Vol = vol. Sterrenstelsel 'Messier 90' komt met 1 biljoen sterren ONZE kant op
En daarom: NEXIT.
Social
Kun je je klok op gelijk zetten hè. Bouwen WE een nieuwe florerende economie op de maan, en daar zul je ze hebben hoor: 1.000.000.000.000 gelukszoekers. "Messier 90 is remarkable; it is one of the few galaxies seen to be traveling toward the Milky Way, not away from it. (...) As our universe is expanding, almost all of the galaxies we see in the universe are moving away from us, and we therefore see their light more towards the red end of the spectrum, known as redshift. Messier 90, however, appears to be a rare exception." Nu nog 60 miljoen lichtjaar van ons weg ja, maar hoe lang nog? Moeten wij als melkweg de problemen van het universum op onze schouders dragen? Ze komen daar vandaan, maar verhuizen de cultuur die tot hun eigen supernova leidde natuurlijk gewoon mee.
Reaguursels
InloggenNou, dan hoeven we dat klimaat ook niet meer te ontkennen.
Niets is te gek. Denken in oplossingen in plaats van problemen. Wir schaffen das. Even een fikse belastingverhoging en u kunt rustig gaan slapen. Het doet hooguit een beetje pijn in de portemonnee.
Nou dan hoef ik me over klimaatverandering nog minder druk te maken dan ik al deed.
Worden we één inclusief Megamilkyway. Dé natte droom van die zeloot Vanhofstadt :s
Het Andromeda stelsel komt ook al onze kant op, het wordt straks nog druk aan deze kant van het universum!
Nog niemand die de belangrijkste vraag gesteld heeft: hoe zien de vrouwen eruit in Messier 90?
Heel klein, want ver weg.
Laten we een muur bouwen. Opgelost!
en dan M31 niet te vergeten!
en.wikipedia.org/wiki/Andromeda–Milky...
Ik denk dat het enige is wat we kunnen doen wat Eelco-big-eye-Brinkman afgelopen week voorstelde : het sociale stelsel alvast " versoberen". To hell met het gepeupel! Wordt natuurlijk wel een huilbui in 7 talen voor Timmerfrans de weldoener, maar het is niet anders.
They are a million to one,but still they come.
War of the worlds.
Misschien zit er wel een schone planeet bij met water, plantenleven, zonlicht, zuurstof en wat dies meer zij die geschikt is voor menselijke kolonisatie. Maar die dan onbereikbaar blijft omdat onze technologie nog niet ver genoeg is gevorderd. Sneu dan voor de mensheid.. misschien moeten we het maar niet weten dan. Hadden we maar niet in god moeten geloven. Waren we al zo ver geweest.
Dit is nep nieuws.
Volgens de Big-Bang theorie dijt het heelal alleen maar verder uit, objecten raken steeds verder van elkaar verwijderd, zo niet dan klopt de theorie niet meer.
Klopt, scheelt dat er verschillende snelheden zijn en verschillende banen die het dan toch weer mogelijk maken
Dat uitdijen van het heelal is alleen maar te merken aan sterrestelsel uit andere clusters die al zo ver van ons vandaan zijn dat de zwaartekracht praktisch geen enkele invloed meer heeft. Sterrenstelsels uit de lokale groep staan voor ons idee ook al onvoorstelbaar ver weg, maar die worden door de zwaartekracht nog steeds bij elkaar gehouden. Daar zit ook veel minder ruimte tussen die uit kan dijen, zodat het uitdijen van het heelal op die relatief korte afstanden veel minder invloed heeft dan over grotere afstanden.
Vind het best. Zo lang ze maar niet en masse met hun ruimtescheepjes de oversteek naar Europa nemen.
Here comes de supernova... oeh, aah, oehoeha
Andromeda kom ook naar ons toe.... wordt nog gezellig hier.
Volgens mij vallen wij naar Andromeda. En met zijn allen reizen we naar de Grote Aantrekker. Niemand weet wat dat is en waar we dan eindigen.
@LV-223 | 26-05-19 | 15:22: Stephen Baxter weet het wel.
Mag ik dan bij jou?
Nee.
Tijd is relatief. 500 jaar terug, aarde plat en ontwijken maar die zwerm.
Ik las dat het niet echt onze kant opkomt maar dat sommige delen sneller dan de rest andersom draaien waardoor het lijkt alsof het deze kant op komt maar niet echt...... ofzo.
Hèhèhè.
Nou daar kan Frank Boeien niet tegenop.
Ik neuk ze allemaal hun Ulqa'rizoar
En daarom moeten we niet alleen van het gas af maar ook van het electriciteitsnet los. Dan kunnen we de naderingssnelheid met een licht jaar verlagen over een periode van 125 lichtjaren.
Ik heb niks tegen klingons ofzo hoor, maar ik denk wel dat het beter is dat ze in hun eigen sterrenstelsel blijven wonen.
Doe eens inclusief!
Melk is toch racistisch?
Maar wij hebben Chuck Norris.
Son of Chuck. Won't give a fuck. Earth is saved.
En bruce willis met zun armageddon.
Is al jaren bekend.
Net als die foto van Hubble die laat zien dat dat andere stelsel dichterbij komt.. jo.. maak je niet druk.. Melkweg bestaat dan allang niet meer.
Bovendien laat die foto zien dat het een dubbel stelsel is, maar dat hoor je de wetenschap meisjes en jongens niet zeggen..
We hebben nog wel even tijd om ons hier druk over te maken, want over 2,5 miljoen lichtjaar (zo'n 5 miljard jaar) is het eerst de beurt aan Andromeda (aka Messier 31). Messier 90 ligt 24x verder weg. Maar doe voor de zekerheid maar Nexit ja.
Waar heb jij leren rekenen??
@Karel17 | 26-05-19 | 14:22:
Andromeda: 2.5 miljoen lichtjaar
Messier 90: 60 miljoen lichtjaar.
60 : 2,5 = 24
Over 2,5 miljoen lichtjaar duurt het waarschijnlijk nog kilometers voor je met die sterren op je nexit.
Ik vind die dikke vlieg van daarnet enger.
Ik vind dikke spinnen enger.
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:18:
Door (sommige) vrouwen te redden van spinnen kun je in één klap de status van superheld bereiken, Harry. Tip!
@MickeyGouda | 26-05-19 | 14:22:
Moet je even uitleggen.
Hoe moet ik vrouwen redden van spinnen?
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:24: Je kunt beter de spinnen van de vrouwen redden. De spinnen overleven een confrontatie in de regel niet en sterven door de maat 49 schoen van een reaguurder. De vrouwen doen alleen alsof ze het niet overleven.
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:24:
Je trekt een kek pakje aan, neemt een aanloop en springt. Dan slinger je nonchalant aan de kamerlamp richting de vrouw in kwestie. Je grijpt haar met je vrije arm en zegt tegen haar dat je weet wat je doet en slingert samen weg van spin.
Ik vind die dikke van de Plus enger.
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:24:
Ooit ben ik in paniek in mijn ochtendjas naar mijn buurman gerend, omdat er een kneiter van een grondspin in onze gang zat. Ik viel hem huilend om zijn hals (ja, de spinnenfobie zit diep). De buurman grijnsde van oor tot oor, omdat hij zich even Superman waande. Dus ...
@MickeyGouda | 26-05-19 | 14:32: Is het raar dat ik nu heel jaloers word op die buurman?
@Frau Merkel | 26-05-19 | 14:30:
Lol.
@Kuifje-in-de-EU | 26-05-19 | 14:35:
Bij gebrek aan reddende reporters moeten vrouwen in nood kiezen voor "the next best thing". ;-)
Ik lig in een deuk... van deze reacties.
Maar wat betekent dit voor ons klimaat? Moeten we niet gaan protesteren?
Bel Greta... Nu meteen...
Was je nog niet begonnen dan?
De lekkerste sterren zitten tussen de zwarte gaten.
Ze zeggen dat werkelijk alles verdwijnt in zo'n zwart gat.
Viezerik!
Bij mij komt juist van alles uit m'n zwarte gat...
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:21: Is jouw gat dan zwart? Wordt het dan geen tijd om WC papier te gebruiken i.p.v. kranten?
Bij mij komt juist alles uit m'n zwarte gat!
@VanBukkem | 26-05-19 | 14:20:
Een soort van zwarte doos....
@BigKnor | 26-05-19 | 14:36: ik zweer zelf bij vochtig toiletpapier (van de Action).
"Het heelal dijt uit met een steeds toenemende snelheid".
"Niets is sneller als het licht".
Deze twee stellingen heb ik nog nooit samen vermeld zien worden.
Dan moet je beter opletten. Het is 1 van de mysterieën van het universum, sinds de ontdekking van de Hubble deep field jaren geleden.
www.scienceabc.com/nature/universe/ga...
www.space.com/33306-how-does-the-univ...
Toch wel. Niets kan zich sneller DOOR de ruimte voortplanten dan het licht. De expansiesnelheid VAN de ruimte zelf tussen twee punten is echter niet beperkt zodat bij voldoende afstand de sterrenstelsels achter de kosmische horizon verdwijnen (het licht dat naar ons toe komt kan de uitdijing van de ruimte niet overwinnen en ons niet bereiken).
Vandaar ook dat er geen licht uit ’n zwart gat kan ontsnappen (feit). Weten we ook meteen dat licht ‘gewicht’ heeft, immers het gedraagt zich als materie als het niet kan ontsnappen aan de zwaartekracht van een imploderende ster.
@Veluwse-Eikel | 26-05-19 | 23:02: Nee. Het niet ontsnappen van licht uit een zwart gat heeft niet te maken met het "gewicht" van licht maar met de geometrie van de ruimtetijd rond een zwart gat. In een gekromde ruimte is de kortste afstand tussen twee punten niet een rechte lijn. De veralgemeniseerde wiskundige (differentiaalgeometrische) term voor een dergelijke kortste lijn door de ruimte is een "geodeet" Het is de gekromde ruimte die ervoor zorgt dat licht niet kan ontsnappen aan de waarnemingshorizon. De waarnemingshorizon zelf is echter een dynamisch ding.
@Mazzelstof | 27-05-19 | 06:29:
Anders gezegd: de waarnemingshorizon van een zwart gat wordt veroorzaakt door de kromming van de ruimte ten gevolge van de zwaartekracht en is voor elke waarnemer in het universum gelijk (absoluut). Niemand kan in een zwart gat kijken. De kosmologische waarnemingshorizon wordt veroorzaakt door het uitdijen van de ruimte en ligt voor elke waarnemer op een gegeven afstand t.o.v. zijn relatieve positie (zoals de horizon op aarde ook voor elke waarnemer ca. 5km is en met zijn positie meebeweegt).
'n Galaxy van de vrede.......
Moet ik zeker de EU weer dankbaar voor zijn?
Wie telt die biljoen sterren eigenlijk? John de Mol?
Bennie Neyman.
I Am Groot...
Cool. Guardians of the Galaxy met die tijdloze seventies muziek gaat kijken.
Gaan we dood denk je?
@HoerieHarry | 26-05-19 | 14:09:
dat sowieso.
@halbstark | 26-05-19 | 14:11:
Ja, uiteindelijk.
Er zit zo veel ruimte tussen de sterren van een sterrenwegstelsel dat onze verre nazaten het niet eens merken
In geenstijl style: horrorsterrenstelsel des doods!
Van de Poel live : Redbull.com
.. 60 miljoen lichtjaren, er is in die tijd veel bereikt
Al die galaxy ontkenners hier. De belasting moet gewoon omhoog. Als Nederland moeten we het goede voorbeeld geven, en ons steentje bijdragen.
Ik voel een nieuwe Spielberg film aankomen. War of the Galaxys.
Als hij slim is wacht hij op het juiste scenario.
Heeft altijd wel iets potsierlijks dit soort topics. Of iemand er ook maar iets van begrijpt.
Snap je het niet?
Ik ook niet hoor.
Wat valt er niet aan te begrijpen...? Twee Sterrenstelsels die over miljoenen jaren met elkaar botsen en in de duizenden tot miljoenen jaren daarop een nieuw (groter) stelsel vormen... Zo moeilijk is het ook weer niet, bovendien maakt niemand van ons dit toch mee!
@Expertus_Dico | 26-05-19 | 14:15: alleen Jan Mulder
@theJ71 | 26-05-19 | 14:17: En Keith Richards.
Er schijnen miljarden zonnenstelles te zijn.
Wie maakt mij wat.
Timmerfrans...
Kijk, dat krijg je nou van al die Co2 -uitstoot.
En maar blijven ontkennen...
Heeft premier Rukker al gezegd dat het een vergissing was?
Bij mij mist de linker bovenhoek van het plaatje. Was de NASA photshopper ziek...?
Stond het moederschip uit independence day,voor er paniek paniek uitbreekt maar ff weggelaten.
The more the messier.
Het zal mijn tijd wel duren. Homeopathische verdunning van kosmische proporties: de homeopathie kent verdunningen die het totaal aantal moleculen in het ons bekende universum overtreffen. Kom je aan als mens met een korreltje zout.
eindelijk een echt voorbeeld van een miljoen miljard
Het tweede voorbeeld dan...
www.youtube.com/watch?v=zlHJkM8fKq0
@VriendelijkeWitteMan | 26-05-19 | 13:50:
Zo, dat is veel....
'almost all of the galaxies we see in the universe are moving away from us'. Alsof onze aarde het middelpunt van het universum zou zijn.
Nee sukkel. Zie het heelal als een ballon. Zet stippen op de ballon en blaas hem op. Alle stippen verwijderen zich ten opzichte van elkaar. Dat doen in feite de melkwegstelsels ook. Ze bewegen van ons af omdat de ruimte expandeert.
@soldier-of-fortuyn | 26-05-19 | 14:06: Ja hallo. Waar haal ik zo 1 2 3 een ballon vandaan?!
Maar de echte vraag is; waarin expandeert het heelal... Niks kan het niet zijn... Vragen... Zoveel vragen...!
Elk punt in het universum is het centrum van het universum.
@Stormageddon
Natuurlijk is er wel een centrum in het universum, namelijk de plek waar de Big Bang begon. Dat we dat punt niet kunnen bepalen is een andere zaak.
ELKE plek is het middelpunt, echt waar, volgens de geleerden, maar niemand snapt het !
@LiniaalRectaal | 26-05-19 | 14:35:
Dat is dus elk punt in het huidige universum. Want elke plek in het huidige universum was ooit identiek aan elke andere plek in het universum, op precies dezelfde plaats.
@Stormageddon
Ok, duidelijk.
@Stormageddon | 26-05-19 | 14:39: Volgens mij beschrijft u nu entropie: precies wat het universum volgens de meeste gangbare theorieën niet is.
@Hetkanverkeren | 26-05-19 | 14:50:
Nee, dat beschrijf ik niet. Ik beschrijf inflatie en Algemene Relativiteit.
Stormageddon heeft gelijk. Ieder punt in het heelal is zijn eigen centrum in het heelal. Zo verbazingwekkend is dat ook niet. Het is bijna te simpel om intuïtief aan te kunnen voelen.
Namelijk met de eindigheid van de snelheid van het licht komt alle fysieke informatie tot dat punt uit het temporale verleden zoals bezien vanuit dat punt, welke kant je ook op kijkt natuurlijk. Dat is het (vierdimensionale) "blokuniversum" idee en de meest gangbare opvatting onder kosmologen. Wat volgens mij voor de nodige verwarring zorgt is dat de evolutie van dat blokuniversum in de tijd als één geheel wordt bezien vanuit een imaginair/ abstract perspectief alsof men buiten dat universum zou staan. Misschien toch een Newtoniaanse erfenis, of gewoon de evolutionaire beperkingen van ons verstand dat meer geoptimaliseerd is om een kort tijdje te overleven op het tweedimensionale oppervlak van een miniem stukje planeet dan te navigeren in de vierdimensionale onmetelijkheid van de interstellaire ruimte.
@Mazzelstof | 27-05-19 | 06:15: Stormageddon | 26-05-19 | 15:39 Helder en dank voor de toelichtingen. Het blijft fascinerend, maar een paar procent van het heelal/realiteit als mens kunnen waarnemen en dan toch dit soort stellige uitspraken kunnen doen.
Het is nog te vroeg en ik ben vergeten om gisteren koffie te halen, maar bij een eerstvolgend astronomisch onderwerp hopelijk weer meer theoretisch-natuurkundige plempsels.
Het komt nou opeens wel heel dichtbij allemaal!
Dus daar komt Messi vandaan...
Goeie !
Wat gaan de klimafatisten daar aan doen? Dat lijkt mij een grotere bedreiging dan dat beetje klimaatsverandering.
Build that wall! Build that wall!
Dit is meer een klusje voor de United States Space Force, Galaxy police.
Fuck yeah!
@Parel van het Zuiden | 26-05-19 | 13:54: Starfleet ;)
We hadden toch allang messyriërs hier op Aarde. Sinds kort komen ze naar hier, meestal bleven ze in Syrië.
Het Timmerfrans stelsel vormt een veel directere bedreiging.
* NASA bellen doet *
Zure regen, Ozon gat, CO2, opwarming.... en nu dit!! Nu begrijp ik de opkomst van GroenLinks en Jesse Jesus! Alleen zij kunnen ons nog redden. De enige oplossing is het verhogen van de belasting op ... ja op wat?
Telescopen, verrekijkers .
Daar had The Clash het al over.
welk nummer?
Geloof je het zelf?
Je kunt de Messierier wel uit Messier 90 halen, maar de Messier 90 niet uit de Messierier.
Partij voor de aliens bestaat al. Dus die zitten goed.
Nou, wat ik uit die link op maak is dat de sterren in dat sterrenstelsel sneller ronddraaien dan dat dat stelsel van de onze wegvliegt. Dan lijkt het of die blauwkleurige sterren op de foto op ons afkomen en dat maakt dit uniek. Maar dat hele stelsel beweegt gewoon van ons af.
ik vermoed dat deze hypothese ook bij Nasa de revue wel heeft gepasseerd.
@kokkie klaphaak | 26-05-19 | 13:38: Uw hypothese lijkt geen rekening te houden met de twee meest fundamentele, en minst begrepen, krachten zoals wij die kennen: de zwakke atoomkracht en mogelijk in iets mindere mate de zwaartekracht. Want hoe kan het dat het universum niet onder zijn eigen gewicht instort?
@Hetkanverkeren | 26-05-19 | 13:49: heb jij Ton Elias wel eens zien instorten?
@azijnseikerT | 26-05-19 | 13:53: Ton Elias tart sowieso alle wetten van de natuurkunde, logica, geneeskunde (met name de werking van ons cardiovasculaire stelsel) en vooral ook de wijsbegeerte. De schepping is net een satéstokje: kleine blokjes gespietst varken of kip, met een flinke lading van een bruine substantie naar smaak.
@Hetkanverkeren
Dat weten we niet. De uitdijing van het heelal versnelt nog steeds. Wetenschappers wijzen Dark Energy aan als oorzaak.
@LiniaalRectaal | 26-05-19 | 14:30: Zelf denk ik dat het de schuld is van de islam: nl.wikipedia.org/wiki/Algebra
@Hetkanverkeren | 26-05-19 | 13:49:
Black matter & black energy.
@LiniaalRectaal | 26-05-19 | 14:30: dat herken ik wel. Als ik weer eens zwaar getafeld heb, voel ik die donkere uitdijing ook en beweegt alles heel snel van me af.
Eigen melkweg eerst! Stratoshouders in de wachtrij.
Het heelal en dus wij ook zijn toch één grote illusie zeiden vooraanstaande wetenschappers toch?
Dat soort wetenschappers zijn schetenwappers.
Ik vermoed dat je het hebt over het Simulatie Argument van Bostrom e.a. Dat is geen wetenschap maar filosofie. En het is een perfect valide logisch deductieve waarschijnlijkheidsargument dat gebaseerd is op eenzelfde soort kansrekening als het Antropisch Principe. Het punt is dat valide (geldige) redeneringen niet per se ook ware (correcte) conclusies garanderen.
Een simulatie is iets anders dan een illusie overigens. Als je een simulatie zou zijn kun je daar ook in principe nooit buiten treden omdat dit deel van de simulatie zou zijn. Er is dus geen criterium om dat onderscheid te kunnen maken.
Kunnen al die deugers van D66 en Groenlinks alvast een aktiecommité oprichten om de aliëns te verwelkomen. Mensen de belasting gaat weer omhoog.
Laten we dat maar niet doen. Ze zijn hier al schadelijk voor ons. Wat denk je wat er gebeurt als zo'n alien een robojetten of een yesser klaver ziet.
@tweetybird | 26-05-19 | 13:35: klopt ja, dan maken we geen goeie beurt.
die oetlulpartijen zullen een wet willen voorstellen waarin ons land een algeheel verbod zal uitvaardigen dat dit sterrenstelsel vanaf 1 januari a.s. nog verder onze kant afkomt.
Ik heb ooit gehoord dat als 2 sterrenstelsels met elkaar 'in botsing' komen geen enkel hemellichaam elkaar zal raken.
Maar ja dat zeiden ze ook over massa-immigratie.
Klopt. Zo'n sterrenstelsels bestaat voor 99.9999999999% uit niks. De kans dat een van die sterren ons zonnestelsel binnenvliegt is bijna 0.
Zul je net zien....
Klopt. Zo'n sterrenstelsels bestaat voor 99.9999999999% uit niks. De kans dat een van die sterren ons zonnestelsel binnenvliegt is bijna 0.
Zul je net zien....
@VanBukkem | 26-05-19 | 13:42: Ja, dat zei je al.
Zolang starwatch 3 aan een orbitale ketting ligt zal het wel loslopen...
Nasa beweert ook dat er mensen op de maan zijn geweest. Is ook nog steeds geen sluitend bewijste voor.
Mij maken ze de pis niet lauw. Ik geloof alleen in Allah.
De enige die een echte maansteen heeft dat is Mekka. En die zijn er tenminste zuinig op.
zucht......
Ik was er laatst nog en de stars and stripes stond er echt nog steeds hoor!!
www.youtube.com/watch?v=VmVxSFnjYCA
@Feynman | 26-05-19 | 13:32:
Nu wil ik ook zo'n laser!
@Feynman
Die reflector kan daar net zo goed door een onbemande sonde daar zijn neergeplempt.
Op de maan landen, daar een tijdje rondlopen, en dan weer opstijgen voor een rendez-vous met het moederscheepje om vervolgens weer terug te vliegen naar de Aarde om daar aan een parachute in de oceaan te landen is van een heel andere orde dan even een reflectortje op de maan plempen.
Om ons te overtuigen zullen ze toch echt met iets beters moeten komen. We zijn vaker voor de gek gehouden.
@VanBukkem | 26-05-19 | 13:52:
Het kon niet gefaked worden. Het was technisch makkelijker (en technisch mogelijk) en goedkoper om het gewoon te doen dan te faken.
www.youtube.com/watch?v=_loUDS4c3Cs
@Stormy
Zegt wie? De NASA zeker.
@VanBukkem | 26-05-19 | 14:18:
Kijk nou maar.
60 miljoen lichtjaar * 9460730472580800 meter per lichtjaar = 6 * 10^18 km
6 * 10^18 km / 235 km/s onze kant op = 25 * 10^15 seconden = 7 * 10^12 uur = 3 * 10^11 dagen = 8 * 10^8 jaar. Er zijn dus nog een miljoen eeuwen om warp drive uit te vinden en andere sterrenstelsels te bevolken. GTFO!
Als ik in die tijd zou leven zou ik me gewoon aansluiten bij dat andere sterrenstelsel. Krijg je ook geen gedonder.
Maar misschien reizen ze wel met een snelheid van 1 miljoen x het licht dan zijn er al over 60 jaar. Kunnen we vast gaan sparen.
Feynman: wat je schrijft is baarlijke nonsens!!! je hebt je examen niet gehaald en beledigt door je nickname de echte grote natuurkundeman met die naam: Een lichtjaar is een AFSTAND. Nergens wordt vermeld met welke snelheid die Galaxy onze richting uitkomt dus je kunt niet uitrekenen wanneer hij hier is.
@langzullenweleven
Hij heeft gewoon gelijk hoor, hier komt die 235 km/s vandaan: annesastronomynews.com/annes-image-of-...
@LiniaalRectaal | 26-05-19 | 14:26: " 9460730472580800 meter per lichtjaar" is goed??? meter per lichtjaar?? cm/meter, km/mijl, etc?? Goed rekenen? Kom op zeg!!
@langzullenweleven
100 cm/m, 1,609km/mile. De berekening klopt hoor.
De berekening kan overigens stukken simpeler:
60.000.000 * 300.000 / 235 = 77 miljard jaar
Oeps
@LiniaalRectaal | 26-05-19 | 14:37: echt? meter per lichtjaar? Kom op man, dit meen je niet. Een afstand gedeeld door een afstand ? Of ben je er ook zo een die denkt dat een licht"jaar" en tijdseenheid is??
@langzullenweleven
Een afstand gedeeld door een afstand is een conversie-eenheid. Dat is wat hier gebeurt. 1 lichtjaar = 9.46E15 meter. Daarna wordt er gedeeld door km/s. Feynman zit er overigens wel naast in z'n eerste berekening met een factor 100, het moet zijn 6E20 km.
Trap er niet in mensen; is gewoon een alien invasion. Ze vinden dat geklungel met raketjes niks en brengen gewoon hun hele sterrenstelsel mee.
Yep reizen met je hele sterrenstelsel. 1 ding weet je dan wel . Voor ons zeer gevaarlijk en zijn ze dus veel intelligenter. Wat betekent dat ze ons waarschijnlijk zien als muggen of hinderlijk onkruid.
...... and still they come.
Zo lang het maar geen stelsel is vol met halve manen.
*zingt allen in koor*
"Je bent wééélkom, welkom in mijn universum."
In mijn sterrenstelsel in dit geval maar hij is leuk want ik zing mee.
@keestelpro | 26-05-19 | 13:23: Als u in het bezit bent van meerdere sterren raad ik een bezoek aan een arts aan.
Also. Ook hier is het antwoord: Meer Frieten!
Éen sterrenstelsel, één Unie, één Verhofstadt!
Een ever closer Milkyway.
Ik zou toch beginnen met een verplichte taaltoets.
M90 op 60 miljoen lichtjaar. Andromeda op iets meer dan 2 miljoen, is onze eerste 'zorg'. 'Botsing' met de Melkweg over 4 miljard jaar. Maar dan is ons zonnestelsel al lang verrot. U hebt meer te vrezen van de uitzetting van de Zon, en van asteroïden zoals 1999 KW4 .
www.rt.com/news/460244-asteroid-close...
En van hoornaars, invasiërs op Aarde, groen links, en van de onmetelijke ecologische voetafdrukken en religies van een alsmaar toenemende en dommer wordende wereldbevolking.
Binnen afzienbare tijd , zeg max. 300 miljoen jaar, is het over en uit met de Aarde.
En onze verre nazaten zijn dan al niet meer herkenbaar als mensen.
Fuck, over 300 miljoen jaar al? Dan heb ik de AOW leeftijd nog niet eens bereikt.
Het is onwaarschijnlijk en het staat ook niet in de tekst van Nasa dat Messier 90 net als Andromeda een merger aangaat met de Melkweg. Het gaat om sterrenstelsels met eigen bewegingen in de Virgo cluster, dat dan samen met Lokale groep, waar o.a. het Melkwegstelsel en Andromeda deel van uitmaken van de Virgo Supercluster. (Zelfde naam, ander ding.)
Bullshit
Nee, het was de Bereshit.
@Yie_Ar_Kung_Fu | 26-05-19 | 13:28: 'in den beginne...'
Hoe zo?
Het duurt waarschijnlijk niet lang meer dat groenlinks c.s. een nieuw verdienmodel presenteren; Messier 90, zo'n beetje een klimaat-verdienmodel maar dan lucratiever.
Er is geen greintje bewijs dat er zwarte gaten tussen zitten. Is hysterie.
In het midden een groot zwart gat. Een soort Brussel zeg maar, een bodemloze put waarin alles verdwijnt.
De mond van die ene PvdAer?
Leuker kunnen we het niet makken. Wel messier.
Lol
Zolang ze hun eigen Mieles maar meenemen.
Al over vier miljard jaar botsen we met het Andromedastelsel. Willen we al die Andromedanen wel in ons sterrenstelsel? Grenzen dicht!
Vreselijk nieuws voor onze overbetgrootachterkleinkinderen.
Alle getallen in The Galaxy Song van Monty Python kloppen gewoon.
youtu.be/buqtdpuZxvk
Dit soort wetenschap neem ik niet meer serieus. Triljardmiljardmiljoen lichtjaren ver en dat kunnen wij hier zeker waarnemen met onze instrumenten. Dezelfde wetenschap die stelt dat licht door zwaartekracht van een planeet wordt afgebogen...
Dus zwaartekracht bestaat volgens jou wel maar nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekrachtle... niet?
Precies dat. Wie kan dat nog controleren? It is all about funding stupid!!
Ja waarom niet? Is gewoon door middel van waarneming aan te tonen. Bijvoorbeeld bij een zonsverduistering. U twijfelt toch niet aan Einstein hoop ik?
58 miljoen lichtjaar is relatief dichtbij. En de blauwverschuiving is eenvoudig te zien met een spectroscoop.
:-) !!! in ieder geval ten onder met humor!
Wel, als er wat bewoonbare planeten in zitten zeg ik ; yes we can !
Het is niet zo dat 'ie erop knalt, maar hij vetmengt zich op dat moment met de melkweg. Dus wel een beetje volgens EU richtlijnen en ambities.
Dit is iets wat we alleen op Europees niveau kunnen oplossen.
Kortom: Timmerfrans to the rescue!
Opvang in de regio!
De EU werkt al aan een plan om dit tegen te gaan. Het gaat vierhonderdvijftigduizend quinquagintiljard octogintiljard euro kosten door te verrekenen aan u en uwoverbetgrootachterkleinkinderen.
Tja, waar blijven we dan met onze zonnepanelen, elektrische auto's, vegetarische hamburgers enzo?
Veel nieuwe zonnen, dus die panelen krijgen een veel hoger rendement en gaan eindelijk eens wat opleveren!
Alsof de mensheid voor altijd moet bestaan. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik wil best eens een planeet op mij af zien komen en ervaren hoe die klap er aan toe gaat. Aan chemo heb ik ook geen zin.
Een sfeerimpressie vind u onder het kopje 12,0 en hoger.
nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Rich...
Geen dank.
Zie de film Melancholia (2011).
The situation is about to get messier?
Aan de zwarte balken te zien een behoorlijk crimineel stelsel.
They are not sending their best stars..
@keestelpro | 26-05-19 | 13:05: Plus heel veel haha!
Stuur d’r even een paar door naar Utrecht.
We kunnen wel een paar sterren gebruiken.
Hek er omheen en klaar...
Overigens wel zelf laten betalen...
Heeft Merkel weer iets ondoordacht geroepen?
Wat heb ik nou weer gedaan? Die sterren zijn een verrijking van onze culturele verscheidenheid. We hebben de sterren hard nodig. Dit is gewoon sterrofobie!
REAGEER OOK