Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland massaal de sjaak bij 1 km/h te hard

Uw roverheid blijft maar roven. 130-weg = ordinaire melkkoe

131 kilometer per uur rijden op een 130 weg is een misdaad tegen de menselijkheid en bovendien zwaar strafbaar. Iedereen verdient een tweede kans. Maar niet de automobilist. Daarom heeft dictator Mark Rutte de gewillige beulen van het CJIB de opdracht gegeven de flitsapparaatjes en radarinstallaties nog scherper af te stellen. Opdat iedere automobilist die bij exact 131 km/h ook meteen een valbijl in de nek krijgt. Wat denkt u wel, smerige asfaltterrorist met uw asociale rechtervoet! Wat een woord ook: "microboetes". Enfin, wat lul je? BETALEN zul je. 

Reaguursels

Inloggen

Als je een boete krijgt voor 131 stond je teller op 140. Gelul dus, hou je gewoon aan de spelregels. Cruisecontrol op 135 en je hebt nóóit problemen.

Valkenbosch | 29-03-19 | 13:43

Als je nou eens een Pool bent die dronken met zijn nieuwe, gratis WW-uitkering terug naar Polen gaat en dan 131 rijdt? Moet je dan die boete wel betalen?

Patatter | 28-03-19 | 21:45

Boetes zijn gewoon easy money voor de roverheid, met milieu en verkeersveiligheid als schaamlap. En om u dat duidelijk te maken heeft de roverheid de samenwerking met 'blik op de weg' verruild voor de kritiekloze schaamhaarkabouter die tegen koo$ $pee aan staat te rijden.

U rijdt 85 op de A2, kijkt Netflix, masturbeert, maakt uw partner klaar, rijdt kilometers op de middenbaan, bent dronken, stoned als een garnaal...... u wordt geen stroobreed in de weg gelegd.
Echter:
U rijdt 110 op de A2 om 19:00 ; u bent de rijdende equivalent van Adolf H gekruist met Sadam H.
U rijdt 110 op diezelfde A2 om 19:01 ; u bent een voorbeeld voor allen! Achter u ontluiken bloemen, genezen aidspatiënten en heerst er Vrede in het Midden Oosten.

Nog iets om over na te denken: het hele flitscircus is compleet geautomatiseerd. Al jaren. Toch worden elke keer de 'administratiekosten' op uw boetes telkens verhoogd.

Maar nee hoor...... het gaat ECHT om verkeersveiligheid......

klimgek | 28-03-19 | 16:04

Als je niet de betekenis snapt van zo'n rond bord met rode rand en een getal erin moet je misschien je theorie nog eens overdoen. Zolang je zorgt dat het getal op de teller lager blijft dan het getal op het bord krijg je geen boetes.

Blasfemie | 28-03-19 | 15:26 | 5

ja en u houd zich altijd netjes aan de wet . dan doet het kapstok artikel wonderen . ik hoop dat ze u daar een keer voor opschrijven . Want dat kan een agent ten aller tijde inzetten. En dan zult u ook een verkeersinzicht hebben van een ezel . U moet NL uw ogen op de weg houden IPV constant op die snelheidsmeter te kijken . Bekeuringen dienen gegeven te worden als u bewust te hard rijd . En het moet geen staatskas vullen zijn . M.V.G een rijinstructeur .

wheelboy- | 28-03-19 | 16:41

@wheelboy- | 28-03-19 | 16:41: spiegelen op de snelweg is in uw ogen dus ool niet nodig en zelfs zeer gevaarlijk? Ik zou toch even een andere rijschool kiezen.

CleanUpTime | 28-03-19 | 18:39

wat heeft spiegelen met op een snelheidscontrole meter kijken te maken . met spiegelen kijk je toch op de weg . op die stomme meter niet . BTW ik rijd nooit 130 op een weg rijd zon 110 dat rijd lekker relaxed. Ik blijf het staatskas vullen met wetboek onder de armen vinden .

wheelboy- | 29-03-19 | 19:53
▼ 2 antwoorden verborgen

In IJmuiden wordt vooral gecontroleerd op de Parkweg. Twee banen heen, twee banen terug en een brede middenberm, max 50 kilometer per uur. Het controleren op de Parkweg heeft niets te maken met de verkeersveiligheid, maar met het feit dat er veel auto's langs komen en de kans op 5 kilometer te hard is groot.
Zouden ze controleren op de plaatselijke Orionweg, in woonwijk, met fietsers en een school, dan zijn er minder voertuigen, maar zou men daadwerkelijk iets doen aan de verkeersveiligheid: de snelheden lopen daar gewoon op richting de 80kmh. Maar ja, dat zijn er twee per dag, en dus een stuk minder cashen dan op een drukke weg met dus veel kleine overtredinkjes.

Westelijke Randweg Haarlem idem: ter hoogte van Velserbroek is de snelheid van dit stuk "snelweg" (gescheiden rijbanen, middengeleider, geluidsscherm, tankstation, precies hetzelfde als de oostelijke A1 dus) gesteld op 70kmh (maar nodigt uit tot het vroeger toegestane 100kmh), terwijl de parallel gelegen B-weg (met fietsers, wandelaars en zijwegen) een standaard 80kmh weg is. Het zal iedereen duidelijk zijn op welk van de twee wegen men controleert....

Skwurrel | 28-03-19 | 14:31

De oorzaak ligt in het gemak waarmee de boetefabriek draait, en dat gemak komt door de omdraaiing van de bewijslast: als kentekenhouder ben je altijd de bestuurder, TENZIJ je kan bewijzen dat je onschuldig bent. Guilty until proven innocent.

Als het allemaal wat moeite zou moeten kosten (bijv. een 2e camera moet de bestuurder fotograferen, en dat moet dan weer door een mens met de pasfoto van het rijbewijs worden vergeleken voordat de boete kan worden opgelegd) dan gaat de lat meteen weer omhoog, want dan loont het niet meer voor de kleine overtredingen.

EnNouJijWeer | 28-03-19 | 14:07 | 1

Absurd, dat zou betekenen dat ik me elke ochtend als clown kan sminken en dan met 180km/pu over de snelweg kan knallen, alles is voor bassie. Pure logica dat de eigenaar van het kenteken de boete krijgt.

CleanUpTime | 28-03-19 | 16:16

Betalen burgers er is geld nodig, het is schandalig. Hier is een straat daar mag je i.v.m de week markt van 12.00-1800 parkeren . Wat denk je komen handhavers om half 12 de straat in rijden en iedereen die er staat een parkeerbon aan te naaien. Stem ze weg.

foxhunter | 28-03-19 | 13:54 | 1

Of naai ze terug; maak een filmpje van de heren, probeer ook iets te filmen met de tijd/datum (andere telefoon bijvoorbeeld) en als ze weg zijn, een briefje bij de boete met een email adres, waar ze om dat filmpje kunnen vragen. Al gaat er maar 1 de boete aanvechten staan ze mooi te kakken voor de rechter.

EnNouJijWeer | 28-03-19 | 14:10

Wat ook zo'n overheidsgoudmijn is, is het stuk weg van Den Haag naar Arnhem, de A12. Met steeds wisselende snelheden van 90 km, 100, km, 120 en 130km per uur. En om het wat aantrekkelijker te maken mag je daar 120 of 130 als er twee rijbanen open zijn, maar zijn er drie banen open dan mag je er 100km. En dan staan er ook nog borden dat het van 19 uur tot weet-ik-hoe-laat net andersom is, of anders andersom. Ik snap er geen zak van. Tuf ik 100 km/uur, word ik aan alle kanten met 130 voorbij gereden en komend van Gouda richting Den Haag is het ineens weer 100.
Envelop van mijn vrienden uit Lwarden valt zojuist in de bus: deze vandaal heeft 129 km gereden, gecorrigeerd naar 125. Op dat moment mocht ik daar 100. "Door u te betalen €232. En dat wordt na 1e verhoging €343, na 2e verhoging €678."
Nu aarzel ik tussen het aanvragen van een Poolse ww-uitkering of de minister verzoeken een permanente snelheid van 85 km/u in te stellen van Den Haag naar Arnhem, zodat het 100% duidelijk is wat de toegestane snelheid is.

Pleegzuster B | 28-03-19 | 13:44

Tsja, een boete krijgen is een keuze die je zelf maakt. In Zweden betaal je 220 euro voor 1km te hard en ben je je rijbewijs ook veel eerder kwijt. Mensen die het hardste janken willen gewoon graag hard rijden en er weinig voor betalen. Mij hoor je niet klagen al maken ze boetes 10 keer zo duur. Ik krijg toch geen boetes.

urbanner | 28-03-19 | 13:17 | 2

Je zal dan wel op de fiets zitten, moraalridder.

De-Glijdende-Rechter | 28-03-19 | 13:23

Ik mag aannemen dat de Zweedse popo gaat controleren op plaatsen waar veel ongelukken gebeuren. En dat ze je staande houden, zodat niet alleen de kentekenhouder bekend is, maar ook de daadwerkelijke bestuurder.

SjonnieC | 28-03-19 | 13:43

De overheid is cynisch bezig en de burger voelt zich genomen. Hoofddoel van controleren hoort het bevorderen van de verkeersveiligheid te zijn.

Maar aangezien de autosnelwegen de veiligste wegen van het land zijn (waarover wel de meeste voertuigen rijden) heeft dit circus niets te maken met veiligheid en alles met geld.

De Nederlandse staat: Kampioen volledig machinaal burgers naaien.

SjonnieC | 28-03-19 | 13:03

Snappen we nu waarom we jaren geleden ineens 'administratiekosten' moisten betalen voor een volledig geautomatiseerd system? Dat is zodat de boete zelf laag kon blijven, maar de opbrengst toch lekker hoog is, net als in de app-store, lage prijzen, hoge volumes is nog steeds veel verdienen, en door admin kosten is zelfs het lage bedrag hoger :| zou bijna zeggen dat onze regering slimmer is dan Jobs.

inkey | 28-03-19 | 12:54 | 2

Boetes laag? De boetes zijn juist schandelijk en onredelijk hoog, in verhouding tot de overtreding.
Een overtreding begaan? Dan is het billijk om een boete te krijgen, maar het is zeer zeker NIET billijk om door de overheid letterlijk beroofd te worden om een snelheidsvergissingkje

telelezer | 28-03-19 | 13:37

Gewoon lekker rustig dieselen 5 km onder de toegestane snelheid daar wordt je rustig van , houd geld over om met mevrouw Jet lekker ergens een hapje te gaan eten , dit zouden meer mensen moeten gaan doen laat de overheid maar de leplazurus krijgen .

Jetstream | 28-03-19 | 12:51 | 2

Precies, qua aankomsttijd scheelt het ook helemaal geen drol.

Broodroof | 28-03-19 | 13:22

@ Jetstream:
DAT is inderdaad de enige oplossing om de staatsroof te stoppen. Wat zullen ze enorm balen in Den Haag als ze geen geen boetes meer kunnen uitschrijven

telelezer | 28-03-19 | 13:39

Als ik 135 volgens mijn teller rij rij ik volgens de GPS net aan 130 en een degelijke afwijking zou in iedere auto zitten dus als je 130 op je teller aanhoudt zit je werkelijk nog onder de 130. Daarnaast moet men een marge aanhouden ivm toleranties en dat zou normaal 3% zijn. Je kunt op de GPS dan 134km/u rijden voordat je in de gevarenzone komt, op mijn teller in het dashboard is dat tegen de 140km/u. Dat is toch een aardige marge voordat je die 1 km/u te snel aan je broek krijgt.

Sinclair | 28-03-19 | 12:48 | 3

En jij weet zeker dat je GPS geen foutmarge heeft? En hoe combineert die foutmarge met die van de flitser? En daar bovenop de foutmarge van je odometer?

Precies. Complexe zaken geduid met slap gelul.

Noltie | 28-03-19 | 13:12
-weggejorist-
Mathijs2017 | 28-03-19 | 13:27

Natuurlijk moet je hierover wèl over zeiken aangezien snelheidsovertreders met hun 'micro' boetes tot de zwaarst bestraften van dit land behoren. Een boete op de vroege zondagochtend in een slapend Gelders k*dorp heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Een snelweg over één kilometer van 3 snelheden voorzien heeft alles met fuikacties en niets met veiligheid te maken. 'n Administratieve toeslag op de boete heeft alles met graaien te maken. Overdrijven is een vak apart en een kunst van de overheid. Waar ze moeten werken snurken ze verder en waar ze wel eens wat mogen ontspannen harken ze welgemoed door want geld. Altijd blijven zeiken over die tollenaars, de voormalige politie.

eastender | 28-03-19 | 12:40 | 2

Over de wisselende snelheden heb je een punt. Gewoon op elke snelweg maximaal 100.

Ggroengras | 28-03-19 | 13:38

Mensen doen het toch echt zelf door als een stel zenuwpatiënten standaard 10 km te hard te rijden op hun teller. Na foutmarge en correctie zijn dat dus van die flutboetes van 1 of 2 km te hard. Kinderachtig verdienmodel, maar wel je eigen keus om eraan mee te werken.

Broodroof | 28-03-19 | 12:40

Hoe dom ben je als je de snelheid van je eigen auto niet onder controle kan houden? Mooi dat domheid gestraft wordt.

FlitsPool | 28-03-19 | 12:36 | 1

Hoe dom ben je als je denkt dat 140 op een snelweg gevaarlijker is dan 80 in een woonwijk?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 15:51

Snelheidsboetes,.. dat is zo een burgerlijke problematiek.
Mensen die opgefokt de verstappen uithangen omdat ze weer ergens hun verkooppraatje of werkbespreking hebben.
Haast je als je tijd hebt dan heb je tijd als je haast hebt,.
Kan er niet mee zitten lach me kapot als zo een flitsert strobo gaat op een stel racekneuzen die achter elkaar rijden.

miko | 28-03-19 | 12:31

Plus correctie maakt het al 6km/u te snel. Als je dan voor die ene resterende km "laat maar" gaat zeggen kun je net zo goed de correctie verhogen naar 6 maar dan krijg je bij 7km/u minus correctie weer hetzelfde gezeik. Waar ga je dan de grens leggen? Gejankt wordt er toch. En als je gewoon niet te hard rijdt krijg je ook geen boetes. Je kent tenslotte de regels en de consequenties al voor je je rijbewijs haalt.

Fapseflats | 28-03-19 | 12:29

Ik lees hier een berichten van moraalridders!
Het gaat niet om de boete, maar om de fop-argumenten die ze erbij halen.
Verkeersveiligheid blablabla
Als het ze werkelijk om de verkeersveiligheid gaat, dan ga je flitsen op gevaarlijke locaties, bbk, en dat soort. JE kunt aan de statistieken al zien dat de 130 km/u regel waarschijnlijk meer opbrengt dat 120 km/u. En daar gaat het hier om!! Ze laten je denken dat ze de teugels wat laten vieren in Den Haag, maar stiekum trekken ze hem aan en genereren ze inkomsten. Ik heb opzich geen moeite met dit soort regeltjes, als ze er gewoon transparant in zijn. Stuur een persbericht uit dat het ze hier gaat om inkomstendelving, dan heb ik er vrede mee!

UnderCovert | 28-03-19 | 12:21 | 2

Voila, zo is het.

eastender | 28-03-19 | 12:42

Nee hoor het gaat echt niet over zoiets verhevens als de battle tegen fopargumenten. Het gezeik over die boetes gaat over de pijn in de portemonnee van de blij-dat-ik-rij cowboys die zich door een optredende overheid in hun vrijheid belemmerd voelen

Michael03 | 28-03-19 | 12:50

Ik rij nooit te hard in de tram.

Jezus_Boeddha | 28-03-19 | 12:15

Ga in protest en zorg dat ze jouw poen niet krijgen. Rijd 120 op een 130 weg!

klevert | 28-03-19 | 12:09 | 1

Je kan dan gewoon 130 op je teller rijden

Mathijs2017 | 28-03-19 | 13:29

Je krijgt ook een boete als je een microseconde te laat bent bij een rood stoplicht en die is niet micro. Wees blij dat het een microboete is. Ergens moet er een grens liggen. Gewoon dokken, niet zeiken.

SamV | 28-03-19 | 12:07 | 2

Microseconden te laat? Verkeerlicht gaat eerst 3-4 seconden op oranje daarna op rood, en pas als hij een seconden rood heeft gestaan wordt er geflitst. Als je zodra hij oranje wordt begint te remmen inplaats van gas bij geven in de hoop dat je het nog net red heb je geen probleem met een microseconden te laat, mocht die 4-5 seconden niet voldoende tijd zijn om tot stilstand te komen kan je beter je rijbewijs inleveren.

CleanUpTime | 28-03-19 | 16:50

Ik zit voor m'n werk in Guyana en daar hebben ze warempel stoplichten. Die stoplichten hebben alleen 1 extra dingetje, een seconden afteller die aangeeft hoeland het ligt nog op rood staat of hoe lang het licht nog op groen staat. Erg handig

clockandhammergame | 28-03-19 | 17:54

Mensen die hier over janken hebben over het algemeen een micropenis.

Ggroengras | 28-03-19 | 11:50 | 1

Of stemmen braafjes GroenLinks

telelezer | 28-03-19 | 13:45

Dit artikel doet me denken aan en recent artikel in GS waarin werd beweerd, dat Nederland 'woedend' was omdat er een paar treinen waren uitgevallen. Je gelooft je ogen niet. Snelheidsboetes zijn ook zo'n terugkerend onderwerp om weer eens lekker op z'n Hollands te kunnen zeiken en zeuren over niets. Intussen natuurlijk toch wel blijven klagen over al die kruimel criminelen die niet stevig genoeg worden aangepakt. Maar ja, de wet is voor anderen. Moet nu door.... m'n trein komt eraan.

Michael03 | 28-03-19 | 11:45

Wat een gejank weer. Te hard is te hard. Zo’n bonnetje van een paar kilometer kost immers bijna niks, en je steunt daarmee de collectieve voorzieningen in dit prachtige land. Bedankt voor je bijdrage dus! Heb zelf altijd maximaal 49 km te hard gereden (au in portemonnee is tot daar aan toe, leven zonder rijbewijs wat lastig), tot ik vorig jaar met 140 op een 100 weg aangehouden werd. Nu dus (nog een jaartje) maximaal 29 te hard (39 op de snelweg) om in Mulder-gebied te blijven. Maar niet janken !

Azijnist | 28-03-19 | 11:42 | 2

Stoer man.

Ggroengras | 28-03-19 | 11:53

Ik weet het, ik ben een held.

Azijnist | 28-03-19 | 13:32
-weggejorist-
hanohano | 28-03-19 | 11:33

Op 80 km wegen rijd ik altijd in mijn 3de versnelling, dan heb ik de suggestie dat ik 180 rijd in de 5de. De vervuiling en het verbruik is iets meer maar vele vele malen goedkoper dan 46€ boete. Wel slaan de snuffelpalen op rood uit. Maar dat is mijn bedoeling. In mijn 5de is 100 km n.l. minder vervuilend maar wordt gedwongen de 3de te gebruiken. Lekker puh.

Breakdance | 28-03-19 | 11:31 | 1

Je bent niet grappig.

FlitsPool | 28-03-19 | 12:38

Ach, Nederlanders zijn zeurlanders :P Ze willen dat er strenger wordt gestraft, maar als dat bij henzelf gebeurd dan is het blijkbaar weer niet goed. Wat is tegenwoordig nog een boete van elf euro, exclusief administratiekosten? Voor geen bel op je fiets hebben, je fiets ergens verkeert neerzetten of geen arm uitsteken als je het hoekje om fietst ben je al veel duurder uit. www.fietsen123.nl/fietsnieuws/alle-be...

Vuurspuger | 28-03-19 | 11:30 | 1

Inderdaad. We moet dít aanpakken, we moeten dát straffen... Behalve als het mijzelf betreft, dan even niet. Sad.

HypoPseudo | 28-03-19 | 11:33

Wat een onzin weer over 1 km/h te snel. In de praktijk heb je dan al veel sneller gereden. De wettelijke correctie is er dan al afgehaald laat eens zeggen 3 km/h en hoe sneller je rijdt hoe groter de afwijking is op je snelheidsmeter. Dan heb je bijna 140km/h op de klok staan. Anders gewoon 100km/h op de snelweg rijden weet je zeker dat je goed zit. En de tijdwinst is minimaal vergeleken met 130km/h minder slijtage aan de auto en het verbruik is ook nog veel lager tel uit je winst.

simpel_vruchtje | 28-03-19 | 11:28

Ik rij over het algemeen wel aardig door maar ben absoluut geen bumperklever. Waar ik me alleen dood aan erger is de manier van inhalen op de snelwegen in Nederland. Als je weet dat er 130km/u mag gereden worden en je rijdt op de rechterbaan met je 'relaxte' 100km/u maar wil toch die vrachtwagen inhalen, trap verdomme dat gas dan in en anticipeer op de snelheid van het jouw inhalende/achteropkomende verkeer. Hier falen echt legio Nederlanders in. Doodgemoedereerd met 100km/u gaan inhalen en dan een hele rits auto's die wel met 130km/u achterop komen onnodig in gevaar brengen. Hierdoor veroorzaak je frustraties bij de mensen die wel 130 willen rijden omdat het mag maar constant in de ankers moeten vanwege dat soort lamlullen.

clockandhammergame | 28-03-19 | 11:26 | 2

Je ergernis spat er van af, totaal met je eens: Het is ook mijn grootste ergernis.

eastender | 28-03-19 | 12:47

Tegenwoordig ga ik rechts langs linksplakkers.
Dat mag ook niet, maar beter een kleine kans op een boete dan je je te zitten opfokken achter een linksplakker.

Majoor Pikindewind | 28-03-19 | 17:42

Louter bedoelt om extra inkomsten (belasting dus) te genereren, gebeurt niet uit oogpunt van verkeersveiligheid.
Ook daarom, stuur ze weg, eerst volgend signaal bij de verkiezingen voor het Europees Pleuris Parlement zoals dat bij ons thuis heet.

bwanabanjo | 28-03-19 | 11:18 | 3

maar vooral blijven roepen dat wetten moeten worden gehandhaafd en klagen over kleine criminaliteit....

Michael03 | 28-03-19 | 11:39

Ik vind het wel wat hebben, vaker een bekeuring krijgen voor het overtreden van verkeersregels, in ruil voor een flinke verlaging van de wegenbelasting. Zo worden passief de brave Hendriken op de weg beloond voor hun voorbeeldige rijgedrag. Vermakelijke wegmisbruikers en/of internetgekkies die op de TV of op YouTube herkenbaar optreden en daarmee voor publiek vermaak zorgen krijgen uiteraard door de (commerciële) instantie die hun show streamt of uittzend de gehele boete terugbetaald ;)

Vuurspuger | 28-03-19 | 12:03

Heren op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, standaard op de cruise control, zoals de meeste weggebruikers, geen auto heeft dezelfde snelheid, is niet slechts te verklaren met de ingestelde snelheid wel dat geen kilometerteller de juiste /zelfde snelheid aangeeft, daarom dus ook de snelheidscorrectie, honderd op mijn teller is geen 100 op die van jou, pak de wegmisbruikers maar harder aan, de dranrijders, door rood stoplicht ed, geen probleem mee maar een kilometertje overschrijding? Get a Life.

bwanabanjo | 28-03-19 | 12:31

Is het alweer komkommertijd voor GS? Er wordt dus al 3 km afgetrokken, dus 1 km te hard is in feite 4 km te hard. Wanneer moet de overheid vlgs GS dan gaan bekeuren? Vanaf bv 20 km te hard? Dan wordt er weer gezeurd over een boete bij 21 km. Kortom, dit is weer eens een terugkerende aanleiding om te zeuren op een regenachtige dag als vandaag

Michael03 | 28-03-19 | 11:12 | 1

Wel bij de feiten houden, correctie 131 km/h is 5 km, dus dan rijdt je al 136.
Mag je ergens maximaal <130km/h krijg je ook nog eens 4 bonus snelheidskilometers marge, dus mag je standaard ongestraft 3+4 = 7km/h boven de minimumsnelheid rijden alvorens je een boete kunt krijgen.
En dan moet je ook nog eens niet naar je kilometerteller blijven turen, want daar zit ook weer marge in. Op een 80 weg kun je dus ongestoord 90 op de teller rijden, 100 -> 110, 120 ->130 en bij 130 dus ~137. Als je een boete hebt gekregen bij een 130km/h weg reed je op de teller minstens 140.

Brofist | 28-03-19 | 11:59

Het contrast qua justitiële prioriteiten in Nederland als je dit artikel zet tegenover het artikel hierboven over Panhuis.....

pga | 28-03-19 | 11:09

Ik houd me altijd aan de regels. Veiligheidshalve bak ik altijd een marge in bij het rijden en rijd dus altijd zo'n 10 kilometer langzamer dan de maximum toegestane snelheid. Mijn baas vind me te traag, ik vind de samenleving te snel. En op de weg? Daar valt mij veel geclaxonneer ten deel, dat ik maar vriendelijk zwaaiend terugbegroet. Ik houd me altijd aan de regels.

mozaard | 28-03-19 | 11:07

Lijkt me de verkeersveiligheid niet ten goede komen als je voortdurend zo op je snelheid moet letten.

Overmar | 28-03-19 | 11:06 | 1

Cruise control? Of een beetje gevoel in het rijden krijgen, zo nu en dan controleren of je nog op de juiste snelheid rijdt. (Kan je mooi doen nadat je in je spiegels hebt gekeken.)

CleanUpTime | 28-03-19 | 17:00

Wat mij opvalt is de sprongen tussen 2012-2013 en 2015-2016. Wat is daar veranderd?
2012: ca. 238.300 miniboetes
2013: ca. 163.300 miniboetes + verschuiving van verdeling.
2015: ca. 126.500 miniboetes
2016: ca. 308.600 miniboetes + verschuiving van verdeling.

T-mans | 28-03-19 | 10:57

En op ons woonerf (15kmu mind you) wordt doodleuk dagelijks 45 kmu gereden en dat maakt niet "dat de veiligheid in het geding komt" volgens onze gemeente/overheid.
Droevig nieuws. (Facebookpagina "woonerf of racebaan" als je jouw locatie wilt delen)
Als ik vanuit Zeeland naar Amsterdam rij, rij ik overal 100, en ik let lekker op het rijdende verkeer om mij heen, en niet op de borden. Triest, maar waar. Al 2 jaar geen boetes meer gehad dus ik vind het gescheten.

Franque | 28-03-19 | 10:29
-weggejorist en opgerot-
Neuk de ambtenaar! | 28-03-19 | 10:26

Als ze hier eens zouden gaan staan flitsen vanuit de bosjes in mijn woonwijk waar 30 mag worden gereden dan zouden ze mijn waardering hebben omdat dat de verkeersveiligheid wél ten goede komt en dikke winst want bijna niemand rijdt hier minder dan 50.

Halal gehaktbal | 28-03-19 | 10:25
-weggejorist-
Joris von Loghausen | 28-03-19 | 10:23

Zahlen und Maul halten!!!!

burgertime | 28-03-19 | 10:21
-weggejorist-
Joris von Loghausen | 28-03-19 | 10:21 | 2

Inderdaad!

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 15:53

Als de groene khmer er geen hand in had zou ik willen denken aan een variabel max. snelheid regime.

D-Fens_1963 | 28-03-19 | 10:14 | 1

Nee, dan staat iedereen in een trein gepropt.

Jan, Leiden | 28-03-19 | 10:41

Ik durf zo te stellen dat smartphones meer slachtoffers maken dan dat kilometertje te hard.

Omebert | 28-03-19 | 10:11 | 2

Ja en dan bedoelt u agv straling die dan hersenletsel veroorzaakt?

D-Fens_1963 | 28-03-19 | 10:18

Had ik m'n eerste auto nog maar. Dat was een Eend en die kon niet eens zo hard.

quigg | 28-03-19 | 10:06

Ik zeg "flitsmeister". Stap de auto niet meer in zonder de app op te starten. Puur om die zinloze boetes te vermijden. Dan staan ze weer op de N2 te flitsen waar ik nooit, nog nooit een ongeval gezien heb. Nee lekker prijsschieten is het voor hun.

Roelke | 28-03-19 | 09:59 | 1

Zeker weten.

Omebert | 28-03-19 | 10:11

Als de maximumsnelheid 130 is, is 131 te hard. Ik zie het probleem niet. Tenzij het het zionistische of islamitische samenzwering is.

jezusisonzin | 28-03-19 | 09:59 | 1

Volkomen juist geredeneerd. En 130 op de snelheidsmeter is altijd aan de veilige kant. Waar het aan hapert is de controle op werkelijk gevaarlijke plekken als woonerven en 30 km-wegen. Dat wringt.

Synecdoche | 28-03-19 | 11:12

Je kan ook de boetes gaan boycotten.zorg dat je structureel te langzaam rijdt ---> min 10. Dat zal de staatskas leren.

LostSandWich | 28-03-19 | 09:57

Dit onderwerp legt wel het niveau van ons bloot. Mooi.

Willem_Oltmans | 28-03-19 | 09:55
-weggejorist-
MercyBeane | 28-03-19 | 09:52

Nou mag je al 10 kilometer sneller dan vroegah en je hoeft niet met rood aangelopen kop en kaakklem tegen die maximum grens aan te duwen of er net boven te kruipen omdat het vermoedelijk wel kan, dat doe je toch echt zelf en je schiet er in tijd helemaal niks mee op .
Nog een paar jaar en je automatische rij assistent grijpt in , zit je dan in je dikke bak .

Castor12 | 28-03-19 | 09:52

De Staat haalt bijna een miljard per jaar op met verkeersboetes. Tevreden constateer ik dat ik daar in de afgelopen 5 jaar geen enkele bijdrage aan heb geleverd. U doet het echt allemaal zelf.

Rechterbaan, vrijwel altijd relaxt strak 100, soms 90 achter een vrachtwagen, een BlueTec dieseltje dat 1 op 26 rijdt: Ze kunnen de boom in. Ik verdom het al jaren om me nog verder te laten beroven door een stel nutteloze pennenlikkers dan ze nu al voor elkaar krijgen.

De Libertariër | 28-03-19 | 09:50

Ik rij lekker voor de zekerheid overal 80. Hebbie nooit een bon. Je hebt dan wel op de snelweg vrachtautos die met 87 gaan inhalen. En zo rijdt na een tijdje iedereen achter me ook 80 of nog wat veiliger en klimaatverstandiger, stapvoets...

squadra | 28-03-19 | 09:50

Een niet onaanzienlijk deel van de automobilisten zit met een verkeerde instelling aan het stuur. Ikke ikke ikke en de rest moet naar mn kont kijken.

D-Fens_1963 | 28-03-19 | 09:48 | 2

Is tekenend voor de Nederlander. Ikke ikke.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:48

Ikke ikke ikke ende rest kan l......

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:51

Kan je landbouwvoertuigen ook flitsen zonder verplichting van kenteken? Of moet je dan echt zo'n ding staande houden?
Oh wacht....

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:47

Ik rijd met regelmaat veel te hard, maar krijg al jaren geen boetes meer. Dit is gewoon slap gelul. Dan rijd je maar niet te hard, als je niet eens boetes kunt ontwijken.

Dubz | 28-03-19 | 09:47 | 2

Handig zo'n kenteken van een ander. Goede tip.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:48

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:48:
Gewoon Flitsmeister en een beetje common sense.

Dubz | 28-03-19 | 13:04

Trouwens zeer op merkelijk wat Özcan Akyol zegt in dat filmpje van het AD.
'Ik betaal €500,- tot €1000,- per maand aan boetes omdat ik een snel leven heb'.
Ik was ook ooit zo dus ik ga hem niet afvallen. Deze gast werkt keihard en dit zijn gewoon bedrijfsonkosten. Maar Eus, zorg dat je nooit harder dan 50km/h te veel rijdt want dan ben je echt de sjaak.

keestelpro | 28-03-19 | 09:42 | 1

Akyol zijn handen zijn door anderen stevig in de staatsruif gedrukt, zomaar omdat ie Turk was en dan kijk je niet meer naar een rug in de maand .

Castor12 | 28-03-19 | 09:57

Stelletje huiljankerds doen grote boehoe omdat ze te hard reden met hun kleine pikkie. Nou nou.

Punksmurf | 28-03-19 | 09:42 | 2

Komt idd door mijn korte pikkie die tegen het gaspedaal hangt.

Roger-Rabbit | 28-03-19 | 09:44

Ik zet mijn cruise control altijd op of net onder de maximum snelheid volgens mijn tomtom. Al jaren geen boete meer gehad. Althans, niet op de snelweg. Wel op een rondweg waar je lekker door mag rijden, maar bij de verkeerslichten terug moet naar 50. En dat is toch lastig als je het verkeerslicht voor je op groen ziet staan en je vlak na de lichten weer 70 of 80 mag ....

J. Jarig | 28-03-19 | 09:42

Wat een zevenzijkerij zeg. Er is ergens een grens getrokken (130) en daar mag je niet overheen. Als je niet in staat bent om je daar aan te houden ben je een sukkel en als je er overheen gaat en je krijgt straf, neem je verlies dan als een vent en loop niet te zevenzijken.

Schadenfreude | 28-03-19 | 09:42 | 2

Exact

eefdriehuis | 28-03-19 | 09:47

Er is ook ergens een grens getrokken dat politici het volk vertegenwoordigen, niet liegen en het volk niet verraden...

ScumbaggusMaximus | 28-03-19 | 09:50

Als de gecorrigeerde stand 131 km is rij je dus op je teller minstens 137 km dus niet zeuren je trapt zelf dat pedaal in.

eefdriehuis | 28-03-19 | 09:39 | 6

Het is alleen een beetje vreemd dat het gedoogbeleid per overtreding verschilt. Een grammetje wiet op zak hebben dogen we, je mag lekker op een 100 km/u weg een paar kilometer harder rijden, maar op een 130 km/u weg gaan we heel precies boetes geven.

lsimon | 28-03-19 | 09:47

@lsimon | 28-03-19 | 09:47: Je begeeft je dus zelf in een gedoog zone, niet in de vast gestelde zone.

eefdriehuis | 28-03-19 | 09:48

@lsimon | 28-03-19 | 09:47: iets harder rijden dan de maximumsnelheid wordt niet "gedoogd" er zit enkel een marge voor correctie bij. Voordat je die boete van 1km te hard krijgt rij je op de teller al bijna 10 te hard.

CleanUpTime | 28-03-19 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze de brave hardwerkende nederlander kunnen pakken zullen ze het niet nalaten. Kunnen ze des te meer geld overmaken naar Polen, Afrika, EU en de klimaatjongens.

Tronald_dump | 28-03-19 | 09:37

Te hard is te hard, 1-3 of anders kilometer p/u. Dat weet je toch? Ga niet zo janken en de schuld bij een ander zoeken dan. Jullie lijken wel arabiërs. Te hard is te hard en je weet wanneer dat is. Geen gezeik.

Willem_Oltmans | 28-03-19 | 09:36 | 1

Exact

eefdriehuis | 28-03-19 | 09:40

Daarom rij ik ook altijd veel te hard; als je dan een boete krijgt, is dat gewoon terecht. Een boete voor 1 km/uur te hard is gewoon heeeel erg zuur.

VanBukkem | 28-03-19 | 09:36
-weggejorist-
Openbaar Mysterie | 28-03-19 | 09:35

Zou toch niet nodig hoeven zijn, dat gestaatskasgespek? Al de boetes van toeterende kansenparels na een sportzege op de kuffar of de zoveelste gedwongen uithuwelijking of weet ik veel wat nu weer brengt toch bakken met geld in t laaike?

Daarvan kunnen wij gekke Henkies genoeg nietsnuttende Polen voor jaren van geld voorzien hoor.

Realism Is All | 28-03-19 | 09:33

Ja, jammer, ben je de lul, had je de auto maar moeten laten staan. Ja, ben fervent voorstander van fietsen, dus het het autodebiele verkeer kan wel wat minder. Noodzakelijk verkeer blijft natuurlijk nodig, maar als ik in mijn woonplaats weer gekken vijhonderd meter naar de supermarkt zie rijden, dan mogen die aan het gas. Uh .. oh .. sorry ... we moeten van het gas af, dus dan maar de elektrieke stoel. Zo goed meneer Nijpels? (Heeft u dat boerderijkasteel al verkocht met die torenhoge warmteslurpende zalen?)
Doe eens iets, pak de fiets. Evocatus

Evocatus | 28-03-19 | 09:32 | 2

Ik haat fietsen en doe alles met de auto. Ook 200 meter ver. En we leven in een liberaal land en dat moet ik dus zelf weten. Oh ja, ik vlieg nóóit dus mijn eco footprint zal erg positief zijn.

Willem_Oltmans | 28-03-19 | 09:39

Mijn eco footprint kan me wat zolang mensen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten elkaar bestoken met milieu-onvriendelijke wapens. En hoe neem je je wekelijkse 15 kratten schultenbrau mee op de fiets?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:55

In de bebouwde kom de boetes drastisch omhoog. Dat levert naast geld ook veiligheid op.

Willem_Oltmans | 28-03-19 | 09:32

Ah joh. Ff flitsmeister aan en niks aan de hand. Alle locaties incl mobiele keurig aangegeven. Gordel wel om doen!

Collateral Piet | 28-03-19 | 09:30 | 1

Flitsmeister tijdens de rit opstarten, ondertussen nog even Whatsapp checken, mail reply en Twitter lezen. Handig!

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:45

dikke boehoe

Satria | 28-03-19 | 09:29

Rijd dagelijks de A59 richting Den Bosch langs Nieuwkuijk, maximum snelheid is 100 en dat rijd ik ook want wat maakt het uit, 100 of 120 of 130, op die 20 km afstand levert harder rijden maximaal enkele minuten tijdwinst op. En dan moet je al een pittig zware rechtervoet hebben. Maar 100 km/u rijden daar, dan ben je echt de schlemiel van de snelweg. Ik schat dat zeker 80% harder rijd dan de maximum snelheid. Nou ja lekker doen dan. Ik cruise rustig en boetevrij op de rechterbaan. Zie je de zoveelste V40 D2, Renault Megane of Focus in je spiegel opdoemen. Gestresst jochie achter het stuur die op weg is naar zijn "belangrijke afspraak" om ergens 10 dozen handzeep te kunnen verkopen en zn dagelijkse orderblokje vol te pennen. Dus laat die dampende viercilinder diesel verpakt in je plastic wegwerpauto, met maar liefst 109 vette PK's, maar brullen. Stoer. Dom. Slingerend van links naar rechts, remlichtjes flitsen alsmaar op, en een paar minuten later sta je samen voor hetzelfde stoplicht in de stad. Ik begrijp die cultuur niet in Nederland.

Dutchbeaurouge | 28-03-19 | 09:29 | 7

Maar, maar.... Ik wil toch niet dat mijn handzeep te laat bezorgd wordt! Dan ga ik bellen met de manager van de firma handzeep. En dan krijgt die uitzendkracht op z'n flikker. Of hij wordt eruit gegooid. En dan kan hij zijn sociale huurwoning niet meer betalen. Dus op tijd leveren die handzeep! Gas!

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:44

Haha, exact!

Punksmurf | 28-03-19 | 09:45

Haha da's de jeugdigheid en naïviteit. Mooi geschreven weer Dutchbeaurouge!

keestelpro | 28-03-19 | 09:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb jarenlang enorm veel kilometers gemaakt (op de weg bedoel ik).
En ik was en ben een hardrijder.
Gewoon een beetje opletten en je ziet meer dan je van te voren dacht.

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:28 | 6

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:41:
Een skibox?

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Duitsland is zo gek nog niet. Nietwaar?

sander3488 | 28-03-19 | 09:28

Als ik voor een bruiloft via een louche verhuurbedrijf in Rotterdam een asociaal snelle auto huur en ik rijd te hard, krijg ik die boete dan ook of doet justitie daar niet zo moeilijk over? Ik vraag dit namens een vriend.

BozePaarseMan | 28-03-19 | 09:24 | 2

Zeg maar tegen he maat dat je die prent gewoon op jouw adres thuis krijgt.

Roger-Rabbit | 28-03-19 | 09:30

Daar rijdt u toch niet te snel mee? Voor een bruiloft mag je in een huurauto stoppen op de snelweg. Vooral in een colonne van huurauto's. En toeteren!

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:40

De wetgever maakt wetten, de rechtbank toetst ze. Rutte kan dit wel willen, maar het gaat naar mijn mening in een rechtszaak nooit stand houden. Immers de afwijking die men hanteert, is kleiner dan de norm voor afwijking van snelheidsmeters. Dit gaat niet vliegen.

zik | 28-03-19 | 09:23 | 6

Nee jongens, jullie snappen het niet. De 1km/h IS de nieuwe correctie.

zik | 28-03-19 | 09:47

@zik | 28-03-19 | 09:47: u snapt het zelf niet, dit is 1km/pu te hard na correctie, echter werden er in het verleden geen boetes verstuurd als het maar om 1 km te hard ging (na correctie nogmaala)

CleanUpTime | 28-03-19 | 17:20

@CleanUpTime | 28-03-19 | 17:20: Nee kerel. Die correctie was 4km/h of 5km/h en wordt nu naar 1 km/h gezet.

Jij dacht dat men eerst nog een correctie en dan nog eens 5km eraf haalde? Nee hoor. Als jij geflitst werd met 140, kreeg je een bekeuring voor 135km/h. En nu straks dus voor 139km/h. Dat is hoe het zit, en niet anders.

zik | 28-03-19 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekkere zeur post zeg nondeju! Deze kan alle dagen van het jaar worden geplempt, maar goed iedereen weet dat wanneer je 1km te hard rijdt er eigenlijk nog 5 km correctie ook nog zijn afgegaan. Dus rijdt je te hard dan krijg je een boete simple as that. Ga je straks ook nog een post doen dat er te langzaam extra kassa's worden geopend in de Jumbo of AH? Laat het theelepeltje azijn voortaan 's ochtends uit je koffie, bedankt.

leisure suit larry | 28-03-19 | 09:23 | 4

@zik | 28-03-19 | 09:24: Lieber schatz dat bedoelde ik eauk beetje krom verwoord wellicht, bedankt dat je mij zo vriendelijk corrigeert.

leisure suit larry | 28-03-19 | 09:31

@zik | 28-03-19 | 09:24: We zijn al die tijd dus gematst met 5km. Vanaf nu gaan we het nog 4km/u eerlijker doen.
Gewoon niet te hard rijden, wat is daar nou zo moeilijk aan?

Nietweggejorist | 28-03-19 | 09:39

@Nietweggejorist | 28-03-19 | 09:39: De overheid heeft zelf een norm gesteld waaraan snelheidsmeters in auto's moeten voldoen. Volgens die norm is meten met een nauwkeurigheid van 1km/h niet haalbaar.

Dit gaat dus geen stand houden in de rechtzaal.

zik | 28-03-19 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Maar als ik nou tegen de rechter zeg dat ik net mijn leven aan het beteren ben en op de goede weg ben enzo, dan zal ik toch wel een aai over mijn bol krijgen en heengezonden worden?

Gerf | 28-03-19 | 09:20 | 2

Hangt ervan af hoeveel overtredingen u heeft behaald. Kwantum korting.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:22

Dat wel. Je moet ook zeggen dat je verloofd bent en plannen hebt om te gaan trouwen. En dat je reclasseringstraject geweldig verloopt. En dat je de taal niet begrijpt. Dan kom je er mee weg.

paartjehop | 28-03-19 | 09:23

Wat een gezeur zeg.
Als je te hard rijdt krijg je een boete, simpel. Daar is die maximum snelheid voor bedacht.
Als de MAXIMUM snelheid 130km/u is kun je ook gewoon 125km/u gaan rijden. Dan hoef je niet zo zenuwachtig op je snelheidsmeter te kijken en hoef je ook niet te janken als je een boete krijgt voor te hard rijden.

Nietweggejorist | 28-03-19 | 09:19 | 5

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:21: Nee geen rijbewijs en ik rijdt toch hondertmiljoenmiljard kilometer.. Wat heeft dat met mijn post te maken?

Je kunt beter gewoon wat relaxter doen op de weg en een paar kilometer onder de LIMIET gaan rijden, scheelt een hoop boete-gejank.

Nietweggejorist | 28-03-19 | 09:35

@Nietweggejorist | 28-03-19 | 09:35:
Ah geen rijbewijs dus lekker makkelijk zeuren op snelheidsovertredingen.
Als u wel zou rijden weet u dat uw voet niet constant in dezelfde positie op het pedaal drukt.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is maar waar de regering de nadruk op legt..

marteau | 28-03-19 | 09:18

100-120-130
Ik kan me wel voorstellen dat iemand de veilige marge neemt en niet harder dan 100 wil.

Hein7261 | 28-03-19 | 09:17 | 1

Moet in het voorjaar naar Nederland,als ik het zo zie ga ik echt niet boven de 95 rijden.

Roger-Rabbit | 28-03-19 | 09:23
-weggejorist en opgerot-
Rest In Privacy | 28-03-19 | 09:17

Hoe krijg je het voor elkaar om 131 te rijden: de -ondanks het inhaalverbod- elkaar inhalende vrachtwagens (waarom wordt hier niet op gehandhaafd?) en de langzaam rijdende Tesla’s (want anders haal ik de stekker niet) maken dat ik zelden boven de 100 km/u kan komen.

kommabijmebinnen | 28-03-19 | 09:15 | 4

Nou, wat is uw probleem dan?

paartjehop | 28-03-19 | 09:24

Is het een teslafobie of is het jaloezie?

BozePaarseMan | 28-03-19 | 09:26

@BozePaarseMan | 28-03-19 | 09:26: Geen jaloezie hoor, ik vind die dingen oerlelijk en rij zelf in een hele prettige diesel auto.

kommabijmebinnen | 28-03-19 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig gaat onze geliefde EU de automobilist vanaf 2022 castreren met verplichte snelheidsbegrenzer en zwarte spionagedoos.

Zeddegeizot | 28-03-19 | 09:13 | 1

En de linksstemmers zijn als eerste aan de beurt. Met hun nieuwe leasbakjes.

Het leven is zwaar | 28-03-19 | 10:39

En nog is het niet genoeg om de WW van de Polen te betalen. Dus het zal nog erger worden .

Kim-Jung-Un | 28-03-19 | 09:12

Je mag in die situatie helemaal geen lijndiagram gebruiken. Maar infogram +1

van10tot4 | 28-03-19 | 09:12

Er wordt in Nederland significant (veel) te hard gereden, ook op hele drukke wegen. bord 50,100,130 betekend schijnbaar voor veel mensen automatisch 70,120,150 rijden. Als je bij ons de A9 oprijd is het net of je vanuit de pitsstraat het circuit van Zandvoort betreed. Voel me af en toe een leul als één van de weinigen die zich wel aan de snelheden houd, heb daarentegen nooit bekeuringen.

Jan Leul | 28-03-19 | 09:12 | 3

Er wordt in Nederland ook massaal op de smartphone gekloot tijdens het rijden...

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:19

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:19: Keihard aanpakken .

Jan Leul | 28-03-19 | 09:21

@Jan Leul | 28-03-19 | 09:21:
Eens. Maar dat kost mankracht wat er niet is.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:23

Btw, als je bij die ene kilometer te hard de correctie afschrijft,

Dan krijg je geld terug ofzo?

Was de correctie niet 4 kilometer op 100 km/h?

killRoy1982 | 28-03-19 | 09:11

Gelukkig woon ik in Deutschland. Ben laatst met 20 km/h te snel geflitst....... moest potverdomme €20 boete betalen. Kreeg er dan ook nog een foto bij!

FasiscovanJole | 28-03-19 | 09:10 | 1

Als je de termen: valbijl en beul gebruikt voor een boete van een paar tientjes, wat houd je dan nog voor woorden over voor executies met een valbijl? Maw: stel je niet zo aan, man

Fchecker | 28-03-19 | 09:14

Totaal vangt de belasting zo'n 15 miljard aan belastingen van auto verkeer. Wegenbelasting, brandstof en aankoop. Hoe anders kunnen wij die multiculti hobby, brussel en klimaat onzin financieren. Dat de mensen het zat worden is niet meer dan logisch.

Mispel | 28-03-19 | 09:10 | 1

Dat gezeur over de EU kent voor jou ook geen grenzen.

Schadenfreude | 28-03-19 | 09:47

Een boete herinnert me eraan dat ik leef.

Sinaslolly | 28-03-19 | 09:08 | 2

Een week geen boete is een week niet geleefd.

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:10

Microboete

Voor

Nanoovertreding

Of wel, commaneuken op hoog niveau...

killRoy1982 | 28-03-19 | 09:08 | 2

Het is nog altijd nano-overtreding en kommaneuken.

Solar666 | 28-03-19 | 09:45

Nano als voorvoegsel gaat zonder streepje.

happen_maar | 28-03-19 | 10:17

Ter attentie van Zijne Koninklijke Hoogheid Bernhard de Jongere: zo krijgt U dus de business case voor de F1 op Zandvoort rond. Uiteraard trajectcontrole op het ganse circuit, minstens 5 flitspalen per recht stuk en een doorgetrokken streep met verdrijvingsvlakken in elke bocht (ook met flitspaal uiteraard). Voor de zekerheid nog wat mobiele verkeersposten verdekt opgesteld in de duinen en U loopt lachend binnen. Want harder rijden dan 130 kilometer per uur mag nou eenmaal niet in ons land, Nederland.

PS: tip aan Christian Horner. Monteer een blauw zwaailicht op de Red Bull bolides, dan geldt het bovenstaande niet.

Hetkanverkeren | 28-03-19 | 09:08

Mensen die bejaarden van boven de 80 van de weg afrijden hou ik van.

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:07 | 4

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:18:
Dit is best wel een kutopmerking van me.
Niet zo bedoeld.

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:32

@HoerieHarry | 28-03-19 | 09:32:
Ik zie er de humor wel van in hoor.
Mensen boven de 80 een paars zwaailicht op het dak verplichten?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:36

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:36:
Absoluut. En ik heb nog veel meer suggesties....

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

En ondertussen knallen de snorscooters die max 25km/uur mogen met 40-45 km/uur over het fietspad.

JI-HAAT | 28-03-19 | 09:06 | 1

Trekkers zonder kenteken 50 of harder....
Dubbele banden aan beide kanten, dikke ploeg erachter en gassen maar!

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:17

Als iedereen het nu gewoon eens voor de Rechter laat komen en de IJK rapporten opvraagt met duidelijke verwijzing naar foto met controleerbaar nummer van het IJK certificaat en de datum waarop dat is afgegeven (moeten tenslotte ieder jaar gekeurd worden wettelijk vastgelegd).

Kost misschien wat meer maar je hebt er wel recht op i.v.m. bewijslast.

Uiteraard eerst de foto's en het rapport opvragen natuurlijk.

Alt | 28-03-19 | 09:06 | 3

U heeft het over een Wob-verzoek denk ik.

Callkoen | 28-03-19 | 09:12

140 op een 130 weg is geen reedt aan.
80 door de bebouwde kom is veel spannender.
Nooit een flitser gezien.

Ruimedenker | 28-03-19 | 09:06 | 1

80? Overal 130! Vooral bij wegen met drempels.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:16

Microboete = klimaatboete.

Dr_antonickx | 28-03-19 | 09:05

Snelheid bij 130 km/u limiet
Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.

www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhav...

Dus je wordt geflitst op 136 km, je teller staat dan minimaal op 140 km, dus eigen schuld, niet zeuren.

Zwizalletju | 28-03-19 | 09:01 | 3

Meetcorrectie dus. Het kan ook betekenen dat ik met 131 rijdt, en dat flitsding 136km per uur registreert, vanwege de meetafwijking van 3%.
Zowel in het voordeel, als het nadeel kan die meetafwijking zijn.

Wim Venijn | 28-03-19 | 09:04

@Wim Venijn | 28-03-19 | 09:04: Hij wordt in het voordeel vd automobilist uitgelegd, dus naar beneden gecorrigeerd want kan ook 141 km zijn , kennelijk. Overigens is 3% van 136 km maar 4.08 km en niet 5 km zoals het OM op die pagina beweert.

Zwizalletju | 28-03-19 | 09:16

@Zwizalletju | 28-03-19 | 09:16:
Dat flitsding registreert 136km/u met een foutmarge van 3%.
En dat zit in de range van 131km/u tot 140 km/u.
Dus ik kan inderdaad te hard rijden, 10 km/u of 1km/u te hard.
Wel onnauwkeurig die krengen.

Wim Venijn | 28-03-19 | 09:32

Knijp'm leeg die Nederlander geld zat en zegt nooit iets... Micro boetes in je Nano reet

ZwarteRiek | 28-03-19 | 09:00

Het gaat echt niet om de veiligheid, dat interesseert ze niet (veel). Dit soort boetes zijn verkapte belastingheffingen, mijn devies is: geef de roverheid de middelvinger door ervoor te zorgen dat je niet genaaid kunt worden door standaard de snelheid op je tellen aan te houden. Het brandstofverbruik neemt overigens onevenredig toe, iets waar Rutte natuurlijk super blij mee is want op iedere liter brandstof zit €1,10,- belasting!

JI-HAAT | 28-03-19 | 09:00 | 4

@JI-HAAT | 28-03-19 | 09:02:
Zijn wel leuk bezig met sommetjes,maar met 130 /140 op de autobaan is me verbruik toch echt stukken lagen als in de stad met die miljoen miljard stoplichten.

Roger-Rabbit | 28-03-19 | 09:16

@Roger-Rabbit | 28-03-19 | 09:16:
'me verbruik'?
'lagen als'?

Uw rijgedrag is vergelijkbaar met uw kennis van correct Nederlands?

EefjeWentelteefje | 28-03-19 | 09:34
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs als passagier bij een goede chauffeur vind ik 130 op de drukke Nederlandse snelwegen al te hard. Auto's die continu van baan switchen, de gekken die in één keer drie banen willen opschuiven of rechts inhalen als jij de maximum snelheid rijdt, de bumperklevers. Met elke 10 km erbij wordt je remweg een stukje langer en je reactietijd een stukje korter. Dit strookt niet met mijn plan om ooit afscheid te nemen van deze wereld in mijn eigen setting, met een fles Ketel 1 en een potje pillen.

MickeyGouda | 28-03-19 | 08:57 | 9

Pot pillen en fles Ketel 1. Een recept voor mislukking maar met blijvende orgaanschade.

Rest In Privacy | 28-03-19 | 09:15

Dramaqueen.

Superior Bastard | 28-03-19 | 09:17

Mickey, te hard is relatief.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

HoerieHarry | 28-03-19 | 09:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan iemand uitleggen waarom 130 veilig is maar 131 opeens de snelheid des doods is die bestraft moet worden? Dit is niet te onderbouwen. Er hoort een marge van minimaal 15 a 20 km/h te zijn.

Max Headroom | 28-03-19 | 08:56 | 2

Waarop baseer je die 15/20 dan?

teevee | 28-03-19 | 09:01
-weggejorist-
JI-HAAT | 28-03-19 | 09:15

Ok in de toekomst, komt er een digitale tachometer in Uw auto die bij overschrijding van de snelheid, auto-incasso van Uw bankrekening doet, via de sateliet en bij drie boetes krijgt U de vierde boete gratis. Kunnen die honderden flitsambtenaren zinnig werk gaan doen.

Rivpim | 28-03-19 | 08:56 | 2

In de toekomst zit er een begrenzer op je auto. Dan kunnen we elkaar allemaal met 1 km/u verschil proberen in te halen. Een beetje zoals vrachtauto's nu.

teevee | 28-03-19 | 09:02

@teevee | 28-03-19 | 09:02:

Handig een begrenzer. Zal er wel iets weer in prijs gaan stijgen, want wel veel inkomsten die boetes zag ik.

Jan, Leiden | 28-03-19 | 10:39

Flitsen ze ook vrachtwagens die 100 rijden op een snelweg waar personenauto's 120/130 mogen?
Of kunnen de flits apparaten dat niet?
Vrachtwagens mogen volgens mij maar 80.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 08:55

Lekker 100 waar je 130 mag en iedereen moet je inhalen, terwijl je zelf heerlijk relaxed een beetje kan toeren ben 20 min later op mijn werk dan iemand die 130 rijdt en als ze er naar vragen dan zeg ik dat de verkeersdrukte mij ophield

Kappie62 | 28-03-19 | 08:53 | 1

Kom je dan niet iedere keer klem te zitten achter een vrachtwagen?
Of knal je hem er dan gewoon lekker voor?

Rest In Privacy | 28-03-19 | 08:56

Linkse milieupartijen willen het rekeningrijden in Nederland gaan invoeren.
Dit hoeft niet, want dat is al ingevoerd.

sociaal_econoom | 28-03-19 | 08:53

Hoe zit het dan met die marge ivm de teller afwijking.
Telt dat ineens niet meer.
Een expert? Iemand?

Ray69 | 28-03-19 | 08:52 | 1

Nee Pritt.. je rijdt dan 6km/u te hard;

Bij snelheden boven de 100 km/u geldt 3 procent meetcorrectie.
Om een boete voor 1km te hard te krijgen moet je 136km/u rijden op een 130-weg (136km/u - 5% = 131km/u).
Op de snelheidsmeter in de gemiddelde auto zit je dan al ruim op 140.

Er is helemaal niets aan de hand. Net als met het vorige topic.

frickY | 28-03-19 | 08:51 | 4

Doet Pritt wel vaker. Hij mag er natuurlijk wel vanuit gaan dat zijn hoogopgeleide kritische lezers zelf ook even verder kijken.

Superior Bastard | 28-03-19 | 08:55

Lekker vrij vandaag jongens?

Loodje | 28-03-19 | 09:01

Dacht al zoiets te hebben gehoord, met correctie. Afgezien daarvan, het heet maximumsnelheid, kun je er ook onder zitten.

Jan, Leiden | 28-03-19 | 09:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb nooit een boete. Daar heb ik een sport van gemaakt sinds Rutte1 de boetes exorbitant heeft verhoogd . Mijn excuses aan mensen die met 150 komen aanwaaien terwijl ik net een vrachtwagen inhaal. U moet even afremmen. Heel vervelend. Dank voor uw begrip.

Rest In Privacy | 28-03-19 | 08:50 | 5

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 08:59:
Als ik inhaal doe ik dat met de max. toegestane snelheid. Bumperklevers zijn heel vervelend en gevaarlijk, maar ga op snelweg geen ergernissen uitvechten.

Rest In Privacy | 28-03-19 | 09:05

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 08:59: Juist: schandelijk dat er nog mensen in Nederland zijn die voor een ander moeten afremmen.

teevee | 28-03-19 | 09:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja.. Autorijden in Nederland. Mooie dure bak kopen en dan gezellig met zijn allen 100 KM per uur rijden, File rijden of geflitst worden.

GMarty | 28-03-19 | 08:50

1. Correctie op de snelheid 1km te hard is dus eigenlijk 6 km. te hard
www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhav...
2. 1 km. te hard is niet de grootste categorie
3. Als je het niet kunt of wilt betalen moet je niet te hard rijden.
Tendentieus stukje weer Pritt.

Superior Bastard | 28-03-19 | 08:50 | 4

Zowaar eensch, je kunt het dus wel.

Indoneesje | 28-03-19 | 09:00

@dz5b604 | 28-03-19 | 08:55:
ik weet niet wat jullie voor gammele Renaultellers in de auto hebben, maar als mijn teller 138 km/u aangeeft; is dat 134 op de GPS.

PisFinger | 28-03-19 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Bij de formatie en regeerakkoord gaf Rutte aan dat kleine overtredingen in prijs omlaag zouden gaan.

horsteknots | 28-03-19 | 08:49 | 2

Wat??!!
Heeft Rutte gelogen???
Nou is mijn laatste restje vertrouwen in deze wereld ook nog verdwenen.

J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:09

Even wat feiten op een rij.
Als je 130 op je teller doet, rij je meestal 123/125 echte km/u.
Bij 131 km/u gecorrigeerd staat je teller al op bijna 140. Daarnaast zijn 130km/u wegen meestal traject controles. Dus heb je het traject je teller op bijna 140 laten staan.
Nu weer over naar de zwakzinnige comments.

Hiesjes | 28-03-19 | 08:48 | 3

Er moet een digitale tachometer in met bij aankoop een akoord voor automatische boeteafschrijving, die via wifi gelijk Uw boete afschrijft en niet meer langs AF voor 200 gulden, o zo.

Rivpim | 28-03-19 | 08:51

Hahaha.
Meestal trajectcontrole. Onzin. Hier en daar is trajectcontrole.
U ziet nooit flitsers staan?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:01

Dus als ik vrolijk tuf in mijn auto, en ik rij 'geijkte', 131 km/u, en dat flitsding heeft afwijking van 3%, en kan dus 136km/u registeren.
Dat flitsding is niet de waarheid hoor. Hij registreert met een foutmarge van 3%.

Wim Venijn | 28-03-19 | 09:13

De meetcorrectie gaat er van af. Maar dat is dus een afwijking van 3%. In uw voor- of nadeel.
Dus een boete bij 1km te hard, kan dus betekenen dat je daadwerkelijk 131km hebt gereden.
Waarom iedereen de afwijking in het voordeel noemt, snappen het niet.

Wim Venijn | 28-03-19 | 08:48 | 5

@paartjehop | 28-03-19 | 09:02:
Niet dus, apparatuur kan nog steeds teveel aangeven mede door een foute opstelling door de BOA.

2voor12 | 28-03-19 | 09:14

@paartjehop | 28-03-19 | 09:02:
Als dat flitsding 136km/u registreert, met een foutmarge van 3%, zit dat in de range van 131-140km/u.
Alles heeft een foutmarge bij het meten. 136km/u is niet de waarheid.
Dus om zeker van te zijn, halen ze die foutmarge ervan af. 131km/u dus. Maar je kan het kan dus net zogoed 140 zijn geweest. Klopt.

Wim Venijn | 28-03-19 | 09:38

@Wim Venijn | 28-03-19 | 09:38: als dat ding 136km/u registreerd is het tegenwoordig 99% zeker dat je ool 136km/u reed, correctie is niks meer een een oogje dichtknijpen voor net die 1-5km te hard dat per ongeluk kan zijn. De enige afwijking zit in je snelheidsmeter zelf die een paar kilometer MEER aangeeft als werkelijk. Als je op een 130km weg een boete krijgt van 1km/u tr hard stond je teller dus gewoon rond de 140km/u en is het dus niet per ongeluk.

CleanUpTime | 28-03-19 | 17:55
▼ 2 antwoorden verborgen

noem mij een nazi maar te hard is te hard. En ja zelf ben ik ook geregeld de sjaak.

Schepvogel | 28-03-19 | 08:47 | 3

Die administratiekosten treffen de automobilisten die 1-3km/h te hard rijden relatief erg hard.

quazi | 28-03-19 | 08:51

Okay dit is al behandeld.
My bad.

Ray69 | 28-03-19 | 08:53

Nazi? FVD gestemd?

SlimmeBelg | 28-03-19 | 08:58

Ze snappen niet dat aan de ene kant er door onkunde geld uit laten vliegen, uwv faals ict, foutje bedankt, en het aan de andere kant de keel dichtknijpen van degene die foutloos moet betalen, uiteindelijk tot pek en veren leidt. Dat is al zolang geleden. Ik haal de hooivork vast van zolder

Kladderadatsch | 28-03-19 | 08:47 | 1

Ik zie het ook die kant uit gaan, maar ik denk dat het kritieke punt pas bereikt wordt als we het echt gaan voelen. Nederlanders zij niet zo makkelijk te motiveren.

ugur | 28-03-19 | 08:55

Voortaan dus maar 80 rijden, voor de zekerheid.
Kijken of ze dat leuk vinden.

frickY | 28-03-19 | 08:46

Eigenlijk zouden we uit protest, allemaal de auto een dag moeten laten staan! Dát zal de overheid leren!

Rudolph_Hesje | 28-03-19 | 08:45 | 1

Een dag staken ben ik ook voor en een boete bij 129.

Rivpim | 28-03-19 | 08:49

De volgende stap van de op geld beluste roverheid is: te hard lopen belasten. We mogen nu ook al niet te hard brommen, niet te hard fietsen, niet te hard lopen misschien ook in de nabije toekomst? Werkelijk, het goedkoopste is thuis blijven (ook goed voor CO 2 reductie) , niet bewegen, niet zuipen en niet kankerstickies roken, niet noiken want wereldbevolking begrenst houden, en dan stilletjes deaudt gaan.

ljcoster | 28-03-19 | 08:45 | 1

Ik lolde. +1

keestelpro | 28-03-19 | 09:24

Ga toch lekker fietsen.

JohnJames_001 | 28-03-19 | 08:45 | 2

Waarom krijgen wielrenners nooit een boete als ze sneller gaan dan 30 kmpu in een woonwijk?

Jos Tiebent | 28-03-19 | 08:52

Bekrompen gedachte om te denken dat iedereen maar op de fiets naar de arbeid kan.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:02

Ik stel al een boete voor bij 129km, waar je 130km mag.

Rivpim | 28-03-19 | 08:44 | 2

Dit krijg je na zoveel jaar die ettuR als mp.

Rivpim | 28-03-19 | 08:47

En ik zou meteen DNA laten afnemen!

J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:06

Het zal wel aan mij liggen, maar dit is al zo vanaf 2013 het geval. Snap de nieuwswaarde niet (ze mogen die marge best een stuk hoger zetten dat wel)

hoevenpe | 28-03-19 | 08:44

Minder Nederlanders zijn het afgelopen jaar slachtoffer geworden van criminaliteit, aldus het CBS en de cijfers van de Politie zelf. Dus gaan ze nu de echte criminaliteit aanpakken. Wel veilig verscholen in de berm natuurlijk want je weet maar nooit hoe die geharde misdadigers reageren.

Bennie Boos | 28-03-19 | 08:44

OT: asieleisers kapen turks schip dat ze terug naar Libië wilde brengen en mogen nu asiel aanvragen in Malta.

2voor12 | 28-03-19 | 08:43 | 1

Maar liefst 6 mijl uit de Libanese kust en toen gekaapt.
Maar bij de propaganda media zeggen ze nog even dat de Italiaan onderdeel van een extreem rechtse partij is.....

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:04

Ach met dat geld worden wel de agenten ingezet die de grote boeven van straat halen. Toch?

Rubberfetisj | 28-03-19 | 08:42

Je moet ook geen 140 rijden waar je 130 mag.
De snelheidsmeter van de auto is nog steeds niet geijkt.

steekmug | 28-03-19 | 08:42 | 2

Maar mijn GPS snelheidsmeter wel. Die is overigens onderdeel van Flitsmeister.

TheEgg | 28-03-19 | 08:49

@TheEgg | 28-03-19 | 08:49:
Mooi, dan zal jij dus nooit een niets krijgen. Of ben jij zo eentje die dan 133 op de gps gaat en dan jankt omdat je je zelf in de marge manouvreert

HA, BIER!1! | 28-03-19 | 09:44

Tja, waar die 11 miljard euro overschot vandaan komen nu ook deels getraceerd.

william7055 | 28-03-19 | 08:41 | 1

12.000.000 / 6 = 2.000.000 ivm 11.000.000.000 nee dat zal het niet zijn :)

ja-nee-misschien | 28-03-19 | 08:47

Even de argumenten "ja maar je reed 135 dus 131 is dan terecht" terzijde want dat is onzin en duidt op geen verstand van het systeem.

Het betreft hier een extra belastingmaatregel, justitie is een verlengstuk geworden van de belastingdienst en niets anders. Verder, als er zoveel boetes worden uitgedeeld, dan is er iets mis met de regelgeving en niet met het gedrag van bestuurders.

Ik heb begrepen dat er per dag iets van 25.000 boetes (9.000.000 per jaar) verstuurt. Boetes voor 1km te hard zijn gewoon een manier om extra te innen en niets anders.

RenHoek | 28-03-19 | 08:41 | 3

Dat is totaal geen onzin, die 3% meetcorrectie is met de huidige meettechnieken onzin. En dan vergeet je nog de correctie die standaard in alle auto's zit. Dus nee je reed geen 135 voor die 131 boete maar je zit gewoon boven de 140 op de teller wil je zo'n 131 boete krijgen.

dz5b604 | 28-03-19 | 08:56

25.000 boetes per dag, knap he.
Hoeveel aangiftes gingen er per jaar de prullenbak in?
Hoeveel mensen die aangifte willen doen worden gedemotiveerd weer naar huis gestuurd?
Hoe hoog of beter gezet hoe laag is het oplossingspercentage van die feiten die dan eindelijk wel in behandeling worden genomen?
De politie is je beste vriend, die pet past ons allemaal.

J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:05

@dz5b604 | 28-03-19 | 08:56: Ik zou de handleiding van de robot multiradar CT (Smartcamera III) er maar eens op naslaan voordat je weer wat onzin in deze burelen wenst te knallen.

RenHoek | 28-03-19 | 10:05

Zit de correctie van 1% met een minimum van drie kilometer er niet meer in dan? Dus als je een boete kreeg voor 101 dat je eigenlijk 104 reed?
Blijft belachelijk dat roven, maar ja....

Durkmans | 28-03-19 | 08:40 | 2

Ja, die zit er nog gewoon in. De correctie is overigens 3%.

mrfreeze | 28-03-19 | 08:45

Ondergrens voor het krijgen van een boete is 4km/u te hard na corrrctie, pas als u 104 reed na correctie volgt er een boete. Bij een 130km weg bestaat er geen ondergrens van 4km/u voordat u een boete krijgt, toch moet je dan 136km/u rijden volgens het meetinstrument (ongeveer 140 op de teller).
Mensen die dus janken om een boete voor 1km te hard moet juist blij zijn dat ze slechts een boete voor 1km/u te hard krijgen

CleanUpTime | 28-03-19 | 18:07

Mijn auto staat op naam van mijn buurman, hij is nooit thuis want hij woont in Turkije.

sociaal_econoom | 28-03-19 | 08:40 | 2

Met of zonder autkering?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:34

Totdat je eens een keer bij een fuik aan de kant wordt gezet. Dan is het feest snel over. Ben benieuwd hoe je buurman reageert als de auto in beslag wordt genomen.

RenHoek | 28-03-19 | 10:15

Wat een onzin verhaal. Er gaat toch nog correctie af plus dat er ook nog eens 10% afwijking op de teller zit. de teller staat dus zo'n beetje op 140 als je voor een paar km te hard gepakt wordt.
Dus niet jammeren dan.

Louigi | 28-03-19 | 08:39 | 3

Klopt, sommige auto's geven te weinig aan, dan rij je 137 en staat de kilometerteller op 130.... dat is link.

sociaal_econoom | 28-03-19 | 08:43

@sociaal_econoom | 28-03-19 | 08:43: Dan verdien je een extra bon, want het is wettelijk niet toegestaan dat je snelheidsmeter naar beneden afwijkt. Naar boven mag hij 4-10% afwijken, omdat de fabrikant rekening moet houden met bandenslijtage etc.

paartjehop | 28-03-19 | 09:08

De wettelijke correctie wordt nog steeds toegepast, hoor. Voor een gemeten snelheid van 131 krijg je nog steeds geen bekeuring.

mrfreeze | 28-03-19 | 08:39

Weten deze lui wel dat er zoiets als Flitsmeister bestaat?

Ommezwaai | 28-03-19 | 08:36

Op verjaardagen en feestjes is het altijd leuk om klagers die net een boete hebben gekregen te pesten. Of het nou een snelheids- of parkeer boete is. Altijd leuk om te vragen welk deel van de regel ze niet snapten. En mensen die met een telefoon achter het stuur gepakt worden, dat is helemaal een feest. Die kun je sarren tot ze gaan huilen. want best veel geld. Ah, zin in het weekend. Ex is jarig.

Ignatius J Reilly | 28-03-19 | 08:36 | 4

Jij zit na een half uurtje zeker alleen? En wordt eigenlijk ook niet meer zo vaak uitgenodigd voor feestjes?

Tapu | 28-03-19 | 08:50

@Tapu | 28-03-19 | 08:50:
Daarom gaat hij ook naar de verjaardag van zijn ex. Geen idee of hij is uitgenodigd.

J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:00

@J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:00: Ze wil net als anderen al jaren dat hij niet meer komt. Het was een kusje op de basisschool en hij ziet er meteen een hele relatie in.

RenHoek | 28-03-19 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje rare redenatie. Als je volgens Stift best 133 km/u mag rijden kunnen ze net zo goed de borden aanpassen...

Al krijg je dan over vijf jaar weer hetzelfde gejank over de arme mensen die een boete krijgen terwijl ze 136 km/u rijden.

Jodocus Pratensis | 28-03-19 | 08:36 | 4

@TheEgg | 28-03-19 | 08:46: Dus de maximum snelheid is 130, maar je mag 135... Aan u om de inconsistentie in voorgaande zin te vinden.

Jodocus Pratensis | 28-03-19 | 09:05

@Jodocus Pratensis | 28-03-19 | 09:05
Nee. Je mag 130. Maar je bestraft pas vanaf 135. Echt, zo moeilijk is het niet.

TheEgg | 28-03-19 | 09:12

@TheEgg | 28-03-19 | 09:12: Nee, moeilijk is het zeker niet. Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op, als je er even langer dan drie seconden over nadenkt.

Jodocus Pratensis | 28-03-19 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Microboetes? In Oosterburië mag je voor zo'n bedrag ongeveer door de geluidsbarrière knallen in je Opel Agila.

Die 11 miljard overschot moet uit de lengte of de breedte komen..

Knisperende_Tissue | 28-03-19 | 08:36 | 1

In Zweden betaal je voor 1 km te hard 140 euro. Betaal je ook als je geen winterbanden hebt trouwens.

paartjehop | 28-03-19 | 09:13

Ik rij altijd zo hard dat als de flipser van de pliepsie afgaat, ik zo ver weg ben dat mijn kenteken al niet meer leesbaar is. Ik verdom het om de op deze manier de staatskas te spekken en ik ben altijd op tijd!

Fuckinghell | 28-03-19 | 08:35 | 3

Ik ga gewoon 5 minuten eerder van huis. Geen stress. Zo'n hartaanval is ook niets waard.

Knisperende_Tissue | 28-03-19 | 08:37

EN een gevaar op de weg

Hiesjes | 28-03-19 | 08:44

@Knisperende_Tissue | 28-03-19 | 08:37:
Waarom maar 5 minuten? Heen en terug 10 minuten. 5 dagen in de week (forens) is toch weer bijna een uur kwijt. Een uur waarin je toch veel belangrijker dingen kan doen. Zoals in de rij staan bij de supermarkt ofzo. Of voor het hek wachten om de koters uit school te halen. Of 5 minuten langer werken.....
Nee hop, gassen! ;)

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:33

Reden ze maar eens 130. Ik zit altijd achter kneusjes die niet harder dan 110 durven.

Rest In Privacy | 28-03-19 | 08:34 | 4

Inhalen misschien n idee?

Brabantse Leeuw | 28-03-19 | 08:39

Hoe denk je dat het komt?

RenHoek | 28-03-19 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die nu nog boetes rijdt op de A2 komt uit een ei. Onbegrijpelijk dat daar nog boetes worden geschreven. Als je de overheid pijn wilt doen moet je je aan de snelheid houden.

Plaktong | 28-03-19 | 08:33

Het is bijna 1 april dames en heren!

R.j.deVries | 28-03-19 | 08:33 | 1

Ik heb in Nederland tegenwoordig 365 dagen per jaar een 1 april gevoel.

keestelpro | 28-03-19 | 08:45

Iedere keer in bezwaar en beroep gaan. Gewoon het systeem overbelasten.

RenHoek | 28-03-19 | 08:33

Daarom rijd ik ook 100 waar je 130 mag. Je het maar nooit.

FrankVeer | 28-03-19 | 08:33 | 4

@keestelpro | 28-03-19 | 09:17: Ja hoor. Ik begeef mij hooguit even op de linkerbaan om vrachtwagens in te halen (met gepaste snelheid), als ik daarbij het overige verkeer niet (overmatig) hinder.

FrankVeer | 28-03-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Nog leuker is de A12 met een variabele snelheid van 100-120-130. Als je dan keurig op zondagochtend op een lege snelweg om 06:45 uur 130 rijdt op de cruise, maar niet opmerkt dat de altijd gesloten spitsstrook wel open is en er dan maar met een max. snelheid van 100 gereden mag worden. 300 Euro boete voor mijn Duitse collega's die nog steeds niet begrijpen wat ze verkeerd hebben gedaan en waarom die boete zo krankzinnig hoog is.

Nathal | 28-03-19 | 08:33 | 1

Verkeersveiligheid hè. Milchkuh?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:07

Terwijl wij ons op een met 1600 km per uur ronddraaiende planeet bevinden die weer met 100000 km per uur rond de zon draait etc.etc. Alles is zo relatief...

devil13 | 28-03-19 | 08:32 | 1

/cohen modus = 1
Als Baudet aan de macht komt worden die getallen er bij opgeteld net als in de jaren 30. /cohen modus = 0

keestelpro | 28-03-19 | 08:43

Waar vallen de meeste verkeersdoden? Op de snelweg, waar iedereen dezelfde kant op rijdt (muv een verdwaalde bejaarde), of binnen de bebouwde kom of 80 km wegen? Juist. Daar gaat het ze niet om. Puur om de poet. En prima, af en toe tik ik een bekeuring af, maar kan tenminste dan nog wel af en toe het gas indrukken, zonder me druk te maken.

BonanzaNLD | 28-03-19 | 08:32 | 4

En in 30 km zones of op 50 km wegen wordt praktisch nooit gecontroleerd...

Ommezwaai | 28-03-19 | 08:33

@Brentjeee | 28-03-19 | 08:33
En op de motor "plezierbelasting". Dat past bovendien beter bij het beeld dat ik van onze overheid heb.

TheEgg | 28-03-19 | 08:43

@TheEgg | 28-03-19 | 08:43: Plezierbelasting. Dat is het ja, zo ga ik het voortaan ook noemen. Overigens, als iemand die paar euro plezierbelasting niet kan missen, rijd je waarschijnlijk al in een auto die de 130 niet kan aantikken.

BonanzaNLD | 28-03-19 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ergens wel begrijpelijk als je bedenkt wat het bijvoorbeeld kost om Folkert te beveiligen, de koninklijke familie te betalen en tienduizenden Polen in eigen land van solide WW te voorzien.

vluggehenkie | 28-03-19 | 08:32 | 4

@Beste_Landgenoten | 28-03-19 | 08:54:
Greet ?
Wederom appels en peren. Folkert is geen politiek gekozen persoon maar een veroordeelde moordenaar. Eerst nadenken voor reageren?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:10

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:10:
BL denkt niet echt maar framed vooral.
Is dat nieuws voor u?

J-van-de-Bontekoe | 28-03-19 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland reed dus al massaal 130 aan de verschuiving van 4-5 naar 1 te hard te zien.

jip_86 | 28-03-19 | 08:32

Ja en waar trek je dan de grens?

Brentjeee | 28-03-19 | 08:32 | 2

Waarom maximaal dit gedrag corrigeren en ander gedrag on bestraft laten? Of is justitie gewoon een verlengstuk van de belastingdienst geworden.

RenHoek | 28-03-19 | 08:35

Bij verkeersveiligheid in het gedrang? Is dat misschien een grens? Want je kan je ook keurig aan de snelheid houden maar wel bijzonder idioot rijden.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:11

We kregen er allemaal een paar centen bij en zo halen ze die paar centen weer terug!! Slim he.

vanrechteren | 28-03-19 | 08:31

Leuk, inhalen met 130,4999 km/h

geenspam | 28-03-19 | 08:31 | 2

Ik stel voor de zekerheid mijn cruisecontrol altijd af op 129,9999999999999.
Als u mij wilt inhalen doet u daar dan waarschijnlijk 5,391204342 seconde over.

keestelpro | 28-03-19 | 08:39

Hoe lang is jouw auto, en hoe lang de auto van degene die jou inhaalt?

Jos Tiebent | 28-03-19 | 08:47

Omdat te voorkomen, blijf ik altijd onder de 50km/u.

Rudolph_Hesje | 28-03-19 | 08:28 | 1

Op de stint?

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:11

Het is 131 NA meetcorrectie. Dan rij je dus 135.

WillemWordtWakker | 28-03-19 | 08:28 | 7

@Speter | 28-03-19 | 08:34:
Nee hoor de meet-onnauwkerigheid is heel veel lager dan de correctie, om er maar 99,99% zeker van te zijn dat niemand onterecht een boete krijgt. Die correctie is geloof ik 3 km/h. Dan heb je nog je teller die 8-10 km/h te snel aangeeft, dus op de teller moet je minstens 140 rijden voor een boete bij 130 max.

Beste_Landgenoten | 28-03-19 | 08:57

@Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:28:
Dat maakt niks uit.
En nee, nog maar 1 jaar oud.
je kunt het gemakkelijk checken met je GPS speed

Beste_Landgenoten | 28-03-19 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen

En Jesse zag dat het goed was.

funkyd | 28-03-19 | 08:28 | 1

Ja weer een linkse maatregel uitgevoerd door, op papier, het meest rechtse kabinet ooit.

keestelpro | 28-03-19 | 08:31

Die onzin weer. Je hebt al een correctie gekregen, dus eigenlijk reed je harder. Je snelheidsmeter geeft meestal ook meer aan dan dat je werkelijk rijdt. Dus met 1 km/u overschrijding op de bon heb je gewoon bewust te hard gereden.

AllesOpSmaakMetKaas | 28-03-19 | 08:28 | 10

@paartjehop | 28-03-19 | 09:17:
Hangt er ook vanaf waar de apparatuur wordt neergezet. Soms staan die dingen op de vluchtstrook, soms meters in de berm.

Is dit nog nieuws? | 28-03-19 | 09:27

@AllesOpSmaakMetKaas | 28-03-19 | 08:53: Onzin, de snelheidsmeter wordt met de jaren minder exact daarbij heb je bandenslijtage etc er nog bij. En dat vind ik niet, dat vind de rechter ook. Ik heb met succes bezwaar ingediend tegen vermeende snelheidsovertredingen die met de boordsnelheidsmeter van een politieauto's waren vastgesteld, dit omdat de slijtage van de banden door de politie zelf niet was bijgehouden.

RenHoek | 28-03-19 | 10:09

Je hebt dan helemaal niet te hard gereden maar je niet aan de limiet gehouden die door onze roverheid is verordonneerd. Ik ben zelf heel goed in staat te bepalen hoe hard ik kan rijden gegeven de omstandigheden.

Elessir | 28-03-19 | 11:07
▼ 7 antwoorden verborgen

De overheid heeft bij de 130km/h limiet de foutmarge van het meetapparaat naar beneden bijgesteld.
Dat is klinkklare onzin. Die marge moet volgens een "normale verdeling" lopen, (iets wiskundigs), en niet via de mening van de overheid.

Nuchternederland | 28-03-19 | 08:27 | 1

Bij lagere snelheden geldt gewoon een grotere marge. Toen de 130 als max. werd ingesteld zei de toenmalig minister van verkeer al dat bij 130 een zero tolerance zou worden gehanteerd. Dat wordt nu gehandhaafd.

artie | 28-03-19 | 09:28

Alles voor de verkeersveiligheid... HAhaha! Natuurlijk niet! Alles voor de staatskas!!!!

K. Letskoek | 28-03-19 | 08:27

Nederland rijdt niet meer. Nederland cruise-controlt. Vroeger werd je nog wel eens met 250 km/h ingehaald door een sportieve droomauto maar de snel- en B wegen lijken meer op trainrails. Iedereen braaf achter elkaar in de loonslavenpolonaise. Ik voel me geen chauffeur meer maar een machinist.

keestelpro | 28-03-19 | 08:26 | 9

Klein houden dat is de achterliggende gedachte van de overheids maffia.

Hein7261 | 28-03-19 | 09:27

1 april!

metpet | 28-03-19 | 12:29
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken