Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"80 procent geestelijken Vaticaan is homo"

Geen idee wat die andere 20 procent dan is.

wie zijn phone is dit, red.

Nieuws in de categorie paus blijkt katholiek maar dan paus blijkt homo: iemand die het kan weten omdat hij er een dik sensatiebelust boek over heeft geschreven beweert dat 80 procent van de geestelijken in het Vaticaan homo is. Nou ja, hij citeert mensen die dat beweren en wij citeren hem dan weer. Niet echt een ontdekking waar je broek van afzakt (behalve als je een kindermisbruikende priester bent). Dat ze de hele dag in een jurk lopen en vrouwen niet toelaten tot hun posities gaf het wel een beetje weg. Maar nu staat het in een boek dus is het waar. Zo werkt dat namelijk bij gelovigen. Kunnen we dan afspreken dat katholieken normaal gaan doen tegen homo's? Mooi. Is dat ook weer geregeld. 

Reaguursels

Inloggen

Dat geeft het Begrip "in den heere zijn" weer een nieuwe betekenis.

Disabeltje | 15-02-19 | 23:30

Dat de katholieke kerk in het verleden een vluchthaven was voor alles dat niet kon of wilde trouwen mag bekend zijn. De zus van mijn overgrootmoeder was en onooglijk kort en lelijk propje en belandde in een klooster in Geel te België.

Wekkertje | 15-02-19 | 12:57

Open deur... Het priesterschap was eeuwenlang een vluchtroute voor de homo in een gezin. Op deze manier hoefde hij geen verantwoordelijkheid aan de gemeenschap af te leggen waarom hij geen vriendin had en niet trouwde.
Overigens hebben katholieken niet zoveel tegen homo's. Na ongelovigen zijn de katholieken het meest tolerant tegenover homo's. Het is juist de katholieke kerkleiding die zich uitspreekt tegen homoseksualiteit.

Bytemaster | 15-02-19 | 12:46 | 3

verantwoordelijkheid aan de gemeenschap af te leggen
=
verantwoording aan de gemeenschap af te leggen

HogeNood | 15-02-19 | 13:50

Terwijl diezelfde kerkleiding....
Je verwacht het niet hè.

Disabeltje | 15-02-19 | 23:27

Na ongelovigen zijn katholieken het meest tolerant... Volgens mij vergeet je de liefdevolle islam

Jeva123 | 16-02-19 | 08:04

Uit de link in het artikel: "Een jaar geleden publiceerde de toen 37-jarige voormalige Vaticaanse escort Francesco Mangiacapra een boek waarin hij uitvoerig zijn zeven jaar als sekswerker in Rome beschreef". Stiekem een moslim? Mangiacapra = eet [een] geit.

Synecdoche | 15-02-19 | 10:37

P.s. komen er vanmiddag nog piemels in de vrijmibo?

Voor de vrouwen, ja! :)

Meer dan de helft van de vrouwen vind blote mannen leuk. Dus kom op GS. Make our day!
www.dailymail.co.uk/femail/article-25...

gaffelbaard | 15-02-19 | 09:38 | 1

Dream on

Nipplechip | 15-02-19 | 15:46

En 90% houd van kleine jochies. Alles in naam van God.

Jeva123 | 15-02-19 | 09:28 | 3

Zou God dan ook.... en Allah ook?.

Pelforth | 15-02-19 | 09:31

God houd van iedereen, en de islam is sowieso het geloof van liefde en tolerantie

Jeva123 | 15-02-19 | 12:49

'Laat de kinderen tot mijn komen' is door veel priesters een beetje egoïstisch in de praktijk gebracht.

Wekkertje | 15-02-19 | 12:58

Pfffff. Moest dat nou? Alweeeeer het zoveelste homo-bashen topic?

En dan word het artikel beëindigd met vragen af te kunnen spreken voortaan normaal tegen homo's te doen. Maar voor wie homo is EN rooms-katholiek geestelijke wacht een digitale shitload aan pek en veren en publieke vernedering. Get a life! Op die manier komt die homoacceptatie er nooit. Dat is pas echt hypocriet! Hypocriet? Ja.

Neem bijvoorbeeld porno. Meer dan de helft van alle vrouwen schijnt wekelijks porno te kijken, volgens onderzoek. Maar als je het ze vraagt, dan zeggen ze van niet, ontkennen en zeggen sommigen dat zelfs dat dat 'vies' is. Dus? Zie je wel! Vvrouwen zijn ook hypocriet. Meer dan de helft van de vrouwen zijn over porno hypocriet.

Anale seks. Nog zo'n onderwerp. Volgens weer een ander onderzoek schijnt 40% van de hetero's (44% van de heteromannen en 36% van de heterovrouwen - WUT??? JA, vrouwen ook!) het wel eens geprobeerd te hebben of doen het vaker.
En als we dat lijntje doortrekken dan betekent dat dus dat er 40% kans is dat de schrijver (of schrijfster) van dit GS topic artikel het ook een keer geprobeerd heeft, aangenomen dat hij/zij hetero is, that is.
m.huffpost.com/us/entry/1190440/amp

gaffelbaard | 15-02-19 | 09:27

Als homo’s oververtegenwoordigd zijn binnen de papen, de mode en in het panel van rtl-boulevard. Dan is het ook heel aannemelijk dat er in andere groepen minder dan gemiddeld zitten. Heeft Johan Derksen toch gelijk.

GOEM | 15-02-19 | 09:23

tis maar goed dat lupus niks met Rome heeft, anders komt ze nooit meer terug.

Langshetrandje | 15-02-19 | 09:19 | 1

Ik maak me ongerust, alle wegen lopen naar Rome.

Pelforth | 15-02-19 | 09:26

de pot verwijt de ketel.

Heisessie | 15-02-19 | 08:48 | 1

U bedoelde de "poot" verwijt de ketel?

boerk | 15-02-19 | 10:09

100 procent van de lui op de fotootjes is al minimaal 20 jaar impotent.

Langshetrandje | 15-02-19 | 08:14 | 2

De Heilige Viagra komt te hulp.

Pelforth | 15-02-19 | 09:27

Ja, maar de geest, die is nog heel vaardig. En als die over je komt ...

Synecdoche | 15-02-19 | 10:34

Geldt ook voor al die exclusieve mannenclubjes in moskeeën, synagogen, motorclubs en voetbalverenigingen, om er maar een paar te noemen. Alleen die weten het nog niet

batvoca2 | 15-02-19 | 07:45 | 1

Hand in hand kameraden.

Pelforth | 15-02-19 | 09:27

Moeten ze zelf weten wat ze zijn. Maar personen die in sprookjes geloven neem ik niet serieus.

Mo het varken | 15-02-19 | 07:31 | 2

Er was eens een Islamitisch varkentje...

Langshetrandje | 15-02-19 | 08:15

Ik begrijp dat jullie de triomftrompet willen blazen, GS. Maar dit is geschreven door een socioloog en PS-lid.

omanders | 15-02-19 | 07:10

Ooit een Feesboek pagina gemaakt met de titel: Antoine Bodar is HOMO. Het kruipt echt tegen de plinten op als die man praat. Hoe die man het kindermisbruik goedpraatte en het over de schade van de kerk had. WALGELIJK! Nu krijg ik met terugwerkende kracht voor 80% gelijk.

Bezorgde vader | 15-02-19 | 06:19 | 2

Ahum, dat is geen geheim. Het is wel zo grappig, mede gezien de domme dingen die Bodar er zelf over uitkraamt, dat je bijna gaat geloven dat het een mop is van een of andere doorluchtige poppenspeler ver verheven boven onze wereldse muppetshow.

Mazzelstof | 15-02-19 | 06:41

G*dT, ben geschokt nu blijkt Splinter C. van de JOVD ook van de Griekse beginselen te zijn;-)
Kan Antoine Bodar het Romeins Missaal niet op ASMR-wijze voorlezen in het Latijn met de juiste klemtonen!
*CcMed*

kapitein oosterlng | 15-02-19 | 08:15

Jezus zal ook wel homo zijn geweest .

Minus Richels | 15-02-19 | 04:10 | 4

Jezus was genderneutraal

peetjoh | 15-02-19 | 07:29

Jezus homo... veel mensen denken dit.
Het verhaal gaat dat Jezus--> toen hij 31 was een kind heeft verwekt bij Maria Magdalena.
Zijn vader God is toen erg boos geworden... dit is de reden waarom hij korte tijd later aan het kruis moest.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dit klopt, zo was het vroeger in Brabant en Limburg.
Ik weet nog--> in de biechtstoel was het binnen pikdonker met een geheim luikje rechts naast het raampje - als de priester het schuifje opendeed dan wist je wat je moest doen.
Het viel op... bij de kapelaan gingen meestal de jongens biechten en bij de pastoor zag je vaak meisjes naar binnen gaan.
Drie onze vaders en een weesgegroetje... en je zonden waren vergeven.

Dit is verleden tijd... zulke jongens zoeken nu een baantje bij de televisie.
Bijvoorbeeld--> Paul de Leeuw, Gerard Joling en Gordon.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 01:28 | 1

-->zijn die gay ja?

Langshetrandje | 15-02-19 | 08:16

Een oud omaatje uit een dorpje hier in de buurt zei me jaren geleden al dat het een publiek geheim was dat alle verwijfde jongens naar het klooster gingen.

Maar het moet toch lastig zijn, zonder onanie, al die natte dromen.
Al die vlekken.
Wel lekker, het lijkt net echt.

Ben-Bataaf | 15-02-19 | 00:56
-weggejorist-
Injegezicht | 15-02-19 | 00:39 | 1

Bloed geven, zo opgelost.

Watching the Wheels | 15-02-19 | 00:30 | 2

Er was toch een tekort in de kinderopvang? Ook weer opgelost.

Watching the Wheels | 15-02-19 | 00:32

Geef hem van Jetje.

Langshetrandje | 15-02-19 | 08:33

Net als Mark Rutte... Niet echt een verassing toch?

ZwarteRiek | 14-02-19 | 23:56 | 1

Is ie dood?

Langshetrandje | 15-02-19 | 08:16

Die andere 20% is moslim.

Ramses Sappie | 14-02-19 | 23:55 | 1

En die zijn pedo, net als hun profeet...

Air van Boven Dorens | 15-02-19 | 08:27

Hebben er daar zoveel heaumeau, nou zeg, wie had dat nou gedacht? Verklede nichten met hun sprookjesboek. Het is toch te sneu voor woorden. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat het geestelijk gezonde mensen zijn die volgeling zijn van deze parmantige sekte?

Superkwatta | 14-02-19 | 23:53

Op de lagere school zat ik in het Kerkkoor, vond ik best leuk hoor, maar toen de Kapelaan er achter kwam dat ik Hetero was kon ik onmiddellijk vertrekken!

thepinkpainter | 14-02-19 | 23:30 | 2

Hoe is jouw hetereosexualiteit bevindelijk vastgesteld?

Inferi0r | 15-02-19 | 07:50

Wat een slap verhaal, eigenlijk precies wat je van Ronaldo verwacht.

trekarm | 14-02-19 | 23:23 | 1

Hmm normaal plempt ie het plichtmatig vol met platen of tweets. Dit leest eigenlijk weg als extraatje. Zijn eindconclusie deugt : kerk moet normaal doen tegen homo's ( en anders opflikkeren ).

Shareholder II | 14-02-19 | 23:28

En Jezus dan, ongetrouwd maar wel de hele dag met zijn 12 vrienden op stap?

lulleficatie | 14-02-19 | 23:07 | 2

Hij hield vooral van Johannes. Het waren nog maar jonge jongens toen hij ze tot zich 'riep'. Jongens waren het, maar aardige jongens.

piloot47 | 14-02-19 | 23:15

En maar zogenaamd de hele dag klusjes doen. Betaald worden schoot er wel es bij in. Werd ter plekke in natura afgehandeld (wink wink). Enfin het was er de tijd niet naar om dingen al te felrealistisch op te schrijven. Daar zou men maar mee gaan lopen. Dus dat werd effe gepimpt waar hollywood dogwaggers vandaag de dag nog hun verhaallijnen van afleiden.

Shareholder II | 14-02-19 | 23:24

Het heet niet voor niets in den heren zijn.

Gulliver | 14-02-19 | 23:01

Als 80% homo is hoe groot is dan de kans dat Rob Jette paus wordt?

AntonJensen | 14-02-19 | 22:40 | 2

Dat wordt dan een robohomo paus.

tweetybird | 14-02-19 | 23:03

80% van de sociologen die boeken schrijven zijn zelf homo

dugo | 14-02-19 | 22:34 | 1

is projectie

dugo | 14-02-19 | 22:40

Christenen afzeiken! Leuk, ik doe mee, want dan krijg ik geen mes tussen de ribben, zoutzuur in het gezicht en blijft m'n hoofd op mijn romp zitten. Lekker veilig! :-)

Waarom geen topic over al die priesters die hatespeech verkondigen in de kerk, aanzetten tot aanslagen al dan niet met bommen, messen dan wel vrachtwagens?

Kom op GeenStijl, al het christelijke terrorisme wordt door die stoute media onder het tapijt geschoven en uit het nieuws gehouden, zeggen jullie er alsjeblieft iets over..!

Padjepejer | 14-02-19 | 22:30 | 9

Jammer dat christenen steeds hun eigen geschiedenis vergeten. Ja ze hebben nog steeds meer mensen vermoord dan de moslims

peetjoh | 15-02-19 | 07:20

@peetjoh | 15-02-19 | 07:20:
Hebben de moslims de achterstand nog niet ingelopen?.
In India haalden ze echt een monsterscore.

Pelforth | 15-02-19 | 09:48

en bovendien moeten ze nog dik 600 jaar inlopen.

Pelforth | 15-02-19 | 09:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Stelt voor dat Syb vanaf morgen nóg harder Goedemorgen gaat roepen en gaat over tot de orde van de ̶k̶e̶r̶k̶ dag.

Shareholder II | 14-02-19 | 22:28

Zo komt een zalig kertsfeest toch wel in een ander daglicht te staan. Maar eh... Hoe genees je daar dan weer van? Door uit de kerk te stappen? Dat staat weer haaks op de doelstelling van de kerk. Moeilijk

Mark van Leeuwen | 14-02-19 | 22:22

Het is he-le-maal niet erg dat de paus homo is. Daar gaan wij terecht niét moeilijk over doen. Die ouwe jurkdragert hoort er gewoon bij. Ik heb ze wel maffer rond zien lopen. Prima hoor.
Hmm, wel raar. Al die zaken die men anderen ontzegt maar waar men zelf blijkbaar de goddelijke gang gaat. Stelen, liegen, sodomie, verraad, kinderen, heulen. Als gelovige moet je het allemaal willen geloven, geloof ik. Ach ja. Eenvoud siert de mens.

Shareholder II | 14-02-19 | 22:19 | 1

"de goddelijke gang gaat" Hij is leuk

Mark van Leeuwen | 14-02-19 | 22:23

Ja, wat dacht je dan, als je het celibaat instelt als verplichting voor wie zich dan ook 'geroepen' zou voelen tot het 'ambt'?

Nogmaals: Religie is schadelijk voor uw mentale gezondheid.
Het zou op iedere geloofhut vermeld moeten staan. Helaas...

EefjeWentelteefje | 14-02-19 | 22:05

Kardinalen, pausen en sinterklaas, dragen die een onderbroek eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 14-02-19 | 21:58 | 1

Ne, net zo min als Schotten in een kilt.

Synecdoche | 15-02-19 | 10:29

Nou, alles uit de kast halen.
Is er ook geen chantage mogelijk.
Gewoon weer Reve gaan lezen ook.

kloopindeslootjijook | 14-02-19 | 21:56

Het is gewoon erg moeilijk. Daar in het Vaticaan. Verveling. Het is oersaai en het eten is slecht.Je loopt daar vaak naakt rond. Na de miljoenste blote pik tegen het lijf te hebben gelopen heb je zoiets van... joh pleur die lul maar in mijn bek. Blij dat ik daar weg ben.

RickTheDick | 14-02-19 | 21:48 | 1

Uw nickname komt zo(waar) in een narratiever daglicht te staan; dus vertel..

Shareholder II | 14-02-19 | 22:30

Ach, het geloof in god en goden waren antwoorden van onze verre voorouders op bepaalde existentiële problemen die samenhingen met de "cognitieve revolutie" (ca 70.000 jaar geleden), en de "agrarische revolutie" (ca 12.000 jaar geleden). Die antwoorden hebben duizenden jaren min of meer voldaan, maar vormen nog geen begin van een antwoord op de uitdagingen waar homo sapiens aan het begin van de 21e eeuw voor staat.

Heb ik niet zelf verzonnen, maar kun je lezen in de fascinerende boeken van Yuval Noah Harari.

De paus en zijn hele organisatie zijn allang een anachronisme geworden, alleen snappen zijzelf en hun volgelingen eea nog totaal niet.

Dr_Johnson | 14-02-19 | 21:47 | 3

Lol... ik zie dat u een ander sprookjesboek gevonden heeft.

Teeweetwee | 14-02-19 | 23:23

met je eens, topboek

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:32

Harari, best aardig ja.

Pelforth | 15-02-19 | 09:50

Ze aanbidden dus niet voor niks het kruis.

tweetybird | 14-02-19 | 21:45

daar komen jullie nu mee aan... volgens mij is hij pas geleden daar op bezoek geweest,

Rene046 | 14-02-19 | 21:44 | 1

waar...... bij de Verenigde Arabische Emiraten als die dit lezen smelten alle beloften als sneeuw in de zon.. lol

Rene046 | 14-02-19 | 21:46

Ik denk dat we het wat zorgvuldiger moeten lezen/interpreteren. Hij stelt dat 80% van de geestelijken in het Vaticaan homo zijn. Ik ga er maar van uit dat dit juist is. Verder denk ik persoonlijk dat niet 80% van alle katholieke geestelijken homo is. Ik vermoed dat die hoge concentratie echt aan het Vaticaan toe te wijzen is. Ik heb een katholieke jeugd gehad/genoten en kende destijds genoeg pastoors e.d. die een “permanente huishoudster” hadden. Ik heb zelf vanwege mijn katholieke opvoeding zeker een 40/50 priesters / pastoors gekend, waarvan er minstens 7 later getrouwd zijn (met een vrouw) nadat ze uitgetreden waren. Overigens voor de geruststelling van een ieder; ik ben nooit lastig gevallen door een katholieke geestelijke. Toen ik een eigen wil kreeg, zo vanaf 16/17 jaar heb ik nooit meer iets te maken willen hebben met de kerk, maar toch heb ik er verder geen slechte/vervelende herinneringen aan.

JayJay | 14-02-19 | 21:43 | 4

je was niet knap genoeg?

TilburgDeGekste | 14-02-19 | 22:02

In een tijd dat homo nog een ziekte was en je dus gewoon niet uit de kast kwam, neem ik aan?

marrretje | 14-02-19 | 23:24

Ik denk dat uittreden en trouwen minstens even schokkend was in die tijd. En ja, gelukkig was ik waarschijnlijk niet knap genoeg om aan te zitten, was mooi meegenomen achteraf. :-))

JayJay | 15-02-19 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

In een Amerikaanse gevangenis voor langgestraften zou ook 80 % homo kunnen zijn. Ik denk dat het bij priesters op een seminarie begint. Daar mag je niets, alleen mannen om je heen, je kunt nergens naar toe.

BrabantsVerzet | 14-02-19 | 21:41 | 4

In Nederland was dat niet zo. Mijn zwager heeft op het seminarie gezeten en heeft op een “test dansavond met de meisjes van de mms” zijn vrouw ontmoet. Hij is inmiddels zo’n 45 jaar getrouwd met haar.

JayJay | 14-02-19 | 21:45

Jaja, en homoseksualiteit is zeker ook besmettelijk en te genezen.

John McClane | 14-02-19 | 21:50

Laten we niet alles met elkaar verwarren. Je hebt (in mijn ogen) een biologisch geaarde homoseksualiteit en je hebt dat seksualiteit zich kan richten op mensen van je eigen geslacht door omstandigheden zoals misbruik, of juist mooie ervaringen (door blootsteliing hieraan).
In een gesloten gemeenschap zitten met allemaal koorknapen en zelf geen sexueel leven mogen hebben, zal die gevoelens wel kunnen uitlokken, waar ik betwijfel of die priesters bij 'een normaal leven' er in beginsel ooit overna zouden denken.

letopuwzaak | 14-02-19 | 22:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het bijbelboek Leviticus heeft het over gemeenschap hebben. niet over homo-identiteit of homoliefde. Zo gezien mag homo-seks wel, zolang het geen gemeenschap betreft.
Gay zijn is dan derhalve ok, liefde tonen, geven en ervaren en liefde bedrijven blijkbaar ook zolang het niet de gemeenschap betreft.
Dus er tegenaandrukken mag wel maar niet naar binnen? Moeten ze misschien iets specifieker zijn.
Gemeenschap is blijkbaar zondig. Waarom dat dan wel zondig is, wat het idee erachter is, dat staat er dan weer niet bij, maar dat is wel vaker met dat soort teksten.
Lastig.

kloopindeslootjijook | 14-02-19 | 21:40 | 2

De Bijbel keurt het niet goed, maar er staan slechts enkele passages in waar de bijbel het expliciet afkeurt. (In Korinthe en bijvoorbeeld ook het verhaal over Sodom en Gomorra).
Dat is uiteraard wel voldoende geweest om homo's lang als zondaars te zien.
Ik heb het idee dat hedendaagse Christenen het meer willen uitleggen als dat promiscue gedrag afgekeurd wordt en niet zozeer een trouwe liefdesrelatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht.
Het blijft schipperen inderdaad met die oude teksten.

letopuwzaak | 14-02-19 | 22:25

Ja maar ^K dat moet zo'n boek zelf weten he? Altijd maar dat leunen op ouwe tekst waarvan er oneindig veel "vertalingen" zijn, die allemaal nog steeds gewoon een tekst blijven. Los daarvan doen de kerk én gelovigen meer dan vervelend tegen homo's. Neem de lange strijd om homohuwelijk. Dat komt o.a. door geloofsboekjes. En kan deze homo paus lullen wat ie wil, maar ik herinner me die seminazi nog die er vóór hem zat. Wat denkt die kerk nou eigenlijk echt? Het antwoord kon demense wel es demotiveren. En ik zit ineens te denken dat Antoin Bodar mogelijk Nekschot is? Jeetje. Het is maar wat je gelooft zeker?

En als je dan toch oppermachtig bent en zo. Waarom ga je dan vanalles mogelijk laten zijn, maar dat dan toch weer via secundanten afkeuren? Dat is niet god. Dat is ook niet zijn zoon. Dat zijn mensen. En zoals ik het neem in beginsel niet eens uit verkeerde motieven. Maar het is gedoe nu. Cult. Een hobby voor wie wil. Maar daar gaan wij dus geen mensen (meer) om apart zetten. En dat is wat ze (lees: wel meer geloven) altijd deden en m.i. nog altijd zoveel mogelijk proberen te doen. Vaak met smoesjes. Om de organisatie/macht in stand te houden? Alsof dat nodig zou zijn? Zijn woord? Moge de (mensen)wet 't stoppen waar nodig.

Shareholder II | 14-02-19 | 23:54

Elke vent in een jurk spoort niet.
Volgende vraag?

Notenkraker | 14-02-19 | 21:38 | 2

Of u dat een rechter ook zou zeggen?

Shareholder II | 14-02-19 | 22:31

@Shareholder II | 14-02-19 | 22:31: Die sporen ook niet hier in nederland dus het klopt wel

hatschjoe | 15-02-19 | 14:28

Effe niet opgelet bij de npo. Beetje in slaap gesukkeld. Mogen ze nu bloed- of spermadonor worden?

Pleegzuster B | 14-02-19 | 21:37

Een van de weinige positieve bij-effecten van de kerk is het Trappistenbier.
Er is nu zelfs een officiele Trappist gebrouwen in Rome, de Tre Fontana:
www.standaard.be/cnt/dmf20150511_01674...

Mammeloe | 14-02-19 | 21:36 | 2

Homo's zijn dus ook nog eens goede bierbrouwers.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 21:39

Pintje pakken.. pinkje pakken.. pikje pakken. Het verbastert..

Shareholder II | 14-02-19 | 22:35

Dan moet die andere 20% wel pedofiel zijn, want als je steeds hoort hoeveel kinderen de kerk heeft misbruik, dat kan nooit het werk zijn geweest van één iemand.

Niet links | 14-02-19 | 21:18 | 2

Ja de kerktorens stonden ooit recht overeind. Maar geen paniek! Straks zijn het slechts minaretten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 14-02-19 | 21:23

ja maar die zijn echt pedofiel.

newray | 14-02-19 | 21:40

Francisco van Jole zou een mieterse tijd hebben in het Vaticaan.

eerstneukendanpraten | 14-02-19 | 21:17 | 1

Van extreem linkse kerk naar heilige kerk is vast een kleine stap.

tweetybird | 14-02-19 | 22:58

God was mannelijk, priester is mannelijk. Priester is getrouwd met god. Staat dit niet in de Bijbel?

Feynman | 14-02-19 | 21:16 | 1

Blijkbaar..

Shareholder II | 14-02-19 | 22:22

Nou, ze maken er dus zelf geen geheim van.

HoerieHarry | 14-02-19 | 21:16

Sharp.

Mammeloe | 14-02-19 | 21:26

die touwen om hun buik, met die knopen erin en die parel kettingen... die waren toch niet voor..... nuh laat maar zitten

Rene046 | 14-02-19 | 21:56

Weet je? Toen was ooit en misschien nu nog. Als je echt niet wilde trouwen dan kon je er voor kiezen om dat niet te doen en toch status te behouden. Want wat moeten bijvoorbeeld heaumeaux anders dan? En kloosters zijn niks beter dan madrassas of tempels en dergelijke. Religie biedt immers schuilplaats aan voor een ieder die dat nodig heeft?!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 14-02-19 | 21:14 | 1

Als ik gelovig was geweest, dan was ik het klooster ingegaan denk ik. Beetje dweilen, beetje bidden, beetje tuinieren, veel boeken lezen en bier brouwen. Maar ja, dat geloven is wel een harde voorwaarde. Homo hebben ook lees ik net.

Hollende_Kleurling | 14-02-19 | 21:20

Kleine nuance; binnen de RK kerk wordt er nog wel eens onderzoek gedaan, (heimelijk) schadevergoedingen betaald en openlijk excuus aangeboden.
Binnen de islam komt de reactie vaak niet verder dan: Geloel, iess Mossad!
Van de Refo's, Boeddhi's en Satanisten weet ik het niet.

Mammeloe | 14-02-19 | 21:14 | 3

Eensch..

Maar puur om hun vage reet te redden..

Leugentje om eigen bestwil..

neonreclame | 14-02-19 | 21:19

In de Southern Baptist Convention zijn inmiddels 220 daders vervolgd, zij hebben ca 700 slachtoffers gemaakt sinds 1988. Het is de grootste protestante kerk in de VS.

eastender | 15-02-19 | 02:09

Dat ze graag in een jurk rondlopen, dat geeft al te denken natuurlijk.

VanBukkem | 14-02-19 | 21:13

NRC artikel gelezen. Wat een ontzettend triest verhaal.

Hollende_Kleurling | 14-02-19 | 21:11 | 3

Niet eens alles gelezen maar volgens mij het "water is nat" principe..

neonreclame | 14-02-19 | 21:17

@neonreclame | 14-02-19 | 21:17: Het is een beweging die een miljard aanhangers heeft. Biedt dus velen troost, hoop en inspiratie. En dan het Vaticaan met zijn imposante gebouwen, al die mooie kunstwerken. Kijk je wat dieper dan wordt het bestierd door mannen die worstelen met hun seksualiteit en/of geaardheid, stevig in de zelfgebouwde kast. Wat een treurigheid. En dan nog die talloze slachtoffers van misbruik. Treurig.

Hollende_Kleurling | 14-02-19 | 21:24

Heel triest.

letopuwzaak | 14-02-19 | 22:35

Vaticaanstad heeft 1000 inwoners, waarvan 800 blijkbaar homofiel. Jezus Christus de Verlosser, wat veel! Dat wordt schrikken als ze allemaal tegelijk, na een daartoe strekkend pauselijk decreet, uit de kast komen. Het jaarlijks uitgesproken 'urbi et orbi' lijkt me daarvoor een passend spiritueel moment.

isitsoornot | 14-02-19 | 21:09 | 1

Kunnen er straks een hoop van de flat geflikkerd worden, bij de nieuwe overname van die andere religie. Dan niet gaan zeuren, dat de vorige zo slecht nog niet was he ;)

lovekila | 15-02-19 | 08:23

Vandaar de Hole City.

zimmerschwanz | 14-02-19 | 21:05

De paus hè, zou die ooit wat met jongeren...? Of doen alleen de lagere RKrangen deze zonden?

Musset | 14-02-19 | 21:03 | 1

Google eens op de Zwarte Paus.

Mammeloe | 14-02-19 | 21:25

Toch en toch. Alle monotheïstische religies hebben een obsessie met de genitaliën van kinderen, sexualiteit en de (bij)rol vrouwen. Ze verzinnen een god en de mannen schrijven boeken vol met regels, engels en geile fantasiën. Daar komt soms wel wat moois uit qua schilderij of boek maar in de basis blijft het pervers.

Mammeloe | 14-02-19 | 21:01

De komkommer- en bananenleverancier van het Vaticaan is ondertussen miljonair.

HoerieHarry | 14-02-19 | 21:00 | 1

U bedoelt: net zoals de drankleverancier van Drunckers?

Nivelleermarionet | 14-02-19 | 21:07

EX homo's zijn de ergste, net zoals EX rokers. Toch?

Mr_Pikibelly | 14-02-19 | 20:59 | 1

Ik ben ook weer begonnen met homo zijn..
Was zooo niet te genieten..

neonreclame | 14-02-19 | 21:02

Dat de paus katholiek is vind ik wel schokkend.

Jezus_Boeddha | 14-02-19 | 20:58

Dus klopte de krantenkop "paus op non actief" niet?

Earl_of_Doncaster | 14-02-19 | 20:58 | 3

'Paus komt achterom' kan wel kloppen.

Breinbrouwsels | 14-02-19 | 21:11

ja fraaie typo

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 21:13

Beste_(L)Zandgenoten | 14-02-19 | 21:13
Haha, nu ook de taalnazi uithangen. Een zin begint met een HOOFDLETTER, luhl.

the namster | 14-02-19 | 21:23

1% celibatair en 19% pedo denk ik.

marrretje | 14-02-19 | 20:57

nou ja, beter dan 80% homo's is geestelijke in het Vaticaan

welkom01 | 14-02-19 | 20:57

Laats toevallig op Netflix een docu gezien over misstanden op een Katholieke school in de VS..

Even herinneren hoe dat ook maar weer heet..

neonreclame | 14-02-19 | 20:54 | 4

Haha..!!

Lijkt er wel op..

Father Josepfh Maskell is igg de hoofddader..

neonreclame | 14-02-19 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het is zo simpel, die gristen-bash humor.

Braco.me | 14-02-19 | 20:53 | 2

Het voelt toch dichterbij dan zo'n moskee omschuppen.

Shareholder II | 15-02-19 | 00:05

@Shareholder II | 15-02-19 | 00:05: En minder gevaarlijk, scheelt ook. Lang leve de verlichting.

lovekila | 15-02-19 | 08:20

Nou niet gaan generaliseren heh? Er het is maar een kleine groep homo's die het voor de rest verpest door priester te worden.

ZonderNaam | 14-02-19 | 20:52

maar nu snap ik ook waarom ze oneinigheid hadden met de moslims.
De katholieken zijn homo-pedo's en de moslims hetero-pedo's.
Maar je zou zeggen dat kan toch mooi naast elkaar bestaan?
Het bijt elkaar niet.

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 20:51

verschil tussen
paus op non-actief en
paus op non actief
zoiets, maar dan anders

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 20:49 | 1

oh krijgen we nu ook al streepjes katholieken?

lovekila | 15-02-19 | 08:19

Als dit waar is dan hebben ze allemaal hiv of aids.
Condooms mogen namelijk niet.

HoerieHarry | 14-02-19 | 20:48 | 1

De paus had demense wijsgemaakt dat het aidsvirus door een condoom kan.
Zoals Lebbis zei: het aids virus is veel groter dan een zuurstofmolecuul, dus als het aidsvirus door een condoom kan, kan zuurstof dat ook. Zullen we dat condoom over zijn hoofd trekken en dat even testen..

letopuwzaak | 14-02-19 | 21:16

ja djiezus zeg, als hun frontman alleen al 12 apostelen had, wat verwacht je dan?

welkom01 | 14-02-19 | 20:47 | 1

Profeetje met zijn strakke reetje...

SterF... | 14-02-19 | 20:50
-weggejorist-
Mammeloe | 14-02-19 | 20:47 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Zolang een homo niet mijn autoradio jat vind ik het allemaal prima.

Krokant_buikspek | 14-02-19 | 20:43 | 2

De gemiddelde autoradiodief is toch echt wel homo. Hij jat echter niet omdat hij homo is, maar omdat hij signalementiër op Opsporing Verzocht is.

Nivelleermarionet | 14-02-19 | 20:50

Die andere 20 % is pedofiel.

alufoliegroothandel | 14-02-19 | 20:42 | 2

Dacht precies hetzelfde.

El Rico Grande | 14-02-19 | 20:52

oops was me ver voor

marrretje | 14-02-19 | 21:01

Die resterende 20% zijn kinderpostzegelverzamelaars!

Stijlloze bezoeker | 14-02-19 | 20:42 | 4

En een pedopyrokleptomaantje is............
Iemand die graag kleine kinderen in de fik zet met gejatte lucifers?
Kan die joris?

Rest In Privacy | 14-02-19 | 20:54

@Ce ca! | 14-02-19 | 20:54: Gneh.

Mammeloe | 14-02-19 | 21:24

@ Mammeloe | 14-02-19 | 21:24 |
Solly. Het was meer een langshetrandje tegel.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Komt iedereen aan zijn trekken

Het leven is zwaar | 14-02-19 | 20:42

"Maar nu staat het in een boek dus is het waar. Zo werkt dat namelijk bij gelovigen."

.... geef die man een medaille :D

PresidenteDeConjovia | 14-02-19 | 20:41

99.9% van de schapen wordt liever haram en maagdelijk shoarma.

ScumbaggusMaximus | 14-02-19 | 20:40

En dank je wel Ronaldo voor deze analyse. aangzien merendeel moslims ook in jurk loopt en geen vrouwen op hoge posities toelaat mogen we dus aannemen dat behalve vaticaan ook 90% vd moslims aan heaumeau lijdt ??

WeirJack | 14-02-19 | 20:40 | 1

Yup alleen ipv zelfkastijding gooien ze homo van 3 hoog om in het reine te komen.

marrretje | 14-02-19 | 21:05

100% knetterleip.... lees de bijbel er maar op na...

SterF... | 14-02-19 | 20:39

Een aantal fractie- of partijleiders in de politiek is ook homo. Zag het zelf op de NPO, dus dan is het waar. Overigens kan het me geen ene reet, geen ene flikker schelen of iemand homo is. Zelfs katholieke geestelijken mogen gerust homo zijn. De paus homo, of de minister-president homo, prima. Zelfs robots zijn homo tegenwoordig. Zag het zelf op de NPO dus.....

Nivelleermarionet | 14-02-19 | 20:38 | 1

Hmmm ik dacht dan weer wel dat dat geloof niet zo gek op homo was. Vind het wel apart dat de meeste homo blijken.Mischien dat die kerk dus eens ophoud met homos uit te sluiten. Mooi man geloof. Zolang ze mij maar met rust laten die gelovigen doen ze maar.Verder blijf ik erbij geloven,het is een pest. Alle geloven.

tweetybird | 14-02-19 | 21:27

80% van de nichten is poot. Oftewel 20% van de poten is geen nicht. Alle flikkers zijn homo maar niet alle flikkers zijn nicht.

Krokant_buikspek | 14-02-19 | 20:36 | 1

Sla jij je boekje maar dicht, je hebt erg kort zicht.

lovekila | 15-02-19 | 08:18

Van een ster een rondje maken... heel spiritueel!

lammehond | 14-02-19 | 20:36 | 1

Yep kruizen ruikers.

tweetybird | 14-02-19 | 23:01

Veel homo’s zijn dan ook Katholiek.

Ruimedenker | 14-02-19 | 20:35

99.99 % van de nonnen zijn geen maagd.

newray | 14-02-19 | 20:33 | 2

De kelders van alle klooster zijn bezaaid met baby skeletten.

Halul gebakken | 14-02-19 | 20:38

@Halul gebakken | 14-02-19 | 20:38:
lol en de wanden zijn gestuukt met gemalen kalk van hun botjes en leem, en gebruikt men wierook om de geur van de lijkjes te verbergen. ....

Rene046 | 14-02-19 | 22:09

80% van de homo's is homo.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 20:32 | 2

Ik vernam zelfs dat 110% van mannen houd.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 20:34

Zijn dat cishomo’s?

Canis.bonus.es | 14-02-19 | 20:35

En wat zegt het grote sprookjesboek over onze homofiele medemens?
Juist,.. dat.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 20:31

Was Pim er nog maar.

oorwormpie | 14-02-19 | 20:31 | 9

@Mark_D_NL | 14-02-19 | 20:39: Pim Jacobs en Rita Reys dat waren nog eens gouden tijden gevleugelde vrienden, skymasters

lingo star | 14-02-19 | 21:26

Ik een andere Rita op web, ze kon niet zingen, maar was een groot succes.

the namster | 14-02-19 | 21:31

@the namster | 14-02-19 | 21:31:
zag omhoog gooit.

the namster | 14-02-19 | 21:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat heeft misbruik met je voorkeur van doen?

azijnseikerT | 14-02-19 | 20:30

20 % is transgender en ook homo.

newray | 14-02-19 | 20:30

Wat zullen die marmeren vloeren daar 's avonds glibberig zijn.

HoerieHarry | 14-02-19 | 20:30 | 2

maar het leer voor de knieën blijft soepel en het hout van de bankjes piept amper.

Rene046 | 14-02-19 | 22:11

En maar Oh Míjn God kermen. Terwijl men daar juist is, om het allemaal totaal anderszins op te rekken en uit te spreiden. Ouwe zemelaars. Dit gaat toch sowieso over kennis die wij tegenwoordig anders archiveren en analyseren en redigeren etc. Die woestijnknapen hebben daar ook al zo'n moeite mee. Het is een tekst uit velen jah? Eén stijl uit velen. Eén verhaal uit velen. Eén poging uit velen. En één mislukking uit velen. Malle mensen. Dus doe niet zo moeilijk trappist en ga es bier halen kut.

Shareholder II | 14-02-19 | 22:51

Volgens het aantal kindverkrachtingen blijkt dat de meeste homo's toch niet katholiek zijn. Maar i.i.g. aanwijsbaar dat daar misstanden zijn. Misschien ook wel een trekpleister voor homo's de katholieke kerk.

klowiepowie | 14-02-19 | 20:29 | 1

Ze zijn er iig welkom om te boetedoen he.

lovekila | 15-02-19 | 08:16

80 % van de Mohamedanen is ook gay denk ik. Direct de reden voor hun afkeer.

Krokant_buikspek | 14-02-19 | 20:28 | 2

Die proberen hetero's over te halen peuters te neuken. Die kunnen we ook missen.

klowiepowie | 14-02-19 | 20:42

Afkeer ? Ik zie het meer als een fascinatie voor homo's dat hen verraad.
Daarnaast lopen ze ook graag in witte jurken.

Wekkertje | 15-02-19 | 13:01

Het Vaticaan: 80% homo, 20% pedofiel.

keestelpro | 14-02-19 | 20:26 | 3

En nog steeds weigert de kerk aangifte van misbruik te verplichten.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 20:35

Andersom

mrmartin666 | 14-02-19 | 20:37

Dacht ik ook....

SterF... | 14-02-19 | 20:38

Je verwacht het niet

trottle | 14-02-19 | 20:25 | 2

Mijn eerste reactie was ook: 'Goh!?!'

McSplutter | 14-02-19 | 20:35

Is de paus katholiek, eh, homo

Tobi | 14-02-19 | 21:34

En de homo staat weer ter discussie... (jammer)

Crematorium-de-Asbak | 14-02-19 | 20:25 | 3

Inderdaad.

A.Men | 14-02-19 | 20:28

De kerk staat ter discussie, niet de homo

Restant Chips | 14-02-19 | 20:42

Nee, de cisheteromens (m/v) heeft het rustig vandaag de dag.

Mammeloe | 14-02-19 | 20:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken