Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slappe paling van een basisschooldirecteur schrapt homorollen uit musical vanwege geloof

de meest recente foto van musical-Jezus, die vorig jaar nog in de Bijlmer was. Geen idee of-ie homo is

Mensen die aan religie doen. De één ploegt in zijn vrachtwagen een kerstmarkt om, de ander zet zijn vrouw in lange zwarte rok achter het aanrecht en weer een ander zou z'n kind uit een musical halen omdat er een homostelletje in zit.

Zo blijkt in de praktijk maar weer eens hoe tolerant religie is en hoe makkelijk we allemaal over ons heen laten schijten, door die boeken met verhaaltjes over gasten die zeeën splitsen en andere gasten die op een of ander mythisch ezelpaard naar de hemel vliegen. In casu gaat het over een schoolmusical van groep 8 van de Anninksschool in Hengelo, alwaar het de kinderen zelf wel leuk leek van een stelletje een homostelletje te maken. Maar o jee we hebben een Jehova-kindje, we zouden maar een christenfundamentalistische eindtijdfamilie op de in Nike Jezus Open Air gepropte tenen trappen, en dus besloot schooldirecteur Ben de Vlugt de rol van het homostel maar te schrappen uit de musical. "Ik voelde me net koning Salomo uit de Bijbel, die een onmogelijke keuze moet maken. Draai het eens om. Als ik het zo had gelaten, was dat meisje buitengesloten vanwege haar geloof."

Nee De Vlugt, met je ruggengraat van zure melk, dat meisje sluit zichzélf uit. Door haar domme geloof en haar tragische kijk op medemensen. Goed, zij kan er verder weinig aan doen dat haar ouders zo nodig hun voeten tussen andermans deuren moeten steken, maar in Nederland mag je nou eenmaal zijn wie je bent of wat je wil zijn. Helaas zijn er dus ook geloofgekkies die al dan niet met geweld meer ruimte voor hun debiele ideeën en regeltjes opeisen en daarmee een complete samenleving terugwerpen in de tijd. Met kogels in het lichaam van ongelovigen, met rare hoofddoekjes om hoofden van vrouwen, met aparte ingangen voor mannen en vrouwen, met lange zwarte rokken voor echtgenotes, maar ook met zoiets als geschrapte rollen in musicals. Een vuist maken tegen die rare ideeën? Nee joh. Wij hebben meebuigers als slappe paling Ben de Vlugt, die regressieve en middeleeuwse denkbeelden van een christenfundamentalistische wappie laten prevaleren boven progressiviteit, homo-emancipatie en gelijkheid. En bedankt, Ben.

Reaguursels

Inloggen

Als het nu een moslim was geweest ipv een jehovagetuige, waren er dan ook zoveel mensen zo complimenteus?

wallenberg | 31-05-18 | 14:55

Jehova's leren ook dat homohaat niet is toegestaan, en dat je moet houden van Gods schepping ... ook als dat mensen zijn die geen of nog geen Jehovah zijn.
De angst voor de eventuele misschien mogelijke gekwetstheid van een Jehovah schoolleerlinge is dus onterecht.

Grappig dat een niet Jehovah getuige schooldirecteur ineens haarfijn denkt te weten hoe men de Jehovah leer moet uitleggen.
Het enige dat hij hiermee bereikt is dat hij nu alle schoolleerlinge leert wat homohaat is. Niet echt christelijk ...

gaffelbaard | 31-05-18 | 10:26

Al dat gezeil over geloof en kijk eens hoe ik deug, niemand maar dan ook niemand die en geloof aanhangt komt in de hemel want 2/3 zal aan de hemelpoort te horen krijgen dat de god die zij aanhangen niet de god is voor eeuwig leven en de rest op een enkeling daar dan, zal geen toegang krijgen omdat ze ook een afgod aanbeden hadden namelijk die van het geld en bezit.
En de hel, dat is het leven op aarde, je mag keer op keer bewijzen dat je goed bent, tot die tijd zit je in de cyclus van geboren worden leven en sterven en daarna beoordeling tot je goed genoeg bevonden wordt, maar das enkel weggelegd voor een enkelling

Umberto die trotzoni | 31-05-18 | 10:14

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:28
Het beest dat genociderend vanuit de woestijn vertrok om olievlekkend. de "verlossing"
door de strot van de "ongelovigen/goyim/heidenen" te duwen.
En Fenrir voor de snuit schopt.

hallevvezool | 31-05-18 | 04:11

Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren maar ieder schoolhoofd heeft zwakke knieën.

Hein7261 | 30-05-18 | 21:22

De schone schijn van bloemetjes-idealisme haakt zichzelf altijd pootje.
Je kunt niet tegenstrijdige idealen 'tegelijk' dienen.
En ja, de schone schijn is de schone schijn; lees; vol met sprookjestaal, verzonnen om de zeepbel heel te houden, 'want die glimt zo mooi'.
Mensen die voorbij hun jeugd zeepbellentaal blijven uitslaan zijn zielepieten; dat zijn mensen die in de realiteit niet kunnen gedijen.
En sommige mensen hebben 'n huisdier om hun liefde aan te geven, als er geen echte partner is.
En sommige schoolhoofden hebben hun zeepbellen-wensdenken om hun leven betekenis aan te geven, omdat 't ze maar niet in de echte realiteit lukt.
Ziet u volwassen idealisten, denk dan; die zijn nog niet geland in de realiteit; dat zijn zielepieten.

Der Paulie | 30-05-18 | 21:08

Sommige mensen hebben 'n huisdier om hun liefde aan te geven, als er geen echte partner is.
En sommige schoolhoofden hebben zeepbellen-wensdenken om hun leven betekenis aan te geven, omdat 't ze maar niet in de echte realiteit lukt.

Der Paulie | 30-05-18 | 23:11

Die directeur is een vieze gender racist gelijk weg sturen.

Rene046 | 30-05-18 | 20:25

U mag ook weg.

marjen | 30-05-18 | 21:04

En dit soort mongeaulen denken echt zelf dat ze in de hemel komen en voor de rest van hun hemelse bestaan slagroomijs kunnen eten en harp spelen.
Gaat tegenvallen jongens. Mocht er een hemel zijn, laten ze daar echt geen gluiperige Farizeeers binnen.

beau van rtl | 30-05-18 | 20:10

Mij lijkt dat juist dat de meest rechtlijnigen wèl passen in het toelatingsbeleid van deze inderdaad infantiele fantasie. Het gaat hier juist om de lauwe aureooltjes van deze wereld die met hun goede bedoelingen de weg naar de hel bereiden, niet bedoelende de bovennatuurlijke variant.

Mazzelstof | 31-05-18 | 06:22

Koning Salomo had 700 vrouwen en 300 bijvrouwen (1Koningen 11:3) . Dat aantal zet tot op de dag van vandaag het hoofd en de onderbroek op hol in met name islamitische kringen, alhoewel... www.thesun.co.uk/news/6402408/britain... Tsja, daar komt geen slappe paling bij te pas. Het zog. Salomo's oordeel toont Salomo ook als een hardvochtig oosterse pasja. Het is die ene ware moeder, die het verschil maakt, niet deze 'vredevorst' die door de Bijbelschrijver als een pastiche wordt neergezet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-05-18 | 19:40

Salomo was wel koning van Israël. Da's elite.

Arachne | 31-05-18 | 00:05

In een wereld waar keuzes onbeperkt zijn, alles voor het grijpen ligt, is zelfbeheersing een eigenschap die je al vanaf de kindertijd moet ontwikkelen. Zelfbeheersing zou voor deze eeuw wel eens net zo doorslaggevend kunnen zijn als alfabetisering rond de vorige eeuwwisseling.

marktheonlyone | 30-05-18 | 19:32

Ben de Vlugt is Registerdirecteur Onderwijs (RDO). Dit betekent dat hij geregistreerd staat in het Schoolleidersregister PO en voldoet aan alle eisen die aan een schooldirecteur gesteld mogen worden. Het Schoolleidersregister PO is een beroepsregister voor schoolleiders in het primair onderwijs. Het Schoolleidersregister is een erkenning van de cruciale rol van schoolleiders voor de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast is het register in het leven geroepen om de beroepsgroep te versterken en verdere professionalisering te stimuleren. Om de vier jaar moeten schoolleiders zich herregistreren.

marktheonlyone | 30-05-18 | 19:27

Net als het BIG register voor artsen. Wat een flauwekul dat dit voor schooldirecteuren bestaat. Weer een staaltje betutteling en bemoeizucht van ambtenaren zonder doel.
Vroeger had je het hoofd der school, die lesgaf en verder goed functioneerde zonder die registerflauwekul.

marjen | 30-05-18 | 21:04

Hou op, schei uit. Het zorgt voor kliekjes, vriendjes en ons kent ons. Wie wil tegenwoordig nog directeur worden van een basisschool, als een docent op het vmbo al meer centen krijgt zónder al het gezeik dat een directeur dagelijks moet wegspoelen?
Enig idee hoe mondig de ouders zijn? Hoezeer ze hún witte raafje napraten? Hoe doof ze zijn voor rede, logica, verstand of wetenschap?

EEnzame SchizofrEEN | 30-05-18 | 21:46

Oorlog voorkomen is de taak van politici, de vrede bewaren is de taak van leerkrachten

marktheonlyone | 30-05-18 | 19:26

Ik neem aan dat de paling het voor de uitvoering voor een volle zaal met ouders nog even ongenuanceeed toelicht.

Rest In Privacy | 30-05-18 | 18:50

En ook in NL gaat de scheiding tussen kerk en staat niet ver genoeg.
Ik vind dat scholen geen religieuze grondslag mogen hebben, en of dan zeker geen overheidssteun mogen krijgen, en ook zeker dat dingen verbieden of aanpassen op basis van religie niet mag, dit voorkomt dit soort gezeur.
Wil je iets veranderen ? Kom dan maar met een goede reden.
En 'ik geloof in iets irrationeels' lijkt mij toch niet iets dat voldoende is.

gabiballetje | 30-05-18 | 18:27

Geloof verrot en [email protected] Minder minder minder.

Tutanchamon | 30-05-18 | 18:06

Ik lees de reaguursels van dit draadje eens door en het enige wat ik mij afvraag is of lupuslupus zijn nick zo gekozen heeft, omdat het zo'n ontiegelijke christenhond is?

SterF... | 30-05-18 | 18:05

Lol!!

DrumPiet | 30-05-18 | 19:04

En wat mij opvalt is de agressiviteit, ook verbaal tegen mensen en meningen en het daarmee gepaard gaande totale gebrek aan argumenten. Lol ook niet verwarren met leedvermaak. Een soort lol dat 'pesters' op scholen ventileren daarbij gesteund door meelopers.

SlimmeBelg | 31-05-18 | 08:15

Weet je wie ook religie verbood: Stalin, Mao en o.a. Polpot. (Hitler wilde, wanneer hij de oorlog had gewonnen, binnen 1 generatie van het Christelijk geloof af). Deze wereldverbeteraars waren atheïstisch voor de volledige 100%. Het is fantastisch geworden (de paar honderd miljoen slachtoffers van deze atheïstische leer daargelaten dan).
Er zullen weer genoeg zijn die zullen zeggen: dat is niet mijn vorm van atheïsme. Slecht excuus. Wanneer in het verleden Christenen slaven hielden, kan ik zeggen dat was niet mijn vorm van Christendom, alleen het gebeurde wel tijdens het Christendom. Gelukkig hebben de Christenen de slavernij afgeschaft, iets wat nog nooit was voorgekomen in de gehele geschreven geschiedenis.
Atheïsme heeft nog nooit tot iets goeds geleid. Nog nooit. Wat het atheïsme doet is het goede uit het Christendom overnemen dan roepen: wij hebben dit bedacht. Atheïsme is een lachertje.
Christenen hebben Jezus, waarvan het zeker is dat Hij heeft bestaan. Wat heeft een atheïst: Christelijke regels een beetje opgerekt en dan roepen: wij hebben dat bedacht.

Wat betreft de musical: was wel weer heel PC (PC is wat kinderen leren op een openbare school) van de kinderen om een homostel te willen ( aangezien het tegenstrijdig is, omdat kinderen ontstaan nu eenmaal niet uit homostellen (nee ook niet bij draagmoederschap of het afdragen van sperma).
Het was heel moedig van de directeur om rekening te houden met het meisje. Zeker, omdat het meisje moedig genoeg was om voor haar geloof uit te komen. Onderdrukking is er genoeg, is het niet van de atheïsten (religie is dom en moet achter de voordeur beleden worden, tenzij je een atheïst bent) dan is het wel van de islam (die echt heel andere normen en waarden hebben dan de Christenen, die Jezus (100% historisch) als voorbeeld hebben) .

Jesaja | 30-05-18 | 18:05

ker vergeten dat slavernij en kolonisatie zowel door christenen als moslims altijd is gedaan precies omdat zij vonden dan hun religie dat wel ok vond. Het grootste deel van onderdrukking, slavernij, kolonisatie, homohaat, vrouwendiscriminatie in de laatste 1500 jaar is gedaan door christenen en moslims. Slavernij is juist afgeschaft tijdens de Verlichting toen men staat en kerk begon te scheiden. Het Amerikaanse zuiden begon daarna in 1861 een oorlog omdat zij vonden dat conform de bijbel slavernij juist goedgekeurd was. En dat is ook zo. Het uitverkoren volk ( zij zelf dus ) mag geen slaaf zijn, maar alle anderen wel.

Zelfde met het gebod "gij zult niet doden". Nou als christenen en moslims ergens door de eeuwen heen geen probleem mee hadden is het vermoorden van andersgelovigen. De god van de bijbel ( die niet bestaat maar dat terzijde ) pleegt zelfs genocide tegen iedereen behalve Noach en zijn familie ( onzinverhaal maar goed christenen geloven het ). Feitelijk staat er dan ook "gij zult niet doden tenzij de ander niet gelooft wat u gelooft".

En dan de mythe over atheistische nazis ( moge godwin met ons zijn ). Het Duitse leger had als motto "god is met ons". Hitler positioneerde zich als verdediger van Europa tegen het goddeloze communisme. En daarnaast wilde hij het geloof enkel veranderen, niet afachaffen. Hij zag zichzelf als de nieuwe profeet en Mein Kampf als aanvulling op de bijbel.

keithmarshall86 | 30-05-18 | 19:19

Over de bijbel gesproken:
1. Doodstraf op dragen kleding van meer dan 1 materiaal
2. Stenig ongehoorzame kinderen
3. Menstruerende vrouwen mogen niet in een huis zijn waar ook mannen zijn.
4. Als een boze menigte je mannelijke vriend ( no homo ) wil lynchen, miet je hen appeasen door je dochters naar buiten te sturen zodat de menigte hen kan verkrachten ( je weet welk verhaal uit de bijbel ik hier bedoel)
5. Uitgebreide prijslijst voor verkoop slaven, en hoe slaven te behandelen
6. Genocide op de inwoners van Judea als het "uitverkoren volk" uit de woestijn komt.
7. Homos moeten dood ( "moderne" pseudo christenen ontkennen dat ondanks dat de bijbel zeer specifiek is: gij zult niet liggen met een man zoals je dat met een vrouw doet, het is een verschrikking en beide mannen moeten gedood worden)
8. Vrouwen in alle opzichten minderwaardig.

En daarbij, christendom heeft heel veel oude verhalen van de Babyloniers gepikt en daarna geclaimd dat zij het zelf bedacht hebben.

God bestaat niet en allah ook niet. Evolutie is waar, creatie niet.

keithmarshall86 | 30-05-18 | 19:24

Iedereen is een atheist. Of je moet geloven dat alle goden van alle godsdiensten, zelfs degenen waarvan je niet op de hoogte bent bestaan. Doorgaans is dat niet zo. Vrijwel niemand heeft enige moeite te zeggen dat goden van andermans godsdienst niet echt bestaan. Wanneer zulke mensen godservaringen zeggen te hebben dan kan dit heel goed worden ingepast in bijvoorbeeld allerlei psychische verklaringsmodellen. Hebben gelovigen van concurrerende godsdiensten vrijwel nooit moeite mee. De moeilijkheid ontstaat pas bij het toepassen van deze zelfde 100% succesvolle strategie van het achteloos van de hand wijzen van dergelijke waarheidsclaims bij de meestal door het toeval van geboorte aangewezen religie.

Zulke atheïsten noemen we particuliere atheïsten. Voor aanhangers van monotheïstische godsdiensten is dat net eentje van de miljoenen goden (bepaalde vormen van hindoeïsme nemen daarvoor een groot deel van voor hun rekening) verwijderd van universeel atheïsme, dat inhoudt dat je de claims tot het bestaan van alle goden afwijst.

En dat is ook alles wat atheïsme is. Niet meer en niet minder. Voor de meeste atheïsten is het een vanzelfsprekendheid dat verder ook geen argumentatie behoeft. Het is een basisgeloof, op de manier zoals bijvoorbeeld professioneel christelijke apologist van de allerhoogste statuur Alvin Plantinga beargumenteert, volkomen rationeel is in zichzelf en ook niet beargumenteerd hoeft te worden als positief statement.

Dit staat los van het mogelijke maatschappelijke of persoonlijke nut dat je kunt hebben van het geloven in dingen die niet waar zijn. Of juist de schadelijkheid ervan. Hoe je die rekening opmaakt is een in hoofdzaak seculiere zaak. vanwege het feit dat de balans moet worden afgemeten aan in de wereld veroorzaakte en in principe meetbare gevolgen, zelfs wanneer het enkel gaat om bijvoorbeeld geluksgevoel of het ontlenen van troostgedachten aan religieuze voorstellingen.

Mazzelstof | 30-05-18 | 21:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongeschikt.

Montesquieue | 30-05-18 | 17:59

"Toen directeur Ben de Vlugt daarover hoorde realiseerde hij zich dat dat problemen zou kunnen opleveren. Eén van de kinderen in de klas komt uit een gezin van Jehova’s Getuigen. De Vlugt: „Ik weet hoe mensen van dit geloof hierover denken. Je mag wel homo zijn, maar je mag het niet praktiseren. Ik achtte dus de kans zeer groot dat het bewuste meisje niet meer mee zou mogen doen met de musical, als we dit er in zouden laten."

Even kijken of het goed begrijp. Hij achtte de kans heel groot. Met andere woorden hij weet het niet eens zeker. Hij vult het gewoon voor die ouders in.
mkay....

knutsel_ | 30-05-18 | 17:43

Het probleem is niet dat de directeur deze keus maakt. Er valt wat voor te zeggen, maar ook voor de tegenovergestelde keus had wat te zeggen geweest.

Het probleem is dat scribenten als Mosterd er ook voor zouden kiezen om zo'n kind te verplichten mee te doen aan de musical. Kijk, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan blijkt Mosterd uiteindelijk de fundamentalist te zijn.

Michelsz | 30-05-18 | 17:20

Het ligt aan de definitie waarmee je zou omschrijven wat een fundamentalist is. Om jouw conclusie redelijkerwijs een schijn van plausibiliteit te laten aannemen moet je die definitie gelijkstellen aan simpelweg consequent zijn, gelijkwaardigheid nastrevend, of misschien nog ruimer: sociaal geëngageerd met universeel geldende menselijke waardigheden.
Dat is niet hoe we in het dagelijkse taalgebruik de term fundamentalist opvatten. Daaronder verstaat men doorgaans het tegenoverstelde, gemotiveerd door een zeer enge opvatting van een op fanatische wijze aangehangen religie.

Mazzelstof | 30-05-18 | 17:32

"Nee De Vlugt, met je ruggengraat van zure melk, dat meisje sluit zichzélf uit."
Als je dat zo leest blijkt dat hij helemaal niemand zou verplichten om mee te doen.

Hippopotomonstroses | 30-05-18 | 18:46

Salomon had dat toch anders opgelost hoor, maar ja dat was een bijbelse koning, geen schooldirecteur naatuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 30-05-18 | 16:32
-weggejorist-
ShannonMarable1835 | 30-05-18 | 16:32

Ik vind de vergelijking met Salomon een verkeerde.
De directeur had geen onmogelijke beslissing te maken, hij heeft gewoon het verkeerde gekozen en verschuilt zich achter een vertelling.
Het betreft een openbare school, dat is het enige belangrijke en dat betekent dat iedereen welkom is mee te doen.
Dat een openbare school kiest voor het weinig inclusieve narratief van jehova's is geheel op eigen conto.
De redenatie zou een simpele moeten zijn:
homo's verketteren jehova's niet, andersom wel.
Het staat jehova's vrij om hun kind te verbieden mee te doen maar als je voor een openbare school kiest moet je niet raar opkijken als die school je geloof niet faciliteert.
Stel dat een homofiele ouder zijn kind verbied mee te doen omdat er een jehova in het toneelstuk voorkwam, dan was het land te klein.

LuckyGirl | 30-05-18 | 16:15

Homo's en lesbo's in zijn abstract gezien het begin van het einde van de mensheid.
We kunnen van alles erdoorheen drammen, de voortplanting der mensheid is daarbij eindig en stopt eenvoudig.
Kun je een hele discussie gaan optuigen over hoe je daar in de maatschappij policor en deugend mee om moet gaan, maar val er dan toch geen kinderen mee lastig en zet een schoolhoofd niet voor het deugblok.
Neemt niet weg dat anders geaarden er gewoon zijn en er ook mogen zijn, maar dat even terzijde.

Eppo | 30-05-18 | 15:59

Dan ga je er vanuit dat het homoschap een soort plaag is die zich steeds uitbreidt tot er alleen nog maar homos over zijn. Wat pure onzin is.
Daarnaast kwamen de kinderen zelf met het idee om het koppel uit twee mannen te laten bestaan, het originele script was gewoon man/vrouw, dus geen progressief juffrouwtje die haar progressieve overtuigingen probeert op te dringen.

Hippopotomonstroses | 30-05-18 | 18:55

@Eppo | 30-05-18 | 15:59
De fysieke daad der voortplanting kan allang gestopt worden. De wetenschap is al zo ver.

TeeJee | 30-05-18 | 19:53

Dat is volgens mijn als puber zelfbedachte theorie nu juist de bedoeling van de natuur. Hoe meer mensen er komen, hoe meer er geboren worden met een andere geaardheid, om de groei in te dammen. Je ziet het ook gebeuren in (te) grote dierengroepen.

wazakzegguh | 30-05-18 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Uuh die ouders en dat kind hadden niet geklaagd hoor? De directeur heeft het helemaal zelf besloten om eventuele ophef te voorkomen. Kan hij weer lekker deugen en kan dom Nederland weer religies bashen op basis van een incompleet 'nieuws'-item *facepalm* Daarnaast hebben Jehova's net zoveel met normale christenen te maken als, ik noem maar, rastefari. Geloven allemaal in Jezus. Einde.

Halveneger | 30-05-18 | 15:58

Maar waarschijnlijk deugt hij niet echt, want vond hij zelf het ook maar niks, die homo's in de musical. En zo heeft hij een "deug"delijk smoesje.

Janas | 30-05-18 | 17:45

Tuuurlijk... ze wijzen een jehova meisje aan als zondebok omdat dat zo lekker makkelijk is, maar ze schrappen de homorollen vanwege de moslims. We zijn toch niet achterlijk!

Johan1235 | 30-05-18 | 15:45

fundi ja.
christenfundi nee.
Christenfundi's zien jehova's getuigen hoogstwaarschijnlijk als blasfemisten.

Eerlijk oordelen is wel zo netjes en Ben Salomocomplex dient op te rotten.

hallevvezool | 30-05-18 | 15:43

Als je je Koning Salomon voelt, hak je het gewoon in twee-en, Je speelt 2 keer: 1 keer met homopaar, 1 x met gewoon paar. Kun je zelfs nog met een muntjetoss beslissen welke het eerst vertoond wordt.

En dan gewoon, later, kijken naar de opkomst.
Lijkt mij een veel betere, en vooral, eerlijkere, oplosing van dit probleempje.

BenPakdee | 30-05-18 | 15:32

Iedereen mag mee doen! Iedereen hoort er bij! Behalve homo's, want die sluiten we daadwerkelijk buiten omdat anders een religieus gehandicapt meisje zich buitengesloten zou KUNNEN voelen!

Die directeur snapt zelf de contradicties in zijn slappe lulverhaal niet eens.
[X]Ongeschikt

TeeJee | 30-05-18 | 15:20

DE kern. En wederom gebrek aan een leider in Den Haag die zegt 'flikker' nou eens op met je gelul.

goedrechts | 30-05-18 | 15:42

Je zou zeggen dat jehova's hun lesje intolerantie worden we niet beter van wel hebben geleerd bij 20e eeuwse Duitse les?
En de Handschar divisie loopt zich alweer warm, dan kunnen ze de roze vrienden wel gebruiken in de burgeroorlog voor een tegenstoot in de rug van de vijand.

Hemmenaar7 | 30-05-18 | 15:20
-weggejorist-
RitaStyers968 | 30-05-18 | 15:13

Ik lees twee partijen die beide even hard drammen om hun gelijk en het kind is de dupe.

youwish | 30-05-18 | 14:59

Ik lees heel iets anders: om eventuele problemen met jehova's te voorkomen heeft men zich aan het script gehouden. Ten koste van diversiteit, dat dan weer wel.

Analia von Solmsch | 30-05-18 | 15:13

Alle kinderen van deze klas zijn de dupe. Een eindmusical zou onbezorgd en vrolijk moeten zijn. Wat een gedoe om niks. 2018.

osolemio | 30-05-18 | 15:16

osolemio | 30-05-18 | 15:16 |:
Aan de andere kant leren die kinderen vanaf jonge leeftijd dat volwassenen het ook allemaal niet meer weten.
Maar ik ben het helemaal eens met je tegel.

LuckyGirl | 30-05-18 | 16:18

Ik probeer me voor te stellen hoe meester het uitlegd ad de spruiten dat de familie van het meiske eigenlijk walging hebben bij het idee van homosexualiteit. Als meester het door laat gaan halen de ouders van Jetje haar weg bij het eindfeest. En dan is Jetje zielig. En dat willen we toch niet?

horsteknots | 30-05-18 | 14:58

Als ik de hoofdrol had zou ik weigeren. Ik wist op 10 jarige leeftijd al dat een piemel beter smaakte dan een vagina....

BenPakdee | 30-05-18 | 15:34

Laten al die ouders nou eens niet op hun rug gaan liggen na een telefoontje van meneer De Vlugt. Dan kan het Jehova-meisje in haar eentje fijn alle rollen spelen.

Cor Netto | 30-05-18 | 14:51

Hee ja, laten we reli-gekte van een schooldirecteur afwentelen op een meisje dat helemaal nergens iets mee te maken heeft. Klinkt als een prima plan. Heeft misschien nog wat nuance nodig.

John McClane | 30-05-18 | 14:55

Ik schreef 'kan', niet 'moet', John. Nuance vergt leesvaardigheid. Natuurlijk moet meneer De Vlugt op staande voet - excusez le mot - opflikkeren. Meteen casten voor De Luizenmoeder seizoen 2!

Cor Netto | 30-05-18 | 19:10

Veel homo’s worden gemaakt. We levexn hier in een mietjes cultuur. Mietjes zijn goed, helden zijn slecht. De maatschappij is oversekst en vrouwen gedragen zich als mannen, jongens die mietjes zijn gemaakt en door mams gepamperd worden, worden bang van vrouwen en vliegen dan maar naar de jongens kant en worden een mietje 4 life. D66 en Ben hebben hun zin.

bicycle | 30-05-18 | 14:45

Wat jij mietje noemt, noem ik wijs. Voorbeeld: als iemand jou uitscheld met “je knkr moeder” ga je dan slaan of loop je door? Ben jij bokito uit naffrika of ben jij zelf de regiseur van je leven en laat je niet je dag verpesten door wat gebakken lucht? Die straatmacho heeft niets te verliezen behalve zn eer, maar wij mietjes hebben, bedrijven, werknemers, gezinnen..

Dat van dat omatje is echt een karig voorbeeld, maar als er een paar tokkies en moccies op de vuist gaan, laat het lekker aan de natoer over..

Kokkie_Balneger | 30-05-18 | 15:25

Het ontzaggelijke vertrouwen en ontzag voor de f**** overheid/EU en je er gerust iedere dag door te laten naaien en de bereidheid om door ieder asociaal volk omver te laten lopen, kijk dat is mietjes gedrag. Blij dat ik er niet meer woon. Vergeet niet die Marokkaan om de hoek je geld te geven als hij er om vraagt, anders gaat hij vechten en terugvechten doe je toch niet.

bicycle | 30-05-18 | 15:27

Oke nu ook de EU erbij “maaaaam ik ben in een trol getrap!”

Kokkie_Balneger | 30-05-18 | 15:32
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Oepsie1234 | 30-05-18 | 14:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Terecht.. Kinderen in groep 8 hoeven nog helemaal niet geïndoctrineerd te worden met deze politiek correcte onzin!

onne023 | 30-05-18 | 14:40

Ach, buigen voor dram ideologen is inmiddels een beetje een traditie. Of het nou een stel sjw-ers zijn die #ophef maken over cowboys en indianen of een stel vrome moslims die #ophef maken over kontebonkers.
De uitkomst is buigen en toegeven.

ratelaar | 30-05-18 | 14:39

Die ouders hadden nu juist niet geklaagd oid. De schooldirecteur besloot dit uit zichzelf. Lezen is moeilijk?

einStina | 30-05-18 | 14:42

Dit is niets nieuws mensen. Ik werk op een "zwarte" school. Als ik daar een jeugdfilm laat zien waar een of meerdere homoseksuelen in voorkomen gaat de hele klas joelen en kan ik beter stoppen met de vertoning. "Meester, dit is kkvies, wolla deze flikker".
Het aanpassen aan de censuur die gelovigen willen beperkt zich niet tot seksualiteit overigens. Sommige Nederlandse collega's zijn serieus zo aardig om niet rondom Ramadan-leerlingen te eten. Want "dat is zo flauw en naar voor ze".
Inmiddels buigen we al, ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor we zelf knielen.

Vrouwtje_haram | 30-05-18 | 14:30

Zie je ook bij honden. Kruipen naar de dominante hond met de staart tussen de benen en gaan op hun rug liggen. Het mankeert er nog maar net aan dat je collega's 7x/dag met hun kont naar het westen gaan liggen omdat die rammelaars dan zo zielig alleen liggen.

paartjehop | 30-05-18 | 15:10

Leuke school, zeg, waar ze dit soort uitspraken blijkbaar normaal vinden. Ik mag toch hopen dat je leerlingen met dit taalgebruik onmiddellijk de klas uittrapt.

Turambar | 30-05-18 | 15:44

Vrouwtje_haram | 30-05-18 | 14:30 |:
+1 voor voor de klas staan, ik moet er niet aan denken.

LuckyGirl | 30-05-18 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Tolerant zijn jegens intoleranten... Het werkt gewoon NIET!

Peter_K | 30-05-18 | 14:29

Tolerant zijn tegenover een minderheid aan drammers werkt gewoon NIET.!

Lupuslupus | 30-05-18 | 15:09

Wees geen Ben. Help Nederland wél vooruit.

Hume | 30-05-18 | 14:24

Religion poisons everything.

Stormageddon | 30-05-18 | 14:18

Als er iets is dat alles vergiftigt is het wel het heidendom. Succes ermee, u bent in de meerderheid.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:28

De meerderheid? Daar geloof ik niks van.

knutsel_ | 30-05-18 | 17:46

(Basis)scholen lopen ver achter ten aanzien van de maatschappelijke ontwikkelingen. En dat ondanks goeroes, ondanks (enkele welwillende) schoolleiders, vele ouders, maar bovenal DANKZIJ zulke acties als deze van Ben de Vlugt.

Reken maar niet dat de stakingen door het basisonderwijs op veel bijval kan rekenen. Breng eerst maar eens kwaliteit in! Ben de Vlugt moet terug naar school. Mompelt hier iets over LES 1: operation.education/lessen-uit-harvar...

mozaard | 30-05-18 | 14:17

Homo-rollen uit een musical schrappen. Misschien moet je dan maar accepteren dat musical niet je medium is.
Musical is in de regel voor billenridders, door billenridders.

Rest In Privacy | 30-05-18 | 14:15

Juist. En door kinderen voor hun ouders & buren. Alle ruimte voor een homo-rol op de planken dus.

Hume | 30-05-18 | 14:27

Jehova's getuigen verzamelen en bewaren persoonsgegevens van alle inwoners van het Westen. Misschien is deze schooldirecteur bevreesd dat er een aantekening in zijn dossier komt en dat dit in het "hier en nu" of in het hiernamaals voor hem repercussies heeft.

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 14:13

plemp

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 15:30

obituarieshelp.org/how_do_i_search_th...

he Mormon Church refers to its database as New FamilySearch, and it can be accessed at www.familysearch.org. New FamilySearch was developed at the request of LDS (Latter Day Saints) President Gordon B. Hinckley to minimize the duplication of temple ordinances of the Mormon Church. Genealogy has always been important to the Latter Day Saints and the development of this database and associated workings will make genealogical research easier, faster and more accurate.

Hemmenaar7 | 30-05-18 | 15:39

Mormonen denken hetzelfde over homofilie: praktiseren verboten.

knutsel_ | 30-05-18 | 17:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Heb me ooit aangemeld als Jehova. Kreeg toen het lidnummer 144001. Bummer.

Voorjaarsmoe | 30-05-18 | 14:06

Het gros valt erbuiten
Oh wacht...

Hemmenaar7 | 30-05-18 | 15:40

Ben ik de enige die het hier met de basisschool-directeur roerend eens is? Het betreft hier kleine kinderen tot en met 12 jaar oud! Moeten die al verplicht homo spelen bij een toneelstuk? In Rusland zou het denk ik een flinke rel betekenen (plus strafvervolging voor de daders) als ergens in Rusland kinderen de opdracht gekregen zouden hebben om een homo-rol in te studeren.

Wladimir 1928 | 30-05-18 | 14:05

De kinderen bedachten het zelf...

rolandet | 30-05-18 | 14:39

Doet mij een beetje denken aan de pieten discussie, die kids willen alleen kados en boeit die kleur van die pietjes niet, maar de ouders luisteren niet en kunnen niet eens begrijpen lezen...

Kokkie_Balneger | 30-05-18 | 14:53

In de school waar mijn kinderen heen gingen waren geen potten en poten. Zij hebben nog normaal onderwijs gehad. De Hemel zij geprezen. Amen.

Lupuslupus | 30-05-18 | 15:14
▼ 5 antwoorden verborgen

"Door haar domme geloof en haar tragische kijk op medemensen". Je kunt je afvragen of je als journalist deze subjectieve mening moet weergeven. Bovendien gaat het om een basisschoolmeisje dat zo opgevoed is en wellicht nog geen eigen mening heeft. Het meest kwalijk in deze kwestie is het feit dat de onderwijzer geen contact heeft opgenomen met het Jehova-gezin, maar zelf de beslissing heeft genomen. Intussen debatteert de Tweede Kamer voor de zoveelste keer over de invloed van de islam. De tolerantie binnen de diverse religieuze groepen is nog ver te zoeken.

Mannes | 30-05-18 | 14:04

Ik ben lid van de kerk van Het Vliegend Spaghettimonster en ik heb zojuist mijn Heilige Vergiet opgezet. Daarmee is automatisch het volgende door Mij uitgesproken dogma van toepassing: Vanwege Mijn Geloof moeten schoolhoofden die de Vlugt heten en in Hengelo resideren gedurende het Hele Heilige Macaroni-jaar 2018 hun neus paars verven en achterwaarts kruipend zich naar hun werk begeven. Dit is Mijn Beslissing en dit dient te worden uitgevoerd, anders word ik buitengesloten wegens Mijn Geloof.

paartjehop | 30-05-18 | 14:01

@ paartjehop
Verdraaid, je hebt gelijk. Helemaal die heilige vergiet vergeten, maakt het onomstotelijk tot een absolute waarheid en een richtlijn die moet worden nageleefd.

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 14:18

Het is pas religieus geldig als het meer dan 1000 jaar geleden opgetekend is door een ongeschoolde mafketel, zonder enige natuurkundige kennis, in een woestijn.

Rest In Privacy | 30-05-18 | 14:23

Tijd voor een kerkscheuring. Ik ben ook lid van de kerk van Het Vliegend Spaghettimonster, maar van een meer vrijzinnige stroming en ik vind de eis van achteruit kruipen veel te zwaar.
De Hengeloose schoolhoofden die Vlugt heten mogen gewoon op reguliere wijze naar school reizen, dit om de overige weggebruikers niet af te leiden. Alleen beperkt tot het schoolterrein (binnen en plein) dienen zij zich achteruit te bewegen. Hierbij mag achteruit gelopen worden i.p.v. kruipen; dit om de werzaamheden van de schoolhoofden niet teveel te storen.

koeberg | 30-05-18 | 14:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat dit zo in de landelijke pers komt. Dát is de echte flater van deze basisschool. Directeurtje daarmee volstrekt ongeschikt. Hij had deze klas moeten afschermen.

de Voorzittert | 30-05-18 | 13:59

Basisschool. Homorollen.

Wie heeft dat in godsnaam verzonnen, Ik geef die man groot gelijk. In elke reclame moet tegenwoordig verplicht een neger of een stelletje kussende homo´s, want dan laten we zien hoe tolerant we wel zijn, Kinderen op de basisschool moeten met poppen en autootjes spelen, vadertje en moedertje van mijn part, maar niet vadertje en vadertje want wij zijn verschillig.

Laat die kinderen met rust, stelletje idioten.

bergsbeklimmer | 30-05-18 | 13:57

Jij mag die man gelijk geven, maar hij diskwalificeert zichzelf door expliciet te melden dat hij "trots" is op de kindertjes die homo's in het stuk wilden. Daarmee kiest hij partij en diskwalificeert hij de moraal van de Jehova's. Impliciet zegt hij "kinderen, ik vind het fantastisch dat jullie zo lekker SJW bezig zijn, maar ja, ik heb te maken met een stelletje achterlijke Jehova's, dus helaas..."
Dit is inclusiviteitsdenken in zijn meest bekrompen vorm.

Schoorsteenveger | 30-05-18 | 14:04

Nou nou, de wereld strekt verder dan de provincie.

BozePaarseMan | 30-05-18 | 14:08

Waar bemoeit de GS schandpaal zich eigenlijk mee.

marjen | 30-05-18 | 13:56

Lupuslupus,
Hier wordt een schooldirecteur aan de schandpaal genageld om een interne kwestie die het land niet raakt. Doet me denken aan een Culturele Revolutie, zo'n openbare schandpaal vanwege niks.

marjen | 30-05-18 | 15:11

En dat gaat steeds erger worden Marjen. Het is al sinds - zeg maar - 20 jaar aan de gang en wordt steeds heviger. TOTDAT de hele aarde het Beest zal aanbidden. We zijn al halverwege. "Wees getrouw tot de dood en Christus Zelf zal u geven de kroon des levens".

Lupuslupus | 30-05-18 | 15:18

@Lupus : Ik vind het ook jammer dat mensen hun frustraties op religie afreageren. En altijd door uitwassen als voorbeeld te nemen. Aan de andere kant is een goed leven (goed voor je medemens en jezelf mag ook best) zonder religie mogelijk. Want anders zouden al die mensen die geleefd hebben voordat de religies (de goede boodschappen van 'boven')er waren nooit in een hemel terecht hebben kunnen komen. Het ergste aan die 'reliehaters' vind ik dat ze wellicht mensen weerhouden om 'het goede' te zoeken. Je zou je volgens hen onderhand moeten schamen om in God te geloven. Nou, al doe ik dat op mijn eigen manier, ik ben er trots op dat ik iets aan mijn kinderen en kleinkinderen kan doorgeven. En geloof me, ik heb al heel veel goede dingen gezien die door gelovende mensen zijn gerealiseerd. En u heeft helemaal gelijk met uw vertrouwen in een eeuwig leven. Met alle eigen organen in de kist de grond in en het komt allemaal goed!

SlimmeBelg | 30-05-18 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje overtrokken fophef. Als je dit incident vergelijkt met hoe inclusiviteitsfanatici hiermee om zouden gaan merk je eigenlijk hoe absurd het 'tegengeluid' op dit verhaal de eigen balk in de oog niet ziet. Disclaimer: ik ben zelf beleidend religieus (en hier stopt menig lezer met lezen), maar zie niet in waarom de homorollen geschrapt moeten worden. Een leerling zou wel een opt-out mogen hebben vind ik: als het niet bevalt is er vast iets dat je kunt doen zonder 'gedwongen' mee te moeten doen. Ik zie het verhaal van @mosterd eigenlijk als identiek aan de 'inclusie MOET want 2018'-roepers. Mensen geloven iets te makkelijk dat hun manier van de wereld zien het universele status quo is, en dat alle 'achterblijvers' verraders zijn aan die progressie. Eerlijk gezegd, ik wordt er eigenlijk alleen maar recalcitrant van.

arbanafal | 30-05-18 | 13:54

De meeste stemmen gelden: de stem van de meerderheid wint. Maar omdat het hier om de door atheïsten 'vergoddelijkte' homo's gaat is het natuurlijk gróót nieuw en (blijkbaar) een topic waardig.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:55

De kool en de geit sparen kan niet. En weer is de grote meerderheid de sigaar.

goedrechts | 30-05-18 | 13:54

Alle musicalrollen zijn homorollen.

LibertasSimplex | 30-05-18 | 13:52

"Hihi" is ook behoorlijk homosueel anders.

DrumPiet | 30-05-18 | 14:00

@DrumPiet

Ook voor meisjes?

MickeyGouda | 30-05-18 | 14:04

Ik ken alleen de sound of music en heb daar geen enkele homo in gezien. Misschien heb ik iets gemist? lol

Lupuslupus | 30-05-18 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Uit een krant van 22 mei: "De organisatie van Jehovah’s Getuigen in Nederland stelt geen onafhankelijk onderzoek in naar seksueel kindermisbruik binnen de geloofsgemeenschap. Het bestuur van de kerk heeft dat eerder deze maand laten weten aan minister Sander Dekker." En daar komen ze dus mee weg. Wat dit met bovenstaand verhaal te maken heeft? ALLES.
Het wordt hoog tijd dat Nederland veranderd in een totaal seculiere staat. Als iemand een geloof wil belijden moet dat maar in de privesfeer.

Argwanus | 30-05-18 | 13:51

Nou dan homo's en aanverwanten dus óók in de privésfeer. Doen zou ik zeggen.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:56

Damned, wees dan donders nog eens nog an toe een beetje gender crea meester Ben. Twee mannen is een homostel. Een homostel waarbij 1 van de mannen neigt naar zijn travestie kant en zich een mooi mantelpak aanmeet? Man-man-vrouw. Iedereen happy. Gaan met die musical!!!

Pedronegro | 30-05-18 | 13:51

Als Christen; prima als je iets niet wil zien, maar dan is het aan jezelf om je eraan te onttrekken, niet aan anderen om het niet te laten zien.

Verandert overigens niets aan het feit dat Jehovas gewoon ketters zijn, met hun 'Alles dat wij niet leuk vinden, vindt onze God toevallig ook niet leuk'.

mr_666 | 30-05-18 | 13:50

Ongevraagd en zonder overleg ingrijpen in een klassenactiviteit ten behoeve van één leerlinge die zelf niet eens geklaagd heeft. Dat soort dhimmi-achtig gedrag kennen we normaal vooral van vrouwen van middelbare leeftijd. Heeft meneer de directeur iets te verbergen?

Guido | 30-05-18 | 13:50

Onze premier geeft zelf het grote voorbeeld door niet uit de kast te komen.

Feynman | 30-05-18 | 13:49

Weten jullie wie ook niet zoveel met homo's hadden?

Eierbal-is-fijn | 30-05-18 | 13:49

Ik ben overigens een 'ordained priest' bij The Church of the Latter-Day Dude. Oftewel Dudeism.

Lafayette | 30-05-18 | 13:45

En daar past een White Russian bij...

Mark_D_NL | 30-05-18 | 13:47

Strike!

J-van-de-Bontekoe | 30-05-18 | 17:59

Waarom zouden de kinderen van een stel in het stuk een homostel maken?
Niet dat het niet kan. En veel van die musicals zijn slappe hap.
De schrijver van zo'n musical heeft een bepaalde visie of boodschap en door elementen te veranderen verander je het stuk. Misschien komt dit doordat ik zelf schrijf. Ik zou het ook niet hetro maken als er een gay stel in een bestaand stuk geschreven zijn. Gewoon niet doen. Beetje popie jopie spelen door politiek correcte nonsense erin te zetten.
Neem bv Renly in GoT en zijn lover. Dat heeft gevolgen tot ver na zijn dood. Het is een onderdeel van het verhaal. Dat haal je niet weg.
Ik bekijk het van artistieke kant.

Ca12ny | 30-05-18 | 13:42

Nou ja dit is weer typisch een artikel van een atheïst, als het maar tegen christenen kan trappen. Daar besteed ik als Christen echt geen ènkele aandacht meer aan.
Eigenlijk is het gewoon super zielig; Christenen moeten hun geloof vooral 'achter de voordeur' belijden maar de homoscene - geholpen door o.a. @Mosterd moet iedereen ongevraagd - IN het openbaar - door de strot worden geduwd. Zelfs een school moet het ontgelden. Weet u wat, @Mosterd, ach laat ook maar. Maar ik weet in ieder geval wèl wie voor wie ik als Christen héél goed moet oppassen. De islam op 1, atheïsten zoals @Mosterd op 2.

Lupuslupus | 30-05-18 | 13:40
-weggejorist-
DrumPiet | 30-05-18 | 14:01

Op het moment dat homo's weer terug de kast in moeten, van welk geloof dan ook, zou ik graag zien dat dat betreffende geloof alleen achter de voordeur mag worden beleden. Een schoolmusical in 2018 waar een homostelletje in voorkomt is nou niet echt de 'homoscene' door de strot duwen. Al 17 jaar is het homohuwelijk een feit maar de weg naar homo-emancipatie is kennelijk nog lang.

osolemio | 30-05-18 | 14:17

Dit is een kwestie van respecteren. De Vlugt wil ook dat ene Jehova-meisje in de klas in haar waarde laten, en dat is in hem te prijzen, maar anderzijds nag van Jehova's getuigen verwacht worden dat ze ook andere opvattingen respecteren, en daar gaat het hier mis. Zoals hierboven al genoemd doen ze niet aan Christelijke feestdagen, verjaardagen (ook die van anderen); ze trouwen binnen de eigen kring, dikke vrienden met ze worden lukt ook niet want je bent toch altijd "anders". Dit was een uitgelezen gelegenheid om het Jehova-meisje en haar ouders met hun neus op het feit te drukken dat er homo's bestaan, en dat je daar niet laaiend enthousiast over hoeft te zijn maar je moet hun bestaan wel erkennen. Er zitten gegarandeerd beginnende homo's in die klas; nou en?

Synecdoche | 30-05-18 | 15:35
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BeverlyFarnsworth585 | 30-05-18 | 13:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom moet alles op de pits gedreven worden.
Hij is directeur, handelt naar zijn geweten en heeft bovendien de bevoegdheid.

botbot | 30-05-18 | 13:39

Ieder mens mag een mening hebben, maar welke mening je hebt doet er nogal toe. Zeker als het om de opvoeding van kinderen gaat.

Muxje | 30-05-18 | 14:22

Muxje | 30-05-18 | 14:22
Inderdaad, leerlingen van christelijke scholen presteren over het algemeen het best.

botbot | 30-05-18 | 14:37

Er zulle ongetwijfeld homoseksuele kinderen in de klas zitten.
Weten ze ook weer dat dit blijkbaar ongepast is.

Carmelita | 30-05-18 | 17:18
▼ 4 antwoorden verborgen

"gasten die op een of ander mythisch ezelpaard naar de hemel vliegen". Welk verhaal is dit?

Kopje Suiker | 30-05-18 | 13:35

E-Burke | 30-05-18 | 13:41
nee, dat is een verhaal van een epeleptische ezel op een vliegend paard. Ander verhaal

miko | 30-05-18 | 14:26

Ah natuurlijk, je snapt mijn verwarring.

E-Burke | 30-05-18 | 14:30

@E-Burke : Bedankt voor uw reactie, nu begrijp ik eindelijk waarom die maan net zo plat is als de aarde ooit was.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel goed dat GS ook verontwaardigd is als een openbare school christelijke lange teentjes probeert te ontzien.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat kinderen tot 18 jaar gevrijwaard moeten blijven van religie. Alle kinderen naar seculier openbaar onderwijs waar geen indoctrinatie van weerloze kinderbreintjes plaats vindt en waar geen rekening meer hoeft worden gehouden met religieuze gevoeligheden.

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 13:34

@ Guido
Wist ik niet, maakt ook eigenlijk niet zoveel uit voor het punt dat ik wil maken.

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 13:49

Lupuslupus | 30-05-18 | 13:42
'Ik raak er steeds meer van overtuigd dat kinderen tot 18 jaar gevrijwaard moeten blijven van religie'
Lezon! Zet je leesbril eens op mevrouw rost van toningen.

miko | 30-05-18 | 14:24

Wat ben ik als 63 jarige achteraf blij dat ik in de 1e klassen van de lagere school catechismus onderwezen heb gekregen van broeders van Liefde. De basis voor de rest van mijn leven. Ik zie al decennia met lede ogen aan dat dit helemaal is verdwenen. Volgens mij een belangrijke reden van de soms totale respectloosheid tegenover bijvoorbeeld ouderen en religie. Maar wat wil je als kinderen niets meer wordt bijgebracht wat zeer de moeite waard is. Ik heb mijn kinderen en kleinkinderen meegegeven wat ik de moeite waard vond. Ik heb een geestelijk wetenschappelijke studie gevolgd uit interesse in ons menszijn. Hoe jammer dat velen er voor zijn om kinderen geestelijke kennis te onthouden en daarmee wellicht een groot houvast in hun leven. Mens, informeer u en houdt het goede vast.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Welke hetro speelt er dan in een musical?

de euro middenweg | 30-05-18 | 13:33

grappig!

Luchtbakfietser | 30-05-18 | 13:39

Wahahaha ja prec2ies! Musicals zijn gay!

miko | 30-05-18 | 14:22

"Maar de belangrijkste overweging was voor mij dat alle kinderen kunnen meedoen."
Volkomen schizoïde toestand, daar op die school.
Wat als er een negertje meedoet, en de racistische ouders van één van de witte kindertjes schieten in een stuip? Hoe redt meneer de directeur zich daar dan uit?

Schoorsteenveger | 30-05-18 | 13:33

Goed stukje. Hoezo jehova meisje uitsluiten ? Dat was pas het geval geweest als die directeur had besloten dat zij niet in het stuk had mogen zitten. De enigste die nu uitgesloten is, is dus het imaginaire homostel en dat schijnt dus wel te mogen.
Homo,s geitenneukers, jehovas etc. etc. iedereen (die dat wil, zich een beetje weet te gedragen en tolerant is) doet mee. Jezus en mohamed op een openbare plee,

vandegekke | 30-05-18 | 13:32

het gaat fout in dit land en we pikken het allemaal verdomme.

mondkapje | 30-05-18 | 13:30

Ik ben geen Ben.

Stijlicoon | 30-05-18 | 13:30

Het zou wel van enige verlichting getuigen als men stopte alle geloven op één hoop te gooien en te zeggen dat ze allemaal intolerant, onderdrukkend, eisend en regressief zijn, tegen geweld aanhikken en vormeloze gewaden aanhangen. Hindoes, boeddhisten, joden, zorastroisten, spagittimonsterfans en zelfs christenen bemoeien zich voornamelijk alleen met zichzelf, staan zelden schreeuwend in een krant en brengen allerlei positieve aspecten met zich mee: van yoga tot karma tot werkprincipes tot behulpzaamheid. Je hoeft het er niet mee eens te zijn of toe te juichen, maar een beetje nuance kan geen kwaad.
Allerlei goede zaken uit onze maatschappij zijn voortegekomen uit het jodendom-christendom: van ziekenhuizen tot vrije weekenden tot de verzorgingsstaat. Als je zogenaamd niks met religie te maken wil hebben en vooral wel wilt bashen, dat soort ellendige aspecten ook maar vermijden? Afschaffen? De 70ies met puberaal anti-alle-regels pro-alle-lol zijn voorbij hoor... en kijk ff om je heen wat voor disciplineloze maatschappij het heeft opgeleverd.

einStina | 30-05-18 | 13:27

Je kunt het ze nauwelijks kwalijk nemen, want ze hebben het nooit geleerd. Het zal wel uit de geschiedenisboekjes verdwenen zijn, maar u heeft volkomen gelijk.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:27

Beste einStina,

Even samengevat:

Het duiden van dit soort ideologieën als; intolerant, onderdrukkend, eisend en regressief, tegen geweld aanhikkend en vormeloze gewaden aanhangend, getuigt volgens jou niet van een verlichte geest.
Aanhangers van deze ideologieën zouden zich volgens jou voornamelijk met zichzelf bezig houden, weinig publiciteit genieten in de media en positieve aspecten met zich meebrengen.
Ook meen je dat er allerlei goede zaken en privileges in onze maatschappij zouden zijn voortgekomen uit het jodendom en christendom,
Ongenuanceerde kritiek op deze ideologieën door andersdenkenden zou volgens jou een oorsprong hebben in een anarchistisch/"pro-alle-lol" overtuiging.
Waarbij deze overtuiging, welke volgens jou stamt uit de periode 1970-1979, de oorzaak zou zijn van een "disciplineloze maatschappij".
Ook zouden aanhangers van deze gedateerde ideologie zich, volgens jou, moeten afzonderen van deze goede zaken, of ervoor moeten zorgen dat deze zaken verdwijnen.

In een latere reactie vulde je deze "goede zaken" aan met religieuze gebouwen, onderdelen van onze verzorgingsstaat en financiële structuren, deze zouden wij te danken hebben aan christelijke monniken en nonnen.
Dit zou duidelijk moeten worden na bestudering van "de opbouw van Europa van de Middel Eeuwen tot de Verlichting tot de Moderne Tijd"
Uit deze studie zou volgens jou namelijk blijken dat het christendom en jodendom de voornaamste drijfveer zouden zijn geweest van het ontstaan van deze maatschappelijke structuren.
Vervolgens geef je aan dat de wetenschap, filosofie, kunst en religie bijelkaar opgeveegt + Thomas van Aquino, Erasmus, Bach, Handel, Raphael en Rembrandt (die hun eer blijkbaar aan hun religie te danken hebben),
Normen van rechtvaardigheid, arbeidsethos, humaniteit iets te maken zouden hebben met bijbelse waarden + de opbouw en huidige positie van Europa...
Tegelijktijdig zou de uitkomst van deze studie iets kenbaar moeten maken over de afkomst van deze reaguurder.

Deze reaguurder zou volgens jou ook niet begrepen hebben wat religie of geloof in zou houden.
Jouw mening over het voorbeeld van mohammed de "profeet" die een huilende boom troost [The Weeping Date Palm] onderschrijft dit.

Nogmaals, ik betwijfel of religie de drijfveer was voor het ontstaan van "goede zaken" in onze welvaartsstaat/maatschappij.
Ik begrijp dat aanhangers van religie graag een positief beeld van hun ideologie willen schetsen maar hierbij worden de negatieve aspecten nogal vaak uit oog verloren.
Laat ik nu van mening zijn dat georganiseerde religie meer kwaad dan goed gedaan heeft in onze maatschappij en dat nog steeds doet.
Juist vanwege het achterwege laten van deze negatieve aspecten.

Recalcitrant_Schaap | 30-05-18 | 18:21

Schaap: Je weet het verschil tussen alles herhalen en samenvatten niet? Wat een epistel. Klopt bovendien niet half. Maar toch een pluim voor je tijdsinvestering.

einStina | 30-05-18 | 19:55
▼ 16 antwoorden verborgen

Het een salomonsoordeel noemen verraad zijn christelijke achtergrond en toegeven aan een enkel individu verraad vooral hoe meneer zelf heimelijk over homosexualiteit denkt. Zeer kwalijk voor een zgn openbare basisschool.

Binnenbaan | 30-05-18 | 13:27

Verraadt met dt uiteraard...

Binnenbaan | 30-05-18 | 13:28

Helemaal eens met het artikel, maar de regel "alwaar het de kinderen zelf wel leuk leek van een stelletje een homostelletje te maken" geloof ik nou weer niets van. Kinderen van deze leeftijd bedenken zelf zoiets niet. Waarschijnlijk dat een van de ouders zijn kind dat ingefluisterd heeft omdat hij/zij zelf met een partner met dezelfde sexe samenleeft.

Gaz21 | 30-05-18 | 13:25

Waarom een homostel? Waarom iets op een voetstuk plaatsen dat volkomen tégen natuurlijk is? En kom aub niet aan met de rotsmoes dat homo-zijn ook in de dierenwereld voorkomt!

Lupuslupus | 30-05-18 | 13:45

:Waarschijnlijk dat een van de ouders zijn kind dat ingefluisterd heeft omdat hij/zij zelf met een partner met dezelfde sexe samenleeft.:
En wat zou dat?? Kom eens buiten en kijk eens rond,je komt ze over al tegen en ze doen mee in de maatschappij.
Lupuslupus | 30-05-18 | 13:45
En jouw zoöfiele praktijken zijn wel normaal? Gaas wieberen eng mens.

miko | 30-05-18 | 14:16

@miko : Wat voor praktijken bedoelt u met zoofiele? Is dat een erkende wetenschap? Ik heb er nog nooit van gehoord en ben altijd bereid om wat te leren. Alvast bedankt.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Progressiviteit is marxisme dat zich wil voordoen als liberalisme.
Hoe komen kinderen in groep 8 op het idee om een homostelletje te vormen?

arbeid_loutert | 30-05-18 | 13:24

Misschien moet je met je rechterhand wat vaker de deurklink vastpakken en naar buiten lopen in plaats van hem bezet te houden met andere activiteiten op je zolderkamer.
Voor veel kinderen in groep acht is een homostel niet iets wat ver weg gebeurt.
Mijn dochter kreeg les door een homo en daar wist heel de klas van ook dat hij getrouwd was. Ze zitten nu wat minder vaak in de kast en ja,dan okomen kinderen van groep acht daar mee in aanraking en gaan ze het als iets normaal zien. Behalve de relirukkers dan.

miko | 30-05-18 | 14:11

@miko
"gaan ze het als iets normaal zien"
Daar zit precies het probleem.
Kinderen uit groep 8 die zich later gewoon hetero ontwikkelen, krijgen nu opgedrongen dat homo zijn net zo natuurlijk is als het vormen van een gezin, en dat zij misschien ook wel homo zijn zonder het zelf te weten.
Zo zaait met twijfel over identiteit in die jonge kopjes.

arbeid_loutert | 30-05-18 | 14:53

arbeid_loutert | 30-05-18 | 14:53
Nee hoor, twijfel zaai je als je ze opdringt dat er maar een ding bestaat.

miko | 30-05-18 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ten eerste wat is dit een waardeloos artikel. Wat heeft een Jehovah Getuige met jihadi's te maken ? Ik moet anno 2018 de eerste Christen meemaken die door vermeende belediging mensen gaat vermoorden. Christenen kan je niet met Mohammedanen vergelijken. Die directeur handelt zoals wij hier in Nederland gewend zijn: de meerderheid moet wijken voor een minderheid. Kijk maar naar de hele zwarte Piet discussie; halal-voer; genderneutrale mededelingen in de trein en nog meer dingen die bij de meerderheid door de strot worden geduwd door een minderheid. Dat is Nederland, mensne.

loser | 30-05-18 | 13:20

Wat is dit een onzinnige aanname dat die directeur vies zou zijn van flikkers. Heb jij daar bewijs van ?

loser | 30-05-18 | 13:55

@Loser: het is toch overduidelijk? Meneer is ook streng gelovig, gezien zijn verhaal over Salomon. En omdat hij dat van die homo's een slecht idee vond, heeft hij een hond gezocht die hij met zijn stok kon slaan. En als een signaal van god zat er toevallig een jehova's getuige in de klas. Opgelost!

Bakkeleures | 30-05-18 | 13:58

@ Bakkeleures | 30-05-18 | 13:58
Nogmaals: onzinnige aannames. Hij refereert aan een verhaal uit de Bijbel dus dan is hij streng gelovig dus dan hij is vies van flikkers. Hij stelde alleen vast dat vanwege de geloofsovertuiging van het gezin, dat het meisje uit gesloten zou worden bij het afscheid van groep 8. En om dat te voorkomen, wordt de musical opgevoerd volgens het originele script. Maar om je enige kennis bij te brengen: er zijn genoeg homo-stellen die de Bijbel serieus nemen.

loser | 30-05-18 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap er niets van, met de kennis van nu, zou toch niemand meer kunnen geloven in welke religie dan ook? Op die paar achtergestelde mensen na die van kind af aan geïndoctrineerd zijn en daardoor wat basiskennis over evolutie en het ontstaan van de aarde en het heelal hebben gemist. Dat hele geloof is gestoeld op angst. 'Als je niet gelooft ga je naar de hel' 'ongelovigen, en met name de mensen die tot een helder inkeer zijn gekomen, moeten dood'. Dat is toch veel te doorzichtig? Dat hele geloof is bedacht om mensen onder de duim te houden. Daarom werd religie vroeger ook zo gretig gebruikt en vermengd met politiek. Want dan kun je alles rechtvaardigen en volgen mensen zwijgzaam als je een 'religieus leider' bent, was je de baas. Je bent toch gigantisch achterlijk als je nu nog in wat voor god dan ook gelooft en dan ook nog denkt dat jouw religie de enige echte is en de andere wel allemaal verzinsels zijn, hahah. Dan ben je echt zo dom. Ze zouden religie bij wet moeten verbieden. Het brengt alleen maar narigheid. In de jaren '90 dacht ik dat rond 2020 dat hele geloof toch wel echt een keer afgelopen zou zijn, maar het is 2018 en het bestaat nog steeds. Dat vind ik nou ongelooflijk :)

BluRay | 30-05-18 | 13:19

tonightisthenight | 30-05-18 | 14:27
Nee dus, je kiest er niet voor om Atheïst te worden, het ontbreekt je gewoon aan het geloof. Je kiest er wel voor om religieus te zijn. Ik ben niet op een dag wakker geworden en dacht:Laat ik eens stoppen met geloven. En dat heb ik niet ingeruild voor wetenschap te laten verklaren.onzin,werkelijk onzin.
Reliknakkers die willen dat we ook bij hun clubje horen. Ga lekker in je kerk zitten,zing zuip bloed en eet vlees van je godszoon, met je reedt omhoog naar het westen met je hoofd naar een gammele muur knikken, moet je allemaal zelf weten. Maar net zoals tieners me geen Ariane Grande op willen dringen zouden religies dat ook moeten. Gewoon voor jezelf houden. Het kan er aan de buitenkant misschien mooi uitzien maar het stelt voor de rest niet veel voor.

miko | 30-05-18 | 14:49

@tonightisthenight, wat een onzin kraam jij uit. Een verhaal niet geloven is natuurlijk geen geloof of levensovertuiging te noemen. En verder, iedereen is inderdaad gelijk. We hebben gelijke rechten en men mag goedgelovig zijn, dat is op zichzelf geen misdaad. Maar je kunt wel stellen dat mensen die in een religie geloven nogal achtergesteld zijn. Mensen die zich kritiekloos zomaar allemaal onzin wijs laten maken, en denken dat ze heel goed zijn en denken dat er leven na de dood is en alleen de gelovigen naar de hemel gaan hahah. Dit soort mensen zijn dus wel gelijk en sluit ik niet buiten. Ik vermijd alleen bepaalde onderwerpen met dat soort mensen omdat ze nogal achtergestelde opvattingen en een achtergestelde levensovertuiging hebben. Ermee in gesprek gaan levert alleen zinloze en nutteloze discussies op zoals nu met jou. Verder kunnen we prima samen werken en samen leven. Dat geldt ten minste voor katholieken en christenen, omdat die nog een beetje dezelfde culturele normen en waarden hebben. Een moslim zal ik nooit vertrouwen en nooit als vriend beschouwen. Die hebben nogal andere opvattingen die niet stroken met onze waarden en normen.

BluRay | 30-05-18 | 14:56

Ik zou maar heel goed nadenken en misschien wel wat juiste informatie verzamelen over wat tonghtsthenight je probeert duidelijk te maken. Je zou hem nog eens dankbaar kunnen zijn.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Wordt het niet tijd voor een militante anti religie beweging?

CornelisUmmerhell | 30-05-18 | 13:18

Militant is wat extreem, maar we zouden moeten beginnen met religie verbieden in politiek, onderwijs en andere openbare instellingen.

BluRay | 30-05-18 | 14:59

Militantisme is niet de weg om mensen te overtuigen, de verandering moet langzaam geschieden.
Voor politieke verandering ligt dat anders, want politici geloven nergens in behalve hun eigen belangrijkheid.

LuckyGirl | 30-05-18 | 16:01

Wat is religie volgens jou? Ik geloof dat het daar al helemaal spaak loopt. Mensen die iets voor hun medemens proberen te betekenen met geweld gaan verbieden dat te doen? Dan mag je mij als eerste proberen tegen te houden. Ik ben gewapend met kennis en ervaring en jij?

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:45

Nooit buigen voor een religie, want dat is het begin van het einde! Van vrijheid, van tolerantie en van de wetenschap en van de beschaving.

KeesBruin | 30-05-18 | 13:17

Lupus, uw bericht is kennelijk verwijderd. Maar als pure "heiden" wil ik graag opmerken dat toen de mensen nog en masse in uw god geloofden zij ook al smart op smart te vrezen hadden. Bittere armoede, uitbuiting, onderdrukking, ziektes, rampen en niet te vergeten oorlogen hebben ongelooflijk veel leed te weeg gebracht. En wat dat betreft hoeft het oud testamentisch geloof ook niet geromantiseerd te worden want dat heeft daar een heel kwalijke rol in gespeeld en doet dat helaas nog steeds. Ook in de houding naar homo's toe, die ondanks het gebod hebt uw naasten lief als uzelf nog regelmatig liefdeloos en vijandig is.
Dat van dat van die kroon vind ik wel geestig. Ik dacht dat ik dat roze kroontje boven mijn naam heb gekregen vanwege mijn support aan Geen Stijl. Weer wat geleerd.

Nikki-Itta | 30-05-18 | 14:24

Muxje | 30-05-18 | 14:02
Precies!

miko | 30-05-18 | 14:51

Weleens van geestelijke Wetenschap gehoord?

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Religie.... het is 2018, wordt eens wakker.

Mark_D_NL | 30-05-18 | 13:16

Wordt allen wakker en verdiep u eens in geestelijke Wetenschap. Er is genoeg te vinden. In plaats van elkaar belachelijk te maken. Hoewel ik sommige opmerkingen wel grappig vindt, maar weet dat ze uit onwetendheid zijn ontsproten.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:52

SlimmeBelg | 30-05-18 | 17:52
Geestelijke wetenschap, zelfs voor een belg ben je dom,erg dom.

miko | 30-05-18 | 20:47

@miko : Beter dom, erg dom, dan onwetend.

SlimmeBelg | 31-05-18 | 08:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig. Dit is inderdaad het grote voordeel van een religie boven andere meninkjes.
Bij levensovertuigingen zonder God, die ook minder gunstig denken over andere groepen, vaak overigens met meer empirsche onderbouwing, wordt er dan van staatswege juist een cordon sanitaire omheen gelegd. Je hoort weldenkend NL het zelden hebben over een Salomon's oordeel waar het de 'racisten' van de PVV of FvD betreft. Nooit gebeurt het dat er een PVV-burgemeester wordt geïnstalleerd, uit inclusiviteitsoverwegingen, omdat ie anders zou worden buitengesloten vanwege zijn overtuiging. Het wordt niet eens overwogen.

Magdatkandat | 30-05-18 | 13:15

Zulke ware woorden!

Lupuslupus | 30-05-18 | 13:59

Jammer dat een vrij land zich weet op te heffen door te buigen voor religieuze intolerantie. Voorheen was er geen angst voor mogelijk fysieke represailles, dus we negeerden deze gevoeligheden massaal en continu (cabaret in volle bloei). Echter, nu godsdienstvrijheid vergroot wordt via fysieke chantage (weg cabaret), gaan we ook niet gewelddadige godsdiensten "serieus" nemen. De Vlugt, vertel dat meisje eerst het sprookje van de kleren van de keizer en dan dat zij en haar ouders in het publiek staan en het geloof de keizer is. Wat zou zij als meisje dan zeggen tegen haar ouders als ze dat zag? Thuis bespreken en morgen in het kringgesprek verslag uitbrengen en verder lekker meespelen in de musical!

Non_Smoking_Gun | 30-05-18 | 13:15

"De Vlugt heeft daarover geen contact opgenomen met de gelovige ouders". Let op, dus zij hebben hier niets over gezegd. Zijn eigen vergelijking met een Bijbels figuur, doet mij vermoeden dat deze meneer zèlf problemen had met de improvisatie....
Immers, Jehova's mogen bijvoorbeeld ook geen verjaardagen en kerst vieren, dus het kind werd waarschijnlijk al zo'n 25 keer per jaar "buitengesloten". Of heeft de directeur verjaardagen en kerst ook afgeschaft?

John McClane | 30-05-18 | 13:11

Oh, sorry. Ik had niet begrepen dat de woorden van Jezus een vervanging voor het eerste testament waren. Blijkbaar toch ergens die regel gemist zeker.

Winter_is_coming | 30-05-18 | 14:07

Lupus wederom bedankt voor uw juiste kijk in deze. Het klopt. Die 'waterloper' uit Nazareth zoals hij hier ook genoemd wordt, heeft alles vervuld, en bewezen, maar dat willen de 'reliehatertjes' niet meer weten. Die houden zich liever bezig met oud testamentische teksten om hun 'gelijk' proberen te halen. U bent een mooi mens, ze zullen 'boven' straks blij met u zijn.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:01

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:01
Nou,van mij mag ze gaan die zure taart

miko | 30-05-18 | 20:46
▼ 4 antwoorden verborgen

@Ristretto

Begrijp me niet verkeerd, ik wil doen wat er voor nodig is, maar al die symboolpolitiek hangt me de strot uit. De boodschap moet zijn: discriminatie van en intolerantie en geweld jegens seksuele minderheden wordt in Nederland niet getolereerd, nooit. Aan een zebrapad vegen haters hun voeten af.

MickeyGouda | 30-05-18 | 13:10

Ik snap je uitstekend. Ik plaag je. Het zijn de zelfde types die zo'n pad faciliteren en de moskee een uitstekend idee vinden. Nooit van het woord incompatible gehoord.

ristretto | 30-05-18 | 13:24

ristretto | 30-05-18 | 13:24

Dat dus!! En in Gouda hebben ze daar het patent op. Wordt je politiebureau belaagd? Gewoon sluiten. Heb je bovengemiddeld veel homo-haters binnen de gemeentegrenzen? Zebrapad schilderen.

MickeyGouda | 30-05-18 | 13:34

Het is godverdomme een openbare school, waarom moeten geloofsgekkies daar hun gelijk halen, zet je kind op een school met sprookjesonderwijs!

Foxcave | 30-05-18 | 13:10

Vloek niet zo! Dat u uzelf naar de hel wenst moet u weten maar ik hoef dat echt niet te lezen.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:04

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:04 | favorietblock

Welke hel, wat is een hel, de hel bestaat niet, het zoveelste verzinsel van de mens, rot toch op met de waanzin godverdomme.

Foxcave | 30-05-18 | 14:41

Hellen en hemelen bestaan. Men komt er meestal pas 'achter de kist' achter.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Religie en scholen. Slechte combi.
Eigenlijk is elke combi met religie slecht.

Lafayette | 30-05-18 | 13:10

@E-Burke | 30-05-18 | 13:11
En dan krijg je dus een goed opgeleid persoon die vindt dat homo's niet deugen en er van overtuigd is dat de wereld in 7 dagen geschapen is. En ondanks zijn/haar goede schoolprestaties denkt dat kinderen autistisch worden door vaccinaties.

Lafayette | 30-05-18 | 13:42

@Lafayette

Bull crap, dat is echt een minieme fractie van het religieus onderwijs. Genoeg homoseksuele docenten op dat soort scholen. De meeste religieuze scholen besteden enkel rondom en ivm de feestdagen aandacht aan het geloof, hoewel dat bij islamitische scholen wellicht iets anders ligt. Daarbij zijn de anti-vax gekkies verre van een puur religieus fenomeen.

E-Burke | 30-05-18 | 13:56

Elke school die op een of andere manier zich religieus noemt steunt het concept van geloof en in de meeste gevallen de geloofsinstituten. Aan de ene kant wil je kinderen iets leren. Kennis en vaardigheden bij brengen en tegelijkertijd ondersteun je een sprookje/fabeltje. Die twee zaken samen rijmen niet, of je nu zwaar gelovig bent of een beetje.

Lafayette | 30-05-18 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Graag een klassenfoto want ik heb een vermoeden.

jaap932057795966 | 30-05-18 | 13:10

Ik denk dat ik je vermoeden deel.
Iets met kleur? Hmmm?

LuckyGirl | 30-05-18 | 14:05

Discriminatie op basis van geslacht, huidskleur, geloof of geaardheid is ten alle tijden verboden.
Tenzij je een school runt, dan mag dat allemaal. Helemaal als je een school op basis van de bijbel/Koran runt.

Osdorpertje | 30-05-18 | 13:10

te allen tijde

kibambam | 30-05-18 | 13:11

Als religie hedentendage zou worden uitgevonden zou het verboden worden vanwege kindermishandeling.

DrumPiet | 30-05-18 | 13:09

We zijn het eens...

Mark_D_NL | 30-05-18 | 13:22

Ik ben ook tegen kindermishandeling, besnijdenis. Maar dat is nou juist niet verboden, of heb ik wat gemist, prachtige nick?

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:14

In Hengelo is altijd wat te doen.

Het licht springt op rood en als je homofiel bent kun je niet in een musical meedoen.

Nacho_Vidal | 30-05-18 | 13:09

Die Jehova's vieren ook nooit een verjaardag,nou dan de hele klas maar geen verjaardag meer laten vieren De vlugt.
Je doet je naam zelfs wel eer aan slappeling.

pegaje | 30-05-18 | 13:08

Het meisje sluit niet haar eigen uit !1!!
Het zijn de ouders die een kind een geloof opdringen,
Dus net zo absurt als een gemeente die bij aangifte van een kind de ouders laat bepalen of het kind m/v/(rest van het alfabet) is.

NatNiks | 30-05-18 | 13:08

@ telelezer, nogal off-topic, maar nature vs nurture is geen eeuwige discussie, het is helemaal geen discussie. Besef nou toch eens dat we allemaal wel gelijk zijn maar niet hetzelfde. En dat jongens en meisjes onderling ook niet hetzelfde zijn. Laat iedereen lekker in z'n waarde en laat iedereen vooral zichzelf zijn, maar ga nou niet raar doen over dat er onzijdige mensen zijn. Dat is de grootste flauwekul!

BluRay | 30-05-18 | 13:30

Haha. "Natuur". Bullshit. Tegenwoordig veranderen ze net zo makkelijk van 'gender' als een blad aan een boom. Het is een epidemie.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:08

@Lupus : Laat ze maar. Ze kunnen er niets aan doen en de mogelijkheden zijn er tegenwoordig. Ik begrijp uw frustratie, maar ze hebben de keuze en zolang ze er geen kermistent van maken, kunnen ze er ook de schepping geen geweld mee aandoen. Waar ik woon, bepalen ze mede het straatbeeld en worden ze door de massa geaccepteerd. Niets mis mee. En we moeten onze naaste toch als onszelf behandelen? Al valt dat bij sommigen niet mee, daar weet u alles van.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

Daarom zitten mijn kinderen op een christelijke school.

Elmauro | 30-05-18 | 13:07

Hulde Elmauro! Hoewel meer en meer christelijke scholen zich laten infiltreren door de islam. Hopelijk blijft de school van uw kinderen dat lot bespaard. Gelukkig zijn mijn kinderen allang volwassen maar als dat niet zo was zou ik ze alleen op een reformatorische school doen of een school waar in de statuten staat dat het Christelijke geloof - ten allen tijde! - leidend is. Hou vol en God's zegen gewenst.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:12

Ja, wij lachen (hoewel het huilen ons nader staat...) wel om die moslims maar gggggggristenen kunnen er ook wat van hoor. Kleine jongetjes bepotelen, heaumeaux niet moeten, geen garnalen eten (hoewel ze daar vreemd genoeg wat minder kritisch op zijn), verkrachten (hallo jehova's getuigen) en ga zo maar even door. Eigenlijk alles wat god verboden heeft, doen ze. Liefst stiekem, terwijl de moslim er gewoon voor uit komt.

Bakkeleures | 30-05-18 | 13:06

Winter is comming: de overeenkomst is GELOOF en dat is op zich al verderfelijk.

Tojo16 | 30-05-18 | 13:38

Winter_is_coming heeft helemaal gelijk. Alleen heidenen weten het verschil niet tussen Christendom en islam. Een Christen gelooft - want zo staat het in het Woord van God, de Bijbel - dat God de Overheid in plaats van Hem boven de bevolking heeft geplaatst. Om het volk in Zijn naam te dienen!. De Overheid is de dienares van God. Zo staat geschreven. Zélf als de overheid het laat afweten - zoals diverse koningen in Israël deden: 'want zie, de koning deed wat kwaad was in de ogen des Heeren - moest het volk tóch naar de koning luisteren. De koning werd later zelf wel afgerekend door God Zelf. Lees de bijbel eens, atheïsten, i.p.v. maar wat neer te plempen zonder enige kennis van de Bijbel of het Christelijke geloof. Bidt bij uw onderzoek om de leiding van de Heilige Geest en de schellen zullen van uw ogen vallen.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:21

Het lijken wel mensen, die wezens die u gggggristenen en moslims noemt. En kennelijk weet u ook alles wat God verboden heeft. Maar u weet toch ook dat de mens gelovig of niet een vrije keuze kan maken? En vaak, gelovig of niet verkeerde keuzes maakt. Die keuzes zijn wel eigen verantwoordelijkheid en geven niemand het recht om hele groepen te veroordelen. Ik ga toch als kosmisch bewust persoon ook niet allen die om onduidelijke redenen iets tegen religie hebben, terwijl gelovige mensen juist veel voor hun medemens betekenen voor achterlijk, gek, of dom uitmaken? Dat zou pas dom zijn, vind ik.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Middeleeuwse denkbeelden? Hadden ze dat maar als excuus. De Jehova's getuigen zijn in de 2e helft van de 19e eeuw in Amerika opgericht.

E-Burke | 30-05-18 | 13:04

Ja, en buitengesloten worden wegens geloof zal haar nóóit meer overkomen, hè, nu we ons mensbeeld van de 21ste eeuw ook overboord hebben gegooid. Wat staat er nog meer in de musical dat er uit gegooid kan worden?

eastender | 30-05-18 | 13:04

Dit gezegd hebbende: Als de genderneutrale plee óók in de musical zit, dan ben ik wél voor overboord kiepen, vanwege fundamentalistische uitsluiting van de tot in the loo stalkende collega .

eastender | 30-05-18 | 13:10

Dus wijj moeten in Gouda over zo'n achterlijk regenboog-gekleurd zebrapad lopen en Ben mag lekker toegeven?!

MickeyGouda | 30-05-18 | 13:03

Ja, en Nee

ristretto | 30-05-18 | 13:04

Als ik nog in Gouda woonde (ben er in 1972 vertrokken) zou ik zeggen rot een heel eind op met je regenboog zebrapad. Het is gewoon de besmettelijke ziekte van deze tijd om allerlei minderheden met hun grote bek de dienst uit te laten maken.

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:25

Geloof maakt meer kapot dan je lief is...

kibambam | 30-05-18 | 13:03

Ach. U bent heiden?

Lupuslupus | 30-05-18 | 14:26

Zij die in Stalin, Hitler en Mao geloofden, zullen dat beamen.

Guido | 30-05-18 | 18:17

@guido : Mao heeft veel goede dingen voor zijn volk gedaan. Ik vind hem niet in het rijtje passen. Rutte zou er niet in misstaan. Nee, flauw.

SlimmeBelg | 30-05-18 | 18:42

Elke Paling kiest zijn eigen Kadaver, en dat mag....

hetgingperongeluk | 30-05-18 | 13:03

Klopt, maar je hoeft je kadaver niet aan anderen op te dringen, vreet hem zelf lekker leeg.

Foxcave | 30-05-18 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken