Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stef Blok wilde 'vrijuit spreken'. Maar ja, mag niet

Dit was het rouwkaartje van Hans Jansen

Stef Blok wilde in juli 'vrijuit spreken', maar bedong geen geheimhouding voor zijn Gelaakte Toespraak voor de ngo-millennials en internationale bedrijfslevenmedelanders. MAAR JA. Toen ging het mis.

De Staatsomroep zit er bovenop qua Echt Belangrijke Dingen naar boven wobben, en heeft een kopietje van de correspondentie van BuZa met de organisatie van de Touch Dutch Base-bijeenkomst opgevraagd. We leren dat 'M' (coole handwarme codetaal voor 'Minister') niet in de tuin wilde speechen, want hij wilde graag "vrijuit spreken". Blok of zijn ambtenaren vroegen echter niet om geheimhouding dus of hij zag geen kwaad in wat hij ging zeggen (logisch wel, ook een vvd-liberaal spreekt toch nog het liefst losjes en vrijuit), of het was een soort plannetje om een beetje stoer-rechts over te komen. Maar we denken het eerste: Blok zag gewoon niet aankomen dat er een TSUNAMI van deugdramatiek over hem heen zou spoelen. Morgen (waarschijnlijk) debat over zijn prima verdedigbare standpunten die hij desondanks en vanwege treurnis over de ontstane ophef al lang weer ingetrokken heeft, en gisteren begon Nieuwzuur alvast met de inleidende beschietingen want hoe sneller Blok zijn waffel houdt, wiebert & wordt vervangen door Kaag, hoe eerder Eppo Knor van Noordzeekwal weer rustig kan slapen zonder dat hij bang hoeft te zijn dat Nederland er weer eens gekleurd op staat in de buitenlandse kranten.

Social

Reaguursels

Inloggen

Stef you are all wrong ..... Nederland is de failed state....
Man man man wat een slappe hap regering.

gijs geluk | 06-09-18 | 15:39

Zelden zo'n achterbakse hypocriete bende gezien als vandaag in de kamer, met uitzondering van Wilders en Hiddema.

henk vintage | 05-09-18 | 17:17

"Onhandig, onverstandig en verbazingwekkend." Zo omschrijven voormalige ambassadeurs en diplomaten het optreden van minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken.
.
"De waarheid, eerlijk en oprecht." Zo omschrijven reaguurders het optreden van minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken.

JackStick | 05-09-18 | 10:07

Mark Rutte met zijn VVD zouden zich beter kunnen aansluiten bij de democraten in de Verenigde Staten sluit naadloos op elkaar aan. Ze lopen daar ook allemaal met een lange neus rond.

Ronald89 | 05-09-18 | 09:31

Als iemand iets niet kent, is dat dan een zonde?

ogeon | 05-09-18 | 08:40

Mijnheer de Vos van Steenwijk heeft kennelijk nog nooit een Marokkaanse inbreker/huisovervaller over de vloer gehad. Iedereen oreerde erover, dat Blok verkeerde uitspraken had gedaan, maar de verslaggever vergat te vragen hoe al deze lieden over de uitspraken zelf dachten. Verder is BS sinds de jaren Pronk al een links bolwerk en deze lieden zijn daarop geselecteerd.

oliebolletje123 | 05-09-18 | 08:12

Pas op... een paar verkeerde woorden kunnen grote gevolgen hebben.

Als politicus kun je beter hier niet over praten, het probleem is dat de NPO en Pauw dit aandikken en zoiets 20 keer laat zien - ook in Duitsland... net als ''minder, minder, minder''.

Niet meer doen... dat Wilders dit doet is al erg genoeg - we hebben in Amsterdam nu gezien wat dat teweeg kan brengen.
Laat dit een goede les zijn voor alle (toekomstige) bestuurders in Nederland.... zowel landelijk, in de provincie als in de gemeente.

We moeten met elkaar afspreken... dat je in zo'n geval uit je ambt wordt ontheven.
Een commissie van 7 wijze mannen en vrouwen - waaronder 4 moslims moeten hierover gaan beslissen.

sociaal_econoom | 05-09-18 | 07:59

En de linkse oppositie natuurlijk weer heel schijnheilig doen, net alsof ze de uitspraken van Blok zo verschrikkelijk vinden, maar in werkelijkheid alleen maar aan hun zetels denken.

Wolkbreuk | 05-09-18 | 07:48

Ook wij leven in een dictatuur. Zelfs een minister (Stof Blok) mag hier niet zeggen wat hij denkt of vindt, ook al heeft hij gelijk. Ook hij moet net als iedereen hier blijven ontkennen dat de multiculturele samenleving is mislukt maar moet blijven volhouden dat het juist een succes is. Kop-in-het-zand-politiek!!!!

Albert5000 | 05-09-18 | 07:38

Bestaat die inderdaad niet?

ogeon | 05-09-18 | 08:42

Tsja, de beste stuurlui staan weer eens aan wal...
Bloks mening kan me niet veel schelen, iedereen doet wel eens aan borrelpraat en zegt dan stoere dingen. Het vervelende is dat hij als bestuurder zich anders moet gedragen dan als politicus (vandaar het feit dat types als Wilders en Baudet politici zijn en nooit bestuurders zullen worden).

Donkersloot | 05-09-18 | 06:13

tis ook eigenlijk niks om je druk over te maken.
nederland is idd een failed state, dat komt natuurlijk omdat de eu de touwtjes nog niet helemaal in handen hebben.
koningshuis en ministers worden afgeperst door alles en iedereen.
je zit natuurlijk als nl politicus in een benauwde situatie, geen hond neemt je nog serieus.
iedereen weet dat je er voor de show zit en niks in te brengen hebt.
schoothondje van brussel. dus wat zou het bouterse bv aan ze reet roesten wat zoon flapdrol uit nl nou slap loopt te lullen.
ik zie ze al in het buitenland buiten de eu, ik zou de telefoon erop smijnten als iemand uit nederland notabene waar ligt dat? ow amsterdam met die hoerenzooi. jaja
belt dattie een staatsman is. daar ga je als edele toch je tijd niet aan verdoen.
misschien dat je nog eens terug belt alstie wat ontwikkelingsgeld overmaakt. anders hoef je m niet te spreken. zo gaan dat soort dingen.

ei van hoo | 05-09-18 | 00:06

je belt hem natuurlijk terug om te vragen waar de andere helft van het geld blijft.
maar een goed verstaander had dat er natuurlijk zelf wel bij bedacht

ei van hoo | 05-09-18 | 00:24

Mijn schoonmoeder is er ook lees ik

menage | 04-09-18 | 23:17

Waar het hart vol van zit loopt de mond van over.
Blok heeft de waarheid gezegd maar dat mag niet hij moet zijn verontschuldiging
aanbieden en weer verder liegen dat hebben ze afgesproken in het leugen kabinet.
Als ik zo rond kijk zijn er veel meer zieligen je breekt je nek er over dan wordt aangegeven.
Je moet liegen van dit kabinet vol cristelijke leugenaars,wat geleid wordt door een constante leugenaar en de bevolking geloofd alles.

soledad | 04-09-18 | 22:46

Hij had zo maar een lintje kunnen krijgen als de eerste politicus ooit, die de waarheid spreekt. Maar helaas, als je 37 keer door het stof gaat voor Suriname kan je beter opstappen.

Swoop | 04-09-18 | 22:45

ja maar als bouterse stopt met jejo opsturen waar moeten ze bij de vvd dan terecht?

ei van hoo | 04-09-18 | 23:13

Nee, die "ambassadeur/ diplomaten" kennen hun plaats niet.

Het volk geeft via de verkiezingen een mandaat aan de regering. De ministers besturen volgens dit mandaat elk departement, en ambtenaren voeren dat uit. Wat natuurlijk niet kan, is dat die ambtenaren de minister wel eventjes zullen vertellen vertellen wat hij wel of niet kan zeggen.

Munchhausen | 04-09-18 | 22:40

Als Blok gaat krijgen we Kaag. Blok moet dus koste wat kost aanblijven, wat voor druif het ook is.

Graaisnaaiert | 04-09-18 | 22:16

Supreme Commander Servalan is al een dag deaud en er is geen hond die er wat om geeft. Jacqueline Pearce is gestopt met roken. Ze was de dictator over alles en iedereen in de ruimte . . .

DitjaarkrijgikAOW | 04-09-18 | 22:09

ik zou uw naam niet te veel rond tetteren als ik u was.
je kan zomaar worden gezelfmoord of de dokter geeft u een raar pilletje.
alles om het plebs de aow niet te laten halen.
of blok leest hier mee, en stemt in met een noodwet (u weet dat kan dan heel snel) dat de aow leeftijd omhoog moet.
je moet op je tellen passen als je bijna bij de finish bent de laatste loodjes zegmaar

ei van hoo | 04-09-18 | 23:27

Mijn gevoel, dat je alleen diplomaat kunt worden met een D66 lidmaatschap op zak, is met deze kwestie wel weer bevestigd.

Duifmans | 04-09-18 | 21:50

DAT gaat me wel te ver. dat heb ik er niet voor over.
een D66 lidmaatschap kom nou, je zal in een adem genoemd worden met alexander of met hem op de foto staan binnen armlengte. dan hebben ze gelijk gegeten en gedronken dan verpest je de feestjes, moet je samen met alex over een escort heen nee daar dank ik voor.
infantiel ben ik dan wel maar niet gek.

ei van hoo | 04-09-18 | 21:59

Nou ja, we zouden allemaal D66-lid kunnen worden, en vervolgens de sekte van binnenuit verwoesten.

obominotie | 05-09-18 | 00:30

Je zult maar met deze werknemers (waarvan geacht wordt dat ze "neutraal") worden opgescheept als Minister van Buitenlandse Zaken:

www.dagelijksestandaard.nl/tag/ministe...

Daar mag de bezem door.

vanvandaag | 04-09-18 | 21:49

Het doet denken aan de mythe van Koning Midas en zijn ezelsoren. Minister Blok heeft iets ontdekt wat niet hardop gezegd mag worden: het hele multiculti gedoe is van en voor ezels. Die waarheid als een koe zat zo op hem te drukken tussen zijn oren, dat hij een achterkamertje opzocht waar hij zijn hart kon luchten. In plaats van door ruisend riet werd de waarheid door smartphones verder gefluisterd. De zaak kwam naar buiten en minister Blok heeft om zijn hachje en Rutte te redden zijn gehoororganen ingewisseld voor ezelsoren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-09-18 | 21:47

ik zou anders best een diplomaat willen zijn.
lijkt we wel een leuke functie, leuk veel feestjes met lekkere escort dames.
lekker eten geen goedkope wiskey en dikke sigaren.
ik ben ook goed in moppen tappen dus ik denk dat ik er vanzelf wel inrol.
wel in een caribies gebied anders kan ik geen poederhandeltje erbij doen.
ik bedoel diplomatik immuntitie hoort bij het vak dat maakt heen en weer vliegen op kosten van de staat toch wel wat aantrekkelijk geen wachtrij bij de douane limo die je op en afhaalt. geen parkeerboetes enz.
ik verveel me nu toch dus als er nog een opening is houd ik mij aanbevolen

ei van hoo | 04-09-18 | 21:40

Het echte probleem is dat Blok, na de eerste ophef, gelijk z’n keutel introk. Een echte vent staat voor wat hij zegt. Het klopt ook nog dus waarom intrekken. Voorbeeld. Suriname failstaat. Als 62% van de bevolking ambtenaar is dan kun je echt spreken van een fail staat.....

Blonde Nel | 04-09-18 | 21:39

hoezo als 62% ambtenaar is is het een failed state? ik zou zeggen op naar 100% wat is er nou beter dan ambtenaar zijn, ik ken mensen die slechter af zijn, die zijn doodgegaan aan werken en surinamers zijn al genetisch niet zo sterk in werken anders hadden ze wel katoen blijven plukken

ei van hoo | 04-09-18 | 22:11

Ei, prima hoor maar jij betaalt ( als je tenminste werkt) voor al die ambtenaartjes.........

Blonde Nel | 05-09-18 | 07:24

De laatste tijd neem ik nogal vaak het woord infantiel in de mond. Maar daar kan ik niks aan doen, dit filmpje van Nieuwsuur is ook weer infantiel. Altijd dezelfde muziekjes, zelfde opbouw, zelfde suggestieve zeikvragen, ze kunnen niet anders. En dan tot overmaat van ramp laten ze een paar oude koloniale adellijke mannetjes zien die trots hun trofeeën uit de exotische apenlanden tonen. Wie zit daar in godsnaam op de eindredactie?

Als je het dan toch pretendeert te willen hebben over Suriname, ga dan eens wat meer de diepte in, in plaats van volstaan met de opmerking dat er in Paramaribo (dat is de hoofdstad van Suriname!) ergens een synagoge naast een moskee staat. Dat is namelijk een infantiel cliché, dat altijd weer wordt aangehaald. Ga eens in op hoe Suriname (niet) functioneert als democratie. Hoe in godsnaam Bouterse, een massamoordenaar/drugssmokkelaar, president kan zijn. De alomtegenwoordige corruptie, of de apartheid die Suriname lijkt na te streven. De relatie tussen Nederland en Suriname was al kut, dat zegt de Nederlandse regering zelf openlijk. Lijkt me niet dat de opmerkingen van Blok daar iets aan veranderen, of dat Suriname de pot mag verwijten dat hij zwart ziet.
web.archive.org/web/20140714163522/ht...

Als men over elkaar heen wil buitelen omdat de opmerkingen van Blok niet allemaal even handig zijn voor een minister van BuZa, be my guest. Maar als nota bene D66 gaat eisen dat Blok zegt dat de multiculturele samenleving een groot succes is, dan ben je mij echt kwijt. Wederom gaat het niet om de inhoud en het oplossen van problemen (waarvan stap 1 wellicht het benoemen daarvan is), maar om politiek en persoonlijk gewin. Gaat prima zo, jongens. Lekker ons gave land besturen. Ik ga nog snel even mijn dividendbelasting betalen, nu het nog kan.

Een paard | 04-09-18 | 21:31

er is niks mis met het woord infantiel, althans ik krijg het vaak naar mn hoofd geslingert.
heb er nog niks van overgehouden.
en het is wel zo makkelijk als de mensen je niet serieus nemen.

ei van hoo | 04-09-18 | 21:47

Inderdaad, hij zei het echt, op minuut 4:03: "Ze [de coalitiepartijen] vinden dat ie [Blok] zich ronduit moet uitspreken vóór de multiculturele samenleving als een succes".
Oke, dus ze willen dat Blok liegt (want ze weten dat hij het toch niet meent als hij dat zegt) over een leugen? (want de multiculturele samenleving is natuurlijk helemaal geen succes).

JackStick | 05-09-18 | 01:57

Die Bob en Rutger uit dat filmpje van nieuwsuur... Om zo geportretteerd te worden als deugend mensch. De moraliteit van beidde heren spatte zo ongeveer van het scherm en droop langs de randen van mijn monitor naar beneden. Ik dacht dat ik ondertussen alles wel gezien had, maar nog nooit heb ik zulke goede en morele mensen als Bob en Rutger mogen aanschouwen. Ik ben helemaal warm van binnen.

EenGoedBegin | 04-09-18 | 21:30

Nog erger, Bob Deen is kandidaat kamerlid voor de PvdA. Goedkoop politiek bedrijven... bah bah bah. www.pvda.nl/politici/bob-deen/

Jobson | 04-09-18 | 22:24

NL is onderhand zelf een failed state. Volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt het volk niet maar is alleen met/voor zichzelf bezig, iedere gek wandelt ongehinderd het land binnen, politie heeft geen tijd voor meer dan parkeerboetes, belastingdienst weet alleen de kleine particulier nog te vinden, MSM verafschuwen objectieve en kritische berichtgeving en ga zo maar door.

Cor Netto | 04-09-18 | 21:25

Wij schrokken. Is dit hoe de samenleving erover denkt? Wat is daar verkeerd aan? AHHHH, je mag zo niet denken! Failed state?

De Griek | 04-09-18 | 21:13

Ipv glashard te ontkennen en op de procedure te gaan fitten zou er ook gekeken worden of hij de waarheid heeft gesproken.

BozePaarseMan | 04-09-18 | 21:13

Blok is gewoon een onhandige sukkel. Je kunt als minister van BuZa niet praten alsof je Wilders heet. Als je dat niet snapt ben je een onhandige sukkel.

Bauchschmertzen | 04-09-18 | 21:09

helemaal mee eens

Kompassie | 04-09-18 | 21:13

Nou, laten we zeggen dat het niet handig was. En je hebt gelijk, als MinBuZa spreekt hij altijd namens het kabinet, niet namens zichzelf. Dáár zit dan ook zijn probleem, want ik kan me voorstellen dat de coalitiepartners enigszins pissed-off waren. Ik vind dat hij in de zomerweken voldoende excuses heeft gemaakt en reparatiepogingen heeft ondernomen.

De oppositie kan m.i. alleen maar vragen of de uitspraken van Blok ook het kabinetsstandpunt vertegenwoordigen, waarop het antwoord dan ''nee'' zal luiden. Blok zal alleen moeten aftreden indien de regeringscoalitie hem laat vallen, anders niet. Alle verontwaardiging van de oppositie en de Gutmenschen ten spijt.

Het is totaal vergelijkbaar met uitspraken van MinJus Grapperhaus bij tlakshow Pauw, om de kalifaatkinderen zo snel mogelijk te gaan ophalen (met hun enge moeders erbij, neem ik aan). Ook Grapperhaus sprak niet namens het kabinet en zit er nog steeds.

Maar in het geval van Grapperhaus vielen alle Gutmenschen zowat in katzwijm: eindelijk een minister die zijn hart liet spreken. Als de uitspraken bevallen en policor en sociaal wenselijk zijn, althans in het straatje van de Gutmenschen passen, tsja, dan vraagt niemand om aftreden, natuurlijk.

Dr_Johnson | 04-09-18 | 21:27

Het is ook best gek dat een minister lijnrecht tegen de kabinetslijn in gaat. Krijg je gedonder van, worden je coalitiepartners boos van. Dan sta je onder druk. Dan ben je nieuws. Morgen is het weer over.

Ggroengras | 04-09-18 | 20:59

Het was een beetje dom.
Morgen wat gesputter voor de bühme, een paar puntjes scoren voor de oppositie en voorwaarts..........

Berbaar | 04-09-18 | 21:06

De vraag was: (1) Wat gaat minister Blok er aan doen om meer 'burden sharing' in de asielstroom te krijgen, zoals vanuit de UNHCR gewenst is en (2) wat kan minister Blok en de UNHCR nog meer tegen xenofobie - de angst voor de vreemdeling - doen?

Het antwoord van Blok was: Enorm lang en onsamenhangend.

Wat hij had willen antwoorden was:
- De 'Burden' van de asielstroom wordt binnen Nederland al niet 'geshared', maar de arme wijken krijgen die hele stroom te verwerken en niet de wijken waar al die lieve diplomaten uit komen. Als de reactie uit die probleemwijken dan is: Dit trekken we niet, dan moet je dat serieus nemen. Vooral ook als blijkt dat verschillende groepen migranten niet eens met elkaar door 1 deur kunnen, omdat iedereen toch zijn eigen groep op blijkt te zoeken en het niet vanzelf een smeltkroes wordt. Een eigen groep is ook lekker overzichtelijk. Dus logisch dat mensen daar van houden. Maar dat gaat dus niet goed als je er te veel, te snel bij elkaar in een probleemwijk zet. Al gaan we dat natuurlijk wel doen.
- De 'Burden Sharing' van de asielstroom binnen Europa gaat er niet komen. Oost-Europa doet in ieder geval niet mee, want die hebben na 30 jaar hard werken en weinig luxe geen zin om alles wat ze zelf hebben opgebouwd zomaar af te laten pakken door wildvreemden. Never change a winning team, denken de Oost-Europeanen, dus geen wisselspelers in het veld.
- De asielstroom zal dus tussen Zuid- en Noord-Europa verdeeld moeten worden, al wordt dat niet perfect, volgens Blok. Want wij hebben veel gavere opvangcentra en uitkeringen. Dus komen ze allemaal uiteindelijk naar Noord-Europa. En dat is dan zo.

tipo | 04-09-18 | 20:56

Typisch NPO gedrag.
We hebben het niet over de boodschap, maar over de boodschapper. Zeker bij onwelgevallige berichten, die niet passen binnen de nadelige uitwerkingen van PvdA beleid uit het verleden.
Zo wordt nergens meer het juiste gesprek gevoerd.
-
Vandaag weer een mooi en tendentieus stukje gezien, Beaudet wordt de volgende vraag gesteld: "Zo sinds 2004 dan toch dit jaar 2018 weer een islamitische aanslag".
Dus in de vraagstelling zit verscholen, jou waar hebben we het over? de islam valt hartstikke mee, bijna nooit ellende en aanslagen zijn er bijna niet.

bananabanana | 04-09-18 | 20:48

Hij was weer sterk tijdens de regeling van werkzaamheden. Hij was nu verkleed als de jonge Tom Jones. Overhempie open tot de navel. Stoer en sportief.

beau van rtl | 04-09-18 | 20:51

Ben benieuwd wat hij aandoet met de algemene beschouwingen. Ik hoop iets leuks.

beau van rtl | 04-09-18 | 20:53

Bruno Bruins,

Minister voor Medische Zorg en Sport oktober 2017 – heden
Voorzitter Raad van Bestuur UWV 2012 – 2017

Het UWV zou al sinds 2012 van de Polen fraude weten, en slechts ‘beperkte maatregelen’ hebben getroffen. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zou sinds 2016 op de hoogte zijn, maar verzuimd hebben de Tweede Kamer te informeren.

AntonJensen | 04-09-18 | 20:44

Ik denk dat minister Blok met name beschadigd is door zijn gedraai achteraf.

ballenkraker | 04-09-18 | 20:32

Stef Blok is gewoon een naief dom kwebbelig mannetje, i.i.g. veel te dom om minister te zijn.

louis6227 | 04-09-18 | 20:30

In het land der blinden is eenoog koning. In de politieke arena kwalificeert hij als MP.

Frau Merkel | 04-09-18 | 20:35

@beau van rtl | 04-09-18 | 20:35
lol de Marva??
1980 roept of U terug komt ouwe.

Berbaar | 04-09-18 | 21:02

berbaar. Oud zijn is geen schande toch?

beau van rtl | 04-09-18 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap niet zo waarom mensen Blok zo ophemelen. Roepen dat je als kleurling niet over straat kunt in het Oostblok zonder in elkaar getimmerd te worden, of dat Suriname vergelijkbaar is met Somalië, Afghanistan en Libië is niet stoer. Het bewijst alleen dat die imbeciele knuppel nog nooit over de grens gekeken heeft en volslagen ongeschikt is als Minister van BuZa. Ook al maakt hem dat naar VVD maatstaven een Groot Intellectueel en Lichtend Licht.

obominotie | 04-09-18 | 20:28

Een shithole ruikt doorgaans naar poep en niet naar viooltjes. Net als uw comment zeg maar, daar ik heb het gezegd, en nu?

De Briemusketier | 04-09-18 | 20:34

Wat weet een brieliefhebber van nare luchtjes?

Bauchschmertzen | 04-09-18 | 21:13

Is Nederland eigenlijk niet zelf gewoon een failed state?

kweethetooknietbeter | 04-09-18 | 20:28

Nee, wat ze meten dat bij de vvd alleen af naar belastinginkomsten en dat zit wel goed met al die slaven.

Watching the Wheels | 04-09-18 | 20:33

want

Watching the Wheels | 04-09-18 | 20:33

Stef Blok, de minister die rake dingen zegt, harde noten op zijn zang heeft, en sorry zegt terwijl zijn noten staande bij worden gekraakt.

De Briemusketier | 04-09-18 | 20:27

Blok de afgezwaaide politicus die uit de mottenballen werd getrokken om buza nitwit Zijlstra op te volgen.
Blok, het stelt niet veel voor, maar liever hem dan Palestijnen troela Kaag, daarvan ga ik echt over m'n nek,

Memek | 04-09-18 | 20:20

Kaag? Welja, een halve Palestijn op BuZa.

Harry Turtle | 04-09-18 | 20:17

Kaag laat zich door een arabier naaien, zo zien ze het graag bij de shell.

De Briemusketier | 04-09-18 | 20:30

Maar wanneer klapt deze regering nu? Alles wat ze weten moet voor het volk geheim blijven. Ze kunnen wel verkondigen dat het economisch goed gaat en dat we in de lift zitten en vele honderdduizenden aan vacatures open hebben maar ondertussen blijven de duizenden leraren in de WW gewoon in de WW ondanks een leraren tekort en mogen de burgers weer meer belasting op gaan hoesten. Het gaat godvr helemaal niet goed met Nederland.

Sinclair | 04-09-18 | 20:17

Sinclair. Beetje naief om te denken dat het met een nieuwe regering beter wordt. Den Haag is er alleen maar voor de show. Geregeerd wordt er vanuit HQ lage vuursche. Stef is daar allang op het matje geroepen en heeft een half uurtje met zijn lul in de bankschroef gestaan. Stef komt gewoon terug met een lulverhaal en hij blijft of hij krijgt een of andere goedbetaalde kudt baan ergens in de wereld. Hij heeft een kop van 100, maar hij is pas 53 dus hij mot nog effe.

beau van rtl | 04-09-18 | 20:32

De enige journalistieke vraag die telt zal niet gesteld worden: had hij gelijk?
Overigens denk ik eerder dat het stoere rechtse VVD taal betrof.

LuckyGirl | 04-09-18 | 20:13

Het beleid van de VVD van de afgelopen jaren was er in ieder geval niet naar. Niet doordacht, tenzij het ging om goede zaken voor partijen waar de VVD-leden ooit gewerkt hadden of nog zullen gaan werken. Blok zelf is een echte technocraat maar het inslikken van zijn woorden was wel weer typisch. Je vermoeden zou daarom weleens heel goed kunnen kloppen.

Deflatiemonster | 04-09-18 | 20:26

Deflatiemonster
Exact, vanwege het intrekken.

LuckyGirl | 04-09-18 | 20:31

Hoe dichter bij de realiteit, hoe groter de ophef.

Rest In Privacy | 04-09-18 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf maar denken aan wat Steve Bannon zei over de Democraten: "The longer they talk about identity politics, I got 'em.”
De politieke uitspraak van het decennium. Dat geldt hier in NL ook.

De echte Stolwijker | 04-09-18 | 20:12

Waardoor de minister is beschadigd is omdat hij van Trutte zijn woorden moest terugnemen.

Rommelende Onderbuik | 04-09-18 | 20:12

Een diplomaat-baron die hè zegt. Ik ben blij dat ik het filmpje niet meteen heb uitgezet. Want het corps diplomatique dat zich niet senang voelt bij de vvd? Wat ik heb ik nou als simpele boerenlul weer aan mijn bakfiets hangen? www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw

Hetkanverkeren | 04-09-18 | 20:11

Geweldig. Dan hebben we een minister van buitlandse zaken die getrouwd is met een functionaris van Al Fatah, een organisatie die de grootste sabotage-actie in naoorlogs Nederland heeft gepleegd.

En ik voorzie geen enkel artikel, geen enkel commentaar in de Nederlandse pers.

omanders | 04-09-18 | 20:11

@Rommelende Onderbuik | 04-09-18 | 20:13

Ik heb daartussen gezeten. Ik ken ze van heel dichtbij. Wat mij nog bijstaat was het enorme surplus aan machtswellustelingen, halve psychopaten en rechtegeaarde naarlingen ertussen.

Serieus, sinds ik daarvan afscheid heb genomen ben ik substantieel meer aardige en aangename mensen tegengekomen.

omanders | 04-09-18 | 20:21

Omansers: ik was deze aanslag helemaal vergeten. Waarschijnlijk om dat ik toen nog iets te jong was.
Maarja een aanslag uit linkse hoek. Zoals bijna elke aanslag in Nederland ook die van moslim idioten noem ik links

Jacktheflipper | 04-09-18 | 21:38

@omanders,
Dankjewel voor de link. Hoe is het toch godgeklaagd mogelijk dat men Kaag maar op die post wilt hebben! Ze is gelieerd aan El Fatah, het is een grof schandaal! Inderdaad sommige Pallietheedoeken zijn aan de macht. Ik kende daar ook lui van dichtbij, ze mochten mij niet zo, ik ben oa niet tegen Joden. Ik heb aan de stok gehad met een zo'n a-relaxt en zelfs griezelig persoon. Hij heeft oa een van mijn geërfde Joodse spulletjes weggeven aan een Marokkaan. Zijn doel was: mij tot zelfmoord drijven, volgens zijn eigen verklaring, dat vond hij kennelijk normaal. Veel ging via duistere krachten. Hij verbleef wel vaak als logé in het studentenhuis bij een onbetrouwbare huisgenoot. Ik heb daar op mijn manier tegenstand gevoerd door zakjes jeukpoeder op die matras te strooien en eens hun te volgen naar een uitgaansgelegenheid en daar het zadel, van de onbewaakte fiets van de engerd, in te spuiten met een spuitbus met poepgeur uit een fopwinkel. Een zelfde behandeling kreeg zijn lange leren jas, ik vond het er wel bij hem passen. Hahaha. Hij is later onder behandeling gemoeten bij een psychiater, of het geholpen heeft weet ik niet. Ik ben gelukkig nog goed weggekomen!
Een andere Pallietheedoek, vooral een heel domme gast, heb ik kunnen weerhouden om een flessen zoutzuur mee te nemen naar een demonstratie in Den Haag, hij wilde die daar gaan gooien, de gek! Maar ik had hem gelukkig op tijd in de smiezen, er was geen raad voor geweest! Wat een idioten zitten daartussen zeg, mijn indruk is dat ze weinig empathie hebben en een normale burger is voor hun al een vijand, zogenaamd een nazi. Ik werd ook konstant 'verhoord' en gepeild of ik geen nazi was. Maar mijn definitie van een nazi was beslist anders dan die van hen, haha. Ik ben nooit een Palestijnenknuffelaar geweest. Goed dat je er afstand van heb genomen hoor, ik ben blij te horen dat er ook mensen zijn die zich met succes uit dat milieu hebben weten te onttrekken.

kleurdoosje | 05-09-18 | 10:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Stef was een beetje onhandig.
Vertelt morgen zijn riedeltje en de coalitiepartijen en een deel van links vinden dat prima.
Toneelstukje gaat nergens over.

Berbaar | 04-09-18 | 20:09

Het toont aan dat wel meer politici dan alleen Wilders heel goed weten dat de multiculturele samenleving mislukt is en dat het een gevaar is voor het vrije Westen. Alleen willen of mogen ze het niet uitspreken.

Bytemaster | 04-09-18 | 20:07

Et voila, de nieuwe kleren van de keizer.

De Briemusketier | 04-09-18 | 20:21

Blok heeft volkomen gelijk met zijn uitspraken en veel Nederlanders denken er zo over. Helaas is het in de politiek niet de gewoonte de waarheid te zeggen of principieel aan standpunten vast te houden. Wanhopig proberen 150 huilstruiken de meerderheid in de kamer te behouden. Het maakt dus niets uit wat individuele ministers vinden. Die laten lef en meningen thuis zodra ze benoemd worden. Eenheidsworst waarbij de één gewoon door de ander vervangen wordt als het nodig is en de meerderheid in de kamer in stand wordt gehouden. het volkomen overbodig hierover debatten te voeren. De uitkomst is bekend en er veranderd helemaal niets.

Ruikbaard | 04-09-18 | 20:07

Daarom allemaal strategisch stemmen bij de verkiezingen van de Provinciale Staten / 1e Kamer. SGP, PvdD, FVD, Wilders: de clubs die wel bij hun uitgangspunten blijven én die de balans in de 1e kamer kunnen kantelen. Juist doordat er vaak minder mensen opkomen, is wel stemmen van zwaarder gewicht.

ole guapa | 04-09-18 | 20:14

Spreken is zilver... zwijgen is goud.
Dit is in de Tweede Kamer en ook bij de NPO nog steeds van toepassing.

Doe je dit niet, dan krijg je het mes op de keel.

sociaal_econoom | 04-09-18 | 20:07

Misschien was het niet Wilders maar de uitspraken van Blok die de messensteker naar NL hebben gelokt...
vragen, vragen....

telelezer | 04-09-18 | 20:04

Het is een optelsom... zowel Blok als Wilders moeten nu opstappen.

sociaal_econoom | 04-09-18 | 20:11

@sociaal_econoom,
Ben je besodemieterd, Wilders blijft, anders wordt het volk onrustig.

kleurdoosje | 05-09-18 | 08:09

Geen handige uitspraken voor zijn functie. Nog omhandiger om ze in te trekken. En jammer dat er niet inhoudelijk op in gegaan wordt

Mark van Leeuwen | 04-09-18 | 20:04

Hierop ingaan ... dat moet je aan Jeroen Pauw vragen.
Geen haar aan zijn hoofd die hieraan denkt.

sociaal_econoom | 04-09-18 | 20:13

Drie oud diplomaten opgetrommeld die hun hele leven de bek gehouden hebben, maar met pensioen best wel een M het politieke graf in willen duwen. Oud-diplomaten uit een tijd dat multicul nog vanzelfsprekend was, en dat vonden ze nog steeds. Wonende in hun mooie villa’s en landgoederen ver weg van de failliete vanzelfsprekendheden die zij trouw in de wereld voor Nederland verkocht hebben. Nederlandse diplomatie oogde heel even respect door Bloks uitspraken, maar zakte al snel weer tot marginalisme nu hij moet hangen.

Lafayette | 04-09-18 | 20:01

Lafayette. Ik heb ze ook gezien en gehoord. Geweldig, wat een vuilnisbakken. Totaal onwetend van wat er zich in de echte wereld afspeelt. Hun hele leven gevuld met hoeren, snoeren en taxi rijden. Geweldig wat een wezenloze, arrogante nietsnutten. En zo lopen er honderdduizenden van rond haha

beau van rtl | 04-09-18 | 20:06

Nee VVD, ik ga niet meer op jullie stemmen.
Zelfs niet nu Stef Blokkenstein deze open deur zo moedig intrapte en gelijk op zijn knieën ging voor de vanzelfsprekende reacties van het Deug-gepeupel.
Zoals Bolkenstein dat vroegah al deed.

Ook het toneelstukje tussen Rutte en zijn collega-bevriend staatshoofd Erdogan was niet genoeg meer om te denken dat er misschien toch nog wat daadkracht in dat VVD zat, behalve laffe EUrofilie.

Jan Passant mk2 | 04-09-18 | 19:58

Diplomaten dinosauriërs vinden ook iets?
Diplomaten! Die bereiken echt helemaal niets. Met diplomatie krijg je een Iran-deal, luchtsupport in Sbrenecia of een vluchtelingenverdrag op de bazaar van Istanbul. Diplomaten hebben als business-model: oneindig lullen en de schone schijn ophouden. Heeft JFK met diplomaten de russen weggejaagd van Cuba? Hebben de diplomaten van Lloyd-George de Battle for Brittain geïnspireerd? Of Osama omgelegd?

Diplomaten zijn gewoon veel te goed betaalde raamambtenaren, gespecialiseerd in pappen-en-nathoudologie. En die Pipo's die vinden ook iets....

ole guapa | 04-09-18 | 19:58

Nou, ik vond baron de Vos van Steenwijck voor een opgegraven mummie er best goed uit zien.

Pelforth | 04-09-18 | 20:06

@Pelforth,
Dat is de afkomst, ik zie er ook goed uit.

kleurdoosje | 05-09-18 | 08:05

De MSM zal net zolang doorzeiken totdat Blok aftreedt. Dat 95% van de NL-ers volledig achter zijn uitspraken staat en dagelijks zijn gelijk te zien is maakt ze niet uit. Blok moet kapot.

TheBigKirth | 04-09-18 | 19:56

Hij zit dus met z'n kloten voor het blok.

ZZP-er | 04-09-18 | 20:58

Een kleine greep uit de politiek-incorrecte doch uiterst vermakelijke uitspraken van prins Philip, om die van Blok in perspectief te zetten.

Tegen een vrouwelijke matroos: "Werk je in een stripclub?"
Tegen de president van Nigeria, in een traditioneel gewaad: "Je ziet eruit alsof je naar bed gaat!"
Tegen een toerist in Budapest: "Je kunt hier nog niet zo lang zijn, je hebt nog geen dikke pens."
Tegen een Britse student die rondtrok op in Papua Nieuw Guinea: "Dus, je hebt kans gezien om nog niet opgegeten te worden?"
Over het huis van zijn zoon Andrew: "Het ziet eruit als één grote slettenslaapkamer."
Tegen Paraguayse dictator generaal Stroessner: "Het is een genoegen om in een land te zijn dat niet wordt geregeerd door het volk."
Tegen Kaaimaneilanders: "Jullie stammen toch bijna allemaal af van piraten?"
Tegen een Britse rijschoolhouder: "Hoe hou je de inboorlingen lang genoeg van de drank om rijexamen te doen?"
Over Ethiopische kunst: "Het ziet eruit als iets wat mijn dochter zou meenemen na haar tekenles."
Tegen een modejournalist: "Je draagt niet toevallig een mink onderbroek?'
Tegen Susan Edwards en haar blindengeleidehond: "Ze hebben nu ook al eethonden voor anorexialijders."
In een jongerenclub in Bangladesh: "Dus, wie is hier aan de drugs? Híj ziet eruit alsof hij drugs heeft gebruikt."

MickeyGouda | 04-09-18 | 19:52

Prachtig.

ZZP-er | 04-09-18 | 19:55

Maar Phillip is wel ietsje onaantastbaarder dan Steffie Blok...

Wijze uit het Oosten | 04-09-18 | 19:56

Zijn bevindingen over een bezoek aan Bejing: 'Ghastly'
Ik heb vannacht gedroomd dat ik in een tuin stond met prins Philip, naast een groot gebouw. We liepen naar de achterkant, hij praatte, ik zei ook wat, ik weet helaas niet meer waarover het ging. Achter het grote huis ging hij naar binnen een lange corridor in, ik ging mee. Halverwege de gang stond een bankje, hij trok zijn jas uit, gaf te kennen dat ik moest gaan zitten met zijn jas in bewaring, want hij zei dat hij ging schijten en vertrok achter een deur. Ik zat dat nog een tijdje rond te kijken en werd wakker.
Hij zal wel gedacht hebben bij terugkomst: waar is ze nou? Hopelijk lag zijn jas daar nog wel.

kleurdoosje | 05-09-18 | 07:58
▼ 1 antwoord verborgen

Toch had Stef gelijk.

ole guapa | 04-09-18 | 19:50

Ik vind die stef blok sowieso een achterbakse lul, eigenlijk zijn ze dat bijna allemaal bij de VVD, maar voor wat betreft Suriname, heeft hij volkomen gelijk. Paramaribo is nog steeds een tussenstation voor de coke handel vanuit Colombia. Bouterse, de baas van Suriname moet nog steeds een straf in Nederland uitzitten van 11 jaar. Het z.g. COPA team heeft daar jaren aan gewerkt en desi is bij verstek veroordeeld tot 11 jaar lik.
Desi is de baas in bewoond gebied en ronnie brunswijk rules de jungle.
Dus Suriname is een absoluut verrot land. Maar ja, dat mag je als schijnheilige politicus toch niet hardop zeggen. Dom steffie.

beau van rtl | 04-09-18 | 19:47

Ik mag de huidige VVD absoluut niet, maar juich Blok z'n uitspraak wel toe.
En hij heeft 100% gelijk.
Hulde Steffie!
En Hans Wiegel is nog een toffe VVD-er. Dat zijn er al 2.

ZZP-er | 04-09-18 | 19:53

Ik weet niet of geert hem nog kan gebruiken, dan zou hij over kunnen stappen naar de PVV.

beau van rtl | 04-09-18 | 19:57

Zegt er eens één de waarheid.... is het weer niet goed. Overigens wat een charisma loze kerel die Blok.

Oepsie1234 | 04-09-18 | 19:46

Nou, zijn kapper doet goed werk, maar zijn kleermaker komt duidelijk uit een shithole country.

Pelforth | 04-09-18 | 20:08

Blok noemde België onwoonbaar, gaf aan dat in Tsjechië zwarten niet welkom zijn, gaf aan dat in Australië de Aboriginals niet wonen. Gaf aan dat hij Wilders maar niets vindt. En dat als minister van buitenlandse zaken. Hiervoor had hij al de woningmarkt verpest tijdens zijn vorige ministerspost. Het multiculturele parelbeleid heeft Stef trouwens vol aan meegewerkt. De man is volslagen incompetent, en als je denkt dat je in hem een bondgenoot ziet voor het aanpakken van maatschappelijke problemen kom je van een koude kermis thuis.

Blasfemie | 04-09-18 | 19:45

De eerste drie dingen die je in je stukje noemt zijn ook gewoon waar, alleen is het niet slim van stef om dat te zeggen.

beau van rtl | 04-09-18 | 19:50

Mooie tweet, IMO het tegendeel is waar.

TP 1984 | 04-09-18 | 19:44

Je moet ook niets geloven dat de overheid zegt, tenzij het officieel ontkend wordt.

ole guapa | 04-09-18 | 19:51

Wie is die gladjakker met die centenbak?

knutsel_ | 04-09-18 | 19:44

Er wordt vanuit links, zoals altijd, weer een hetze gevoerd tegen een minister die een foutje maakt.
Ik moet wel zeggen dat ik Blok geen geweldig charisma vind hebben.
Er staat geen sterke leider.

HoerieHarry | 04-09-18 | 19:43

Ik zie hem wel voorzitter van de RvB van Blokker worden.

Pelforth | 04-09-18 | 20:10

Als Stef voor het blok wordt gezet, kans Hans zijn positie zo vernemen.

Pelforth | 04-09-18 | 19:40

o

Pelforth | 04-09-18 | 19:40

Geneuzel!
Weer vooral niet inhoudelijk reageren. Enige kritiek is de toon en de scherpte. Zijn we niet gewend. Vinden we eng. We gaan problemen toch niet echt benoemen?

SamV | 04-09-18 | 19:40

Failed figuur overigens.

Madamjanet | 04-09-18 | 19:39

Dit zijn de inleidende beschietingen,
Blok wordt zo tot aangeschoten wild gemaakt, anders zouden ze er wel over opgehouden zijn.
We kunnen een poule opzetten over hoe lang Blok het nog volhoudt, ik gok op drie weken..

Wijze uit het Oosten | 04-09-18 | 19:37

Die "voormalige ambassadeurs en diplomaten" doen er niet toe..

HogeNood | 04-09-18 | 19:37

De vrijheid om uw mening te uiten is beperkt tot de badkamer.

Feynman | 04-09-18 | 19:37

Het badkamerafvoerputje ?

ja,diedus! | 04-09-18 | 19:43

Klopt. Ik mag al 30 jaar nergens vrijuit zingen dan in de badkamer onder de douche en niet te luid (doucheraam dicht - waterdamp veroorzaakt astma - en ik stik zowat in mijn verkeerde noten-gezang; stug volhouden, want als niemand zingt wordt het zó stil, zo stil in jou)

Maartenalsoptwitter | 04-09-18 | 20:55

Ik sprak ook weleens vrijuit, toen werdt mijn schoonmoeder boos.

menage | 04-09-18 | 19:36

Hup verkiezingen, dan kunnen we weer orde op zaken stellen. Dividendbelasting issue oplossen, Unilever lekker in Londen laten blijven, Lily en Howick hier houden en al criminele dubbelpaspoortiërs naar Armenië verbannen.

NeedIsaymore? | 04-09-18 | 20:33

Werdt?? Met dt? Serieus?

vokjoe | 04-09-18 | 22:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken