Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Arnold Karskens: 'De NOS praat peop'

Onafhankelijke collega komt met schokkende onthullingen over Het Staatsjournaal

Het NOS Journaal. Voor velen een baken van licht in de dagelijkse doch duistere nieuwsvoorziening. Maar volgens journalist van het volk Arnold Karskens heeft het vlaggenschip van de nationale nieuwsdienst te maken met ijsbergen zo groot als Groenland, dronken kapiteins die als eerste van het schip stappen, dubieuze reders met AA-nummerborden, antisemitische agenda's en mannen van het wederbericht die vuistdiep in de warmtepompmaffia zitten. Vandaag werd het in de Tweede Kamer het Zwartboek NOS Journaal aangeboden aan de sponsors van het staatsjournaal. ZEG HET, ARNOLD. I'll be back... (oh nee...)  J'accuse...

Reaguursels

Inloggen

De 'onafhankelijke' NOS, het Staatsjournaal is niet bepaald het "nieuws van alle kanten" zoals ze zelf beweren. Uitsluitend van de linkse kant. De framing van Trump door de vooringenomen correspondent van der Horst en collega's is gewoonweg schaamteloos. Als het onweert is het nóg de schuld van Trump.

Silvio488 | 07-11-18 | 13:11 | 1

wel knap zelfs met de verkiezingen gaan ze alleen naar democratische feestjes en dan nog alleen in dc alsof rest land niet bestaat

pantera | 07-11-18 | 18:08

Vergeet RTL nieuws niet die loopt in de pas met de NOS .

Neuswiel | 07-11-18 | 11:52 | 1

En. BNR radio.

NPOlitiekgekleurd | 07-11-18 | 12:20

Ik zie niet zoveel verschil eigenlijk tussen het NOS Journaal en het staatsjournaal uit Noord-Korea. Allemaal propaganda. Ok.. misschien schreeuwt Annechien Steenhuizen niet zo erg als die nieuwslezeres uit NK.

mynameistrouble2 | 07-11-18 | 11:40

In hoeverre zijn de tegenstellingen in Nederland terug te voeren op Links en Rechts en in hoeverre is het een doodstrijd voor de gevestigde orde tegen nieuwkomers die hun ingekapselde prille dynastietjes bedreigen?

Sans Comique | 07-11-18 | 11:16

Ach, op Radio1 was bij de NPO vanochtend nog een lang item met gratis reclame voor Philips, propaganda en angstaanjagerij. Schaf samen met je buren een defibrilator aan voor ca. 1500 euri want anders ga je allemaal doooood...... Ongegeneerde reclame. www.nporadio1.nl/homepage/12874-steed...

Laat ze eens belichten hoe weinig basisscholen EHBO-lessen laten verzorgen. Laat ze eens belichten hoe weinig bedrijven er zijn met voldoende personeelsleden met een geldig bhv-certificaat.

mozaard | 07-11-18 | 09:51

Het is geen journalistiek maar media propaganda. De media is net zo vals als de politiek die het aanstuurt. Heeft U wel eens van professor Valentina Zharkova gehoord of haar laatste lezing gezien? Dit is nieuws en dat zijn feiten en ze liegen er niet om. Dan weet u gelijk waarom zo misleid wordt.

jitro | 07-11-18 | 09:38

Ollongren van 66 maakt nu heel snel een einde aan het vooringenomen fake news van het NOS-journaal. Want als Kajsa ergens niet tegen kan dan is het dat wel.

NPOlitiekgekleurd | 07-11-18 | 08:08 | 1

Is Ollongren pas 66, goh, zou ze verkeerd eten of zo?

Breinbrouwsels | 07-11-18 | 09:26

Wat is eigenlijk de deal met dat moejahedien-keppeltje van Karskens?

His Lordship | 07-11-18 | 07:54

Helaas denken veel mensen nog dat het echt een journaal is, het zijn linkse voorleesmoeders

Bokito ergo sum | 07-11-18 | 07:16 | 2

Het echte erge is dat de kijkers en luisteraars echt nog denken dat links iets te maken heeft met solidariteit, menselijkheid, minder belasting, politici van en voor Het Volk, Het Eerlijke Verhaal of geen centje teveel.

Breinbrouwsels | 07-11-18 | 09:30

Allemaal gejat van de christelijke partijen. En zo blijkt weer, er bestaat geen links of rechts, alleen maar 4 jaar met zoveel mogelijk jaknikkers op die binnenhof bankjes zitten. Wat een komedie. Nee, drama.

SlimmeBelg | 07-11-18 | 12:59

Goddomme, zit nog te werrukuh, ik stop er mee, al weer zo laat, shit.
Even wat geenstijlerei.
Aha. dhr Karskens, mooi!
NOS Journaal op de flikker? Prima.

Ik heb zelf een klein traditietje. Een keer per doe ik een potje Twitterpissen op het NOSjournaal. Altijd wel netjes bewoord, hoor. Wat wil het geval?

Een belangrijke gebeurtenis in Rusland is de conferentie van de Valdai Club. Altijd is president Poetin daar ook en zegt dan behartenswaardige dingen. Of je het er mee eens bent of niet, doet niet ter zake. Je moet goed naar die man luisteren; zeker als je zijn vijand bent.

Bericht men daarover? Nee natuurlijk, stel je voor dat de Shulaianen dat zouden doen. We houden de rijen gesloten nietwaar. Dus betwitter ik ze al een aantal jaren, met de kritiek dat ze er niet over berichten. Natuurlijk geen antwoord of actie, hoef ik niet op te rekenen. Maar gotvurdegotvur ... Volgend jaar doe ik het weer.

(Mmm, nou, ja, als ik dan nog op twitter zit ... Ben d'r al eens vanaf gegaan en weer teruggekomen, maar denk toch af en toe dat ik er mee op moet houden.)
En nu ter kooi! Evocatus
Oh, wacht wat-zien-ik "NOSedits. Tracker houdt Gelauff in de gaten", hieonder. Dat lees ik nog even.

Evocatus | 07-11-18 | 02:07 | 1

Helder

Isnogaanhettype..... | 07-11-18 | 08:38

Een van de ernstigste vormen van nepnieuws is toch wel de bewering "Het nieuws van alle kanten", een slogan die radio één hanteert.

de honden blaffen... | 07-11-18 | 00:45 | 1

OW zeggen ze dát?" Van alle kanten". Ik hoorde altijd "Het nieuws van Alicante".

lightpole | 07-11-18 | 09:31

Die Bosma zegt: Wat ik al 15 jaar roep als kamerlid" en tegelijkertijd maakt ie een Hitlersnorretje.

Premier Trutte | 06-11-18 | 23:52 | 1

Hij besefte halverwege de beweging dat zijn rechterarm de lucht in ging. Gelukkig wist hij zijn hand net op tijd van richting te veranderen voor de arm helemaal uitgestrekt was. Net als Dr. Strangelove.

Nee, geintje natuurlijk.

Sans Comique | 07-11-18 | 11:44

Oh dat. Ja valt vies tegen.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 23:48 | 1

Iedereen weet dat jij moeite hebt met de waarheid/feiten, dat hoef je echt niet te melden.

Kim-Jung-Un | 07-11-18 | 00:44

Jah,
Shula beseft dit ook wel,
maar durft er, naast wat tekst voor de buhne, niets aan te doen.
(of wil er niets aan doen).
.
De beste "remedie" blijft voorlopig om NPO te benoemen voor wat het is:
Een aangestuurd, vooringenomen, staats communicatie kanaal, linksig wanneer het mag;
Het Staatsjournaal dus.

hotmint | 06-11-18 | 23:25 | 1

PS Met NPO bedoel ik NOS, maar met een marginaal verschil...

hotmint | 06-11-18 | 23:33

Arnold heeft helemaal gelijk: bij de staatsomroep zit men duidelijk in een linkse bubbel. Vandaar ook dat er vrijwel dagelijks een onderwerp geagendeerd wordt over Trump. Die kunnen ze maar niet rijmen met het Pink Unicorn gedachtengoed van de NPO.

benjeallanggek | 06-11-18 | 23:21

NOS met een antisemitische agenda? Dacht dat die pro Soros en maatjes waren...

Haram_Kafir_4ever | 06-11-18 | 23:10

Heeft Arnold daar een kaassoufflé op zijn kop?

Conan de Rabarber | 06-11-18 | 22:59 | 1

Ja is lekker warm voor z'n kale bats. En als ie trek krijgt heeft ie em ook paraat. Ik zeg, win win situatie.

reagluurder010 | 07-11-18 | 07:37

Ach.. Zolang demense het nieuws nog vrete als er over een schietincident bericht wordt, terwijl de onderlinge concurentie op straat elkaar voor den harses knalt. Schietincident.. Als in 'kan gebeuren' of zo iets. Smaakmakend downplayen. Flikker toch op met je gepamper.

NiCeY | 06-11-18 | 22:51

Zojuist op Radio 1 een uur interview met Wierd Duk. Duk: "De elite uit de randstad begrijpt niets van de ongenoegen uit de provincie" Mw Brouwer de NPO- interviewer van dienst: "Ik zie toch dat niet die werelden gescheiden zijn..."
www.nporadio1.nl/kunststof/uitzending...

A.S. Perien | 06-11-18 | 22:37 | 4

Laat mij er lekker buiten aub.

reagluurder010 | 07-11-18 | 07:38

Elite was vroeger een groepje lui die zelf de broek ophielden en ervoor zorgden dat hun horigen en slaven ook nog wat te vreten hadden. Lui dus die wél wat voor demense deden en geen Eerlijk Verhaal nodig hadden om ze daarvan te overtuigen. De huidige élite' zijn omhooggemetoode nitwits die zelf niet alleen hun broek niet op kunnen houden maar zelfs de horigen van de staat en alle belastingslaven leegzuigen en daarvoor de arme bevolking overspoelen met fashionartikelen over die leuke Kleren van de Keizers.

Breinbrouwsels | 07-11-18 | 09:39

Breinbrouwsels | 07-11-18 | 09:39
De huidige elite zegt; Ik voel smart, daar moet geld voor komen. Daar moet de overheid voor zorgen. Anders zijn die asociaal.

Sans Comique | 07-11-18 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

.. ja, NOS is pure peop en onfris fakenews. Riefenstahl gekwebbel.

Jan Passant mk2 | 06-11-18 | 22:30

De mening van het NOS zit vaak verstopt in iets waar geen vragen over gesteld. In de crisis werd vroeg menig waarom politiek verslaggever van de NOS zich af waarop de regering zou gaan bezuinigen. De vraag of het wel verstandig is om te bezuinigen, werd niet gesteld.

Ik had liever wat meer van Arnold Karskens gehoord dan. Doet die Martin Bosma een spelletje wie het vaakst per minuut "links" kan zeggen ofzo? En bovendien is het niet waar. NOS is vooral op de hand van de regering. De PVV zit niet in de regering, dus hij mag het er niet mee eens zijn, maar de huidige regering is zeker niet links.

Als de theorie van Martin "links links links" Bosma waar zou zijn, dan is het wel heel opmerkelijk dat de kiezer zich niets aantrekt van al die propaganda. Want in de stemhokjes wordt links (PvdA, GL, SP, PvdD) elke verkiezing een beetje kleiner.

vrijstijler | 06-11-18 | 22:27 | 3

welnee, links + vvd is nog steeds een grote meerderheid

Knufter | 06-11-18 | 22:36

Jep, dit. Relevante zaken weglaten is óók een vorm van liegen, en die kunst beheersen de media verdomd goed.

Eric Newby | 06-11-18 | 22:37

En toevallig vergeet je D66.

azijnseikerT | 06-11-18 | 22:39

We zaten 2 jaar geleden in een Albert Heijn aan een tafel koffie te drinken en over politiek te praten. Ik meldde dat het gezeur over Bashar al Assad dat hij weg moet onterecht was en de berichtfeving van het NOS-journaal verdraait werd en dat Arnold Karskens een totaal ander inzicht gaf.
Aan tafel vertelde ik ook dat ik op het ZDF een documentaire over de Christenen in Syrië zag die kerken hadden die zo mooi waren dat je dacht in Oostenrijk te zijn. Syrië heeft een zekere mate van godsdienstvrijheid. Assad is een Alewiet en heeft nauwelijks iets met Sjiieten en Soennieten gemeen. Dat Assad weg moet werd alsmaar door de Obama administration geroepen en Europa inclusief Nederland volgde braaf. Sander van Hoorn was toen correspondent van de NOS. Aan tafel zei ik dat de NOS bij monde van Van Hoorn onjuiste en gekleurde berichtgeving verzorgde. Een vrouw die ook aan de tafel zat en het gesprek volgde werd kwaad omdat ik de deskundigheid van van Hoorn (en indirect van de NOS) bekritiseerde. Ze riep: "Hij is mijn schoonzoon!", stond op en liep woedend de winkel uit.

pushpins | 06-11-18 | 22:21 | 1

Haha typerend. Assad plus heul veul ook inderdaad.

Toninhocerezo | 06-11-18 | 23:39

Karskens en Bosma zijn veel te mild.
De NPO is gewoon puur bagger - ongeacht welke standaard / maatstaf gehanteerd wordt.

Vergelijk NPO-verslaggeving en beelden met verslaggeving en beeldmateriaal uit neutrale bron en je ziet een wereld van verschil en een wereld aan NPO bedrog.

enorme sukkelzak | 06-11-18 | 22:16 | 3

Zoiets deden zij ook met Pim Fortuyn, in de dagen vlak voordat de karaktermoord echt werd gemaakt. Zoomde de cameraman in zodat alleen de rimpelige nek van Pim te zien was. Nadat de hint was opgepakt door hun broeder Volkert waren die opnamen, uiteraard, nooit meer te zien.

Jan Passant mk2 | 06-11-18 | 22:34

Niemand zal dit lezen, of niemand zal er iets mee doen verwacht ik. Maar vanavond rond 18:30 was er een item over de Amerikaanse midterms bij EenVandaag. Telkens als Trump in beeld was, werd er een subtiel filter over het beeld heen gezet. Alsof je door een nylonkous kijkt. Maar wel zo vaag dat het waarschijnlij alleen met HD of hoger zichtbaar was. Weet iemand waarom dit was, en waarom ze dit alleen deden als Trump in beeld kwam? Hij werd er iets meer oranje van en kreeg er een iets 'harder' gezicht van.

gekwetst | 06-11-18 | 22:10 | 4

Ow, zat een tegel te hoog. Nog een keer:
Zoiets deden zij ook met Pim Fortuyn, in de dagen vlak voordat de karaktermoord echt werd gemaakt. Zoomde de cameraman in zodat alleen de rimpelige nek van Pim te zien was. Nadat de hint was opgepakt door hun broeder Volkert waren die opnamen, uiteraard, nooit meer te zien.

Jan Passant mk2 | 06-11-18 | 22:35

misschien kreeg jij gewoon tranen in je ogen als hij in beeld kwam...

Beste_Landgenoten | 07-11-18 | 00:47

Alles geregisseerd op een lafhartige eenzijdige wijze. Kijk zelden, maar heb er recht op om objectief geïnformeerd te worden van ons aller gemeenschapsgeld. En dat is een reden om af en toe te controleren dat ze het nog steeds verrekken om hun taak fatsoenlijk uit te voeren. Integendeel het wordt steeds erger maar daardoor ook doorzichtiger met hun infantiele manier van spreken wordt de kijker /betaler ook nog eens als een onmondige kleuter weggezet. Maar ze weten natuurlijk allang dat hun eigen aanhang de Nederlandse taal der volwassenen niet machtig is.

SlimmeBelg | 07-11-18 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is dus mede de reden dat ik 'Extreemlinks' als gevaarlijkste bedreiging heb gekozen in de Poll van vandaag.
De 'Radicale Islam' is fysiek de gevaarlijkste, maar wordt gefaciliteerd door wegkijkers en goedpraters als de NOS.

MacMiep.nl | 06-11-18 | 22:10

Misschien ben ik wel te dom. Maar waarom dat rare hoedje. Die man heeft gewoon gelijk en kwam altijd over als een stabiele persoonlijkheid. En nu komt hij met een belangrijk initiatief een komt hij over als een wappie.

Debombdiggity | 06-11-18 | 22:04 | 4

MacMiep.nl | 06-11-18 | 22:07 ik weet dat hij in afghanistan is geweest, maar dat hoedje dient geen enkel doel, leidt af van de hoofdzaak, t.w. zwartboek nos.

thephysicist | 06-11-18 | 22:11

Dat mutsje leidt enórm af, idioot om zo'n buitengewoon serieus probleem zo carnavallesk mee te bagatelliseren, niet handig Heer Arnold

GuruOuwehuru | 07-11-18 | 01:22

Ben het met deze reaguurders enorm eens. Het mutsje leidt enorm af.

Libertinowitz | 07-11-18 | 10:03
▼ 1 antwoord verborgen

Zag net trouwens dat ons houthok leeg is. Dat maakt mij zorgen.

Lochos | 06-11-18 | 22:04 | 2

Youp van 't Hek langs geweest ? Ons konijnenhok stond ook al open.

A.S. Perien | 06-11-18 | 22:09

Even Pechtold bellen.

de honden blaffen... | 06-11-18 | 22:50

Udo Ulfkotte heeft in Duitsland als insider de waarheid naar buiten gebracht over de volledig gelijkgeschakelde Duitse Lügenpresse, en hij is er daarna zelfs om vermoord. In Nederland is het geen haar beter met de leugenpers van NOS en RTL. De elite wordt ermee bediend. Arnold Karskens heeft 100% gelijk met al zijn constateringen!

Wladimir 1928 | 06-11-18 | 21:58 | 4

Nou nou nou, vermoord? Beetje overdreven. Meneer had al eens een hartinfarctje gehad... Beter is het om te zeggen dat hij eraan verrekt is. Als je zo diep in de stront zit te roeren, dan ga je eraan kapot. Heb zelf ook even nodig gehad na mijn red pill...

Zoemert | 06-11-18 | 22:09

thephysicist | 06-11-18 | 22:08 Er worden wel meer mensen gehartaanvalt als ze te lastig worden. In de jaren '50 was al bekend hoe men dit kon doen zonder sporen achter te laten. Verder heb ik geen bewijs voor de moord op Udo Ulfkotte anders dan de verdachte timing en de doodsoorzaak. Het blijft inderdaad een beetje speculatie, en ik was er niet bij (ik heb het ook niet gedaan).

Wladimir 1928 | 06-11-18 | 22:36

In Nederland krijg je geen hartaanval maar een auto-ongeluk.

LiniaalRectaal | 06-11-18 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Off topic: eindelijk een rechts praatprogramma op tv
Jensen op rtl5

funkyd | 06-11-18 | 21:55 | 1

Zetten ze expres iemand neer die niet echt serieus overkomt.

Reaaalist | 06-11-18 | 22:06

Driekwart van de mensen die bij NPO en Vara aan het woord komen zijn links.
De verslaggevers eveneens... zo krijg je een eenzijdige berichtgeving.

sociaal_econoom | 06-11-18 | 21:54

Dat zwartboek over het NOS journaal zou zomaar abusievelijk kunnen worden gedigitaliseerd en in een dossier terechtkomen waar niemand het nog ooit terugvindt. Of direct ergens bovenop een archiefkast terecht kunnen komen?

Wanneer het aantrekkelijk leesbaar is kan Karskens er beter voor zorgen dat het een bestseller wordt, dan heeft het tenminste nut en zijn de kijkers van dit staatsjournaal ook eindelijk eens geïnformeerd.

Jan, Leiden | 06-11-18 | 21:48

Is er ook een zwartboek van RTL of valt dat gewoon onder de zelfde noemer?

Paaldanseres | 06-11-18 | 21:39

Ik ben daar inmiddels van alles tegengekomen: van antisemitisme, pleidooien voor polygamie en interraciale relaties, zeggen dat moslims religieuzer worden door een 'afwerende houding van Nederlanders', tot impliceren dat vers in Europa gearriveerde asielzoekers pyromane trekjes vertonen omdat ze het koud hebben, terwijl ze triomfantelijk staan te hossen in een in lichterlaaie staand opvangkamp. En daar zit men dan 's avonds massaal met een cakeje erbij naar te turen – afgestompt door een giftige, gezapige prut uit dezelfde publieke koker voor mentale derrie als 'Boer zoekt vrouw', 'Jinek', 'De luizenmoeder en 'Beste zangers'.

Slogra | 06-11-18 | 21:34 | 1

Héééé, je hebt het wel over de beste zangers hier. Effe dimmen hè.

Peerkeoud | 06-11-18 | 23:04

Arnold Karkens verdient met deze actie een plek in de historie en zijn pleidooi verdient dit ook. Zonder dat velen zich dat nu zullen realiseren.
-
De NPO is zeer selectief en sturend in zijn berichtgeving evenals de NPO opinieshows, van Pauw, DWDD tot aan het NOS journaal. Zijn Zwartboek moet pijn doen, want de feiten en het duidelijke propaganderen van de PvdA/GL/X66 kijk op de wereld gaan niet goed samen.
Door dit zo scherp aan de kaak te stellen, zal hopelijk de balans wat meer terugkomen. Daarvoor is overigens wel een diverser bestuur nodig (ze weten bij de NPO wat dat begrip betekend, mag ik hopen).
Van de kinderachtige actie van NRC deugmiepen (waarvoor slappe knieën bedrijven als HAK en Grolsch gelijk het koppie laten hangen) tot aan het zogenaamd beschermen van het volk tegen nepnieuws door Ollegren (we wachten nog op voorbeelden). Allemaal staan ze in het teken van het sturen en traineren van onwelgevallige feiten en meningen. Dat vlakt de pluriformiteit van de berichtgeving aan (mooi woord:)).
-
Vanuit de EU is men druk doende andere landen op de vingers te tikken (u raad zelf wel welke), maar ziet de eigen censuur blijkbaar niet. Iets met splinter en balk, Arnold legt dit pijnlijk bloot.
Waardeer deze man maar als hoeder van de vrijheid van meningsuiting en met name de persvrijheid, daarvoor verdient hij alle credits.
Hopelijk voorkomen dit soort acties dat een nog groter deel van het volk net zo selectief en naïef wordt geïnformeerd als momenteel in Zweden het geval is.

bananabanana | 06-11-18 | 21:21 | 3

+1!
De NPO heeft zich overgegeven aan de dark side.

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:29

Hopelijk voorkomen dit soort acties dat een nog groter deel van het volk net zo selectief en naïef wordt geïnformeerd als momenteel in Zweden het geval is.
.
Net zo lang totdat het te laat is en We voor een voldongen Feit zijn gesteld.
Geen idee welk Feit, maar dat We alles Kuwait zijn is wel zeker.
Geschiedkundigen zullen later terugkijken op deze periode zoals zij nu terugkijken op het interbellum, de periode tussen de twee wereldoorlogen.

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:35

Elite privilege.

A.S. Perien | 06-11-18 | 21:36

het NOS journaal kijk ik al jaren niet meer. Eigenlijk sinds de moord op Fortuijn niet meer.

Ik luister 's ochtends nog wel naar Radio 1 of NPO 1 of hoe het ook heet, tegenwoordig. Niet zozeer om wat ze daar zeggen, maar vooral wat ze er niet zeggen. Je moet echt tussen de regels doorluisteren wat er echt aan de hand is, vergelijkbaar met de manier waarop in de sovjet unie naar radio moskou werd geluisterd.

De site van Karskens geeft voldoende aanleiding om ook de volksvertegenwoordiger eens goed te laten kijken naar de taakuitoefening door de NPO. Wat ze brengen staat haaks op hun statutaire opdracht.

Glasgow Argus | 06-11-18 | 21:18 | 1

Je moet echt tussen de regels doorluisteren wat er echt aan de hand is, vergelijkbaar met de manier waarop in de sovjet unie naar radio moskou werd geluisterd.

+1 voor deze juiste constatering.

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:30

vrijstijler | 06-11-18 | 22:33 |
Goh, U bent een marxist-wat een verrassing.

Roadblock | 07-11-18 | 00:17

@roadblock
Hier is er nog een: een Marxist die alle vermogens boven pak hem beet 1 miljoen wil belasten met 100% belasting met gelijktijdige introductie van 1 belasting: die op consumptie. Het gevolg: het Einde der Hebzucht.
Culturele of religieuze identiteit hoort niet thuis in het onderwijs anders dan als keuzevak.
Het "celebraten" van je "diversity" belemmert je in je ontwikkeling als produktiemiddel en leidt tot sociaal-economische zelfuitsluiting. Het is namelijk aangeleerd, niet aangeboren. Als opdrachtgever mag je werven op basis van aangeleerde vaardigheden, bijgevolg ook er op afwijzen. De oorzaak ligt bij jezelf!

Niet te vergeten, rente op (staats)schulden dienen geen onderdeel van het economische systeem te zijn. "Usury" is de moeder van alle kwaad, het "waarom" is goed gedocumenteerd in "Chapter 24. Externalization of the Relations of Capital in the Form of Interest-Bearing Capital" (DasKapital, even googelen). Ik beperk me hier tot een algemene oproep:

Doorbreek de samengestelde rente slavernij, ontneem de financiële octopus zijn rentezuignappen!

kindapaas | 07-11-18 | 05:50

Maar kindapaas, kijk je uit dat niemand dit leest. Voor je het weet zit je in de goelach.

reagluurder010 | 07-11-18 | 07:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Berbaar | 06-11-18 | 21:04
Wat een heerlijk simpel leven heb jij dan toch.

MathiasRots | 06-11-18 | 21:11

Leuk dat het nu op schrift staat. Maar is toch oud nieuws?

Mart6037 | 06-11-18 | 21:08

Niks mis met de NPO. Ze houden zich strikt aan het voorgeschreven protocol. In elk nieuwsitem één kopvod, één excuusnegor, één exotische humanoïde en één robot. Oh ja, en af en toe verschijnt er ook nog een blanke gewoonmensch tussen de veelheid aan verknipte en corrupte politici.

Nivelleermarionet | 06-11-18 | 21:07 | 1

De nieuwslezer met hoofddoek is al in de maak. Durf ik ongezien een fles Berenburg op te zetten.

A.S. Perien | 06-11-18 | 21:12

is wel zo!

Bert Konterman | 06-11-18 | 21:05 | 1

Kort maar krachtig. +1

reagluurder010 | 07-11-18 | 08:10

#Sjoemeljournaal.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 21:02

@Berbaar is anti Karskens en pro npo, dus Karskens is integer, en @Berbaar niet.
De npo is een staatspropagandavehikel voor Bananenmonarchieshizzle, waar onder hand de nodige scheurtjes in zitten anders zouden we het er niet over hebben.
Voor een anti Zwarte Piet organisatie als de npo brengen ze trouwens behoorlijk eenzijdig gekleurd nieuws, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:01 | 7

En de vele gevallen die geen ziekenfonds betalen.
Maar die failliete ziekenhuizen, werden weer veroorzaakt door een vvdrrrrrrrrr.
Geld verdienen over de rug van kankerpatiënten. EN diezelfde vvdrrrss hebben het dan hier op GS over moraal en wetten.
Proest!

Rest In Privacy | 06-11-18 | 21:36

Ce ca! | 06-11-18 | 21:36
VVD'ers aanbidden de marktwerking zoals een 5-jarige Ernie en Bert. Hun geloof mag best wat levens kosten, vind je niet?

Eric Newby | 06-11-18 | 21:44

Eric Newby | 06-11-18 | 21:44
Het mag best wat Nederlandse levens kosten, zolang uitkeringstoeristen in de watten worden gelegd. Want dat is goed voor de toerisme-industrie.

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:56
▼ 4 antwoorden verborgen

WNL afgelopen zondag over Pocahontas was ook weer een prachtig stukje de kijkers verkeerd informeren.

Jeroen65 | 06-11-18 | 20:58 | 1

Oh ja, heerlijk links momentje weer. Ik heb me bewust niet geërgerd want het programma was verder wel redelijk amusant.

BozePaarseMan | 06-11-18 | 21:01

Eens... beetje het zelfde als de randstad VS de rest van Nederland. De randstad denkt dat de rest van Nederland ook zo denkt als zij doen. Maar komen elke keer bedrogen uit. (En dan in totale verrassing verkeren haha) O o o wat een enge wereld lijkt mij dat voor mensen die werken bij de NOS zo afgeschermd van de waarheid en dan oog in oog komen met de werkelijkheid. Afschuwelijk ik hoop dat ze slachttoverhulp krijgen of een veilige plek in hun gebouw! je moet je zelf toch wel kunnen afzonderen van de waarheid.

yentl555 | 06-11-18 | 20:56 | 1

Ik ben geboren en getogen grachtengordel Amsterdammer. Ik kan je vertellen dat ik het tot mijn grote spijt ook niet lang meer ga trekken hier. Eng hoe hoogopgeleide mensen zichzelf elke avond maar weer volgieten met eindeloze trumphaat zonder eens na te gaan wat daar nou eigenlijk allemaal van klopt. Ikzelf vraag mensen vaak gewoon wat Trump dan wel niet allemaal gedaan heeft tot nu toe wat ze hem zo doen haten, daar is namelijk geen duidelijk antwoord op te geven.

ventilatiesysteem | 06-11-18 | 21:55

Helaas moet ik belasting betalen zodat de NOS linkse propaganda kan maken.

BozePaarseMan | 06-11-18 | 20:54

Een punt maken met een raar hoofddeksel op komt bij mij niet zo goed binnen. Hij zal ongetwijfeld gelijk hebben maar de boodschap kwam niet lekker over. Een ietwat hijgende oudere man met een onderbroek op zijn hoofd.

deministerpresident | 06-11-18 | 20:50 | 8

Karskens was eerder een onafhankelijke oorlogsjournalist in Afghanistan. Dat hoofddeksel dragen veel mannen daar. Hij komt een beetje raar over, maar hij weet wel hoe de wereld reilt en zeilt. Uitermate kritisch op de berichtgeving over de oorlog in Afghanistan en de rol die de Nederlanders daar vervulden. (Uruzghan, etc.)

lokoolokie | 06-11-18 | 22:14

Ik vond hem veel normaler klinken dan ik had verwacht, dacht dat hij wat meer hijgde meestal. Gek hoedje, maar dat moet hij lekker zelf weten.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 23:02

Natuurlijk heeft hij een rare tik. Dat heeft iedereen die veel meegemaakt heeft.

LiniaalRectaal | 06-11-18 | 23:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom heeft Arnold Karskens nou een onderbroek op z'n hoofd?

halbstark | 06-11-18 | 20:45 | 7

Berbaar had er niet veel zin in vandaag en herhaalt zichzelf maar gewoon.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 23:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat het NOS journaal ontzettend partijdig is, linkse politiek bedrijft en af en toe zelfs leugens als de waarheid presenteert ontdekte ik 20 jaar terug al....
Sindsdien kijk ik er ook niet meer naar, geldt trouwens voor alles van de staatsomroep.
Daarom zou ik graag mijn verplicht en onterecht afgedragen kijk- en luistergeld van de afgelopen 20 jaar terugontvangen.
Met rente graag.

Slipsnifter | 06-11-18 | 20:42 | 4

Aangezien u geen waar voor uw geld krijgt is geld terug inderdaad een alleraardigste optie.

BozePaarseMan | 06-11-18 | 20:59

@botbot | 06-11-18 | 20:51 Wat lul jij nou weer dom, met je "geëmotioneerd"....
Ik wil gewoon onpartijdig en ongekleurd nieuws, een mening kan ik zelf wel vormen.
Voor mensen zoals u, die dat niet kunnen, is de NOS inderdaad een uitkomst..... het kost een paar centen, maar dan heb je wel een mening.

Slipsnifter | 06-11-18 | 23:47

Botte mensen vinden het prima, begrijpen niet eens dat het een doodzonde is om gemeenschapsgeld te misbruiken voor politieke doeleinden. Maar wat begrijpen ze in Nederland eigenlijk nog. Het resultaat van de afbraak van ons onderwijs. Het is ze eigenlijk niet eens kwalijk te nemen.

SlimmeBelg | 07-11-18 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

De politie wil in 2020 geen traditionele Zwarte Pieten meer bij de interne sinterklaasvieringen.Net als veel bedrijven houden de politiekorpsen jaarlijks een sinterklaasfeest waar werknemers hun kinderen mee naar toe kunnen nemen. In het licht van de zwartepietendiscussie vroeg de korpsleiding de individuele korpsen vorig jaar al om na te denken over een "viering die voor iedereen prettig is". Aldus de NOS zojuist. Gewoon een feitelijk verslag zonder Trump of Wilders er bij te halen. Prima toch.

A.S. Perien | 06-11-18 | 20:37 | 4

fake news om de korpsgeest te breken
Als er ergens de nederlandse traditie in stand gehouden word is dat wel bij het politie personeel

zoefff3 | 06-11-18 | 21:06

En waarschijnlijk verplichte deelname van alle dienders aan de lokale Iftars, per 2020. Om meer begrip te krijgen van de andere medeburgers (die zelf geen boodschap heeft aan de NLsamenleving).

zimmerschwanz | 06-11-18 | 21:12

Het internationaal opererende bedrijf waar ik werk (incluis negers en Chinezen) is de zwarte Zwarte Piet gewoon weer present dit jaar. Maar zulke geluiden hoor je niet bij de propaganda zender.

Lochos | 06-11-18 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer wordt de NPO eens hernoemd naar Nederlandse Deug Omroep ?
Feiten doen er maar een beetje toe, en de deugende mening ligt er als een saus overheen.
Objectief en informerend ?
Nou nee.

Wijze uit het Oosten | 06-11-18 | 20:33

RTL is inmiddels nog erger. Er was net een reportage in het nieuws en dat was alleen maar anti Trump. Daarvoor zat boulevard en daar stond een of andere kneus aan de desk te verkondigen dat Trump expres Happy als muziek heeft gebruikt op de dag dat er doden vielen in de synagoge. Het zou fijn zijn om eens nieuws van twee kanten te krijgen.

osolemio | 06-11-18 | 20:31 | 8

@Wijze uit het Oosten
Helemaal mee eens, dat ontbreekt momenteel.

osolemio | 06-11-18 | 21:01

@Berbaar Je lult weer behoorlijk uit je nek Berbaar, dit gaat over het informeren van de bevolking en dan mag je verwachten dat die informatie objectief gepresenteerd wordt. Daar gaat het om, belasting betalen voor zaken van algemeen nut staat daar buiten, want dat heeft niets met een evenwichtige nieuwsvoorziening te doen.

Jackson | 06-11-18 | 21:20

Nee, ook in deze heb ik helaam gelijk en u weet het. Als u geen gebruik maakt van de weg betaalt u ook geen wegenbelasting. We leggen wel de weg aan want iedereen heeft de keuze.
We betalen dus keurig belasting en gaan er van uit dat de belasting goed wordt besteed. In dit geval blijkt het gewoon niet zo te zijn. U zegt terecht er zit een knop op je tv. In dit geval wil ik dan ook volgens afspraak onpartijdig nieuws. Dat er wel twee miljoen geniet is boeien. Er moet volgens contract voor iedereen nieuws verslagen worden. Geen meningenfabriek of staatspropaganda. Een oplossing is belasting betalen voor de kabel, doen we al en een afdracht naarmate je gebruikt maakt van de voorziening. Volgens het principe wegenbelasting. Dus betalen voor de gezamenlijke infrastructuur maar betalen voor het gebruik. Volkomen logisch en niet zo dom dus.
Overigens ben je zelf hier de grootste asociale egoïst op GS. Voorwaar een vermelding waard. Een welgemeende Vaffanculo voor je.

ristretto | 06-11-18 | 22:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Nederlandse Propaganda Omroep, de naam zegt genoeg. Zelfs mijn vader (83) kijkt niet meer naar het journaal. hij is blind dat wel.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 20:28 | 2

Belangrijker dat hij er ook niet meer naar luistert.

Glasgow Argus | 06-11-18 | 20:36

Uw pa is verstandig. Helaas kunnen we dat niet zeggen van die andere 80% van de bevolking, die zich nog altijd braaf laat informeren door de staatsomroep.

VanBukkem | 06-11-18 | 20:36

Ik geef hem op een briefje mee dat er niets mee gebeurd.

Johan_Voorhaar | 06-11-18 | 20:24

Een mening die loodrecht staat op de overheidspropaganda vergt dagelijkse herijking.

pjotr nicknaamtov | 06-11-18 | 20:23

In Duitsland is het niet anders. Het geëxcommuniceerde voormalige hoofd van de veiligheidsdienst vergeleek het Duitse nieuws - terecht -met een Russische desinformatie campagne. Same shit here..

echt_links | 06-11-18 | 20:21

Ik heb latijd gedacht dat die Amerikanen een beetje simple waren, omdat ze slecht geïnformeerd worden. Inmiddels ben ik daar helemaal anders over gaan denken. Als er een volkje is dat slecht geïnformeerd wordt, dat zich vrijwillig een rad voor ogen laat draaien, dan zijn wij het wel. Die Amerikanen vertrouwen de msm al lang niet meer. Die zijn al lang massaal overgeschakeld op de zogenaamde alternatieve nieuwswebsites. Dit in tegenstelling tot den Nederlander, die om acht uur nog altijd braaf overschakelt naar Nederland 1: Het journaal. Verzorgd door uw overheid. Van uw centen.
Eigenlijk is het compleet mesjogge.

VanBukkem | 06-11-18 | 20:14 | 5

Simpel antwoord: Nee.
De president heeft volgens mij wel recht op zendtijd, in bijzondere gevallen. Maar zoiets als een staatsjournaal, wat wij hebben, en die Engelsen, nee, dat vinden ze daar echt absurd. En gelijk hebben ze.

VanBukkem | 06-11-18 | 20:28

@ Winter_is_coming | 06-11-18 | 20:23 |
Er is een publieke zender, maar die is bagger.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 21:06

Ce ca! | 06-11-18 | 21:06
Net als hier dus.

Eric Newby | 06-11-18 | 22:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kijk regelmatig het NOS journaal puur ter bevestiging hoe eenzijdig onderwerpen belicht worden en belangrijke onderwerpen niet aangesneden worden. De Nationale Propaganda Omroep, schandalig gewoon dat ze geen onafhankelijke journalistiek leveren.
Helaas zijn er mensen die veel baat hebben bij een niet geïnformeerd volk en proberen ze mensen een bepaalde mening in de mond te leggen.

Brabeaulander | 06-11-18 | 20:13

Ah, daar is de mand van poes.

RickyLaRue | 06-11-18 | 20:13 | 4

Arnold is een beetje in zijn Afghanistan-tijd blijven hangen vandaar.
Geeft niets maar misschien moet hij er eens met een professional over gaan praten.

Berbaar | 06-11-18 | 20:33

Dat ding van prinsjesdag is een afghaanse pakol.

Roadblock | 06-11-18 | 20:36

Misschien ook wel een goed idee voor jezelf berbaartje. Jij hebt echt een beetje een "iedereen is gek behalve ik" mentaliteit. Het is best vermakelijk, dat dan weer wel.

reagluurder010 | 07-11-18 | 08:23
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
FerdinandFrikandel | 06-11-18 | 20:11

Het in niet alleen het NOS-journaal dat uitwerpselen spreekt.

Earl_of_Doncaster | 06-11-18 | 20:10

Zal zo zijn kasteelpro en Berbaar. Zijn Zwartbroek kreeg online vorm en verdomd als het niet waar is. Het klopt ook nog.

ristretto | 06-11-18 | 20:08 | 10

Waar heb ik het over Bosma? Jijzelf dus heldere. Als je zelf bijgedragen zou hebben zou je het al lang weten en niet af lopen te zeiken. Je lult bigtime uit je nek. Ik zou ook zo’n Afghaans mutsje opzetten kom je lekker betrouwbaar over.

ristretto | 06-11-18 | 22:25

@ristretto
Je bent zo te zien niet helemaal jezelf vandaag. Geeft niet hoor, overkomt ons allemaal wel eens. Maar lees het nog eens goed allemaal.

LiniaalRectaal | 06-11-18 | 23:48

ristretto | 06-11-18 | 22:25 |
Als je de stront eens uit je ogen zou halen, dan zou je zien dat mijn commentaar van 20:19 aan Brabbelbeer gericht was en niet aan jou.
Echt_links begreep dit- waarom jij eigenlijk niet? Onheldere.

Roadblock | 07-11-18 | 00:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Arnold is al een tijdje van het padje af en de NPO wil dus niets meer met hem te maken hebben.
Ja dan kom je met een "zwartboek", de stakker.

Berbaar | 06-11-18 | 20:07 | 6

It takes a stakker, to know a stakker.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 21:42

Hij was de eerste westerse journalist die de migrantensmokkelroute aflegde. Alleen al daarom verdient hij respect, Berbaar.

LiniaalRectaal | 06-11-18 | 23:45

Laat die dorpsgek nou lekker lullen joh. Hij kan er zelf ook niks aan doen. Negatieve aandacht is nou eenmaal ook aandacht en dat is berbaartje blijkbaar tekort gekomen in zijn jeugd. Laat die jongen toch.

reagluurder010 | 07-11-18 | 08:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij maakt mooie boeken die Karskens maar hij is een waardeloze pannenkoeken bakker.

keestelpro | 06-11-18 | 20:01 | 4

Dank u wel hoor maar ik loop niet met macaroni op m'n hoofd.

keestelpro | 06-11-18 | 21:03

Lol!

kleurdoosje | 06-11-18 | 21:13

Het is een kaassoufflé! Snap dat nou.

reagluurder010 | 07-11-18 | 08:35
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken