Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bekendmaking. U mag niet meer linken naar NU.nl

GeenStijl gooit mafklappende 'nieuwswebsite' uit bookmarks

BOEM

Mededeling van huishoudelijke aard. Het is vanaf nu niet meer mogelijk om in de stijlloze comments te linken naar NU.nl. Wie dat wel probeert, krijgt op z'n falie van JorisWorks™. Onze technische man Joris von Loghausen heeft een extraspeciale tool ontwikkeld waardoor het niet meer mogelijk is een link naar nu.nl in onze comments te plaatsen. Die gaat meteen FOETSIE. (Probeer dan!) Aanleiding voor deze nucleaire maatregel is de volstrekte koekwauzerij van de NU.nl redactie inzake Het Klimaatdebat, waarmee NU.nl-baasje G.J. Hoekman aantoont een subjectieve sneukees te zijn, aan de slechte kant van de geschiedenis, die zijn stoeltje in het Mediaforum van NPO Radio1 meent veilig te stellen. Toegegeven, er zitten totale volidioten op het internet en onder reaguurders (weten we alles van). Maar meningen en theorieën over het lekkere/slechte weer bannen omdat ze je niet bevallen is de bijl aan de opiniestam van het internet. Einde bericht.

Reaguursels

Inloggen

En het kan ook zijn dat er meer activiteit van de zon of uit de kern van de aarde komt. Er waren vroegere tijden lange periodes dat het klimaat anders was op deze planeet. Daar had de aarde geen mens voor nodig.

Jan Onbewoond | 01-03-19 | 07:53

De een na de ander wentelt zich in deskundigheid. Uiteindelijk weet niemand het precies, want de natuur gaat ook zijn eigen gang. Als het in Amerika streng vriest en in Europa de wind in de wintertijd uit het westen, niet uit het oosten, uit Siberie komt, zegt men al dat de aarde opwarmt.Wij hebben geen macht om de natuur te veranderen. Of een knop om de wind te draaien. Wel verandert het plaatselijk als wij het land ontbossen en het water plastificeren, zodat er geen leven meer mogelijk is, ook niet meer in de diepste zeeën.

Jan Onbewoond | 01-03-19 | 07:44
-weggejorist-
Lychnari | 28-02-19 | 14:47

Het is een rare beslissing, maar klimaatverandering ontkennen slaat helemaal nergens op. Of de invloed van de mens hierop. Het klimaat kent vaker warme en koude periodes (laatste periode pakweg 400 jaar geleden), maar men is er toch wel over uit dat broeikasgassen de aanleiding zijn voor klimaatverandering, en met elke dag, 365 dagen per jaar 15.000 vliegtuigen in de lucht en een halve planeet die auto rijdt.... Tja.

CptOregano | 28-02-19 | 12:24
-weggejorist-
Mufgup | 28-02-19 | 11:56

Ook deze linkfiltering is censuur. Grote bek over anderen maar zelf boter op je harses hebben. Triest.

Teeweetwee | 28-02-19 | 10:21

Komt ff goed uit, Gab komt met Dissenter, reaguur overal, wel of geen eigen comment sectie, wel of geen censuur :) dissenter.com/about

Klompz | 28-02-19 | 08:34

Gelukkig mag je hier wel kritiek uitoefenen op de manier van werken. Probeer maar.

jasvanbus | 28-02-19 | 08:24

Raar dat de reden niet vermeld is, dat zou toch wel als het een goede is. In ieder geval terecht van nu, want het is ook onacceptabel om zo'n relevant feit te ontkennen.

Stichting_NoFap | 28-02-19 | 04:00

Joris slaapt nog

No_Code | 28-02-19 | 16:10

Kijk, niemand zal ontkennen (ten minste bij volle verstand) dat de CO2 stijging deels in ieder geval te wijten is aan menselijke activiteit. Mijn kritiek betreft het gebruik van modellen, terwijl de onderliggende theorieën over het klimaat nog in de kinderschoenen staat. Er zijn modellen die aantonen dat bij het afsmelten van de polen de zeespiegel lokaal daalt. Hoe verder van de polen, hoe geringer het effect, tot er stijging is. Lees je daarover maar eens in. Er zijn modellen die groeiende gletsjers voorspellen als de atmosfeer warmer wordt. Hoe dan denkt u? Lees je maar eens in.

CO2 is een broeikaseffect, maar NO2 ook, alleen 254 keer sterker. Ook daar is een mondiale kringloop van aan de gang en net zoals bij CO2 wordt het door rots en gesteente geabsorbeerd. Recent onderzoek geeft aan dat de koolstof en stikstofkringlopen een stuk gecompliceerder in elkaar steken dan gedacht. Lees je maar eens in.

Sans Comique | 28-02-19 | 01:38 | 1

Als de noordpool smelt stijgt de zee niet, de noordpool drijft immers op de zee. Maar als het ijs weg is warmt het water wel meer op. Als water opwarmt zet het uit dus ook hierdoor stijging.
En wie je verteld dat door het smelten van de zuidpool of het groenlandse ijs de zee niet stijgt is een idioot!

No_Code | 28-02-19 | 16:26

nu punt nl

PlatgetrapteEierdoos | 28-02-19 | 01:21

Die site is van Sanoma. Ik heb net ons abbo op de Donald Duck opgezegd. Kijk even of je een Sanoma abbo hebt...

Retepsteeltje | 28-02-19 | 01:04 | 3

Fuck , mijn zoontje heeft een abbo op Donald. Maar is nog altijd Disney S. doet alleen de distributie

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:19

@Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:19: meer abbonees dan welke papieren publicatie dan ook. Massaal opzeggen gaat ze pijn doen!

Retepsteeltje | 28-02-19 | 01:38

@Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:19:
Troost u. Van wat ik gehoord heb worden de verhalen in de Nederlandse Donald Duck door Nederlandse schrijvers geschreven. Dus zolang het niet met de normen en waarden van Disney conflicteert, krijgen uw kinderen een gewoon degelijke Nederlandse hersenspoeling.

Sans Comique | 28-02-19 | 01:41

Wat zouden de adverteerders op nu punt nl van die censuur vinden? Lijkt me niet dat je als bedrijf hiermee geassocieerd wilt worden.

Bata4 | 28-02-19 | 00:13

NU punt nl is een activistisch instituut van libtards

Michiel85 | 27-02-19 | 23:38

vroeger.nl en.nl straks.nl worden.nl misschien.nl ook.nl wel.nl verboden.nl - wat gaat dat een hoop linkbelasting kosten.nl

Patatter | 27-02-19 | 22:26

Ach de boven genoemde side had toch al niets interresants te melden.
Zoals zoveel MSM alleen maar eenzijdige info.
N U . N L gewoon een flut side.

Datgingniegoed | 27-02-19 | 22:04

Denk niet dat ze er rouwig om zullen zijn.

Ggroengras | 27-02-19 | 21:50

Ik ben oprecht wel benieuwd vanwaar deze omslag bij de redactie nog.
2 jaar geleden was hier geen ruimte voor Nu jij complotters. Doet Sanoma exact datzelfde, gaat GS vol over de toeren.
www.geenstijl.nl/4960962/neejij/

RandyBiel | 27-02-19 | 20:39

Het werkt inderdaad! Weg reactie met link!

BaldEagle | 27-02-19 | 20:25

Heeft vast te maken met de weigering van nu%2enl/ on in hun artikel over de ingezamelde 20.000 euro Geenstijl te noemen.
(P.S. Joris link detector test)
edit: Joris, je filter is nu al stuk.....

W_F | 27-02-19 | 20:07 | 1

Nice

Tisnietanders | 27-02-19 | 20:47
-weggejorist-
Digitalis | 27-02-19 | 19:45 | 2

NU PUNT NL
Zie je wel! Werkt nog steeds!

ZwarteDag | 27-02-19 | 19:39

Nu zijn de rapen gaar.

Ooit vocht deze site rechtzaken uit over het principiele recht door te linken

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:22 | 7

@Pislinq | 27-02-19 | 21:23: En waarom zouden koeken die gebakken worden in pannen niets met pannen te maken hebben? Toegegeven, een koek per pan, dus het zou ook 'pankoek' mogen heten. Maat zo heet het niet. fonetisch is het Pannekoek, dus zonder de N, maarja als we alles fonetisch gaan schrijven dan kan je bezig blijven.
Laten we ons dus maar gewoon aan de geldende spellingsregels houden, dan houden we het een beetje ordentelijk zo tezamen.

Joostmochtnietsweten | 27-02-19 | 22:59
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Logicx | 27-02-19 | 19:04 | 1

Werkt prima.

Pislinq | 27-02-19 | 21:24

kwam op voorpagina uit. Niet op artikel

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:28

Nu nl heeft altijd nieuws van eergisteren, daarom lees ik nu nl niet.

Niet links | 27-02-19 | 19:01 | 1

het persbericht bedoel je. Nieuws moet je generen middels uitgebreid onderzoek

Re:Kniftig | 27-02-19 | 19:30

Ik vind het wel lekker als een site anti-vaxxers, flat-earthers, soros-aluhoedjes en klimaat-leugenaars hun content niet laat verneuken met trollberichtjes. Als ze bij mij weer eens voor de deur staan smijt ik ook de deur dicht. Goede policy. Onze wilde Rothschild en big farma complotten kunnen we gelukkig nog altijd hier kwijt.

Ardbeg | 27-02-19 | 18:57 | 4

Heb je wel eens op nujij.nl gekeken? Hier moet ik wel eens slillen maar daar komt een bruine putlucht je tegemoet dan risp je je teennagels nog van op.

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:17

Censuur is onder alle omstandigheden een zwaktebod.
Zelfs uw kreupele eerste en derde zin (hun "content"; wiens "content"? die van de site of die van de trollen?) moeten geplaatst kunnen worden.
Censors zijn gewoon bang voor tegenspraak.

JvanDeventer | 27-02-19 | 23:18
▼ 1 antwoord verborgen

Sinds wanneer is geenstijl voor sensuur?? Beetje een zwaktebod dit. Of is gs bang dat reaguurders niet slim genoeg zijn om hun eigen mening te vormen?

zoi_snatuur | 27-02-19 | 18:54 | 1

Sensuur. Met de S van Senseo uh Satan. Of is het heel sensueel roze?

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:23

Nobelprijswinnaar Ivar Giaever zegt dat de CO2 global warming these een hoax is.
Michael Limburg, vice-president van EIKE ('Europäisches Instituut für Klima und Energie'), deelt die mening.
Maar de linksgespoelde Havo-redacteurtjes van Nujij.nl zullen het wel beter weten... Proest!
Meningen verbieden, wat een volidioten. Klimareli’s volgegoten met opdrachten van Soros.

kempenaer | 27-02-19 | 18:42 | 7

@Vechter | 27-02-19 | 19:44:
De temperatuur is wel vaker gestegen en gedaald, het gebeurd vrij regelmatig eigenlijk.

Papierversnipperaar | 27-02-19 | 20:46

@Vechter | 27-02-19 | 19:44: En het zijn ook niet de meest onomstreden personen. EIKE klinkt heel formeel, maar het is een organisatie (geen wetenschappelijk instituut) dat klimaatverandering ontkent. Nogal wiedes dan dat die Limburg Giaever steunt. de.m.wikipedia.org/wiki/Europäisches_...

Die Giaever is Nobelprijswinnaar, maar klimaat is niet zijn vakgebied, dus dat lijkt me niet de meest betrouwbare persoon. Die titel van Nobelprijswinnaar wordt misbruikt om op valse wijze autoriteit te claimen.

Misschien dat we types zoals kempenaer ook maar moeten censureren...

ElCommentatore | 27-02-19 | 20:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed zo, GeenStijl, fight fire with fire.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:42

Damn you! Gotverdegogtver!

SaintNick | 27-02-19 | 18:57

Ik vind het toch een abominabel slechte site, die Nu-dinges!

AdPatat1960 | 27-02-19 | 18:33

Helemaal terecht nu-$anoma-troep-.nl is tenslotte spyware, zelfs het bezoeken zou je niet moeten willen.
Bewijs: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/528568/Fj2zkZdh.jpg + https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/528569/d2hRbaCo.jpg.

Boris die Sauertopf | 27-02-19 | 18:29 | 1

Ja, altijd weer die finnen!

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:32

Ik las de bij1 van de opiniestam. Hoezo opinie? Maar ik snap hem nu. NL

just_saying_ | 27-02-19 | 18:11

Stel nu dat alle "bestrijdingsmaatregelen" niet helpen? Gaan we dan alsnog dijken verhogen enz. enz.. Mag ik dan weer op gas stoken en koken? Misschien is het wel veel handiger de verandering te accepteren en de vermeende gevolgen te bestrijden. Krijgen wij Sahara en kan de Sahara bebouwd worden. Worden wij migrant. "Koekje van eigen deeg". Oh ik snap het, het gaat om handhaving van de status quo. Niet erg progressief.

Sierstrip | 27-02-19 | 18:08 | 2

@Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 18:14: ' sommigen denken dit' en " sommigen denken dat ' en de zogeheten experts kunnen niet eens accuraat het weer voorspellen voor de komende twee weken. Maar wel even uitleggen wat er gebeurt, wat de oorzaak daar van is , en wat er gaat gebeuren ?

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:37

Nu dan, www.nu.be

wijze woorden | 27-02-19 | 18:01 | 2

Zo, en die doet t dus nog wel...
Joris, huishoudelijke mededeling: nog even doorknutselen aan de tool...

Canis.bonus.es | 27-02-19 | 18:14

Ja Joris nu ga je de goed op je plaat.... lol

Roger-Rabbit | 27-02-19 | 18:19

Nou is dat nodig?
Uiteindelijk weten wij beter.
. Punt uit
Nog maar zien dat filter werkt.
Lezen kan ook van boven naar beneden.

Luke0wner | 27-02-19 | 18:00

Van NU puntnl weten we al jaren dat het een verlengstuk is van linkse media als de NoSB, NPO en hoe ze verder allemaal mogen heten, voor mijn broodnodige dagelijkse nieuws open ik elke dag GS... en op dat JOOP kom ik allang niet meer, heeft mij een monitor gekost waar ik met mijn hoofd te hard tegen bonkte.

Keyboardspeler | 27-02-19 | 17:59 | 3

Vergeet BNR ook niet, je kan geen 10 minuten dat station opzetten of het gaat weer over het klimaat. Kotsmisselijk al die propaganda.

Stonecity | 27-02-19 | 18:31

@Stonecity | 27-02-19 | 18:31:
Havo journalisten zijn nogal makkelijk te hersenspoelen. Niet van het snuggerste soort.

kempenaer | 27-02-19 | 18:44

@kempenaer | 27-02-19 | 18:44: haha, heb je je eigen bronnen wel eens teruggekeken? Dan ben je de laatste die dat soort opmerkingen mag maken.

ElCommentatore | 27-02-19 | 21:35

Deed iemand dat ooit dan?

SterF... | 27-02-19 | 17:58 | 1

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik wel eens een linkje gebruikt heb naar hun om iets te verduidelijken hier. Vaak werkte het wel, de totale onzin die daar soms aan de dag gelegd wordt is genoeg om zelfs de meest verstokte koreaanse slet overstag te doen gaan. Dat rechtvaardigd het dan wel weer een beetje toch?

elfenstein | 27-02-19 | 18:08

Er wordt in het stuk gesproken over kans, waarschijnlijkheid, hangt samen en geloven. Lekker wetenschappelijk. De waarheid dient gebaseerd te zijn op feiten en causaliteit. En niet op een breed gedragen mening of geloof. O, ja dat de aarde bolvormig is staat vast.

Sierstrip | 27-02-19 | 17:55 | 2

Ellipsoide

RandyBiel | 27-02-19 | 17:59

Die website had al een browserban, wegens cookie-overload.

happen_maar | 27-02-19 | 17:43 | 1

jij surft met cookies ?

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 01:38

de enige juiste beslissing

win | 27-02-19 | 17:36

Ging het over dat het nu warme dagen zijn dat de klimaatroepers gelijk roepen "zie je wel"
Maar op een koude dag roepen ze "nee een koude dag maakt niet het klimaat"

IPNP | 27-02-19 | 17:35 | 1

Ja klimaatverandering. Heerlijk toch! Wat doen die mensen toch de hele tijd negatief.

Flow82 | 27-02-19 | 17:49

Ja, werkt! Joris er is nog werk vrees ik...

Psychmaus | 27-02-19 | 17:36

Ik link voortaan wel naar De Speld en De Joop.

matatwork | 27-02-19 | 17:32 | 1

De joop? de Speld zit vaak dichter bij de waarheid.

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:25

Ok, you got me.
Klimaatverandering is een feit. Dat wij mensen het gedaan hebben ook.
de enige vraag is nog:
Hoe houden we dit zo? Dit is frikkin fantastisch man! Gisteren een half varken verschroeid op de BBQ, in de zon, pilsemans d'r bij, dikke sigaar u weet wel.
Vandaag nog beter, je snapt je surinaamse buurman ineens een stuk beter als ie zegt dat het in Nederland wel leuk maar te koud is. Zo moet het zijn, meer hiervan, klimaatverwarming is de toekomst, who needs warmtepompen als het het hele jaar door subtropisch warm is? We wonen tenslotte midden in een rivierdelta, hoe warmer het wordt hoe vetter de suikerrietplantages en bijbehorende rumproductie. Ruikt ook veel lekkerde dan dsm ofzo.
Klimaaterandering NU. punt ennel.

elfenstein | 27-02-19 | 17:31 | 5

Is trouwens nog steeds een reden om linksgestoorde klimaatwappies te hat0n, die imbecielen willen feitelijk dat we het weer koud krijgen dus bij deze ongezien de tyfus voor ze.

elfenstein | 27-02-19 | 17:45

@elfenstein | 27-02-19 | 17:41:
De gewone of de zilvergrijse 8.6 extreme die stiekem 10.5 is?

Overigens wel een inventie om het op basis van witbier te maken. Normaal slappe hap. Terwijl sterk gerstbier weer veel te zoet en moutig wordt. Dat 8.6 drink wel lekker weg. Als je maar beseft dat je een dubbel biertje in een groot blik hebt. Eentje is soms genoeg voor een gezellige avond.

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:29
▼ 2 antwoorden verborgen

"Idioten op het internet" Was dat niet de eerste wet van hoe-heette-die-idioot-op-het-internet-ook-al-weer?

zeg maar jansen | 27-02-19 | 17:21 | 2

Ik zei het niet. Maar ik ben wel een idioot op het internet.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 19:11

Murphy?

BaldEagle | 27-02-19 | 20:28

Ha zeer goed, gisteren.nl is hier niet geliefd.

Cobalt bomb | 27-02-19 | 17:19 | 1

morgen. de rest weet je wel. Zijn de oude vrienden van GS.

zeg maar jansen | 27-02-19 | 17:29

"De Aarde Is Plat" doet trouwens ook weer opgang.

zeg maar jansen | 27-02-19 | 17:14 | 6

@zeg maar jansen | 27-02-19 | 17:17:
die laatste viel ik bij in slaap ja, de franchise is echt helemaal kapot ge-endemolt.

elfenstein | 27-02-19 | 17:47

In Lmburg lachen ze daar om en wijzen ze je de heuvel.

Shoarmamasutra | 27-02-19 | 19:30

Dat is ook niet zo moeilijk met al die twee-hersencelligen!

BaldEagle | 27-02-19 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

oooh.. klimaat..

*verder met koken*

zeg maar jansen | 27-02-19 | 17:13

Er is helemaal geen klimaatverandering.

LinkeToni | 27-02-19 | 17:08 | 4

Volgens mij ook niet. Er is sprake van een klimaatverschuiving. Wij hebben die van Zuid Frankrijk gekregen. Wat mij betreft houden zo.

Graaier | 27-02-19 | 17:14

Yep. Zonder verschuivingen had de mensheid niet eens bestaan.

Lafayette | 27-02-19 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje met een bazooka op een mug schieten dit.
Denk dat er in dit topic meer pogingen worden gedaan dan in de hele bestaansgeschiedenis van GS.
Neemt niet weg dat ik de humor er wel van inzie.

BootleggersSmurf | 27-02-19 | 17:05

cool het werkt, dan lees ik die site dus helemaal meer. Kwam er alleen door linkjes vanaf hier.

marrretje | 27-02-19 | 17:01

Bravo!!

Conan de Rabarber | 27-02-19 | 17:00

nu•nl

Eagle_Eye | 27-02-19 | 16:56

Iedereen mag zijn mening verkondigen, zolang het binnen hun doctrines past. Aldus de propaganda spuier van de overheid met-een-site-die-nóóit-meer-genoemd-mag-worden.

Wim Venijn | 27-02-19 | 16:55

Ik geloof best dat het klimaat veranderd en dat wij daar een dikke vinger in hebben. Het gaat mij om de maatregelen die met denkt te moeten nemen en de krankzinnige kosten daarvan. Eerst adaptatie. Dan kernenergie. Dan die 1000 miljard in fusieonderzoek steken, Want fusie komt er. En dan is alles in één klap opgelost.

TheBigKirth | 27-02-19 | 16:52 | 5

Het klimaat houdt bij de landsgrenzen niet op. China, India en de USA maken onze 50 jaar durende maatregelen in een jaar ongedaan! Het slaat echt nergens op maar het is natuurlijk een mooie nieuwe melkkoe!

Harrie7949 | 27-02-19 | 17:07

@Harrie7949 | 27-02-19 | 17:07: Och heel die discussie over wie er nou het meeste vervuilt is ook gebaseerd op getallen die Europa goed uitkomen. Ga maar eens kijken naar de CO2 uitstoot van Amerika per vierkante kilometer, dan zijn er plots een aantal Europese landen die toch echt een stuk meer vervuilen dan de VS. En zo worden veel mensen om de tuin geleid, door alleen getallen en associaties te gebruiken die in het voordeel zijn van de persoon die het verkondigd. Doet me denken aan de droplul van ABN AMRO die wel eventjes iedereen ging vertellen dat men dus ook voor de vervuiling van een landbouw product moest gaan betalen en dat de verhouding tussen biologisch en conventioneel gelijk getrokken moest worden. Wat die lul dus deed was 1 kg biologisch met 1kg conventioneel vergelijken en kwam hij tot de conclusie dat je dus 2x zo veel betaalt voor biologisch dan conventioneel. Wat hij volledig uit die discussie hield was het feit dat je 2x zo veel grond nodig hebt om hetzelfde volume biologisch te produceren en het derhalve dus ook logisch was dat het dubbel zo duur is. Sterker nog, toen ik hem daar op wees gaf hij me nog gelijk ook.

Zoon van Boer | 27-02-19 | 17:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het laat zien dat de rest van het "nieuws" op die linkse site ook niet te vertrouwen is. Want wat hebben ze weg gelaten? Wat hebben ze veranderd zodat het voldoet aan hun waarheid? Ongelooflijk stomme zet.

TheBigKirth | 27-02-19 | 16:49

Da's godverdomme een mooi filter godverdomme!
Op z'n Surinaams werkte ook al niet!

McMarx | 27-02-19 | 16:49

en zo? http ://bfy.tw/290X

Padre Grassi | 27-02-19 | 16:45 | 1

nep, want niet klikbaar

Monkey Cabbage | 27-02-19 | 17:07

Fantastische maatregel van Geenstijl! Fijn dat er nog een website bestaat (Geenstijl) die actief het gevecht aan gaat met websites waarop slechts de mening van droeftoeter G.J. Hoekman is toegestaan. Ik keek sowieso al nooit meer op het links-extremistische platform nu_punt_nl, maar ik hoop dat anderen het nu ook nooit meer aanklikken.

Wladimir 1928 | 27-02-19 | 16:44

@joris

Todo: URL shortening checken. Heel flauw misschien maar er staat nu wel een link.

Montu | 27-02-19 | 16:40 | 1

die verlopen vanzelf

Cobalt bomb | 27-02-19 | 17:22

Heel flauw, maar dit is geen URL 'shortening'.
Jouw linkje is 14 karakters lang, de URL waar die link naar wijst maar 9.......

Majoor Pikindewind | 27-02-19 | 17:21

Linkje werkt uitstekend , maar al voor dat GS hier actie ondernam was ik al klaar met hun . Al jaren ! Het enige mij absoluut niet welgevallige nieuws en vooral de reactie s die ik tot me neem zijn op Joop . Een dagelijkse herinnering voor mij hoe je als persoon nimmer moet worden . Dat tuig is het smerigste wat hier op de planeet rondloopt tezamen met ''mensen'' met een bepaald geloof .

ghetto-is-back | 27-02-19 | 17:24

@Majoor Pikindewind | 27-02-19 | 17:21:

Groter is niet altijd beter, u heeft gelijk...

Montu | 27-02-19 | 19:03
-weggejorist-
Optimus-Pruim | 27-02-19 | 16:38 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop dat Joris dit geblokt heeft:

tiny.cc/mcjm3y

...

Montu | 27-02-19 | 16:38 | 1

Is geen link, want niet klikbaar.

Gaz21 | 27-02-19 | 16:48

“Het klimaat” verandert al miljoenen, wat zeg ik, miljarden jaren. Met of zonder auto’s, met of zonder GroenLinks. Grote ijstijden, kleine ijstijden, opwarmingen, afkoelingen, enzovoorts.

Dat hele klimaatgezeik dient maar 1 doel: meer macht richting politiek.

Vroeger maakte de keek de mensen bang met “hel en verdoemenis,” maar tegenwoordig gelooft men niet meer in dat sprookje, en dus moet er een semi-wetenschappelijk sausje van linkse klimaatdrammers overheen. En dus maakt de Linkse Kerk tegenwoordig de mensen bang met “opwarming van de aarde.”

Xirdalan | 27-02-19 | 16:37 | 2

Keek => kerk

Xirdalan | 27-02-19 | 16:38

Dat het klimaat verandert is een enorme open deur, maar geen enkel argument dat wij niet ook het klimaat extra veranderen. Die co2 uitstoot is nooit zo snel gestegen en de gevolgen daarvan laten zich tamelijk goed inschatten. Om het dan te gooien op "een verdienmodel" suggereert een zo enorm groot complot, dat het geheel totaal absurd is.

Waarom kan je niet gewoion accepteren dat die klimaatwetenschappers erg begaan zijn met hun werk en serieus proberen in te schatten hoe dit gaat lopen, omdat ze mogelijk zelfs begaan zijn met de toekomst van ons, hun kinderen en de planeet?

Waarom altijd die ziekelijke achterdocht jegens alle grotere verbanden, vooral als die iets van een elitair of onbegrijpelijk karakter hebben? Ik vind dat ongezonde achterdocht en het leidt ons naar niets. Maar ik kan me voorstellen dat dit soort stellingen die zelden of nooit met feiten ondersteund worden, de moderators op NU wel eens doen zuchten.

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 17:06

Goebels had geweld en repressie nodig om de media op 1 richting te zetten. Deze doorgesnoven mafklapper doet het gewoon vrijwillig.

Yeohan | 27-02-19 | 16:37 | 1

Allebeide mediamannetjes pur sang. Andere tijd, zelfde trucjes.
*af is*

elfenstein | 27-02-19 | 17:19

Wanneer komt NieuwNieuws weer terug dan?!

kibbesoeb | 27-02-19 | 16:34

Nujij probeert nog een redelijke verklaring voor hun censuur te geven. En linkt naar twee artikelen. Het eerste is van de IPCC (dûh!) en de tweede is wéér een consensus van 'klimaatwetenschappers, deze keer van een blad dat is opgericht om de rol van de mens in de klimaatsverandering te onderzoeken (dubbeldûh!). Die hebben een Gouden Standaard toegekend aan dat klimaatonderzoek. Dat hebben ze ook gedaan voor het Higgs deeltje dus is het zo, kennelijk. In feite gaat het wéér om een consensus van broodschrijvers.

Drogredenen, die niet ingaan op de methodologische kritiek op 'Klimaatonderzoek'.

Sans Comique | 27-02-19 | 16:33 | 17

@Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 18:06:
Nee hoor. Het IPCC maakt een harde claim dus die moeten dat bewijzen. En dat lukt ze (vind ik om eerder genoemde redenen) niet goed.

Sans Comique | 28-02-19 | 01:26

@Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 18:22:
Wie zal het zeggen. Dat is juist mijn punt. Met modellen mag je geen voorspellingen doen als de onderliggende theorie nog in de kinderschoenen staat.

Niemand zal ontkennen dat CO2 concentraties verhoogd zijn door menselijke activiteiten. Maar in welke mate en ook heel belangrijk, op welke termijn het effect heeft (er van uitgaande dat het effect ALTIJD negatief schijnt te zijn, nooit positief, wat op zich al verdacht is) is zo ver de vraag dat je de draconische milieumaatregelen van onze overheid er in ieder geval niet mee rechtvaardigt.

Sans Comique | 28-02-19 | 01:30

Trouwens, zijn jullie er van op de hoogte dat de zeespiegel zelfs kan dalen als de poolkap afsmelt? Nee? Nou, lees je in, zou ik zeggen.

Sans Comique | 28-02-19 | 01:31
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik eis meer sneeuw en ijs! Klote warmte

Zuma | 27-02-19 | 16:25 | 1

Ik eis meer ijs! In m'n longdrink dan he, heerlijk zo buiten, gister al de BBQ aangericht. Moest gewoon.

elfenstein | 27-02-19 | 17:27

Bekanntmachung.

Koonkluk Huis | 27-02-19 | 16:23

Niet om te zeiken maar er was ooit een tijd dat het woordje "Demmink"op GS genoeg was voor een ban, ipv van een weggejorist, over censuur gesproken.

zwellevertje | 27-02-19 | 16:20

Wat mij opvalt is dat naarmate er meer moslims zijn de temperatuur stijgt.
Vroeger zag je er zowat geen een en vroor het minstens aaneengesloten drie weken 15 graden.
Als we nu eens beginnen met testen en voor een periode van zeg 100 jaar kijken of het werkt. Als het niet zo is kunnen ze weer terug.

oplichter | 27-02-19 | 16:18 | 4

De klimaatverandering houdt verband met de afname van het aantal piraten.

GOEM | 27-02-19 | 16:53

You're on to something...

Mr Dixit | 27-02-19 | 17:10

@GOEM | 27-02-19 | 16:53: RAmen!
de oplossing is natuurlijk meer rum drinken anders krijg je 't straks als het gelukt is met de afkoeling nog koud.

elfenstein | 27-02-19 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

#boycotNUpuntNL

B75 | 27-02-19 | 16:16

Helemaal mee eensch.

Fijnstoffer | 27-02-19 | 16:13

Denk dat Joris weinig te doen zou hebben, als alle klimaatontkenners gewist zouden worden.
Alhoewel> de laatste tijd gaat het de goede kant op, er zijn niet zoveel ontkenners meer, maar de nieuwste troef is dat niet bewezen kan worden dat de mens daarvoor verantwoordelijk is en maatregelen dus zinloos zijn.
De kikker in zijn pannetje?

snapal | 27-02-19 | 16:13 | 6

@GOEM | 27-02-19 | 17:02:
'Klimaatontkenners' moet dus eigenlijk zijn: mensontkenners.
Ik snap het nu.

piloot47 | 27-02-19 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu punt NL is gewoon een slechte kopie van de NPO: niks anders dan politiek correct nieuws met een links-rood sausje erover.

Xirdalan | 27-02-19 | 16:13

Leefde geenredactie nog maar

Phreack | 27-02-19 | 16:09

Misschien is het tot Hoekman doorgedrongen dat alles op alles moet worden gezet om de laatste (kleine) kans die de mens heeft om uitsterving te voorkomen, te benutten. De catastrofale gevolgen van het steeds maar uitstellen zijn nu wereldwijd zichtbaar en voelbaar. De menselijke beschaving zoals we die nu kennen zal door de gevolgen van abrupte klimaatverandering binnen een tijdbestek van vijf tot 15 jaar ophouden te bestaan. De gevolgen van de massale uitstoot van CO2 en methaan door de mens in de atmosfeer zijn catastrofaal en onomkeerbaar door zichzelf versterkende feedback loops die reeds in gang zijn gezet. De wereldwijde temperatuur zal hierdoor steeds sneller gaan stijgen. Hierdoor zullen binnen enkele jaren de oogsten in de belangrijkste graan producerende landen gaan mislukken met als gevolg wereldwijde hongersnood en een complete instorting van de wereldwijde economie. Dit zal het einde van de samenleving inluiden zoals wij die nu kennen. Of met het instorten van de huidige beschaving ook het uitsterven van de gehele menselijke soort – en zelfs al het leven op aarde – wordt ingeluid is zeer denkbaar. Er zijn wereld 454 nucleaire reactoren actief. Als ook maar een deel hiervan niet meer wordt bemand – bijvoorbeeld omdat de medewerkers niet meer willen of kunnen komen, zullen de brandstofstaven in de reactoren en de gebruikte brandstofstaven in de splijtstofbassins exploderen en branden veroorzaken die wereld nog nooit heeft gezien. Dit zal het einde van al het leven op aarde zijn.

king_dong | 27-02-19 | 16:08 | 12

de oplossing is heel simpel: vaker een condoom om, of minder neuken. Vooral in Afrika en andere kansarme regio’s.

GOEM | 27-02-19 | 17:04

Ik zie ook wel wat rampen om me heen maar die hebben niets met het klimaat te maken.

drs. P | 27-02-19 | 17:35

Op de woorden 'menselijke beschaving' na helemaal mee eens! De mens is nooit beschaafd geweest!

BaldEagle | 27-02-19 | 20:33
▼ 9 antwoorden verborgen

nu%2Enl

Max Headroom | 27-02-19 | 16:06 | 4

Muhahaha!

Max Headroom | 27-02-19 | 16:08

Puntje voor jou

Henk P | 27-02-19 | 16:11

@Max Headroom | 27-02-19 | 16:07:
Nice! (zo lang het duurt!)

Dick Luyenlomp | 27-02-19 | 16:17
▼ 1 antwoord verborgen

Klimaatverandering is een feit.
Te weinig mensen die niet of te laat daarop reageren is een mening, dat moet nog bewezen worden.

snapal | 27-02-19 | 16:05 | 7

Klimaatverandering is een feit sinds de laatste ijstijd.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 19:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Vreemd clubje, dat NU. Een bizar statement, werkelijk. Of je gelooft in de doctrine, of je houd je bek. Dat concept heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken. Gvd zelfs in de tijd dat er nog nauwelijks gedrukte pers was werkte dat al niet. Dan schreven ze gewoon met het handje de pamfletten of de afwijkende theoriën. Laat staan dat het gaat werken met een medium wat een snelheid heeft van nanoseconden en wat iedereen permanent binnen handbereik heeft. Volkomen zinloze paniekactie van zo'n website die ze meer kwaad zal doen dan goed. Triest om te constateren dat anno 2019 zoveel mensen ervoor kiezen om zich vast te pinnen in semi-religieuze doctrines die in de verzuilde jaren 50 niet misstaan zouden hebben. En het resultaat zal net zo zijn als toen. Na een tijdje is iedereen de onderdrukking strontzat, komt er een zachte revolutie a la jaren 60 en 70 en draait de wereld gewoon weer verder. Ik heb laatst een mooie docu bekeken over Vietnam op Netflix. Prachtserie. Aan het eind kwam er een vredesactiviste van toen aan het woord. Ze schaamde zich. Met tranen in haar ogen zei ze sorry voor al vreselijke dingen die ik die soldaten heb toegeroepen. Het was onterecht. Ik wist niet beter. Ik dacht dat het zo hoorde, pas later snapte ik het en zag ik het hele plaatje. Ook dat zal nu weer gaan gebeuren. Dat je over 20 jaar naar Andere Tijden kijkt en je niet meer voor kan stellen dat dit echt plaats heeft gevonden. Mocht je echt niet zeggen dat je het niet geloofde pappa? Klopt. Dat mocht niet. Dan kon je straf krijgen. Maar als je het nou echt niet geloofde, wat dan? Dan moest je maar stiekem praten met andere mensen die het ook niet geloofden. Maar dan veranderd er toch niets? Klopt ook. Er veranderde ook niets aan welke mening van wie dan ook.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 16:02

"volidioten op het internet en onder reaguurders"

Onder reaguurders? Ik ben gekwetst. Waar koop ik een onsje slachtofferrol?

Zwezerik | 27-02-19 | 15:58 | 2

Dichtstbijzijnde AZC ligt het voor het oprapen, gans gratuit.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 16:04

Probeer ergens een druipert op te doen, dan heb je een slachtofferrol..

Breinbrouwsels | 27-02-19 | 16:08

Machiavelli zei al "hou je vrienden dichtbij en je vijanden nog dichterbij."
Verder zak je dan af tot het niveau Facebook, die doen hetzelfde.
En we raken zo in een informatie bubbel.
En ook een gek spreekt wel eens de waarheid.

watergeus | 27-02-19 | 15:58 | 3

Nee, dat was Walt Disney.

Mammeloe | 27-02-19 | 16:00

Dat dus. Je isoleert jezelf.

Deksmaat | 27-02-19 | 18:40
-weggejorist-
MoltisantiBeer | 27-02-19 | 15:57

Goeie actie. Hoewel ik van NU toch ok wel blij word, dankzij hun eindelijk eens de tijd genomen om een ad-blocker te installeren. En dan ook nog zo vriendelijk geweest om de ads op GS wel te laten zien. De roze schoorsteen moet ook roken.

Kiwi45 | 27-02-19 | 15:57

Het serieuze klimaatdebat wordt dan ook ernstig verstoord door dat aluhoedjes gewauwel.

RandyBiel | 27-02-19 | 15:56 | 6

Daar heeft u anders toch last van? Na al uw gescheld te hebben aangehoord, kreeg u gisteren toch nog gewoon een kans om met een aantal reaguurders serieus in debat te gaan. Maar zodra het inhoudelijk werd was u verdwenen. Het gewauwel in die draad komt echt van uw kant.

Joris Beltsin | 27-02-19 | 16:14

@Joris Beltsin | 27-02-19 | 16:14:
Met welke van de onderling tegenstrijdige varianten van de aluhoedjes zou ik dan serieus in debat moeten gaan volgens jou?

RandyBiel | 27-02-19 | 16:40

@Joris Beltsin | 27-02-19 | 16:14:
Snap ik wel> het stikt hier van de klimaatontkenners , er tegen opboxen is of was geen beginnen aan.
Eerst was het niet waar en nu zou de mens daar niets mee te maken hebben.
Dat laatste is inmiddels ook wel bewezen, maar is nog way to far voor velen.

snapal | 27-02-19 | 16:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Hevige linkse censuur op die site. Gebruik het alleen even snel om te kijken of er internetverbinding is of dat iemand een addblocker aan heeft staan.

Repetitive Beats | 27-02-19 | 15:55 | 1

Als je wil weten of iemand z'n adblock aan heeft staan kijk je even naar dat rode stopbord in de hoek, no? Internetverbinding checken doe je beter in 1x goed met een speedchecksite, dan weet je gelijk of het nut heeft dat er verbinding is of dat het slechts een lege tunnel is waar niks doorheen komt.

elfenstein | 27-02-19 | 16:50

Vind die klimaatontkenners ook mongolen.
Wanneer hebben meningen niks meer met feiten te maken en moet je dat dan censureren?
Is een moderator uberhaupt wel nodig om dat soort zaken te "regelen".? Waarom zijn ze zo bang dat een "verkeerde" mening algemeen gedachtengoed wordt?
Bedoel> op you tube kan je tig-duizend keer lezen dat de holocaust een leugen was, een beetje lezer weet wel beter, een andere mongool zal dat misschien wel geloven, zijn probleem.

snapal | 27-02-19 | 15:55 | 5

Maanontkenners.

Mammeloe | 27-02-19 | 16:01

@Gulliver | 27-02-19 | 15:58: Prima punt, maar dat probleem hebben ze in de USA alvast getackeld. Daar heet het tegenwoordig Climate Challenge. Dus geen zure regen, gat in de ozonlaag, maar gewoon een klimaatuitdaging. Let op, deze verandering van uiterlijk gaat ook hier zijn intrede doen. En wees eerlijk. Die verandering van naam boort hele nieuwe milieumaatregelen aan. Iedereen die 1000x minder ademhaalt krijgt een extra bonuskorting op de zorgpremie.

Klappernoot | 27-02-19 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Helemaal goed, GeenStijl!

Wanneer je het debat a priori de grond in boort, ben je een propaganda-instrument.

Leuk, maar daar doet De Droit dus niet aan mee!

De Droit | 27-02-19 | 15:55

Yep, werkt gewoon, nix foetsie.

Kinkfactor | 27-02-19 | 15:57

Leuk! Kwam weer langs en werkt nog steeds. Beetje te grote box (ies broek hier in de provincie) aangedaan, Joris?

Kinkfactor | 27-02-19 | 16:39

Zelf gebruik ik nu punt NL om te kijken of een internetverbinding werk en ik geen lange URL wil intypen.

Osdorpertje | 27-02-19 | 15:52

https://www.hidemyass-freeproxy.com/proxy/en-ww/aHR0cHM6Ly93d3cubnUubmwvYmlubmVubGFuZC81NzY0MjAzL3RlbXBlcmF0dXVyLXRpa3Qtdm9vci1oZXQtZWVyc3QtZGl0LWphYXItMjAtZ3JhZGVuLWFhbi1pbi1uZWRlcmxhbmQuaHRtbA

Oromis | 27-02-19 | 15:52 | 1

gelukt

Oromis | 27-02-19 | 15:52

Kopieer de URL van NU , ga naar Dissenter.com en reageer wat je wilt

de redactie kan er niets aan doen

Veel plezier

RakantnogWal | 27-02-19 | 15:52

Testje met de URL shortener werkte niet :-)

Crusher | 27-02-19 | 15:49

Echt een bizarre maatregel die de Nu-redactie hier neemt, ook al is ze nauwelijks verrassend te noemen. Van de reacties onder het stuk, alsmede de gerelateerde Twitter-feeds, zou je toch gaan vermoeden dat de adverteerders eveneens gaan sputteren.

Amerikaan | 27-02-19 | 15:49

Maar goed dat de jeaup.nl nog wel mag van Joris

The2Amendment | 27-02-19 | 15:49

Nice! Ik was precies dit aan het zoeken. Kon het helaas niet vinden.

heldheino | 27-02-19 | 15:52

Ja, perfect!

Deksmaat | 27-02-19 | 16:02

Nice. Was mijn eerste gedachte ook zonder de comments te lezen. U wint

Montu | 27-02-19 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik keek al jaren geen nupuntnl meer hoor, maar dat kwam door die mongolen op nujijpuntnl waardoor ik ieder vertrouwen in de mensheid kwijtraakte.

wilmeister00 | 27-02-19 | 15:49

Slaat nergens op dat men op NU. niet meer mag posten dat klimaatverandering iets van alle tijden is, lang voordat de mens bestond, we moeten natuurlijk allemaal worden gemasseerd op vooral op GL te gaan stemmen.(gaat gelukkig niet gebeuren.)

Wolkbreuk | 27-02-19 | 15:47

Ik geloof heilig in klimaatveranderingen (meervoud dus). Ik ben ervan overtuigd dat het klimaat de laatste jaren de weg naar boven heeft ingeslagen, als tropenliefhebber geniet ik daar erg van.

Aangezien serieuze wetenschappers, niet die betaald worden door het IPCC dus, ook maar een slag in de lucht slaan waardoor dat klimaat verandert (natuurlijke verandering, zonneactiviteit, heel misschien CO2 of andere gassen) ga ik mij niet aanmatigen het wel te weten.

Als de trend van verwarming doorzet zal men zich moeten aanpassen. In ieder geval heeft het vervuilen van het milieu in andere landen om het hier 0,00003 graden kouder te maken geen enkele zin. Ik heb mijn verwarming ook al 0,00003 graden lager gezet.

bergsbeklimmer | 27-02-19 | 15:47 | 4

www.geenstijl.nl/5146485/bekendmaking...
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat men kan denken dat wij NIET in staat zijn het klimaat te beinvloeden. Er lopen bijna 10 miljard van ons rond, we stoken heel snel alle in miljoenen jaren vastgelegde co2 weer op in een luchtlaagje van amper 10 km dik en co2 is een broeikasversneller in combinatie waterdamp, daar is weinig controverse over.

Dus kunnen we die verandering ook weer terugdraaien door geen co2 meer uit te stoten. Wat is er zo moeilijk aan die logica?

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 16:33

www.geenstijl.nl/5146485/bekendmaking...
@BL
MAAR: het is niet zo dat alle verbrandingsprodukten voor eeuwig in de dampkring blijven (CO2 wordt ook weer aan de dampkring onttrokken; dat is een evenwichtsproces).
De toename van CO2 hoeft daarom niet per se door menselijk toedoen te komen (al is dat natuurlijk best mogelijk). Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat de toename van CO2 juist het gevolg van die opwarming is, en niet de oorzaak. Een stijging van gemiddelde temperatuur kan meer oorzaken hebben dan alleen een broeikaseffect. Onderzoek naar andere oorzaken is lang zo intensief niet gedaan als onderzoek naar het effect van CO2. Best mogelijk dat andere oorzaken veel sterker effect hebben dan die toename van CO2.
En zo zijn er nog wel meer twijfelpuntjes.

JvanDeventer | 27-02-19 | 17:44

@JvanDeventer | 27-02-19 | 17:44: kijk, en datis een goed startpunt voor een discussie tussen mensen die oprecht naar de feiten zoeken, of voor nader onderzoek.

Janneus | 27-02-19 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

tinyurl

Oromis | 27-02-19 | 15:46 | 1

werkt ook niet

Oromis | 27-02-19 | 15:47

Lol. Prima zet. Zo ken ik jullie weer!

kotelet | 27-02-19 | 15:46

Een van de eerste proefjes die onze natuurkunde leraar 55 jaar geleden liet zien. het laten ontploffen van "knalgas"een mengsel van zuurstof en waterstof dus. En dat op je dak onder invloed van weersomstandigheden. Dat zien we later dan wel weer.

bergsbeklimmer | 27-02-19 | 15:54

Er is helaas geen goede gratis nieuwswebsite meer over. Telegraaf is momenteel te nadrukkelijk op zoek naar inkomsten met vele betaalartikelen. Ook de video items worden volledig verpest door de reclame vooraf die inmiddels 15 seconden duurt en waarvan het geluid zo hard mogelijk is gezet. Bij het item over Trump kwamen er zelfs tijdens het filmpje reclameboodschappen voorbij.

Gulliver | 27-02-19 | 15:44 | 4

Die hele layout van de Telegraaf is een gruwel. Welk gestoord neefje heeft dat lopen te kutten? Ik zie hetzelfde non-bericht op vier verschillende plekken op die site, en nee ook nuchter.

Mammeloe | 27-02-19 | 15:48

@sjef-van-iekel | 27-02-19 | 15:48: adblock voor google is fantastisch daarvoor. Ik heb nooit reclame op youtube en gebruik 'm als muziekdoos. Enkel de nieuwe nagbox "wil je verder kijken?" is f&^%$ irritant. We wachten rustig af tot er iemand een tooltje voor schrijft die dat ding automatisch wegjorist....

elfenstein | 27-02-19 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Kan allemaal wel zijn GeenStijl, en ja, ik heb ook een bloedhekel aan dat idiote DDR66 clubje, maar dit is en blijft natuurlijk wel gewoon CENSUUR.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt etcetera.

Kinkfactor | 27-02-19 | 15:43 | 2

@ Kinkfactor | 27-02-19 | 15:43
Ik kan persoonlijk de “oog om oog, tand om tand” instelling van de stijlloze redactie best waarderen. Maar u bent vrij om te vertrekken naar Joop.nl .....

Mark zit te Dutten | 27-02-19 | 17:14

@Mark zit te Dutten | 27-02-19 | 17:14:
Onzin natuurlijk, wat heeft mijn reactie nou in 's hemelsnaam met die linkse kutsite te maken? GS censuur is gewoon een feit, zie verhaal boven.

Kinkfactor | 27-02-19 | 17:33

Het is "meent veilig te moeten stellen."
Verder ga ik zo meteen in de comments van een niet nader te noemen website (maar het is nupuntnl) de platte aarde theorie verdedigen. Kijken wat er gebeurt.

kinky winky | 27-02-19 | 15:43

Het eindigt ermee dat iedereen zichzelf moet censureren, je moet je eerst verdiepen welke website welke comments accepteert. Naar de bek schrijven heet dat.
Walgelijk.
https://www.geenstijl.nl/3071541/elsevier_discrimineert_op_gelo/

snapal | 27-02-19 | 15:42

Laatst hoorde ik nog wel zo n geinponem op radio 1 zeggen dat 99% van de wetenschappers het eens zijn dat de temp stijgt en dat dit door CO2 komt veroorzaakt door de mens. Feitelijk klopt dit. Maar het gaat er natuurlijk om welk percentage dit is. De 97% is al lang uit het IPCC rapport geschrapt. Is al gedebunked. De vraag of de mens doorslaggevend is,is als zodanig nooit gevraagd. Maar de mantra blijft. En over een hele tijd gaat u die 97% nog steeds lezen en in argumenten terug zien.

azijnseikerT | 27-02-19 | 15:42 | 3

Zelfde verhaal met de wagegap. Al lang en breed door iedereen en zijn moeder gedebunkt, maar wordt ook nog steeds op elke links/feministische site als feit gebracht

ZonderNaam | 27-02-19 | 15:49

En zelfs dat klopt feitelijk niet. Dat het klimaat op aarde al miljoenen jaren veranderd, dat is een feit. Over de oorzaak hiervan (zelfs voor de mens een factor was) zijn alleen theoriën. En iedereen die in dit stadium zegt het precies te weten kletst uit zijn nek.

drs. P | 27-02-19 | 16:27

Het klopt feitelijk niet, en dat is het probleem.. 98% zit in de oceanen opgelost. Beetje meer ZON, en voila, warmere oceanen, en hoppa ,meer vrijkomende CO2.

vmk | 27-02-19 | 18:25

Goed statement, niet dat ik die flutpropaganda nog bekeek maar flutpropaganda actief bestrijden is beter.

drs. P | 27-02-19 | 15:42

Je kunt wel nagaan dat zij daar knettergek zijn. Klimaat ontkenner ? Niemand ontkent dat er een klimaat is. Sterker nog, we kennen vijandige klimaten, belasting klimaten etc etc. Ik voel een vergelijk met een andere ontkenning.. iets wat als stokpaardje wordt bereden. Misschien bedoelen ze theorie ontkenner ? Ik ontken hun theorie.

vmk | 27-02-19 | 15:41 | 1

Nou je moet hier op GS eens een reactie plaatsen dat wij als mens mogelijk als oorzaak van de versnelde klimaatopwarming gezien kunnen worden. Dan komen wel degelijk alle ontkenners tevoorschijn.

usb stok | 27-02-19 | 15:48

lol

Watching the Wheels | 27-02-19 | 15:52

Volgens mij bent u de winnaar van de koelkast.

Foolonthehill | 27-02-19 | 15:55

Echt wel!

Deksmaat | 27-02-19 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

We mochten ook al niet iets negatiefs over de Islam zeggen. Gek he`? De nieuwe censuur is nu gericht op de 'klimaatontkenners'. Ik ontken niet dat het warmer wordt, maar ik ken de oorzaak niet. Wel dat er een verband is met C02 maar niet hoeveel verband. Dat scheelt namelijk nogal wat. En niemand weet het hoeveel precies. Het is geldklopperij we moeten, net zoals dat we de immigratie moeten dulden, ons door de Fransen door de strot gedrukt, maar daarover in een topic over Frankrijk meer.

ecologiste | 27-02-19 | 15:39 | 10

@elfenstein | 27-02-19 | 17:06:
Blijf vooral in die bubbel van je leven. Het punt is juist, we weten het wel. Talloze onderzoeken tonen gewoon aan dat door het broeikaseffect de aarde warmer wordt, gassen zoals CO2, N2O, CH4 zorgen ervoor dat warmte opgesloten wordt in lagere lagen van de atmosfeer.
Het klopt dat de aarde door langdurige cycli schommelt in temperatuur, en dat de samenstelling van de atmosfeer ook veranderd qua percentage gassen, maar nog nooit in de hele geschiedenis van de aarde is het zo snel gegaan als nu.
Nu zeg jij dat recente onderzoeken aantonen dat dit niet het geval is, maar je weigert aan te tonen dat deze zogenaamde onderzoeken bestaan.
Kom eens met echte argumenten in plaats van alleen maar alles te ontkennen en te doen alsof wetenschap niet betrouwbaar is.

usb stok | 27-02-19 | 18:06

@usb stok | 27-02-19 | 16:28: Ik durf wel een gokje te wagen. De Zon. De Zon bepaald. Alle mogelijke cycli eindigen bij de Zon. Alle bekende cycli op Aarde worden door de Zon bepaald, voor zover bekend. Maar goed. Kennelijk mag de Zon niet meedoen in het klimaatverhaal.

Klappernoot | 27-02-19 | 22:13

@Klappernoot | 27-02-19 | 22:13:
Leuke gok maar dit klopt dus niet. Als de zon verantwoordelijk zou zijn, zouden we in alle lagen van de atmosfeer warmere temperaturen zien. Dat is dus niet het geval, in de lagere lagen is het warmer dan in de bovenste lagen. Nog een bewijs van het broeikaseffect.

usb stok | 28-02-19 | 09:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Goh, is dat tool voor deze gelegenheid gemaakt, of had Geenstijl al een tool waarmee zij het linken naar bepaalde sites kon verhinderen?
Ik denk natuurlijk hier alleen positief over, bijvoorbeeld links die door vervelio's met een oproep tot bijverdienste hier worden neer gespamd.

Roadblock | 27-02-19 | 15:38 | 1

Ik heb de advertenties al een week niet meer gezien. Blijkbaar heeft Joris dat opgelost.

Gulliver | 27-02-19 | 15:40

Nu? Nooit van gehoord

azijnseikerT | 27-02-19 | 15:37

Iedereen al vergeten dat die rommel van J. de Mol is?

Normpje | 27-02-19 | 15:36 | 1

In plaats van klimaat wordt vaak C02 gebruikt en door elkaar. Dat is de propagandamachine die ervoor moet zorgen dat u bang wordt en veel centjes achterlaat in de economie van het D66-GL netwerk en aanverwante partijnetwerken.

ecologiste | 27-02-19 | 15:35 | 1

Exact. En in plaats van milieuvervuiling wordt vaak klimaat gebruikt en door elkaar. Overigens gaat er te veel aandacht naar zaken die we niet kunnen veranderen (klimaatverandering) en te weinig naar zaken die we direct kunnen aanpakken en die wel directe invloed hebben op onze gezondheid. Luchtvervuiling, gore giftige chemische stoffen in water, bodem en voedselketen, etc

Lafayette | 27-02-19 | 16:01

"Maar meningen en theorieën over het lekkere/slechte weer bannen omdat ze je niet bevallen is de bijl aan de opiniestam van het internet"

Zouden jullie dit bericht ook even aan JorisWorks™ willen doorgeven?

Jaar of 2 geleden een kritische vraag gesteld aan Joris op dumpert. Kreeg direct een permaban. Meerdere malen erover gemailed, zo oprecht mogelijk gevraagd over wat ik fout deed zodat ik mij kon beteren... nooit reactie gehad.

Daarnaast aardig wat poen gedoneerd en mijzelf nog voor jullie referenda als vrijwilliger ingezet. Nog steeds daarvoor ongezien de tiefus Joris!

KutFilosoof | 27-02-19 | 15:35 | 4

Je moet wel een erge idealist zijn om te verwachten, dat Geenstijl je niet wel eens zou bannen bij in hun ogen te kritische vragen.
Ik ben ook wel eens eraf gegooid na wat kritische vragen over prioriteitsstelling van nieuwsitems.
Weinig soebatten om er weer op te mogen, en beteren doe ik mij niet.

Roadblock | 27-02-19 | 15:43

Wat doe je hier als je een permaban hebt?

RenHoek | 27-02-19 | 15:43

Ik kreeg ook eens een 'weggejorist' en toen ik vervolgens mailde wat er aan de hand was kreeg ik binnen 10 minuten antwoord en stond mijn reactie 's avonds 1 op 1 als topic op de voorpagina.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

En toch klopt zo'n ban niet. Tis niet in de geest van GS

decaliter | 27-02-19 | 15:35 | 2

Mwoah, zodra een "nieuws" site zelf aangeeft dat ze enkel hun eigen mening willen zien in de comments en dat volgens hun een bepaald thema "nu wel bewezen is" dus gaan we het er niet meer over hebben weet je toch al dat alles wat er nog van die site afkomt onbetrouwbaar, gekleurd, verdraaid en propagandistisch is?
Nog afgezien van het weerzinwekkende feit dat iedere rechtgeaarde wetenschapper hier doodziek van zou moeten zijn, het is geheel onwetenschappelijk om ooit te zeggen dat iets, wat dan ook, zo is. In de echte wetenschap is iedere stelling, theorie of eerder dogma aanvechtbaar. Schrijf een paper, laat iemand er proberen gaten in te schieten. Lukt dat niet dan houden we het voorlopig daarbij totdat er weer iemand komt die het nóg beter weet. Dát is wetenschap, iedere wetenschapper die zijn stelling niet wil verdedigen is geen wetenschapper maar een tellsellverkoper.

elfenstein | 27-02-19 | 15:44

@elfenstein | 27-02-19 | 15:44: Klopt. Er is echter een uitzondering. God. Ik heb nog nooit een zinnige discussie met een godsdienstwaanzinnige op feiten kunnen winnen. Die feiten zijn namelijk niet van belang, kwam ik later achter. Die platte Aardeaanhangers zijn daar een mooi voorbeeld van. Je kan lullen als Brugman, maar je wint het nooit. Het beste zou men deze lieden in hun babytijd kunnen steriliseren. Als de discussie door wat voor reden dan ook dood gemaakt wordt, dan is de mensheid ten dode opgeschreven.

Klappernoot | 27-02-19 | 22:36

Dit is de reactie waarop ik had gehoopt ! Zouden meer media die de vrijheid van meningsuiting zeggen in het vaandel te dragen moeten doen ! Het is toch godgeklaagd en bijna onvoorstelbaar wat die nu-site ineens openlijk doet. Dat die nu-site in al haar almachtige, goddelijke wijsheid bepaalt t.a.v. welke meningen (van anderen n.b. ) wel en welke niet censuur moet worden toegepast. 1984 in optima forma !!

krelus | 27-02-19 | 15:33 | 1

Dat NU punt nl is toch van Bilderberg Olongren, om het fake nieuws tegen te gaan?.Oost Duitsland had zijn vingers afgelikt bij meer van dit soort sites..meneer de uil..

GeleHessert | 27-02-19 | 15:45

Há, die kerncentrale, ik ben daar geweest. Het is in Amerika en dat is echt heel fucking groot! Je kan het je niet voorstellen voor dat je er bent geweest. Het is in Chicago.

Van Urk | 27-02-19 | 15:31 | 1

haha gouwe ouwe

hier openen | 27-02-19 | 15:36

Hoop dat linken naar teletext in de toekomst nog wel mag.
nos.nl/teletekst#107

steekmug | 27-02-19 | 15:31

Goede actie. Aan de vooringenomen reacties van dat clubje propagandasnollen te zien hebben zij vierkant gekozen voor het nieuwe fascisme van klimaat&globalisme en plegen censuur vanwege (vermeend) meningsdelict.

Overigens IS de aarde niet plat, maar dat voor de NU.lezertjes.

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 15:30 | 1

Natuurlijk is de aarde niet plat!
Hij is hol.

Kapitein Sjaak Mus | 27-02-19 | 16:03

nu.be

anigroove | 27-02-19 | 15:30

Www.nujij.nl

Oeloeboeloe | 27-02-19 | 15:29 | 3

Terug en beter dan ooit!
Goeie genade, ze geloven het zelf.

elfenstein | 27-02-19 | 15:49

Wie had kunnen bevroeden dat we na 74 jaar weer het fascisme moeten bestrijden? Kennelijk zit het in de mens dat deze zijn totalitaire denkbeelden aan de rest van de wereld, met alle gevolgen van dien, wil opleggen.

Arnold9638 | 27-02-19 | 15:29 | 1

Sja, 74 jaren van toeterend waarschuwen en de verkeerde kant op laten kijken maakten het mogelijk dat het nieuwe fascisme van de andere kant kon binnensluipen en een complete EUropese Unie opbouwde. Plus nog wat fanboysites en politieke partijen die overliepen.
Terwijl iedereen sliep. Dat soort geschiedenis herhaalt zich steeds weer, maar telkens met een andere snor en een andere outfit - zodat niemand het opvalt.

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 15:35

Elsevier is eigenlijk nog erger> nu nl baseert zich op (vermeende) feiten, Elsevier bant je om een mening over Wilders. Elke vorm van kritiek, hoe opbouwend die ook moge zijn, wordt geweigerd.
Internet is ziek, doodziek, nu al kapot gemaakt door mongolen die zichzelf moderator noemen, maar in feite alleen maar censureren.
Het niet willen doorgeven van linkjes valt daar ook onder.

snapal | 27-02-19 | 15:29

Na de klik: ."deze site is niet bereikbaar

Deksmaat | 27-02-19 | 15:30

Driewerf Hulde!

TP 1984 | 27-02-19 | 15:28

Prima!

Billy24 | 27-02-19 | 15:28

nice try

redje70 | 27-02-19 | 15:29
-weggejorist-
tetra | 27-02-19 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom zou je NU linken als er ook ongecensureerd Nieuws is.

FreeVogelaar | 27-02-19 | 15:27 | 1

Hoi!

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 19:05

Binnenkort op 'de site die niet genoemd mag worden': "Nederlanders steeds eensgezinder voor strenger klimaatbeleid".

JJMS | 27-02-19 | 15:27 | 1

Die hadden ze al, kan alleen dat linkje niet meer "vinden"

elfenstein | 27-02-19 | 15:29

Na de klik: ."deze site is niet bereikbaar."

Deksmaat | 27-02-19 | 15:28

Zo, dat zal ze leren! *proest gorgel*

minnenman | 27-02-19 | 15:26

Ik vind het een niveautje van "Ik speel niet meer met jou".

Deksmaat | 27-02-19 | 15:26 | 1

Alsof GS al ooit iets met nu.niks van doen had. Pfff. Voordat je kan spelen moet je wel eerst wat hebben om in te zetten.

elfenstein | 27-02-19 | 15:33

Goede actie GS.
Het begint hier duidelijk een van de laatste verzetshaarden te worden. Een soort Gallisch dorpje of een soort Asturias. Houd stand want het kwaad staat aan jullie poort.

Lafayette | 27-02-19 | 15:26 | 3

Pssst, flesje toverdrank kopen?

elfenstein | 27-02-19 | 15:34

Dat valt vies tegen, wanneer je serieus kritisch wordt. Ook hier wandelt menigeen over eieren. Dat zou niet moeten, als je vvmu hoog in het vaandel meent te hebben. Vroeger had je De gezonde roker. Een site van Vincent van Gogh. Die nar die is afgeslacht uit naam van de vredelievende ideologie. Daar mocht je gewoon alles zeggen. Die tijden zijn voorbij en dat is eeuwig zonde.

Klappernoot | 27-02-19 | 15:59

NUpuntNL zuigt zoute chocolade ballen. Mijn commentaar op hun zeer simplistische 60 minuten filmpje over een complex vraagstuk zoals klimaat werd uiteraard niet geplaatst in de commentaren.

Mijn vervolg commentaar dat ze maar een beetje Reuters overtypten en geen enkele link naar het originele onderzoek konden plaatsen, ook niet geplaatst.

Het was minstens een half jaar daarvoor dat ik op een nieuwssite zoals Telegraaf, AD of NUpuntNL was geweest. Ik heb mijn lesje weer geleerd. Het enige nieuws dat telt is financieel/economisch nieuws voor de aandelen. De rest is nutteloos/waardeloos.

Voor de rest, goede podcasts en non-fictie (audio)boeken mensen! Onderwijs uzelf.

Trans_Fimmermans | 27-02-19 | 15:25

Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Sinds men weer mag reageren op de bewuste site, omdat er helemaal geen hond meer kwam, mag je alleen maar met een politiek correcte mening reageren. Het is pure framing, en dat is funest voor de vvmu.

Klappernoot | 27-02-19 | 15:25

Maar... maar... dat tooltje is dan toch ook censuur.....?

Pedronegro | 27-02-19 | 15:24 | 3

Dat dus.

Deksmaat | 27-02-19 | 15:26

Betwijfel dit tooltje wel legaal is. Iets op het scherm tonen wat achteraf iets anders blijkt te zijn.

the namster | 27-02-19 | 16:26

@the namster | 27-02-19 | 16:26:
“of” naar boven kiepert

the namster | 27-02-19 | 16:27

Je gaat je toch afvragen waarom ze dit doen bij Nu, het lijkt me dat een site gebaat is bij open discussie: meer reacties, bezoekers die langer blijven hangen of vaker terugkomen en dus meer reclames zien. Krijgen ze daar subsidie voor het pluggen van het regeringsbeleid?

witwas | 27-02-19 | 15:24 | 1

Soros?

HogeNood | 27-02-19 | 15:30

noumoe.nl

JJMS | 27-02-19 | 15:23

Waarom staat er allemaal links naar "de link die niet gelinkt mag worden" in het artikel? Wees eens een beetje duidelijk met jullie beleid!

Solar666 | 27-02-19 | 15:22

De Rijksminister van Informatie en Volkspropaganda is zeer tevreden over de recente beleidsmaatregel van jetzt.nl

El Gouda | 27-02-19 | 15:22 | 1

Lol! Prachtig dubbelzinnig!

NecroSister | 27-02-19 | 17:23

Context?

Nyte | 27-02-19 | 15:22

Helemaal mee eensch. Nu waren ze van nu punt nl altijd al een sneululletje en freeloaders die het interwebs vanaf dag één nooit echt goed begrepen hebben. Heb die site altijd al geschaard onder de myspace/hyves lutser sites

WeirJack | 27-02-19 | 15:21

Krijg meer en meer het gevoel dat GS zich ook dwingt aan de goede kant van de geschiedenis te staan door zich constant te moeten rechvaardigen. Geenstijl - - ontendentieus, gefundeerd en noodzakelijk kwetsend!

Bad_Pritt | 27-02-19 | 15:21

dus de tiny url werkt niet , en een bit.ly naar de tinyurl dan

177.natu | 27-02-19 | 15:20 | 1

nee ook niet.

177.natu | 27-02-19 | 15:21

Ik mijd die linkse activisten ook liever maar soms is het gewoon te verleidelijk 'even gauw' de headlines te checken. Heeft het reaguurdersleger hier een passend alternatief voor?

Likqua | 27-02-19 | 15:20 | 6

(audio)boeken en podcast van specialisten en professionals in hun vakgebied. Voldoende goede podcasts te vinden op het gebied van Economie, Politiek, Wetenschap, Gezondheid, Geschiedenis, Levensbeschouwing&Filosofie, etc.

Mensen die weten wat ze praten en die gasten uitnodigen die weten wat ze praten. Mensen die hun EIGEN passie prediken in hun EIGEN format. En niet die van 30 redacteuren, 10 producers en 50 adverteerders.

Geredactioneerde kranten, media outlets, NPO1 deugdmeningen en hun selectieve beleid van wat nieuws is en hoe u moet denken? In de prullenbak ermee.

Trans_Fimmermans | 27-02-19 | 15:32

Ik lees alles, van zoveel mogelijk bronnen. Dus ook de-site-sie-niet-genoemd-mag-worden. Wel valt op dat ze de laatste tijd wel héél opzichtig aan het sturen waren op klimaat en sommige politieke items. Deze move, zó blatant censureren en victorie kraaien had ik niet verwacht maar dat er iets aan zat te komen was wel duidelijk na hun topic van gisteren aangaande de "gouden standaard" voor het hele klimaatconsensus lulverhaal. Ik kan er niet naar linken helaas maar regelmatige nnnnnuuuuupuuuunnnntnl lezertjes zal het niet ontgaan zijn. Kansloze onzin was dat, geen wetenschapper in de wereld die ooit zal zeggen dat een bepaald onderwerp vanaf nu taboe is omdat het verheven is tot "golden rule" Enkel fopwetenschappertjes die politiek moeten verkopen verpakt als wetenschap doen dat. En die moet je niet serieus nemen, enkel ter kennisneming lezen en weten waar de wind vandaan komt. Faalhazen met propagandablaadjes komen er bij mij dan weer niet in, die lees ik op de plee tijdens het schijten, als ik me flink zit te ergeren stinkt het wat minder, zo lijkt het.

elfenstein | 27-02-19 | 16:08

@elfenstein | 27-02-19 | 16:08: Zoveel mogelijk kranten lezen is via zoveel mogelijk verschillende manier de zelfde bron "REUTERS, AP of ANP" lezen...

Trans_Fimmermans | 27-02-19 | 16:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom in godsnaam linken naar die nepnieuwssite?

Mahatma | 27-02-19 | 15:20

Vlegel!

Mahatma | 27-02-19 | 15:20

LOL

Van Rossem | 27-02-19 | 15:23

GS, dan ook Elsevier, zijn geen haar beter, daar wordt ook content gewist als het niet in hun straatje past.

snapal | 27-02-19 | 15:18 | 1

Dit. Links. Rechts. Traditionele media mensjes. -> #LearnToCode.

Want velen gaan hun baan verliezen. Die ctrl+c ctrl+v ridders.

Trans_Fimmermans | 27-02-19 | 15:34

Nou, puik stukje techniek. Nu het beloofde Generaal Permaban Pardontopic nog.

Mammeloe | 27-02-19 | 15:17 | 2

Heb geduld.

Van Rossem | 27-02-19 | 15:24

@Van Rossem | 27-02-19 | 15:24: Grazi.

Mammeloe | 27-02-19 | 15:43

eens proberen.

177.natu | 27-02-19 | 15:17

kleine wasjes grote wasjes gooi in de sju.nl

dis | 27-02-19 | 15:17

Nu punt nl is toch groot geworden met het nieuws van anderen direct online te zetten?

Osdorpertje | 27-02-19 | 15:17

De enige reden waarom die Pipo van Nu punt nl (geen link) baalt van de opwarming der aarde is dat de linkjes naar Nu minder vaak worden aangeklikt bij temperaturen > 20 graden. Om er nog maar ns een dubieuze stelling in te gooien.

bartjeau | 27-02-19 | 15:16 | 3

Zeg.

Mammeloe | 27-02-19 | 15:18

#iswelzo

blikjegrolsch | 27-02-19 | 15:18

97% van de guurders is het in overwegende mate eensch met deze stelling. Dus is het waar. Discussie hierover is bij deze niet meer mogelijk, er is pas morgen weer een redacteur beschikbaar en dan bent u allang gedeporteerd.

elfenstein | 27-02-19 | 16:12
-weggejorist-
ZoltarTheMagnificent | 27-02-19 | 15:15 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Jammer, maar zeer begrijpelijk NU PUNT NL is vervallen in totale waanzin

tjongerschans | 27-02-19 | 15:15
-weggejorist-
meso1 | 27-02-19 | 15:15

Volidioten? Ik, zei de gek.

chicago river | 27-02-19 | 15:15

Goeie actie, belachelijk van NU dat ze een discussie onmogelijk maken.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 15:16

@Watching the Wheels | 27-02-19 | 15:16: Dat riepen we hier altijd: www.nen.nl/

Mammeloe | 27-02-19 | 15:21

Verstandige mensen, waar ik voor het gemak de GeenStijl redacteuren onder schaar, zouden wat meer tegenreactie mogen geven tegenover de linkse gekte en censuurdrift. Zie mijn bijdrage onder het artikel dat nu dot nl klimaatontkenners bant, waarin ik opriep om dan maar tegencensuur vanuit rechtse hoek te gaan toepassen.

Daarom juich ik deze eerste stap, van harte toe. Hoewel dit waarschijnlijk niemand raakt.

Foolonthehill | 27-02-19 | 15:14 | 1

Ik nomineer nauw.nl

Mammeloe | 27-02-19 | 15:20

Twee pogingen, twee keer mislukt.

Tool werkt!

Ferdo76 | 27-02-19 | 15:14

Tooltje werkt goed zelfs het noemen van de naam van betreffende site zorgt voor een autoJoris.
Geen zin om mijn hele reactie opnieuw te typen. Kort samengevat:
Nu is een kutsite.nl

Gulliver | 27-02-19 | 15:14

Iets niet mogen zeggen is slecht en ergens niet heen mogen linken is goed? Leugens en desinformatie bestrijdt je met informatie. Censuur is geen oplossing. Willen jullie nou aan de goede kant van de geschiedenis staan of niet?

Trekhaas | 27-02-19 | 15:14 | 3

Soms moet je Nu een Punt maken in NL.

Gulliver | 27-02-19 | 15:15

Waarom zou je nog willen lniken naar een site die openlijk aangeeft alleen dat nieuws toe te staan wat in hun eigen straatje past? Dan is het een ordinaire propagandasite en logisch dat GS daar niet aan mee wil werken.
Het staat je altijd vrij om er zelf naar toe te gaan.

2voor12 | 27-02-19 | 15:17

Je kan die kut site toch nog bezoeken?

WayneGretzky*99* | 27-02-19 | 16:38

Mee eens, en goede beslissing.
Wat een aanval op de vvmu maar weer.

IkWilOokWatZeggen | 27-02-19 | 15:13

Terecht! Het is oorlog en nu-punt-nl is hem gestart. Ik boycot dit klimaathysterische propagandakanaal zelf ook al sinds gisteren.

KlunsJohannus | 27-02-19 | 15:12

Ik vond het altijd al een kutsite. Hooguit nuttig voor de laatste nieuws headlines, maar ik heb begrepen dat GS nieuwnieuws gaat heroprichten, dus nu punt en el wordt overbodig.

Stormageddon | 27-02-19 | 15:12 | 3

NupuntNL is zoals de Telegraaf van 40-45. Toen was ook wetenschappelijk bewezen (door de Duitsers) dat oom Adolf hartstikke OK was en was kritiek of discussie verboten.

KlunsJohannus | 27-02-19 | 15:15

Já, Joris, doe eens gauw nuwij.nl registreren.
" Wij" slaat natuurlijk op de reaguurders.

Bijtendehond | 27-02-19 | 15:15

Dan ook graag Zuidberg terug, want ik mis het dagelijkse klabanus nieuws

ZonderNaam | 27-02-19 | 15:42

Ik heb die site ook in pi-hole geblacklist voor de zekerheid.

2voor12 | 27-02-19 | 15:11

Ja, ködt, tijp ik net een complete tegel in elkaar over het wegjorissen van artikelen op nupuntenl, wordt ie dus gejorist. Lijkt goddomme Joop wel hier.

FrankVeer | 27-02-19 | 15:11

Ik durf niet. Straks verdwijn ik in een tweedimensionaal universum.

Mammeloe | 27-02-19 | 15:11

Tot gisteren wist ik niet van het bestaan van Nu.punt.nl..... heb ik wat gemist?

Fatwabuster | 27-02-19 | 15:11 | 2

Je hebt het tot dit punt in je leven gebracht zonder Nu te kennen, dan heb je niks gemist en kun je prima verder leven zonder diepere uitleg.

BeunDeHaas | 27-02-19 | 15:13

En dan exact het zelfde gaan doen. Wees SUPERIEUR. Man man man wat een babys hier.

pauljunior | 27-02-19 | 15:10 | 4

Dit

Middensteun | 27-02-19 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hoppa, like!

wijnvlek | 27-02-19 | 15:10

Goede beslissing

Nacho_Vidal | 27-02-19 | 15:08

Nu-punt-nl is sinds gisteren een activistische opiniepagina geworden, geen nieuwssite meer. Eerlijk gezegd had ik deze stap eerder bij de NOS verwacht.

LaatsteAvondmaal | 27-02-19 | 15:08 | 2

Kun je reaguren bij de NOS dan?

Stormageddon | 27-02-19 | 15:14

@Stormageddon | 27-02-19 | 15:14: Nee, maar het gaat om de veelzijdigheid van berichtgeving. Nu kiest er openlijk voor om "klimaatontkenning" geen ruimte meer te bieden, niet in berichtgeving en in reacties. Geen aandacht meer besteden aan kritische vragen bij menselijke invloed op het klimaat verwachtte ik eerder bij de NOS.

LaatsteAvondmaal | 27-02-19 | 15:20

Nujij. Tsja. Het enige wat daar mist is een spoorlijn zodat ze zichzelf voor de trein kunnen werpen.

blikjegrolsch | 27-02-19 | 15:07 | 2

Nou, leg die eens aan, Bertje!

BeunDeHaas | 27-02-19 | 15:09

@Probeer dan!

Is dit een oprechte uitnodiging om op diverse manieren een link binnen te smokkelen om deze extraspeciale tool te testen?

Uiteraard enkel in dit draadje.

Hoen | 27-02-19 | 15:07

De t van tegenwoordige tijd..

Toos Doos | 27-02-19 | 15:14

@Toos Doos | 27-02-19 | 15:14: maar zelf een zin bouwen met een vervoegd werkwoord is een brug te ver...

Feynman | 27-02-19 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

War is nunl?

van stampij | 27-02-19 | 15:07
-weggejorist-
anigroove | 27-02-19 | 15:06 | 1

Linken naar de joop mag nog wel?? want die site is net zo erg als dat ... nl ook.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 27-02-19 | 15:06 | 3

Voor zover ik weet heeft de Joop niet dit soort censuurgeile malligheid in z’n reaguurdersstatuten staan.

KlunsJohannus | 27-02-19 | 15:19

@KlunsJohannus | 27-02-19 | 15:19: Maak er een account aan en reageer pro Trump, pro Wilders, anti links, zul je zien wat er gebeurd.
Je reactie wordt namelijk niet geplaatst en vraag in je in een volgende reactie om uitleg van de linkse modeartor, dan wordt je account "gedeactieveerd" , zoals blocken bij de joop heet.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 27-02-19 | 15:48

@KlunsJohannus | 27-02-19 | 15:19: Er was eens een verhaal op Joop dat Netflix hun kijkers zou tracken, en ze waren behoorlijk verontwaardigt. Toen ik opmerkte dat de Joopsite zelf 12 trackers op hun site had wat waar is) werd ik geblocked. Hoezoo geen cencuur?

Fapfap | 27-02-19 | 18:28

nu .nl

Oromis | 27-02-19 | 15:05 | 1

Heeft ook niet met artikel 11/13 te maken !

KlauwnBassie | 27-02-19 | 15:06

Is mooi.

Gokmaar | 27-02-19 | 15:05

Lijkt me terecht.
Goede beslissing.
Alleen wel lastig handhaven.

De verwarde man | 27-02-19 | 15:05

Als media-boycotter ken ik die hele site niet. Nooit gezien, nooit geweest.
Maar bij deze even bedankt dat ik als volidioot hier mijn shit kwijt kan, GS!

Toos Doos | 27-02-19 | 15:05

Nee, die lacht GeenStijl nog steeds keihard uit. Terecht.

BeunDeHaas | 27-02-19 | 15:06

Als ik daar even (anoniem) op de voorpagina kijk dan zie ik tussen de 0 en 20 reacties op de artikelen daar. Dat kan twee dingen betekenen:
1. joop.nl heeft afgedaan, zelfs voor de meest fanatiek-linkse aanhang
2. Het censuurniveau is nu zo strak dan zelfs de meest fanatiek-linkse aanhang er niet doorheen komt. Resultaat: Zie 1.

marcoplarco | 27-02-19 | 15:33

Het werkt

club704 | 27-02-19 | 15:04

Dat zal ze leren?

geenspam | 27-02-19 | 15:04

Nupuntenel is vanaf heden toen.nl

Glasgow Argus | 27-02-19 | 15:04

Net een poging tot linken gedaan en het tooltje werkt uitstekend.
Alleen geen plaatselijk censuur, complete bericht ging automatisch richting het ronde archief.

warmeballen | 27-02-19 | 15:04 | 4

Content not allowed

Toos Doos | 27-02-19 | 15:06

@Toos Doos | 27-02-19 | 15:06:
Is ook wel de beste samenvatting van die site nupuntenel: “content not allowed”

Glasgow Argus | 27-02-19 | 15:07

@Glasgow Argus | 27-02-19 | 15:07: ja, ik moest er gezien het topic en mijn eigen stupiditeit mbt linkje ook hard om lachen.

Toos Doos | 27-02-19 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Nu? Of straks?

Mahazioth | 27-02-19 | 15:03

Linken naar nupuntennel was altijd al kansloos.

Deflatiemonster | 27-02-19 | 15:03 | 1

Naadloos verlengstuk van NO-SS

Ommezwaai | 27-02-19 | 15:29

Volidioten ook genoeg hier, klopt....
En inderdaad, nu dan, gelukt hoor!!

J-van-de-Bontekoe | 27-02-19 | 15:01 | 2

noem mij geen idioot, mafkees!

tata1981 | 27-02-19 | 15:14

nu dan.

anigroove | 27-02-19 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken