Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam roeit Marokkanencafés uit

foto van aboutaleb

Rotterdam: "Shisha roken slecht voor gezondheid". Slecht voor je gezondheid als je afgehakte hoofd op de stoep ligt ja

Rotterdam gaat shishalounges aanpakken. Dat zijn cafés waar Marokkanen broeden op criminele activiteiten. Jaja, er is natuurlijk weer eens een klein groepje shishalounges dat het verpest voor de welwillende meerderheid van de shishalounges, maar ja. In Nederland zijn die dingen bekend van afgehakte hoofden, bomaanslagen en bovendien niet-inclusief want nog nooit een blank persoon binnen geweest. Rotterdam heeft nu het licht gezien want 'er zijn aanwijzingen dat er teveel shishalounges in verband staan met criminaliteit en dat ze een ontmoetingsplaats voor criminelen zijn'. NOU JAAA ZEG IS ER MISSCHIEN OOK BEWIJS VOOR DIE STELLING??? Enfin, deze proxy is wel mooi: "Ook wil Rotterdam de gezondheidsaspecten van shisha met de minister bespreken. 'Veel mensen weten niet hoe slecht het is om shisha te roken. We zouden net als met alcohol en drugs beter op de gezondheid moeten letten'." Ja mocro's. Doe es kappen met shisha roken. Ies slecht. Jullie weten zelf.

Reaguursels

Inloggen

Die hebben dan ook een Burgemeester die het begrijpt.

Wienerschnitzel mit | 25-01-19 | 17:39

2019 Marokkanen uit / Somaliers in, allebei k..!

old shaterhand | 25-01-19 | 15:50

Zojuist uigevogelt dat ik 47 km verwijdert woon van de dichtstbijzijnde sisha lounge (in downtown Dachten City). Geluk zit in kleine dingen...

Azijnist | 25-01-19 | 12:23 | 5

De gemiddelde shisha-lounge bezoeker leest dit toch niet. Omdat ze't niet interesseerd en dan wel omdat ze niet lezen kunnen

Ron van Zon3948 | 25-01-19 | 18:03

(Typen op 'n 06 valt sowieso niet mee)

Ron van Zon3948 | 25-01-19 | 18:04

Interesseert

Archon | 25-01-19 | 23:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Zat net de serie “Danny in Arabistan” van Danny Goshen te kijken en daar zie je in landen als Libanon, VAE en zelfs SaudiArabië toch ook vernieuwing, verwestering, vrijheden ontstaan. Zelfs een arabier die zegt dat hij het niet kan begrijpen dat niet-oorspronkelijke bewoners gelijke rechten hebben. “Stel je voor dat Nederland zou verislamiseren? Waak voor het behoud van je cultuur.”...... tsja.

Injegezicht | 25-01-19 | 11:56 | 3

Daarom zijn die programma's ook best goed. Zelfs al is het linkse drammerigheid.
Blijkbaar willen ook zij die verwestering en zal het wellicht een discrepantie veroorzaken tussen groepen hier in Nederland.
Prima.

letopuwzaak | 25-01-19 | 14:39

En inderdaad, laat ze maar eerlijk zeggen wat ze van dingen vinden. Hoe meer openheid hoe meer ogen op allerlei gebieden zullen opengaan.

letopuwzaak | 25-01-19 | 14:40

In een van de vae landen, ik dacht dubai staat ook een kerk..... maar dan wel aan de rand vd stad en zonder kerkelijke symbolen er op en mogen ze dan ook
geen "reclame" maken voor het christelike geloof en al helemaal geen moslims proberen te bekeren, dus zoooo vernieuwend zijn ze daar ook niet. Daarnaast is heel dubai met slavenarbeid uit de grond gestampt, maar dat is dan weer een ander verhaal.

derijdendehufter | 25-01-19 | 17:24

In een café mag je niet meer roken en in zo'n tent wel ??
Leg eens uit ?

Wekkertje | 25-01-19 | 11:49 | 1

Wat ik ook gek vind: het roken van een sigaret oogt nog steeds stoer.
Terwijl ik het lurken aan een waterpijp een volstrekt debiel en kleuterachtig gezicht vind.
Ik vraag mij steeds af hoe dat komt.

marjen | 25-01-19 | 14:39

Moslims mogen sowieso niet roken, en aangezien ze zo graag in Nederland hier hun eigen geloof aan willen hangen desnoods met geweld dan zie ik ook het nut niet in van het hele Shisha gebeuren. Roken is slecht, alleen slechte Moslims roken en drukke dus... sluiten die haat hokken.

myrna1965 | 25-01-19 | 11:33 | 3

Staat daar iets over in de Koran?

Kuifje-in-de-EU | 25-01-19 | 11:44

@Kuifje-in-de-EU: koop er eentje en lees het zelf zou ik zeggen!

BaldEagle | 25-01-19 | 12:00

Kuifje: er staat in dat je niets mag gebruiken dat het lichaam vergiftigt. Dus geen alcohol, niet roken en geen drugs. Maar dat zijn regels waarvan veel moslims hopen dat hun godje het wel door de vingers ziet, wanneer ze die met voeten treden. Groot gelijk, hij bestaat toch niet.

wazakzegguh | 25-01-19 | 12:33

wat een teringzooitje heeft die PvdA/GL er werkelijk in Elke stad en dorp neer geplempt .
1 en al Murkenmeuk en dito ellende .

liegende lippen | 25-01-19 | 11:09

De crack cocaine is toch echt de islam met als handleidingsverslaafdenboek de koran.....

Mazoeza | 25-01-19 | 11:03

'n Beetje verwarrend stukje.

Wat is er zo slecht aan dan?
Het 'roken',..... of de koppen die rollen?

@xel | 25-01-19 | 10:50 | 3

Dat weten we nou toch onderhand wel? Alles waar nicotine inzit is tocb slecht.... Al rook je vescheurd rubber, zolang er geen nicotine inzit...... Zelfs je normen en waarden mag je van je afgooien! Kijk naar zo'n campagne-filmpje waar iemand een ongelofelijke dreun krijgt of een gore, keiharde boer laat in het openbaar, dat 'ie zegt:" hé, maar ik rook niet!!" Alles mag, behalve roken. Alcohol levert meer doden(vooral onschuldigen) met name in het verkeer, maar ja, dat is door de monniken uitgevonden.

einsteinX | 25-01-19 | 11:26

Het een is het gevolg van het ander! Als je de oorzaak weghaalt ben je van het hele probleem af! Maar nee, liever blijven dweilen met de kraan open en aan symboolpolitiek doen!

BaldEagle | 25-01-19 | 12:03

Aan de nicotine zal het niet liggen dat verkopen ze immers legaal als geneesmiddel, zelfs in kauwgom en pleisters.

Rene046 | 25-01-19 | 21:39

Sinds wanneer valt een waterpijp niet onder het rookverbod in o.a. horecagelegenheden? Je mag godverdomme niet eens aan een e-sigaret
of vaporizer lurken in een gewone kroeg, en je mag geen joint roken
in een koffieshop, maar dit tuig mag wel shita lounges openen en er op los
roken? Te bezopen voor woorden dit!

derijdendehufter | 25-01-19 | 10:37 | 1

Dat was ook bij mij de eerste gedachte. Meten met twee maten is tegenwoordig standaard. Het lijkt wel of ze bewust tegenstellingen proberen te creëren.

Poppo van Ulvinga | 25-01-19 | 10:43

Gewoon laten roken. Anders kosten die lui straks ook nog AOW.

BrabantsVerzet | 25-01-19 | 10:33

Hier een citaat van de wethouder van TV Rijnmond::"wethouder Wijbenga (Handhaving). Volgens de wethouder komt het bij controles vaak voor dat klanten wegrennen en ondernemers in de verdediging schieten."
Laat de wethouder eens vertellen waar deze gedragingen in het wetboek van strafrecht zijn opgenomen! Ik kan me best voorstellen dat je geprikkeld reageert als je elke maand wordt gecontroleerd door een ambtenaar van de gemeente. Als er criminelen binnen zitten, dan moet de politie gewoon zijn werk doen.

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:30 | 2

De wethouder praat poep. Hij heeft deze ''ondernemers'' zelf een gemeentelijke vergunning gegeven. Sterker nog, veel kans dat een ''ondernemer'' met behoud van uitkering zijn waterpijpcafe heeft mogen starten. Of dat Rotterdam een startsubsidie verstrekt !

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:38

Of dat die 'shisha-lounge' meedoet aan oncontroleerbare 'humanitaire' 'hulpacties' ( waarvan het bestaan uitsluitend bekend blijkt bij de islamitisch beperkte medemens) in de vorm van (bijvoorbeeld) pakken koffie, die tegen een kleine meerprijs worden verkocht en waarvan de opbrengst ten goede komt aan 'broeders in As-Suriyah' (Syrië). Aan te treffen bij meerdere gerennommeerde établissementen de de Maasstad. Plaatselijke gehoofddoekte huisvrouwen haasten zich om die pakken te kopen, en het heeft er alle schijn van dat ze dat toch niet helemaal vrijwillig doen.
-
En het zou zó maar eens kunnen, dat met overheidssubsidies ... enzovoorts.

bisbisbis | 25-01-19 | 10:51

Nou, hoera dan maar. Dit schiet helemaal niet op, en is alleen voor de bühne. Daarnaast zal binnen mum van tijd een rechter dit gaan wegzetten als racistisch gedrag. Zo gaat het namelijk altijd. Kondig dit soort zaken nu eens niet aan, maar val gewoon al die dubieuze toko's tegerlijk binnen. Dus ook die 18 bakkertjes, 166 kappers, 39 groenteboeren, 789 shoarmatenten en de belwinkel die de spil is in het geld wegwerken/witwassen voor de goede zaak in het kalifaat. Oja, de meeste van die zaakjes bestaan 3 maanden, waarna ze na een grondige verbouwing in een zaakje 4 huizen verderop vrolijk opnieuw beginnen. Dan is Ali van bakker gepromoveerd tot electronische sigarrettenverkoper of halalslagerij. Daar hebben we er hier ook 59 van in de buurt. Welke deal heeft mijn gemeente, dus niet daar dat riool aan de Maas, maar hier, mijn stad onder de rivieren. Waarom komt dat volk overal mee weg?

lokoolokie | 25-01-19 | 10:17 | 1

Om je laatste vraag maar meteen te beantwoorden: dat MOET van Brussel! Europa en de Europeanen MOETENn kapot en het RIFschorem en aanverwante creaturen MOETEN hier de baas worden! Imbeciel ideetje van ene Koudenhove-Kalergi! Stem PVV of FvD!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:03

Bij mij in een winkelcentrum in Zoetje zit er ook eentje. Een club, staat er buiten op de gevel. Met geen mogelijkheid naar binnen te kijken, ook niet als de voordeur open staat.
Dan gaat bij mij de vraag opkomen waarom dat zo is. En wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal.

NiCeY | 25-01-19 | 10:12 | 2

ik heb me laten vertellen dat daar buikdansende gewillige geiten met een heel lange sik te vinden zijn.

Lt-Kol Kilgore | 25-01-19 | 10:25

Hahaha, een 'club'? Daar weet Kees van der Spek alles van!
https://www.youtube.com/watch?v=Qa2N-GXboZ4

BaldEagle | 25-01-19 | 12:17

Als de burgemeester roept, " minder,minder, minder Marokkanencafés", maakt hij zich daarmee niet stafbaar? De belastingdienst vindt ze wel goed, lounge koopt 1 kilo tabak in, verkoopt deze een kilo en maakt 15.000 Euro winst per dag. Daar kunnen blanke handelaren nog een puntje aan zuigen lijkt me.

jan huppeldepup | 25-01-19 | 10:07 | 2

En u denkt dat over die winst daadwerkelijk belasting wordt betaald? Hmm ..

ChatBot | 25-01-19 | 10:21

Tuurlijk en dat het broeinesten van anti-Westerse propaganda zijn laten we gemakshalve even buiten beschouwing! Ach gossie, 'het is slecht voor hun gezondheid'? Voor mijn part nemen ze allemaal een overdosis en het liefst allemaal tegelijk!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:07

Shishalounges, belwinkels en nagelstudios zijn voorlopers van wasserijboetieks met waspoederbar. Waar de ene soort verdwijnt, duikt de ander op.

Dat is al jaren aan de gang. Je ziet ook de progressie bij die toko's. Eerst een armoedig groentezaakje, later een hele supermarkt, waar AH jaloers op zou zijn. Alles en iedereen weet, dat er van dat soort zaakjes geen ruk klopt en dat ze een status aparte hebben, als het om handhaven gaat. Welke cadeautjes krijgen de wijkagenten voor het wegkijken. Waarom kijkt iedereen eigenlijk weg? Waarom mag je daar als burger niet naar vragen bij de overheden? En kom niet aan met de WOB. Dat lukt een burger niet, als het om islamitische zaakjes gaat. Welke rol speelt de stadse overheid bij het in stand houden van criminele broeinesten met Noord Afrikaanse wortels.

lokoolokie | 25-01-19 | 10:34

@lokoolokie: de wijkagenten kijken niet weg en krijgen ook geen cadeautjes maar krijgen hun opdrachten van bovenaf en dan bedoel ik de gemeenteraad en burgemeester die tevens het hoofd van de politie is! Als je naar Amsterdam kijkt weet je toch genoeg?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3067316/illegalen-door-heel-amsterdam

BaldEagle | 25-01-19 | 11:13

En als die islamitische tentjes dan ook nog eens 'Cordoba' of 'Andalusia' heten, vind ik dat toch een beetje alsof je 'Cafe Het Derde Rijk' opent in Tel Aviv.

Bert Konterman | 25-01-19 | 09:59

van Jole komt daar vaak om zijn onderbroeken weer wit te wassen. Vraag het hem!!

Cobalt bomb | 25-01-19 | 09:55

Leefbaar Rotterdam stelde dit al voor in de campagne, toen werden ze uitgemaakt voor extreem-rechts. Als links het doet, is het natuurlijk wel heel beschaafd. Heel logisch.

LaatsteAvondmaal | 25-01-19 | 09:53 | 1

en zo kan ik er nog wel een paar meer voorbeelden noemen van het A4 van Wilders.

Harrie7949 | 25-01-19 | 10:55

Als shisha lounges mogen bestaan, mogen rokerscafe's ook kunnen bestaan. Rechtsgelijkheid.

marjen | 25-01-19 | 09:49 | 2

Rechtsgelijkheid in Nederlandje, hahaha.

Mark_D_NL | 25-01-19 | 09:50

Yep. Volgens mij kan een (hogere) rechter daar best wat mee.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 10:03

Die lounges, treurigmakender bestaat niet. Wat een duffe zooi. En het klopt, zeer eenzijdig publiek: allemaal man én Noord-Afrikaans. Ik zou ze echter alleen sluiten bij keihard bewijs van criminele handelingen. Liever 100 van die lui in een hok dan zwervend over straat.

Amsterdamsko | 25-01-19 | 09:47

Dat die lui lekker allemaal kapodt gaan aan de Shisha. Verder voegen al die Shisha lounges geen ene moer toe aan Nederland. Behalve dat hele horeca gebieden meer gaan lijken op Marrakech dan Nederland.

Indoneesje | 25-01-19 | 09:46

Journaliste Ans Boersma zou zomaar alleen naar binnen durven gaan.

Musset | 25-01-19 | 09:46

Wat is de inkoopwaarde van shisha.. wat is de omzet van zo'n tent? IK moet denken aan de carwash van Heisenberg

de dorstige | 25-01-19 | 09:42 | 1

Heisenberg was in NL een belwinkel begonnen...

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:49

Binnenkort een zwerf-granaat op de stoep van het Stadhuis?
Zou zó maar kunnen.

demaup | 25-01-19 | 09:42

Rotterdam heeft nu het licht gezien want 'er zijn aanwijzingen dat er teveel shishalounges in verband staan met criminaliteit...
Vervang shishalounges maar gewoon door mocro's!

de dorstige | 25-01-19 | 09:41 | 2

Kan ook.

lacucaracha | 25-01-19 | 09:42

En wat betekent dat dan? "In verband staan met criminaliteit"? Waarom grijpt de politie dan niet in? Stoere praatjes van een gemeente die zo'n waterpijpdinges zelluf een gemeentelijke horecavergunning heeft gegeven!

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:19

Heel ongemakkelijke tenten. Segregatie en ghetto.

van Oeffelen | 25-01-19 | 09:38

Vroeger ging ik wel eens peuken halen bij een Turks theecafe op de Korvelseweg, ze keken je dan altijd echt aan of je een indringer was. Geld wisselen voor het apparaat was al helemaal uit den boze. Niet welkom in je eigen land.

Patje2011 | 25-01-19 | 09:36

Sishalounges, het nieuwe icoon van de parralelle samenleving.

Bari Oomsma | 25-01-19 | 09:35 | 2

Zoeits en crimineel broeinest.

lacucaracha | 25-01-19 | 09:38

Volgens de PvdA/GL zijn het geweldige economie aanjagers samen met Belhuizen en koffieshops .

liegende lippen | 25-01-19 | 12:07

Een beetje zoals motorbendes moeten worden aangepakt vanwege de gevaren van uitlaatgassen? Angst regeert Nederland, ook het eens zo nuchtere, daadkrachtige Rotterdam waar man en paard nooit werden verzwegen.

MickeyGouda | 25-01-19 | 09:34 | 7

Rotterdam gaat al een tijd gebukt onder burgermeesters van linkerhuize. Met de inwoners aan de noordzijde van de rivier is weinig mis. De zuidzijde van de rivier zouden ze moeten afstoten (naar Afrika). En ik ben een geboren en getogen Rotterdammer en al mijn hele leven woonachtig in Rotterdam-Noordzijde.

JayJay | 25-01-19 | 10:23

@Indoneesje: over het algemeen ben ik het wel me je stellingen eens, maar kom niet aan de Rotterdammers want dan zit je fout!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:15

Jahowiseffe | 25-01-19 | 10:06
Gelul van een dronken aarbei. De Indonesiërs en Indiërs die ik ken (en ik ken hele families) zijn goed opgeleid en geïntergreerd. Diegene met een minderwaardigheidscomplex hangen dat niet op aan hun afkomst, maar gewoon aan hetzelfde als Hollanders met een minderwaardigheidscomplex dat doen. Het ligt altijd aan een ander of de staat.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:24
▼ 4 antwoorden verborgen

In de bejaardensoos mogen ze geen Pikketanussie meer inschenken vanwege vergunningen en een rokertje op je ouwe dag mag al helemaal niet meer.

Turkse buurt/thee huizen of 'sjieza launses' ga je goddelijke gang.
Nog nooit een handhaver gezien daar.

Johan_Voorhaar | 25-01-19 | 09:32 | 1

Oh herstel, bij de Rotary Club worden gewoon dikke sigaren opgerookt en whisky ingeschonken.
Sigaren en whisky waar ik een hypotheek voor moet afsluiten.
Maar goed die elite hebben de handhavers dan ook in hun zak zitten, wie doet ze wat.

Johan_Voorhaar | 25-01-19 | 09:37

Kom er nooit. Boeit me dus niet. Ze zitten toch altijd aan de verkeerde kant van de stad.
Laatst waren we overigens op zoek naar een poolcafe. De uitgaansstraat uit, "het bruggetje over", dan weet je het wel. Dan ben je in het stuk centrum met de sisha lounges. Dit hebben ze doorgetrokken tot andere activiteiten want in dezelfde stijl was er ook een 'poolcafe', met dezelfde blauwe neonlichten, kitcherige aankleding, een overdaad aan camera's.
Op de deur stond: geen toegang met slippers

Zelden zo gelachen.

Draak uit Brabant | 25-01-19 | 09:31 | 7

@Nuchternederland: of speciale supermarkten voor Polen! Dat integreert ook zo lekker!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:17

Draak uit Brabant | 25-01-19 | 09:32
Slippers verworden tot dodelijk wapens in de handen van mijn moeder.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:26

Southpark | 25-01-19 | 10:36
Yes sir!

Draak uit Brabant | 25-01-19 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

De wijnbar van een goedwillende en aangepaste Marokkaanse onderneemster was dan wel weer snel gesloten. Dat dan weer wel.

ja,diedus! | 25-01-19 | 09:30 | 1

Inderdaad, mooie fatsoenlijke zaak maar de eigenaresse werd met de dood bedreigd door TUIG omdat ze alcohol schonk! Zaak failliet gegaan en inmiddels weer heropend onder een nieuwe eigenaar!
https://www.metronieuws.nl/rotterdam/2015/05/omstreden-rotterdamse-wijnbar-uva-dolce-weer-open
https://www.metronieuws.nl/rotterdam/2015/05/omstreden-rotterdamse-wijnbar-uva-dolce-weer-open

BaldEagle | 25-01-19 | 11:57

Voor een vrij land is er best veel wat steeds niet mag.
Sisha-lounge dicht.
En is het probleem daarmee opgelost? Ze verzinnen wel weer wat anders, want criminelen, met stropdas of niet, willen niet gewoon werken voor hun geld, maar parasiteren liever en dat vinden ze prrrrima.

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 09:29 | 1

Ben benieuwd naar je oplossingen. Ik heb ze niet, althans geen prettige.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:41

In die Shishalounges bereiden de mocro's hun criminele zaken voor. In hun moskeeën wordt gebeden voor een goede opbrengst van die criminele zaken ten behoeve van de jihad.

Van Zessen Klaar. | 25-01-19 | 09:28 | 2

Spijker,kop.

De Profundus | 25-01-19 | 11:00

Dat is nou de islamisering in een notendop!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:30

Haha ende hihi!
Ja, tuurlijk, dat zet zoden aan de dijk... pfff...
Alsof het schorem meteen een enkele vliegreis Marokko boekt omdat hun favoriete shisa hang out dicht gaat.
Die ellende is hier, en blijft hier totdat het in een orgie van bloederig geweld een einde vindt, tegelijk met de ondergang van de beschaving hier in de polder.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:25 | 2

En net als criminele motorbendes blijf je die kort op de huid zitten.

H. Caulfield | 25-01-19 | 09:28

H. Caulfield | 25-01-19 | 09:28
Het grote verschil is, dat je het in geval van een motorclub over tientallen personen hebt, die zich concentreren in één clubhuis. Hier heb je het over duizenden die over de gehele stad verspreid zijn. Appels en peren dus.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:45

De uitspraak "minder Marokkanen" behoeft alleen voor idioten met een blok beton voor hun kop nog uitleg.

Eppo | 25-01-19 | 09:25

Maar wat vinden de meeste autochtone Nederlanders van Marokkanen? Minder, minder, minder! Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen...

eerstneukendanpraten | 25-01-19 | 09:23 | 7

Niet minder maar liever helemaal geeneen meer! Mag ik dat ook zeggen? Vast wel!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:19

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:47
Daglicht is voor Superior Basterd als het hellevuur van Ghost Rider. Het brandt zijn zonden weg. In zijn geval fikt het nog wel een flink tijdje door.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:30

@ eerstneukendanpraten
Alweer een Mart Smeets adept?

onfray | 25-01-19 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

En hoe zit dat eigenlijk met 'belwinkels'? Is het niet wat merkwaardig, dat er anno 2019 iedere dag winkels bijkomen waar je kunt bellen, terwijl dat sinds de jaren 50 gewoon vanuit huis kan? En tegenwoordig ook met je mobiel of je koelkast, of je tablet, of je PC? Nou ja, het zal wel extra gezellig zijn om in een winkel te gaan bellen! Belevingsmarketing.

kotelet | 25-01-19 | 09:23 | 4

Vraag is of zo'n belwinkel dan faciliteert., eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 09:33

Bij mij om de hoek in Rotterdam zat in een drukke winkelstraat een belwinkel waar je nooit iemand zag! De deur stond de hele dag open en af en toe kwam er iemand zo'n opwaardeerkaart halen maar voor de rest kon je er een kanon afschieten! Op een gegeven moment gaat zoiets opvallen en dan ga je erop letten! Nooit begrepen hoe zoiets jarenlang open kan blijven als aan alle kanten allerlei bedrijven omvallen! klopt van geen kant!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:24

Belwinkel om de hoek. In Oud West dus torenhoge huren voor winkels. Tevens Internet Café. Eén uur Internetten is 1 euro. Nooit niet geen klanten aanwezig. Iedereen voor wie 1+1 niet te moeilijk is snapt dat bellen en Internet niet de bron van inkomsten kunnen zijn. Net als die talloze shoarmatentjes waar je wordt weggekeken door de drie vaste klanten.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

De gemeente Rotterdam melde al dat bij een reguliere controle alle bezoekers wegvluchten.
Dit geeft goed aan welke "clientèle" deze lounges bedienen. Allemaal addergebroed die op criminele wijze hun geld verdiend.

pibasso | 25-01-19 | 09:22 | 1

Jij weet het, ik weet het, wij weten het al jaaaaren, maar de politiek weet het blijkbaar niet.
Oh ja, en Peter Er de Vries. Die weet het ook niet.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:30

Broeinesten van criminaliteit. Punt. Coffeeshops niet. En het feit dat de wiethandel vaak zo crimineel is, is te danken aan de illegaliteit ervan, want ja, vraag en aanbod. Kijk maar wat er gebeurt als je alcohol zou verbieden.

misty pain | 25-01-19 | 09:22 | 4

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:31
Alcohol, sigaretten en koffie mag je ook vrij kopen. En ja er zijn alcohol-, sigaretten- en koffieverslaafden. Wil niet zeggen dat iedereen meteen aan de wiet gaat. Alleen zit er een imagokwestie aan vast. En leggen politici vaak niet uit waar hun opvatting eigenlijk vandaan komt. Want dat weten ze eigenlijk niet. De medicinale wietgebruiker zit met de ellende.

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 09:37

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 09:37 |
Als ik zeker zou weten dat de huidige dealers allemaal een keurig baantje zouden gaan zoeken als de wiet (of andere drug) legaal werd, ja dan graag! Maar ik heb zo`n donkerbruin vermoeden dat er dan een andere criminele activiteit ontwikkeld gaat worden. Die gaan echt niet 5 dagen in de week het bed uit om bij AH vakken te vullen. Kortom: een naïeve gedachte om te denken dat misdaad afneemt door drugs te legaliseren. Men zoekt echt wel wat anders om snel veel geld te verdienen. Ik zou bijvoorbeeld dan de betaal App maar van je mobiele telefoon halen, of hem thuislaten. Ik noem maar wat.

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:55

Volgens de Socioloog en Sociaal Psycholoog Chris Rock is het verschil tussen sigaretten en alkohol aan de ene kant en wiet en coke aan de andere kant, dat er aan sigaretten en alkohol verdiend wordt door grote blanke bedrijven, en aan wiet en coke wordt voornamelijk verdiend door allochtonen.
In Amerika komt daar nog eens bij dat de beste wiet en coke geïmporteerd moeten worden.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Mag dat sluiten wel van de salafistische burgemeester van Rotterdam?

watergeus | 25-01-19 | 09:21 | 2

Shisha staat niet in de koran, dus denk het wel

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:44

Die burgemeester van Rotterdam roept wel vaker 'stoere' dingen maar er gebeurt helemaal nooit iets! Uiteindelijk is hij zelf verantwoordelijk voor het uitdelen van de vergunningen voor die stinktenten! Allemaal geroeptoeter voor de bühne!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:36

"waar Marokkanen broeden op criminele activiteiten"
Als we al die plaatsen in Rotterdam gaan sluiten kunnen we Rotterdam net zo goed aan de natuur terug geven, is nog goed voor het milieu ook..

paost712 | 25-01-19 | 09:20 | 5

Toch wordt in Rotterdam het geld voor Nederland verdiend

JanBrel | 25-01-19 | 09:54

Er is een zogn Drank- en horeca-wet. Dat waterpijpcafe heeft volgens mij van het stadhuis gewoon een vergunning gekregen om te waterpijpen. En dan gaat de gemeente achteraf roepen dat er iets crimineels gebeurd???

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:23

JanBrel | 25-01-19 | 09:54
Voor Europa, bedoel je toch.

Sans Comique | 25-01-19 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verplaatst zich dus naar louche pitta kotjes.

Lt-Kol Kilgore | 25-01-19 | 09:16 | 1

Kwam het daar niet ook vandaan?

Ad Hominem Tu Quoque | 25-01-19 | 09:22

Roken overal verboden.
Maar lurken aan de waterpijp is mooooi, want mooie verrijkende cultuur.
Terwijl het net zo schadelijk is.

marjen | 25-01-19 | 09:15 | 2

Ja, wou je dit ook al afpakken van die arme drommels? Ze hebben al zo weinig, en ze zijn zó ver van huis ….

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:32

en de veerboot gaat ook altijd maar 1 kant op...

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:43

Shisha slecht? Laat ze lekker doorroken zou ik zeggen.

Robin Hood | 25-01-19 | 09:15 | 5

*Tik op neus* ; gezondheidszorg=ziekenzorg

D-Fens_1963 | 25-01-19 | 09:48

@D-Fens_1963: wie dat betaalt? Drie keer raden!!

BaldEagle | 25-01-19 | 11:38

Ja, maar de overheid wil dat gerook nu stoppen en door al dat gepaf de afgelopen jaren hebben ze alsnog zorg nodig. Ze leven alleen langer = dus langer zorg nodig.

Los daarvan denk ik dat een paar jaar zorgkosten betalen goedkoper is dan ze laten stoppen met roken, uitkering blijven trekken en aanjongen. En dan het hele riedeltje weer opnieuw. Nee, lekker laten roken zou ik zeggen.

Robin Hood | 25-01-19 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja hoor. Neelie Smit-Kroes wordt weer eens tot leven gewekt bij Nieman op WNL Zondag. Volgens betaalt mij er voor om met haar "kop" op tv te komen. Net als groot-graaier-Nijpels (ook vvd) trouwens. Deze zakkenvullers krijgen alle kans bij de staatsomroepen+belgenkrant om popi-jopi te spelen. On-voor-stel=baar.

Kamervraag | 25-01-19 | 09:14 | 1

Staatsomroep is ook slecht voor je gezondheid.

ChatBot | 25-01-19 | 09:18

Samengevat, Marokkanen zijn slecht voor je gezondheid.
Mag het minder, minder, minder.

Titje | 25-01-19 | 09:10

stijgende lastendruk veroorzaakt door de roverheid is ook slecht voor mijn bloeddruk...... dus....?????

hxl | 25-01-19 | 09:08

De bezoekers van deze shishalounges zijn slecht voor onze gezondheid.

Dutch_Holland | 25-01-19 | 09:08

Die bomaanslagen, afgehakte hoofden en kogels zijn het werk van roomblanke mannen.
Daarom wordt ik daar altijd geweigerd aan de deur, hebben ze slechte ervaringen mee. Snap dat wel.

Harry Turtle | 25-01-19 | 09:06

Blijft natuurlijk zwakzinnig dat ik bij mijn werk buiten in de kou moet staan om een sigaret te roken en dat ondertussen al die bijstandtrekkers lekker binnen mogen paffen louter en alleen omdat ze allochtoon zijn.

Stoep | 25-01-19 | 09:06 | 2

Ja, allochtonen mag je niet discrimineren. Anders ben je een blanke racist. Dus mogen ze binnen roken. Zonder dat er een rookvrije ruimte voor het personeel is.

Osdorpertje | 25-01-19 | 09:15

Reaguursel van de dag wat mij betreft! Een beroepschauffeur mag b.w.v spreken nog niet in z'n eigen cabine roken maar die lui kunnen alles, maar dan ook alles, flikken.

The7thGuest | 25-01-19 | 09:25

Wilt u meer shishalounges of minder?
Dan gaan we dat regelen.

Heppie-even-voor-mij | 25-01-19 | 09:05 | 2

Helaas, dat gaan ze niet regelen, ze doen net alsof. Er worden niet actief vergunningen ingetrokken als er geen hoofd/handgranaat op de stoep heeft gelegen.

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:42

@ Nuchternederland: 'dat gaan ze niet regelen, ze doen net alsof.' !!!! Dat klopt. Want waarom geven ze die waterpijpcriminelen dan een horecavergunning. Zo lokt de gemeente Rotterdam zelf de criminaliteit uit.

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:25

Wellicht kan de politie telefoonwinkeltjes, dönertenten, zonnebank studios, spiegelramen cafes en autoverhuurbedrijven ook eens tegen het licht houden?

Eduardo- | 25-01-19 | 09:05 | 5

@lacucaracha | 25-01-19 | 09:36
Belwinkels

lacucaracha | 25-01-19 | 09:37

@ Eduardo: veel te veel fatsoenlijke ondernemers worden door ambtenaren lastiggevallen. Er is al een BIBOPwet

theo-is-dood | 25-01-19 | 10:26

.... theehuizen, nagelstudio's, kapperszaken.....

michelpen | 25-01-19 | 23:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Herlocatie van alle lounges in Casablanca, Marrakesh, Rabat of een of ander durp in de Rif?

NeedIsaymore? | 25-01-19 | 09:05 | 3

Alledrie niet in de Rif....

Godsammekraken | 25-01-19 | 09:18

maar dat zegt NeedIsaymore dan ook niet... lezon!

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:41

Juist NuchterNL. Als ik 'een ander dorp in de Rif' had geschreven was de opbouwende kritiek van Godsamme goed geweest. Nu is het een blijk van slecht lezon. Wellicht had ik 'één of ander durp' moeten schrijven.

NeedIsaymore? | 25-01-19 | 11:02

Naar school gaan kan de gezondheid ook flink schaden, zowel fysiek als psychische, als een stel hyena's besluit je te mishandelen.

BeunDeHaas | 25-01-19 | 09:03 | 1

Of als de leraar zijn vooroordelen begint The spuien

Ben Hetzat | 25-01-19 | 11:19
-weggejorist-
Manus Olie | 25-01-19 | 09:03 | 1

Weet je wie ook altijd bezorgd was over de gezondheid van bevolkingsgroepen?

Kladderadatsch | 25-01-19 | 09:01 | 3

Nee

mark1487 | 25-01-19 | 09:12

Pia Dijkstra ?

Jahowiseffe | 25-01-19 | 09:34

Darwin

Nuchternederland | 25-01-19 | 09:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken