behaldeld wordt ook niet volledig vertrouwen. Ik zie totaal geen potentiële problemen. Echt niet hoor.

De vries, Henk. | 23-06-19 | 13:29

Wel goedverredoeme!

nattegleufhoed | 23-06-19 | 13:29

Het gaat dus om een oplichter. Namen graag!

Papa Jones | 23-06-19 | 13:28 | 2

Staat vast op de ledenlijst van de VVD.

76435 | 23-06-19 | 13:47

Hotel California.....

Is dit nog nieuws? | 23-06-19 | 13:27 | 2

Daar kan je juist niet vertrekken.

Leyrann | 23-06-19 | 14:35

Maar daar hebben ze ook pink champagne on ice.

Jos Tiebent | 23-06-19 | 14:41

Elk nadeel heeft zijn voordeel: er hoeft nu voor 2 man minder gekookt te worden dus dat spaart weer wat uit.

2voor12 | 23-06-19 | 13:27 | 2

Het traytje met prak zat al in de magnetron, dus dat verhaal gaat ook niet op.

EmilioEsteves | 23-06-19 | 13:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken