Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gerard Cox dropt nucleaire bom op heilige huisjes

the cox-lord

KLABAM. Wow wat was dat? Dat waren alle heilige huisjes die in elkaar donderden in het Telebelg-magazine-interview met wokey wokey wokey oer-Rotterdammer Gerard Cox. Hieronder de Coxvogel in 9 quotes & koop dat blad.

9

"Die islam... Pim Fortuyn zei: ’Dat is een achterlijke woestijngodsdienst’ en daar had hij natuurlijk groot gelijk in."

8

"Die enge mannen van DENK hebben al gezegd: ’Als de multiculturele samenleving je niet bevalt, moet je oprotten’. Wat een humor! Hebben we aan de PvdA te wijten hè, die twee Turkse griezels. En nu is er nog een derde bij, die Marokkaanse meneer, dat is helemaal een engerd zeg. Wat een verschrikkelijke man, met z’n fake news over de PVV. Niet dat de PVV deugt overigens."

7

"Ik laat me op m’n oude dag niet ook nog voor racist uitmaken. Door zo’n eng clubje dat er z’n beroep van heeft gemaakt om alles en iedereen van racisme te betichten. Zo’n Sylvana Simons... Een wáárdeloze muts. Dat iemand zo’n vrouw nog serieus neemt, is een uitwas, behoorlijk Amsterdams, mag ik wel zeggen."

6

"Er ís in Nederland helemaal geen racisme, een paar gekken even daargelaten. Als je hier je best doet, kun je alles worden, of je nou wit of zwart bent. Maar het is veel makkelijker om niks te doen, in een hoek te gaan zitten en te roepen ’O, o, o, wat word ik toch gediscrimineerd’. Die jankerds zitten in alle praatprogramma’s, krijgen grote interviews, maar o, o, o, wat worden ze gediscrimineerd."

5

"We leven in zo’n leuk land, we zouden het zo leuk kunnen hebben met elkaar, maar het wordt verziekt door een klein clubje querulanten. Het Sinterklaasfeest hebben ze al verpest, dat hebben ze tóch voor elkaar."

4

"Maar als ze zich zoveel eeuwen later nog druk over slavernij willen maken, moeten ze eens naar die Arabische staten gaan. Naar Qatar, waar krankjorum genoeg het WK voetbal wordt gehouden."

3

"Zo’n MeToo... Goed initiatief geweest, want iedere vrouw die door mannen met macht wordt misbruikt, is er een te veel. Maar het is doorgeslagen."

2

"We waren destijds al aan het dubben over het milieu en zo. Moet je nu horen. ’t Is nodig hoor, maar je ziet toch ook weer dat die milieufanáten er veel te veel in doordrammen."

1

"Ik heb helemaal niks tegen Amsterdam, maar wel tegen de arrogantie van een bepaald soort Amsterdammers, in de meeste gevallen ook nog import. Als ze in die stad met een treintje door een met veel moeite gegraven tunneltje rijden waarvoor de halve Vijzelstraat is omgevallen, rukt heel Hilversum uit om daar verslag van te doen."

Social

Reaguursels

Inloggen

Zoals ik altijd zeg, zeg ik het nu weer..

Niemand zit te wachten op politiek geleuter van een BNer..

Laat dat maar over aan de linker kant..

killRoy1982 | 11-11-18 | 17:12

In deze tijd van overdreven politiek correct gezeik is iedereen die gewoon de waarheid zegt van harte welkom.

Vogelbeest | 11-11-18 | 20:42

De politiek in zou ik zeggen.

postzegeltje | 11-11-18 | 16:50

Niks dan waarheden én ook nog eens typisch Rotterdams verwoordt, ik vind helemaal mooi!

BroodjefrikometMaggi | 11-11-18 | 15:33

Gerard een echte Rotterdammert. Niet lullen maar poetsen.

chickenlover | 11-11-18 | 14:11

6. Klopt niet NL zit vol met racisten.
Voornamelijk zwarte racisten die iedereen met een blanke huid haten. En islamitische racisten die iedereen met een ander kleurtje en ander geloof haten.

gaffelbaard | 11-11-18 | 12:06

Maar de meerderheid van de racisten zijn blanke racisten die zichzelf haten.

Sans Comique | 11-11-18 | 14:26

Dus je hebt de boel verkloot en er nu vandoor gaan?
watergeus | 10-11-18 | 16:12

+1000

Rotterdammert1965 | 11-11-18 | 10:16

Gerad Cox woont geloof ik zijn halve leven al niet meer in Rotterdam. Ouwe zuurpruim. Al ben ik het met zijn uitspraken wel grotendeels eens.

Rotterdammert1965 | 11-11-18 | 10:11

Is dit de nieuwe Jaap Kooiman die er voor gaat zorgen dat hier een heel andere wind gaat waaien, de Kooiman - wind .

Ondanks | 11-11-18 | 00:55

Echt Amsterdams, Gerard? Rotterdam is inmiddels voor meer dan de helft niet meer autochtoon dan wel van niet Westerse afkomst; dat geldt overigens ook voor Amsterdam, beste Gerard. Nog iets naders vernomen over die grote politieactie in Rotterdam-Zuid? Iets over dweilen met de kraan open? Mosterd na de maaltijd? Als het kalf verdronken is...…?
Kom eens echt op voor je stad Sodom Rotterdam en hou op met zeiken over Gomorra Amsterdam. Amsterdam en Rotterdam hebben namelijk dezelfde grote gemene deler...….. de gewone Nederlandse Henken & Ingrids.

Nelis SplitBloes | 10-11-18 | 23:22

Kom op Gerard Cox, vertel nou eens even wat je tegen de PVV hebt. Is het Blonde Greet misschien? Is het omdat je anders een cordon sanitaire a la Geert Wilders vreest en je niet meer je opwachting mag maken in TV-programma's?
Je zit toch niet dusdanig op zwart zaad dat je je ziel verkoopt aan de echte bruinhemden in Hilversum?

Nelis SplitBloes | 10-11-18 | 23:11

Ik stem op Gerard Cox, held!

nokkenaskettingklem | 10-11-18 | 22:06

En meneer Cox, waarom heet uw programma, “Toen was geluk herl gewoon”? Cox: Simpel, er waren toen nog geen finnen....

TonyMontana010 | 10-11-18 | 21:37

Haha.

schijtzat | 11-11-18 | 07:11

Het was een beetje anders:
Een Marokkaanse acteur zeurde dat er geen Marokkaanse acteurs in 'Toen was geluk heel gewoon' zitten.
G. Cox: Het speelt dan ook af in de jaren 60 en toen waren er nog geen allochtonen. Daarom heet het ook 'Toen was geluk heel gewoon'

Angelina-a | 11-11-18 | 09:32

Was nog niet eens zijn eigen uitspraak maar voorgekookt grapje om hem later op af te rekenen.

Rotterdammert1965 | 11-11-18 | 10:12

Dat worden dus voorgedrukte aangifteformulieren, aanklacht wegens opruiing, 240 uur taakstraf en immateriële schadevergoeding aan Troela Simons voor Ome Gerard.

Zenzeo | 10-11-18 | 20:30

Van mij mag Gerard Cox koning van Nederland worden

Jacktheflipper | 10-11-18 | 20:24

Gerard Cox + heel veel

borus | 10-11-18 | 19:04

Nu opletten welke ingezonden brieven maandag in de Volkskrant geplaatst worden. Die Cox krijgt veel te veel bijval op social media, dus moet de linkse Volkskrant tegenwicht bieden. Althans, zo redeneert de redactie van die krant. Let op mijn woorden: maandag worden alleen kritische ingezonden brieven geplaatst.

halbstark | 10-11-18 | 19:01

Euhm, interview met Zeurvana dan maar? Airfryer heeft geen tijd, die moet kinderfeestjes vergallen.

Kopieerapparaat | 10-11-18 | 21:32

De Linkse Cultuurkamer zal je wel in de ban doen en een cordon sanitaire instellen.

liegende lippen | 10-11-18 | 18:57

Bedenk me zojuist of de PVV opmerking mss dubbelzinnig gelezen moet worden. Je kunt ze toch slecht bij de deugers onderbrengen. Zouden ze niet willen ook.

CalamityJane | 10-11-18 | 18:35

Gerard hebt bij dezen nog 'n borreltje van me tegoed.

Shareholder II | 10-11-18 | 18:04

Ik lap voor de 2e.

schijtzat | 11-11-18 | 07:12

Cox prima dat de PVV uw partij niet is maar de PvdA, D66, CDA, en VVD, hebben wel bewezen zeer gevaarlijk te zijn, Denk is ook niet uw partij blijft FvD. over, verschilt niet zo veel met de PVV.

Mo het varken | 10-11-18 | 17:47

Prima oude baas, maar wat is er mis met de PVV, verklaar je nader.

Mo het varken | 10-11-18 | 17:40

Je kunt toch zeggen dat de islam een achterlijke, gevaarlijke ideologie is, maar verder niet deugen?

Papa Jones | 10-11-18 | 18:45

De PVV deugt heus wel want wilders is net zoals Cox. Ook recht voor z’n raap. Het is alleen jammer dat Geert het zo extreem brengt. Dat kan beter.

Rdock | 10-11-18 | 18:45

De pVV roeptoetert altijd maar wat. Komt er weer wat aandacht. Zo lees ik het dan.
Maar ondertussen krijgen ze wel de politiek naar rechts. Het is jammer dat Geert dingen roept die gewoon nooit zullen lukken, maar dat is zijn sterke kant. Hij is goed als coalitie.

Rietpieper | 10-11-18 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, de BN-ers beginnen te draaien, hoewel ik die Rotterdammers (en onder de rook van-ers) nooit echt verdacht heb van een deugmentaliteit.
Gelukkig.
En Volendammers volgens mij ook niet, of je hun muziek nou kunt pruimen of niet.
Dat zijn ook geen Amsterdammers al zijn ze er bijna een buitenwijk van.

Bijtendehond | 10-11-18 | 17:38

Amsterdam is een voorstadje van Volendam.

ariedeknaller | 10-11-18 | 17:44

Wat een baas.....

de broer van theo | 10-11-18 | 17:14

Alle Europese leuke steden met hun karakteristieke sfeer zijn verziekt door de importbewoners uit voornamelijk Afrika en klein Azië.
De centra zijn niet meer dan een restant, bijna een ruïne van die heerlijke steden dat ze waren. Neem Parijs, het is net een filmdecor van Parijs want net een par straten buiten het centrum vind je die klote winkeltjes en griebes volkeren. Niets is meer terug te vinden van het authentieke karakter van de wijken. Amsterdam net zo, In Italië zelfs, zuid Franse steden, wat te denken van Londen. Het is een trieste boel.

Tapioca pudding | 10-11-18 | 17:03

Over kolonisatie gesproken, dit wat nu gebeurd is kolonisatie 21e eeuw. Zeg maar 3.0

Rotterdammert1965 | 11-11-18 | 10:15

Toen was geluk... onee,zwarte piet heel gewoon...

Crump | 10-11-18 | 16:58

Goedzo, meneer Cox! U bent een verademing!

MacMiep.nl | 10-11-18 | 16:53

Cox en Halsema waren twee jeugdliefdes van mij. Ook al begreep ik als 6-jarige de finesses niet, ik wíst gewoon dat wat ze zeiden en zongen grappig en tegendraads was. Ik feliciteer mijzelf met terugwerkende kracht met mijn goede smaak, want Cox staat voor mij nog steeds symbool voor Nederland zoals het zou moeten en kunnen zijn.

MickeyGouda | 10-11-18 | 16:52

@Kuifje

Een kleine confessie mijnerzijds: zo'n bijdrage zou mij thuis serieus opbreken, want mijn wederhelft en ik hebben totaal andere ideeën over wat er mis gaat in Nederland.. Daarom het Malieveld, dan kan ik langs die bescheiden weg toch hopelijk iets betekenen voor de goede zaak. Gelukkig was er een gulle anonieme gever uit Afrika, zo heb ik vernomen. :)

MickeyGouda | 10-11-18 | 17:12

Volgens mij was het een bijdrage van ene K. de Vies. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Kuifje-in-Afrika | 10-11-18 | 17:15

Voor de neger uit Mozambique had je weinig finesse nodig, ***Hulde doen zeggen doet.

zwemverbrander | 11-11-18 | 19:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige wat ik me afvroeg was na het interview gelezen te hebben, wat is er mis met de PVV?

Verder heeft Cox natuurlijk volkomen gelijk, de oude eindbaas.

Kop Kaaz | 10-11-18 | 16:47

MickeyGouda | 10-11-18 | 17:01 |

Mja, okee dan. Ik heb eigenlijk soms een beetje genoeg van die "consensusmentaliteit". Maar ja, wie ben ik....

Kop Kaaz | 10-11-18 | 17:04

Met de maatregelen die de PVV voorstelt is helemaal niets mis als je tenminste Nederland wilt redden. De EU, regerende partijen en media zijn of a) super naïeve gutmenschen cq b) globalisten die de westerse samenleving om zeep willen helpen, bijgestaan door de infiltrerende islam met de media als spreekbuis. Dus je hoort niets positiefs in Nederland over PVV en Wilders. Maar verdiep je in de problematiek en de mogelijke oplossing en kijk naar de maatregelen die PVV voorstelt. Sowieso stem dus PVV om het tij te keren. Wel moet PVV -en FvD- capable bestuurders mobiliseren- reeds.

Analysis | 10-11-18 | 20:15

Analysis | 10-11-18 | 20:15 |

Eensch.

Kop Kaaz | 10-11-18 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk, lieten meer echte BN ers zich maar zo uit, Na Rutte Cox?

JJ66 | 10-11-18 | 16:27

gerard joling

GoedenMorgenDezeMorg | 10-11-18 | 16:45

Johan Derksen? Het is maar een handje vol, maar deugen is nu eenmaal een verdienmodel in de tv/filmwereld.

Wasbakplasser | 10-11-18 | 16:51

Radio 10: Somertijd met Rob van Someren met zijn maatjes, m.n. D.J. Sven is (goed) uitgesproken.

Madenschijter | 10-11-18 | 17:27

is.wel.zo.

DatInternetDingetje | 10-11-18 | 16:20

Alsof ik mijn vader hoor praten.

captainobvious | 10-11-18 | 16:09

Ik ben Amsterdammer. Toen ik jong was was ik enigszins links, nu ik oud word/ben neig ik sterk naar rechts. Kan ik politiek asiel krijgen in Friesland? Alstublieft?

Cammy | 10-11-18 | 16:04

halfvolle glas | 10-11-18 | 16:51
Dat is niet juist. Dat was vroeger. Tegenwoordig is de autochtone jeugd rechtser dan hun ouders. Trust me. ik weet waar ik over praat....

zeiksmurf | 10-11-18 | 17:53

Weglopen voor de puinhoop waar je mede verantwoordelijk voor bent geweest. Er is toch nog wat links bij je blijven hangen.

Sans Comique | 11-11-18 | 14:33

Leeftijd is een dingetje, schijnt dat in GB van de 6 miljoen stemgerechtigden jongeren er eentje voor de Brexit had gestemd

zwemverbrander | 11-11-18 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Gerard, je zegt dat de PVV niet deugd . Maar PVV is tot nu toe de enige partij die altijd gelijk heeft gehad. Wij hopen dat je nu ook een heeeeel klein stukje [meer zal je niet vinden] uitleg hier zal vertellen ,Waarom de PVV niet deugd. Ik ben benieuwd?

brandewijntje | 10-11-18 | 15:51

brandewijntje | 10-11-18 | 15:51 |

Exact, dat dacht ik dus ook.

Kop Kaaz | 10-11-18 | 16:48

Verstandige man, die Cox, alleen jammer van dat ene zinnetje. Het zal wel modieus zijn je af te geven op de PVV. Mensen die voor de verandering de partij objectief beoordelen kunnen niet anders dan beamen dat met de standpunten en het functioneren van de PVV niks mis is. Ondanks ernstige bedreigingen van buitenaf en tegenwerking, vuige laster en zelfs openlijke haat in de Tweede Kamer zelf werken ze hard aan een beter Nederland en dat is - in Nederland- van een zeldzaam grote klasse.

Maris v.d Hof5393 | 10-11-18 | 17:10

JohnWalker | 10-11-18 | 16:44
Als je het om het even welke partij ook vraagt zijn ze allemaal voor betere zorg, betere behandeling voor bejaarden, welvaart voor iedereen en meer rechtvaardigheid.
Dat maakt de populistische one-liners van socialisten ook zo tenenkrommend, want hun enige oplossing is geld (en dus gedane arbeid) van anderen afpakken en dat her te verdelen. En ik wantrouw hun motieven, zeker als later blijkt dat ze niet spugen op een beetje zelfverrijking (ze houden zich voor de gek dat ze dat verdiend hebben door hun nobelheid).

PVV heeft bij mij het voordeel van de twijfel, net als FvD, maar wel onder voorbehoud. Eerst zien, dan geloven. En met Hans Klok in het achterhoofd, zelfs dan niet onvoorwaardelijk.

Sans Comique | 11-11-18 | 14:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Eigenlijk zou Gerard Cox zo nu en dan column voor Geenstijl moeten schrijven.. :))

Wasbakplasser | 10-11-18 | 15:42

Of een liedje zingen...

Kuifje-in-Afrika | 10-11-18 | 15:54

Grappig dat Rotterdammerts altijd beginnen met "ik heb niks tegen Amsterdam maar..." om vervolgens lekker te haten op 020. Haha wat een frustratie hebben ze toch, moet er wel om lachen als inwonert van Amsterdam.

Verder zal het MSM luisteraars/lezers wel weer schokken zulke teksten, maar op @nostyle worden dit soort geluiden dagelijks geplaatst en gehoord.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-18 | 15:20

Amsterdam wil inmiddels af van de 'toeristen'. Zegt toch genoeg.

JohnWalker | 10-11-18 | 15:37

Niet iedereen in mokum is extreem (s)links. En nee ik laat me niet de stad uitjagen door hipsters, krakerts en Groen(s)Links bakfietsmoekes.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-18 | 15:42

Toch is dat jammer. Het oude hart is na mei 1940 uit die stad gerukt. Ik zag laatst foto's van de Luchtmacht fotodienst (of hoe men dat toen noemde) uit de jaren 20 . En Rotterdam was me net zoals Amsterdam toch een mooie stad en vooral de bedrijvigheid. "Schepen uit den Oost en de rest van de wereld brengen goederen." Ghehehe. Maar ik hoed mij altijd voor steden waar men zegt: "De stad is saai maar als men weet waar men moet zijn dan kan men er een leuke tijd hebben." Dat houdt nml in dat je gemiddeld 5 kilometer van kroeg naar kroeg moet lopen om een gezellige tijd te hebben. ;-)))

Basil Fawlty | 10-11-18 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral quote nummer zes is een pareltje. En dat de man vroeger links was, ik was vroeger ook links.
Linkse mensen die naar rechts opschuiven zijn aan de orde van de dag, iets met voortschrijdend inzicht. Rechtse mensen die naar links opschuiven kom je dan gelukkig weer veel minder tegen.

van gulder | 10-11-18 | 15:03

haha, klopt als een zwerende vinger.
Hoe luidt die beroemd-beruchte uitspraak ook al weer?
"Als je jong bent en je bent niet links, heb je geen hart.
Als je oud bent en je bent niet rechts, dan heb je geen verstand..."

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 15:08

Ojee, het licht gaat aan, ik ben dus niet de enige?

Kinkfactor | 10-11-18 | 17:43

Gerard Cox is gewoon seniel met zijn uitspraak dat hij niks tegen Amsterdammers heeft. Ongeveer de grootste hater van Amsterdammers ter wereld. Komt ie weer aanzetten met zijn standaard geneuzel over arrogantie. Hij zou er wat betreft zijn eigen arrogantie perfect passen in Amsterdam.

Hark_van_Rommel | 10-11-18 | 14:55

Was laatst in Berlijn. Vele malen groter dan Amsterdam. Maar buiten bepaalde wijken mist het toch het stadse gevoel. Allemaal zo leeg ondanks een veelvoud aan inwoners. Niet echt mooie gebouwen. Komt natuurlijk voornamelijk door RAF Daylight Bomber Command en de USAAF, maar toch.

Niet elke grotere plaats is meteen een stad in vergelijking met Amsterdam. Maar ja vergeleken met Londen, Parijs en New York is het maar een durpke.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-18 | 15:53

Pijnlijk is het niet? Iedereen vind het arrogant kut volk behalve de Amsterdammers zelf. Toch gaat er nog steeds geen lampje branden en ligt het aan iedereen behalve het kut volk.

Rusrs | 10-11-18 | 17:49

Hij heeft over de arrogantie van de import, niet van de ras amsterdammer die uit dreigt te sterven. Je moet je ventieltje wat strakker afstellen denk ik.

Sans Comique | 11-11-18 | 14:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat een geweldige kerel is dat toch, hadden we maar meer mensen zoals Gerard.

Slipsnifter | 10-11-18 | 14:47

Cox of Joling?

Shoarmamasutra | 10-11-18 | 15:09

Eigenlijk beiden. Maar aangezien dit artikel duidelijk over Cox gaat....

Slipsnifter | 10-11-18 | 15:29

Vandaag een interview van twee pagina's met ene Jerry A. in 'een echte Amsterdammer leest Het Parool' gelezen. Totaal van de pot gerukt deze beroepsquerulant en veroordeelde blankenhatende geweldpleger een podium te geven. In de titel stond nota bene als beroep dichter vermeld i.p.v. bovenstaande meer passende kwalificaties. Maandag a.s. zegt deze Amsterdammer zijn abo op.

Ruud Hazes56616330 | 10-11-18 | 14:39

Basil Fawlty | 10-11-18 | 15:20 |

Haha, precies. Ze raken die zooi letterlijk aan de straatstenen niet kwijt. Soms kijk ik er wel eens even naar als ik sta te wachten bij de kassa maar ik heb niet het gevoel dat ik veel mis wat erin staat.

Kop Kaaz | 10-11-18 | 16:51

Inderdaad voor Holman en de crypto.

Ruud Hazes56616330 | 10-11-18 | 20:11

@Kop Kaaz | 10-11-18 | 16:51 |
Je mist niks behalve Holman (inmiddels verdwenen achter de paywall want ik heb het gevoel dat ze van 'm af willen) en de altijd vermakelijke restaurant recensie.

Basil Fawlty | 10-11-18 | 22:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Beste Gerard Cox, vroeger was je behoorlijk modieus links, maar het verstand komt toch echt met het verstrijken der jaren, nietwaar Gerard? En je aversie richting de PVV snap ik dan weer niet want die waarschuwt permanent en vooral consequent voor de gevaren van die achterlijke woestijncultuur dus wat wil je nou eigenlijk bewijzen met je kritiek op de PVV?

Nelis SplitBloes | 10-11-18 | 14:32

Daarbij, pvc is nogniet zo gestoord als d66, Groenlinks, VVD, CDA en al die andere clubjes (pvda) die als vallende zich aan alles wat voorbij komt vast te houden.

boerk | 10-11-18 | 15:08

Beetje een levensverzekering? De man moet ook over straat en we weten van wie de straat is..…70% allochtoon.

ger1306 | 10-11-18 | 15:14

boerk - smaken verschillen maar geef mij maar Martin Bosma in plaats van Thierry Baudet. Kennis van zaken, beschaafd, rustig, ad rem, humoristisch en met afstand de beste politicus van dit moment. De overige PVV-politici zijn overigens ook prima mensen, de partij verdient het om heel groot te worden..

Maris v.d Hof5393 | 10-11-18 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Willeke Alberti, Willeke van Ammelrooy, Sonja Barend, Adèle Bloemendaal, Gerard Cox, Viola Holt, Rijk de Gooyer, Wim van Hanegem, Rob de Nijs en Sylvia de Leur
Allemaal BN'ers die Nederland opriep om op rooie Joop te stemmen in 1977.

En nu zeiken achteraf.

Tronald_dump | 10-11-18 | 14:31

Gelukkig, ik ben niet de enige die zich die tijd nog goed weet te herinneren!

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 15:09

Die sneer naar de PVV is een eufemisme.

JohnWalker | 10-11-18 | 15:47

Wat jammer nou die kat naar de PVV. Haalt de rest onderuit. En waarvoor? Toch een beetje er bij willen horen.

CalamityJane | 10-11-18 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn favoriete "grumpy old man". Ik ben het volledig met hem eens. Vergis je niet Cox en Halsema waren in de jaren '70 liberaal progressief en werden ook door de linkse meute op handen gedragen. De gemiddelde PVDA stemmer vond het fantastisch de parodieen en liedjes die zij maakten en hoe zij schopten tegen de gevestigde orde. Dag in dag uit gedraaid op de Nederlandse radio zeer zeker bij de VARA (toen natuurlijk al het media verlengstuk van de PVDA). Men kon er niet genoeg van krijgen. Mooie is dat hij dat heeft vastgehouden en nu als conservatief rechts door de linkse meute wordt weggezet. Zeer vermakelijk maar ook zeer alarmerend. Echter, de man was en is een realist met z'n Rotterdamse hart op de tong en dat bevalt nieuw links niet.

Basil Fawlty | 10-11-18 | 14:31

@Eefje
Klopt ik heb dezelfde indoctrinatie pogingen moeten doorstaan. Bij mij was het de "Dreigroschenoper" van Brecht opgevoerd in de aula van de middelbare school. Niet doorheen te komen maar volgens de toen linkse leraren (babyboomers thans) essentieel om te laten zien hoe slecht kapitalisme was. Mijn ouders waren pislink.

Basil Fawlty | 10-11-18 | 15:53

LOL Basil, dat is helemaal zo'n beroerd stuk nog niet!

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 16:05

@Eefje
Sorry maar vreselijk. Frankfurter schule gedachte. Brrr.

Basil Fawlty | 10-11-18 | 22:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste Gerard: we houden van je.

istus | 10-11-18 | 14:24

Ik niet, hij is mede schuldig aan al die parasieten die hier zijn neergestreken.

Tronald_dump | 10-11-18 | 14:33

"Niet dat de PVV deugt overigens"
Ik denk dat die ouwe lul zelf niet deugt. Hij is een ex-PvdA stemmer. Hij is mede verantwoordelijk voor die murken bende.

Tronald_dump | 10-11-18 | 14:24

Door invloed van zijn (ex)vrouw Joke is hij ooit PvdA stemmer geworden. Zie de tv serie 'Toen was geluk nog heel gewoon'. De beste soap ooit vertoond op de Nederlandse TV omroep en die de spanningen tussen links en rechts Nederland toen al heel goed weergaf.

JohnWalker | 10-11-18 | 16:16

Ik lees net op de joop dat we antisemieten worden gemaakt door GS en TPO, het wordt steeds gekker.

uisge baugh | 10-11-18 | 14:21

Grappig ik zie in deze burelen vooral pro-Israel aanhangers. Voor de anti-semieten moet u op links, net zoals ze anti-racisme, anti-seksisme, anti-werken, enzovoort zijn.

Foolonthehill | 10-11-18 | 14:24

Daar zijn ze nog steeds trots dat ze Arrafat nog gekust hebben.

uisge baugh | 10-11-18 | 14:32

De joop is een irrelevant extreemlinks lasterblogje.

van gulder | 10-11-18 | 15:05

Gerard Cox is een van die mensen die denkt dat hij omdat hij 'bekend' is ook altijd VERSTANDIGE dingen zegt waar mensen dan naar moeten luisteren. En dat is niet zo. Gerard Cox moet HEEL HARD zijn mond houden en genieten van de paar irrelevante jaren die hij nog heeft. Vroeger modieus links, nu gewoon conservatief en zuur.

Gerard Cox heeft heel wat producties neergezet waar u nog een puntje aan kunt zuigen. Proef ik een tikkeltje jaloezie naar vervlogen tijden?

JohnWalker | 10-11-18 | 15:54

Ach gut, meneertje mag iemand niet dus moet diegene HEEL HARD zijn mond houden? Mijn hemel wat ben je dan een ontzettend dom varken.

Rusrs | 10-11-18 | 17:53

Behoorlijk met 'm eens. Vooral zijn visie op Amsterdam. Niet dat Rotterdam nu echt een topstad in mijn beleving is, maar de Amsterdamse arrogantie is onovertrefbaar.

3*links=rechts | 10-11-18 | 14:17

Maar die deugaflaat: "Niet dat de PVV deugt overigens" is dan weer jammer.

Tronald_dump | 10-11-18 | 14:20

Inconvenient truth..... zou Al Gore zeggen.

Giotto | 10-11-18 | 14:15

Het zijn zo'n beetje alle standaard GS reaguurder tegeltjes op een rijtje. Wellicht is Cox ook een reaguurder?

echt_links | 10-11-18 | 14:13

Gerard genomineerd voor de Sint award.

pollie4 | 10-11-18 | 14:15

Als dat zo was, zou ik denigrerend commentaar verwachten van Berbaar en DKS.

lingo star | 10-11-18 | 14:16

lingo star | 10-11-18 | 14:16
DKS heeft z'n boterham gisteren al verdiend. Berbaar houdt zich nog in totdat de toeslag bevestigd is.

Rusrs | 10-11-18 | 17:55

Een man naar mijn hart.
Spreekt ook recht uit het hart. Onverbloemd. Heerlijk gewoon!

Zou dat maar door meer mensen gedaan worden. Hij maakt niemand belachelijk, hij is ook vast geen racist, maar durft wel de gewone dingen te zeggen die in dit land al verboden lijken. Want racist....

-

Bernhard de II | 10-11-18 | 14:06

Goed gezegd Gerard, ondanks dat je een Rotterdammer bent.

pollie4 | 10-11-18 | 14:14

Geen woorden, maar daden.....

pollie4 | 10-11-18 | 14:14

Cox is helemaal OK. Een echte Rotterdamse Baas met een hoofdletter!

Neighborhood_Bully | 10-11-18 | 14:05

"Die islam... Pim Fortuyn zei: ’Dat is een achterlijke woestijngodsdienst’ en daar had hij natuurlijk groot gelijk in." Dat vond Mustafa Kemal Atatürk trouwens ook hoor.

uisge baugh | 10-11-18 | 14:03

Die wordt 100 jaar later nog steeds vereerd.

Shoarmamasutra | 10-11-18 | 15:12

Maatschappijkritiek had je moeten geven toen je nog maatschappelijk relevant was. Nu kom je alleen over als een ouwe gek met aandachtstekort. Overigens klopt veel van het verhaal wel: Amsterdammers zijn inderdaad vaak arrogant, metoo is inderdaad doorgeslagen en de journalistiek heeft inderdaad ook excessief veel aandacht voor de hoofdstad. Dat je alles kan bereiken mits je je best doet is je puurste vorm van wensdenken. Het leven zit vol met obstakels; sommigen zijn controleerbaar maar vele ook niet. Dit is ook de reden dat veruit de meeste mensen hun dromen niet waar kunnen en zullen maken. Dat er in NL geen racisme is is hoogstonwaarschijnlijk gezien racisme overal voorkomt. Zou gek zijn als alleen NL hiervan gevrijwaard is. Alsof er een magische deken over het land hangt waardoor mensen een en al goedheid zijn. Nederlanders, en Noordelijke Europeanen in het algemeen, zijn in de regel heel diplomatiek waardoor zij zelden het achterste van hun tong laten zien. Dit is iets heel anders dan de totale absentie van racisme. Zuid- en Oost-Europeanen zijn wat grover gebekt en zullen je sneller laten zien wat ze van je vinden. Azarkan is niet eng, het is een opportunist pur sang maar eng is ie niet. 9/10 keer gelooft hij zelf niet wat hij zegt maar die cheque van bijna €8.000 p/m is te lekker om te laten lopen.

koter | 10-11-18 | 13:59

Kanarie_Geil | 10-11-18 | 14:03
Dat blanken er het alleenrecht op hebben klopt uiteraard niet maar de gevolgen van blank racisme zijn wel vele malen groter. In ieder geval in landen waar blanken de dominante groep zijn. Het racisme van een Chinees of een zwarte supremacist zal over het algemeen weinig effect hebben op andere groepen. Daarvoor is de politieke en economische macht van beide in dit land te insignificant. Omgekeerd is het desastreus: wanneer racisme zicht manifesteert in de blanke meerderheid heeft dit voor minderheden zeer ernstige gevolgen. Je toegang tot de instituten in het land worden beperkt - primair het onderwijs en de arbeidsmarkt - waardoor er een direct negatief effect is op de kwaliteit van het leven. In Nederland zie je dit heel duidelijk terug in de statistieken --- alleen Zweden doet het slechter op dit gebied dan Nederland.

koter | 10-11-18 | 14:21

koter, ik ben de vorige eeuw geboren als blanke baby in een blank land.
Anno 2018 krijg ik vanwege mijn blanke huidkleur te horen dat ik een vieze stink racist ben.
Dat is puur rascisme!
Geen grotere racisten dan de neg0rs.

Kanarie_Geil | 10-11-18 | 14:36

G*dT, het is al eerder gezegd Azarkan gaat ruzie krijgen met de knechten van ome Erdo en begint net als Silvana voor zich zelf!
Tribalisme hoort bij moslims;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 10-11-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Cox is en blijft nou eenmaal Rotterdams en die zijn gewoon recht voor z'n raap, geen geslijm of om de brei heen draaien maar pats boem en zo is het!
Heerlijk herkenbaar !!

pino2 | 10-11-18 | 13:58

Je suis cox.

McSnor | 10-11-18 | 13:47

De PVC , zo gaat de nieuwe partij heten : Partij Van Cox .
Niet te verwarren met polivinylchloride van de elektriciteitspijpen .

Minus Richels | 10-11-18 | 13:40

Een muzikant, hmm. Is het een broer van Carl Cox?

Shoarmamasutra | 10-11-18 | 13:37

bijna... Carla Cox.

popeye-de-zeemeermin | 10-11-18 | 14:35

bijna... Carla Cox.

popeye-de-zeemeermin | 10-11-18 | 14:35

In 10 van de 18 gemeenten waar kozp wil gaan demonstreren zijn er al tegen acties aangekondigd. Dat beloofd een historisch evenement te worden vlgd week. Ben benieuwd of de redacties van Paauw DWDD en Late Night niet in paniek raken bij zoveel tegenstanders die in hun doelgroep vallen.

Trumme | 10-11-18 | 13:34

laat ze vooral vooraan staan bij de havens en dan met z'n allen opdringen omdat wij ook graag wat willen zien.
En we degene die als er zo'n griezel van de kade donderd hem eruit probeert te halen.

likdoorn | 10-11-18 | 13:38

Gerard Cox geweldige vent die zegt wat de meeste Nederlanders denken.Tenminste iets anders als die schijters en meelopers in Den Haag

peetje1957 | 10-11-18 | 13:32

Logisch dat hij de PVV afvalt: Rotterdam heeft in Leefbaar een wél constructieve 'populistische' partij, en als je bv. kijkt naar zo'n figuur die Wilders in eerste instantie als lijsttrekker had aangewezen... "Net goed gegoogled" ja dáág.

JTKDM | 10-11-18 | 13:31

Gerard Box ouwe!
Maak je niet te druk en vergeet niet je griepprik te halen.

Ruimedenker | 10-11-18 | 13:24

Mensen die coproleren (poep praten) dien je gewoon te negeren in plaats van ze een podium te geven. Je gaat toch ook niet serieus reageren op iedere verbale uiting van iemand met het Syndroom van Gilles de la Tourette?

Dat dienen we ook niet te doen met alle beroepsgekwetsten. Helaas worden dergelijke typetjes omarmt door de media waardoor er aldoor verbale poep wordt gespuid...

StoereSleffers | 10-11-18 | 13:21

Op wie doelt U nou? Op Cox of Simons?

Trumme | 10-11-18 | 13:35

Gerard is geen beroepsjanker lijkt me... En als het alleen Simons was dan viel het allemaal nog wel mee. Maar door de verspreiding door de media van al die verbale poep is er nu sprake van een coprolatie-epidemie.

StoereSleffers | 10-11-18 | 13:52

Ik mag het niet zeggen maar.... stiekem ben ik het met Gerard Cox eens.

lingo star | 10-11-18 | 13:17

Je mag het nu nog wel zeggen, het is alleen niet toekomstbestendig vermoed ik alvast.

Jan, Leiden | 10-11-18 | 13:20

Ben het alleen niet met hem eens dat de PVV ook niet deugt. Snap goed wat hij bedoelt maar we hebben de PVV op dit moment even hard nodig.

Toninhocerezo | 10-11-18 | 13:25

Over heilige huisjes gesproken. In Doorn staat behalve een marinierskazerne ook een huis, waar Koningin Wilhelmina een oorlogsmisdadiger, de grootste van de Eerste Wereldoorlog, heeft helpen huisvesten. Zonder haar bemoeienis was NL verschoond gebleven van deze besnorde loeder. Later werd er alles aangedaan op dit te downplayen en de afstand tussen Wilhelm II en het heilige huis van Oranje zo groot mogelijk te maken. De Nederlandse bevolking werd voorgelogen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-11-18 | 13:16

Voor de zorgvuldigheid: de regering heeft hem asiel gegeven. En ergens was het helaas ook nog familie, maar hij is maar dacht ik 1 of 2 maal door ze bezocht. Hij was daar vooral druk met houthakken tot er een halt aan werd geroepen omdat het te kaal werd. Tegen zijn zin kreeg hij een fascistisch getinte begrafenis in WO 2.

Jan, Leiden | 10-11-18 | 13:25

Tja Cees Fasseur wordt hier even tegengesproken door Beatrice de Graaf.

lingo star | 10-11-18 | 14:32

Wilhelm II was geen oorlogsmisdadiger, maar een onzekere ijdeltuit die zich vóór 1914 constant overschreeuwde (ongeveer zoals Trump nu) en ná 1914 braaf deed wat Erich von Ludendorff tegen hem zei. Het was een zwakke en zwalkende regeerder. Duitsland heeft zich schandelijk misdragen in België en was medeverantwoordelijk voor WO I. Je kunt echter niet zeggen dat de Duitsers zijn begonnen. Wilhelm wilde op het laatste moment nog wel terugkrabbelen maar had zijn legerleiding niet onder controle. Maar OK, formeel zou je hem aansprakelijk kunnen stellen voor de misdaden in België.

JvanDeventer | 10-11-18 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb me voorgenomen vandaag nou eens niet te mopperen. Tot nu toe gaat het aardig. Maar Sylvana Simons dat stomme wijf is gewoon zo gestoord als een kastdeur. Rutte is een joker, en Merkel is een regelrechte ramp.

Van Duyvenbode | 10-11-18 | 13:15

Ah, constateringen, geen gemopper!

Jan, Leiden | 10-11-18 | 13:27

En Hans Wiegel (wie? ja die) prijst Merkel de lucht in (zie Telegraaf van vandaag), volgens mij begint hij te dementeren.

pino2 | 10-11-18 | 14:01

Rechts krijg nergens een podium dus de balans is enigzins wel een beetje zoek.

justtheblues | 10-11-18 | 13:15

Ben nou toch benieuwd of die Cox maandag bij Late Night of Paauw zit.
Zal wel niet.

Trumme | 10-11-18 | 13:16

Of hij krijgt een podium maar naast Cox zitten dan wel twee fanatieke deugers die ach en wee roepen.

lingo star | 10-11-18 | 14:08

#Cox, die heeft ballen!

voice-of-reason | 10-11-18 | 13:09

Vermoeiende beroepsrotterdammer die het alleen maar over Amsterdam heeft.

Ad Hominem | 10-11-18 | 13:05

Steek je kop nog verder in het zand.

Trumme | 10-11-18 | 13:15

Ach, Amsterdam had het, Rotterdam heeft het.
Rotterdam zou de hoofdstad van Nederland moeten zijn en al zijn we het niet, zo voelt het in ieder geval wel.

pino2 | 10-11-18 | 14:03

Rotterdam kan helemaal niet de hoofdstad zijn met zo'n rotkop.

Ad Hominem | 10-11-18 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat laat die ouwe Rotterdammert zich weer kennen. In Amsterdam hoor ik nooit iemand over Rotterdam zeiken. Gewoon niet interessant genoeg. Sterker nog, ze kunnen het niet eens aanwijzen op de kaart.

medusa324 | 10-11-18 | 13:04

Toch heeft hij ergens wel gelijk. Hij zegt overigens dat hij met een bepaald soort Amsterdammer moeite heeft. vaak import noemt hij ook nog, dus valt nog mee met anti Amsterdam zijn.

en eerlijk gezegd komt er ook enorm veel gejank uit de grachtengordel. Ook Hilversum en omstreken. Toch wel het Heartland van gekwetsten een podium geven en moeilijk over doen.

Ik sluit af met een "HUP AJAX"!!!!

Nuuk | 10-11-18 | 13:15

Ik vind het toch knap dat er nog mensen zijn die na zo’n interview gelezen te hebben het alleen over de fittie tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen hebben.

Trumme | 10-11-18 | 13:19

Nee, wel mekka. Dat kunnen ze wel aanwijzen.

Rotterdammert1965 | 11-11-18 | 10:25
▼ 4 antwoorden verborgen

cox is een fossiel.

newray | 10-11-18 | 13:04

Jij ook op een dag. Maar doet dat iets af aan zijn visie of mening.

Mark_D_NL | 10-11-18 | 13:11

Ben je weer aan het demoniseren. Reageer eens op de inhoud pussy.

Trumme | 10-11-18 | 13:21

Cox is een kanjer!

pino2 | 10-11-18 | 14:04

Cox rocks.

bft | 10-11-18 | 12:59

COX for persidenT !

The Concierge | 10-11-18 | 12:59

Mooi eindelijk eens iemand die zijn mening durft te geven,overgrote deel bevolking is het eens met Cox maar zijn bang voor racist te worden uitgemaakt,oorzaak daar van is onze politiek zeker de Pvda-Groenlinks-SP-D66 die alles maar toeliet en niet voor onze vrije democratie keihard opkwamen,nee ze geven subsidie aan allerlei vreemde clubjes wat nu dus in Amsterdam zichtbaar is waar paar mutsen met allerlei Stichtingen en subsidies van Gem Amsterdam en van George Soros kinderfeestjes verpesten geen van de politieke partijen hoor je erover,dan de linkse kranten die dat soort lui ook nog gelegenheid heeft hun mening te spuien! Kom op we zijn dat zootje spuugzat en het is tijd dat we als nederlanders ons niet meer laten piepelen,zelf rechters mogen weleens achter hun oren gaan krabben want dat showproces van de Blokkeerfriezen sloegen ze de plank mis vanwege dat zinnetje dat KOZP over slavernij verleden en dergelijke vrij mogen demonstreren,rechter heeft geen woord over Kinderfeest gesproken,deze demonstratie hoort niet thuis op KINDERFEEST heren rechters?

T.Fortgens3041 | 10-11-18 | 13:16

Kunnen we deze man op de een of andere manier premier maken? Er komt zoveel realisme, feiten en waarheid uit deze man dat heb ik in 10 jaar nog niet gezien in de politiek

Repetitive Beats | 10-11-18 | 12:57

Afgezien van dat geCalimero tegenover Amsterdam wat ik toch wel een beetje sneu vind; eens op alle punten!

MemaMeister | 10-11-18 | 12:55

Gecalimero tegen over Amsterdam? dit is de mop van de dag!
Take care.

PopeyeKamper | 10-11-18 | 13:03

Ja, de waarheid is hard.

Roadblock | 10-11-18 | 13:07

Cox, een partij die met oplossingen komt moet toch ook niet deugen? Door te deugen blijven we op deze koers af stevenen of zoals het spreekwoord zegt: 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Scorpeedy | 10-11-18 | 12:54

Off topic al ruim 55.000 voor onze kindervrienden uit Friesland boppe! \0/ Gaat de goede kant op! :)

Jan, Leiden | 10-11-18 | 12:51

Geweldig. Eat that globalistische OM / rechters kliek. Hoe duidelijk wil je hebben dat de straffen maatschappelijke weerstand opleveren? Ga ook even doneren!

HaatbaardKnipper | 10-11-18 | 12:56

Nog steeds niet veel wanneer je je bedenkt dat 10 miljoen mensen Zwarte piet een warm hart toedragen. Bij een half miljoen Euro wordt het pas echt interessant. Er stemmen al 1.5 miljoen mensen op de PVV, dus wanneer die allemaal een euri doen. Minimaal 500k anders is het een faal actie en zijn wij Nederlanders een stelletje prutsers. En laten we Jenny zakken...

Mark_D_NL | 10-11-18 | 12:57

En deze Rotterdamse Bekende Nederlander woont niet in Amsterdam.
Zal wel 1 van de redenen zijn dat hij nog reëel kan nadenken.

Muissolini | 10-11-18 | 12:49

@2 milieu. Ging het daar maar over. Nee, de drammers maken er een klimaat-ideologie van. Als je niet gelooft dat de Aarde 1,5 graad opwarmt, en als je geen 1000 miljard wil spenderen aan hun idiote transitieplannen, of als je wat anders voorstelt, ben je een "klimaatontkenner". Dit is het grote probleem: proclamerende ideologen en hun domme gevolg, die vervolgens hun oren dicht stoppen en hun eigen domme gang gaan. Hetzelfde is van toepassing op het Migratiepact. En bijkomend triest gegeven is dat mensen die een verschil zouden kunnen maken, zoals een minister van algemene zaken (Rutte, VVD), er het zwijgen toe doen; want er wacht een baan in Brussel.

Fijnstoffer | 10-11-18 | 12:49

Nucleaire bom. Dacht dat dit een topic was over hoe de meerderheid van de Nederlandse bevolking voor kernenergie is (56%). En dat diezelfde meerderheid geen bezwaar heeft, wanneer die 'nucleaire bom' in hun eigen provincie zou worden gebouwd. Zie daar de vrucht van jarenlang links angstgedram.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-11-18 | 12:49

Ja lachen he. Die kerncentrales komen er onvermijdelijk. F you Greenpeace idioten.

HaatbaardKnipper | 10-11-18 | 12:58

De ruk naar rechts is aan het opzwellen tot een orkaan naar rechts... prachtig.

Mark_D_NL | 10-11-18 | 13:04

Kom on medische redenen een aantal keer per jaar in amsterdam en verbaas mij nog steeds over de ,,kanswijken,, . Deprimerende omgevingen met toestanden op straat zoals in 3 e wereldlanden gebruikelijk is.
Cox heeft gelijk,toen geluk nog heel gewoon was hadden mensen een saamhorigheid onderling die nu doorgeslagen is in : wie is de grootste hufter wbt wonen,verkeer en sociale omgang.

Als mid vijftiger verbaas ik mij over de razendsnelle veranderingen die er zijn opgetreden in NL

Het is een unheimisch gevoel ,kan het niet anders omschrijven.

Of topic ,gelukkig is maxima weer hersteld .stel je voor dat zij langdurig ziek zou zijn en haar werk niet kan voortzetten, dat moeten ,,we,, niet willen met zij allen.HHHHHaaaaa.
Stem splinterpartijen, dat breekt de kartelpartijen ,just saying.

maasdonk | 10-11-18 | 12:49

Gerard Cox is een Baas!

Kritiek caster | 10-11-18 | 12:48

Er is in Nederlands nauwelijks echt hardcore racisme. Met hardcore racisme bedoel ik dat iemand jouw niet aanstaat vanwege zijn huidskleur. Dat veel mensen een negatieve indruk hebben van bepaalde bevolkingsgroepen komt door de denkbeelden en gedragingen van deze groepen.

canis lupus | 10-11-18 | 12:46

Yep. Als je iedere week in "Opsporing Verzocht" wéér een parade van petjes, bontkraagjes, glimmende plofjassen, opgeschoren kapseltjes en vooral ook veel k-k-k voorbij ziet komen, is het dan echt zo raar dat velen van ons liever een blokje omlopen als je ze tegenkomt? Laat staan dat je als werkgever voor de keuze staat om iemand aan te nemen...

Normaals, in-en-in triest voor degenen die zich wèl gedragen en hun best doen, maar die voldoen doorgaans ook niet aan bovengenoemde uitdossing.

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 13:14

Is het herkenbaar als ik zeg, dat gedurende mijn schooltijd (eindigde dik 20 jaar geleden), ik vel tegen racisten was en alles wat daarbij hoorde, en dacht dat 'we' dat eindelijk hadden overwonnen. En dat een goede vriend van me zo zwart als roet was, en dat we daar over grapten, net als dat onze dikste vriend als dikke te boek stond, en die met die grote oren als flappie (en zo had een ieder wat), maar dat we allemaal voor elkaar door het vuur zouden gaan. Helemaal als die zwarte vriend om zijn zwart zijn als minder zou worden behandeld.
En dat ik nu meer en meer, puur door dat gedrag van criminele Marokkanen en nepvluchtelingen, en mensen als die Simons en die Airfryer, mezelf betrap op racistische denkbeelden? Ik bedoel, zij stoken juist het vuur op, wat gedoofd was tot enkele sintels... Het slaat nu zelfs over op wat vroeger 'schoon terrein' was.
Of ben ik dan een merkwaardig verschijnsel?

DeJemelscheet | 10-11-18 | 13:32

Precies!
Huidskleur is totaal niet van belang. Het gaat cultuurverschillen.

metdedag | 10-11-18 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Gerard Cox, ik heb nog een ouwe rol behang in de box liggen die hilarischer is.
Wat ik wel zeer weet te waarderen hoe deze chaggie Rotterdammert, haast achteloos in een paar punten allerlei (niet eens noodzakelijkerwijs deug-) groepen feiloos weet te pinpointen en ze een spiegel weet voor te houden.
De meesten zullen zich nu wel misplaatst beledigd voelen (daar hebben we deze voor www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo) want de waarheid is soms hard.
Deze Amsterdammer zit nu met een grote grijns en bedenkt zich net, heeft die Cox toch humor

bwanabanjo | 10-11-18 | 12:45

Heerlijk linkje, dank hiervoor!

Gele Beer | 10-11-18 | 13:38

Dan stem je lekker VVD Gerard. Die veroorzaken de hel die je beschrijft, maar die deugen dan wel waarschijnlijk.

derkccs | 10-11-18 | 12:44

? Rotterdam is een PVDA-bolwerk. Altijd al geweest. Moet je eens gaan kijken hoe Rotterdam ervoor staat. Wat nou VVD.

halfvolle glas | 10-11-18 | 12:49

halfvolle glas | 10-11-18 | 12:49 |
Sorry hoor, Rotterdam WAS een PvdA bolwerk. Wel eens van Leefbaar gehoord?

Roadblock | 10-11-18 | 13:12

Rotterdam was een PvdA bolwerk. meer dan 50% van de stemmen. Cox en ondergetekende waren ook voor de PvdA. Toch knap dat je als PvdA er zo'n zooitje van hebt gemaakt dat je in het stuk niet meer voorkomt. Cox, ondergetekende en vele anderen hebben nu een pesthekel aan links

metdedag | 10-11-18 | 14:25

Zelden zulke rake teksten gelezen. Moet je lef voor hebben.

peneukio | 10-11-18 | 12:44

Lef, waarom? Ik kan het je vertellen omdat jij, waarschijnlijk, net als velen zich hebben volgestopt met hypotheek en andere schuld waardoor je een slaaf bent geworden van hut systeem, van de schulden economie.. Je bent er gewoon keihard ingetrapt. En daarom zal je de rest van je leven doorbrengen in angst, en je opgesloten voelen. En daarom heb jij die zogenaamde lef niet. Want je bent een schuldenslaaf.. De waarheid is hard, ik weet het... zorg dan maar dat je er onder uit komt en een vrij mens kunt zijn.

Mark_D_NL | 10-11-18 | 12:51

Vandaar ook dat ik zo weinig schrijfsels van uw hand lees...

Veluwse-Eikel | 10-11-18 | 13:02

Hoe zo lef? We leven in een vrij land of denkt U er anders over ?

Trumme | 10-11-18 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is de reden waarom Gerard C. (Ik mag hem) nooit wordt uitgenodigd om aan tafel te schuiven bij de "Hilversumse-Hoofdstad-Liefhebbers"; Pauw, Dwdd, Jinek en zelfs niet bij Twan (???). Hij heeft Jack de Gelder eens voor lul gezet in voetbalpraatprogramma over een bepaalde (ajax)speler die moest zo nodig van Jack in NL-XI-tal terwijl een leeftijdsgenoot Feyenoord-speler werd uitgeroepen tot beste speler van het EK onder de 21 en waarom Jack daar geen promotie voor deed (was echt lachwekkend), sindsdien heb ik Gerard nooit meer in een voetbalprogramma gezien (kan aan mij liggen).

Ik snap er niks van! | 10-11-18 | 12:42

Jack is niet zo van tegengas, al kan het wel redelijk hebben op het moment. Bij de talkshows op de staatsomroepen en bij RTL en co is het vooral framing. Ze willen gasten die daar goed bij werken, zo'n Cox is dus niet geschikt daarvoor, te kleurrijk. Zie ook de laatste paar interviews met Louis van Gaal, zodra het over dingen naast voetbal ging, snel afkappen.

O2Neutraal | 10-11-18 | 13:26

Ik zag hem laatst nog bij één van die talkshows zitten, voor dat programma waarin hij met Willibrord Frequin, Peter Faber, Barrie Stevens en Olcay Gülsen naar Japan gaat. Vrij komisch.

Narendra | 10-11-18 | 13:49

Het is en blijft een smerige leugenaar , die gerard cox. Jarenlang heeft die hufter smerige, opruiende anti Ajax stukjes geschreven in de feijenoord- krant. In punt 1 liegt hij dat het gedrukt staat. De zak is een ordinaire hater. Hij is medeverantwoordelijk voor veel voetbalgeweld. Een waardeloos mens.

Von Knarrenstein | 10-11-18 | 12:41

"De zak is een ordinaire hater"
Gelukkig bent u een evenwichtig persoon met een normaal taalgebruik.

Roadblock | 10-11-18 | 13:15

U schetst hem hier als een soort tweede Alexander Penthouse / Karin Orwellongren, een beetje meer respect voor een medeburger die voor zijn oprechte niet gekochte mening uitkomt.

O2Neutraal | 10-11-18 | 13:27

daytripper | 10-11-18 | 13:00

Zelfs zijn naam schrijft hij verkeed: Van Knorrenstein

Bijtendehond | 10-11-18 | 18:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Klopt allemaal, alleen dit :niet dat de PVV deugt overigens." Dat had hij niet moeten schrijven, want de PVV deugt WEL .

Lief meiske | 10-11-18 | 12:40

de PVV is qua stemgedrag VVD, deugd dus niet. Maar ben blij met ze om Nederland wakker te houden en om dingen benoembaar te maken.

salonsocialist | 10-11-18 | 12:43

Helemaal mee eens. Niks doen, beetje schreeuwen en vervolgens op de PVV poepen die wel wat doen en risico’s lopen.

GeorgeSjores | 10-11-18 | 12:45

Wijsheid komt blijkbaar met de jaren...,
Dat geldt helaas niet voor een oude kadaver partij zoals de VVD, die hebben niets geleerd, denken dat ze liberaal zijn maar hebben dit ranzige klimaat in Nederland gefaciliteerd.
Wegkijken, gedogen en liegen, typisch VVD.
(van extreem links kan je niet anders verwachten, die hebben de pest aan echte Nederlanders.

VanGeuzen | 10-11-18 | 12:37

Die oude kadaverpartij de VVD weet zich wel iedere keer weer verzekerd van de meerderheid in TK II. Wie zijn hier nou eigenlijk dom, de VVD of het idiote stemvee?

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 15:13

Cox en Derksen aan een tafel, en daar die mafklappers van Denk tegenover. Dat zou geweldig zijn.

Een keer met Jules Deelder gesproken, ook een held met een grafhekel aan die Amsterdamse kutmentaliteit, en dat gewoon durft te zeggen. Hetzelfde met Waardenberg, iedere film moet kennelijk in dat deuggat worden opgenomen, terwijl Rotterdam tig keer beter is. Niet alleen beter bereikbaar, ruimer, goedkoper en mooier. En minder gezeik door deugwappies.

RenHoek | 10-11-18 | 12:36

Wel mooie televisie.

halfvolle glas | 10-11-18 | 12:51

Maar ja, wel een mocro als burgermeester. Een heimelijk salafistenvrindje bovendien. Be careful wat you wish for. Femke is openlijk en op een links naive manier vijand van het NL volk. Minder gevaarlijk.

HaatbaardKnipper | 10-11-18 | 13:03

Maak nou niet te veel reclame voor nultien; dan komt al dat geteisem deze kant op.

McSplutter | 10-11-18 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Kan bijna niets vinden in de stellingen waar ik het niet mee eens ben. Misschien heeft Wilders ook wel wat kleinigheden waar iets op af te dingen valt of gewoon onhandig is, maar is niet zo erg als de rest van de pot snot in Den Haag? Gaat toch meer op de intentie? En Agema is fantastisch, precies en to the point.

Jan, Leiden | 10-11-18 | 12:35

Het probleem van de PVV (en Wilders) is dat de partij bijna uitsluitend in beeld komt als de anti-islamclub - terwijl ze op andere terreinen toch ook echt meedoen, en zelfs wel eens scoren, tegen de stormwind in.

Guido | 10-11-18 | 13:27

Way to go, Gerard, way to go!

Dr_Johnson | 10-11-18 | 12:35

CBS ondertussen tikt de tijdbom van de bevolking explosie rustig verder.
per dag komen er gemiddeld 220 mensen bij.
Een aanslag op de uitkering fabriek.
Allemaal nieuwe klantjes
Maar wel samen delen.
En langer doorwerken voor de gast aan tafel
De babyboom van na de oorlog is het probleem
Daarmee wordt de bevolking de ogen dicht gesmeerd.
Dat is over een aantal jaren over door uitsterving
En dan komt er een cultuurschok.
De uitkering fabriek raakt failliet
S.O.S daar helpt geen grimas aan

soledad | 10-11-18 | 12:35

Gerard Cox is gewoon een BAAS en dat zeg ik als Amsterdammert.

Matwetwe | 10-11-18 | 12:34

Dat wel natuurlijk!

benjeallanggek | 10-11-18 | 12:30

dat dan wel weer.

djeco | 10-11-18 | 12:48

Deze grap van Cox en Halsema is overigens monumentaal voor een tijd dat nog openlijk om dit soort grappen gelachen kon worden
www.youtube.com/watch?v=yLhEFny9ebA

Arnold Layne | 10-11-18 | 12:23

Now these days they give you time

Tiktak Theo | 10-11-18 | 12:27

De video is inmiddels weg gecensureerd?

Gele Beer | 10-11-18 | 13:43

Wat Gerard zegt!

benjeallanggek | 10-11-18 | 12:23

Prima vent die Cox!
Het had beter geweest als hij dit 20 jaar geleden had gezegd, maar het is al een unicum dat een bekende Nederlander zich zo uitspreekt!

Gerrit gordijnstok | 10-11-18 | 12:20

Hij roept dit al zolang het nodig is. Vooral punt 6, dat vat alles mooi samen.

BLR | 10-11-18 | 12:31

Cox is altijd rechtuit geweest, de softies (NPO en andere pseudo fake-deugers) waren altijd al bang voor hem/de waarheid. Een van de laatste helden van dit verkwanselde land.... en dat dit pijn gaat doen weet Cox als geen ander, vandaar zijn wijze woorden.

hagelkruis | 10-11-18 | 12:31

""Mankracht is snel uitgeput. En een NL politieman of militair schiet echt niet op zijn landgenoot. Het momentum is daar!""
@ Mark_D_NL | 10-11-18 | 11:53
Goed gezien, juist daarom wil Brussel een EU popo en een EU leger, want die zullen makkelijker op een ander schieten dan op hun eigen landgenoten
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...

telelezer | 10-11-18 | 12:19

Klopt, een EU-leger is een gevaar voor de toekomst. Ik dank de vv(d) voor het verpanden van ons land, maar wil dit best vergeten als ze een halt doen toekomen aan de verdere technocratisering van Nederland. Voor nu, niet stemmen op het kartel.

O2Neutraal | 10-11-18 | 12:41

Leg mij maar eens uit welk land alle infanterie gaat leveren (waar de hardste klappen vallen als de door Juncker gewilde oorlog met Rusland nou eenmaal daar is).

RenHoek | 10-11-18 | 13:37

PS "droppen" = werpen, afwerpen, gooien, laten vallen, deponeren. Allemaal Nederlandse woorden. Eigen taal eerst.

JvanDeventer | 10-11-18 | 12:18

Juist!
Weg met all this foreign bullshit!

wezen | 10-11-18 | 12:28

Cox had met zijn grote muil beter kunnen zeggen dat Pim gelijk had toen deze nog in leefde, maar dat was toen te tricky denk ik en niet goed voor geertje zijn Amsterdamse carrierre.

beau van rtl | 10-11-18 | 12:17

@beau van rtl | 10-11-18 | 12:17
Niet zo rancuneus doen tegen iemand met voortschrijdend inzicht.

Lafayette | 10-11-18 | 12:23

@beau, Cox doet dit soort uitspraken al 25jaar. Informeer je voordat je onzin post.

paartjehop | 10-11-18 | 12:23

Beau, wat was je aardig voor die BlokkeerFriezen. Had je een goeie bui?

Kuifje-in-Afrika | 10-11-18 | 12:57

Gerard Cox zou het prima doen in de politiek. Hij is zeer bedreven in het ontwijken van de woorden Ja en Nee als hem wat wordt gevraagd
www.youtube.com/watch?v=4_lRwxnoLyE

Arnold Layne | 10-11-18 | 12:16

Maat hij heeft een eigen mening en dat is natuurlijk dodelijk.

Reagurend_Nijlpaard | 10-11-18 | 12:33

Spijker op z’n kop paard.

Trumme | 10-11-18 | 13:29

Zo, die Friezen hebben al een halve ton bij elkaar.

kwark001 | 10-11-18 | 12:16

Inmiddels al een hele.

Bijtendehond | 10-11-18 | 18:11

Leuke man. Doet wel een beetje moeite om genuanceerd over te komen, maar maakt het niet te gek.

JvanDeventer | 10-11-18 | 12:15

Wie al wat langer rondwandelt op deze planeet die weet het misschien nog: in een niet zo heel ver verleden was ook dhr. Cox aanhanger van de Linkse Kerk. Gewoon, want 'modern' of zo.

Maar gelukkig, beter laat dan nooit, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wat hij hier zegt zou overigens uit de mond van iedere niet-volledig-halfgare Nederlander kunnen komen, maar dat terzijde.

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 12:14

Inmiddels al wat jaren geleden dat Linkse kerk hem heeft uitgekotst dus ... Gerard mag nu normaal doen. Cabaret en alles wat zich zo noemt is toch al 50 jaar het domein van de Links gekkies en geen wonder dat de "cabaretiers" stuk voor stuk o zo links zijn . Een eigen mening hebben vooral als die wat afwijkt is dodelijk voor je carriere.

daytripper | 10-11-18 | 12:28

@Eefje
Fortuyn heeft ook ooit op de zeer linkse flank gezeten voordat hij het licht zag.

Lafayette | 10-11-18 | 12:30

@daytripper |
En toch zijn er in ieder tijdperk dappere mensen die schijnt hebben aan het 'dodelijk voor je carrière' zijn van je mening.
Maar goed, begrijp me niet verkeerd, ik snap wat je bedoelt. En natuurlijk heeft Cox volledig gelijk met zijn opmerkingen.

Een klein spoortje van zijn vroegere linksisme steekt overigens nog wel de kop op bij zijn opmerking over de PVV. Alsof-ie het toch niet helemáál kan loslaten.

EefjeWentelteefje | 10-11-18 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

" ... achterlijke woestijngodsdienst ..." Nja, joden- en gristendom komen uit dezelfde woestijn. Het echte probleem zijn de ultra-orthodoxe uitwassen van de Grote Drie godsdiensten. Gristengekkies in de VS, ultra's in Israel, of griezels in Saoedi-Arabie: de uitersten raken elkander.
Resultaat van allemaal is hetzelfde: terreur tegen de vrijheid.

Fokke (zonder Sukke) | 10-11-18 | 12:14

Laatst nog weer een aanslag van gristengekkies in Frankrijk, gelukkig niet zo erg als het bloedbad dat die Joodse ultras aanrichten in Spanje.

azijnseikerT | 10-11-18 | 12:18

Volgens mij noemden ze dat stuk "land van van melk en honing" en was dat toen wat minder woestijn. En komen allerlei protestantse schismas uit polderdorpen.
Edoch, misschien is de vraag stellen hem beantwoorden. En zoals je zegt, gelukkig is er her eb der wèl relativeringsvermogen.

Shoarmamasutra | 10-11-18 | 12:19

@ Punt 6 : Inderdaad, sjielige migranten met een minderwaardigheidscomplex. Gevolg : Dreigen, treiteren, doordrammen, etc. Maar .. echte problemen in de wereld oplossen, kunnen ze niet. Zoals armoede of ongelijkheden in de thuislanden. En nogmaals, niet het recht van de absolute minderheid, het recht van de absolute MEERDERHEID moet in het Koninkrijk voorop worden gesteld. Chapeau overigens aan de Indonesiërs, die van Zwarte Piet helemaal geen punt maken !

Nederlandop1 | 10-11-18 | 12:13

Cox is heel oud en passé. Dan wordt hem dit riedeltje wel vergeven door de geschoren haatbaarden/bloksnorren in Hilversum.
Zelfs in Amsterdam, mogelijk.

Jan Passant mk2 | 10-11-18 | 12:13

Amen.

Ghibli | 10-11-18 | 12:12

Wat Gerard zegt, tja Rotterdammert hè...

Eucalyppta | 10-11-18 | 12:12

"Toen was geluk nog heel gewoon". De invasie van " nieuwe medelanders " sinds eind 60'er jaren heeft ons land geen geluk gebracht,integendeel.
Cox heeft volledig gelijk wat mij betreft. Deze man is niet bang voor de linkse lame stream media. Rotterdam is al in meerderheid een stad waar buitenlanders de dienst uitmaken. In A'dam bijna idem dito. Utrecht is vergeven van de GroenLinks fanaten ( vroeger PSP,PPR en Communisten) en alleen in de kleinere steden van NL zijn de oorspronkelijke blanke bewoners nog in de meerderheid. Nu moet de kentering komen,anders hoeft het over 5-10 jaar niet meer. De rassenoorlog is voorgeprogrammeerd.( helaas)

Eendragtmaaktmagt | 10-11-18 | 12:11

Die rassenoorlog is milieubeleid tot de derde macht.

bodemloos | 10-11-18 | 12:59

Eh, loop eens door winkelcentrum Zuidpolder in Terneuzen.
Denk altijd dat ik mijn paspoort vergeten ben als ik daar loop.

Bijtendehond | 10-11-18 | 18:08

Eensch, en weinig aan toe te voegen. Er zijn alleen helaas veel te weinig BN'ers die het lef hebben om dergelijke uitspraken te doen.

His Lordship | 10-11-18 | 12:10

Ze zitten bij mij zelfs in de familie. In werkelijkheid verafschuwen ze de linkse meute, maar ze doen gewoon mee, bang voor hun baantjes. In de familiekring praten ze heel anders. Schijnheiligheid ten top.

Lief meiske | 10-11-18 | 12:43

Lief meiske | 10-11-18 | 12:43

Wordt mijn vermoeden toch nog bevestigd.

Bijtendehond | 10-11-18 | 18:07

Gerard Cox heeft met alle punten gelijk, maar daar moet je ook Rotterdammer voor zijn. Held!

pibasso | 10-11-18 | 12:10

In het land der Blinden is Cox Koning.

Ach, konden we onze Koning maar kiezen..

Helaas, dat kunnen we niet.

Aan de andere kant: voordat je het weet, zouden de Nederlanders zo'n figuur a la Jesse Klaver als Koning kiezen, ik ben er niet gerust op.

Voor dat soort figuren hebben de Fransen zo'n mooi scheldwoord bedacht: Le roi des Cons.

Ik ga het niet vertalen voor u. Had je maar beter moeten opletten vroeger bij de Franse les.

Ajuu paraplu, veel verder komen de meeste Nederlanders niet als het gaat om kennis van het Frans. Of mayonaise, trottoir, fricandeau, croquet, jus d'orange, maar dan tref je toevallig nog een " gestudeerd" exemplaar..
Gestudeerd, dat betekent een diploma op zak van Inholland met als afstudeerscriptie: het antwoord op de vraag hoe we in een multiculturele samenleving toch van Hollandse erwtensoep kunnen blijven houden.

Maar nu even terug naar het onderwerp, want ik dwaal nogal af.

Cox is en was een leuke Rotterdammert. Daar zijn er maar weinig van.

Mag ik dat zeggen?

Ja, dat mag ik zeggen.

Heppie-even-voor-mij | 10-11-18 | 12:08

“Ach, konden we onze Koning maar kiezen..“
Als dat zou kunnen zouden we in een democratie leven...

redelijkdom | 10-11-18 | 12:13

Frans leren is zinloos. De enige reden dat kjnderen op school Frans leren is omdat er Franse docenten zijn. Bovendien wordt Frankrijk bij Afrika ingelijft.

metdedag | 10-11-18 | 14:49

"Le roi des Cons."
Ik heb wel opgelet: De koning der lullen.

AL heb ik het woord "con" dan weer niet op school geleerd.
Kreeg les van zo'n linkse deugteef met een dubbele adelijk klinkende achternaam, vraag me nog steeds af of ze familie is van...

Bijtendehond | 10-11-18 | 17:55

Nederlanders zijn consequent racistisch. Wat je hier allemaal leest, over Friezen versus Hollanders, Drenten versus Friezen, Rotterdammers versus Amsterdammers, Amsterdammers versus de rest van Nederland, niet-Limburgers versus Limburgers, Noord-Brabanders die bij België moeten, Caraïbisch Nederlanders die potverteren, achterlijke bible-belters en nu vergeet ik er nog een heleboel. Kortom, immigranten moeten niet zeuren of zich geviseerd voelen, maar zich aanpassen verdomme en ook over Friezen. Rotterdammers, Amsterdammers, Almerianen, Limburgers, Drenten, Noord-Branbanders, Caraïbiërs enzovoorts mopperen.

Zyprexa20mg | 10-11-18 | 12:06

U bedoeld discriminerend.
Geldt tevens voor auto's, belastingheffing en eigenlijk voor nogal wat menselijk handelen en denken.

bodemloos | 10-11-18 | 12:55

@Zyprema20mg,
Haha, wat een domme tegel. Dus Nederlanders zijn consequent racistisch omdat: Friezen een ander ras zijn dan Hollanders? ... omdat Drenten een anders ras zijn dan Friezen, Rotterdammers zijn een anders ras dan Amsterdammers en de rest van Nederland whahahaha. Ojee nu zijn Almerianen ook nog een ander ras en Noordbrabanders zijn ook een ander ras en Limburgers ook. Ja je vergeet er nog een heleboel hoor!

kleurdoosje | 10-11-18 | 12:55

Een beetje zoals racisme onder allochtonen dus. Wel zwart genoeg, niet zwart genoeg. Genoeg gelovig, of toch net niet. Van de verkeerde stam, kaste of groep. Dat mopperen doen ze al, en als dat op is pakt men de witmang.

Acar_ketimun | 10-11-18 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Demonstratierecht in Nederland. Gewoon tussen kindertjes door een actiegroep welke op een terroristenlijst schijnt te staan. Actievoeren dus naast/tussen kindertjes. In dat licht bezien: mogen Ajaxsupporters dan demonstreren bij De Kuip om eindelijk weer een wedstrijd aldaar te mogen bekijken?

Tatay | 10-11-18 | 12:03

Protesteren tegen het homohuwelijk op de bruiloft van Geer. Hey! het is een recht toch?

Joffri | 10-11-18 | 12:08

Ja, precies dat. Zo heeft Krikke dus geoordeeld dat men mag demonstreren, maar niet tegelijkertijd op een plaats waar al een ander dingetje plaats vindt.
Dat is denk ik hoe het zit: een burgemeester verleent vergunningen en ontheffingen voor dit soort zaken en is verantwoordelijk voor handhaving en veiligheid.

Kortom: demonstreren is een recht, maar dat wordt ingeperkt door afwegingen ten aanzien van veiligheid en openbare orde. Dat is aan de burgemeester. En daar is het in Dokkum fout gegaan. Daar heeft een perverse PvdA'er de partijen tegen elkaar uitgespeeld.

Rommelende Onderbuik | 10-11-18 | 12:12

Tijdens een Sinterklaasintocht... Tijdens... Dan hebben Ajaxsupporters ook het recht op een demonstratie TIJDENS een wedstrijd van Feyenoord. Of andersom natuurlijk.

Tatay | 10-11-18 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Suggestie voor de redactie.

Stuur Tom Staal op pad om bijv. Diederik Samsom en Hans Spekman regelmatig te interviewen en te kijken of ze nog steeds zo poitief over hun omvolkingsproject staan. In meer smeerolie gesmeerde bewoordingen dan de mijne nu, natuurlijk.
Ben toch zo benieuwd of dhr. Spekman nog steeds denkt dat thee drinken de oplossing is.
Zie maar. Evocatus

Evocatus | 10-11-18 | 12:03

Gerard is zo iemand die een mooie zomerdag als zwaarbewolkt bestempelt als dr een verdwaald wolkje langsdrijft.

Superior Bastard | 10-11-18 | 12:02

Ah, je kent Gerard? Of bevalt het je niet wanneer iemand de waarheid zegt en doe je dan een frame'pje?

benjeallanggek | 10-11-18 | 12:28

Wanneer dan. Heb je 1 voorbeeld?

De musso linie | 10-11-18 | 12:38

Oh Superior, jij zou nog beweren dat het best droog weer was, als het water uit je broekspijpen zou lopen.
Oh wacht, dat kan ook een andere reden hebben.

Roadblock | 10-11-18 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk ook zo langs de Spaanse playa, met Piet op de bok in z'n vakantiebaantje als koetsier.

Welles! Nietes! | 10-11-18 | 12:33

Perzik boven het zadel +1

Jos Tiebent | 10-11-18 | 13:59

Off-topic: Die Berbaar heeft toch een klein hartje. Op de Friezen-donatiepagina staat een fiere donatie van maar liefst €1650 met de tekst "Namens GeenStijl, van Mickey, Beau en Berbaar"

* traantje wegpinken doet *

marcoplarco | 10-11-18 | 12:01

Waarom zet je deze opmerking hier neer ? Dat topic is nog open en daar is het al gemeld.

Zwizalletju | 10-11-18 | 12:10

Eigenlijk hebben alle Nederlanders dan meebetaald. ;)

Ongeblustekalk | 10-11-18 | 12:20

berbar noemde ze van de week nog tuig.
Dit is fake news.

Ce ca! | 10-11-18 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan weinig afdingen op Cox' relaas. Het lijkt me allemaal kwesties van gezond verstand van een gewone edoch betrokken burger (m/v). Dat zou de basis moeten zijn van onze samenleving.
Maar ja, als aspirant dEUger moet ik er natuurlijk schande van spreken.
Want niet policor. Ik ben nog een beginner als het gaat om te dEUGen. Om hem nu te muiswinkelen met extreemrechtse, gevaarlijk fascistische k*-lul gaat me wat te ver. Dus dan maar een bescheiden en nergens op slaand: "wat een racist, die Gerard Cox!"

Rommelende Onderbuik | 10-11-18 | 11:58

Met welk programma punt van de PVV is Cox het dan niet eens? Of is hij het met het hele programma niet eens? Of ligt het alleen aan de direct stijl van Wilders? Hier kunnen we niet zo veel mee. Maar hulde dat hij lekker zijn mening durft te ventileren. Moeten er meer doen.

ILF2 | 10-11-18 | 11:58

De bonden hadden al beslist dat de aow niet op 65 blijft. Maar dat hebt u 'toevallig' natuurlijk gemist? Ergo: er was voor Wilders niets meer aan te doen en alleen een idioot houdt in dat geval aan zijn standpunt vast. Tip: kijk niet zoveel msm, daar word je dom van.

Lupuslupus | 10-11-18 | 12:33

@Lupuslupus
Ach gut, we weten dat je een verstokt aanhanger van Wilders bent, je zou z'n stront nog eten...
Dat wat je over de bonden meldt, doe je slechts om mij van domheid of op z'n minst opzettelijke misleiding te betichten... Maar het was toch echt Wilders die tot en met de dag van de verkiezingen volhield dat 65 een keihard en
onbespreekbaar programmapunt was. De verkiezingsuitslag was nog niet eens officieel, of hij liet al weten, dat het zeker bespreekbaar was... Daar hadden de bonden niets mee te maken. Het blijkt dus, dat Wilders de idioot was die jij hier kenschetst. Blijft overeind het enige punt dat ik wilde maken, n.l. dat Wilders niet op zijn woord te vertrouwen is.

DeDenkerT | 10-11-18 | 13:35

DeDenkerT | 10-11-18 | 13:35
Lupuslipus heeft gelijk. Op de avond van de verkiezingen bereikten de sociale artners (wergevers/werknemers) een akkoord. Zulk een akkoord staat dan.

toetssteen | 10-11-18 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Als echte Amsterdammer moet ik die Rotterdammer toch gelijk geven, blij dat hij even vaststeld dat het de Amsterdamse wannabee's zijn die irritant doen, in Amsterdam woont bijna geen Amsterdammer meer want alle is verklapt aan Prins Berhard en z'n vriendjes en die hebben het weer voor goed veel poen aan de namaak amsterdammers verpatst.

swebe | 10-11-18 | 11:57

Nou,hij heeft gewoon gelijk met die opmerkingen.
De PVV heeft een kans gehad om mee te regeren.Ze hadden toen kansen met een rechts kabinet om heel wat aan te pakken en te veranderen. Baudet weet het ook niet en de rest is achterlijk.Dus stemmen is dom en hopelijk gaat niemand dat doen.
Eens kijken hoe Rutte lacht als de opkomst 6% is in dit land.Mooi signaal naar Europa en de rest.

pejoar | 10-11-18 | 11:57

De PVV weet dat ze door MSM en de meeste partijen genegeerd worden.
Als ze ooit ook maar iets van hun programma konden verwezenlijken was het toen.
76 zetels halen ze nooit en de eerste kamer houdt alles tegen.Toen was er 1 kans om zich ter profileren,nu is er alleen nog maar lucht en verdeeldheid.

pejoar | 10-11-18 | 12:19

Sorry, maar ik vermoed toch eerder dat vanuit de 3 B's de VVD z'n opwacht moest maken en CDA met Verhagen meegingen in de gedoogconstructie op voorwaarde dat ze er heel snel mee uitgeregeerd zouden zijn.

Welles! Nietes! | 10-11-18 | 12:24

pejoar. Precies. Als ze toen hun handtekening hadden gezet onder een partij leugens en bedrog, hadden ze lekker in het pluche mogen zitten.

beau van rtl | 10-11-18 | 12:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Onder welke naam reaguurt Gerard Cox?

Kaas de Vies | 10-11-18 | 11:57

Godenzoon?

Papa Jones | 10-11-18 | 12:10

3/4 van de genoemde problemen hebben dezelfde oorzaak. De ons door de strot gewrongen PvdA stemvee import, ook wel eufemistisch "Fijne Multiculti" genoemd.

moitambien | 10-11-18 | 11:56

Heeft Gerard Cox al gedoneerd voor de Blokkeerfriezen? Zag trouwens een nieuwe nummer 1. Prominente reaguurders uit de panelen, dat wel.

Kuifje-in-Afrika | 10-11-18 | 11:55

Gerard Cox for minister.

Schepvogel | 10-11-18 | 11:55

Van wat?

beau van rtl | 10-11-18 | 11:57

Maakt niet uit. Zolang hij maar een groter podium krijgt.

Schepvogel | 10-11-18 | 12:03

Amen.
Al kan ik me wel voorstellen dat je met een Marrokaanse achternaam bij veel bedrijven toch minder snel uitgenodigd wordt. Dan roepen ze vast "oorzaak/gevolg" maar zoiets is toch frustrerend voor goedwillenden.

Shoarmamasutra | 10-11-18 | 11:55

En die grote groep k*marrokanen is weer heel frustrerend voor een grote groep Nederlanders. En nu?

bodemloos | 10-11-18 | 12:37

Goedwillenden ? Waar ?

Lief meiske | 10-11-18 | 12:49

Marrokanen mogen alleen nog maar in zwembaden komen want eigenaar is gemeente. Daarom komen de zwembaden ook negatief in het nieuws.

metdedag | 10-11-18 | 15:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Die uitnodiging bij De Wereld Draait Door -om een boekie te promoten ofzo- kan Gerard wel op zijn buik schrijven.

VanBukkem | 10-11-18 | 11:54

Gerard schittert sowieso al jaren door afwezigheid in allerlei praatpropagramma's. Waarschijnlijk om dit soort uitspraken.

VanBukkem | 10-11-18 | 11:56

VanBukkem | 10-11-18 | 11:56

Zo vroegen ze in een van die deugbrogramma's Bas van Toor wat hij stemde. De PVV bestond al. Hij zei het wijselijk niet.

Bijtendehond | 10-11-18 | 17:49

Hulde Gerard, respect voor je lef en non-conformisme. Het is ook allemaal zo truttig en zeikerig geworden de laatste paar jaar. Het lijkt hier inmiddels gvd wel weer op de verhalen van mijn moeder uit de vertrutte en verzuilde jaren 50. Waar ze zo'n pesthekel aan had. Alles moet je op het goudschaaltje van het politiek correctisme wegen, en daar komt dan nog de dwangbuis van het nieuwe religieuze denken omheen. Dat noemen ze dan "respect voor anderen hebben" of dat vreselijke kutwoord "fatsoen". Maar het is niks als een middel tot repressie.

Dutchbeaurouge | 10-11-18 | 11:54

Benoem het dan gewoon, het is niets anders dan vrouwen gezeik. Dat half zachte mannen daar in meegaan verbaast me niet, de helft is door hun moeder opgevoed omdat ze uit gebroken gezinnen komen.

Ongeblustekalk | 10-11-18 | 12:06

Mee eens Gerard , maar wel jammer dat van de PVV, wie dan wel?

elkipo | 10-11-18 | 11:54

Volgens mij heeft Gerard niets met politiek. Heeft die vaker aangehaald, ook in dit interview.

kwark001 | 10-11-18 | 11:55

Zonder referenda maakt het geen zak uit op welke partij u stempt

Hollende_Kleurling | 10-11-18 | 11:58

10. DENK rijdt mee op het treintje dat democratie heet totdat het doel bereikt is.

Atlantis-95 | 10-11-18 | 11:53

Ze zijn ingestapt bij halte PvdA

Papa Jones | 10-11-18 | 12:13

Schitterend dit! Maar het is triest dat je tegenwoordig eerst je pensioen moet halen om dit te kunnen doen, anders is 't klaar met je carriere.

Knoopsgat | 10-11-18 | 11:53

Kom in opstand! Ze kunnen maar x mensen tegenhouden op een beperkt aantal plekken. Mankracht is snel uitgeput. En een NL politieman of militair schiet echt niet op zijn landgenoot. Het momentum is daar!

Mark_D_NL | 10-11-18 | 11:53

Sorry, ik ga zo met de hond naar het bos en daarna moet ik bladblazen. Misschien een andere keer.

Superior Bastard | 10-11-18 | 12:07

Nee, daar haalt men in EU verband dan wel een ander politiekorps of leger voor naar Nederland. Waarom denk je dat er zo hard wordt geknutseld aan een Europese politiemacht of Leger?
En de Nederlandse politie.... hmmm , misschien dat zij niet op hun eigen mensen schieten, maar we hebben nog de OvJ en rechters, veel gevaarlijker volk zoals wij gisteren hebben kunnen zien ; lieden die ver van de bevolking afstaan en vanuit ivoren torens trachten de linkse politieke agenda van terroristische groepjes als KOZP en de Flauwe eeuw door te drammen ten koste van 99% van de bevolking die er duidelijk anders over denkt.
Overigens, Nederlandrs zijn makke schapen die vastzitten in hun baan en hypotheek en veel te veel te verliezen hebben, het enige moment dat Nederlanders massaal met de neus in dezelfde richting staan is het moment dat Nederland het op het EK of WK goed doet en het hele land veranderd in zo'n mongole oranje golf.

miff | 10-11-18 | 12:16

Gezien de vorige oorlog ,mag je ervan uitgaan dat de politie niet je beste vrind is,in conflictsituaties.

Ce ca! | 10-11-18 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

Trump is nu bij Macron, dat wordt gezellig.
Macron wilt een Europees leger, tegen Rusland, China maar ook tegen de V.S
Onze man hierboven was altijd links, maar links op de goede manier.
Nu hij ouder wordt, begrijpt hij , denk ik, ook niets meer, van al die clubjes zoals Antifa, of rechters.
Gerard je bent een goede man.

gato | 10-11-18 | 11:52

Europees leger. Lol Wie gaat dat betalen? Dan moet per land de defensieuitgaven zo worden opgeschroefd, dat krijgt niemand er door. Grote bek die Macron, je moet het wel waar kunnen maken.

azijnseikerT | 10-11-18 | 12:05

Hoe heb jij eigenlijk favoriet+block maar geen kroontje? Is die feature-branch waar ik al bijna een jaar beta-tester van ben eindelijk naar productie gerold?

Eierbal-is-fijn | 10-11-18 | 12:17

Merkel & Macron, de 2 grootste continentvernietigers die er zijn. Macron op ecomomisch gebied, Merkel op migratiegebied. En de Britten smeren hem dus staan wij er alleen voor om die demografische en economische rampentrein nog een beetje tegen te houden. Kansloze missie.

Graaisnaaiert | 10-11-18 | 14:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeg maar dag tegen lucratieve schnabbels, je carrière of zorgeloos voortbestaan is over.

Johan_Voorhaar | 10-11-18 | 11:52

Is al lang bekend hoor, dat Cox klaar is met die multicultizooi. En niet vanwege xenofobie maar gewoon dat de door o./a. hem bevochten vrijheden ineens niet meer vanzelfsprekend zijn maar dat er mensen zijn die alles waar Nederland voor staat in rap tempo willen en wilden afbreken, en daar nog ruimte, begrip en subsidie voor krijgen ook.
#JeSuisGerard.

Graaisnaaiert | 10-11-18 | 14:41

Cox is enorm sympathiek, voor een cabaretier.

Papa Jones | 10-11-18 | 11:51

Spijker, kop, raak..
Veel meer woorden zijn niet nodig voor Gerard’s verhaal.

Wijze uit het Oosten | 10-11-18 | 11:51

Gerard Cox bewonder ik .. dat gezegd hebbend, zou ik zo graag es horen wat er nou precies niet deugt aan de PVV. Ik denk dat het vaak, vooral wanneer je met controversiële meningen komt, hip is om voorál te laten blijken dat je niet extrééém ( whatever that may be) rechts bent .. en het toch zo goed bedoelt . Hoeft niet Gerard... hoeft niet... of... wees concreet! Wedden dat je het met 95% van wat Wilders zegt eens bent?? Vooruit!... Laat de raderen draaien! ( Vrij naar S.Stokvis)

daytripper | 10-11-18 | 11:51

Misschien wil Gerard gewoon zijn interview geplaatst zien?
Dan moet je natuurlijk wel zeggen dat de PVV ook niet alles is.

Petrus Poortwachter | 10-11-18 | 11:52

Hij had het ook uit zijn puntenlijstje kunnen laten.

bodemloos | 10-11-18 | 12:31

Cox zegt leuke dingen maar dekt zich ook meteen in.

Wekkertje | 10-11-18 | 12:34

Gerard Cox, ik hoop dat jouw dementie langzamer doorzet dan de mijne.

bolletje kaas. | 10-11-18 | 11:49

Minister van staat maken die man.

nietvaneergister | 10-11-18 | 11:49

Cox for president
"dan gaat er hier een hele andere wind waaien ... de Kooijman wind, Nel. De Kooijman wind."

Het Licht | 10-11-18 | 11:48

Groepschef Nel, dan wordt ik groepschef!

kwark001 | 10-11-18 | 11:50

"dan kan Harmse (burgers) niet meer om mij heen"

Het Licht | 10-11-18 | 11:51

Dat wel natuurlijk ...

daytripper | 10-11-18 | 11:53

Dat wordt weer beveiligen. Van belastinggeld dat beter besteedt kan worden aan het slopen van moskeeën, het plaatsen van hekken, het sluiten van grenzen, en last but not least, het uitzetten van islamterroristen.

Botte Hork | 10-11-18 | 11:48

Nonik Nim, dan heb je niet goed opgelet. Alle voorstellen van de PVV zijn perfect uit te voeren. Je moet alleen de guts hebben om NL uit een aantal internationale verdragen terug te trekken. En zeker niet het nieuwe verdrag over immigratie ook te gaan ondertekenen.

Lychnari | 10-11-18 | 11:47

daytripper, dat is omdat Rutte op het vinkentouw zit voor een EU job...

Kanarie_Geil | 10-11-18 | 12:17

Kanarie_Geil | 10-11-18 | Dat zou best es kunnen . Ik schreef het toe aan het bekende opgeheven calvinistische vingertje ...

daytripper | 10-11-18 | 12:54

Niet alleen Rutte, ook Timmerfrans. Gaat ons weer miljarden kosten. Remember Dijsselbloem?

Graaisnaaiert | 10-11-18 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn allemaal open deuren die Cox intrapt. Het zouden overigens de woorden kunnen zijn van Johan Derksen. Of van het gros der Nederlanders.
Hjj heeft gelijk, we weten het allemaal maar nagenoeg nergens lees je erover in de kranten of zie en hoor je erover op de televisie. En wordt het door de mensen op het Mediapark (het Rode Plein van Hilversum) afgedaan als kroegpraat of borrelpraat tijdens verjaardagsfeestjes.
Je vraagt je wel eens af, wie vertegenwoordigen de omroepen nu eigenlijk? Het is diep buigen en knikken voor het dat kleine benepen groepje linkse policor deugvolk (Hallo Lilliane Ploumen!). Iedereen daar in het Hilversumse houdt elkander in een verstikkende wurggreep van burgertrutfatsoen. En om af te sluiten met de woorden van Johan Derksen gisteravond laat: 'Ik heb daar schijt aan!"

leo de pejo | 10-11-18 | 11:47

Perfect , maar wel jammer van de PVV slot opmerking.

Zwizalletju | 10-11-18 | 11:47

Ik heb er wel beeld bij dat iemand met zijn instelling niets heeft met socialisten.

Ongeblustekalk | 10-11-18 | 11:51

Ik kom met steeds grotere tussenpozen al vijftig jaar in Amsterdam. De laatste keer was 10 jaar geleden, toen was het al een hel. De volgende keer zal waarschijnlijk......... eh........ eh..... niet meer voorkomen.

kwark001 | 10-11-18 | 11:46

Heeel lang geleden geweest
ga er ook nooit meer heen
naar dat verloederd dorp.

meneer Q | 10-11-18 | 11:53

Ach, er zijn een paar winkels waar ik zo af en toe heen wil ( + zo af en toe een visum regelen naar het land van mijn betere helft ). Parkeren in Amstelveen, tram naar de stad, doen wat ik moet doen en voor de rest, lama. Blij als ik weer terug in de beschaving van de wingewesten zit.

Graaisnaaiert | 10-11-18 | 14:38

M'n laatste bezoek was in 1981

RickVogelschrick | 10-11-18 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk een BN'er die zich uit durft te spreken tegen de terroriserende linkse deugcultuur die de burger door de strot wordt geduwd.

Wolkbreuk | 10-11-18 | 11:46

Wordt waarschijnlijk een Fatwa. Kan hij de rest van zijn leven ondergedoken slijten.

RickVogelschrick | 10-11-18 | 18:37

Als Muiswinkel in Amsterdam Sinterklaas mag zijn dan is Cox toch zeker een hele goeie voor Rotterdam.

Koonkluk Huis | 10-11-18 | 11:46

Gerard is nog een echte Nederlander van de oude stempel en die sterven in ras tempo uit. Hij komt natuurlijk uit die nuchtere stad waar de oude Hollandse mentaliteit geldt die zich niet achter de maskers wil verbergen. Een Rotterdam (de oude dan wel) what you see is what you get!! Op eenRotterdammer kun je bouwen. I.t.t. de Amsterdammert; een over het paard getild, wollig wezen dat tussen de vingers door glibbert en dat met de pc wind meewaait; hij kan niet anders!

pigadaki | 10-11-18 | 11:45

Als de PVV niet zou bestaan was rotterdam al volledig islamitisch IS gebied geweest. Had joke bruys in een burka moeten lopen. Overigens niet zo'n gek idee trouwens. Ze zou er enorm van opknappen.

beau van rtl | 10-11-18 | 11:48

Kom er maar in gerard met je grote muil.

beau van rtl | 10-11-18 | 11:49

Toch heb ik het idee dat Beau hier de enige is met een grote muil.

De musso linie | 10-11-18 | 12:26

Zo staan de meeste Nederlanders er in lijkt me. Hoe komt het dan dat ondanks afkalvende steun aan linkse politieke partijen de radicaal linkse agenda zo prominent aanwezig is.
Wie zijn die mensen die zwichten voor het extreem linkse gedram?

ratelaar | 10-11-18 | 11:44

Het Cultuurmarxisme heeft de staat van binnenuit veroverd, omdat zij wel zo slim zijn om te realiseren dat democratie een farce. Rechts (ook Gerard Cox) houdt het bij plat schreeuwen. Zoek gelijkgezinden op, werk samen, verzin alternatieven en maak links onmogelijk.

GeorgeSjores | 10-11-18 | 12:43

Waarom zitten er geen Turken en Marokkanen in "Toen was geluk nog heel gewoon"?
Die serie heet niet voor niets zo.

Osdorpertje | 10-11-18 | 11:44

Ah, da's dan dubbel plezier.

McMarx | 10-11-18 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi zouden meer Nederlanders moeten doen zich openlijk uitspreken tegen de plaspoppen brigade van links

ZwarteRiek | 10-11-18 | 11:43

Nee, niet alleen zich uitspreken. Ook niet meer op VVD, CDA of D66 stemmen. Dat is nodig.

Lychnari | 10-11-18 | 11:50

Gerard Cox of all people, vindt dat de PVV niet deugt.
Vertel het eens gerardje met je grote Rotterdamse bek.
Schreeuwen kunnen we allemaal.

beau van rtl | 10-11-18 | 11:43

Gerard was leraar.

gato | 10-11-18 | 12:03

Hahaha... ik merk jaloezie...

Papa Jones | 10-11-18 | 12:07

gato | 10-11-18 | 12:03 | Niet "leraar" maar "onderwijzer". Niks moderne flauwekul!

daytripper | 10-11-18 | 12:56
▼ 4 antwoorden verborgen

"Die enge mannen van DENK hebben al gezegd: ’Als de multiculturele samenleving je niet bevalt, moet je oprotten’."

Denk draait het om, die multiculti bevalt ons niet dus oprotten Denk...

Kanarie_Geil | 10-11-18 | 11:42

Als je deze goede argumenten van Gerard leest en je vervolgens beseft dat de meeste zogenaamde topreaguurders in amsterdam wonen begrijp je daar geen snars mee van.
Ze belazeren de kluit, dat is zeker, anders wil je niet in die menselijke vuilnisbelt wonen drie hoog achter.

Ongeblustekalk | 10-11-18 | 11:42

Woon niet drie hoog achter en zekere niet op de menselijke vuilnisbelt. Amsterdam kan best prima zijn zolang er maar niet alleen D66 stemmende ex-studenten uit Groningen komen wonen.

Sjonnie Sjembek | 10-11-18 | 16:06

Cox for the win!

Goldfinger | 10-11-18 | 11:41

Japiejoooo heeft groot gelijk! Dat wel natuurlijk.

Friet-ei | 10-11-18 | 11:41

Gerard Cox is een real-life reageerdert.

Slogra | 10-11-18 | 11:40

Fantastische kerel die Cox!!

osta | 10-11-18 | 11:40
-weggejorist-
TRUMP | 10-11-18 | 11:40

Eindelijk wordt de wereldberoemde Hollandse boerenverstand weer wakker! Bravo Gerard!

Lychnari | 10-11-18 | 11:40

Hear hear, dat dus.

Ruikbaard | 10-11-18 | 11:39

Was gisteren nog in Amsterdam. Geen amsterdammer gezien in dat pretpark.

kom hoe heet ie | 10-11-18 | 11:39

Moet je in Rotterdam proberen. Daar haal je 6 op een dag niet eens. Met die moslimburgemeester die gemarteldschapenvlees eet en 6x per dag metzijn reet naarhet westen ligt.

paartjehop | 10-11-18 | 12:34

En helaas begint ook Utrecht meer en meer klein Amsterdam te worden: bergen toeristen die op fietsbanen stilstaan/slenteren, buren die alle talen spreken behalve de Nederlandse, Engelstalige flyers van nieuwe horeca tenten in de bus, nepengels sprekende bakfiets trutten en studenten, rolkoffers everywhere. uit de grond gestampte containerhotels voor de verwende millenial... over een paar jaar is mijn mooie Utrechtse binnenstad net zo'm toeristen- en expat ghetto als Amsterdam en vind je er geen enkele oorspronkelijke Utrechter meer - op die paar gefortuneerde grachtenbewoners na.. En het GL bestuur faciliteert deze ontwikkelingen op alle mogelijke manieren. (Sorry moest het even kwijt.)

2tribes | 10-11-18 | 12:44

Inderdaad stadsgenoot 2tribes. Utrecht lijkt little Italy wel. Alleen maar import. Willen allemaal een kamer of woning. Mijn zoon die in Utrecht geboren is en terug wil komen kan geen woning vinden. Als ik de horeca bezoek wordt om me heen alleen Italiaans, Grieks of Spaans gesproken. Tegenwoordig spreek ik vaker Engels dan Nederlands. Where do you come from? Well, finaly you meet a native citizen. Ik betaal conform de Nederlandse tarieven belasting. Die expats in Utrecht genieten allerlei belastingvoordelen want stel je voor zeg dat ze mee gaan betalen aan de voorzieningen waarvoor ze hier zijn gekomen.

Irestmycase | 10-11-18 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als echte Amsterdammer kan ik me helemaal vinden in punt 1!

Sjonnie Sjembek | 10-11-18 | 11:39

Same here
import-bewoners zijn altijd een tikje erger dan oorspronkelijke bewoners
Kijk maar naar Adolf en Josef, import-Mof en -Rus en boeren die op de tractor naar de Ajax-familiedag komen
het leidt slechts tot ellende, dus graag maar niet meer doen
Maar soit, Cox is het soort Rotterdammer van de oude stempel; die lullen maar doen
prettig recalcitrant bovendien, ik mag zulke lui wel

Tobi | 10-11-18 | 14:13

Rutte wegwezen!!
Wij willen Gerard Cox als MP.

rijk | 10-11-18 | 11:38

Dan moet NL ook niet meer op VVD, CDA of D66 meer stemmen, maar op PVV of FvD. Red je dat, NL?

Lychnari | 10-11-18 | 11:42

Ho howacht eens even. Cox is geen PVV of FvD voor zo ver ik weet.

Papa Jones | 10-11-18 | 11:54

Papa Jones | 10-11-18 | 11:54 Het komt zo vaak voor, en het gaat waarschijnlijk om een meerderheid van alle VVD en CDA-stemmers: op alle belangrijke punten zijn ze het eens met de PVV, ze willen op stop op de immigratie vanuit moslimlanden, ze willen strengere straffen voor criminelen, ze willen Zwarte Piet behouden en de kinderfeestverziekers terug naar huis verwijzen, en als je dan aan ze vraagt waarop ze stemmen is het CDA of VVD, "want Geert Wilders is zo extreem", terwijl ze zelf precies hetzelfde zeggen als Geert Wilders. Maar ze hebben in de media al duizend keer gehoord dat Geert Wilders "extreem" zou zijn, en dan zal dat wel waar zijn. Wat een armoede in Nederland, zelfs bij Cox.

Wladimir 1928 | 10-11-18 | 12:47

Cox for president.
Zijn we meteen van de monarchie af.

Nonik Neem | 10-11-18 | 11:38

oude boze witte man. Zelfingenomen deugprinsesjes die zichzelf cabaretier wanen zouden daar eens een liedje over maken.

raskol | 10-11-18 | 11:37

Lychnari en De musso linie misschien is het een goed idee om eens wat minder de toetsenbordterrorist te spelen en wat meer om je heen te kijken.
Mogelijk had je dan geweten dat er pas bij Pauw twee linksche deugtrutjes een braakballetje ophoestte genaamd de boze wiite man.

PoingPoingPoing | 10-11-18 | 12:42

PoingPoingPoing | 10-11-18 | 12:42
Grapping, om je heen kijken en Pauw kijken in een zin

lovekila | 10-11-18 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

De zomer is weer voorbij zeker...

Kanarie_Geil | 10-11-18 | 11:37

Ehh... ja. Dat is je dus opgevallen.

Jahowiseffe | 10-11-18 | 11:46

Dat liedje was trouwens ook een nucleaire bom op links nederlands destijds. Want opgenomen met de goed scorende Van Otterloo.

Papa Jones | 10-11-18 | 11:57

...'t is weer voorbij, die mooie zomer.

kleurdoosje | 10-11-18 | 12:14
-weggejorist-
lysenerkcin | 10-11-18 | 11:37

Wat is er mis met de PVV Gerard?

GeorgeSjores | 10-11-18 | 11:36

Lupuslupus | 10-11-18 | 11:51
Daar hebben we de rasdemocraat lupuslupus weer die iedereen die niet op de pvv stemt wegzet als loser.

Superior Bastard | 10-11-18 | 12:00

Ja dat is nou weer een beetje jammer. Die onvermijdelijke pvv bash na je uiting dat je het eigenlijk best wel met ze eens bent.

B0bBer | 10-11-18 | 12:04

Bastaard, vraag ook lupuslupus voor een face to face confrontatie. Als het maar oudjes zijn dan durf je wel. Engertje.

De musso linie | 10-11-18 | 12:20
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken