Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Italië sluit havens voor NGO-boot met 629 migranten. Malta wil ze niet ook niet

Social

Kijk nou, een Human Interest verhaal met zoveel menselijke interesse dat zelfs TIME het AP'tje even doorzet. De sterke leider van Italië, dat sinds de grote vervanging zo'n 690.000 migranten te verstouwen kreeg, heeft de NGO-boot Aquarius van SOS Méditerranée met 629 migranten aan boord de toegang tot Italiaanse havens ontzegd. Ook de Sea Watch 3 van een Duitse NGO die onder Nederlandse vlag vaart moet het ontgelden en mag niet aan wal voor spaghetti. In een Facebookpost die waarschijnlijk niet geschreven is door Italië's landsadvocaten schrijft hij: "Malta takes in nobody. France pushes people back at the border, Spain defends its frontier with weapons. From today, Italy will also start to say no to human trafficking, no to the business of illegal immigration." In een toelichting stelt hij dat gezien de boot langs Malta voer, de boot daar aan zou moeten meren. "Nee, fuck off", laat Malta in een korte persverklaring weten. De burgemeester van Palermo loopt trouwens wel een beetje stoer te doen en zegt dat de boot van harte welkom is in zijn haven: "Palermo in ancient Greek meant ‘complete port’. We have always welcomed rescue boats and vessels who saved lives at sea. We will not stop now. Salvini is violating the international law. He has once again shown that we are under an extreme far-right government.’" Dat ondertussen zélfs de EU erkent dat die NGO's dienen als taxiservice voor mensenhandel laten we voor het gemak even buiten beschouwing. De Five Star Movement staat overigens nog steeds vierkant achter hun campagne-belofte om 500.000 (lol, bijna alle dus) migranten weer het land uit te zetten, al lopen ze inmiddels tegen een aantal praktische hindernissen aan.

Update: Pakjesboot mag aanmeren in SPANJE

Social

Reaguursels

Inloggen

Vroeger hield Khadaffi ze nog tegen. Werd daar vet voor betaald maar dat was misschien maar 0,0023% van wat 't nu kost. Gek dat ze de Beschermer van Europa hebben vermoord.

Breinbrouwsels | 12-06-18 | 13:56

Gewoon die ngo weigeren. eens kijken wat ze gaan doen met die vluchtelingen en daarna oppakken en vervolgen wegens illegaal ergens op strandje afzetten of wegens mens onterende omstandigheden personen vasthouden op hun boot.

TilburgDeGekste | 12-06-18 | 04:43

Het huis Europa is zo sterk als de zwakste schakel. En dat is dus bijzonder zwak. En dan te bedenken dat er idioten rondlopen die een natte droom krijgen van een mogelijk lidmaatschap van Turkije. Of Oekraïne. Of zelfs Albanië. Of Moldavië. Nee, ophoepelen, ook met al die zogenaamde bootvluchtelingen.

Mike Gaatjeniksaan | 11-06-18 | 21:21

Ik hoor het al, dit gaat de PvdA zetels kosten

diederik12345 | 11-06-18 | 21:19

Oh vanuit elke aanlegplaats in de Middellandse zee reizen ze zo door Europa naar het land met de gouden wegen en de free healthcare. Welkom welkom welkom....

Is dit nog nieuws? | 11-06-18 | 21:19

En nog geen toestemming van de Spaanse kust he, en nu janken dat het nog 3 dagen duurt voordat ze daar zijn en dat de situatie nijpend is. Ik pak de kaart van het MZ-gebied, ik zie dat Malta op 300 kilometer van het veilige Tunesie ligt, ik zeg: breng ze naar Tunesie. Mooi land, mooie stranden, mooie mevrouwen, zelfde cultuur, zelfde geloof, ik zeg: doen.

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 21:17

Italië weet precies wat er nu gaande is in Europa, ze willen weer zich aan de wet gaan houden en dan geld als men ze hier beu is terug naar het eerste veilige land...
en gelijk hebben ze. terug naar Italië of gewoon nog beter zorg dat je niet het eerste land bent die de ellende binnen haalt.

Rene046 | 11-06-18 | 20:51

Die gaan dan weer een glansrijke carriére tegemoet als prullariaverkoper op een straathoek in een of andere toeristenhel.
Of ze worden drugsgebruiker, -dealer of -runner.
Maar van enig nut voor de Europese samenleving, nope.

matatwork | 11-06-18 | 20:10

Dit volk weigert hun eigen wc schoon te maken ... En daar moeten wij tot ons 68e voor werken.. Oprotten en terug naar Afrika

Loebas | 11-06-18 | 19:58

W.. T.. F..?
Dit zijn toch gewoon gelukzoekers uit veilige landen??
Sofort omkeren, deze *criminele* taxi dienst.
En de organisatoren ervan meteen in het gevang zetten graag en berechten!
Dank u.

hotmint | 11-06-18 | 19:57

Wat links doet met hun waanzinnige wij-zijn-de-spons-van-Afrika beleid is de doos van Pandora openen, en in die doos zit fascisme, maar dat hebben ze (nog) niet door. Dat ligt in het verschiet omdat dat het enige is wat de ellende kan terugdraaien en waar steeds meer mensen uit wanhoop naar zullen grijpen.

Amok_Run | 11-06-18 | 19:23

Mooi. Van Valencia met de trein naar het noorden. Denk niet dat de migranten in een container in de woestijn willen zitten met een zakgeld regeling. Ik zeg goede reis en een vette doei.

ZureJoop | 11-06-18 | 17:51

Volgens mij, kun je de halve bevolking van de Filipijnen ook nu binnenhalen, want die hebben geen droog brood op die eilanden. Geen werk, overstromingen, tornado's. Dit toelatingsbeleid kan nooit helemaal doorgaan.
\

hansem | 11-06-18 | 17:40

hansem | 11-06-18 | 17:40
Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Alles wat uit Afrika komt is zielig, onschuldig en hulpbehoevend.
Maar armoedzaaiers uit Azië kunnen hartelijk de tyfus krijgen.

jemagookniksmeer | 11-06-18 | 20:21

Voor 4000 Euro per maand mag het COA mijn huis huren Twee badkamers zes slaapkamers en zeshonderd m3 tuin .... if you can't beat them join them

Loebas | 11-06-18 | 17:39

Wow, 600 kuub tuin! U bent een prepper met bunker?

piloot47 | 11-06-18 | 17:43

weet je het zeker.. binnen 3 maanden is je huis onbewoonbaar te verklaren.

fikkieblijf! | 11-06-18 | 18:54

Opvang in een gevaarlijke situatie op zee is een aloude traditie. Maar wat gebeurt er wanneer ik met mijn bootje voor de USA lig, zonder gevaar van zinken. Wel, eventueel water en voedsel inslaan en retour, de zegen mee. Waarom wordt die boot niet gewoon teruggestuurd, evt. na verstrekking van voedsel enóf drinken/ Ze hebben toch geen inreisvisum.

hansem | 11-06-18 | 17:35

Elke boot met goudzoekers doorverwijzen naar Israel of Turkije, probleem opgelost lijkt me.

Politiestaat | 11-06-18 | 17:23

Gewoon naar de Haven van Gaza.

Haberdoebas | 11-06-18 | 17:52

De Snelle Jelle ontbijtkoeken naar Afrika sturen was niet zo'n goed idee blijkt achteraf.

I.P standing up | 11-06-18 | 17:10

De naiviteit van de Spanjaarden in deze is zo lekker aandoenlijk. En aan de andere kant hebben ze nogal wat credits goed te maken binnen de EU grenzen. En ja natuurlijk zjn sinds een paar weken de socialisten weer aan de macht dus moeten even ontzettend hard laten zien dat ze deugen en dat de PP echt helemaal weg is.

GormSuil | 11-06-18 | 17:10

Ha ha het ligt ietsje ingewikkelder. Ze weten dat deze emigranten (geen vluchtelingen) niet in Spanje willen blijven. Geen gratis geld, grote mond dicht of de gardia mept er op los, dus zo snel als mogelijk weer vertrekken richting Frankrijk, Engeland, Duitsland, Nederland. Dus naar Noord-Europa waar het geld is.

Olieboer | 11-06-18 | 17:38

Het is altijd wel een beetje ingewikkelder maar aan de andere kant lopen er toch al zat van rond. Het altijd dappere Catalonië geldt immers reeds als een soort noord europa. Er lopen er al genoeg rond, elke week gezeik met die lui en zelfs georganiseerde Senegalese mafia. www.elperiodico.com/es/videos/barcelo...

GormSuil | 11-06-18 | 17:47

Het zijn mensensmokkelaars. Je moet die Aquarius verbeurd verklaren, en de bemanning aanklagen. Die je het niet, dan is het vanaf nu "alle ballen op Spanje", waarbij onder ballen boten met opgepikte dobberaars verstaan moet worden.

Het moet stoppen. Wanneer gaat de EU de buitengrenzen nou eindelijk eens bewaken?

Dr_Johnson | 11-06-18 | 17:58

De boodschap is duidelijk; zorg dat je een procentje zwangere vrouwen en wat kinderen aan boord neemt en na een paar dagen ronddobberen wordt je links of rechts wel toegelaten. Beter had men de boot terug begeleid / gesleept naar 12 mijl voor de noord afrikaanse kust en ze daar achtergelaten.

miff | 11-06-18 | 17:08

Je hebt het door! Dat doen de mensensmokkelaars al jaren. En dan die paar kinderen omhooghouden voor film en foto.

piloot47 | 11-06-18 | 17:46

paar dagen ronddobberen.. mwahahaha, 3 km uit de kust. uurtje hooguit! Ze liggen al klaar die veerdiensten op 5 km uit de kust van Libië..

fikkieblijf! | 11-06-18 | 18:56

Onze eigen vrouwen trouwen niet meer (hypergamie), werken allemaal en zijn druk met de globetrotter uithangen dan halen we kinderen wel uit het buitenland

lacucaracha | 11-06-18 | 20:16

Nu zal spanje bestormt worden want ze voelen t , het pretpark sluit zijn deuren. Spanjolen mogen zich op hun achterhoofd krabben., hoogseizoen met duizenden rapefugees door je land heen.

rattenvanger XL | 11-06-18 | 16:30

Dit verhaal is nog lang niet afgelopen. Deze keer zijn ze binnen. Maar Spanje zal niet permanent het overloopputje van Italië willen blijven.

Ivoren Toren | 11-06-18 | 16:24

Ach.. daar zit nu weer een socialistische regering en die houden van open grenzen voor allerlei tuig.

Kondor | 11-06-18 | 16:41

De regering heeft nog wat goed te maken in Brussel voor de steun die ze hebben ontvangen bij het onderdrukken van de Catalanen. Maar het Spaanse volk leest ook kranten en dat zal hier niet blij mee zijn.

Ivoren Toren | 11-06-18 | 17:13

... en 'morgen' reizen ze in gezamenlijk afgehuurde touringcar bussen naar de rijkere EU landen met de hoogste uitkering... zó fijn, die open grenzen!

Wering | 11-06-18 | 16:24

"People are starting to ask why we have stopped."
Ze denken zeker dat ze op een cruise schip of veerboot zitten of zo?
Oh wacht..... het is een veerboot natuurlijk!

jello624 | 11-06-18 | 16:08

En emotional blackmail door de NGO's heeft wederom gewerkt, de boot mag Spanje en daarmee dus de EU binnen. Ze kunnen trots zijn, hun bestaansrecht is wederom bewezen, ze kunnen weer de nodige deugpuntjes op hun fatsoensrapport bijschrijven en zich opmaken voor de volgende subsidie- en donatieronde. En die 650 dobbertobbers, die zijn binnen, om zich de rest van hun leven vol te zuigen aan de EU-subsidietiet. Hopen dat ze zich een beetje gedragen verder en niet al teveel nakomelingen verwekken, dan valt de schade bij dit ene enkele bootje in ieder geval nog mee.
En waarom die NGO-boot met dobbertobbers en al niet naar de Libische kust terug is gesleept en daar aan de ketting gelegd snap ik nog steeds niet. Misschien eens de financiering van die lui checken? Zou me niets verbazen als daar ook geld van mensensmokkelaars naartoe gaat...

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 15:44

Zenzeo | 11-06-18 | 15:55
Of heeft men willens en wetens zeven zwangere vrouwen (1% aantal mensen op de boot) aan boord geplaatst om aanmeren in europa af te dwingen.

miff | 11-06-18 | 17:11

Het zijn toch geen drenkelingen, cie conform de oude zeetraditie moeten worden gered? Ik lees nergens dat ze niet gewoon de andere kant op kunnen varen.

hansem | 11-06-18 | 17:37

Volgens het zeerecht moeten drenkelingen aan land worden gebracht in de dichtstbijzijnde haven. En dat is bijna nooit een haven op Malta, in Italië of Spanje.

piloot47 | 11-06-18 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanaf nu is Spanje de bestemming voor nep vluchtelingen, rapefugees, jihadists, zelfs terrorists en nog veel meer tuig.

Kondor | 11-06-18 | 15:26

Zie ginds komt de stoomboot in Spanje weer aan.
Ze mogen aan wal in Valencia las ik net.

Yperiet | 11-06-18 | 15:00

Nou, dan is dat ook meteen helder voor de smokkelaars. Handig van italie en malta, maar hiermee verplaats je het probleem slechts. Ik voorzie wat nare taferelen aan de Spaanse costa's.

Chemokar | 11-06-18 | 15:03

Van Sicilië naar Valencia. Dat is meer dan 1000KM. Met een snelheid van 25km/uur is dit 40 uur varen. Ze komen dan langs veilige havens als Tunis en Algiers. En ze gaan het hele stuk vol altruisme omvaren? Die asielboten zijn big business.

Haberdoebas | 11-06-18 | 17:51

they're slowing waking up and waiting for their first meal.....
godverdomme... ik moet me altijd de tering haasten om die file voor te zijn en vreet mn bammetjes tijdens het scheren , onderwijl zorgen dat ik niet per ongeluk het gaspedaal te hard intrap omdat onze blauwe helden wellicht ergens op mij zitten te loeren....

Y&T | 11-06-18 | 14:57
-weggejorist-
Linkse allergie | 11-06-18 | 14:18

Zojuist op NPO-hersenspoel-TV gezien de uitspraak van "onze" weerzinwekkende EU trawant Timmerfrans: "Italie MOET de floegteliengen opnemen; or else...."

telelezer | 11-06-18 | 14:11

Timmerfrans kan op een slap koord over de Grand Canyon wat mij betreft. Leuk youtube filmpje wordt dat.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 14:15

Italie moet helemaal niks.

Lt-Kol Kilgore | 11-06-18 | 14:27

Italië moet helemaal niks en al helemaal niet meewerken aan eigen zelfdestructie.

lacucaracha | 11-06-18 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

Stukje verder varen naar NL dus, want hier zijn ze uiteraard van harte welkom!

Mr Ker | 11-06-18 | 14:02

Misschien, beste reaguurders, ligt een deel van de "schuld" aan deze stroom armoedezaaiers toch ook wel een beetje bij ons, westerlingen:
www.theguardian.com/global-developmen...
Geld, grondstoffen, arbeid, voor bijna niks halen "wij" (en vergeet China niet) Afrika al decennia, al eeuwen, leeg. Daar valt weinig tegenaan te ontwikkelen, geboortebeperken en democratiseren. Het begint bij een eerlijker handel.

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 14:00

Het komt doordat men, als er een dubbeltje ligt, dat dubbeltje opmaakt.
Men investeert het dubbeltje niet om er een kwartje van te maken.
Die mentaliteit is er gewoon niet.

jello624 | 11-06-18 | 16:11

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 15:53 |
Ik zeg niet dat het onze schuld is, maar een gevolg van het kapitalisme, of zo je wil, van de handelsgeest van de mens. En het verhaal is: The winner takes all. Dat is niet schuld, dat is zoals het is.

Dat men daar niet in staat is de boel op poten te zetten heeft allerlei oorzaken, waarvan eentje zou kunnen zijn dat men liever lui onder de klapperboom ligt, wie weet. Maar evengoed is het zo dat wanneer het eenmaal chaos is, een kleine groep altijd zichzelf weet te verdrijken, ten koste van anderen. Wie weet ten gevolge van de clan-cultuur, wie zal het zeggen? Maar dan nog, het lukt daar niet, geld komt bij een kleine groep terecht (nergens is de grond zo duur als in Nairobi bijvoorbeeld) terwijl er middelen genoeg zijn. Is dat onze schuld? Nee. Is het een probleem? Ja! Ook voor ons, want uiteindelijk krijgen we de ellende op onze stoep gezet: Vluchtelingen.

Als we er wat van willen maken (al was het maar voor onszelf en onze kinderen) dan zouden we kunnen beginnen daar de boel helpen organiseren. Hoe? Geen idee. Maar welvaart is drijfveer nummer 1 voor geboortebeperking, dus daar ligt de sleutel tot ons aller overleven.

Of je wil het aanpakken zoals velen hier: Grenzen dicht, wachttorens, militairen en uiteindelijk: Schieten met scherp. Dat gaat niemand echt tegenhouden, ze blijven komen. En wat voor wereld krijg je dan? Tsja.

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 16:29

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 14:00
Interessante manier om het probleem te bekijken. Helaas zijn er al onderzoeken gedaan naar wat er zou gebeuren als de levensstandaard verbeterd. Het voorspelde gevolg (let op, ik heb slechts een enkel onderzoek daarnaar gezien) is dat er dan juist meer migranten naar Europa (en dus vooral naar de EU) zullen trekken.

Evengoed, fijn dat u een nieuw idee lanceert in deze discussie. En het is inderdaad waar dat China, Amerika en de Europese landen en Japan, Afrika en Latijns-Amerika leeghalen.

O2Neutraal | 11-06-18 | 17:02
▼ 10 antwoorden verborgen

mainichi.jp/english/articles/20180609...
Hoe pakt een land als Rusland raddraaiers en gespuis aan? Net als in de Tsaristische tijden: met de Kozakken. Ze zijn nu aan het oefenen om de orde te helpen bewaren tijden de aanstaande World Cup 2018.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-06-18 | 13:59

De Goelag Archipel is opgeknapt en weer open voor de ontvangst van 1,75 miljoen vakantiegangers in een soort van Utopia 2.1 setting.

TriestGeval | 11-06-18 | 14:30

TriestGeval | 11-06-18 | 14:30
U zou voor de aardigheid eens op YouTube of VK (Russische FB) moeten rondkijken hoe opgeknapt Rusland is, zelfs tot in zijn verre uithoeken. Kijk bijv. naar Grozny, de platgegooide hoofdstad van Tsjetsjenië: www.youtube.com/watch?v=im5UKye7_KU

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-06-18 | 14:37

Als Utopia 2.0 goed genoeg is voor mensen die iets van hun leven willen maken, dan zijn locaties a la Grozny een perfecte locatie voor Utopia 2.1 om gelukzoekers langdurig arbeidsethos en andere practische vaardigheden aan te leren.

TriestGeval | 11-06-18 | 14:47

Bravo sommige Romeinen, bravo.
Dank voor het vegen van je eigen stoepje.
Als meer mensen dat zouden doen zou het de leefbaarheid van de buurt ten goede komen.

hallevvezool | 11-06-18 | 13:56

De NGO boten de moderne slaventransporten
Afzinken die vloot ze brengen mensen in gevaar

zoefff3 | 11-06-18 | 13:50

Feitelijk nodigen die NGO's gelukszoekers uit binnen het Schengen gebied.

Als ik een Surinamer, die samen met mij naar b.v. de Hannover Industrie Messe wil, uitnodig dan moet ik mij voor €65.000 garant stellen dat hij geen asiel aanvraagt in het Schengen gebied.

TriestGeval | 11-06-18 | 14:41

Ze komen hier alleen om hun hand op te houden. Gratis geld, woning, eten, drinken, wasmachine, breedbeeld TV en iPhone.

Oepsie1234 | 11-06-18 | 13:48

Ik denk dat ze de burgemeester van Palermo het verschil eens moeten uitleggen tussen échte schipbreukelingen en dit volk. Bewust op een lek bootje stappen en 3 km uit de kust opgewacht en mee genomen worden door een NGO is niet hetzelfde als schipbreuk lijden. We kunnen nu in o.a. Islamsterdam zien hoeveel 'dankbaarheid' deze lieden ons tonen als men de zin niet krijgt. Het wordt eens tijd dat we hier de poot stijf gaan houden en zeggen; jammer-de-bammer maar helaas. We zitten hier al met bijna 18 miljoen man op een postzegel en het wordt er niet gezelliger of betaalbaarder op. Ga voort en bouw uw eigen landen op.

We hebben in de afgelopen 70 jaar een slordige 100 miljard(!) dollar stuk geslagen op dat continent en ze zitten nog steeds in een rieten rokje voor hun hut in een gat in de grond te schijten. Al onze goede bedoelingen en inzet ten spijt. Alles dat daar met onze hulp werd opgericht dan wel opgebouwd werd vernield en verwaarloosd zodra we de hielen hadden gelicht. Het is niks en het wordt niks. Laar ze daar maar eens leren op eigen benen te staan.

En verder: Forza Italia!

Sjefke7807 | 11-06-18 | 13:47

Hear hear.

Lupuslupus | 11-06-18 | 13:57

Rechtsomkeer en keurig afzetten in Libie of Tunesie, is dat nou zo moeilijk?

van Oeffelen | 11-06-18 | 13:46

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.

Zie hier al die zielige verkleumde sprinkhanen, nog even en ze zijn verzekert van een levenslange uitkering. Amsterdam here we come.

www.youtube.com/watch?v=8d6FYCseY4k

von Amsberg | 11-06-18 | 13:27

Sorry totaal verkeerde video geladen excuus.

von Amsberg | 11-06-18 | 13:44

Iedereen die nog meedoet aan de postcodeloterij roep ik op om hier mee te stoppen. Die achterlijke chantage loterij houdt die NGO's in stand. Volgens mij zijn er niet veel reaguurders nog lid, maar iedereen die opzegt, is er een.

osolemio | 11-06-18 | 13:22

Wat als de rest van Europa begint te beseffen dat rechts stemmen wel begint te lonen, en de Brexit niet eens zo slecht is? Proost Juncker en Guy, ik heb al zin in de zomer.

g[E]ulden | 11-06-18 | 13:19

en dan doen we ook nog eens niet mee met die voetbalpoppenkast; laat maar komen die zomer!!

canis lupus | 11-06-18 | 14:04

Was pas in de Nieuwe Kerk van Amsterdam en heb eer betuigd bij het praalgraf van Admiraal Michiel Adriaenszoon De Ruyter. Die heeft Holland eens en voor altijd bevrijd van de Barbarijse zeerovers en ander gespuis. carlkop.home.xs4all.nl/6350m.jpg
Kordaat optreden, 'Holland first' net als in de Gouden Eeuw, gewoon orde op zaken stellen, basta!

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-06-18 | 13:15
-weggejorist-
SpaansPietje | 11-06-18 | 13:09

Goedzo... Volgende,

Goedzo | 11-06-18 | 13:09

Is Judith Sargentini al bezig met het voorbereiden van een artikel 7 procedure tegen Italië?

JackStick | 11-06-18 | 13:06

Weten ze wel wat ze doen? We zitten te gillen om vakmensen, chirurgen, tandartsen, apothekers etc.

Nelis SplitBloes | 11-06-18 | 12:48

Inderdaad zitten we te gillen om deze chirurgen en apothekers, maar dat is meer omdat ze heel erg veel geld kosten en andere mensen bedreigen/naar het leven staan. Nogal wiedes dat je dan staat te gillen.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 13:56

Die comments onder die tweet zijn heerlijk.

HetPhantom | 11-06-18 | 12:47

Ik zou die gasten gewoon lekker laten dobberen, samen met die linkse knuffelaars.
Als het de dobbernegers gaat vervelen, kunnen ze altijd nog terugdobberen naar Afrika. Wij moeten het voorlopig maar even doen, zonder al die chirurgen, tandartsen, advocaten, notarissen, apothekers, ingenieurs enz. Het zal zwaar zijn voor ons land, maar we gaan het redden.

Mars020 | 11-06-18 | 13:18

@HetPhantom | 11-06-18 | 12:47 |
Heb even zitten lezen onder die tijd line. Zo, dat liegt er niet om zeg. Mensen hebben het snotje meer dan vol van deze hele klucht. Vluchtelingen mijn harige aars. Zie hoe "We are here" zich hier gedraagt. Kunt u het uzelf voorstellen dat u zo gelijk welk ander land illegaal binnen komt en u zo gedraagt? Ik weet wel hoe dat zou aflopen, en das niet zo als in Islamsterdam!

Sjefke7807 | 11-06-18 | 13:22

@Mars020: vooral dat "samen met die linkse knuffelaars".
Pas wanneer die lui van de NGO's het flink benauwd krijgen op zo'n boot vol 'vluchtelingen', daalt misschien het animo om de linkse held uit te hangen...

Het zou vervelend zijn als er slachtoffers vallen, "maar ach, dat is van alle tijden"... Zo zegt men dat toch ook als er weer een 14 jarig meisje is verkracht en vermoord?

Wering | 11-06-18 | 14:14

door ze terug te sturen hoop ik dat er een signaal uitgaat naar anderen en de ngo's om ze retour haven van oorsprong te blijven brengen

coolgen | 11-06-18 | 12:45

Gewoon aanmeren in een haven in Hongarije. Dan hebben die ook hun portie.

Koos Knak | 11-06-18 | 12:43

Return to sender.

Cor Netto | 11-06-18 | 12:40

Dus of verdelen onder je collegae of gewoon terugbrengen. Eindelijk eens een land dat de deur dichtgooit!

Doc Damage | 11-06-18 | 12:39

Maybe you ken tell them the ship has stopped omdat ze niet gewenst zijn en ze beter naar huis kunnen gaan. De watertaxi heeft niet gewerkt, geld foetsie.

Kwatz | 11-06-18 | 12:37

Gek hè dat Europa niet nog meer messentrekkers en verkrachters (zie Duitsland etc) wil:
www.rtlnieuws.nl/nederland/minderjari...
Er zullen vast lieve jongens tussen zitten, die hebben dan te lijden onder de rest. Sorry

duh! | 11-06-18 | 12:27

Ná Oostenrijk ziet nu ook Italië het licht. Eindelijk zetelen daar regeringen die doen wat ze hebben beloofd en wat de bevolking in meerderheid wenst. Hoe anders is 't in ons "rijke" landje !
Wij zitten opgescheept met leugenaars, bedriegers en graaiers, die ons keer op keer besodemieteren, ter meerdere eer en glorie van henzelf.
Ik heb geen enkel respect voor die hele Haagse firma : "List & Bedrog"

oter | 11-06-18 | 12:26

Ik zou checken waar de reddingsboot was en hem er ‘s nachts stilletjes tussen uit piepen, Annelise. Dit gaat fout aflopen.

Bigi Bana Boy | 11-06-18 | 12:25

Nu het ongemak, en daarmee de spanningen op gaan lopen op die boot, gaan die bleeding heart deugers wel merken wat voor volk ze hebben opgevist. Bij honger en dorst is het laagje beschaving maar flinterdun. Laat staan bij dat soort halve wilden. Dat worden in no time rapeboats.

Snorkle | 11-06-18 | 12:20

Als Annelisse (wtf is dat voor naam?) Mohammed 1 t/m 629 straks weer netjes heeft afgezet in Zandbakkistan, mag ze wat mij betreft gelijk daar blijven. Misschien kan ze nog wat van de onkosten dekken door zichzelf op de lokale markt per opbod te verkopen. Daag annelisse.

Ramses Sappie | 11-06-18 | 12:16

Repatriëren klinkt sympathieker. Migranten wordt gratis een thuisreis aangeboden, wat wil je nog meer? Back to the roots, people.

bodemloos | 11-06-18 | 12:14

Eindelijk!

Marcel66664746 | 11-06-18 | 12:14

Wat dachten ze van Rabat, Marokko? Veilige haven alle opvarenden weer veilig aan wal iedereen happy toch?
Of bepaald het mensensmokkel faciliterende sjw-kipje uit het filmpje dat deze vluchtelingen opgenomen moeten worden in Europa?

ratelaar | 11-06-18 | 12:12

Deze 600 jonge mannelijke economische 'vluchtelingen' kunnen gewoon weer naar huis hoor. Daar kunnen ze aan wal, helpen om het eigen land een betere toekomst te geven, handjes uit de mouwen te steken. Genoeg optie en genoeg te doen.

BozePaarseMan | 11-06-18 | 12:08

Marokko en Turkije zijn toch ook veilige landen. Een beetje NGO met menselijke waarden brengt ze daar waar cultuur, religie en klimaat meer compatibel zijn voor vluchtelingen/migranten. In Europa kunnen dobberaars alleen nog maar onderdak vinden bij BN'ers uit de B-klasse en wacht ze een guur onthaal door een bevolking die, blijkens overheidsrapporten, racistisch en discriminerend is. NGO's die de overtocht faciliteren zijn dus gewetenloze mensenhandelaars.

Anelise is een van de animals waar Trump naar verwees.

obominotie | 11-06-18 | 12:42

Ze zijn opgepikt voor de kust van Libië. Daar hadden ze dus naartoe gebracht moeten worden, en daar kunnen ze nog steeds naartoe gebracht worden. Maar ik vermoed dat als de kapitein dat daadwerkelijk probeert hij subiet zonder zwemvest overboord gekieperd wordt door die lieverds.

Ivoren Toren | 11-06-18 | 12:04

Hemeltergend gejank van de Gutmenschen over vliegreizen die te duur zouden zijn om de allahjankers terug te sturen. Binnen een maand heb je de kosten eruit! Er zijn helemaal geen overeenkomsten nodig met landen om ze terug te sturen. Regel een landingsbaan ergens in Libie (sinds de staatsgreep daar is wetteloosheid de norm) of regel een kilometer kustlijn ergens aan de kust van Afrika en zet het zaakje daar af. Wilders werd voor gek verklaard in de Tweede Kamer toen hij het voorstelde, maar het is geen enkel probleem. Er is genoeg veilige kust van Libie en anders is er echt wel een stukje te vinden. Gewoon afzetten en uitzwaaien. Desnoods op een bootje net buiten de territoriale wateren. Ze konden ook hierheen komen, ze kunnen ook terug. Er zijn vast wel wat NGO's te vinden die nog bootcapaciteit over hebben en deze mensen willen beschermen tegen de jarenlange opsluiting in een kamp totdat hun papieren geregeld zijn. Dan is dat Gutmenschengefühl toch nog ergens goed voor.

Frau Merkel | 11-06-18 | 11:52

Dat hebben ze ook eens met een helikopter geprobeerd...
Landen op de Libische kust.

Bijtendehond | 11-06-18 | 12:08

Waar geen wil is, is geen weg.

JackStick | 11-06-18 | 12:12

Die landing met een heli was om mensen te halen. Dat wil inderdaad niet zo vlotten. Er passen wel veel mensen op een Chinook. Die kan ook op een schip landen voor zover ik weet.

Frau Merkel | 11-06-18 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is het toegestaan dat objectieve media kopt met waardeoordelen zoals 'populist government'? NU.nl doet het ook al. Prima hoor, maar dan moeten ze er ook voor uitkomen dat ze een gekleurd medium zijn, en niet objectief, want nu is het een vorm van misleiding.

JackStick | 11-06-18 | 11:49

Dit zou wel eens een goede ontwikkeling kunnen zijn want zo zijn er op termijn minder immigranten die de boot wagen te nemen naar Europa.

Simon_GS | 11-06-18 | 11:45

Hopelijk kan Italië de havens drie weken dichthouden voor dit schip. De gammele boten stroom uit Libië zal dan opdrogen, want je betaalt geen geld om uiteindelijk te blijven dobberen op de Middelandse-Zee.

Duifmans | 11-06-18 | 11:45

exact.

canis lupus | 11-06-18 | 11:48

Annelise, hersenloze trut, probeer Algerije of Marokko eens? De reddingsboot van texel brengt drenkelingen ook niet naar Noorwegen of Zweden.

drs. P | 11-06-18 | 11:45

Die flapdrol van de SEO heeft nog nooit van robotisering gehoord. Tussen nu en 2030 wordt 30% van de banen overgenomen door robots. Hebben we extra arbeidsmigranten nodig? Nee!

canis lupus | 11-06-18 | 11:48

ALS we al arbeidsmigranten nodig hebben, laten we die dan halen in landen waarin mensen voldoende zijn opgeleid en die een culturele waardengemeenschap delen met ons land. Bijvoorbeeld Polen, CZ, SK, HU, Baltische landen of desnoods Oekraïne of christelijke minderheden in Azië of Afrika. Zolang het maar geen moslims en/of uitvreters zijn, maw. ..

digibeest | 11-06-18 | 12:15

In zuid oost Azië vieren ze kerstmis uit fatsoen voor hun gasten uit Europa en Amerika. Christelijke minderheden worden hier gewaardeerd. En niet zoals in Arabië dat ook gedeeltelijk Azië is, gediscrimineerd of vervolgd. Wat een verschil in beschaving die ze in Nederland menen te hebben uitgevonden.

SlimmeBelg | 11-06-18 | 12:59

"Wat verschrikkelijk. Misschien zit er wel een echte vluchteling bij."
Dom van die migranten. Ze moeten met onzeewaardige wrakken de zee op.
Dan heeft de kustwacht de plicht ze te redden -paspoortje door de plee, en dan zijn ze binnen!
Oeps... Ze waren al gered. Schip onder Nederlandse vlag... Nou daar zijn we goed klaar mee.
Dank je wel, hoor, rijkeluismeisjes met jungle fever die eigen gutmensch imago willen oppoetsen!

Rommelende Onderbuik | 11-06-18 | 11:39

Reken maar dat ze de reis ook op die manier zijn gestart. Gretig opgepikt door dit NGO schip 15 cm buiten territoriale wateren.....

Gen. Maximus | 11-06-18 | 11:42

Ja, maar het is een heel end tot ze in holandistan zijn natuurlijk, voor 600 man eten en drinken voorzien. Ik denk dat Annelise heel wat werk gaat hebben om ze tevreden te houden, ik wens haar veel plezier.

Lt-Kol Kilgore | 11-06-18 | 12:52
-weggejorist-
HardwerkendeBlanke | 11-06-18 | 11:37

Huh!

letopuwzaak | 11-06-18 | 12:41

Bij dit soort nieuws, krijg ik ongewild altijd associaties met die RC bootjes die karpervissers plachten te gebruiken... heel nasty van me. Maar serieus: hoe moeilijk is het, om een liederlijk en eenzaam strandje te vinden, ergens aan de kust van Noord Afrika, om ze daar, voorzien van een lunchpakketje het strand op te schuiven?
Juni 1944 hebben de geallieerden onder hevig spervuur meer dan 100k militairen laten landen, met van die handige bootjes, waarvan de klep van voren open kan. Moet toch te doen zijn?
Wat is trouwens een goede Duitse vertaling van het woord: KLAPLOPERS?
"Klapp-laüfer"??

Pierre Lebon | 11-06-18 | 11:34

Hoezo lunchpakketje? Wie gaat dat betalen? Gewoon afzetten en uitzwaaien.

R. Skicker | 11-06-18 | 12:07

Laat Tesla maar zelfvarende boten ontwikkelen.

Gulliver | 11-06-18 | 13:16

Ja maar ja maar die eindeloze kustlijn was toch nooit te beveiligen en tegenhouden van illegale migratie was daarmee toch praktisch onuitvoerbaar?

Die Italiaanse steden die wel plek bieden hebben dit ook vast niet getoetst bij hun inwoners.... Lijkt ook loze belofte, neem toch aan dat de Italiaanse kustwacht en marine onder nationaal bevel staan

Gen. Maximus | 11-06-18 | 11:30

Zo lang ze persé naar Europese havens varen en niet aanleggen in Marokko, Algerije, Tunesië of Egypte, zijn het geen vluchtelingen maar gewoon uitkeringsmigranten.

Franker | 11-06-18 | 11:27

Ik weet niet wat er onaardig aan is. Op deze manier blijven dichter bij hun thuisland en leven in een meer verwante cultuur en klimaat. Alleen maar goed voor die mensen.
Als u moet vluchten, vlucht u toch ook liever naar Duitsland of België dan naar Tanzania?

Franker | 11-06-18 | 11:46

Precies, ze vluchten allemaal dezelfde kant op. Wat een toeval he?

JackStick | 11-06-18 | 11:53

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-18 | 11:39
Ga jij even de getallen na die Jan van de Beek zo mooi heeft voorgerekend. Die heeft het over miljarden waar je koud van wordt.

bodemloos | 11-06-18 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

"People are starting to ask why we have stopped"

Alsof ze op een all-inclusive cruise zijn.

LeonSmuk | 11-06-18 | 11:23

allah inclusive cruise

Hallalieheliaal | 11-06-18 | 11:25

Wie weet hoeveel hebben ze die NGO toegeschoven om hen over te brengen.

Lt-Kol Kilgore | 11-06-18 | 12:55

Dat naast Frontex ook particuliere organisaties als taxi dienst voor gelukszoekers is te gek voor woorden.

Wekkertje | 11-06-18 | 11:17

Geld geld geld geld geld lala la

boerk | 11-06-18 | 12:32

Dat ik dit nog mee mag maken. Realpolitik in optima forma. Eindelijk wordt er in Italië paal en perk gesteld aan de illegale immigratie. Dit nieuwe parlement laat er geen gras over groeien. En terecht. Volhouden nou!

canis lupus | 11-06-18 | 11:17

Ja, nu doorpakken en binnen afzienbare tijd zullen ze begrijpen dat een cruise naar Europa alleen met een retourtje mogelijk is.

SlimmeBelg | 11-06-18 | 13:03

Eindelijk eens ballen tonen tegen dat linkse gespuis dat onze cultuur wil vermengen met die achterlijke islam cultuur. Iedereen terug sturen naar een allah land en daar moeten ze net zo lang tot allah bidden totdat het hun daar beter gaat. Als Allah het wil natuurlijk. Een voorbeeld stellen en ze lekker in hun sop laten gaarkoken.

FucktheSystem | 11-06-18 | 11:15

Marokko
Algerije
Mali
Niger
Tunesië
Libië
Egypte
Sudan
Turkije
zo maar een greep van landen die voor Hunnie veul dichterbij zijn en waar ze onder tenten mogen lopen wat ze willen, maar nee ze willen islAmsterdam bezetten en onder sharia brengen.
Italië Oostenrijk Hongarije en dat de rest mag volgen.

Hallalieheliaal | 11-06-18 | 11:21

De tyfus voor die NGOś

Bokito ergo sum | 11-06-18 | 11:14

Zo'n NGO schip kun je het beste vergelijken met die mensen die voor de zomervakantie hun konijn, cavia of ander huisdier over het hek bij de kinderboerderij flikkeren. "Want in het bos zetten is zielig, dan gaattie dood". Dus donderen ze het bij een ander over de schutting en laten die er verder mee zitten. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen. Ik geef die Italianen 100% gelijk. Ze hebben er namelijk ook niets mee te maken.

Dutchbeaurouge | 11-06-18 | 11:11

How true, how true!

Pierre Lebon | 11-06-18 | 11:38

Waarom sturen we er niet wat meer condooms naar die landen?
Dat werkt bij ons ook.

BosrandDirk | 11-06-18 | 11:11

Killerground Rwanda is vorige week hoofdsponsor.... van Arsenal geworden.....
Daar kun je geheel Afrika mee aan het rubber rijgen.

hagelkruis | 11-06-18 | 11:19

Er drijft volgens zeggen al genoeg rubber in de Middellandse Zee om heel Afrika voor de komende 150 jaar van condooms te voorzien. Maar die negers gebruiken die dingen voor hele andere dingen dan waar ze voor bedoeld zijn. Als waterzak of ballonnetjes op een kinderverjaardag bijvoorbeeld.

Texacoballletje | 11-06-18 | 11:29

hoho, kinderen zijn de AOW voor hun ouders.. veel kinderen is veel pogingen op de oude dag zorg en eten te krijgen.. vandaar veel kinderen, liefst zonen want die kunnen in de 20e eeuw een voor een proberen het rijke Europa te bereiken en te regelen dat maandelijks een deel van de uitkering wordt overgemaakt waar mams en paps van kunne leven..

fikkieblijf! | 11-06-18 | 11:34

Laat ze maar fijn op die boot blijven, zolang die vol is kunnen er geen
nieuwe toeristen opgehaald worden.

getzappad | 11-06-18 | 11:10

neem aan dat Waldemar, Claudia, Dolf, Georgina en vonmuiswinkel al op een NPO vlucht richting Sicilië zitten om een volledig objectief en gedegen stukje televisie te maken?

Chemokar | 11-06-18 | 11:10

Forza Italia...

Paaldanseres | 11-06-18 | 11:08

Dus de NGO,s spelen betaald gutmensch. De burgemeester van Palermo (daar blijft er toch geeneen) speelt betaald gutmensch. En de Noord Europese landen zitten de komende generaties met de gebakken peren.

Peniskokertje | 11-06-18 | 11:07

de reden dat Palermo wil deugen, is dat heel Sicilië zich een ongeluk casht aan mensensmokkel.

Chemokar | 11-06-18 | 11:12

Dan wordt het tijd dat de regering er troepen heen stuurt.

Lupuslupus | 11-06-18 | 11:17

Don Corleone verdient daar goed aan, zijn sweatshops moeten van volk voorzien worden en dealers voor zonnebrillen van Diorrr en tasjes van Gutsjie zijn er ook steeds tekort. Die burgemeester van Palermo die burgemeester geworden is door de voorspraak van de maffia, gaat natuurlijk zeggen dat het bootje welkom is. Anders ligt hij morgen met een paardekop in zijn bed.

Lt-Kol Kilgore | 11-06-18 | 13:02

De oplossing voor de Afrikaanse problemen ligt niet in Europa. Die ligt in Afrika zelf. Dat continent barst van de vruchtbare gebieden en rijke bodemschatten. Maar er moeten dan geen corrupte regeringen zijn. Ook ook geen jongelingen die liever met kalashnikovs rondlopen dan de grond te bewerken. Kijk hoe Zimbabwe veranderde van een voedsel exporterend land in een behoeftig. Zuid-Afrika lijkt ook langzaam af te zinken. Afrika heeft mogelijkheden genoeg, maar corruptie, socialisme en jihad maken er veel kapot. Waarom moet Europa hun rotzooi opknappen.

marjen | 11-06-18 | 11:05

Beste_landgenoten;
Grenzen dicht zou dat een idee zijn?

Jee-dee | 11-06-18 | 11:51

@komtdatschot: Elk continent kent een lange geschiedenis van bezetting. Wij zijn ook een langdurig bezet geweest door Spanjaarden, Fransen, Romeinen, enzovoort.
De VS en Canada waren ook koloniën. Zuid Korea en India idem en ook daar pogen ze wat op te bouwen of hebben zeer succesvol wat opgebouwd.

Franker | 11-06-18 | 11:59

Ze slaan ook elkaar de hersens in, als de ene stam het beter doet komt de andere stam dit wel even "oplossen".

boerk | 11-06-18 | 12:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Als de burgers nou eens massaal zouden stemmen op partijen die tegen de invasie van de islam in europa zijn zou je al een stuk verder wezen.
Maar zelfs in het stemhokje zijn ze nog te schijterig om aan de toekomst van hun kinderen te denken.
Komt nooit meer goed.

komtdatschot | 11-06-18 | 11:04

De meesten zijn te naïef om te beseffen wat er zich aan het voltrekken is.

canis lupus | 11-06-18 | 11:45

Ik zie nu al uit naar de "Prent" van onze Verzetsheld Gregorius Nekschot.

Hallalieheliaal | 11-06-18 | 11:00

Iets met pijpen misschien?

Gulliver | 11-06-18 | 13:19

Het werd tijd.

Want zolang de bootjes kunnen aanmeren in Europa zal de stroom illegale migranten blijven bestaan.

De gratis uitkeringen en andere voorzieningen ( betaald door de belastingbetaler) heeft een grote aanzuigende werking op (potentiële) migranten.

Het loont immers op zo’n bootje te stappen richting het land van melk en honing wat uitkeringen en gratis huizen betreft. En eenmaal in Europa kan later de hele familie overkomen. Uiteraard op kosten van de belastingbetaler.

Kaskensj | 11-06-18 | 10:59

Misschien eens beginnen dan met eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en arbeid, wat nu voor een habbekrats wordt weggehaald uit Afrika door handige zakelijke contracten met vaak corrupte politici? Daar zit een groot deel van de oorzaak en jazeker, daar zijn wij dus ook deels oorzaak van. Maar dat is natuurlijk smerige linkse luchtfietserij en idealisme.

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 11:29

@Beste landgenoten
Ht probleem is altijd geweest dat Afrika nooit zelfredzaam is geweest, althans het zwarte deel. Wat door vroegere kolonialen is opgebouwd wordt nu grotendeels verwaarloosd. Inmiddels zijn de Chinezen in Kenia en Tanzania aan de slag met infrastructuur en handel, maar ook die werken liever met eigen volk want dan weten ze wat ze er aan hebben (en de winst gaat uiteraard terug naar China). Er lopen heus wel capabele mensen rond in Afrikaanse landen, maar het zijn er zo weinig. En ze trekken zo graag weg naar profijtelijker oorden.

Synecdoche | 11-06-18 | 12:28

Nee, hier heeft Beste_Landgenoten zeker een punt. De grondstoffenroof in Afrika is hemeltergend en ongoing. Dit is het nieuwe kolonialisme, waar maar de happy few in het Westen echt van profiteren. Schande!

duh! | 11-06-18 | 12:30

Vraag me af als je bij de "welkom mensen" de vraag neerlegt je mag kiezen je ouders zitten dadelijk in hun eigen vuil met een tekort aan zorg en de scholing van je kinderen gaat sterk achteruit door een tekort aan geld voor onderwijs maar dan hebben we wel heel veel vluchtelingen of geen/minder/weinig asielzoekers maar dan hebben we wel de fijne gemakken van een zorgstaat waarmee we uiteindelijk misschien ook de mogelijkheid hebben om plaatselijk hulp te bieden in die derde wereld landen.

Barkruk2 | 11-06-18 | 10:59

Je bent dus in de veronderstelling dat de 'welkom mensen' rationeel kunnen nadenken? De meesten zijn nog te stom om te schijten en snappen niet eens dat open grenzen onverenigbaar zijn met een verzorgingsstaat.

Crusher | 11-06-18 | 11:05

Daarom dacht ik laten we het simpel maken voor ze. ;) misschien moeten we het begeleiden met een simpel grafiekje of een strip.

Barkruk2 | 11-06-18 | 11:10

Alsof zo iemand daartussen gaat kiezen: migranten zijn een verrijking, zorgen voor economische groei (huh, zonnebrillenverkoop en bedelen?), leveren juist belasting op dus en zijn de handen aan het bed van je ouders. Plus, voor de broodnodige gutmenschpunten, het is zielig het niet te doen.

TheseDays00 | 11-06-18 | 11:14

Paaldansere.......'morgen gezond weer op he...' U heet eigenlijk Sonja?

kwark001 | 11-06-18 | 10:59
-weggejorist-
Paaldanseres | 11-06-18 | 11:01

Bij de msm hebben ze weer volop gespreksstof voor een paar dagen. De zure linkse talkshowtjes zullen wel weer volzitten met enorme gedegen en gerespecteerde onderzoekertjes en linkse betwetertjes. Het 8:00u staatsmedia propaganda kanaal zal er de eerste 14 minuten wel weer groots mee openen... met de uiterst correcte correspondenten ter plaatse, die een mooie maar bedroevende reportage in elkaar hebben geknutseld... want Italië is slecht en die zielige zwangere vrouwen, al dan niet met baby en dan die arme kindertjes.... die moeten toch echt in beeld worden gebracht. Hello... achmedje... kijk even zielig en pink even een vluchtelingen traantje. Dat werkt op de gemoedstoestand van de deugmensch. Jinek zal het dan snel verder overnemen... want.... kijk toch eens mensen... hoe zielig... tjeetje... een paar gedegen linkse roeptoetertjes aan haar tafeltje, met zielige verhaaltjes... even die €2500 belastingcentjes van die domme kutburger binnenharken... enne ... morgen gezond weer op he.

Paaldanseres | 11-06-18 | 10:57

opvallend dat alleen landen waar blanke mensen wonen de immigratie poorten openstaan en de overige 170 landen hun grenzen sinds jaar en dag gesloten houden. kusjes khazaren + muppets

blabla9899 | 11-06-18 | 10:54

Is er nou geen enkel Afrikaans land waar mensen naar toe kunnen vluchten ?en gelijk deze lading ontheemden wil opnemen ?

sparrow | 11-06-18 | 10:51

het feit dat ze naar Europa komen bewijst alleen maar dat het economische vluchtelingen zijn voor een groot deel. Natuurlijk kunnen die "vluchtelinge" zo de grenzen over naar buurlanden net zo lang tot ze in een veilig land komen mochten ze uit een land komen waar hun leven gevaar loopt door eeuwige stammenstrijdjes. Daar kunnen ze prima een nieuw bestaan opbouwen zonder gevaar. Meehelpen een land op te bouwen, maar ze kiezen voor de vlucht naar Europa en de royale uitkeringen, fijne sociale huisvesting en uiteraard de Miele. Het land van herkomst wordt een steeds grotere shithole en al die landjes samen vormen een compleet shithole continent. Voor nog meer "vluchtelingen" een reden om de boot te pakken aangezien er steeds minder mannen zijn om een land op te bouwen. dat landen weigeren nog boten in de havens toe te laten is een enorm goed signaal, maar helaas zal een land als Nederland wel weer vooraan de rij staan om de havens wagenwijd open te zetten.

Ruikbaard | 11-06-18 | 11:07

Nee, dat willen ze ook niet, want daar moet toch ook werk verzet worden om weer een dag verder te kunnen leven. Zelf er iets van maken zit bij deze mensen er (nog) niet in.
Zorgen voor morgen zoals wij dat doen ook nauwelijks.
Een mentaliteitverandering is wat daar over het algemeen nodig is.
Nu werkt het klimaat daar ook niet echt mee om keihard te gaan werken.
Helaas is het ons gratis geld is wat het allemaal zo aantrekkelijk maakt om te verhuizen, er gaan daar de mooiste (onwerkelijke) verhalen over het ‘paradijs’ hier
Ze wagen liever hun leven dan in de armoede daar te blijven.

BosrandDirk | 11-06-18 | 11:33

"Is er nou geen enkel Afrikaans land waar mensen naar toe kunnen vluchten ?"

Ja natuurlijk wel; die zijn er genoeg.

"Is er nou geen enkel Afrikaans land waar mensen naar toe kunnen vluchten, en waar ze gratis huisvesting, gratis gezondheidszorg en onderwijs, en gratis geld krijgen?"

Nee, geen één.

Dr_Johnson | 11-06-18 | 22:09
▼ 2 antwoorden verborgen

En het leuke is dat er elke negen maanden weer een nieuwe generatie migranten klaarstaat om de grote oversteek te maken naar de gratis geld- en nooit meer hoeven werken landen, om mee te komen profiteren.
Steeds een grotere groep dan het jaar ervoor, vanwege het succes.
Net sprinkhanen.
Daar komt nooit meer een einde aan.

BosrandDirk | 11-06-18 | 10:50

Hemeltjelief, wat een clusterfuck. We hebben dankzij Schengen geen binnengrenzen maar buitengrenzen die zo lek zijn als een mandje. We hebben een vluchtelingenverdrag, maar de knoflooklanden geven gratis treinkaartjes weg om maar van de hordes gelukzoekers af te komen. Moedertje Merkel erkent dat we een probleem hebben, maar ontkent dat ze dat probleem in dictatoriale stijl in haar uppie heeft veroorzaakt. En terwijl 90% van Europa zegt “stop met die gelukzoekers” varen de deugtaxi’s af en aan om de illegale mensensmokkel te faciliteren. Intussen worden we doodgegooid met fake news van linkse media die maar krampachtig blijven zoeken naar die ene zielige foto van dat kleine vluchtelingenmeisje tussen de hordes opportunistische gelukzoekers, criminelen en IS-fanboys.
Dit is de kern van de EU: Grote beloftes, mooie vergezichten en holle retoriek, maar intussen bunkerhard de ene faal op de andere stapelen.

Zeddegeizot | 11-06-18 | 10:49

Eindelijk, comment sense. Het duurde even maar Italie, gaat nadenken en een einde maken aan het massa-toerisme en het rijk maken van de mensensmokkelaars en de hieraan geldverdienende NGO's. Bravo.

De Evangelist | 11-06-18 | 10:49

Of ze willen gewoon meer geld.

boerk | 11-06-18 | 10:51

De Italianen zijn het echt spuugzat. Het gaat hen in deze niet om meer centjes voor de opvang. Men voelt zich niet meer veilig in de steden.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 11:02

Binnenkort breekt natuurlijk ook de pleuris uit op de boten die nergens meer aan kunnen leggen. Is dit het begin van het einde? EU had toch allang het systeem van Australie moeten overnemen.

Hypno2050 | 11-06-18 | 10:49

Meer consumenten (zorg, verzekeringen, huizensektor, voedingsmiddelen, energie), meer laag geschoold goedkope arbeiders (productie, bouw, landbouw, etc). Een selecte club profiteerd, de rest mag ervoor dokken.

boerk | 11-06-18 | 10:56

Eindelijk, eindelijk !! ..................... maar straks hysterisch huilende Groenlinks-Jugend bij NPO, Pauw en Jinek. De Rdamse haven moet nu open gegooid worden voor vluchtelingen want anders ............ Op de achtergrond mompelt Lodwijk Asscher iets over het enorme potentieel die de asielzoekers vertegenwoordigen (kuch kuch)

Ervaringsdeskundige | 11-06-18 | 10:45

En vergeet niet: Het zijn allemaal dokters, leraren en professors. Dus allemaal met een hoge opleiding.

Rdock | 11-06-18 | 10:49

Maar de revolutie is inmiddels gestart. In italie nog wel.

Alleycat | 11-06-18 | 10:49

GL mag het standpunt innemen dat zij massa immigratie nastreven op dit continent. Dat onze sociale voorzieningen zullen verdampen en dat wij onze duurzame doelstellingen niet gaan halen vertellen zij er niet bij. Zo bekeken is GL de meest populistische partij van Nederland. Om van de integratieproblemen en de houdbaarheid van onze liberale open samenleving nog maar te zwijgen. Maar volgens de naïeve schaapjes van GL is de samenleving dan ook volkomen maakbaar.

therealbraindump | 11-06-18 | 11:02

Erdogan heeft onlangs Oostenrijk gedreigd met oorlog tussen kruis en sikkel vanwege spion-imams en kritiek op Moskeebeleid. Europa moest snel een lijn bedenken. Het internationaal havenrecht spreekt waarschijnlijk de nieuwe Italiaanse regering tegen.

Einde van de Domheid | 11-06-18 | 10:44

Elk land mag schepen toegang en beboarding weigeren. Er is geen 'Havenrecht'.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 11:05

Erdogan loopt iedereen en zijn moeder te bedreigen. Dat weten we nu wel. Laat hem maar eens daden doen. Laat hem maar eens zijn uitgezonden bruggehoofden in stelling brengen. Dan kunnen wij die Turken uit het land trappen en de vluchtelingenstroom omkeren. We dumpen ze na het robbertje vechten met Turkije allemaal in Anatolie. Goh, wat hoop ik dat Erdogan de fout maakt om een bedreiging te veel te doen, en overmoedig het nieuwe ottomaanse gezwel gaat stichten. Ik denk dus iets grootser, dan met 1000 man op de Erasmusbrug lopen vlaggen. Ik zie treinen naar het zuiden opdoemen. Helaas zal dit welweer een visioen van mij zijn, dat ook daadwerkelijk een visioen blijkt te zijn. Er verandert helemaal niets, uiteindelijk.

lokoolokie | 11-06-18 | 11:19

Why not bring them all to the Netherlands. We have plenty of space in the garden of Jesse Klaver... And the people from the PvdA will sponsor the fuel for the ship.

Rdock | 11-06-18 | 10:43

Haha

HoerieHarry | 11-06-18 | 10:48

Ik zeg sleep Jesse Klaver en de rest van links naar Afrika om de boel daar te verbeteren. Begin bij de bron zou ik zeggen.

Amok_Run | 11-06-18 | 10:51

Kleffe Klaver.

Premier Trutte | 11-06-18 | 11:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Within a week, there will be a single question regarding Anelise:
- raw, medium or well-done?

wezen | 11-06-18 | 10:42

People should ask: please bring us back where we came from. That would be a better idea!

Rdock | 11-06-18 | 10:40

Best wel ver varen naar Nigeria

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:42

Dat het maffia eiland tegensputtert was wel te verwachten. Heeft GL al kamervragen gesteld?

BlowingBubbles | 11-06-18 | 10:39

Omvolking, uitgevoerd door NGO’s, gesponsord door Soros.
Dat deze invasie getolereerd wordt door Europese landen is volstrekt onbegrijpelijk.

du Roi Soleil | 11-06-18 | 10:39

Onbegrijpelijk maar wel geheel volgens verwachting. Eu zijn lutsers.

Alleycat | 11-06-18 | 10:45

Zet ze in Albanië of Bulgarije aan land.
Oh nee, willen ze niet naar toe. Te slechte sociale voorzieningen.

HoerieHarry | 11-06-18 | 10:38

En orban houdt ze tegen.

Alleycat | 11-06-18 | 10:45

Ja, Hongarije komen ze niet in.

HoerieHarry | 11-06-18 | 10:49

@HoerieHarry
Ze willen ook niet naar Hongarije. Net zo goed als ze niet naar Denemarken willen, maar wel naar Nederland, Zweden en Duitsland. Een vluchteling heeft in Denemarken een fantastisch welvarend leven, maar wel op de voorwaarden van de Staat. En dat betekent voornamelijk voorzieningen in natura en niet in geld en vrij duidelijke afspraken over integratie. Bovendien zijn er nogal intensieve controles aan de grens

Heiner | 11-06-18 | 14:29

Brussel ligt hier helemaal niet wakker van. Zij kunnen nu versneld prioriteit geven aan het verdrag van Casablanca en de migratiestroom gelegaliseerd in volle draf voortzetten. Nederland heeft gelukkig ook getekend.

Premier Trutte | 11-06-18 | 10:38

Nou, er zijn vast ook wel een paar vrouwen en kinderen aan boord, dus fotografen: doe je werk en breng ze uitgebreid en flink zielig in beeld, dan komt alles goed.

Wobbelplatte | 11-06-18 | 10:38

Video van een kind dat net overboord is geflikkerd en dan vanaf de boot roepen dat hij/zij moet zwemmen (Is onderdeel van de M(an) O(ver)B(oard)-procedure, ik lieg niet) terwijl je hem of haar voor de camera ziet verzuipen, cameraman of -vrouw, blijft uiteraard gewoon aan boord de drenkeling "aanmoedigen"

Bijtendehond | 11-06-18 | 11:57

Waarom moet het perse een Europese haven zijn, ze kunnen toch ook Noord Afrika proberen? Of....

Ko Ranzig | 11-06-18 | 10:36

Of... de Gaza strook?

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:41

De burgemeester van Palermo, Leolucca Orlando, is op z'n minst knettergek, maar nog waarschijnlijker een corrupte globalistische volksverlakker.

sarcastro | 11-06-18 | 10:35

Omgekocht natuurlijk. Hij verdient er aan.

echt_links | 11-06-18 | 10:45

De mafia verdiend aan deze immigranten. Dus die willen wel. En dan mag je je eigen conclusies over de burgermeester trekken.

WatZalIkErvanZeggen | 11-06-18 | 11:00

Ze gaan al bewust met slechte boten. Als ze namelijk wel met deugdelijke boten gingen, was er geen enkele reden om die migranten te "redden" en konden ze meteen weer terug naar de haven van vertrek.

Heiner | 11-06-18 | 10:35

nou zo ver hoeven ze niet te varen in lekke PLASTIC kinderbootjes.. 3 km van de Libische kust is al voldoende, daar liggen de veerboten naar Juerope al klaar met dekens, water en wat beertjes voor de kinderen.

fikkieblijf! | 11-06-18 | 10:41

@fikkieblijf!
Ze kunnen er zowat pootjebadend heen.

Heiner | 11-06-18 | 14:18

Volgende fase in die industrie wordt; "bevrijden van gegijzelde bemanningen/kapiteins", schepen "begeleid"aan laten meren. Zo houdt Brussel altijd een excuus.

hagelkruis | 11-06-18 | 10:35

Prima, heel goed. Oostenrijk draait, Italië draait, het is inmiddels wel genoeg zo met die van bovenaf gestuurde immigratie. Die zogenaamde vluchtelingen worden domweg misbruikt, zowel door de EU, de NGO's en de smokkelaars. Vervolgens komen ze in Europa om een leven lang in een uitkering geduwd te worden waar zowel zij, als wij, helemaal niets aan hebben. Ze mogen van de "hulpverleners" zich verheugen op een levenslang bestaan in de marge van de samenleving, zonder uitzichten en zonder hoop. Dat heet dan "helpen". Lazer toch op met die flauwekul. En wat willen ze dan na deze 629 geluukszoekers? Over wie het als vanouds alleen maar weer gaat over zwangere vrouwen en minderjarigen. Geheel toevallig. Maar dan, als ze deze afgezet hebben en dus hun probleem niet meer zijn. Dan varen ze vrolijk terug en halen weer een batch op. En dumpen die opnieuw bij een ander. Enzovoort. Jarenlang. Decennia lang. Tot er tientallen miljoenen "vluchtelingen" zijn en wat de fok willen ze dan? Dat is toch geen totaal onrealistisch? Volstrekt onmogelijk. Deze NGO's zijn de ware misdadigers. Intens slecht volk.

Dutchbeaurouge | 11-06-18 | 10:34

Of ze lopen op het strand en proberen troep te verkopen. Vervolgens zien ze er bijna niks van terug wat ze verdienen want de baas die ze aanstuurt eist de opbrengst op. Ben je van het ene strand naar het andere gegaan en ben je slechter af dan voorheen.

EmilioEsteves | 11-06-18 | 10:46

Die zwangere vrouwen en alleenstaande minderjarigen moeten een appèl doen op onze menselijkheid.
Maar over de bron wordt niet gesproken: hoe onmenselijk is het om als Afrikaanse ouders alsmaar kinderen te blijven produceren en die op deze wijze in te zetten voor jouw eigen 'ticket naar levenslang gratis geld'?

Wanneer stapt de EU af van die droom dat in alle 28 EU landen economiche gelijkheid moet komen? Dan kan op diezelfde dag het volproppen van de nu nog rijkere landen met massa's straatarme mensen toch stoppen?

Wering | 11-06-18 | 13:47

629? ah, bel Rutte even.
We verhogen hier de prijzen een beetje, romen de pensioenen weer wat verder af van die schatrijke gepensioneerden, zetten wat meer gratis vrijwilligers in bij de zorg , bouwen wat meer gratis huizen (ook nog eens goed voor de werkvoorziening).
Misschien moet er een draagvlak worden gevonden om deze migranten (tijdelijk) onder te brengen bij de burgers thuis, die woningen staan overdag toch leeg omdat de bewoners aan het werk zijn of naar school.
Komt goed.

BosrandDirk | 11-06-18 | 10:33

Dat 'tijdelijk' is natuurlijk slechts totdat de oorspronkelijke bewoners een kleinere (bijv. één kamer) woning hebben kunnen vinden, bij familie zijn ingetrokken of op een andere kreatieve wijze zijn verdrongen.
Of zijn verhongerd, dat kan natuurlijk ook.

BosrandDirk | 11-06-18 | 11:00

"#LIVE from the #Aquarius: we haven’t moved since last night. People are starting to ask why we have stopped" tja ik mis toch de zin "and i Got raped" erachter. Maar goed die komt nog. 3,2,1

ikdenkwat | 11-06-18 | 10:32

"people are starting to ask why we have stopped"?
De boot volladen met dokters van deze NGO, het schip volladen met voedsel en retour naar waar het vandaan kwam!

lanexx | 11-06-18 | 10:32

Boten mogen doorvaren naar Bremen, Mutti Merkel verwelkomt ze daar persoonlijk. Goede actie van Italië, NGO's zijn sowieso slecht te vertrouwen.

Memek | 11-06-18 | 10:32

Zoek kaartjes van de oemma en je ziet dat de noordelijke helft van Afrika gerekend wordt tot de oemma. Dan zie ik jongelingen die "vluchten" en in zee gaan met criminele mensensmokkelaars. Die jongeren schijnen islamitisch te zijn. Dus zie ik illegaal jihadisme aan het werk.

marjen | 11-06-18 | 10:32

Dit gaat nog heel groot worden voor Juncker&Co want die ngo’s zullen blijven ronddobberen en dit uitbuiten tot het een internationale rel word met volop gratis publiciteit.

Trumme | 11-06-18 | 10:32

Ik kan niet wachten op de ZDF uitzending "Europa heute" van vandaag.
Hoe meer ze zich in dat EU-propaganda geval ergeren hoe beter het gaat in Europa en ze zullen zich wel groen en geel ergeren hieraan.

BBmetR | 11-06-18 | 10:30

Vanavond weer een zielig itempje op het staatsjournaal!

Tronald_dump | 11-06-18 | 10:30

Bij de Italianen zijn de linkse oogkleppen inmiddels ook afgevallen, aan hun kust zijn tenslotte de meeste, geef geld want ik ben een dobberapotheker aan land gestapt.
Zal mij niet verbazen als er via fecesbook een leuke linkse deugactie door een Agnes of Fleurtje wordt opgestart om die zieligheid toch maar naar Nederland te halen,
onder het genot van vele huisvrouw zingend "je bent welkom, welkom in mijn land ook wij hebben 14 jarige meisjes, en als je klaar bent dan maak je ze dood en dump je het aan de kant, jij bent welkom, welkom in mijn land, allemaal apothekers dus er is niets aan de hand.
Nu alleen nog even kijken welke smartlap muziek eronder past!? Misschien iets leuks van de Breij of de Leeuw? Als het maar linksdeugend is.

Plorkface | 11-06-18 | 10:30

De Italianen merken inmiddels dat deze lui met geweld hun eisen kracht aan het bijzetten slaan nu ze in toenemende mate merken dat er geen geldboompjes groeien in spaghettiland. En de rest van Europa.

BlowingBubbles | 11-06-18 | 10:47

Huh Marokko kan toch ook dan? Er staan al moskeeën. Kwa taal geen probleem. Alles wat die gasten nodig hebben.

Repetitive Beats | 11-06-18 | 10:29

Havens in Lybie, Algerije en Marokko al geprobeerd?

trottle | 11-06-18 | 10:27

@trottle
Dat ding heet Middellandse Zee. Het ligt dus midden tussen een aantal landen in. Vreemd dat die gasten van die hulporganisatie dat niet weten. Het is ook makkelijker met de integratie. Ze spreken de taal al en ze hebben dezelfde godsdienst.

Heiner | 11-06-18 | 10:32

Volgens het CV op de persoonlijke website van Anelise Borges werkt zij op dit moment voor TRT WORLD (dochter van Turkish Radio and Television Corporation). Zij staat op de loonlijst van Erdoğan, grijze wolf in schaapskleren dus.

Irnerius | 11-06-18 | 10:27

Een zich zelf journaliste noemende activiste. Heel de journalistiek is er van vergeven.

Tronald_dump | 11-06-18 | 10:32

Die Erdo haalt die boot wel binnen als er door Juncker nog een paar miljard bij gelapt word.

Trumme | 11-06-18 | 10:34

Grijze wolf in isLamskleren.

Premier Trutte | 11-06-18 | 10:36

Even off-topic (sorry), maar ik werd vanochtend wakker en het eerste wat ik dacht was 'keestelpro'. Beetje verwarrend, ik dacht dat het misschien een transportbedrijf was of zo, dus ik googelen, blijkt het gewoon een random reaguurder te zijn. Misschien wordt het tijd voor mij om eens wat minder op GS te zitten?

sarcastro | 11-06-18 | 10:26

Als keestelpro dan maar niet wakker is geworden met: 'sarcastro' ;-)

kleurdoosje | 11-06-18 | 11:16

@kleurdoosje
Als dat zo is wordt het tijd om contactgegevens uit te wisselen. Misschien leidt dat tot een mooie vriendschap.

koeberg | 11-06-18 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Anelise valt gewoon op zwarte jongetjes van een jaar of 20. Kan ze niks aan doen. Na haar hulp wordt ze op gepaste wijze bedankt door de boys.

HoerieHarry | 11-06-18 | 10:25

Met een ziekte,scheelt weer verdere verspreiding van het welkom virus.

Roger-Rabbit | 11-06-18 | 10:31

Goede ontwikkelingen. Duidelijk maken dat het afgelopen moet zijn met de hordes klaplopers die op de bonnefooi naar Europa komen om hier hun hand op te houden.

En mochten die NGO mensensmokkelaars er toch in slagen een Europese haven binnen te lopen, dan onmiddellijk hun schip verbeurd verklaren. Neem die mensensmokkelaars hun schepen af, dan is het snel over met hun "hulpverlening".

Dr_Johnson | 11-06-18 | 10:24

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 11:12
En zijn onze voorouders in groten getale gevlucht toen ze onder de voet werden gelopen door de Vikingen, Romeinen, Spanjaarden en Duitsers? De pest, oorlog, armoede, watersnood, hongerwinters, ze hebben het allemaal ondergaan en uiteindelijk overwonnen, hadden ze maar geweten dat ze gewoon lekker naar een ander land konden gaan voor een relatief veilig en welvarende toekomst.

sarcastro | 11-06-18 | 11:29

"een soort ongedierte dat eigenlijk verdient om een ellendige dood te sterven op zee of onderweg (of in hun eigen land)"

Nee, nee, nee, Beste Landgenoten, niet mij uitspraken in de mond gaan leggen die ik niet gedaan heb. Nergens zeg ik dat ze maar beter kunnen verzuipen op zee of sterven onderweg of in eigen land.

En ja, ik gebruik de term "klaplopers" (en geen "ongedierte") omdat het daar in de praktijk op neerkomt. Ik wil best geloven dat al die mensen, niet alleen uit Afrika, maar ook uit het Midden-Oosten en van verder weg (Afghanistan etc) hier heen komen met de intentie om te werken voor hun brood. Echter, er is geen werk voor die mensen. Om te beginnen hebben we hier nog steeds - ondanks een economie die draait als een tierelier en dalende werkloosheidscijfers - ca 380.000 werklozen, en verder hebben die mensen wellicht allemaal bepaalde vaardigheden/"skills", maar niet van het soort dat hier voor vacatures gevraagd wordt. De meesten hebben slechts lagere school, of maar een paar klassen gehad, zijn semi-analfabeet, een minderheid heeft wellicht iets van voortgezet onderwijs genoten. De meeste vacatures hier in een modern, dienstverlenend high-tech land vragen op zijn minst MBO-niveau, vaak hoger.

Dus krijgen ze geen werk. Maar dat doet ze niet besluiten dan maar weer terug naar eigen land te gaan, nee, ze komen hier massaal in de bijstand terecht, en zorgen er zo voor dat de druk op de verzorgingsstaat nu al 30 jaar alleen maar groter en groter wordt. In die zin heb ik de term "klaplopers" gebruikt.

En dat moet worden gestopt. Ik las dat op de - mislukte, dank zij The Donald - G7 top in Canada, Merkel in ieder geval wel heeft voorgesteld om het totaal failliete asielbeleid op een andere leest te gaan schoeien:

"De Duitse bondskanselier Angela Merkel wil dat Brussel een Europees agentschap opricht dat asielaanvragen gaat beoordelen."

Dat zou dan de overgrote meerderheid van economische migranten moeten tegenhouden. Nou, we zullen zien.

Dr_Johnson | 11-06-18 | 11:50

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 11:12
Een sprinkhanenplaag is een sprinkhanenplaag. Slecht beheer ligt daaraan ten grondslag.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 13:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Wij hebben een huis in noord Italië. Bedoeling was om daar later te gaan wonen.......
Heel Italië, net zoals een groot gedeelte van Europa is verkut door de enorme toestroom van Afrikanen.
Nu proberen ze eindelijk wat te doen maar ik ben bang dat het te laat is.

Randall3.0 | 11-06-18 | 10:23

Ze houden zich voornamelijk op in de grote steden, dus mogelijk dat je op het platteland nog een beetje kwaliteit van leven hebt?

sarcastro | 11-06-18 | 11:17

Daar hebben wij dan ook onze huisjes. Maar ook daar, waar tot 6 jaar geleden de meeste mensen hun huis niet op slot deden is er nu een explosie van inbraak en diefstal. Vanuit het oosten de Romazigeuners, vanuit het westen de dobberaars...

Randall3.0 | 11-06-18 | 14:00

Nou balen, goed beveiligen dan maar.

sarcastro | 11-06-18 | 19:18

We hebben vast nog wel ergens een leuk leegstaand pandje voor ze!

Tom Hagen | 11-06-18 | 10:21

Het zou heel erg zijn, maar het is wachten op het moment dat de passagiers de bemanning gijzelen en naar de Italiaanse kust jakkeren. Misschien, heel misschien dat leip-links dan een beetje een idee krijgt wat voor volk ze naar binnen brengen.

marcoplarco | 11-06-18 | 10:20

Welnee. Leip links zal daardoor alleen maar aangemoedigd worden. En flink betaald blijven door de goede fee George Soros.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 10:32

Op zich zou een gijzeling een interessant precedent vormen. Een kapitein is volgens het zeerecht juridisch verplicht de veiligheid van passagiers en bemanning voorop te stellen. Wanneer het aan boord nemen van gelukszoekers de veiligheid in gevaar brengt kan de kapitein voor de rechter worden gesleept. Daarmee zou dan geen enkele kapitein vluchtelingen aan boord mogen nemen (hoe vindt je trouwens 629 dobberaars? Dat is een vloot rubberbootjes).
Het ontwijken van vluchtelingenboten is nu al de geldende regel voor jachten: melden bij de overheid maar niet in de buutt komen.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:33

@winter, zeker een interessant gedachten experiment. De vraag is alleen; waar vind je deze dagen een rechter of OM die zo'n misdaad wil vervolgen?

marcoplarco | 11-06-18 | 11:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Zeven zwangere vrouwen aan boord, las ik. Zijn dit echte vluchtelingen? Je land ontvluchten doe je niet zomaar, dat is een proces van maanden of jaren. Plannen maken, maatregelen treffen. Laat je je in zo'n onzekere crisistijd bezwangeren? Heb je dan echt geen andere dingen aan je hoofd...?

Zenzeo | 11-06-18 | 10:19

@Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 10:30
Dat is een zwakke poging om het mensenhandel en volksvervanging van Europa te rechtvaardigen. I.p.v. hun armoede hier te brengen, waarom neem jij dan de initiatief als wereldverbeteraar om jouw welvaart daar te brengen? Verhuis daar naar toe en neem al je geld en spullen mee.
De negerts die deze kant opkomen zijn niet op de vlucht. Ze zijn gelokt door Libische mensenhandelaren met mooie praatjes over gratis geld in Europa. Eenmaal in Libya komen ze pas in barre omstandigheden terecht waar ze als slaven worden behandeld, verkocht, en uitgebuit, en vervolgens worden ze verkocht aan mensensmokkelorganisaties onder namen als "Save the Children" etc. die ze vervoeren naar Europa en per 'geredde' kop geld verdienen. In Europa is er geen hoop of uitzicht voor ze. Europa heeft meer dan genoeg eigen laag-opgeleiden die moeite genoeg hebben met werk vinden in hi-tech industriële naties van Europa.
Jij door jouw steun als deugende linksmens bent medeplichtig aan de mensen- en slavenhandel. Zij en de toekomstige generaties van Europa bepalen de prijs zodat jij mag deugen.

Amok_Run | 11-06-18 | 10:46

"De negerts die deze kant opkomen zijn niet op de vlucht."
Zijn ze wel. Voor een ellendig en kort bestaan in een ellendig corrupt, droog en uitzichtloos land. Op de vlucht wel degelijk. Niet dat het de oplossin is als "wij" alles maar aan hen zouden geven of ze allemaal hier zouden toelaten: Dat zou het einde zijn van Europa en overigens, het einde van een mogelijke oplossing ook, aangezien men het daar niet kan oplossen sowieso. Ik zie dat ook helemaal niet zitten, maar de manier waarop deze mensen als een soort sprinkhanenplaag wordt neergezet is enigszins onheilspellend. En niet eerlijk ook.

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 11:15

@Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 11:15
“Vluchteling” is een strak gedefinieerde juridische term. Armoede en corruptie in het land van herkomst maken daar geen deel vanuit.
nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_betreff...

Stormageddon | 11-06-18 | 11:50
▼ 9 antwoorden verborgen

Drijven in die wateren daar, geen flinke ijsbergen dan?

Paaldanseres | 11-06-18 | 10:19

Titanic #2

boerk | 11-06-18 | 10:28
-weggejorist-
Paaldanseres | 11-06-18 | 10:38

Het zijn vooral mannen tussen 20 en 40 die moeten "vluchten" valt me op.

Tronald_dump | 11-06-18 | 10:18

Goh valt je dat nu pas op?
Onder welke steen heb je de afgelopen jaren gelegen.

copywriter | 11-06-18 | 10:32

Jammer dat Brussel geen zeehaven heeft.

Rico Tampeloerus | 11-06-18 | 10:17

Rotterdam wel en het is 2 dagen varen vanaf Italië dus reken er maar op dat die boot die onder Nederlandse vlag vaart hierheen komt.

Trumme | 11-06-18 | 10:28

Vanaf Italie is het 2.500 a 3.000 mijl varen (je moet via Gibraltar). In 48 uur is dat dan 50-65 knopen. Dat gaat kapitein Iglo nooit lukken. 10-14 knopen wellicht.
En dan bij Gibraltar even naar de moskee zwaaien. Dat is het eerste gebouw wat je vanaf zee ziet, met uitzicht op Afrika.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:48

Dat word pompen of verzuipen voor die arme Analise.

Texacoballletje | 11-06-18 | 10:17

'pompen of pijpen' heet het toch?

Breinbrouwsels | 11-06-18 | 11:23

Met 629, gaan ze waarschijnlijk allemaal tegelijkertijd. Dat geeft annelisse zo'n goed gevoel.

Ramses Sappie | 11-06-18 | 12:51

Had Trump toch (weer!) groot gelijk met die muur. Noord-West Europa m.n. stompzinnig Nederlandje en Duitsland WEER kompleet voor schut met hun eeuwige, grote moreel-superieure muil.
Nog even en het Volk zal met stalen vuist ook dat laatste probleempje wegrammen. Wetende dat we gesteund worden door o.a. de leiders van twee supermachten: Trump en Poetin. Laat die dappere Tommies uit het VK maar aanrukken als verse hulptroepen!

echt_links | 11-06-18 | 10:17

En wij zelf? Wij toetsen door?

BlowingBubbles | 11-06-18 | 10:44

Nog wel ja.

echt_links | 11-06-18 | 10:56

Het wordt hoog tijd dat Europa de echte humanitaire ramp van deze tijd gaat aanpakken. En dat is de tikkende demografische tijdbom in Afrika. Een verviervoudiging van de bevolking daar is veel meer dan de aarde dragen kan.

De komende jaren moet er een afweging gemaakt worden tussen datgene wat rationeel juist is en wat moreel aanvaardbaar is. Maar het ongebreideld doorfokken in Afrikagaat hoe dan ook leiden tot enorm menselijk lijden, op een ondenkbare schaal. Conflicten in landen als Niger en Nigeria die nu nog spaarzaam boven komen (bijv, Boko Haram) zullen dan de norm worden.

Europa heeft nu nog de keus om eigen het eigen voortbestaan te beschermen of om meegezogen te worden in de cesspitt die Afrika is. Gooi vuil water bij vuil water en het wordt er in geen geval schoner van.

De elites die nu nog massaimmigratie bejubelen: ook voor hen is er geen vluchten meer wanneer niet een paar honderdduizend, maar honderden miljoenen Afrikanen zich huer komen vervoegen bij de sociale dienst.

De oogst van alleen al Rutte 2 is een rekening van honderd miljard euro om de hobbydieren van links levenslang bankhangen te gunnen.

Glasgow Argus | 11-06-18 | 10:17

@Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 10:27
Natuurlijk zijn er redelijke oplossingen. dat begint bij het inzetten van de bij wet afgedwongen belastingen waarvoor zij primair bedoeld zijn. Het organiseren van een samenleving en het beschermen van haar burgers.
Dat betekent Europese grenzen dicht, ruime budgetten nationale legers en politie en opvang in de regio zodat er geen oncontroleerbare stroom migranten de Europese maatschappijen binnen wandelen.

Voor vluchtelingen geldt dat zij buiten levensgevaar moeten kunnen zijn, niet dat ze zonder toevoeging van waarde naar het land van melk en honing mogen af reizen.
Dat kan prima in VN vluchtelingen kampen in de regio, laat door onze ontwikkelingssamenwerking gelden maar naartoe gaan.

En als de Afrikaanse bevolking verviervoudigd, dan vallen er daar simpelweg veel doden. Ik kan ook niet meer dan 2 kinderen betalen.

WasHetMaarMakkelijk | 11-06-18 | 10:44

Je zou eventueel heel agressief feminisme kunnen promoten in Afrika, dat heeft in het westen ook de geboortecijfers onderuit gehaald.

sarcastro | 11-06-18 | 10:50

Glasgow Argus | 11-06-18 | 10:17
"moet er een afweging gemaakt worden tussen datgene wat rationeel juist is en wat moreel aanvaardbaar is"
Rationeel juist is moreel zeer goed verdedigbaar me dunkt.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Op naar Islamsterdam dan maar!

schoon-schip-maken | 11-06-18 | 10:16

Las ik gisteren al, Italie is woest.

gato | 11-06-18 | 10:16

Gisteren las ik dat ze met helicopters van rubber boten waren gehaald.

gato | 11-06-18 | 10:18

600 vs Analise. Zou een film kunnen zijn.

RickTheDick | 11-06-18 | 10:16

Analise does 600? De elitaire deagvariant van Debbie does Dallas?

Cobalt bomb | 11-06-18 | 13:38

Prima uitvoering, stoppen die criminele mensensmokkelaars van de fascistische organisaties die met de invoer van islamistische mannen in de militaire leeftijd de westerse samenleving willen vernietigen.
Ik hoop dat het schoftentuig deze 629 verwarde mannen nu terug brengt naar de poepgatlanden die poepgatlanden zijn vanwege een overschot van deze mannen.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 10:16

Heerlijk.... eindelijk actie. Pakt chips en cola. Dit gaat nog leuk worden.
Non scopare con Italiani.

Paaldanseres | 11-06-18 | 10:16

Eerst de overbevolking oplossen, sexuele voorlichting of geboortepreventie. Dan als gezinnen minder dan 20 kinderen voortbrengen kun je kijken hoe te helpen.

Repetitive Beats | 11-06-18 | 10:15

Van mij mogen ze er ook een gemuteerde versie van aids op loslaten!

marrretje | 11-06-18 | 10:23

Dat is zo opgelost, als het westen stopt met het sponsoren van Afrika zijn ze binnen de kortste keren weer terug bij af.

sarcastro | 11-06-18 | 10:47

Gezinnen zijn er vrij weinig, vaak zie je dat een groep vrouwen de kinderen opvoeden en dat zij doorgaans niet weten wie de vader is.

Papierversnipperaar | 11-06-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Drie jaar te laat. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

je suis bier | 11-06-18 | 10:14

Ah far right was niet meer genoeg. Nu is het al extreme far right. Wie biedt meer?

rolandet | 11-06-18 | 10:13

Ultra super-duper nationalistic extreme far fascist nazi far right? Dit wordt zolangzamerhand best wel grappig!

echt_links | 11-06-18 | 10:20

Drie keer rechts is links!?

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:22

"Gezond verstand", extremer en gevaarlijker kan het niet worden voor doorgedraaid links.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

er zijn toch meer havens aan de middellandse zee.. Turkije bijvoorbeeld of ja gewoon terug naar waar ze zijn opgestapt.. ze zitten nu op de veerboot die kan toch terug weer.. en gaat heen

fikkieblijf! | 11-06-18 | 10:13

Was Libië geen goede plek om 'schipbreukelingen' aan land te zetten? Maar 12 mijl uit de kust dys in 1,5 uur ben je er. Lijkt me praktischer en veiliger (met ruim 600 man) dan oversteken naar Italië.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:13

Geef ze een paspoort en ze tyfen op naar Engeland, daar krijgen ze namelijk het meeste geld met niets doen. Dat is enige wat ze willen. Geld en nietsdoen.

ikdenkwat | 11-06-18 | 10:13

Eh... ik wil nog wel eens op vakantie naar Engeland, stuur ze maar naar Canada.

Bijtendehond | 11-06-18 | 11:43

Forza Italia, Forza 5 Stelle.

ristretto | 11-06-18 | 10:11

Gewoon richting Tunis varen en kijken of ze daar welkom zijn. Ik denk dat ik het antwoord al weet.

PijlVader | 11-06-18 | 10:11

Het is geen reddingsboot, die zou ze naar de dichtsbijzijnde kust hebben gebracht. De KNRM brengt je toch ook niet naar Ierland als je bij Scheveningen uit een boot gehaald wordt. Is gewoon een gratis ferry. De grenzeloze domheid.

TheseDays00 | 11-06-18 | 10:11

Pun intended neem ik aan :)

Cobalt bomb | 11-06-18 | 13:31
-weggejorist-
von Amsberg | 11-06-18 | 10:10
▼ 7 antwoorden verborgen

Anelise wordt zo wiebelig van al die knappe, donkere, primitieve mannen aan boord, d'r bloesje gaat er vanzelf van openstaan.

Taggart | 11-06-18 | 10:10

'De teerling is geworpen'
Andermaal in het land van de Rubicon.

Croxifoxio | 11-06-18 | 10:09

Er wordt steeds weer onnadenkend gepraat over vluchtelingen. Ik voor mij vermoed dat er sprake is van een jihadistische illegale migratie.
Maar gelukkig gaat Italie de havens sluiten; het werd tijd.
Daarnaast wil Italie gaan samenwerken met Orban over deze kwestie. Ook goed.
Denemarken en Oostenrijk zoeken een opvangplek buiten Europa voor de illegaal. Ook mooi, en dit doen ze buiten Brussel om. Er keert wat verstand terug in Europa, zo lijkt het.

marjen | 11-06-18 | 10:08

Ik zeg naar Hamburg. Er zijn zeker nog een reeks Duitse meisjes van 14 die verkracht en vermoord willen worden.

Weet: de reLIEGie van de Multikulti vergt een hoop offers op het altaar van de Heilige-Angela-van-de-No-Borders.

hangtiet met knoop | 11-06-18 | 10:07

De burgemeester van Palermo mag ze hebben, als hij ze dan maar bij zich houdt

bergsbeklimmer | 11-06-18 | 10:07

Binnen een paar weken wordt de burgemeester met pek & veren de stad uitgedragen. Ook de bewoners hebben geen zin in klaplopers. Dus inderdaad: lekker daar laten zitten.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:16

Basta!

wezen | 11-06-18 | 10:07

Je kunt aan haar gezicht zien dat dit deugmoment haar echt goed doet.

alwayslearning | 11-06-18 | 10:06

Echt he? Ze glijdt bijna van het dek af.

sarcastro | 11-06-18 | 10:37

Einde;lijk begint men wakker te worden.Laat dit een voorbeeld zijn. Leuk om al die deugmensjes nu in paniek te zien en opeens op een stinkende boot vol met geile goudzoekers te zitten.

RenHoek | 11-06-18 | 10:05

Maar wel vijf jaar te laat.

zwartzondersuiker | 11-06-18 | 10:09

Hey, Spartacus. Let op! OntzegD. :-)

Amsterdamsko | 11-06-18 | 10:05

heeft ontzegD

Zupschufter | 11-06-18 | 10:11

Eindelijk "De wal keert het schip" en nu volhouden.

von Amsberg | 11-06-18 | 10:04

De burgemeester van Palermo praat uit zijn kont en is natuurlijk omgekocht door de maffia die mensenhandel operaties runnen.

letters_of_cijfers | 11-06-18 | 10:04

Dat zou zomaar eens kunnen. Follow the money.

Winter_is_coming | 11-06-18 | 10:17

Beter word Sicilie één groot vluchtelingenkamp waar we nu direct alle Europese illegalen en statushouders droppen.

Trans_Fimmermans | 11-06-18 | 13:03

Die brunette zou ik wel aan wal hebben gehaald.

Knisperende_Tissue | 11-06-18 | 10:02

Denkelijk heeft zij meer op met 20" migrants. Hoe verklaar je anders de aanwezigheid op zo'n boot? Dat kan toch niet alleen naïviteit zijn?!

WasHetMaarMakkelijk | 11-06-18 | 10:06

Niets ervan,straks steekt ze nog anderen aan met het welkomsvirus.
Gewoon laten barsten op die boot.

Roger-Rabbit | 11-06-18 | 10:29

Annelise Borges moeten we voor haar eigen veiligheid snel van die boot halen.

Stijlicoon | 11-06-18 | 10:01

@TheEgg
+1

Tobi | 11-06-18 | 10:55

Ik dacht het niet, Annelise Borges is onderdeel van het probleem en facilitator van de omvolking. Daar steek ik mijn hand niet voor uit.

accijnstoerist | 11-06-18 | 11:50

Annelise is een zelfde soort type als Sunny Bergman. Ver vandaan blijven.

Basil Fawlty | 11-06-18 | 19:51
▼ 5 antwoorden verborgen

op naar rotterdam, daar staan ze welkom te zingen.

bert.s | 11-06-18 | 10:01

Met Johnny de Mol vooraan.

_washier | 11-06-18 | 10:24

REAGEER OOK