Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Frits Abrahoer, Abdelkader Anali, Ellen Neukwitz

Auke Cocksucker, Joyce Kutnat, Hubert Smaids, Marike Neukinga

"De krant van Heldring..." #gehoordopderedactie

Bef Tiggelaar, Hugo Nipple Clamps, Japke-D Douwmaar, Caroline de Spuiter, Rosanne Hersenbeffer, Peter de Bruinwerker, Clarice Schaamhard, Louise Befsco, Maxim Jaaaa... NU... Arie, Folkut Jensma, Beatrio de Graaf, Hoerina Verbaan, Christiaan Schijts, Coen van Zwellichaam, Wilfried de Jongemeisjeslikker, Poup, Jeroen Gleufs, Martijn Kutan, Michel Piespoepkutkerres, Marc Hijginjenek, Floor Kutman, Willem Pikkelder, Lul van Middelaar, Petra de Negerkoningin, Michiel Krielaarsworm, Harald Merckelpiel, Stom-Jan Kutscheet, Kuttolien Roelants, Paul Beffer, Jorg Schijten, Robbert Dijklul, Marcel van Rooskut.

Reaguursels

Inloggen

Het stukje van Van Roosmalen laat zich samenvatten als "Ik vind Jan Dijkgraaf niets en bij zijn gelehesjes-protest kwamen ook niet veel mensen opdagen". Nu kun je daaromheen nog wel een leuk stuk breien, maar dan moet je wel iets in huis hebben.
Maar Van Roosmalen heeft duidelijk helemaal niets in huis. Als hij zijn toevlucht moet nemen tot zulk werk heeft hij geen stijl en geen onderwerpen, oftewel hij heeft gewoon niets te melden. Ik ben weer blij dat ik de NRC 10 jaar geleden uit mijn huis verbannen heb.
Ik vind de briefjes van Jan op TPO overigens meestal wel aardig.

JvanDeventer | 11-12-18 | 16:12

Ik had nog nooit van Marcel van Roosmalen gehoord, laat staan er iets van gelezen.
Tot vandaag.

En hij noemt zich columnist? Het is z'n broodwinning?
Bloody hell - wat een degradatie van dat vak.
Ik ben lid van de hobbyclub recensietuig - leg dus netjes uit waarom dit zo slecht geschreven is.

Ten eerste natuurlijk de naamverbastering.
Dit doen types die per definitie overhoop liggen met hun taalvaardigheid. Meestal vinden ze zichzelf super spitsvondig, wat vanuit die hoogmoed zich dus uit in dit soort infantiele spielerij.

Het is infantiel, omdat het gekozen subject (Jan Dijkgraaf in dit geval) nooit zelf voor z'n naam heeft gekozen. Net zo iets overigens als huidskleur, waartoe niemand bij geboorte de keuze krijgt.

Ten tweede is de column (kuch, oh 't begint al...) van deze Marcel Van Roosmalen (eh, ehh uche - als dan toch een naam correct hoort de staan, moet het ook niet zijn "Van" met een hoofdletter, hm?), van deze scribent tot een andere gericht; op een manier die overkomt als een persoonlijke vete.

Waarom zouden anderen, noem het publiek, dat interessant willen vinden?
Omdat meneer broodschrijver van beroep is? Tsss.

Punt 3. Niet alleen alleen volledige afkeuring van Dijkgraaf's acties en ondernemingen moet geëtaleerd, maar ook het zogenaamd aanverwante publiek kan een veeg krijgen.

Dit zou nog polemiek kunnen heten, ware het niet dat Van Roosmalen (hé, nu klopt het wel, die naam) er anderen en een maatschappelijke kwestie bij sleurt, waardoor het geen polemiek meer kan zijn - die wordt namelijk (let op hè?) uitgevent 1:1.

Goed, punt 4.
De slotzin: "Zand erover".
Dijkgraaf had een demonstratie geïnitieerd (met hesjes) en daarna, kennelijk, aangekondigd "ondergronds" te gaan.
En de column-uitsmijter is dan "zand erover"?!?

Te dom voor woorden. Te makkelijk, en ook nog eens (wederom) verkeerd toegepast.
Iedereen en z'n moeder weet dat die uitdrukking staat voor "het is goed, we vergeten onze geschillen, het is goed en klaar, we hebben het er niet meer over".

Daarom past het dus ook niks in een rechtgeaarde polemiek, goedkope penneglibber dat je d'r bent, Van Roosmalen. Er is namelijk niks beslecht met die laatste zin.
Het is gewoon een makkelijke twist, woow in ene lekker letterlijk, omdat het teksttelraam vol liep - leer mij broodtikkers kennen.

Mocht je 'ns opnieuw worden gedoopt, bijvoorbeeld in een jacuzzi vol inkt, blijf dan niet zo spartelen onder de rand - het publiek ziet graag winnaars...

Kudtkip | 10-12-18 | 21:25

Mijn avond kan niet meer kapot, met dank aan Pritt.

VanGeuzen | 10-12-18 | 21:16

Aan iedereen die tot nu toe alleen lult over late AOW, over hoge belastingdruk, over toestroom immigranten, over in elkaar gebeukte oma'tjes, over onbetaalbare energietransitie, over woningnood, over het verliezen van identiteit, over asiel kinderen het land uitzetten en asiel criminelen niet uitzetten, over de EU, over het afschaffen van het referendum en wat ik nog vergeten ben, sta op en laat je niet belachelijk maken. Dit land is ook van jou.

osolemio | 10-12-18 | 17:28

Er is blijkbaar een column die ik gelezen moet hebben om deze tegel te snappen. Aangezien ik niet door de betaalmuur kom, weet ik niet waar dit over gaat.
Wat de aard van de kritiek op Jan D is, weet ik niet maar ik kan me heel goed voorstellen dat Jan afgemaakt wordt. Hij moet gewoon stukjes schrijven. Dat doet hij goed. Activist of nog erger politiek activist, dat moet die man niet willen zijn. Hij inspireert gewoon niemand. Zalig zijn zij die hun beperkingen kennen...

Amsterdamsko | 10-12-18 | 16:07

Jan heeft niet zoveel charisma. Hij ziet er uit als een buschauffeur die teveel drinkt.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 20:12

@Kuifje
Iemand die stukjes schrijft hoeft geen charisma te hebben, Voor volksophitsing is wat charisma wel handig, maar niet onmisbaar. Weet u wie ook veel charisma had?

JvanDeventer | 11-12-18 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal heel erg wat die Rooskut te melden heeft natuurlijk maar hij heeft wel gelijk, tot aan dat skinny jeans verhaal toe.
Als ik een NL geel hesje was zou ik niet weten hoe snel me van die Dijkgraaf te ontdoen als er één is die inmiddels wel bewezen heeft een party pooper te zijn is het JnDkgf wel.

zwellevertje | 10-12-18 | 14:36

Ach, Marcel.
Dat jij het niet met Jan Dijkgraaf eens bent is je goed recht, maar dat jij niet het fatsoen hebt om hem normaal aan te spreken laat wel zien dat jij van het laagste allooi afkomstig bent.
Ik zou zo zeggen, geniet er nog maar even van, want als de problematiek met de 3 I's in Nederland dank zij mensen zoals jij nog even doorzet kun je straks niet meer in het openbaar je misgenoegen uiten. Jij en de jouwen zullen als eerste in het openbaar het hoofd worden afgesneden. Dat jij dat niet doorhebt........ ach, wat doe ik ook voor moeite om zo'n sukkel terecht te wijzen.
Zucht.

Alco-de-Holist | 10-12-18 | 14:33

Dreigen iemands hoofd af te snijden.... Dan klink je toch wel heel erg als een doorgedraaide moslim.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 14:45

Kuifje-in-Afrika | 10-12-18 | 14:45 |
Ik zeg niet dat ík zijn hoofd eraf zal snijden. Ik kijk wel uit, dan staat het OM binnen no-time bij mij op de stoep.
Maar dankzij lieden als Marcel zullen de islamieten ons land overspoelen, en journalisten zullen een van de eersten zijn die geruimd gaan worden.

Alco-de-Holist | 10-12-18 | 14:56

Zand over het NRC.

radiatorknopje | 10-12-18 | 14:24

Soms heeft een politiek correcte lul gewoon gelijk, hoe vervelend dat ook is. Behalve wat dames op leeftijd voor wie je hooguit wat sympathie kunt opbrengen, heb ik geen enkel ´geel vestje´ gezien dat iets zinnigs naar voren wist te brengen. Het dieptepunt was wel die totale malloot bij Jensen die niet eens in staat was tot een samenhangend verhaal. Dat er onvrede leeft, is duidelijk. Dat de onvrede van de één niet die van de ander is ook. Net zo goed als er niemand is opgestaan die hier een beetje richting aan heeft kunnen geven.

Joris Beltsin | 10-12-18 | 13:20

DatInternetDingetje | 10-12-18 | 15:17
De politiek heeft natuurlijk ook de gele hesjes gewikt, gewogen en te licht bevonden. Opgelucht en gesterkt in het eigen gelijk kan de kloof verder vergroot worden.

Joris Beltsin | 10-12-18 | 15:33

Het is niet iedereen gegeven om zijn problemen en frustraties goed onder woorden te brengen. Dat maakt het niet ongeldig.

Jahowiseffe | 10-12-18 | 15:57

Voor de sympathisanten die welbespraakt hun punt in de media zouden kunnen maken, staat nog teveel op het spel om in de openbaarheid te willen treden. Daardoor lijkt het alsof het protest hier beperkt is tot een handjevol eenvoudige burgers (kneusjes, ook wel deplorables genoemd volgens het idioom van onze moreel en intellectueel superieuren) en de rest van NL okay is met het perspectief dat hen wacht. En dat gaat nog wel even zo blijven, totdat ook zij niks meer te verliezen hebben.

2tribes | 10-12-18 | 20:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn er vandaag weer behoorlijk wat die er geen kut/lul van begrijpen.

uisge baugh | 10-12-18 | 13:20

Ik vind het ook altijd mooi om te zien hoe stompzinnige ideetjes schijnbaar doelloos door de lucht zweven en dan toch altijd weer het lege hoofd van Jan Dijkgraaf weten te vinden.

Ad Hominem | 10-12-18 | 13:12

Lol!!

Superior Bastard | 10-12-18 | 13:17

Username checks out

VolleKracht | 10-12-18 | 13:21

Ik had nog nooit van die Van Roosmalen gehoord. Ik proef in zijn stukje vooral veel jalouzie. Ik begrijp nu ook waarom er bij mij in de buurt regelmatig van die colporteurs staan om de voorbijgangers een proefabonnement op de NRC aan te bieden. Andere kranten hebben dat kennelijk niet nodig. Behalve dan de daklozenkrant...

John9oo9 | 10-12-18 | 13:12

Jaloers? Op Jan Dijklul? Ga weg, die kerel word door iedereen die er toe doet geminacht.
Troelstra zag nog net op tijd dat een revolutie niet zo maar gekopieerd kon worden. jan Lul heeft en dijk van een plaat voor zijn kop.

miko | 10-12-18 | 14:05

Lijkt meer op een bitchfight van wat oude zure mannen. Totaal oninteressant. Laten ze eens wat meer schrijven over marakesh of andere problemen in onze maatschappij. Nee hoor, daar zijn ze te stom en te zuur voor geworden. Negeren dit soort columnistjes. Hebben hun beste tijd gehad zijn oud, zuur en saai. En hebben geen enkele binding meer met de samenleving

Mark_D_NL | 10-12-18 | 13:10

We zijn hier in Nederland, niet in Rusland, zuurpruim.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 14:43

We ?? - Ben je al terug in Nl ??

Muchnadt | 10-12-18 | 15:49

Spoel het hele zooitje onbenul maar door de NRPlee wat mij betreft.

echt_links | 10-12-18 | 13:08

Als een columnist (Marcel van Roosmalen, wie?) van de NRC (Nieuwe Rotterdamse Courant, wat?) zo'n stukje over je schrijft, vol met persoonlijke aanvallen en zonder ook maar enige inhoudelijke argumentering, dan weet je dat je op de goede weg zit. Dus Jan Dijklul, ga zo dóór!

rationeleburger | 10-12-18 | 13:06

Tweep des vaderlands. Nooit van gehoord. Dat het bestaat. Hebben ze ook een Facebookert des vaderlands of een Chromert des Vaderlands?

Mark_D_NL | 10-12-18 | 13:04

Wel een beetje puberaal. Dit geeft alleen maar munitie aan de bedoelde groep.

Jahowiseffe | 10-12-18 | 13:04

hahahaaa ja mooi, dit verdient een communist van het NRC.

BozePaarseMan | 10-12-18 | 13:01

Zelfs bij VI werd van Roosmalen meerde keren uitgelachen.

Normpje | 10-12-18 | 13:00

Toegelachen.

Superior Bastard | 10-12-18 | 13:02

Raak, van van Rooskut.
Het is ook een enorme Jan Lul die Jan Zeikgraag.

miko | 10-12-18 | 12:59

Duidelijk. Dijklul en Rooskut waren/zijn/worden geen vrienden van elkaar.

JohnJames_001 | 10-12-18 | 12:59

Jan Dijklul! Hoe komen ze er op!
Die lui bij NRC zijn echt geniaal met woorden. Schrijven is een vak en deze mensen blinken er in uit. Prachtig!
Daar heeft Jan niet van terug denk ik. *kuch*.

keestelpro | 10-12-18 | 12:57

Alllemaal verbasteringen van de namen van beneden middelmatige ‘columnisten’ van het grachtengordelkrantje NRC.
Stop de tijd.

Wat heb ik nu gewonnen ?

Wijze uit het Oosten | 10-12-18 | 12:57

Een natte nieuw rotterdamse courlul

obominotie | 10-12-18 | 13:12

Ik had tot vandaag nog nooit van Marcel van Roosmalen gehoord. Schrijven kan hij niet. Moet hij een bepaald quotum voor intellectueel uitgedaagden vullen bij de krant? Kan ik me niet voorstellen, want dat quotum zit allang helemaal vol bij de NRC, maar zoiets moet het toch zijn. Of heeft hij een moeilijk gender?

Stormageddon | 10-12-18 | 12:55

miko | 10-12-18 | 13:04 |
Hij ging daar echt wel in tegen iedereen die er toe doet, toch?

Schoorsteenveger | 10-12-18 | 13:27

Mooi stukje van Pritt. In duidelijke bewoordingen dient hij Van Roosmalen compact van repliek. Beide stukjes even (on)zinnig.

SamV | 10-12-18 | 12:55

Welkom bij de club trouwens meneer Dijkgraaf. En u weet het het: ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen.

Hetkanverkeren | 10-12-18 | 12:53

Ik vind dit een schromelijke overdrijving van het belang dat aan een columnist, en dan ook nog van de NRC wordt toegekend. De mening van deze figuur doet er letterlijk net zo veel toe als die van mijn buurvrouw: boeie...

ole guapa | 10-12-18 | 12:52

Ja, en dan te bedenken dat deze column dankzij dit artikel zeker 10.000 keer meer wordt gelezen.

Superior Bastard | 10-12-18 | 13:05

Was dat jouw Mexicaanse buurvrouw met die Israëlische vlag waar van Roosmalen over schreef? Dan deed het er wel toe

miko | 10-12-18 | 13:06

"Dat heeft zo'n weblog toch niet nodig"

Mr. S | 10-12-18 | 12:50

Ze hebben geen zinnig weerwoord tegen de zeer rake briefjes van Jan die velen uit het hart zijn gegrepen. Het is onmacht en domheid vanuit een merkwaardige bubbel. Doet me denken aan autisme.

drs. P | 10-12-18 | 12:49

Dit slaat nergens op. Een beetje kinderachtig allemaal

berend.botje | 10-12-18 | 12:49

Klit Stijft.

Mammeloe | 10-12-18 | 12:46

Dijklul. Lege vulpen van van Rooskut?

Normpje | 10-12-18 | 12:45

Dijkgraaf is in zichzelf gaan geloven op basis van circlejerkede twitteraars in plaats van resultaten. Van Roosmalen legt dat genadeloos bloot.

Superior Bastard | 10-12-18 | 12:42

Genadeloos helemaal, Jan zeikt in z'n broek van zo'n kutstukkie.

uisge baugh | 10-12-18 | 15:15

"... dat hij door iedereen die er ook maar een beetje toe doet, wordt geminacht. "
Iedereen die er toe doet. Brrr, wat een dedain.

spanarchist | 10-12-18 | 12:42

.. zo wordt wel gedacht op de Fatsoensheuvelen, waar het grote geDeug als bezwerende spreuken over "het volk" wordt uitgestrooid.
Op een goed moment is iedereen dat zat.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 12:46

Ja leuke column ofzo maar geen enkele uitleg over dat Dijklul.

2voor12 | 10-12-18 | 12:39

Ja jammer. Van Roosmalen schrijft briljant maar hier had ie zn vorm niet zeg maar. Hij kan veel beter. Over Jan DL: die kan zich beter niet laten filmen denk ik.

2tribes | 10-12-18 | 20:54

Stemming Brexit afgeblazen.

Langshetrandje | 10-12-18 | 12:37

Het was toch ook in en in triest hoe die Jan daar samen met Ebru op ''15 miljoen mensen'' stonden te preken en dansen.
+1 voor Marcel van Roosmalen!

van der g | 10-12-18 | 12:35

Kennelijk is het voor sommigen gemakkelijker indruk te maken vanachter het toetsenbord dan met de bijbehorende persoonlijkheid in volle omvang erbij. Zo was PowNed ook al snel tenenkrommend.

Joris Beltsin | 10-12-18 | 12:47

Wat een ultieme vorm over inhoud reactie. - veel

ole guapa | 10-12-18 | 12:51

Ach, het NRC, de column in de papierenkrant, grachtengordelmensjes en het morele gelijk ... allemaal anachronismen. Moge zij allen vergaan in de door henzelf ontketende chaos.

Beefbus | 10-12-18 | 12:34

Waarom geen verkiezing van de deugman, deugvrouw, deugpolticus, deugorganisatie van 2018...?

Kanarie_Geil | 10-12-18 | 12:34

"dat hij door iedereen die er ook maar een beetje toe doet, wordt geminacht". Rooskut minacht Dijkgraaf dus Rooskut doet ertoe? Als ik Rooskut minacht, doe ik er dan wel of niet toe? Hoe zorgt iemand ervoor er toe te doen? Is er een lijst voorhanden van mensen die er toe doen? Ach, laat maar. Lekker belangrijk.

isitsoornot | 10-12-18 | 12:31

Rooskut deelt de mensheid kennelijk in twee groepen in, degenen die er toe doen, en degenen die er niet toe doen. En degenen die er, volgens hem dan, toe doen minachten, zo vertelt hij, als één blok de persoon Jan Dijkgraaf.
Doet me denken aan de wijze waarop Marcel van Dam destijds Pim Fortuyn meende weg te moeten zetten. "U bent een buitengewoon minderwaardig mens, weet u dat?" Dus niet "ik vind u een buitengewoon minderwaardig mens, en wel hierom", nee, "u bént een buitengewoon minderwaardig mens, zo is door ons besloten".
Enge mensen, die lui die van zichzelf vinden dat ze er toe doen, en dat vormgeven door collectief diegenen te gaan minachten die er volgens hen niet toe doen, of liever gezegd, er niet toe mógen doen.

Schoorsteenveger | 10-12-18 | 12:56

Zo ziet het Grote Deugen eruit.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 12:29

Ik vond de column van Marcel van Roosmalen wel treffend eigenlijk, z'n radio column op npo1 is ook wel raak meestal.

Ronman2k | 10-12-18 | 12:28

Helemaal eens met Van Roosmalen en ook heel erg blij dat ik mijn abonnementsgeld op de juiste plek laat storten.

Superior Bastard | 10-12-18 | 12:26

De Soros University?

Nuchternederland | 10-12-18 | 12:28

Kan je het GGZ ook sponsoren als patient zijnde?

Croxifoxio | 10-12-18 | 12:29

Dus....

obominotie | 10-12-18 | 12:26

Ach ja, Marcel van Rooskut. Vroeger schreef hij leuke verhalen in HP/De Tijd. Zijn dagje op stap met Beatrix was legendarisch. Een meester in het exposen van totale kneuterigheid. Nu is het een politiek correcte lul, zoals alle anderen. Nog steeds slim maar waarschijnlijk goed afgericht. Ik heb nog ergens een boek van hem, "We weten heus wel hoe laat het is". Nou, dat weten wij ook, Jan weet het ook, maar Marcel heeft geen idee.

VolleKracht | 10-12-18 | 12:24

Ja, welke Grote Deuger is Niet begonnen met het "exposen van kneuterigheid".
"Schoftentuig", als ik zo vrij mag zijn ;)

Vroegah werd die linkse olijkheid nog niet herkend als vijandigheid tegen de Nederlandse identiteit en kon je nog wel lachen met de zwaaiers van de vrolijke sloopkogels. Achter de lachende maskertjes was het echter bloedernstig.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 12:31

Gooi het er maar uit Pritt..... wat meer context zou handig zijn.
Ik lees de briefjes van Jan Dijkgraaf van TPO in ieder geval met veel plezier. Heeft oneindig veel inhoud dan het stukje genaamd Jan Dijklul van deze Marcel van Rooskut. Sterf er toch in vent.

Zwizalletju | 10-12-18 | 12:24

die Roosmalen heeft op zich wel gelijk over Jan Dijkgraaf. Dijkgraaf is dezelfde categorie als Jan Roos. Veel kabaal maar totaal niet interessant.

yeps | 10-12-18 | 12:23

Dan lees je duidelijk Jan z'n briefjes niet.

VolleKracht | 10-12-18 | 12:25

Maar dan kan hij net zo goed over minimaal de helft van zijn NRC collegae schrijven, gekopt "Geachte Kudtcollegae". Dat doet hij echter niet.

Nuchternederland | 10-12-18 | 12:28

@yeps | 10-12-18 | 12:23 inderdaad je leest ze niet, anders kom je niet tot deze conclusie.

Zwizalletju | 10-12-18 | 12:35

En dan Wilhelmina Kuttje (met 2 t’s) over slaan.

Osdorpertje | 10-12-18 | 12:22

Deze Marcel vind ik minderwaardig.

Mammeloe | 10-12-18 | 12:21

Erg, erg zwak van die Marcel van Roosmalen.
De persoonlijke haat spat er van af. dat is geen column, maar een hysterische pennescheet.
Waar woont Marcel eigenlijk?

Nuchternederland | 10-12-18 | 12:21

Ik weet het al, in zijn eigen hol.

Nuchternederland | 10-12-18 | 12:29

.. vooralsnog zijn het alleen de extremen op links die thuisbezoek doen bij hun tegenstanders. De Deugers gaan dat onherroepelijk veranderen, naar mate hun Deugende ski-maskers afzakken.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 12:39

Lees zijn columns en je weet het. :-)

Synecdoche | 10-12-18 | 12:57

Stel dat de gele hesjes hier het voor elkaar krijgen om de btw verhoging te stoppen, dan zal Marcel van Roosmalen die zeker wel blijven betalen, toch? Of zal hij lekker meeliften op het succes van deze mensen die volgens hem in een virtuele wereld leven? Zo snel zal van Roosmalen zijn principes toch niet laten varen?

Deflatiemonster | 10-12-18 | 12:21

Jantje bij je beweging is een succes wat betreft mislukken.

miko | 10-12-18 | 13:54

Haha van Roosmalen heeft wel gelijk. Het is natuurlijk ook een nitwit die Dijkgraaf. Kan hem ook totaal niet plaatsen hier bij GS. Maar kritiek valt bij journalisten vaak erg slecht. Ik wil nog wel een uitzondering maken voor Martijn Katan.

azijnseikerT | 10-12-18 | 12:21

Ah, omdat hij Dijkgraaf een veeg uit de pan geeft. Dat doet John Jansen van Galen ook. (En dat volkskrantenmeisje bij Buitenhof gisteren idem)
Fijn hoor, dat dedain naar onmondigen.
Ik hoor dan liever Alex Brenninkmeier zeggen, als de politiek niet naar ze luister koomt ze voor grote problemen te staan.

Einde van de Domheid | 10-12-18 | 12:17

En dat Apple, Starbucks, Facebook, U2, Shell etc ook een beetje belasting mee gaan betalen.

Einde van de Domheid | 10-12-18 | 12:23

Vind je dat nou leuk, op jezelf reaguren?

VolleKracht | 10-12-18 | 12:26

Leuke bijdrage VK (Nouja, die 12:24 dan....)

Einde van de Domheid | 10-12-18 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Sterk stuk, Pritt!
Brilliant in form en inhoudelijk doeltreffend...

wezen | 10-12-18 | 12:17

Goh, en dat terwijl we net in marrakech genaaid werden.

Halul gebakken | 10-12-18 | 12:15
-weggejorist-
van Oeffelen | 10-12-18 | 12:14

Ik heb geen column in het NRC. Ik stel niets voor en tel niet mee. Toe nou, NRC, geef mij er ook eens een, dan ben ik pas uniek. Net als iedereen.

Stijlicoon | 10-12-18 | 12:14

Als je je naam verandert in Geilicoon maak je een kans.

gestoptmetroken | 10-12-18 | 12:20

Serieus? ben jij dat, de enige die nog geen column heeft aldaar? We hebben het allemaal over jou!

Nuchternederland | 10-12-18 | 12:24

Hi ha GS. Glarice: Ik moet denken aan de ‘deskundigen’ die in NRC beweerden dat het roepen van termen als ‘vuile neger’ geen racisme maar ‘pestgedrag’ is. Hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos noemde nota bene weblog GeenStijl, dat grossiert in racistische en seksistische artikelen, als voorbeeld om zijn punt kracht bij te zetten.
Clarice Gargard is programmamaker en freelance journalist.
.
Correctie (29 november 2018): De uitspraak over ‘pestgedrag’ en het noemen van GeenStijl werden abusievelijk toegeschreven aan NCTV-medewerker Paul Abels. Dat moest zijn hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos.

Mammeloe | 10-12-18 | 12:12

Ach, die Clarice. Heeft van haar afkomst haar verdienmodel gemaakt. Doodmoe word ik van dat soort mensen.

Graaisnaaiert | 10-12-18 | 12:55

Pritt is in zijn anale fase aangeland.

Koos Knak | 10-12-18 | 12:10

@Mahatma | 10-12-18 | 12:16
Dat doet mij niet van opvatting veranderen.

Koos Knak | 10-12-18 | 13:46

Pritt is deze fase al voorbij. Lijkt er op dat hij nu midden in zijn Tourette Syndroom zit....

Muchnadt | 10-12-18 | 15:41

Zal wel aan mij liggen

Snorkle | 10-12-18 | 12:10

Hier moet je Twitter voor hebben, en dan de Tweep des Vanderlands volgen, en dan toevallig de tweet zien. Dan weet je waar het over gaat. Erg klein bier allemaal twitter.com/EWdeVlieger/status/107202...

Alexis de T. | 10-12-18 | 12:09

Aha dank je. Ik begreep hem al niet!

overVecht | 10-12-18 | 12:23

Of in dit geval klein jusdorange...

knutsel_ | 10-12-18 | 12:47

?? Kniesnapnie

marcoplarco | 10-12-18 | 12:07

Dank. Mijn leven is compleet.

marcoplarco | 10-12-18 | 12:45

Dank voor de duiding. Ik ga maar weer eens even wat nuttigs doen. Schijten ofzo.

Graaisnaaiert | 10-12-18 | 12:52

Flauw.

antagonist | 10-12-18 | 12:07

Hé leuk, een lijstje!
Opvallend dat geen van deze opiniemakers ook maar 1 woord rept op deze historische dag over het Marrakesh verdrag.

keestelpro | 10-12-18 | 12:07

Precies. En in plaats dat ze als goed journalist eens op onderzoek uitgaan waar de onvrede vandaan komt, tonen ze een zwaar gebrek aan nieuwsgierigheid, etaleren ze hun eigen onkunde en verzaken ze hun journalistieke integriteit door anderen die wel kritisch zijn er bij te lappen. En dan snappen ze nog niet dat de MSM steeds minder lezers heeft.

Deflatiemonster | 10-12-18 | 12:17

Dit is echt zo'n dag waar je later van zegt 'waar was u toen..'
En dat noemen zich journalisten. De geschiedenis voltrekt zich recht voor hun neus en zijn maken zich druk om boze burgers en CO2.

keestelpro | 10-12-18 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken