Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderpardon: "Vvd voelt zich vern**kt door CDA"

Die sterretjes komen uit de Telebelg, maar u snapt precies wat er staat. Het is CRISIS in het kabinet

Over de rug van weerloze kindjes, ook nog!

Het rommelt in Den Haag en het rommelt hard. Eerder deze week sneuvelde het regeerakkoord op het hoofdstuk "Kinderpardon" en nu blijkt dat tot een - Haagsche Term Alert - SCHISMA tussen de twee grootste regeringspartijen vvd en CDA te leiden. Er was geen enkele reden om het regeerakkoord te wijzigen (zie duiding bij Sywert) maar het CDA zette toch het kabinet op het spel, en de vvd heeft gebukt voor de baantjes. Want ze weten in die fractiekamer ook: klappen = verkiezingen = baantje kwijt want kudtpeilingen. Dit Kolderpardon lost niks op voor de lange termijn en op de korte termijn wankelt het kabinet. Want vervolgens ging het ook nog gruwelijk mis met het klimaatdebat, waar laffe duiker Dijkhoff wéér de wind van voren kreeg (en de oppositie kon feesten). We zagen de PR-machine van de Kees Berghuis lang niet zo haperen en horten - en nu beginnen vvd Kamerleden dus de schuldvinger naar het CDA te wijzen. En dat slachtoffergedoe, daar houden Nederlands kiezers niet van... Vanmiddag rond 14u is de volgende veldslag, want dan gaat de oppositie een nieuw klimaatdebat eisen. HAALT RUTTE 3 DE LUNSJ!?
Lolslotzin in de Tele: "Rob Jetten is veel minder theatraal dan zijn voorganger”, zegt een betrokkene bij de coalitieonderhandelingen. "Dat scheelt enorm veel tijd.”

Reaguursels

Inloggen

CDA en CU als het hun uitkomt voor de baantjes verneuken ze Jan en Alleman, dat is toch al jaren zo bij deze religiegekkies.

oakmont | 31-01-19 | 19:42

Het CDA verneukte destijds ook de PVV. Mooi dat de VVD het nu ook eens mee mag maken. Zo gij doet, zo gij ontmoet.

Frau Merkel | 31-01-19 | 15:16

Goh, nu voelen ze zich verneukt? Nou, zo voelde ik me ook door de VVD toen die niet met de PVV (tweede grootste partij van dit land) in een coalitie wilde stappen. Niet eens de mogelijkheid wilde verkennen. Nu zitten ze opgescheept met coalitiegenoten die de VVD een modderfiguur laten slaan. Eigen schuld.

Toos Bevergeil | 31-01-19 | 14:24 | 3

Dat krijg je als je kost wat kost een meerderheid wilt halen waarbij alle partijen hun gehele verkiezingsprogramma overboord gooien onder het mom dat iedereen concessies moet doen.
En nu heeft het beest zichzelf klem gezet.

boerk | 31-01-19 | 15:13

Kwamen VVD en CDA ook niet gebroederlijk naar buiten met nieuws dat Geert als gedoger de Coalitie had laten klappen ?
Deze verklaring werd natuurlijk zonder nadenken geaccepteerd door media .

Ikbenhet6 | 31-01-19 | 16:46

Geaccepteerd in overleg met de media ja, maar was een kwestie van rug recht houden. Ondanks deze massa indoctrinatie toch nog door veel Nederlanders doorzien. Respect.

SlimmeBelg | 01-02-19 | 02:51

Wel lekker rustig hier zonder de groupies berbaar ,botbot en de van oefjes. Die doen nu ook weer mee met de VVD. Lekker stil zijn en hopen dat het snel overwaait. Nou ik zeg deze houden we er in tot maart. Zal ze er iedere maand even aan herinneren. Weet je nog dat kinderpardon,een regeer akkoord en de ruggegraatloze pinnokkio partij de VVD.En de maand januari 2019 toen ze hard onderuit gingen en nu iedereen weet waar deze partij voor staat. Enkel multinationals ,de EU steel club en het pluche. De normale nederlander is hun wordt. Beter konden ze het het niet laten zien. Bij dat klimaat akkoord zullen ze dat weer laten zien. De burger wordt leeg geplukt en de zware industrie en multinationals gaan door de VVD met ons geld beloont worden. Of ze vinden het pluche nog belangrijker en gaan nog meer aan de leiband van CU ,het CDA en D666. Zeg maar zoals het jaren onder de VVD voor de pvda is geweest. Denk dat op beide manieren uiteindelijk de VVD een zelfde behandeling als de pvda krijgt. Ze worden afgerekent op hun ruggegraatloos beleid.Want geloof mij u zit pas aan het begin van hun beleid en beloftes die nietszeggend zijn en precies andersom zijn. U gaat er geen pest op voorruit. Want dat meer op u loonstrook verdwijnt aan hogere kosten voor eten door belastingverhoging. Hogere energie kosten en hogere gemeentebelastingen. U zult in maart zien dat u minder overhoud ondanks dat extra bedragje op u loonstrook. Enkel de mensen die netto boven de 60 a 70 duizend euro netto per jaar verdienen houden over en gaan er op voorruit. Verder niemand. Echt VVD.De rijken stukken rijker en de normale nederlander armer en straks in de kou.

tweetybird | 31-01-19 | 14:06

Bij nieuwe verkiezingen de VVD minimaal 11 stoeltjes kwijt.
Niemand van de stoel bezetters wilde natuurlijk een kabinetscrisis.
Want na 4 jaar wachtgeld zit niemand op dit zooitje te wachten.

henk vintage | 31-01-19 | 13:57

Misschien dat we heel anders naar immigratie moeten gaan aankijken. Al die migranten, vaak illegaal, gaan nooit meer weg. Niet vanzelf. Misschien moeten we ze in het AZC verplicht taallessen laten volgen en een integratieproces starten. Niet vrijblijvend.
Na een jaar AZC loslaten in de maatschappij zonder verdere bemoeienis. Maar ook zonder uitkeringen, dat zou je pas na 10 jaar werken kunnen ontvangen. Woonruimte zelf zoeken. Red je het, gefeliciteerd, red je het niet, jammer maar helaas. Voordelen: afschaffen asieladvocatuur, veel minder bijstand en onze woningzoekenden krijgen een eerlijker kans op de wachtlijst.

Oud wijf | 31-01-19 | 13:48 | 4

Het Australië model zou idd ideaal zijn. Maar gaat hier niet werken, nog niet. Om onbegrijpelijke redenen, houdt Nederland altijd rekening met de rechten van de mens, altijd. Australië is niet zo politiek correct. Dus daarom mijn luchtballonnetje, in detentie zetten mag hier namelijk niet.

Oud wijf | 31-01-19 | 14:11

Als je als Nederlander naar welk land dan ook emigreert moet je het zelf uitzoeken zonder enige financiele ondersteuning. Lukt het niet dan heb je pech gehad en ben je je investeringen kwijt. Zoniet de eerste de beste niet-westerse immigrant in Nederland. Dit is ongelooflijke rechtongelijkheid. Ze worden gepamperd en dan nog klagen over discriminatie. Ja het klopt ze worden gediscrimineerd, positief dat is.

ecologiste | 31-01-19 | 14:50

Geen integratie, maar assimilatie. Als je in Nederland wilt wonen pas je je aan Nederland aan. Geen extra paspoorten, geen koeterwaals, geen stinkluchtjes in het portiek, geen overvallen, geen vrouwen lastig vallen en fuck Erdogan.

Frau Merkel | 31-01-19 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

Leon de Winter had gelijk in business class 20-01-2019. Ze zijn de weg kwijt en volkomen ongeloofwaardig.

revolte | 31-01-19 | 13:43

VVD'ers die klagen over de coalitie. Al decennia lang naait de VVD haar electoraat door belachelijke regeringen te formeren. Je zou op dit punt zelfs kunnen stellen dat de VVD dit gewoon wil en dat dit 'genaaid zijn' er gewoon voor de kleur en de buhne is. Ook fijn voor VVD-kiezers. Kunnen ze af en toe meelullen met PVV en FvD, om lekker daarna veilig weer de brave deugerd uit te hangen.

Lafayette | 31-01-19 | 13:34

En wij zijn vern##*@*ked door de VVD!!

Silvio488 | 31-01-19 | 13:33

Klaas de Duiker de Eerste, die houden we er in.

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:19

Zou toch mooi zijn als een van de coalitiepartijen kan uitleggen waarom een asiel ( bedoeld voor mensen die vervolgt worden in eigen land) wordt gegeven aan types die uit een veilig land komen, blijk geven onze rechtsstaat niet te accepteren (want elke rechterlijke uitspraak genegeerd) en ook nog eens een verhaal vol leugens te hebben opgehoest en dat alleen maar omdat hun kinderen een paar jaar van hun leven in Nederland hebben doorgebracht.
Wat is de volgende stap; in iemands huis gaan wonen als ze op vakantie zijn, alle uitzettingsbevelen negeren en dan na een paar jaar legaal in het huis mogen blijven omdat de kinderen daar geaard zijn?

Franker | 31-01-19 | 13:16 | 1

@Franker | 31-01-19 | 13:16 |
Ssstt! Brengt u ze alstublieft niet op ideeën.

Sjefke7807 | 31-01-19 | 13:25

Verneukt, geneukt, maakt allemaal niet uit.
Het is winter.
Rutte is blij dat ie wat warms naar binnen krijgt.

Ruimedenker | 31-01-19 | 13:04

Dit pardoncircus is gewoon vooraf handjeklap. VVD spreekt schande van dit pardon, maar achter de schermen is het gewoon om CDA, GL etc te feteren. Dit om zo bij de volgende verkiezingen de on-negeerbare PVV en FvD aan de kan proberen te zetten.

sjef-van-iekel | 31-01-19 | 12:58

Je wordt in het leven niet verneukt, je laat je verneuken. Een heel verschil qua instelling.

Ruikbaard | 31-01-19 | 12:58

Nederland verneukt door de "fijn" Christelijke Unie, kijk ze eens shinen de dubbel moraal ridders.
Seger, Blokhuis en Voordewind optredend als rattenvangers van Hamelen.
Proberend hun mores ongevraagd op te leggen aan de BV Nederland. Overal waar de dominee en het boek de vinger niet in voldoende mate op kunnen leggen, inperken, verbieden, tegengaan, belasten, de sjeu uit het leven halen.
En dan deugpuntjes halen met idiote standpunten waarbij christelijke immigranten uit Armenië (een volkomen normaal en veilig land), die alles bij elkaar gelogen hebben en gesouffleerd, nergens gehoor aangevend en geen rechterlijke uitspraken wensen te accepteren als schrijnend aan te merken getuigd niet van (het uitgevente) de menselijke maat toepassend. Het is volkomen hypocriet en gaat voorbij aan de belangen van Nederland, zijn bevolking en heeft lak aan de algemeen aanvaarde wet en regelgeving oa ter meerdere eer en glorie van het eigen ego.
Mag lije dat "de Heere" hier ook doorheen prikt en ze niet opneemt in zijn koninkrijk, zou dan graag die snoetjes willen zien.
Met als toch wel een van de voorlopige hoogtepuntjes het SGP de maat nemen over hun overtuiging inzake homosexualiteit maar gelijktijdig zelf tijdens het congres in November 2018 een amendement om het homohuwelijk te erkennen af te wijzen (ook het bestuur raadde deze motie af).
Laat ik nou denken dat dat schip in dit land allang uitgevaren was.
Ik kan respect opbrengen voor de SGP en Van der Staaij (dat is iets anders dan eens zijn met) maar van de CU en consorten krijg ik braakneigingen. "Fijn" christelijk, daar lopen mijn griebels over mijn grabbels van.

bwanabanjo | 31-01-19 | 12:54 | 1

Hear hear ..

justinianus | 01-02-19 | 06:10

VVD blaft wel maar bijt nóóit! Lees het stemgedrag in de Tweede Kamer er maar op na. Met LPF was al bekend dat VVD meestal met de Linkse kerk mee stemde. Opportunisten VVD met bedrog en zonder enig principe want pluche is zo lekker. Dag kiezers! Aan jullie hebben we geen enkele boodschap.

Silvio488 | 31-01-19 | 12:49

Als nu iedereen die door Maurice de Hond of een ander Peilingbureau wordt benaderd bij de eerstvolgende peiling aangeeft dat ze op de VVD gaan stemmen, dan durven ze misschien wel de stekker eruit te trekken en nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

Ibu | 31-01-19 | 12:45

Blijkbaar is aan de macht blijven belangrijker dan staan voor de waarde van je partij en kiezers. He kennen allemaal nog wel toen de PVV de boel liet klappen en goh, dat was ook de VVD...

Sinclair | 31-01-19 | 12:38

De VVD verneukt Nederland al sinds het vertrek/verraad van Bolkestein in 1998,met als voorproefje de wet op de gezinshereniging in het Kabinet Wiegel/van Agt. Maar de rot zit vooral in het kiezerscorps,dat voor 77% policor Partijkartel blijft stemmen,een soort Institutionele IRP zoals in Mexico.

hertogvanzottegem | 31-01-19 | 12:32

Het kost de VVD spindoctors kennelijk veel moeite om zich uit de ellende van gisteren te draaien. Er moet heel veel helium in het volgende ballonnetje van Klaas.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 12:29

Ja, hoe schaamteloos is dit gejank? Had dan voet bij stuk gehouden. En dan maar zien of CDA en DDR66 hadden gedurfd het kabinet te laten vallen. Maar ja, stel je voor dat het kabinet echt zou vallen, er nieuwe verkiezingen komen en je je mooi betaalde baantje zou verliezen. Dat is pas echt een ramp. Dus laat de nietsnutten maar toe hoor. De Nederlandse samenleving betaalt de rekeningen wel.
Bah.

staat het bier koud? | 31-01-19 | 12:28

Overwinning voor de (kinder-) asiellobby is compleet en onverwacht, ook in eigen ogen zo hoor ik uit betrouwbare bron. Het momentum wordt nu gebruikt om door te pakken. Zo komt Def for Children al met noodzaak ook alle kinderen mee te nemen die om uiteenlopende reden geen beroep hebben gedaan op het kinderpardon en het gaat er ook nog van komen dat reeds uitgezette kinderen weer worden teruggehaald. Kers op de taart is echter introductie van kinderrechten in asielprocedure. Daar lobbyt men al jaren voor en krijgt men tot eigen verbazing nu zo in de schoot geworpen. CDA heeft zich in laten pakken door protestantse vleugel en een onnozele schadenota gefabriceerd door de lobby en ondertekend door enkele tientallen geëngageerde gedragswetenschappers. Maar dat de VVD denkt of beter stelt een goede deal te hebben gemaakt is ronduit verbijsterend, ze zijn echt gepiepeld. Ik heb gisteren goed geluisterd naar Voordewind stelde tijdens debat onomwonden dat hij er met introductie van de ‘schrijnendheidstoets’ in begin van procedure er vanuit ging dat hiermee (nb) een flink eind tegemoet werd gekomen aan doelstelling van initiatiefwet in de maak ( van GL en PvdA..) om kinderrechten in asielwet mee te nemen. Juriste Goeman van Defence for Children liet zich gisteren in vergelijkbate bewoordingen uit. Waar dit activistische gezelschap jaren , tevergeefs, voor geijverd en gelobbyd heeft krijgt men nu zo maar in de schoot geworpen. CDA en VVD hebben kennelijk geen idee wat ze ‘in huis hebben gehaald’ en hoe dit in de praktijk gaat uitpakken. Dat het de VVD allemaal niet lekker zit kan ik me indenken , maar dat is rijkelijk laat, (te) laat. Dit is zo’n belangrijk onderwerp (in alle facetten, want het gaat natuurlijk niet alleen over dat, bizarre, ‘ kinderpardon’) . Been stijf houden was volstrekt verdedigbaar geweest ook, of juist zeker onder de opgeklopte hysterie, emotie, en bewust gecreëerde reuring. Zou een goed signaal zijn geweest, schept noodzakelijke duidelijkheid , ook naar electoraat waar steeds meer idee leeft dat politiek dit dossier niet de baas is en waarbij het actiewezen en media de boventoon voeren

justinianus | 31-01-19 | 12:24

Robbie Jetten is een slimme jongen. Hier kan hij mee aankomen bij zijn achterban daar zijn we nog lang niet vanaf. Die Zeegers van de CU is een enge man. Met 5 lullige zeteltjes weer een overwinning geboekt. Onbegrijpelijk.

Trumme | 31-01-19 | 12:17

VVD de partij die liegt bedriegt en daarom vinden zij het geen probleem dat die ouders achter die kinderen jaren hebben gelogen bedrogen en de kinderen hebben gebruikt (misbruikt) om asiel te krijgen die kinderen zijn gewoon misbruikt ach ja het CDA de partij van de kerken ah ja hoe zat het ook al weer de kerken hebben ook al weinig moeite met misbruik wat een rechtstaat zijn we nog keer op keer heeft de rechter bevolen dat ze moesten vertrekken omdat ze uit veilig landen komen ik denk dat ik mijn belastingen ook maar niet meer ga betalen en jaren ga procederen ah ja lekker op kosten van de staat huuuu ah nee ik werk heb geen recht op advocaat van onvermogen shit heb ik weer raar he dat de mensen geen geloof meer hebben in de politiek draaien en de boel belazeren of zou rutten bang zijn voor zijn aankomende baantje in Brussel en daarom dijkhof hebben terug gevloten nee joh ze hebben een goede deel gesloten en verkopen het als strenger worden van asiel beleid vluchtelingen werk begint al weer te steiger oh jee het volgende probleem zal niet meer lang duren of ook deze deel gaat over de schutting ze kunnen onderhand beter zeggen gooi de grenzen los zoals groen links wil nog meer stem vee voor partij denk zal me niks verbassen als ze geld krijgen uit moslimlanden om de aanwas van moslims flink op te voeren de grote steden in Nederland hebben ze al bijna in handen met dank aan tientallen jaren links beleid waarvan zo 10 jaar onder zijn lijding van opperhoofd Rutten dank er voor

marknijm | 31-01-19 | 12:13 | 1

Hoe gaat het?
Kinderen worden niet uitgezet want zielig.
Maaaaaaarrrrrr........ kinderen hebben ouders, dus kunnen ouders ook niet uitgezet worden. Ergo: het zijn niet alleen X kinderen die men binnen houdt, maar ook X maal 2 mensen die men binnen haalt.
Je kan er op wachten dat de asiel-industrie:
- eerst de ouders van de kinderen scheidt,
- de kinderen naar veilige landen stuurt,
- de kinderen in de mallemolen van asielprocedures gooit.
- de procedures eindeloos rekt... ten koste van de kinderen die zij zegt te steunen.
- de procedures, die zij kent, de schuld geeft.

klimgek | 31-01-19 | 12:40

eurlings,camiel. keizer,henry. smit kroes. jos van rey. robin linschoten. annemarie jorritsma. frans weekers. ton hooijmaijrs. halbe zijlstra.bart de liefde anne wil lucas.loek hermans.nurten albayrak. VVD hoezo niet integer.hahaha.

j.goedbloed | 31-01-19 | 12:06 | 2

Niet dat je geen punt hebt, maar Eurlings is CDA.

Sjors W. | 31-01-19 | 12:09

En de rest werkt alleen voor hun eigen beheer BVtje.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 12:31

.. coalities worden gemaakt met als oogmerk wederzijds kiezersbedrog - en anders is er altijd later nog wel een mogelijkheid het "regeerakkoord" open te breken.

"hahahaha", aldus een uitgelekt rapport uit het achterkamertje van de VVD.

Jan Passant mk2 | 31-01-19 | 11:54

Lekker toch? Weet Mark ook een keer hoe sex voelt. Moet nieuw voor hem zijn heb ik gehoord.

Lorejas | 31-01-19 | 11:49 | 1

En dat tripje naar new York, naar Asstomouthaan dan?

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 12:05

Ik hoor en lees: VVD dit, CDA dat, D66 zus. Maar over de CU hoor of lees je vrijwel niets. Terwijl ze toch ook al een tijdje medeverantwoordelijk zijn voor wat er zich allemaal afspeelt. Maar dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 11:41 | 2

Die zijn als enige coalitiepartij wél oprecht, al kun je het met ze oneens zijn.

JTKDM | 31-01-19 | 11:46

Gevaarlijke partij. Met een paar honderdduizend stemmers al 10 jaar in het midden vd wip zitten en met alle winden mee waaien en toch iedere keer een overwinning binnenslepen.

Trumme | 31-01-19 | 12:20

Na 20 maart is alles weer koek en ei!

joepiedepeopie | 31-01-19 | 11:30

Politieke s*x, mag niet in de tweede kamer.

cat22 | 31-01-19 | 11:29

Gaaf!
De VVD verneukt een compleet land om de baantjes te behouden.
Verkiezingen!

oplichter | 31-01-19 | 11:28

Ik kan me niet herinneren dat de VVD de afgelopen 8 jaar ook maar op één belangrijk onderwerp z'n rug recht heeft gehouden. En dat is best knap, aangezien de partij al die tijd de grootste van Nederland was. FVD moet NU doorpakken en de grootste worden. Ik ben bang dat anders GroenLinks de grootste wordt en dat zou een regelrechte ramp voor het land zijn.

KlunsJohannus | 31-01-19 | 11:28 | 1

Groenlinks en Denk: dé 2 partijen die Nederland vanuit blind fanatisme onleefbaar willen maken. Zeg maar dag tegen uw portemonnee, vrijheid en leven in Nederland.

VP732 | 31-01-19 | 12:04

We zijn al Dijkhof-moe voor hij Rutte heeft vervangen. De VVD gaat nog eens heel klein worden.

sprietatoom | 31-01-19 | 11:25

Klaas, je bent nog een grotere slappe zak als die Buma, door je knieën gaan voor robot Jetten. Ze hebben je in de hoek Klaas, ze hebben je bij je kloten nu en voor altijd. Neem een voorbeeld aan Geert, die stuurde het CDA, Maxime Verhagen, naar zijn ouwe moer, waar hij met zijn klote partij thuishoort.

Boy Cot | 31-01-19 | 11:22 | 1

Populistische Proefballon Klaas - hij komt zo oprecht en gewoon over... dat is precies zijn probleem

litebyte | 31-01-19 | 11:39

Defence for Children heeft trouwens alweer aandacht gevraagd voor de 'schrijnende gevallen' die net buiten dit kinderpardon vallen. Het gaat dan om kinderen die al in Nederland zijn. Ik zou dan ook aandacht willen vragen voor al die tientallen miljoenen kinderen die nog niét in Nederland zijn, maar gewoon thuis zitten bij hun ouders in Afrika, Azië, Zuid-Amerika, en die nog niét op de hoogte zijn van het feit dat je naar Nederland kunt reizen, daar asiel aanvragen, en als dat wordt afgewezen tóch gewoon kunt blijven en recht hebt op alle mogelijke faciliteiten, subsidies, toeslagen, zorg, huisvesting, onderwijs enzovoort. Dát noem ik pas schrijnend!

Zenzeo | 31-01-19 | 11:18 | 1

Dit land wordt geregeerd door activisten met hun bekende grote bek, en minderwaardige mensen als Van Toorenburg en Voordewind.

gestoptmetroken | 31-01-19 | 11:41

VVD genaaid door CDA??? Nederland WEER genaaid door VVD zal Klaas Lulkoek bedoelen! Wat een gelul van die sneue vent zeg, gadverdamme! Ik zag het hier nog in een reaguursel staan, volgens mij zowat elk reaguursel, na zijn stoere praat in de krant, Nee!! tegen kinderpardon is weer rechts roepen links doen en dan nu ook nog zo zielig zijn om naar anderen te gaan wijzen. Dat die Dijkmof zichzelf lekker klem hijst met de carnaval en de singels van Breda lazert en verzuipt of kapot vriest voor mijn part.

Count_Bassie | 31-01-19 | 11:17

Kijk het CDA is een partij die lang succes heeft gehad met schijnheiligheid in alle vormen en maten. De PvdA heeft dat vooral vanaf Kok overgenomen en de laatste jaren heeft Rutte deze stijl van regeren zich eigen gemaakt. Telkens worden leugens vertelt door deze Richelieus van NL en verkiezingsbeloftes gebroken want zgn compromis. Ze zijn al net zo onbetrouwbaar als de Europese Bank die telkens geld bijdrukt. Het gaat goed met de economie. Ja met gratis geld. Het wachten is op de vreselijke waarheid die de leugen ooit zal achterhalen. En daarna is het even chaos en dan komt de stenge hand. Overal beperkingen maar de partijbonzen en -bonsjes zijn vanwege hun kadaverdiscipline voorzien van huis, auto, en andere onontbeerlijke luxe. Andersdenkenden krijgen het zuur. Maffialand NL laat eerst dan zijn ware aard zien.

ecologiste | 31-01-19 | 11:17 | 4

@ Beefbus dat zou zomaar kunnen. Wel zullen ze euros blijven (door)drukken. Rusland en China kijken toe. Ik hoop niet dat ik dat nog moet gaan meemaken. Mijn tijdperk begon zo mooi, weliswaar met het duistere verleden van de oorlog maar jaren 50 waren goed om te zien dat eenvoudig leven mooi kan zijn, jaren 60 de vooruitgang en club van rome waar niets mee werd gedaan helaas zeg ik( ja nu nu het gaat om geld te verdienen aan de gelovigen, zo slim waren ze toen nog niet want weinig mensen die het door hadden dat er grenzen aan de groei zou moeten worden gesteld; dat was trouwens ook de periode waarin men tegen overbevolking was, dan jaren 70 feest, jaren 80 no future maar ach viel wel mee, jaren 90 de werkgelegenheid ging prima, daarna de europeriode. Dat is toch wel minder. Gelukkig is er altijd nog die geweldige innovatie in de technologie die ons leven kan verfraaien. Stilletje sinds eind jaren 60 kwam de moslimimmigratie op gang en in jaren 70 door D66 staats Glastra van Loon een enorme zet in de rug gegeven. Enfin we zijn nu echt in het tijdperk aanbeland van de intensieve menshouderij en waarin alles in het werk wordt gesteld om de consument te laten vreten slikken wat hem in de trog wordt gegooid en waarbij het gaat om de aantallen altijd maar weer te laten toenemen. Alles is geoorloofd. Op naar de 20 miljoen. Kwantiteit van leven tenkoste van de kwaliteit.

ecologiste | 31-01-19 | 11:51

Nou nou...

Wat heeft die Richelieu misdaan, om met dit clubje genoemd te worden?

Sjors W. | 31-01-19 | 12:12

@ecologiste | 31-01-19 | 11:51
Als generatiegenoot deel ik al je sentimenten.

Ik kijk af en toe nog wel eens met weemoed naar een HTS wiskundeboekje uit 1958 dat ik op een boekenmarkt heb gekocht. Uit lang vervlogen tijden, toen NL nog de ingenieurs en beta's leverde die globaal daadwerkelijk bijdroegen aan een betere samenleving en een hogere welvaart.

Nu lijken we zelf grondstoffen te zijn geworden in een Kafka-eske staatsfabriek. De rustige jaren 1950-2010 zijn voorbij en het tijdsgewricht kantelt ..

ChatBot | 31-01-19 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

@GS

Schisma is geen Haagse term. Het woord komt uit het Grieks en betekent: splitsing of afscheuring. Dat kan van een organisatie zijn en is vaak gekoppeld aan een bestaand dogma waar twee kampen een verschillend standpunt over hebben.

In Den Haag doen de met zichzelf ingenomen verwaande tweede kamer pluchesnobs graag of ze heel wat zijn. Dat doen ze door archaïsch taalgebruik. Lees: het gebruik van ouderwetse, en vaak uit gebruik geraakte woorden) en dure woorden - het liefst leenwoorden uit een van de twee klassieke talen die vroeger op gymnasia gegeven werden; Latijns of Grieks.
Ten onrechte denken die snobs dat ze in aanzien rijzen als ze praten in een taal die door anderen niet word begrepen. Ten onrechte, omdat het enkel de afstand tussen burger en politiek vergroot. 'Aanzien' En 'afstand' zijn geen synoniemen.
Dat is ook waarom zulk taalgebruik eigenlijk onpraktisch en 'dom is. Welk nut heeft het brengen van een boodschap als de ander hem niet begrijpt?

Maar ... Wat zie ik? Een GS dat daaraan meedoet? Kom op, GS! Doe toch niet mee aan het taalgebruik van politieke snobs! Ik heb jullie hoger zitten dan dat! En veel andere reaguurders ook.

;)

gaffelbaard | 31-01-19 | 11:17 | 6

Het is Latijn en geen "Latijns'. Schisma als verwijzing naar de breuk in de kerk Orthodox vs Rooms Katholiek. Is geinig te noemen in combinatie met de CDA relihuichelaars. Maar jij snapt dat niet en leest @GS de les?

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 11:23

Watching the Wheels | 31-01-19 | 11:20
HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 11:23
Jullie hebben gelijk, maar dat is archaïsch taalgebruik.

Het gebruik van een bijvoeglijk naamwoord, met weglating van lidwoord en het zelfstandig naamwoord dat er achter staat, is modern taalgebruik.
Lol
XD :p

gaffelbaard | 31-01-19 | 12:11

gaffelbaard | 31-01-19 | 12:11
archaïsch kan ook wel anders na uw eigen betoogje.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 12:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Menblijgft maar schikken en afspraken niet nakomen... alles om maar op het pluche te kunnen blijven want men is veel te bang voor een PVV FVD 50+ coalitie.

de dorstige | 31-01-19 | 11:17

Klaas was gisteren niet de slimste...

Rest In Privacy | 31-01-19 | 11:16 | 1

Hij rijdt al een week in een Kia, dan krijg je dat.

Watching the Wheels | 31-01-19 | 11:18
-weggejorist-
obzzcure | 31-01-19 | 11:09 | 2

De VVD blijft toch wel de grootste, tenzij FvD en PVV fuseren. Verdeel en heers.

JTKDM | 31-01-19 | 11:07 | 3

Mee eens.

Watching the Wheels | 31-01-19 | 11:16

Echter 2 prinsjes die de baas willen blijven...

de dorstige | 31-01-19 | 11:18

FVD en PVV kan niet samen, die symbioot verliest meer kiezers dan wanneer ze naast elkaar blijven bestaan.

Sjors W. | 31-01-19 | 12:13

Ik heb 40+ jaar op de VVD gestemd. Niet omdat ik een verstokte en fanatieke VVDer was/ben, maar omdat ik het uiteindelijk met de meeste van hun standpunten vaak eens was, veel meer in ieder geval dan met de standpunten van de andere partijen.

Ik dacht dat het CDA onder Buma een betrouwbaarder partij was geworden dan dat die partij traditioneel in de vorige eeuw was onder Van Agt en Lubbers. Vorige week is gebleken dat dat niet het geval is. Ik baal ervan dat de VVD niet zijn poot stijf heeft gehouden en het op een kabinetscrisis heeft laten aankomen. Hadden ze dat wel gedaan, dan had ik wederom op de VVD gestemd.

Nu niet meer. Op 20 maart gaat mijn stem naar de PVV. Dat zeg ik niet triomfantelijk, want het voelt als een nederlaag, maar ik heb echt het gevoel dat de VVD mij verder geen keus laat. Tsja.....

Dr_Johnson | 31-01-19 | 11:06 | 2

@ Dr._Johnson Ik kan u volledig volgen en denk hetzelfde.

ecologiste | 31-01-19 | 11:20

Ben er ook een aantal keer in getrapt. Maar de laatste 3 verkiezingen niet meer. Ook dit jaar PVV.

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 11:27

Tja, dan hadden onze briljante VVD apologeten Kuiffie en Berbaartje maar niet 24/7 op de GS panelen aanwezig moeten zijn en in plaats daarvan hun geniale geesten moeten inzetten voor strategie-bepaling van hun desintegrerende leugenaars kluppie.. (nu was het alleen maar een treurig en mislukt stukkie perception management).

Bedankt jongens, door jullie afwezigheid is het laatste restantje VVD voorgoed verneukt.

echt_links | 31-01-19 | 11:06 | 1

Een beetje al teveel eer voor deze mediocre 'denkers' Kuifje en Berbaar. Kletsen naadloos en gedachteloos Rutte en Pechtold na. Een personeelschef en een veilingmeester.

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 11:30

Het kartel is een incestueus gezelschap van beroepspolitici die problemen niet oplossen maar voor zich uitschuiven. Ze zijn niet constructief bezig maar zitten voor zo'n 8.000 euro per maand een beetje te babbelen en denken niet zozeer aan het landsbelang, maar vooral aan hun eigen belang. Vandaar de term beroepspolitici. Het eeuwige blablabla, lullen, vergaderen, het is hun persoonlijke bron van inkomsten, hun verdienmodel, hun vreten op de plank. Er wordt echter niks opgelost. Het lijkt wel een beetje op sabotage. Misschien wordt het tijd dat we erkennen dat dit systeem van eeuwig polderen, het "coalitie" model, gewoon niet werkt. Het systeem is als een "lame duck". Er zal niets veranderen, ook niet na de verkiezingen. Dan krijg je dezelfde inhoud, alleen met een andere verpakking. Het systeem functioneert gewoon niet.

Motleycrew | 31-01-19 | 11:03 | 1

Milde dictatuur dan maar?

echt_links | 31-01-19 | 11:07

Wat een mazzel voor de kinderen van de verkrachte en afgeslachte Boeren dat Zuid Afrika een veilig land is. En ze spreken ook de taal niet, dus dat moet je die kinderen niet aan doen.

Mammeloe | 31-01-19 | 11:01

Dus omdat Klaas zich verneukt voelde kwam hij maar niet naar het klimaatdebat zodat de rest zich ook verneukt voelde? Kleine kinderen daar zeg.

jip_86 | 31-01-19 | 11:01

de VVD voelt zich vern**kt, weten ze eindelijk hoe de Nederlanders zich al heel lang voelen.

Titje | 31-01-19 | 10:57

Nou, dat was weer genieten afgelopen dagen met het 'kinderpardon' mensen! Deugvolk weer massaal uitgelopen om in de deugmediaas even vol op het orgel te gaan, tranentrekkende foto's en filmpjes van heulheulhéul zielige kindertjes die dreigden... Ja wat eigenlijk? Die dreigden teruggestuurd te worden naar het land van herkomst omdat het daar veilig is en omdat ze hier geen recht hebben op asiel (met een moeilijk woord noemen we dat 'uitgeprocedeerd'), zodat er weer plekken vrij komen voor echte vluchtelingenkinderen die wél recht op asiel in Nederland hebben. Maar dáár hoor je Überdeuger Tim Hofman en zijn sidekick (zielig jongetje met bril) natuurlijk niet over bij collega-Überdeuger Thijsemannetje...

Zenzeo | 31-01-19 | 10:56

Aandoenlijk hoor. De klagende VVD-ers durven anoniem bij de Telegraaf hun verhaal te doen. Komt het puntje bij het paaltje, dan is het laf ja-knikken en tekenen bij het kruisje. Precies zoals die kamerleden het al tijden doen.
In de tenniswereld wordt de term ‘slappe ballen’ gebruikt.

El Rico Grande | 31-01-19 | 10:55

Ik ben stiekem toch wel blij dat ze nu, met hun gestuntel, een heel groot publiek bereikt hebben,
Misschien helpt dat in het stemhok.

Petrus Poortwachter | 31-01-19 | 10:54

Dus :
In italië (too big to save, too big to fail) lopen de financiën dusdanig uit de rails dat een financieel armageddon dreigt, waarin Nederland dreigt te worden meegesleept
De Duitse economie zakt af richting recessie, met alle gevolgen voor de economie hier
De EU krijgt nog steeds helemaal NUL voor elkaar tegen de immigratiegolf die West Europe existentieel bedreigt

In Frankrijk is een massaal volksprotest aan de gang omdat het hele sociale en economische model failliet en kapot is. Op de achtergrond probeert Macron koortsachtig om een transferunie voor elkaar te krijgen, die Nederland mee gaat slepen in dat failliet.

De kunstmatig lage rente om het mislukte EURO project in stand te houden holt onze pensioenen volledig uit.

brexit, met grote gevolgen voor de vaderlandse economie

Trump, die de Europese veiligheid voortaan aan de Europeanen wil overlaten (waar ons verwaarloosde pang pang leger totaal niet op berekend is)

Afkalvend gezag van de overheid, delft steeds meer het onderspit tegen de criminaliteit, mafia vecht schaamteloos rivaliteiten uit met kalashnikovs op straat. politie machteloos.

ALgehele desintegratie van de maatschappij tgv het mislukte multi-culti experiment.

Onderwijs in ons land afgezakt naar bedroevende niveaus, we worden rap ingehaald door concurrerende economieën als China, Korea, US.

Op gang komende emigratiegolf van de beter opgeleide Nederlander.

En wat doet de tweede kamer ?
Een doorzichtige voorgekookte feelgood soapserie op touw zetten om nog wat politieke puntjes te scoren.

......

We hebben geen parlement meer, alleen nog een schertsvertoning. (met excuus aan uitzondering als Omtzigt en Hiddema)

CeesCloosd | 31-01-19 | 10:53 | 15

@langshetrandje : sommige van uw nuanceringen zijn juist inzake Frankrijk, en uw observatie dat het fenomeen van de daling van netto besteedbaar zich ook elders (waaronder in Nederland!) voordoet is gewoon raak. Voor uw opmerking over Italië : wat is er zelfgekozen aan de consequenties die een Italiaans fiasco ( de onvermijdelijke default) voor de Nederlandse burger gaat hebben ? (de tijdbom hier heet TARGET 2, tik.. tak... tik... tak.. tik... tak... De Nederlandse burger gaat bloeden op ongekende schaal..)

CeesCloosd | 31-01-19 | 13:33

CeesCloosd | 31-01-19 | 13:33
Helaas kan ik in Italië niet stemmen.
Er is hier echter één lichtpuntje te benoemen. Italiaanse regeringen zitten doorgaans niet zo heel erg lang. Dus wellicht blijft de schade voor de europese burger beperkt.
Sinds 1945 zijn maar liefst 44 premiers versleten...

Rest In Privacy | 31-01-19 | 14:07

@langshetrandje
Dat Italiaanse regeringen maar kort meegaan, biedt hier geen enkele hoop. Het punt is nu juist, dat ongeacht welke regering er zit, de zaak tegen de muur gaat vliegen. Om de begroting op orde te krijgen, zou een Italiaanse regering zó hard moeten snoeien, dat daardoor de recessie die vandaag officieel bevestigd werd, er nog veel heftiger van zou worden. Gevolg : de ratio schuld : GDP neemt onhoudbare vormen aan. Anderzijds : bezuinig je niet, dan gaat de huidige slowmotion traincrash door. De klassieke oplossing in zo'n situatie is, je valuta te devalueren, en uitgerekend dat instrument is bij toetreding tot de Euro uit handen gegeven. Resultaat is het volgende dilemma : óf we tuigen een transferunie op, en hopen dat Duitse en Nederlandse belastingbetalers het tot in het oneindige blijven bijplempen, óf Italië stapt uit de Euro, zodat ze eindelijk weer lucht krijgen. Die laatste variant is natuurlijk wel een de facto faillissement (default) want in Lire's gaan ze die 2.451.000.000.000 euro niet terugbetaald krijgen. Om af te sluiten met een vrolijke noot : het Italiaanse bankwezen hangt met plakband en touwtjes aan elkaar. Maar ook het Duitse bankwezen zit nog steeds tot over de oren in Zuideuropese staatsschuld. Ondertussen is de lage ECB rente in Duitsland en Nederland de oorzaak van een nieuwe vastgoedbubbel die, zoals alle bubbels, in een tranendal gaat eindigen.

CeesCloosd | 31-01-19 | 14:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Rob Jetten van D66 (links) wist zich gesteund door de ChristenUnie (links) en door het CDA (ook links inmiddels).
Rob wist dat hij een gewonnen wedstrijd speelde--> dus hoefde hij niet in actie te komen.
Bovendien heeft hij steun van Jesse Klaver, de PvdA, Denk en de Partij van de Dieren.

Het is jammer dat Mark Rutte en de VVD inmiddels ook links zijn geworden.
Hierdoor zijn bijna alle partijen in Nederland nu links op het gebied van migratie en milieu.
PVV en FvD kunnen roepen wat ze willen... de andere partijen doen expres niet wat zij willen.
Dit is jammer - want hierdoor wordt het kostenplaatje voor migratie en het klimaat voor ons onbetaalbaar.
Eind dit jaar hebben we 18 miljoen inwoners - zullen we wedden?

sociaal_econoom | 31-01-19 | 10:53

Een betere promotie voor het invoeren van bindende Referenda naar CH model bestaat er niet. Je kiest 1x per vier jaar je dictators en 4 jaar lang kunnen ze schijt aan God en demenschen hebben. Dan geven ze weer wat brood en spelen en hoop. Op naar de volgende 4 jaar. Goed partijpunt van FvD. Trouwens tijdens een Nederlandse avond in Zurich een aantal jaren gelden hadden de toemalige voorzitster van de 1e kamer op bezoek. Bij het vragenrondje vroeg ik waarom NL geen bindende referenda invoert. Antwoord. NL heeft geen traditie met referenda. Lees u bent er te dom voor volgens deze Regente.

Zatkniss | 31-01-19 | 10:51

Ha mooi, dus wel blanke mannen.

Mammeloe | 31-01-19 | 10:57

Toenemende woede onder de albino's in Nederland.

piloot47 | 31-01-19 | 11:05

Bert Wijbenga's achternaam eidigt met een 'a'.

Illustreert mijn theorie dat de nazaten van protestanten een eigen deugreligie hebben opgetuigd, waarbij de autochtonen in NL a-priori zondig zijn omdat ze een blank vel hebben en daarvoor worden gestraft met extreme klimaatbelastingen en een leven van dienstbaarheid aan nieuwe immigranten.

Beefbus | 31-01-19 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we niet vergeten dat zooitje wat ons keer op keer een oor aan naait met de komende verkiezingen terug te pakken.

gerrie de perrie | 31-01-19 | 10:47

Haha, we run this country!

JTKDM | 31-01-19 | 10:45 | 2

En die gedachte geeft exact aan wat er mis is gegaan met die mensen in den haagje.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:46

Was een gevleugelde uitspraak van Berbaar.

echt_links | 31-01-19 | 11:13

Geeft precies aan wat het grote probleem is met de huidige politiek, de baantjesjagers en beroepspolitici die verder eigenlijk niks kunnen hangen tot de laatste snik (en daarna een fijn wachtgeld) aan hun positie, en daarvoor moet iedere snipper integriteit wijken, voor zover aanwezig.

captainobvious | 31-01-19 | 10:45 | 2

Inderdaad. Plus het feit dat de meeste van de ambtenaren waaruit de VVD fractie bestaat er nog geen 10 jaar hebben opzitten en dus geen recht hebben op de 7 jaar wachtgeld, verklaard de angst van deze lafaards voro het voortijdig vallen van dit kabinet.

Beefbus | 31-01-19 | 10:59

Meer dan 800.000 ( ..) mensen hebben op Pechtold gestemd bij de vorige verkiezingen. Hij heeft zelf besloten najaar 2018 om de Tweede Kamer voortijdig te verlaten na 12 jaar. Toch krijgt de "democratische vernieuwer" een riant wachtgeld gelet op de lange periode kamerlidmaatschap. Een gewone werknemer die zelf ontslag neemt krijgt geen stuiver. De heer Pechtold lacht niet slechts "zijn" kiezers uit maar de gehele Nederlandse bevolking alweer de nodige maanden genietend van een riant inkomen zonder enige vorm van tegenprestatie zelfs niet als "orakel"van D66.

Jan Boule | 31-01-19 | 11:04

Wat een vreselijke slappe hap - en dan ook nog eens zonder ballen - die VVD. Alles in het belang van het pluche. En dan ook nog je afgang als een goed resultaat verkopen, zum kotzen! Bah! Nederland is kapot.

Rdock | 31-01-19 | 10:44 | 1
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:58

Wie de VVD blijft steunen is meer dan ziek, want keer op keer bedonderen ze met een glimlach hun kiezers. En verder wordt ik zelf ziek van dat zogenaamde Geworteld of onzeker gedoe, ze waren absoluut niet onzeker, ze moesten van de Rechter weg. Maar aan een gerechtelijke uitspraak hadden ze gewoon schrijd, en dat gedrag is nu beloond, moet jij nou eens proberen.

FreeVogelaar | 31-01-19 | 10:43

Afspraken in het verleden geven, geen garantie voor de toekomst.
2002 Balkenende I "afhandeling versnellen"
2003 Balkenende II "strikt rechtvaardig streng zorgvuldig"
2007 Balkenende IV "verbeterd en versneld"
2010 Rutte I "stapelen beperkt procedures versneld"
2012 Rutte II "gestroomlijnd en bekort"

2_amazing | 31-01-19 | 10:42 | 2

Binnen een jaar weer honderden Geworteld, kan het woord bijna niet meer horen. Maar als iemand door de Rechter het land moet verlaten, zet ze dan uit, maar ze laten ze hier gewoon blijven. Tja, dan gaat er ook niemand weg.

FreeVogelaar | 31-01-19 | 10:53

En waar is je stelling; na het zuur het zoet? (dat er nooit zal komen)
En waar is je stelling; het tijdelijke kwartje van Kok (dat nooit terug zal komen)
en waar is je stelling; 1000 euro voor de werkende bevolking (dat er ook nooit zal komen) blablablabla

pino2 | 31-01-19 | 10:56

Tuurlijk haalt Rufte III de lunch. Alle vier geen baat bij snelle verkiezingen. Zie de polls

LJBrinkhorst | 31-01-19 | 10:42 | 1

Rutte moet zijn beloften aan de club nakomen, dus die gaat nog wel even door. Hij is toch al afgebrand, dus wat zou hem het aan zijn kont roesten wat men van hem denkt. Rutte is bezig zijn eu/beatrix lijstje af te werken, ten koste van ongeveer 70% van nederlandje.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:46

Met die Jetten gaan we nog veel lol beleven. Ik hoop dat '66 1 zetel gaat halen.

Pislinq | 31-01-19 | 10:42 | 2

Je zal opkijken, hoeveel idioten toch blijven stemmen op die volks verlakkers.

FreeVogelaar | 31-01-19 | 10:47

Ik hoorde pas weer Jetten omschreven worden als jong, fris, veelbelovend. Gek word je er van.

piloot47 | 31-01-19 | 11:07

In 2004 was er ook een kinderpardon en ging de politiek werken aan kortere procedures. We zijn nu 15 jaar verder en nog steeds kunnen liegende illegalen en hun advocaten eindeloos naar de rechter. Die schoolgaande asielkinderen waren in 2004 nog niet eens verwekt. In het bedrijfsleven krijg je 15 weken om iets op te lossen, of 15 dagen, of 15 uur. Wat een oncapabel stel prutsers.

Mammeloe | 31-01-19 | 10:41 | 2

Maar ze willen het niet oplossen!
Ze maken wetten voor de bühne, om problemen nog verder voor zich uit te schuiven.
En daarna natuurlijk WEER een pardon.....
Zodat wij vervangen kunnen worden, want kritisch en lastig.

Stemadvies that is

pennestront | 31-01-19 | 10:45

Yep. En onder Rutte is de overheid met 25% gegroeid. Ze creeren hun eigen werkgelegenheid met een immer uitdijend ambtenarenapraat, toezichthouders, waakhonden die niet bijten etc.

Mammeloe | 31-01-19 | 10:56

Als ik zo het een en ander hoor wat er in NL op poltitiek vlak gebeurd, dan verneukt de VVD het volk elke dag.

Tja, en als je met een farizeeer partij als het CDA in zee gaat, dan vraag je er zelf om.

litebyte | 31-01-19 | 10:40

Ik gok, binnen nu en 2 weken..... Tot aan de verkiezingen halen ze zeer zeker niet.

PijlVader | 31-01-19 | 10:40 | 2

Dat halen ze wel. Dit is theater om de onderlinge verschillen wat in de etalage te zetten. Dan is er zogenaamd weer wat te kiezen.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 10:45

@Hollende_Kleurling | 31-01-19 | 10:45

Exact! Eventjes aangeven dat er wel degelijk politiek kleurverschil zit in het grijze kleurloze corrupte midden (lees: VVD-CDA-PvdA-D66)

litebyte | 31-01-19 | 11:42
-weggejorist-
pennestront | 31-01-19 | 10:38

Vrijwillige seks is geen verkrachting. Als je niet wilde had je 'nee' moeten zeggen. Niet achteraf gaan lopen metoo-en voor de bühne over hoe verneukt je je voelt. Tijdens de daad vond je het prima, VVD. Ouwe populisten.

Toos Doos | 31-01-19 | 10:34 | 3

Het zijn alleen maar bange ambtenaren zonder politieke overtuiging, Toos.

Beefbus | 31-01-19 | 10:36

Nou Beefbus, hun politieke overtuiging is evident. Geld en macht. Of dat uit angst of narcisme is maakt geen verschil. Deze dictatuur verkapt als democratie is een religie voor de zwakkeren.

Toos Doos | 31-01-19 | 10:39

@Toos Doos | 31-01-19 | 10:39
Ik denk niet dat ze een specifieke overtuiging hebben. De staat maakt het makkelijk voor hun personeel om in de politiek te gaan tegen een betere beloning. Er zijn niet veel politiek gemotiveerde mensen te vinden in de private sector die deze stap kunnen maken. En daar zien we nu het resultaat van.

De democratie is steeds minder toegankelijk voor de burger omdat je straks uitsluitend nog kan stemmen op lakeien.

Beefbus | 31-01-19 | 10:47

Het CDA: De Verleiders.

philia | 31-01-19 | 10:33 | 1
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:59

"Rob Jetten is veel minder theatraal dan zijn voorganger”

Het valt dan ook niet mee om theatraal te zijn wanneer je interne software nog op Windhoos 3.1 draait zoals bij RoboJetten.

Sjefke7807 | 31-01-19 | 10:33 | 1

Haha

Twisted_Faith | 31-01-19 | 10:42

Hoe kan dat nou. Berbaar zegt dat het harststikke goed gaat met zijn partij. De vvd was volgens hem in jubelstemming. En ze hadden op al fronten gewonnen. Al zei ik hem van niet.

Mij was al opgevallen dat ik de vvd groupies al minder zag optreden. Ik had gelijk. VVD is een ruggegraatloze partij. En dat hebben ze de laatste dagen heel goed laten zien. Een betere toneelvoorstelling kon je je niet wensen. Een VVD die liet zien werkelijk schijt aan de burgers en de tweede kamer te hebben. Hun hoofdrolspelers weg te houden van het podium en het gelijk van hiddema en wilders aan te tonen.

De VVD is de echte wees welkom partij en is dat al jaren. Ze doen anders laten denken. Maar vielen gigantisch door de mand. Met 3 partijen erbij in het kabinet en hetzelfde spelletje zoals met de pvda lukt niet ,die klakkeloos VVD beleid uitvoerde. Nu hebben zij maar te slikken. En nu begint hun ruggegraatloos echt op te vallen. Zelfs een proefballonnetje bluffer en een pinnokkio veranderen daar niks meer aan. Afgelopen dagen was een mooie de ogen opener. Dit kabinet is stuk.

Laat het nieuwe maar snel aandraven maar dan zonder VVD. Want die VVD dat is de echte one issue partij. Blijven zitten op het pluche.

tweetybird | 31-01-19 | 10:32 | 3

VVD is knetterlinks, misschien wel extreem links. Er zijn zelfs al verkennende fusie gesprekken geweest tussen de SP, Groenlinks en VVD. Die zien alle 3 de bui al hangen, te weinig stemmers om nog echt mee te kunnen doen, dus dan maar fuseren.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:36

Vvd en de vvd'ers in het kabinet hebben snotneus allang groenlinks ingehaald. Ik hoop dat niet 1 rechtse kiezer ooit nog een stem gunt aan de vvd. Wat een linkse kliek.

Pislinq | 31-01-19 | 10:45

Barbaar lachte maar realiseert zich niet dat het gaat om wie het laatst lacht.

Muuke | 31-01-19 | 11:31

Gister stukje Jinek gezien. Daar zat die schijnheilige drol van een Buma, en wat had 'ie de WC-eend op het bureau van Rutte lekker gev(l)oerd, nou nou! Wat ik dan wel weer gemist heb zijn recente peilingen. Hoe doet CDA het, na hun meest recente staaltje volksverraad? Andersom zal de VVD ook niet beloond worden. Dus dan hebben we weer een heule grote PVV (die er hoe dan ook niks van bakt), en een groei van FvD die amper vorm te geven is in de praktijk, zonder LPF-achtig drama's. En dus waarschijnlijk uitdraait op vier partijen met 15 zetels en één met 18 en VVD ergens onderin de 20.. cordons sanitaires, ennnn terug naar glas en plas.

dopinie | 31-01-19 | 10:32 | 1

Vergeet niet dat het de lakeien zijn die de stemmen tellen.

Beefbus | 31-01-19 | 10:34

Dit bekijkende.... Ga nog een stukje land in het Oosten van Europa erbij kopen. Er komt steeds meer vraag vanuit Nederland naar rust, ruimte en koopkracht. Booming markt.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:32

Wat een jenkerd deze VVDeuger. Als ik een toneelstuk wil zien ga ik wel naar het theater. Wederom volksverlakkerij door de VVD. Dat zijn de feiten.

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 10:30

Neem Armenië: Er worden vakantiereizen naar dat land aangeboden, de economie groeit met ruim 2,5% per jaar, werkeloosheid is circa 7%. Het is overwegend gristelijk en vergeleken met de omliggende landen een functionerende democratie. Aan de grens met Azerbeidjan is wat onrust. Het zal geen paradijsje zijn maar NL kan niet de hele wereld opvangen,,,,Wat is de reden dat men asiel verleend aan hen?

Jan Lange3373 | 31-01-19 | 10:29 | 3

Deugen voor de NPO Bühne. Dat is de reden.

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 10:31

De vernietiging van de autochtone NL-identiteit en het verlagen van de lonen.

Beefbus | 31-01-19 | 10:32

Omdat er 2 kinderen zijn die per se hier moesten blijven van de deugers, om te bewijzen dat
of nederland een hardvochtig beleid voert dat moet veranderen
of nederland hartstikke deugt en een gidsland is en het ego gestreeld wordt

Nuchternederland | 31-01-19 | 11:07

Wie is niet verneukt door de VVD en alle anderen? Ik geef de politiek een middelvinger.

Ronnie uit Helmond | 31-01-19 | 10:29 | 1
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:50

De ambtenaren van de VVD-fractie blijken dermate gepreoccupeert met het eigen baantje dat zij in feite chantabel zijn geworden. Chantabel in de zin dat zij zullen akkoord moeten gaan met, of een voor de achterban oneetbaar, compromis moeten sluiten over, elk radicaal-links voorstel dat wordt ingediend door een coalitiepartner.

Je vraagt je als kiezer dan ook af hoe het mogelijk was dat zo'n coalitie op de eerste plaats kon worden gevormd en of het beginsel van coalitievorming eigenlijk in de kern anti-democratisch van aard is.

De ambtenaren van de VVD stellen daarmee hun eigen hachtje boven het landsbelang en spugen de kiezers in de bek.

Ik mag hopen dat de FvD of de PVV snel met een wetsvoorstel komen dat eist dat de volksvertegenwoordigers binnen elke fractie een afspiegeling moeten zijn van de maatschappij en niet uitsluitend gevuld moeten worden met leden van de lakeienklasse.

ChatBot | 31-01-19 | 10:28

Ook dit is gewoon toneel.

keizeradmiraal4 | 31-01-19 | 10:27 | 2

Geregisseerd door de eu toneelclub, dus nog erger...

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:28

ja hier kan de Koninklijke Rederijkers van mijn dorp nog wat van leren.

Fedde71 | 31-01-19 | 10:38

Werkelijk ongelofelijk en walgelijk, jarenlang de wensen en belangen van de burgers aan de kant schuiven, negeren, op kosten jagen, met politiek spelletjes, gekonkel, liegen, bedriegen en politiek opportunisme. Waarom accepteren we dit nog ?

thephysicist | 31-01-19 | 10:26 | 2

Iemand dacht dat het een goed idee was weer op ze te stemmen.

jos verstoppen | 31-01-19 | 10:28

Het is nu tijd voor Baudet-Wilders 1.

Pislinq | 31-01-19 | 10:47

Ach, weet de VVD ook eens hoe dat voelt. Dit soort machtspolitiek bedrijven ze bij CDA en VVD al jaren. Je coalitiepartner verantwoordelijk maken voor beslissingen die niet lekker liggen bij hun achterban om zetels af te snoepen. Ik herinner me een PvdA die gedecimeerd is omdat ze VVD beleid uit moesten voeren. Toen hoorde je de VVD ook niet.

MFvGeel | 31-01-19 | 10:26

Enige maanden geleden verweet Buma Wilders dat Wilders na het verlaten van de VVD niets is opgeschoten. Op het moment dat Wilders de kamer verliet had het CDA 42 zetels dat zijn ca 3 mio kiezers. Volgens de peilingen van nu zijn dat 10 zetels wat ca 0.75 mio kiezers zijn. Is er nu niemand bij het CDA die zich afvraagt waar die 2.25 mij kiezers zijn gebleven? De favoriete verantwoording is hiervoor is bij het CDA, regeringsverantwoordelijk nemen. M.i. is het schijten hebben aan en haar kiezer recht in haar bek spugen.

Jeroen65 | 31-01-19 | 10:25

Nee het kabinet valt niet, maar 20 Maart!!! Dan!!! dan verandert er, op een paar van rechts naar links schuivende zeteltjes nog geen éne kloot, de Nederlander is nog steeds een zombie en dat zal alleen maar erger worden.

zwellevertje | 31-01-19 | 10:24 | 3

Nederlanders wonnen in het beste land van de hele werled! Top tienlandje heur.. vooral in koopkracht, hahahaha.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:27

Nederlanders wonen in het beste van de hele wereld. Top tien landje, heur. Vooral in koopkracht. hahaha.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:27

Mark_D_NL
Nederland is idd een land wat het best wel goed doet, dat heeft tot gevolg dat politici als Rutte gewoon op tafel kunnen schijten, de nood is nog lang niet hoog genoeg dus iedereen denk " La gaan joh" om met Berbers woordjes te spreken.

zwellevertje | 31-01-19 | 10:34

Ja, nu voel ik me ook verneukt..

Conan de Rabarber | 31-01-19 | 10:23

Vast VVD recept.
A zeggen B nooit doen
B toch doen
C huichelen in krant dat B moest van een ander en dat VVD voor A staat
rinse and repeat
We hebben te veel bank/hypotheekverslaafden in dit land om van de VVD af te komen

HdJ | 31-01-19 | 10:23 | 1

de hypotheekrenteaftrek heeft de VVd ook al verder te grabbel gegooid in het regeerakkoord...

Nuchternederland | 31-01-19 | 11:05

Glas, plas, was.........

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:23 | 1
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:26

Schrijf eens niet "leuk". Zo haak ik na 3 regels af.

HogeNood | 31-01-19 | 10:22 | 5

"leuk" tussen haakjes en dan afhaken is simpel > leuk

bodemloos | 31-01-19 | 10:31

U voelt zich verl**kt?

Toos Doos | 31-01-19 | 10:45
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Haaaa, een veldslag. Gaat Thierry als admiraal der vrijheidkrachten raketten afvuren op het kartonnen kartel?

bodemloos | 31-01-19 | 10:22

De hele coalitie is 1 partij. Ze spelen nu even schisma, want dan is het net alsof Pepsi en Coca Cola heel erg anders smaken en er wat te kiezen valt.

tipo | 31-01-19 | 10:21 | 1

Die hele coalitie wil een eu baantje dus bukken ze zo diep als mogelijk en laten zich heerlijk anaal nemen, want het baantje wacht!!! En dan zijn ze trots als een pauw....

Mark_D_NL | 31-01-19 | 10:25

Als het op deze manier in de krant staat, dan weet je zeker dat het propaganda is. De VVD praat toch niet zo populistisch, nee toch?

Kleuterland. Dwergjes en feetjes, heksen en tovenaars, eenhoorns en regenbogen, zingen, dansen in een kringetje, lalala, lalala, kinderpardon.

Toos Doos | 31-01-19 | 10:21

Een kabinetscrisis en daaropvolgend verkiezingen. We kunnen het alleen maar hopen. Go Thierry! Go Theo!

Tietmier | 31-01-19 | 10:21 | 2
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 10:22

Ik zie het kartel liever knappen op iets groters waardoor ze flink gedecimeerd worden. Als FvD lid zie ik Baudet ook liever nog wat oefenen en fouten maken om nog van te leren, het gaat helaas om image en beeldvorming en daarop verliest hij het nog steeds. Willen we dat er echt iets verandert dan moeten FvD en PVV een groot blok worden.

jos verstoppen | 31-01-19 | 10:27

De VVD is kudt, helder. Maar het alternatief dan? De SP en de PVV zullen nooit regeren. Het FvD kan wellicht stijgen van 2 naar zeg 10 zetels als het echt mee zit maar wat hebben we er dan aan? Niets. Nul. Nada.

Alsof we ermee opschieten om straks met premier Asscher, premier Klaver, premier Buma of premier Ollongren opgescheept te zitten. Het maakt allemaal geen ene druif uit.

De plempsels zullen exact hetzelfde blijven met slechts wat andere namen om woedend op te worden.

de Voorzittert | 31-01-19 | 10:21 | 4

Het alternatief is net zo kudt, niet kudter. Met de VVD in de oppositie is er wel meer kans op een come back van echt rechts als PVV, FvD en VVD gaan samenspannen. Nu niet.

tipo | 31-01-19 | 10:24

Dat komt omdat nieuwe, alternatieve partijen op de flanken gaan zitten. Wat we nodig hebben, afgezien van een volk dat de huidige politieke kaste met kop en kont uit de macht schopt maar dit zal nooit gebeuren, is een alternatieve middenpartij die zorgt dat we van het CDA, de PVDA en de VVD afkomen. Je zou denken dat een dergelijke partij makkelijker in de steigers gezet kan worden dan een partij met extremere denkbeelden maar blijkbaar springt men liever in een niche dan voor de grote middengroep te gaan.

TheOneWhoKnocks | 31-01-19 | 10:27

de Voorzittert | 31-01-19 | 10:21
Lubbers zei ooit over de PvdA: 'Je moet er bovenop zitten, anders slaan ze gelijk weer linksaf.' VVD/CDA moeten ook een beetje geholpen worden imo, zodat ze weer weten wie ze ook alweer dienen te vertegenwoordigen. Als FvD daarbij kan helpen dan is dat dikke prima.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Hé, dat is toevallig! Ik voel me sinds Bolkestein vern**kt door de VVD

Rest In Privacy | 31-01-19 | 10:19

Goed zo zeg het maar eens hardop; Buma & co heeft jullie (jakkiebah) van achteren genomen. Dus mekaar de tent uitvechten nu. We zetten de nootjes en koele drankjes alvast klaar.

suscrofa | 31-01-19 | 10:19

Niks crisis. De geloofwaardigheid die de VVD misschien ooit had, zijn z al jaren kwijt.

Guido | 31-01-19 | 10:18

Ik voel mij al jaren door het kabinet vern.. kt.

gestoptmetroken | 31-01-19 | 10:18

GS - je kunt hier roeptoeteren wat je wilt. De coalitie-TK leden zullen nog eerder hun ballen/borsten zonder verdoving af laten schreuren voordat ze ruggraat tonen en iets voor het volk doen.

hangtiet met knoop | 31-01-19 | 10:16

Ik ben het echt helemaal kwijt wat een KUT land is Nederland geworden. Alle kamerleden moeten vanaf vandaag alle Nederlandse spreekwoorden uit hun hoofd leren en die als basis gebruiken voor wetgeving, beleid, etc.
Kinderpardon- Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
Slechte peilingen- Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Pechthold- Al is de Leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Enfin de lijst eindeloos maak hem zelf maar af!!

stormtijd | 31-01-19 | 10:16 | 3

Ik zit te wachten op boontje komt om zijn loontje op 20 maart.

osolemio | 31-01-19 | 10:20

Met valse honden is het slecht kersen eten.

Mammeloe | 31-01-19 | 10:37

Nog eentje. Het is kwaad stelen waar de waard een dief is. Het lijkt mij dus niet logisch dat het CDA de VVD heeft vern**kt. We worden weer in de maling genomen denk ik.

osolemio | 31-01-19 | 10:51

CDA zegt: "Goedemorgen VVD, nog een beetje pain in the arse?"

Eppo | 31-01-19 | 10:16

Door deze kleuterschool betalen we straks dus de hoofdprijs mbt de Klimaathoax.... onvolwassen drammende en dreinende jongetjes en meisjes......

Fatwabuster | 31-01-19 | 10:16

Laffe honden, ze kozen eigen pluche boven principes. 20 maart.... 20 maart. Bijltjesdag voor de VVD

Rico den Hollander | 31-01-19 | 10:15

Hoe graag ik het ook zou willen, het gaat niet gebeuren. de wil om te blijven regeren is zo groot dat alle principes opzij gezet worden. Wel prettig dat dit zo vlak voor maart gebeurt.

NeedIsaymore? | 31-01-19 | 10:15

Helaas zitten we voor eeuwig aan dit huidige kabinet vast. Alles dekt elkaar permanent van leugen tot leugen om maar in het zachte pluche te kunnen blijven zitten. Het gepeupel speelt daarbij geen enkele rol anders dan betalen.

knalrode lippenstift | 31-01-19 | 10:15

Klaas Duikhof het is.

Meneert | 31-01-19 | 10:13 | 1

Lol

Ronnie uit Helmond | 31-01-19 | 10:30

Tja, de VVD die het kabinet laten klappen omdat ze een kinderpardon weigeren. Dat is een PR-nachtmerrie die je niet gaat winnen. En dat zal het CDA ook wel gedacht hebben.

Muxje | 31-01-19 | 10:13

Allemaal voor de bühne. Tegenwoordig zit een kabinet de rit uit omdat ze bang zijn voor hun baantje. Zo is het en niet anders.

Omebert | 31-01-19 | 10:12 | 1

Ja en daarom moet er dus een royale wachtgeldregeling zijn. Zodat ze wat meer financiële zekerheden hebben en geen beslissingen moeten nemen om hun baan te redden.

Wiezewalakristalix | 31-01-19 | 11:02

Dijkhof dook weg om wisselgeld veilig te stellen. Kinderpardonnetje ruilen tegen geen klimaatakkoord. Dat moest eerst binnen zijn daarna kan Dijkhof pas in debat.

JanVergoor | 31-01-19 | 10:12 | 1

Kees Berghuis binnenhalen als PR manager is misschien wel de allerslechtste zet van de VVD. Hier raken ze meer en meer kiezers aan kwijt, dan rijk.

Beroep = Boerenlul | 31-01-19 | 10:16

Dit kabinet is als een gemiddelde boerderij in Groningen: het zit vol met scheuren, het wachten is op het instorten.
Oh man, ik kan haast niet wachten. De angst voor een val is in de ogen van de kabinetsleden goed te zien, heerlijk!

Bakkeleures | 31-01-19 | 10:11 | 1

Mooi als de vvd wordt weggevaagd van het toneel.

Pislinq | 31-01-19 | 10:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland