Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland in MAAG met 'heimweejihadi's'

Ach, we hebben Generation Kill en Hurt Locker vaak genoeg gezien om te begrijpen dat je het slagveld kunt missen hoor.

Tot ieders verbazing lukte een paar duizend rappers en een kalief met een duur horloge het niet om het eeuwige mysterie rondom optimaal staatsbestuur op te lossen, dus dan maar geen kalifaat. Wel gelachen, niet geneukt. Dan maar terug naar HUIS. Inmiddels lopen er zo'n 45 uitreizigers met heimwee naar het Syrische slagveld rond in Nederland. Nog zo'n 100 zitten klaar in een Koerdische vertrekhal. 

Nederlandse buurten waar jihadisten zich hervestigen trekken het in ieder geval slecht. Zo keerde de Maastrichtse wijk Amby zich vorige week tegen de komst van jihadbruid Aïcha die eigenlijk Sterlina heet. Heeft Leiden 'moeite' met de terugkeer van Reda Nidalha en Oussama Achraf Akhlafa. En kijkt Spijkenisse niet uit naar het verwelkomen van Mounir E. Kortom, een beetje dezelfde dynamiek als rondom zedendelinquenten.

René Verhulst, de burgemeester van Ede pleit nu voor een 'license to operate' tegen jihadisten wier enige spijt is dat ze verloren hebben. Al weet hij niet, en eigenlijk niemand, wat je nou echt met deze lui aan moet: "Je weet niet wat er in iemands hoofd omgaat en kunt moeilijk zeggen: volgens mij heb je geen spijt betuigd en ben je nog steeds radicaal, dus je mag daar niet wonen. Dat gaat niet in Nederland. Je kunt niets doen behalve praten en dan hoor je nog de helft niet vanwege de privacy." Kunnen ze niet gewoon allemaal in therapie bij @Jason Walters?

Reaguursels

Inloggen

Dat wordt gezellig wonen voor Jan met de pet: tussen een zogenaamde asielzoeker en een jihadist 'met spijt' in. Dan maar een grote hond genomen?

Montesquieue | 14-05-19 | 23:12 | 1

Montesquieue | 14-05-19 | 23:12 ,
Wat u zegt daarboven, dat geldt nagenoeg in alles.
Over "Jan met de Pet ", kan uiteindelijk voor elk probleem opdraaien.

Bad - Casey | 15-05-19 | 00:13

Ik heb het hier weleens vaker gelezen van bepaalde reaguurders, zij dienen een vreemde mogendheid, niet in dienst voor De Staat derNederlanden.
Vroeger had men stoere Nederlandse jonge mannen, die gingen met de trein naar Marseille, om zichzelf aan te melden bij het Vreemdelingenlegioen.
Na een aantal jaar daar ergens in de jaren 50 in Vietnam gevochten te hebben, dacht deze zelfde jonge mannen, ik wil naar huis...….. maar dat mocht niet en dat kon ook niet, men was immers in dienst voor een ander land ( vreemde mogendheid ).
Natuurlijk kan ik niet zeggen wat deze jonge mannen hebben uitgespookt t.o.v. het conventie van Geneve, t. o. v. de vijand.
Maar 1 ding weet ik wel, deze mensen die nu willen terugkomen, hebben al hun daden zoniet misdaden op film en internet gezet.
En die vond ik persoonlijk, walgelijk zoniet ziek te noemen.
Ik vraag mijzelf af of al deze mensen in Brussel en in Den Haag en ook de Rechters deze zieke filmpjes ooit hebben gezien ?!

Bad - Casey | 14-05-19 | 22:45

Toch snap ik dit " moeilijke " gedoe niet helemaal ?!
Is het gewoon niet zo, dat het land ( Syrie dus ) dat door deze " landverraders " zijn aangevallen en ook nog eens is ontwricht, deze " mensen " mag berechten ?!
Dus, uitleveren aan Syrie, lijkt mij.
Duitsland viel Rusland aan, zij ( Duitsland ) verloren en werden daarvoor in datzelfde land ervoor gestraft.
Waarom zegt bijna niemand dit?!
Want volgens mij geldt dit voor elk Land die wordt aangevallen.

Bad - Casey | 14-05-19 | 22:24

Wat we nodig hebben is een tribunaal.

Pot Vol Koffie | 14-05-19 | 21:42 | 1

Pot Vol Koffie | 14-05-19 | 21:42 ,
Die hebben we al, het " Haagse Tribunaal ".

Bad - Casey | 14-05-19 | 22:59

Ze hebben vrijwel allemaal 2 paspoorten. Niet meer welkom in Nederland, veel succes elders. Voor de overigen sluit je een berechtingsdeal met de Koerden. En ja, dat mag wel wat geld kosten. Het alternatief is de verdere vergiftiging van de samenleving.
We hebben er al te veel die het land ontwrichten en die zijn nooit uitgereisd.

eastender | 14-05-19 | 20:34
-weggejorist-
Alt | 14-05-19 | 19:11

U mag leren leven met uw toekomstige onthoofder..

Zoltan | 14-05-19 | 19:09 | 1

Zoltan | 14-05-19 | 19:09 |
Het schijnen daarom ook chirurgen te zijn...…….

Bad - Casey | 14-05-19 | 22:33

Geef de Koerden 5.000 euro voor iedere dode jihadist die terug gestuurd wordt, en haal 5.000 euro van het hulpgeld af voor iedere levende.

Oepsie1234 | 14-05-19 | 18:50

Nederland in MAAG met 'heimweejihadi's'
Ten eerste Nederland ? men bedoelt de politiek...

Denk heel makkelijk, dit soort gasten niet meer hier accepteren, geeft duidelijk signaal dat wij terroristen niet steunen, en scheelt de Nederlanders een hoop stress, ellende, onzekerheid en een berg met geld voor onderhoud, en om zulke gasten in de gaten te houden.
Zou dan zelfs nog als straf.... de hele familie er achteraan sturen, want dan pas voelen ze zich gestraft.

Rene046 | 14-05-19 | 18:17

Overigens: vullis zet je gewoon op woensdagochtend bij de stoep voor de kraakwagen.....

Elder of Z. | 14-05-19 | 18:06

Er is maar één adequate oplossing:
bouw een enorme katapult bij Den Helder of Hoek van Holland gericht op het westen en schiet ze achterstevoren af, kunnen ze gelijk bidden......!

Elder of Z. | 14-05-19 | 18:05

Groen Links enthousiast : We gaan ze halen!

lingo star | 14-05-19 | 16:59 | 1

De tyfus aan groen links

Bezorgde vader | 14-05-19 | 17:59

Dit is een bom geladen onderwerp.
Ik vind.
Allemaal dood verklaren.
Lets get over it and go on..

Gokmaar | 14-05-19 | 16:34 | 1

Sjah, volgens mij moet er dan eerst iets gecrowdfund worden om de boel daar op te ruimen. Anders krijgen we al die tikkende tijdbommen hier met onze ruggengraatloze overheid. Het volk in de maling nemen daar ligt hun prioriteit, beschermen mogen we zelf regelen.

klowiepowie | 14-05-19 | 18:05

Zo moeilijk is het niet; beschaving even op pauze en preventief ruimen die handel!

LinksZuigt | 14-05-19 | 16:03

Haal ze terug op onze kosten.

Mijn verpleeghuis stuurde recent een oude vrouw in met uitvalsverschijnselen .Ziekenhuis :''Wij willen mw wel graag nacht opnemen ter observatie maar er zijn geen bedden''
Let wel in Amsterdam met zijn ''overschot aan bedden'' volgens de overheid.

Dus is mw gewoon met ambulance weer terug gebracht.

Dat is NL anno 2019.

pga | 14-05-19 | 16:03 | 1

Bedden hebben ze inderdaad genoeg maar men wil geen geld uitgeven voor "geschoold" personeel, maar met een beetje geluk zijn straks ook goedkope ongeschoolde mensen voldoende... daar wil men uiteindelijk naartoe... en je kunt je voorstellen dat goed Nederlands spreken/verstaan dan ook niet een vereiste is...

Rene046 | 14-05-19 | 18:23

Stuur ze allemaal naar Belgie, tikken we daar de gewenste salaris verhoging van voormalig Koning Boudewijn af in ruil voor de doodstraf van de terugkeerders (daar bestaat deze nog). Aangezien iemand ze terug wil in hun verzorgingsland, zie ik ook het gevaar van daar laten wel. Voor een krop ijsbergsla heb je een vals paspoort daar en komen ze als nog hier heen, heeft dus ook geen zin.

Count_Bassie | 14-05-19 | 15:51 | 1

Paspoort ? wie controleert dan wie er via België of Duitsland Nederland binnen wandeld " open grenzen " het wordt pas penibel als zulke mensen van onze verzorgingsstaat willen genieten.. natuurlijk niet nodig als men de criminele kant kiest.

Rene046 | 14-05-19 | 18:26

We maken gewoon nog een soort flevoland sturen ze daarheenen omspannen het met een rood wit lint.

timmey | 14-05-19 | 15:18 | 1

Er moet helemaal niets worden gemaakt, behalve korte metten. Voor dit soort is er maar een afdoende oplossing en dat is ze naar de andere wereld helpen. Dat doen ze namelijk zelf ook met hun tegenstanders.

Heiner | 14-05-19 | 16:37

Terug halen, donorentekort mee oplossen. Klaar.

Jemoesteensweten | 14-05-19 | 15:17 | 1

Ohwnee, absoluut geen goed idee. Het is hersenloos genetisch schroot, dit na 800 jaar inteelt. Die organen is precies hetzelfde mee als die cheap China crap: het valt binnen de kortste keren uit elkaar. Nee, genetisch afval gewoon daar houden en tot stof ontleden.

Graeme Reaper3779 | 14-05-19 | 15:46

We hebben toch die Argentijnse piloot Julio Poch. Hij gaat die lieve mensen ophalen. Aan boord worden de voetjes in beton gegoten (kg of 30). De vliegtuig deur wordt op een paar honderd meter hoogte boven de zee open gezet en ze vallen er pardoes uit.

Niemand die weet wat er gebeurd is en probleem opgelost, als het goed is zijn ze toch al statenloos.

EmilioEsteves | 14-05-19 | 15:13
-weggejorist-
1989 | 14-05-19 | 15:10

Het schijnt dat in Nederland een giga krapte op de arbeidsmarkt heerst. Dit zal ongetwijfeld door de neoliberalen worden gebruikt om al deze mensen hier naartoe te halen, te heropvoeden op kosten van Jan met de Pet en ze vervolgens gratis aan het werk te zetten zodat Jan met de Pet nog minder betaald krijgt.

ProAsfalt | 14-05-19 | 15:07 | 2

In Syrië en Irak is die krapte nog veel groter omdat er heel veel werkenden door vrome Moslims zijn vermoord. of verminkt. Men heeft daar goedkope slaven nodig om het land weer bewoonbaar te maken en de mijnen/munitieresten op te ruimen zonder eigen burgers of militairen te verliezenn.

Heiner | 14-05-19 | 17:23

ProAsfalt | 14-05-19 | 15:07
Tja en zo genereert men langzaam een van de staat afhankelijke groep "uitkering, vergoedingen, verblijf status, en veiligheid" die voor weinig geld/loon een baan vervullen "Die zullen niet zo snel terugkeren met z'n leven als god in Frankrijk"
Bedrijven lachen zich kapot " kunnen op een gegeven moment concurreren met goedkope productie landen, en hoeven Nederland te verlaten" , en inderdaad mag straks Jan met de Pet voor nog minder dan nu blijven werken.

Rene046 | 14-05-19 | 18:36

Doe maar een referendum over het wel niet terughalen van Jihadi. Het is een eenvoudig onderwerp dus prima te bevragen aan de bevolking. Benieuwd wat daar uit gaat komen.

BozePaarseMan | 14-05-19 | 15:04 | 1

Moet dat dan een raadgevend of bindend referendum worden? Het raadgevende referendum is door onder andere D66 om zeep geholpen voor een bindend referendum vindt de politiek het onderwerp absoluut niet interessant genoeg.

ILF2 | 14-05-19 | 15:57

Met een gevaar van een joris verwacht ik eerlijk gezegd binnenkort wel berichten te lezen van doorgedraaide tokkies die het recht in eigen hand nemen en deze terugkeerders eigenhandig hun wijk uit treiteren. Begrijp me goed, ik ben daar tegen maar je ziet het wel van mijlenver aankomen natuurlijk.
Maar dat is waar een overheid als de onze op aanstuurt. Kunnen ze weer een jankverhaal over discriminatie en islamofobie op gaan hangen waarmee weer een stukje burgerrechten kunnen worden gesloopt. En dat is waar ze het in feite om te doen is.
Maar je moet mij 1 voorbeeld van een kamerlid of overheidsambtenaar noemen die zijn Sterre/Anne-Fleur of Jan-Henderik in de klas bij hun waarschijnlijk eveneens verpest addergebroed willen hebben zitten. Die zijn er namelijk niet maar ze vinden het geen enkel probleem om kansarmen in achterbuurten wel met dit soort uitschot op te zadelen. Walgelijk!

WatZalIkErvanZeggen | 14-05-19 | 14:59 | 2

Net zoals een moskee in een woonwijk plempen. Lekker bezig zeg ik dan.

Dirk III | 14-05-19 | 15:01

We hebben toch nog wel wat potjes om Koerdische of Yezidische draufgangers wat rekeningen te laten verheffen?.

Pelforth | 14-05-19 | 15:14

Las verhalen van Jezidi meisjes die als slaaf gehouden werden door Isis stelletjes. Ze werden, omdat ze minderwaardige Christen-honden waren, mishandeld door de Isis vrouwen en verkracht door de Isis mannen. Net voordat het laatste stronghold Baghouz viel zijn er nog zo'n 200 Jezidi meisjes onthoofd om te voorkomen dat ze getuigen. Moet ik nu medelijden hebben met de Isis vrouwen?

i-Wonder | 14-05-19 | 14:54 | 2

Ja, dat is exact wat wordt gevraagd. Ik kan er ook met mijn verstand niet bij, maar dat is het verhaal. Martelende, hoofden-afsnijdende, ledematen-afkappende, mensen-in-kooien-in-de-brand-stekende, massa-executerende, kinderverkrachtende genocidale godsdienstwaanzinnigen zijn zielig en moeten worden geholpen aan hous, outtkiering, Audi en verkantie.

Mazzelstof | 14-05-19 | 17:10

"Moet ik nu medelijden hebben met de Isis vrouwen?"

Ja, wel met de "Nederlandse" IS jongens en meisjes, want daar heeft er geen één, echt geen één, meegedaan met het hoofd-afsnijden, in kooien verbranden, verzuipen, van flatgebouwen gooien etc van andersdenkenden; onze "naïeve" jihadbruidjes hebben echt helemaal nooit Yezidi slavinnen gehad, hoor, dat waren anderen, en de huizen met zwembad waarin ze in Raqqa met manlief en hun kleintjes woonden, daar hadden ze hypotheken voor afgesloten bij de bank, hoor, dat losten ze netjes af.

Dr_Johnson | 14-05-19 | 21:30

Onze bestuurders handelen diametraal wat de meeste Nederlanders willen. Op ieder punt. Doe eens iets voor je volk, zoals in Italie. Grenzen en havens dicht, pensioenen voor arme ouderen omhoog, geen arbeidsmigratie meer, een dikke vinger naar Brussel. Wel altijd volop aandacht en naar alle idiote minderheden luisteren maar de wens van meerderheid in dit soort issues straal negeren. Ben het ook meer dan zat.

Mammeloe | 14-05-19 | 14:33

Oorlogsmisdadigers moet je berechten, niet gewoon in de samenleving dumpen.

En voor iedereen die zegt dat het geen oorlogsmisdadigers zijn, we weten dat er oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden en er is er nog geen een vrijgesproken.

Of gooi ze het land uit voor landverraad. Kan ook.

Gloweye | 14-05-19 | 14:27 | 8

@Heiner | 14-05-19 | 16:46: Je moet jezelf niet verlagen tot het niveau van de vijand. Na WOII zetten we ook niet alle Duitsers aan het gas.

Pot Vol Koffie | 14-05-19 | 21:44

@Pot Vol Koffie | 14-05-19 | 21:44: U vergeet een paar dingetjes. Het gaat hier om mensen die daar vreselijke misdaden hebben gepleegd of daar vrijwillig actief medeplichtig aan zijn geweest. Niemand dwong ze om daar heen te gaan en niemand dwong ze om dienst te nemen bij Islamitische Staat c.s. Dat men er later toe overging om de vonnissen van oorlogsmisdadigers om te zetten in bijvoorbeeld levenslang of 15 jaar is een andere zaak. Er zijn er (niet) genoeg ter dood gebracht, zowel in Neurenberg alsook in alle andere landen. Verder is het zo dat de meeste soldaten in oorlogstijd niet vallen door tribunalen of "bijzondere rechtspleging" zoals het in NL heette, maar in het gevecht of door ziekte. Ook in de krijgsgevangenkampen. Niet alleen bij de Duitsers, maar ook bij de Amerikanen en Russen. Dus wat nou verlagen? En over niveau gesproken. Als wij dit soort afval interneren ( als dat ze al van hun idiote ideeën afhelpt, een van de gedachtes achter straf) hebben we er ook de zorg voor. De praktijk zal dan zijn dat we rovers, moordenaars en verkrachters lekker bij de warme kachel zetten met hun halal kippetje en de gratis sportschool en de support van Moslims buiten de nor, terwijl hun slachtoffers alles kwijt zijn, inclusief hun waardigheid en er geen (Moslim)hond naar ze omkijkt. Is dat dan wel niveau? Niet alle Duitsers werden gedood, net zoals niet alle Moslims gedood worden, maar voor wat de Jihadisten en hun sympathisanten betreft heb ik er weinig moeite mee. Ook al gezien de aanslagen van Jihadisten in Europa.

Heiner | 15-05-19 | 01:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar haalt de regering, links stemmers, sjw's, bleeding hearts en policors
het idiote idee vandaan dat als je dergelijke stink moslims in een huurwoning stopt, ze dan gaan veranderen in een braaf westers gezinnetje dat het zo goed kan vinden met de buren, en dan de man des huizes een baan van 9 tot 5 gaat vervullen en moeders het huishouden runt en de kids opvoed, en dan
allemaal s'avonds na het warme eten naar rtl en sbs zenders gaat kijken en iedereen dan lang en gelukkig leeft? Dergelijke waanbeelden bestaan dan ook alleen in de hoofden van die gestoorde idiote idealisten, en hebben dan ook
totaal geen idee van de realiteit. Als het maar in hun kop zo werkt, dan zou dat ook irl zo moeten werken is hun standpunt, dus levensgevaarlijk dergelijke lui
en zouden die dan ook niet in de politiek mogen zitten, want je kunt geen land besturen op je eigen laffe emoties die ver van de realiteit staan en alleen
in domme kinderachtige sprookjes werken.

Ronnie D. | 14-05-19 | 14:16 | 1

Wat dacht je hoe rendabel een huurhuis is voor z'n gezin met kinderen, opa en oma en als het kan een paar neven en broers of zusters in huis "Denk niet dat zulke gevallen geld te kort hebben".
Iedereen met een uitkering/subsidie eventueel gekort i.v.m. niet willen/kunnen werken wat maakt het uit.
Vergeet niet, in landen waar ze vandaan komen zijn ze het gewend om met 4 man of meer op een klein kamertje te slapen.

Rene046 | 14-05-19 | 18:50

Gisteren weer falende overheid bezig gezien waarbij de vega-burgers van over de grens met egards behandeld worden en een boerengezin zonder problemen geterroriseerd kan worden, de oproerkraaier uit Groningen ook nog niet is opgepakt en voor opruiing vervolgd (slechts voorbehouden aan Jenny Douwes maar dat was dan ook een blokkeerfriezin).
Vandaag gaan we weer verder met lekker de kalifaatkillers pamperen. Kalverboer, mensen met het andere wang toekeren syndroom en GL/CU en andere gekkies neem die terugreizigers die wel Nederland bereikt hebben bij de hand, bel die focking dominee van we gaan ze halen, organiseer wat bussen en wordt de groep we gaan ze brengen, wees solidair en rijdt mee.
Vergeet aub dat zangkoor uit Apeldoorn niet met hun welkom in ons land.
Draag ze over aan de Syrische en Iraakse autoriteiten, daar hebben ze de moord en slachtpartijen, de materiële vernietiging de slavenhandel de martelingen mogelijk gemaakt of er actief aan mee gedaan. Daar dienen ze hun straf te krijgen en te ondergaan.
Geen medelijden mee, treedt eens op en wees eens duidelijk en handhaaf zonder uitzonderingen, ben het meer dan zat.

bwanabanjo | 14-05-19 | 14:08

Ik weet wel wat we met deze mensen moeten doen en ik denk heel veel reaguurders.

Helaas mag je dat niet zeggen.

Mag ik dat zeggen dat je het niet mag zeggen?

Ja, dat mag ik, hoor ik net via de phone. Ik mag zeggen dat het niet mag.

Maar als ik het mocht zeggen en als we het dan ook zouden doen, dan zouden we heulemaal geen probleem meer hebben met Kalifaterige mensen of met anders-gelovigen die de anders-dan-hun-gelovigen altijd zo graag doodschieten,opblazen,onthoofden, in vieren delen,de keel afsnijden,in brand steken, verkopen als slaaf, met vrachtauto's erop in rijden en telkens opnieuw nieuwe wreedheden verzinnen om hun andere-geloof-dan-het-onze aan ons op te dringen, waarbij echter wel moet worden opgetekend dat anders gelovigen dan uiteraard beweren dat terroristen geen anders-gelovigen zijn, althans geen echte.

"Echte" anders-gelovigen, zo beweren hunnie namelijk altijd, zouden dat soort dingen nooit doen hoor.

Heppie-even-voor-mij | 14-05-19 | 14:05 | 2

Ik stem voor... Voor die dingen doen wat je niet mag zeggen maar wel over mag zeggen dat je het niet mag zeggen, zullen we maar zeggen....

Expertus_Dico | 14-05-19 | 14:25

Als ze niet meer leven, heb je er ook geen last meer van. Dat geldt trouwens ook voor hun sympathisanten in Europa. Als ze er niet (meer) zijn, heb je er ook de narigheid niet meer van.

Heiner | 14-05-19 | 16:48

Nogmaals: Guantanamo bay is de oplossing. Haal ze terug, sluit ze op en ga eens lekker een debat organiseren over wat we met het volk gaan doen. Heel veel debatten. Heel lang. Een soort rekening rijden maar dan met jihadi's die in een gevangenis zitten op een kut eiland. We praten er over, maar we kunnen er niks mee. Dus babbelen we verder. Dat is het mooiste van dit verhaal: het geeft ze hoop, maar ook weer niet. De Nederlandse marteling!

dyslexieman | 14-05-19 | 14:00

In dat filmpje zie je beide armen en handen van Al Baghdadi in het geheel niet bewegen, en hij zit er ook een beetje raar en bewegingloos bij. Zou zo maar eens kunnen dat-ie verlamd is, of zelfs dat die armen en handen nep zijn.

Schoorsteenveger | 14-05-19 | 14:00 | 4

Goed punt inderdaad! Die handen hebben ook een beetje een raar (dood) kleurtje.

R.F.Pickering | 14-05-19 | 14:12

Kan ie niet meer rukken, al zal dat wel haram zijn.

Lt-Kol Kilgore | 14-05-19 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap er geen reet van dat dit serieus een discussie is...?! Laat ze toch allemaal lekker weg creperen in die woestijn wijd weg. Vrouwen, kinderen en ZEKER de mannen. Laten terugkeren is levensgevaarlijk. Niet alleen voor het directe risico op aanslagen, maar ook voor het risico dat zij nieuwe lieden radicaliseren. Ze hebben veel aanzien bij bepaalde groepen jongeren en dat gaat op den duur verkeerd en anders kost het bergen met geld. Bovendien hebben ze hun weddenschap geplaatst en verloren... Als ik ga zitten gokken bij Holland Casino krijg ik mijn geld ook niet terug als ik verloren heb.... It's the way life works! De tering met al die debielen. 0% medelijden...!!!

Expertus_Dico | 14-05-19 | 13:59 | 4

Oneens... Het zou kunnen dat er een aantal binnen glippen, maar dat gebeurd sowieso ook met jihadisten waar Nederland nog geen eigen geschiedenis mee heeft. Die zijn gevaarlijker want onderschat de gezichtsherkenning niet die de overheid op een groot aantal locaties gebruikt en continu uitbreidt. Jihadisten met (voorheen) een Nederlands paspoort pikken ze er binnen twee tellen uit als ze op een locatie met gezichtsherkenning gooien. Het grote probleem van terughalen is dat ons wetboek niet streng genoeg is om die idioten langdurig vast te zetten. Die paar jaar in een Nederlandse bajes is een wandeling in het park voor die lui, dat volbrengen ze op hun handen staand. Vervolgen knippen ze hun baard af en zeggen ze tegen de groenlinks psychiaters dat ze zijn hervormd, worden vrijgelaten en tadaa; we hebben een berg wolven in schaapskleren die kunnen doen wat ze willen aangezien ze volgens het 'systeem' wederom 'rechtschapen' burgers zijn... U herinnert zich Michael Panhuis, neem ik aan?! Die was ook 'genezen'... Bovendien ontspringen vrouwen en kinderen sowieso de dans dat eveneens levensgevaarlijk kan zijn... Gewoon oprotten met die lui en nooit meet terug toe laten....

Expertus_Dico | 14-05-19 | 14:14

@dyslexieman | 14-05-19 | 14:02: Je kunt ze uit Syrië halen om het onder controle te krijgen, maar dat betekent niet automatisch dat je ze naar NL moet halen en al helemaal niet dat je ze hier een paar jaar gaat verwennen in een staatshotel. .

Heiner | 14-05-19 | 16:51

@dyslexieman | 14-05-19 | 14:02:

"Terughalen en opsluiten, enige oplossing."

Gebeurt allemaal niet. Zie mijn reactie hierboven.

Dr_Johnson | 14-05-19 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker laten gaan. De kans dat ze daar een pijnlijke dood sterven is een stuk groter dan wanneer ze hier uitkeringtrekkend zitten te ramadannen en hier onschuldige slachtoffers maken als ze weer eens de kolder in hun kop krijgen. En een pijnlijke dood gun ik die islamitische jihadisten wel, denkend aan al die IS-filmpjes.

kom hoe heet ie | 14-05-19 | 13:58 | 1

Dat kan ook wel eens heel anders gaan. De Turk Erdogan houdt er al een hele tijd een reservaat voor zogenaamde rebellen op na. Op Syrisch grondgebied, maar Syrië heeft daar geen macht. Daar worden ze lekker verwend tot Turkije ze als kolonisten gaat inzetten in Noord Syrië. Er waren nu al "rebellen" die met de Turkse landmacht huishielden in Afrin en rebellen en Turken zijn dikke vrienden.

Heiner | 14-05-19 | 16:55

In het gevang, lang, errrrug lang. Misschien tot het fragiele oude mensjes zijn geworden.
Hun ideeen over staatsbestuur zijn schadelijk, hun aversie tegen functionerende staatsbesturen stuitend en hun frustratie is dodelijk. Kortom, levenslang in de gevangenis lijkt me een prima straf. Is ook nog eens een signaal naar anderen. Mensen die (willekeurig) doden en hun eigen dikke ikke voorop zetten hoeven wij niet. Doei.

ratelaar | 14-05-19 | 13:57 | 1

Gaat allemaal niet gebeuren. Er zijn al iets van 55 zg terugkeerders in Nederland, de meeste zijn al jaren terug. Er zit er geen één in de gevangenis. Want ze ontkennen alles, beweren dat ze nergens iets van wisten, dat ze er dáár pas achter kwamen waar IS voor staat, toen eigenlijk al wel weg wilden, maar ja, dat was te gevaarlijk hè. De heren waren allemaal kok of schoonmaker of plakten pleistertjes in het ziekenhuis, en de dames zaten allemaal braaf thuis te passen op de kleintjes en een potje te koken voor manlief. Alle moslims zijn hypocriete leugenaars, maar ISers zijn hypocriete leugenaars in het kwadraat. En het wordt allemaal geslikt, want altijd is er "gebrek aan bewijs".

Wat nu nog terugkomt of terug wil zijn zg "hardliners", lieden die daar al vijf of zes jaar zitten, en de "ruggengraat" vormden van IS. Dat zijn de ergsten, maar allemaal willen ze naar Nederland om hun "tweede kans" op te eisen. Ze zijn "bereid" om hier hun straf te ondergaan; ja, begrijp ik, want ze worden hooguit veroordeeld tot de tijd die ze al in voorarrest hebben doorgebracht.

Als Nederland ze echt wil straffen, moeten ze het Nederlanderschap van die ratten intrekken, en het onmogelijk voor ze maken om terug te keren, althans legaal. Dát is wat ze werkelijk vrezen, niet onze Mickey Mouse strafjes.

Dr_Johnson | 14-05-19 | 17:53

De overheid én de pers hebben meegewerkt om dat kalifaat op te bouwen door Bashar al Assad als beest neer te zetten.
Stelselmatig de Syrische regering bashen door het regiem te noemen,false flags als gifgas aanvallen op eigen burgers te verzinnen.
Terroristen als ''gematigde rebellen" te benoemen ,deze terroristen in Syrie financieel en met wapentuig/toyota's en dergelijke te steunen.
Met als gevolg dat er een paar honderd (hier al mislukte mafkezen) vol trots naar Syrie/Irak vertrokken om burgers en militairen af te slachten.
Tot op de dag van vandaag Syrie als land op alle mogelijke manieren te boycotten zodat wederopbouw bijna onmogelijk is.
Degenen die dit hebben geflikt zijn de werkelijke oorlogsmisdadigers die de grootste naoorlogse vluchtelingenstroom richting Europa hebben veroorzaakt.
Alle Syrieers die in die periode NL binnenkwamen werden NIET gescreend,de enige vraag die gesteld werd was:als je pro Assad was werd je wél gescreend.
Maw als je cristen,koerd,jood jezidi.sjiiet etc was en voor Assad was kon je optiefen,
Soenietische ellendelingen,aanhangers van de vele terreurgroepen binnen Syrie konden ongestoord massaal ons lang inkomen,de teller staat op 80000...
Als je denkt dat de generaties ontspoorde mocros een probleem zijn wacht dan maar af wat dit gespuis in de toekomst nog gaat brengen.
GVD!

vigilantes | 14-05-19 | 13:56

Ik word echt witheet van deze ellende.

lacucaracha | 14-05-19 | 13:53

Als het ook een nederlands paspoort heeft berechten voor oorlogsmisdaden, persona non grata van maken en op het eerste het beste vliegtuig naar de zandbak zetten. Willen ze ze niet hebben op bestemming? Ter plekke executeren en van de trap afmieteren. Opgeruimd staat netjes en landen zoals Marokko moeten misschien eens leren dat je je eigen troep opruimt als het ergens blijft slingeren. Doen ze dat niet dan doen wij het voor ze. Weg met dat volk, zo snel mogelijk, het zijn onze vijanden, ze willen ons dood hebben en verachten onze samenleving die in hun ogen puur kwaad is. Nou, da's toch simpel dan? Rot Op.

elfenstein | 14-05-19 | 13:51

Echt?! AMBY die wijk?
Allin My Back Yard??

Napeauleon | 14-05-19 | 13:47

Ze beschikken over een dubbele nationaliteit maar willen na de barbaarse slachtpartijen in het kalifaat toch graag terug naar Nederland. Juist die 'wereld' die deze strijders (huilers) de rug toe hebben gekeerd. Respecteer de sharia die zij wensen te handhaven en berecht deze 'mensen' conform de alom geprezen sharia in het land/kalifaat waar zij zo voor hebben gestreden. Probleen opgelost lijkt me. En anders het Nederlandse paspoort afnemen, ze zullen het niet missen. Waarom hoor of lees ik overigens niets van hun moslimbroeders en zusters in landen als Turkije, Marokko, Syrië, Tunesië etc. om deze 'mensen' in hun land/cultuur op te nemen. Willen zij soms geen terroristen in hun samenleveng? Ook toevallig; wij ook niet...

Wil1971 | 14-05-19 | 13:46

Dubbel paspoort denaturaliseren en uitzetten. Werkt het land van het 2e paspoort ( Marokko natuurlijk ) niet mee, dan pakken we ze zowel diplomatiek - op visumgebied - als financieel - bevriezen geldstromen en investeringen in en naar dat land -, net zolang totdat ze daar weer weten wie de baas is.
Enkel paspoort meteen doorsturen naar Guantanamo Bay. We hebben aan de politieke leiband van de VS gelopen om mee te doen in de coalitie tegen Assad en aan de militaire leiband van de VS om Saddam te elimineren vanwege WoMD. Nou, dan helpen ze ons ook maar met het opruimen van de rotzooi.
Echt, het is allemaal niet zo moeilijk. Beetje gezond verstand, beetje goede wil, politieke/financiele duimschroefjes aandraaien waar nodig en hoppa, problem solved.

Graaisnaaiert | 14-05-19 | 13:45

Heel simpel. Je moet ze doden! De leiders van tegenwoordig zijn zwakke seniele figuren die de dood nog niet herkennen als die recht voor ze staat.
En als deze zwakken bang zijn voor de bad pr, dood ze dan op een manier die niet in de gaten valt. Niemand mist deze strontvliegen. Maar let op. Er gaan slachtoffers vallen in Nederland door zo'n teruggekeerde gek. En dan?

Palms | 14-05-19 | 13:43

Welkom Allahmal!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:42

tijd gewoon voor een eigen Guantanomo, we hebben vast wel een leegstaand wadden eiland en anders spuiten we wel een eilandje op.

ikworstelengadouchen | 14-05-19 | 13:41 | 1

En dat kernafval dumpen we ook in de Waddenzee, want daar kom ik toch van m'n leven nooit!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:44

Abu Bakker Al Baldadi. Al die haatbaardjes zitten altijd en eeuwig pontificaal met een schietgeweertje in beeld de rest van de wereld te vervloeken omringd door nog een aantal bebaarde ééncelligen. Gaaaaaap. Het is tijd voor het verzorgingstehuis boefjes!

Pierre Lebon | 14-05-19 | 13:41 | 2

Abu Bakker Al Baldadi klaagt in de video over "het barbarisme" van de USA. Om je rot te lachen als je ziet hoe hij en zijn volgers zelf verschrikkelijke, schandelijke, gruwelijke moorden pleegden en gewoon duizenden ongewapende veelal onschuldige mensen (en kinderen!) de nek doorsneed en mensen levend hebben verbrand.
Zelf een schandelijke proleet zijn, maar als anderen dat niet pikken en terug slaan dan klagen, zielig zijn en huillie huillie doen. Kortom: ies moslim koeltoerrrr.

telelezer | 14-05-19 | 13:51

Het schavot lijkt me meer op z'n plaats. Het zijn oorlogsmisdadigers, landverraders en vijanden van de staat. Meer dan genoeg voor een enkeltje sprookjesmaagdenland.

elfenstein | 14-05-19 | 13:53

Wij moeten net als de Indianen plaats maken voor de kansenparels!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:41 | 2

Wéééééélkkkom!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:42

Met het verschil dat de indianen slechter bewapend waren maar zich wel degelijk kapot vochten; maar dat wij wel wapens hebben maar ons, slap geworden door ' brood en spelen', doodgewoon laf laten omvolken
Fijn voor onze kinderen die over een decennium of wat verplicht in moskeeen op hun knieen "allah-hakbarrrr" moeten jammeren.
Ach hadden we maar een fatsoenlijke regering die hun volk zou willen redden (maar ach, ik droom maar wat)

telelezer | 14-05-19 | 14:18

Ze hadden iedereen daar moeten executeren. Meer valt er niet over te zeggen. Dit soort beesten verdienen het niet te leven.

paradoxical | 14-05-19 | 13:38 | 4

@ZwarteDag | 14-05-19 | 13:41:
Dat zijn niet meer onze vriendjes, want "wij" hebben verklaard dat Jezidiland veilig is en ze dus geen recht op asiel hebben. Hun beulen, verkrachters en moordenaars daarentegen halen we graag terug/hierheen "want zielig". Iets met een wereld die op zijn kop staat...

Graaisnaaiert | 14-05-19 | 13:48

@Graaisnaaiert | 14-05-19 | 13:48:
Helaas maar al te waar. Inderdaad de omgekeerde wereld.
Het totaal krankzinnige is dat niemand er iets tegen doet en we ons laten kapotmaken

telelezer | 14-05-19 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Vet he 4K oorlogvoering. Kan niet wachten op 8K.

bert.s | 14-05-19 | 13:38

Hoezo niet weten wat je met die lui aanmoet?

How about:
Iedereen die terugkomt uit dat gebied direct preventief oppakken en debriefen. Verzamel de intel en ga achter iedereen aan waar je bewijzen tegen vindt.
Vervolgen voor landverraad, deelname en steun aan een terroristische organisatie.
Vervolgen voor misdaden met terroristisch oogmerk, tot en met aanslagen en moord waar mogelijk.
Zoveel mogelijk hun nationaliteit intrekken direct wanneer ze uit de bak komen.

Maar nee.. doen ze niet.

Ze weten dondersgoed wat ze aan het doen zijn, dat laflinkse tuig:

Ze kunnen de terugkeer van deze lieden naar Nederland kennelijk aan de bevolking niet uitleggen, noch goedpraten. Ze proberen het niet eens. Ze gooien gewoon de handdoek in de ring.

Handjes in de lucht gooien en roepen: "we weten ook niet wat we ermee aan moeten".

HP-premium | 14-05-19 | 13:37 | 1

Denk er om -Dit is het land waar Volkert van der Graaf grinnekent rondloopt.

Roadblock | 14-05-19 | 13:56

Een heel raar idee misschien, maar is de Westelijke Sahara niet een mooi gebied voor een kalifaat? imgur.com/a/GfZzdF7

Poesmobiel | 14-05-19 | 13:36 | 3

Ik vind de bodem van de Atlantische Oceaan een veel betere plek...

ZwarteDag | 14-05-19 | 13:42

De achterkant van hun zo aanbeden Maan. Zien we ze tenminste ook niet.

elfenstein | 14-05-19 | 13:54

Poesmobiel | 14-05-19 | 13:36
Wat een prachtige spotprent; kom niet bij van het lachten. Dank!

telelezer | 14-05-19 | 14:23

Ik vrees dat er in meer plaatsen grote oproer zal komen, wanneer bekend wordt, dat er een genocidepleger in de straat komt wonen. In mijn wijk is bekend dat er 2 in zo'n Koerdisch kamp zitten en dat ze vrijwel zeker terugkomen. Het zoemt nu al van de geruchten hoe om te gaan als ze terug zijn. En nee, dat is geen aai over de bol.

LV-223 | 14-05-19 | 13:32 | 3

We moeten het net als altijd, ZELF oplossen!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:39

Wen er maar aan, het kartel wil het zo....

Retepsteeltje | 14-05-19 | 16:41

In Nederland is geen plaats voor smerige IS ratten.

"Je weet niet wat er in iemands hoofd omgaat en kunt moeilijk zeggen: volgens mij heb je geen spijt betuigd en ben je nog steeds radicaal, dus je mag daar niet wonen. Dat gaat niet in Nederland."

Maar al deze lui hebben toch overduidelijk gemaakt wat er in hun hoofden omgaat door tot hun kruintjes afgevuld met haat tegen Nederland en het westen en de Nederlandse/westerse normen en waarden af te reizen naar een stoffig stinkland en daar lid te worden van de smerigste terreurorganisatie die de mensheid ooit gekend heeft?

Je moet ze met man en macht weren uit Nederland en het westen; dit zijn geen Nederlanders, dit is de vijand, die levensgevaarlijk is, slechts een tijd en moment afwacht om hier toe te kunnen slaan (zij of hun "kleintjes"). De regering weigert tot nog toe om ze actief op te halen, maar doet ook niets om ze duidelijk te maken dat ze niet gewenst zijn door ze collectief het Nederlanderschap af te nemen.

En al die argumenten van de Gutmenschen zijn onzin:

De kleintjes hebben er toch niet voor gekozen in het kalifaat te wonen? Nee, maar kleine kinderen kiezen nooit, die zijn volledig van hun ouders afhankelijk, en ook nu zijn die kinderen - 75% dáár geboren, nog nooit hier geweest, spreken de taal niet eens, zijn dacht ik officieel stateloos - de vernadelijkheid van hun ouders, niet van mij of van jou, of van Nederland.

Iedereen verdient een tweede kans. Ja, iemand die de fout ingaat en steelt, of fraudeert, of met zijn dronken kop een café kort en klein slaat, etc. Indien zo iemand zijn straf heeft uitgezeten en spijt heeft, dan verdient zo iemand een tweede kans. Deze IS ratten zijn over langere tijd geradicaliseerd, hebben een organisatie gesteund (of zijn ervoor actief geweest) die duizenden andersdenkenden vermoordde, Yezidi vrouwen/meisjes als (seks)slavinnen verhandelden, en zijn ondanks dat uitgereisd uit Nederland (waar ze nog moeite voor moesten doen, want de politie en AIVD probeerden hen tegen te houden). Die verdienen geen "tweede kans", althans niet in het westen.

We moeten ze hierheen halen, want dan kunnen ze terechtstaan en gestraft worden, want in Syrië of bij de Koerden ontbreekt de justitiële infrastructuur. That's a laugh. Er kan ze alleen lidmaatschap van een terroristische organisatie ten laste worden gelegd - straf max 6 jaar, dus effectief 4 jaar - en de "naïeve" jihadbriudjes krijgen allemaal Mickey Mouse strafjes, want ze moeten tenslotte zorgen voor hun kleintjes. En onderzoek doen in Syrië is zo goed als onmogelijk: de meeste getuigen heeft IS gewoon dood gemaakt.

"Vanwege haar verblijf naar IS-gebied is de bekeerde Maastrichtse wel door justitie onderzocht, maar vanwege een gebrek aan bewijs werd ze niet vervolgd."

Een aantal weken geleden werd Melis A, tegen wie de eis 30 maanden, waarvan 10 voorwaardelijk was, veroordeeld tot anderhalf jaar, waarvan 12 maanden voorwaardelijk; 6 maaden had ze in voorarrest doorgebracht, dus ze mocht meteen na de rechtszitting wandelen (exact als die Laura H). Dus "straffen" in Nederland, gebeurt helemaal niet. Daarom willen al die ratten zo graag terug en zijn ze bereid om hier hun straf te ondergaan.

Nou ja, Nederland is zo'n gekkenhuis dat ze echt allemaal weer terug gaan komen en over max 3 jaar weer allemaal een sociale huurwoning, een bijstandsuitkering en toeslagen hebben. En, o ja, dan zijn ze verplicht een "deradicaliseringstrajectje" te volgen, en indien met goed gevolg afgesloten, verdwijnen ze verder volledig onder de radar en duimt de overheid dat ze geen aanslag zullen voorbereiden. Wat een waanzin.

Dr_Johnson | 14-05-19 | 13:31 | 3

Juist voorspeld. Je kont klapt er van open en nooit weer dicht, neem ons!!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:38

"verantwoordelijkheid", natuurlijk, hè.

Dr_Johnson | 14-05-19 | 14:07

Ik ga me steeds meer en meer afvragen wat de regenten met het Nederlandse volkje van plan zijn.

telelezer | 14-05-19 | 14:31

Vreemd dat niemand deze mensen wil hebben maar dat ze toch worden gehaald. Het lijkt soms alsof de politiek geen vertegenwoordiging is van de meerderheid.

BozePaarseMan | 14-05-19 | 13:29

Strak idee @spartacus! Het preventief innaaien van 5 gram semtex als voorwaarde voor terugkeer. Een hurtlocker inderdaad. Met het gratis uitdelen van de ontstekers in de AZC' s met de meeste Syrische vluchtelingen, alwaar de jihadi's verplicht eerst een jaar moeten zien te gaan aarden. www.youtube.com/watch?v=kWXrqembTSk

Hetkanverkeren | 14-05-19 | 13:28 | 2

Hm, u wilt die executie dan weer door anderen laten doen.
Ik heb de beelden bekeken wat die jihadies zoal gedaan hebben, ik heb gelezen dat ze soms de benen braken van hun Yezidi-sex slavinnen zodat ze niet konden lopen.
Ik weet nu al, dat deze lieden op groot respect uit de moslimcommunity kunnen rekenen, en dat iedereen in zijn broek zal schijten, want 'die ene heeft bij ISIS' gezeten.
Deprogrammeren geloof ik totaal niet in, want daarvoor weet ik teveel van de Islam, en zijn op het communisme lijkende onderlinge dreig- en intimidatie cultuurtje af.
-Paspoorten afnemen, (Waarom is dat mijn god niet allang bij allemaal gedaan? Politiek? Regering?) en de Koerden mogen er mee doen wat ze willen.
Die zijn gezien hun slachtingen op de Armenen indertijd, ook niet benauwd om een slachtoffer meer of minder te maken.
Of geef ze aan de Yezidi strijdgroepen, met wat geld voor een 'oplossing'.
Lijkt mij beter besteed geld dan die pickup-trucks voor de terroristen.

Roadblock | 14-05-19 | 13:47

@Roadblock | 14-05-19 | 13:47: Lieden afslachten omdat hun geloof me niet aan staat. Of gewoon omdat een of andere lutsert een republiek uitroept, want me moeder heb met Prins Bernhard geneukt!, of gewoon omdat je al die gasten op elkaar vindt lijken.

Goede intel en een FN FAL, say no more. Maar die goede intel. Bij Defensie en BuZa weten ze genoeg. Maar die gaan niet over ons niet bestaande immigratiebeleid. En onze bondgenoten vertrouwen het vaderlandse ambtenarenapparaat terecht onvoldoende. Want al die clandestiene miljarden uit het Midden-Oosten via de Zuidas. Je moet toch wat met je hoofdstedelijke ambities, om nog maar te zwijgen van waar al die leningen voor al dat prachtige vastgoed vandaan komen.

Het is maar goed dat je vroeger rond de twintig jaren oud je dienstplicht had te vervullen. Zo rond mijn vijftigste en dan al met al mijn goede maten indertijd. Vergeet die MWO, elke dag een exercitie op het Binnenhof.

No worries trouwens: de AIVD weet waar mijn huis woont.

Hetkanverkeren | 14-05-19 | 14:31

Ze smelten de kazen!

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:28

Alle jihadisten en mensen die jihadisten onderdak bieden publiekelijk vierendelen. Wie daar tegen is of door radicaliseert vervolgens publiekelijk radbraken.

een maffiabaas | 14-05-19 | 13:27

De Nederlandse overheid zoekt middels publiciteit naar een manier om deze wolven in schaapskleren op onze samenleving los te laten. Het is blijkbaar nog niet gevaarlijk genoeg geworden in dit land.
Deze discussie wordt niet gevoerd uit barmhartigheid. Toegegeven, er zit altijd wel een of ander 'warrig-haar' vrouwtje die tranen met tuiten huilt om deze 'arme jongens', maar ik herinner me heel goed de moord op Theo van Gogh, en hoe op de Nederlandse teletekst gewag werd gemaakt van een '27-jarige jongen' die de dader zou zijn. Men had deze 'jongen' in beeld, maar ondernam niets en dus kon hij zijn slag slaan. Nog even en hij is weer vrij, net als Volkert.
En nu wordt een beroep gedaan op ons 'mededogen' om verraders terug te laten keren die dondersgoed wisten waar ze naar toe gingen, die gretig filmpjes deelden over brandende kooien met piloten erin, onthoofdingsfilmpjes en die ook in de buurt waren bij het massaal verkrachten van Yezidi-meisjes - u weet wel, die groep die Nederland weer uit wordt gestuurd.
Samenvatting: Christenen niet welkom, Yezidi's oprotten naar je eigen land, en Isis terroristen: 'je bent weeeelkooooom, weeelkoooom in mijn laaaand'. Ziehier het Nederlandse beleid. Beleid van een regering die Isis (Al Qaeda) van materieel voorzag (Toyota's) en die middels een PLO minister (Kaag) geld doorsluist naar Hamas en weigert Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Nederland.
Isis maakt hier al de dienst uit.

Datsun_Cherry | 14-05-19 | 13:26 | 2

Goed geformuleerd wat betreft of dat mijn gevoelens zijn jegens mijn roverheid. Sinds Joop den Uyl is het flink mis gegaan. Die was behoorlijk in den olie(dom).

WitteGrunneger | 14-05-19 | 13:35

U snapt het!
hier mijn eigen gifplempsel;
Assad als beest neer te zetten.
Stelselmatig de Syrische regering bashen door het regiem te noemen,false flags als gifgas aanvallen op eigen burgers te verzinnen.
Terroristen als ''gematigde rebellen" te benoemen ,deze terroristen in Syrie financieel en met wapentuig/toyota's en dergelijke te steunen.
Met als gevolg dat er een paar honderd (hier al mislukte mafkezen) vol trots naar Syrie/Irak vertrokken om burgers en militairen af te slachten.
Tot op de dag van vandaag Syrie als land op alle mogelijke manieren te boycotten zodat wederopbouw bijna onmogelijk is.
Degenen die dit hebben geflikt zijn de werkelijke oorlogsmisdadigers die de grootste naoorlogse vluchtelingenstroom richting Europa hebben veroorzaakt.
Alle Syrieers die in die periode NL binnenkwamen werden NIET gescreend,de enige vraag die gesteld werd was:als je pro Assad was werd je wél gescreend.
Maw als je cristen,koerd,jood jezidi.sjiiet etc was en voor Assad was kon je optiefen,
Soenietische ellendelingen,aanhangers van de vele terreurgroepen binnen Syrie konden ongestoord massaal ons lang inkomen,de teller staat op 80000...
Als je denkt dat de generaties ontspoorde mocros een probleem zijn wacht dan maar af wat dit gespuis in de toekomst nog gaat brengen.
GVD!

vigilantes | 14-05-19 | 14:09

Ze mogen terug, als ze alle door hun makkers gelegde mijnen hebben opgegraven en geruimd. Net zoals Wilhelm en Heinrich in de Zandvoorste duinen na mei 1945.

Mammeloe | 14-05-19 | 13:26 | 1

Waarom alleen mijnen ruimen? Dat land moet worden opgebouwd. Het puin moet worden opgeruimd, het land moet geploegd en er zijn niet genoeg mensen, machines of dieren die dat kunnen doen. Er is daar genoeg werk voor niet westerse allochtonen. Levensslange werkgarantie.

Heiner | 14-05-19 | 17:00

Deze klootzakken (m/v) zijn stuk voor stuk oorlogsmisdadigers. Ze horen te blijven in die zandbak waar ze indertijd zo graag naar toe reisden, en ze moeten daar ook berecht worden. No mercy.

Tietmier | 14-05-19 | 13:26

Ik moet ze niet. Overheid lees je mee? Laat die mafklappers lekker daar. Als het misgaat ben je als overheid voor 100% verantwoordelijk.

pibasso | 14-05-19 | 13:24 | 1

De roverheid leest mee en legt je verzoek naast zich neer

Retepsteeltje | 14-05-19 | 16:43

Vechten voor een buitenlandse mogendheid zal verlies van je paspoort moeten opleveren.
En toch is het voorspeld dat er hier neokoloniale en christelijke figuren rondlopen die denken dergelijke landverraders om te kunnen toveren in brave burgers. Wie is nog verbaasd?

Deflatiemonster | 14-05-19 | 13:23 | 1

In dienst treden van een buitenlandse krijgsmacht. Dus niet enkel de vechtjassen, maar alle uitreizigers moeten wegblijven.

H. Caulfield | 14-05-19 | 13:28

Tsja, wat moeten we met ze aan? Kom, laten we het spelletje "Punthekje in het centrum van Raqqa" met ze spelen!

Rhenium | 14-05-19 | 13:21

Liever een pedo in de buurt dan dit tuig. Die pedo is bekend en je kunt je kinderen leren hiermee om te gaan. Aanslagen echter...

BootleggersSmurf | 14-05-19 | 13:21 | 4

Jihadisten zijn dubbeltakers, pedo kunnen zij ook.

Jan Passant mk2 | 14-05-19 | 13:28

@Jan Passant mk2 | 14-05-19 | 13:28: daar heb je wel een puntje. Al trouwen ze er dan meestal mee.
Blijft ziek natuurlijk.

BootleggersSmurf | 14-05-19 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon niet laten terugkeren. Laat een moslim land ze maar opnemen

vansuyle.com | 14-05-19 | 13:21 | 2

Precies. Deze lui horen in Turkije, Saoedi-Arabië en Qatar, de hoofdsponsoren van de internationale terroristische jihad.

obominotie | 14-05-19 | 14:39

Blijf er maar. Of laat ze een paar honderd kilometer naar het zuiden gaan, daar zijn allemaal landjes waar de sharia net niet helemaal maar bijna helemaal wordt nageleefd. Dat wilden ze toch graag? Nou, op naar Jemen. Of een willekeurige shithole in Noord-Afrika. Ook allemaal islamitisch. Kunnen ze helemaal “zichzelf” zijn. We kunnen ze er ook naar toe brengen.

Stormageddon | 14-05-19 | 13:18

Tipje voor de burgemeester en andere radeloze bestuurders; De EU heeft de doodstraf in haar grondwet. Gemakkelijk toepasbaar op dit soort volk !

A333aan | 14-05-19 | 13:16 | 3

Nee, die is voor ons gereserveerd.

Datsun_Cherry | 14-05-19 | 13:17

??? Om lid te kunnen worden van de EU moet een land juist de doodstraf afschaffen. Vandaar dat Turkije dat in 2002 (pas) de doodstraf afschafte.

Haram_Kafir_4ever | 14-05-19 | 13:31

@Haram_Kafir_4ever | 14-05-19 | 13:31:
Niks van waar !!! De EU heeft de doodstraf opgenomen in haar grondwet. Voor hen die sociale onrust veroorzaken en demonstreren met zwaar geweld !!! Staat in voetnoot, helemaal achteraan in die grondwet !!!!

A333aan | 14-05-19 | 14:04

Je weet überhaupt niet wat er in de hoofden van de moslims omgaat die de omstreden moskeeën bezoeken........ ook maar weren dan? Dat zijn er wel een beetje meer dan dat handje vol die in het topic bij naam worden genoemd!

Fatwabuster | 14-05-19 | 13:15

Al die terugkerende jihadi’s zijn van harte welkom. Bij Judith Sargentini in de straat.

Osdorpertje | 14-05-19 | 13:14

Ik snap het niet; het was toch de bedoeling om Assad te doen aftreden? En als deze mensen hebben gestreden om Assad te proberen doen aftreden, dan zijn het toch (oorlogs)helden? Nogmaals, ik snap het niet (meer).

kweethetooknietbeter | 14-05-19 | 13:14

Nederland in de maag met? Lol. Dit is exact waar het electoraat heel bewust voor gekozen heeft: geen enkele belemmering voor de terugkeer van jihadistische terroristen. Jaar op jaar.

obominotie | 14-05-19 | 13:14

De enige juiste oplossing tegel ik maar niet, ik heb niet zo'n trek in Joris' kerker..

Wijze uit het Oosten | 14-05-19 | 13:13 | 2

Oh, maar die tegel ik wel:
Dezelfde oplossing die de Franse en Britse geheime diensten voor hun Jihadi's hebben.
Een plotseling noodlottig ongeluk in den vreemde.
Ik zal er geen traan over laten.
www.geenstijl.nl/5139073/smart-move-b...

Roadblock | 14-05-19 | 13:18

Nee, inderdaad. Als we allemaal de waarheid tegelen gaat het daar erg druk worden.

hooibergje | 14-05-19 | 13:26

Idlib tribunaal naar model van het Neurenberg tribunaal, inclusief doodstraf.

watergeus | 14-05-19 | 13:13

In de maag? Last van? Kotstabletje.

Jos Tiebent | 14-05-19 | 13:11

Buitenkansje voor de Brusselmannen van de EU!
Die zijn altijd op zoek naar talent uit donker Afrika en de krochten van de islam om den strijd tegen het "populisme" en de "witte man" te helpen voeren.

Stuur het goede NGO-schip "Zee-Horloge-3" uit Amsterdam terstond naar Marra-kech om deze kansenmannen te halen.

Jan Passant mk2 | 14-05-19 | 13:10 | 3

Het 'zeehorloge 3' schip schip is uit de haven van Marseille vertrokken en op weg naar een positie ten noorden van de libische kust.
www.vesselfinder.com/nl/?imo=7302225

Roadblock | 14-05-19 | 13:25

@Roadblock | 14-05-19 | 13:25:
Ah, fijn schip. Altijd nijver aan het werk in den strijd tegen de westerse samenlevingen. Gek eigenlijk dat wij zoveel tegen jihadisten hebben. Jihadisten zijn maar vriendelijke baasjes, vergeleken met de uitbaters en bemanningen van dit soort linkse zeeschepen. Gesponsord door de goede fee Soros en nog wat stichtingen die onderzoek behoeven - maar niet krijgen want vrinden van de globalisten.

Jan Passant mk2 | 14-05-19 | 13:35

Onbestaanbaar. En verder zeg ik maar niets.

Graaisnaaiert | 14-05-19 | 14:17

Ik denk dat IEDEREEN eigenlijk precies weet wat we met die gasten moeten doen.
.
Het is alleen zo lelijk...
.
Helaas konden delen van onze samenleving in eerdere jaren een volwassen discussie over de gevaren van Islam en tegenmaatregelen niet aan en zijn we nu heel veel verder van huis. Nette oplossingen zijn aan ons voorbij gegaan.
.
Ach, we hebben het er de volgende aanslag nog eens over, nietwaar?

Parel van het Zuiden | 14-05-19 | 13:07 | 3

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik denk dat met de toenemende groei en invloed van ISlam binnen Nederland en de EU we heel duidelijk moeten maken wat we wel en wat we niet tolereren. De ISlam zoals die in bepaalde streken beleden en geleefd wordt is hier niet mogelijk, in strijd met de wet en staat haaks op deze samenleving. Dus zal er een soort verlichte, seculiere westerse vorm van ISlam moeten ontstaan waar we hier wel mee door 1 deur kunnen. Effectief zal het dus just another religion moeten worden, net zoals onze overige geloven en overtuigingen hier. Excessen, zeloten en rondreizende Imams met een 7e- eeuwfetish zullen we dus knalhard moeten weren wil die verlichte ISlam hier kans van slagen hebben en willen we hier niet een volgende maatschappelijke schoolstrijd importeren. Hoop dat de boven ons gestelden dat ook donders goed beseffen, maar ik vrees het ergste.

Graaisnaaiert | 14-05-19 | 14:16

@Mazzelstof | 14-05-19 | 16:47: De Syriëgangers zijn vrome Moslims die in Syrië mensen (waaronder ook Moslims) beroofden, verkrachtten, vermoordden en tot slaaf maakten. In Islamitisch Nederland, maar ook in de rest van de Islamitische wereld blijft het oorverdovend stil. Als een Israeli een Arabische moordenaar voor zijn flikker schiet, is het ineens vreselijk erg. Dat laat mooi zien hoe het rolt binnen de Islam, verlicht of niet. Als een Moslim het doet, maakt het niet uit.

Heiner | 14-05-19 | 19:40

Aantal jaren geleden vertrokken ze naar Guantanamo,nu worden "ontvangen"

Roger-Rabbit | 14-05-19 | 13:07

Landverraders horen toch zwaardere straffen te krijgen dan deserteurs ? Hoezo wonen ? In de bak ermee toch ?

Tee Of Cup | 14-05-19 | 13:03 | 1

Deserteren is een derde oog, verraad duurt langer....

hetgingperongeluk | 14-05-19 | 13:07

Om bij Sparta te blijven, wel gelachen, niet geneukt, zou ik willen zeggen, als ik verneukt word, wil ik ook zoenen....

hetgingperongeluk | 14-05-19 | 13:03

De Franse oplossing werkt!!

kommabijmebinnen | 14-05-19 | 13:01 | 1

Wat, rubberen kogels richting iedereen in een hesje of een brommerhelm op

Tobi | 14-05-19 | 13:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken