Politie schiet man dood bij Nederlandsche Bank
Man liep met vuurwapen. "Minstens 20 schoten gehoord"
Social
SHOTS FIRED VIDEO - We tellen 14 schoten
Krakrakra
LIVE nu naar Lieve Stad Amsterdam, waar zojuist een shoot-out bij de Nederlandsche Bank aan het Westeinde heeft plaatsgevonden. Politie is massaal ter plekke. 1 iemand door de politie neergeschoten. Auto aangehouden bij Gooiseweg. Trams worden staande gehouden, en niemand mag uitstappen. Politieheli en alles. Later meer.
Update: "Volgens getuigen die hem zagen liggen, leeft hij niet meer." (AT5)
Allemaal zwaailichten jonguh!
Social
Reaguursels
InloggenIAmsterpang
Zonder enige kennis van de feiten te hebben lijkt mij dit een zeer adequaat optreden van de politie.
Graag dit voorval als voorbeeld nemen tijdens de opleiding van toekomstige politie agenten.
De betrokken agenten een ridderorde geven en meteen promoveren. Chappeau!
Ik snap dat nooit. Eerst iemand neerschieten en daarna weer proberen te reanimeren...
Ik zou in plaats van reanimatie gewoon nog even een genadeschot tussen de ogen geven. Scheelt werk, kosten en een dure plek in de gevangenis.
Maar goed. Hij is dood, dus probleem opgelost.
Als het een blanke is zou dat inderdaad kunnen. Je hebt natuurlijk wel een probleem als later blijkt dat het de verkeerde man is. Maar ja, dat lossen ze bij de politie intern dan wel op.
Ik lees net dat het "slachtoffer" een blanke man is? O, gelukkig, dan hoeven die agenten niets te vrezen. Als het een slachtoffer van Islamitische komaf geweest zou zijn, hadden ze waarschijnlijk tegen oneervol ontslag en zes jaar detentie aangekeken...
Was ie niet gewoon heel erg lichtgetint...?!
Zo,weer een wapen minder op straat.
Kijk, zoiets gebeurt in Marrakesh niet.....
En volgende week een 'stille mars' voor hem, want politiegeweld. En... Het was zo'n goeie jongen...
Mark my words!
Zouden hier ook alle camera's toevallig uit hebben gestaan? Laten we eens afwachten wat deze waarschijnlijk "verwarde man" voor suikerspiegel heeft.
Lol, je was me voor :D
Ja en laten we meteen even evalueren waarom de professionele politieagenten het niet met een of twee schoten af konden? En wellicht zelfs moederneukende omstander hebben geraakt?!
@Bastiat | 07-02-19 | 10:00: De eerste kogel was raak, de andere 19 daarna waren waarschuwingsschoten.
Dader bedreigde omstanders met zijn/haar/x wapen en liep met getrokken vuurwapen op de agenten af. De Politie schiet niet zomaar, dat weten we onderhand wel in Nederland.
Nee, als een agent alleen al zijn wapen uit het holster haalt, zit hij de voldende drie werkdagen op het bureau formulieren in te vullen en kruisverhoren te ondergaan.
.
Voordat een Nederlandse agent ook maar aan zijn wapen mag denken, moeten hem/haar de kogels om de oren vliegen.
.
Hoe anders is dat in de good old USA... Als je daar aan een officer de weg vraagt, loop je al grote kans in de loop van een pistool te kijken. Eén verkeerd woord en je ligt ge-tie-wrapped als een worstje op straat, klaar om afgevoerd te worden naar een nor.
.
Hadden wij maar zulke politie... Maar goed, het begin is er met dit bericht.
In het filmpje van Dumpert zijn zeker 25 schoten te horen
www.dumpert.nl/mediabase/7622527/a4b5...
We zijn een eng landje aan het worden, een heel magazijn leeg schieten op 1 verdachte..... alsof je naar Lethal Weapon zit te kijken.
Misschien heeft de verdachte wel een heel magazijn leeggeschoten op de agenten. Daarbij komt, personen die met een wapen rondlopen, kun je maar beter meteen naar de andere wereld helpen.
@RallyWally: ben je wel helemaal lekker? : "De agenten waren afgekomen op een melding van een man die op het Oosteinde met een vuurwapen mensen bedreigde"
"De politie meldde eerder dat de man met getrokken vuurwapen op de agenten afliep, die lezing wordt met de nieuwe beelden bevestigd."
Wees blij dat deze gek uitgeschakeld is!!!!!
Want als er iemand met een vuurwapen op je gericht direct op je af komt dan denk je als agent echt: "laat ik eens een keertje in zn been schieten en rustig afwachten of hij dan wat kalmeert".
Natuurlijk niet, dan doe je maar één ding, zorgen dat hij niet meer opstaat. Ik vrees voor de agenten dat iemand binnen de politie wel eens dezelfde stomme gedachte gaat hebben bij het onderzoek wat er (standaard, volgens procedure) gaat volgen. Noodweer was in dit geval echt meer dan terecht.
@Gregovic | 07-02-19 | 09:55: Precies: het richten van een wapen op politie (of een onschuldige burger) moet automatisch een "license to kill" zijn voor de popo's.
Better safe than sorry, dus wat mij betreft 100 kogels erin jassen.
Dit incident is mogelijk een "suicide by cop". Een tijd geleden (2004), daar vlakbij, op het Frederiksplein, is dat eerder gebeurt. Een Duitse jongeman: Een Duitse jongen bedreigde in 2004 op een politiebureau in Amsterdam een politieagente met een pistool. Hij wist hierna te ontkomen en werd niet meer door de agenten teruggevonden. Later die dag werd hij zittend op een bankje gezien op het Amsterdamse Frederiksplein, een vuurwapen in zijn hand. De agenten spraken hem meerdere malen op afstand aan, maar de situatie bleef bedreigend. Uiteindelijk kozen de agenten ervoor de jongen neer te schieten.
Hier de heftige beelden van wijlen Frank Buis: www.youtube.com/watch?v=dj_VgAxj2es
Ze hebben sowieso de verkeerde. De echte boeven zitten ín de DNB.
Scherp
In Amsterdam heb je 5000 agenten die allemaal met een pistool rondlopen....
kun je nagaan hoe onveilig het daar is.
Hier hebben we alleen GOAs lijkt het. Ook heftig hoor.
Blijkbaar nodig voor al die verwarde mensen in Amsterdam
Hoor net dat het niet duidelijk is of de overleden Amsterdammer (geen duiding dus licht getint) zelf ook heeft gevuurd, en dat er een fietser gewond is geraakt. Zouden die agenten per abuis een fietser geraakt hebben? 't zou me niet verbazen.
Dan reed die fietser vast te hard.
Niet zo voorbarig,
De fietsert reed zonder licht.
De fietser was waarschijnlijk aan het appen. Ik dacht de boete die daar op stond een paar tientjes was maar klaarblijkelijk mag er dan gebruik gemaakt worden van het dienstpistool?
Je ziet in Amsterdam steeds meer mensen die een wapen bij zich hebben... dit geeft de politie niet het recht om iemand dood te schieten.
In Rotterdam zijn ze slimmer, daar houdt de politie een inzamelingsactie van vuurwapens - sindsdien is het in Rotterdam een stuk veiliger geworden.
Dit is de reden dat ik Feyenoord supporter ga worden, zodra ik ben overleden.
Uhmmm, als iemand met een wapen omstanders bedreigd en ook dreigt op de politie te schieten dan heeft de Politie van mij het voordeel van de twijfel!!
Oei. Het staande beleid is de gelegenheid dan te sluiten, toch?
DNB is natuurlijk gewoon georganiseerde misdaad, maar dan gelegaliseerd.
Ik ben benieuwd wat je argumenten zijn.
@volksvaderland | 07-02-19 | 07:35:
Argumenten voor wat?
En nog een dikke schietpartij op Ijburg. Femke hoopt dat de plata o plomo mentaliteit zal wegwaaien met de tijd.... Hoop
Zo'n bivakmuts past natuurlijk wel ontzettend lekker bij Amsterdam, vind je niet?
2 soorten knallen.... dat boem,boem,boem zeer ritmisch herhaald.? Lijkt me geen Politie wapentje....
Klinkt ook niet als een volautomaat. Kan wel maar dan ‘schiet’ dat ding zijn doel als automatisch geweer aardig voorbij.
Met 20 schoten is het een wonder dat er geen omstanders zijn geraakt door ricochet.
Volgens mij is er een fietser geraakt !
Wat zou het aantal schoten daaraan toe of af moeten doen? En dacht u soms dat door niet- afketsende schoten géén omstanders kunnen worden geraakt?
@bisbisbis | 07-02-19 | 02:15:
Iets.met statistiek.
Was het Jan, Klaas, Henk?
Vragen,vragen.......
Lijkt me niet aannemelijk dat Marijnissen, Dijkhoff of Krol hiermee te maken hebben. Ik vermoed dat het gewoon Tunahan, Selçuk of Farid was.
Misschien, maar op zeker niet , Said, Mo, en Anouar... Dat moge duidelijk zijn...
Gôh, gaan die labbekakken bij de politie eindelijk eens doen waar ze voor zijn aangenomen, d.w.z. het neerknallen van uitschot i.p.v. het lastigvallen van hardwerkende burgers?
.
Net bij Jinek was het geval aan de orde van de hardwerkende Hilversumse ijssalonhoudster die zich, na maanden te zijn gemaltraiteerd door een drietal bij de popo's bekende kansenparels, zich met een dekzwabber te weer stelt tegen haram-uitschot dat haar dingen naar haar duidelijk Afrikaans-ogende hoofd slingerde waar je als blanke man zes jaar de bak voor ingaat, maar waar de aanhangers van de Religie van de Vrede gewoon mee wegkomen!
.
Sterker nog: zíj krijgt een taakstraf vanwege een schrammetje en een blauwe plek op de arm van Mo of Youssouf, of hoe dat stuk stront mag heten, en datzelfde stuk stront schijnt te zijn toegelaten tot een opleiding tot marechaussée... Vanzelfsprekend zijn hij en zijn maten nooit door de politie verhoord, of anderszins ook maar een strobreed in de weg gelegd. Want Moslim en dus heilig.
.
Het is dat ze bij de GGZ overbelast zijn, maar anders zou ik me daar melden. Als dit de realiteit is van het Nederland van nu, dan moet er toch iets ernstig mis zijn met me, want ik snap het niet meer. I need a reality check!
.
Maar gelukkig is er bovenbeschreven incident waarin de popo's reageren zoals het in een normale wereld hoort. Good guy shoots bad guy. En ze doen nog onderzoek ook! Wow. Ik ben weer helemaal rustig.
Dader is waarschijnlijk een blanke man. Vandaar het voortvarend optreden.
Na het lezen van je comment blijkt dat bloed kan koken..... het mijne dus wel
@lilluke halve hoan | 07-02-19 | 02:42:
Ja, ik had na die uitzending van Jinek ook het schuim op de lippen, en niet van een biertje... In dit land heerst omgekeerde klassejustitie: het uitschot gaat vrijuit, maar o wee als een eerzame burger(vrouw!) have en goed (en driejarige dochtertjes, ook nog in dit geval) beschermt tegen ongedierte, omdat de "zwaardmacht" het volledig af laat weten... Dan durven ze wel, de lafbekken.
1x dood, 2x dood, 3x dood... i.d.d. 14 x dood.
En dan nog, 14 te weinig...
Hulde vooor de cops. Dit moet vaker zo gebeuren. Ook bij fietsen op de stoep of je hond laten schijten zonder zakje.
"Ingelogd op het account van de verpleging"
klopt... geen genade voor alles wat op straat schijt/pist/kotst/rateld/sissst/halve hamburgers/tisjoes/peuken/enzo neerplempt...
@grapjasz | 07-02-19 | 00:26: nog zo eentje uit de van Mesdag.... Je Glock leegschieten op de eigenaar van een poepende hond...... Prrrrrr..... Toettoet!
@kotelet | 07-02-19 | 00:29: pleegzus wil de poepende hond in poepert .. begrijp U...?
Busje komt zo!
wel trouwens mooi ritmisch in zuivere cadans knallen..... vooral de aarzeling voor het laatste schot (coup de grace..?)is veelbetekenend voor de grachtengordel/onderzoeksrechter... tja... je komt ook nergens meer mee weg in dit klotelandje.. je kan geen knalscheet meer laten op straat..... pffff..
En morgen dringende en dwingende vragen in de gemeenteraad. Ter linkerzijde iedereen en z'n moeder in een jankende deugstuip vanwege dit geweld op straat.... door de popo that is. Want waarom niet eerst een goed gesprek met de dader beginnen ? Toch ? #karmaisabiatch
In plaats van pepperspray een thermosje warme thee?
Ik deed N.aakt maar werkt niet. Gelukkig werkt het wel om
8538$ per maand te verdienen met thuiswerken via het internet.
Dankjewel, ik houd van puzzelen en van naakte dames dus deze avond kan niet meer stuk.
Ik ga altijd naar: www.gok.trommel
Te vroeg geknald, naar halt. In 020 moet men dat schieten met een pistool oid slecht is voor het klimaat ...
(toch weten)
Hulpdiensten klinkt ook weer zo cru als iemand overhoop word geschoten.
Hulp aan den rechtaarde Nederlandert? afknallen helpt toch enigzins?
Wat een ongelooflijk teringland is dit toch aan het worden! BAH!
Zeur niet zo man...... hoorde laatst van een groot politicus dat dit een gaaf land is (hoorde ook iets van hem betreffende een vaasje), dus dit is een gaaf land! Begrepen?
Anders verhuis je maar Antartica. Jaarlijks nul geweldsdelicten. Gaaf land joh.
@Trans_Fimmermans | 06-02-19 | 23:47: er zijn daar (op de zuidpool dus) een tijdje geleden twee mensen onder mysterieuze omstandigheden om het leven gekomen.
@Veldmaarschalk Sorry | 07-02-19 | 00:22:
En met een bevolking van 2 mag je stellen dat het daar niet pluis is op straat.
@Trans_Fimmermans | 06-02-19 | 23:47: Koud man!
Poging de DNB te <s>verarmen<s/> verrijken.
<s/>? Learn to code!
Klaas Knots?
Nu we het toch over het succes van de inlichtingendiensten hebben ... Dick Schoof zei vanavond bij Nieuwsuur dat de commissie vooraf pas achteraf toetst. Vanaf 19 min. onderste filmpje nos.nl/nieuwsuur/artikel/2270841-opni... sproedjes, we noemen het vooraf maar het is ook achteraf.
10 min.
Je begrijpt dat er enige afstand bestaat tussen een televisieprogramma en een veiligheidsdienst ? Meneer Schoof had wmb ook kunnen vertellen dat ze daar de hele dag pannekoeken zonder beslag staan te bakken.
zie het CV van Dick Schoof nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Schoof
Een grotere flapdrol bestaat er niet binnen het NL overheidsapparaat.
Soort Phillips saga. Tijdens contactloos-betalen kreeg hij signalen binnen en toen werd alles zwart en stond ie ineens daar. Voor 'de families' zijn dit proefkonijnen maar beter geef ik nu het woord aan Sjors van Houts.
De islamitische "eerste communie" van Joram van K.?
Nog ergens nieuws waarom die neergeknalde daar met zijn wapen stond te zwaaien?
Het was een 31 jarige Amsterdammer volgens Het Parool.
Dat ben je volgens het Parool al gauw.
@Muuke | 06-02-19 | 23:15:
31 jaar ja?
Deze 'Amsterdammer' zal ook wel ergens anders vandaan komen/thuishoren.
@Dulacs | 06-02-19 | 23:29: Een aAmsterdammer.
Triest dit, niet voor de dader, maar de agenten, ik droom er van dat er een regering komt die wel van aanpakken weet, en hele snelle korte metten maakt met dit soort mensen, de mensheid is naar de klote, echt triest.
Er is nog meer mensheid buiten Amsterdam hoor.
@GizzleMolby | 06-02-19 | 23:14:
Ik verbaas me er over dat je meent dat er iets van mensheid is in A.dam . Maar ach ieder zijn eigen mening uiteraard .
Het ene land erft woestijnen vol met olie, het andere land pauper wijken vol met Marokkanen zonder stage plekken. Wel lekker dat het geconcentreerd is in die vervloekte randstad.
werd allah nog aangeroepen? of deze keer niet?
Hadden ze dat hier dan niet gretig erbij gezet denk je?
@Supermatthijs | 06-02-19 | 23:14:
Maar dan hadden we u hier niet gezien?
Is dit er eentje uit het zeer bijzondere "alle 14 raak"?
Vervolgalbum op "alle 13 gek maar de volgende nog gekker".
Wim Duisenberg kwam zijn bankpasje ophalen.
Mwoah, misschien een Pali toyboy van Greta ?
Mwoah, misschien een Pali toyboy van Greta ?
En volgens alles, was Halbe der ook weer bij...
Dat was geen handvuurwapen wat ik hoorde. Of mijn geluidsinstalatie is wat enthousiast.
Daar bij de ingang staan altijd 2-4 agenten van de Marechaussee, die hebben meestal wat beters dan een normaal pistool.
Hardheid van knallen zegt niet veel. De intervallen tussen de schoten verraden mij dat dit wel degelijk om een handvuurwapen (of meerdere) zou kunnen gaan. De trigger van handvuurwapens is vaak wat minder licht afgesteld als die van assaultwapens op semi-auto. Het kunnen ook submachineguns in het kaliber 9mm kunnen zijn, afgevuurd door professionals (speciale eenheid, marechaussee), maar dat is nog steeds pistoolmunitie.
Volgens mij zat er ook bouw en het echode aardig daardoor.
@De waard zijn gast | 06-02-19 | 23:01: kijk eens even op de telebelg. Vlak bij de plek waar die man dus is neergeschoten ligt iets wat op een Glock lijkt..
@starbuck280 | 06-02-19 | 23:04:
Dus een handvuurwapen, zoals mijn primaire vermoeden. Er kan natuurlijk zijn teruggevuurd met iets anders.
@De waard zijn gast | 06-02-19 | 23:01: Wat loop je nou weer interessant te doen joh? Trekkerdruk heeft helemaal geen reet te maken met de vuursnelheid. Die trekkerdruk krijg je gewoon vanuit de fabriek mee en wordt niet “afgesteld”.
www.geenstijl.nl/5146164/breek-schiet...
Die kan niet worden afgesteld? En is voor zwaardere handvuurwapens standaard gelijk aan andere vuurwapens? Nee, jij bent een expert. Trekkerdruk heeft wel degelijk te maken met vuursnelheid, maar dat gegeven gaat je misschien al boven je pet. Geeft niet, als goed zijn makkelijk was dan waren we het allemaal wel.
Onzin GOEM. Met kennis en de juiste onderdelen is een Glock keurig te "tunen".
Nee, je loopt gewoon interessant te doen. Politie/kmar en dergelijke lopen niet met “getunede” wapens rond en de gemiddelde crimineel zal het ook aan z’n reet jeuken of hij nou met 2 of 3 kilo aan de trekker moet hangen. Ik heb niet beweerd dat de trekkerdruk altijd hetzelfde is, maar dat heeft geen reet met die intervallen te maken en buiten een paar hobbyisten en fanatieke roosjesmelkers is er geen hond die zich druk maakt om z’n trekkerdruk.
Je zal er maar als gewone burger hebben gelopen en niet als agent, dan kon je deze mafketel nooit uitschakelen en bleef er weinig over dan kogels happen. Geef burgers de vrijheid om zelf een vuurwapen te mogen dragen! Desnoods na een keuring en verplichte uren training.
Wie is de dode?
Het zal wel een verwarde man zijn.
Het wordt weer tijd voor een stille mars.
Ik hoorde dat zijn bloedsuikerspielgel, binnen 14 schoten, van 15 naar nul schoot.
@De waard zijn gast | 06-02-19 | 22:59:
LOL :)))
Suicide by cops.
Dat zou zomaar kunnen.
Er was in 2004 ook een suicide by cops geval precies aan de andere kant van de Nederlandsche Bank op het Frederiksplein. Een van de weinige bekende Nederlandse gevallen.
@envelopepusher | 06-02-19 | 22:40:
Kan me herinneren een paar jaar geleden een jongen die ging voor suicide by cops. Reden: z'n vader was ooit doodgeschoten door de politie.
Er hangen letterlijk drie camera's recht boven de dode man, dus het staat zeker meer dan goed in beeld. Zie Streetview kijkende vanaf de kruising Stadhouderskade+Oosteinde richting de Bank. Precies waar de dode nu lag, zit op Streetview een man op het randje.
De politie mag geen beelden opvragen van de NL Bank camera's, tenminste dat was een paar jaar geleden zo bij diverse verkeersongelukken op de Weteringschans, waar ze ook een enorme cameramast midden op het drukke kruispunt hebben staan. Geen idee waarom.
als het z'on 0.8 megapixel ding is niet
Op elk hoekje van de buitenkant van de NB hangen camera's.
Sufkut kiest er zelf voor om schietend danwel dreigend met vuurwapen op de politie af te komen. Puur noodweer. Lees allemaal stoere praat. Ik zou me voor 1800 euro ook niet om laten leggen. Hulde aan deze agenten. Sterkte met de verwerking, met dit ogenschijnlijk noodzakelijk handelen. Wie zegt mij overigens niet dat al dit vuren door politie heeft plaatsgevonden. Mogelijk heeft de politie erger voorkomen. Je zal er maar lopen met zo'n vuurwapen gevaarlijke gestoorde.
.. ah, gewoon een normale avond multiKul in de EU. De opvolgers van meneer namen alvast plaats in de pieten-boot vanuit Marra-kech.
Ik hoop dat het klimaat niet geraakt werd in de kogelregen, het is al zo tobben met dat ding de laatste tijd.
Grote glimlach!
13 schoten, allemaal raak en verder geen berichtgeving? Die moet blank zijn.
Slechtste plek voor een plofkraak ter wereld...
Iemand nog iets vernomen van kleurdoosje (Jessica)?
En van Lupus?
Patje2011 | 06-02-19 | 22:12
Beste, dat vroeg ik me ook al af, heb haar al een tijdje niet meer mogen zien, evenals mevrouw Lupuslupus overigens.
@GKJP | 06-02-19 | 22:19:
@Petrus Poortwachter | 06-02-19 | 22:19:
@kleurdoosje heeft, triest maar waar, ver een paar weken terug hier gemeld dat de behandeling tamelijk kansloos werd (vul maar in).
Van onze Grande Dame Lupuslupus weet ik dat Superior Bastard, aka Drumpiet, zei dat Lupus de "toon van het debat" hier wel weer genoeg van het gekke vond. Wat een verzinsel is, maar laat hem maar in de waan dat hij een klasse intrigant zou zijn...
Nope, vroeg ik me laatst ook al af. Kleurdoosje zei in december dat het een kwestie van weken zou zijn in het hospice, en lupus, daarover gaf iemand me een link naar een topic over het kerstverhaal wat ik gemist had, met daarin volgens lupus veel blasfemie. Daarna natuurlijk Scheveningen, daarna niet meer gehoord. Zie ook niet alles, maar mis ze wel.
@chicago river | 06-02-19 | 22:29: Dank voor de info.
Onzekerheid kan toch nog hoop geven.
Hoop voor kleurdoosje en hoop dat Lupus weer weerbaar wordt.
Betreft kleurdoosje vrees ik het ergste daar ze al opgenomen was in een hospice en aangaf in december dat het een kwestie van weken was. Lupus is een taaie en is wel vaker een tijdje afwezig, laten we hopen dat ze het gewoon druk heeft met haar honden ofzo. Raar dat je toch zo betrokken raakt bij mensen online.
Mis er wel meer, graaf van Egmond ( ook ziek) en Memek, ook al heel lang niets meer van gehoord. Er zijn nog maar weinig oudgedienden. Helaas.
@Muuke | 06-02-19 | 22:34: Graaf van Egmond heb ik een paar weken geleden nog 'gezien'. Memek weet ik niet.
Memek heb ik dit jaar ook nog wel gezien. Als je trouwens op Twitter zoekt op kleurdoosje + GeenStijl dan vind je haar profiel met haar echte naam.
Laten we hopen dat Lupuslupus inderdaad er even flauw van is, en als Kleurdoosje inderdaad niet meer onder ons is, gun ik haar van harte dat ze fijne herinneringen aan haar naasten nalaat en niet door hen wordt of zal worden.
@GKJP | 06-02-19 | 22:42: Bah wat naar!
@CalamityJane | 06-02-19 | 22:51:
Zo was het oprecht niet bedoeld, ik druk me vaak ongelukkig uit. Excuses daarvoor, ik heb met beiden het beste voor.
En knutsel?
@Patje2011 | 06-02-19 | 22:33: Dat is niet zo raar, vind ik.
Ik mis ze ook
Knutsel gezien, hoor!
@Petrus Poortwachter | 06-02-19 | 22:19: Lupus zit nog steeds in de kerk .
Luckygirl? DKS?
En ik zeg altijd weer . In 020 wil je nog niet dood worden gevonden. Maar luisteren ,ho maar. Er zijn er altijd weer die er kans toe zien om het voor elkaar te krijgen.Denk trouwens wel dat ze hem met een kraan moeten optakelen. Met zoveel lood .
Goed advies. Blijf maar lekker weg uit mokum. Anders gebeuren er nog ongelukken
@Vlasbaard | 06-02-19 | 22:16:
Tsja die kans schijnt groter te zijn zo blijkt, als dat je je auto er kan parkeren.
@tweetybird | 06-02-19 | 22:43:
Dat is de prijs voor populariteit.
Beetje lullige opmerkingen allemaal. En wat als het nu in een stad gebeurt waar we wel om geven?
Dan wel.
Klazienaveen is helegaar geen stad.
Dat verandert natuurlijk de zaak. Is ook met mensen waar je wel, óf niet om geeft.
In giethoorn is geen DNB
Waarom draagt de politie dan ook geen mooi blauwig agressie afwerend tuniekje?
Iedereen heeft toch zijn wapen ingeleverd! was op tv.
dat was in Rotterdam..
Deze leverde en incasseerde alleen kogels..
Nou ja, Amsterdam. Deze plattelandsjongen pakt nog een biertje in zijn woning in een nog relatief niet geïnfecteerde omgeving.
Hear hear ! Proost mijn waarde .
@ghetto-is-back | 06-02-19 | 23:18:
"Mag ik dan bij jullie...?"
burgermeester vindt camera genoeg, peperspray en wapenstok overbodig. Hoe blind kan je zijn en leiding geven aan deze Hoofdstad. Succes daar met Femke.
Mee eens, ik denk direct hierbij aan een blindegeleide hond, met wapenstok, pepperspray en een punt 50, direct vanuit de penis
Zou het een bankier zijn geweest die Instant-Payments wilde tegenhouden?
"Het slachtoffer is na een schietincident met de politie overleden aan de verwondingen." Slachtoffer wtf??? @NSB Handelsblad www.nrc.nl/nieuws/2019/02/06/politie-...
Ja, slachtoffer, want zielig. Weten we tenminste zeker dat het om een Medelandier van ISlamitische persuasie gaat.
Yup, extreem slechte jeugd gehad en zijn ouders zaten bij de voedselbank.
volgens mij is het ook een dader en geen slachtoffer
Botte Hork
Thanx.
Waar ik zei omstander is slachtoffer, en slachtoffer is dader, stop de tijd.
Goldfinger pakte dat toch beter aan.
Die ene politieagent daar is wout Nellink
Hij werkt er niet meer, maar hij is toch leuk!
Weer een dooie in Amsterdam. Ik vind dat zóóó bij die stad passen!
Kom je in de buurt van het goud, dan word je niet oud...
Die bank is niet zo toeschietelijk in het verlenen van kredieten
Er zullen nog wel meer schoten aan vooraf gegaan zijn die de filmer deden besluiten om te gaan filmen.
Die moet gewoon een pinautomaat onder zijn arm hebben gehad.
14 keer? Wanneer is het nu nodig om 14x op iemand te schieten om het gevaar af te wenden? 14x schieten heeft meer weg van een liquidatie.
Misschien was het een hele dikke gast.
Ik kan me zo voorstellen, dat wanneer er een pistool op je gericht wordt, er geen andere oplossing is dan liquidatie.
Zie de tegel van postzegeltje hieronder.
Zo'n automaat schiet je niet zomaar doorheen.
Zolang hij niet ligt, door blaffen.
Eerst maar eens afwachten tot er feiten bekend zijn!
joh zeik niet over die 14 schoten , het regent , donker en die vent komt eraan lopen . zou ook geen risico nemen . in Amerika begint het pas leuk te worden na 14 schoten.
Normaal gesproken 2x "center mass" en 1x headshot. De overige 11 gewoon voor de zekerheid. Niet omdat het kon maar gewoon omdat het moest. Dit gevalletje klinkt niet als een liquidatie, meer een kwestie van vullis afvoeren.
Eerst had hij een gat in zijn hand nu in zijn hoofd. Hij kon niet goed opschieten met geld.
Beter een gat in je hand dan andersom.
Met deze stelling zullen sommige mensen het oneens zijn.
Ik telde 13 schoten maar soit. Toen die 'verwarde man' in Den Haag werd neergeknald door de popo werd er ook een keer op 6 geknald. Reaultaat: 1 schotwond in het been. Tijd voor meer schietlessen want munitie is schaars en duur.
Dat was de DSI. Geen gemiddelde agenten.
@Vula | 06-02-19 | 21:21: Feit blijft dat er veel te veel schoten afgevuurd worden om iemand neer te schieten.
@darmflora | 06-02-19 | 21:24: Doe het zelf dan eens , in het donker , in de regen ,en met een ongetwijfeld donker geklede pistoolzwaaier.
@darmflora | 06-02-19 | 21:24: beter teveel dan te weinig
en bij darmflora tel je meestal 13 scheten.
Volgens mij was het alleen maar daar voor de deur. De Bank heeft er niets mee te maken denk ik. En die is toch op deze tijd al gesloten?
@frank4444 | 06-02-19 | 21:21:
Die moeten worden verruimd om aan te sluiten bij de wektijd van deze specifieke beroepsgroep. Anders is het discriminatie!
Yep had niks met de bank te maken. De aangehouden auto trouwens ook niet. Was een geval op zich.Heb ik gelezen.
Pinpas vergeten ?
"Auto aangehouden bij Gooiseweg. Trams worden staande gehouden, en niemand mag uitstappen. Politieheli en alles"
Mooi man, bejaarde vrouwtjes mogen bont en blauw geslagen worden in hun huisje maar kom niet aan de poen van de elites.
Ik mag hopen dat de politieauto's en ambulances daar in 020 niet op diesel rijden anders heeft la Halalsema nog wat uit te leggen!
Intelligent zeg...
Ik snap je wel Master. En dat goud ligt er niet eens meer nie.
Islam is vrede.
Hier filmpje met de schoten.
.
www.youtube.com/watch?time_continue=2...
Sta je dan met je aardappel slechts geluid te "filmen".
Dit klinkt niet als een Uzi of vuurbuks maar iets zwaarders. Ook geen jachtgeweer, maar wat is het dan wel?
@ZZP-er | 06-02-19 | 21:17: ik hoor wel duidelijk een repeteer, dus meeste schoten zijn niet van politie lijkt me
@ZZP-er | 06-02-19 | 21:17: iets zwaarders bij de politie kan alleen maar een HK416 zijn, mits het slachtoffer ook nog even geschoten heeft..
Zeker geen Walter, aan het geluid te horen redelijk zwaar kaliber repeteer.
Ik heb begrepen dat het slachtoffer zelf ook geschoten heeft, dus misschien een AK-47 op semi-automatisch.
Fijn dat er een vuurwapengevaarlijke gek onschadelijk is gemaakt. Helaas zullen schadevergoedingen en stille tochten voor het slachtoffer volgen, Femke zal diep door het stof gaan enz. Het was namelijk zo’n fijne jongen.
Tenzij het een blanke man was. Dan ruimt het mooi op.
Helaas woonde die niet in Rotterdam.
Verdomd, ik moet toch wat minder drinken. Morgen alweer zaterdag in plaats van donderdag.
Het is vandaag maandag, vriend.
@Mark_D_NL | 06-02-19 | 21:06:
Dus dit is nieuws van drie dagen terug?
Als je een slachtoffer gaat fotograferen ben je best een grote lul.
En een dader?
Ggroengras | 06-02-19 | 21:01
Eerst iemand neerschieten, en dan een foto nemen? Ook dan ben je best wel een grote lul.
@Papa Jones | 06-02-19 | 21:02:
En heeft het hebben van een grote lul nog enige waarde in deze constellatie?
Ggroengras | 06-02-19 | 21:05
Als slachtoffer zijnde niet meer helaas...
@Ggroengras | 06-02-19 | 21:05: Dat goud ligt er weldegelijk. T.w.v 6 miljard. De rest ligt in het buitenland: www.nu.nl/249884/video/exclusief-kijk...
frank4444 | 06-02-19 | 21:09
Alleen als je het netjes vraagt.
@kotelet | 06-02-19 | 21:07: ik ben hier niet voor het geld.
Papa noemt gevaarlijke idioot een slachtoffer.
achtziger80 | 06-02-19 | 21:13
Jaaa... dat weten we nú pas, dat het een gevaarlijke idioot betreft.
@Papa Jones | 06-02-19 | 21:18: weten we dat al? Er is een foto, dus het zou ook zomaar een slachtoffer kunnen zijn!
Ggroengras | 06-02-19 | 21:25
Ik lees op meerdere nieuwssites dat de neergeschoten man eerder naar de agenten toeliep, met getrokken wapen.
@Papa Jones | 06-02-19 | 21:36: foto's wil ik.
@Ggroengras | 06-02-19 | 21:52
Hèhèhè...
Vreselijk. Dit verdient toch niemand? Nu moet hij/zij weer allemaal formulieren invullen, en waarschijnlijk ook nog eens op het matje komen, en misschien nog vervolgd worden ook.
@ Schepvogel, de aanleiding? De aanleiding? Mattie...... weet je hoeveel KK goudstaven daar liggen onder dat KK gebouw? Echt waar...... Dat is 100.000 miljard dirham ik zeg jou. Wol-lah! ik schgiet die KK bewaker en die KK ibahisch in een keer neer en dan vertrek ik met die KK goud in de buddyseat van mijn scooter. Je weet toch.
Echt he! Zo gaat het tegenwoordig....
Gaaf land
Dat worden kamervragen van Ozturk.
"Voorzitter, wie slaat er nou 6 miljard aan goud op in een kelder! Dat is puur uitlokking van toch al kwetsbare Marokkaanse jeugd!"
@LiniaalRectaal | 06-02-19 | 21:01:
Dat goud bestaat helemaal niet. Wat NL aan goud had, ligt in de USA in de kluis, zogenaamd bewaren die het voor ons. Tot we het terug zouden vragen, natuurlijk.
Dat goud is echt al 70 jaar geleden vertrokken.
@zik | 06-02-19 | 21:03:
Niet helemaal waar. We hebben een deel teruggekregen, in tegenstelling tot de Duitsers. www.goldinvestment.nl/waarom-nederlan...
@zik | 06-02-19 | 21:03 www.nu.nl/249884/video/exclusief-kijk...
In 2014 kreeg Nederland magisch een voorraad goud gelverd door de USA, terwijl Oekraine twintig ton kwijt raakte. Ik vraag me nog steeds af wat het verband tussen die twee transacties is geweest.
@Glasgow Argus
MH-17
@Glasgow Argus | 06-02-19 | 21:21: vragen stellen terwijl je magisch goud krijgt.. doe normaal, joh.
Triest, alles wat hij nodig had waren wat extra centjes om GS-premiumlid te kunnen worden.
Over bank gesproken:
"De bankkraak in Antwerpen die gisteren aan het licht kwam, spreekt tot de verbeelding. Dieven die zich via een tunnel ongemerkt toegang verschaffen tot de kluizen van al dan niet vermogende klanten van de bank (..)."
bron: www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/04/banko...
Over bank gesproken, die van de Ikea zitten nooit zo lekker.
Mooi zoiets, geen slachtoffers en toch veel zwart geld buitgemaakt. De ideale roof en jammer dat ze een potentiële dader hebben gepakt. Veel respect voor dit soort dieven die nog geen mol kwaad hebben gedaan.
Over bank gesproken, Messi is er vanavond toch nog vanaf gekomen.
Mooie gelegenheid voor het ambulance personeel om hun nieuwe pyjama outfit op deëscalatie te testen!
De politie moet eens leren schieten, nergens voor nodig dat ze telkens iemand doodschieten. Weer een belanrijke informant minder. De opzet van een gijzeling? Bij dat goud kan niemand komen.
Informanten heb je alleen nodig als je de informatie niet hebt. Ze hebben informatie zat. Daar zit het probleem niet, ze hebben geen informanten nodig, ze weten echt wel prima wie de boefjes zijn.
Wat DOEN met die informatie. Dat is het probleem. Want dan moet je nadenken, dingen doen, worden er niet-westerse mensen boos op je, enzovoort. En da's niet gaaf.
Het is dan veel makkelijker om lekker rustig met een thermoskannetje koffie bij je mobiele flitsopstelling te zitten om wat relatief onschuldige burgers extra te belasten. Daar hoef je niets voor te doen, niet voor na te denken, het levert je geld op, en niemand speelt een racismekaart.
If anything, moet de NL politie méér raak gaan schieten. Je rijdt zonder helm op je opgevoerde scooter door rood *pang*. Klaar. Moet je eens kijken hoe snel Amsterdam op zou knappen.
Ga eens een nieuwe klomp kopen!
@zik | 06-02-19 | 20:54:
Koekoek!
Mensen vanwege een verkeersovertreding neerschieten.
U spoort niet.
@zik | 06-02-19 | 20:54:
Ik zie dat ook u nog de oude spelling gebruikt, Het is skoetoe. Racist!1!!
@Berbaar | 06-02-19 | 21:07:
In amsterdam wonen geen mensen.
Kleur doet er niet toe.
@Lieveschat | 06-02-19 | 21:00:
Olive skin lives matter!
www.geenstijl.nl/5146164/breek-schiet... Ben toch liever blank dan wit!
Volgens Parool en tweet politie stond verdachte al met een wapen waarop de politie afkwam. Meer volgt pas later weer.
Overval plegen op een bank is zoo 2018. In 2019 graven wij een tunnel naar de goudvoorraad.
Dat wordt dan een lange tunnel, helemaal naar New York.
Ik heb een alibi, ik zat op dat moment te commenten op GeenStijl.
Commenten? Wa's dat?
Minus één waus in dit land.
Gelukkig staat alles nu wel goed op beeld door de tig bewakingscamera's daar.
Krijg je over drie maanden te zien op TV: kent u deze ietwat mollige mocro?
Nee want de popo heeft de pipa gepakt en 'm 9mm tussen z'n ogen geparkeerd Dus zoeken naar een verdachte hoeven ze niet meer.
Volgens mij was het vadsig.
Ik ben zeer benieuwd naar de aanleiding.
Geld ligt daar niet. Wel veel kunst, dat dan weer wel.
@Europees_Aanbesteed | 06-02-19 | 20:45:
Het kunstoverschot uit de hoogtijdagen van de subsidieregelingen? Dan heeft de dader zich vermoedelijk zelf door zijn hoofd geschoten toen hij zag waar hij alle moeite voor had gedaan.
En bedankt, ik kan de koffie weer van m'n scherm poetsen.
Nout Wellink die aan het overwerken was en wat later het kantoor verliet?
Wim Duisenberg, vast.
Die werkt al bijna 8 jaar niet meer voor DNB.
Man, man, man...........
De bewakers bij DNB dragen allemaal gun en hebben shoot to kill instructie als een mafkees binnenkomt... Zoals het hoort... Intruders will be shot survivors will be shit again
youtu.be/iq3UDvEUzNI
kauwboi
Reactie politie:
mobile.twitter.com/Politie_Adam/statu...
Het zal vast een hele lieve jongen geweest zijn maar die door het gebrek van een stageplaats en een buurthuis de kogel heeft mogen ontvangen.
Ik verwacht dat het slachtoffer een typische Nederlandse naam zal hebben.
Bent u nu etnisch aan het profileren ? ???
Dat doe ik namelijk ook de laatste jaren.
Als ze het over een Nederlander hebben, wil ik eerst altijd de naam ff zien. En wat blijkt..... in 99,9 % van de gevallen heeft de dader geen typisch oud hollandse naam.
Op Radio1 een interview met bekende architecte; gebouw DNB gaat volledig op de schop, buurtfunctie, lelijk ding en al het goud gaat/ging naar Canada, VS en de UK. Er lag sowieso al wat metaal op een luchtbasis. Even de vluchten naar Padagonie in de gaten houden...
Heeft Femke al een boze witte man de schuld gegeven?
Ik acht de kans ongeveer 100% dat het stoffelijk overschot ergens in de komende dagen naar Marrekech wordt vervoerd. Daarmee bedoel ik natuurlijk niets te zeggen over de mogelijke identiteit van de dader.
"De politie heeft een man neergeschoten" En als hij zich nu vrouw voelt? Krijgt hij/zij dan een automatische strafkorting met de linksbonuspas bij de rechter?
20 kogels waarvan 5 vorwaardelijk.
Ja.
Een man of een gendermeander die zich vandaag "man" voelde? Beetje vooringenomen conclusie van de media, dit.
... want Amsterdam is haat in de straat...
Wat hebben Janus, Leendert, klaas en Arie nu weer uitgevreten?
Zou verbrande Herman nog leven?
@VanBukkem | 06-02-19 | 20:39: niets van bekend. Bertus is echter nog steeds spoorloos...
Mo dacht groot
Hij kreeg lood
Nou is hij dood
Het zou me niet verbazen als een ’strijder’ uit West echt het idee heeft opgevat om DNB te beroven.
Maar is Joram van Klaveren nog steeds moslim? Dat is de vraag.
Er zal wel weer iemand moeten hebben slapen volgens de mocro-maffia.
Ik hoorde vanavond iets op de radio dat handhaving in 020 ook een wapenstok of pepperspray willen dus dit zal wel een protestactie zijn.
Jongens. Hou eens op met dat SBS6-nieuws.
Kan mij het schijten wat er in een of ander kudtdorp gebeurt.
RIP Piet Paulusma!
Ho, nu ga je te ver. Beetje GeenStijl met SBS6 vergelijken. Pffft.
Voetbal Inside zal hier ongetwijfeld op reageren... kudtscheidsrechter.
Never be clever, zou Herman Brood zeggen.
Sinds de wethouder van GroenLinks bekend heeft gemaakt dat ze aan illegalen en daklozen een kamer plus zorg gaan geven... komt iedereen naar Amsterdam.
Mooi nummer van Brood, soms gun je ze wat ze verdienen toch.
Ik zie veel gele hesjes wat die daar te zoeken hebben?
Die zijn er om de ambulance broeders zichtbaar te maken. Sommige inwoners van Nederland denken dan meteen dat het politie is en je weet toch discriminatie enzovoort, enz..
@ Amsterdamsko, laat het maar lekker allemaal in Amsterdam gebeuren. Iedere keer als ik er (enkel voor werk) ben, ben ik blij als ik weer met een rotgang die opportunistische, omhooggevallen kudtstad kan verlaten.
Wollah! De Nederlandse Bank en ze hebben daar geen KK doekoe. Dan maar naar de Tweede Kamer. Heb gehoord dat ze daar de pensioenen van de KK kazen verpakken om die naar Brussel te sturen. Vuile KK blanken maken alles zo ingewikkeld. En de vuile KK popo popt ons met hun KK pipa. Wollah!
Lol!! Het zou zomaar een quote uit een willekeurig buurthuis kunnen zijn.....
Dit ruimt weer lekker op. Ga zo door. Dader heeft wel helaas wel zijn IQ (< zijn schoonmaat) als handicap, immers hij pleegt zijn daad om de best beveiligde plek van Amsterdam. DNB heeft tenslotte elke vierkante centimeter in beeld. Wanker :)
Rotterdamse politie: Wapeninleveractie groot succes
Amsterdamse politie: Schietpartij Nederlandse bank.
Er was een getuige die scherp genoeg was om 20 schoten te tellen.
Ik zou bij 3 al vluchtend de geluidsbarrière hebben doorbroken
Hoezo verbaast? Ze zijn daar schietpartijen inmiddels al gewend.
Ik wist niet dat ze bij de Nederlandsche Bank ook pinautomaten hebben?
Dit is nieuw voor mij.
Uit voorzorg heb ik alle camera's tijdelijk uitgezet. Ik werk nog aan de speech met zaken als suikerspiegel, lieve stad unz.
Tijd voor een verklaring in de trant van 'Post hoc ergo propter hoc'. Een denktrant die linkse mensen graag gebruiken.
Komt ie: Amsterdam is er niet bepaald veiliger op geworden sinds het aantreden van de allereerste vrouwelijke burgemeester Femke Halsema.
Sterker nog: sinds het aantreden van Halsema gaat er praktisch geen dag voorbij of er wordt met granaten gegooid en plofkraken zijn aan de orde van de dag. Het duurt niet lang meer totdat we het verband tussen het aantreden van Halsema en de toegenomen criminaliteit niet langer kunnen ontkennen.
Van een Halsema-effect dat leidt tot vermindering van de criminaliteit in 020 is in ieder geval geen sprake.
Schuld van GS waarschijnlijk volgens Groot Hammasink.
@HaatbaardKnipper
Haha... ja, dat is ook zo'n beproefde uitvlucht. Als de criminaliteit was afgenomen, was dat ongetwijfeld op het conto van Halsema geschreven. Nu dat uitblijft, heeft een ander het gedaan. Binnenkort zal ze ongetwijfeld vragen om extra maatregelen uit Den Haag en daarmee suggereren dat het allemaal de schuld is van de landelijke politiek. Beproefde afleidingsmanoeuvre.
Kogelregens komen steeds vaker voor in Nederland.# Klimaatverandering
Sja, in mijn tijd waren we bang voor de zure regen, maar dit is inderdaad van een hele andere dimensie. Mooi man, wat 30+ jaar immigratie allemaal aan dit landje heeft bijgedragen.
Kut man, weer iemand doodgeschoten terwijl ik mijn auto wilde parkeren. Eerder al met de shisha lounge in de van wou. Wordt tijd dat ik verhuis. Kutstad
Is nog niet zeker dat hij dood is he? Ambulances zijn weliswaar al vertrokken. Dus hij kan ook zó weer opstaan. ;)
@Road Runner
Jezus!
@Road Runner | 06-02-19 | 20:29 Slimmerik........
@Road Runner | 06-02-19 | 20:29:
Hij is hartstikke dood. Dat ie niet officieel dood is, is omdat anders de ambulance hem niet mee mag nemen. Dan moet de lijkschouwer dat doen.
Afleiding van het fraude debat?
Nee, dat is het appartementencomplex in turkistan dat is ingestort. Men vermoedt achterstallig onderhoud door korting op uitkering.
Een afrekening onder uitkeringsfraudeurs?
Vast een bankier die zijn bonus niet kreeg ;)
Femke; hmmm bank, schieten.... dat moeten geldschieters zijn geweest.
Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.
Het gebied rond Club Magnum en restaurant El Sultana in Van der Hagenstraat in Zoetermeer wordt afgezet met hekken. Dat heeft burgemeester Charlie Aptroot bekendgemaakt naar aanleiding van de vondst van een handgranaat dinsdagavond. ‘“
:Gisteren in Zoetermeer
Uit het AD: “Club Blu-eigenaar Ibrahim Yüce (29) heeft zijn advocaat Jan Kabalt bij de politie aangifte laten doen tegen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. Hij beschuldigt hem van smaad en laster. ”
@theo-is-dood
Dat is het voormalige Outland toch?
Ik hoop dat ze de campagnekas van de linkse partijen geplunderd hebben!
Lekker interessant wat er in die stinkstad gebeurt ;-) Nee hoor, sterkte allen daar met de nieuwe realiteit en machtsverhoudingen.
Gezellig hoor. Gaan we vanavond in het café weer lekker samen zingen bij een vaasje.
Bijvoorbeeld over een brief van m'n moeder.
*voor
Misschien is er wel niks aan de hand, was het gewoon een bruiloft ofzo...
Waarom denk ik dat het suikerspiegel niveau heel hoog zal zijn.....
Wel een leuk leermoment voor de ouders van Sterre of Jan-Boudewijn als ze vanavond, vanuit hun enclaves in 't Gooi, naar de open dag van het Barleus Gymnasium of het Montessori Lyceum gaan. Die zitten daar om de hoek.
Gaat niet lukken. Eigen Amsterdams volk eerst op het barleas.
Om de een of andere reden denk ik niet dat het hier om witte mannen gaat.
Nahh was dan al breed uitgemeten vermoedelijk.
Witte mannen in blauwe pakken.
Kijk uit met die kogels, de Amsterdam Internet Exchange zit in de buurt.
Redundant uitgevoerd, dus geen zorgen.
Ja, maar er een server geraakt wordt, lekt alle data eruit.
@kweethetooknietbeter | 06-02-19 | 20:35:
Ha, geniaal.
Daar hangt boven in een kantoor ook een prachtige oude meester aan de muur van 4x6 meter. Maar dat is wel lastig op de scooter. Dat wel.
Van de lijst afscheuren, dubbel vouwen en oprollen. Jeweettog.
Ik woon in een dorp, moet ik dan ook de komma vervangen door een punt?
Ik woon in een dorp, moet ik dan ook de komma vervangen door een punt?
Niets aan de hand, het gaat om opnamen voor de nieuwe Netflix serie
Narcos Amsterdam.
Daar is niét niks aan de hand. NOS site houdt het nog op vermoedelijk.
wat een Zooitje heeft die PvdA/ Groen- Links er van die Stad gemaakt zeg .
Die hele stad en dit halve land verkloot .
Man, stel je aan, het is een geweldige stad om in te wonen. Dat vind ik niet alleen maar dat vinden steeds meer mensen. Zoveel dat ze er niet allemaal kunnen wonen. En ja, net als in iedere (medium-)grote stad heeft ook Amsterdam criminaliteit maar in vergelijking met andere hoofdsteden kun je hier hartstikke veilig over straat.
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10:
Ligt eraan waar. Of ga jij graag 's avonds door het Rembrandtpark wandelen? Of het Vondelpark... Ja, ook daar is het 's avonds niet pluis. En dan Amsterdam West, de Bijlmer. Veel plezier daar jonguh.
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10:
Inderdaad, dat mag ook wel eens gezegd worden! Alleen wel blijven oppassen dat je niet over een handgranaat struikelt.
Ik werk in dat stinkhol. Serieus, als die stad instort, geef ik een feestje!
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10:
je moet alleen geen Joods winkeltje beginnen...
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10: Ik heb dr meerdere huizen, maar woon lekker ergens anders (300m2 met vrij uitzicht) . Binnen 30 minuten ben ik in de stad als Ik wil, maar wonen : no way. Kan mn hond niet fatsoenlijk uitlaten en zit vol zeikprovincialen, have fun!
@Rheia | 06-02-19 | 20:12: Ik ren 2 a 3x per week 's avonds door zowel het Rembrandtpark als het Vondelpark (mooie route, slechts 1x stoplichten) en ik fiets 's nachts ook regelmatig door die parken naar huis want ik woon aan het einde van het Rembrandtpark in het dood en dood enge Amsterdam-West. Geen idee waarom je 's nachts door een park gaat wandelen trouwens, maar ik voel me er echt niet onveilig. Heb vrienden van me er ook nooit over gehoord.
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10:
Ik woon in zo'n andere hoofdstad. Stukken veiliger dan Amsterdam. De politie is hier nadrukkelijk aanwezig.
En dat werkt preventief.
De-escaleren doen ze maar in hun vrije tijd.
@Ardbeg | 06-02-19 | 20:10
Je bent vast zo'n linkse naïeve volidioot dan. Ik zou zeggen, ga eens met de politie praten. Die hebben mij zelf verteld dat het Rembrandtpark 's avonds een no go area is. Dat is niet omdat er nooit wat gebeurt. Ik zou je willen zeggen dat je domweg geluk hebt gehad tot nu toe. Maar het is vast prettig wonen in volslagen onwetendheid. En als je inderdaad in Amsterdam West woont en doet of je neus bloedt, ben je onderdeel van het probleem.
@theJ71 | 06-02-19 | 20:15
Das wel een goeie ja. Laat hem daar een week rondlopen met een keppeltje of als homo of als vrouw zelfs ja. Onmogelijk om geen vuile opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen of vieze mannen die op de grond spugen 'toevallig' als je net passeert.
@Stripe Square | 06-02-19 | 20:18: Hoi Bernhard!
We gaan even geld pinnen...
o, vergeet je die pin er niet uit te halen voordat je schiet.
Bij de bank, dus waarschijnlijk een afrekening in het criminele circuit.
Als ze mijn goudstaven maar niet meegenomen hebben.
Als ze daar liggen zijn ze niet van jou, Aardbei.
Lol, waarschijnlijk een medelander die wat teveel oude Amerikaanse films heeft gekeken. Het enige wat er bij de DNB te halen valt, is een stapel lege broodtrommels van raamambtenaren. Bij dat goud kom je nog niet als je een tank bij je hebt.
Welk goud? Dat is al lang verplaatst naar de bankrekeningen van verkeerde mensen. Al ons geld is lucht.
@Rheia | 06-02-19 | 20:09: Locatie Amsterdam: 195,8 ton goud. Maar daar kom je nogmaals van zijn lang zal ze leven niet bij. R.i.P Mo.
De Telegraaf weet te melden dat elke agent een vriend/vriendin heeft. Wat dát er nou mee te maken heeft...
gelul, ik heb geen van beide..
Gokmaar | 06-02-19 | 20:09
De Telegraaf beweert: "Politie massaal uitgerukt'. Dat geldt niet voor u?
LOL heb ik gemist dus, hij is leuk..
m.youtube.com/watch?v=5STvUOItrzQ
Ik wacht nog even op het filmpje uit de Turkse Denk groepsapp.
Ghe.
Zeker een paar mafkezen die teveel afleveringen van Money Heist/La casa de papel hebbengezien!?
What's next, de beurs?
big screens gappen....
ik doe mee..
Kidnappen van de minister-president en dan losgeld eisen?
@VanBukkem | 06-02-19 | 20:15:
3 knaken en een bosje konthaar
@VanBukkem
Haha, dan lachen ze je uit en kom je nooit meer van die galbak af!
@Mastermattie | 06-02-19 | 20:29: Inderdaad. De meeste Nederlanders zouden nog geld toegeven als ze hem langer vasthouden.
Voorzichtig met dat vaasje.
Is Klaas Knot al opgepakt?
Ook het nos journaal doet nog geen melding.
Waar is de telefoon van Fred Emmer?
Er valt ook nog weinig te melden.
@Papa Jones | 06-02-19 | 20:02:
die is verguld en staat nu bij F. Emmer in de badkamer
theJ71 | 06-02-19 | 20:10
Haha!
Ze moeten eerst een manier vinden om de herkomst van de dader(s) te verbloemen.
@Lieveschat | 06-02-19 | 20:25:
Nee hoor, dat stuk hebben ze al lang 'down'. Verbloemen van afkomst is echt niet iets waar ze bij de NPO nog tijd voor nodig hebben of uberhaupt over nadenken.
Soms, als ze een scripted positief items over mensen met een niet-westerse afkomst maken, moeten ze zichzelf er zelfs aan herrinneren dat ze het dáár wél moeten noemen, zo erg zit dit er al in.
Leuk! Entertainment!
Nu maar hopen dat het witte tentje voor (één van) de schutter(s) is. Hoe groot achten wij de kans dat het hier gaat om geloofsbroeders van Van Klaveren?
Dat witte tentje is voor de persoon die neegeschoten is, maar die heeft niets met dit hele verhaal te maken. Dat was iemand die het gore lef had te hard te rijden, dus die hebben ze afgeknald. De daders van de schietpartij, zijn natuurlijk nog voortvluchtig. Je denkt toch niet dat ze op echte criminelen gaan schieten in Amstedam, ben je gek geworden.
@zik | 06-02-19 | 20:04: schieten op criminelen past zo niet bij Amsterdam
Op nrc.nl hebben ze het over het slachtoffer van het schietincident...
@2tribes | 06-02-19 | 20:50:
Als ik de tweets van de politie lees, is er een omstander gewond geraakt. Die zou dan inderdaad een slachtoffer kunnen zijn van het schietincident.
Hoop dat de jongleur niet geraakt is, fijne gast en goed kunstenaar..
Er tegenover is een sophuis, directeurtje misschien geen geld, tja..
Jammer dat ik nu niet in Oosterling zit.
En ik wil het Paleis voor Volksvlijt terug.
nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_voor_Vol...
We hebben toch de euro en een Europese bank?
Bij fusies sluiten er normaliter bijkantoren.
Een primeur, staat nog niks op teletekst.
Ze beitelen niet zo snel.
En het journaal start er niet mee..
je verwacht het niet he
@theJ71 | 06-02-19 | 20:00:
Het NOS-journaal (en volgens mij die andere Nederlandse journaals ook) is/zijn de enige journaals ter wereld die altijd met buitenland-items beginnen. Eigen land laatst.
Parblue. Frederik-Hendrik en Jan-Peter toch, boefjes, beetje schieten bij de bank.
Wat er ook gebeurt, dit heeft uiteraard niets met afkomst of geloof te maken. Helemaal niets. Indien toch, dan alsnog niet wegens medische redenen of verwardheid.
Tenzij het blanke daders waren. Dan was het motief waarschijnlijk racistisch.
Genoeg camera's om de daders te indentificeren, oh wacht.
Laat mij raden, één van de volgende verklaringen volgt :
- De camera's stonden net ergens ander op gericht.
- De camera's stonden in preset-modus.
- Op het moment van het 'incident' werd er onderhoud uitgevoerd aan het camerasysteem...
Heb je nog familie in Amsterdam? Haal ze weg. Evacueer. De hele stad is verlaten over 10 jaar.
Dank u. De meeste zijn al vertrokken, gedeporteerd naar Canada of Nieuw Zeeland of dood. #mohikanen
www.google.com/search?client=firefox-..... gws-wiz-img.......0j0i30j0i67.v-KP2YlIav8 Amsterdam gaat richting Detroit op.
Iemand viert een feestje door in de lucht te schieten en wij omarmen zijn cultuur niet. Het ligt gewoon allemaal aan zure ons.
He? DNB? Waarom zou je daar in vredesnaam een partijtje gaan lopen knallen?
Suïcide by cop?
Oh my bad, het gaat dus om meerdere personen.
O god, is Nout weer bezig iets te slopen?
Bij Nout is het altijd oppassen. Die schiet nogal eens uit zijn heup.
Rob Hoogland was het hopelijk niet?
Rob wordt elke dag bozer. Nu weer op die PvdD muts van Ouwehand met haar klimaatgelul en het door de drek halen van de Telegraaf als die kritische vragen stelt over de klimaatnonsens.
Geel hestje op bilderbergerjacht.
Doe maar één bord minder.
zijn er echt malloten die denken dat er doekoes zijn te roven bij DNB?
Goud jonguh
@hustler01 | 06-02-19 | 19:53:
Daar kom je niet makkelijk bij met je MK47
Biiiiiig city.... peh.peh.peh
Biiiiig city.... peh.peh.peh
Big-big city...... you are so pretty
Tol Hanse.
@Mammeloe | 06-02-19 | 19:55:
Ah... ook een man/vrouw van cultuur zie ik.
Waar ter wereld ik ook kwam
Nimmer trof ik zo een bende
Als in 't oude Amsterdam
Tol had een voorspellende gave
@theJ71 | 06-02-19 | 20:02:
Tol was top!
@SoepKip | 06-02-19 | 20:04:
dichten en rijmen voor gevorderden.. Rappen avant la lettre.
Alleen Drs. P overtreft dit.
@theJ71 | 06-02-19 | 20:08:
Eens....én de voorloper van het Peter-r-de-vries spraakgebrek.
Allah snackbar?
nee, verwarde individueen. Wat denk jij nou.
Iemand die na sluitingstijd nog guldens kwam inwisselen, zeker ?
Natuurlijk toeval dat de Rotterdamse islamitische universiteit voor Europa net failliet verklaard is.
Laat me raden; daders reden in een Audi RS model of een Mercedes AMG.
Zwarte Polo of Golf kan ook nog.
En dan? Met de fiets ben je nog sneller in dat deel van Amsterdam.
Oftewel, de besnedenlander....
Of nog erger, zo'n mooie Volvo 850 T5-R.
@zik | 06-02-19 | 20:00: Even snel uit het raam gekeken. De mijne staat er nog.
Een heel domme plek om domme dingen te doen.
Welk kleur pak hebben de broeders aan?
En dan doel ik op het ambulancepersoneel, broer.
Best lullig als je die bank wilt overvallen en er dan achter komt dat er geen geld is, maar alleen pennenlikkers die aan andere banken vertellen hoe ze hun ding moeten doen.
Er ligt +-6 miljard aan goud. Kansloze missie om mee te nemen, dat wel.
@E-Burke | 06-02-19 | 20:04:
Dat lukt alleen Pitt en Clooney
@theJ71 | 06-02-19 | 20:12:
Die hadden het wel wat makkelijker qua gewicht van de buit.
@E-Burke | 06-02-19 | 20:18:
en die hadden toffe accessoires
@theJ71 | 06-02-19 | 20:20:
Ook dat, maar wie wat deze sujetten in hun nektasje hadden.
Amsterpangpang
Hoeveel scooters?
Daarna vermenigvuldigen met twee mocro's per scooter.
Dit land is ondertussen echt totaal van de pot gerukt. Een schietpartij bij de DNB. Hoe verzin je het...
Skoetoe's bedoel je. Of hou jij nog vast aan de oude spelling? Racist!!
Ik mag graag Oud-Hollands spreken.
@Botte Hork | 06-02-19 | 20:14: Skotoe is politie en dat is het al minimaal een jaar of 30
REAGEER OOK