Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joehoe. Justitie luisterde 'per ongeluk' duizenden vertrouwelijke gesprekken strafrechtadvocaten af

1984 was geen handleiding ja

Foutje, moet kunnen baas.

 Na een 'fout', 'bij toeval ontdekt' door een strafrechtadvocaat die merkte dat hij werd afgeluisterd, blijkt dat het ministerie van 'Justitie' en Veiligheid MEER DAN DRIEDUIZEND gesprekken tussen advocaten en hun cliënten heeft afgeluisterd terwijl dat illegaal is. Dat getal van drieduizend is overigens een zware onderschatting, want dat zijn alleen nog maar de gesprekken in de afgelopen acht maanden. Maar dat de overheid, die zo zorgvuldig met onze privacy omgaat, meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer gegevens van ons verzamelt, is helemáál niet gevaarlijk als je niets te verbergen hebt. Yeah right. 

Reaguursels

Inloggen

Hmmm Google geeft certificaat error. Doet ie wel bij meer sites de laatste tijd. Blijkbaar te lastig voor de site beheerders om certificaten te updaten naar de nieuwe standaarden van populaire browsers.

Durkmans | 08-11-18 | 08:56

Er is geen legitimatie te verzinnen hiervoor. Het is een NSB-actie, puur en simpel. Reden om de minister ter verantwoording te roepen en weg te sturen. Het is immers ook al eerder voorgekomen. Tijd om er een keer iets tegen te ondernemen. Nederland is inmiddels aangekomen op het niveau van een bananen republiek. Zelfs voor kartelpartijen moet dat toch te ver gaan zou je denken. Tijd voor de kartelslaafjes van de vv(d)-fractie om eens wat ballen te tonen.

O2Neutraal | 08-11-18 | 08:54

Als er 1 moord is voorkomen, zou het al terecht zijn. Maar dat geloof ik niet. Dus, vergissing. Onbestraft natuurlijk, want overheid kan zich alles permitteren.

SlimmeBelg | 08-11-18 | 06:21

Weet nog... vroeger hadden wij kritiek op de KGB (Russische Geheime Dienst).
Zij luisterden iedereen af, de mensen in de Sovjet Unie werden dag en nacht in de gaten gehouden.

Nederland is nu hetzelfde... je telefoon en internet worden gecontroleerd.
Zodra je met de auto ergens naar toe rijdt hangen overal camera's die je kenteken noteren.
Ook op het station hangen camera's zodat ze kunnen zien in welke trein je stapt.

sociaal_econoom | 08-11-18 | 02:33 | 1

Juist, de infrastructuur voor een dictatuur ligt al helemaal uitgerold

Oepsie1234 | 08-11-18 | 07:52

Als ze toch alles afluisteren, hoe is in godesnaam Halbe Zijlstra strategisch directeur bij Bouwbedrijf Kondor Wessels geworden, we zullen het binnenkort wel horen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-11-18 | 22:30

Ik kon gisteren (tijdens de verkiezingen) meerdere sites niet bezoeken vanwege "non-compliance" met de GDPR. Begint wel eng te worden nu.

threeheadedmonkey | 07-11-18 | 21:53

De Nederlandse overheid en privacy. Dat is sowieso al een een contradictio in terminis. Braaf in de Tweede Kamer een theoretisch model voorspiegelen wat geheel voldoet aan politieke braafheid, maar de praktijk in Nederland is gewoon dat men precies weet uit hoeveel laagjes het wc-papier bestaat bij de burgers thuis.

Ruikbaard | 07-11-18 | 21:00 | 2

Laat je bonuskaart dan thuis...

mark1487 | 07-11-18 | 23:50

@Mark... denk dat A.H. ook in het complot zit - via de bonuskaart kunnen ze precies zien hoeveel kratjes bier en flessen wijn iemand drinkt.
Ik stap altijd in Düsseldorf op het vliegtuig... bij Schiphol komt er een kruisje achter je naam.

sociaal_econoom | 08-11-18 | 02:43

Daar zit dus justitie personeel de hele dag naar opgenomen gesprekken te luisteren en die horen in 8 maanden niet dat er opgenomen word met;’goede morgen met advocaten kantoor X ‘. Laat me niet lachen.

Trumme | 07-11-18 | 20:40

De film Das Leben der Anderen verbleekt er nog bij, heerlijk voorinformatie verzamelen. En erna maar simpel sorry zeggen?

Jan, Leiden | 07-11-18 | 20:26

Je verwacht het niet hè

Mart6037 | 07-11-18 | 19:40

Is niet vreemd tender is gegund aan Telio de provider van DJI en de directeur van Telio komt van DJI ICT afdeling rara ... wordt tijd voor een openbare tender...

Tonythelonley | 07-11-18 | 19:35 | 1

Word tijd voor een corruptie onderzoek.

Trumme | 07-11-18 | 20:41

Kuif. ik heb zo'n beetje alle reacties van dit stukje eens door zitten lezen. Zo overduidelijk dat je alleen maar een troll functie hebt bij GS. Ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand met zijn volle verstand zo dom reageert.

beau van rtl | 07-11-18 | 19:24 | 1

Nou nee Beau, wij verschillen gewoon van mening. Dat kan toch?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 20:48

Is dit nieuws? Jammer dat een cryptofoon alleen werkt als de ander ook zo'n ding heeft. Ga m'n moeder er maar eentje cadeau doen. Is binnenkort jarig.

mozaard | 07-11-18 | 19:14 | 1

Heb mn schoonmoeder er een gegeven.
Lekker rustig nu, want ik heb er zelf geen.

mark1487 | 07-11-18 | 23:51

En dan nog zo weinig veroordelingen?!

Jesus het is nog incompetenter dan het lijkt.

frickY | 07-11-18 | 19:03

Ga nou ff niet denken dat je wat bijzonders moet doen om afgeluisterd te worden door de Gestapo hé...

Bucket of Shit and P | 07-11-18 | 19:00

Het verbaasd me niet eens meer

Rest In Privacy | 07-11-18 | 19:00

Er is denk ik maar een manier om dit onwettig gedrag in de toekomst te voorkomen : alle zaken onontvannkelijk verklaren.

miff | 07-11-18 | 18:16 | 3

En de Afluisteraars veroordelen tot lange straffen

Oepsie1234 | 07-11-18 | 18:30

oepsiefloepsie. Wie gaat dat doen dat?

beau van rtl | 07-11-18 | 18:49

dat =dan.

beau van rtl | 07-11-18 | 18:50

Je weet toch inmiddels dat wetten en regels in deze zogenaamde "rechtsstaat" alleen voor kutburgers gelden? Onze overheid kan naar believen en ongestraft de regels aan de laars lappen.

Tapu | 07-11-18 | 18:16

Het vervelende aan Nederland, of beter gezegd de Nederlandse politiek, in de afgelopen pak hem beet tien, vijftien jaar vind ik is dat ik ze gewoon niet meer geloof. Ik geloof domweg niet meer dat het abusievelijk was. Er kunnen toch niet zoveel gesprekken zijn opgenomen zonder dat iemand dacht "he wat raar, dit hoort niet". Het is zeer goed mogelijk dat het begon als een daadwerkelijke fout die op enig moment gemeld is, maar vanaf dat punt is het vrees ik "opzet met plausibele ontkenning" geworden en is er bewust voor gekozen het probleem niet te verhelpen. Dit valt niet te bewijzen, maar de ontkenning van opzet die ongetwijfeld zal volgen geloof ik domweg niet meer. Het beloofde onderzoek ook niet. Aan de reeks "incidenten" en "vergissingen" lijkt geen einde te komen, en als het uitkomt wordt niemand verantwoordelijk gehouden, er wordt geen ambtenaar voor uit functie gezet, als het nodig is wordt de wet met terugwerkende kracht aangepast, er wordt onderzoek na onderzoek afgekondigd die van te voren geakkoordeerde conclusies presenteren, verantwoordelijken worden weggepromoveerd of beloond met profijtelijke baantjes bij instanties of commissies. Die steen meneer, die blijft in die onderste la liggen.

Jan Slot | 07-11-18 | 18:14 | 3

Ik kan je helaas niets anders dan gelijk geven.

Franker | 07-11-18 | 18:56

Diezelfde roverheid heeft ook die SleepWet bedacht om ons, onschuldige burgers ongegeneerd te kunnen afluisteren. Of dacht iedereen nu werkelijk, dat dit alleen op bevel van een rechter gebeurde? Kom nou.
Precies hierom heb ik al meer dan een jaar geleden mijn hele netwerk thuis achter een VPN gegooid. Alles zit erachter: mobieltjes, ipads, laptops, pc's, zelfs de TV.
Helaas is dit gewoon hard nodig. Dat blijkt steeds weer opnieuw.

prakkie | 07-11-18 | 21:25

@prakkie en jij denkt dat een VPN genoeg is? De overheid is slimmer dan dat.

defrhymz | 07-11-18 | 22:39

De overheid, die doet wat ie kan.

Lees dat nog maar eens dertig keer eer het hopelijk eens een keer in die domme koppen van 'jullie' gaat.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:57

Dus komende tijd honderden veroordeelden weer op vrije voeten en de overheid als beste DDR bestuurders uit de bus!

Oepsie1234 | 07-11-18 | 17:52

Dat deden ze 35 jaar geleden ook al, stiekem afluisteren als je met je advocaat aan het praten was in het politie bureau. Ik vertelde wel eens wat helemaal niet waar was en prompt later in verhoor kwamen ze daar op terug wat je allemaal met je advocaat had bepraat, via een slinks trukendoos. Iedereen wist dat al toen ze vast zaten op het politie bureau, als je wat belangrijks wilde vertellen dan schreef je het op!!! Dus dit is echt niet van vandaag maar van allestijden.

Niet links | 07-11-18 | 17:51

Zijn vast niet de enige gesprekken die "illegaal" worden afgeluisterd, u is allen schuldig totdat het tegendeel bewezen is. En zoals al genoemd, ondanks het rijden van de scheve schaats is het oplossingspercentage, van misdrijven waarvan aangifte is gedaan en die tot daadwerkelijke opgestarte onderzoeken geleid hebben, om je voor te schamen, percentage wat leidt tot veroordelingen zogenaamd niet bekend, statistieken worden gemanipuleerd en wc eend gaat zijn eigen vlees weer keuren, kom er maar in Sander Dekker Minister voor Rechtsbescherming. Sprake van recidive, niet de eerste en op zeker ook niet de laatste keer dat dit geconstateerd wordt.
Gelukkig heeft de Nationale Politie het echte gevaar geneutraliseerd en in het beste SJW jargon wordt er over een inclusief Sinterklaasfeest gesproken waar gek genoeg Zwarte Piet dan weer van uitgesloten wordt.

bwanabanjo | 07-11-18 | 17:51

Ehhh als ze 3000 gesprekken naar strafrecht advocaten afluisteren, ben ik heel benieuwd of dat gericht was op de telefoon van de verdachte, of 'bijvangst' van het sleepnet.... Want dan is de schade nog wat groter

peterdh | 07-11-18 | 17:43

Ik voorspel de komende tijd heel wat vrijspraken voor stelende, rovende, polfkrakende, oude bejaarden overvallende, moordende mocrootjes.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-11-18 | 17:28 | 2

De mocro's hebben NL in een narcostaat veranderd waar hun de baas zijn omdat ze zelden veroordeeld worden.
Een typisch kenmerk van een maffiastaat die Nederland is geworden.
De gewone kudtburger is als enige slachtoffer van alle DDR terreur.

Atlas Shruggs 10 | 07-11-18 | 18:07

"waar HUN de baas zijn"?
Zit je zelf ook in een kansenwijk, of was het een typefoutje

mark1487 | 07-11-18 | 23:53

Wat zijn gespreken?

Geinstijl | 07-11-18 | 17:27 | 1
-weggejorist-
katvanger | 07-11-18 | 18:14

De Nederlandse Staat gedraagt zich nog crimineler dan de DDR.
De Stasi luistert alles af van iedereen, sommige onschuldigen gaan zonder aanklacht maanden de bak in, kinderverkrachters en moordenaars lopen vrij rond want die hebben de juiste connecties naar de pedoring in de Justitie top.
En als de Stasi criminelen op hun "per ongelukke fout" worden gewezen, dan gaan ze er gewoon mee door en de democratische controle op deze misdaden is 0.

Atlas Shruggs 10 | 07-11-18 | 17:20 | 6

Beau, de Koninklijke familie wordt ook strak gecontroleerd door de AIVD. Er liggen heel wat 'doorslagjes' in het archief, en als ze het te bont maken, krijgen ze op hun flikker.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 20:52

Kuif. Wat een onzin man. Doorslagjes in het archief en als bea het te bont maakt krijgt ze op haar kop.
Het zal de mauretanische vinketering nog wel zijn, want je kletst enorm uit je nek.

beau van rtl | 07-11-18 | 22:06

Die doorslagjes zijn echt. En meerdere AIVD-ers kunnen erbij. En als Bea het te bont maakt, wordt er gelekt naar de pers. We hebben het over Nederland, niet over Rusland.

Rest In Privacy | 08-11-18 | 00:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Fijn, alle privé-informatie van het volk beveiligd door 'wachtwoord123!'

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:17 | 2

Fout, het was ABC.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:18

@Struifje-in-Afrika | 07-11-18 | 17:18
Nee, sukkel, zelfs b jij overheid hebben ze sterke wachtwoorden.

MarcS | 07-11-18 | 17:49

Zijn er ook TBS-kandidaten afgeluisterd?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:16 | 1

ja Jou !

liegende lippen | 07-11-18 | 18:24

Iets waar je moeite voor moet doen is niet per ongeluk.

devil13 | 07-11-18 | 17:13

“We” hadden toch niets te verbergen?
.
Of hebben verdachten ineens meer rechten dan een gewone burger zonder strafblad?

Parel van het Zuiden | 07-11-18 | 17:12 | 4

@Superior Bastard | 07-11-18 | 17:15

Dat kan zijn. Toch lijkt de status “verdachte” extra rechten te geven als ik het zo lees. Immers, ze mogen kennelijk niet gesleepnet worden zoals dat bij ons allemaal wel mag.
.
Ligt in lijn van verwachtingen hoor. Het Nederland van VVD, PvdA, D66, CDA en consorten is voor uitvreters, zielepoten en tuigh, niet voor nette burgers...

Parel van het Zuiden | 07-11-18 | 17:27

Wie heeft er bedacht dat het normaal is om iedereen te sleepnetten?
Das Leben der Anderen kan straks ook in een Nederlandse variant verfilmd worden.

Atlas Shruggs 10 | 07-11-18 | 17:50

Parel van het Zuiden | 07-11-18 | 17:27
Verdachten mogen wel gesleepnet worden, advocaten ook. Alleen niet als ze met elkaar spreken.

Superior Bastard | 07-11-18 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een kleine crise de conscience. Enerzijds weet ik dat Justitie hiermee buiten de wettelijke kaders treedt, anderzijds is "cliënt" vaak een duur woord voor geboefte dat dankzij de slimmigheden van een advocaat de rechtmatige straf ontloopt.

MickeyGouda | 07-11-18 | 17:11 | 3

Is wel zo.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:15

Alleen wie is het geboefte,als de overheid zelf overal maling aan heeft.
Overheid steunt zelfs terroristen maar ik mag me niet zelf verdedigen tegen wat dan ook.

Roger-Rabbit | 07-11-18 | 17:20

mee eens.
Simpel dus; verander de wet.
zorg dat een verdachte wat minder rechten heeft als we dat democratisch gezien graag willen

mark1487 | 07-11-18 | 23:55
-weggejorist-
Drs. Facts n Figures | 07-11-18 | 17:07 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Vertrouwelijke gesprekken met een advocaat?

Yalimba | 07-11-18 | 17:06

Alles wat gezegd is in een vertrouwelijk gesprek met de advocaat die al dan niet per ongeluk is afgeluisterd, wordt niet ontvankelijk verklaard tijdens de rechtzaak. Justitie heeft dus niks in handen.

Jackson | 07-11-18 | 17:04 | 2

Ja want ze gebruiken deze info niet op een andere manier.

Kaas de Vies | 07-11-18 | 17:06

Kijk, nu is het uitgekomen, maar normaal doen ze ook afluisteren en komt het niet uit, wat ik zelf vaak heb meegemaakt is, dat ze na een gesprek met je advocaat, de politie altijd een tip heeft binnen gekregen, wat bijna precies is wat je met je advocaat heb besproken. Maar het is wel fijn om te weten dat er toch nog iemand is die denk dat we in een democratie leven en denk dat iedereen gelijk is in dit land. En als je advocaat wil weten wie die tip dan heeft gegeven dan komt er naar veel vijven en zessen er uit dat ze hun bron niet kunnen bekend maken of de tip was in eens anoniem, allemaal klote smoesjes.

Niet links | 07-11-18 | 18:09

Gesprekken van gedetineerden worden standaard opgenomen, behalve met advocaten. Een software-fout schijnt gesprekken met advocaten toch te hebben opgenomen. Geen opzet waarschijnlijk dus.

marjen | 07-11-18 | 17:04 | 2

En 8 maanden is een redelijke termijn om deze "vergissing" te ontdekken? Nou dat vind ik niet. En wat Pelforth zegt.

de visser | 07-11-18 | 17:37

je privacygevoelige software niet goed testen is wel opzet.

mark1487 | 07-11-18 | 23:56

Dat zal niet op bezwaar moeten stuiten hier in de panelen.
Doorgaans pleit men hier voor zero rechten voor verdachten, gevolgd door draconische (lijf)straffen.

Berbaar | 07-11-18 | 17:02 | 7

Lezon berbar, dit stuk gaat over het OM en de fouten die keer op keer gemaakt worden.
Er zitten toch veel vvd,rrrrrss op veiligheid en justitie.
En daar is uw antwoord

Rest In Privacy | 07-11-18 | 18:33

Is er een stadje Heerhugowaard in Oostenrijk? Ik dacht al Nederlands te horen toen ik daar een paar jaar geleden op vakantie was.... Nu valt alles op z'n plek (vpn)

peterdh | 07-11-18 | 19:44

@ peterdh | 07-11-18 | 19:44:
Ja heel vreemd. Dat had ik in Zwitserland laatst. Wist niet dat daar Nederlandse dorpen zijn. Was best een verrassing. (vpn)

prakkie | 07-11-18 | 22:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit speelde een flink aantal jaren gelden toch ook al?.
Ik meen zelfs, dat een strafzaak tegen de Amsterdamse HA is gestaakt, omdat de vertrouwelijke telefonische gesprekken met hun advocaten in het HvB werden afgeluisterd en vervolgens niet werden vernietigd.. Justitie blijft dus doorgaan met dit soort praktijken.

Pelforth | 07-11-18 | 17:01

Schijnen vooral gesprekken te zijn tussen Mocro-maffia en hun advocaten. Een geluk bij een ongeluk?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:56 | 3

In dat geval lig ik er vannacht niet van wakker.

MickeyGouda | 07-11-18 | 17:17

Ach extreem rechts tokkie Kuifje kan weer goedkoop scoren. Ook Marokkanen zijn onschuldig totdat bewezen is dat... Of wil je alleen dat blanken rechten hebben. Ga je eens aanmelden bij het stormfront ofzo. Bah.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 17:26

Hier heb je lang over na moeten denken, Markie. Mooi om te zien dat je weer full speed gaat na je ban.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:36

Dit vraagt om een parlementaire enquête. Raakt de kern van onze democratie.

Schoorsteenveger | 07-11-18 | 16:53 | 3

Lijkt me wat een zwaar middel.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:57

De kern van onze democratie. De kern van onze Democratie. Welke democratie? Bovenstaand artikel laat weer zien dat er van privacy in Nederland geen sprake meer is. Willekeur is het geworden, mensen op plekken met verantwoordelijkheid doen gewoon maar wat. Zie Rutte, die doet ook maar wat.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 17:24

Niet van onze democratie, maar van onze rechtsstaat.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:48

ach de meeste advocaten zijn ook niet zuiver de graat. waar maken we ons druk om

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:53 | 1

Zo kun je moord ook fijn afdoen, we gaan toch wel dood...

Bill le Koek | 07-11-18 | 17:04

Ah, een ministerie dat willens en wetens de wet overtreedt. Van justitie en veiligheid nog wel.

Goed voorbeeld doet goed volgen?

de visser | 07-11-18 | 16:52

Naar het schijnt worden deze tegels en plempsels ook afgeluisterd.
Bah.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:51 | 7

Oh, geen reactie meer. Çe Ça is al onder de radar verdwenen.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 17:25

@ kuifmans.
Nee ik was even buiten de deur aan het eten. Verder schijnen alle wegen hiernaartoe afgesloten te zijn, dus ze moeten omrijden.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 18:36

Slim gedaan, jou pakken ze niet.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 18:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen populaire mening hier, maar van mij mag dit gewoon legaal zijn. Alles wat je tegen je advocaat te zeggen hebt, heb je ook tegen justitie te zeggen. Zeker wanneer deze door dezelfden betaald word. Het is je advocaat. Niet je psychiater.

rodeolifant | 07-11-18 | 16:50

Per ongeluk....
Tuurlijk joh, geloof ik direct..

Wijze uit het Oosten | 07-11-18 | 16:49 | 2

Iedereen lacht zich altijd de ballen uit de broek om de ict van de staat en als er een keer iets fout gaat dan is het een complot? (best leuk om een keer de advocaat van de duivel zijn ;))

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:53

Overheid en ICT... Ik denk dat het echt weer knulligheid is.

Guido | 07-11-18 | 19:12

Justitie is al jarenlang een VVD/CDA-bolwerk, dus de oorsprong van deze corruptie is duidelijk.

obominotie | 07-11-18 | 16:43 | 2

Wie van het CDA of VVD heeft hiervoor opdracht gegeven.

botbot | 07-11-18 | 16:46

Ik ken Wie niet, en is dat zn voor of zn achternaam?

Stripe Square | 07-11-18 | 17:13

1984 is een feit in Nederland.

Fedde71 | 07-11-18 | 16:40 | 2

Groundhog year.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:49

Wat wil je, zonder enig verzet vanuit het redelijke deel van de bevolking?

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:43

Ik zou als advocaat van een boef zeggen dat de rechtsorde dermate geschaad is dat vrijlating op z'n plaats is.

En ik zou daarmee nog een punt hebben ook.

Knufter | 07-11-18 | 16:39

we willen toch dat de boeven gepakt worden? Nou, dan niet zeuren.

Koos Knak | 07-11-18 | 16:38 | 3

Ja, maar wel volgens de regels van het spel. Ik zeg altijd maar zo, rechtsbescherming is er voor iedereen, want ook u kan een keer aan de verkeerde kant van de streep belanden. Ik ook. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen voor de wet gelijk is, soms heb je er last van, soms gemak maar het is wel het beste. Dus ja, hoe graag je ook zou willen als burger dat verdachten van bepaalde misdrijven schuldig verklaard worden, het moet wel volgens de regeltjes gaan.

Graaisnaaiert | 07-11-18 | 16:47

wij wel, maar justitie wil dat niet. die wil u en mij pakken.

obominotie | 07-11-18 | 16:48

@Koos Knak | 07-11-18 | 16:38
Pak dan iedereen op, en laat iedereen die kan bewijzen dat hji/zij onschuldig is weer vrij.

Lafayette | 07-11-18 | 16:51

Bij Justitie zitten dus de grootste boeven.

Mahatma | 07-11-18 | 16:36 | 1

Met boeven vang je boeven, toch?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:57

Maak je niet druk, Ronaldo. Er komt een commissie en dan komt er een onderzoek en dan wordt er een brief geschreven waarin heel vaak het woord 'zorgvuldigheid' wordt gebruikt, met aanbevelingen en dan wordt er een protocol bedacht en daar komt dan budget voor en dat protocol verdwijnt dan in een la en dan heb je over twee jaar gewoon weer gratis materiaal voor een topic.

Niets aan de hand, ziet je wel?

Knufter | 07-11-18 | 16:34 | 1

'Onafhankelijk' onderzoek. Sure...

Mahatma | 07-11-18 | 16:37

Ook leuk, Minister Sander Dekker gaat een "onafhankelijk" onderzoek starten.

Gezien zijn woordkeuze heb ik daar geen vertrouwen in;

Home Kamerstukken Brieven regering

Delen
Brief regering

INCIDENT!!!!!!! “Telefonie voor Justitiabelen”
Indiener
S. Dekker, minister voor Rechtsbescherming

Sans Comique | 07-11-18 | 16:33

Advocaten overleggen met hun cliënten hoe ze het beste kunnen liegen in de rechtbank om hun straf te ontlopen, maar dan moeten ze wel weten wat er gebeurd is.

Een van de gesprekken uitgetypt.
Advocaat: Wat heb je gedaan?
Verdachte: Ik heb hem vermoord en zijn lijk in een vat met zuur opgelost.
Advocaat: Je moet zeggen dat je niet weet waar hij is.
Advocaat: Waarom heb je het gedaan?
Verdachte: Hij had 100 kilo coke van mij gestolen.
Advocaat: Je moet zeggen dat je hem verder niet kent.

Osdorpertje | 07-11-18 | 16:31 | 3

WAT??!? Denk jij dat advocaten adviseren te jokken??!? Ga je mond spoelen met zeep, jongeman!

marcoplarco | 07-11-18 | 16:33

"Als je zou jokken en zeggen dat je niet weet waar dat is, dan zou dat hypothetisch een groot probleem voor de aanklager zijn". Niks advies. Gewoon scenario beschrijven.

Knufter | 07-11-18 | 16:35

Jij denkt dat verdachten hun volle volledige verhaal opbiechten aan hun advocaat? De advocaat kan tijdens het gesprek de verdachte geruststellen door te wijzen op ontbrekend bewijs. De afluisterende politie kan dan wat fabriceren of, wetende wat de advocaat gaat bepleiten, daar alvast rekening mee houden.

Dat is gewoon niet netjes. Het gaat wel om gesprekken met VERDACHTEN, niet met veroordeelden (wat nog steeds tegen de regels is)

Waarom ben je zo snel met het opschorten van rechten van mensen die je helemaal niet kent, waar je niets van af weet, en waarom zouden die regels dan wel jou nog moeten beschermen?

Sans Comique | 07-11-18 | 16:38

Programmeerfout? Ammehoela. Als de bewindslieden met deze smoes onder hun ontslag uitkomen dan is dat parlement geen knip voor de neus waard. Een fake onderzoek kan toch zeker een exit niet voorkomen? Ook ik vrees dat de sorry cultuur het in de TK wint. De overheid. Vertrouw er nooit op.

eastender | 07-11-18 | 16:30 | 1

Ook een goeie; hun account was gehackt.

Sans Comique | 07-11-18 | 16:39

Stalin, Ceausescu, Honecker, Rutte 3
Dit land is af

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:30 | 6

Ga heen en vermenigvuldigt U.

Pelforth | 07-11-18 | 16:53

MeToo
Wat is uw probleem, meneer Burke. Misschien kan ik helpen

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:54

Ik had even een allergische reactie op een schromelijke overdrijving, maar het gaat weer gelukkkg.

E-Burke | 07-11-18 | 18:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Als er geen gesprekken beluisterd zijn dan is er weinig aan de hand. Al is het natuurlijk wel een grove fout van Telio.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:28 | 2

Er is geen bewijs dat er gesprekken beluisterd zijn, en sowieso de betrokken personen herinneren zich niets meer van zulks en daabij is ook de registratie van welke gesprekken wel en niet beluisterd zijn verdwenen.

Natuurlijk is er iets aan de hand. Aftappen is er aan de hand.

Is een beetje met 150 door een straat rijden waar je 30 mag en dan achteraf zeggen 'niets gebeurd toch' als er toevallig geen ramp gebeurt.

Knufter | 07-11-18 | 16:37

Als er wel gesprekken zijn beluisterd en als iemand hoort dat een advocaat praat met zijn cliënt en deze fout niet doorgeeft aan Telio dan is er natuurlijk wel iets groots aan de hand. Misschien heb ik het gemist maar waardoor dacht die advocaat dan dat hij afgeluisterd werd?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:46

Net zo 'per ongeluk' als het inschakelen van de sleepwet, ongeveer voor heel Nederland.

marcoplarco | 07-11-18 | 16:27

Miljoenmiljard uur afluisteren voor wat? Voor daarna een fopstraf.

de Voorzittert | 07-11-18 | 16:25

Gespreken??
Juist ja!

schoon-schip-maken | 07-11-18 | 16:25

Weten jullie wie ook heel goed in afluisteren waren en daar misschien zelfs de oorlog mee wonnen?

Eierbal-is-fijn | 07-11-18 | 16:24 | 4

De smurfen!

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:22

De Duitsers!!!

DeDenkerT | 07-11-18 | 18:01

Irak

Rest In Privacy | 07-11-18 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is overigens geen blunderen, want dat is wanneer een keeper de bal per ongeluk door zijn benen laat glippen. Dit is gewoon stelselmatig de wet overtreden. Dus meer een keeper die de bal laat gaan vanwege matchfixing.

witwas | 07-11-18 | 16:24 | 1

En dan vervolgens bekennen wel de match te hebben gefixt, maar niet voor geld dus onschuldig.

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:22

Gisteren las ik dat er zoveel misdadigers waren afgeluisterd, die belden natuurlijk ook met hun advocaat, dus hoe groot is dit, dat afluisteren van misdadiger naar advocaat, Dan kan je geen rechtszaak meer voeren want OM weet alles al.

gato | 07-11-18 | 16:24

De betrouwbare overheid.
Kuch.

BrutusBosch | 07-11-18 | 16:23

In vroeger tijden zou de verantwoordelijke minister zijn/haar biezen kunnen pakken.

witwas | 07-11-18 | 16:22

hup 2-de Kamer , dit is zó ernstig dat de MP op het hakblok gelegd kan worden

15121937 | 07-11-18 | 16:22

Is die advocaat afgeluisterd of hoorde hij dat zijn gesprek werd opgenomen?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:21 | 3

Nee, het was slechts een vaag vermoeden van de advocaat dus er is niet van waar. Zoiets?

Heb je de begeleidende artikelen gelezen? Je gaat natuurlijk 'ja' zeggen, dus dan is de volgende vraag; waarom roep je dan zoiets?

Sans Comique | 07-11-18 | 16:27

Gesprekken opnemen of beluisteren zijn 2 verschillende zaken:
"Of er ook daadwerkelijk opgenomen gesprekken zijn afgeluisterd, is onderdeel van dit onafhankelijk onderzoek."

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:29

@Patje; Ik begijp dat de verdediging deze minimale ruimte in de juridische werkelijkheid benut om er onder een deel van de schuld uit te komen. Ieder weldenkend mens weet dat gesprekken niet worden opgenomen om niet te luisteren.

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:20

Oepsiewoepsie

E-Burke | 07-11-18 | 16:18

En straks worden mensen nog vrijgesproken ook vanwege zulke elementaire fouten. Foutje, bedankt, sorry burgers.

BeunDeHaas | 07-11-18 | 16:18

Nederland... Je zou zowat in China of Noord-Korea gaan wonen als je nog iets om je privacy geeft.

overVecht | 07-11-18 | 16:17 | 2

Ik blijf toch liever in Nederland

Jackson | 07-11-18 | 17:08

Daar kom je echt niet in. Die geven hun beschaving zomaar niet weg.

SlimmeBelg | 08-11-18 | 06:19

Maar hoe kunnen ze hier straffeloos mee wegkomen!? ... owja... Nederland...

overVecht | 07-11-18 | 16:17 | 2

Sinds de onvolprezen Grote Leider Wim Kok geldt in dergelijke gevallen; we hebben het met z'n allen gedaan dus is er niemand verantwoordelijk.

Sans Comique | 07-11-18 | 16:29

En Balkenende kwam met de term 'voortschrijdend inzicht', ook briljant.

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl