Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland Deugt wil hoofd Blok op blok

VVD buza-minister zegt sorry na waarheden als koeien

WOORD

Terwijl ze in de moskeeloze monoculturen die ruraal Nederland nog steeds kent amper weten wie Stef Blok is, weten ze daar wel dat Blok gelijk heeft, met z'n opheffiaanse praatjes voor een besloten (lol) bijeenkomst. Multiculti werkt niet, en waar het wel werkt kost het klauwen met geld, opgebracht door mensen die wel werken. Iedere boscreool kan u vertellen dat Suriname het meest racistische land ter wereld is. Iedere Nederlandse parlementair journalist weet dat de VVD hoofdelijk verantwoordelijk is voor de Einstürzende Neubauten van de multiculti puinhoop - dus dat had Woke Bloke er ook wel even bij mogen zeggen. Chips, nootjes, bierrr voor een heerlijk avondje DeugTV met NOS Journaal, Nieuwsuur & Tante Eva. Want iedereen en z'n fatsoensmoeder is nu even Donald Trump en Wierd Duk vergeten en richt de lompe deugpijlen piswoest op BuZa Bijgoochem Blok, die zijn bruine keutel nu alweer intrekt. Maar dat gaat niet genoeg zijn. Spoeddebat! Kamer terug van reces! Motie van Lompheid! Aftreden!

Social

Factcheck Draadje via Seven__

Social

Blokbrief aan Kamer

niet de gangbare definitie

Reaguursels

Inloggen

Weer een voorbeeld van de politieke correctheid in actie. Iedereen weet dat Blok gelijk heeft maar binnen de huidige trend van het niet benoemen van zaken maar voortdurend politiek correct bezig moeten zijn kan dat natuurlijk niet gezegd worden. Dus wordt er flink verontwaardigd gereageerd door allerlei mensjes die denken dat hun mening belangrijk is, de praatprogramma's zitten er weer vol mee.
Wat mij altijd zo tegen valt is dat als er dan eens een statement gemaakt wordt er maar wat tegengas gegeven hoeft te worden en de statement wordt terug gedraaid of ontkracht. Blijf nou eens staan achter wat je zegt, laat eens wat ruggengraat zien. Maar nee, rechts of links, het maakt allemaal niet uit, het zijn allemaal bladeren die met de wind mee waaien. Waarom we de politiek nog steeds zo hun gang laten gaan is een raadsel, we worden continu in de maling genomen door dat volk. Vol beloftes in verkiezingstijd maar zodra ze hun zeteltje hebben bemachtigd blijft er van die beloftes weinig over.
Dat we dit een democratie blijven noemen is te zot voor woorden want dan zouden de VVD en PVV samen in de regering moeten zitten, dat waren immers de twee grootste partijen bij de laatste verkiezingen. En hun stemmers moeten ook samen zien te leven, of ze dat nu willen of niet. Helaas heeft de VVD, net als al die andere politiek correcte politieke partijen, gemeend de PVV bij voorbaat al uit te moeten sluiten en piepelt daarmee iedereen die op die PVV heeft gestemd. Leuk, die "democratie" waarin we 1x in de 4 jaar onze stem uit mogen brengen die dan vervolgens voor een groot deel genegeerd wordt. Bekken dicht allemaal, gewoon de belastingen betalen die je worden opgelegd, proberen de eindjes aan elkaar te knopen en verder niet zeuren. Brave burger, goedzo.... Gaan wij in Den Haag verder met doen waar we zin in hebben en met hard werken aan het zeker stellen van die topbaan in het bedrijfsleven die na het politieke leventje op ons wacht. Want daar zijn we uiteindelijk voor in de politiek gegaan.

Easy_S | 19-07-18 | 18:53

Het valt me ten zeerste op, dat deze discussie na één dag al is verstomd in de media. Kennelijk heeft er iemand die hoger in de boom zit dan Blok, met het genootschap van hoofdredacteuren gebeld en zo van : jongens laten we in vredesnaam ophouden met dit onderwerp; als we hier mee doorgaan, zijn de rapen gaar.

oliebolletje123 | 19-07-18 | 13:38

Links heeft geen mening, het is tegenwoordig te vergelijken met een religie. Een mening stel je bij, een religie nooit. Discussie is ook zinloos, zij geloven gewoon de werkelijkheid niet, hoe vaak je ze het ook verteld.

Alleycat | 19-07-18 | 12:09

Jammer, Blok. Gemiste kans om de VVD-rug eindelijk eens recht te houden. Maar nee. Tien linkse kleutertjes beginnen te huilen en Blok zegt sorry en geeft ze snel een zakje snoep. Zo voed je geen kinderen op, Blok. Een beetje leider staat voor zijn uitspraken, zéker als die feitelijk gewoon juist zijn.

KlunsJohannus | 19-07-18 | 11:13

Al heb ik nog zo'n hekel aan de VVD van Rutte, Blok zou een prima PM zijn in een nieuwe coalitie zonder DDR66 en Gristenunie en hoge ogen gooien. Blok houdt alleen zijn rug niet recht net als zijn leider rubberen Rutte.

Eendragtmaaktmagt | 19-07-18 | 10:45

Wat een zielige figuren zijn dat , Eva Jinek , Charles Groenhuizen , en Eelco bos van Rosenthal, grachtengordel !!!

Rest In Privacy | 19-07-18 | 10:15 | 1

Geen enkele gast aan tafel die echt iets inhoudelijks over Bloks uitspraken kan zeggen. Alleen maar verontwaardigd kwetsgejank van piepende politiek correcten. Een rationeel tegengeluid is te veel gevraagd.

KlunsJohannus | 19-07-18 | 11:15

Het gemak waarmee geaccepteerd wordt dat iemand zich verontschuldigt als hij de waarheid spreekt is stuitend.

Nittickson | 19-07-18 | 10:09
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-07-18 | 10:04

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, ontkennend Nederland.

ogeon | 19-07-18 | 09:57

Ze kunnen zo slecht verliezen daar op links , meestal gaan ze schieten dus dit valt nog mee, LINKS is schuldig aan de ondergang van de grote steden, NSB ZE ZIJN WEER FOUT, politieke idealen zijn niet erg , maar politieke utopieen hebben ons op de rand van de afgrond gebracht , en nee Rutte in je penthousje op het bezuidenhout, Nederland is geen gaaf land en het wordt er steeds minder leuk, was getekend een goed opgeleide auttochtone nederlander!! Er is geen land wat alles zo weggeeft als Nederland , ik weet niet wat voor volk wij ziin , in de 2e wereldoorlog hoorde 3/4 e van de bevolking bij NSB , misschien zegt dat eigenlijk wel alles, dat zijn nu al die linkse mensen!!

Rest In Privacy | 19-07-18 | 09:55 | 1

geen disrespect ofzo, maar als 3/4 (75%) van NL afstammeling van NSB'ers en dus links zou zijn dan zouden we nu toch ook een linkse regering moeten hebben? Dan zouden de PVV en VVD toch nooit 34% van de stemmen gekregen hebben en de krachtsverhouding in de 2e kamer toch nooit 86 (rechts) tegen 64 (links) zijn?
Daarnaast vind ik de vergelijking van NSB en links een beetje vreemd, de NSB ijkt mij eerder hèt voorbeeld van rechts-extremisme in NL. Maar goed, ik kan het verkeerd hebben natuurlijk. Al zou dat dan wel weer verklaren waarom de 2e kamer er nu uit ziet zoals hij er uit ziet, namelijk met een rechtse meerderheid. Gekozen door de afstammelingen van die rechtse NSB. Al had de NSB op z'n best (in 1943) maar een goede 100.000 leden, lang niet 3/4 van de bevolking dus.
Verder ben ik het helemaal met je eens, dit land wordt verziekt door politiek correct Den Haag. Maar dat zou politiek correct Den Haag een zorg zijn want die hebben hun visjes toch wel op het droge en velen van hen wacht hierna nog een leuke topbaan in het bedrijfsleven dus who gives a flying fuckkk. Die beduvelen ons waar we bij staan. De PVV had 13% van de stemmen en is na de VVD de 2e partij van NL en zit NIET in de regering. Is door de meeste grote partijen uitgesloten. Dus 13% van NL wordt door de grote partijen zonder meer genegeerd. Democratie, mooi woord heh? Maar democratisch gezien hadden de VVD, PVV, CDA en D66 samen moeten regeren met 59% van de stemmen. Net zoals hun stemmers het ook samen moeten rooien.

Easy_S | 19-07-18 | 21:00

Zoals er tegen Blok geageerd wordt, zou je zeggen dat er wel in 50 landen de multiculturele bevolking zowel onderling een volkomen vreedzame, tolerante en vriendschappelijke band heeft als met de oorspronkelijke bewoners. Noem er eens ééntje dan. Niemand heeft dat tot nu toe gedaan om Blok's ongelijk te bewijzen.
De politieke correcten hebben de samenleving ondertussen zo verziekt dat het een schande en een misdaad is geworden om feiten en de waarheid te vertellen. Leugens, draaien, verzwijgen en demoniseren zijn volkomen normaal en salonfähig geworden. Je hoort er gewoon niet bij als je de feiten en de waarheid niet meer kan verbloemen. Gezond verstand en eerlijkheid is uit en pathologisch liegen en verzwijgen is in.

agram | 19-07-18 | 09:43 | 2

helemaal eens agram mooie opsomming van de feiten, alleen de politiek correcten kunnen we ondertussen wel de NSB ers gaan noemen , want die zeiden ook dat die Duitsers zo slecht nog niet waren he, en sloten zich bij hun aan , het zit in onze volksaard , u en ik behoren eigenlijk niet tot het gemiddelde nederlandse volk , de koningin zegt de nederlander bestaat niet , en toch zetten ze het in je paspoort

Rest In Privacy | 19-07-18 | 10:00

Agram: net als in de VS de MSM en " Democraten" alles wat de republikeinse Trump doet afdoen als landverraad,voor het gemak vergetend dat Killary Clinton $ 400.000.000,-- van haar Joods-Russische vrienden heeft ontvangen voor de campagne kas....

Eendragtmaaktmagt | 19-07-18 | 10:48

het is weer zo mooi he om te zien in de deug wereld
Iedereen die valt over wat ie zegt maar niemand die de inhoud van de vraag durft op te pakken.

Ik baal van mensen in de media die het op deze manier doen en ik baal van het excuus van Blok

niemand specifiek | 19-07-18 | 09:31

Ongelofelijk. Dit stuk verdriet gezien op tv. Wat een lafaard. Trillend als een juffershondje z'n keutel intrekken. Wat ie zei is gewoon waar, niks nieuws onder de zon. Deze zielepoten besturen ons land, trillend in de hoek voor het deugvolk.

Okkie Trooi | 19-07-18 | 09:30

Die Eva Jinek gisteren helemaal verbouwereerd , terwijl ze weet dat die Blok de waarheid verteld over haar eigen land Tsjechie, hij mag het niet zeggen in zijn functie, nou dat hele diplomatieke gedoe is juist het probleem daar maken ze een hobby van daar in BRUSSEL , de waarheid mag niet gezegd worden met alle gevolgen van dien , wanneer gaan we het nu eens een keertje leren Eva Jinek , dip,lomatie heeft ons naar afgrond gebracht , zat er ook nog zo een eikel van vluchtelingenwerk aan tafel , ik stond gisteren in de schilderswijk bij de rabobank om wat geld te storten , ik dacht dat ik in Mozambique stond , ze begrijpen de teksten op de automaten niet , brengen heel die geldautomaat op tilt , je staat daar een hele middag te wachten , omdat ze geen reet van nederland begrijpen , het is nog dommer dan dom wat ze hier allemaal naar toe halen , kansloos voor een baan!!

Rest In Privacy | 19-07-18 | 09:26 | 1

Dachten ze dat iemand achter het luikje zou verschijnen?

ogeon | 19-07-18 | 09:54

Lees de essays van de spaanse filosoof Jose Ortega y Gasset " La rebellion de las Masas". In nederlanse uitgave: " De opstand der horden".
www.filosofie.nl/nl/artikel/27533/zij...

Originele spaanse versie uit 1930.
Maar hoe actueel!

ljcoster | 19-07-18 | 09:20

Daar hebben we die befaamde VVD ruggengraat weer!

snakedogman | 19-07-18 | 09:08 | 1

Wat zijn het toch een slangemensen bij de VVD.

Hiesjes | 19-07-18 | 09:21

Uitlatingen niet bedoeld voor oren van met have en goed betalend plebereum.

Wel stoer klinkend in bilderbergiaanse setting van trilaterale commissies en concils of foreign relations en open fopsocieties publiek.

hallevvezool | 19-07-18 | 09:08
-weggejorist-
KLK3 | 19-07-18 | 09:03

Een beproefd model van nep politici.
Eerst iets zeggen en het dan weer terugnemen in de hoop dat het eerste blijft hangen bij de as nep verkiezingen.

komtdatschot | 19-07-18 | 08:57

Waarom zou je excuses moeten aanbieden omdat je een mening hebt gegeven die bovendien gewoon grotendeels feitelijk waar is?
Is dat niet gewoon inperking van de vrijheid van meningsuiting?

a4p | 19-07-18 | 08:43

Na de waarheid zegen komt het "excuus". Na de leugen "doodse "stilte.

MoonBeebe | 19-07-18 | 08:39

Je moet maar met jezelf kunnen leven, de waarheid weten en onderkennen, maar een fout beleid uitvoeren en daarmee mensenlevens in gevaar brengen. En dat voor het geld en de pluche.

HanMar2 | 19-07-18 | 08:11

Pet af voor Blok! Kan veel beter uitleggen wat er in ons land aan de hand is dan Wilders. Eigenlijk zou jij een eigen partij moeten beginnen dan kan het toch nog eens wat worden in dit moreel verpauperde land.

zorgeloos-type | 19-07-18 | 07:54

Geeft Blok eerlijk met wel overwogen woorden aan dat de segregatie is mislukt en dat de grenzen zijn bereikt, vallen alle hypocrieten weg kijkers hem aan. Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat hij er aan gaat doen!

ogeon | 19-07-18 | 07:44 | 1

Huh? De segregatie is mislukt? Die is juist vrij prima in orde hoor. Ik vermoed een verwarring met integratie.

ristretto | 19-07-18 | 08:45

De waarheid kwam even aan het licht. Jezus, moet je die linkse meute zien stuiteren. Naar Jinek kijk ik niet, dat mag niet meer van de dokter. Staatsjournaal nog maar twee keer per week, zonder de Trumpbashes dan.

Rest In Privacy | 19-07-18 | 06:49

Ik vind Pritt maar een naar zielig mannetje. Grote bek op Geenstijl maar discussies op Twitter gaat hij uit de weg. Zielepoot

Dr. Draaideur | 19-07-18 | 02:36 | 2

Ach, heel GS adepten doen niet onder voor de EU disinformatie machine waar ze zo tegen denken te strijden.
meningen niet welgevallig resulteren in een permaban.
De persoon die de draak pretendeert te bestrijden, diens vurige adem hij preekt.
Zij die het vrije woord na streven zullen als eerste de censuur toepassen
als niet hun visie als waarheid wordt gelezen.

Tijdvoormaatregelen | 19-07-18 | 03:34

@tijdvoorevengoednadenken
Je kunt ook de draak dresseren en inzetten voor andere doeleinden; de goede zaak zou een mooi startpunt zijn.
Vreemd genoeg zie ik dat idee nooit bij iemand opkomen. Vergelijk de EU met koksmessen, bestelbusjes en vrachtautoos en stel je eens voor wat je daarmee na een koerswijziging allemaal kunt doen.

kindapaas | 19-07-18 | 09:25

Nou, niet HEEL Nederland hoor, haha. De luide minderheid met steun van de media. Niet helemaal hetzelfde.

TheDrivingDutchman | 19-07-18 | 01:05

@kijkeensaan
Sprekend over het thema dat de gemoederen al bezig houdt vanaf het eind van de 19e eeuw, de fundamentele weeffout zit hem naar mijn mening in de bepaling van de variabelen en de succesmeting van de samenstelling ervan.

De variabelen:
multicultuur = aangeleerd gedrag
huidskleur = aangeboren eigenschap
diversiteit = concenteren van verschillende groepen op een geografisch afgbakende locatie

De samenstelling:
Hoe groter de diversiteit, hoe hoger de multiculturele succes score.

De succes meting:
Diversiteit wordt gemeten over de eenheden huidskleur; gestreefd wordt naar een evenredige vertegenwoordiging (locaal gemeten)

Voorzichtige conclusie:
De toch wat omstreden mogelijke relatie tussen cultuur en huidskleur (ras) wordt door deze uitgangspunten impliciet geaccepteerd door onze beleidsmakers. Dat zal de schrijver van "An Essay on the Inequality of the Human Races" (de Gobineau) fijn vinden om te horen.

kindapaas | 19-07-18 | 09:51

Nee zit in je genen. Ja ook, IQ ook genetisch, agressie ook. Feitelijk te naar voor deugers om te verwerken. Zolang je maar de white-priveliged deug treintje mag blijven rijden. Want daar zit geen scooter-mocro op kantoor.

rattenvanger XL | 19-07-18 | 00:05 | 1

Heel Holland Bakt..... er niets van.
In Holland is het normaal dat de Minister van Buitenlandse Zaken voortijdig opstapt.
Frans Timmermans (PvdA) is in november 2014 voortijdig opgestapt en bij EU-Brussel gaan werken. Wie weet heeft Brussel binnenkort een baantje voor Blok?

sociaal_econoom | 18-07-18 | 23:47

Blok had heel wat meer ruggegraat toen hij de huurders in de zeik nam. Maar voor de multiculti en de policor gaat de achterbakse lafbek wel heel rap op z'n rug. VVD en integriteit, dat gaat nooit wat worden.

eastender | 18-07-18 | 23:31 | 1

Destijds voerde hij voerde hij PvdA voorstellen uit, ingefluisterd door de VVD, dat wel, dus een meerderheid in de Kamer.

Jan Dribbel | 18-07-18 | 23:36

En Pritt, je hebt me geblokt op Twitter. Waarom weet ik niet maar een raamslinger van een volvo 850 uit 93 gaat simpel. Strip verwijderen met een schroevendraaier, kruiskopschroef losdraaien en voorzichtig loswrikken.

ristretto | 18-07-18 | 23:23

Niet de vraag voor GS lezers mischien maar een vraag aan alle autochtone multiculti lovers : hoeveel moslim vrienden heb jij waar je over en weer over de vloer komt?

wie zal het zeggen | 18-07-18 | 23:23 | 3

Goede en voor de hand liggende vraag en het is amateuristisch dat Jinek daar heel ver vandaan bleef.

Frits de Vriez | 18-07-18 | 23:29

Of vertel ze dat ze langer moeten werken voor minder geld en dat door die vrienden grotendeels komt.

rattenvanger XL | 18-07-18 | 23:31

Ik ben absoluut geen multi culti lover. Heel dat feestje is totaal mislukt. Maar ik heb wel een stuk of10 moslim vrienden waar ik regelmatig over de vloer kom en andersom. Moslims zijn gewoon mensen met als reaguurders, alleen zodra politiek en geloof zich mengen en er van jongs af aan wordt gehersenspoeld gaat het mis. Heeft niks met de gemiddelde moslim in Nederland te maken. De Nederlandse staat heeft het destijds zelf zo ver laten komen en nu gebeurt het weer met vluchtelingen. Onze "leiders" hebben die mensen bij ons neergezet terwijl de culturen TE verschillend zijn. Kunnen wij niks aan doen maar de normale moslim op Rotterdam zuid ook niet.

reagluurder010 | 19-07-18 | 05:23

Die gespeelde en overdreven verontwaardiging bij Jinek is echt zum kotzen. En nu zie ik die laffe intrekking van Blok zelf, ook om te huilen. Blok heeft bij de gefilmde bijeenkomst prima de feiten opgesomd en had daar zonder problemen achter kunnen blijven staan.

Frits de Vriez | 18-07-18 | 23:20 | 2

Maar de knuppel ligt nu wel in het hok.

Mart6037 | 18-07-18 | 23:24

En zo is het, hij heeft zijn woorden bewust gekozen. Blijf er achterstaan dan heb je nog een beetje ruggengraat.

taylor 1000 | 19-07-18 | 03:39

Typisch zielige vvd-er. Als minister nooit een beleid voorstaan of een standpunt innemen om serieus migratie te beperken of rationeel te maken. Maar wel in een zaaltje lukraak wat beledigingen en overige halfracistische domme praatjes rond te strooien. Wat een ontzettende loser. Hoe kan zo'n intellectueel beperkte zak minister van buza zijn.

kokkie klaphaak | 18-07-18 | 23:17 | 3

De praatjes. Pendeldiensten op de Middellandse zee waren ook zogenaamde praatjes totdat Italië de vinger op de zere plek legde.

Mart6037 | 18-07-18 | 23:23

Dan moet hij daar in Brussel zn bek over opentrekken , helemaal mee eens, maar niet in zon kutzaaltje voor eigen publiek stoer staan doen.

kokkie klaphaak | 18-07-18 | 23:35

Kokkie, daar is het nou voor. In een zaaltje uitproberen of het wel klopt. Daarna ga je verder. Niks mis mee. Tot het te vroeg in de openbaarheid komt.
Als het praatjes en sprookjes zijn over windmolens, gas, warmtepompen en we hebben dokters en apothekers nodig en er zitten geen terroristen in een bootje hoor ik je niet.
Ik ben het zeker niet eens met alles wat Blok zegt maar hij maakt wel een aantal punten.

ristretto | 19-07-18 | 08:12

Volgens mij vindt die meneer van Vluchtelingenwerk (bij Jinek) zelf ook wel dat hij een standbeeld verdient wegens Goedheid. Van goud. En honderd meter hoog.

obominotie | 18-07-18 | 23:16 | 6

obominotie | 18-07-18 | 23:16
Hij ziet er uit als een refo, is (afgezien van zijn riante salaris) bezig zijn plekje in de hemel te verdienen.
Puur eigenbelang.
Puur eigen

de honden blaffen... | 18-07-18 | 23:30

Was dat die man die bij het filmpje van dat lieve, goed Nederlands sprekende meisje (bij de wandelvierdaagse) zei: 'eat this, Blok, eat this?'
(Alsof Blok dit soort meisjes bedoelt).

Wat een walgelijke vertoning was dat!! Met zn theatrale blik erbij bah

letopuwzaak | 19-07-18 | 00:41

#syrische meisje

letopuwzaak | 19-07-18 | 00:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeerlijk! Check Jinek, echt genieten!

Tjajaja | 18-07-18 | 23:14 | 5

Keurig omlijst met een juichfilmpje over Heilige Messias Obama. Ze blijft origineel, die Eef.

obominotie | 18-07-18 | 23:42

obominotie

Verlamde mensen kunnen ineens weer lopen en dansen als Obama ze aanraakt, het was een wonder om dat te zien.

sprietatoom | 19-07-18 | 00:03

Ik zag em laatst ook over water lopen.

reagluurder010 | 19-07-18 | 05:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch wel wennen: een politicus binnen het partijkartel die realistisch is. Zijn er echt geen verkiezingen binnenkort?

Mart6037 | 18-07-18 | 23:13

tjonge de deugende grachtengordel elite zit nu bij de trumphaatster op de pro islam npo. o o wat zijn ze boos

Rest In Privacy | 18-07-18 | 23:10

En ja bij Jinek gaan ze nog een keer over Blok heen.
Wat is de waarheid toch moeilijk te verteren.
Uiteraard zit de vluchtelingen-industrie ook weer eens aan tafel.

Jan Dribbel | 18-07-18 | 23:10 | 1
-weggejorist-
Ditlandisstuk | 19-07-18 | 06:42

lol, ik kan niet eens een account op joop creëren met mn fb account, ben al bij voorbaat geband schijnbaar :D

Carnage_pinata | 18-07-18 | 23:02 | 1

Nee hoor. Hun login is technisch beetje brak. Gewoon even accountje aanmaken dus.

Chow | 19-07-18 | 04:26

Haha, Nieuwzuur vanavond, interview met Suri-ambassadeur, vindt Suriname echt geen failed state. Pontificaal achter hem het staatsieportret van zijn president, veroordeeld drugshandelaar, decembermoordenaar, fraudeur en leugenaar, vader van veroordeelde drugssmokkelaar, saboteur van de rechtsstaat.

piloot47 | 18-07-18 | 22:54

Kunnen ze op de via gladiola niet ff Frits Wester om z’n mening vragen?

Trumme | 18-07-18 | 22:50

Nette brief; om maar van het gezeur af te zijn. Maar Geert Wilders is pas echt een held, die offert zijn fysieke vrijheid voor zijn (en onze!) vrijheid van meningsuiting

Rest In Privacy | 18-07-18 | 22:41

Aangezien op Joop elke niet-applaudisserende tegel toch direct wordt gejorist, reageer ik hier maar op Thijs Feuth. Dat jij, Thijs, als hardwerkende arts een plaats hebt veroverd in Finland, de taal hebt geleerd en je daar in een vergelijkbare westerse samenleving nu nuttig maakt, bewijst op geen enkele wijze dat we ons over de import van kansloze gelukzoekers niet druk hoeven te maken.

marchbrown | 18-07-18 | 22:38

Blok voor president,als hij tenminste zijn rug recht houd.

Bataaf | 18-07-18 | 22:31 | 2

Welke rug?

Mazzelstof | 18-07-18 | 22:42

houd?

Ach laat ook maar.
* RIP necrosis *

EefjeWentelteefje | 19-07-18 | 00:08

De VVD is bang dat ze homeopathisch zal worden verdund door de opkomende rechtspopulisten met dat homo-erotische dandy sausje. Dus even lekker stoere doen.

Frankasd | 18-07-18 | 22:31

Zijn er ook voorbeelden waar het echt super goed gaat tussen moslims en christenen? Of zijn die er niet?

rattenvanger XL | 18-07-18 | 22:18 | 6

Nou ja, breslan weet inmiddels ook wat moslims zijn.

rattenvanger XL | 18-07-18 | 23:27

De boze dzjin van Tsjetsjenië is nu weer in zijn doofpot opgesloten. Er is ook sprake van een voortgaande islamisering van die Kaukasus republieken, maar sinds de opening van de grootste moskee van Europa in Moskou zijn de verhoudingen van Putin met de Moslimlanden beregoed. Of dat nou de oplossing is...

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-07-18 | 23:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Suriname is een 100 % failed state. De economie draait op narcotica smokkel, witwassen, en corruptie. Het is vergelijkbaar met een midden Afrikaans land. Dat weet iedereen, ook in Suriname.

Chemokar | 18-07-18 | 22:14 | 7

@Dandruff
-
Dat geld van de overheid dat je niet krijgt, is allang en breed richting de familie Bouterse verdwenen.

bisbisbis | 18-07-18 | 23:01

Die creolen discrimineren die hindoes als de pest.

taylor 1000 | 19-07-18 | 03:44

Nee Nederland is lekker met z'n baantjes carrousel, het afschaffen van het referendum en een mislukt migratiebeleid. Laat ze dat eerst oplossen voordat ze Suriname de maat nemen. Hou toch op zeg. En zo'n minister is de woordvoerder voor Nederlanders in het buitenland? Zowel persoonlijk als zakelijk? Deze man is incompetent en moet onmiddellijk opstappen.

Chow | 19-07-18 | 04:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Een paar jaar geleden zei Merkel nog, dat de integratie 'gescheitert' was.

A.Men | 18-07-18 | 22:14

Een land waar een cokedealer en moordenaar jarenlang president was een failed state noemen, hoe haal je het in je hoofd.

de honden blaffen... | 18-07-18 | 22:12 | 2

Waar heb je dat nou niet?

rattenvanger XL | 18-07-18 | 22:16

Een wit voetje halen in suriname zit er niet in maar een witte neus is haalbaar.

De Briemusketier | 18-07-18 | 22:36

Walchelijk en om kots en kotsziek van te worden hoe het nos journaal, nou ja journaal, erover heeft bericht. Hoe ver moet het nog gaan....

Hoofdbreker | 18-07-18 | 22:12 | 1

En dadelijk doet vrouwtje Jinek ook nog een keertje Blok bashen.

Paljas | 18-07-18 | 22:57

De waarheid wordt gesproken en dat mag natuurlijk niet.
Vrouwtje Ploumen moet er bijna van huilen maar die moet ook huilen als er een Belgenmop wordt verteld.

Jan Dribbel | 18-07-18 | 22:10 | 1

ze houdt liever haar oogkleppen op.

ogeon | 19-07-18 | 07:52

Ha, Nieuwsuur heeft een volwaardig 'Politiek Duider' weten te ronselen.

obominotie | 18-07-18 | 22:05 | 1

Ik zag hem ook echt een blamage.

Trumme | 18-07-18 | 22:44

Hahaha domlinks buitelt schuimbekkend over elkaar heen in de panelen van Joop. Hoe deze keiharde feiten te duiden en bagetalliseren. Trump wordt er bij gehaald(!) Japan, discriminatie (gaap), facisten, godwins, beledigingen alles uit de kast. Maar niks, helemaal niks om de feiten te weerleggen. Ze kunnen het niet. Links is failliet. Hun idealen zijn fout gebleken. Ze zijn 'de verkeerde kant'.

Repetitive Beats | 18-07-18 | 21:48 | 2

Repetitive Beats | 18-07-18 | 21:48
Las het en toen was ik toe aan een mok extra sterke koffie. Wat een stel loosers die daar babbelen over wiki facts (kuch).

toetssteen | 18-07-18 | 22:22

Zijn best wel kleuters daar op Joop, ik verspil m'n tijd er niet meer aan, praat liever met volwassenen.

Alleycat | 18-07-18 | 22:27

Blok stond daar als minister van Buitenlandse Zaken, niet als privé-persoon. Hij kon nagaan dat zijn optreden vastgelegd zou worden op video of audio. Natuurlijk heeft hij in de kern gelijk: de Schepping of evolutie heeft niet voor niets zoveel verschillende culturen laten ontstaan. Gelijkgezinde mensen wonen nu graag bij elkaar. De Amsterdammer voelt zich thuis in de hoofdstad en minder of niet in Rotterdam, de Friezen zijn trots op hun eigen taal en provincie, de Tukkers zijn trots op Twente enz. En dat is dan nog kleinschalig. Ga je dan ook nog mensen uit het (verre) buitenland met voor ons vreemde godsdiensten importeren, dan geeft dit spanningen. De multiculturele samenleving is geen zegen voor de mensen. Blok mag privé deze mening hebben, maar in de boze buitenwereld wordt hij geacht het kabinetsstandpunt uit te dragen. Maar hier bij GS is hij ineens een stuk populairder geworden. Voor hem een schrale troost.

Mannes | 18-07-18 | 21:39 | 3
-weggejorist-
Analysis | 18-07-18 | 21:56

Ik weet zo net niet of Blok wel zo veel 'populairder' is geworden alhier, wellicht wel als hij niet direct als pure lafbek dan wel vvd'er direct die keutel weer had ingetrokken met z'n lamme 'excuses'.

Vermenging tussen bepaalde verschillende culturen is wel degelijk mogelijk volgens mij. Ik heb helemaal geen moeite met de Duitsers, Polen, die ene Pakistani en die paar Chinezen die hier in de flat wonen (NB: die laatste 'exoten' zijn expats, werken in de ICT), want er is gewoon sprake van enigerlei overeenkomstige kernwaarden tussen ons. Iedereen gedraagt zich, maakt geen herrie, gaat netjes naar z'n werk en teert niet op de autochtone beurs. Niks mis mee.

Het wordt totaal anders als je te maken krijgt met een overdaad aan personen die onze kernwaarden (zie de Grondwet) door allerlei oorzaken (religie, 'koeltoer') gewoonweg niet onderschrijven.
Juist de influx van die laatste categorie is dus wat er zo verschrikkelijk mis is gegaan in NL.

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 22:01

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 22:01,

Zo is het.
Niet de immigratie is het probleem, maar de ongecontroleerde massa-immigratie. de ongecontroleerde import van honderdduizenden mensen die hier alleen komen om een uitkering, en / of om rotzooi te trappen.
Mensen zijn kuddedieren, en als een paar mensen met goede bedoelingen hiernaartoe komen, integreren ze vanzelf. Maar zo gauw "minderheden" in bepaalde wijken de meerderheid vormen, hoeven ze zich niet meer aan te passen. En vooral bij agressieve clanculturen levert dat problemen op.

Kern van het probleem is de Politiek Corrupte "Multikul"; het verschijnsel dat elke discussie rond dat onderwerp taboe is. Daarom kunnen criminelen, (seksueel) gewelddadigen, extremisten, oorlogsmisdadigers en terroristen niet worden uitgezet.
Daarom kan iedere immigrant jarenlang procederen op kosten van de belastingbetalers. Als illegaal jarenlang recht hebben op een huis, zorg, onderwijs, uitkeringen en subsidies, etc. Tot ze weg "moeten", waarna ze gewoon blijven en door reeksen subsidiesponzen èn muitende gemeentebesturen alsnog onderhouden worden.

En wie daar wat van zegt is een racist.

Dandruff | 18-07-18 | 22:42

Was Blok niet op de hoogte van het feit dat iemand hem samen met zijn gewaagde woorden bezig was te filmen? Moeten we Stef Blok ons voorstellen als een politiek groentje ? Nee, hij was zich uitermate bewust van het feit dat zijn 'failed state' compleet met migranten-bashend Praag en Warschau allemaal naar buiten gebracht zouden worden. Gluiperig geniepgedrag van een intrigant. in02.hostcontrol.com/resources/59bd3e2...

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-07-18 | 21:37

Het is jammer dat Blok heel laf zijn keutel probeert in te trekken, anders zou hij een held zijn.

SergeantPierlala | 18-07-18 | 21:33

Argument = multiCULTURELE (dus niet multi-etnische/raciale) samenleving is vrijwel onmogelijk
Bewijs = bangladesh, nigeria, india/pakistan, myanmar, zuid afrika, egypte waar christen worden afgeslacht etc etc

Heb je tegenbewijs PRIMA. Name it. En voer discussie.

geen 1 van die deugers zelf in een multicultiwijk. En als ze er zelf mee geconfronteerd worden kiezen ze toch maar het hazenpad. Lees de nieuwe burgemeester van amsterdsm die haar kinderen van een 'zwarte' multiculti school afhaalt en op een blanke katholieke school zet.

paulis | 18-07-18 | 21:27 | 2

Het valt me nog alles mee dat ze de schilderswijk niet als bewijs opvoeren.

sinnedsawereh | 18-07-18 | 21:41

"geen 1 van die deugers zelf in een multicultiwijk."

Bingo.
Dat éne Turkse groenteboertje in de wijk is inderdaad, toegegeven, heel leuk.
Hele hordes kerels met enge baardjes in soepjurken of met petjes-en-bontkraagjes, dames in tenten met hordes kinderen - waaronder kleine meisjes met óók al zo'n (schaam-) lap om hun hoofdje - da's helemaal niet 'leuk'.
Dat is gewoon angstaanjagend, dus dat je als autochtoon vervolgens terecht de benen neemt en je heil elders zoekt, heel begrijpelijk.
Maar wees dan ook eerlijk, en ga niet de grote hypocriete deuger uithangen.

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 21:55

Uiteraard zijn Blok z'n 'uitingen' gewoon waarheden als enorme koeien. Helaas ontbrak ook direct weer de benodigde ruggengraat om hier achter te blijven staan. Mooi ook weer dat framen: Wilders was het er mee eens, dus het stempel 'fout' was al direct weer geplaatst door de deugers.

Terwijl, zoals al gezegd, het hier gewoon om keiharde feiten gaat.
Iedereen kiest zèlf de mensen waar hij/zij/het mee om wenst te gaan (als je die vrijheid nog hebt uiteraard).
Persoonlijk voel ik mij niet op mijn plek tussen allerhande reli-gestoorden, rappers, doekjes en aanverwante figuren, dus die vermijd ik zoveel mogelijk in mijn nabije omgeving. Dring mij dat volk dus ook niet op.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik. En dat doe ik dus ook.

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 21:18 | 1

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 21:18
Helemaal mee eens!
Hij moet niet achteruit kruipen, maar achter zijn woorden blijven staan!

toetssteen | 18-07-18 | 21:41
-weggejorist-
paulis | 18-07-18 | 21:17

Een wat vreemd figuur die Blok met soms wel leuke uitspraken, met name voor dat die minister werd. Nu was hij even zich zelf weer bij die bijeenkomst en nu breek de pleuris uit. Inhoudelijk klopt het als een bus wat hij heeft gezegd. Noem een plek waar integratie is geslaagd, op een hand te tellen vrees ik. Als er een plaats is binnen het koninkrijk waar gediscrimineerd word is het de Antillen en Suriname wel. Deze twee zijn ook nog eens een grote corrupte bende met graaiers nog erger als de EU. Dus Stef jongen goed punt en niks excuses aanbieden laat al die deugers naar de klxxxen ..... lopen.

DerkArie-ut-de-Achte | 18-07-18 | 21:14

Ik ben alles behalve overtuigd dat Blok dit zegt uit overtuiging. Voor hetzelfde geld denkt VVD dat ze hier even wat puntjes kunne scoren.
-
Maar wat hij zei is absoluut de waarheid, er is geen speld tussen te krijgen.... Tenzij je politiek Links en volledig afhankelijk van je importstemvee bent natuurlijk. Die verzinnen wel weer de meest belachelijke en onrealistische redenaties die dan zonder kritiek door hun naïeve achterban wordt nagepraat.

moitambien | 18-07-18 | 21:02

Blok legde zijn vinger op zere plek van al die debatkillers. Nou nog eentje met een ruggengraat a.u.b.

hoochee | 18-07-18 | 20:58

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat bewindslieden een niet door politiek correcte journalisten gefilterde waarheid naar buiten brengen, de hel breekt los, de waarheid dat moeten we niet willen.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 20:55

Eigenlijk hield ik nooit zo van Blok maar nu heeft hij goede punten.
Ik zou zeggen zo gaan we de goede kant op.
Volhouden Stef. Niks geen excuus.

oplichter | 18-07-18 | 20:55 | 1

Die excuses heeft-ie al direct weer gemaakt.

EefjeWentelteefje | 18-07-18 | 21:11

Blok had natuurlijk groot gelijk met zijn voordracht en velen bij de vvd zullen er ook zo over denken, maar durven daar niet voor uit te komen. Het verkwanselen door de vvd, met natuurlijk op de eerste plaats door die Rutte, van het vvd gedachtengoed is uiteraard alleen maar voor het pluche en blijvend de macht houden in Nederland. De vvd is verworden van een partij met vroeger nog enige karaktervolle eigenschappen, tot een partij lijkend als twee druppels water op d66, pvda, cda en gl.
De voordracht waren natuurlijk zijn eigen gedachten. Blijf er dan achter staan man en laat ze allemaal het lazarus krijgen. En begint die rutte teveel te zeuren, houd de eer dan aan jezelf en stap uit die klote partij.

Boy Cot | 18-07-18 | 20:50 | 2

De ironie. Het is juist de VVD die achter de massa-immigratie zat. De VVD is van oudsher een ondernemerspartij en de ondernemers wilden de lonen beheersbaar (lees: laag) houden. Vandaar de gastarbeiders van de jaren 60. Dit was ook de reden dat linkse partijen initieel juist heel erg tegen immigratie waren; zou immers de positie van de arbeider ondermijnen.

koter | 18-07-18 | 21:43

koter | 18-07-18 | 21:43,

Die mythe hoor je vaak ja, maar dat klopt dus niet.

Die relatief kleine groep gastarbeiders werd hiernaartoe gehaald in een tijd dat de economie te snel groeide. Iedereen, ook links, zag dat tijdelijke gastmigratie nodig was. Er werd echter met zowel de migratielanden als met de gastarbeiders zelf afgesproken dat hun komst naar hier *tijdelijk* was. Als het tekort aan handen voorbij was, zouden ze dus weer vertrekken. Dat gebeurde niet, maar dat is niet eens het probleem; er waren hier destijds nauwelijks gastarbeiders.

Het is namelijk pas *NA* het stopzetten van de arbeidsmigratie in 1973, dat de massa-immigratie op gang kwam. De overbodig geworden arbeiders mochten blijven, kregen een uitkering, en haalde hun families en hele dorpen naar hier. Het aantal Marokkanen bijvoorbeeld steeg tussen 1973 en 2008 van 22.000 naar 335.127; een stijging van ruim 1500%. nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider
Ook Surinamers kwamen hier vooral na 1975 (onafhankelijkheid).
Voor bijna alle vormen van immigratie (asiel, huwelijk, gezinshereniging, illegaliteit, etc) uit uiteenlopende derde wereldlanden geldt dat de immigratie pas halverwege de jaren '70 op gang kwam.

En dat is geen toeval. In die tijd begon "nieuw links" het immigratiedebat onmogelijk te maken met racisme verwijten. Al vrij snel daarna (jaren '80) krijgen critici van immigratie als Hans Janmaat te maken met intimidatie en geweld.
De enige linkse partijen die toen stelling namen tegen massa-immigratie en islam waren DS'70 en SP; maar DS'70 werd niks (te democratisch) en SP kwam al snel op dat standpunt terug.

Gastarbeid is geen probleem, en gecontroleerde immigratie ook niet. Maar het grote probleem in vrijwel alle Westerse landen is de ongecontroleerde massa-immigratie. Zelfs hier illegaal verblijvende oorlogsmisdadigers kunnen nauwelijks worden uitgezet, ook niet als ze zich hier aan extreem (seksueel) geweld schuldig maken; of zelfs deel uitmaken van terreurnetwerken.
Iedereen met een IQ boven de 12 weet dat dat onherroepelijk fout gaat.
Maar iedereen die dat hardop zegt wordt monddood gemaakt.
En dat is echt de "verdienste" van links.

Dandruff | 18-07-18 | 22:23

Heil Stef Blok

Nee even serieus, ik vind het een prachtige coming out. Nu graag snel lid worden van FvD!

MaxiCosi24 | 18-07-18 | 20:49

ik zag vandaag dat een 15 jarig meisje uit het niets 4 keer heel hard in haar gezicht werd geslagen door een Marokkaanse kansen parel. held rende hard weg toen we er op af gingen en ik heb al mijn aandacht aan het bloedende kind gegeven. wat mij betreft maken we de scheiding nog veel groter, zodat we ze niet eens meer in het wild zien.(behalve als we op pauper safari gaan)

cameltoe_joe | 18-07-18 | 20:47 | 1

Ja feiten benoemen mag niet van deugend Nederland, Blok heeft gewoon 100% gelijk.

Deviant | 18-07-18 | 20:35

Discussie vanavond bij Jinek over Blok. Ze gaan het hebben over de vraag of het aanbieden van zijn excuses genoeg is. De vraag zou natuurlijk moeten zijn "heeft hij gelijk?' Die discussie is gewoonweg niet te voeren en dat is af en toe om gek van te worden. Dat gelul over "lomp"en "onhandig". Het wordt tijd dat er eens op de inhoud wordt ingegaan.

osolemio | 18-07-18 | 20:25 | 1

Bij Jinek gaat het nooit over de inhoud dat is te confronterend, infotainment at best.

lacucaracha | 18-07-18 | 21:51

Blok schoot midden in de roos, maar heeft, geheel naar verwachting, als een waardige slapjanus VVD'er het hoofd deemoedig gebogen voor het grote wensdenken van onze eigen politiek correcte SA- en NSB-abteilungen.

Thomas333 | 18-07-18 | 20:24

Steef Blok is de uitdenker van de Blokbelasting.

Geevee | 18-07-18 | 20:15

In het staats journaal word verteld dat de slinksen over hem heen vallen en dat rechts ook wel raad met hem weet.
wat ze bedoelen maar niet zeggen is dat Geert vierkant achter hem staat volgens mij maar dat vinden ze heeeeel erg vervelend.

likdoorn | 18-07-18 | 20:10 | 1

Blok lijkt een wat saaie diender, maar wat hij hier zegt over migratie en Suriname is uitstekend want waarheid als een koe.

Reaganmania | 18-07-18 | 20:16

Zover zat ik er dus niet naast onder het voorgaande Blok-topic.

Goed, Herr Blok zal wel tot de orde geroepen worden en vanavond in het NPO staatsjournaal zeggen dat het een Trumpiaanse verspreking was.
Want zo werkt dat.

Bijtendehond | 18-07-18 | 13:55 | reageer

Bijtendehond | 18-07-18 | 20:00

"Je loopt vrij snel tegen grenzen aan", ehm.. vlgs. mij lopen wij dan al 40 jaar lang "tegen een grens aan", overigens geheel waar wat de man te melden heeft. Maar intussen gaat ie al weer door het stof begreep ik................. zucht..........

Wienerschnitzel mit | 18-07-18 | 20:00

Ontzettend stupide van Blok om toe te staan dat er gefilmd wordt en er selectief fragmenten geknipt worden. Wanneer leert men eens een keer dat telefoons e.d. ingenomen moeten worden. Zolang links dit soort kunstjes kan blijven flikken, kijkt iedereen wel licht uit om oprecht te vertellen wat hij ziet. Wat we nodig hebben is eerst voldoende massa om de linkse moloch kalt te stellen, dat lukt niet zonder een weldoordacht plan dat verder kijkt dan morgen of overmorgen.

Pierrepoint | 18-07-18 | 19:54

Zie de bui al hangen.... Frans Timmermans is in november 2014 naar Brussel vertrokken als Eurocommissaris vanwege zijn loslippigheid bij de ramp met de MH17.
Frans vertelde dingen over de ramp die de nabestaanden en het Nederlandse volk niet mochten weten.

Let op mijn woorden... binnenkort wordt Stef Blok de opvolger van Jean-Kloot Juncker.
En als Mark Rutte niet beter op zijn woorden let - dan wordt hij de opvolger van Donald Tusk.

sociaal_econoom | 18-07-18 | 19:53 | 3

dream on, het is tijd voor een kandidaat uit een knoflookland.

Pierrepoint | 18-07-18 | 19:55

Onmogelijk, Blok drinkt alcoholvrij.

Jezusaapje | 18-07-18 | 20:43

Is hij moslim of ex-alcoholist?

Rest In Privacy | 19-07-18 | 04:50

Iedereen die een echte baan heeft bij een bedrijf dat geld verdient, weet trouwens hoe het werkt. Laat twee teams ongeveer hetzelfde doen en ze vechten elkaar de tent uit. Zelfs als er hele leuke andere mensen in het andere team zitten.
Fuseer het bedrijf met een ander bedrijf met nog een team met dezelfde bezigheden, en de rivaliserende teams trekken opeens samen op en richten het nieuwe vreemde team ten gronde -zelfs als er hele leuke en aardige mensen werken.

En zo gaat het in de echte wereld ook. Behalve bij linkse inclusiviteitsdenkers die in eigen bubbels of in mentale compounds wonen waar subsidiegeld tegen de plinten klotst.

Rommelende Onderbuik | 18-07-18 | 19:52

Zachte heelmeesters maken stinkende krottenwijken en salafistische moskeen mogelijk, waarna argumenten en de stemmen van slachtoffers moeten worden geamputeerd

Olleke | 18-07-18 | 19:46

Tja. Van veel Nederlanders mag POTUS geen waarheden vertellen. Waarom zou een MinBuZa in eigen land dat dan wel mogen.

Contento-Limbo | 18-07-18 | 19:45

Tja. Van veel Nederlanders mag POTUS geen waarheden vertellen. Waarom zou een MinBuZa in eigen land dat dan wel mogen.

Contento-Limbo | 18-07-18 | 19:45

Ik heb zijn prikkelende uitspraken gehoord en het enige onhandige was het benoemen van een waarheid "suriname is een failed state".
Verder was Bloks beschouwing zeer analytisch en distantieerde hij zich van elke racistische of andere discriminatoire grond anders dan het feit dat mensen kuddedieren zijn en genetisch inderdaad geprogrammeerd zijn tot een bepaalde mate van exclusieve groepsvorming. De kudde biedt bescherming en betere overlevingskansen. (Zie de inclusiviteitslobby die zich ook beperkt tot bepaalde mentaal gemankeerde mensen die elkaar vinden in hun mislukt-zijn.)

Rommelende Onderbuik | 18-07-18 | 19:44

"Sorry voor het uitspreken van de waarheid."

funkyd | 18-07-18 | 19:43

Dat mag die stoute minister Blok natuurlijk helegaar niet doen; het linkse wegkijkers ongemakkelijk maken.
Merkel heeft het trouwens ook al eens gezegd. Zelfs diverse PvdA'ers. Maar uiteindelijk worden ze blijkbaar door grotere krachten teruggefloten. Iemand een idee welke krachten dat zijn?

benjeallanggek | 18-07-18 | 19:41 | 1

Google 'black eye club'.

LiniaalRectaal | 18-07-18 | 20:22

Als er iets vrijwilligs en onvoorwaardelijks is tussen mensen onderling, van welke etniciteit dan ook, dan is het wel vriendschap, liefde en wederzijdse acceptatie.
Wanneer men op politiek niveau, door verbinding te pushen en multi culti door de strot te trappen verwacht dat ik dan een verbinding aan ga of de multi culti omarm?
Het antwoord is nee en blijft dat ook
. Ik kies mijn eigen vrienden, kenissen e.d.
En ik beoordeel zelf wel met wie ik ja of nee in zee ga, of mijn vertrouwen gun. Dus verbinden en multi culti kan zo de kliko in.
Overigens heeft een of ander dwaas Duits mens, Merkel heet ze, in 2010 tijdens haar toespraak op de "Tag der Deutschen Einheit" al duidelijk gemaakt dat de multi culti totaal was mislukt. Waar ze vervolgens niets van heeft geleerd.
Verder vraag ik me af in welke mate de woorden van Blokkendoos, Wilders van dienst kunnen zijn bij het beruchte minder, minder proces.

Memek | 18-07-18 | 19:40

Deze reactie van Blok bewijst maar weer eens dat de lange mars door de instituties van de generatie uit 68 geslaagd is. Zij bepalen het morele referentiekader van dit land, zij besturen de overheidsinstituties en de gelijkgeschakelde media. Jarenlang heeft links tegen de kerk gestreden en nu hebben zij zelf deze positie ingenomen, de links regressieve kerk die die overloopt van dogma’s en allerlei onderwerpen tot taboes heeft verklaard.

therealbraindump | 18-07-18 | 19:40 | 2

De linkse kerk i.c.m. de islam zijn de nieuwe fascisten.

benjeallanggek | 18-07-18 | 19:45

Hoog tijd om de linkse kerkgangers te bestrijden met hun eigen wapens die ze zelf ooit inzetten: spreek ze tegen, provoceer ze, bezet instituties, stem ze weg, haal ze van hun positie, organiseer je, misbruik je macht, sloop alle multiculti taboes, gebruik cabaret, blokkeer de weg, leg de boel plat. Maar houd vooral niet je mond, maar zeg waar het op staat, liefst met humor. Maagdenhuis opnieuw bezetten!!

Ad_Hoc | 18-07-18 | 20:58

Slappe plucheklevende zwakkeling

The2Amendment | 18-07-18 | 19:40

Blok moet beter uitkijken met wat hij zegt en waar.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:32 | 1

Selectief knippen door Zembla is ook niet heel chique.

lacucaracha | 18-07-18 | 19:56

Ja de naakte waarheid. Het blijft een groot probleem in lalalaNederland waar teveel mensen te rijk zijn om zich druk te maken over anderen. Dan liever Deugen op twitter en facebook. Na ons de zondvloed. Dát is "progressief" en dát is "anti fascistisch" tegenwoordig. En als de rekening komt?

Dutchbeaurouge | 18-07-18 | 19:30

Wat een slappe zak. Ik had heel even de hoop dat hij zou zeggen: “nee lieve mensen, ik meen het echt.” Maar nee, sommige mensen worden nu eenmaal zonder ruggegraat geboren.

Stijlicoon | 18-07-18 | 19:27

Blok heeft vol-ko-men gelijk.
Laat al die aanstootnemers hun gejank maar eens waarmaken. Wetenschapplijk onderzoek. Rassen, genen, sociale wetenschappen, biologie. De hele rambam. Laat ze maar eens onderzoeken en met feiten komen omtrent de hele rassendiscussie. Hoe meer feiten, hoe makkelijker het discussieert.

ZegMaar | 18-07-18 | 19:27 | 1

Feiten worden ook gecreerd tegenwoordig. Als je maar genoeg corrigeert voor confounding, ook als het niet zinnig is, verdwijnen de bewijzen als sneeuw voor de zon. Dat bovenmatig veel Marokkanen opgesloten worden ligt aan ..... (jeweetzelluf) en dan is het ineens niet meer significant vaker.
Alsof een hiervoor gecorrigeerde diefstal het opeens minder erg maakt.

Nichtsneues | 18-07-18 | 19:39

AanDiggelen Ik heb dat niet verzonnen. Blok says so ..

Dimitjuh | 18-07-18 | 19:24 | 1

Sorry was een reactie op ....

Dimitjuh | 18-07-18 | 19:29

Laat al die deugmenschen eens de geschiedenis induiken. De afgelopen 100 jaar is een eeuw met tig genocides. Over de hele wereld. Tussen allerlei rassen. Tussen geloven. Tussen volkeren. Altijd en overal. Dat er geen genocide is na multculti is de uitzondering. En de zachtere varianten zijn er nog meer. Kijk maar naar onze tijd. De afgelopen 50 jaar is er een politiek Islamitische wereld ontstaan, die er daarvoor nog niet was. Ga maar eens kijken waar dat in het Midden Oosten tussen Sjiiteen en Soenieten aan levens heeft gekost. Blok heeft een eeuw gelijk achter zich.

Graaier | 18-07-18 | 19:20

Blok voor je kop: een rijmpje over het verschil tussen een lul en een penis:

Sparren met een zaal
vol uitgekookte ratten
Blieft u nog peultjes?

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:19

Hij danst in zijn excuusbrief wel om een paar van de pijnpunten heen.

GroetenVanUrk | 18-07-18 | 19:17

Poot stijf houden en blijven zitten, eens kijken of ze wat van trump geleerd hebben

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:17 | 1

Trump houdt zich niet bezig met algemene eigenschappen van immigranten en cultuurverrijkers. Zolang die niet illegaal, crimineel of terroristisch zijn accepteert hij ze gewoon als gewone Amerikanen. Daarom stemmen steeds meer van die mensen ook Trump en doen aan
#WalkAway van de linkse plantage,

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 19:21

Gvd. Waarom nou weer terugkrabbelen. Sta nu eens achter je zinnige woorden..!

Zalluf | 18-07-18 | 19:15

Hoezo aanstoot geven? Omdat half Nederland weer de lange tenen laat zien naar een man die gewoon zei wat hij vond en wat de andere helft van Nederland vindt?
De man heeft gewoon gelijk. Culturen 1 op 1 vermengen kan nooit goed gaan. Dat in een cultuur iets van een andere binnenkomt is geen enkel probleem met een beetje aanpassing over en weer. Maar als de gastcultuur de andere gaat overheersen volgt gewoon zelfbehoud. En dat de Ploumens en andere sneue figuren dat niet willen snappen is dan jammer. Met andere woorden: minder minder minder, en vul maar in wat....

Argwanus | 18-07-18 | 19:15 | 2

Half Nederland is 8,5 miljoen mensen. In werkelijkheid gaat het om een klein groepje linkse schreeuwerts en wat opportunistische politici, bijvoorbeeld van een partij die ooit het pamflet "Gastarbeid en Kapitaal" publiceerde...

brekebeen | 18-07-18 | 19:28


brekebeen | 18-07-18 | 19:28 Gastarbeid en Kapitaal,goede SP folder. Staat bijna letterlijk in dat islam niet thuishoort in Nederland.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 20:40

Voorspelbaar dieptepunt vandaag m.b.t. de ontkenning i.o.v. Rutte-"manager".
Nederland, wen er maar aan, de waarheid komt zelfs via politici waar je het niet van verwacht.(Trump noemt wel man en Arizona-paard) Blok heeft 10000% gelijk, weet bijna iedereen, maar oh oh oh, wat zijn de deug-journalistjes weer van de wap.
Tip: zuip verder op jullie randstad terrassen, van jullie soort zijn er de laatste 40 jaar
8000 afgestudeerd.... intelligente???? op 1 hand te tellen. DOMBO's.

hagelkruis | 18-07-18 | 19:13

Een VVD-er die de waarheid spreekt, ik moet de eerste nog tegenkomen.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:13

Ik zou liever de discussie voeren op basis van argument. Dus wat hij gezegd heeft, niet dat hij wat gezegd heeft.

Mark van Leeuwen | 18-07-18 | 19:13

Zegt ie eindelijk wat zinnigs, is het weeeer niet goed.

goedrechts | 18-07-18 | 19:13

Dit gaat lang nabranden. Wordt mischien nog een hete herfst. Benieuwd wie het in de markt durft te zetten: Blokbier!

zwartblog55 | 18-07-18 | 19:10

Ik mis de bloksnor.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:10 | 1

Die is van Links dat was een socialist.

Sensemilla | 18-07-18 | 19:20
-weggejorist-
Compos mentis | 18-07-18 | 19:09
-weggejorist-
Compos mentis | 18-07-18 | 19:09

Helaas blijft het dus wachten op de eerste VVD-er die vasthoudt aan zijn woorden....

Compos mentis | 18-07-18 | 19:08

Blok heeft het ietwat lomp gebracht, maar in de kern heeft hij gelijk. Wel jammer dat hij weinig ruggengraat heeft en niet bij zijn verhaal blijft.

Als je bevolkingsgroepen de kans geeft om bij elkaar te klitten, zullen ze dat doen. De SP had 20 jaar geleden het enige goede idee, om verplicht asielzoekers te spreiden over het hele land waardoor men moet integreren.

Dat gezegd hebbende was dit ook het enige goede idee wat de SP ooit verzonnen heeft.

jezusisonzin | 18-07-18 | 19:07

In zijn positie dom om te zeggen, nog dommer om te zeggen dat je woorden niet goed hebt gekozen terwijl het een aantal volzinnen betrof. Dit gaat natuurlijk een nog dommere staart krijgen, Marsipulami lang

koreaansesletsmoeder | 18-07-18 | 19:03

Gewoon een Triumpiaanse excuus en alles is weer als vanouds.

zimmerschwanz | 18-07-18 | 19:03 | 1

Maar natuurlijk heeft Blok nu gelijk, en was hij aan het swaffelen in 2004.

zimmerschwanz | 18-07-18 | 19:04

Wat schrijft hij nou eigenlijk in zijn buigbrief? Een nadere toelichting op wat hij met failed state bedoelde, en verder alleen dat hij 'te scherp' was. Welke van zijn uitlatingen vindt nu hij te scherp? Allemaal?
Schrijf dan gewoon geen brief, nietszeggende nietsnut.

obominotie | 18-07-18 | 19:00

Toch niet te geloven dat hij zegt dat multiculturelen in Praag in elkaar worden geslagen terwijl het juist onze multiculturele parels waren die nota bene in die stad een ober half dood sloegen. Hij beledigt hier een hele reeks aan landen, echt niet te geloven dat hij dat als minister van Buitenlandse Zaken doet. Eerder verpestte hij al de woningmarkt en nu beschadigt hij Nederlandse betrekkingen met het buitenland. Stap op en kom nooit meer terug Stef.
De reaguurders hier denken dat ze na deze uitspraken een medestander hebben gevonden in Blok, maar dan heb je hem niet gevolgd. Beleidstechnisch heeft hij daar *nooit* iets van laten zien. Waarschijnlijk bedoelde hij het echt 'om te prikkelen', meende er niets van en snapte gewoon niet dat hij nu diplomaat is die op zijn woorden moet letten.

Blasfemie | 18-07-18 | 18:59 | 2

Klinkt een stuk plausibeler ja.

obominotie | 18-07-18 | 19:03

Dat is nog los van het feit dat dit lariekoek is. Heb een half jaar in Praag gewoond en kwam dagdagelijks in het centrum en omstreken, waar ik woonde. Er zijn weinig niet-westerse buitenlanders daar. Wel behoorlijk hordes Aziatische vakantiegangers zoals we die kennen en enkele Arabieren. Echter heb ik geen enkele ervaring gehad waarin er ook maar een vorm van agressie jegens deze mensen plaatsvond. Niet één incident. En dat ondanks dat er in de politiek wel degelijk een sentiment dominant is waar men kritisch is op vreemdelingen.

Ik kan de stad echt hartelijk aanraden en betreur het dan ook dat de minister er op zo'n manier over spreekt. Ik heb Praag als veiliger ervaren dan alle grote Nederlandse steden. De enige mensen waar je last van hebt zijn dronken Europese toeristen, voornamelijk de Britse zijn de grootste paupers. Heb weleens een groep van een vrijgezellenfeest gezien dat het lollig vond om met een masker van Hitler door de oude stad te gaan wandelen onder luid gejoel. Zou liever hebben gezien dat díé mensen in elkaar werden gebeukt.

Rechtse Lynx | 18-07-18 | 20:49

Laffe hond!

Eucalyppta | 18-07-18 | 18:57

Ha ha ha, die stomme VVD!

LibertasSimplex | 18-07-18 | 18:56 | 1
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 18-07-18 | 19:16

Uit de brief van Blok blijkt dat hij gewoon het 'regeeraccoord' volgt, dus er komen nog veel meer asieleisers aan. Wat hij met zijn oprisping heeft willen bereiken, geen idee.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:56 | 2

Die zogenaamde uitspraken van hem waren gewoon kwade opzet en strategisch gelekt; een false flag om de naderende herverdeling van migranten te overschaduwen.

El_Embajador | 18-07-18 | 19:04

El_Embajador | 18-07-18 | 19:04 Dat is zeer strategisch geredeneerd.

getzappad | 18-07-18 | 20:05

Aftreden? Blok 4 president! En Dijkhoff ernaast. Die moest ook maar vertellen en verkopen wat de opdracht was. Persoonlijk denkt ie heel anders.

Carnage_pinata | 18-07-18 | 18:56

Net een mevrouw op BNR radio die bijna ging huilen. Niet omdat de feiten niet kloppen maar hoe durf je het te benoemen.

Dat wordt de splijtzwam tussen mij en anderen: het verbod op benoemen van feiten. Omdat ze niet in je deugtegel passen.

Feiten zijn feiten. Als ze niet kloppen, falsifieer je ze. Maar benoemd zullen ze worden.

En Stef Blok heeft op die zelfdestructie button gedrukt die openlijk bij de VVD rondgaat, geloof ik.

Overnijd | 18-07-18 | 18:55 | 3

Emotionele chantage werkt al jaren zeer lucratief in de SJW-kerk. Feiten niet natuurlijk.

El_Embajador | 18-07-18 | 19:02

Het is wel de eerste keer dat er een VVD'er moet wieberen omdat hij "eerlijk" is geweest geloof ik. Een unicum

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:07

Die mevrouw bij BNR, moet eens uit haar naïeve bubbel komen.

lacucaracha | 18-07-18 | 19:58

Wat die zei is geen nieuws meer voor ons. Zulke verhalen maken ondertussen al deel uit van onze geschiedenis. De VVD, maar ook politiek NL weet retegoed wat er speelt, maar er zijn andere belangen in het spel.

Mr_Pikibelly | 18-07-18 | 18:54 | 2

Hey, maar je leeft wel in de tijd dat iedereen later zegt: hoe heeft het kunnen gebeuren... Net zoiets als het romeinse rijk en de grieken ooit... Die hadden ook niet echt iets meer om zich druk om te (denken te) maken

Carnage_pinata | 18-07-18 | 19:00

Carnage_pinata. Gelukkig staat dit op GS.

Mr_Pikibelly | 18-07-18 | 19:58

M'n opa had het in de jaren 70 al over Turken die extra liepen om tegen de kerk te schijten, oom agent had in die periode al verwonderingen over "akkefietjes" die eerder niet voorkwamen bij autotochtone bevolking.

Er is meer dan 40 jaar gewacht en (heel veel) gegeven om dit te veranderen, het zit er voor het gros niet in. Mooi dat Blok zich durft uit te spreken, al vind ik zijn verdediging zwak. Verder niet relevant, aangezien VVD multinationals boven bevolking stelt.

omgponies | 18-07-18 | 18:54 | 1

Als iemand begint met "m'n opa..." weet je dat hij uit zijn nek staat te lullen.

koter | 19-07-18 | 00:09

Maar laat je geen zand in de ogen strooien, iets zeggen om het daarna te herroepen is een standaard techniekje. Want zo kun je eindelijk een keer de waarheid zeggen om daarna je handen in onschuld te wassen. Doen alle politici, op Wilders na. Dus Blok doet gewoon wat ze allemaal doen en is in die zin niet laf hoor. Hij vindt dit echt wel en deed dit bewust zo.

Bigi Bana Boy | 18-07-18 | 18:52

Zegt een politicus uit de coalitie eens wat 90% van de burgers al lang weet en vindt, gaat die onder deug-partijdruk weer een onzinverhaal ophangen over wat die precies moet bedoelen met zijn uitspraken. Die hele multi-cul werkt niet en dat is dagelijks waarneembaar. Vertel je de waarheid, is het onprofessioneel omdat het niet voldoet aan het deug-criterium. Kansloos vrouwtje Ploumen ziet zoals gewoonlijk nooit problemen tussen de culturen en gaat "in gesprek" als er problemen zijn. Dat mevrouwtje Ploumen is het probleem: Met bepaalde groepen valt geen gesprek te voeren. Die groepen duiken gelijk in de slachtoffer-rol, trekken de racisme- en discriminatiekaart en elke discussie slaat dood. En dat doet het al 40 jaar mevrouwtje Ploumen, maar in Den Haag leert men niet van gemaakte fouten in het verleden. Niet toegeven dat het wanbeleid was/is en gewoon onder het mom van "wij deugen" door-denderen richting ravijn.

Ruikbaard | 18-07-18 | 18:52 | 1

Ploumen is een opportunist pur sang. Als die haar scheur opentrekt, komt er alleen maar dom geblaat uit. Lekker makkelijk scoren altijd en in de tussentijd bakken met gemeenschapsgeld binnen harken.

El_Embajador | 18-07-18 | 19:00

Bukken voor de argumentloze boe roepers.
Hij heeft dus toch een echte VVD ruggergraat. Net als Ruttetje Rozewater

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:50 | 1

Ruttetje Rozewater! +1

benjeallanggek | 18-07-18 | 19:50

Spelletje om de reaguurder van FvD los te weken. Als Terry zo stom is Blok +1 te geven is het hemaal fissa op de vvd-burelen.

oorwormpie | 18-07-18 | 18:49 | 1

Geen spelletje denk ik. Blok vergiste zich in de beslotenheid van de bijeenkomst.

LiniaalRectaal | 18-07-18 | 20:13

Ik vind dat ik deze dubbel recht van spreken heb. Blok heeft gewoon 100% gelijk. Zowel over multiculturele samenlevingen als over Suriname in het bijzonder. Want daar is het politieke spectrum inderdaad geheel langs etnische lijnen verdeeld.

Bigi Bana Boy | 18-07-18 | 18:48

Rutte inruilen voor Blok?

Jos Tiebent | 18-07-18 | 18:44 | 1

Rutte heeft ook ooit een proces aan zijn pantalon gehad voor dit soort zaken. Nadien is ie verandert in een slappe pudding.

Ommezwaai | 18-07-18 | 18:51

Blok zegt hier iets verstandigs, maar de meeste mensen willen er niets van weten.
Dit land gaat in hoog tempo naar de tyfus, dat komt door de politiek, maar ook ZEKER door de domme bevoking.

Slipsnifter | 18-07-18 | 18:41 | 4

Trap niet in die praatjes van Blok. Hij zegt niks wat Geert Wilders niet al jaaaren zegt! Zo winnen die leugenachtige vvd’ers steeds weer zieltjes. Laat het niet toe! Blok hoort bij de partij die die rotzooi maar mooi heeft gefaciliteerd!

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:55

Dat is een universeel gegeven en het gaat ook op voor de autochtone bevolking. Ik ken er genoeg die hun eigen naam niet zonder spelfouten kunnen schrijven, zelfs niet als het een Jan of een Piet betreft. Wel eens de reakties van lezers op de Telegraaf site gezien?

Bigi Bana Boy | 18-07-18 | 18:57

@Bigi Bana Boy | 18-07-18 | 18:57
O ja, ik verbaas me er regelmatig over hoeveel autochtone (semi)analfabeten er rondlopen.....
En zelfs het hogeropgeleide deel -waar je toch wel wat zelfstandig denkvermogen van zou mogen verwachten- loopt slaafs achter de media aan.
Trump en Poetin zijn slecht, Obama en Hillary zijn fantastisch etc..... zelf nadenken is er niet bij.
Dus ja, als DWDD zegt dat je op de PvdA, D66 en Jesse Klaver moet stemmen, dan doe je dat natuurlijk.

Slipsnifter | 18-07-18 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Zegt ie 1 x de waarheid, tuimelt heel deugland over hem heen.
Maar hij heb wel gelijk!

vluchtelingallergie | 18-07-18 | 18:41

Wat is die Blok toch een ruggegraatloze hypocriete eikel. Ik wist en ik zei het al in het vorige topic hier vandaag over Stef Blok.

Ten aanzien van Suriname: wat is het probleem?! Het is toch een feit dat politici daar op basis van etniciteit en door middel van cliëntelisme en vriendjespolitiek verkozen worden, en zich ook op die wijze naar hun electoraat profileren. In Nederland is democratie een illusie en is de politiek corrupt, en als corruptie is wat het policor-kartel en de meeste beroepspolitici ambiëren dan kunnen ze nog wat leren van hoe het er in Suriname aan toe gaat.
Nederland is ook hard op weg om een 'failed state' te worden.

GeinPonempie | 18-07-18 | 18:40 | 1

Als je om je heen kijkt, en je oren open hebt, dan weet je dat nederland al een failed state is!

vluchtelingallergie | 18-07-18 | 18:43

Ik hoop niet dat hij die kudtbrief zelf heeft geschreven.

uisge baugh | 18-07-18 | 18:39

Blok stapte uit de politiek om nooit meer terug te keren.
Maar daar kwam hij op terug.
Blok zegt iets treffends over multi culti
Maar daar kwam hij op terug.
Met de VVD ben je altijd terug bij af.

Memek | 18-07-18 | 18:39 | 2

Alleen Rutte komt overal mee weg, maar die is gemaakt van afwasbaar plastic van ontkenbare samenstelling.

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 18:41

Hij deed een soort "Halsemaatje".

Ommezwaai | 18-07-18 | 18:49

Zembla bestaat dus ook nog steeds....

VanBukkem | 18-07-18 | 18:38 | 2

Natuurlijk, bij de NPO/NOS maken ze "wat ze zelf leuk vinden", en belastinggeld is een onuitputtelijke bron.

Slipsnifter | 18-07-18 | 21:07

@Slipsnifter
Onuitputtelijk tot zover natuurlijk. De sinaasappel is een keer leeg natuurlijk.

VanBukkem | 18-07-18 | 21:41

.. maar goed. In het vergiftigde leefklimaat van de EU staat "het debat stimuleren" gelijk aan stoeien met slangen. Niet de oprolbare watertransporterende soort.

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 18:38

Ben ik nou de enige die zich ONGELOOFELIJK zorgen maakt over de toekomst van dit land? Hoe ziet dit land er in godsnaam uit over 10 jaar?
We gaan plank gas de berg af!

SoepKip | 18-07-18 | 18:37 | 13

Zal Nederland niet snel verlaten, maar aan een backup wordt wel gewerkt. Hongarije.

GKJP | 18-07-18 | 19:23

@AanDiggelen | 18-07-18 | 19:19.

Graag gedaan. Heb met veel instemming uw commentaar gelezen. Zó mooi verwoord! Echt klasse.
Heb zelf 'voor koningin en vaderland' 8 jaar in Duitsland gewoond, het daar eht prima naar mijn zin gehad maar was blij toen we weer terug waren in Nederland: weer 'thuis'.

Lupuslupus | 18-07-18 | 19:29

Lupuslupus | 18-07-18 | 19:29 Nu ja, moest ik toch even teruglezen want dit had ik niet verwacht.

Uw comments mag ik ook graag lezen, naast een paar andere favo’s. Fijne avond.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 19:51
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik blijf erbij. Blok kletst uit z’n nek. Gewoon stemmingmakerij omdat Geert en Thierry die vvd’se Minkukels voorbijstreven in de peilingen. En dan krijg je stoere halbeiaanse praatjes met alle gevolgen van dien! Stef, wandelende nepperd, ga je gauw schamen!

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:37 | 2

U is ook van dewegkijkercaravaan? Meneer spreekt zich eindelijk eens een keer duidelijk uit. De doorsneepoliticus liegt zich een ongeluk, maar dit is erg verfrissend. Stef for President!

Swoop | 18-07-18 | 18:47

@Swoop
Het was ZOVEEL aannemelijker als hij niet rap z’n keutel weer had ingetrokken. De man heeft geen kloten!

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:58

Waarom werd ik nu weggejorist? Blok deed toch die uitspraak over Warschau , of niet dan? Of willen jullie dat niet horen? Dus om dit reaguursel word ik gecensureerd ''Dus iedereen met een ander kleurtje moet dan maar in elkaar geslagen worden net als in Warschau. Heeft niks met deugen te maken Geenstijl.." Vreemd.

Dimitjuh | 18-07-18 | 18:36 | 6

Ok , niet gezien dat je al gereageerd had.

Dimitjuh | 18-07-18 | 19:51

Geen probleem broeder

Rest In Privacy | 18-07-18 | 20:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Kennelijk lijdt Stef Blok ernstig aan een soort caissonziekte, die ontstaat wanneer je te lang onveranderlijk in de deugpolitieke-onderzeeër verblijft, waar alleen vertogen woorden geventileerd en gebubbeld mogen worden. Foei, wat kreeg hij het opeens benauwd! Ongecontroleerd bruisten bij hem de belletjes in het hoofd, toen hij op een besloten bijeenkomst meende even vrij en blij van al die deugpolitieke onderdrukking te kunnen spreken. Over hoe hij de wereld buiten de onderzeeër, buiten de deugpolitieke bubbel ziet. Nu gaat de klep weer stevig vastgeschroefd dicht en wordt er onder volle deug-druk weer gedoken naar beneden de onderwereld in, de deughel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-07-18 | 18:35

Nederland zal en moet kapot, wanneer vermoorden we nu eens dat smerige links gedachte goed.

von Amsberg | 18-07-18 | 18:35

Sja, Blok trapt tegen het verdienmodel c.q. bestaansrecht van VVD/X66/CDA/PVDA/GL/CU/SP aan en moet dus heel rap de keutel intrekken of hij is weg. Kon je op wachten.

Graaisnaaiert | 18-07-18 | 18:35

He-le-maal van deze tijd:
De politiek-onwenselijke werkelijkheid benoemen wordt genadeloos afgestraft.
Bah!

hotmint | 18-07-18 | 18:35

Eens te meer blijkt dat Nederland, nog corrupter is dan noem maar eens een land, de Oekraine. Corrupt in de zin van er willens en wetens bij willen horen ondanks dat een intelligent mens weet dat Blok, gewoon de waarheid vertelt. Het is waar dat racisme de boventoon voert in Suriname. Iedereen weet het, maar de deugertjes willen de waarheid niet horen en schakelen de media in die door corruptie van de waarheid niets meer voorstelt maar wel aan de touwtjes trekt om het VOLK eenzijdig en manipulatief te informeren. Noord Korea, is hier niets bij. Wat een scherts vertoning. Zie ze eens over elkaar buitelen hoe zeer zij allen deugen. Om van te kosten. Blok heeft volkomen gelijk en wie heeft hij aan zijn zijde, DE GESCHIEDENIS. Libanon, Libie, Syrie en ga zo maar door. Etnische lijnen veroorzaken conflicten. Dit is al zo oud sinds de homo sapien zijn/haar en geen genderneutraal want dat kende zij gelukkig nog niet, intrede deed.

De Evangelist | 18-07-18 | 18:34 | 1


Trouwens, Blok, of hoe die pipo ook mag heten, maakt deel van de politieke kaste, en daar heb ik niks meer mee. Als zo'n figuur bij me thuis aanbelt, verzoek ik hem vriendelijk doch dringend om als de sodemieter te maken dat hij wegkomt.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:41

Stef, het stiekeme broertje van Vlaams.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:33 | 1

Hahaha goeie!

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:38

Het is een keuze.. nu voet bij stuk, dan wordt ie kapotgemaakt. Of excuses aanbieden, maar onder verscherpt toezicht van de multicultikrachten. Waarschijnlijk denkt hij aan zijn carriere en is het het laatste. Hoe is het met Ybeltje 'het mengt voor geen meter' eigenlijk?

Europees_Aanbesteed | 18-07-18 | 18:33

Hij heeft een eigen stijl deze man.. hij zegt z'n ding en dan sorry voor alle commotie die zijn uitspraken veroorzaken.. net Rutte!

ik noem dat een Ruttiaanse sorry! ..

fikkieblijf! | 18-07-18 | 18:33

Dit noem ik discussie de kop in slaan.
Ordinaire gedachtenpolitie.

Rico Tampeloerus | 18-07-18 | 18:33

Een paar dagen geleden hebben we media hysterie gehad over Trump.

Nu hebben we weer een ophef door de media gemaakt over Blok

In het verleden hebben we ook de media hysterie om Geert Wilders gehad toen die zijn Marokkanen uitspraak deed.

Iedere keer weer zien we dat in deze hysterie de media een centrale (katalyserende en aanwakkerende) rol spelen.

Kaskensj | 18-07-18 | 18:32 | 3

We hebben 18.000 journalisten in Nederland en die willen allemaal scoren. Intelligent meebewegen met de heersende elite geeft dan de grootste kans op succes.

JohnWalker | 18-07-18 | 18:48

JohnWalker | 18-07-18 | 18:48
Intelligent meebewegen?
Dom, oppervlakkig, zonder enige inhoudelijke kennis van zaken slap meelullen bedoelt u.
Die enkele uitzondering daargelaten.

J-van-de-Bontekoe | 18-07-18 | 19:00

Valt nog mee dat het malieveld niet volstroomt met demonstranten. Wat dat betreft zijn ze in USA nog beter in het hypen van gebakken lucht.

sprietatoom | 18-07-18 | 19:11

Stefje Blok had vandaag PVV-corvee. Harde taal, mooie woorden. Beetje ophef, gratis publiciteit in komkommertijd. Paar keer sorry zeggen en over tot de orde van de dag.

Joostmochtnietsweten | 18-07-18 | 18:31

Stef trekt zijn keutel weer in.

VanBukkem | 18-07-18 | 18:30

Dat is men niet gewend in den Haag, een politicus die de waarheid
spreekt, wat een schande.

getzappad | 18-07-18 | 18:30

Jammr maar te verwachten. Dus zullen Geert en Thierry het weer moeten doen.

En zolang GS dit een bruine keutel intrekken noemt is er hier ook nog niet veel te verwachten. De gangbare uitdrukking is namelijk de keutel intrekken en ik neem aan dat het bruine slaat op een zeker verleden niet zo lang geleden. Indien niet, dan mijn excuses en wilde ik alleen het debat stimuleren.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:29

Wij, het volk weten dat al jaren.
Dus Blok: kappen met excuses maken.
Tenzij je excuses wilt maken voor het jarenlang deugwegkijken

swassannuf | 18-07-18 | 18:29 | 1

Excuses hoef ik niet. Ga eens proberen te redden wat er te redden valt.

Montesquieue | 19-07-18 | 09:02

Te laat Blok. Nederland zelf wordt een failed state, door miljoenen kansloze laagbegaafden te importeren, met de meest onhebbelijke kutreligie van de hele wereld. Bij mij in de buurt, waar ik om cultureel-antropologische redenen ben blijven wonen, is het de hele dag een gekrijs en gegil van de kleine allochtoontjes, tot 's avonds laat. Er loopt van allerlei gespuis rond met dreigende blik vanonder hun caps, gezellig is het. Nee Blok, allemaal veel te laat, NL wordt een failed state. Maar jij zal er geen last van hebben, met je vrinden. Je bent alleen wat meer kwijt aan beveiliging, daar blijft het waarschijnlijk bij, tenzij milities met zwaar geschut het poldermodel in denderen. Dan hou je de voeten niet meer droog. Groetjes aan Blok de VVD-regent.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:29

Ah, Stef Blokkenstein begint onmiddellijk terug te krabbelen wanneer de inquisitie der politieke correctheid hem de gebruikelijke beschuldigingen presenteert. Zoals te verwachten viel.

VVD, het is niks en het wordt niks met die laffe opportunistische club. Ga toch huilen naar de maan met je linkse vrienden, dat is veilig en dat is goed. Ga schelden op Trump, geen leugen of halve waarheid waar je dan ooit op betrapt zal worden door het Fatsoen op de Fatsoensheuvelen.

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 18:28

Vrijdag wil het linkse stemvee in moskeeën gaan bidden voor regen, zal mij benieuwen of het gaat lukken.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-07-18 | 18:28 | 5

"Vrijdag wil het linkse stemvee in moskeeën gaan bidden voor regen, zal mij benieuwen of het gaat lukken."
In de landen van herkomst is het desalniettemin een groot succes.
Al jaren...

Rico Tampeloerus | 18-07-18 | 18:35

Je zult zien dat het zaterdag gaat plensen.

VanBukkem | 18-07-18 | 18:36

Natuurlijk gaat het zaterdag niet plenzen. De weermannen verwachten al dagen dat er heel plaatselijk en af en toe een bui kan vallen, zoals hier in het Oosten. Vandaag ook weer zwaar bewolkt (net als gisteren en eergisteren) maar geen druppel regen.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Multiculti is goed, want multiculti geeft wrijving en wrijving geeft glans. Wie wil er nou in een duffe, doffe monocultuur leven? Je ben toch potdomme geen bacterie? Of een mier?

Bauchschmertzen | 18-07-18 | 18:27 | 3

Een beetje multi is niet erg. Maar je ziet toch in de grote steden dat hele wijken omvolkt zijn en de oorspronkelijke bewoners in de minderheid zijn. Geen goede ontwikkeling.

Tel daarbij het lage geboortecijfer en de desctructieve elementen van drank, drugs en je eigen ding doen en we hebben een groot probleem.

Als je een mono cultuur wilt zien, ga eens naar Polen. Een van mijn tussenstops tijdens mijn ontwakeningsreis. 99% etnostaat en vreedzaam.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:35

Wrijving geeft niet alleen glans, een klein beetje teveel en de verf is weg en het schuren begint, gevolgd door de vonken en het scheuren.

Swoop | 18-07-18 | 18:50

En zonder strijd geen overwinning natuurlijk. Die komt op deze manier van multicultikul opdringen vanzelf....

benjeallanggek | 18-07-18 | 20:02

Mensen gebruiken normaal dit soort wijsheden van Blok eigenlijk alleen in hun persoonlijke leven. Bij het uitzoeken van een nieuwe school voor de kinderen bijvoorbeeld. Hopelijk heeft de minister geleerd dat hij zulke ideeën voortaan voor zich moet houden.

Phreack | 18-07-18 | 18:27 | 1

Ja, het zijn algemene waarheden die je voor je moet houden omdat politiek & media in 1984 leven. Een jaar en plaats met alternatieve waarheden.

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 18:34

Hahahaha ik lach me een ui! Ik hoop dat Geertje dat ook doet. En Thierry natuurlijk. Kom op jongens, wie heeft het waarheidsserum weer uit de mottenballen gehaald. Ouderwetse zomervakantiefun als je geen rooie duit hebt om op vakantie te gaan!

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:26

> VVD buza-minister zegt sorry
Oh oh, daar ga je al. Nooit sorry zeggen. Je tegenstanders accepteren je excuses toch niet en je vervreemd je van je medestanders. Daarnaast hebben je tegenstanders door dat je te bewegen bent dus zullen harder gaan duwen om je nog verder om te duwen. NOOIT sorry zeggen!
Kijk nou naar je eigen partijleider. Die zegt ook nooit sorry en komt overal mee weg.

koeberg | 18-07-18 | 18:23 | 2

Moet vervreemdt zijn. (nee, ik ga niet betalen om te editen)

koeberg | 18-07-18 | 18:25

lol

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:26

Weer blij gemaakt met een dode mus, wordt er eens de waarheid gezegd door een VVD'er weet ie niet hoe snel hij deze weer in moet slikken, zal ook wel genetisch bepaald zijn, de rubberen ruggegraat.

bwanabanjo | 18-07-18 | 18:23 | 1

Of..... hij wilde gewoon stoere praatjes houden bij die bijeenkomst.... net zoals Halbe hahahaha

Accident_Prone | 18-07-18 | 18:28

Blijft bijzonder toch. Niemand die ernaar kraait wanneer je stellingen als "west europa draagt schuld aan de doden in het midden oosten" inneemt, maar zodra je iets zegt over racisme dat niet over blanken gaat is moet je meteen kaltgesteld worden als opiniehouder

F#ckingAwesome | 18-07-18 | 18:23

Blok is wakker geworden
Nu de rest nog

Jacktheflipper | 18-07-18 | 18:22 | 3

Blok wàs wakker. Voor een moment.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:25

Het is nog steeds een krachtig drukmiddel om mensen als racist weg te zetten. Succes gegarandeerd dat de persoon in kweste terugkrabbeld. Baudet had okk zo een moment, schreeuwde het van de daken dat hij toch echt geen racist is. Echt niet hoor. Kwam vlak daarna met de Amsterdamse verkiezingen waarin ze voor alle minderheden gingen op komen, koste wat het kost. Geen woord meer over ons.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:38

Helaas is hij weer ingesukkeld de sukkel
Maar wie weet is het een eerste stap

Jacktheflipper | 18-07-18 | 22:39

Blok was een held.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:22

Heeft Stef al beveiligingerts?

RickTheDick | 18-07-18 | 18:22

Ik ben bang, dat Blok, gelijk heeft!

vanrechteren | 18-07-18 | 18:22 | 2

Geen enkele reden om bang te zijn, hij benoemde alleen de feiten.
Eigenlijk is het zelfs een beetje zoals men in de wetenschap
problemen aanpakt, alleen feiten tellen bij proeven en niet wat men
wenst wat er gebeurt.
Hier wenst men iets wat niet in de realiteit valt te realiseren.

getzappad | 18-07-18 | 18:42

Zijn de komma's gratis vandaag?

drastic | 18-07-18 | 18:42

Monoculturen hebben ook hun nadelen,honderd jaar geleden is er een einde gekomen aan een oorlog dat twintig jaar later weer is opgelaaid.Ik weet honderd procent zeker,dat wanneer iedereen zich terugtrekt in zijn eigen etnische achtergrond we weer zulke oorlogen krijgen.

kzegje | 18-07-18 | 18:21 | 9

U weet heus wel dat monoculturele volkeren een vijand nodig hebben om één volk te blijven Het is niet die ene cultuur die ze bindt.Verder is de grote oorlog ergens om die reden begonnen,kijkt u maar eens deze docu reeks.Will never come back no more ,will never come back no more.
www.youtube.com/watch?v=fi1OyVB2laY

kzegje | 18-07-18 | 20:20

Dat is wat u stelt, maar wat ook weer geenszins per se tot oorlog hoeft te leiden. Bij de grote oorlogen die u aanhaalt speelden ook meerdere factoren mee die uiteindelijk tot oorlog hebben geleid. Dat laat de documentaire waar u naar linkt ook zien. Wat destijds dan inderdaad wel weer meespeelde waren sterke gevoelens van nationalisme, dat zeker, echter monoculturen hoeven niet per se zo te zijn (Sterk nationalistisch) noch hoeft dit, zoals gezegd, tot oorlog of conflict te leiden. Indien er tussen monoculturele staten vriendschappelijke banden bestaan en/of intensief wordt samengewerkt bijvoorbeeld in de vorm van een Raad van Europa of de VN of zoiets als de EU dan kan dat al heel wat doen om de mogelijkheid van oorlog of conflict te doen laten afnemen.

U geeft aan dat monoculturele volkeren een vijand nodig hebben om te blijven voortbestaan: u denkt dat in multiculturele staten, waar meerdere volkeren langs elkaar leven, er geen vijandbeelden over en weer bestaan? Als er verschillen tussen groeperingen aanwezig zijn, ligt deze beeldvorming al op de loer. Dergelijke vijandbeelden of althans negatieve beeldvorming zien we niet alleen vandaag nog in tal van multiculturele staten (met de door mij eerder aangehaalde spanningen, segregatie en polarisatie tot gevolg), maar dit heeft eerder ook geleid tot excessen en oorlogen. Denk in dit verband bijvoorbeeld aan de genocide in Rwanda (ook een multiculturele staat), de burgeroorlog in Libanon en de huidige oorlog in Syrië, waar onderlinge verschillen tussen bevolkingsgroepen ook meespelen. Waar ten tijde van de monoculturele staten het staten onderling waren die de strijd aangingen, zie je dat bij multiculturele staten deze strijd ook intern kan plaatsvinden.

U geeft tevens aan dat het niet die "ene cultuur is die ze bindt": dat wens ik te betwijfelen. De inheemse volkeren van bijvoorbeeld Canada, Zuid-Amerika of de Verenigde Staten hebben elk hun eigen culturen welke een prima bindmiddel hebben gevormd voor deze volkeren: zij bestaan na eeuwen nog steeds als afzonderlijke bevolkingsgroepen (zij het dat het in sommige gevallen wel kantje boord was door de kolonisatie). Het ligt er ook aan hoe de cultuur is vormgegeven en waar deze zich rond centreert, en tevens ook in welke omgeving deze zich bevindt. Hoe het ook zij, het is, lijkt mij, niet zo dat een multiculturele staat per definitie beter is dan een monoculturele staat: in beide types staten ligt er een risico op oorlog dan wel conflict op de loer.

countus | 19-07-18 | 08:42

Wat een onzin, kijk naar de Balkan, Kaukasus, Birma, het M.O., Turkije.
Hoe meer culturen bij elkaar gepropt, des te groter het kruitvat.

Pelforth | 19-07-18 | 08:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Op het platform van de aanrander met de witte onderbroek komen de commenters en masse klaar op dit topic. Maar dat is ook geen wonder want de meeste scribenten zijn allochtoon en daarvan heeft de meerderheid nog nooit een poot in een normaal bedrijf uitgestoken.

eerstneukendanpraten | 18-07-18 | 18:21 | 2

Leuk voor ze. Bijna alle jeauperts zijn non-valeurs. Linkse sprookjesgeloverts.

VeelTeSteil | 18-07-18 | 18:23

Op dat andere platform hebben een boel mensen geschreven dat ze het (op delen) met Blok eens zijn. En dat is gek genoeg niet gecensureerd.

koeberg | 18-07-18 | 18:27

Ons Stefke wa geweun beetje sparren hij mot tenslotte euk keertje met the Donald spreken.

william7055 | 18-07-18 | 18:21

Als Rutte zegt dat hij Stef kent als een buitengewoon verstandig en kundig politicus, dan is het einde ministerschap. Ik denk dat de draai voldoende is om aan te blijven.

je postbode | 18-07-18 | 18:20

Het woord "Lafaard" heeft er weer een gezicht bij.

harry19612 | 18-07-18 | 18:20

Buhhhhh.... ja hoor ... de angsthaas zei even wat ie volkomen terecht weet en dacht ... en daar gaat ie ... ooops daar gaat mn flomkerende baan .. intrekken inderdaad die keutel .
Kom op man ... STA voor wat je terecht zei!
Ook even op Joop gekeken . daar vgl ze de Europese Immigratie hype met het succes van de Amerikaanse immigratie ... en, zelfs eentje : kijk naar de NL ontzuiling hoe die ons bijelkaar heeft gebracht .. tja .. zucht .. de schapen .

daytripper | 18-07-18 | 18:18 | 1

Die leip heeft de zuilen niet eens meegemaakt dus waar kwaakt die over. Allemaal napraterij.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:33

Het lijkt er op dat er reaguurders waren die verwacht hadden dat Blok en de VVD ter goeder trouw waren? Alsof VVD-er’s kunnen ademhalen zonder te liegen en dat ze altijd stoere uitspraken omzetten in daden.
.
En dat er geen politiekcorrecte backlash zou komen? Alsof “mensen” die liever onze kinderen naar een Russisch of Noordkoreaans slagveld sturen dan dialoog en ontmoetingen te billijken ineens de rede zouden vinden en begrijpen wat Blok met zijn hele betoog probeert over te brengen?
.
Uhuh...

Parel van het Zuiden | 18-07-18 | 18:17

Dus iedereen met een ander kleurtje moet dan maar in elkaar geslagen worden net als in Warschau. Heeft niks met deugen te maken Geenstijl..

Dimitjuh | 18-07-18 | 18:17

Ja , maar wat zegt hij dan wat niet waar is ? Blok had Iman moeten zijn , dan kun je ongestraft zeggen wat je wilt , hoe schokkend en onaanvaardbaar dan ook. Als iman neemt zelfs Joop het voor je op.

ja,diedus! | 18-07-18 | 18:16

Hij heeft helemaal gelijk maar dat mag blijkbaar niet in de politiek.

HoerieHarry | 18-07-18 | 18:16 | 1

Je mag de waarheid alleen zeggen als het bij deugdebielen geen negatieve emoties oproept en zelfs dan soms niet.

VeelTeSteil | 18-07-18 | 18:20

Is Blok Vlaams?

Mr_Natural | 18-07-18 | 18:15

Ik ga Stef zo even bellen, dit hadden we niet afgesproken.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:15

Moedeloos wordt je er van.

Abfuhren bitte!

schoon-schip-maken | 18-07-18 | 18:15

Gaat Suriname de veroordeelde drugscrimineel en meervoudig moordenaar Desi B. nu aan Nederland uitleveren?.

Pelforth | 18-07-18 | 18:14 | 1

Waarom? Wat moeten wij er mee?

Hem | 19-07-18 | 15:44

Hmm, filmpje doet het niet. Ik blijf maar klikken op die playknop.

Ceristimo | 18-07-18 | 18:14

Jammer dat ie z'n keutel weer intrekt, zoals gebruikelijk wanneer de deugmaffia ergens schuimbekkend op duikt.

Akiron | 18-07-18 | 18:11

Het staatspropagandajournaal haalt citaten van Blok uit 2004 (!) aan om zogenaamd aan te tonen dat hij toen nog héél iets anders zei. Citaten van 14 jaar geleden.. Je kan wel zien dat de redacties in Hilversum bezet worden door SJW'ers zonder noemenswaardig talent.

El_Embajador | 18-07-18 | 18:10 | 5

Van de Ardbeg?.

Pelforth | 18-07-18 | 18:16

Ardbeg | 18-07-18 | 18:13
Aaah. Ardbeg is Amsterdammer en geinfecteerd door het deug en mentale gymnastiek virus. Eigen schuld kerel, ondergetekende Amsterdammer is niet geinfecteerd en dus gewoon realist. Sterkte met deze zware geestelijke aandoening..

VeelTeSteil | 18-07-18 | 18:19

Zeg Ardbeg, ik begrijp dat je plaat in dit topic nogal vastloopt, maar begrijpend lezen is ook een vak apart.

El_Embajador | 18-07-18 | 18:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij doet een omzigtje. Als puntje bij paaltje komt, wordt de keutel tot in de endeldarm teruggetrokken.

Parel van het Zuiden | 18-07-18 | 18:10

Zijn alle VVD'drs nu zo glibberig? Heeft iemand bij de VVD soms erg grote belangen in een zeepfabriek of boterfabriek?

AttoMelani | 18-07-18 | 18:09

Zegt ie één keer iets verstandigs, gaat ie excuses maken....

Jemoesteensweten | 18-07-18 | 18:08 | 7

Toch wel opvallend, de shift van Kuifje zit erop en meteen neemt Ardbeg het stokje over. Doe je de hartelijk groeten aan Kafka Orwellongren van me?

Graaisnaaiert | 18-07-18 | 18:37

Ardbeg | 18-07-18 | 18:12 Nederland lig in Dar Al-harb. Islamitisch oorlogsgebied. Dat de strijd hier relatief weinig aandacht trekt is omdat onze bestuurders altijd maar toegeven.

Relatief maar daarmee niet willen bagetaliseren van de verkrachtingen, berovingen, moorden, autobranden etc.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 18:47
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 18-07-18 | 21:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus deze minister erkent dat we een faalcontinent zijn geworden?
Een incontinent?
Eindelijk!

Aristotalloss | 18-07-18 | 18:08

Vanwege werk verblijf ik enkele maanden per jaar in Suriname, al meer dan 20 jaar.
Blok heeft gelijk, dat vind niet alleen ik, maar ook mijn vele Surinaamse vrienden. De multiculturele samenleving is alleen maar pure schijn daar. Dat is in de politiek terug te zien vanwege de etnische partijen, je ziet dat bevolkingsgroepen nauwelijks gemengd trouwen en je ziet het in bedrijven. Daarnaast is het door en door corrupt, kijk naar de criminelen in de politiek met als toppunt Bouterse en zijn troep van zoons die in 'zaken' doen.
Rij eens met een auto door Paramaribo en je ziet hoe een agressief en onverdraagzaam volk het is. de mentaliteit is voor meer dan 50% slecht.
Onderwijs is dramatisch, waardoor makkelijk stemvee gekweekt wordt. Dus Blok hoeft niets terug te nemen.
Maar gelukkig hoef ik pas over een paar maanden weer op te komen draven daar, kan het even zakken.

Gele Beer | 18-07-18 | 18:07 | 2

Informatief, dit.
Zoiets valt ook nauwelijks te doorbreken c.q. te veranderen. Toch ben ik ervan overtuigd dat een grote minderheid moslims nóg meer ellende teweeg brengt.

Gajus | 18-07-18 | 18:10

Ik heb Surinaamse familie. Alles klopt wat u schrijft. Bepaalde bevolkingsgroepen kunnen elkaar niet luchten of zien, b.v. de Creolen en de Hindoestanen zijn water en vuur.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:14

Zelfde als Trump. Zegt eerst wat hij werkelijk vindt, daarna onder druk van de deugbrigade inbinden. Maar we weten wel wat ze écht vinden!

Spittertje | 18-07-18 | 18:06

Dat er mensen zijn die Stephanus serieus nemen, best zorgelijk.

Boris die Sauertopf | 18-07-18 | 18:06 | 1

roflol

Hem | 18-07-18 | 19:10

Suriname kiest een couppleger, een dictator en een seriemoordenaar tot president. Toch is het een fantastische rechtsstaat. Doorlopen mensen, vooral doorlopen. Groetjes aan Erdogan!

Feynman | 18-07-18 | 18:06 | 1

Vergeet drugsbaron niet....

J-van-de-Bontekoe | 18-07-18 | 18:52

Onderknuppel Blok doet qua draaien en liegen niet onder voor zijn heer en meester de Pinokkio der Lage Landen Rutte.

TigermanMcCool | 18-07-18 | 18:05

Heeft niks met 'deugen' te maken, de uitspraak is nergens op gebaseerd. Nederland is een vreedzame multiculturele samenleving. Er leven verschillende culturen en die leven vreedzaam in hetzelfde zeer vreedzame land, misschien wel een van de meest vreedzame en veilige landen ter wereld. Hij is notabene minister van dit land. Ik ben ook zeer benieuwd of hij dronken was toen hij die uitspraken deed en of hij toch zichzelf in bescherming genomen moet worden. Stel je voor dat hij net als Juncker bij een buitenlandse regeringsleider of collega op de koffie gaat. Hij vertegenwoordigt wel ons land.

Ardbeg | 18-07-18 | 18:05 | 12

Geen dochters zeker Ardbeg? En al helemaal geen Joodse dochters!

benjeallanggek | 18-07-18 | 20:18
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 18-07-18 | 20:56

Theo:
"we kunnen er toch over praten?!"

Uitgevreetzaamd.

hallevvezool | 19-07-18 | 10:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar anders is ie zun baan kwijt en dat weet ie.

flesje | 18-07-18 | 18:04

Het is natuurlijk ook geen VVD beleid de waarheid te spreken.

GKJP | 18-07-18 | 18:04

Excuses aanbieden voor de waarheid, wat een idioot.

smdyasc | 18-07-18 | 18:04 | 8

Blok praat poep.
Ardbeg | 18-07-18 | 18:10 |

U ook.

J-van-de-Bontekoe | 18-07-18 | 18:50

Ardbeg | 18-07-18 | 18:10 |
"Dat er geen vreedzame landen in de wereld zijn?"
Je vergeet hier het woord multicultureel. Of multi-etnisch. Zo is het selectief shoppen in uitspraken.

"We leven in een tijd van globalisering waar in ieder land verschillende culturen met elkaar samenleven (ok, Noord-Korea uitgezonderd) en er zijn ontelbare vreedzame samenlevingen waar mensen elkaar niet de koppen inslaan."
- Dat klopt. Maar waarom? Zou het kunnen zijn dat de verschillende samenlevingen nietdoor elkaar wonen maar elke samenleving zijn eigen wijk heeft met eigen winkeltjes en eigen gebruiken? Dat is iets wat Nederlanders in het buitenland ook doen. Is ook makkelijker wb logistiek. Er zijn minder vliegtuigen nodig om de pindakaas in te vliegen.

"Je woont zelf in zo'n land."
- Niet dus. Zie bovenstaande.

"We kunnen absoluut nog beter en intensiever met elkaar samenleven, je ziet in sommige gebieden nog culturele eilandjes, maar het is feitelijke onzin dat we niet vreedzaam met elkaar samenwonen. "
- Nou, nee. Dat gaat niet werken. De Nederlander is over het algemeen erg druk om zijn hoofd boven water te houden. Werkt hard, gaat voetballen (bij vrienden, zelfde klasse, zelfde inkomsten, zelfde leefomstandigheden, weinig diversiteit in een team). De mens zoekt vrienden om zich heen die qua normen en waarden bij hem passen, gedeelde interesses en voorkeuren zodat hij/zij zich op z'n gemak voelt bij die mensen. Om jouw verhaal te realiseren moet je dus mensen verplichten om te gaan met andere mensen met andere gebruiken en andere bezwaren. Doe je dat niet, gaat dit er niet van komen en houden we de situatie zoals deze nu is. Ik hoef je niet uit te leggen wat mijn bezwaren zijn m.b.t. het verplichten van dergelijke dingen.

Hem | 18-07-18 | 18:53
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 18-07-18 | 20:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom nou weer excuses maken als een slappe zak. De man had eindelijk een keertje gelijk.

Jan Slot | 18-07-18 | 18:03 | 1

Juist, het waren feiten, geen vooroordelen!

Lexus01 | 19-07-18 | 00:55

Hahaha als een geslagen hond op het NOS journaal. Terug in je hok en houd je koest.

Trumme | 18-07-18 | 18:03

Zegt eindelijk een bewindsman waar het nu echt op staat, gelijk de hele deukhorde hoog in de touwen. Treurig...

Reykjavik | 18-07-18 | 18:03

Een echte VVD-er. 'Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook'.

Lupuslupus | 18-07-18 | 18:02 | 3

En Blok is tevens een EU club en alde laaf... Dus was te verwachten.

Mark_D_NL | 18-07-18 | 18:04

Inderdaad. Altijd een grote muil, die VVD'ers, met name in verkiezingstijd de harde lijn aanhangen met dit soort praatjes..
Daarna vrolijk ermee verder gaan, moslims alle ruimte te geven om ons land verder te veranderen.

Gajus | 18-07-18 | 18:07

Je zou bijna denken dat er verkiezingen op komst zijn... En verder prima uitspraken gewoon. De man heeft niets verkeerd gezegd, behalve in de ogen van de zachte wratjes dan.

Ommezwaai | 18-07-18 | 18:39

Slappe zak die Blok.

Mark_D_NL | 18-07-18 | 18:02 | 1

Erg jammer ja, in plaats van te zeggen dat hij 100% achter zijn uitspraken blijft staan krijg je dit gedraai.

sprietatoom | 18-07-18 | 18:42

hij is ook nog een natte twat om zo snel zijn excuses te maken rondom de #ophef

Glasgow Argus | 18-07-18 | 18:01 | 3

Tja, hij is minister in en kabinet met D’66, CU en CDA. Die moeten hem allemaal wel blijven steunen. Dat is het probleem van ministers, die kunnen niet zomaar alles roepen wat ze echt denken. Dat kan wel, maar dan moeten ze zich in kabinet en kamer wel verantwoorden. Kabinet spreekt met een mond, dus ook de D’66 ministers moeten het verdedigen. Daarom excuses. Zo werkt dat nu eenmaal. Geen excuses kan ook, maar dan is hij weg. Ofwel hij wordt dan door zijn collega’s ofwel de kamer gevraagd op te stappen.

Stormageddon | 18-07-18 | 18:16

@Storm En daarom sta je tussen mijn favorieten.

Hem | 18-07-18 | 18:46

Stormageddon | 18-07-18 | 18:16
zolang het feiten zijn kunnen ze alles zeggen.
en niemand zou zich moeten (hoeven) verontschuldigen voor benoemen van feiten.

Dario.Maggi | 18-07-18 | 18:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl