Beelden: Koerden en Trump Air blazen laatste IS-bolwerk van kaart, vertraging door human shields
L I G H T - E M - U P
Social
Op de bovenstaande beelden worden te Baghouz, Syrië, de laatste paar resterende vierkante meters van het Kalifaat gesmoked door Trump Air, terwijl de voornamelijk Koerdische troepenmacht ondersteund door Franse, Britse en Amerikaanse speciale eenheden de grondcampagne voortzet. Wat je noemt, pikken, die lekker aan het werken zijn. Maar als het straks allemaal opgeruimd is hè, laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, of worden ze eindelijk een keer beloond?
Social
Social
Check die vrouwelijke boordschutters op 0:18 en 1:18
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenNou, Trump weg. Kunnen we over 10 jaar spreken van de "Koerdische kwestie". Ik zal er verder niet wakker van liggen als erdo zijn beesten loslaat in de levant.
Tuurlijk worden de Koerden belazerd en geofferd.
Het Westen is immers moreel al heel lang failliet. We halen liever IS vrouwen terug naar Nederland. Want in alles moeten hier man en vrouw gelijk zijn, behalve als het om dood & verderf gaat. Dan is het plots vrouwen en kinderen okay.
Nou, neem eens voorbeeld aan die Koerdische vrouwen en de Koerdische mannen die voor hen echt respect hebben.
Maar wel IS terroristen op staatskosten terughalen...
"De 9-jarige Iraakse asielzoeker Nemr
voldoet niet aan de voorwaarden van het
kinderpardon,dat onlangs is verruimd.
Dat melden bronnen aan de NOS.De jongen
werd bekend van de documentaire Terug
naar je Eige Land van Tim Hofman over
de problemen met het kinderpardon.
Waarom Nemr,die in Nederland geboren
is,niet aan de voorwaarden voldoet,
kunnen de bronnen niet zeggen.Ook is
niet bekend of dit betekent dat Nemr
Nederland moet verlaten. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=113
Oorlog levert alleen maar ellendige beelden op.
Verwoeste steden. Verweesde kinderen. Verminkte mensen. Levende isis-ratten die niet eens in brand staan.
Ik kan daar niet naar kijken.
Mwah, ik ga die is blooper filmpjes wel missen hoor. Heerlijk hoe die gasten elkaar opblazen door achter een rpg te gaan staan of om de seconde een mortier in zo’n roodgloeiend pijpje proppen.
Hier is toch die MOAB voor gemaakt? Dan ben je met een paar van die dingen klaar. Grond mooi geëgaliseerd voor nieuwbouw en ook geen last meer van ratten uit het Westen die heimwee veinzen.
En dan wil men die is'ers die tot het laatst gebleven zijn en nu zogenaamd spijt hebben hierheen halen? Wat een sukkels die dat willen.
En straks klagen dat z'n idioot een aantal vrienden van daar of andere gelijk denkende gasten, zich hier in Nederland in een of andere moskee zich verzamelen en iets nieuws plannen.... We gaan nog wat mee maken..... dat is zeker.
En dan als men doet alsof de strijd gestreden is nog even vrouwen voor de media naar voren schuiven. Triest volk. Een ideologie roei niet uit met bommen, dat maakt die ideologie alleen maar sterker en strijdlustiger.
Heb een je voorstel?
Omarmen en je beseffen dat je per definitie verliest. Slechte ideologieën overwinnen nooit.
Goede ideologieën hebben geen bommen en propaganda nodig om te overleven.
Wat een mannetjes allemaal he, aan de top.
Is dat wel goed voor de wereld?
Die foto van die gevangen genomen 'westerse' IS'ers. Met hun laat-puberse pluisbaarden en hipster-kaboutermutsen. Daar zit je dan, met je 'Sturm und Drang' en je gemankeerde, foute idealen.
Aangetrokken door de radicale islam. De radicale islam, wat in feite niets anders is dan een permanent feestje van primitief machismo, mannelijk egoïsme, mannelijke machtswellust en de geilheid van het idee dat je met vrouwen alles mag en kunt doen wat je belieft, zelfs als ze pas negen zijn.
En verder: Macht uitoefenen over anderen, beslissen over leven & dood van anderen, bepalen wat anderen moeten en mogen doen & denken, en vooral ook níet mogen doen & denken, anderen van hoge gebouwen smijten, de strot afsnijden, een kogel door hun kop jagen, levend verbranden, verzuipen of met een tank overrijden, ik heb nooit begrepen waarom veel mannenharten - vooral islamitische mannenharten - daar toch zo veel sneller door gaan kloppen.
Het wordt ook wel 'religie' genoemd, deze beestachtige barbarij. En dat is de reden waarom deze 'religie' in onze beschaafde, westerse wereld een beschermde status geniet. Want 'Vrijheid van Godsdienst'.
Die Vrijheid van Godsdienst hebben we ooit wettelijk vastgelegd in tijden dat de morele rotting van de islam - radicaal of niet, dat maakt in feite nauwelijks iets uit - nog niet was doorgedrongen tot in Europa.
Wie had ooit kunnen denken dat de wetten die onze vrijheid moesten garanderen, uiteindelijk de oorzaak zullen zijn van de teloorgang van die vrijheid?
Refererend aan een bekende uitspraak uit 1936 van de Amsterdamse rechtsgeleerde George van den Berg over het nazisme - in talloze elementen verwant aan het totalitarisme van de islam - zou ik willen zeggen:
'Ik geloof niet dat de uiterste consequentie van vrijheid kan zijn dat je tegenstanders de mogelijkheid geeft om haar af te schaffen'.
'Ik geloof niet dat de uiterste consequentie van vrijheid kan zijn dat je tegenstanders de mogelijkheid geeft om haar af te schaffen'.
Karl Popper kwam ook met ziets,
Mag je tolerantie beschermen door intolerant te zijn tegenover intolerantie, desnoods met geweld.
Vraag is dan wel waar die grens legt.
Goed gezegd, favo van mij.
Well said Peter!
@Peter Emile | 04-03-19 | 19:07 | 3 | reageer
Prachtig verwoord..
Knap werk, maar uiteindelijk is het een ideologie en/of een machtsding. Zolang dat blijft leven is IS niet weg en kan het in een andere vorm verder gaan.
"laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, of worden ze eindelijk een keer beloond?"
Als je een eigen staat voor de Koerden wilt forceren, betekent dat oorlog met Türkije, oorlog met Irak, oorlog met Iran en oorlog met Syrië. Benieuwd wie daar zin in heeft.
Overigens vind ik wél dat de Koerden het verdienen.
Bijkomend voordeel is dan ook, dat de wekelijkse demonstraties van Koerden op de Dam in Amsterdam, die tot vervelens toe al sinds de jaren '70 aan de gang zijn, eindelijk tot het verleden behoren.
Da zou een mooie beloning zijn van de Iraakse bevolking.
Erdo zal het niet zien zitten.
Waarom niet, dat vertellen ze er nooit bij.
"laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, of worden ze eindelijk een keer beloond?"
Denk dat je daar heel goed zit.
Koerden zijn de echte Strijders. Met een hoofdletter ja. We zijn ze veel dank verschuldigd.
En het tuig dat nu nog naar Turkije op vakantie gaat zou naar Baghouz gestuurd moeten worden. Gewoon doorboeken.
Ik las vandaag in de krant, dat Turkije weer met afstand de nummer één is bij Nederlanders wat populaire vakantiebestemmingen betreft. Lekker je züürverdiende geld brengen naar een land dat ons Nederlanders beschouwd als 'nazi's', 'fascisten', 'kannibalen' en 'ongelovige apen'.
Het subsidiëren van de islam is dus niet alleen voorbehouden aan onze bestuurders & ambtenaren. Het gepeupel doet vrolijk mee. Geen wonder dat in dit land nog altijd, ondanks de vele harde lessen, massaal op de verkeerde politieke partijen wordt gestemd.
@Peter Emile | 04-03-19 | 19:17:
Dat dus. Ik word woedend als ik er aan denk. Ook hoop ik niet dat bekenden of vreemden mij nog vertellen over hun vakantie daar. Ik spuug ze in de bek. Bah.
IS mag dan wel voorbij zijn, maar de volgende Islam gekkies hebben het verlaten terrein al ingenomen. Schijnen ook iets van 20,000 reli strijders te hebben en hebben ooit van Nederland zelfs pick ups gehad. Houden er dan ook dezelfde praktijken als IS op na, kortom, gewoon de bekende kost in een ander jasje.
Moslim idioten zijn net kakkerlakken, maak er eentje dood en er staan weer 10 anderen klaar om het over te nemen.
Stel dan ook voor dat we hen vrolijk daarheen laten gaan en ze vervolgens blijven platgooien. Het lost het conflict niet op, maar je hebt wel wat minder reli-gekkies aan het eind van het jaar.
En EU ratten, nu wel de Koerden beschermen tegen Erdogeit.
Mooi om te zien hoe die fuckers aan hun eind komen. Zullen wel allemaal naar allah aan het roepen zijn om hun te helpen, maar aangezien die niet bestaat, zullen ze een langzame dood sterven. Verder nog nieuws!?
Mhoaw , hier begint het gras alweer voorzichtig omhoog te komen , is toch ook goed nieuws inzake Uw plemp ?!!
Verder in het nieuws is dat het doodmaken van jihadi altijd een goede zaak is, maar uiteindelijk slechts symptoombestrijding. Als je de ziekte wilt uitroeien moet islam dood of net als christendom tam worden gemept.
Gevalletje IS bijna klaar, maar nog niet helemaal. Ergens ten westen van Baghuz (in the middle of the f-ing desert) en boem zegtie... syria.liveuamap.com/en/2019/4-march-v...
Ik zeg militaire dienstplicht voor vrouwen.
Degenen van IS die nog leven... worden straks in Nederland berecht.
Zo hoort het.
Nee, berechten in de regio. Sowieso heeft maar een klein deel van IS een Nederlands paspoort.
Dit is niet eerlijk - de Russen hebben IS uit Syrië verdreven en nu gaat Amerika met de eer strijken.
Hetzelfde als in 1945... toen hebben de Engelsen en Canadezen ons bevrijd en ging Amerika in Wageningen de capitulatie van de Duitsers ondertekenen.
Gelukkig was Prins Bernhard ook in Wageningen aanwezig, dat geeft ons enigszins een goed gevoel.
Ga eens professionele hulp zoeken idioot er zijn honderdduizenden Amerikanen voor onze vrijheid gesneuveld.
Ik ben alle geallieerden nog steeds heel dankbaar voor hun enorme offers om ons te bevrijden van het kwaad.
Ik weet niet welke geschiedenisboeken jij hebt gelezen, maar ik zou het betaalde schoolgeld maar eens terug gaan halen, was aan jou niet besteed.
Dat ze die ondertekening hebben gedaan wil niet zeggen dat ze met de eer gaan strijken.
Zo werkt het niet. Er is geen enkele Amerikaanse soldaat die zich niet kan inleven in een Canadese soldaat. Of zelfs een Russische. Of misschien zelfs Duitse.
@sociaal_econoom | 04-03-19 | 16:56 | 5 | reageer
lol.
Waar heb je geschiedenis gehad...
nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_Beg...
www.tracesofwar.nl/sights/141/Amerika...
www.tracesofwar.nl/sights/144/Amerika...
en zo nog veel veel meer...
goeie tekst onder de tweet van ene royava. 'and live a calm life'. Een ding snap ik niet als je de foto bij die tweet bekijkt. De grootste ongeschoren schoften zitten daar te zitten.... waarom knallen ze die gasten niet gewoon naar allah of zoiets? net zoals die gast die met zn kindbruid naar nederigland wil komen.... zit vast in een kamp van de Koerden. Die hebben met gevaar voor hun Koerdische hagje die gasten bestreden, .. hebben ze ze eindelijk en geven ze ze godverdomme nog onderdak en voeding ook. Ik had het wel geweten.... of zou er meer achter zitten?
Als ze die varkens ter plekke afmaken dan zijn de Kurden net zo erg als IS, althans zo worden ze dan geframed in de media.
Biem!
Thank you heroes who fought.
Prachtig hoe de laatste kalifaatmensen daar kapot worden geschoten. Wij moeten nog jaren alert blijven. Doch hun droomwereld is compleet aan gort geschoten :-)
Het zijn niet de laatsten, het zijn de laatsten die zich amas tot pulp laten schieten.
De afgelopen maanden zijn er vele duizenden gedeserteerd/overgelopen naar andere relfiascistsiche groeperingen in Syria.
Met een beetje hulp van een of meerdere grootmachten staat er zo weer een nieuwe organisatie op. Er zijn overigens nog enkele honderden miljoenen dollars zoek, Van diezelfde pallets met dollars waar in 2014-2018 nog vele duizenden 'huurlingen' van betaald werden. Vergeet niet dat IS vooral ook bestond uit een groot huurlingen leger.
Ze zijn daar vroeg met Oud&Nieuw zeg.
Ik gok zo op "in de steek laten".
Kwestie van ervaring. Trump heeft nauwelijks armslag en in Europa staan nog steeds dezelfde poppetjes aan de knoppen.
De Speld?
Je ziet hier een staat in wording. Noord Irak is de facto een Koerdische staat. Nu komt dus ook op voormalig Syrisch (sinds 1946) gebied een 2e Koerdische staat. Dat is goed. Daar hebben de Koerden recht op. Ook het gebied in Turkije (het oostelijk deel van Turkije) is van hen. Erdogan kan van alles uithalen maar de Koerdische staat komt er echt.
"Maar als het straks allemaal opgeruimd is hè, laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, of worden ze eindelijk een keer beloond?"
Beloond? Waarmee? Met land dat niet eens van hen is? Dat gebied waar de Koerden wonen word niet alleen door hen bevolkt maar ook door andere etniciteiten. Moeten die plots blij zijn met Rojava? Ideaal zonder levensvatbaarheid. Geef maar gewoon terug aan Syrië, de enige rechtmatige eigenaar.
Veel landen hebben de Koerden besodemieterd. O.a. de Turken (die van de genocides) hebben bij monde van Ataturk de Koerden een eigen staat beloofd. Afijn, het volk heeft al zoveel moorddadige volkeren in zijn gebied gehad, dat het tijd wordt dat ze na alle leugens en bedrog eens een eigen gebied krijgen. Mij lijkt het redelijk als de Turken dat doen. Maar tja, Turken die een ander iets geven of gunnen. Dat zou zeer uitzonderlijk zijn. Iets met kleine pikkies en algeheel onvermogen compenseren met brullen over grote rijken.
Nederland wordt ook ""bevolkt door andere ethniciteiten, moeten die plots blij zijn met Nederlanders? Ideaal zonder levensvatbaarheid""
En NL krijgen wij ook nooit meer terug van de Brusselse machtshebbers.
@telelezer | 04-03-19 | 14:25:
"De wereld is van Iedereen", ga je zo de discussie platgooien? Als de Friezen in Nederland, Duitsland en Denemarken wonen en door alle drie landen met uitsterven worden bedreigd, gun ik ze een eigen staat. Zeker als Nederland, Duitsland en Denemarken internationale terroristen zouden leveren om een Kalifaat te stichten in dat zelfde gebied en daarin worden tegengewerkt door jawel, De Friezen (die in eerdere oorlogen ook al kolen uit het vuur haalde voor ons).
Is een volkomen bezopen voorstelling van zaken natuurlijk.
Onze andere etniciteiten (veel daarvan in elk geval) zijn komen parasiteren op door Nederlanders opgebouwde welvaart.
Totaal mesjogge dus om die twee situaties met elkaar te vergelijken.
Toch is het u gelukt, knap.
@Sans Comique | 04-03-19 | 15:41:
U hebt mij verkeerd begrepen; ik geef slechts een parodie over hoe NL vol zit met "anderen" en dat wij moeten opletten om niet omgevolkt te worden en moeten blijven "vechten" voor ons eigen stukje grond (net als de Koerden dat doen)
@telelezer | 04-03-19 | 14:25: zoissie
De Turken horen ook niet thuis in die regio maar hebben er stukken land gepikt en zijn gebleven. Gewoon een Koerdistan oprichten in het gebied waar ze nu zitten en dat land direct lid maken van de NAVO, dat houdt die maffe aap in Turkije wel in bedwang.
@Gulliver | 04-03-19 | 16:46:
"Gewoon een Koerdistan oprichten in het gebied waar ze nu zitten en dat land direct lid maken van de NAVO, dat houdt die maffe aap in Turkije wel in bedwang."
Just like that, hey? Nou, zo makkelijk als jij en andere reageerders het voorstellen is het toch echt niet. De Koerden hebben wellicht nogal wat kastanjes uit het vuur gehaald daar, maar ze zijn ook "fucked". Want ik vind het prima om in de VN en dergelijke te pleiten voor een eigen Koerdische staat, maar we gaan geen oorlogje voeren tegen Erdogan - en misschien vinden Irak en Syrië eea ook niet zo'n tof plan - om de Koerden aan hun eigen staatje te helpen, net zo min als we dat doen om de Palestijnen een eigen staatje te bezorgen.
Sommige dingen liggen nou eenmaal niet gemakkelijk, en "wij", het westen, de VS en de EU, moeten nou juist weg uit die hele teringzooi daar.
Het was al fout dat we ons er überhaupt tegenaan bemoeiden; laat al die kutmoslims hun eigen godsdienstoorlogen voeren; wij deden dat hier in de 16e en 17e eeuw, en goddank ligt dat ver achter ons. Maar we importeren die zooi weer met de giga-instroom uit die contreien, en met de terroristen van IS die weer graag terug naar Nederland willen, om een "rustig leventje" te hebben (Yago), of omdat ze "hun oude leventje" weer terug willen (Melis), of omdat ze menen dat ze recht hebben op een "tweede kans" (alle IS ratten). Niet doen, zeg ik.
@Joris. Het moet toch niet moeilijk zijn om dit soort content automatisch te weren?
@van heinde en verre | 04-03-19 | 13:54: Helemaal eens! Graag!
Pff wat een bikkels die koerden! Die gaan we nog veel vaker veel harder nodig hebben daar in de regio! Geef ze eindelijk maar eens waar ze recht op hebben: een stuk eigen land!
"Maar als het straks allemaal opgeruimd is hè, laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, "
Niet het westen maar trump heeft de koerden al verkocht aan erdogan.
Daarmee heeft trump niet alleen de koerden verraden maar ook de fransen en duitsers.
De EU heeft uberhaupt nog nooit een poot uitgestoken om Koerden te steunen. Die staat al sinds haar oprichting pal achter Turkije, ook toen het Turkse regime een Assadje deed op honderden Koerdische dorpen en steden.
Waarom heeft Trump het nou (alweer) gedaan? Immers, Obama en zijn voorgangers hadden ook schijt aan de Koerden, omdat ze vriendjes met Turkije wil(d)en blijven.
Mar ja, Trump is immers de boosdoener van alles
@telelezer | 04-03-19 | 14:20:
Ja opmerkelijk, dat die Obama zoveel credits krijgt. Behalve wat toespraken houden, heeft ie ook niet echt veel "change" gebracht.
oh god.... nu heeft trumpie het weer gedaan? het is natuurlijk pas sinds hij in het witte huis zit dat daar de pleuris uitbrak.
Dat er nog iemand in dat laatste dorp levend is mag al een wonder heten. Taaie rakkers die Daesh. Maar als je honderden doden en matelingen op je naam hebt staan ga je natuurlijk ook wel door tot het einde...
Net als ratten hebben ze zich verscholen in tunnels. Je kan daarboven alle platgooien wat je wil maar in die tunnels kunnen ze het vrij lang uithouden. Dat zag je ook al in Raqqa.
"honderden doden en matelingen"
Nee joh, ze hebben daar immers alleen maar gewerkt als bakker, verpleger, kok, enz
@Vergallistan | 04-03-19 | 14:07:
Op een gegeven moment heb je stromend water en voedsel nodig. Lekker laten verekken in hun rattenholen.
"Lekker laten verrekken in hun rattenholen."
@bqbq | 04-03-19 | 15:57:
Maarrreh..... dat is toch tegen de "mensenrechten" (maar anderen levend verbranden, onthoofden, kruisigen, in kooien laten verzuipen mag natuurlijk gewoon wel)
@telelezer | 04-03-19 | 14:30:
En lasser.
@wanabanjo | 04-03-19 | 13:13 | Uw incompetente EU en hiermee ook deelstaat NL is vooral bang dat een veranderende situatie in Turkije (lees coupe) zal bijdragen tot zeer ongewenste situaties in vooral west EU waar vele miljoenen Turken wonen. Daarnaast zal het ook grote financiele concequenties hebben, m.n. in deelstaat NL en DE.
Hoe anders was het toen er in de Ukraine een roep was om meer democratie (lees een VSEU gezinde regime change) en er actief allerlei groepen financieel werden ondersteund om het regime van Yanukovych omver te krijgen, letterlijk het faciliteren van een staatsgreep
De kans dat we populistische EUroscisten als van Baalen of Verhofstadt op het Taksimplein in Istanbul de menigte toe horen krijsen is er niet. Laf, achterbaks, hypocriet en vooral incompetent is de EU als het gaat om geo politieke spelletjes spelen.
De reden dat je eurofielen nooit in Istanbul zal horen, is omdat Turkije door hen juist gezien wordt als modelstaat voor de EU. Ook Turkije is een lappendeken van verschillende volken, gerund door een totalitair staatsapparaat dat alle culturele uitingen van die volken zoveel mogelijk wil uitroeien.. Afgezien die van de etnische Turken uiteraard, want etnische Turken zijn zuivere Staatsturken. En iedereen die het niet met hen eens is is een terrorist.
@ Litebye
Yanukovych wilde handelsverdragen met Rusland en zich niet onderwerpen aan de EU. Dus in Brussel moesten ze ""dat met z'n allen toch niet willen""
@telelezer | 04-03-19 | 14:37:
Kort door de bocht. Het volk had in verkiezingen al heel duidelijk laten weten dat men richting EU wilde. Janukovics deed onduidelijk en heeft die wens in de wind geslagen na druk van Poetin. Daarop volgden protesten. Had geen donder met de "wil van de EU" te maken. Maar ach, die gekleurde bril van jou, he?
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 14:49:
De Rus kan het niet schelen die samenwerking met de EU,gaat om het militaire deel van dat verdrag en evt lidmaatschap van de NAVO.
Dat is wat ze niet lekker zit.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 14:49:
Wij hebben ook duidelijk gemaakt dat we het NIET WILDEN en toch drukken ze het door.
Dus waarom moet de een zich er wel aan houden en de ander niet ????
In het najaar van 2014 verzette de Koerden in Kobani zich nog met hand en tand tegen IS. Nu, 4,5 jaar later, zijn de rollen omgedraaid en rollen de Koerden de laatste restjes van IS op. Ik hoop niet dat de Koerden hierna aan hun lot worden overgelaten zodat buurman Recep zijn imperialistische en racistische denkbeelden kan komen botvieren.
Jawel, Trump heeft de koerden al verkocht.
Helaas...
@panthoseen | 04-03-19 | 13:45:
net zoals Obama en zijn voorgangers dat deden (waarom Trump weer overal de schuld van geven?)
Klopt, eignelijk belachelijk dat er bewust niet eerder is ingegrepen door voroal ook het westen.
De vorming van IS (ISIL) werd al meer dan een jaar in de gaten gehouden, o.a. door de VS, UK, Rusland en Turkije. Daarvoor heette de groep ISI (Islamic state of Iraq) pleegde onder deze naam tal van zeer geweldadige aanslagen en vooral laffe 'drive by shootings' op o.a. militaire posten in 2011-2012 in Iraq. Vocht vanaf 2013 tegen het Syrische regime. Omdat ze hierin grote successen boekten is ze vrijwel bewust niets in de weggelegd in het 'veilige' Iraq waar ze zich vanuit organiseerden.
Nu even goed zien op de beelden, alle deugtrutten en feministen in ons land , de Koerdische vrouwen daar kunnen jullie niet in de verste verte aan tippen met
jullie deugsmoeltjes en UVA opleidingkjes.
Lees je even mee Judith zuurpruim Sargentini.
Wat een helden die Koerden, ze verdienen alle steun van het Westen.
Durf je nu ook eens ook te spreken Mark... of ben je bang voor oom Erdo.
Hear hear.
www.defoutenvanvvdrutte.nl/
mooi gezegd
Even de aanwijzing van de redactie opgevolgd en naar 0.18 en 1.18 zitten kijken.
Ik denk dat de ontvangers van de kogels en granaten ook dachten dat is kantje boordschutter.
Misschien nog wat Toyota's naar Turkije sturen, Markie?
Ondanks alle deugprojecten is rubberen Mark toch wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis is beland.
Een van de diepste schandes van ons regime.
"hahahaha", aldus een BN'er die helemaal nergens voor verantwoordelijk KAN zijn. Zegt-ie zelf, onbedaarlijk giechelend.
@Jan Passant mk2 | 04-03-19 | 13:37:
die giechelen en lachen elke minuut onbedaarlijk om alles, om maar op te kunnen vallen op het TV scherm
Nog wat bijdehands te melden Rutte? terwijl je je prevelementje aan het oefenen bent voor als je Ome Erdo helpt het Koerdische vaasje te versplinteren.
Gevalletje Staatsgeheim zeker.
Je gaat er haast van kweilen, sorry kwijlen.
Die hele klimaathype in NW Europa is het enige handvat voor links west Europa om nog kiezers te trekken.
.. de klimaatdrammers en ander fascistoïde gespuis hebben nu genoeg werk met het opdweilen van hun hete tranen.
Triest om te zien hoe hun islamitische lente zo moet eindigen. Al die voertuigen en wapens en geld die zij aan ISIS schonken zo in rook op te zien gaan.
Gelukkig overleefden genoeg van hun broeders het brute geweld om een AZC of drie vol mee te stoppen.
@Jan Passant mk2 | 04-03-19 | 13:24:
"Triest om te zien hoe hun islamitische lente zo moet eindigen."
Wat een vreselijk dom gezwam zeg.
Je suggereert echt dat Rutte een islamist is die ISIS steunt?
Laat je toch eens nakijken man,
Als hij geen islamist is, waarom laat hij dan zijn eigen land vollopen met islamisten?
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 14:30:
Jij ook
@telelezer | 04-03-19 | 14:51:
Sure.. Blijf vooral alert he, op die tsunami aan islamisten. We zullen je dankbaar zijn, later. Oke?
Kan er nog een foto bij van een stel zure VVD-ers? Zij haten de YPG/YPJ nog meer dan de NSB-ers de joden haatten.
Nederland heeft ook Koerden getraind en gesteund met materiaal, voertuigen en munitie. Dat een aantal Toyota terrein-auto's bij de verkeerde groep komt is geen kwade opzet maar dom handelen van de MID en ambtenaren van buitenlandse zaken. Rutte &co haten de Koerden zeker niet, maar durven hun steun niet openlijk te ventileren i.v.m Erdogan
Lafheid is dit kabinet niet vreemd.
Nou jullie schrijven voortdurend over de Koerden hier maar die isis boys zijn ook geen lieverdjes hoor.( Iets veranderde tekst- van a'damse Humorist.).
Als ik de video's van die bom is bekijk is het voor de isis ook goed kloten, kom je in het paradijs met zoveel maagden is je pik er af gebrand.
Hadden ze hun voorhuidje, maar niet moeten verwijderen.
@Pelforth | 04-03-19 | 13:12:
Waar denk jij dat die shoarma in de woestijn vandaan komt?
@F. Jacobse | 04-03-19 | 13:19:
Van de saus weet ik het wel.
@Pelforth | 04-03-19 | 13:39:
Wie niet? Echter dat was de vraag niet.
@F. Jacobse | 04-03-19 | 13:43:
Ik zou het eerst eens moeten proeven, maar dat wordt omslachtig gezien de huidige penibele situatie.
Die lul rechts met zijn rossige baardje ( foto van gevangen genomen idioten ), daar zit je dan, als bekeerde vollidioot. Enkeltje tribunaal. Lekker hoor, je had ook gewoon thuis bij je wijf kunnen blijven en aan je maatschappelijke carriere kunnen werken. Sukkel.
Enfin, hoe werkte dat ook alweer in Risk? Als je klaar was met knokken reorganiseerde je je grenzen en mocht je kaartjes trekken en weer inleveren voor nieuwe extragratis troepen.
De volgende ronde, ben benieuwd. Erdolf movet eerst? Of breekt in Algerije/Marokko nu de hel los? Altijd spann0nd...
Dat rode baardje loopt over een jaar of 5 hier weer gewoon rond. Als ie Frans was geweest lag ie met z’n neus omhoog. Fransen nemen niemand gevangen het enigste juiste.
Ho Ho Hoooo! Merry XMas Muthafuckas!!
Ja, met hypocriet wit fosfor.
www.zerohedge.com/news/2019-03-03/wat...
Tom Staal naar Den Haag sturen om bij Rutte uitleg te vragen over wat een witte fosforbom doet. Dat zal de Nationale Gasbom-expert vast wel weten.
Het zou een ergens historisch accuraat moeten zijn dat de Koerden straks in de lente de eerste turkse legers in de pan hakt. Ideologisch gezuiverd versus bewezen gevechtskracht. Op de lange termijn maken ze helaas geen kans. Tenzij de Grieken ons geld in turkije gaan ophalen.
Frappant dat die linkse Koerden opeens zoveel bijval hier krijgen. Ik vind het verder prima hoor!
Als de Rus en de Yank elkaar kunnen vinden en afscheid willen nemen van die fascist in Ankara kunnen de Koerden de bezette gebieden bevrijden.
www.geenstijl.nl/5146534/talons-in-th...
Links/rechts is iets van de vorige eeuw. In de huidige eeuw gaat het over jihadisten vs anti-jihadisten. De bijval betreft de YPG/YPJ Koerden en Arabieren. Niet de Koerden die zich bij IS, Al Qaeda of andere door Turkije/EU gesteunde jihadistische organisaties aansluiten.
@obominotie | 04-03-19 | 13:11: Met dat links recths ben ik het helemaal mee eens. Het gaat overigens helemaal niet om relifascisten vs. anti-relifascisten die zijn *merendeels* niets meer dan pionnetjes in het geo-politieke spel. Het gaat vooral om westerse belangen tegen die in het oosten. A clash of the establishment - oftewel de beleidsbepalende klassen.
@Gajus
Jordanië is wel een deel kwijt geraakt (dat ze trouwens eerst zelf veroverd hadden), n.l. de Westbank die tegenwoordig ten onrechte als deel van een "Palestijnse Staat" wordt beschouwd, maar dat nooit is geweest. Arabieren en vooral degenen die zich Palestijn noemen hebben nogal gemengde gevoelens over Jordanië en hun leiders en die gevoelens zijn wederzijds. En vooral dat laatste niet ten onrechte, gezien de "Zwarte September". Apart is ook dat zowel de Duitsers, NLers als Amerikanen hun vliegtuigen in (niet NAVO land) Jordanië hebben gestationeerd en vrijwel geheel hebben teruggetrokken uit (nog) NAVO land Turkije, omdat ze hun maag vol hebben van "bondgenoot" Erdogan en zijn Turkenstreken.
Jordanie heeft als land een aparte historie, want is even goed als Israel een kunstmatig getrokken grens na de teloorgang van het Ottomaanse rijk aan Lawrence Of Arabia. Het was ook Brits mandaatgebied en vergeven aan de Hasjemieten. Die aarzelden geen seconde en pikten direct een flink stuk land extra in.
het aparte is dat we geen Arabier ooit horen zaniken over het onstaan en het landjepik van Jordanie, dat is gegeven de vrijwel identieke geschiedenis toch wat apart. Bedenk zelf wat de verschillen zijn. Je mag 1 keer raden.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 14:24:
No Jews, no news?
Jammer Keith Flint van The Prodigy overleden. Out of Space is echt een klassieker. En natuurlijk Firestarter waarin hij zong.
Ik zou graag niet cynisch zijn, maar denk niet dat het nu vrede en welzijn gaat worden voor 'de Koerden'. Die niet allemaal gelijkdenkend zijn. Echte vrienden hebben ze ook al niet veel.
Op 'de vloer' wel, waar b.v. Amerikaanse SF lui hier uitdrukking aan gaven door hun patches op te velcroën. Wat niet mocht van Washington/Pentagon. Daar zien ze al sinds Obama de Koerden alleen als nuttig bruikbare 'proxies'.
De momenteel machtigste Koerdische politieke club PYD houdt er verder nogal 'commie' ideeën op na. Die lijken hier en daar op lokale schaal te werken, maar gezien de staat van dienst van Marx' gedachtegoed moet gevreesd worden dat 'het' niet gaat werken op grote schaal of op de lange termijn. Dit alles voor zover ze ongestoord door diverse buren aan hun toekomst mogen werken.
Ref:
en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Unio...) - (PYD)
en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democrat...
en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Prot...
jacobinmag.com/2018/04/syrian-kurds-r...
Ik heb heel veel RESPECT voor de Koerden: Zij hebben de kastanjes uit t vuur gehaald en hebben laten zien dat eigenlijk alles hebben gedaan tegen ISIS en dat ze te vertrouwen zijn.
Als ze (Amerika of de meelopers) het lef hebben om hen straks te gaan uitleveren aan die smerige Erdogan Turken dan verdoem ik Amerika en de meelopers voor altijd.
En dat staat toch echt in de sterren geschreven. Noem anders even een land, dat niet door Amerika genomen is, om daarna met een sierlijke boog de afgrond over geflikkerd wordt. En verder, zoals anderen ook al aanhaalden. De Koerden hebben weinig vrienden en onderling kunnen ze elkaars bloed wel drinken. Daarnaast is hun cultuur niet de mijne. En ja, het is leuk voor ons dat de Koerden het vuile werk doen, maar meer niet.
Ik hoor steeds dat IS-kinderen in aanmerking komen voor een paspoort van een van de landen van herkomst (van een van de ouders) wanneer deze getrouwd zijn.
Kan iemand mij uitleggen waarom deze fophuwelijken uberhaupt erkend worden?
Die fophuwelijken worden niet erkend maar paspoort van ouders wel. Daarom heeft het VK het paspoort van die arrogante Engelse doos die hokte met die Arnhemmer ook ingetrokken. Ze is nu dus staatloos met haar zoontje, maw het VK heeft gezegd: "Zoek het maar uit maar bij ons kom je niet meer binnen."
@Basil Fawlty | 04-03-19 | 12:36: Nee hoor. Ze is niet statenloos. Ze heeft een Bengaals paspoort, dus daar kan ze naartoe. Heel die terugroepactie via de pers en meelopers is trouwens walgelijk om te volgen. Hier lopen serieus te roepen, dat het pubers zijn die een tweede kans verdienen. Dan zie ik ineens weer een auto volgepropt met arme drommels, waar al lachend en joelend een RPG op werd afgeschoten door Nederlands/Vlaams sprekende gemaskerde mannen met een jurk aan.
Klappernoot | 04-03-19 | 13:02
Klopt, was ik effe vergeten dat ze ook een Bengaals paspoort heeft. Maar die hebben, volgens mij, trouwens ook al gezegd dat ze niet welkom is.
Snel, haal die arme SSers hier weer naar toe!
Zonder gekheid, ik denk dat we een Gitmo voor die figuren nodig hebben. Paspoorten afpakken, niet meer welkom verklaren, etc zijn papieren oplossingen. En uiteindelijk gaan de Koerden dit gespuis niet voor eeuwig bewaken.
Nope, gewoon een tribunaal daar en doodstraf. Hebben hier (en waar dan ook) niets meer te zoeken.
Galg op marktplaats en klaar
Maarreh.... ze waren daar toch als kok, bakker, leraar, verpleger,... toch...?
@bleached | 04-03-19 | 12:51: In een ideale wereld ja. Maar ze zitten daar met de duizenden. Denk je dat de Koerden daar zin in hebben? Die zetten ze gewoon over de grens en niet hun probleem meer...
"Cry 'Havoc!,' and let slip the dogs of war."
Hopelijk hanteren ze de “take no prisoners”-strategie...
Dat hoop ik ook. Korte metten mee maken. Is ook goedkoper
Dat gebeurde ook lange tijd. Totdat het Westen ineens liep te zeiken over mensenrechten en tweede kansen. Overigens worden de Arabieren zonder buitenlands paspoort wel gewoon netjes op een kogel getrakteerd. Maar dat kan ook aan een andere vete liggen.
Zal voor de EU wel een tegenvaller zijn dat IS aan de verliezende hand is. Waren net zo lekker aan het islamiseren.
Nou kan niet wachten om de hartverscheurende verhalen van onze isis boys aan te horen bij Twan Huys aan tafel in RTL late night
moeten ze opschieten.
@Rico den Hollander | 04-03-19 | 12:23: Vanavond laatste kans
Blijven schieten tot de laatste IS-hond kapot is. Inclusief de “””Nederlandse””” IS-varkens. Anders komen die fake billenwassers hierheen.
Binnenkort in de Volkskrant en bij Jinek zien we zielige ISS strijders die een trauma hebben van het onthoofden en waarvoor wij behandelingen moeten betalen.
PTSS inversus? De GGZ heeft er ongetwijfeld al wat budget voor weggezet.
Echt wel. Only in the EU.
Onze zorgpremies dus weer omhoog!
@Brabants Verzet | 04-03-19| 11:47
De hypocriete aap Erdogan vindt een "vrij Palestina naar Hamas maatstaven" ook heel belangrijk omdat Hamas niet een vrij Palestina wil en al helemaal geen vrije Palestijnen, maar een "Pan Arabische eenheidsstaat op Islamitische grondslag" Laat Moslimbroeder en Jihadistenvriend Erdogan nou ook zo'n concept in zijn Turkenhoofd hebben. Het heet Osmaanse Rijk. Wie zich dus afvraagt waarom Erdogan doorlopend zit te poeren en te rotzooien in Syrië en Irak, moet bedenken dat delen van die landen ook ooit tot het Osmaanse Rijk behoorde, net als Israel. Dus waar ie voor een "vrij Palestina" kan ie niet voor een vrij Koerdistan zijn, omdat dat afbreuk zou doen aan zijn Osmaanse Rijk. Ook omdat er binnen het Koerdische gebied belangrijke oliebronnen liggen.
Erdolf blijft inderdaad lekker stoken. jammer alleen dat de boven ons gestelden hier er met ogen open intrappen of zichzelf tevreden hebben gesteld met een functie als Kalief adviseur als de poep het plafond raakt.
@Graaisnaaiert | 04-03-19 | 12:59:
De meest gemaakte fout die ik hier lees is, dat de boven ons gestelden dom zijn of naief.
Ze weten het allemaal donders goed, maar er zijn 'belangen'.
Warporn. Ik veeg straks wel aan met mijn taxpoet middels onze 'opbouw-missies'
Waar kom je als gevluchte Jezidi vrouw met de meeste kans je islamitische eigenaar/verkrachter tegen? In West-Europa.
En dan helemaal in Nederlandje, uiteraard het laagste putje in Europa voor ISIS schorem.
Gezellig bij de Balie.
Bij het UWV.
@Zoltan | 04-03-19 | 12:10 |
Zijn net nogal wat hoofden gevonden van Jezidi vrouwen in Baghuz, ISS strijders hebben net voordat ze de zieligheidskaart gaan trekken zich nog even van het bewijs ontdaan.
Ik snap niet dat lui hier misschien heen terug mogen/willen. Laat ze daar maar weer iets opbouwen als IS weg is. Mogen ze wat van dat stuk grond gaan maken. Doen de koerden wel oppassen op ze.
Maar ze hebben daar toch geen uitkeringen
Mooi! Kunnen ze meteen doorpakken in Molenbeek, de Ban Lieus, Schilderswijk en Kanaleneiland.
Binnenkort weer Koerden die aangevallen worden door Turkije....
Turken zijn felle nationalisten en kunnen niet met anderen omgaan dus ze gunnen het de Koerden niet. Net als de Marokkanen hetzelfde laken een pak. Zij gunnen het de Berbers niet. Je zou denken dat de Turk en de Marokkaan in NL met ons voor de democratie zouden zijn. Nee dus. En verder zeg ik er maar niets over want dan begin ik me weer vreselijk kwaad te maken en dan vooral op die landgenoten die het mogelijk maakten dat we zitten opgescheept met nu al bijna 1 miljoen Turken en Marrokanen, de (weinige? hoeveel?) goeden niet te na gesproken.
Volledig met u eens. Het is werkelijk stuitend, de waanzinnige standpunten van de kartelpartijen.
Blijf schrijven.
Precies hoe ik er ook over denk. Ze willen niets met ons, ben je gek. Ze nemen de boel langzaam over met meer kinderen etc. Wij zijn domme sukkels geweest en nog........
ga maar PVV stemmen, dan lost Greet het allemaal wel voor je op.
Koerden zullen zeer onhartelijk bedankt worden voor hun inzet. Hun oorlog gaat gewoon door de komende jaren.
Met of zonder staat. Want je kan er op rekenen dat de haatbaarden aldaar door gaan.
Op 1.05 staat weer zo'n baardmans in het luchtledige te schieten. Daarom duurt het altijd zo lang ook met die Koerden, ze richten niet, schieten een beetje in de lucht en kijken dan wat ze raken. Prutsers.
Maar in elk geval hebben ze het langer volgehouden dan onze Vaderlandse Strijdkrachten, die het na 4 daagjes terugtrekken alweer voor gezien hielden.
@obominotie | 04-03-19 | 13:21:
Eigenlijk best wel knap van ons ongeoefende amateurlegertje om zich toch nog 4 dagen zo dapper staande te houden tegen de perfect bewapende, uitmuntend getrainde en in Spanje oorlogservaring opgedaan hebbende Duitse overmacht
@obominotie | 04-03-19 | 13:21:
Ten eerste was het 5 dagen, en ten tweede doet u de nederlandse gesneuvelde militairen (424 alleen al bij de Grebbeberg) hiermee tekort.
Hoeveel laatste zijn er nog?
Die Peshmerga meiden zien er wel goed doorvoed uit. Die hebben geen honger, om het zo maar eens te zeggen.
Zijn fotomodellen uit de USA.
De Koerden zullen verraden worden.
weer....
@Schepvogel | 04-03-19 | 12:09:
Net als in 1923 bij het verdrag van Lausanne.
Als het Westen en vooral de achterbakse EU enig fatsoen in hun flikker heeft dan steunen ze de koerden in hun streven naar een eigen staat en houden ze de Turkse bloedhond in zijn hok.
Verder geen IS terroristen gevangen nemen, allemaal opruimen. Stuur die demonen terug naar de hel. Wat zij de yezidi’s hebben aangedaan is onvergeeflijk.
Zo is dat. Hard maar waar.
Ik gun het de koerden wel een eigen staat.
Moslims brengen altijd elende, ook Koerden.
Een PKK-dictatuur zal in elk geval een stuk fatsoenlijker, beschaafder en leefbaarder zijn dan welk ander land in de regio dan ook. In Moslimland moet je geen democratie willen.
Jammer mannen, het waren vier leuke jaren, maar onze God is Groter.
Slechts 1 God en massa's onbewuste 'kinderen'.
Dan zal het binnenkort wel rustig worden in het aanmeldcentrum in Ter Apel. Dat gaat banen kosten dat laat de regering vast niet gebeuren.
Binnenkort bij u in de buurt, aanslagen tbv werkgelegenheid.
Deze beelden geven des te meer aan dat elke uitreiziger een menshatend stuk stront is dat je als Nederland nooit meer moet toelaten.
Al die militaire veteranen hebben de rest van hun leven trauma's na dit soort missies. Ik ken er een paar die jaren in Joegoslavië, Irak en Afghanistan hebben gediend. Maar de oorlogsmisdadigers van IS verdienen een 'tweede kans'? Nee.
Schiet die 'IS-westerlingen' ajb daar kapot. En geef de Koerden maar een stukje land, anders zit je zo weer met een nieuw conflict.
En psychiatrische problemen heeft of zwaar sadistisch is.
De Koerden worden gewoon in de steek gelaten. Maar een Palestijnse staat, dat vindt Europa wel belangrijk. Tot links helemaal weggevaagd is en dan kunnen we weer normaal gaan doen.
Dat groepje verslagen IS-terroristen dat daar op een rijtje zit te janken mag barsten. Maar het zijn straks de Koerden die het westen opnieuw laat vallen.
Nou, jongens en meisjes, geef het geheel nog een paar maanden om te stabiliseren en dan vlug naar huis!
Wat Obama niet is gelukt in 4 jaar tijd is Trump wel gelukt; het vernietigen van het ISIS kalifaat. Samen met de Koerden en de Russen.
Obama steunde de jihadisten; Trump heeft aan deze steun een einde gemaakt.
Zijn zeker niet de Amerikaanen die dat gedaan hebben.
Die zijn pas hun deel gaan opeisen toen het de Russen voor de wind ging,zodat ze het verdeeld kunnen houden daar.
Wat een bullshit zeg.
Obama is die hele actie tegen ISIS begonnen, Trump vervolgt slechts de uitgezette lijn. En de Rusen hebben zich voornamelijk bemoeid met de oppositie tegen Assad en pas later en zijdelings met ISIS.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 11:47:
Was het zelfde laken en pak alleen de naam was anders.
VS weigerde zelfs steun en materiaal voor Irak toen isis op kwam.
Obama heeft er geen zak aan gedaan. Pas nadat de Russen begonnen ging het snel bergaf. Waar de VS al 2 jaar aan het aankloten was.
Kaskensj: ik heb maar een troost-bloemetje gestuurd naar Barry- en Big Mike Soetoro. Zwarte dag voor die mensen.
Als dat maar langs de gewapende wacht en de hoge muren komt van dit edelmoedige echtpaar, dat zo vurig in open borders gelooft.
Obama en Europa.
@Roger-Rabbit | 04-03-19 | 11:54:
De feiten spreken je glashard tegen:
www.independent.co.uk/news/world/amer...
en.wikipedia.org/wiki/American-led_in...
www.politifact.com/truth-o-meter/stat...
Obama heeft het leeuwendeel van de interventie tegen ISIS laten uitvoeren.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 12:10:
Ha toch heen met die wc eend links van je.
Zie niets over hoe die grote aantallen tow raketwerpers bij te terecht gekomen zijn of Die meer als 50.000 stuks vz-57 wapens daar in handen zijn van isis die van Tsjechië zijn gekocht door de VS.
Die links van je is niet anders dan nep nieuws.
www.geenstijl.nl/5146534/talons-in-th...
Ach ach ach, beste jongen, moet je niet naar school of huiswerk maken?
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 12:30:
truthandsatire.files.wordpress.com/20...
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 11:47:
Obama heeft het allemaal zelf gedaan,beetje hulp van Chuck Norris maar grotendeels zelf.
Je gelooft ook alles.
Kijk altijd van wie die artikel is,en evt andere talen,je zal zien dat het in 99% het zelfde verhaal is al is de redacteur iemand anders.
Ooit wel eens bij stil gestaan???
@Roger-Rabbit | 04-03-19 | 12:41:
Ooit bedacht waarom het "in 99% hetzelfde verhaal" is?
Misschien omdat het de feitelijke situatie weergeeft?
Heb je die mogelijkheid overwogen?
Waarschijnlijk niet, anders schreef je niet zoveel onzin.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 12:46:
Zou het een journalist doen zou je nog een klein verschil verwachten in tekst en opmaak maar dit is gewoon 1 op 1 vertaald door proficioneele vertalers ,je bent nog verder heen als ik dacht.
Na denken lukt al niet meer
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 12:46: waarom is dan niet de bron duidelijk vermeldt? Omdat er maar 1 bron is, die schrijft wat men wil horen. Niet om het publiek te informeren, maar te indoctrineren. Alle msm is praktisch propaganda. En zijn er onafhankelijke bronnen dan worden deze als onbetrouwbare en als fakenieuws bestempeld. Maar blijf lekker geloven in MSM en je oogkleppen ophouden. Sind 9-11 ook geconfronteerd met zaken waar ik nu anders over denk en voorspellingen gehoord van zogenaamde aluhoedjes, die het verbazingwekkend nu toch bij het rechte eind hadden.
@Roger-Rabbit | 04-03-19 | 12:54:
Tuurlijk joh. Gelukkig ben jij er nog die dat allemaal doorziet, als een van de weinigen. Proficiat.
www.geenstijl.nl/5146534/talons-in-th...
Je claimt nogal wat:
1. Dat "msm" als fenomeen bestaat
2. Dat er afstemming is tussen al die 1000-en nieuwsoutlets
3. Dat die afstemming wordt bepaald van "boven"
4. Wie die "van boven" is blijft onduidelijk
5. Dat de bedoeling van "de msm" is ons te misleiden ipv te informeren
6. dat 9/11 een complot was
Uit eigenlijk alles concludeer ik dat je een aluhoedje wappie bent, in de misplaatste veronderstelling dat jij degene bent die het licht heeft gezien.
@Beste_Landgenoten | 04-03-19 | 13:08:
En jij lijkt te denken dat 'gratis' persburo's en 'gratis' nieuws-media, die grotendeels uit activisten bestaan (en daarom een hongerloontje accepteren), niet aan hoor- en wederhoor doen, maar blindelings persberichten van altijd hetzelfde incestueuze clubje woordvoerders, concullega's en 'experts' overtikken, toch een enigszins neutraal en evenwichtig beeld schetsen?
Blijf maar onder die steen.
@obominotie | 04-03-19 | 13:35:
" toch een enigszins neutraal en evenwichtig beeld schetsen?"
ja dat denk ik.
Waar blijven de daisycutters?
Handel in puingranulaat daar opzetten doet.
Reken er maar op dat de koerden hierna weer in de stront kunnen zakken. Verwacht in dat geval eigenlijk nog het meest van Trump die wellicht nog genegen is om een baklading wapens achter te laten, maar van de EU hoeven ze niets te verwachten, afgezien van wat hypocriet geneuzel over vrijheden, rechten, dialogen en het bewaken van de democratie.
Daar zijn mijn vrienden dus ook bang voor, en gezien de hele historie, terecht lijkt mij.
Een aantal leden van de EU komt naar Baghouz gevlogen om dat voor het verzamelde volk een rede te houden waardoor er nog enkele duizenden doden vallen.
Maar dat zal deze EU leden aan de reet roesten want fluks jjn het vliegtuig terug naar de heerlijke champagne met JC en Timmerfrans.
Vraag mij wel af welke leden deze keer komen. Zou vetvlek Van Baalen met zijn vriendje Gay Verhofstadt nog durven?
Dat betekend dus dat het IS gajes hun heilige oorlog gaan voortzetten in west europa.
Ik ben een groot fan geworden van de Koerden. Het is hoog tijd dat ze een eigen land krijgen.
Serieus... nu pas?
.. jammer dat het zo'n gezeur geeft met de Verenigde Nazi's, anders zouden ze van mij even mogen doorbombarderen om koerdistan ergens in Turkije te stichten. De meeste Turken wonen toch al hier.
Zelf ben ik iets terughoudender, omdat we het hebben over een volk dat voor 90% uit moslims bestaat. Niet te vroeg juichen!
@MickeyGouda | 04-03-19 | 11:53:
Je moet ze ook niet naar hier halen. Geef ze daar een stuk land. Turkije kan makkelijk een flink stuk missen.
Jammer dat die social links helemaal vol staan met spaghetti-speak. Snap er de ballen van, zijn die dan voor of tegen? dus dan maar plaatjes kijken. Wel mooi, grote boem op die klerelijers altijd +veul.
“Time to go back home & 'live a calm life' ”
Dat dacht ik niet. Stay there and live out your life in captivity and misery.
No pasaran! Prachtig die Koerdische dames! Nog eens wat anders dan die Nederlandse islam-likkertjes en buigertjes van vrouwelijke kunne.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, onze dappere Friese Jenny bv.
Overigens zijn mijn Koerdische vrienden bang dat dit het begin van een nieuwe oorlog is ivm grondverdeling en zoals, ook in het topic vermeld, Turkije.
Dat krijg je als je telkens de verkeerde vrienden kiest die je uiteindelijk toch laten barsten.
@Roger-Rabbit | 04-03-19 | 11:43:
Vertrouwen in de medemens zit in de aard van Koerden en is gelijk het grootste probleem.
Omdat te veel islamitische schurkenstaten deel uitmaken van de VN. Het vrije Westen zou een nieuwe VN moeten stichten, zonder al dat tuig.
@overVecht | 04-03-19 | 11:45:
Dat ze na 3 x Nog niet snappen hoe de zaken ervoor staan is wel heel erg.
Begon met de opstand tegen Saddam toen isis en als laatste toen het Iraakse leger Moslul binnen trok.
@Roger-Rabbit | 04-03-19 | 11:51:
En Kirkuk inpikte als gevolg van de verdeeldheid in Iraaks Koerdische kringen.
Ik zou zeggen, omsingelen dat dorp en gewoon laten uithongeren, dan komen ze op den duur wel met hangende pootjes uit hun riolen. Komen er ook geen onschuldige strijders aan de "goede" kant meer om.
Die hebben daar allang een tunnel gegraven en duiken straks wel ergens op. Alleen de ziek, zwak en misselijken zitten daar nog. De rest is allang vertrokken.
@Klappernoot | 04-03-19 | 12:41:
Dat was in Srebrenica inderdaad ook zo.
@Pierre Tombal | 04-03-19 | 13:05: Van tunnels weet ik niet, maar wel van een hardnekkig gerucht, dat Nasser Oric en zijn handlangers een helikoptervlucht naar de vrijheid hebben gekregen van een of andere duistere partij in het geheel. Overigens zijn tunnels wel vrij effectief. Onder mijn stad heb je er ook zitten en in Den Bosch is het helemaal een prachtig stuk geschiedenis. En nog als aanvulling, ook in isisgebied zijn helikopterlandingen gemeld, die kopstukken wegvlogen. Nu hebben de Amerikanen daar in de buurt een soort nieuwe Abu Graibgevangenis, dus het zou goed kunnen dat die daar zitten.
Mooi man, Dresden 2.0. Hup Koerden.
Zo hey. Dat wapendepot...
Zo zie ik die tyfus ISIS strijders graag naar Allah vliegen..
Niks 'strijders', schorem, moordenaars van vnl weerloze burgers, hun eigen broeders en zusters. Alweer genoeg karma geschapen om nog vele levens terug te moeten komen om hun misdaden goed te maken. De aarde zal nog vele eeuwen overbevolkt blijven.
.. wel heel treurig, dat plaatje van "onze jongens" van ISIS die toch maar niet martelaar werden. Jammer.
Kan hun voormalige werkgever te Brussel ze opnieuw rekruteren om vanuit een AZC bij u in de buurt aan her-intreden te doen. Met een mooie aantekening op hun CV.
Inderdaad triest. Had die gekken toch lekker opgeruimd, is veel beter.
Gewoon heerlijk om te zien. Diepe buiging voor de Amerikanen en met name de Koerden.
Hup Koerden!
Ben benieuwd of ze daar massaal aan bidden tegen bommen doen. Allah heeft tenslotte het beste voor met de mensen die precies doen wat hij wil. Een kalifaat starten enzo. Je zou zeggen dat ze alle goddelijke medewerking krijgen van die vent. Kom je mooi bescheten uit zeg. Jarenlang precies alles gedaan wat allah wilde; mensen onthoofd, levend verbrand, genocide gepleegd, vrouwen verkracht, homo's van het dak gegooid, je baard laten staan, in een jurkje lopen, hoer roepen tegen vrouwen, je kinderen van 6 leren hoe ze een volwassen vent levend zn hoofd eraf moeten zagen, 12 keer per dag met je reet naar het westen gaan zitten loeien naar de hemel als een wilde, allemaal bepaalde dingen niet eten, je zou zeggen; dat zit wel snor daar, in dat kalifaat.
Krijg je gvd toch de hele wereld op je nek en blijkt allah geen ene réét te doen, ondanks al je gelik en gebuk. Krijg je die kogel toch gewoon, mag je toch gewoon die bom happen.
Wat een ondankbare lul. Na al die moeite; bommen voor dank. Kun je beter katholiek zijn man, gewoon 2 keer per jaar met kerstmis naar de kerk, als je iets verkeerd doet (maakt niet uit wat) 3 onze vaders en klaar, en minimaal een week per jaar carnaval vieren met je nek vol bier omringd door héél veel meiden die allemaal knetterlam zijn en na 1 knipoog al hun tong tegen je huig duwen.
Allah zij geprezen!
Als je de war map van het MO van de laatste 50 jaar bekijkt komt eigenlijk alleen Jordanië er goed vanaf. En een paar emiraatjes, maar dat zijn nauwelijks echte landen met een echte bevolking.
Inshallah zeggen ze dan toch. Allah hield blijkbaar niet van het kalifaat. Allah staat blijkbaar aan de kant van de ongelovigen, de kruisvaarders, de koerden en de joden.
Mooi man!
Natuurlijk grijpt Allah, God niet in. Eerst alle voorwaarden scheppen en volledige verantwoordelijkheid voor eigen keuzes weggeven en dan ook nog eens op moeten draaien voor alle verkeerde keuzes? Dat zou te ver gaan en dat zou ook geen mens willen. Het is toch zo heerlijk een eigen wil te hebben. Bovendien heeft de ziel een eeuwig leven, voortgang gegarandeerd. Natuurlijk zijn er ook velen die 3 passen achteruit doen voordat ze er 1 vooruit zetten. Dus, Allah, ook bekend als God, bedankt.
DAt is nou precies waar die jaloezie vandaan komt bij moslims. ze zien dat wij, de slechte, het vele malen beter doen. dat steekt als je geleerd is dat je het oppietoppie volk van alles op aarde bent.
Die proteef lijkt mij een onbetrouwbare gozer.
Zijn aanhangers zijn niet behept met enig inzicht in hun hiernamaals. Waar zou die proteef duizenden maagden per dag vandaan halen als men in dit tempo blijft stopen met roken?
We hebben zo'n 400K Turken in Nederland volgens mij, en zo'n 70K Koerden, als dat maar goed gaat dan ... #doeslief
Knap lullig als je als koerd denkt in het veilige westen te zijn, komen die koppensnellers nog steeds in overmacht achter je aan met hun erdogeitenneuker verering en racistische moordzucht. Lekker dan, dat vrije westen is toch niet zo heel vrij voor echte vluchtelingen, van de regen in de drup.
@elfenstein | 04-03-19 | 11:44: Autochtone bewoners ook van de regen in de drup, met allerlei uitheemse, geïmporteerde geschillen die hier worden uitgevochten en waar niemand om heeft gevraagd.
Dat wordt lastig zoeken naar hun 72 maagden......
Die komen er aan, wacht maar totdat de stint weer op de weg mag, is het zo geregeld met die minderjarige maagdjes naar boven sturen.
Geef de Koerden hun eigen land en laat ze die IS oorlogsmisdadigers bestraffen. En dan moet het westen niet zo neokoloniaal doen en gaan miepen als de straffen pittig zijn.
En de koerden worden straks weer lekker in de steek gelaten.....
Uit heel dat gebied zijn de koerden de enige die te pruimen zijn.
Vermoedelijk wel, maar het zou hen wel eens veel kunnen kosten dan. Eigenlijk heeft de US of a er belang bij om die Koerden daar te gaan steunen. Een airbase bouwen en dan hebben ze Incerlick in turkije niet meer nodig. Wat dan weer wat problemen met oom Poetin en Erdo de geitenfucker gaat opleveren.
"... Laat het Westen de Koerden dan weer aan hun Turkse lot over, of worden ze eindelijk een keer beloond?"
Een eigen staat?
Briljant idee joh.
Geef ze een lap grond waar ze historisch gezien vandaan komen.
Benieuwd welke benaming de huidige bewoners van die lap grond krijgen.
"Palestijnen" valt af; is al in gebruik.
Syrië en de Russen hebben er wel oren na en semi onafhankelijkheid ,VS doet dwars.
Hebben we nu dan minder plofknurften die hiernaar toe terug willen?
s'nachts een lampje op je voorhoofd, ideaal voor een sniper.
Die vrouwen hebben zulke ballen van staal dat ze niet eens een helm hoeven te dragen.
Ze dragen die ballen van staal op hun hoofd?
Dit gaat de PvdA niet leuk vinden, weg achterban
Als ze slim zijn maken ze er gewoon een grote parkeerplaats van.
6,50 per uur en ze kunnen binnen no-time die stad opnieuw bouwen.
Voor al die Toyota's zeker?
Uhhhhh.....
Maar waarom wilt iemand daar parkeren?
Natuurlijk laat het Westen de Koerden gewoon weer in de stront zakken, en gaat Erdogan lekker verder met het onderdrukken van de Koerden, dûh..
De hofnarren in Brussel... die laten de koerden stikken. Gegarandeerd. Kijk maar wat er nu al gebeurd. Maar persoonlijk denk ik, dat POTUS Trump dat niet zal toestaan. Erdogan is gewaarschuwd. Hij heeft hier trouwens al ruime tijd geleden voor gewaarschuwd en er een simpel telefoontje aan bedteed naar die turk. Die telt zijn zegeningen en kijkt wel uit.
www.csis.org/analysis/trump-erdogan-a...
Geweldig nieuws voor alle vluchtelingen, eindelijk een einde aan de Islamitische wreedheden. Je hoort regelmatig dat moslims niet heel dol zijn op de westerse vrije samenleving, dus nu kunnen ze terug om hun eigen mooie land weer op te bouwen.
"Weer"?
@Gajus | 04-03-19 | 11:34:
Het leven is een conjunctuur, dus opbouwen is een doorgaand proces.
@Ton8695 | 04-03-19 | 11:37:
Ook in de zandbak, waar men 1300 jaar op ons achterloopt?
@Gajus | 04-03-19 | 11:40:
Ook daar in de zandbak, alleen moeten ze daar om de 50jr alles opnieuw opbouwen omdat ze dankzij de Islam steeds weer alles kapot maken. Maar de oorlog is bijna voorbij, dus ze kunnen fijn terug naar de zandbak.
@Ton8695 | 04-03-19 | 11:43:
Klopt. Nou ja, laten we dit verschijnsel dan "weer opbouwen" noemen. Al lijkt het in die regio verdorie wel Groundhog Day.
En als Uncle Sam weg is trekt Erdo binnen om de Koerden te vernaggelen?
reken daar maar op
En de EU kijkt de andere kant op.
De Turken hebben wel ervaring met genocides, daar draaien ze hun hand niet voor om.
FOAB erop!
Koppen, Yago!
Fijn voor alle Syriërs in Nederland dat ze binnenkort weer naar huis kunnen om hun land te heropbouwen.
U bent een optimist?
Ja want Syriërs zijn de probleem "groepen" in onze grote steden. man man man
.. alleen de "Nederlanders" in Syrië komen binnenkort naar huis om hun land op te bouwen, hoor ik net van iemand uit Den Haag.
Als het weer veilig is in eigen land, dan moeten de vluchtelingen gewoon terugkeren en daar de schouders er onder gaan zetten. Dat zorgt ook voor wat meer draagvlak voor de opvang van echte vluchtelingen, als het maar tijdelijk is.
@ikdenkwat | 04-03-19 | 11:42:
Nee maar dit moet gewoon voor alle handophouders gelden. Als het weer veilig is in het thuisland dan weer terugkeren. Desnoods met wat (financiële) steun.
Maar dus niet de situatie van bijvoorbeeld eritreeërs die hier uitkeringstrekkende statushouders zijn maar massaal elk jaar gezellig op vakantie naar hun thuisland gaan.
@Superkwatta | 04-03-19 | 11:53:
Er gaat nooit iemand terug. Ze krijgen eerst als statushouder een verblijfsvergunning voor 5 jaar. Dan hebben ze 5 kinderen en zijn ze de rest van hun leven 'binnen'.
@Superkwatta | 04-03-19 | 11:53:
Maar ze gaan nooit terug. Er zijn altijd redenen waarom ze in ieder geval NU nog niet terug kunnen: de verkeerde figuur is er aan de macht (Assad, waar ze nou juist voor gevlucht waren; als het IS was geweest, waren ze dáár nou juist voor gevlucht); ze hebben niks om naar terug te gaan; hun kinderen zitten hier inmiddels op school en zijn "geworteld".
Het probleem is dat ze hier alles voor niks krijgen: huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg, bijstandsuitkering plus toeslagen. Dan ben je ook wel gek als je vrijwillig naar Syrië gaat, waar dat allemaal niet is en je inderdaad moet opbouwen en hard moet werken voor een karig bestaan. En zulks geldt natuurlijk voor ALLE derdewereldlanders die eenmaal hier binnen zijn. En haast niemand wordt teruggestuurd/uitgezet. Als zoiets dreigt, wordt er weer een nieuw "pardon" ingevoerd. Dat hele asielbeleid is volslagen failliet.
Jullie hebben gelijk, daarom zeg ik ook dat ze weg moeten. Helaas gebeurt dat niet.
REAGEER OOK