BlokkeerFries van huis gehaald voor DNA-afname
Punker Sander (Dwarsbongeltsje) nu voor eeuwig in databank
Bonk. Bonk. Bonk. Aufmachen. Mitkommen. Welkom in Nederland 2019, waar de burgerij geïntimideerd wordt door de overheid. Omdat je de kindertjes van Dokkum hebt beschermd tegen randstedelijk reltuig dat een kinderfeest kwam verstieren. Sander heeft het lang volgehouden, nog even ondergedoken gezeten cq uitgeweken naar Duitsland(!). Maar nu hebben ze hem. Terwijl Geert Wilders op televee het op stond te nemen voor de BlokkeerFriezen (tv-fragment na de break) gaf een of andere machtswellusteling bij het OM NoordNederland vanavond de opdracht om Sander vanavond al op te halen ipv morgenochtend. As we speak zit er nu een enge man in een witte jas met een wattenstaafje in de wang van deze dappere BlokkeerFries.
Ga je schamen, Nederlandje
Sander en de vrouw, in betere tijden
Social
Reaguursels
InloggenAls al maar es de helf zo gedreven zouden zijn als het ging om criminele asielzoekers, ISers, illegale migranten, agressieve krakers e. d....
Pure indoctrinatie en een pure machts-oplegging van het OM is dit.
Het OM is twee keer de neus gewassen, door burgers die de BlokkeerFriezen duidelijk steunen.
Het OM is min of meer in zijn hemd gezet, omdat boetes opleggen geen zin heeft.
IS strijders die terug naar NL willen, halen ze terug en die worden nog gepamperd ook.
Een beetje BlokkeerFries word als zware criminelen behandeld.
Maar goed, het OM is de neus gewassen door de Nederlandse burger.
Vieze punker.
Zoveelste domme actie van het OM.
En maar wrijven in die vlek, stelletje stumperds.
Waarom moet er DNA worden afgenomen? Wordt de man dan van andere zaken verdacht? Of gaat het hier puur om het intimideren en treiteren van iemand die de heilige linksmens heeft dwars gezeten...
Iedereen die door een rechter een straf krijgt oplegt zal automatisch een oproep krijgen om dna af te staan.... Zelf enkele jaren geleden veroordeeld vanwege illegaal vuurwerk en de straf was nog niet uit gesproken of de oproep om dna af te staan lag al op de mat....
Zijn die Turkse vlaggenzwendelaars op de Erasmusbrug ooit opgepakt of van hun bed gelicht??
Vandaag zaten ze bij de as-soenah moskee buiten te bidden en de straat te bezetten, maar ja, een pop met tekst is veel erger.
Ik heb zo het vermoeden, dat de heren bang zijn voor " het volk ". En dit als signaal, waarschuwing afgeven richting ons, zo van blijf binnen de lijntjes. Ik begrijp de strategie, maar ik denk toch dat dit het begin is van de geest die uit de fles gaat komen.
Ik hoorde mijn douchekraan vanochtend fluisteren dat Soros er waarschijnlijk achter zit.
Ik beoordeel de stelling van Greet als waar.
Eng land is het toch geworden. Het antwoord van politiek en justitie op de gele hesjes ? Bruine Hess-jes.
Goedver!!!
Kennelijk werd en wordt er in Groningen en Drente niet zo erg op Zwarte Piet gevit. Het is meer iets van het westen, de Randstad.Daar zag je gewoon zwarte Pieten.
Friezen zijn ook mensen uit het " Hoge Noorden". Waar waren de Groningers en de Drenten?
Justitie heeft het recht in eigen hand genomen.
Ieder normaal mens weet dat hier buitenproportioneel gehandeld wordt.
Rutte maakt van NL een bedrijf. Bedrijven zijn te koop.
".... gaf een of andere machtswellusteling bij het OM NoordNederland vanavond de opdracht..."
Moet je wel even binnen de context zien, wij hebben hier geen plofkrakers, bejaardenbeukers, potenrammers, scootermocro's (oh wacht, dat is de vorige drie samengevat), islamitische terreurscholen, IS splinter cellen, etc etc.
Een Fries die de A7 blokkeert met zijn Opel Astra is het spannendste wat we hier meemaken. Dus vind je het gek als het OM hier dan een keertje de mouwen opstroopt.
Ja.
Gisteren tijdens het debat vernomen dat een politie-agent na iedere aanhouding een formulier moet invullen waarin hij/zij verklaart niét etnisch geprofileerd te hebben!
Toen ik 17 was, ben ik beschuldigd voor betrokkenheid bij een vechtpartij. Ik had daar verder niks mee te maken en was op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, maar heb daar toch 5 dagen voor in voorarrest gezeten. Later ook door de rechtbank vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Achteraf bleek een jong meisje door de recherche onder druk te zijn gezet waardoor zij random namen begon te noemen van personen die ook geschopt/geslagen zouden hebben. Daardoor zijn er drie personen van hun bed gelicht die er verder niks mee te maken hadden, maar wel toevallig enkele meters verwijderd waren van die vechtpartij.
Daardoor is er van mij ook DNA opgeslagen in de DNA databank en tot op de dag van vandaag schijt ik in mijn broek dat mijn DNA een keer ergens opduikt terwijl ik er niks mee te maken heb. Wat een fantastisch land.
Heftig ja; Als iemand je haar of tuf ergens plaatst... dan ben je zuur.
Twee toevoegingen: 1. ik ben voor meer camera’s: extra bewijs hoe het wel ging/waar je was. 2. Heb wel eens een nacht vastgezeten omdat iemand naar me wees maar geen aangifte deed. Het is zo frustrerend dat onschuldig vastzitten/jouw dna opslag blijkbaar legaal.
De tijd is rijp voor een omgekeerde mars door de instituten.
Samen met een regeringswissel broodnodig omdat het ambtenarenapparaat alle goedbedoelde acties zal proberen vast te laten lopen in een drijfzand van sabotage.
Uitstel creëren, nepnieuws, cijfers verdraaien, liegen, menskracht verspillen, traineren en vol inzetten op onbelangrijke wissewasjes.
Heeft ú al een geel hesje?
Het enige waar benauwd voor zijn is een stagnerende economie. Eenvoudig lijkt me.
@CalamityJane | 08-03-19 | 14:47:
Correct, dat is de zwakke plek en daarom willen ze ook de primaire voorzieningen privatiseren: de company shop, verplichte winkelnering. Maar veel andere zaken kun je gewoon besluiten niet te kopen, of bij niet-globalisten op de markt bv
Als er nog wat Blokkeerfriezen willen onderduiken, ik heb nog wel een boekenkast waar ze achter kunnen.
Slecht getimede actie, zo vlak voor de verkiezingen. Hopelijk zal dit de FvD en de PVV in de kaart spelen!
Misschien wel juist bewust als teken dat de gevestigde orde het licht heeft gezien en de hand in eigen boezem heeft gestoken?
@DankeSchon | 08-03-19 | 09:22:
Dat meent u toch niet?
www.telegraaf.nl/nieuws/3258936/topma...
De gevestigde orde gaat gewoon door.
In en in triest.
@F. Jacobse | 08-03-19 | 09:53:
Sarcasme, mijn waarde, sarcasme...
Word een beetje moe van het argument dat er altijd ergere criminelen zijn of dat er nog veroordeelden rondlopen. Alsof je door rood mag rijden als verderop een overval is gepleegd. De wet is de wet, en een straf is een straf. Hoe moeilijjk is het.
En ja, inderdaad, misschien heeft het OM hier sneller werk van gemaakt dan andere zaken, misschien wel omdat er een urgent probleem was met de kans op ontsproring van het zwarte-piet geruzie. De staat heeft een lijn getrokken: Geen eigenrichting, wij als staat bepalen wat hier wel en niet mag. Recht op demonstratie is een groot goed, dat bescherming verdient. Punt.
De straffen waren licht, het vergrijp had zwaarder bestraft kunnen worden of lichter, daar valt over te twisten, maar het gejammer over de staat, de Gestapo en de Nazi's was weer luid te horen. Overdreven onzin.
Leuk geprobeerd. Ook voor jou mijn (eerder geplaatste) reactie:
De Blokkeerfriezen worden wel nagejaagd, maar hoe zit het dan eigenlijk met de “Noord-Afrikaanse” demonstratieverhinderaars in Utrecht? En die anderen? Nooit meer wat van gehoord namelijk. En DNA afstaan om een snelweg te blokkeren? Ook daar waren “Noord-Afrikaanse” jongens betrokken. Eveneens, nooit meer wat van gehoord.
Goed dat de overheid wil laten zien dat ze de baas zijn, maar trek dan wel 1 lijn. Of denk jij werkelijk dat er nu jurisprudentie is?
Jenny Douwes kreeg 240 uur werkstraf voor opruiing, ze was niet eens aanwezig bij de blokkade. Man ga toch gauw weg als je dat een lichte straf durft te noemen.
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie...
Ja typisch zo'n voorbeeld. Bijkomende zaak was expres afsluiten van een snelweg. Daar wordt kennelijk extra aan getild. En nee, 240 uur schoffelen is en blijft een lichte straf. Jij vindt van niet omdat jij sympathie hebt voor Douwes, maar zo werkt de wet niet. Die kijkt niet naar wie aardig is, of blond, of vrouw, of Fries. En je kunt ook opruien terwijl je niet aanwezig bent.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:29:
En voor het gemak reageer je maar niet op mijn reactie? Kom dan eens met steekhoudende argumenten!
De wet is de wet, of je moet een verkrachtende Afgaan zijn, dan krijg je in Nederland een lichtere straf van de rechter omdat zo’n figuur anders uitgezet zal worden.... De wet is dus NIET de wet, dat blijkt wel, maar dan horen we jou niet, ik kijk er niet van op.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:29:
De wet niet, de mensen die de wet toepassen wel. Je kent ze wel, die mensen die net zo vrolijk een lagere straf geven voor verkrachting. Dat zijn dus de mensen die jij verdedigd. Je bent geen haar beter.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:29:
Als u 240 uur een lichte straf vindt dan wordt het doodrijden van drie leden van een familie wel een lachertje in mijn ogen.
Bijna, ik zeg bijna, wordt het oplossen van het KOZP probleem aantrekkelijk.
@F. Jacobse | 08-03-19 | 09:57:
Stop maar. @Beste_Landgenoten is het type dat selectief reageert. Typisch dus!
@DankeSchon | 08-03-19 | 10:01:
Je kunt een boom opzetten over de lage straffen voor dergelijke zaken. Ik denk dat iedereen snapt dat 240 uur voor doodrijden en/of verkrachting een absurd lage straf is.
@RussR | 08-03-19 | 10:28:
"Geen eigen inrichting terwijl de vrouwen niet meer over straat durven en dan pakken ze de blanken."
Tsja, dit bedoel ik nou.
Gaat het toch om blank versus zwart?
Me dunkt dat het velen daarom gaat.
Alle fraaie woorden over "kinderen beschermen" ten spijt.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 10:25:
Zoals je zelf zegt: de wet is de wet. Draai het daarom eens om: 240 uur opleggen voor iets wat totaal NIET te vergelijken is met hetgeen jij nu noemt. Kennelijk is dat de strafmaat voor ernstige vergrijpen. Niemand kan ontkennen dat de opgelegde straf en gevolgen voor de Blokkeerfriezen dan ook totaal over de top zijn. Voor welke “kant” je ook bent. En dat noem jij dus “gejammer” en “overdreven onzin”. Vrouwe Justitia heeft niet voor niks een blinddoek, maar het heeft alle schijn dat ze er nu stiekem onder door heeft gepiept.
@DankeSchon | 08-03-19 | 11:41:
240 uur DV is geen normale strafmaat voor doodrijden of verkrachting, dat zijn rare uitzonderingen. Kijk je naar gemiddelden voor die zaken dan is 240 uur DV niet heel erg zwaar. Een snelwegblokkade is niet zomaar verboden, het is gevaarlijk, je hebt de kans dat automobilisten onverwachte dingen gaan doen, dat er mensen op de weg lopend worden geraakt enzovoort. En dat was niet de enige reden. Overigens kregen de meeste BFs minder straf dan dat.
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie...
"Wat mij betreft gaat er een knokploeg naar die kopz figuren om ze eens wind uit de zeilen te nemen, "
Kijk je ondergraaft meteen al je eigen beweringen. Met dergelijke geweldsfantasieen verbaast het mij niet als jij ook andere minder fraaie karaktereigeschappen hebt. Zoals een racistische bijvoorbeeld.
En dan beweren dat mensen zoals ik dit land slopen.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 11:57:
Over die 240 uur zijn we het eens. Dat maakt het dan toch extra bijzonder dat dit ook voor de Blokkeerfriezen gold?
En waarom dan eigenlijk niet voor andere snelwegblokkeerders? Zoals bijv. deze: www.telegraaf.nl/nieuws/2667991/bruil...
Erg curieus, nietwaar? Temeer omdat er beelden van zijn.
Want zoals je zelf zegt is een snelwegblokkade “gevaarlijk, je hebt de kans dat automobilisten onverwachte dingen gaan doen, dat er mensen op de weg lopend worden geraakt enzovoort.”
@DankeSchon | 08-03-19 | 12:14:
KLopt. Dat mag ook bestraft.
Verschillen zijn er ook: Dat ging om een feestje, had niet als doel anderen te dwarsbomen in hun vrijheden en er was geen ander doel dan een feestje houden. Dat verschil in intentie weegt ook mee, denk ik.
DNA mogen ze hebben.Ik spoel het dagelijks door de toilet.Als corrupte ambtenaren DNA moeten afstaan zijn de servers overbelast .Beginnende in den haag aan de top met een eraan gekoppelde IQ test.
Machthebbers zijn altijd het bangst voor de gewone burger, omdat die zorgen voor de belastinginkomsten. Daarom moeten ze geïntimideerd worden. Hoe banger de gevestigde orde, hoe gemener en doortrapter en uiteindelijk hoe gewelddadiger de maatregelen. In laatste instantie worden de acties onrechtmatig. Nu al wordt er een hellend vlak betreden qua proportionaliteit.
In mijn ogen wordt het ook steeds onwaarschijnlijker dat de werkvloer bij de politie achter hun korpsleiding blijft staan bij dit soort acties. Die bestaat voor een groot deel uit zetbaasjes uit de banencarroussel, die midden in bed liggen bij hun Haagse opdrachtgevers.
Je veegt van alles op 1 hoop. Dit was een losstaande zaak. Een snelweg is bezet, een demonstratie verhinderd, er is gevaar geweest voor ongevallen. Dat is bestraft. Typisch Calimero om direct de slachtofferkaart te trekken.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:13:
“Typisch Calimero om direct de slachtofferkaart te trekken.” Leuke woordspeling. Dat gebeurd inderdaad vaker...
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie...
Dat klopt, ook anderen hebben daar een handje van. Er is altijd wel iemand die zich persoonlijk gekwetst voelt. Maar de BF doen er niet voor onder. Volgens henzelf waren zij vol nobele bedoelingen. Dat zal allemaal best.
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie... Waarom zou ik de overheid vertrouwen? Weten wij wat ze met dat dna kunnen uitspoken. Het zou zo maar eens goed van pas kunnen komen in een andere onverkwikkelijk zaak. U en ik en velen met ons kunnen slechts geloven en vertrouwen. Bij mij is het beide stuk!!
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:13: Je argument zou steekhoudender zijn als er niet zo opzichtig met twee maten zou worden gemeten bij het overheidsoptreden. Een database voor criminele en gewelddadige asielzoekers wordt niet nodig gevonden bijvoorbeeld. Maar als je het blokkeren van een snelweg om een demonstratie te verhinderen ziet als een grotere aantasting van de rechtsstaat, dan heb je natuurlijk gelijk. Het recht om te demonstreren is een groot goed, maar demonstraties van Pegida worden aan de lopende band verboden, waar door tal van gemeentebesturen de rode loper uit wordt gerold voor het extreemlinkse KOZP. Misschien is het je bekend dat extreemlinkse demonstraties met afstand de gewelddadigste reputatie hebben bij de autoriteiten? Er is een verschil tussen de slachtofferkaart trekken en een lijn trekken.
@Schulzie | 08-03-19 | 09:38:
Jij snapt het. Dat probeer ik hem ook aan het verstand te brengen. Niks meer aan toe te voegen.
ja kijk eens rechts voelt zich altijd in de kuif gepikt, de vraag is of dat zo terecht is. Mij lijkt dat een databasse voor criminele asielzoekers exact zo zou moeten worden toegepast als voor ieder ander. Waarom eigenlijk speciaal voor die groep? leg me dat eerst maar eens uit dan.
Of Pegida steeds wordt verboden, ik heb geen idee, mij lljkt dat die ook rechten hebben, evengoed. De vraag is of varkenskoppen bij een moskee willen hangen ook valt onder demonstreren bijvoorbeeld en of er soms teveel gevaar bestaat voor geweld. Dat wordt denk ik per geval gewogen. De vraag is of hier disproportioneel is gehandeld. Ik denk echt van niet. En dat is niet omdat ik weinig op heb met de sentimenten van de BF's.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 10:29:
Het punt is juist dat Pegida TOESTEMMING had, er politie aanwezig was, maar GEEN ENKELE demonstratieverstoorder is opgepakt. Zoals u eerder zelf zei: demonstreren is een recht. Maar het heeft alle schijn dat dit op verschillende wijze wordt toegepast.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 10:29: U dicht mij blijkbaar iets onzindelijks toe met uw vraag over criminele, gewelddadige en overlastgevende asielzoekers. Dat laat ik dan aan u. Burgemeester Heijmans van Weert (D66) heeft u vraag onlangs uitgebreid beantwoord op tv.
@Schulzie | 08-03-19 | 12:25: uw* vraag
Ze zijn weer terug van nooit weggeweest.
"Offen machen,raus raus."
Nu spreken ze Nederlands als voertaal.
@hetwerktniet | 08-03-19 | 09:05:
Binnenkort Turks: Heil Kuzu, der Führür!
16.000 zaken blijven liggen wegen gebrek aan man/vrouw/hetkracht.
Maar voor dit worden alle registers open getrokken.
?
Geile politiek! Daar krijgen ze bij het OM dikke piemols van en daar moeten ze dan wat mee. Lekker burgers naaien voor de bühne.
@upbeat | 08-03-19 | 08:58: Heb inmiddels meer vertrouwen in de Maffia dan in de rijksoverheid. Ook gelegaliseerde diefstal blijft gewoon diefstal,
Justitie heeft zelf steeds meer en meer rotte appels in de eigen gelederen en kunnen daarom beter bij zichzelf DNA gaan afnemen.De kamelen bruiloften op de snelwegen moeten natuurlijk ook allemaal DNA afstaan voor de statistieken van staats volksverlakkerij.
Heb een idee - de BlokkeerFriezen moeten een Politieke Partij gaan oprichten.
B-DNA met Jenny Douwes als voorzitter.
Jenny is een charmant, goed ontwikkelde vrouw altijd leuk gekleed - een Maxima type--> ik wil hun daarbij helpen.
Een partij in de richting van FvD van Thierry Baudet... gericht op behoud van de Nederlandse cultuur en waarden, waaronder het gebruik van het schone aardgas.
Jenny gaat het maken samen met Sander (die krijgt een ander kapsel en een mooi nieuw kostuum - die ken je dadelijk niet meer terug).
B-DNA--> niet verkeerd.
Fijn dat je het kapsel noemt. De burgertrut in mij heeft toch nog wat moeite om een smurf met een mohawk als leidend voorbeeld te omarmen.
Speerpunt: afschaffen artikel 9 en 15 van de Grondwet.
@Ggroengras | 08-03-19 | 08:42:
Vergeet ook niet artikel 1.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:03: Klopt, maar dat vind men hier een prima plan. Ben benieuwd hoe men over vrijheid van vereniging en vrijheid in het algemeen denkt... Waarschijnlijk is dat afhankelijk van de windrichting.
@Ggroengras | 08-03-19 | 09:06:
Men lijkt niet te snappen dat die bescherming van eigen cultuur uiteindelijk gaat leiden tot inperking van anderen en uiteindelijk inperking van rechten en vrijheden. Men ziet niet in dat daarmee een kind met het badwater wordt weggegooid. Zie Hongarije.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:35: u draait door lijkt het...
@CalamityJane | 08-03-19 | 09:38:
Nee je onderschat dit totaal.
We kunnen wel allemaal hier weer gaan klagen, maar dat helpt echt niet. Deze mensen hebben het land, onze cultuur, een dienst bewezen en zijn door de overheid geintimideerd, opgepakt en berecht, met als uitkomst een veroordeling. Nu willen ze DNA hebben van hen. En niemand van ons allemaal die er iets aan doet. Wij zelf laten die overheid ons dan ook intimideren. We zouden massaal onze protesten moeten laten horen, voor mijn part weer wegen (nu naar rechtbanken en of ministeries) gaan blokkeren. Met 100.000-den keer op keer gaan demonstreren tegen al dit onrecht. Maar dat is een droom. En die droom komt in dit K*T land nooit uit, want wij zijn een volk van ongelofelijke lafaards. Neem toch een voorbeeld aan Frankrijk, die staan en blijven staan voor hun zaak.
Of we gaan allemaal naar Friesland om DNA af te staan. Wat bureaucratische chaos creëren.
"Deze mensen hebben het land, onze cultuur, een dienst bewezen en zijn door de overheid geintimideerd, opgepakt en berecht,"
Nou nou nou zeg. Kijk, daar gaat het dus om. Niet om die kindertjes. Dat is erbij gesleept. Het gaat erom te laten zien wie de baas is hier. Iedereen begrijpt dat, alle BF liegen erover, de slimmere sympathisanten ook, maar de dommere laten zich gewoon in de kaarten kijken. Waarvan akte.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 09:04: Slaafs ze !
Hier zijn mensen dolgelukkig dat ze hub eigen onderdrukking mogen financieren
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie...
Nee dat was alleen de aanleiding. Het conflict zit veel dieper en doe maar niet alsof dat niet meespeelt. Heel rechts duikt er bovenop omdat het raakt aan onze "identiteit", wat dan dan ook moge zijn. Dat wordt ook nooit helemaal duidelijk namelijk. Die kinderen zijn slechts decor voor een heel andere strijd.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 10:50:
Klopt. Precies om dezelfde redenen als het sinterklaasfeest en Zwarte Piet er ook zijn bijgesleept. Daarom duikt ook heel links er gelijk op.
@RussR | 08-03-19 | 12:27:
Ja oh kom niet aan kinderen. Nee Sinterklaas is heilig (dat is ie ook). Dit, plus dat zwarte-piet gedoe, gaat maar om 1 ding: Wie deelt in dit land de lakens uit, de oude garde of de nieuwkomers? Daar gaat dit over en daarom altijd een lijst met 600 reacties bij elk zwarte-piet onderwerp. Dit gaat absoluut niet om een kinderfeest.
Liever doid dat slaaf.... Echt verzet hulde Friesland
Wij zijn al generaties slaaf, alleen niemand die het door heeft zo te zien.
De overheid wordt met de dag onbetrouwbaarder. Tenzij we ons standvastig loswrikken uit de bestaande structuren zullen de huidige ontwikkelingen in de hele westerse wereld alleen maar leiden tot dictatuur. Het feit dat al deze subversieve kenmerken in alle westerse landen gelijktijdig optreden duidt op een gecoordineerde leiding hetgeen natuurlijk geen complot genoemd mag worden want wij westerlingen zijn zo slim, smart en ontwikkeld dat "wij" daar niet intrappen.
We leven allang in Europa in een dictatuur, de verkiezingen zijn om de schijn om hoog te houden, en ons het idee te geven dat we in vrijheid leven.
Stoppen er wel veel tijd in dat OM.
Van filmpje tot DNA, wat een selectieve hufters zijn het.
Die bewuste selectiviteit is onhoudbaar.
Ik heb het al eerder gezegd...... Blokkeerfriezen zijn in hoger beroep gegaan en daarmee is hun straf nog niet definitief...... wat neuk is de haast van het OM? Normaal zijn ze ook niet van de snelsten.
Waarschijnlijk was er Nederlands DNA nodig voor de cijfers. Als driekwart van de databank uit kamelendna bestaat is dat ook zo stigmatiserend.
Ik denk zelf eerder 97% dan driekwart.
Eigenlijk niks nieuws. Onze staatrambtenaren zijn al decennia staatsgevaarlijk. Ze kunnen maar 1 ding goed doen. Zo ver mogelijk bij mij wegblijven.
Dit is duidelijk een politiek signaal en mislukte PR actie van het OM. Een paar feitjes over het niet functionerende OM. 5000 strafzaken liggen222 met achterstand bij het OM te wachten. Je moet 1 jaar wachten totdat je zaak ter zitting komt. 21000 DNA profielen ontbreken !!. Advocaten overal in het land klagen al jaren dat het OM vaak te laat en onvolledig stukken levert. Echte criminelen ontspringen de dans omdat het OM niet effectief opereert. Studie wijst uit dat dit komt chaotische aansturing en gebrek aan niveau. Droevig dat onze overheid zulke keuzes maakt en de rechtsstaat en vrouwe Justitia inzet tegen mensen die de samenleving verder niet beschadigen.
Kijk, dat zijn tenminste argumenten. Chapeau!
Ja. Het leven is niet eerlijk.
In het geval van de blokkeerfriezen werkt het OM behoorlijk effectief! Maar ja, blokkeerfriezen, dat willen we toch niet he? Weet zeker dat er hogere machten hierachter zitten! Het OM is niet onafhankelijk van de regerende partijen!
Dat de politie de stukken te laat naar de advocaat sturen, dat doet de overheid expres, om de zaak voor de advocaat te stagneren, zodat deze niet goed voorbereid op te proppen kan komen bij de rechter. Dat doet de politie vaak, omdat de zaak met touwtjes aan mekaar hangt en een goed voor bereide advocaat daar zo de vloer mee aanveegt, als hij zich goed kan voorbereiden op zo zaak.
Dat de politie mollen heeft is van alle tijden, alleen nu gaan ze er eens wat aandoen.
Ik vertelde de politie al meer dan 30 jaar geleden, dat er bij jullie politie wel erg veel werd gelekt.
Toen werdt mij gelijk toegeschreeuwd en wie zijn dat dan, wie het hardste schreeuwde, was de mol bij dat team.
Kijk, ik was natuurlijk wel zo slim omdat niet te vertellen en deed dat ik het alleen maar van horen en zeggen had, want die politieman was bang en aangeslagen dat ik zou vertellen wie die mollen waren en was bang dat ik al die 8 politie mensen aan zou wijsen in de stad Utrecht, maar ik wilde natuurlijk niet zogenaamd zelf moord plegen.
Daarom zou ik nooit iets aangeven wat criminelen doen, de criminele organisatie weten nog de zelfde dag, wie er gelekt heeft met alle gevolgen van dien, nu ben ik een nette burger geworden en ben ik gelukkig nergens meer van op de hoogte.
Maar de kranten van corrupte politie agenten liegen er niet over en dat is nog maar het puntje van de ijsberg wat er in de kranten verschijnt, de politie heeft de mentaliteit om dit vooral niet te publiceren, maar in de doofpot te stoppen. De agenten waar ik het over heb zijn al met tegen hun pensioen aan of met pensioen of overleden
WOB-je doen en navragen van hoeveel veroordeelden die daarvoor in aanmerking komen GEEN DNA - met of zonder dwang- is afgenomen in de laatste twee jaar. Vermoed interessante cijfers
Voordat je die aanvraag kan doen je wel je DNA mee te faxen.
Meten met twee maten is tegenwoordig een OM dingetje. U bent af vanwege ondermijning van het vertrouwen in de rechtsstaat, die blijkbaar al een tijdje dood is.
Heel misschien in een natte droom, als je 's avonds in je bedje ligt.
Werd bij Pim ook niet gedaan. Vrees Gods oordeel in the end maar, for whom it concerns.
Iedereen hier kan al door een verkeersongeval in de gevangenis belanden en zijn dna moeten afstaan.
Als ik bezopen rondrijdt kan ik aan de politie prima ontkomen.
Je moet een beetje creatief zijn.
@HoerieHarry | 08-03-19 | 07:50: En kunnen rijden. Dat kan jij.
@Ggroengras | 08-03-19 | 07:52:
Ik kan niet veel, maar rijden zeker..
Als ze DNA willen, dan krijgen ze dat wel. Desnoods halen ze het van de handvatten van je fiets. Of je wordt voor een niemendalletje uitgenodigd op bureau, (Woutenkeet) bieden ze een kopje kofie aan, bingo.
Testen ze dat DNA ook op afwijkingen? Als gratis service. Misschien helpt het bij het oplossen van de achterliggende problematiek.
Als ik jou was zou ik vast je dna gaan inleveren. Daar zijn ze vermoedelijk wel even zoet mee.
@kempenaer | 08-03-19 | 08:40: Interessant, misschien blijken we wel familie te zijn!
Geweldige actie zo vlak voor 20 maart. Ik kan niet wachten om mijn stem uit te brengen en zo te laten merken dat ik het grotendeels oneens ben met het huidige beleid.
De elite laat steeds openlijker haar ware gedaante zien. Heb je het ook al in de gaten?
Het is echt belachelijk en het is wel duidelijk dat Nederland tot een bananenland is omgetoverd.
Mensen die gewoon voor hun zaak op willen komen, worden behandeld als zware criminelen.
Terwijl ze uit Syriē duizenden koppensnellers laten komen die een jaartje bij verstek zijn veroordeeld en daarna lekker in NL de beest gaan uithangen en aanslagen voorbereiden op kosten van de belastingbetaler. Deze lui worden als helden in Nederland gezien. De Nederlandse overheid lig deze zware criminelen/ moordenaars geen haarbreed iets in de weg!!!!!
Zucht. Dit pareltje van Fryske trots zal ongetwijfeld een grote bijdrage leveren aan onze samenleving, maar hij heeft een foutje gemaakt. Hij heeft willens en wetens een ander gehinderd het recht op demonstratie uit te oefenen. Daar zijn sommigen (en bij GS velen) selectief verontwaardigd over, maar in ons prachtige land hebben we daar wetten over opgesteld (die overigens via het democratische proces zo weer te veranderen zijn). Deze zelfbenoemde dwarskop (vertaling van dwersbongel) heeft de wet gebroken, is daarvoor veroordeeld, en moet DNA afstaan. Daar kun je huiliehuilie over doen, of je gewoon aan de wet houden. En door.
Het valt me op dat de wetten in NL wel gelden voor Nederlanders, maar niet voor allochtonen in dit land.
Als een allochtoon zich niet aan de wet houd is het cultuur en als een NL zich niet aan de wet houd dan is het ongeoorloofde actie die zwaar bestraft moet worden en dan is het geen discriminatie.
Het is mij wel duidelijk waarom er steeds meer mensen op bepaalde partijen gaan stemmen, die willen dat de wet die nu alleen zo op NL worden toegepast de komende decennia's op alleen allochtonen wordt toegepast.
Stalin was echt een hele lieve man. Degenen die naar de werkkampen werden gestuurd hadden een foutje gemaakt en de wet gebroken. Ze zijn daarvoor terecht veroordeeld en opgestuurd. Ze hadden het ook niet kunnen doen. Volledig eigen schuld.
Dat via het democratisch proces veranderen is subjectief te noemen, getuige de uitkomsten van de referenda, de geitenpaadjes en inlegvelletjes.
Ja, een ieder heeft het recht om te demonstreren. Maar wanneer je gaat demonstreren dan doe je dat bij de mensen die verantwoordelijk zijn. Deze demonstranten wilden gaan demonstreren bij een kinderfeest. Dat is een vorm van geweld, het is voor de kleine kinderen die in SK en ZP geloven een traumatische ervaring wanneer er volwassen mensen tegen hun "helden" verbaal geweld gaan gebruiken. De blokkeer Friezen hebben dat tegen gehouden. Niet zo slim om het verkeer op een auto snelweg stil te zetten maar voor de rest heb ik er clementie mee. DNA afnemen voor de criminele databank gaat veel te ver. Ze hebben al een strafblad en dat lijkt mij voldoende. De demonstranten waren op weg voor een actie tegen een kinderfeest met kleine kinderen zodat ze dezen geestelijk geweld konden gaan aandoen dmv verbaal geweld. Volgens mij zijn beide partijen strafbaar maar wordt er 1 partij extreem aangepakt.
@Niet links | 08-03-19 | 07:35:
In juni 2010 nam de Raad van Europa Resolutie 1743 aan, waarin moslims alle ruimte en middelen kregen om hun religie, cultuur en tradities in Europa te belijden en om kritiek op de islam te bestrijden.
1743-9: Moslims moeten een speciale status krijgen en beschermd worden. Zij moeten daarvoor juridisch worden ondersteund om islamofobie te bestrijden.
Wie niet tevreden is in dit prachtige land kan vertrekken, of binnen de wettelijke mogelijkheden proberen iets te veranderen. Je gal spugen op GS mag, geweldloos demonstreren mag, andere politici kiezen mag. Bussen op de snelweg tegenhouden mag niet. Punkertje is daarvoor veroordeeld, en moet met de gevolgen leven. Het kan zijn dat hij in de toekomstige geschiedenis een held gaat zijn, wie weet, dat gaan we zien. Tot die tijd is hij gewoon een crimineel. En Godwinnetjes met Stalin? Kom op zeg.
@Azijnist | 08-03-19 | 07:28
Bijna goed. Bijna. Je mist namelijk het punt. De Blokkeerfriezen worden wel nagejaagd, maar hoe zit het dan eigenlijk met de “Noord-Afrikaanse” demonstratieverhinderaars in Utrecht? En die anderen? Nooit meer wat van gehoord namelijk. En DNA afstaan om een snelweg te blokkeren? Ook daar waren “Noord-Afrikaanse” jongens betrokken. Eveneens, nooit meer wat van gehoord.
@DankeSchon | 08-03-19 | 08:22: Goed punt! Moeten natuurlijk ook allemaal DNA afstaan. Is schandalig dat het zo lang duurt (of achterwege gelaten wordt). Maar dan moeten we niet over de blokkeerfriezen zeuren, daar gebeurt het dus goed! Laten we dan vooral klagen over alle criminelen waarvan GEEN DNA afgenomen wordt.
Hebben ze Sinterklaas al gedwongen om een beetje spuug te geven?
Hij de grote leider van deze bende.
Vraag Spanje om zijn uitlevering.
Ik heb besloten dat ik mij kerstboom maar op zet tijdens het suikerfeest.
De Sint heeft wel vaker wat spuug nodig.
@Niet links | 08-03-19 | 07:36:
Hebben ze al een tandengraaf verzekering?, Ach wij betaling toch wel weer.
Tfffoe! Als ze hun werk zouden doen, zou de halve justitiële top ook in die databank zitten. En ze hoeven niet eens ver te zoeken. Gewoon in bij het OM in Breda beginnen
Deze reden DNA afname c.q. toepassing komt bij mij over als inzet de VAR in de voetbalsport, tis wie er achter knoppen zit 20 mrt krijgt u weer de kans daar iets aan te veranderen!!
Intussen is er in Den Haag een topman van de politie opgepakt die criminelen faciliteerde. De vis begint altijd te rotten aan de kop. Het zou me niks verbazen als de toename van de corruptie in bestuurlijk en ambtelijk Nederland begon in de jaren direct na 1992. En maar Hongarije de maat nemen, tfoe!
Do as I say...... not as I do
Yeps right, u r right
Was het niet in top van de OM waar 2 officieren van justitie alleen tijd hadden om te seksen ipv achter zware boeven te zitten
Walgelijk. De overheid overstrekt zich steeds verder, op allerlei manieren. Ik verwacht daar geen verbetering in.
Vroeger waren punkers nogal linksig. Maar ook eigenwijs en maatschappelijk ongehoorzaam.
Precies. Je bent het niet voor nop. De fascisten moesten hem weer es hebben.
Ik begrijp de milde druk wel. Punk-dna van bijna 60 jaar oud.. Als databank wil je de verzameling mutaties natuurlijk zo compleet mogelijk hebben.
Ik moet ineens aan Viv van The Young Ones denken.
Hebben de veroordeelde frauderende/witwassende Nederlandse bankmanagers ook hun DNA afgestaan of kan je dat afkopen?
Die worden niet eens veroordeeld.
Daar gaat gewoon een bak geld naartoe om het beleid van falende bestuurders te "corrigeren".
U betaalt waar de bankier faalt.
En die laatste gaat gewoon weer door in de baantjes carrousel naar de volgende ronde.
Het is een ziek land waar dit mogelijk is.
De verantwoordelijken voor deze arrestatie en gedwongen dna afgifte mogen niet vergeten worden en moeten boeten voor hun collaborerende nsb-gedrag.
Ze voeren gewoon de wet uit.
Men moet zich afvragen hoe deze wet ooit ingevoerd kan zijn.
www.geenstijl.nl/5146624/blokkeerfrie... Ze voeren de wet niet eens uit naar volstrekte willekeur. Dat zou nog te verkopen zijn als incompetentie. Ze voeren de wet uit op een manier waarvoor het exact niet bedoeld is (en niet uit waarvoor het wel bedoeld is) en ondermijnen daarmee de rechtstatelijke rechtvaardiging van dergelijke maatregelen.
Er is wel iets geks mee.
Een beetje hooligan gaat veel heftiger tekeer. Er wordt veel meer gesloopt en lastig gevallen in Nederland. Maar ja, dat is geen politiek.
Die blokkeergasten zijn heel relaxed en straight, zelfs in de rechtszaal tegen de rechter (waar ze wel geïntimideerd werden door de gang van zaken daar).
Ze hebben bij die actie niemand geslagen, uitgescholden of lastig gevallen, de bus niet aangeraakt. Ze hebben alleen het verkeer tegengehouden. Heel simpel eigenlijk, heel praktisch, geen agressie.
Eigenlijk een soort geweldloos verzet.
Maar wel met een poltieke touch.
@Gulliver | 08-03-19 | 06:12: het zijn dit soort uitspraken waar het mis gaat. De wet wordt hier misbruikt. Je moet gezond verstand gebruiken en de wet is een hulpmiddel daarbij.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reci...
“Veroordeelt de rechter iemand voor een feit waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is? Dan moet de veroordeelde celmateriaal (DNA) afstaan. Een voorlopig-hechtenis-misdrijf is meestal een misdrijf waarop een gevangenisstraf van 4 jaar of meer staat. Maar de afnameplicht van DNA geldt ook voor een aantal misdrijven met een lagere maximale gevangenisstraf.”
www.om.nl/onderwerpen/dna-onderzoek/
“De wettelijke mogelijkheden zijn de afgelopen jaren fors verruimd. Politie en Openbaar Ministerie mogen in meer gevallen verdachten dwingen een DNA-test te ondergaan. Dit verhoogt het aantal opgeloste misdrijven. Daarbij is sinds 1 februari 2005 is de Wet 'DNA-onderzoek bij veroordeelden' van kracht. Mensen moeten nu verplicht DNA-celmateriaal afstaan wanneer zij veroordeeld zijn voor een misdrijf waarop in de wet een gevangenisstraf staat van maximaal vier jaar of meer.”
—-
De wet deugt niet, de uitvoering deugt niet, de vervolging deugt niet, de veroordeling deugt niet en de strafmaat deugt niet.
@kempenaer | 08-03-19 | 07:23: o, straks krijgt u bij elke boete voor te hard rijden een "dot het zelf" dna afname setje zodat ook u als "ongehoorzaam" in de databank kunt plaatsnemen. Zodat u zich beseft dat u niets, maar dan ook niets tegen deze stasi staat mag beginnen. Zit en geef poot!
@azijnseikerT | 08-03-19 | 07:16:
Wat ik bedoel is dat het bizar is dat er een wet is aangenomen die het mogelijk maakt om voor kleine overtreding DNA afname te verplichten. Nu die wet er is is het logisch dat er willekeurig gebruik van wordt gemaakt.
@boerk | 08-03-19 | 07:35:
Het begint echt uit de hand te lopen.
Die verplichte dna-afgifte had beperkt moeten blijven tot bepaalde geweldsmisdrijven, zedendelicten, inbraken, diefstallen en overvallen.
Ondertussen lopen er zo’n 10.000 mensen vrij rond die nog een celstraf hebben uitstaan. Dat kreeg gisteravond even minder prioriteit.
Ondertussen zijn er twee tot drie keer zo veel mensen die op delicten zoals diefstal, inbraak, mishandeling, verkrachting of moord nog steeds hun DNA moeten afstaan. Dat kreeg gisteravond ook minder prioriteit.
Waarom hebben demonstranten die al eerder waren veroordeeld en opgepakt voor geweld tegen politie hebben gebruikt wel een absoluut recht om te demonstreren?!? Waarom levert een volledig vredige demonstratie op een snelweg straffen op? Dit is willekeur.
Hoeveel prioriteit heeft de DNA afname van criminele asielzoekers?
Dat maakt het allemaal nog triester, maar los daarvan is deze verplichte dna afgifte ook abject te noemen.
De politiek en linkse overheid misbruikt een paar linkse uitkeringstrekkers om een kinderfeest te verzieken en zwarte piet te vernietigen terwijl 99% van de mensen hem een prima en positief mannetje vinden.
Dat is bijzonder laf en laag gedrag. Als burgers klasr zijn met dat gezuig en gesar van de linkse politiek/overheid dan worden ze vals en sturen ze de linkse bloedhonden van het OM er op af. En geloof me, heel veel anderen bij OM en rechterlijk apparaat vinden dit ook een walgelijke strategie.
Als Turken een brug blokkeren omdat ze iets te vieren hebben is er niks aan de hand. Nee. Dan moeten we respect hebben.
Ja weet je, waarom staan we het ook niet gewoon wettelijk toe om een snelweg te blokkeren als je geen zin hebt in ongewenste gasten. Scheelt een hoop gedoe. Er zijn bovendien altijd ergere criminelen te vinden die eerst... etc
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 08:58: Klopt van die criminelen ,de echte! U weet het wel.
Los van terecht of niet, feit blijft dat bij OM met twee maten gemeten wordt.
Criminele allochtonen of die iets soort gelijks hebben gedaan daar durft het OM zijn vingers niet aan te branden, of wordt er bij de trouwstootblokkades de blokkeerders van de Erasmusbrug of de milieugekkies ook DNA afgenomen?
Een databank van bewezen criminele asielzoekers dat gaat te ver voor de helden van het OM. En over twee maten nemen bij OM kan dhr. Wilders meespreken.
Strenger straffen, bijna iedereen hier is daar voorstander van. Bij misdrijven iemands DNA afnemen is een goed middel om toekomstige misdrijven op te lossen. Daarom is dit in de wet vastgelegd. Mooi toch? Dat toevallig deze Friezen dit lot ook moeten ondergaan is sneu, maar het is een gevolg van wat we allemaal willen. Niet zo zeuren, gewoon de wet opvolgen. Of je het nou eens bent met de straf of niet.
U zou zich het liefst ook willen laten chippen?
24-uurs camera-toezicht is ook OK?
@Jan Dribbel | 08-03-19 | 05:32: Beiden zijn hier niet aan de orde, Die DNA afname is de consequentie van het strenger willen straffen. En voorkomen dat misdadigers die in de herhaling vallen sneller worden gepakt.
Strenger, maar ook redelijk en proportioneel. En buiten dat: meten met gelijke maten in plaats van twee verschillende.
@Hasj_en_Wietje | 08-03-19 | 05:42: dit is tocj juist het meten van gelijke maten. Iedereen die een misdrijf heeft begaan is verplicht DNA af te staan, ongeacht de inhoud van het misdrijf. Het kan ook niet anders.
Inderdaad, maar waarom jagen ze op deze blokkeerfries wel en op al die drugdealers, zedendelequinten,pooiers , overvallers en moordenaars niet ? Dit stinkt naar partijdigheid van het OM.
Dit is het punt niet hier. Het gaat om de willekeur en dat de rechter niet proportioneel heeft gestraft.
Het gaat hier helemaal niet in de eerste plaats om de blokkeerfriezen. Het gaat niet om de vrees voor toekomstige misdrijven die zij zouden begaan. Deze hele 'rechtsgang' tegen de blokkeerfriezen wordt hier gebruikt als een waarschuwing aan anderen. Het showproces en dit vervolg is slechts een middel dat door de Nederlandse staat doelbewust wordt ingezet om anderen te intimideren die het idee mochten hebben kinderen af te willen schermen van de debiele rotzooitrapperij van snel verder radicaliserende Randstedelijke SJW terroristen, waarvan er sommige al dreigen met moordaanslagen.
Als we het hebben over (serie-) moordenaars, verkrachters, mishandelaars, TBS-ers, dus zaken waarvoor het OM doorgaans te weinig tijd heeft, dan is DNA afname en het opstellen van profielen (waarvoor apart een bezwaar kan worden ingediend) een nuttig instrument. Dat forensisch nut heeft het hier niet, en volgens mij neemt niemand ook de moeite een pokerface op te zetten en dit te beweren.
Dit is een eenvoudig geval van machtsmisbruik en poging tot intimidatie, bedreiging dus, zelf een strafbaar feit.
Met Optelsommetje eens. Die punker moet zich niet zo druk maken.
@Fooak | 08-03-19 | 06:12: eens, zoveelste voorbeeld van de kromstaat waarin we leven!
@Mazzelstof | 08-03-19 | 06:16: Zo is het en niet anders.
Tenzij blijkt dat deze persoon betrokken is bij andere, echte misdrijven, zwaar overtrokken. Ik zou graag uit solidariteit ook DNA willen afstaan. Waar kan ik terecht ? Is er ook een DNA aflaadpunt in Limburg of Noord-Brabant heer Meier ? U heeft geen telefoonnummer vermeld. Hoe kan ik u bereiken ?
Wacht maar.
Ik was mijn handen in onschuld.
Haha alsof beste_landgenoten dit gaat onderbouwen (not). Die neemt alleen anderen de maat, waar hij ook voor betaald wordt.
Kan het wel onderbouwen, maar Joris is wat gevoelig vokor dit onderwerp heb ik gemerkt. Goed, in voorzichtige bewoordingen.
Ik denk, dat de BF het niet zozeer te doen was om de kindertjes van Dokkum. Als er echt gevaar is, houd je die kindertjes gewoon thuis, een veel gemakkelijker maatregel. Het punt is veel meer dat de BF wilden laten zien wie de baas is in Friesland. Dat zijn de Friezen en niet de Amsterdamse (ook nog gekleurde) actievoerders, volgens de BF dan. Daarom springt Greet er bovenop, het gaat om de Nederlandse Identiteit. Ik heb Greet nooit zo enthousiast gezien bij ander kindergevaar, dus daar lag het niet aan.
Maar nee, nu loopt iedere BF te lamenteren dat het "vokor de kindertjes" was en dat zij daarom gepakt worden, enzovoort. Hetzelfde Calimero gejammer dat je altijd hoort bij kritiek of tegenstand. En ja hoor, dan heeft het OM het gedaan: dictatuur! fascisten. De klop op de deur en de treinen rijden alweer naar de kampen.
Terwijl, heel simpel, deze BFen de wet overtraden op dire manieren:
1. snelweg afsluiten
2. demo verhinderen
3. schijt aan de rechter hebben
Dit hele verhaal gaat maar om een ding: Wie is de baas hier: Wit of zwart. Uiteraard gaat dat heel hard ontkend worden, maar zo is het wel.
210 verdienen die blonde hoeren. oeps carieerevrouwen.
Verbaast me niets, in Engeland is iets vergelijkbaars gaande mbt Tommy Robinson, www.youtube.com/watch?v=-RYmnsDeYTg
Die Tommy wordt overal gedelete op internet, niet goed.
Je zou er haast een Nextflix serie van kunnen maken. "Making a hate figure" of iets dergelijks.
BL is weer aan het schuimbekken. Typisch.
En jij bent wie? Beste landgenoten? Of wij die niet kunnen genieten..... De GS trol.
Tuurlijk hebben ze wat gedaan dat niet mocht.
Maar ik snap het sentiment wel.
Er zijn grote criminelen onder ons.
@HoerieHarry | 08-03-19 | 01:35: geen geel hesje, iedereen anti fries, jullie zijn af.
@HoerieHarry | 08-03-19 | 01:35:
grotere
@Paddy074 | 08-03-19 | 01:36:
Huh? Waarom ben ik af?
@HoerieHarry | 08-03-19 | 01:38: Jij af? Nee joh die GS BL trol
Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 01:30,
Ik lees graag uw "verhaaltjes", maar mag ik u wat vragen, waarom bent u naar jegens de mensen hier ?!
Een tegengeluid, daar ben ik voor, maar u snapt weinig in mijn ogen, het is geen misdrijf, het is een strafbare feit.
En toch, neemt u vele mensen hierin ( ook in andere zaken) de maat.
Maar het is u goed recht om ook uw mening hier te verkondigen, maar alstublieft, zet het niet neer als een feit neer, het is uw "feit ", dus ook uw mening.
En hier laat ik het persoonlijk maar bij.
Het punt is dat ze landgenoten het recht op demonstreren hebben ontnomen.
Daar ging het over.
Ik vind de strafeisen belachelijk, maar ja dat vind ik.
@HoerieHarry | 08-03-19 | 01:43,
Misschien iets duidelijker verwoorden, ik maak mijzelf in deze ook weleens schuldig aan, maar ik snap wat ubedoelt.... denk ik?!
U bedoelt toch "onze ", ipv "ze/beste", landgenoten ?!
;-)
Ik ben het met je eens voor zover de veroordeling naar aanleiding van de wederrechtelijke gedraging. Wat wel steekt is het feit dat er voor een relatief licht vergrijp een soort spoedprocedure wordt ingezet.
Tjonge wat een brok frustratie. Het zit wel erg diep scheef wanneer u mensen met lul aanspreekt en dan nog denkt dat uw raaskalsels serieus worden genomen. Sterkte.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 01:51:
Jawel, ik snap je wel.
Wat zou u doen in zo'n geval.... zou u zich netjes melden?
Op het bureau moet je dan niet zulke woorden gebruiken.
Deze keer stemmen we niet op Greet maar op Thierry omdat hij altijd netjes en beschaafd is.
Beste_Landgenoten geeft een onthutsend inkijkje in zijn zieke geest.
Je zal er maar naast wonen.
@Gulliver | 08-03-19 | 02:46: - daar moet je niet aan denken,, nee. Zo obsessief, zo eng.
In de Bommel-verhalen wordt Beste_Landgenoten gecatologiseerd als de ambtenaar-eersteklas Knopdrukker.
Deels klopt je stelling maar het heeft niks met huidskleur te maken. Het gaat erom dat we kenmerken van een cultuur die tot een beter resultaat heeft geleid beschermen tegen idioten die deze kapot willen maken op basis van waanideeën. De enige positieve ervaring in mijn jeugd met donkere mensen was Zwarte Piet, de rest was allemaal k*t. De enige reden dat ik nu prima vrienden ben met enkele fatsoenlijk cultureel aangepaste mensen met een donkere huidskleur, is dankzij de positieve invloed van Zwarte Piet. De reden dat die relschoppers door die Friezen tegengehouden zijn is voor de geestelijke en fysieke veiligheid van die kinderen. Volledig terecht. Maar dat vrijwel iedereen ze steunt behalve die randdebielen in ons rechtssysteem, is omdat iedereen snapt dat Zwarte Piet in z'n huidige vorm een goede eigenschap is van onze cultuur, die tolerantie bevordert. Dat verwijderen zou een averechts effect hebben. Er is niets mis met Zwarte Piet. Er is iets mis met die zuigende en zeikende beroepsgekwetsten in onze samenleving.
@ BL
80 jaar geleden had u de bezetter ook graag gediend terwijl het kwijl u uit de bek liep.
@Upendo | 08-03-19 | 03:30:
Eigenlijk hoort de overheid kinderen te beschermen tegen haat en geweld. In Nederlandje stuurt de linkse overheid een stel gefrustreerde steuntrekkers naar Friesland om een kinderfeest te verzieken.
Dat is ziek.
Er zijn natuurlijk niet veel mensen met blauw haar.
Daarom willen ze zijn DNA.
Sorry. Geen goed woord voor deze OM actie en blokkeerfriezen paranoia.
Ga chillen. #Doeslief.
Mensen met een kleurspoeling vindt justitie verdacht.
Ik stak vroeger wel eens wattenstaafjes in m'n oor.
Schijnt niet goed te zijn voor je oren volgens de gyneacoloog van mijn vriendin.
Onzin.
@Willem_Oltmans | 08-03-19 | 01:54:
OK. Dank u Dr. Willem.
Je kan als fatsoenlijk Nederlander wel denken dat je geen crimineel bent, maar daar gaan de nieuwe fascisten over.
De Verenigde Nazi's hebben internationaal afgesproken de bevolking van West-Europa te gaan vervangen door islamisten en roverhoofdmannen uit Afrika. Moet, vanwege de kolonisatie & slavernij. Ernstige misdaden waar u als witte man verantwoordelijk voor bent. Uit erfzonde.
U. Heeft. Straf. Verdiend. vanuit puur zuivere racistische overwegingen.
Duss, als u ook nog meent de straatterroristen te moeten hinderen die namens de overheid uw kinderen komen intimideren en uitkafferen, dan bent u een terrorist.
U zal daarvoor geintimideert en vervolgd worden door het nieuwe fascisme. Maar dat spreekt vanzelf..
Aufmachen, Schweinehund, roepen zij daarom in de heel vroege morgen bij het openbreken van uw voordeur. Volkomen in het recht dat de linkse rechter nu eenmaal zo bepaalde. Eigen schuld.
feit, helaas
De geschiedenis herhaalt zich. Een tijd geleden hadden ‘we’ door de overheid opgestelde bevolkingsregisters waar de mof dankbaar gebruik van maakte om hun onwelgevalligen richting het oosten te sturen. Veel goede mensen, inclusief sommigen die zo dapper waren deze registers op te blazen zodat de Duitsers niet aan de gegevens konden geraken, hebben hierdoor hun leven gelaten. En nu hebben we weer een nieuwe databank... Blijf nadenken, trek zelf je conclusies.
Euhm, dat trekken doen ze wel, alleen weinig conclusies
who cares? | 08-03-19 | 00:59 ,
Waren dat niet de eerste IBM "computers, middels ponsplaatjes?!
Over, vooruitgang gesproken (cynisme ).
Hoppakee een godwinnetje er tegenaan. Waarom ook niet? Mooi inderdaad dat die jongens nu geregistreerd staan, kunnen ze direct op de trein naar Hongarije of Rusland. Krijgen ze dan ook een speldje net als Greet?
Nee Poetin heeft een nog veel grotere schurft aan raddraaiers dan ons eigen OM dus daar zal dan de knoet er dubbel overheen gaan.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 01:48:
Wat lul jij nou slap? Je obsessie met Poetin begint pathetische proporties aan te nemen.
@ who cares
Eens. De overeenkomsten zijn treffend en verontrustend.
@Beste_Landgenoten | 08-03-19 | 01:48: Geldt dat godwinnen alleen bij Hitler?
Meer geld en mankracht voor OM en politie is dus geen goed idee. Prioriteiten wel, en die zien er niet hoopvol uit.
drs. P | 08-03-19 | 00:49,
Ik denk zelf, dat best wel veel agenten het er ook niet mee eens zijn, maar zij dienen ook opdrachten uit te voeren.
Ik durf het nog verder te stellen, zij die werken, over een bepaalde max qua salaris, dus men kan niet meer huren, dus hypotheek, daar ga je dan, je bent dan als mens met gezin geknecht en durft daar/hierdoor geen acties meer te voeren, want stel je voor je raakt baan daar/hierdoor kwijt, m. a. w. ( nogmaals ) de meesten van ons zijn geknecht ( alleen, maar zeer zeker met een gezin ) hierdoor, het systeem werkt dus.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 01:01: - helemaal gelijk. Het is onterecht de politie de schuld te geven. Zij voeren de opdracht uit van het OM en met een gezin dat van je salaris afhankelijk is heb je weinig keuze.
@Maris v.d Hof5393 | 08-03-19 | 02:56:
Dat zeiden de kampbeulen ook. Toch werden ze veroordeeld. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
@Frau Merkel | 08-03-19 | 07:42:
Precies. Eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ook een agent of OvJ kan weigeren om abjecte opdrachten uit te voeren. Sterker nog, dat is zijn of haar morele plicht.
@Frau Merkel | 08-03-19 | 07:42: - stomme vergelijking, kampbeulen wisten waar ze aan begonnen. De modale agent koos voor zijn of haar vak om mensen te helpen, te troosten na een slechtnieuwsgesprek of om slachtoffers bij te staan na een ongeval of overval. En ja, helaas worden ze soms ook ingezet om een klusje te doen waar zijzelf niet achterstaan. De schuldigen zitten bij het OM en bij de kiezers die steeds op de verkeerde partij stemmen.
Hier wordt heel veel energie in gestoken door de deugdriehoek, maar voor het aanpakken van een terreurschool hebben ze geen middellen hoor ik vanavond op tv.
De minister zegt vandaag in Het Parool: het is aan het OM om onderzoek te doen.
Maar zoals we allang weten heeft het OM andere prioriteiten dan het bestrijden van islamisering en het onderzoeken van banden met terroristische extremisten.
Maar wat wil je als waxinelichtgooiers en blokkeerFriezen tot staatsvijand nummer een zijn aangewezen.
Jammer beste blokkeerfriezen. U moet hangen, omdat u het enige juiste deed. Met de complimenten van uw D66-rechter: m.youtube.com/watch?v=uwFLgA8wYxw
@Patje2011 | 08-03-19 | 00:27:
Sander S. heeft bij het O.M. nu een strafblad--> bij de overheid kan hij nooit een baan meer krijgen.
Zou die Sander S. nog voor de GESTAPO willen werken denk je? GELE HESJES doe er wat aan!
Misschien had hij eerst even moeten nadenken dan.
Wat een heerlijke kerels.
HUP, de trein in Schweinhünd! Naar Westerbork jij! En in Westerbork gelijk onder de douche! Wat denk je wel? De Anti Pieten tegenhouden? Laat ze lekker jullie kinderfeestje bederven, WAT? Kleppe Halten und mitfahren, Befehl ist Befehl!
Stem Baudet-Wilders en verlos NL van deze linkse overheidspoppenkast.
En je lost er niets mee op.
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:26: Met stemmen op de andere partijen ook niet. Dus dan maar "de minst slechte"
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:26: heb jij een glazen bol?
@Mastermattie | 08-03-19 | 00:37: Ik wil echt wel begrijpen dat mensen op zoek zijn naar een oplossing van dit gezwel maar het is er niet. De EU is niet van U. Punt. Als je veel centjes hebt kun je politiek maken. Zonder centjes heb je niets te zeggen. Je wordt geboren en je gaat dood. Maar dat je je hele leven moet werken en belasting moet betalen omdat je leeft dat is belachelijk. Wij, het gepeupel leven om het de elite zo makkelijk mogelijk te maken. Nogmaals, Rutte, Macron of Merkel , zij hebben niets te zeggen over ons, zij voeren alleen maar taken uit. Zij die betalen bepalen. De 1 %...... wordt toch eens wakker stelletje slaaptabletten
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:26:
Dat is een premature uitspraak.
Fatalistisch en capitulerend. Daar kom je niet ver mee.
@kempenaer | 08-03-19 | 08:19: Dit kempenaar.
Mag dat wel, als er hoger beroep is aangetekend?
"Ja, ook als u in hoger beroep bent gegaan tegen de uitspraak van de rechter in eerste aanleg, bent u verplicht om mee te werken aan het afstaan van DNA. Wanneer u in hoger beroep uiteindelijk wordt vrijgesproken, ontslagen van rechtsvervolging of wanneer door de rechter toepassing wordt gegeven aan art. 9a Sr (schuldigverklaring zonder oplegging van straf of maatregel), of hooguit een geldboete wordt opgelegd, dient het DNA-profiel weer uit de DNA-databank te worden verwijderd en te worden vernietigd. Wij weten niet of het OM dat uit haarzelf ook echt doet. Ons advies aan cliënten is om hier zelf achteraan te gaan en na de onherroepelijke beslissing in hoger beroep of cassatie contact op te nemen met het Openbaar Ministerie."
@Patje2011 | 08-03-19 | 00:27:
Dan wordt hooguit het vinkje 'niet zichtbaar' gezet. Verwijderen doet de overheid niet en het is dan allang met de Amerikanen en andere overheden gedeeld. Het stinkt net zo hard als de kentekenscans van de politie die naar de belastingdienst gingen. De politie mag slechts een korte periode bewaren. De belastingdienst mag langer.
@Patje2011 | 08-03-19 | 00:27: Maar mag het ondertussen wel vergeleken worden met andere DNA sporen?
Het Om en Justitie zijn verrot en moeten op de schop! Die agenten die hieraan meewerkten mogen van mij eeuwig in de hel branden! Ga die 16.000 zaken die jullie in de prullenbak hebben gedonderd maar oppakken! En er lopen nog genoeg uitgeprocedeerde gelukzoekers en illegalen rond: pak die maar op en zet ze vast, dan doen jullie iets goeds voor Nederland! Wat wat een kutland is dit geworden door een verrot Om en justitie. Vuilnisman, kunnen al die rotte overbetaalde lamzakken ook mee?
Agenten moeten precies doen wat het O.M en de korpsleiding hen opdraagt. De tijden dat er nog een beroep werd gedaan op het zelfstandig inschattingsvermogen en de ervaring van een agent zijn al lang vervlogen. En overbetaald? U maakt een grapje. Toch?
Voor hufters die NSB gedrag vertonen is het minimum loon al teveel...
Gregorius Nekschot werkt al aan zijn volgende cartoon.
Als ervaringsdeskundige met invallen door een arrestatieteam o.l.v. fatsoensrakkers en multicultiadepten.
Als er maar piemels zijn.
Jan Dribbel | 08-03-19 | 00:11 ,
Met goedkeuring van Donner?! of die andere...... kom er even niet op, heb hem, Hirsch Ballin .
Donner, die ging voor de "Sharia wet ", knettergek en van de wereld losgeslagen.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 00:17:
Hirsch-Ballin, destijds het geweten van het CDA.
@Jan Dribbel | 08-03-19 | 00:19:
Dank, ik stuurde het net tegelijk met u, had het even opgezocht.
Heb gehoord dat hij als zwarte piet verkleed mee naar het bureau is gegaan.
De hulpofficier C. Meijer kon hier wel om lachen en heeft daarom besloten geen DNA af te nemen.
De rest weet nu wel dat ze 6 uur per nacht rustig kunnen slapen.
Hebben ze in Friesland geen schuilkelders?
Lekker wijf wel.
Leek gedaan met die platenhoezen!
Ja, dat zijn geen leken op dat gebied.
@Patje2011 | 08-03-19 | 00:06:
*leuk. (Ik ga mijn kroon terug claimen)
@Slipsnifter | 08-03-19 | 00:07:
Zonder kroon wordt het een foutenfestival dat kan ik u beloven.
Een patje is ook leuk.
@Slipsnifter | 08-03-19 | 00:11:
Haha bedankt he!
Als ze die 5000 veroordeelde maar toch vrij rondwandelende echte criminelen die nog een lange of minder lange celstraf uit moeten zitten nu eerst eens oppakken om DNA af te nemen, en dan gelijk vasthouden zodat ze hun straf uit kunnen zitten.
Godgeklaagd dit. Schaam je Den Haag!
Trouwens, iedere lul met Microsoft Word kan zo'n briefje in elkaar knutselen, rot nou gouw een eind op.
Niemand van die namen heeft ooit op een stembiljet gestaan, waarom zou ik dat opvolgen?
Ik denk, dat u dit in uw gezicht geduwd krijgt, wanneer ze netjes aanbellen en u doet open. Er kan ook een AT opgeroepen zijn. Dan blazen ze uw deur eruit en voeren u met een hoofdkap af. Het liefst als u nog ligt te meuren in het bed. Dat is maar een gok, want ik heb de ballen verstand van dit soort zaken.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:00: over het algemeen belt men netjes aan en wordt er ook netjes open gedaan.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:00: Wanneer je geen ballen hebt en geen verstand van zaken dan voldoet u precies aan het profiel aan datgene wat ze in Den Haag/Brussel zoeken. Succes met uw sollicitatie.
En wat heeft u gepresteerd in het leven, waar men ballen voor moet hebben. Ik gok op kassameisje bij de Action of HEMA.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:16: Pepernootje toch, wat laat je jezelf kennen. Lijkt wel of je een van Jetje doet of een Klavertje. Wat is er mis met een dame van de Action of van de Hema? Zijn deze dames minder in uw ogen? Ze werken tenminste dus wat zeur je eigenlijk.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:16: Ik ben software-engineer die 40 uur in de week werkt om de hypotheek, verzekering, belastingen en de boodschappen te kunnen betalen.
@Mastermattie | 08-03-19 | 00:32: Dat is een mooi beroep. Beetje saai, maar je kan er wel mee oud worden. De reactie was natuurlijk niet voor u bedoeld.
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:23: Ken de gek, zei de andere gek.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:43: Misschien een beetje gek, maar geen vliegtuig
Mastermattie, sterkte in de kerker. Ik hoop u vlug terug te zien in de panelen.
Belachelijk. Gewoon een paar blauwe schaamharen in een vaasje doen en aanbieden.
Een Vaasje promoten in de politiek is aanzetten tot alcoholisme, dat mag niet, maar niemand die er iets van zegt.
atching the Wheels | 07-03-19 | 23:51,
Heerlijk, ik houd van dit soort humor.
Maar goed, terugkomend op bovenstaande zaak in kwestie.
Het is uiteindelijk meten met 2 maten, wat de justitie hierin doet, het snijdt geen hout en het is idd niet te vergelijken met echte criminelen.
Ok, deze mensen houden wat van andere klededracht en muziek dan de gemiddelde inwoner van Nederland, ik ken er nog wel wat meer opnoemen, maar die nemen het niet voor het Nederlandse cultuur op en deze 2 mensen wel.
Maar, men mag niet meer aan "profiling " doen, kortweg gezegd, wat een hypocrisie dan eigenlijk?!
Getintenduidelijk crimineel gedrag zoniet verleden, dan wordt je niks in weg gelegd, maar dan neem je het op voor wat onschuldig is wat nota bene bedreigd getracht te worden, door een paar "criminele niksnutten",(want dat zijn het in mijn ogen) om erger te voorkomen, dan wordt je gestraft ( das dan nog tot daar aan toe ), maar als een staatsgevaarlijk iemand je DNA afstaan, is mij persoonlijk te gortig en komt bij mij ook over als :"we snoeren deze Friezen de mond om hun als voorbeeld te stellen ", onderdrukking.
Ik zou zeggen, OM kijk eens wat verder waar de echte ondermijners van onze staat zitten en doe daar wat mee.
En das eng, zulke kanten behoren wij als Nederland niet op te gaan, wat men nu doet.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 00:09: Het maakt duidelijk welke kant men op wil. Het verdedigen van "Hollandesche zaken" wordt veroordeeld en het promoten van anti Nederlansche zaken mag gewoon. Wij als witte mensen zijn nog steeds de oorzaak van alles. Het is zo gemakkelijk om de witte mens te beschuldigen van alles wat met slaven te maken heeft. Maar als de mens echt wakker wordt dan hebben ze niet in de gaten dat ze nog steeds slaven zijn.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 00:09: Dit lijkt een beetje op dat waxinelichtjeshoudergooier incident. Die gast is misschien wel zo gek als een deur, maar elk jaar vangen ze hem en dat zal waarschijnlijk tot de dood zo blijven. Totaal over the top, als je kijkt naar de erns van de misdaad. Kijk, als hij nu een Cobra 23 had gegooid, maar een waxinelichtjeshouder? Kom op mensen.
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:18,
Klopt, niet doorhebbende ( of niet willen zien ), dat vele voorouders van ons, voor een "appel en een ei ", zware arbeid moest verrichten om rond te komen, het was de Elite die zich ooit bezig hield met de slavernij, niet "Jan met de Pet ".
Slavernij is wederom terug, werken totdat je crepeert zoniet doodgaat.
Het is een pure schande dat deze geld/orgaan mensenlevensrovers hiermee door kunnen gaan.
En dat durft zichzelf nog "humaan "te noemen, er zit een "Eliteheks "genaamd "Ollengkreng ", die even bepaalt wat goed en slecht is voor ons en een paar gehersenspoelde/hypocriete jonge mannetjes, die het wel even voor ons allemaal beter weten, hoe te leven met het klimaat.
Ik geloof alleen in 1 klimaat, das onze politieke klimaat... en die is volgens mij ziek, ernstig ziek.
Maar wie zijn de dokters hiertegen of om het uit te stellen, wij... de middenklasse en de armlastigen die kunnen wederom weer bloeden, we zijn weer terug bij af.
En daar zou de PVDA zijn pijlen eens op moeten richten, doen ze niet, anders speels je Wilders in de kaart.
Zoveel hebben ze dus met "ons "op.... niks, totaal niks, allemaal eigen belang en eigen zin doordrijven, gestuurd of niet gestuurd, het effect voor ons blijft hetzelfde, wij zijn uiteindelijk geknecht.
.
@Klappernoot | 08-03-19 | 00:23,
Tja, idd bizar, de verhoudingen kloppen niet met het gepleegde strafbare feit, middels de opgelegde strafmaat.
@Bad - Casey | 08-03-19 | 00:37: We zijn loonslaven, werk en betaal belasting of ga anders dood. Anders bent u niets waard voor ons. Rook en drink niet anders zijn uw organen niet te doneren, dan hebben wij helemaal niets aan u.
@Paddy074 | 08-03-19 | 01:03,
Het bizarre is, ik heb al en paar geleden geopperd, het lijkt net de film "soylent green ", das niet om mijzelf op de borst te kloppen, maar niemand zei het toen nog. En nu wordt het gehanteerd alzijnde het boek "1984 ", het ligt natuurlijk wel in elkaars verlengde.
Ik heb een paar dingen geleerd in mijn leven, "Hoe groter de geest, hoe groter het beest "en " verbaas je over niks verwonder je slechts ", het klopt beiden.
1e zin is "een paar jaar geleden ".
@Bad - Casey | 08-03-19 | 01:11: De film 1984, tja.... is ie op netflix te zien? Maar even terugkomend op het gegeven dat wij nog steeds slaven zijn. Wanneer wij morgen massaal de straat op gaan, gele hesjes, het hele verhaal. We maken het dan voor ons zelf kapot. De hele markt kakt in, op de beursvloer gaat niemand meer inleggen, de banken gaan kapot. Volgend jaar komt er een nieuwe recessie. De banken gaan weer klappen en het is allemaal onze schuld. De Deutsche bank is meer kapot dan labiel net als die van Italie. En wij het volk moeten weer gaan betalen.
@Paddy074 | 08-03-19 | 01:27,
Dat kan, maar denkt u nog echt dat als u en de rest van "ons" niks meer te vreten hebben... dat dat er nog toe doet met wat u zegt?
Ik denk hetzelf niet......
@Bad - Casey | 08-03-19 | 01:35 en @Paddy074 | 08-03-19 | 01:27
Heb het allemaal even gelezen. Ben het wel met jullie eens, we zijn slaven van het systeem. De belastingen zijn te hoog en je kunt niks opbouwen of je bent voor de zoveelste keer aan de beurt bij de belastingdienst. Niet erg, als de overheid met het geld geen destructieve dingen zou doen. Zo'n stel blauwe Friezen wordt achtervolgt door het systeem en de echte grote boeven wandelen gewoon rond, zelfs 400 mensen die gevangenisstraf aan hun broek hebben van meer dan 1 jaar lopen vrij rond nos.nl/artikel/2015971-12-000-veroord... en die Friezen worden geintimideerd want daar is tijd zat voor, allemaal politiek.
Auw ... "achtervolgd" mag wel met een d (moet reaguren ook eigenlijk niet steeds proberen te combineren met werken).
Tja, nl....... dat prachtige landje waar je al je rechten verliest wanneer je het gore lef hebt om de multikul ook maar een strobreed in de weg te leggen.
Netjes in de wegmetonspas lopen, anders heb je een probleem.
Ach ja, ga achter de mannen en vrouwen aan die hun werk doen...
@Frau Merkel | 08-03-19 | 00:14: Kan het nog theatraler? Friezen blokkeren snelweg om mensen te belemmeren te demonstreren. Dat is strafbaar. OM vervolgt Friezen. Rechter veroordeelt Friezen. Vonnis wordt uitgevoerd. Welkom in een rechtsstaat. De rest is selectief gejank.
@Mastermattie | 08-03-19 | 00:27: Het kan dus nog theatraler...
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:23: Nederland is onder D666 geen rechtsstaat meer maar links. En rechts vroeger is links nu.... D666 als de gestapo en de VVD als de uitvoerende macht. Jetje en klavertje zijn de hitlerjugend en we zijn weer terug bij af. We gaan een fijne toekomst tegemoet mensen. Of slaven....
@Paddy074 | 08-03-19 | 00:37: Je vergeet NSB, SS en NSDAP... wel scherp blijven, Padje.
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:44: Ach ontkennen of niet beter willen weten siert de mens groentje...
Je zou inderdaad bijna zeggen... Slijlloos.
Ik zou zeggen Romanov, ga naar Joop, daar zoeken ze nog een derde reaguurder.
Als het aan jou ligt hadden we 20 jaar geleden al stroopwafel pieten. Ga toch wieberen man.
Man bijt hond figuren of niet. Ze stonden er voor uw en mijn kinderen. Of via het u het maar normaal dat je voor zoiets een strafblad krijgt, en vervolgens door de Gestapo van huis wordt gehaald om gedwongen DNA af te staan?
Het gaat om het principe, er zijn blijkbaar 20.000 criminelen die geen DNA afgestaan hebben en uitgerekend bij deze mensen gaat de overheid wel langs om ze (en andere mensen die het in de toekomst niet in hun hoofd moeten halen) te intimideren.
@Dirk III | 07-03-19 | 23:52: Wat is er mis met stroopwafelpieten?
Ik geloof dat die 'interviewer' nog meer een man bijt hond figuur is. Waarom laten jullie een puberaal bierkeet boertje met het IQ van een mestkever in filmpjes figureren?
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:04:
Alles!
@BaldEagle | 08-03-19 | 00:26: Geloof ik niet.
Dit OM is ondermijnend voor de rechtsstaat.
En stompzinnige dienders die hun prioriteiten niet weten te stellen.
De sukkels hebben het zelf niet door dat ze hierdoor ver-rechtsing in de kaart spelen.
De rechtstaat is minstens zo verrot.
misschien is dat juist de bedoeling van onze rechts-staat, links tegen rechts uitspelen, verdeel en heers, een spelletje van heel heel vroeger.
Als je niet kunt schaken, ga je bij de damclub.
@threeheadedmonkey | 08-03-19 | 00:00: En als je niet kunt dammen dan ga je golven, of knikkeren.... bal moet in potje. Domme sport voor luie mensen
Ik ben er nog niet uit of ik nu op Jesse Klaver of Klaas Dijkhoff moet gaan stemmen.
Maakt niet veel uit, beiden malloot.
Ter onderbouwing www.ad.nl/bizar/jesse-klaver-stapte-i... en www.omroepbrabant.nl/nieuws/238829/Kl... waar ook nog een ander vvd kamerlid op staat, vvd-vriendenkliek.
Ik twijfel tussen Greet en Denk.
In het noorden hebben ze wel vaker last van overkill, arrestatie met arrestatie team van René Lancee op Schiermonnikoog, 1996.
nl.m.wikipedia.org/wiki/René_Lancee
Wat een gaaf land hè?
Nou..... en het wordt steeds gaver......
“Ik ben geen crimineel” roepen terwijl hij net veroordeeld is voor een crimineel feit.....
volgens mij snapt ie nog niet wat hij heeft gedaan
gelukkig snap jij het wel... amen
@Paddy074 | 07-03-19 | 23:37: ja als je niet snapt wat een veroordeling is dan kom je wel heel laat uit bed
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:38: Wanneer je in dit geval veroordeeld kan worden dan lig je er te vroeg in. Groene sokjes aantrekken aub.
Pffff, zeik, anders ga je lekker je “feiten” ergens in stoppen. Ga s ff kijken in een gevangenis. Wordt geen Fries gesproken.
@rattenvanger XL | 07-03-19 | 23:43: Feiten in stoppen, geen friesch in gevangenissen, zijn dat feiten dan?
Ik hoop in geval van een eventuele toekomstige bezetting niet dat u mijn buurman bent.
Laat ik het daar maar even op houden.
@ epistulae
Jij bent een befehl-ist-befehl typetje. Niet veel soeps in het bovenkamertje. Niet in staat tot zelfstandig nadenken. Een hulpje van de kneuzen. Ik heb medelijden met je.
Ik dacht dat men pas dna moest afstaan bij 4 jaar celstraf of meer. Dit zijn maar taakstrafjes en dan lijkt dna afstaan me wel een zwaar dingetje.
Nee, voor veroordeling van strafbaar feit waarvoor je eventueel 4 jaar zou kunnen krijgen.
Daar vallen praktisch alle geweldsdelicten onder en opruiing ook.
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:37: Als dit klopt, dan zijn we nog dieper gezonken dan ik dacht. Dit is ronduit eng.
@Klappernoot | 07-03-19 | 23:48: wanneer onze regering op elk strafbaar feit veroordeeld zou kunnen worden dan hadden we geen regering meer. Kun je dat verklaren?
@Paddy074 | 07-03-19 | 23:50: Nee. U wel?
@Klappernoot | 07-03-19 | 23:56: Politiek correct geantwoord pepernoot. Ontkennen, de onderste steen, rutteiaans geantwoord. Succes ....
TIP: Niet met zelfrijdende auto's de bussen blokkeren
automotive-online.nl/management/laats...
Ik wist het, zelfrijdende auto's zijn racisten.
@Jan Dribbel | 07-03-19 | 23:38: vooral die witte auto's, die moeten van de weg af....
Dat wordt groot feest in de schilderswijk. Hun helden komen naar huis. De IS vlaggen kunnen weer te voorschijn worden gehaald.
@janleuk | 07-03-19 | 23:37:
Ze zijn nog niet in Nederland! Kan nog van alles mis gaan! Ik ga duimen!
Zou wat zijn als het blijkt dat hij drie moorden op zijn geweten heeft.
Dan heb je weinig mensenkennis want deze man doet letterlijk geen vlieg kwaad!
@BaldEagle | 08-03-19 | 00:56: zucht.... hypothetisch...…. "zou wat zijn" als in "stel je voor dat".... Patje zou het bij ieder ander die moet doneren geschreven kunnen hebben. Hij veroordeelt niemand.
Vervelende en suggestieve toonzetting patje.
Hoeveel meisjes heb jij eigenlijk aangerand?
@kempenaer | 08-03-19 | 08:01: zou wat zijn als het kleine meisjes waren
@kempenaer | 08-03-19 | 08:01:
Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie.
@J-van-de-Bontekoe | 08-03-19 | 09:05:
Ik zelf ben niet groot dus de meeste waren klein maar niet jong!
Nou alvast na de geboorte bij de aangifte in het gemeentehuis een uitstrijkje meenemen.... als het zo moet.
Godverdomme
Nou!
In de DDR haalden ze ook mensen uit huis op last van het “OM” (lees Stasi). Dit land gaat steeds verder naar de gallemiezen..,
Veel mensen hebben de DDR niet bewust meegemaakt. Oost Duitsland??? Was dat van voor de oorlog??
De polisie laten zich op straat in elkaar slaan door een verward persoon. Dwing je lekker respect mee af. Knuppel dr op of anders kogel dr in... niet luisteren is voelen. Maar nee.... volgens Den Haag moeten we eerst een discussie voeren....
Volgens mij stemt iedere agent op Wilders, kan niet anders
@pibasso | 08-03-19 | 00:00: Iedere agent op straat wel, maar het probleem zit 'm in de (overbodige) managementslagen
Hulpofficier van Justitie C. Meijer heeft het helemaal gemaakt bij het O.M.
Ik voel dat er een promotie aankomt.
Zijn D66 bazen zijn erg tevreden over de hulpofficier C. Meijer.
Een abject figuur die C. Meijer. Die heeft zijn ziel verkocht aan de duivel. Opdat we dat niet vergeten.
Machtsvertoon van het OM. Ze kunnen in tientallen jaren tijd nog geen criminele motorbende verboden krijgen, maar tegen een klein groepje hardwerkende belastingbetalers dat z'n woonomgeving niet wil laten verzieken en z'n kinderen een normale sinterklaasintocht wil geven durven ze wel.
-
En nog dank aan Marga Waanders, die er een puinhoop van heeft gebakken en die nu vrolijk de burgemeester uithangt in de buurgemeente. Verbijsterend, dat die über-faalhaas nog altijd een publiek ambt bekleed.
Ze was heel snel vertrokken voordat ze aangepakt kon worden.
Volgens de influencers is de multiculturele samenleving een aanvulling, je weet niet hoe dubbel genaaid je wordt.
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 23:26: je staat er bij en je kijkt er naar! Zodra je iets wil beginnen tegen deze waanzin krijg je meteen het predikaat extreem rechts opgeplakt waarmee je meteen af bent. Want extreem rechts zijn nazi’s en die zijn fout. Opkomen voor je land en je rechten wordt niet in dank afgenomen.
Pakken met spijkers op de koppen
U bent voor eigen parochie aan het preken. Da's best lief en u heeft helemaal gelijk, maar het zet geen zoden aan de dijk. Het enige dat we kunnen doen is op de PVV stemmen. Daar gaan we ons land niet mee redden, maar er kan wel een shock door dit land gaan. Maarja, dat is ook meer een wensgedachte uit armoe.
@dutch bikkel | 07-03-19 | 23:36:
Kijk dan maar uit, ook in je eigen sector, de spelregels zijn veranderd.
Hear hear!
Er is op de bus gespuugd en ze willen weten wie dat heeft gedaan.
Dader niet gevonden, want het was 1 van die rochelende cultuurverrijkers.
Je reinste stasi praktijken, als ze van mij dat DNA willen afnemen, zullen ze meer dan 2 agenten nodig hebben die dag, ik houw mijn klauwen stijf dicht.
Bakkie koffie meneer?
Ja lekker... shit, daar ging u voor gaas!
We moeten blij zijn dat Sander geen getint uiterlijk heeft... anders was heel links Nederland nu boos geweest.
Niet meer over praten - we gaan weer verder met het klimaat.
Ich bin kein Berliner.
20 maart #STEMZEWEG allemaal!
Nu al zin in die tvavond! Bijna net zo leuk als voetbal.
@Patje2011 | 07-03-19 | 23:19: Een legale fries om dna vragen en een illegaal in dit land laten ze lopen want discriminatie.... het kan allemaal hier. Komt allen.... luilekkerland
@Patje2011 | 07-03-19 | 23:19:
Ik ben benieuwd hoe veerkrachtig Wilders zijn haar is als de bal hem raakt. Moet toch een hoop brylcreem in zitten.
@threeheadedmonkey | 07-03-19 | 23:28:
Ik zit te wachten op het moment dat Jesse en Rob blind over het veld zwalken en met de koppen tegen elkaar aanlopen.
@Patje2011 | 07-03-19 | 23:32: Dan is er een oerknal waardoor we allemaal devolueren naar apen. Tenminste, dat heb ik ooit in een film gezien.
Laat die boa's en hellup-officieren de orde bewaren in die pret-bajussen. En in die extra beveiligde pret-azc's.
Wat een land....
Onrechtvaardigheid heeft weer gezegevierd in Nederland.
Dit is geen dwaling van justitie, dit is beleid.
*wanbeleid
Joh, binnenkort geven ze de bloedafname van de hielprik vrij en hebben ze bijna iedereen te pakken..... behalve de antivaxxers
Als bijkomend voordeel!
Het OM is niet onpartijdig maar vertegenwoordigt de staat. De rechter is onpartijdig.
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:34: Er zijn nogal wat wrakingsverzoeken geweest en gehonoreerd dus daar kun je terecht vraagtekens bij zetten.
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:34:
Rechters worden op verzoek van de Rechtbank waar zij gaan werken benoemd door den Koonink. De onpartijdigheid wordt verondersteld door de werking van de trias politica. Ik wil hier geen conclusies trekken of iets suggereren maar een leven is best lang en het selectieproces bevat toch wel een kiem van gestuurde zelfselectie.
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:34: Nee, de rechter zou onpartijdig moeten zijn...
@drs. P | 07-03-19 | 23:44: 600 per jaar, waarvan een stuk of 10 toegekend. Op honderdduizenden rechtszaken. Niet uit je nek lullen.
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:13:
Er zijn bij justitie diverse opschoningsacties geweest om falende rechtbanken aan te pakken. Hele locaties waren een puinhoop. Het is iets beter geworden, maar niet veel. Die paar wrakingsverzoeken zijn peanuts bij wat daar langs kwam.
@Frau Merkel | 08-03-19 | 00:23: overdrijven is wel je ding, hè? Daarnaast heeft justitie niet zoveel op te schonen bij rechtbanken. Onafhankelijke staatsmacht enzo..
Doet de politie een keer handhaven, is het weer niet goed?
Tuurlijk joh. 16000 (geen 1600 hoor) per jaar die niet behandeld worden wegens tekort aan mankracht. Maar tenslotte moeten er preferenties gesteld worden hè. Was nen destijds maar zo vasthoudend geweest bij de moordenaar van Els Borst.
Iemand het huis binnendringen om gedwongen DNA af te staan is niet handhaven! Deze mensen hebben al hun straf gehad!!
@Bena | 07-03-19 | 23:14: Correctie: 16000 aangiftes
@Bena | 07-03-19 | 23:14: tja.. vergelijk het met op de stoep fietsen. Er zijn best agenten die gewoon “even afstappen” zeggen i.p.v. een boete geven. Maar als je reactie dan is ‘ ja fuck het, dat maak ik zelf wel uit’ dan zal geen agent dat pikken. Want dan gaat het om gezag.
Ergens heel raar want de stemmers op de partijen de het meeste voor zwarte piet behoud zijn, die roepen ook altijd het hardst om dat er niet aan het gezag getornd kan worden...
@Necramonium | 07-03-19 | 23:14: ja, als je niet komt en weer niet luistert dan komen ze je halen. Dat weet je en daar is dit mediamoment ook om te doen. Niet janken dus
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:46: Zolang beleid gewoon normaal is, is dat ook geen probleem. Maar zodra het beleid verandert in wanbeleid is het tijd voor actie.
Vergeet niet dat meneer bloksnor ook democratisch gekozen was en dat de agenten onder hem ook maar domweg de regels handhaafden.
Het wil niet zeggen dat de gemaakte regels altijd goed zijn.
@Epistulae_Morales | 07-03-19 | 23:47:
Weet je wie de Nederlandse politie ook thuis kwam halen zo’n 80 jaar geleden?
Toen heerste de mof ook in Nederlandje, net als nu.
Destijds moesten ze ook niet janken zeker?
Ik vind u er bijzonder lage en onsmakelijke opvattingen op na houden.
Timing is alles! twitter.com/DwarsBongeltsje/status/11...
Ziek, gewoon ziek..
Waag het niet jezelf te verzetten, angst doet t nog heel eventjes. Politie slaapt bij ons in de wijk. Sukkels die linkschxmenschen, villa’s tesla’s , zieluitverkoop
Het mooie van een rechtsstaat is dat dezelfde regels gelden voor iedereen. Jullie wilden altijd law & order, strikte handhaving en hoge straffen. Hier heb je het. Veel plezier ermee.
Was dat maar zo. Wake up!
Wat lul je? De wet geldt helemaal niet vooor iedereen. Hebben de blokkeerpieten en de blokkeerturken bijvoorbeeld ook deze vervolging gehad? Nee dus.
De wel is gelijk voor iedereen maar sommige zijn toch gelijker lijkt het wel......
Ik denk dat de stelling van mensen hier juist is dat er situationeel wordt gehandhaafd, bijvoorbeeld: wel bij de Friezen, niet bij alle anderen met vergelijkebare vergrijpen.
Je tegel doet echter vermoeden dat je dit wel wist en dat je de ophef probeert gelijk te stellen aan dat er wel handhaving is voor iedereen en dat mensen hier opkomen voor hun 'eigen' groepje. Maar dat vereist eerst dat er handhaving is voor iedereen.
@Randall3.0 | 07-03-19 | 23:06:
Het is bijna alsof daar iets anders aan de hand was.. Alsof wat de Friezen op snelweg gedaan hebben iets wezenlijk anders is.. toch?
@minderweter | 07-03-19 | 23:07:
Zou je dan misschien kunnen aangeven waar in jouw optiek niet gehandhaafd wordt? Paar linkjes enzo? (Geen snark of agressie, serieuze interesse)
@Romanov | 07-03-19 | 23:11:
U vraagt, wij draaien:
www.ad.nl/binnenland/ruim-de-helft-va...
@de honden blaffen... | 07-03-19 | 23:18: Hoeveel zaken over het beknotten van de vrijheid van demonstratie van een ander door het blokkeren van een snelweg zouden daar tussen zitten?
@Ggroengras | 07-03-19 | 23:23: Waarschijnlijk minder dan van mensen die met stenen werden bekogeld tijdens een toegestaan protest naast een moskee door baldadige jongeren met emoties.
Ja, laten we het hebben over toeterturken...
@Romanov
"Gelijke gevallen worden gelijk behandeld". De kernvraag is wanneer een geval niet gelijk is. In de praktijk blijkt het verschil te zitten in elementen waartegen je vanwege grondwet en verdragen niet in bezwaar kunt gaan #schaakmat
Ja, maar de clou is dat NIET voor iedereen dezelfde regels gelden! Voor allochtoontjes en links gespuis gelden de regels niet maar voor de rest van de Nederlanders wel! Dat is geen rechtsstaat, dat is een dictatuur!
Jaja, wet en regels en zo gelijk voor iedereen. Hoe dik is dat blok beton voor uw hoofd?
- weggeblokkeerd-
De verraders denken dit slagje te winnen. De oorlog zullen de verraders
verliezen.
Gratis arbeiders moet je natuurlijk te vriend houden.
Laten we maar eens DNA van de verantwoordelijke politici afnemen.
Echt zielig, omdat de staat dit niet nogmaals wilt hebben, blijven ze de blokkeer-Friezen maar pesten. Misschien moeten we dit gewoon aan de lopende band doen (als er iets is waar 95% van NL niet mee eens is, lekker de snelwegen blokkeren),
Gehad met die land.
En ga nou niet zeggen dat je dan naar een ander land kan gaan.
Nee ik ben hier geboren, het is het land van de Nederlanders en ik voel me hier niet meer thuis. Als ik naar een ander land ga zal ik mij niet meer thuis gaan voelen.
Dat is wat link, maar ik wil wel het volgende suggereren.
Flitsagentje pesten.
Gewoon 's ochtends even op Flitsmeister kijken waar de controles staan en dan vlak ervoor een bord neerzetten dat er een flitser staat, of indien mogelijk het zicht van de camera blokkeren (maar dat is weer wat lastiger op een snelweg).
Je kan naar een ander land gaan.
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:31:
Jij ook!
@BaldEagle | 08-03-19 | 00:40: Ik voel me hier thuis.
@Ggroengras | 08-03-19 | 00:46:
Het begint hier ook steeds meer op Noord-Korea te lijken. Daar zou jij je nog meer thuis voelen als bewaker in een links heropvoedingskamp.
@kempenaer | 08-03-19 | 07:51: Mag ik je opgeven als referent?
Aufmachen und sofort: SicherheitsPolizei.
Ordnung muss sein.
NeeDDRland, het Venezuela aan de Noordzee..
Ze hebben maar van één Fries DNA nodig, dan hebben ze die gelijk van iedere Fries.
Dit gaat niet over Friese paarden, voor inteelt onder mensen moet je toch echt naar Urk of zo.
Hij is inmiddels alweer thuis.
Vergeet trouwens ook niet het saillante detail dat ze eerder op de avond al aan de deur stonden zonder huiszoekingsbevel en meneer de agent meende te kunnen claimen dat ze "toch wel winnen".
Dat zegt genoeg lijkt me :')
De naam van de agent?
@Frau Merkel | 08-03-19 | 00:25:
Adolf of Anton of zoiets.
Als dat gezegd is, dan moet dat agentje ontslag krijgen. Fout typetje, bah.
De toeterturk krijgt er, bij wijze van spreke, nog politiebegeleiding erbij! !
Schandalig, sterkte!
Realiseert hij zich wel hoe slecht plastic wattenstaafjes voor het milieu zijn?
Wat is Nederland vervallen tot een baggerstaat.
Gelukkig hebben we Willie en Max om ons geld goed te besteden en af en toe iets positiefs te laten zien.
Nieuwe jurk ander hoedje men vraagt zei draagt.
Qua kapsel zou het misschien wel een vooruitgang zijn.
@Ggroengras | 07-03-19 | 22:56: Ik dacht dat jij wel iets gewend was in je socialistische kringen .
@ghetto-is-back | 07-03-19 | 23:09: okselhaar vooral.
@Ggroengras | 07-03-19 | 23:16:
Wees er maar trots op . Mensen die showen hoeveel okselhaar ze hebben kun je maar in 1 categorie indelen : slinkse opvreters punt
@DeathValleyCreek | 07-03-19 | 23:13:
-
De behandeling van zogenaamde 'landverraders' (waarvan er overigens dankzij rancuneuze buren nog aardig wat onschuldig vast zaten) na
WOII is één van de minder fraaie bladzijden uit onze geschiedenis.
-
Maar daar hoor je niemand over - slavernij is natuurlijk ook veel belangrijker...
@ghetto-is-back | 07-03-19 | 23:25: Goed verhaal.
Ik hoop dat deze generatie het nog mee mag maken.
Dat wattenstaafje is dan weer wel grappig.
Was het staafje al milieuvriendelijk en klimaat neutraal of nog van plastic.
vragen vragen vragen
DNA afstaan? Voor die muziek moet hij opgehangen worden. Wel mooi dat hij platen draait.
Ik begin te geloven dat het vreedzaam protesteren geen zin meer heeft in dit land.
Daarom dna afname, moet je maar geen bus tegenhouden met demonstranten.
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 22:57:
Klein detail is wel dat die lui in de bus niet de bedoeling hadden om vreedzaam te gaan demonstreren. Hun doel was het Sinterklaasfeest te verstoren, anderen hun wil opleggen heeft niets met demonstreren te maken, dat heet drammen!
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 22:57: doe even normaal, Kalkie. Ga ik het vanavond nou met je eens zijn?
@Ggroengras | 07-03-19 | 23:24:
je tronie staat naast een links pamflet, dus dat lijkt me sterk.
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 23:30: Gelukkig. Staat mooi op je altaar.
@Ggroengras | 07-03-19 | 23:37:
Zal het naast je gouden kalf zetten.
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 22:57:
Randdebielen tegenhouden, die in opdracht een kinderfeest willen verzieken, is een deugd.
Maar dat zal wel te lastig zijn voor u.
Niet zo lang geleden hield je je aan de heersende wetten als je Joden verraadde en uitleverde aan de totalitaire mof met als resultaat vernietiging in een concentratiekamp.
Bepaalde wetgeving kan helemaal fout zijn. Het helpt om naar de effecten ervan te kijken.
Je houdt je hart vast bij de volgende bezetting. Nederland op z'n aller, maar dan ook allersmalst. OM: tussen het elkaar dekken in achteraf hotels door bedenken ze dit. Hufters
Ik vind de huidige bezetting door de EU, de marxisten en de islamisten al erg genoeg. Komt er nog een volgende bezetting? Brrrr!
Tuigh is het, die blokkeerFriezen. Schandalig dat ze de vvmu blokkeren van de goede mensen uit Amsterdam. Gelukkig blijft het OM ze actief vervolgen!
* Ongeletterde Berbaarmodus uit*.
Lol. Je vergeet nog het regeltje "want de wet is de wet" (en die wet wordt nooiiiiiiit aangepast of opgesteld in het voordeel van de oorspronkelijke Nederlander)
Een glimp in de toekomst.
Een mijlpaal.
Een level up.
In de toekomst?
Onmodelijk, zelfs hun DNA is nauwelijks uit elkaar te houden.
Maar stel je voor hé, stel je voor er is een match bij één van die blokkeerFriezen, dan kantelt de hele opinie wel.
Maar stel he dat in de toekomst op een moment dat iemand het nodig acht om de opinie te doen kantelen en een stukje DNA plant bij een 'aangevallen' dramactivist. Stel he
DNA is wss afgenomen vanwege aanklachten over fysiek geweld op de dag zelf op de A7. Knappe KOZP-er die daar DNA heeft weten te bemachten om hiermee te vergelijken...
We zullen zien wat hier uit gaat komen.
@OHFOURSIX | 07-03-19 | 23:00: Er was geen fysiek geweld toen op de A7.
DNA afname is standaardprocedure. Zo ben je bij andere ( gewelds)misdrijven sneller op te sporen.
Tuig is het ,uitbesteed aan ,,opsporingsambtenaren ook wel BOA genoemd.
16.000 stuks criminelen moeten nog straf uitzitten dan wel DNA afstaan en dat lukt zogenaamd niet??!!!
Het lijkt wel 1939 all over again.
Triest land. Duim naar beneden.
Of en on topic, Jetten gaat ons redden middels polen aanvoer .
Liever dood als slaaf nietwaar jetten?
Respect voor de friezen ,waren er maar weer zo als zij!
Meer als zij uiteraard.
Eens zien wat de provincie Friesland doet op 20 maart.
Oh en als jullie de rest van NL toch van dienst willen zijn, in Leeuwarden staat een designkantoor waar die hufters in 070 nogal wat waarde aan hechten
Ik ben al op funda aan kijken in Friesland.
En als je nou je mond stijf dicht houdt, steken ze dan het wattenstaafje in je achterste? Je zult je sowieso toch aardig "$%^&(*" voelen, maar dan al helemaal.
Stasi-praktijken. Niets anders. Op deze manier wordt het kleine beetje respect voor de overheid er wel heel hard uitgeslagen. Vrouwe Justitia, ooit eerbiedwaardig, is de handlanger van een leugenachtige randstedelijke elite geworden. Ze moest zich doodschamen!
Daarom draagt ze ook die blinddoek: ze kan het niet meer aanzien!
Tegen die dna-wangslijm-pijpende-volgens-het-boekje-agent zou deze repliek van onze Friese punker niet misstaan:
-"Go ahead, punk. Make my day".
Maar Sander is misschien wel dirty, maar heet geen Harry.
En dat is zo jammer.
Net zoals in die film Baise-Moi, waarin ... nouja, laat ook maar.
Fijn dat we weten dat jij een dirty harry benadering wenst voor agenten.
@Ongeblustekalk | 07-03-19 | 23:05:
Ik lees niet dat hij dat zegt anders . Ik persoonlijk zou dat direct willen t.o.v. tuig zoals die "punk" uit Den Haag vorig jaar die 3 mensen te lijf ging met een mes en 1 daarvan de keel nagenoeg doorsneed .
@ghetto-is-back | 07-03-19 | 23:14:
Het staat er letterlijk.
@ghetto-is-back | 07-03-19 | 23:14:
Benieuwd of die Haagse “punker” ook DNA heeft moeten afstaan trouwens.
Also, also, also! Het Nederlandse OM wil weer Roomser dan de Nazi’s zijn. Of zo.
Welke OvJ is dat eigenlijk die misdaad op de plank laat liggen om een wit voetje te halen bij de deugbrigade?
Ben bang dat het allemaal deugers zijn.
Hoezo objectief OM?
Bi-zar. Als je beseft dat je dit stukje leest. Blokkeer Friezen worden gezien als moordenaars, verkrachters of terroristen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/recidive/dna-onderzoek-bij-veroordeelden
Veroordeelden voor ernstige misdrijven moeten verplicht DNA afstaan. Het DNA wordt opgeslagen in een DNA-databank. Dat maakt het makkelijker om veelplegers (recidivisten) op te sporen en te veroordelen. De verhoogde pakkans leidt er ook toe dat veelplegers minder recidiveren.
Bij een volgende blokkeeractie gaan ze namelijk ook echt DNA-sporen van het asfalt halen en vergelijken met wat er in hun database zit. Je vraagt je af waarom? Niets anders dan symboolpolitiek dit.
OM trapt het volk vanuit de hoogte lekker de stront in. Knap hoor laffe beftijgertjes.
20 maart: wat krom is wordt rechtgezet. Lintjesregen voor de Blokkerfriezen.
Maar dan mag je geen strafblad hebben geloof ik. Gaat 'em dus helaas niet worden.
@mozaard | 07-03-19 | 22:55: een GS-award dan.
@mozaard | 07-03-19 | 22:55: strafblad? Schone lei voor deze mensen.
Hij had ook zelf even langs kunnen gaan. Nu zien of er een match is ergens. Spannnnond!
Neen. Het is niet spannOn, en je weet het. Wat jij aan het playen bent, is jouw wens van de vader want jouw gedachte.
Minkukel, je kleur niets waard.
@chicago river | 07-03-19 | 22:53:
Altijd vermakelijk, gepraat aan de keukentafel.
@chicago river | 07-03-19 | 22:53: Playen? Ben je R. Kelly ofzo?
Ah dat is de reden dus dat ze de demonstranten op de Erasmusbrug niet vervolgt hebben , ze waren bang bij dna afgifte dat het vooroordeel bevestigd zou gaan worden . Dank voor de eye opener .
@ghetto-is-back | 07-03-19 | 23:17: hielden zij ook een geplande demonstratie tegen? Wist ik niet.
@De musso linie | 08-03-19 | 02:27:
Van vanavond?
Nee joh, hij joopt hier continu hoor.
En dat mag, hier wordt een andere mening niet verwijderd.
@ ggroengras
Dat u van dit misbruik van macht door de overheid lijkt te genieten, laat zien dat u de rechtsstaat niet waard bent.
Beter is het om de rechtsstaat te beschermen tegen totalitaire typetjes zoals u.
Als dit overheidshandelen het resultaat is van wetgeving en de huidige inrichting van OM en rechterlijk apparaat, dan moeten we daar asap met zijn allen iets aan doen.
@J-van-de-Bontekoe | 08-03-19 | 07:11: Wel grappig, want op Joop kom ik dus echt nooit. Dat is namelijk gevuld met zure dildo's en volledig humorloos. Bij GeenStijl komt dan wel allemaal abject volk, maar harde grappen worden gewaardeerd.
@Ggroengras | 08-03-19 | 07:34: ik zeg ook niet dat u op de Joop komt maar dat u een “joopmening” hier verkondigt. Be my guest.
Of u humor heeft durf ik zo niet te beoordelen.
@kempenaer | 08-03-19 | 07:32: Ik vind het mooi om te zien dat onze rechtsstaat prima functioneert en nog geen last lijkt te hebben van het selectieve gejank van de pro én anti pietenkliek. Kudt hè, als je je zelf ook aan de wet blijkt te moeten houden?
Dit is geen justitiële maatregel, maar een stellingname. Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek duidelijk afgedaan.
Jandorie, waar blijven die thumbs-up en thumbs-down shortcuts. Mijn thumbs-up heb je verdiend.
@Zupschufter | 08-03-19 | 01:21:
Nou, nog een + 1 dan!
Mooi gezegd inderdaad.
Klopt, die blinddoek heeft plaats gemaakt voor een hoofddoek.
Zum kotsen.
Wol in moai hûntsje.
Stem deze hele fokking overheid weg!
Stem op de nieuwe rechtse partijen! Deze krankzinnige activistische linkse ambtenarij moet vervangen worden door dienstbare volksvertegenwoordigers.
Hulde!
Tja, dat zegt het wel zo’n beetje he.
Weg met de oude politiek.
Tijd voor iets nieuws inderdaad.
Je krijgt het niet weg Kees. De PvdA is zo diep geworteld in de bestuurslaag dat het, welke gering er ook komt, nog zeker 30 jr. duurt voor je het weg hebt. Of je zult drastisch die mensen de deur uit moeten gaan werken. En dat zie ik niet gebeuren.
Lang leve de democratie.
Hoera hoera hoera
Wat een land, je moet het ook maar willen als hulpofficier en agent.
En nou godverdomme nooit meer staken op de snelweg meneer de agent. Nie wieder.
En daarom ben ik trots om dit land binnen een paar jaar, en dit keer definitief, de rug toe te keren. Wat een land is dit geworden, ik heb geen medelijden om dit land de stront in te zien zakken.
Tsja tis maar waar je je focus op legt, buitenland is echt maar dan ook echt geen haar beter :')
@Nipplechip | 07-03-19 | 22:57: ik heb er 9 jaar gewoond... het was de mooiste tijd van mijn leven. Nederland en de rest van West Europa zijn terminaal ziek. Alleen door paardenmedicijnen lijkt het aan de oppervlakte nog “oke” te gaan. Schijn. Binnen 15 jaar valt de bom hier.
@SpaansePeetvader | 07-03-19 | 23:15:
Ik vermoed gezien je nick dat je in Spanje hebt gewoond die 9 jaar , maar je hoeft daar ook niet trots op te zijn gezien de afstraffing van de mensen in Catalonie !!
Spanje is veel beter joh.. als je daar een fotofuck maakt van iemand en die persoon is beledigd kun je als uitgever al 40k boete krijgen. GeenStijl ? Kan daar niet bestaan.
Wat een onwetendheid, juist daardoor ben ik zo overtuigd van mijn gelijk dat ik geen moment medelijden met dit land en zijn inwoners hoef te hebben als de boel klapt: het volk krijgt de leiders die ze verdienen en ze hebben zo’n 60 jaar de kans gehad iets te veranderen. Toen wilden ze niet luisteren op verjaardagen, en nu willen ze nog steeds niet luisteren, ik kan door deze gedachte met een gerust hart van mijn leven gaan genieten op een verre plek, zonder straks enige gewetenswroeging naar mijn moederland.
Ik ben achteraf erg blij dat ik nog terug moest komen naar Nederland, daardoor heb ik nogmaals kunnen zien hoe het land, leiders en volk, zich voor het naderende onheil open hebben gesteld, en heb ik straks veel meer rust om mijn verdere leven definitief ver van Nederland te kunnen voortzetten. In mijn tijd in het buitenland was ik nog veel meer betrokken bij onrecht en komende onrust in Nederland, onder andere via deze site, maar nu ik alweer eventjes terug in Nederland woon en werk heb ik het veel meer kunnen accepteren.
Ik woon al 20 jaar in ES vriend. Het is hier linkser en bijna nog enger dan NL. Ik weet niet wat je hier 9 jaar gedaan hebt, maar iig niet rondgekeken. Over onwetendheid gesproken.
Je land en volk laten stikken is geen deugd.
Gewoon stoppen met werken en aan het belasting-infuus gaan liggen. Is het opeens een stuk minder erg, geloof mij. En ja, dat is mieterig.
@Geen01 | 08-03-19 | 07:43:
Ook sneu.
Ga je naar Thailand?
@Sans Comique | 08-03-19 | 09:24: dat weet ik nog niet, maar buiten Europa in elk geval, ook Spanje zal uiteindelijk meegesleurd worden in de ellende die Noord en West Europa over zichzelf hebben uitgestort. Voor Europa zie ik een donkere toekomst en voor mezelf niets meer.
Schande !!!
REAGEER OOK