Video. Elon Musk kneiter-stoned bij Joe Rogan
Ja, hier gaan we natuurlijk gewoon even heel erg voor zitten. Met afstand de meest interessante man van ons zonnestelsel schuift aan bij 's werelds bekendste eland-kenner om het te hebben over zo'n beetje alles, maar toch vooral AI, de toekomst en LIEFDE.
Elon is een media-schuw figuur met een steeds dieper wantrouwen tegen traditionele media, maar maakt wel gewoon even long form tijd voor de Charlie Rose van het intellectuele donkerweb. Twee weken terug maakte hij trouwens ook ruim tijd voor het uiterst aimabele one man tech media-bedrijf Marques Brownlee (na de breek), dus wellicht zien we hier een welkome verschuiving naar alternatieve media. Mooi man, zin in space cake nu.
UPDATE - Whoa
Social
I loved this man. pic.twitter.com/d2iSfa4woz
— The People's MMA š¦ (@ThePeoplesMMA) 7 september 2018
Reaguursels
InloggenZe maken 40.000 dollar verlies op ieder verkochte auto?
Nee, ze maken 18.000 dollar winst op elke auto. Die winst wordt herinvesteerd in de ontwikkeling van een nieuw model. De kritiek dat Tesla geen winst maakt is totale onzin. Een bedrijf in groei hoort geen winst te maken, dan doe je het fout.
Zijn roken van die joint is nep, de rook komt niet verder dan zijn mond voor hij hem uitblaast. Ook zijn "zijn" ideeen geen nieuwe hersenspinsels uit zijn brein, zoals hij al zelf toegaf kwam het idee voor die supergrote aansteker uit een film, ook zijn idee over een tunnel onder L.A. is niks nieuws, A. Hitler had dit idee al voor zijn versie van Groot-Berlijn er was al begonnen met de constructie hiervan en is nog steeds te zien. Denk dat voor elk idee van deze charlatan wel een dergelijk voorbeeld te vinden valt.
Is hij een gek of een genie ? Diegenen die zeggen gek, hoeveel auto's hebben die gemaakt en verkocht, en verkocht voor gemaakt. Blijft het laatste over, hij is een genie.
Tesla's zijn van matige bouwkwaliteit, zijn genoeg Tubes van, en ook niet heel mooi vind ik zelf. Freaky design dingetjes als een 22 inch gekantelde monitor als snelheidsmeter. Vleugeldeuren achter. Handels op gekke plaatsen.
De elektrieke DeLorean.
Vierhonderd PK plus voor een gezinsauto. Een vage kennis van mij heeft iets van zeshonderd PK's. Die rijdt betonpalen rond.
Als de grote jongens volgend jaar gaan uitpakken gaat Tesla op de fles. Tenzij een of andere sjeik heel nodig geld moet uitgeven.
Dat is ook een manier om je aandelen voordelig terug te kopen.
Maar het werkt wel, niemand zeurt meer dat ze dit jaar slechts 99% in plaats van de verwachte 101% gegroeid zijn.
Ik volg Musk al veel langer. Hele slimme jongen en zeer goede entrepeneur. Hij past niet in het standaard-stramien van CEO's. Maar dat deden mannen als Churchill, Jobs en Patton ook niet.
Churchill en Jobs in 1 zin benoemen... Scheer je weg!
Albasalix kan best hoor, dat ze polletiek niet op elkaar lijken is niet de maatstaaf.
Bibi Tesla. Gelukkig hebben we de fotos nog.
Zo'n heis aan dikke joint en geen eens een kuchje. Dat doet meneer wel vaker zo te zien.
Nee, man. Hij rookt als een n00b, maar het gebaar is leuk. En diep inademen in die atmosfeer does the trick!
Ja.. en?
7,5% korting? Relax!!!
*pakt nog een trekje van de vredespijp*
Nou goed dan, voor de liefhebber die z'n Tesla nog eens uit elkaar wilt halen, is er hier een handleiding: www.youtube.com/watch?v=rDYbvI32OBE
Joe Rogan met Gavin McInnes is ook een aanrader!
Ja Elon, prachtgozer, het is eenzaam aan de top.
Tja, ik neem aan dat hij gewoon teveel weet over wat er mogelijk is in een niet al te verre toekomst. En dat is zeker niet in het voordeel voor 90% van de mens. Die worden nutteloos en waarom zou je dat in stand houden met het risico dat ze te slim worden..
Wat zei Elon Musk na afloop van het interview? "Maar in mijn Tesla's mag niet gerookt worden"? Zowieso vreemd dat je dus in anti-rook Walhalla Amerika (waarschijnlijk California) dan weer wel in een studio mag blowen....
Een van de grootste narcistische intelligentste ondernemende ontwikkelaars die er rondloopt in de VS.
Iemand die schijt heeft aan de macht van de Shell's en de Fords' in de wereld en vooruit denkt
Heeft iemand zin om te berekenen hoeveel 'marketcap' hij in rook heeft laten opgaan, zou leuk zijn om te weten?
Stel die vraag nogmaals over 10 jaar.
Niets, het was een dip van een paar uur, staat weer op normaal.
Stond gisteren 280 en nu 264, welke dip heb je het over?
Usd 16 x 170m aandelen is toch een schappelijke usd 2,7mrd of ca eur 2,5 mrd. Over zoān dip hebben we het. Ik heb t niet in mijn portemonnee, maar anderen misschien wel.
Een Tesla van hennepvezel die kan rijden op hennepolie. Why not. Misschien het Tesla logo vervangen door een hennep-logo.
Grafiek gaat trouwens van 280 naar 260. Niet dat het 90% instort.
Door dat inzoomen op een grafiek zie je de context en de verhoudingen niet meer. Je kunt je afvragen waarom grafiekplaatsers dat doelbewust doen.
Framing.
Zou Eva Jinek ook eens moeten doen: Een joint roken met haar gasten.
Misschien dat ze dan eens wat minder zuur zijn daar aan tafel.
Sommige onderwerpen zijn nu eenmaal zuur. Maar dan kunnen ze heus wel wat minder vaak zure onderwerpen nemen. Als ze maar niet vervallen in de Goedmorgen Nederland tergende onbenulligheid met elke 30 seconden non-informatie. Wie daar naar kijkt is waarschijnlijk dood.
Tesla gaat Spyker achterna. Boeren bedrog. Niets anders.
Er zal echter veel meer rumoer gaan ontstaan als Tesla omvalt
want het gaat hier over heel veel geld wat is verdwenen.
Ja want Spyker is echt te vergelijken met Tesla.
Volgens mij rolden daar nog geen 10 autos per jaar van de band.
Spijker had geen problemen met het opschalen van hun productie omdat ze bijna niets verkochten.
Die gaat gewoon Charlie Sheen achterna .. kwestie van tijd ..
Dit is zeker een kijktip !
Zeer vermakelijk en onderhoudend..
Elon doet even een Clintonnetje bij ome Joe "i did not inhale"
Musk is een rat.
Ik vind het een interessant fenomeen. Bewonder delen van wat hij doet, maar ik vraag me zeker de laatste maanden af of hij burntout is, en of hij wel genoeg weerstand om zich heen heeft verzameld.
Belgen zijn gek op waterkonijn.
Wierp zich nog ff op als de Thaise grotredder, kafferde bovendien een duiker uit.
dit deel over AI is ffing scary youtu.be/Ra3fv8gl6NE
Een Autobahn-topic van amper 4 uur oud rehashen? Komkommertijd is voorbij heren, en die vrijmibo is nog nie begonnen nie, dus doe eens wat relevanter nieuws duiden a.u.b. Heel wat op til in Syrië, de Oekraïne en de Krim.
En de VS maar dreigen met retaliatie in het geval Syriƫ gifgas gebruiken durft, zelfde recept als met die 'white hats'. syria.liveuamap.com
Of je m leuk vindt of niet, ik zie daar een volgende Zomergast.
Best een boeiende babbelaar.
Tikkeltje onzeker, maar dat mag voor zoān jonge vent.
Een van de meest interessante personen van ons zonnestelsel, daar ben ik het zeker mee eens, maar dat we het universum gaan verkennen, die logica snap ik nog niet helemaal. Het is een voor de hand liggende gedachte natuurlijk, maar een reis naar dichtstbijzijnde ster duurt al zo'n 70.000 jaar. En dan het idee van Mars koloniseren, Mars is volledig verroest en heeft amper een atmosfeer (die kunstmatig middels terravorming gemaakt zou kunnen worden) en is tevens te klein/licht is om een oceaan vast te houden (die wellicht ook kunstmatig gemaakt zou kunnen worden), maar ik heb nog niet één reden gehoord waarom we überhaupt één baan in het zonnestelsel op zouden moeten schuiven. Wat kan op mars wel wat op aarde niet kan?
"maar ik heb nog niet één reden gehoord waarom we überhaupt één baan in het zonnestelsel "- Omdat we niet weten wat daar is. Zolang we er niet echt geweest zijn. Daarom. Waarom moesten we naar de Oost de eerste keer. Omdat we dachten dat er iets te halen viel. Uit nieuwsgierigheid. zo zijn wij mensen. Althans een aantal nog. De meeste Nederlanders zijn ingekakte 1e wereld mensjes zonder drive... maar met een uitkering en toeslagen.. YEAH, wat een leven heb je dan.
Eggs/basket. Het gaat er niet om wat je Mars zou kunnen wat op Aarde niet kan, het gaat om het spreiden van risico. Als de mensheid wil overleven (en dat schijnt de mensheid te willen, kun je ook over debatteren), dan blijf je niet op 1 rots zitten, maar koloniseer je alle mogelijke rotsen. Als onze voorouders in de great rift valley waren blijven plakken, dan was het waarschijnlijk niks geworden met Homo Sapiens.
En wie weet wat je op Mars allemaal kan. Misschien zitten er wel bijzondere grondstoffen, misschien kunnen we er dingen maken dankzij 1/3e zwaartekracht van de Aarde die we hier niet kunnen. Het is een beetje een raar argument om te zeggen: tja, waarom helemaal naar X. Er is niks, wat kun je daar wat je hier niet kan? Vul voor X eens Australiƫ in. Of Californiƫ.
En wat betreft verder het universum in: met de huidige techniek en kennis ga je inderdaad niet ver komen. Wie zegt dat de huidige stand van techniek en wetenschap alles is wat kan en alles wat we kunnen weten? Jouw argument is als Captain Cook uitleggen dat 250 jaar na hem mensen binnen 24 uur van Londen in Australiƫ kunnen zijn met een machine die nog uitgevonden moet worden, in plaats van 5 maanden zeilen over de oceaan.
Je zou Mars niet als een eindproduct, maar proof of concept kunnen zien. Het is de beste plek om te zien of we een planeet kunnen terraformen.
@ Mark_D_NL
We zijn er al geweest hoor, met Curiosity. Zo weten we ook precies wat de compositie is van sterren in andere sterrenstelsels, ook al zijn we er niet zelf lichamelijk geweest. Ogen zijn verlengstukken van onze hersenen (netvlies is officieel onderdeel van hersenweefsel, en maakt dus deel uit van het centraal zenuwstelsel) en telescopen zijn dus niets minder dan verlengstukken van onze ogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel is waarom we zo nodig fysiek op mars moeten zijn. Eens? Of denkt u dat het wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn, naast slechts de kennis over de planeet waarover we al beschikken?
@Mark_D_NL | 07-09-18 | 15:00
Wij wisten heel goed wat er in de Oost te halen was, we wilden vooral van de hele dure tussenhandel af. Specerijen kwamen voordien via Venetiƫ die een monopolie op de handel met Constantinopel had, die op zijn beurt een monopolie had op alle handel uit het M.O. En zo de hele keten door. Dat veranderde toen Constantinopel viel (1453) de handel helemaal stilviel en specerijen (en zijde, en porselein) nog veel duurder werden dan ze al waren. Dus toen zijn de West-Europeanen het maar zelf gaan halen. Het was geen nieuwsgierigheid. Het was vooral hebzucht.
Maar goed... ook het koloniseren van planeten kan prima gedijen op hebzucht. Wie wil er nou geen El presidente worden van zijn eigen planeet? Een nieuwe nederzetting biedt ook kansen om de bevolking daarvan te exploiteren.
@ Stormageddon
Uw redenering is precies wat ik bedoelde met "Het is een voor de hand liggende gedachte natuurlijk", maar die logica hoeft niet altijd op te gaan, althans, dat is zoals ik het zie. Over 5 miljard jaar is onze zon een witte dwerg, en zullen zowel de aarde als mars onbewoonbaar zijn. Het marsproject zou dus gezien kunnen worden als uitstel tot executie, meer niet. En wat u zegt over de mogelijke grondstoffen op mars, daar weten we al enorm veel van, maar zou eventueel interessant kunnen zijn (voor leven op aarde). Uw argument "Wie zegt dat de huidige stand van techniek en wetenschap alles is wat kan en alles wat we kunnen weten" kan ik eerlijk gezegd ook niet helemaal plaatsen, aangezien de snelheid van het licht een absolute snelheid is, en het universum uitdijdt. Afstanden worden dus alleen maar groter, daar kan onze wetenschappelijke kennis weinig aan veranderen. Ik denk in ieder geval niet dat we het universum gaan koloniseren.
Jackstick, niemand kan beweren dat het heelal uitdijdt, zonder te weten hoe groot het is kun je hooguit beweren dat het er lokaal op lijkt dat dit plaatsvindt
@JackStick | 07-09-18 | 15:28
In die zin is alles uitstel van executie. Kun je jezelf niet zo goed nu meteen opknopen. Toch doe jij dat ook niet. Dat ten eerste.
Ten tweede is Mars natuurlijk de eerste stap. Laten we nou eerst maar eens zorgen dat er een mensheid (met alle biologiemdie daarbij hoort - boerderijdieren, planten, etc.), kan overleven als het leven op 1 planeet wordt uitgeroeid door een asteroĆÆde of komeet. Statistisch gebeurt dat elke 50 tot 100 miljoen jaar, we zijn weer aan eentje toe. En zelfs als de zon een witte dwerg wordt, na het uitdijen van de zon (het is maar de vraag of de planetaire banen dan blijven zoals ze zijn, waarschijnlijk worden die ook naar buiten gedrukt, en is het maar de vraag of Aarde en Mars vernietigd worden), dan is overleven nog steeds mogelijk op de manen van Jupiter of Saturnus Die kunnen we in 5 miljard jaar heus bereiken. Nogmaals: doāt put all your eggs in one basket. Dat is de āzinā van de ruimte koloniseren. En als je vindt dat dat zinloos is: maak er dan meteen nu eind aan.
Wat betreft de grondstoffen: we weten helemaal niks van de bodem van Mars. We hebben wat hele kleine schraapselmonstertjes van het oppervlak, maar we hebben geen idee wat er dieper zit, welke mineralen er zitten, wat voor type kristallen er onder Martiaanse omstandigheden worden gevormd in de korst, hoe waardevol die kunnen zijn. We hebben geen idee.
En verder: wie zegt dat de lichtsnelheid de absolute snelheid is? Ooit van quantum entanglement gehoord? Of van Pauliās uitsluitingsprincipe? Die vereisen instant informatieoverdracht, theoretisch van het ene uiteinde van het universum naar het andere. Niemand weet hoe. Maar jij blijkbaar wel (dus je bent niemand, maar dat idee had ik al).
Dat bedoel ik te zeggen dat het met de huidige stand van technologie, kennis en wetenschap niet gaat lukken maar dat we geen idee hebben van de mogelijkheden. Het lijkt mij ook heel waarschijnlijk dat de mensheid ooit een ander sterrenstelsel gaat bereiken, maar een ander zonnestelsel in de eigen Melkweg is heel wel voorstelbaar. Temeer daar bijna elke ster planeten lijkt te hebben. En inderdaad: met chemische raketjes gaan we dat niet redden. Maar met een ionenmotor kun je al een stuk verder komen. En wie weet wat er allemaal nog uitgevonden wordt? Wormhole drives, warpdrives, infinite improbability drives. 115 jaar geleden was gemotoriseerd vliegen nog een utopie. Van het eerste houtje touwtje vliegmasjientje van de broertjes Wright tot de maanlanding duurde slechts 66 jaar.
Edit:
dat de mensheid *nooit* een ander sterrenstelsel ...
@ Stormageddon
Dank voor uw uitgebreide uitleg. Ik geef toe, we hebben een idee wat er nog allemaal bedacht gaat worden, en u geeft zinnige argumenten, op ƩƩn na, namelijk dat wellicht de snelheid van het licht niet absoluut zou zijn, en haalt daarbij quantum entanglement aan. Dit verschijnsel heeft echter geen invloed op de kinetische energie van een deeltje, het beschrijft alleen āspooky action at a distanceā, de zogenaamde ānonlocaliteitā van kwantum deeltjes, maar dat is iets geheel anders, want ook als een electron van schil verspringt, wordt de tussenliggende ruimte niet overbrugd, hij is gewoon ineens in een hogere energiestaat, dus geen beweging van de ene naar de andere positie, oftewel geen snelheid, en dus ook geen āinformatieoverdrachtā. Begrijp ik hoe het werkt? Absoluut niet, maar u hoeft deze wetten niet aan te halen om daarmee de absolute snelheid van het licht in twijfel te trekken. Bovendien wordt de snelheid van het licht voorspelt door twee constanten in de 4e Maxwell equation, dus mocht c niet absoluut zijn, dan zouden de wetten van elektromagnetisme niet juist zijn, maar daar durf ik evenmin aan te twijfelen.
De hoofd accountant van Tesla heeft zojuist ontslag genomen 2 maanden nadat hij daar was begonnen. Gaat lekker daar.
De koers gaat ook lekker: 379 dollar op 7 augustus, 281 nu...
Er zitten 'eastereggs' in een Tesla. Je kan dat ding op klassieke muziek laten 'dansen' en waarom? "omdat het leuk is" is het antwoord van Musk. Een Tesla de ruimte in schieten i.p.v. een blok metaal voor gewicht is 'fun' volgens Elon en die landing van de Falcon Heavy side boosters was een geweldig moment is mijn mening. Om hem zo te zien bij Rogan laat zien dat het toch een mens is, alhoewel. Rogan: ben jij een alien? Musk: Ja. Hij kan bij mij niet stuk.
Musk is een kapsones vent die in z'n eentje de wereld wil redden, maar wild van zich af gaat trappen als hij kritiek krijgt. Hij heeft weliswaar een mooie auto ontworpen, maar gatverdamme elektrisch, daar had gewoon een 5.0 L V8 in moeten liggen. En dan draagt hij ook nog zo'n occupy shirt, de hypocriet !
Hij heeft een occupy MARS shirt aan... Typisch Nederlands, zeiken op iemand die nieuwe dingen probeert.
Er staat "Occupy Mars" op z'n shirt... dus graag ietwat meer respect voor deze held aub.
@StormbreakerHandle U was me net voor :)
Aha, dat is wel wat anders. Bezet Mars dus; de koloniaal !
Elon's a strange guy but at least he's not boring...
Apart figuur die Elon Musk. Zal in ieder geval nooit vergeten hoe die raketten keurig lande met dat Tesla Roadster gedoe.
landden.
De meest interessante man op aarde is en blijft Bruce Dickinson... geen uitleg nodig..
Iron "red pill" Maiden
That's the guy I drank beer with in 1987!!!
KIJK TIP!
Bekijk ook de video's van Joe Rogan met mijn voormalig leraar Bas Rutten.
Altijd leuk!
Bas is cool... Heb hem leren kennen door Rogan.
Mark_D_NL | 07-09-18 | 14:35 Goed bezig!
Lookie look what we got here www.youtube.com/watch?v=mosX7L25HV8
Heb ook nog eens een paar trainingen van dat monster gehad.
Gave gast.
schoon-schip-maken | 07-09-18 | 15:02
Inderdaad, wat een monster! ;)
In de jaren dat ik les van hem had, ging hij iedere keer bij het Chinese/Japanse Nieuwjaar, in een hoekje van de Dojo, SakƩ verwarmen op een campingaz.
Om vervolgens met iedere leerling, om beurten te proosten (Kampai!).
Daarna een uur lang met zān allen als een stel gekken tekeer en er een leuk zooitje van maken.
Gouden tijden waren dat!
Ik mis hem.
Gaat lekker met het wunderkind. SEC in je nek, NTSB in je nek. Lekker stoned worden (is Cali dus niet verboden) op beeld. Zie het somber voor hem in.
Toch cool dat je de SEC e.d. in je nek hebt. Leuke probleem om te hebben in zijn positie. Heb jij ooit een tweet gestuurd waar een miljard mensen over vielen.. Alleen dat al is cool. Je focussed teveel op rare waarden in je systeem. Hij doet mooie, nieuwe, rare dingen, en dan creƫer je altijd vijanden. That is life. En maakt het ook leuk.
Pan Pang Pechtold schiet nu eindelijk ook in zijn eigen voet door gebruik (in meerdere opzichte )
@Mark_D_NL | 07-09-18 | 14:34
Laat het "nieuw" maar weg. Niks nieuws aan zijn dingen. Rare waarden? Zonder centjes is het afgelopen. Waar dacht je dat hij dat vandaan trekt? Niks rare waarde. Je hyped die man teveel op. Tunnels boren. Fuck, niemand is daar ooit op gekomen hoor. Van mij mag hij. Snap alleen niet de obsessie die sommige mensen met hem hebben. Humor heeft hij wel. Verder kloot hij ook maar wat aan. Geeft hij ook zelf toe.
@Standvastig
--
Ergens zoveel centjes vandaan halen om je ideeƫn uit te voeren. Dat is al knap. Hoeveel mensen doen dat?
--
Tunnels boren. Wie krijgt het voor elkaar dat je met een misschien wat ouder idee, toch velen Uni's en Overheden zo ver krijgt om erin te investeren. Zie Delft..
--
Is geen obsessie. Ik geniet van mensen zoals Elon, zonder de Elon's geen vooruitgang.
--
En neem maar van mij aan dat geld zoeken voor innovatie altijd een issue is.. Hoe goed je ideeƫn ook zijn, hoe mooi je verhaal ook is.. En al daarom al is het knap dat hij zo ver komt. Hij krijgt het voor elkaar dat velen hem geld toegooien om te spelen! Ik ben daar wel, positief, jaloers op.
--
En hoeveel mensen gebruiken PayPal?
Na dat gedrag van hem ten opzichte van die helden-duikers in Thailand ben ik helemaal klaar met die Musk.
Die pedos bedoel je?
Hier dan maar wat muzikale ondersteuning voor de stonerd: www.youtube.com/watch?v=jhicDUgXyNg
Als dat de met afstand de meest interessante man is, dan is het slecht gesteld met ons geslacht.
Tis een dromer met teveel geld, uiteindelijk gedoemd te mislukken.
Mislukken, Musk.. Duh. Man, weet je wat die vent allemaal gedaan heeft. Die is al geslaagd. En toch tof wat ie allemaal probeert en doet. Allemaal jaloezie van je, kerel.
Als jij Musk een mislukking vind vraag ik me echt af wat jouw standaards zijn?? Einstein een matig wiskunde studentje? Schumacher een brokkenpiloot? Cruijf een man zonder voetbalprijzen?
Kom op, hij begint dingennen ze lopen misschien niet allemaal goed af,slaat nu door maar mislukt? Het vergelijk met MCAffee eerder was wel goed.
Heeft niets met jaloersheid of Einstein te maken echter alles met het falende beleid zonder winst. Als de investeerders er genoeg van hebben is het over en uit met Tesla. Lees dit nog eens terug over 5 jaar, dan praten we weer.
@ GerMonster | 07-09-18 | 15:05
Dan blijkt Tesla financieel mislukt, so what? Musk is meer dan Tesla, en het blijft een project dat elektrisch & AI-driven auto's in de vaart der volkeren heeft gebracht.
Mooi symbolisch zelfs wel, want Tesla zelf is ook een technologisch geweldig relevant fenomeen gebleken dat financieel niks heeft bereikt.
@GerMonster | 07-09-18 | 15:05
Alle grote autofabrikanten, echt allemaal, stappen in de elektrische markt. Als Tesla failliet gaat dan staan ze trappelen om het over te nemen. Van de allereerste treinfabrikanten is ook geen ƩƩn meer over. Je kunt niet zeggen dat treinen geen succes zijn gebleken. Vliegtuigfabrikanten dito. Ik kan nog wel een aantal voorbeelden noemen van bedrijven die een hele nieuwe industrie hebben gebouwd maar zelf ten onder gingen en/of zijn overgenomen. Van Edisonās bedrijven is ook niet veel meer over. Toch gebruikt iedereen nog dagelijks zijn uitvindingen.
Falend beleid is maar de vraag. Gewoon een idee hebben, goede mensen vinden en genoeg financiers om het uit te voeren is op zich al een prestatie. Ik ken niet zoveel ondernemers die dat al lukt. De meeste innovatieve bedrijven die echt spullen maken van de afgelopen 40-50 jaar zijn voornamelijk afsplitsingen van veel oudere bedrijven. De enige echt nieuwe die ik kan bedenken is Apple, die ook vanaf 0 in een garage is begonnen met een nieuwe machine. (En ook die dreigde eind jaren 90 ten onder te gaan).
Ik durf de stelling wel aan dat over 5 jaar nog veel meer elektrische autoās rijden. En over 25 jaar er nauwelijks nog benzine/diesel autoās rijden en dat Tesla wordt gezien als het bedrijf dat die revolutie startte, ook als Tesla dan niet meer (zelfstandig) bestaat.
Als jij dat een mislukking wilt noemen dan ben ik wel heel benieuwd naar jouw succesverhalen. Wat doe jij voor de kost? Ergens op een kantoor achter een beeldscherm zitten boekhouden (oh sorry, business administration manager)? Pakjes bezorgen (oh sorry, logistics manager)? Dingetjes verkopen (oh sorry, sales and accountmanager)?
Dit zijn toch de krenten in de pap.
Elon Musk is een gedreven en slimme vent die veel bereikt, maar hij is ook een pure narcist. Bereikt veel, maar als je hem tegenspreekt, gaat ie wild om zich heen slaan. Kan zo familie zijn van Trump.
Verkeerde conclusie. Wil je iets bereiken moet je vaka oogkleppen op doen en fuck you tegen de rest van de wereld zeggen.Waarom denk je dat er zo weinig musks in NL wonen.. Juist Nederlandersz ijn veelal schaapjes met schuldgevoel die zo gauw ze met hun kop boven het maaiveld komen afgemaakt worden. Ook jij hebt er last van om echt te doen wat je wilt, wnaeer je wilt, jij bent geen echt mens want gevangen in de "regeltjes" van het leven alhier. hup Musk.
--
geef mij maar de gekke en rare wezens, die bereiken wat. Al die technocraten hier in NL, die zijn zo saai en zo niets creƫrend... kunnen alleen regeltjes bedenken en creativiteit kapot maken.
Mark = Ted Kaczynsky?
Haha 2k zit vol met narcisten heb ik toch liever een Musk.
Ben het wel met je eens. Hij moet mensen om hem heen verzamelen die hem gegrond houden.
Hij zal wel Fast White Musk roken.
Musk inhaleert helemaal niet, dus hij zit een beetje nep-cool te doen.
jup
Elon lijkt me het type dat als je hem een duikboot geeft, hij binnen de kortste keren vast zit voor het in stukken zagen en zoek maken van een journaliste. Oh, wacht... dat was ook al zo'n geflipte wetenschapper.
Musk lijkt een beetje te bezwijken onder de druk. Begint te derailleren. Doet steeds vreemdere dingen de laatste tijd. Zijn medebestuurders bij Tesla beginnen zich naar het schijnt ook een beetje zorgen te maken om zijn geestelijke gesteldheid.
Dat zeiden ze van Einstein ook.
Wat is je punt?
Wist trouwens niet dat die ook bij Tesla heeft gewerkt.
Jij vraagt Jos wat zijn punt is maar wat is jouw punt eigenlijk? Je praat alsof je de roadmap en eindbestemming van Musk kent en hij daar niet van af mag wijken want dat is nogal vreemd. Misschien is hij laatste tijd meer dan ooit gewoon de vreemde weirdo die hij diep van binnen is en doet hij meer dan ooit wat hij zelf wil ipv te doen wat aandeelhouders en de buitenwereld van hem verwachten
Tesla, het merk wat haar klanten als testpiloten gebruikt. Wat tevens als laagste uit de recente betrouwbaarheidsmeting kwam.
Ik HAAT hypes. Zeker als het om bedrijven gaat, die op een specifieke plek in Amerika gevestigd zijn.
Welke meting heb je het over, link, or it did not happen.
me,myself and IK | 07-09-18 | 14:19
Vanmorgen gewoon in het AD te lezen..... Maar vooruit fanboy:
www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-beste-en-s...
Goed interview, aanrader om er de tijd voer te nemen. Peace Bro!
voer = voor
Wat is die Joe toch een wijf, zoveel praten, ongelooflijk. Verder wel interessant.
Maar zou hij ook de afwas doen?
Gast lijkt beetje de kant van John MCAfee op te gaan.
En MCAfee was ook briljant, en heeft zeker mooie/nuttige dingen gecreerd. Toch knap van die kerel dat op iedere PC opeens MCAfee zat.. ik krijg er nog soms nachtmerries van... ;-)
3 minuten om het erop te zetten, 3 jaar om het eraf te krijgen.
@Cobalt bomb | 07-09-18 | 14:59
Nee, dat was Norton
Die is nu "adviseur cryptocurrencies". Heb het al aan de stok gehad met hem op Twitter. En ik niet alleen.
Mooi, wordt hij eindelijk een beetje rustig. Iedereen van pedofilie beschuldigen is nket handig, alhoewel volgens sommige reaguurders al direct genoeg om iedereen in het gevang te gooien.
Wellicht moet iedereen maar aan de drugs.
Alhoewel niet aan te raden als je in Bolovia zit. Vinden ze niet leuk. Rare jongen die Blowlivianen.
REAGEER OOK