Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Niemand deelt berichten vermiste bruine mensen

Dus wij op internet zoeken hoe dat nou komt.

Social

"Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben die groot genoeg is om mee te jagen of een dorpje te onderhouden. En dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen. Tenzij we zo rijk zijn dat het ons allemaal niet zo veel meer kan schelen. Nou. Dat is mijn eigen pragmatische invulling, maar nogmaals, ik sta open voor mensen die dat op empirische basis kunnen weerleggen."

Reaguursels

Inloggen

Het kan ook een beetje aan jezelf liggen dat je niet zo populair bent.

teevee | 08-09-18 | 13:00

Nu zijn er weer twee blanken vermist! Allemaal uitkijken naar Suske en Wiske uit Armenië!

JvanDeventer | 08-09-18 | 12:39 | 1

Lol

echtpaul | 08-09-18 | 14:52

Foei blanke medemens gaat u schamen!!

24^7 | 08-09-18 | 11:26

Wat een onzin. Op de nationale en internationale opsporingslijsten sterft het van de bruinen(jullie woorden Joris).

WayneGretzky*99* | 08-09-18 | 10:52

Onze perfect geintegreerde Afrikaan op het werk denkt ook dat de aarde plat is. Echt waar! Een of ander geloof Wat op een sekte lijkt. Wel probeerde hij onderlaats de stagiaire aan haar billen te betasten. Dat dan weer wel.

Misterspok | 08-09-18 | 09:56

Die opmerking waar Blok nu voor wordt afgefakkeld is tien jaar geleden door Plassterk (PvdA) gemaakt. Heeft niemand ooit moeilijk over gedaan.

Zie verder: nl.wikipedia.org/wiki/Missing_white_w...

Dat bericht over dat veertienjarige meisje werd trouwens ook eindeloos herhaald. Bleek uiteindelijk gewoon geen zin meer te hebben om bij paps & mams te zijn ofzo.

Vitaly Chernobyl | 08-09-18 | 08:56
-weggejorist-
groenegrutto | 08-09-18 | 01:44
-weggejorist-
hoffrevisited | 08-09-18 | 01:06

Ik wordt zo moe van alsmaar het impliceren dat blanken zo gruwelijk racistisch zouden zijn. Laatst nog een video gekregen van Indisch familielid over Indië toen en Indonesië nu. In de video stelt Adriaan van Dis, bijna fanatisch vast dat de Nederlanders te boek staan als het meest wrede volk ter wereld dat ooit heeft bestaan. Adriaan vervolgt dat de Nederlanders zeggenschap namen over de grootste moslimcultuur op aarde Indië en er maar ongevraagd kerken neerplempten, terwijl we nu al lopen te miepen over een paar moskeeën in Nederland.
Je reinste kolder natuurlijk: Indië was eerst nog animistisch, toen Hindoestaans en Boeddhistisch en werd daarna overspoeld door Arabieren en Islamitisch gemaakt, de Portugezen hebben er ook nog huisgehouden, maar pas toen de Nederlanders kwamen: toen was het allemaal zo erg ineens! Ik werd ook kwaad: waarom moet ik nu op mijn sterfbed nog even gauw een schuldgevoel worden aangepraat over Indonesië, waar ik zelfs nooit geweest ben. Ik kom uit een gemengd gezin, en mijn directe familie doet niet mee aan die kolder, dus ik appte terug:
'Gelukkig maar: is nu alles zoveel beter in Indonesië.
Goh, ik wist niet dat Indonesië altijd al een Islamitsch land is geweest.
Dus de Borobudur is een Islamitische tempel, ik dacht Boeddhistisch, wat stom van mij zeg. Weer wat geleerd, ik zeg maar zo: men is nooit te oud of te ziek om nog wat te leren.
Hier heb ik nog een leuk plaatje van Imam Tawhidi:
Zoals je weet denken de moslims dat de aarde plat is en deze imam durft daar tegenin te gaan met humor en wetenschap. Hij schrijft erbij: God works in mysterious ways... Veel liefs hoor, J.
En ik stuur een afbeelding met daarop: Stukje zonnestelsel met allemaal ronde planeten: Mercurius, Venus, Pluto enzovoort en daar tussenin zweeft een vierkantig groen/blauw plat vlak: Earth. Hahaha ijzersterk grapje.
Krijg ik terug:
'De Borobudur is wel Boeddhistisch, de Islam heeft zich later verspreid.
Ik wist niet dat de moslims denken dat de aarde plat is'
Hij was toch wat geschrokken, misschien van de platte aarde, straks valt Indonesië er nog van af hihi.
De volgende keer kreeg ik weer gewoon over koetjes en kalfjes!

kleurdoosje | 08-09-18 | 00:00 | 2

hallo kleurdoos,
heb een tijdje in indonesie gezworven en samen gewoont.
info van de lokals,
ja nederlanders waren wreed in de oorlog maar het was oorlog.
niet vergeten maar vergeven zegmaar.
japanners nou dat is toch een gruwelijk volk, wat hun hebben gedaan kan nooit worden vergeven laat staan vergeten.
heden ten dagen zijn er veel chinesen nou die worden echt uitgekots door de indonesiers want die behandelen hun als slaven.
dus zo erg zijn nederlanders helemaal niet.
zelfs voor afrikanen, ik bedoel het een maakt het ander nog niet goed maar of je nou als slaaf naar suriname werd verscheept of werd verkocht naar mekka ofzo ik denk dat dat wel een verschil maakte.

groenegrutto | 08-09-18 | 01:59

Ik heb me kromgelachen over de flatearthers. Ik wist van hun bestaan niet af. Weer wat geleerd.

ristretto | 08-09-18 | 08:16

Hé, weer eentje die onderscheid maakt tussen wittes en nie-wittes. Dus per definitie een racist. Aangifte aub.

jacobh-59 | 07-09-18 | 23:28

Ik deel überhaupt geen berichten over bruine mensen. Jekkie! Ik "deel" zelfs helemaal geen berichten. Ik stuur wel eens wat door of ik vertel wel eens wat. Delen is het tegenovergestelde van vermenigvuldigen. Ook is het de letterlijke vertaling van "to share". En in het Engels heeft "to share" ook de betekenis van informeren of doorgeven.
Maar laten we in elk geval stoppen met het delen van bruine mensen.

JvanDeventer | 07-09-18 | 23:22
-weggejorist-
Kudtmo.Slim | 07-09-18 | 22:50 | 1

Komt misschien omdat bruine mensen minder vermiste mensen delen?

Reden | 07-09-18 | 22:04 | 1

@Reden
Een heel grote groep heeft helemaal niets met de jammeraars.

toetssteen | 07-09-18 | 22:14

Ten eerste : er zijn hier momenteel nog altijd veel meer blanke bewoners dan zwarte. Ten tweede : in/out groepen zijn op alle levels en in alle menselijke culturen (!) een gegeven. Ten derde : denk men nu heus dat zwarte mensen ANDERS handelen in dit specifieke opzicht ten overstaan van blanke ?

DAT is pas "racisme".....

Zwarte groepen tonen GEEN "ruimere solidariteit" naar blanke vermiste personen dan omgekeerd.

Dit is een typisch voorbeeld van een "ideologisch gefabriceerde misdaad" : men verzint gewoon een aantijging op basis van een ALGEMEEN gegeven om een bepaalde groep van "racistisch gestuurde onverschilligheid" te kunnen beschuldigen....

In essentie OOK "racistisch"..... en het intentioneel manipuleren en simplificeren (!) van data om mensen met een specifiek huidskleur te kunnen blameren voor ongepleegde "mentale overtredingen" ten overstaan van een ander ras, gaat nog een graadje verder dan "primitief racisme", dat is regelrecht offensief ideologisch racisme...... een soort omgekeerde rassenleer, met wit onderaan de ladder......

Gestoord zijn degenen die HIER in meegaan.....

Mau777 | 07-09-18 | 21:45 | 8

Fantastisch verwoord!

Claudia M. | 08-09-18 | 10:12

De beste en meest krachtige verwoording van het onderscheid tussen instinctief gedrag en kwaardaardig gebruik van wij/zij denken die ik ooit heb gelezen. Dank.! Die slaan we op.

bakermat | 08-09-18 | 10:23

*knikt instemmend*

BlowingBubbles | 08-09-18 | 13:55
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mr.Phaeton | 07-09-18 | 20:51

"Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben die groot genoeg is om mee te jagen of een dorpje te onderhouden. En dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen. Tenzij we zo rijk zijn dat het ons allemaal niet zo veel meer kan schelen. Nou. Dat is mijn eigen pragmatische invulling, maar nogmaals, ik sta open voor mensen die dat op empirische basis kunnen weerleggen."

Dit is gewoon mainstream wetenschap, of het nu evolutionaire biologie, psychologie of (God verhoede) sociologie is. Dat gezegd hebbende, is het dus per definitie geen PROBLEEM, maar een UITGANGSPUNT waarbij we als individu, samenleving, een volgende stap bij kunnen verzinnen.

Een overheid en politiek die dit wetende toch voortborduurt op een verzorgingsstaat die op zichzelf onhoudbaar is, heeft de poppen aan het dansen en voedt een kruidvat.

Maar goed, een ieder krijgt uiteindelijk het lot dat hem/haar toekomt.

_ILT_ | 07-09-18 | 20:26 | 1

@_ILT_,
Fijn te horen dat ik mijn lot als medische misser verdiend heb, waardoor ik nu te vroeg bijna op mijn eind ben.
Ik heb altijd een beetje moeite met die stelling. Of was u sarcastisch?
Want die stelling pleit m.i. namelijk daders vrij en geeft slachtoffers de schuld van hun situatie.
Ik geloof daar niet in, er zijn zeker wel daders, die bijvoorbeeld iemand verkrachten of vermoorden, er zijn zeker wel slachtoffers, die hun tragisch lot niet hebben verdiend.
Of vindt u echt dat de vermoorde verantwoordelijk is voor de misdragingen van de dader?
'Een ieder krijgt uiteindelijk het lot dat hem/haar toekomt.
Zoals een moslimvrouw of meisje schuldig wordt bevonden door mannelijke familieleden aan haar verkrachting en daarom gedood moet worden omdat ze de eer van een familie zou hebben geschaad. Die redenering past in iedergeval niet bij de Nederlandse wetgeving.
Of de slachtoffers door de Nazi's: Joden, zigeuners, gehandicapten, homoseksuelen, intellectuelen, en vele anderen in WOII, dat kan toch niet allemaal hun eigen schuld zijn geweest, tenzij men denkt als een nazi.
En daarom heb ik moeite met die stelling.

kleurdoosje | 07-09-18 | 23:17

nu we het toch over bruine mensen hebben. Ik hoor bizar weinig van het MDI, is die organisatie opgeheven of is er geen discriminatiemeer op internet?

deluiegriek | 07-09-18 | 20:07

Sommigen worden meer gemist dan anderen, de wereld is hard.

Watching the Wheels | 07-09-18 | 19:42

Misschien zitten ze gewoon thuis, bij hun bij-vrouw?

Bolder | 07-09-18 | 19:40

Allemaal helpen zoeken hè.

Ruimedenker | 07-09-18 | 19:30

Zijn ze al uitgezet? Zo nee, waarom niet?

Stijlicoon | 07-09-18 | 21:19
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 19:16 | 1

Zei de scherpschutter tegen zijn zwarte buurman: “Ik heb je gemist, man.”

Leffe Blonde | 07-09-18 | 19:06
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 19:04 | 2

Al die vrouwen die worden verkracht, maar nooit mannen ... die berichten worden nooit gedeeld of gepubliceerd. #fophef
Zo, daar kunnen ze nog een puntje aan zuigen!

Analia von Solmsch | 07-09-18 | 18:43
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 18:41

Er zijn meer gekleurde dan blanken op de wereld. Dus het zal eraan liggen dat het ze geen reet interesseert.

Oepsie1234 | 07-09-18 | 18:39

Zwarte mannen lopen continu weg. Dan word je deelmoe.

Papa Jones | 07-09-18 | 18:10 | 1
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 19:12

Dit 'nieuws' is afkomstig van een blanke man. Die warm van binnen wordt als hij mensen met een andere etnische achtergrond in de slachtofferrol kan drukken. Gevalletje missionarishouding. Beetje eng.

kapoerewiet | 07-09-18 | 18:09 | 1

Iemand die bedenkt specifiek dit te onderzoeken richt zich opportunistisch op de onderbuik. Het irritante is dat de linkse onderbuik altijd tot geweld leidt. Meneer is dus gewoon aan het hitsen.

_ILT_ | 07-09-18 | 20:29

Fantastische journalistiek van de NPO. Een feit poneren en die dan niet verklaren door middel van onderzoek, maar direct gissen naar redenen op basis van je eigen gekleurde mening.

SamV | 07-09-18 | 18:08

Als blanke ben ik niet wit genoeg voor Twitter geloof ik.
Maar ik hoop dat de dat getoonde/bedoelde bruinen niet langer vermist zijn.

Shareholder II | 07-09-18 | 18:07

Ik heb zo kotsbeu van die 'wit' newspeak

Bokito ergo sum | 07-09-18 | 17:59

Het is blank. Niet wit. Ja hey, ik kan het ook niet helpen dat bruine mensen een hekel aan elkaar hebben.

rhov-ion | 07-09-18 | 17:57

Was vandaag op een kantoor van een grote bank in de provincie. Hingen reclame's aan de muur over kinderen en voetbal. Alle kindertjes op die foto's hadden 'een kleurtje'. Prima hoor, maar de klanten van dat kantoor hebben dat niet, net als 75% van de bevolking. Merkwaardig, die blinde vlek.

kapoerewiet | 07-09-18 | 17:53 | 1

Heb jij dan wel eens een blank NEDERLANDS elftal gezien?

Bijtendehond | 07-09-18 | 18:28

Als ze S.S. of Q.H zouden missen zou ik er ook voor zorgen dat het vermissingsbericht vermist raakt ;-)
Ik zou ze namellijk niet missen.

Bijtendehond | 07-09-18 | 17:47

Ik deel sowieso geen berichten.

lacucaracha | 07-09-18 | 17:38

Black lives matter
But White lives are better
That’s why

Stijlicoon | 07-09-18 | 17:31 | 4

Ik vind m wel geschikt.
Aanvulling op Once you go black blablabla... Once you go white everything is gonna be allright.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 19:25

@ Lona
Once you go black, you’re gonna be a single mum

Franciscus Borchwerf | 07-09-18 | 19:47

Hahahahaha fantastisch!
Alleen rijmt het niet en je weet: Al klinkt een spreekwoord nog zo raar; als ie rijmt dan is het waar.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me geen discriminatie. Mensen delen dit soort berichten in eigen gemeenschap. De ene gemeenschap is nu eenmaal wat kleiner dan de andere.
En in bepaalde gemeenschappen is het te doen gebruikelijk dat mannen zonder opgaaf van reden een paar dagen wegblijven.

Rommelende Onderbuik | 07-09-18 | 17:28

Mijn ervaringen met een dag Nieuwegein, man zet me af bij busplaats, buschaufeuse rijdt zo op me in, ik haar deaud gewenst, gezegd dat ze gek was etc. 3Marokkanen zagen het gebeuren en toen ik bij ze was, zeiden ze , dat wijf is gek, wat erg voor u, tijdje gepraat.Kom bij de patatboer, 2 Marokkanen, moeder en dochter, krijgen eerst ruzie met patatboer, bleek dat ze een beugel wilde, ik zei laat je tanden eens zien, nou valt erg mee, beugel wordt mooier, maar je kan gewoon lachen, niks aan de hand met je tanden, ondertussen komt een ouwe lul van mijn leeftijd ertussen,ik wil ijs en jullie praten maar, ja, wij wachten.
Marokkaanse meisje wordt woedend, zegt, waarom zo lelijk tegen die mevrouw en ging maar door. Dus ze werd kwaad en hielp mij.
Ik vond iedereen gehaast en chaotisch, Spanje is toch kalmer, soms te kalm.
In ieder geval , geen centje last gehad van de Marokkanen, gewoon gezellig mee gepraat, maar ik weet ook de andere kant.
Maar voor deze keer , lof voor ze.

gato | 07-09-18 | 16:52 | 11

I k heb 45 jaar in Nieuwegein gewoond, geen Marokkaan in mijn buurt, elke week gewinkeld op Cityplaza., dus ken Nieuwegein echt wel, de enige twee waren blanken die lastig waren . de rest was iedereen aardig, alleen met vorig jaar toen ik in Nederland was, was iedereen gewoon,nu was men zo gestressed, zo ruziemakerig, ik ben ervan geschrokken, Iedereen weet hier hoe ik over buitenlanders denkt, ook ik zeg oprotten, maar vandaag was het toch echt de blanken die ruzie-achtig waren.

gato | 07-09-18 | 21:55

Wahahaha anderen de maat nemen en zelf iemand dood wensen. Heeft iemand je al eens verteld dat je te dom bent om te schijten. Lekker in espagna blijven. Pas je precies tussen tussen al die andere debielen.

WayneGretzky*99* | 08-09-18 | 11:04

En wij zijn hier zo gestressed omdat wij jullie corrupte tyfus land overeind moeten houden. Doe eens aan zelf reflectie idioot. Google het moeilijke woord maar garnaal.

WayneGretzky*99* | 08-09-18 | 11:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Gratis geld beloven en ze meldt zich direct.

metagod | 07-09-18 | 16:50

Ik vind de huidskleur onder een boerka gewoon lastig te bepalen.

markokahn | 07-09-18 | 16:50

als de "bruine" medemens (mag ik dat nu wel zeggen, het staat in de kop, ach fuck it) eens wat meer normaal deed naar andere mensen dan hadden ze een grotere vriendenkring. het helpt niet als je al begint met elke blanke uit te maken voor racist. veel mensen zijn racist, en het is de meest diverse groep van allemaal.

isotope 465 | 07-09-18 | 16:48

Ik ben dus zo'n racist. Ik ken een buitenlander. Die woont in de wijk schuin tegenover de onze. Een naar mannetje, dat altijd als een soort nepgangster door die wijk loopt te paraderen. Bijna altijd met een hoop aanhang/meelopers erbij. Hij wordt Kempi genoemd, maar dat is volgens mij een schuilnaam. Zit ook vaak in de gevangenis en loopt met gekopieerd geld en neppistolen te zwaaien, als hij met zijn harem weer eens voor probeert te dringen bij de koffieshop. Als hij ooit echt verdwijnt, dan organiseren we een volksfeest. Voor de rest ken ik geen buitenlanders die ik zou missen, want dat doen ze ook niet bij mij. Dus ja, we zijn allemaal ergens een racist en dat is heel natuurlijk.

lokoolokie | 07-09-18 | 16:43 | 1

Kempie is pasgeleden bekeerd tot de islam. Een heel naar ventje inderdaad. Noemt zichzelf rapper. Heeft verschillende misdaden gepleegd. Rappen betekent niks anders dan het hardop rijmen op een harde beat. Domme gasten. Maar de jeugd houdt nu eenmaal van boeven.

aamert | 07-09-18 | 19:00

Ik ga zo lekker aan de vrijmibo. Lijkt me net zulk interessant nieuws als dit polarisatie gejank vanuit de Non Performing Omroep. Fijn weekend allen!

BlowingBubbles | 07-09-18 | 16:41 | 2

Beter zoek je een leuke... fijn weekend!

einStina | 07-09-18 | 17:06

@einStina: allang gevonden, maar was dan ook niet echt vermist. Hij gaat ook gewoon mee, Bubbles drinkt al dertig jaar met m. Uit de tijd dat dit rascisme geleuter nog geen rol speelde. Jij ook fijn weekend!

BlowingBubbles | 07-09-18 | 17:46

Misschien omdat er vijf keer zoveel blanke mensen in Nederland wonen?

Tapu | 07-09-18 | 16:34 | 2

Nog wel.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 16:35

Inmiddels is al 25% immigrant of nageslacht van immigrant. Over 25 jaar zijn we een minderheid in eigen land en wordt een combinatie van zandbak- en gangstercultuur de Leitkultur.

Franker | 07-09-18 | 18:21

Den Haag, de gemeenten en de NPO hebben met elkaar afgesproken dat we een oneindige stroom migranten hier opvang, huisvesting en een uitkering moeten geven.
Zodra wij hierover onze zorgen uiten... dan willen ze dit niet horen.

sociaal_econoom | 07-09-18 | 16:29 | 2

Dit verhaal wordt voor ons onbetaalbaar en onbeheersbaar.

sociaal_econoom | 07-09-18 | 16:30

Is. Niet wordt.

DebraCadabra | 07-09-18 | 16:46

*zucht*
Ik ken niemand met een kleurtje ( jammer genoeg, want er liep vandaag in de stad weer heel veel exotisch schoon rond ) dus heeft het ook geen enkele zin om te delen. Toch? Of ben ik nu racist?

Graaisnaaiert | 07-09-18 | 16:26 | 1

Indien u blank bent bent u racist inderdaad. De vraag stellen is het antwoord geven.

BozePaarseMan | 07-09-18 | 16:30

Lijkt toch alsof ik mijn kolonialistisch- superieure onschuld moet bewijzen. Ik moet niks verdomme

Bohse Koempelz | 07-09-18 | 16:26 | 1

Dit. Je wordt zo langzamerhand schuldig bevonden tot je onschuld is bewezen, op basis van een te lichte huidskleur. Gewogen, en te licht bevonden.

kapoerewiet | 07-09-18 | 18:01

Geweldig, hij heeft geturfd, dit is echt een gevalletje onderbuik.
Ik word iets meer geraakt door een blank meisje met blond haar omdat ze op mijn dochter lijkt, daarom ben ik onbewust racist. Wat een randmongolen.

marrretje | 07-09-18 | 16:23

Dit soort kwetsgejank hangt me de neus uit. Ik vind het ronduit respectloos om via vermiste personen een punt te maken. Ga naar Suriname of waar dan ook als je wilt dat er niet teveel blanke vermisten gedeeld worden.

BozePaarseMan | 07-09-18 | 16:22

We missen ze niet, of is dat te hard?

bwanabanjo | 07-09-18 | 16:20 | 2

Niet te hard. Te vroeg want ik wilde dat zelf net gaan schrijven.

De musso linie | 07-09-18 | 16:22

Precies. We missen ze niet, ze zijn gewoon foetsie.

B*tchmeister | 07-09-18 | 17:00

Dit kan niet anders dan een sosiaal spygologiese provokatie zijn die moet leiden tot bevestiging dat witten altijd ontkennen (of zoiets) en heeft niets met wetenschap, waarheidsvinding of objectieve nieuwvoorziening te maken. Wederom blijkt de npo niets anders dan een propagandakanaal en provocatiemiddel en de steeds dystopischer wordende samenleving.
In tegenstelling tot veel reaguurders hecht ik er aan om een boze witte man te worden genoemd. Dat geeft me het recht om op mijn beurt te spreken over boze zwarte mannen en vrouwen. Laten we vooral polariseren.
Op naar de tijden van klukluxclan en blekpanters! ‘Oude witte lakens zoeken gaat’.

spekpater | 07-09-18 | 16:19 | 1

Zoek ook even naar een woordenboek.

De musso linie | 07-09-18 | 16:23

Ik deel altijd als het kinderen zijn. Bij volwassenen kijk ik altijd of mensen oud, dement of ziek zijn. Anders deel ik dat niet. Wat kan mij de kleur schelen?

Grasgriezel | 07-09-18 | 16:16

Er worden vijf keer zo vaak meldingen gemaakt van mensen met een Europese ethnische afkomst, aangezien we er in dit land ook meer vertegenwoordigd zijn in aantallen. Dus de hypothetische kans dat de Europeanen vaker voorkomen in dit soort deelsels is prevalenter.

Niks rasistisch aan. Gewoon een statistisch toeval. Stop es met janken.

coolvibe | 07-09-18 | 16:12

Zwarte mensen knallen andere zwarte mensen eerder overhoop dan onder blanke mensen.
En nu delen de zwarte mensen niet eens vermiste zwarte mensen. De enige die het deelt zijn blanken.
Kortom, zwarte mensen geven niets om zwarte mensen.
En kortom2 valt dus niets over te zeggen alleen dat dit weer tendentieus framen is van de npo.

Wim Venijn | 07-09-18 | 16:11

Als student werkte ik in de avondploeg in een fabriek om bij te verdienen. In een pauze zat ik een keer met 8 Surinamers (7 Afro, 1 Indische afkomst). Het onderwerp was Suriname.

Op mijn vraag: "Waarom het na de onafhankelijkheid, nadat ze ons blanken eruit hadden geschopt, het zo bergafwaarts is gegaan met Suriname", kwamen deze antwoorden:

Antwoord Afro-Surinamer: Wij Surinamers kunnen niet organiseren. Jullie blanken kunnen dat wel, veel beter. Wij niet.

Antwoord andere Afro-Surinamer: Klopt, wij leven van dag-tot-dag.

Antwoord Indische Surinamer: Ho, ho, spreek voor jezelf. Wij Indische Surinamers kunnen wel organiseren en zijn nog de enige Surinamers die de economie in Suriname een beetje draaiende houden.

Conclusie: Suriname is volgens henzelf een "failed state", blijkbaar ook nog via etnische scheidslijnen. Dit kleine voorbeeldje zegt, volgens Surinamers zelf, dat Blok dus gelijk heeft.

Jan3863 | 07-09-18 | 16:08 | 5

Sukkel. Hun kwamen om te stelen.

De musso linie | 07-09-18 | 16:34

beter-laat| Niet zo negatief zeg, ik ken er ook 2.
Take care.

PopeyeKamper | 07-09-18 | 16:41
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

''Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben die groot genoeg is om mee te jagen of een dorpje te onderhouden.'' Misschien dat diep in je genen zit het jagen op zowel dierlijk als vrouwelijk vlees. Het 'onderhouden' van je dorpje en jullie 'jagers' zelf zit niet in jullie mannelijke genen maar meer in de genen van jullie vrouwen.

Boy Cot | 07-09-18 | 16:07

Da's makkelijk discussiëren: zelf maar wat onderbuikblaten en van degene die met een weerwoord komt verwachten dat dat empirisch onderbouwd is. Het tekent de hypocrisie van politiek correct denkers.

Hommel | 07-09-18 | 16:06

132 overwegend rare opmerkingen, maar wat verwacht je als je een halfbakken, onderbuik, niet statisch onderbouwd, racistisch verhaal op gaat lopen hangen (en een podium van belastinggeld voor krijgt). Kant noch wal.

TheseDays00 | 07-09-18 | 16:04

Berichten van vermiste poezen deel ik wel. Zelfs van een vermist parkietje! Maar van vermiste Pearls en Shaniqua niet nee. Heeft toch geen zin namelijk die begeven zich in een kelderbox o.i.d. met een zwarte anaconda in hun mond. Op die plekken kom ik toch nooit en mijn vrienden ook niet. Dus waarom delen? Wellicht alleen leuk voor kwartetten (kaartspel) o.i.d…

Blote Bertus 2000 | 07-09-18 | 15:59 | 2

En bedankt. Mijn bier proestte naar buiten toen ik dit las. Haha.

Franker | 07-09-18 | 18:27

@Franker: proost kerel! Op het weekend!

Blote Bertus 2000 | 07-09-18 | 20:55

Mijn onderbuik gevoelens mag je weerleggen door een emperische onderbouwing. Doe je huiswerk zelf, luie lul.

Febofiel | 07-09-18 | 15:58

Houdt dat ziekelijke gejank over racisme dan nooit een keer op!?
*Hoofd op tafel bonken doet*

Nederlanddraaitdoor | 07-09-18 | 15:58 | 2

Niet zolang er veel subsidiegeld mee binnen te halen is.

moitambien | 07-09-18 | 16:01
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 18:55

Er was een tijd dat we gingen zoeken als er een wegliep, maar dat vond men ook weer niet goed.

miko | 07-09-18 | 15:58 | 3

Toch nog gelachen vandaag. Bedankt!

Promedio | 07-09-18 | 16:07

Kwestie van terugslaan..

schoon-schip-maken | 07-09-18 | 16:22

Dank u Miko. Je kan het dus nog wel.

De musso linie | 07-09-18 | 16:32

Ik deel al mijn inkomen met heel veel zwarten. Das toch best aardig van me.. ook al gebeurt dat onder druk van geweld en opsluiting.

Mark_D_NL | 07-09-18 | 15:57

Misschien delen blanken meer dan getinten.
Kan ook.

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:57 | 2

Het bed, geld, enge ziektes, auto's, kauwgom,...

TheseDays00 | 07-09-18 | 16:02
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 18:57

Gelul. Ik was laatst op een politiebureau en daar hingen heel veel posters van mensen die ze zochten en dat waren bijna allemaal donkergekleurde mensen dus het is allemaal weer gelul.

beau van rtl | 07-09-18 | 15:56

Ze lijken allemaal op elkaar. Heeft dus geen zin.

Cold-Cees | 07-09-18 | 15:55 | 1
-weggejorist-
ikhouvanrondebillen | 07-09-18 | 18:58

Misschien geven blanke mensen wat meer om elkaar.
Misschien komt dat door die verfoeilijke christelijke Westelijke roots.
Misschien zijn ze daarom ook wat succesvoller globaal gezien.
Zou kunnen

Rest In Privacy | 07-09-18 | 15:54 | 2

Komt door de linkse inslag van de meeste Europeanen.

miko | 07-09-18 | 15:59

Zou ook kunnen.
Socialisme en Christendom lijken meer op elkaar dan ze willen toegeven.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 16:53

Wat een goed verhaal minister Blok!!
Helemaal mee eens..

Jan3863 | 07-09-18 | 15:54

Ik heb een hekel aan witten. 6 jaar geleden een pot witte latex verf gekocht, staat er nog.

Ko.Nein | 07-09-18 | 15:54 | 1

Zwarte latex is daarentegen wél “spannend”.

Ruimedenker | 07-09-18 | 15:58

Ik deel ze alleen overdag, want 's nachts zie je ze toch niet. En ik zit overdag nou eenmaal veel minder op Facebook.

Dommedaris | 07-09-18 | 15:53

Waar komt die onverschilligheid bij zwarte mensen vandaan dan? Waarom delen ze geen foto's van vermiste zwarte kinderen? Ik neem aan dat ze ook geen foto's van vermiste blanke kinderen delen. Ze delen gewoon geen foto's... Apart!

ILF2 | 07-09-18 | 15:53

Ik mis ze dan ook niet.
Die blanken ook niet hoor voordat ik als racist word uitgescholden.

2voor12 | 07-09-18 | 15:52

Is de overwegend blanke NPO nu bezig een zodanig beeld te schetsen voor de gekleurde medemens, dat er niet één meer zin heeft deze kant op te komen?
Stelletje racisten dat het er zijn daar bij de NPO, bah!

Jackanders | 07-09-18 | 15:51

Zoeken in het donker of duister is vrijwel zinloos, en kom je er dan toch eentje tegen dan schrik je je eigen een apenhoedje, alleen het wild schitterende oogwit is waarneembaar en de witte sportschoenen waarmee zij zich uit de voeten maken. Regelmatig tezien in het programma opsporing verzocht zelfs de camera beelden slaan op tilt, en de politie woordvoerder kan alleen maar duiden voorzien van capuchon en donker getint.

Goedverdoemme | 07-09-18 | 15:51

Probeer eens blackface-book.

Ruimedenker | 07-09-18 | 15:51 | 2

Mag ik daar dan ook aan mee doen?

De musso linie | 07-09-18 | 16:30

De musso linie

Alleen als je zwart kijkt.

BigKnor | 07-09-18 | 18:07

Ik snap best dat van 'mensen van kleur' geen berichten gedeeld worden. Wie deelt er nou berichten van smurfen? Van negers vind ik het dan weer wel opmerkelijk maar dan vind ik het ook interessant te weten hoeveel negers berichten over blanke vermissingen delen, procentueel en absoluut gezien en gewogen naar inkomen en opleiding enz enz.

Knufter | 07-09-18 | 15:50

Al die berichten verdwijnen namelijk in een donker gat.

ole guapa | 07-09-18 | 15:47

Die van den Berg is dus gewoon blank.
Om dan over racisme te beginnen is cultural appropriation!

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:47 | 1

Hahaha, maar hij is een 'witte helper' die alleen luistert, net als Sunny Bergman.
Maar die liet ook nog aan haar schaamlippen trekken in Afrika, dat zal v/d Berg niet doen, alhoewel ik nu bijna een 'gender assume'. Nee he, het staat al op de vierde plaats bij assume op Google: 'assume gender'
Helluppie!

kleurdoosje | 07-09-18 | 21:06

Ik hoop dat er toch ook nog vijf keer zoveel "witte" mensen in dit land wonen dan anders getinte.

Janas | 07-09-18 | 15:46

Dit hartverscheurende probleem gaat zichzelf oplossen. Zodra er meer bruine mensen zijn dan blanken zullen berichten over vermiste bruine mensen vaker gedeeld worden dan die over blanken.

nick.name | 07-09-18 | 15:46

Dus ook dit laten zwarten weer aan ons over. Doen dus zelf geen fuck ; en maar klagen over uitbuiting en slavernij.

Baron Clappique | 07-09-18 | 15:44

Blanken zijn goed in staat om elkaar te helpen en samen iets goeds op te bouwen.
-
Daarom is het ook duidelijk waarom "Iedereen is gelijk" niets anders is dan een politiek correcte lege frase zonder enige realistische grondslag.

moitambien | 07-09-18 | 15:43 | 1

Een ware tegel. Dank.

De musso linie | 07-09-18 | 16:29

>>>Berichten over vermiste witte mensen worden vijf keer meer gedeeld<<<<<

Dat valt dus allemaal reuze mee. Of zijn er slechts 5x meer blanken dan zwarten in ons land? DAcht het toch niet!
En dat ik zwarten schrijf komt doordat deze journalist 'witten' schrijft. Dus zwarten mag.

Lupuslupus | 07-09-18 | 15:40 | 8

Neuh.... ik vind 'zwartjes' denigrerend. Net zoals 'witten'. Men wil blijkbaar rassenrellen vanuit de VS importeren. Want rassenproblemen hebben hier bij de altijd tolerante Nederlanders nooit bestaan. Hoewel aan die tolerantie wat mij betreft best een einde mag komen. We hebben nu wel lang genoeg gekke Henkie gespeeld en kijk wat ervan komt.

Lupuslupus | 07-09-18 | 15:49

Mijn oma had het ook over zwartjes. Maar dat was echt niet uit een racistisch oogpunt maar lief bedoeld.

De musso linie | 07-09-18 | 16:27

@Knufter,
Men leidt het natuurlijk af van: People of Color.
Ik vind de toespitsing op huidskleur door de SJW&co zo irritant, omdat men niet verder lijkt te komen dan alleen daarmee bezig te zijn, dat ik uit subtiel protest hen nu voortaan: People of Skincolor noem.

kleurdoosje | 07-09-18 | 20:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Witte mensen?
Gaat het over albino's?
Oh, Staatsradio bedoelt blanke mensen.

leo de pejo | 07-09-18 | 15:38 | 1

Of zombies. Die zijn wit. Blanke zombies dan. Neger zombies zijn... dat weet ik eigenlijk niet. Lui?

BrabantsVerzet | 07-09-18 | 15:40

Wat een gelul , de meeste opsporingsberichten delen gebeurd via sociale media en een donker persoon heeft nu eenmaal meer gekleurden in zijn vriendenlijst die het onderling delen , net als een Turk , Nederlander etc zal dat in eigen kring meer worden gedeeld en blijven hangen . Als je dat ook al langs de racisme lat legt en gaat jankeballen met je kwetskop , flikker toch op !

Castor12 | 07-09-18 | 15:38 | 3

Dat, en je vraagt je toch af hoeveel effect delen zou kunnen hebben voordat je het daadwerkelijk deelt.

Sqbar | 07-09-18 | 15:42

Dat dus

normanius | 07-09-18 | 15:43

hear hear.

Lupuslupus | 07-09-18 | 15:45

Blanke vrouwen worden weer veel vaker voor kech uitgescholden.
Prachtig toch, evenwicht?

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:37

Is het gek dat ik ze nooit mis ?

Wijze uit het Oosten | 07-09-18 | 15:37

Wat een gezeur... Weet je hoe vaak ik ''vermiste'' bruine mensen zie bij opsporing verzocht?

nietsdoenerT | 07-09-18 | 15:37

“Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”
En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel aldus Sylvana Simons
http://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/601854/zo-dacht-sylvana-simons-15-jaar-geleden-nog-over-zwarte-mannen.html

AntonJensen | 07-09-18 | 15:36 | 2

Mijn zus is 50 jaar lang met een Surinaamse Creool (die op zijn 18e naar Nederland kwam) getrouwd geweest. Hij is vorig jaar overleden. Geweldig huwelijk, leuke (succesvolle) Surinaamse familie. Dus zó kan het ook, dat wil ik toch wel even opgemerkt hebben. Het is echt niet allemaal kommer en kwel.

Lupuslupus | 07-09-18 | 15:55

Absoluut! Hier ook in mijn familie zeer fijne mensen. En de buren verderop ook. Natuurlijk overbodig om te zeggen.. Moet wel zeggen dat dit wel de mensen zijn die niet zoveel op hebben met Suriname en blij zijn dat ze hier zijn.
Met Sylvana hebben ze ook niks.
Denk dat ze ook gewoon graag Nederlander genoemd willen worden, dat zijn zr en zo gedragen ze zich, ik zie ze in elk geval zeker zo.

letopuwzaak | 07-09-18 | 17:07

Als het om iemand uit je (directe) omgeving gaat dan spreekt het je aan, anders niet. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die zich letterlijk overal mee bemoeien. Dat wel.

Lupuslupus | 07-09-18 | 15:33
-weggejorist-
King of the Oneliner | 07-09-18 | 15:32 | 1

Wanneer mijn opa een zwarte kwijt was op de katoenplukkerij werden er zelfs honden ingeschakeld om hem/haar weer te vinden. Dus een beetje een larie verhaal dit weer.

Mark_D_NL | 07-09-18 | 15:31 | 2

Schild en Vrienden?
Op het randje... dus satire. Lol Mark!

Ruimedenker | 07-09-18 | 15:34

Tihihi.

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:35

Tsja , hoe zou dat nou komen he? Als je blank, niet wit (printerpapier = wit) bent heb je ten 1e meer affiniteit met je blanke medemensen dan met anderen, en ten tweede zijn er gewoon meer blanken, dus , alles wat er verder beschuldigend over gezegd kan worden in de richting van racisme is klinkklare lulkoek.

Zwizalletju | 07-09-18 | 15:31

Zeuren om aandacht en begrip voor een probleem dat "pigmentair uitgedaagden" zelf in stand houden door continue te roepen dat ze anders zijn en zodanig behandeld wensen te worden.

De media, politiek en overheid zijn zover doorgeschoten in het krampachtige multicultigelul dat wij ons in eigen land ongemakkelijk moeten gaan voelen over onze huidskleur en cultuur.

Als we wat steviger in onze schoenen hadden gestaan en (arbeids)migranten beter hadden ondersteund hadden we nu geen tweedeling in de maatschappij gehad.

Threesixty | 07-09-18 | 15:29

Doe voor de grap eens een vermissing uit naar een lichtgetinte man met kort opgeschoren haar die luistert naar de naam Mohammed. Gekleed in een zwart vest met capuchon en hij kan een wat schichtig karakter hebben.

Jos Tiebent | 07-09-18 | 15:29 | 6

Keek toevallig naar buiten en heb 'm meteen gevonden. Hoera!
Poesmobiel | 07-09-18 | 15:32
Lolproest *thee uit toetsenbord vist*

Cobalt bomb | 07-09-18 | 15:52

@Poesmobiel,
Lol!
Nu uren later zijn er al tientallen gevonden! Er klinkt wel evenredig minder enthousiast hoerageroep.

kleurdoosje | 07-09-18 | 20:47

kleurdoosje | 07-09-18 | 20:47
Ja, ik heb er nu al 23! Ze zijn gevonden!
Dat lijkt me het allerbelangrijkst. En dat ze veilig zijn ook. Bij mij.

Poesmobiel | 07-09-18 | 23:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Witte mensen bestaan nauwelijks. Heel, heel zelden zie je er eentje met bijna de kleur van een sneeuwpop. Dus als er dan eentje kwijtraakt is het natuurlijk extra bijzonder. Logisch.

Poesmobiel | 07-09-18 | 15:26 | 5

einStina | 07-09-18 | 15:30
Precies! En dat deel je dan natuurlijk. Hèhè.

Poesmobiel | 07-09-18 | 15:35

Als wit bent, ben je ziek, moet je naar de dokter want bloed trekt weg ergens anders naartoe. Blanken zijn roze, lichtgekleurd.

"blank
bn. ‘lichtgekleurd; blinkend’
Midden Nederlands. blanc ‘lichtgekleurd (van de huid van mensen)’ [1287; CG II, Nat.Bl.D].
Os. blank; ohd. blanch (nhd. blank ‘schoon, leeg’); ofri. blank (nfri. blank); oe. blanc ‘vaal’ (ne. blank ‘saai, levenloos’); on. blakkr ‘vaal’; < pgm. *blanka-. Daarnaast nog het zn. oe. blanca, blonca ‘schimmel’.
Geen niet-Germaanse verwanten, dus de verdere herkomst is onduidelijk. Misschien is er sprake van een genasaleerde vorm bij het erfwoord blaken ‘schitteren’.
Aan het Germaans ontleend zijn middeleeuws Latijn blancus en andere Romaanse vormen: Frans blanc (zie ook blancheren); Italiaans bianco (zie blanco); Spaans blanco; Portugees branco; Provençaals blanc(a). Afgeleid van blank is het werkwoord blinken."

bron: gtb.inl.nl/iWNTLINKS/DATADIR/paginazy....

Zwizalletju | 07-09-18 | 15:37

Van mij mogen ze me wit noemen hoor. Wit is een superieure kleur want het bevat alle andere kleuren.

Sqbar | 07-09-18 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoeveel minder delen zwarte mensen een bericht over een vermiste blanke?
Ik gok 8 keer minder.
Maar ja, ik ben dan ook geen baanbrekend onderzoeker.
Wat een flutconclusie van een flutbevinding.
Eric vd B heeft kennelijk niks beters te doen.
Zit daar wel even 40 miljoen weg te branden.

Ruimedenker | 07-09-18 | 15:26

Knap staaltje onderzoeksjournalisten weer van radio 1.
We zijn allemaal racisten.
Is dat ook weer duidelijk.

VanBukkem | 07-09-18 | 15:25

Maar er is wel erg veel aandacht voor vermiste dobbernegers met een erg zielig verhaal.

Ongeblustekalk | 07-09-18 | 15:25

Deze knappe journalist kan zich beter gaan verdiepen waarom bij misdaad programma’s 9,9 v/d 10 verdachten ‘licht getint’ zijn. M.a.w. daar zijn bijna alle vermisten getint.

Hercule | 07-09-18 | 15:24

Het is menselijk/biologisch/evolutionair gezien een feit dat iemand eerst voor veilig en bekend kiest of het nou gaat om cultuur, ideologie, afkomst of de straat waar je in woont. Dat zie je overal in het dierenrijk, al is het maar of je altijd eerst je linkerschoen aantrekt. Het is de taak van de samenleving/overheid om te zorgen dat die instincten niet hinderlijk in de weg zitten, maar ze ontkennen lost niets op.

In een notendop wat Stef blok ook zei, maar omdat het woord "genetisch" gebruikt werd, werd dat meteen uitgelegd dat de ene groep zich beter voelt dan de andere dus paniek nazis etc. Terwijl het juist niet discriminerend over ALLE mensen/culturen ging, iedereen heeft zulke biologische instincten in zich en dat moet je eerst onderkennen als je het wil tegengaan.

Het gaat in ieder geval niet helpen als dit nu gebruikt wordt om de groep die nu minder interesse toont in vermissingen van een andere groep, als schuldigen aan te wijzen vanuit unieke eigenschappen van die groep zelf. Maar dat het er simpelweg om gaat van welke groep er meer zijn. Bij de omgekeerde verdeling zou het net zo werken.

een_mike | 07-09-18 | 15:24

Als dit zou gaan over vermiste zwarte papa's, daar is geen beginnen aan...

mrXL | 07-09-18 | 15:24 | 1

Sterk!

BrabantsVerzet | 07-09-18 | 15:37

En wat nou met roze mensen? Ik ken hier hele bakken roze mensen, wat heet, knalroze, maar die hebben niet eens een erkende categorie. Wat een lijden! Wat een onrecht!

einStina | 07-09-18 | 15:22 | 7

@CB wiskeyglazen moet je nooit stukgooien... zonde van de wiskey! *proost*

einStina | 07-09-18 | 16:40

+h x2. Gevolgen van de bodem in zicht!

einStina | 07-09-18 | 16:41

einStina | 07-09-18 | 16:41
Tik em aan! Wat drink je? (hoeft niet perse nu te zijn hoor)

Cobalt bomb | 07-09-18 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

en dan die zelfgeprinte ruka4tjes overal in de stad met schattige foto's van poekie, snuitje en tijger die vermist (weggelopen zijn van hun baasje) zijn en dan dringend verzoek om mee te zoeken, uit te kijken en de eigenaar bellen. aan de eigenaar als je roodharige of bruingevlekte je brekkies niet meer vreet en weggelopen is zou dat kunnen liggen aan het baasje

HetOorAakel | 07-09-18 | 15:22 | 1

Je hebt vast geen katten. Katten zijn ontzettend nieuwsgierig en ook wel soms wat dommig, een openstaande deur kan niet worden weerstaan, tenzij ze bang zijn, dat is meestal door eerdere ervaringen van onvrijwillige opsluiting. De verhalen zijn legio:
Katten worden soms ingesloten in een interessante onbekende schuur, in de kelder thuis, op de wc, in de badkamer, uren in de lege wasdroger, dit heb ik allemaal meegemaakt. Ze vallen uit het dakraam en lopen uren door de goot te galmen in paniek, en snappen het gebruik van een aangereikte ladder niet, zeker ook zeven katten in de dakgoot gehad.
Katten gaan met de trein en komen kilometers ver van huis, katten gaan in openstaande vrachtwagens, in busjes, in onbekende auto's en in liften. Ze lopen bij andere mensen naar binnen. Ze worden zomaar van de straat geplukt wanneer iemand ten onrechte denkt met een zwervertje van doen te hebben. Ze lopen ook wel een opengebroken straat over omdat er geen verkeer is en verdwalen dan omdat ze aan de overkant de weg in die wijk niet kennen en schrikken van onweer waardoor ze gedesoriënteerd raken. Nieuwsgierigheid kan men ook niet afleren, maar men hoopt dat de kat met de jaren wijzer wordt. Ik houd ze 's nachts binnen, overdag gaan die van mij niet ver, maar als het donker is worden ze soms wat avontuurlijker.

kleurdoosje | 07-09-18 | 20:06

Zucht. Niet meer en nooit meer serieus op in gaan. We zijn al veel te ver de deugtrechter ingezwommen. Het is terug om weer naar de ingang terug te zwemmen. Back to reality.

De Evangelist | 07-09-18 | 15:21

Dees worden ook 'vermist' politie wil ze niet opsporen
https://www.facebook.com/LUKX.nl/videos/925461570979534/

AntonJensen | 07-09-18 | 15:20

Ik heb lange tijd berichten over vermiste zwarte mensen gedeeld maar ik ben gestopt want ik werd er hardstikke racistisch van.

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:19 | 2

Ze heetten zeker allemaal ook 'Felicity' en hadden allemaal zwartkrullend kroeshaar met kraaltjes er in. Makkelijk zoeken lijkt me.

Jos Tiebent | 07-09-18 | 15:26

Laat me raden , uw werkt bij burgernet

AntonJensen | 07-09-18 | 15:34

Witte mensen verdwalen meer!

vanrechteren | 07-09-18 | 15:19

Er zijn ook 5 keer meer witte mensen in Nederland. Next!

Binnenbaan | 07-09-18 | 15:19 | 3

witte mag uiteraard tussen haakjes, ik ben van #kamp-blank.

Binnenbaan | 07-09-18 | 15:20

Kamp-blank is waar ze ons gaan opsluiten zodra we hier in de minderheid zijn.

sarcastro | 07-09-18 | 15:39

Witkamp (dat is nog een bestaande Nederlandse achternaam ook, dus superracistisch)

Bijtendehond | 07-09-18 | 17:50

Een blanke "witte" noemen is racisme

Toon Emmils | 07-09-18 | 15:19 | 1

Dat dus

Ada | 07-09-18 | 15:27

Dat is de Speld. Toch? Toch??!?

marcoplarco | 07-09-18 | 15:26

Ik trek wit weg hier.
Witheet wordt je ervan.

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:32

@ einStina | 07-09-18 | 15:26
Oeps :)
En nee het is niet de Speld jammer genoeg.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
gheist | 07-09-18 | 15:16

Wat een gelul.
Het ligt er ook aan wat de politie erbij zegt. Bij dit meisje ging men niet uit van een misdrijf, werd al snel gezegd.
Eerder weggelopen of iets in die richting. Ook bij blanke meisjes wordt dit dan niet massaal opgepakt, hoor. Dat leeft gewoon minder.

Dat kan je geenszins vergelijken met een verhaal zoals Anne Faber die gaat fietsen en gewoon thuis wordt verwacht.

Wel je feiten helemaal op orde hebben, om welke verhalen gaat het? Wat werd er over bericht? Neem dat eens onder de loep. De kleur is wel het laatste wat je erover kan zeggen.
Je zal zien dat wat ik zeg waar is.
Deze man is een haatzaaier en een racist.

letopuwzaak | 07-09-18 | 15:15 | 1

Die eerste zin zegt alles. Mooi verwoord!

einStina | 07-09-18 | 15:27

Naar zwarte balkjes mensen wordt regelmatig gezocht.

Gulliver | 07-09-18 | 15:14

Bij opsporing verzocht valt daarentegen...

Alfa 75 | 07-09-18 | 15:13

Ik heb nog nooit een bericht gezien van vermiste witte mensen.

BozePaarseMan | 07-09-18 | 15:13

Ik ben BLANK. Hoe? Blank. Blanke mensen. Hoe moeilijk kan het zijn. Blank.

zwartzondersuiker | 07-09-18 | 15:13

Vreemd, want zoals er geen verschil bestaat tussen geslachten, bestaat er ook geen verschil tussen bruine en witte mensen. We zijn allemaal menson.

RickTheDick | 07-09-18 | 15:12

Tjesus wat een citaat. Als een politicus zoiets had gezegd, dan had ie heeeel diep door het stof moeten gaan. Tenzij het er een van de deugroedel is natuurlijk. Oh wacht

Vod Kanockers | 07-09-18 | 15:11

Dit is net zoiets als er vanuit gaan dat God bestaat, totdat iemand met bewijs komt dat hij niet bestaat.

Lafayette | 07-09-18 | 15:10

Voortaan alle embryos in Nederland voor de bevalling volspuiten met een extra dosis negerpigment. Dan zijn we binnen één generatie allemaal lekker divers, en hoeft niemand meer te klagen. Denk eens uit de doos mensen.

Taggart | 07-09-18 | 15:08 | 3

In wat voor kleur jas lopen de mensen die dat moeten doen?
Precies, vuile racist!

LuckyGirl | 07-09-18 | 15:22

en die embryo zit toch echt nog wel in de doos

ole guapa | 07-09-18 | 15:33

@Taggart
Uh... dan is men juist minder divers. Oja dat moet ook, want verschillen zijn racistisch.

kleurdoosje | 07-09-18 | 19:05

9-10 vermisten met een tintje worden door familie heen en weer genomen naar het buitenland. Het zijn geen echte vermissingen maar meer familie toestandjes

Repetitive Beats | 07-09-18 | 15:08

Hadden we daar geen tv programma voor?

geile debiel | 07-09-18 | 15:08

Om deze stelling überhaupt te kunnen maken moet je toch eerst weten welke huidskleur diegene hebben die vermissingsberichten delen?

Gualtiero | 07-09-18 | 15:08 | 1

Ja

kleurdoosje | 07-09-18 | 19:01

Tja, als je niet hoeft te werken is er ook niemand die je mist als je niet op komt dagen dus dan is het vrij logisch dat er minder melding wordt gemaakt.
Zo is het ook.

schoon-schip-maken | 07-09-18 | 15:07

Ik heb geen facebook, twiteer etc. Dan ben ik dus ook al een rascist omdat ik de berichten over de donkere medemens niet kan delen. Wordt met de dag gekker.

Zatkniss | 07-09-18 | 15:07

Als je gaat zoeken naar het verschil in delen van witte en bruine vermisten, ben je dan niet gewoon een racist?

Bakkeleures | 07-09-18 | 15:06 | 1

Jawel, ik hoop dan ook al weer op voorbedrukte aangifteformulieren.

Cobalt bomb | 07-09-18 | 15:23

Er zijn 10 maal meer witte dan zwarte mensen in dit land,dus waar hebben ze het over? Dus 5 keer meer is eigenlijk fantastisch.

pejoar | 07-09-18 | 15:05 | 4

"Er zijn 10 maal meer witte dan zwarte mensen in dit land..."

Was het maar waar
(wegduiken doet)

marcoplarco | 07-09-18 | 15:24

Iemand recentelijk reaguurder domme neger nog gezien of gehoord
of is ie gewoon vermist

Tobi | 07-09-18 | 15:49

Zeg 10 keer meer blanken dan zwarten, blanken worden op Fb 5 × meer gedeeld, dit terwijl Fb nu meer is afgestemd op Fam& Friends.
Op Twitter wordt een blank vermist persoon 2 × vaker gedeeld.
Dus dan ligt het Facebookbeleid: men komt elkaar gewoon niet zomaar tegen tenzij Fam&Friends&Friends... dus zwarten delen waarschijnlijk zelf ook minder en/of zijn mogelijk niet zo geïntegreerd in blankendingen zoals kamperen met een caravan of stijldansen, of linedancing, of bloemschikken met kurk, en schilderen oo nummertjes, Dat had De Braboneger ook al wel aangekaart op humoristische wijze in zijn programma's: 'Braboneger Verkaast?!'
En Zuckerberg weer! Mogelijk heeft Merkel weer met haar censuurvingers in deze vieze pap liggen kliederen.

kleurdoosje | 07-09-18 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

En hoeveel berichten over vermiste blanke meisjes worde gedeeld door onze donkere Nederlanders? Onze natuur is rascistisch, onze opvoeding maakt het erger of minder erg, maar in de kern zijn we allemaal rassiest.

JWZ_JMK | 07-09-18 | 15:04 | 2

Ik bestelde vandaag als dessert een Dame Blanche. Mag dat?????

Leffe Blonde | 07-09-18 | 19:08

Hooguit loverboys die hun personeel kwijt zijn.

Ferdo76 | 08-09-18 | 07:22

Ja en ik ben een nazi en de huisfascist.

Parsons | 07-09-18 | 15:04 | 4

@schoon-schip-maken | 07-09-18 | 15:09
Dat ook. Kun je nagaan.

Parsons | 07-09-18 | 15:09

@schoon-schip-maken | 07-09-18 | 15:09: Mét grootkruis

H. Caulfield | 07-09-18 | 15:12

Lekker belangrijk, we zitten allemaal op het puntje van onze (bureau)stoel om te horen of je Eric van den Berg zou doen.

Kapitein Stijlvol | 07-09-18 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

#vaderweggelopen.

Rest In Privacy | 07-09-18 | 15:04 | 1

@Ce ca!
Ja, stommerd, nu weet ik toch nog niet of ik moet delen. Welke kleur? ;-)

kleurdoosje | 07-09-18 | 18:07

De zwarten zijn voor de witten toch ook amper uit elkaar te houden, evenals de gelen etc....
En Opsporing verzocht doet er al genoeg aan !

A333aan | 07-09-18 | 15:04 | 2

Plus je ziet ze moeilijker in het donker. Ja, als ze lachen.

VanBukkem | 07-09-18 | 15:33

Wow VanBukkem, die grap heb ik echt al 25 jaar niet meer gehoord, en toen was ie al niet grappig.

sarcastro | 07-09-18 | 15:36

Het is natuurlijk niet aan anderen om op empirische wijze te weerleggen wat je in je hoofd breit. Het is aan jou om op empirische wijze te bewijzen dat je hypothese klopt.

stampertje85 | 07-09-18 | 15:02 | 2

Inderdaad! Basisprincipe is: "Degene die stelt, bewijst."

Winter_is_coming | 07-09-18 | 15:18

Ja maar dat is werk he...

Reagurend_Nijlpaard | 07-09-18 | 15:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken