Tamara - Bananendorp Bloemendaal
"In Bloemendaal speelt al jarenlang 1 dossier waar onderhand iedereen en zijn moeder hoofdpijn van moet hebben."
Sommige vlekken zijn altijd de moeite waard om in te blijven wrijven. Bloemendaal is zo'n vlek. Er wordt hier op GS vaak geschreven over overheidsorganen met schijt aan den burger en Bloemendaal is daar een perfect voorbeeld van. Schreef ik eerder al over de heksenjacht op een eerlijk politica die koste wat kost haar transparante kop moet houden; kunnen we nu verder met deel twee over dit achterlijke bananendorp en de aldaar heersende dictatuur.
Redelijk vlot na de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 splitste Marielys Roos zich af van haar partij wegens verschil van inzichten en ging verder als solo raadslid voor Hart voor Bloemendaal. Afgelopen gemeenteraadsverkiezingen sloot onder andere gemeentelijk Zwart Schaap Rob Slewe zich bij haar aan en samen wonnen ze twee raadszetels. Dit ondanks alle smerige truukjes die door onder andere GroenLinks-fossiel Meindert Fennema uit de kast werden getrokken om met name dit tweetal te criminaliseren. Uiteraard ook tot groot ongenoegen van De Rest Van Politiek Bloemendaal, want die zitten nu niet met 1 voet tussen den deur der achterkamertjes, maar met twee.
In Bloemendaal speelt namelijk al jarenlang 1 dossier waar onderhand iedereen en zijn moeder hoofdpijn van moet hebben. Het kostte 3 burgemeesters (waaronder nepjonker Ruud Nederveen, minstens 2 wethouders en enkele topambtenaren de spreekwoordelijke kop in slechts 4 jaar tijd. Moeilijke onderwerpen worden steevast 'geheim' verklaard, zodat er tenminste niet over gesproken kan worden. En waar niet over gepraat mag worden, veroorzaakt ook geen problemen. Althans, dat was vast het idee, want dat is niet helemaal zoals het in de praktijk werkt. Bloemendaal heeft het verstoppen en weggooien van belangrijke miskleunen en WOBwaardige documenten tot een ware kunst verheven en ondanks het feit dat een gerenommeerd bedrijfsrecherchebureau enkele honderdduizenden (400.000) verwijderde documenten onder het tapijt vandaan heeft geschraapt, waarvan er ineens spontaan maar 40.000 van over zijn, waar weer slechts 1/3 van vrijgegeven wordt, houdt de gemeente Bloemendaal stug vol nergens vanaf te weten en alles is de schuld van Rob Slewe en Marielys Roos.
Nu proberen laatstgenoemden al sinds hun beëdiging in de gemeenteraad om waarheden boven tafel te krijgen teneinde een eind te maken aan enkele slepende dossiers die samen de Bloemendaalse Burger al minstens enkele miljoenen gekost moeten hebben, maar dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Nu moet u weten dat die transparantie het hoofdcampagnepunt was van Hart voor Bloemendaal, dus denk ik dat we er wel vanuit mogen gaan dat die transparantie ook belangrijk is voor eenieder die op deze partij gestemd heeft. Deze twee raadsleden proberen dus precies dat te doen waar zij voor gekozen zijn. Tot op heden zijn Roos en Slewe afgescheept met een paar onnozele dossiers, maar op ieder ander informatieverzoek, ongeacht onderwerp, luidt het antwoord steevast NEEN.
Afgelopen week besloot Bloemendaal in al haar wijsheid per decreet dat met name de twee voornoemde Bloemendaalse raadsleden geen inzage meer mogen hebben in enkele dossiers (nee, niet alleen over Elswoutshoek). Prof. Wim Voermans, u weet wel, deze Wim Voermans, haalt al die argumenten stuk voor stuk door de wettelijke shredder en fikt ze daarna tot de laatste letter toe af. Hij dreigt desnoods naar de Kroon te stappen om hier een stokje voor te steken. Niet dat het Bloemendaalse Bananencollege en dito raad daarvan onder de indruk raken; die houden er zo hun eigen wetten en regels op na.
Burgemeester Roest gaat overal in mee, bang dat zijn hoofd het volgende op het politieke hakblok wordt. CvdK Remkes doet alsof zijn neus bloedt. Het lokale Bloemendaalse sufferdje durft nergens meer over te schrijven na een waarschuwing van Roests' juridische hoofdminion dat alle advertenties van de gemeente worden teruggetrokken wanneer men niet wat positiever over de gemeente Bloemendaal zou gaan schrijven en enkel het Haarlems Dagblad doet af en toe een poging om wat aan de kaak te stellen, maar dat lukt niet altijd even overtuigend. En zo worden gekozen volksvertegenwoordigers op alle mogelijke manieren monddood gemaakt. To be continued, want dit verhaal is nog lang niet af.
En nu vraagt u zich af wie nu eigenlijk de touwtjes in handen heeft in Bloemendaal? De VVD natuurlijk.
Social
Reaguursels
InloggenHet zoveelste bewijs dat Nederland noch een rechtstaat noch een democratie is.
Bijna. Dat denkt het teleurgestelde "schaap" vaak ja. Echter is dit inherent aan democratie of überhaupt een regulerende en afpersende (r)overheid.
Dit is het zoveelste bewijs dat de overheid het probleem is. En dus niet de oplossing! Dit is het zoveelste bewijs "Waarom democratie niet leidt tot solidariteit, welvaart en vrijheid maar tot onvrede, verspilling en een tirannieke overheid."
dedemocratievoorbij.nl
georgeoughttohelp.com
Als het confiskeren of afpersen van 100% van de vruchten van jouw arbeid slavernij is, bij welk percentage is het dan geen slavernij meer?
Choosing your masters every few years doesn't make you free...
Ja, Bloemendaal is een heel enge gemeente. Wat er zich in de gemeenteraad afspeelt is afspiegeling van wat er in het dorp gebeurt.
Zeist is een kudt durp maar het kan dus nog kudter. Het zal op tal van plaatsen handjeklap of haat en nijd zijn. En wie doet ze wat, daar in die gemeentehuizen. Burgemeesters zijn tegenwoordig hoofd van de integriteitscommissie, om toe te zien op corruptie. Juist ja, in die betekenis, blijkbaar niet om het te bestrijden.
Al veel beter. Plusje. En persoonlijk denk ik dat het iets cultureels is, die drang om zaken onder de pet te houden. Dat straalt af van de bewoners van dit soort gemeenten, op de lokale politici. Waar die bewoners veelal daadwerkelijk grote belangen onder de pet te houden hebben is het vwb de politci denk ik gewoon het spiegelen van het soort gedrag dat men ook ziet in de kringen waar men zich graag in begeeft als lokaal politicus in Bloemendaal
Putverdeurie weten die mensen niet hoe het heurt?
De interim burgemeester Schneiders (pvda) had het bijna voor elkaar.
Wat bood ie ook al weer? 40k als de Slewes verder hun mond zouden houden en niet meer vast zouden houden aan inzage in de relevante documenten?
Maffia!
40k?? Grapjas. 25k boden ze Slewe, nog geen fractie van de gemaakte advocatenkosten. En dan mocht hij niks meer zeggen over Bloemendaal, geen vragen meer stellen, geen info meer opvragen, alle lopende procedures stopzetten en oh ja, hij moest er ook voor tekenen dat zn familie dat ook niet meer zou doen. Je reinste maffia-praktijken, ja.
Schneiders heeft onderhandeld met Slewe over een schadevergoeding. Een clausule dat alles daarmee afgedaan zou zijn, is volkomen logisch. Slewe ‘bedacht’ zich op het laatste moment en maakte de overeenkomst openbaar. Naar mijn mening is het Slewe die hier niet netjes gehandeld heeft.
U doet het voorkomen alsof Slewe afgeperst werd of zo. Een schadevergoeding onder bepaalde voorwaarden is toch echt iets heel anders dan zwijggeld.
Het gsat hier over 2 broers die kosten wat het kost een mooie villa willen bouwen
Terwijl vanuit de wetgeving niet is toegestaan.
Dat wisten ze.
Wat bent u slecht ge:informeerd. Het gaat over twee volkse Amsterdammers die in Bloemendaal een prachtig vervallen landgoed kopen en het om verschillende redenen niet eens mogen onderhouden!
Het gaat over een komediant van een burgemeester die geen deugdelijke geheimhouding weet op te leggen.
Het gaat over vriendjespolitiek en netwerkcorruptie en een totale degeneratie van de rechtsstaat.
En natuurlijk zal er wel aan te merken zijn op het gedrag van de Slewes - maar ook vervelende mensen verdienen een rechtmatige behandeling.
ik ken de heren niet personelijk alleen maar uit kranten artikelen. Hoe de heren zich gedragen weet ik niet
Ik zelf heb veel ervaring met gemeentes ook hele lastige.
Het is toch een spel van geven en nemen. Ambtenaren reageren anders dan een doorsnee zakenman.
Je zal altijd rekening moeten houden net de politieke verhoudingen als je iets in de regelgeving wilt veranderen en geduld is een schone zaak.
Neemt niet weg dat de gemeente niet goed gehandeld heeft
Dat de heren zich verzetten tegen elitaire regenten die hun ambt laten lenen om persoonlijke vetes uit te vechten, daar gaat het over.
Dat een enkele ambtenaar wel eens rottigheid uithaalt of wat anders reageert dan een normaal mens, daar gaat het niet over. Dat laat zich wel corrigeren als het bestuur ter goeder trouw is - hier dus niet.
Een gewone vergunningsaanvraag heeft weinig met politiek uitstaande. Dat het politiek is gemaakt, is niet de schuld van de Slewes.
Rob heeft er een boek over geschreven. Ik raad u aan die te lezen - u mag flink compenseren voor dramatische effecten en enige overdrijving.
Toch heb ik de man nog op geen leugen kunnen betrappen.
En laten we het zo zeggen - al is maar 10% waar van wat hij schrijft - dan is het genoeg om alle vertrouwen in de lokale overheid te verliezen.
Ik ben geen vervent krantenlezer “de krant brengt leugens in het land”
Maar ik zie de link naar de juiste artikelen gaarne tegenoemd en zal ze zorgvuldig lezen
Ik geef toe dat als gemeentes blunderen altijd blijven volharden in hun blunder zelfs al krijgen ze van de rechter op hun donder.
Er zijn meerdere voorbeelden helaas
Begint u hier eens mee.
www.nhnieuws.nl/nieuws/158174/Bestuur...
Mw. De Rooij vertrok niet zoveel later naar haar "droombaan" in Kenia oid.
Ondertussen had de hele D66-fractie alles stukken gehad evenals de grote manipulator de oud marxistische UVA hoogleraar politicologie Fennema.
Slewe, Fennema, Marlies Roos, Elswouthoek kunt u allemaal op zoeken.
Slewe en Roos hebben er boeken over geschreven. Fennema zoekt herhaaldelijk de pers om de Slewes zwart te maken. Zoek ook op Metselaar, oud D66, die heeft de intriges gelekt.
En nogmaals, misschien zijn de Slewes hele vervelende heren. Maar ook vervelende burgers hebben recht op gemeentelijke diensten en een correcte behandeling.
Dank u
Of deze broers nu vervelend zijn of niet vindt ik niet belangrijk
Ik ga mij maar eens in de geschiedenis verdiepen waar en wanneer is het misgegaan
Het is misgegaan toen de gebroeders Slewe een vervallen landgoed met dito huis kochten in Bloemendaal waar de gemeente zelf het oog op had laten vallen als ambtswoning, maar de financiën niet rondkreeg. En vervolgens wilden die stoethaspels het landgoed nog in oude glorie herstellen ook! Dode bomen verwijderen, dak repareren, ruiten herstellen, hekken rechtzetten etc. En ook een oorspronkelijk bijgebouw herbouwen zoals het er had gestaan en er aam de binnenkant een tweede woonhuis van maken. Maar dat mocht allemaal niet, terwijl de monumentenwet (en Elswoutshoek ís een monument) zegt dat je verplicht bent je monument te onderhouden en voor verder verval te behoeden. (Daar kun je zelfs bakken subsidie voor krijgen, maar de Slewes betaalden alles zelf, ook nobel). Dus eigenlijk vindt Bloemendaal dat hun lokale gekonkel (= Slewe pesten) gaat bóven landelijke wetgeving (= onderhouden conform monumentenwet).
En om het verhaal dan nog wat meer schwung te geven: een lokaal B&W kopstuk bezocht de Slewes en wilde een biocentrale (had ie financieel belang bij) op Elswoutshoek en dan zou alle tegenwerking van de gemeente als sneeuw voor de zon verdwijnen. Want een lelijke stinkende herriemakende biocentrale mag wél op een vervallen monumentaal landgoed, maar het landgoed in oude glorie herstellen mocht niet. Dat was doodzonde nummertje twee van de Slewes: die zeiden nee.
Beste Robin Hood,
De informatie die u hier typt, staat ook in het boekje van Slewe. Maar hij stelt het steeds in de vragende vorm. Nooit zo definitief als u hier doet. Daar is een reden voor. (Iets met smaad en/of laster.)
Slewe schrijft wonderlijke complottheorieën. Iedereen is altijd tegen hem, en Bloemendaal is één groot complot. Natuurlijk is dit ongeloofwaardig, maar het klinkt wel spannend allemaal.
Voordat u hier mensen beschuldigt, zou het misschien beter zijn als u écht onderzoek zou doen. Met wederhoor en zo.
Vandaag mogen de crim8nelen can de VVD van het randdebiele gedeelte can het NL volk er in de polls weer een zeteltje bijschrijven. Zucht...... we verdienen niet beter.
Zou mevrouw Halalsema niet HIER burgemeester kunnen worden? Zijn we binnen een paar weken daar ook weer vanaf....
@HartBloemendaal
hartvoorbloemendaal.nl
Ach hou toch op. Borderliner en horeca patser gaan lekker populistisch en clientelistisch de lokale politiek in, dan kunnen ze zichzelf beter bedienen.
Uiteindelijk is al het gedoe ontstaan omdat meneer de horecapatser Slewe een bouwvergunning wilde om bij zijn monumentale landhuis en dito landgoed een lelijk bijgebouw te latem bouwen. Alleen een proleet bedenkt zoiets natuurlijk. Bouwvergunninkje abusievelijk verstrekt, toen bij nader inzien weer ingetrokken en vanaf dat moment jaren van gesteggel, zwartmakerij, schandalen, chantage etc etc.
Er zijn maar weinigen die nog weten hoe de vork precies in de steel zit.
En zij is dom, niet normaal meer. En dat zit dan in de raad.
En Slewe staat bekend als notoir ruziemaker. Zelfs
Met zijn broer, die notabene in dat nieuwbouw gedrocht op het landgoed zou komen wonen.
Mensen met geld en teveel vrije tijd om handen: ipv dat ze daar goeie dingen mee gaan doen, krijg je dit.
U bent in de war en spreekt me een kwalijke reuk uit uw mond - er zijn twee Slewes. De een had Horeca- patser laat ik voor uw rekening, maar een hele goede reputatie had de man niet. De andere doet hele andere zaken - en die is nu raadslid.
En u kunt mw. Roos best dom vinden, maar laten we het er in ieder geval over eens zijn dat ze bovengemiddeld intelligent is voor de gemeenteraad van Bloemendaal en verreweg een van de meest integere raadsleden.
Lijkt me niet dat iemand die werkelijk van de situatie op de hoogte is het ooit met een van die uitspraken eens zou kunnen zijn.
Nieuw geld vs oud geld. Ik kan me er niet druk over maken. Zolang nieuw geld het spel blijft spelen volgens de regels van oud geld zal nieuw geld nooit winnen.
@Jan
Scherp! Tegel van het jaar wat mij betreft.
Aaltje Emmens-Knol was de laatste fatsoenlijke burgemeester daar. Deze heeft na een halfjaar strijden gezegd, fuck it er veranderd hier niks ik ben weg. Een paar jaar later heeft ze haar gelijk wat dat betreft wel gehaald.
Emmens-Knol was volkomen de weg kwijt. Zag allemaal rare complotten en was er van overtuigd dat de vrijmetselaars overal achter zaten.
@Prof. Yakko | 08-07-18 | 19:42 Die zaten er ook achter, VVD-trolletje.
Als ik het niet met je eens ben, ben ik een trol? Fantastische argumentatie.
De vrijmetselaars hadden er niets mee te maken, de verwarring kwam doordat er ook een meneer Metselaar (D66) bij betrokken was.
Voor de gein eens gekeken naar het bouwplan voor op het landgoed. Weer een inspiratieloze blokkendoos met glazen kubus als bijgebouw. Als je als architect niet verder komt dan Duplo, aub de bul netjes oprollen en terugsturen naar de TU.
De rechtbank heeft bevolen dat de afwijzing moet worden heroverwogen cq beter gemotiveerd, en je leest de demotivatie om aan het bevel van de rechter te voldoen eraan af. Het is nog net niet een belediging van de rechter hoe aan die aanwijzing voldaan wordt.
Voor het volharden in die weigering worden drie andere bestemmingsplannen gepasseerd. Interessant is dat in alledrie de andere plannen gebouwd mag worden in vergelijkbare bosrijke / strand- omgeving. Hiermee staat het meten met twee maten onherroepelijk vast. gemeenteraad.bloemendaal.nl/Vergaderi...
Als de agenda van de afgelopen raadsvergadering leest, komt je het puntje laten vragen van raadsleden niet meer beantwoorden niet tegen. De aanval op de democratie is een tweetrapsraket. Eerst wordt dit punt niet opgenomen in de agenda, en besproken in een vergadering vlak voor de vakantie. In de hoop dat raadsleden die tegen zijn, ongeïnformeerd op vakantie zijn. Daarna de kern, een voorstel dat raadsleden niet meer kunnen rekenen op antwoord. Daarmee staat het gebrek aan democratische integriteit vast, op basis van informatie die de gemeente nota bene ZELF publiceert.
Als toegift blijkt Binnenlands bestuur het om ongenoemde en onbegrijpelijke gronden op te nemen voor het college. Leuk dat het reactiepaneel eronder gebruikt wordt door Rob Slewe om het bericht erboven van commentaar te voorzien. www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-... Hoor en wederhoor was lastig voor Binnenlandsbestuur. Ook hier een tweetrapsraket. Eerst een vooringenomen standpunt, en daarna geen hoor en wederhoor toepassen.
Helaas zie je deze gang van zaken veel vaker. Projectontwikkelaars met goede banden in de gemeente verdienen goud geld, anderen die op toestemming moeten wachten vissen achter het net. Het spel Patrician simuleert prima hoe zoiets uitpakt.
Jammer Tamara. Het dossier tussen de gebroeders Slewe en de gemeente Bloemendaal beslaat 10-tallen mappen en groeit nog steeds. Had je geen tijd of inspiratie dat je dit stukje broddelwerk afleverde? Google gewoon even op "gebroeders Slewe" en er gaat een wereld voor je open. En niet de VVD maar Meindert Fennema, emeritus hoogleraar politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, auteur van boeken over onder anderen Geert Wilders en prominent lid van de plaatselijke GroenLinksafdeling is de grootste aanstichter van alles!
Marx draait zich in zijn graf om, communisten en kapitalisten onderdrukken in eendrachtige samenwerking de burgers van dit mooie dorp met zijn vrijheidslievende bevolking.
GL en de VVD, hoe eng wil je het hebben.
@Pelforth
U raakt hier de kern van een véél grotere zaak. De vraag is hoe coördinatie plaatsvindt tussen de twee.
VVD..... je verwacht het niet.
Op zich goed dat die lui ook eens met hun giechel op GeenStijl staan. Ophangen.
Ik vrees dat Tamara hetzelfde mee gaat maken als Bandirah.
De VVD heeft corruptie tot kunst verheven. Niet vreemd met zo'n Mark Rutte die het goede voorbeeld geeft.
Volgende week op GeenStijl: de strapatsen van de raad van Tietjerksteradeel, waar Fedde van Boer'nBelang en stevige hak gezet wordt door Wilbert 'met z'n stopdas' die zich als eenmansfractie vooral sterk maakt voor het Landleven Outlet Center welke de gemeenschap zeker een 800 banen op moet gaan leveren.
Bloemendaal. Hebben ze daar ook penthouses? Want die vind je vaak in gehuchten waar het bestuur verminderd transparant te werk gaat.
Blijft bizar dat als B&W geheimhouding verordenen omwille van de praivussie van één specifieke burger, die ene specifieke burger zelf geen openheid van zaken mag geven van datzelfde B&W.
Het is sowieso een trend dat gemeenten steeds meer geheimhouding toepassen. Bedankt vv(d), uw inzet voor een beter democratisch land waardeer ik zeer.
Tldr is weer actueel.
De VV(D) en een hoog nepotisme gehalte.
Ik val van verbazing bijna van mijn stoel !
Wijze uit het Oosten | 08-07-18 | 18:13
Heb je een paar decennia in coma gelegen ofzeua?
Leuk stuk voor de plaatstelijke courant.
Zaken als de genoemde Elswouthoekgate zijn helaas schering en inslag. Hier in de gemeente ook normaal: de één mag alles qua bouwen, de ander mag niets en wordt tegengewerkt. En de Raad van State geeft de betrokken ambtenaren doodleuk gelijk met een argumentatie in de trant van dat het niet onredelijk is.. Heel vervelend wanneer je er mee te maken heb, voor de ander is het gewoon een krantenartikel als de krant er al over durft te schrijven. Welkom in Nederland.
ik zie veel overeenkomsten met de integriteits leidraad dat ook in Den Haaggggggrr voorspoedig verloopt..
Ik ook.
www.google.nl/search?q=integriteit+fo...
De VVD is een waardige bondgenoot van de PvdA en extreemGroenLinks als Vijand van het Volk. Samen met D66, uiteraard.
Het volk houdt met al die politieke spelletjes van regenten steeds minder (echte) volksvertegenwoordigers over en die worden ook nog eens streng gecriminaliseerd. Door mannen in witte onderbroeken en penthouses en hun trawanten in het EU-kwaad.
De VVD begint zo langzaam aan een ongeneeslijk gezwel te worden in Nederland. Tot het moment dat dit gezwel open spat met alle gevolgen van dien. Vreselijk deze akties van een paar lokale knuppels.
Bloemendaal is zo'n beetje nederland in een notendop. Het gaat helemaal niet meer om het bedrijven van politiek of om het welzijn van bloemendaal of de inwoners. Men is alleen maar bezig in het belang van HUN partij of HUN hachje. Dit soort gemeenteraadslieden moet de bezem gewoon eens in en merendeels van die mensen op straat worden gezet. Apen-circus.
Aan de andere kant, laat die figuren svp in Bloemendaal blijven. Kankergezwel ken moeten niet uitzaaien.
Lukt me met deze hitte niet om me op dit topic te concentreren. Ik ga bier drinken. En het glas heffen op de Thaise Navy Seals en hun Britse duikvrienden!
Hetgeen deze samenleving nog op het randje van het zwaard houdt is integriteit. Daar ontbreekt het bij iedereen in dat cirkeltje aan, ook bij deze mevrouw.
NL in het klein.
EU in her klein.
EU in het klein.
voor de nederlands leraren onder ons.
Leraren Nederlands...
*Voor de Leraren Nederlands onder ons*
“Voor de leraren Nederlands onder ons”.
Prima gemeente dat Bloemendaal. Ik doe er graag zaken of optredens. Facturen worden altijd netjes betaald en nooit gezeik over een euro meer of minder. Wie de boel daar runt is niet belangrijk, het gaat in dit geval om mij en mijn inkomsten. #yolo
U bent egocentrisch. Dat weten we al. In de tweede wereldoorlog zou u ook fout geweest zijn. Is allemaal geen verrassing.
*Ik doe er graag zaken of optredens*
Dan weten we, met wat voor iemand we te maken hebben!
Er is waarschijnlijk ook niemand hier die denkt dat uw ooit wat bijgedragen heeft aan de samenleving, anders dan belasting.
Optredens in openlucht-theater Caprera zeker, met Dappere Dodo of zo?
VeelTeSteil | 08-07-18 | 17:49
Aldus de kneus die steeds bij joris bedelt om een ban voor mij
Uitstekend, we hebben meer mensen nodig die gewoon flink wat belasting betalen. De EU is u vast dankbaar voor uw kopjes koffie.
400.000 documenten in een dorpje als Bloemendaal?
Wat een verspilling van belastinggeld. Dat alleen al zou reden moeten zijn om het hele college en de raad naar huis te sturen.
LOL daar verbaasde ik me ook al over.
Is een oude tikfout. Gaat om 40.000 “documenten”, waarschijnlijk allemaal e-mails.
@Prof. Yakko | 08-07-18 | 17:49
Dank voor de verduidelijking.
U lijkt me hier meer van af te weten, in ieder geval meer dan Tamara maar dat is logisch.
@Berbaar Dat waag ik te betwijfelen, maar ik doe in columns, niet in wekelijkse boekwerken. To be continued.
Twijfel lijkt mij de juiste houding in dit geval.
@Robin Hood | 08-07-18 | 17:56
Juist in columns is het zaak de feiten te kennen en er een factor 10 naast zitten is nogal ehhh... heel erg ehhh..... lamaar.
En die continuatie valt te bezien, probeer het dan in ieder geval feitelijk juist te krijgen want dat maakt het verhaal sterker of in dit geval minder zwak.
Succes!
@Robin Hood. Als je impliceert dat je een boekwerk zou moeten schrijven om het verhaal compleet en correct te maken. Waarom het dan in een column plaatsen?
Oh nee hoor, het is allemaal heel ingewikkeld enzo.
Daar moet een groepje narcisten over vergaderen, heel lang.
Want hun mening is uiterst belangrijk.
Na het afwegen van de uitkomsten van diverse adviesbureau's (ex fuck-ups met ervaring) kiezen deze hele slimme mensen altijd voor de goedkoopste oplossing (cv enzo).
Iedereen denkt maar dat het zo simpel is, maar dat is het niet.
Je maakt altijd kans op gezichtsverlies, en dat is het laatste wat je kan gebruiken als narcist.
In columns doen is een ding, doet ff fact checken dan. Shit ben ik het nog eens met Berbaar..
Je kunt vieren en vijven, maar alles blijft hetzelfde zolang het politiekcorrecte kartel ergens de scepter zwaait. Vvd, pvda, d66, cda, gl en cu zijn een nexus van (morele) corruptie, nepotisme, clientelisme en incompetentie. Crimineler als organisaties dan Satudarah.
.
15 maart dit jaar verklaarde miljoenen Nederlanders zich weer medeplichtig aan de politiekcorrecte corruptocratie.
.
Het wordt hoog tijd dat fatsoensstemmers eens het toontje matigen. Vergeleken met dit is iedere pvv, sp, fvd, pvd of ander alternatief - stemmer veruit superieur.
En nog een bewijs dat het nep parlement echt gestoord is.
Als het om kleine meisjes gaat zeggen de meesten partijen,flikker toch op met je onzin.
ejbron.wordpress.com/2018/07/07/meisj...
"crimineler als" dat is pas crimineel taalgebruik.
Berbaar | 08-07-18 | 17:35
Taal beweegt constant. Dahaag.
@Berbaar | 08-07-18 | 17:35
Uw soort spreekt mij niet zomaar aan. Zeker niet als u niet gewoon de tekst, boodschap in zijn geheel behandelen maar zitten nitpicken in een snel getypte tekst. Ik weet dat u niet tot meer in staat bent gezien uw, eh innameprobleem.
.
Het werkt ongeveer zo. U mag eventueel antwoorden wanneer ik over u spreek, of tegen u spreek. Dat is het, meer niet. Minderwaardig schuim als u moet de plaats kennen.
.
Hop, hop, u dagelijkse waggel naar de slijter wacht!
@VeelTeSteil | 08-07-18 | 17:38
Nee, dat jij berbaar niet mag wil niet zeggen dat hij hier geen gelijk heeft.
Montu | 08-07-18 | 17:43
Nope, taal beweegt. Vroeger 'mocht' "wou/wouden" ook niet en moest het "wilde/wilden zijn". Dus ja taal verandert telkens.
Parel van het Zuiden | 08-07-18 | 17:42
Wordt inderdaad tijd dat dat berbaartje zijn plaatsje weer kent.
@Parel van het Zuiden | 08-07-18 | 17:42
"Zeker niet als u niet gewoon de tekst, boodschap in zijn geheel behandelen..." klopt ook weer geen reedt van zuidelijke zwamneus.
Geen 2 woorden Engels fatsoenlijk kunnen sgrijfen en nu weer dit.
Hoe kunnen we U dan serieus nemen, oh wacht dat deden we al niet.
Toedels!
Berbaar | 08-07-18 | 17:49
Ah ik zie het. Vroeger vaak geslagen en hard natuurlijk.
@Berbaar | 08-07-18 | 17:49
.
Ik sprak tegen u, vroeg niet om antwoord. Welk deel van “snel getypt” ontging u precies? U lijkt werkelijk te denken dat teksten jegens u enige aandacht krijgen of verdienen. Die tegels doen “we” gewoon ff snel, zoals je modder van je poten veegt.
.
Ghe. Menneke denkt echt voor vol aangezien te worden. Niet echt, dus...
@Parel van het Zuiden | 08-07-18 | 17:58
Als U grammaticale ebola typt krijgt U hier automatisch antwoord.
Denk->schrijf->lees terug->plemp
Maar U faalt meestal al op de eerste horde.
Geeft niks hoor knul, we zijn een inclusief clubje hier, ook zuidelijke zwakkere broeders zijn welkom.
@Berbaar | 08-07-18 | 17:49
>We
Last van een DIS'je?
Hopelijk komt hier nog vervolg op,anders heb ik dat bier en chips voor niks gehaald.
Kiftende oude wijven, leuk.
Is die tegenstelling in de VS sinds de burgeroorlog tussen Noord en Zuid nu ook vanuit de VS hiernaartoe komen overwaaien, samen met al dat inclusiviteits- en BLM gelul?
Ga gerust door hoor, meisjes en jongens. Brengt tenminste wat leven in de brouwerij, de stukjes op GS vallen vandaag een beetje tegen
@Berbaar - en waarom schrijft u 'U' met een hoofdletter? Ook dat is onjuist. Tenzij u Parel van het Zuiden heilig heeft verklaard - wat ik betwijfel aangezien u hem aanspreekt met 'knul'. (U maakt wel vorderingen, gelukkig: nu eens geen diminutief om uw holle dédain onder woorden te brengen!)
Berbaar doet zijn dingetje en rent weer weg.
Ik verklaar Parel als winnaar.
Vergeet "denk" niet. De lange arm reikt tot in Bloemendaal...
Lang verhaal kort, Bloemendaal is 'oud geld', die willen de 'nouveau riche' er niet in en maken het de nieuwe boys onmogelijk. Nieuwe boys vechten terug en dit speelt al jaren en niemand kan het oplossen. Begrijp ik het goed zo?
Je moet ook helemaal niet in Bloemendaal willen wonen. Kouwe kak daar.
Er zijn ook dorpjes in Limburg en Friesland waar je helemaal niet moet willen wonen vanwege het hoge 'ons-kent-ons' gehalte en pottenkijkers moeten ze daar niet. Ze pesten je gewoon weg. Is een slechte vergelijking maar komt op hetzelde neer.
Verder kan het me geen zak schelen. Is er al meer niets over die 'cave kids'?
www.letmegooglethat.com/?q=cave+kids
De Koreaanse Slet | 08-07-18 | 17:29 | reageer
Bedankt dat u en de uwen de boel hier tot een feminiene fuckzooi heeft gemaakt met dat emotionele gejengel om die cave kids. Het is uw methadon omdat GTST met vakantie is.
@VTS lol
Tsja, doe dan toch maar weer zo'n @mosterd typseltje...
Van het lokale Bloemendaalse sufferdje naar de voorpagina van Geenstijl, Iets in de doofpot stoppen kunnen ze ook al niet.
Even voor mijn eigen gemeente: iedereen die een breekijzer onder het deksel van de doofpot zet krijgt mijn stem, al ben je van groenlinks of VVD. (Denk hebben we hier gelukkig niet)
Doesn’t keep ‘em from trying.
Het zijn goede leerlingen van Rutte, daar komt de corruptie rechtstreeks vandaan. Alles is vertrouwelijk zeker, nou dan weet je zeker dat het stinkt. Weg met deze halve criminelen, en meteen schoon schip maken.
Het is wel waar dat Rutte leugen en bedrog salonfähig heeft gemaakt in Nederland.
Maar wat in Bloemendaal gebeurt kan niet anders geduid worden dan een persoonlijke vete tegen tentenkamp Slewe die op een bizar smerige en onrechtmatige manier door de lokale overheid wordt gevoerd.
De mensen uit kamp Slewe zullen ongetwijfeld niet deugen, maar kan het niet zo zijn dat de overheid de wet aan de laars lapt om hen het leven zuur te maken.
Ik bedoel, Rutte probeert zijn volksverlakkerij voor zichzelf en zijn moeder nog goed te praten. En hardcore fanboys en slecht-geïnformeerden gaan nog wel eens mee in zijn smoesjes.
Tamara, je hebt er weer eens de ballen verstand van en ook deze column helpt niet mee om je punt te maken.
De situatie in Bloemendaal gaat boven je pet en dat is prima. Richt je dan op zaken die je wel begrijpt.
Zo zou je het inderdaad ook kunnen zeggen.
Ik heb het stukje van Tamara niet in de letter gelezen. Schrijven kan ze niet zo goed. Maar als ik zo diagonaal scan, heeft ze een goed deel van de essentie wel te pakken.
Laatste concensus in het gemeentebestuur van Bloemendaal is dat de wethouder de intentie heeft tot september de wet na te leven. Maar een motie die hem oproept zich aan zijn wettelijke informatieplicht te houden werd niet gesteund door machtsblok VVD - en die heeft heel wat te verbergen.
Het ging al lang geleden mis. En niet alleen VVD hoor. D66 en GL hebben hun handen behoorlijk vuil gemaakt. Onrechtmatige geheimhoudingen die achteraf selectief wordt opgelegd, terwijl elders de informatie over straat rolt. En die engnek van een Fennema die een ongehoord smerige en ongefundeerde lastercampagne voert.
VVD stemmer?
De wethouder heeft heel duidelijk gezegd dat het college ALTIJD de wet naleeft.
@blitzflicker
Prof. Yakko | 08-07-18 | 17:30 | favorietblock
De motie was natuurlijk ook kansloos, want waarom iemand verordenen iets te doen wat je voor de bühne altijd zegt te doen.
Nochtans kan iedereen die zich enigszins in de materie verdiept, hier concluderen dat het Bloemendaalse gemeentebestuur diverse wetten aan de laars lapt. Ze heeft namelijk een wettelijke informatieplicht en uitzonderingen en geheimhoudingen zijn wettelijk aan beperkingen en bepalingen gebonden - het college van B&W van Bloemendaal is wat dat betreft zeer makkelijk verifieerbaar voor iedereen al tijden onrechtmatig bezig.
Het eerste wat Slewe deed toen hij raadslid werd, was proberen zijn eigen dossier op te vragen. Lekker integer, je positie als raadslid gebruiken om je privézaakjes uit te vechten. Dus zoekt de gemeente naar een manier om hier mee om te gaan. Hier hebben ze netjes de landsadvocaat bij in de arm genomen, maar een professor en de raad laten van het advies niets heel, dus trekt de gemeente de bewuste brief in en zoekt naar een nieuwe manier om hier mee om te gaan. Binnen de wet.
Prof. Yakko | 08-07-18 | 17:45 | favorietblock
Ik begrijp uw punt. Maar wat integriteit betreft: waarom zou Slewe als raadslid niet de informatie krijgen waat hij recht op heeft - en die anderen ook krijgen of hebben gehad.
Integriteit gaat natuurlijk om wat je er vervolgens mee doet - als het gaat om constateren van eerdere -evidente en schaamteloze- integriteitsschendingen van het gemeentebestuur, heb ik er niet zo veel moeite mee.
@ Prof. Yakko: persoonlijk betrokken of niet, de raad moest stemmen over een uitgebreid onderzoek aangaande Elswoutshoek. Waarom mag Slewe dan niet stemmen over dezelfde informatie als de rest van de Raad? Of moet hij zich van stemmen onthouden?
Sluit me aan bij BlitzFlicker 08-07-18 17.21
Nog steeds kudo's voor het vinden van de reaguurder met de kleine n.. maar stop met de Libelle stukjes...
@Robin Hood | 08-07-18 | 17:58
Niet meestemmen over een onderwerp waar je zelf bij betrokken bent, is inderdaad de norm. Zo heeft Slewe ook niet meegestemd toen de VVGB van Elswoutshoek aan de orde was afgelopen week. Ik denk dus dat hij het hier inmiddels met mij eens zou zijn.
@Rommelende Onderbuik | 08-07-18 | 17:49
Naar die veronderstelde integriteitsschendingen wordt een onafhankelijk onderzoek ingesteld nav een motie die ondersteund werd door bijna de voltallige raad. De motie was overigens ingediend door de VVD. gemeenteraad.bloemendaal.nl/Documente...
Prof. Yakko | 08-07-18 | 19:17 | favorietblock
JA, dat was een mooie verkiezingsstunt van de VVD.
Vier-vijf jaar te laat en gaat het ook echt gebeuren denk je?
Klopt. Wel ontzettend stom van de VVD dat ze die “verkiezingsstunt” direct na de verkiezingen uitvoerden.
En ja, dat onderzoek gaat door. Daar ging juist de extra raadsvergadering van afgelopen woensdag over.
Heb dat '1 dossier' linkje even bekeken en wilde bijna stoppen met lezen toen ik erachter kwam dat het om een huisje bouwen ging, maar in sneltreinvaart ontspoort het in corruptie, incompetentie en de schijn van vriendjespolitiek.
Vraag me af welke verschrikkelijke ziekte je onder de leden moet hebben om in Bloemendaal de islamofacisten van GroenLinks te stemmen?
Fennema is iig een GroenLinkser die de radicale vleugel van z’n partij afwijst. Dat is helaas al heel wat.
Ik wou daar gaan wonen maar zie er na dit verhaal toch maar van af. Er zullen in de buurt toch nog wel andere woonwagenkampen zijn?
“Het lokale Bloemendaalse sufferdje durft nergens meer over te schrijven na een waarschuwing van Roests' juridische hoofdminion dat alle advertenties van de gemeente worden teruggetrokken wanneer men niet wat positiever over de gemeente Bloemendaal zou gaan schrijven.”
Dit is een verhaal van vier jaar geleden en toen klopte het ook al niet. Dus je beschuldigd de verkeerde burgemeester van iets wat die andere ook al niet gedaan had.
De rest van dit verhaal hangt ook weer van complete BS aan elkaar, maar lekker de VVD (niets met dit verhaal te maken) bashen is natuurlijk lekker makkelijk en scoort altijd goed.
Ach weet Tamara veel.
Die moet een stukkie schrijven voor het klapvee.
Niet gehinderd door feiten of kennis tracht ze dat dan ook.
Lagaan!
Ach, ze kan de huur weer een maand betalen, fijn toch?
Nee, jakko, de vvd heeft niets met deze interne vete te maken, er is niet eens een vete, o wacht...
Jij stemt vvd hè? Bewust nog wel, lekker liberAal, maar als de buurman een kippenhok bouwt de politie bellen.
Goed verhaal, van dat kippenhok. Mis even waar dat op slaat, geloof ik. Geldt ook voor de rest van uw tegel.
Ik zie het als de PLICHT van elke Nederlander om lekker de #vvd te bashen.
De #vvd verdient immers niet beter...
Weg er mee!
Altijd fijn als mensen met goed onderbouwde argumenten komen.
- Gemiddeld inkomen Bloemendaal : € 40.900 (Landelijk is: € 36.500)
- Gemiddelde WOZ waarde huis: EUR 590.00
- Grootste partij is VVD
=> allemaal VVD stemmers daar
Conclusie: /care
Goedkope huizen daar. Wil ik ook
Holy Mozes, wat is dat daar in Bloomingdale? De Volks-Verlakkende Dievenbende aan de macht, zeker. De VVD begint steeds meer op de PvdA en CDA te lijken! Gelukkig is er het Internet, dat niet afhankelijk is van de advertenties van dat corrupte regentenzooitje...
Hmmm.... Ik lees dat Bloemendaal het advocatenkantoor Pels, Rijcken en Droogleever Fortuijn heeft ingeschakeld; nu kun je beter prblemen hebben met de Mocromaffia, de Cosa Nostra en wat Japanse Yakuza's bij elkaar dan met deze club suits. Maar als ze Wim Voremans aan hun zijde hebben, maken ze nog een kans.
Christus te paard, beste raadslid van Nederland. Dat moet je toch zelf niet willen, helemaal klaar met die VVD.
Begrijp ik goed dat dit gaat over strubbelingen in de gemeente Bloemendaal?
Tietjerksteradeel
Schutkubbeveen
Hohoho, @Langsdeweg... Het is nog altijd SCHUBBEKUTVEEN zoals onze gemeente heet! Niet Schutkubbeveen...
Lamlul!
Kan iemand Schubbekutveen eens toevoegen aan Google Maps ??
REAGEER OOK