Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat een uitstekend plan. Antivaxxers gaan hun kinderen zelf uitroeien met besmettingsfeestjes

Yes! Amateurdarwinisme! De nitwits van de antivax hebben weer wat nieuws bedacht: play dates voor ongevaccineerde kinderen. Briljant plan natuurlijk, want er is natuurlijk geen snellere manier om de kudde uit te dunnen dan alle risicokids lekker elkaar te laten ondersnotteren.  Vrouwtjes die na '68 zelf een mening mogen hebben (de Witte Man in de Witte Jas is immers ook maar een patriarch) en die dan maar antivaxx worden voor de aandacht, facebook en hun eigen bijzonderheid, wat een cadeautjes. Verder is het natuurlijk best wel een beetje ziek dat dit soort bugchasing-besmettingsfeestjes die we eigenlijk alleen kennen uit de gayscene nu ook weerloze kinderen met debiele moeders in de suburbs bereiken. Dat gaat nog leuk worden, die lastige vragen van de kinderen die aan hun bloemenkindmoeders moeten vragen waarom hun lieve kameraadjes van de speelgroep ineens uiteengereten worden door Middeleeuwse ziektes. (via)

EenVandaag gaat ook mee met het "argumentatio ad me gevoellies"-praatje.

Social

Nagekomen en semi-gerelateerd bericht: de "wetenschaps"-columniste van De Volkskrant, onze redactievriendin Asha, mag weer he-le-maal leeglopen in dezelfde feelings > facts-toon die de Antivaxxers ook zo levensgevaarlijk gemaakt. Na het opsommen van een litanie van obesitasgerelateerde klachten moeten we, aan het einde van de column, tóch concluderen dat dikheid geen probleem is, maar mensen die dikheid een gevaar vinden wél. Hoe dat werkt weet niemand, maar deze levensgevaarlijke ideologische afwijzing van de medische wetenschap boven kwetsgejank is precies wat de maatschappij dode en dikke kindertjes kost. 

Reaguursels

Inloggen

Obese rodents give scientists some food for thought.

... obese and overweight people can improve their cognitive performance by losing weight. These are the messages about body weight and brain function we need to hear. Being straightforward, rather than unkind...

www.google.com/url?sa=t&rct=j&...

Thorbecke | 21-09-18 | 19:16

Lois ontwikkelde de slaapziekte narcolepsie na ingeënt te zijn tegen de Mexicaanse griep. Zo ken ik ook mensen die kanker kregen nadat ze op vakantie waren geweest. Of een hartinfarct kregen nadat ze een nieuwe TV hadden gekocht. Dus geen vakanties meer, en geen nieuwe TV's!

Menno Splijtzwam | 21-09-18 | 13:15

Of mensen die kanker kregen na het ontvangen van een orgaan van iemand... O shit, dat is echt waar, haha.... Maar met jou kan je natuurlijk wel lachen....
www.trouw.nl/home/drie-doden-door-nie...

Ps. Na een orgaan transplantatie heeft de ontvanger sowieso een grotere kans op kanker, daar hoor je niet(s) over.

JI-HAAT | 21-09-18 | 17:58

Post hoc ergo propter hoc. Maar misschien is het verondersteld oorzakelijk verband wel bewezen. Dan nog is het geen geldig argument.

Mazzelstof | 22-09-18 | 07:51

Raar topic, er wordt niet standaard gevaccineerd tegen waterpokken in Nederland. Dus waterpokkenfeestjes zijn prima zodat kinderen het alvast maar gehad hebben op een goed moment.

"Wat bijvoorbeeld moet worden meegenomen in de berekening: hetzelfde virus dat waterpokken veroorzaakt, is verantwoordelijk voor gordelroos. Heb je waterpokken gehad, dan draag je het virus de rest van je leven latent bij je. Zouden we nu beginnen met inenten, dan zou de groep die niet is ingeënt mogelijk meer kans hebben om op een zeker moment gordelroos te krijgen, omdat het virus zogezegd minder 'rondgaat'. 'Het inenten heeft in dit geval ook een effect op mensen die al ooit waterpokken hebben gehad', zegt De Melker."

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Endoscopie | 21-09-18 | 11:54

Sorry, ik zie nu dat dit ook over mazelen ging

Endoscopie | 21-09-18 | 11:56

Ik wel een builenpest feestje organiseren voor de ouders.

voldemort | 21-09-18 | 11:40

Overigens, dankzij onze politici zijn er tientallen doden gevallen en 1000-den mensen nu chronisch ziek, ik doel op de q-koorts. Als ze die uitbraak niet had verzwegen en die dieren ‘gewoon’ hadden ingeënt waren al die slachtoffers niet gevallen en hadden ze al die dieren niet af hoeven te maken. Ze probeerde het stil te houden, draaide enkel om geld en zie wat het gevolg is. Ik schrijf dit met in mijn achterhoofd de gedachten dat ze vanuit de overheid bepaalde vaccinaties bij mensen verplicht willen stellen.....

JI-HAAT | 21-09-18 | 11:38

@JI-HAAT | 21-09-18 | 12:07
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit tegeltje van je verkeerd gelezen. Totaal er over heen gelezen dat je het over de dieren had.
Mea culpa.

TeeJee | 21-09-18 | 12:10

TeeJee | 21-09-18 | 12:10
Ik heb de hele tijd al gelijk, maar wat wil jij niet toegeven. Verder laat ik het hier maar bij...

JI-HAAT | 21-09-18 | 17:59

@JI-HAAT | 21-09-18 | 17:59
Ik geef heel netjes toe dat ik je, voor DEZE specifieke tegel van je, gelijk moet geven, en dan gedraag je je vervolgens (geheel naar verwachting eigenlijk) als een zielig klein ventje.

Voor de andere lange discussie die we gehad hebben zijn al je argumenten weerlegt, heb je met niks nieuws kunnen komen en heb je geheel niks kunnen weerleggen.
Kun je hier nu heel stoer gaan doen in je poging je ego'tje nog wat op te vijzelen, die discussie heb je gewoon kansloos verloren.

Je kan het er inderdaad maar beter bij laten, voordat je jezelf nog belachelijker maakt dan nu al het geval is.

TeeJee | 21-09-18 | 21:55
▼ 2 antwoorden verborgen

"Lois ontwikkelde de slaapziekte narcolepsie na ingeënt te zijn tegen de Mexicaanse griep" of "Lois kreeg reuma, vlak nadat ze een kameel had geaaid." Die mensen zien verbanden die er niet zijn.

Harrymetnuance | 21-09-18 | 11:01

Anecdotisch bewijs: de dooddoener van de wetenschap en wijdverbreid tegenwoordig dankzij social media

Geen_Wens | 21-09-18 | 11:31

Ik moet zeggen dat ik echt geschokt ben door het gigantische aantal anti-vaxxers en anderzijds actief achterlijke mensen die denken dat ze weten waar het over gaat. Mijn god zeg.... en dan de redenaties.

Ik snap het, het is eng om te vertrouwen in iets waar je helemaal geen weet van hebt, maar je stapt toch ook gewoon in een vliegtuig met goed vertrouwen dat die niet halverwege de vlucht explodeert of neerstort zonder dat je weet hoe dat ding nou echt werkt?

Disclaimer: ben zelf werkzaam in de vaccinatie productie en ben vooral bezig met de kwaliteits controle.

Geen_Wens | 21-09-18 | 10:49

Maar heeft enten dan helemaal geen risico’s? Als pro zou jij daar natuurlijk wel antwoord op hebben. Je hoort zo vaak dat kinderen bepaalde klachten krijgen na vaccineren.

David000000007 | 21-09-18 | 10:55

Natuurlijk heeft inenting net zoals alle andere medicijnen en medische ingrepen een risico. Maar tegenwoordig is het medicijn al lang niet meer erger dan de kwaal. Daarnaast, wat is erger (en dan houd ik het even bij ziektes die van persoonlijke aard zijn): een paar dagen wat minder lekker voelen vanwege een vaccinatie of het risico lopen dat je wekenlang pijnlijke stuiptrekkingen hebt met kans op overlijden door verstikking hierdoor omdat je een wondje met wat troep er in had? Recent voorbeeld is het tragische ongeluk in Oss: ga jij nu ook nooit meer met een voertuig over een overweg?
De "herd immunity" is praktisch gezien je sociale plicht op hetzelfde niveau als belasting betalen dat is (in theorie): je draagt een deel van het risico voor degenen die niet in staat zijn om het te dragen (sociaal vangnet)

Geen_Wens | 21-09-18 | 11:30

En als afsluiter: veel van de langdurige klachten die kinderen zouden ontwikkelen zijn erg moeilijk te correleren aan de intenting. Hierbij kan en mag je niet uitgaan van anecdotisch bewijs (ik ken wel iemand die / mijn vriend heeft). Geloof me als ik zeg dat er grootschalige databases zijn waar strak op gemonitord wordt. Helemaal in deze tijden van big data worden deze verbanden steeds sneller en slimmer gelegd en voortijdig ondervangen.
De kortdurende klachten zijn vaak te wijden aan de adjuvantia die worden toegevoegd. De adjuvantia prikkelen het immuunsysteem of zorgen anderzijds ervoor dat het immuunsysteem beter in staat is het vaccin te verwerken. Dit heeft vaak kortdurende klachten tot gevolg zoals koorts, lokale uitslag etc. maar wordt dus niet veroorzaakt door de ziekte waartegen ingeent wordt.

Geen_Wens | 21-09-18 | 11:30

Het is absoluut niet zo dat je een sterker ras creeert! Het blijft op toeval gebaseerd.
Het is een loterij. Zo is het en zo zal het altijd blijven.

Sommige kinderen en pasgeboren baby's overlijden of raken zwaar gehandicapt. Voor deze ziekten kan je dat leed wat families vroeger trof met een gedekte vaccinatie voorkomen.

Dat wil blijkbaar niet iedereen. En niet om 'de natuur zijn gang te laten gaan' (wat ik snap) maar omwile van veiligheidsredenen.
Dan heb je je niet goed verdiept.

letopuwzaak | 21-09-18 | 10:32

En wij maar betalen voor al die vetzakken en hun ziektes. Anti vaccers en dikzakken: eigen ziekenhuizen, eigen gezondheidszorg betalen.

massaal | 21-09-18 | 10:18

rokers, drinkers, drugs gebruikers, frietvreters stilzittende zolder kamertjes volk :). Die van je nog vergeten!!!

David000000007 | 21-09-18 | 10:56

Van = was

David000000007 | 21-09-18 | 10:59

Gaan ze dan ook polio-, tetanus- en difterie feestjes houden? Mazelen en waterpokken zijn natuurlijk 'kinderspel' vergeleken bij het echte werk.

JeanDragage | 21-09-18 | 10:11

Europa is polio vrij dus das wel wat moeilijk (sinds 2002) maar misschien dat er wel wat import polio aaankomt.

David000000007 | 21-09-18 | 10:58

Maar dat deden we vroeger (jaren 1970 - 1980) allemaal!

Op jonge leeftijd spelen met zieke kindjes om de waterpokken, mazelen, de bof en rode hond te krijgen.

Dat werkte prima. In die tijd werd je nog niet ingeent tegen die ziektes. Dus zo raar is het helemaal niet, eigenlijk.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 08:55

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 10:22
Jij zegt dat je denkt dat, en ik laat het gewoon open, al die ouders die nu een kind hebben met autisme NA een vaccinatie denken er duidelijk anders over, zij hebben het van dichtbij meegemaakt. Bij dat Pandemrix schijnt er ook een link te zijn met narcolepsie, ik sluit niets op voorhand uit. Het is dus gewoon afwachten, het kan best zijn dat we over 20-30 jaar zeggen ziejewel. Voor zover ik heb gelezen is er niemand die het over een complot van de farma-industrie heeft gehad, ook daar valt niet veel zinnigs over te zeggen.

JI-HAAT | 21-09-18 | 11:21

Gelul, dat "deden we vroeger (jaren 1970 - 1980) zeker niet allemaal! Tegen mazelen heb ik op de kleuterschool (1972) nog een inenting gekregen. Iedere weldenkende ouder gunt zijn kind geen ziekte. Maar goed, ik kom dan ook uit een beschaafd middenklassegezin en ben opgegroeid in een grote stad. Er zijn daar geen gierputten waarin je je pasgeboren kind even kan onderdompelen, om op die manier de weerstand te verhogen. En stadsbewoners luisteren meestal naar hun huisarts, en niet naar de plaatselijke wiccadokter.

Rhenium | 21-09-18 | 13:39

Das knap in 1972, het mazelen vaccin wordt pas sinds 1976 gebruikt

Marcello12345 | 22-09-18 | 02:29
▼ 6 antwoorden verborgen

TeeJee | 20-09-18 | 23:05
Goed onderbouwde argumenten, je toonzetting is nogal neerbuigend, zo zijn volgens jou mensen die tegen vaccinatie zijn allemaal gekkies en is die Mexicaanse griep toestand helemaal geen medische schandaal. In welke hoedanigheid reageer jij eigenlijk, heb je er ook wat over gelezen, of ben jij 'toevallig' zelf werkzaam in deze industrie? Die onderzoeksjournalist heeft er ongetwijfeld meer tijd in gestoken dan wij allemaal bij elkaar, maar het is geen schandaal volgens jou en Ab Osterhaus heeft er geen cent aan verdiend, haha... Als het allemaal niet waar zijn zijn, dan zou Ab Osterhaus deze onderzoeksjournalist hebben aangeklaagd voor laster & smaad.

Men kan niet bewijzen dat het door het vaccin komt, men gaat schikken om zo snel mogelijk door te kunnen gaan naar de orde van de dag, anders gezegd men probeert het hier in NL stil te houden en geen aansprakelijkheid te erkennen! Internationaal onderzoek heeft overigens uitgewezen dat er in zeldzame gevallen een link bestaat tussen Pandemrix en narcolepsie, en in Zweden Finland en Noorwegen werden ouders van kinderen die ziek werden gecompenseerd.

Nou wat heeft de overheid toch goed gehandeld, ze probeert de slachtoffers het zwijgen op te leggen met 5 miljoen euro.

www.nrc.nl/nieuws/2018/09/20/miljoene...

JI-HAAT | 21-09-18 | 08:54

@JI-HAAT | 21-09-18 | 10:13
Ik heb mijn definitie van gekkies heel duidelijk neer gezet, dat jij mij woorden in de mond wenst te leggen en opzettelijk mijn standpunt verdraait geeft duidelijk aan hoe zwak je standpunt werkelijk is. Je haalt slechts jezelf er mee neer.

Mensen die na een vaccinatie hun kind ziek zien worden gaan uiteraard op zoek naar een schuldige, en het is natuurlijk heel makkelijk om die prik aan te wijzen. Van alle vaccinaties die worden gegeven in het Nederlandse rijksvaccinatieprogramma is echter nog nimmer, ook niet op internationaal niveau, onomstotelijk bewezen dat er een causaal verband is. Feit.

Een enkel onderzoek aanhalen omdat dat nou net lekker in je straatje past is geen sterk argument, en is geen basis voor wetenschappelijke consensus. Zoals ik al eerder zei, het is nog niet vastgesteld of eenduidig bewezen.

Ik reageer hier als elke andere reaguurder, als zal ik je verklappen dat dit onderwerp mij aanzienlijk interesseert. Ik heb er dan ook heel, HEEL, veel over gelezen.
Je insinuaties over mijn (on)afhankelijkheid is niks meer dan weer een stropop argument. Overigens een standaard bij dit soort discussies, je ziet het vaak bij degene wiens argumenten met gemak zijn ontmantelt.

TeeJee | 21-09-18 | 10:25

TeeJee | 21-09-18 | 10:25
Jij hebt er dus ook gewoon wat over gelezen, en dan naar anderen gaat zitten te katten dat ze er wat over gelezen hebben, haha....

JI-HAAT | 21-09-18 | 11:25

@JI-HAAT | 21-09-18 | 11:25
Wat je er over leest is nogal belangrijk. Tevens is het nogal belangrijk dat je jezelf dan ook volledig informeert, iets waarvan jij duidelijk geen blijk van geeft.

Dat betekent dus niet alleen het FTM linkje lezen, maar ook alles wat er DAARNA over gepubliceerd is.
Dat betekent dus niet alleen een nieuwsbericht lezen over het Zweedse onderzoek naar Pandemrix, maar ook het onderzoek en daarna op zoek gaan naar ANDERE onderzoeken en wat de wetenschappelijke conclusie en consensus op dit moment is.

Heb je nog wat inhoudelijks te melden? Of ben je er al zat van dat je elke keer maar niks kan weerleggen.

TeeJee | 21-09-18 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komen allerhande resistente ziektes tevoorschijn en mee via vakanties en andere reizigers. Daarna gratis af te halen in het OV en op je werk. Heb je helemaal geen kinderen voor nodig.
De RIVM heeft het er liever niet over, lijkt het. Of onze beleidsmakers doen niets met het RIVM behalve kapotbezuinigen.

kloopindeslootjijook | 21-09-18 | 08:45

Het is interessant om eens te over ESBL.

JI-HAAT | 21-09-18 | 09:07

De witte man in de witte jas is idd ook maar een patriarch. Als je dat nog niet door hebt dan heb je poep in je ogen of ben je lobbyist.

Axelvon | 21-09-18 | 08:40

mazelen, waterpokken, rode hond, heb ik allemaal gehad daar was vroeger geen vaccin tegen, daar moest je gewoon doorheen.
ik snap wel dat je je kind daartegen wil beschermen maar het is niet goed voor de strekte van de menselijke soort, je moet als kind ook weerstand opbouwen.
allergieën komen steeds vaker voor mede door de omgeving van het kind zo zuiver mogelijk te maken.
ik denk dat de goede weg ergens in het midden ligt en niet bij het extreem voorkomen van besmetting, deze wereld zit vol besmettingen je kan niet alles tegenhouden je kan beter maar wat weerstand opgebouwd hebben.

isotope 465 | 21-09-18 | 08:36

#maar. Excuus

letopuwzaak | 21-09-18 | 09:17

En de ziektes zjn gevaarlijk voor het pasgeboren kind.
Wie tegen vaccineren is hoor ik graag over zulke dingen ipv over weerstand en de natuur.
Tenzij iemand zegt ok.. we nemen erbij dat er kinderen ernstig ziek in de populatie.
Maar dat hoor ik weinig mensen zeggen.

letopuwzaak | 21-09-18 | 09:25

Helemaal waar. Het is veel beter dat kinderen echt doodziek worden dan gevaccineerd want als je alleen maar gevaccineerd bent kun je later allergisch worden voor mazelen. Komt veel vaker voor dan vroeger toen kinderen nog lekker speelden met poep.

Mazzelstof | 22-09-18 | 08:02
▼ 1 antwoord verborgen

Aan de andere kant, een kinderdagverblijf is ook geen garantie op langer leven....
Life kills. Triest maar waar.

ristretto | 21-09-18 | 07:37

Inenten tegen een ongeluk ja dan had ik ook mijn twijfels gehad.

ikdenkwat | 21-09-18 | 08:02

Goede gedachte, doen. Weet je wie ook voor een supersterk ras ging?

ristretto | 21-09-18 | 07:29

Iedereen die aan zijn gezondheid denkt? Ken je Godwin's Wet?

klonten | 21-09-18 | 08:32

Ik snap het niet helemaal, afgezien dat je er wat van kunt vinden dat ouders hun kinderen niet laten vaccineren, als een niet gevaccineerd kind met mazzelen bij een gevaccineerd kind zet, dan wordt het gevaccineerde kind toch niet ziek of max. minder ernstig ziek? Anders snap ik dat vaccineren toch niet helemaal.

upbeat | 21-09-18 | 07:08

Niet zo'n slimme opmerking. Kijk eens op wikipedia wat een vaccin eigenjk is.

boerzoektscheet | 21-09-18 | 07:51

Ooit uitgevonden om het ongeboren en zuigelingen te beschermen. Bv rode hond het is eem ziekte die het ongeboren kind een afwijking kan geven zoals doofheid. Deze mensen weten echt niet waar ze mee dollen. Decadentie, wegkijken de moord in deze maatschappij.

ikdenkwat | 21-09-18 | 08:07

Had het nou bij de eerste 5 woorden gelaten...

Mazzelstof | 22-09-18 | 07:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb effe geteld.... Ik kom op meer dan vijftig keer "ik" in het schrijfsel van Pizza the Hut... Ik vind dat eigenlijk nog best een prestatie... Toch een soort van fittnessen... #IAMBLOB

Ramses Sappie | 21-09-18 | 02:31

Ik kom op 43, maar ik kan dan ook niet zo goed tellen. Ondertussen het stukje gelezen, het staat gewoon bol van de drogredeneringen en apologie om maar vooral niet aan de bak te moeten om gezonder te worden. Nee, wel zeuren dat roken kudt is en verboden moet worden. Maar dik worden, hé, is niet erg want ikke,ikke,ikke. Ik herken dit, was vroeger bol. Na mijn 18e niet meer.

ristretto | 21-09-18 | 07:36

ristretto | 21-09-18 | 07:36 |
Je kan wel goed tellen, 44 keer in het stukje zelf van 677 woorden en dan ook nog een dozijn keer me, mij en we. 10% van de woorden nodig om het over zichzelf te hebben. Het is een armoede als je zo schrijft.

TheseDays00 | 21-09-18 | 09:03

Een heel goed idee, die besmetingsfeestjes! Ik zal me dan ook de komende tijd extra vaak laten testen bij de SOA-polikliniek. Zodra ik ergens positief op test vervoeg ik me direct bij het eerste het beste "kinderfeestje". En terwijl de kleutertjes in de woonkamer elkaar gezellig met snot en spuug insmeren, zal ik de moeders even in een slaapkamertje insmeren met iets anders. Die kunnen dan op Facebook zetten dat samen ziek zijn "best wel leuk" is... "Mijn kind heeft ein-de-lijk de mazelen, goddank! En ik? Ik heb vaginale gonorroe, joepie!"

Rhenium | 21-09-18 | 02:28

Wat doe je met de vaders?

Kaas de Vies | 21-09-18 | 08:04

Gewoon geduld hebben tot vaders zin heeft om moeders weer eens te besmetten met een nieuwe menselijke parasiet

Geen_Wens | 21-09-18 | 10:16

@Kaas de Vies | 21-09-18 | 08:04
Oplettende reaguurders weten dat ik een voorstander ben van meer kontneuken. Moge dit dienen als antwoord op uw vraag.

Rhenium | 21-09-18 | 13:26

Nom-de-nom.

"k Zit ongeduldig te wachten" heeft 24 likes. Komt de politie nog in acties wegens kindermishandeling als zo'n feestje doorgaat. Had haar vader zijn kwakkie maar in de sloot geschoten. Hattie nog meer kans gehad om een fatsoenlijke kikker te genereren.
't Is toch bij de wilde spinnen af. Evocatus

Evocatus | 21-09-18 | 01:55

Sommige ziekten kun je als kind prima aan, en als volwassene niet. Na besmetting immuun, soort natuurlijk vaccin. Wat is daar nu weer mis mee?

Jezus stel azijnpissers hier, ga je om wat nuttigs druk maken, of sterf.

paradoxical | 21-09-18 | 01:33

Ja, mazelen... Leuk!

Rhenium | 21-09-18 | 02:30

Ik denk dat het sterven meer gedaan zal worden door mensen die om allerlei redenen daadwerkelijk niet kunnen worden gevaccineerd en het moeten hebben van collectieve immuniteit. Die vaccinatiedrempels liggen doorgaans nogal hoog.
Als het alleen volwassen mensen betrof die kiezen om niet gevaccineerd te worden en niet ook hun kinderen, die daar net zomin de gevolgen van kunnen overzien, dan zou ik zeggen prima. Hoop dat ze spoedig het loodje leggen en niet teveel beslag leggen op het zorgbudget want veel teveel mensen hebben we zeker en het is een goed selectiecriterium om de minst geschikte exemplaren er uit te filteren. Maar helaas, zo rechtvaardig zit de realiteit niet in elkaar.

Mazzelstof | 21-09-18 | 05:39

We zouden massaal eens op het werk ergens gaan liggen pitten, en dan zeggen ik denk dat ik een verkeerde inenting heb ontvangen tegen de Mexicaanse griep.
lol
ik zie het UWV al iedereen waarschuwen dit niet bekent te maken als je gaat solliciteren..

Rene046 | 20-09-18 | 23:46

Doet aanpassen het nog? Type eens een d

Overnijd | 20-09-18 | 23:51

Doe het gelijk goed en bouw een ultiem resistent kindje door het met een ebola patientje te laten spelen. Niet zeuren achteraf he?

devil13 | 20-09-18 | 23:26

Inderdaad een beetje een decadent verschijnsel dat inenten: met iets waarvan je eigenlijk niet weet wat het precies doet een paar doorgaans zeer onschuldig verlopende kinderziektes met 0,0 zoveel kan op ernstige complicaties voorkomen. Slap verhaal, en teken van zwakte. Je blijft toch ook niet weg uit het verkeer in de stad omdat er een enorm kleine kans is dat je een zwaar ongeluk krijgt?

duh! | 20-09-18 | 23:20

@duh! | 21-09-18 | 00:54
Jouw argumenten zijn al op sinds je eerste tegel. Duizenden wetenschappelijke onderzoeken, maar jij blijft gewoon dom lullen.
Dat jij jezelf als zodanig wil profileren moet je zelf weten, maar de realiteit verandert niet, hoe vaak je je stupiditeit ook herhaald.

De gevolgen van kinderziektes, en de kansen op complicaties, zijn bijzonder goed gedocumenteerd. Zonder vaccins hebben we het niet over "0,0 zoveel kans", maar gewoon over duizenden zo niet tienduizenden dode kinderen. Dat is feitelijk het gevolg van jouw standpunt.

Een paar rondjes kerkhof doen wonderen voor de realiteitszin. Difterie, bijvoorbeeld, gingen hele gezinnen aan ten onder.

TeeJee | 21-09-18 | 07:09

@ TeeJee
Je moet wel goed lezen, ik had het over kinderziektes. Difterie is bepaald geen kinderziekte.. DKTP-inentingen zijn wel te rechtvaardigen.
Wetenschappelijke onderzoeken zijn echter vaak goed verpakte meningen, vaak nog gesponsord ook.
Duizenden of tienduizenden doden aan kinderziektes is echt onzin. Sorry.

duh! | 21-09-18 | 10:01

@duh! | 21-09-18 | 10:01
Het is geen onzin, en de wetenschap heeft letterlijk honderdduizenden studies gedaan in de afgelopen decennia waaruit dat blijkt.
In de huidige populatie van Europa of Amerika of Azië hebben we het dan wel degelijk over duizenden of tienduizenden doden. Is een simpel rekensommetje van de "mortality" per ziekte maal het aantal jonge kinderen.
en dan hebben we het alleen nog maar over de kindren.

Je kan het blijven ontkennen tot je een ons weegt, maar je hebt geen onderbouwing en geen bewijs. Zo simpel is het.

TeeJee | 21-09-18 | 11:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Stappen die mensen wèl in een vliegtuig?

Jahowiseffe | 20-09-18 | 23:07

Nu de dekkingsgraad in sommige gebieden van het land wel erg begint af te nemen (en er op termijn weer uitbraken verwacht worden) ; wijs zwangeren en kraamvrouwen hierop. Wees bewust.

Wees er bewust van dat je kraamvisite niet altijd automatisch meer is ingeent, en jij en je pasgeboren baby zijn dus niet automatisch beschermd.

'Vroegah' hield je ook zieke kindjes weg van je pasgeboren baby.

letopuwzaak | 20-09-18 | 22:52

welke gebieden bedoel je? Wassenaar? Daar ligt de vaccinatiegraad namelijk lager als in de bible-belt! Het is onzin dat het allemaal religieuze gekken zijn. Onderzoek van het RIVM heeft uitgewezen dat ca. 7,5 % Vd ongevaccineerde dit vanuit religieuze overwegingen doet, 0,5 % vanuit antroposofische overweging en 92% vanuit allerlei andere overwegingen, die groeperen ze dan maar tot “de kritische prikker”

P-eat-her | 21-09-18 | 06:16

Veertiger komt bij de dokter met zelf benoemde blaftyphus die kotsen nagenoeg stikken en soms bloed op hoesten tot gevolg had. Weekje of 2.

U heeft kinkhoest.

U kunt zich vergissen dokter, ik bent ingeent!

Edoch niet alle vaccins blijken levenslange bescherming te geven. Antibiotica verkorte de duur (en besmettelijkheid) aanzienlijk. "Maar" 3 weken mee zoet geweest. Erg ziek geweest.

En dat gunnen die idioten hun babietjes. Tis ze gegund. Die doodsangst dat je kind misschien stikt.

Releasethehounds | 20-09-18 | 22:40

Nou, dan had je het beter als kind kunnen krijgen. Recent onderzoek toont aan dat het cocktailvaccin na ca. 10 jaar bij ca. 50% van de mensen is “uitgewerkt” (logisch want je vaccineert met een levend verzwakt virus, dus bouwt hierdoor ook een zwakker immuunsysteem op)

Van de kindjes die met twee jaar hiermee worden gevaccineerd is de helft op zn 12e weer vatbaar dus, hier hoor je nagenoeg niets over... de massa raakt in paniek van eenmaster ongevaccineerde baby’tjes terwijl ze zelf hoogst waarschijnlijk een gelijk risico vormen.

P-eat-her | 21-09-18 | 06:22

@P-eat-her | 21-09-18 | 06:22
Bron aub.

TeeJee | 21-09-18 | 07:19

metdedag heeft nog geen enkele kinderziekte gehad. Ook toen de kinderen klein waren en waterpokken hadden heb ik ze gewoon geknuffeld. Collega had het ook gedaan en was een bezienswaardigheid toen hij na vier weken weer ging werken. Mevrouw metdedag heeft onlangs onze dochter niet ingeent vanwege verhalen op internet. We hebben het in het gezin besproken en besloten het toch te doen. Internet kan je aardig van het reele pad doen afraken

metdedag | 20-09-18 | 22:39

In Amerika is wetgeving van kracht waardoor producenten van vaccins 0%, noppes, nada, helemaal geen enkele aansprakelijkheid hebben wanneer mensen acuut overlijden mentaal of fysiek invalide worden of welke gevolgen dan ook overhouden aan een vaccinatie.

Zelfs als ze de vaccins opzettelijk vullen met puur gif kan je ze niks maken!

Daarom even een paar heel simpele vraagjes aan al die zelfverklaarde deskundigen die een absoluut vertrouwen hebben in de vaccins:
> Waarom is dit nodig als die vaccins absoluut veilig zijn?
> Waarom zou iemand zich druk maken om deze wetgeving te maken?
> Waarom heeft de farmaceutische industrie zich hard gemaakt om een wet te krijgen die ze toch niet nodig hebben?

Als de vaccins nu net zo veilig zijn als ze vroeger waren, was deze wetgeving er nooit geweest.

HoudHetSimpel | 20-09-18 | 22:25

In Amerika? Hier is het exact gelijk hoor... waarom denk je dat onze overheid nu voor 5 miljoen schikt inzake slachtoffers van vaccinatieschade? Waarom zijn ze überhaupt een partij in deze zou je denken? De makers van het product moeten toch aangeklaagd worden en de keuze maken om al dan niet te schikken? De overheid verplicht immers niets qua vaccinatie.

Het enige wat die farmaceutische bedrijven regelen is immuniteit, en wel voor zich zelf, op juridisch vlak dan.

P-eat-her | 21-09-18 | 06:29

@P-eat-her | 21-09-18 | 06:29
De overheid regelt de zaken op het gebied van Volksgezondheid. En terecht.

TeeJee | 21-09-18 | 07:14

Medisch onderzoek en ingrepen zijn nooit 100% veilig. Zo ook het preventieve borstkankeronderzoek: ik dacht dat 1 op de 100.000 vrouwen juist borstkanker zal krijgen vanwege de ontvangen dosis röntgenstraling. Daar staat tegenover dat voor vele duizenden vrouwen de levensverwachting substantieel wordt verlengd door vroegtijdig handelen.

Voor de gehele populatie is dat een gunstig resultaat, terwijl het ook zeker is dat er ook slachtoffers vallen. Een fabrikant zal zich daar juridisch tegen moeten indekken.

Joris Beltsin | 21-09-18 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijke selectie. Of kindermishandeling als ze wel een ziekte krijgen die voorkomen had kunnen worden middels vaccinatie?
Of, gevaar voor anderen. Zoals leeftijdsgenoten of bijvoorbeeld het onderwijzend personeel. Of wat mij betreft in de rij van de supermarkt.
Pleur op met je kind ook als ze bijvoorbeeld griep hebben. Steek een ander niet aan. Blijf thuis. In je veilige hoofd.

Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 22:25

Nu in de aanbieding: Ebolatripjes naar Afrika.

postmodernismisdead | 20-09-18 | 22:18

Zul je net zien dat je er nog importheffingen over moet betalen ook wanneer je terugkomt. Zo jammer...

Eric Newby | 20-09-18 | 22:22

Dom, dommer, domst.

Jan Dribbel | 20-09-18 | 22:17

Vergis je niet, het kan altijd nog erger. Altijd.

Eric Newby | 20-09-18 | 22:25

Die lui die met dat anti-vax gedoe zich bezig houden zijn depressieve lui die een beetje in een feestboek instagramcocaine bubbel zitten en zich daarmee belangrijk en gehoord voelen. Ga wat leuks doen. Piano spelen en dan meer dan Vader Jacob want de geluidsgolven van Vader Jacob veroorzaken depressie....
Voor uw buren!

Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 22:12

Lol

kleurdoosje | 21-09-18 | 00:12

Vraag even aan de gemiddelde arts of hij/zij zijn kinderen vaccineert. Dan weet je genoeg.
(en voor de antivaxers onder ons: het antwoord is JA)

medusa324 | 20-09-18 | 22:08

@duh! | 21-09-18 | 00:43
Jaja, duizenden jaren aan kennis.

Wat men vooral wist is dat een epidemie van het een of ander in hield dat er weer een paar mensen uit het dorp dood zouden gaan.
Doe gezellig mee aan de loterij!

U bent inderdaad behoorlijk van de pot gerukt.

TeeJee | 21-09-18 | 07:16

Lol @ P-eat-her Ja dat zal wel. Van de VVD. Als je leugens als zoete koek slikt.

knutsel_ | 21-09-18 | 07:51

@P-eat-her | 21-09-18 | 06:35
Ik heb het natuurlijk niet over die paar idioten die bevindelijk gereformeerd zijn én arts.

medusa324 | 21-09-18 | 09:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo heb ik ook nog zo'n mening ding:

Als pb probeer ik met dit 'n inhoudelijke discussie te beginnen:

De reden dat mensen van nature vraatzucht afkeuren is dezelfde waarom we mensen of jonge kinderen afraden heroine te gebruiken, of cocaine, GHB en speed. En waarom ze alcohol het beste alleen met mate zouden moeten innemen.

Het is namelijk slecht voor je! Zo simpel is het.

En sure, je zal nu best 'n aantal uitzonderingen kunnen opnoemen. Net zoals iedere rokende alcoholist iemand kent die 'n kennis heeft wiens moeder al drinkende en tig sigaretten per dag rokend toch 97 jaar oud is geworden.

Maar deze discussie ga je niet winnen van de (medische) wetenschap; dik is ongezond.

En awesome dat onze hersenen zijn, hebben wij daardoor (evolutionair, existentieel en instinctief) 'n gezonde afkeur van te dikke mensen. En je mag natuurlijk je cognitieve dissonantie botvieren op ons 'fat-shaming'-mannen, maar feit blijft dat ook jij instinctief weet dat je minder geschikt zou zijn als moeder.

Dat is de reden dat mensen zo fel reageren in deze discussie; ze proberen hun eigen onderbewustzijn te overtuigen van hun geschiktheid als ouder.

Maar helaas, biologie zegt van niet!

Drs. Facts n Figures | 20-09-18 | 22:02

Jep, dat is het wel zo'n beetje.
En het is puur toeval dat juist de dikzakken zelf klagen over fat-shaming.

Eric Newby | 20-09-18 | 22:06

De pil van Drion kun je chronisch nodig hebben.... Theoretisch dan... heb ik gelezen op de interwebs.... enzo... dus... want dat is ook een medicijn en medicijnen zijn ook vaccinaties enzo ... dus...

Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 21:56

Wat een leerzaam topic. Heel veel reaguurders met een medische achtergrond. Kan iemand mij een linkje aanreiken van een wetenschappelijk artikel waarin onomstotelijk wordt aangetoond dat er geen verband is tussen autisme en vaccinaties? Tevens een linkje hoe men deze vaccins grondig test (=niet hetzelfde als een medicijn). Uiteraard de peer reviewed studies die niet door een bepaalde firma gesponsord zijn. Alvast bedankt!

Dombo65 | 20-09-18 | 21:52

Omgekeerde bewijslast. Jij beweert dat je kan vliegen. Waarom moet ik dan bewijzen dat jij niet kan vliegen? Jij maakt een idiote claim. Spring dan uit het raam en vlieg dan.

Overnijd | 20-09-18 | 23:26

Overnijd | 20-09-18 | 23:26
Precies. Goed voorbeeld ook, qua zweven.

Eric Newby | 20-09-18 | 23:54

@CynicalBastard: “MMR vaccine and mercury-laden vaccines do cause autism” [klokkenluider William Thompson, Amerikaanse CDC, zie de film “Vaxxed”].

ben kokhals | 21-09-18 | 18:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Soms twijfel je bij die aluhoedjes en paranoia's of ze nu echt dom zijn, of alleen maar trollen, omdat de domheid die ze uitdragen niet te bevatten is.
Maar als ze zover gaan dat ze de gezondheid van hun kinderen op het spel zetten, dan moeten ze wel gewoon extreem dom zijn.

RandyBiel | 20-09-18 | 21:38

Het argument dat alle medicatie grondig getest en veilig bevonden wordt voordat het op de markt gelanceerd wordt; Zoek even op hoe dat in het begin met de anticonceptie pil is gegaan.

Boris011 | 20-09-18 | 21:36

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 21:49
2 Weken terug een jonge gast, begin 20, gezien die van die typische Softenon-armpjes had. Paar jaar gelden een knul van wie alle ledematen klein en misvormd waren.
Vraag me af waar dat nou vandaan komt???
Maar goed, is misschien wat OT...

Eric Newby | 20-09-18 | 22:33

Eric Newby | 20-09-18 | 22:33
Dat is dan heel knap want Softenon is in 1961 uit de handel genomen.

Gravin v Kippenbouth | 21-09-18 | 00:09

Ach ja, medicijnen die vandaag de dag niet meer door de testen heen kunnen komen. Als je inderdaad zaken van 50 jaar geleden op gaat duikelen... wat kunnen we nog meer bedenken wat vandaag de dag echt niet meer kan: cocaine voor tandpijn bij babies, opium in hoestsiroop. Voortschrijdend inzicht mijn beste..

Bovendien, medicatie zoals de pil en softenon vallen onder een compleet andere categorie dan vaccinaties wat betreft testen en veilig bevinden.

Geen_Wens | 21-09-18 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Zo, dus die ken je uit de gay-scene, aha.

Nuchternederland | 20-09-18 | 21:34

Ik zou graag zien dat er een adequaat middel tegen islam verplicht zou worden
gebruikt.

getzappad | 20-09-18 | 21:25

De term N = 1 is velen vreemd...

Ggroengras | 20-09-18 | 21:22

Meer en meer krijgt men in de zorg en in het praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek oog voor de waarde van N=1 onderzoek, ook wel gevals-studie, case studie of casuïstisch onderzoek genoemd.
Piraten zijn vaker actief in warmere klimaten dan in koudere klimaten.
(ship ahoy)
In warmere klimaten eet men meer kokosnoten dan in koudere klimaten.
Om aanvallen van piraten tegen te gaan moet men minder kokosnoten gaan eten.

N+1 redundancy werkt niet zonder een kritisch tegengeluid.
Dus bouw je daar een methode voor:
Vingers in de oren en lalalala echt niet, lalalala
En daar kan je weer een geloof op baseren. Islam bijvoorbeeld. Mag niet gediscussieerd worden over dingen die niet kloppen. Zo ook hier.
En ik heb gelijk, einde discussie want zo stond het geschreven.
*klapt boek dicht*

De term πλεονασμóς is velen vreemd...
Het herhalen van een element uit een afkorting geldt niet als een stijlfout, maar is deze aan het begin van een zin, is het dan wel een stijlfout?
Of is de term "spatie" u vreemd?

Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 22:22

@Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 22:22 |

Maar de knippen met je vingers tegen olifanten werkt toch wel verdomd goed hier in Nederland. Maar ok, ik ga de kokosnoten proberen, baat het niet etc. Bovendien kunnen ze er dan geen kokosolie van maken.
Win-win-en-zo. Evocatus

Evocatus | 21-09-18 | 01:47

Nu nog een vaccin tegen domheid.. Oh wacht

Roedeltje | 20-09-18 | 21:21

Hier op Geenstijl zijn helaas steeds meer mensen die stoppen met nadenken. Vaccinaties zullen geen epidemies stoppen. Vaccinaties maken mensen ziek omdat de injecties zelf de ziekte en giftige stoffen bevatten. (waar een immuunsysteem niet tegen kan. Mensen zijn te lui om gezond te leven om zo zelf een sterk immuunsysteem te ontwikkelen) Mensen moeten hun aandacht richten op het opbouwen van hun natuurlijke immuunsysteem. Vaccinaties maken mensen ziek en er is zelfs geen bewijs dat vaccinaties werken, het is een cocktail van giftige stoffen en niets meer.

Zaal3 | 20-09-18 | 21:19

@Lois242 | 20-09-18 | 21:56
Maar al die andere snotapen hebben de wetenschap aan hun zijde, en kunnen het wel onderbouwen.

Maar Lois en Zaal3? Die hebben een facebook post gelezen en denken nu iets te snappen van virologie en biochemische processen. Dat is nou echte humor.

TeeJee | 20-09-18 | 22:07

Uhuh. De meest giftige stof kwam uit je vader's cock richting je moer's tail.
Water is ook toxisch. Zullen we die discussie ook starten? Hoeveelheid, verhouding van stoffen, het zegt je allemaal niets. Toch wil je zoveel zeggen.

Overnijd | 20-09-18 | 23:22

Hmmm, hoe komt het dan dat de gemiddelde leeftijd in Nederland is gestegen? Hoe komt het dan dat kindersterfte omlaag is gegaan? Hoe komt het dat in landen waar men nauwelijks inent en kinderen dus natuurlijke weerstand opbouwen de kindersterfte toch hoger is?
En hoe komt het dat kinderziektes zoals bijvoorbeeld polio (wat mijn moeder een mank been heeft opgeleverd) bijna niet meer voorkomen?

ratelaar | 21-09-18 | 06:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb vroeger de normale inentingen gehad. Maar de kinderziektes kreeg ik doordat ik moest gaan spelen met iemand die de bof of rode hond etc. Had. Was vroeger heel normaal.

Gandalph | 20-09-18 | 21:18

En aderlaten. Dat was pas normaal. Vroeger

Overnijd | 20-09-18 | 23:48

@ Gandalph: nee dat was niet normaal. mijn ouders hielden ons weg als een kind roodvonk, hepatitis A of rode hond had.

Gravin v Kippenbouth | 21-09-18 | 00:11

Volgens mij ga je alleen dood of word je gehandicapt van deze ziektes als je al een zwak immuunsysteem hebt dus waarom zou je het risico nemen op vaccinatieschade als je een sterk kind hebt. Volgens mij ent je in om de zwakkere te beschermen. Daar ga ik de gezondheid van mn kind niet voor op het spel zetten. Vraag me sowieso af waarom mensen die wel vaccineren zich zo druk maken om de vaccinatiegraad als zo'n vaccine zo goed werkt. Als ik kijk hoeveel kids half autistisch zijn en permanent met een snotneus rondlopen vraag ik me af hoe onschuldig die vaccinaties zijn. Of is dat gewoon Darwinisme? Vragen vragen.

je moehar | 20-09-18 | 20:55

Ongelooflijk dit. Als u niet wil inenten omdat u de natuur zijn gang wil laten gaan, zeg dat dan. Maar kom niet met allemaal kul.

Je kan nooit zien of iemand 'sterk' is. Een prima werkend imuunsysteem kan ineens onder invloed van virussen en bacterien een foutje maken en iets doorlaten of aanvallen wat niet de bedoeling is. Dit is zo complex waarom het op enig moment zou gebeuren dat uw tegel gewoon lachwekkend is. Ik denk dat ik dit topic verder maar oversla.
Er gebeurt al genoeg ellende wat je niet kan voorkomen.

Kritisch is prima. Maar dat bent u ook niet. U komt met niks.

letopuwzaak | 20-09-18 | 22:11

Kijk tussen dit soort figuren lopen we gewoon rond. Ik denk gevaarlijker dan alle Finnen bij elkaar.

Overnijd | 20-09-18 | 23:16

Wat een ontzettend dom gezwets dit. Even de antwoorden per statement;

Volgens mij ga je alleen dood of word je gehandicapt van deze ziektes als je al een zwak immuunsysteem hebt
* Klopt niet: ook al heb je nog zo'n sterk immuunsysteem, als je een ziekte als polio krijgt dan heb je een groter kans op een verkeerde afloop.*
dus waarom zou je het risico nemen op vaccinatieschade als je een sterk kind hebt.
*Vaccinatieschade bestaat niet (buiten een lamme arm/blauwe plek om)*
Volgens mij ent je in om de zwakkere te beschermen. Daar ga ik de gezondheid van mn kind niet voor op het spel zetten.
* "Sterk" of zwak maakt niets uit; als je geen antistoffen voor een bepaald virus hebt kun je gewoon ziek worden. Ook ent je niet alleen in voor het belang van je kind, maar ook om de groepsimmuniteit in stand te houden.*
Vraag me sowieso af waarom mensen die wel vaccineren zich zo druk maken om de vaccinatiegraad als zo'n vaccine zo goed werkt.
*Groepsimmuniteit en naastenliefde?*
Als ik kijk hoeveel kids half autistisch zijn
* Er bestaan niet zoiets als "half autistisch" en door alleen kijken kun je de diagnose niet stellen.*
en permanent met een snotneus rondlopen
* Is al zo bij kinderen sinds de overgang naar sedentair leven*
ik me af hoe onschuldig die vaccinaties zijn.
* Vaccinaties worden uitvoering getest en pas uitgebracht als ze veilig zijn bevonden*
Of is dat gewoon Darwinisme?
* Darwinisme is de evolutieleer waarbij individuen in een populatie die het best zijn afgestemd op de omgeving de meeste kans hebben te overleven tot volwassen leeftijd en door paren hun genen kunnen overdragen zodat op termijn deze mutatie voortvloeit in de populatie en zo de soort langzaam veranderd. Heeft niets te maken met wat u zegt. *
Vragen vragen.

Silvion | 21-09-18 | 13:56
▼ 4 antwoorden verborgen

TheseDays00...rare domme kwetsende opmerking voor iemand die er 'verstand 'van heeft helaas weet ik beter.

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 20:43

Nou? waar blijft het argument?

Zeggen dat je gekwetst bent. Waardoor? Dat ik je niet geloof???, dat zou dan wederzijds kunnen zijn (lees je eigen opmerking...) en dat als reden aanvoeren...

TheseDays00 | 20-09-18 | 22:45

In de jaren 60 geboren, wel gewoon de normale entingen gehad volgens mij difterie kinkhoest polio tetanus, volgens mij nog herhaalt op de lagere school.
Tegen de kinderziektes werd niet geënt en wij werden ook overal op ziekenbezoek gestuurd in de hoop dat, want op oudere leeftijd / volwassen leeftijd worden dat soort ziektes pas echt onaangenaam. Dat deed hier in A'dam iedereen denk ik. Heb zelf waterpokken gehad, jeukte als een jekko, maar iedereen uit je klas kwam bijna langs. En geloof me mijn moeder was geen anti vaccin gekkie maar een zeer nuchtere vrouw die der handen uit der mouwen stak (werkte), dat was meer bijzonder in die tijd.
Dus Zentgraaff verdiep je en praat eens met mensen. Jij bent toch die d66 spijtoptant met dat studentikoze brilletje? Academisch gevormd maar niets geleerd als ikm op dit onderwerp af ga.

bwanabanjo | 20-09-18 | 20:42

Het punt is, beste bwana, dat die antivaxx gekkies ALLE vaccinaties afwijzen. En dat ze de kindjes lekker ziek willen laten worden, ook van de ziektes die levenslange gevolgen kunnen hebben.
En daarmee ondergraaft met dus ook nog eens de zogeheten "herd immunity", wat zeer vervelende gevolgen heeft.

Daarvoor hoef je niet met mensen te praten, aangezien dit ruimschoots bekend en aangetoond is.

TeeJee | 20-09-18 | 20:46

Teejee, we are on the same page, maar wat de vrouw voorstelt is niet anders dan wat in mijn kindertijd volkomen gangbaar was en dat wilde ik even over brengen. Als ik nu nog een dochter in de pubertijd had dan werd ze keurig hpv geënt maar bv niet met een anti griepvaccin.

bwanabanjo | 20-09-18 | 21:04

Ach, in je kindertijd was het ook voorkomen normaal om een sigaar boven een kinderwieg te roken, nu kijken we daar ook iets verstandiger tegen aan.

Zware Guy | 21-09-18 | 14:51

Ik kan niks anders dan aanmoedigen. Go johnny go!!

Cobalt bomb | 20-09-18 | 20:30

Klopt Knutzel...erg lang geleden een tijd waarin artsen nog eerlijk konden zijn zonder een megaclaim aan hun broek te krijgen.En idd ik heb het over die generatie...ook mijn kinderen zijn gewoon ingeent

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 20:13

Zeg Zentgraaff, dit geleuter hebben we nu al tig keer langs zien komen. Enig inhoudelijk argument heb ik nog niet weerlegd zien worden. Dus, ofwel kom met inhoud, of ga dit op Faecesbook plempen. Dit is GS onwaardig.

Frau Merkel | 20-09-18 | 20:11

Ken iemand met polio (2 eigenlijk, maar 1 zit in een urn), hij wil graag even uitkomen leggen waarom vaccineren wel belangrijk is en hoe graag hij een vaccinatie had gekregen. Willen jullie hem aub even een uitnodiging sturen?

Dat deze moeders zichzelf niet vaccineren is tot daar aan toe: geef jezelf eens de pest, maar met open ogen je kinderen eraan blootstellen is mishandeling. Mocht zo'n kind wat krijgen: je hebt een goede reden het je moeder levenslang kwalijk te nemen.

TheseDays00 | 20-09-18 | 20:07

Eensch!

GizzleMolby | 20-09-18 | 20:48

Polio komt uit poep bacterie. Je moet gewoon je kinderen niet met poep laten spelen en goed de handen laten wassen.

je moehar | 20-09-18 | 21:05

@je moehar | 20-09-18 | 21:05
Bzzt, halve punten.

Het verspreidt zich ook via de luchtwegen, dus door niezen en hoesten.

TeeJee | 20-09-18 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

EricNewby...je hebt gelijk.Te snel geantwoord zonder eerst es rustig te lezen.Bylemaster: ja kwam door inenting..is ook erkent door artsen

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:57

Maar dat was dus 65 jaar geleden? Qua medische ontwikkelingen een eeuwigheid.

knutsel_ | 20-09-18 | 20:08

Dit is toch geen nieuws? De ik-laat-mijn-kind-expres-besmetten beweging hadden we in de jaren 90 volgens mij ook al. Jammer dat er geen polio in NL meer is, leuk voor op tv: zal hij/zij het redden? Rolstoel gebonden of bedlegerig voor de rest van het leven? Maak er een leuke spelshow van met prijzen! Gokken of de linker of de rechterkant permanent verlamd wordt.

Analia von Solmsch | 20-09-18 | 19:56

In de jaren 90 hadden we nog geen internet waarop iedere idioot zich kon voordoen als specialist of deskundige. Je moest bewust op zoek gaan daar desinformatie bij bepaalde zweverige groeperingen. Nu staan Facebook, Reddit, etc. vol met desinformatie en allerlei kwakzalversites doen zich voor als medische sites. het gaat nu wel een stukje harder dan 25 jaar geleden.

Bytemaster | 20-09-18 | 20:11

longontsteking zonder antobiotica holladiee!

Cobalt bomb | 20-09-18 | 20:32

Rolstoel gebonden maar geen autist! Tel uit je winst... Ze moeten die idiote moeders maar snel uit de ouderlijke macht ontzetten. Puur kindermishandeling, dat antivax gebeuren.

medusa324 | 20-09-18 | 22:05

Er schoot opeens iets in haar hoofd?
Jammer dat het geen momentje van helderheid was.
Sommige moeders menen dat het moederschap hen automatisch medische kennis en -bevoegdheden verschaft.
Arme kinderen.

Eric Newby | 20-09-18 | 19:43

Over een aantal jaren zal een deel van die kinderen kwijlend in een superdeluxe rolstoel bijna onverstaanbaar in een babbelprogramma te horen / zien zijn.

meneer der meneren | 20-09-18 | 19:56
-weggejorist-
raskol | 20-09-18 | 20:28

meneer der meneren | 20-09-18 | 19:56
Kewl. Zal mij benieuwen wat die dan ff kwijtwillen over hun lieve ouders ;)

Eric Newby | 20-09-18 | 20:44

Kijk, mijn kinderen zijn ook gevaccineerd, maar laten we wel erg kritisch blijven met elkaar. De medische wereld verdient er miljarden aan, en vaak vinden ze hun winst veel belangrijker dan uw gezondheid. Er zijn veel nutteloze en, naar achteraf blijkt, soms zelfs gevaarlijke inentingen ontwikkeld en verkocht. Daarbij is een ieder vrij om een spuit in je achterwerk te weigeren in NL. Medische info hoef je ook niet te delen met iemand. Allemaal prima in de grondwet voorzien. En dat is niet voor niets zo opgenomen.

Oepsie1234 | 20-09-18 | 19:37

Weet je wel hoe idioot veel testen en fases een medicijn door moet voordat het een kans(je) krijgt om commercieel te worden gebruikt.

De kans om een volidioot te verwekken met een feitenvrije mening over medicijnen, ja die is wél groot.

Overnijd | 20-09-18 | 19:47

Huisartsen schijnen aardig te verdienen aan antigriepvaccins.
Verder geen idee of het misschien schadelijk is.

Carmelita | 20-09-18 | 20:04

Ben het helemaal met je eens

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 20:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij is het niet zo zwart/wit als velen het hier doen voorkomen. Enerszijds zijn er vaccinaties die al generaties gegeven worden, nauwelijks bijwerkingen hebben en je beschermen tegen verschrikkelijke ziektes. Anderszijds is er allerlei nieuw spul waarvan de werking en noodzaak twijfelachtig is en de eventuele bijwerkingen onbekend. Met vanalles daartussen.
Maar ja, per geval de risico's en voordelen bekijken is natuurlijk te veel gevraagd voor veel mensen. Het moet een religieus alles-ja of alles-nee zijn. Liever meegaan met de meute links of rechts dan zelf verantwoordelijkheid dragen voor de gezondheid van je kind. Stel je voor zeg, dat je daar eens over nadenkt.

WammesWonder | 20-09-18 | 19:37

In Nederland wordt er niet zomaar "nieuw spul" gebruikt. Daar gaat jaren van onderzoek aan vooraf voordat het wordt opgenomen in de toegestane vaccinaties.

Bytemaster | 20-09-18 | 19:45

Tussen denken en het ventileren van apendrift derivaten zit nog wel een verschil.
Het feit dat je een mensje kan verwekken, maakt je nog geen verantwoordelijk gezondheidszorger. Slechts een dwaallichtje met een genenkneedsel.

Overnijd | 20-09-18 | 23:10

Opgetekend uit de mond van een huisarts: "Als ouders me vragen of ze hun kinderen wel moeten inenten antwoord ik: Alleen degene die je wil houden."
Antivaxers brengen baby's in gevaar door moedwillig de kuddebescherming kapodt te maken.

JanVergoor | 20-09-18 | 19:33

Andere mensen hebben een kind dat dood is gegaan na niet inenten. En het kind van de buurvrouw erbij dat net geboren was. Bovendien zegt hij nergens dat hij huisarts is.

peterdh | 20-09-18 | 19:49

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:42
Het wetenschappelijke feit is dat voor de gehele populatie vaccinaties heel veel meer slachtoffers voorkomen dan ze veroorzaken. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je aan statistiek geen boodschap hebt als een dierbare getroffen is door die kleine kans.

Joris Beltsin | 20-09-18 | 19:59

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:42 |
Ik heb na een vaccinatie een auto-ongeluk gehad... Je zus: 65 jaar geleden is nooit onomstotelijk het verband gelegd. Kan echt niet. Groeten, iemand die er wel verstand van heeft.

TheseDays00 | 20-09-18 | 20:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Net als besnijden vind ik dit kindermishandeling. Gesprekje met jeugdzorg?

Rolliebollie | 20-09-18 | 19:32

Tja, weet niet goed wat te zeggen. Toen ik een jaar of zeven was, ben ik twee weken heel erg ziek geweest.
Daarna ben ik eigenlijk nooit ziek. Als ik mij wat minder voelt is dat met een halve dag weer weg.

Nu ben ik regelmatig in Japan en eenderde loopt in het openbaar met een mondkapje. Vond dat vreemd en bij navraag, men doet dat om niet ziek te worden.

Wat is next, iedereen zonder mondkapje veroordelen?

Ik ben een keer heel ziek geweest en daarna eigenlijk nooit. Kan zelfs mijn vriendin met een koortslip gewoon kussen. Een beetje risico is wel goed, dan leren mensen van fouten en worden er hard van.
Laat ik stellen, ik heb geen kinderen. Misschien denk je dan anders.

yooooh | 20-09-18 | 19:32

Mijn tolk gaf aan, dat dit vooral tegen verkoudheid e.d. bedoelt is. Zal je stelling eens opzoeken. In Tokio is het erg druk in openbaar vervoer, dacht eigenlijk dat de kans om ziek te worden in stampvolle metro's wel groot is.

yooooh | 20-09-18 | 19:42

Botte Hork | 20-09-18 | 19:41
Tja, ik zoek de onderkant van het leven niet op.

Lees wel regelmatig dat de migranten ook rare ziektes meenemen. Tuberculose in Europa is weer regelmatig aanwezig. Als je met gestrekt been deze discussie ingaat moet je migratie ook zoveel mogelijk tegen gaan.
Laten die zogenaamde kruidenmoeders hier meestal een groot voorstander van zijn.

yooooh | 20-09-18 | 19:47

Botte Hork | 20-09-18 | 19:41
Huh, hoezo?? Wat is daar mis mee?

Eric Newby | 20-09-18 | 20:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wen er maar aan. Deze heksenvrouwtjes zijn zogenaamd HBOog-opgeleid.
Schijnen zelfs dat soort idioten rond te lopen die een papiertje in een alpha of gamma studie van universitair instituut hebben gekregen.
Oh, ja... Die Dikke Tuinbroek die het lef heeft zich zelf uit te geven voor wetenschapsjournaliste. En trouwens, ongezond dik en overduidelijk DIEP ongelukkig.
Een beetje kort-pittige Libelle-opiniestukjes schrijver. Het dikke debiele achternichtje van Ebru... Niet veel meer, maar wel een stukje minder. Ongezond dik en overduidelijk diep ongelukkig.

Rommelende Onderbuik | 20-09-18 | 19:32

Oke...bedankt voor de uitleg

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:28

En wie gaan al die extra ziektekosten betalen???
Juist ja.
Enne, ziektes door inteelt??
Oh ja............

pennestront | 20-09-18 | 19:27

Je zou toch verwachten dat een land als Nederland slimme mensen voortbrengt, maar sodeju, wat een domheid.

menage | 20-09-18 | 19:27

Ja helaas, het is nog veel erger.
ik verbaas me ook al heel lang over het gebrek aan gezond boerenverstand, logisch gevolg kunnen trekken en algemene kennis van veel mensen, en dan valt het hier nog wel mee, ook nog!
Het beste is om maar niet teveel verwachtingen te hebben, en er soms maar om te lachen, maar dat is moeilijk als men het land naar de klote ziet gaan door gebrek aan inzicht.

Er is een programma gemaakt over domme mensen. Het heette 'Lekker Slim'
Er werd gevraagd aan twee jonge vrouwen:
Wie schilderde het zelfportet van Rembrandt?
Ze mochten samen overleggen en dan een antwoord geven.
Een van de kenmerken van domme mensen is dat ze niet gauw zeggen:
'Dat weet ik niet, dat zoeken we op!'
Er werd gespeculeerd en verzonnen en een antwoord bedacht dat als 'waar' gepresenteerd werd zonder enige drang om te eerst te willen verifiëren.
Wat de gedachtenkronkels waren bij de totstandkoming van dit antwoord kan ik vanwege de onlogica niet eens meer reproduceren, maar het ging ongeveer via:
'Er waren nog geen spiegels in die tijd' en
'Hoe kan een schilder én schilderen én poseren tegelijkertijd, dus telkens gaan zitten op de stoel en poseren en...'
tot de verbijsterende wending dat Rembrandt niet zelf zijn zelfportret heeft kunnen schilderen maar die andere beroemde schilder uit de tijd heeft hem geschilderd....'
Ik viel uit mijn stoel toen het met grote overtuiging gezegd werd:
'Mozart!'

kleurdoosje | 20-09-18 | 22:20

Het is helaas maar waar. Maar hun meningen zijn zó beinvloedbaar vaak en aan trends onderhevig.
Deze ziektes kennen ze niet meer van dichtbij en de gruwelijke gevolgen die het kan hebben.

Komt er straks iets anders bijv door de immigratie of komen de ziekten weer terug in de samenleving zijn ze waarschijnlijk weer de eersten die zich willen laten inenten.. dan komt het wel weer dichtbij en kentert deze hype weer.
Want ze vaccineren vaak niét uit angst. En niet omdat ze nu zoveel vertrouwen hebben in de natuur (ze weten wel dat dan 1 op zoveel dood gaat)

Ik wil zeker wél naar je luisteren als je zegt a) ik laat de natuur echt zijn gang gaan of b) ik heb gedegen aanleiding om de veiligheid in twijfel te trekken.

Maar dat hoor ik weinig

letopuwzaak | 20-09-18 | 22:44

kleurdoosje | 20-09-18 | 22:20
Q: "Wie schreef 'De Idioot'?"
A: "Hijzelf!"
(Kamagurka)
:) (Ikzelf)

Eric Newby | 20-09-18 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Zoveel commentaren die niet zouden misstaan in Communistisch China. We leven zogenaamd in een vrij land maar o wee als je een andere mening durft te hebben.

Lupuslupus | 20-09-18 | 19:26

Het grote probleem dient zich aan als mensen de vrijheid krijgen anderen te schaden of zelfs levens in gevaar te brengen.
Ik ben net zo goed tegen een vaccinatieplicht als tegen een godsdienstverbod.
Maar mijn veiligheid is ook wat waard en ik gun mijn kinderen en de volgende generaties ook wat.
Het recht om knettergek te zijn houdt een beetje op als aan de grondwettelijke rechten van anderen komt.

Rommelende Onderbuik | 20-09-18 | 20:14

Lupuslupus | 20-09-18 | 19:33
De mening van een deskundige is wat anders dan de op lulkoek gebaseerde brainfart van een halve zool.
Met alle respect.

Eric Newby | 20-09-18 | 20:49

Bij elkaar gaan zitten is geen mening

menage | 20-09-18 | 21:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik stel voor dat we een Waddeneiland opofferen om dit soort wijven op te bergen. Danku.

Joris Beltsin | 20-09-18 | 19:26

Waarom een bewoond eiland als er zat onbewoonde eilanden in de Noordelijke IJszee zijn?

Rhenium | 21-09-18 | 02:52

Als deze ongevaccineerde kinderen ziek worden en complicaties krijgen, moeten ze vrijwel altijd aan de antibiotica. Anders is het begrafenis.
En laat dat nou spul zijn waar resistentie een steeds groter probleem begint te worden.
Deze ouders zijn dus ook mede verantwoordelijk voor het over-gebruiken van antibiotica en werken mee aan resistentie. Dit is ook nadelig voor de rest van de bevolking.
Niet vaccineren: ook geen antibiotica! Laat de natuur haar gang maar gaan.

MacMiep.nl | 20-09-18 | 19:24

peterdh | 20-09-18 | 19:54
Het gaat mij erover dat MacMiep uit zijn of haar nek zit te lullen, kom met feiten aan of zwijg, en probeer niet een klein nietig groepje in een bepaald daglicht te zetten omdat je onderbuik opspeelt! Verder zijn er inmiddels multiresistente bacteriën waar zowat geen flikker tegen te doen is met antibiotica. Punt is dat de farmaceutisch industrie het gebruik van bacteriofagen tegenhoudt en de zorgverzekeraars een behandeling in het buitenland niet willen vergoeden.
.
Ps. Resistente bacteriën en multi resistente bacteriën ontstaan ook door verkeerd antibiotica gebruik, maar dat wist jij natuurlijk wel...
Ps2. Er zijn ook (varkens)boeren die het licht hebben gezien, die zijn 100% antibioticavrij en maken gebruik van probiotica.

JI-HAAT | 20-09-18 | 20:34

Er moet meer gedaan worden aan de ontwikkelingen van bacteriofagen!
De ontwikkeling met probiotica in de veeteelt is heel goed. Mensen zouden ook meer probiotica kunnen nemen, zeker na het gebruik van antibiotica, om de darmflora weer op te bouwen, en daardoor de weerstand.
Pijnstiller Paracetamol is ook niet zo onschadelijk:
het breekt het Master Anti-Oxydant en Master Detoxifier Glutathione af, de antioxydant die zorgt voor ontgifting van de cellen en recycling en hergebruik van vitamine C in het lichaam.

kleurdoosje | 20-09-18 | 21:56

kleurdoosje | 20-09-18 | 21:56
Wij hebben de weg van antibiotica gevolgd, en oa. in Georgië hebben ze een fagenbank aangelegd waar ze tientallen jaren over gedaan hebben. Het grote voordeel van een fagen behandeling is, is dat je alleen de bacterie aanvalt/opvreet en i.t.t. antibiotica geen verdere lichamelijke schade aanricht! Van ibuprofen en paracetamol kan je doof worden, als je het maar lang en vaak gebruikt. www.doof.nl/algemeen/doof-door-ibupro...

JI-HAAT | 20-09-18 | 22:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Biggen worden ingeënt... zodat ze sneller op hun gewicht komen en in een korte tijd vet worden.

sociaal_econoom | 20-09-18 | 19:23

@MacMiep... met als gevolg dat we nu steeds meer dikke baby's krijgen en kinderen met obesitas.

sociaal_econoom | 20-09-18 | 19:32

@sociaal_econoom | 20-09-18 | 19:32
Heb je ook enig betrouwbaar en verifieerbaar bewijs?

TeeJee | 20-09-18 | 19:37

@sociaal_econoom,
Hebt u weer een lulkoek aangesneden?

kleurdoosje | 20-09-18 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Kom kom, niet zo dramatisch over antivaxxers. Er gingen er meer ziek/dood aan de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep dan dat er zonder vaccinatie ziek/dood gingen.

Oepsie1234 | 20-09-18 | 19:23

Dat klopt, want de meesten gebruikten hun verstand en lieten zich inenten. De vaccinatie hielp tegen de griep, maar niet tegen de dood!

Janas | 20-09-18 | 19:33

De Mexicaanse was flink overhyped. Helemaal niet zo dodelijk. Vervolgens zaten de farmaceuten en overheid met grote hoeveelheden vaccins. Door te dreigen met het gevaar werden de vaccins toch gesleten aan de bevolking. Zelfde met griepvaccins. Die zijn het minst effectief bij kinderen en ouderen (de "zwakkeren"), en vaak werken ze helemaal niet omdat de verkeerde stam gekozen is. In het universitaire ziekenhuis waar ik werk laat ca 17% van het personeel zich inenten en dat percentage daalt al jaren. Als zelfs de artsen zich niet laten inenten... Overigens is de griepvaccinatie wel een andere discussie dan de kinderziektes denk ik.

DeDatumEnTijd-> | 20-09-18 | 19:41

@DeDatumEnTijd-> | 20-09-18 | 19:41
*stammen

Men kiest er meerdere voor het vaccin.

TeeJee | 20-09-18 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

“you have died of dysentery”

Nacho_Vidal | 20-09-18 | 19:22

Ik wacht effe de pubertijd af voordat ik ze inent.

VanBukkem | 20-09-18 | 19:21

If you got a cold take a shot of maleria .....(John Birch Society Blues Dylan 1963)

Mazoeza | 20-09-18 | 19:18

Oeps: malaria !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mazoeza | 20-09-18 | 19:19

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met niet gevaccineerde kinders(tegen huis tuin en keuken kinderziektes) wij en onze kinderen zijn ingeent dus dan maken ze elkaar ziek....hebben wij geen last van toch?

Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:15

Dream on!
Babies die nog niet zijn ingeënt? Vaccinatie biedt sowieso geen 100% bescherming en is ook afhankelijk van uw fysieke gesteldheid op het moment van infectie (bijv. lage weerstand vanwege ziekte/medicijnen)

Joris Beltsin | 20-09-18 | 19:23

Vaccinatie is geen 100% zekerheid. Mensen die dus ondanks vaccinatie toch nog het risico lopen om ziek te worden lopen gevaar door niet-gevaccineerde medemensen. Daarom is die vaccinatiegraad zo belangrijk.

Bytemaster | 20-09-18 | 19:24

Zo werken de vaccinaties helaas niet. Je bent nooit 100% beschermd. Kinderen krijgen ook pas in vier jaar tijd de geleidelijke bescherming. Hoe meer oningeënte kinderen er rond lopen hoe actiever een virus kan blijven en dus ook hoe gevaarlijker voor iedereen. Enige optie is verplicht vaccineren. Legio opties om dat op te nemen.

johoost | 20-09-18 | 19:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kost een paar kinderlevens, maar dit is full force survival of the fittest. Vooral niet vaccineren domme mamma's, goed voor de genenpoel.

kom hoe heet ie | 20-09-18 | 19:15

Vroeger begonnen labiele huisvrouwtjes nog een boekenclubje, konden ze samen dokterromannetjes bespreken. Nu hebben ze blijkbaar geen echte vent die ze wat logica kan bijbrengen, en dan krijg je dit. Lekker Mengele op de kinderen.

Pierke Smulders | 20-09-18 | 19:14

De meningen zijn verdeeld... niet vaccineren biedt voordelen.
Doordat jouw baby als kind de bof krijgt... mazelen, rode hond, kinkhoest en difterie bouwt ze weerstand en een natuurlijke antivirus op.
Dit soort kinderen blijken later meer weerstand en sterker te zijn dan kinderen die tegen alles worden ingeënt.

sociaal_econoom | 20-09-18 | 19:13

@sociaal_econoom | 20-09-18 | 19:36
Inhoudelijke argumenten en stevig wetenschappenlijk bewijs a.u.b.

Of bent u de zoveelste gekkie die maar wat facebook-troep rondslingert zonder te kunnen onderbouwen?

TeeJee | 20-09-18 | 19:38

Voor sommige ziektes heb je gelijk, andere niet. Het jammere is dat je tegenwoordig cocktails krijgt, waardoor je niet kunt kiezen.
Het is jammer dat de discussie altijd zo zwart-wit gevoerd wordt. De werkelijkheid is meestal grijs.

DeDatumEnTijd-> | 20-09-18 | 19:45

@sociaal_econoom,
Wat een totale kwats weer.
Even simpel gesteld:
Bij een inenting krijgt het kind/persoon/dier een heel klein beetje van de ziekte(s) toegediend en ontwikkelen er meteen antistoffen tegen die ziekte(s), maar het komt niet tot een volledige uitbraak. Diegene is dus eventjes ziek, maar wordt dan beschermd door de actieve antistoffen en ook tegen latere 'ontmoetingen' met die ziekte(s).
Niet inenten brengt extra besmettingsgevaar bij uitbraak bij kinderen die vanwege de jonge leeftijd nog niet ingeënt kunnen worden, pasgeborenen, baby's, peuters en andere niet-ingeënte kinderen en personen. Om zo min mogelijk gevaar te vormen voor de kwetsbare groepen is het dus van belang dat zoveel kinderen/mensen ingeënt worden.
Even heel simpel gesteld, maar ik weet niet of u zo doet om te stangen of dat het dommigheid is.
Hoe is het gesteld met de emigratie naar Luxemburg?

kleurdoosje | 20-09-18 | 21:36
▼ 12 antwoorden verborgen

Hebben dit soort moekes enig idee hoe ernstig de mazelen kan zijn? Kennelijk niet. Het zou haast strafbaar moeten zijn.

blikjegrolsch | 20-09-18 | 19:11

blikjegrolsch | 20-09-18 | 19:11
Heeft ons aller Prinses Christina haar scheelheid, bijna-blindheid en onzekere tred niet te danken aan iets mazelen-gerelateerds?
Goh hoe zat dat ook weer...

Eric Newby | 20-09-18 | 19:56

@Eric Newby: Rode hond. Juultje kreeg dat tijdens de zwangerschap. Oeps. Toen was er trouwens nog geen vaccin.
Maar ze zingt als een nachtegaaltje! (ahem)

MacMiep.nl | 20-09-18 | 20:16

@Miep
Ah, okee. Danku.

Eric Newby | 20-09-18 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die bang zijn voor gordelroos moeten ff in google shingrix intikken. Dit vaccin is in de USA goedgekeurd door de FDA en werkt in tegenstelling tot de eerdere vaccins nu eindelijk wel goed. Jammer dat u in NL woont en voorlopig nog lekker ziek mag worden.

The2Amendment | 20-09-18 | 19:08

Asha is dus 35 maar heeft het lijf van een 65-jarige domme muts die zichzelf nooit heeft verzorgd.
En ze ziet dat het zo goed is.
Goed werk Asha, dat wordt voor je 50ste scootmobielen!

Eric Newby | 20-09-18 | 19:06

Ik denk eerder aan een fatale hartkwaal......

DeDenkerT | 20-09-18 | 19:55

DeDenkerT | 20-09-18 | 19:55
En dat dus allemaal dankzij ons verkeerde beeld van overgewicht. Arme Asha.

Eric Newby | 20-09-18 | 19:58

Menselijke evolutie was bijna volledig uitgeschakeld doordat we via de medische wetenschap en farmacie bijna alle slechte genenpakketten gewoon in leven houden waardoor ze ook weer doorgegeven worden aan toekomstige generaties. Maar zelfs daar vindt de natuur wel weer wat op: complotdenkers en antivaxers gaan ervoor zorgen dat bepaalde genenpakketten toch niet meer worden doorgegeven.

Bytemaster | 20-09-18 | 19:05

Het zou grappig zijn, als het niet zo dodelijk treurig was.
En de kinderen kunnen er zelf niets tegen doen.

hotmint | 20-09-18 | 19:02

@ Lupuslupus | 20-09-18 | 19:17

Zie mijn reactie op Wilookevenietszeggen | 20-09-18 | 19:15
Is uiteraard geen uitputtende lijst.

TeeJee | 20-09-18 | 19:26

Er zijn op kinderdagverblijven/creches ook babies die nog te jong zijn om in te enten.

knutsel_ | 20-09-18 | 19:29

@Lupuslupus
Vaccinaties kunnen pas op iets latere leeftijd en zijn niet meteen effectief.
Daarom kunnen wat oudere, niet gevaccineerde kinderen, die ziek worden,
jonge kinderen, die nog niet gevaccineerd *kunnen* worden, dodelijk besmetten.
(Als de oudere kinderen al wel gevaccineerd zijn kan dit dus niet meer).
Is goed te Googlen dit. Bv hier: www.rtlnieuws.nl/node/51786

hotmint | 20-09-18 | 19:29
▼ 2 antwoorden verborgen

De gevolgen van het niet-vaccineren - in ons land!! - worden behoorlijk overdreven. Kinderziektes zijn vooral fataal in ontwikkelingslanden waar ze geen schoon water, niet genoeg te eten hebben enz. Dus al zwak zijn.

We hebben veel meer ellende (ziektes) te verwachten van de duizenden die uit ontwikkelingslanden hier de grens over komen. Maar daar hoor je niemand over.

Lupuslupus | 20-09-18 | 19:02

37 babies op 500 miljoen mensen.

Lupuslupus | 20-09-18 | 20:05

@Lupuslupus | 20-09-18 | 20:05
Nu nog wel. Mag je drie keer raden wat er gebeurd zou zijn zonder vaccin. Er liggen kerkhoven vol met kinderen, gestorven aan ziektes die we nu kunnen voorkomen.

TeeJee | 20-09-18 | 20:26

@Lupuslupus:
Och slechts '37 babies op de 500 miljoen'... dus zo redeneert Lupuslupus.
En vandaag in Oss zeker ook maar 4 kinderen verongelukt op de 500 miljoen?

kleurdoosje | 21-09-18 | 04:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Straks willen ze nog kinderen inenten tegen homosualiteit.
Volgens sommigen is dat ook een ziekte, of bizar gedrag in plaats van deel van de hardware.

kloopindeslootjijook | 20-09-18 | 19:01

Hier is geen kruid tegen gewassen.

lingo star | 20-09-18 | 19:01

* Zucht *

Ik stel ebola-feestjes voor. Of sars.
Prima methode tegen de nog verdere aantasting van de genenpoel.

Serieus: misschien wordt het eens tijd om de kinderen van dit soort halvegaren niet alleen uit te sluiten van bezoek aan de kinderopvang, maar tevens die halvegaren zelf een dubbele ziektekostenpremie af te laten tikken, vooruitlopend op het risico van de hogere te verwachten ziektekosten.

Waarom overigens kindertjes weer eens 'graties' zijn bij de verplichte basisverzekering mag ook wel een heroverwogen worden, zeker bij kindertjes van dit soort faecesboek-randdebielen.

EefjeWentelteefje | 20-09-18 | 19:00

Prima. Ouders die niet vaccineren wordt de toegang tot school en kdv geweigerd. Gewoon deurbeleid, mag en kan. Verder gaat vanuit de basisverzekering een registratie plaatsvinden waarbij ziekte als gevolg van het niet-vaccineren zal worden uitgesloten van dekking.

The2Amendment | 20-09-18 | 19:00

Dat kan niet. Je hoeft niemand info te verlenen van persoonlijke medische aard. Zelfs vragen mag zon instelling niet.

Oepsie1234 | 20-09-18 | 19:28

Dik Trom mocht pas naar school als Pa bewees dat ie tegen pokken was ingeënt!

MacMiep.nl | 20-09-18 | 20:18

@oepsie1234. Gelukkig hebben we nu de sleepwet en kan in het belang van de nationale gezondheid al uw informatie worden gekoppeld. Ook het feit of u ooit via de verzekering kosten heeft gemaakt voor vaccinaties. Voor u of uw kindrren. Gewoon een query maken et voila.

The2Amendment | 20-09-18 | 20:54

Voor de liefhebben die echt een potje darwinisme wilt aanschouwen.
reddit.com/r/vaxhappened Heerlijk jezelf gaan irriteren aan de bekende Crazymommies en je dosis vaccines causes autism.

Autist | 20-09-18 | 18:57

Er zijn mensen (voornamelijk sub-Sahara) die geloven dat ze de zieke kunnen laten genezen van HIV/aids. Hoe is het tegenwoordig met Ebola? Daar is toch ook een vaccin tegen?
Kan je ook zo'n antivaxx feestje houden in Congo? Hoef je in die hitte daar ook niet zo'n geel ruimtepak aan waar je je helemaal dood in zweet.

Is dit nog nieuws? | 20-09-18 | 18:57

ik werd omstreeks 75 als kleutertje op ziekenbezoek naar t buurjongetje meegenomen, omdat hij de bof had. Moest m zelfs nog een kusje geven zodat hij snel weer gezond zou worden. Ik kan me t zo goed herinneren omdat ik dat toen ontzettend vreemd vond. Kussen??!!

Padre Grassi | 20-09-18 | 18:57

o.k. dank.

Lupuslupus | 20-09-18 | 19:22

kleuterleeftijd Lupus. En ja, heb t gekregen, een dag koorts, en klaar

Padre Grassi | 20-09-18 | 20:30

Brrr. Krijg je daar niet homo van?

EEnzame SchizofrEEN | 20-09-18 | 21:25
▼ 4 antwoorden verborgen

@JI-HAAT | 20-09-18 | 22:53
Waarom zou ik me geweldig moeten voelen, als ik slechts onderbouwde argumenten op tafel leg? Lijkt me heel normaal in een discussie.

Op je vraag;
Men kan niet bewijzen dat het door het vaccin komt, aan de andere kant kan men ook niet bewijzen dat het NIET door het vaccin komt. De wetenschap is er nog niet uit, maar deze mensen hebben ondertussen wel last van narcolepsie.
In zo'n geval, wat in Amerika al heel lang het geval is, kijkt men naar aannemelijkheid en redelijkheid.
In dit geval heeft de overheid besloten om deze mensen te ondersteunen, iets wat ik overigens een goed besluit vind.

TeeJee | 20-09-18 | 23:05

TeeJee | 20-09-18 | 23:05
Goed onderbouwde argumenten, je toonzetting is nogal neerbuigend, zo zijn volgens jou mensen die tegen vaccinatie zijn allemaal gekkies en is die Mexicaanse griep toestand helemaal geen medische schandaal. In welke hoedanigheid reageer jij eigenlijk, heb je er ook wat over gelezen, of ben jij 'toevallig' zelf werkzaam in deze industrie? Die onderzoeksjournalist heeft er ongetwijfeld meer tijd in gestoken dan wij allemaal bij elkaar, maar het is geen schandaal volgens jou en Ab Osterhaus heeft er geen cent aan verdiend, haha... Als het allemaal niet waar zijn zijn, dan zou Ab Osterhaus deze onderzoeksjournalist hebben aangeklaagd voor laster & smaad.

Men kan niet bewijzen dat het door het vaccin komt, men gaat schikken om zo snel mogelijk door te kunnen gaan naar de orde van de dag, anders gezegd men probeert het hier in NL stil te houden en geen aansprakelijkheid te erkennen! Internationaal onderzoek heeft overigens uitgewezen dat er in zeldzame gevallen een link bestaat tussen Pandemrix en narcolepsie, en in Zweden Finland en Noorwegen werden ouders van kinderen die ziek werden gecompenseerd.

Nou wat heeft de overheid toch goed gehandeld, ze probeert de slachtoffers het zwijgen op te leggen met 5 miljoen euro.

www.nrc.nl/nieuws/2018/09/20/miljoene...

JI-HAAT | 21-09-18 | 08:53

@JI-HAAT | 21-09-18 | 08:53
Hey, een dubbel post!
Ik heb gereageerd op de tegel die je "los" geplaatst hebt.

TeeJee | 21-09-18 | 09:54
▼ 14 antwoorden verborgen

Simpel ouders die kinderen niet laten inenten ook geen recht op kinderbijslag.

vinzDH | 20-09-18 | 18:55

Er zijn ook clubs van mensen die elkaar bewust aids geven, relatiegeschenk dus. Die zijn net zo gek als die ouders.

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:52

Je kan elkaar geen aids geven, hooguit HIV. Aids kan een gevolg zijn van HIV

bergsbeklimmer | 20-09-18 | 18:56

De handel in bakfietsen is ook versneld in sommige kringen.

Langshetrandje | 20-09-18 | 18:57

Lupuslupus | 20-09-18 | 18:54
Sorry, je hebt gelijk. Die ouders zijn veel gekker.

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Reistip voor de antivaxxer: Venezuela. Daar is het vaccinatieprogramma ingestort door de complete crisis en kan je je kind Difterie laten krijgen.

je postbode | 20-09-18 | 18:52

Nee, dan Ierland. Daar krijgt je kind gewoon op school alle vaccinaties. Met of zonder medeweten van de ouders.

EEnzame SchizofrEEN | 20-09-18 | 21:27

De beste methode is natuurlijk om zo’n feestje in of nabij een AZC te houden. Daar zijn alle die ziektes in ruime mate aanwezig, net als geinige tropische microben als Ebola en zo. Krijg je er zomaar gratis bij.

Stormageddon | 20-09-18 | 18:51

Nou... de hele wereld vaccineerde op een gegeven moment zo ongeveer om Nederland hepatitis B vrij te houden. Nederland was hier erg laat mee. WHO adviseerde 10 jaar na ontdekking van een goed vaccin, dus in 1992, om kinderen hiermee te vaccineren. Nederland deed dat pas bij alle kinderen in 2011. Dankzij oa de Amsterdamse lobby werden eerst risicogroepen gevaccineerd, dat zou goed genoeg zijn. Het was niet zo. België vaccineert alle kinderen hiertegen sinds 1999.

Jaarlijks sterven 500 mensen aan leverziekten (vooral leverkanker en cirrose) door Hepatitis in Nederland.

Nichtsneues | 20-09-18 | 21:46

Waterpokken is als kind niet erg, maar opeens kan het uitbreken tot herpes zovar, wat vreselijk is, kan op je hele lichaam voorkomen.
Geen medicijnen ervoor, binnen 1 dag naar de dokter, wie weet dat .
Heb het al anderhalf jaar en vreselijke pijn in de zenuwen, waar niets aan te doen is.
Ben niet voor inenten, weet niet of er iets is voor waterpokken, maar dan wel doen, want het virus gaat in je ruggegraat zitten en breekt ineens uit,
Bij niet iedereen, de meeste mensen niet, maar hoe ouder je wordt kan het opeens gebeuren.

gato | 20-09-18 | 18:51

gato | 20-09-18 | 18:51
Je bedoelt waarschijnlijk herpes zoster (gordelroos). Daar zijn wel antivirale middelen voor zoals aciclovir of valaciclovir. In ernstige gevallen wordt dat ook voorgeschreven.

Gravin v Kippenbouth | 20-09-18 | 19:00

Die vaccinatie zit met een reden (nog) niet in het rijksvaccinatieprogramma. Er is géén discussie over de veiligheid, maar wel over de vraag hoe lang immuniteit gegarandeerd is .. Kortom, juist om de reden dat het virus op oudere leeftijd gevaarlijker is is er een reden om niet in te enten

Bassie12345 | 20-09-18 | 19:01

@gato,
Ik heb informatie die niet gangbaar is, over het vetzuur en emulgator: Lecithine, dat gewonnen kan worden uit soya of uit eierdooiers:
Lecithine herstelt beschadigde zenuwbanen, en bij vlugger herstel van zenuwaandoeningen.
Dat staat niet op verpakkingen, daar heeft men het meestal over cholesterolverlaging. Maar ik weet het van een oude Amerikaanse arts en voedingsdeskundige. Mij helpt het, oa bij gordelroos en het herstel duurde niet eens zo lang: anderhalve maand. Het is vrij verkrijgbaar bij reformzaken, ook online. Het is een natuurlijk voedingssupplement, een vetolie, dus geen chemisch medicijn. En je hoeft niet voor de duurste merken te gaan, ook het goedkopere Zonnatura of Kruidvat hebben al goedwerkende Lecithine. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

kleurdoosje | 20-09-18 | 20:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Lebensborn.

hier openen | 20-09-18 | 18:50

Mag ik van jou uit de serie kokkenbacteriën de streptokok, de stafylokok en de meningokok en dan krijg jij van mij uit de serie luchtwegeninfecties, kinkhoest.
KWARTET!

keestelpro | 20-09-18 | 18:50

Geen ezeltje-prik ook zeker?

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:49

.. en geen 'Doktertje' spelen!

kleurdoosje | 21-09-18 | 00:45

Hard maar waarom zou ik meebetalen via een steeds hoger wordende ziektekostenverzekering voor dit soort kwakzalvers? Als er later de nodige complicaties optreden zoals hersenvliesontsteking of onvruchtbaarheid door de Bof en de daarbij horende schade, mogen ze het mooi zelf betalen.

Deflatiemonster | 20-09-18 | 18:48

Asha ten Broeke beweert een wetenschapsjournalist te zijn. Echt. Met artikelen die beginnen met het belangrijkste woordje dat moderne feministen kennen.

"Ik" etc etc.

omanders | 20-09-18 | 18:47

Als ze er maar wel rekening mee houden dat de polio party op een rolstoelvriendelijke plek dient te worden gehouden. Kunnen ze ook meteen zien wat hun voorland is.

Stormageddon | 20-09-18 | 18:47

Welja, verpest hun feestje maar... flauw hoor.

Eric Newby | 20-09-18 | 18:59

Ik moest plotseling denken aan mijn jeugd waar nog de illusie gekweekt werd door de RK kerk (ja, die) dat je van fappen ruggemergsverweking (wat dat ook moge zijn) zou krijgen, dus, handjes boven de deken. Nou ja, als puber nam je dat risico natuurlijk driewerf.

Een hele generatie vrouwen die nu acute hersenverweking hebben, duidelijk. Ze geloven liever de charlatans die claimend dat je allerlei enge ziektes krijgt van vaccinatie als de wetenschappers die het tegendeel beweren.

Aan de andere kant hebben we te maken met overheden en politieke partijen die er van overtuigd zijn dat de mens de enige schuldigen is aan de verandering van het klimaat. Men luistert liever naar de charlatans die op bevel voor het geld wetenschap beoefenen en verloochent de wetenschappers die het tegendeel beweren.

Zoek de overeenkomsten.

bergsbeklimmer | 20-09-18 | 18:46

Hoe stom kun je zijn als ouder(s)
Tuurlijk heeft dat kind geen mazelen gehad, ze zal het ook niet snel krijgen. 95%van de kinderen is namelijk ingeënt tegen mazelen. Heeft die domme FB gans ook interesse in polio-feestjes? Een meningococcen party, misschien of liever een TBC fuif? Tyfus misschien?, Of gewoon een paar Rabieuze honden loslaten op die feestjes. Dat kan ook nog.

Gravin v Kippenbouth | 20-09-18 | 18:46

Hepatitis A en B zijn ook erg in!

bergsbeklimmer | 20-09-18 | 18:48

bergsbeklimmer | 20-09-18 | 18:48
Doen we er C ook bij, als hoofdprijs.

Gravin v Kippenbouth | 20-09-18 | 18:50

Niet-steekpartijtjes.

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:46

Oh leuk: hersenvliesontsteking en longontsteking bij één op de zoveel. Moet dan net jouw kind overkomen natuurlijk. En dan ook geen antibiotica nemen, want dat is ook troep!

MacMiep.nl | 20-09-18 | 18:45

Sinds wanneer bestaat er vaccinatie voor oorontsteking en longontsteking??

Lupuslupus | 20-09-18 | 19:21

@Lupuslupus | 20-09-18 | 19:21
MacMiep heeft over de mogelijke complicaties van de mazelen.

TeeJee | 20-09-18 | 19:30

@Luslupus: Wat TeeJee zegt.
Overigens kun je je tegen Pneumokokken laten inenten (bacteriële longontsteking). Zelf betalen, maar het kan.

MacMiep.nl | 20-09-18 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Je moet deze mensen gewoon fors extra zorgpremie laten betalen. Kijken of ze dan nog zo principieel zijn.

dr.andus | 20-09-18 | 18:41

Asha heeft altijd honger. En zegt nooit nee tegen meneer honger. Knap. Veel respect voor Asha.

RickTheDick | 20-09-18 | 18:41

Survival of the fiittest. Niks mis mee toch?

ArieR68 | 20-09-18 | 18:40

Ja dat vraag ik mij ook af. Ze zijn hier nogal voor Darwin maar nu even niet. lol.

Lupuslupus | 20-09-18 | 18:47

Als je geen snars begrijpt van Darwin kun je er natuurlijk ook je mond over houden. Bescheidenheid siert de mens.

Eric Newby | 20-09-18 | 20:02

Dat narcolepsy verhaal is wel zo ongelooflijk bullshit. Als je naar het gemiddelde in Nederland kijkt van mensen die die ziekte ontwikkelen zouden er onder de gevaccineerde nog meer slachtoffers moeten zijn. Misschien doet die vaccinatie zelfs iets goed..

Mesmer | 20-09-18 | 18:39

Niet helemaal. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat bij bepaalde vaccins tegen de Mexicaanse griep het risico op narcolepsie groter is. Er waren verschillende fabrikanten van vaccins tegen de Mexicaanse griep en het aantal gevallen is bij het ene vaccin groter dan bij het andere. Echter, de antivaxers gaan dit nu projecteren op het reguliere vaccinatieprogramma en dat slaat nergens op. Het vaccin tegen Mexicaanse griep is overhaast toegepast met mogelijke risico's. De vaccins uit het vaccinatieprogramma zijn gewoon veilig en dat wordt nu allemaal door elkaar gegooid.

Bytemaster | 20-09-18 | 18:45

Er zijn ook een heleboel niet ingeënten nooit meer wakker geworden.

bergsbeklimmer | 20-09-18 | 18:50

U overdrijft schromelijk.

Lupuslupus | 20-09-18 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Lees zojuist bericht dat de overheid 5 miljoen euro schade vergoeding betaald heeft aan 11 personen die als gevolg van vaccinatie mexicaanse griep narcolepsie opgelopen hebben. Met deze schikking erkende de overheid echter geen aansprakelijkheid in deze zaken.

K-neus | 20-09-18 | 18:37

Volgens mij verdraai je het bericht. Het bericht was dat de overheid 5 miljoen heeft gereserveerd voor mensen die vaccinatieschade a.g.v. het vaccin voor Mexicaanse griep hebben opgelopen. Dat ging niet per se om narcolepsie en er moet nog veel uitgezocht worden voordat er uitgekeerd wordt.

Bytemaster | 20-09-18 | 18:48

Ik vind het prima hoor TeeJee.

Lupuslupus | 20-09-18 | 18:50

5 miljoen? En ik wacht nog steeds op mijn 1000 eypo.

PresidenteDeConjovia | 20-09-18 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Kom maar op met die meteoor!

McMarx | 20-09-18 | 18:37

Misschien anders een idee dat je kinderen naar een polio feestje brengt? Worden ze pas echt sterk van.

RenHoek | 20-09-18 | 18:36

Ik geef binnenkort een ebola party.

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:37

Ik neem wat malariamuggen mee, krijgen ze dat later ook niet.

HoerieHarry | 20-09-18 | 18:39

Besmettingsfeestje.
Leuk nominatiewoord voor woord vh jaar.

keestelpro | 20-09-18 | 18:36

Was jaren terug al heel gangbaar in Groningen.

de Voorzittert | 20-09-18 | 19:27

En uiteindelijk heel strafbaar

PresidenteDeConjovia | 20-09-18 | 21:25

Feestjes zonder priklimonade zeker?

Mr_Natural | 20-09-18 | 18:35

En zonder kleur, geur en smaakstoffen.
E-nummers zullen ook wel off limits zijn...

Wijze uit het Oosten | 20-09-18 | 19:44

Lol, nice, mr n

PresidenteDeConjovia | 20-09-18 | 21:24

Ik dacht dat ze dan gewoon Rita de herpeshoer lieten langskomen.

hustler01 | 20-09-18 | 18:34

Waarom huilt het 2 jarige zoontje van de antivax moeder?

.... hij zit in zijn midlife crisis.

141535979 | 20-09-18 | 18:34

lol

Lupuslupus | 20-09-18 | 18:36

Speciaal voor Staphorst kunnen kindjes met polio samen met andere kindjes gaan bidden. God beschermt de niet ingeënte kindjes wel. En zo niet dan hebben ze niet hard genoeg gebeden.

Osdorpertje | 20-09-18 | 18:34

Je kunt er als kind niks aan doen dat je ouders gestoord zijn.

HoerieHarry | 20-09-18 | 18:33

Yup. Daarom vaccinaties verplichten.

RickyLaRue | 20-09-18 | 19:05

Vroeger had je al van die pokken feestjes, als je als kind de ziekte nog niet had gehad moest je naar een feestje en moest je als kind met zo'n besmet kind spelen.

RenHoek | 20-09-18 | 18:33

Lekker later als je groot bent aan de Gordelroos. Mag je wiet voor gebruiken tegen de pijn. Leuk!

MacMiep.nl | 20-09-18 | 18:52

Oh ja ik moest dan ook ineens met kindjes spelen waar ik normaal niet eens 'hoi' tegen mocht zeggen.
Maar enten deed ook zij niet aan, en toen ik zwanger was kwam ik daar pas achter. En ja hoor.. rode hond explosie om mij heen. Gelukkig goed gegaan, en ik ent ze alle 3. Behalve tegen HPV.

ZeMissiz | 20-09-18 | 18:59

Het bizarre is dat de moeder van een buurjongen van mij hem dwong om aan een stuk speelgoed te likken, maar het joch het niet kreeg.

RenHoek | 20-09-18 | 19:57
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken