Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. INGELASTE PERSCO MinFin Hoekstra - Nederlandse Staat koopt aandelen AirFrance KLM

Maar waarover gaat het dan?

Social

Stappen we uit de euro? Is er weer een bank gered? Grijpt het ministerie van Financiën eindelijk in om een eind te maken aan de verschrikkelijke kwestie der Intertoys Cadeau Bonnen? Heel Nederland op rantsoen vanwege de warmtepomp situatie, het warme weer en/of de Brexit? GAAN WE ER TOCH NIET ALLEMAAL OP VOORUIT? Krijgen we die 334 euro terug? Geen geld meer voor de NPO? Verbouwing Binnenhof 100 miljoen duurder? Nieuwe schoenen Hugo de Jonge waren 499 euro in plaats van 80 euro? Lonen omhoog met 10% want verkiezingen? 200.000 ambtenaren eruit wegens 32 uur per week uit het raam staren? Geen idee mensen, maar onze minister Wopke Hoekstra gaat zo iets zeggen. Uiteraard LIVE IN HET ACHT UUR GOED NIEUWS JOURNAAL
UPDATE: Volgens RTL wordt KLM weer van ons!
UPDATE: Yup, Nederland wil meer invloed bij AirFrance-KLM. Nederland heeft nu 12,68% (was 0%) van de holding AirFrance-KLM, wil net zo veel hebben als de Frambozen, ongeveer 14%. Nou hup Holland hup allemaal. In ieder geval geen last van #vliegschaamte bij het kabinet.
UPDATE: Gefeliciteerd! Deze hele grap heeft u 680 miljoen gekost. Kamerbrief HIERRR.

YES! EEN MYSTERY GUEST

Social

ministery guest ahahahahah

Reaguursels

Inloggen

Nee, broeders en zusters. Dit is weer een actie waarin Nederland cq. Rutte zijn tanden laat zien, omdat er verkiezingen aankomen die op een fiasco voor Rutte c.s. dreigen uit te lopen. Vergelijkt u het maar met de bejegening van de turkse minister van Gezinszaken in Rotterdam; daarmee wist Rutte ook een groot aantal "brownie" points te scoren.

oliebolletje123 | 28-02-19 | 11:45

Kijk dit is nou de VOC mentaliteit die we zo misten!

NoE | 27-02-19 | 20:45

Dat is toch heel slecht voor het klimaat. Wat minder vluchten van en naar schiphol is goed voor het klimaat van de postzegel Nederland. Maar de VVD gaat alles privatiseren en nu gaat de staat er weer in zitten. Als het om grote bedrijven gaat is dit kabinet helemaal los. Maar mogen ze zo geld weggoien. In de eerste uren waren we al weer miljoenen armer om dat het frambozen aandeel omlaag duvelde.

Rest In Privacy | 27-02-19 | 14:48

IMO een goede actie.
KLM / Schiphol is een grote banen motor.
En niet moet niet zomaar door Franse willekeur / stakingen kunnen verdwijnen.

hotmint | 27-02-19 | 13:24

Er zijn zeker verkiezingen op komst ?

Bolder | 27-02-19 | 13:14

Vorige week heeft de Staat nog 6,9 miljard opgehaald met 10 jarige lening, er was voor 27 miljard ingetekend. Rente 0,035%. We gaan de KLM weer Nederlands maken. Make KLM weer groot.

Cocorico | 27-02-19 | 11:51 | 1

DAT zal wel niet onze regering kennende, maar goed ze hebben iets gedaan.

Uw Verzekeringsadvis | 27-02-19 | 12:15

1 jaartje bezuinigen op asielmigrant
en en we kunnen nog zo'n aandelenpakket kopen

Kokossss | 27-02-19 | 11:39

‘UPDATE: Gefeliciteerd! Deze hele grap heeft u 680 miljoen gekost. Kamerbrief HIERRR.’
.
Tijd voor een economie redactie? Het kost ons geen 680 miljoen. We wisselen 680 miljoen aan euro’s in voor 680 miljoen aan aandelen. Goede zet trouwens want die Fransen maken er een potje van. KLM en Schiphol zijn van mega belang voor Nederland.

Ardbeg | 27-02-19 | 11:04 | 1

We kunnen beter heel Frankrijk kopen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-02-19 | 12:16

Ze hadden medio 2018 voor hetzelfde geld ongeveer 25% van aandelen AirFrance KLM te pakken gehad en in september 2016 35% voor hetzelfde bedrag.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:49 | 2

Wat een oelewappers dat ze zo'n belangrijk bedrijf eerst volledig verkocht hebben onder vvd-leiding ( www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego... ) of zou KLM wat opgeschoten zijn met die Fransen?

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:53

Wat is je punt? Medio 2018 had je ook een aandeel Adyen kunnen kopen voor €240, die noteert vandaag €660. Achteraf investeren in aandelen is zo'n beetje hetzelfde als vandaag de Toto invullen voor vorig weekend

DonQuixote | 27-02-19 | 13:35

Fransen zijn een arrogant, egoïstisch kutvolk dat je strak moet houden. Zonder staatssteun zouden ze in dat land alleen maar wijn en kaas kunnen maken want Franse bedrijven redden het alleen in de wereld niet, want het zijn katholieken en dus ziet het er van buiten mooi uit maar alles wat katholieken maken is van binnen kas-verrot dus wil niemand die troep hebben.

Brou Is Back | 27-02-19 | 10:07 | 1

haha +1

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:34

Wil je nog een beetje zeggenschap over een Nederlands kroonjuweel houden dan is dit een juiste stap. Het evenwicht was zoek. Frankrijk zuigt Nederland leeg om het kort te houden.... Die verhouding weer rechttrekken is niet meer dan logisch.
De slecht presterende Fransen gepikeerd omdat de suikeroom gekke henkie eindelijk iets verstandigs doet. Een beetje machtspolitiek is de Fransen niet vreemd dus een koekje van eigen deeg is eigen schuld.

dijkbewaker | 27-02-19 | 09:57

Nog steeds heeft de Franse staat veel meer stemrecht dus het heeft totaal geen zin. Alleen als Delta en China meestemmen kan de Nederlandse staat de macht van de Fransen inperken. En de Fransen zullen direct weer een machtsspel gaan spelen.

i-Wonder | 27-02-19 | 09:51 | 3

De bedoeling is het Franse deel te evenaren om die invloed gelijk te trekken.
De slecht presterende Fransen moeten niet zeuren..

dijkbewaker | 27-02-19 | 09:59

@dijkbewaker | 27-02-19 | 09:59:
Ja maar die Fransen gaan nu natuurlijk ook wat extra aandelen kopen, dus binnenkort is de verhouding weer net zo scheef. We kunnen beter nog een miljardje extra stuk slaan, dan heb je 30%, dat schiet tenminste op.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:09

@Watching the Wheels .
Voor het bedrijf zou het beter zijn als het volledig onder "onze" controle zou staan gezien het bijna volledige positieve eindresultaat wat door de KLM tak verdient wordt. Alleen krijg je daar de Franse luie onwil plus stakingen erbij wanneer ze opeens echt moeten werken...... De Franse slag blijft toch voor onrust zorgen.... Of dat ooit te veranderen is??

dijkbewaker | 27-02-19 | 13:37
-weggejorist-
Vliegende_rookworst | 27-02-19 | 09:23

Sorry voor de dubbele link.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 09:20

Op 18/2/2019 was de koers 10 euro, steeg tot gisteren naar 12,73 euro en is inmiddels vreemd genoeg omlaag naar 11 euro dus de eerste 50 miljoen zijn we al kwijt. Bijkopen!

Watching the Wheels | 27-02-19 | 09:24

Beurswaarde totale bedrijf is 4,74 miljard. Waarom kopen we het niet even helemaal?

Watching the Wheels | 27-02-19 | 09:25

Mooi met bijna 1 miljard belastinggeld weer een paar stemmen gekocht voor de coalitie.

zimmerschwanz | 27-02-19 | 09:06

De koers begon al te stijgen voordat het aankoopprogramma van 5 dagen eerder gestart was. Voorkennis, iemand?

Freert Gilders | 27-02-19 | 08:56 | 3

Jort Kelder (vriend Rutte) heeft in Jinek opgeroepen om aandelen te kopen.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 08:58

Aan het einde zegt hij dat hij met Rutte in het vliegtuig stapt en het erover zal hebben. Daarnaast zal Rutte wel tv hebben. Maar ergens in die uitzending zegt Kelder tegen het personeel dat het bedrijf slechts 6 miljard of zo waard is en dat het dus door al die mensen en familie eventueel te kopen zou zijn en dan hebben ze de macht over hun eigen bedrijf. 25.000 personeelsleden x 250.000 euro dan kom je een eind. Moeten ze wel even allemaal hun huis verkopen.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 09:08

Weet nog... vroeger hadden wij hier de DAF Variomatic.
Een eigen product, in 1975 ging het over naar Volvo en wat is er nog over van de DAF?
Helemaal niets meer... zo gaat het met KLM ook.
Over 4 jaar heet AirFrance KLM--> AirFrance LM en 2 jaar later wordt dit AirFrance.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 08:29 | 1

Zo zal het inderdaad gaan en dan heeft Hoekstra alle aandelen en gaan die Franse piloten weer staken en worden ze eindelijk vervangen door robots.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 08:57

Je moet met zulke dingen voorzichtig zijn.
Het kan zijn dat de Fransen hier boos over worden... dan hebben we daar helemaal niets meer te zeggen.
Je kunt beter met je vriend onderhandelen--> dan met je vijand.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 08:20 | 2

Je moet de taal spreken van je opponent spreken.

Rest In Privacy | 27-02-19 | 08:36

Nee, Fransen begrijpen alleen macht en opportunisme. Als de NL regering dat gedrag eindelijk ook eens gaat vertonen, begrijpen ze elkaar in elk geval beter.
En: Fransen zijn ALTIJD je vijand! Mèt Fransen werken is onmogelijk: je werkt tégen ze of anders werk je voor ze en word je “enculé à sec” (droog van achteren genomen)

Brou Is Back | 27-02-19 | 10:15

Tja ik kon al voor het samengaan aangeven dat het niet goed zou zijn. Goede actie van NL staat maar problemen zijn niet opgelost.

Blanke_Vlaai | 27-02-19 | 08:19

Kansloze exercitie. Aandelenbezit Nederlandse staat wordt door Europese Commissie toch verboden (want Frankrijk wil het en staatsinmenging enzo), In ruil krijgt Rutte een mooi baantje

batvoca2 | 27-02-19 | 07:33 | 2

Franse regering is zelf aandeelhouder....

Ruimedenker | 27-02-19 | 07:53

@Ruimedenker | 27-02-19 | 07:53: ja, maar Frankrijk heeft binnen de EU altijd wel een uitzonderingspositie, of ze trekken er zich gewoon niks van aan.

K. Letskoek | 27-02-19 | 08:52

Je kan het huidige kabinet niet het falen van vorige kabinetten in de schoenen schuiven. Vrees echter, dat ze nu een 12 % belang in een zinkend schip hebben genomen. De combinatie draait al jaren zwaar verlies. Daarbij hebben ze nu het aandeel op zijn top gekocht, 3/4 jaar terug hadden ze eenzelfde belang kunnen kopen voor de helft van het geld.

zeertegendradig | 27-02-19 | 07:12 | 2

Het gaat er niet om wat het kost, maar om de macht in de combinatie. Daarmee kan KLM overeind gehouden worden en misschien wel weer losgekoppeld van het rampzalig inefficiente Franse moederbedrijf (zoals alles in Frankijk inefficiënt is).

Nederlander65 | 27-02-19 | 07:28

Ja, Franse bedrijven zijn verloren zonder staatssteun; eigenlijk kunnen ze in dat kudtland alleen maar kaas en wijn maken. Iets moeilijkers dat je in de rest van de wereld kan verkopen lukt ze echt niet zonder zware subsidies van de staat.

Brou Is Back | 27-02-19 | 10:30
-weggejorist-
Leeke040 | 27-02-19 | 07:03 | 2

We herinneren ons 2007/2008.
Toen wilde Fortis België samen met Royal Bank of Scotland en Banco Santander...
ABN-Amro overnemen voor 13 miljard euro.
Uiteindelijk gingen ze bijna failliet en heeft Wouter Bos dit geld op tafel moeten leggen.
Nu gebeurt hetzelfde--> AirFrance-KLM staat op instorten.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 03:40 | 3

Abnamro is ondertussen weer zeer gezond en de kosten van het redden zijn te verwaarlozen.
Destijds was ik het ook niet eens met het reddingsplan, achteraf was het een goed besluit.
KLM is een goed bedrijf, met nog steeds groei.
Voor meer zeggenschap moeten ze nu betalen.
Ik vind het goed. Anders vreten die Fransen de boel leeg.
600 miljoen is de moeite waard.
30.000 man personeel

Ruimedenker | 27-02-19 | 05:11

Wacht even... dit kost de belastingbetaler geen cent.
Omdat de dividendbelasting niet is afgeschaft... krijgt Rutte nu 1 miljard euro meer.
Dit geld wordt nu gestoken in aandelen KLM-France.
Het kost ons helemaal NIETS.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 03:13 | 1

Je kunt het vergelijken met de verhoging van de energierekening in 2019.
Het geld wat wij nu op tafel leggen... daarmee kunnen we binnen nu en 10 jaar een geavanceerde warmtepomp aanschaffen met een fikse korting.
De hogere energieheffing wordt goed besteed - daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Hetzelfde met het Kwartje van Kok... daar zijn we uiteindelijk allemaal beter van geworden - niet waar?

sociaal_econoom | 27-02-19 | 03:27

Kan er ook allamaal wel bij.
Die gore kk lijers zouden een evenredig bedrag in mij moeten investeren als hardwerkende zzpért gvd.
Lekker de typhus haagse kaasstolp, mijn omzet wordt net als vorig jaar lekker vastgepinned op 30.000 minus kosten kom ik om een heel erg rendabele afdracht. Je best doen loont niet . Daarbij opgeteld t mazzeltje van een bekende ambtenaar in jullie door en door corrupte kk zooitje die me zonder wachtrij hartje centrum laat wonen voor nop kom ik er beter uit dan dat ik ooit mn best zou doen.. Alles doorgetimmert zwart op wit dus maak er een zaak van aub hang ik heel dat typhus reservaat NH aan de schandpaal.
Guillotines en nekschoten. Weg!

schoon-schip-maken | 27-02-19 | 02:57

Word het aandeel in KLM op 21 maart weer verkocht? Je zou bijna denken aan een verkiezingsstunt. Zo zie je maar, zelfs een regering met malloten neemt per ongeluk wel eens een goed besluit. Nu op naar twee keer zoveel als de Fransen. Misschien kunnen de NL pensioenfondsen nog wat aandeeltjes kopen?.

Janneus | 27-02-19 | 01:29

Mijn onderbuik zegt dat dit best een goede deal is.

Binnenbaan | 27-02-19 | 01:28 | 1

mijn neus zegt dat het naar spruitjes ruikt.

rechtsdwalendeautist | 27-02-19 | 08:57

Hekkensluiter: Hoekstra is slim maar neurotisch als hij iets belangrijks afkondigt. Hoe gedraagt hij zich bij opponenten? groen blaadje.

Willem_Oltmans | 27-02-19 | 01:03

Afgezien van het geld, wat wordt opgeteld bij de staatsschuld en wij dus lekker het aandeel betalen, zoals altijd...., dit lijkt mij toch onverkoopbaar. De vliegmaatschappijen doen een flinke duit in het zakje wat betreft de klimaatverandering. Als je je bevolking een poot uitdraait "zogenaamd" om goede klimaatkeuzes te bevorderen (maar gewoon een ranzige manier is om belastinggeld binnen te harken), zou je toch als overheid in ieder geval luchtvaart moeten ontmoedigen, en NIET er bijna 700 miljoen in pompen.

CptOregano | 27-02-19 | 00:45 | 2

''een flinke duit in het zakje wat betreft de klimaatverandering''
Weet je ook hoeveel precies? 2 a 3 procent vd co2 uitstoot. Wat dat voor de klimaatverandering betekent weet ik niet, daar heb ik weinig verstand van.

kokkie klaphaak | 27-02-19 | 00:58

Het eigendom strekt weer in mindering op de staatsschuld. De vraag is of KLM AF meer rendeert dan de leningen kosten. Vooralsnog lijkt het mij een goede deal.

Janneus | 27-02-19 | 01:32

680mln investeren in een bedrijf dat gezien het klimaat eigenlijk gedoemd is om zware beperkingen te krijgen. Zeg maar dag tegen die 680mln. Wat voor spel wordt hier gespeeld?

Ton8695 | 27-02-19 | 00:27 | 1

Als het gaat om eigenbelang inzake de KLM zou ik geen probleem hebben , maar ben erg terughoudend vanwege dit kabinet en hun bedoelingen .

ghetto-is-back | 27-02-19 | 00:50

680 miljoen? Is dat niet ongeveer net zoveel als de laatste Europese naheffing?

Phat_Phuc | 26-02-19 | 23:56 | 2

680 ml; naar Europa is foetsie, voor 680 mln in AF KLM krijg je aandelen. Geen goede vergelijking* dus,

Janneus | 27-02-19 | 01:33

Nee, dat is ongeveer net zoveel als AirFrance voor KLM betaald heeft.

poiuytrewq | 27-02-19 | 06:20

Nederland zou dit niet moeten doen. De reden dat Franse bedrijven niet succesvol zijn, komt doordat ze beschermd worden door de Franse overheid en daardoor de prikkel missen om te innoveren. De rest van de wereld gaat natuurlijk wel gewoon door en op deze manier verlies je dus op de lange termijn.

heldheino | 26-02-19 | 23:50 | 1

Nederland is Frankrijk niet. Nederlandse regering is slechts aandeelhouder die naar aandeelhoudersvergadering mag, maar zijn slim genoeg capabel bedrijf als KLM met 2/3e van de winst combinatie AF/KLM zelf hun broek op te laten houden, gaat ze tenslotte goed af.

Jan, Leiden | 27-02-19 | 00:00

Die Fransen zijn zeer bedreven in het beschermen van hun eigen markt. Dit is zogenaamde spierballen taal van NL maar er gaat hoe dan ook een tegenreactie komen vanuit Smith en de Franse staat. En die gaat echt niet gunstig zijn voor KLM noch voor de koers. Dit wordt een soap de komende maanden/jaren waar we heerlijk van gaan smullen.

Sprinkhaan | 26-02-19 | 23:31

Destijds goedkoop verkocht aan de Fransen, nu in paniek nutteloos stukje duur terugkopen. En dan stoer doen. Hollandse koopmansgeest.

Schmalz | 26-02-19 | 23:19

Dus om die k** pvda'er Dijsselbloem een leuk baantje te bezorgen is er zo'n beetje + 300 miljoen euro's weggepist. Denk er maar binnenkort aan wanneer u mag stemmen.

Painauchocolat | 26-02-19 | 23:01 | 1

Tsja en dit toppertje heeft van Rutte een nieuw baantje gekregen in verband met de rekenrente waarmee nu en in de toekomst pensioen voorzieningen worden berekend en daarmee de pensioen uitkeringen. Wordt weer een feestje voor het linkse tuig

vranac | 27-02-19 | 08:21

Mooi en zullen we ook maar eens stoppen met dat klimaatgeleuter?

Mart6037 | 26-02-19 | 22:41 | 1

Maar goed hoor, Make Holland great again.

Mart6037 | 26-02-19 | 22:44

Word straks zelf luiers meenemen voor oma en thuis uitwassen.

Roger-Rabbit | 26-02-19 | 22:39 | 2

Of ook oma mee naar huis. En doorwerken tot 75, want AOW anders onbetaalbaar enzo.

Mart6037 | 26-02-19 | 22:43

Zonder Schiphol, onze infrastructuur en Rottetdam haven zouden er geeneens luiers zijn voor u om thuis te kunnen wassen.

Jan, Leiden | 26-02-19 | 23:56

Een overheid die zich wil mengen in marktverhoudingen: áltijd een goed idee....

Rest In Privacy | 26-02-19 | 22:20 | 3

Doet Frankrijk niet anders. Voor bescherming eigen luchtvaart moet dat soms helaas.

Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:23

Doen ze al 30 jaar,weet je ook meteen waarom alles zo duur is en niets werkt.

Roger-Rabbit | 26-02-19 | 22:37

De Franse overheid is ook wereldkampioen belasting heffen. Inderdaad, nog erger dan NL

Janneus | 27-02-19 | 01:35

Ok, eerst al dat klimaatgedoe. En dan een reuzebelang nemen in de vliegindustrie?

MaxiCosi24 | 26-02-19 | 22:20 | 3

Dat snap jij toch niet. Net als ik.

Mart6037 | 26-02-19 | 22:38

Ik denk dat Schiphol en KLM nog het enige stukje trots is wat Nederland heeft op dit moment, en daar moet je dus heel voorzichtig mee omgaan want met die Franse stokbroden aan het roer heb je de garantie dat de boel naar de kloten gaat.

born2killn00bs | 26-02-19 | 22:43

Commentator NOS omschrijft het ditmaal goed: we pakken een stuk terug en dat is wenselijk tegenover die Smith die de kas (winst) van KLM wil leegplukken t.b.v. Air France tak. Terwijl KLM meer winstgevend is.

Stuk ongelijkheid wordt binnen de holding weer rechtgezet. Daar zouden we allemaal trots op moeten zijn! "Ons" eigendom.

Sterker nog: doe mij maar persoonlijk wat aandelen. Schiphol is een belangrijke pijler voor onze economie en onze werkgelegenheid!

Lees in de reaguursels te veel links geleuter voor eigen portomonnaie, te weinig gericht op de toekomst voor onze families.

Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:19 | 4

Jezus, wat praat jij een onzin. Met 14 procent kom je nergens. En het overgrote gedeelte van personeel wordt komende jaren geautomatiseerd.

arlen | 26-02-19 | 22:49

@arlen | 26-02-19 | 22:49:

Wel degelijk heb je met 14% inspraak gezien de verdeling van de rest van de aandelen. En ook al wordt er geautomatiseerd en gerobotiseerd, gebeurt overal, als land heb je inkomsten nodig en een aandeel in de economie van Europa. De zet van Hoekstra is 1 van de weinig goede van afgelopen decennia zal later blijken.

Jan, Leiden | 26-02-19 | 23:52

Dat, precies. De kortzichtige domheid spuit zo ongeveer uit de reaguursels.

Ramses Sappie | 27-02-19 | 00:36
▼ 1 antwoord verborgen

Heel logisch dat deze groene regering aandelen in een luchtvaartmaatschappij koopt. Nu goedkoop illegalen uitzetten.

Cor Netto | 26-02-19 | 22:13

Ga dan meteen voor 15%, om als grootste aandeelhouder Nederlands as voertaal in te voeren.

W_F | 26-02-19 | 22:09 | 2

Ze willen naar 14%. Maar ja, dan wil Frankrijk vast 16%. We gaan het zien, maar we laten Smith KLM niet zomaar leegplukken.

Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:21

@Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:21:
Je moet meteen naar 30-35%, dat schiet tenminste op.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:38

Onze overheid is ook weer 680 miljoen keer minder onafhankelijk bij beslissingen over een nieuw vliegveld.

W_F | 26-02-19 | 22:02

Waarom is Intertoys niet gered ? Wat is precies het belang van Pechtold ? En de Oranjes? Wat verdient Juncker hieraan ? Hoop vragen roept dit op.

Baron Clappique | 26-02-19 | 21:59 | 2

Intertoys is een winkelketen
Kerosine voor zijn ego
Oranje vindt blauw ook mooi
Een slok op een borrel
Ik geloof dat dat topic al voorbij is

Runderknak | 26-02-19 | 22:10

Enig idee hoe groot Schiphol en bedrijven eromheen een boterham zijn voor Nederland?

Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:26

Ook in deze kamerbrief wordt weer verondersteld dat intercontinentale vluchten, de "systeemmaatschappij"-vluchten met overstappen beter zijn voor de Nederlandse economie dan point-to-point maatschappijen zoals die van easyJet. Is daar ook maar enig bewijs van? Het wordt telkens kwakeloos overgenomen vanuit de KLM-lobby maar ik zie echt niet in hoe een overstappende Amerikaan tussen New York via Schiphol naar Milaan economisch goed is voor Nederland.
Hoeveel van die intercontinentale reizigers geeft daadwerkelijk z'n geld in Nederland uit?

lsimon | 26-02-19 | 21:57 | 3

"Hello, I would like to have one Free Kendel Special." En weer verder vliegt. Elke Amerikaan een paar Euri dus.

DeJemelscheet | 26-02-19 | 22:05

Kijk naar de VS! Daar worden hubs steeds minder belangrijk en wordt point-to-point steeds belangrijker. Dat is tevens de reden waarom de A380 uit de running is genomen, airlines willen kleinere vliegtuigen om point-to-point te kunnen doen!

ZwarteDag | 26-02-19 | 22:14

Heb niets met lobby van doen, maar ik vlieg KLM !

Jan, Leiden | 26-02-19 | 22:27

Hopelijk wel een goeie scalp?

Nuchternederland | 26-02-19 | 21:43

Goede zet.

van heinde en verre | 26-02-19 | 21:40

Wat hopeloos ouderwets. Zwaar provinciaals.

Swoop | 26-02-19 | 21:34

Toch wel fijn die inspraak, mee beslissen over dingen die ons geld kosten..

spamzuiger | 26-02-19 | 21:32 | 1

Precies.

Baron Clappique | 26-02-19 | 22:00

Jeej. Aandelen in een Frans bedrijf...

kenny harder | 26-02-19 | 21:30

Hulde, hulde, hulde, maar ook: heh, heh.... EINDELIJK doet de Nederlandse overheid eens iets voor de Nederlandse industrie.
Laten we zeer zuinig zijn op al het moois wat we hier in Nederland hebben opgebouwd en dit niet verkwanselen. Niet aan Chinesen, niet aan de Fransen.

Gerf | 26-02-19 | 21:25 | 3

Dan had de staat beter aandelen ASML kunnen kopen. Over industrie gesproken.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 21:29

Als we zuinig zouden zijn op al het moois wat we hier hebben, moeten we Schiphol sluiten, dan zijn we ook meteen bij qua milieugeneuzel en CO2 uitstoot

tsjajaja | 27-02-19 | 01:10

@Glasgow Argus | 26-02-19 | 21:29: Yup ASML is een ander voorbeeld dat zeker bewaard moet blijven
voor NL

Gerf | 27-02-19 | 10:44

Dit heeft een reden, en zeker op zon appart laat moment. Dit zaakje stinkt. De Franse tak gaat omvallen

Henk P | 26-02-19 | 21:17 | 1

dan moet je geen geld steken in de holding, maar de Nederlandse tak nationaliseren.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 21:21

Kamervragen, Brussel, AFM, geen democratische besluitvorming, geen enkel belang NL belastingbetaler is hiermee gediend, reacties overige luchtvaartmaatschappijen, onrust, val kabinet ?

Baron Clappique | 26-02-19 | 21:13

Een boel chagrijnige franse politici vanavond, die in één klap hun nationale maatschappij moeten delen met de bataven uit het noorden.

bamitoren | 26-02-19 | 21:11 | 1

na 2 jaar aandelenbelang krijg je dubbel stemrecht, dus Nederland loopt nog 2 jaar flink achter.

Inferi0r | 26-02-19 | 21:54

Ik kan ook wel een paar miljoentjes gebruiken, want bij mij staat het water ook tot aan mijn lippen.

Niet links | 26-02-19 | 21:09 | 1

Eerst fuseren met een Française.

DeJemelscheet | 26-02-19 | 21:21

Met 7 miljoen huishoudens in dit land is dat dus ongeveer 100 euro per huishouden, die ook naar compensatie voor de energierekening had kunnen gaan.
Maar ja... Hoekstra denkt ook aan een carrière na de politiek en president-directeur KLM staat wel chic op je CV natuurlijk. En op je businesscards. Well played, Wopke.

Stormageddon | 26-02-19 | 21:03 | 3

Schiphol is in dit geval belanghebbende.

marrretje | 26-02-19 | 21:07

Maar je heet nog steeds Wopke.

Frans Laarmans | 26-02-19 | 21:32

Nou weten we gelijk waarom er een rekenfoutje in onze energienota is geslopen. KLM moet ergens van gekocht worden

Olleke | 26-02-19 | 21:01

Maximale afko-speak:
Ingl. psc. MF WHks.: Ned. koopt aand. AF/KLM.

Tof! Zo begrijpen we elkaar weer.

JvanDeventer | 26-02-19 | 21:01

Mag wat kosten dat KLM. Waarom heb je het in eerste instantie dan weggedaan denk ik dan. En zal met de huidige koers duurder zijn geweest dan een tijd geleden. Een groot Europa volgens Timmerfrans, de grap van de eeuw.

PijlVader | 26-02-19 | 20:57

En manipulatie van de koers van het aandeel KLM?
Zijn er belangen voor bepaalde beleggers?
Wie waren er al op de hoogte dat dit ging gebeuren?
De VVD die altijd de vrije markt en privatisering hoog in het vaandel heeft.
Waarom nu weer naar nationalisering?
Als het een bank is wel maar de speelgoedwinkel niet.

oplichter | 26-02-19 | 20:56 | 2

Bij een speelgoedwinkel kan het kabinet hun uitgerangeerde ambtenaren niet kwijt, want die betaald te slecht.

Daarom zitten de meeste uitgerangeerde ambtenaren bij de zorgverzekeraars, met een inkomen van 10 duizend euro per maand. Daarom stijgen de zorg premies ieder jaar weer!!!

Niet links | 26-02-19 | 21:15

Goede vragen! Kijk even wie in AF gehandeld heeft recent...

Janneus | 27-02-19 | 01:38

Huh ? We zijn toch allemaal €uropeanen onder elkaar ? Iedereen gunt een ander toch alles voor het grote geheel , toch ? Maar nu even serieus , welke idioten namen deze beslissingen , en net nu ook de post ook weer ( ten koste van heel veel geld , banen en kwaliteit ) terug bij af is.

ja,diedus! | 26-02-19 | 20:52

Stukje op de telebelg. Over Dijsselbloem en dat Nederland(ers) al eerder had(den) kunnen instappen voor 3 eur per aandeel ipv nu rond de 10 eur. Ik weet nog niet wat ik ervan vind. Ik hoop dat iedereen lekker zijn baan houdt bij KLM en haar toeleveranciers en dat de NL overheid NL belangen gaat behartigen.

sjef-van-iekel | 26-02-19 | 20:51 | 3

" en dat de NL overheid NL belangen gaat behartigen."
Fat chance.

Graaf_van_Hogendorp | 26-02-19 | 20:56

@Graaf_van_Hogendorp | 26-02-19 | 20:56: Ik vrees uw gelijk. Ik lees net even hier er daar wat over AirFrance/KLM. Cijfertjes en regeltjes. Erg ingewikkeld allemaal voor mij als het gaat over prioriteitsaandelen, aan aandeel/nationaliteit gekoppelde landingsrechten, Delta en China Eastern die nu al veel (en binnenkort nog meer) te zeggen hebben. Wat wordt het toch ingewikkeld gemaakt. Zucht.

sjef-van-iekel | 26-02-19 | 21:10

Was het geld bij de Fransen op? Nederland delft telkens het onderspit in discussies met Frankrijk, dus wat willen ze nu? Franse overheid heeft overigens dubbel stemrecht eerste drie jaar. Als Nederland echt iets gewild had, waarom dan niet moeilijk gedaan over landingsrechten? Alleen landingsrechten houden KLM Nederlands. De meeste omzet zit in Frankrijk en qua kosten is daar het meeste te halen. Meeste onderdelen zullen daarnaar verhuizen en worden samengevoegd.
Lijkt op een goedkoop nationalistisch verkiezingsstuntje van Rutte weer. Net zoals die Turkse minister een goedkoop opzetje was bij TKV2017.

arlen | 26-02-19 | 20:49

Maar... marktwerking..? En krijg ik nu als mede-eigenaar korting op mijn tickets?

Snorkle | 26-02-19 | 20:49 | 1

Krijg jij ook korting bij de pomp als je je aandelen laat zien?

TheseDays00 | 26-02-19 | 20:59

Het toont in elk geval het morele én financiële failliet van het ongebreidelde VVD-geloof in marktwerking. Hoewel bepaald geen socialist, denk ik dat er stukken in de nationale infrastructuur die de staat in handen moet houden.

ole guapa | 26-02-19 | 20:48 | 2

Eens. Wat zullen we nog meer kopen? De Nederlandse staat kan heel goedkoop geld lenen dus misschien worden we er nog beter van ook door de dividend.

Vula | 26-02-19 | 21:09

@Vula | 26-02-19 | 21:09: de staat leent tegen negatieve rente en AF-KLM keert geen dividend uit. Goede deal.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 21:14

Sinds alle burgers er nu voor zo'n pak weg veertig Euro aan meebetalen is het niet een idee om die club maar om te dopen in: Ook een beetje van mij Luchtvaart Maatschapij.

brughslurph | 26-02-19 | 20:48 | 1

Ook een beetje van mij Bank zal er wel niet inzitten.

Ruikbaard | 26-02-19 | 20:54

'Nederland vertrouwt de Fransen niet'. Joh! Daar komen ze dan wel erg laat achter.

gestoptmetroken | 26-02-19 | 20:47

Hadden we niet beter een nieuwe maatschappij op kunnen richten?

Ggroengras | 26-02-19 | 20:47

Was pas interessant geweest wanneer we een meerderheidsbelang hadden, konden we die Frambozenpiloten tenminste opvoeden naar normalere lonen zoals de piloten onder KLM tak?

Jan, Leiden | 26-02-19 | 20:46

De baan van Pieter Elbers is Den Haag dus EUR 680 miljoen waard.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:43 | 6

@Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:49:
Het nieuws heeft de koers iig een paar euro opgedreven.

marrretje | 26-02-19 | 20:57

@Glasgow Argus | 26-02-19 | 21:04
Gelul wat ik zeg beurs was al gesloten, blijkbaar vanwege de goede cijfers. Of heel Den Haag heeft met voorkennis zitten daytraden lol

marrretje | 26-02-19 | 21:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Schiphol nu ook in de race om de F1 te mogen organiseren. Haha, Zandvoort en Assen vechten om een been en Schiphol loopt er mee heen. Mooie rechte stukken, ruim voldoende parkeerplaatsen, stewardessen als pitspoezen en kerosine bij de vleet!

NeedIsaymore? | 26-02-19 | 20:43

Les Bleus zijn van ons en van niemand anders.
Rien ne va plus, de poen is niet meer van u.

Ruimedenker | 26-02-19 | 20:42

Gefeliciteerd jongens. We zijn met zijn allen mede-eigenaar geworden van een noodlijdend miljardenbedrijf.

VanBukkem | 26-02-19 | 20:42 | 1

Heel Nederland is inmiddels noodlijdend.

ja,diedus! | 26-02-19 | 20:54

Nou gefeliciteerd. Nu er extra geld is zal het Franse personeel wel weer gaan staken voor een loonsverhoging.

Osdorpertje | 26-02-19 | 20:41 | 3

Jij snapt niet bepaald hoe aandelen werken. Dit heeft niet met geld voor de maatschappij te maken.

Inferi0r | 26-02-19 | 21:52

@Osdorpertje | 26-02-19 | 22:32: er is geen extra geld. Er zijn alleen aandelen van eigenaar verwisseld. AF KLM krijgt zelf geen euro..

Janneus | 27-02-19 | 01:41

Air France heeft KLM gekocht en daarna gelijk het pensioenpot van KLM leeg gehaald en KLM koste Air France geen ene Euro maar leverde Air France +/- 800 miljoen op plus KLM.

Nederland heeft zich voor de zoveelste keer bij de neus laten nemen.

Maar daar is NL erg goed in, en als Air France nu failliet gaat kan iedereen fluiten naar hun pensioen. Gelukkig met hulp vanuit Den Haag.

Niet links | 26-02-19 | 20:41 | 3

Pensioen is toch al foetsie als ze oa bij ABP zaten. EU kost tantoe veel en u bent toch wel sociaal meneer en mevrouw tata? IORPII is getekend en net als Marrakesh en Parijs gaat de bakra hard ervoor bloeden. Een schrale troost, als je geen pensioen hebt dan kun je de rest uitlachen die straks keihard gepakt gaan worden...

Graaf_van_Hogendorp | 26-02-19 | 20:55

Leuk om te zien dat iemand nog in de pensioenen gelooft. Dat gaat in het Brusselse gat verdwijnen. De stemming destijds was niet voor niets zo schimmig. Dinsdagavond alles stukken opsturen, woensdagochtend stemmen en donderdag de vragen uit de Tweede Kamer naar waar ze de dag tevoren mee ingestemd hadden. Dat laatste omdat er wel veel ophef ontstond, niet omdat het ze wat interesseerde.

Frau Merkel | 26-02-19 | 21:34

Goed nieuws. Kappen met die Fransen. Is toch nauwelijks mee te werken. Denken alleen maar aanconflicten, korte termijn en eigen belang. Au revoir svp

Jankvogel | 26-02-19 | 20:41 | 1

Volgens mij lees je het niet goed. We zitten nu voor bijna 700 miljoen in een FRANS bedrijf. Dus dat geld zijn we kwijt. En het zou me niets verbazen als de Fransen dadelijk Nederland chanteren om meer geld in het laadje te leggen.

Lafayette | 26-02-19 | 20:47

De snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een luchtvaartmaatschappij kopen.

Johan_Voorhaar | 26-02-19 | 20:40 | 1

Ja maar, gratis pinda's!

BubbelWater | 26-02-19 | 20:48

Mooi, weer wat materiaal om nieuwe mems in elkaar te knutselen.
Heeft de Volkskrant al KLM advertentieruimte beschikbaar gesteld?

Mastermattie | 26-02-19 | 20:39

Enfin. 680 miljoen gedeeld door pakweg 16 miljoen = 42.5 euro per Nederlander. Vijftig procent van die 16 miljoen draagt netto belasting bij. Dus laten we gemakshalve zeggen dat de Staat net voor 100 euro aan MIJN geld aandelen in een bedrijf heeft gekocht, hetgeen zojuist trots op tv verteld is.

Wat heb IK hier in godsnaam aan? Krijg ik nu goedkopere vluchten? Divident? Belastingkorting bij winst? Wat heeft een burger hier in hemelsnaam aan? De vraag stellen is hem beantwoorden: GEEN KONT.

Mijn geld terug graag, en wel nu! Ik wens niet te betalen voor de megalomane hobbies van een ambtenaar.

De Libertariër | 26-02-19 | 20:38 | 1

Of banenverlies in Schiphol want de Fransen vliegen alleen nog op Franse luchthavens. Koopje daarmee vergeleken. En het zijn aandelen, zijn ook wat waard.

Wim Venijn | 26-02-19 | 20:50

Nou joepie. De Nederlandse staat heeft 12% aandelen KLM. We zijn gered.
Wopkes five minutes of fame.
'Wat Wouter Bos kan, kan ik ook' moet Wopke gedacht hebben.
#storminglaswater #blijmetdodemus

VanBukkem | 26-02-19 | 20:38

Maar.. Nou snap ik het niet meer??!? Gaan we nu plotseling weer investeren in luchtvaart? Da's toch hardstikke slecht voor het milieu, toch? Vraag maar aan manneke Jetten, die doet dat ook niet meer.

Dus 680 miljoen om luchtvaart in leven te houden. Hoeveel extra warmtepompen moet het gepeupel hiervoor aanschaffen om dat klimaatakkoord nog te kunnen redden?

Ik weet zeker dat ik vannacht niet kan slapen..

marcoplarco | 26-02-19 | 20:37

Mooie actie. De Fransen wilden de vluchten overhevelen van Schiphol naar Charles de Gaulle. Dikke vinger zegt Hoekstra.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:37

Zeer goed nieuws!
Is een erkenning dat de Fransen het volledig verprutst hebben.
Ach en die paar centjes hebben we er wel voor over toch?
Via Europa betalen we al jaren een veelvoud in miljarden voor die zielige Franse boeren.
Beum! 1-0 Ollande
Let op, de schijnheilige kudtfransen staan morgen al weer met hun gele hesje te janken aan de poort.
Overmorgen zit ik met een big smile in onze blauwe trots.
Au revoir!

Ruimedenker | 26-02-19 | 20:37 | 3

Lol
Rutte lacht zich kapot. "Trapt er tunminste nog 1 kiezur in onze p-UR stunt. Mooi1"

kotelet | 26-02-19 | 20:46

@steekmug | 26-02-19 | 22:03:
Dank je wel, steekmug.
Heerlijk muziekje.
Stiekem vind ik de versie van Frank Sinatra iets lekkerder.
Ik neem ze mee!

Ruimedenker | 27-02-19 | 05:21

Lol! Diezelfde VVD, die niet kon wáchten om Schiphol te privatiseren.
De verkiezingen komen er weer aan. Niet 1, maar 2! Dan wordt er even flink nationalistisch gedaan. Uiteraard op ónze kosten.

kotelet | 26-02-19 | 20:36 | 2

Ik denk dat ze niet weer een Turkse minister konden laten opdrave voor een last-minute shine.

marcoplarco | 26-02-19 | 20:39

Yep. En je mag nog een streek verwachten binnenkort. Rutte weet inmiddels wel hoe 'brood en spelen' werkt.

Lafayette | 26-02-19 | 20:42

Gelukkig hebben de managers weer het nodige te managen.

kloopindeslootjijook | 26-02-19 | 20:34

Holland is a Shiphole country.

Mr_Natural | 26-02-19 | 20:33 | 1

Om den uyl te quoten 'we are a country of undertakers'.

Wim Venijn | 26-02-19 | 20:36

Ha, mooi om te zien hoe Hoekstra zijn serieuze gezicht op zet als hij denkt dat het filmen weer begint (terwijl camera heel de tijd doorliep).

Vula | 26-02-19 | 20:31

of we stoppen met schiphol, Nederland voldoet dan weer aan uitstoot, en niemand hoeft meer een warmtepomp

Hadena | 26-02-19 | 20:31

51% opkopen, air france stop zetten en de CO2 besparing bij NL optellen. Kunnen wij doorvliegen en zijn we ook van dat CO2 ge-emmer af.

strijpsestraat | 26-02-19 | 20:31

Dus over een weekje of wat komt het nieuws dat Schiphol weg moet van de rechter, zaak aangespannen door een activistische advocaat ofzo, en is KLM z'n basis kwijt, aandelen kelderen, NL overheid leeggelopen, belastingen omhoog, speklappen op de bon en tesla's alleen nog maar opladen op oneven dagen....
Dit gaat helemaal goed komen.

elfenstein | 26-02-19 | 20:31

Want er moet gevlogen worden, méér gevlogen moet er worden. Nog belangrijker dan CO2 reductie is namelijk het verdienen van geld. Belangrijker dan het klimaat of omwonenden, en het gepeupel slikt en slikt en stemt op Klaver.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:31 | 1

Een WC-eend is toch geen zwaan?

kloopindeslootjijook | 26-02-19 | 20:34

Hele mooie actie van hoekstra. De frambozen komen hun afspraken niet na over het afbouwen van aandelen, nu zijn ze alsnog hun positie als enige grote aandeelhouder kwijt.

bamitoren | 26-02-19 | 20:31 | 1

Dat en blijkbaar moest de werkgelegenheid op Schiphol veilig gesteld worden.
Maar ik denk dan ook gelijk aan zaken als het verhogen van de luchtvaartbelasting.

marrretje | 26-02-19 | 20:37

De mening in de luchtvaartwereld zijn dat KLM het alleen ook niet zou redden. Maar een samenwerking met Fransen lijkt een snelle route naar totale ontbinding.
Mogelijk een meesterzet van dit kabinet.
Maar waar is de EU als we dit soort spelletjes moeten spelen.
En wat doen we met de geschonden belofte van de Fransen dat ze de staatsinvloed verder zouden afbouwen?

De verwarde man | 26-02-19 | 20:30

Kost geen 680M. Is een investering. Verdienen we dubbel en dwars terug. Hard nodig tegen die Frambozen.

SamV | 26-02-19 | 20:29 | 2

We? Wie zijn we? 680mln belastinggeld (ook een stukje van mij) en als dat rendeert komt er niet een stukje naar mij terug. Of krijg ik straks zo'n koddig delfsblauw huisje?

NeedIsaymore? | 26-02-19 | 20:46

Een Fransman als baas gaat altijd fout.

i-Wonder | 26-02-19 | 20:29 | 8

@i-Wonder | 26-02-19 | 20:37:
Maar de Fransen hebben al dubbele zeggenschap dus nog steeds de sterkste speler.

marrretje | 26-02-19 | 20:42

@marrretje | 26-02-19 | 20:42
Precies, KLM heeft een Franse baas en zal dus totaal uitgekleed worden. En daar doet 12,7% van de aandelen niet aan af. En dat laatste procentje ook niet. Er is maar 1 methode om van een Franse baas te winnen en dat is voor jezelf beginnen.

i-Wonder | 26-02-19 | 20:51

@marrretje | 26-02-19 | 20:42: De Franse staat heeft 14% in AFK en Nederland nu bijna 13%? Of heeft Frankrijk vandaag ook bijgekocht?

Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Eerst wilden de Regering (vorige) niet helpen, nu opeens wel. Waarom? Heeft natuurlijk geen zak te maken met nationalisme, puur voor de money.

AMX pri | 26-02-19 | 20:29

Kudt Fransen.

funkyd | 26-02-19 | 20:27

Beleggen brengt risico's met zich mee, u kunt uw inleg verliezen. Lees voor aankoop de bijsluiter, daarin staat dat het risico van dit product zeer hoog is.

witwas | 26-02-19 | 20:26 | 1

Alleen gaan de winsten naar een paar handige jongens, de verliezen naar de samenleving. En opnieuw. En opnieuw. En de VVD vindt er niets van.

kloopindeslootjijook | 26-02-19 | 20:36

Deze persco doet denken aan Wouter Bos die weer bank had gekocht. Dat ging over vele miljarden, dit maar 680 miljoen. Die Hoekstra vindt het mooi, zoveel is duidelijk.

Vula | 26-02-19 | 20:25

Goed nieuws, ze gaan er warmtepompen mee vervoeren. Special price for you, my friend..

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:25

Te laat en te weinig. Een tijdje geleden werd er in de 2e. Kamer ook al iets dergelijks geopperd en toen werd het onzin bevonden. De Franse regering sloeg direct aan het aandelen KLM kopen en ik zou wel eens willen weten hoeveel aandelen KLM thans in Frans bezit zijn.

oliebolletje123 | 26-02-19 | 20:25 | 2

Franse staat heeft 14.3% van 428,634,035 uitstaande aandelen.

Vula | 26-02-19 | 20:28

Ja, in Frankrijk zeggen ze ook 'Frankrijk first'.
Of hoe zeg je dat in het Frans. 'La France en premier!'
Dus dan gaan ze dat doen. Nederland boeit ze niet.

kloopindeslootjijook | 26-02-19 | 20:33

We vinden dat we net zo sterk zijn als de Fransen....
Mag ik even heel hard lachen.
Dank.

Schadenfreude | 26-02-19 | 20:25 | 2

Je bent niet bekend met de resultaten van AF-KLM?

RandyBiel | 26-02-19 | 20:31

Kijk eens naar de resultaten can klm vergeleken met die frambozen

Jankvogel | 26-02-19 | 20:43

Soort van Modern Monetary Theory maar dan zonder geldpers.

brughslurph | 26-02-19 | 20:23 | 1

moeten we De Nederlandsche Bank weer redden uit de klauwen van de ECB.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:28

Staatssteun aan een privaat commercieel bedrijf.
Waarom KLM wel en Intertoys niet?

oplichter | 26-02-19 | 20:22 | 4

Glasgow Argus ROFLOL. KLM cadeaubonnen geven is dus nu wel safe?

NeedIsaymore? | 26-02-19 | 20:31

Er lijkt me vooralsnog geen sprake van staatssteun.
De staat koopt alleen een minderheidsaandeel in een bedrijf om zwaarwegende redenen - landsbelang.

De verwarde man | 26-02-19 | 20:35

@De verwarde man | 26-02-19 | 20:35:
En speelgoed voor lieve kindertjes is geen landsbelang?

oplichter | 26-02-19 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Schiphol zonder KLM kan niet? Lijkt mij veel interessanter.

Mr_Natural | 26-02-19 | 20:22

O daarom mocht Schiphol uitbreiden terwijl we allemaal 2x zoveel voor stroom moeten betalen en je je oude dieseltje niet meer kan verkopen cq niet meer de stad in kan.

kloopindeslootjijook | 26-02-19 | 20:21

Beter AirFrance-KLM-aandelen kopen dan dividend-belasting afschaffen.

Schoorsteenveger | 26-02-19 | 20:21

Dat ze meteen die belegen stewardessen eruit flikkeren. Dank.

Montgomery Burns | 26-02-19 | 20:20 | 4

Om u ter wille te zijn kan GL misschien een kamervoorstel doen inzake het definitief uitfaseren van deze beroepsgroep na het vijftigste levensjaar. Beter nog, maak dat "van 50+-vrouwen punt."

MickeyGouda | 26-02-19 | 20:28

Ik zou de overbetaalde Franse diva's eruit flikkeren. De enige manier voor Franse staatsbedrijven om nog winst te maken is bedrijven over te nemen of op te zetten in het buitenland waar arbeids- en pensioenrecht wat minder beschermd is en men niet om haverklap staakt.

De verwarde man | 26-02-19 | 20:33

@De verwarde man | 26-02-19 | 20:33:
KLM staat voor "Kale Lonen Maatschappij". Behalve voor de oude gezagvoerders intercontinentaal, die doen nog steeds een paar Balkenendes voor het vliegen op instrumenten.

Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte is er met de kas vandoor.

Pislinq | 26-02-19 | 20:20

Illegale staatssteun. Handel met voorkennis. Claims. Franse overheid gaat belang uitbreiden. Oorlog met Frankrijk.

Baron Clappique | 26-02-19 | 20:20 | 5

Bovendien is de verhouding nu zoek. Air France was en is veel groter dan KLM, dus Nederland hoeft helemaal geen gelijk aandeel in de holding te hebben. En is er in die jaren wel eens dividend uitgekeerd?

Synecdoche | 26-02-19 | 20:45

@Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:38: 3 Duitse betrouwbare tanks tegen de Fransen. Niet eerlijk, dat verliezen ze.

Wim Venijn | 26-02-19 | 20:46
▼ 2 antwoorden verborgen

En dat noemen ze beleid in Den Haag? Zijn nog wel meer bedrijven die de Franzen hebben overgenomen om zo de vruchten van onze noeste arbeid te kunnen plukken.

RenHoek | 26-02-19 | 20:19 | 4

Citroën. Oorsprong van het merk ligt bij de Nederlandse familie Limoenman.

NeedIsaymore? | 26-02-19 | 20:35

Thales optronica

Frau Merkel | 26-02-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ooit weggegeven aan de Fransen. Namelijk voor minder geld dan er in kas zat. Verstandig besluit. Nu op naar de 14.01%, Stop een stokbrood overdwars in die Franse derrière!

Blotebelg | 26-02-19 | 20:19

Prima! Mooi nieuws. Ik heb zelf net ook een aandeeltje gekocht.

Kwijldraad | 26-02-19 | 20:19

Ik gok op Hein Boele.

Bigi Bana Boy | 26-02-19 | 20:18 | 2

Je bent in de war met de Koninklijke Luizen Moeder.

Mr_Natural | 26-02-19 | 20:19

Had dat effe lekker bedacht toen de markt op z'n gat lag.

Abject | 26-02-19 | 20:18

Enfin. Dit kabinet koopt zich in bij onze nationale lijnvluchtboer. Die zal binnen twee jaar dus ook wel op de fles zijn.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:17

Fransen eruit gooien, aandeel schiet omhoog, verdienen wij Nederland bv er ook weer aan. En vliegen subsidiëren dan. Hoera!

Wim Venijn | 26-02-19 | 20:17 | 1

Rob Jetten komt je halen als je ligt te slapen.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:18

stond dit ook in het regeerakkoord?

Sprinkhaan | 26-02-19 | 20:17 | 1

Vast niet. Vast een partij die gaat dwarsliggen en weer oppertuun er wat probeert eruit te slepen, want regering laten knallen. En zo rollen we verder met de ad hocratie.

Wim Venijn | 26-02-19 | 20:21

"UPDATE: Gefeliciteerd! Deze hele grap heeft u 680 miljoen gekost."

Schijntje. Klimafaat kost e 1000G oftewel e 25G per jaar.

ProAsfalt | 26-02-19 | 20:17 | 3

Plus rentelasten. Dividend is er de afgelopen jaren niet uitgekeerd dus reken maar op meer kosten dan baten

Sprinkhaan | 26-02-19 | 20:23

In 2004 heeft Zalm de KLM voor 784 miljoen verkocht terwijl de vliegtuigen toen al een dubbele boekwaarde hadden. Ze konden toen ook al niet rekenen.

MoonBeebe | 26-02-19 | 20:25

@MoonBeebe | 26-02-19 | 20:25:
je bedoelt dat er toen nog niet genoeg op die ouwe 747-bakken was afgeschreven?

Glasgow Argus | 26-02-19 | 20:30

Vliegen is slecht want klimaat. Vliegen is goed want geld.
2 boodschappen, 1 kabinet. Bla bla bla.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:16

KLM is net als Philips, voor veel Nederlanders van oudsher het beste merk ter wereld, kenners weten beter.

Mr_Natural | 26-02-19 | 20:16 | 2

Nu schat ik Philips een stuk hoger in dan KLM. Ga maar eens in ziekenhuizen kijken naar hun apparatuur. KLM is duur en slecht, dat ben ik met je eens.

i-Wonder | 26-02-19 | 20:31

LG en Samsung waren 20 jaar geleden nog b-merken.

meneer der meneren | 26-02-19 | 20:42

verwacht alleen maar ellende.

overVecht | 26-02-19 | 20:15 | 2

Nederland loopt leeg op stakend en zeikend Frans personeel. We zijn toch allemaal redelijke mensen? Win-win? Vergeet het maar.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:20

We zijn mede-eigenaar geworden van een bijna failliete boudel. Wat kan er misgaan?

VanBukkem | 26-02-19 | 20:44

Ja,12,68% dan heb je een mega invloed?
Tjonge,jonge.. het lijkt wel of die 2 miljard dividendbelasting op een andere manier word afgegeven aan de grote jongens? Of zeg ik nu iets heel raars.

Welles! Nietes! | 26-02-19 | 20:14 | 2

U zegt niets raars.

pibasso | 26-02-19 | 20:16
-weggejorist-
pibasso | 26-02-19 | 20:16

Zeer slecht nieuws.

kommabijmebinnen | 26-02-19 | 20:14

Mooi hoor, van andermans geld. Het aloude socialistische principe. Dus ook van mijn geld? Voortaan een gratis upgrade naar businessclass!

pibasso | 26-02-19 | 20:13

Kijk, die blauwe Co2-fabrieken worden weer van ons. Heeft Robotje al gepleit om dan direct de hele vloot maar elektrisch te maken?

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:13

Jippie. Wat een feest.

Zapata10 | 26-02-19 | 20:12

Ah, Rob Jette heeft zich ingekocht

MoonBeebe | 26-02-19 | 20:12

Klimaatgekkies hopen openlijk dat KLM failliet gaat vanwege "vervuiling"...
Hou er maar rekening mee dat NOS/ANP/nu.nl een anti KLM berichtgeving gaat houden de komende jaren.

witdusracist | 26-02-19 | 20:11

Ik weet niet, klinkt een beetje of de F1 persé naar Zandvoort moet.
Prestige projectje. Gaat ons weer een hoop geld kosten.

Wekkertje | 26-02-19 | 20:10

Goh, en dit vlak voor verkiezingen. Valt ook helemaal niet op.

brutus68 | 26-02-19 | 20:09

Je salaris is nu definitief van de staat en u krijgt 10 procent hiervan uitbetaald om van te leven?

MoonBeebe | 26-02-19 | 20:08

En welke risico's neemt de staat als grootaandeelhouder?

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:08 | 2

Wij als brave belastingophoesters bedoel je

Europees_Aanbesteed | 26-02-19 | 20:08

Geen. Net zoals bij de banken mag de belastingbetaler gewoon weer de portemonnee trekken. We gaan er toch in koopkracht op vooruit?!

Dr_antonickx | 26-02-19 | 20:20

wat gaat dit kosten?
hier is dus wel geld voor?

Kamikazepiloot | 26-02-19 | 20:08 | 1

Veel geld. Ik dacht vanmiddag nog: wtf wie pompt dat aandeel zo absurd hoog. Vandaag nog 5,38% erbij.

Inferi0r | 26-02-19 | 20:09

Één ding is duidelijk. Hier mogen we weer voor gaan betalen. Hoera!

c.onjo | 26-02-19 | 20:07

De NAM en de Nederlandse staat gaan de door aardbevingen gedupeerde inwoners van oost Groningen compenseren?
Haha, grapje.
Nee, natuurlijk niet.

VanBukkem | 26-02-19 | 20:04 | 1

gelukkig niet, stelletje aanstellers. Straks willen alle mensen waarvan het huis verzakt is door de dalende grondwaterstand ook nog schadevergoeding en iedereen met een windturbine in de achtertuin etc. etc.

Dutch_Holland | 26-02-19 | 20:10

Voortaan gaat uw salaris 100% naar Brussel en krijgt u zakgeld.

priks | 26-02-19 | 20:04 | 1

Geen zakgeld maar voedselbonnen naar Noord Koreaans model. De dranktoelage gaat naar Brussel (ook afgekeken van N.K.) Een inspirerende llnkse natie. We gaan weer stemmen binnenkort.

meneer der meneren | 26-02-19 | 20:16

Als je het koersverloop van de afgelopen week hebt gezien, is dit voor insiders geen verrassing.

BrutusBosch | 26-02-19 | 20:04

Iedereen krijgt €1000 van Rutte?!

Dr_antonickx | 26-02-19 | 20:03 | 1

Rutte krijgt € 1000 van iedereen, die aandelen moeten per slot van rekening wel betaald worden...

paost712 | 26-02-19 | 20:27

We mogen nog meer gaan betalen voor ehhhh. Nou ja we mogen gewoon nog meer gaan betalen. Einde bericht. Hoera!

c.onjo | 26-02-19 | 20:01 | 1

Voor de Fransen!

Dr_antonickx | 26-02-19 | 20:15

Waarschijnlijk gaat hij gewoon tonpraten voor de Carnaval.

Rest In Privacy | 26-02-19 | 20:01

We gaan Djizja betalen!

oplichter | 26-02-19 | 20:01 | 1

Dat doen we al. We noemen het alleen kinderbijslag en ontwikkelingssamenwerking.

PresidenteDeConjovia | 26-02-19 | 20:10

We krijgen op 19 maart eindelijk de drie-eenheid op onze rekening:
* kwartje van Kok
* 1000 eypo van Rutte
* 334 eypo van Mona

PresidenteDeConjovia | 26-02-19 | 20:01 | 6

Ik geloof dat de drie-eenheid naar Air France gaat...!

Dr_antonickx | 26-02-19 | 20:16

@keestelpro | 26-02-19 | 20:07: zonder twijfel, dan alle iedereen. Om 17:30 uur de steker in het stopcontact, knalt direct alles uit, voorzover de warmte pompen dat nier veroorzaken

Idiot456 | 26-02-19 | 21:03

Idiot456 +1 U mag wat mij betreft meteen uw zwitsal bij het grorfvuil zetten.

keestelpro | 26-02-19 | 23:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze hadden nooit met die Fransen moeten samengaan. Ik als jonge jongen begreep er toen al niets van. Alleen maar ellende door die Franse taal, geld werd met bakken vol het vrachtluik uit gegooid. En nu is alles op en kunnen wij weer lappen. Merde.

Normpje | 26-02-19 | 19:59 | 1

Niet helemaal, KLM draaide destijds zelfs verliezen en is door de samenwerking weer gezond geworden. Zie hier waarom RTL Z het een slecht idee vindt om KLM terug te kopen: www.youtube.com/watch?v=F92x8-CuB6M

Sosti | 26-02-19 | 20:06

Zó benieuwd waar ik nu weer teleurgesteld/boos/verdrietig om ga worden.

Mr_Natural | 26-02-19 | 19:59 | 4

@keestelpro | 26-02-19 | 20:03:
Zoiets als: 'De KLM is weer van ons maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.'

Mr_Natural | 26-02-19 | 20:05

Kijk naar de laatste update. Alle bovengenoemde emoties dus. :-(

keestelpro | 26-02-19 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

We krijgen het kwartje van Kok eindelijk terug.... in 2119!

Kapitein Stijlvol | 26-02-19 | 19:58

Geld gewoon naar Frankrijk over maken dus. Anders zeggen de Fransen dat we Schiphol wel kunnen sluiten.

BP Richfield | 26-02-19 | 19:58

De WOP gaat een Nexit uitkondigen

hertogvanzottegem | 26-02-19 | 19:56

KLM in Nederlandse handen zou mooi zijn, ik heb een hekel een luie stakende Fransen die geen kaas hebben gegeten hoe men een luchtvaartmaatschappij runt.

Schepvogel | 26-02-19 | 19:56

Is het gek als ik denk dat dit ons geld gaat kosten?

laagvliegert | 26-02-19 | 19:55

KLM weer van ons?... joepie!!!
Nu de rest van ons land nog. Hup PVV!!

Welles! Nietes! | 26-02-19 | 19:54

Hij gaat uitleggen hoe het kon gebeuren dat een Russische stagiaire de euro aan het wankelen bracht?

MickeyGouda | 26-02-19 | 19:54

De Sea Watch 3 ligt bijna voor de rede van Marseille.

F. Jacobse | 26-02-19 | 19:54

Ik denk dat KLM weer van ons wordt.

keestelpro | 26-02-19 | 19:53 | 1

Zeker weten,de duizend euro komt alsnog.

miko | 26-02-19 | 19:53

Uiteraard dat alle buitenlandse financiering van moskee en organisaties verboden wordt in het belang van de Nederlandse veiligheid.

van stampij | 26-02-19 | 19:53

KLM?

Rest In Privacy | 26-02-19 | 19:53 | 1

Mooi, heb je als land een maatschappij die voor een paar kerosinedollars gokt met het leven van een paar honderd mensen.

miko | 26-02-19 | 22:03

Rutte gaat naar de EU en hoekstra wordt interimminpres

mark1487 | 26-02-19 | 19:52 | 1

yep

horsteknots | 26-02-19 | 19:53

Ik hoop dat ze aankondigen dat chocolade munten voortaan geldende valuta worden.

keestelpro | 26-02-19 | 19:51 | 1

Uit sosjale solidariteit met Venezuela word de euro gelijk gesteld met de Bolivar

miko | 26-02-19 | 19:55

Spannonddd, neem aan bijpassen aan de EU

merel veld | 26-02-19 | 19:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland