Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gregorius Nekschot Cartoonproblematiek. De belediging van een bevriend staatshoofd

Deel drie van de relcartoons van de herrezen Gregorius Nekschot, ingeleid door eenmans cartoonwerkgroep Kris Wellen! Deel 1, smadelijke godslastering, staat hierrr en deel 2, majesteitsschennis, is daarrr te vinden. Vandaag: Geitenneukers!

Belediging van een bevriend staatshoofd

Op 10 april 2018 schrapte een zeldzaam daadkrachtige Tweede Kamer het verbod op het beledigen van een bevriend staatshoofd. Een wijs besluit en zonder meer een zegen voor de Vrijheid van Meningsuiting.

Onder de gereformeerde minister-president Hendrik Colijn (1869-1944) bijvoorbeeld hield Nederland in de periode voor de Tweede Wereldoorlog krampachtig vast aan de gevoerde neutraliteitspolitiek. Na het verschijnen van een tegen Adolf Hitler gerichte spotprent in dagblad Het Volk werd hoofdredacteur Johan Ankersmit (1871-1942) in 1936 dan ook door het Openbaar Ministerie gedagvaard op verdenking ‘opzettelijk het hoofd van een bevriende staat te hebben beledigd’.

Het liep uit op een rechtszaak die met grote aandacht werd gevolgd. Ankersmit werd veroordeeld maar later in hoger beroep vrijgesproken omdat het gerechtshof meende dat de kritiek op Hitler weliswaar zwaar was aangezet, maar wettelijk toegestaan. Een oordeel dat later door de Hoge Raad werd bevestigd.

Maar goed, dat was toen.

Huidige ‘bondgenoot’ Turkije ontwikkelt zich onder strakke leiding van Recep Tayyip Erdoğan in hoog tempo tot een fascistische staat. Hoogste tijd dus – nu het beledigen van een bevriend staatshoofd niet langer strafbaar is – om alles uit de kast te halen.

Klik hierrr voor groot.

Reaguursels

Inloggen

Voor een Nederlander is zo'n tekening best normaal.

Kaan78 | 28-05-18 | 16:21

Dat voorstellen van Kuzu als een vampier begint wel een beetje op demoniseren te lijken. Iets waar we ons toch ook kapot aan ergeren als het bij den´n Terry wordt gedaan.

stampertje85 | 28-05-18 | 13:46

De enige "Gregorius Nekschot Cartoonproblematiek" is dat van alle cartoons die hij ooit gemaakt heeft, er geen één raak was of leuk of zelfs maar goed getekend. Schoolkrantniveau van groep 3.

Bulla | 28-05-18 | 10:50 | 2

Bulla | 28-05-18 | 10:50
Ook dat is een kwestie van smaak.Nekschot heeft hele goeie to the point cartoons gemaakt.

komtdatschot | 28-05-18 | 11:10

Wordt je chagrijnig van de ramadan?

Wilhelm-Wessie | 28-05-18 | 12:43

@J-van-de-Bontekoe
Humor hoeft niet persé een onderdeel te zijn, al was het maar omdat de opvattingen over humor nogal verschillen. Zo vind ik de uitingen in Charlie Hebdo of de tekeningen van Westergaard wel grappig en to the point. Maar gezien het lot van de redactie van Charlie Hebdo en de doodsbedreigingen en de poging om Westergaard naar de andere wereld te helpen, vond niet iedereen dat.

Heiner | 28-05-18 | 10:24

Ik kan niet tekenen.
Europa op bed, met de achterkant schaapsvacht op d'r varkenshoofd, zodat een koddig staartje net niet haar mond bedekt, gefacefuckt door Erdo, die weer gerimt word door Kuzu. Erdo kijkt naar portret boven bed van zijn moeder, en zegt 'Ik neuk je helemaal de moeder.'.

Alquest | 28-05-18 | 09:48

Precies.

Langshetrandje | 28-05-18 | 10:01

Een Duitse molen zo te zien.

Rest In Privacy | 28-05-18 | 08:53

Gelukkig voor Greg is zijn tekentechniek afstotend, anders zou hij vanwege de inhoud daarvan heel binnenkort in een gevangenis vol moslims zitten.

Zoals zij dat in GB doen met mensen die "het volk" doen kijken naar de toekomst die politici en Boze Profeten voor hen aan het maken zijn.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 08:46

Ik ben altijd op zoek naar de vrouw achter de man. Ik vrees dat Gregorius IX ook in bed weinig te bieden heeft.

hmariavanempel | 28-05-18 | 00:29 | 2

Met zijn potlood spelen.

Ruimedenker | 28-05-18 | 03:46

Ik zie het verband niet zo, van de 100.000 mannen zijn er 99999 die ook niet kunnen tekenen. Hebben die allemaal niets te bieden in bed?

Bennie Boos | 28-05-18 | 06:28

Turkse moslimpiemels zijn besneden. Verder is alles in tiptop conditie, de penning met een half maantje, de Graaf DENKula slagtandjes, de netjes gekapte vachtbolletjes. De strakgespannen lijn doet vermoeden, dat de baas in Turkije ofwel kilometers groot is, ofwel vanuit de hemel zijn poedel in bedwang houdt. Wat hebben we te vrezen, behalve van dat stinkende druppie dat het vlekken achterlaat? Poedels bijten niet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-05-18 | 22:42

Niks mis met deze cartoon, de boodschap is duidelijk en ook onweerlegbaar juist. Kuzu is niks anders dan een aangelijnde bedrijfspoedel van Erdogan. Maar wat heeft dit met het thema “beledigen van een staatshoofd” te maken? Dan had ik Erdogan als een islamo-fascistische aap of iets dergelijks afgebeeld verwacht. Alhoewel je in dat geval misschien weer een discussie had ontketend of de beledigde partij misschien de aap was....

kunstliefhebber | 27-05-18 | 22:32 | 1

Kom op, je kan zien dat de hondenlijn snaarstrak getrokken wordt door een dampende islamofascist die uit repsect net niet is afgebeeld.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 08:48

GN was voorheen grover. En dat was ook leuker.

Vrouwtje_haram | 27-05-18 | 22:27

Gisteren deel 1 van een nieuwe serie over dictators op NatGeo: opkomst en ondergang van Benito Mussolini. Niemand had voor mogelijk gehouden dat deze gewelddadige clown in Italië aan de macht zou komen... en toch gebeurde het. Decennialang terroriseerde hij het land met fascistische hand. Daarom: onderschat een ogenschijnlijke clown als Kuzu nooit. We hebben nu weliswaar wat meer democratische 'veiligheidskleppen' dan toen, zijn misschien minder naief, maar toch: een waarschuwing van de geschiedenis.

Zenzeo | 27-05-18 | 22:17 | 4

Bij Kuzu komt - als het puntje bij het paaltje komt - eerst het geloof en op de tweede plaats onze grondwet! Met dank aan de PvdA hebben wij dit soort paarden van Troje in de 2e kamer zitten. Nou ja ik denk dat ze er zonder de PvdA ook wel ingekomen waren maar dat ff terzijde.

Rdock | 27-05-18 | 22:53

Benito Mussolini sprak de taal van de werknemers en werkgevers maar niet de taal van de vakbondsleiders en ambtenaren en dat is eng voor een "uitderuif" eter.

TriestGeval | 27-05-18 | 23:00

@Rdock Eerst het geloof dan Turkije en daarna helemaal niets. En met de grondwet en zaken als mensenrechten gaat deze AKPer selectief om.

Heiner | 28-05-18 | 08:50
▼ 1 antwoord verborgen

Off topic:
Bindende terugkijktip: Tegenlicht over kweekvlees. Nederlandse vinding, maar mag niet op de markt van.... u raadt het al: de EU.
De regering en de VWA zijn weer eens holier than thou, katholieker dan de paus en verbieden kweekvlees omdat er een EU wetje is. Het patent was al verkocht aan Amerikanen, de start-ups daar schieten uit de grond, een hele industrie die hier in Nederland had kunnen beginnen wordt door een stel pennelikkers met een slaafse houding t.o.v. Brussel tegengehouden.
Nu moeten er eerst weer testen worden gehouden (het is gewoon vlees... we eten al millennia spiercellen van rund, kip, eend en varken, wat moet er getest worden?), én alle lidstaten van de EU moeten instemmen... duurt jaren. Terwijl het nu al op de markt kan.
Bizar verhaal weer. Met dank aan de Brusselse overlords en hun Haagse slaafjes.

Stormageddon | 27-05-18 | 21:59 | 8

Al-dente. Heeft u ooit gehoord van de film “soilent green”? Is een fil uit de jaren 70 geloof ik. Ben bang dat dit nog waarheid gaat worden ook.

mexicano + satesaus | 27-05-18 | 22:43

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green

mexicano + satesaus | 27-05-18 | 22:45

Ballen gehakt zijn t.

Ruimedenker | 28-05-18 | 03:52
▼ 5 antwoorden verborgen

In één korte zin: zijn cartoons zijn functioneel.

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:50 | 2

En zo is het Lucky. Ik ben er blij mee en gasten die zeggen dat hij niet kan tekenen begrijpen er dus geen kloot van.
Toen ik dit las zat ik net naar Mark Knopfler te luisteren, Piper to the end. Een kennis van me zei me eens, die Knopfler kan helemaal niet zingen. Dan ben je pas echt een lul.

beau van rtl | 27-05-18 | 22:02

Het verzinnen lukt nog wel, echter tekenen kan ik totaal niet. G doet dat véél beter. Ieder zijn talent. Sommige mensen kunnen heel goed afkraken, of zijzelf talenten hebben is nog maar de vraag.

Ruimedenker | 28-05-18 | 03:57

Je mag de cartoons van GN leuk of kut vinden. Denk dan nog maar eens terug aan Tommy R., gisteren. Hoppa, de gevangenis in.
De vrijheid van meningsuiting houdt ook de vrijheid tot beledigen in. Elke jandoedel kan zich beledigd voelen, om niks. En dat zou dan niet mogen. Rot toch op.
In het VK heeft die policor-beperking ertoe geleid dat talloze kinderen (onder de 12) als seksslavinnen werden gebruikt door Pakistani (moslims) - in dat verrotte land 'Asians' genoemd.
You place your bets. Laat die GN gewoon z'n gang gaan, leuk of niet is totaal niet het punt.

Ichneumonidae | 27-05-18 | 21:42 | 9

Rdock | 27-05-18 | 22:05
Wie is uw wij? Ik vind de laatste drie tekeningen van GN niet smakeloos genoeg en bovendien buiten de kwalitatieve orde vallen tov zijn werk van voor zijn schandalige arrestatie. Dat van die herhaling klopt wel vind ik. Daar was ik zelf ook al over aan het nadenken en zal daar dus nu ook mee stoppen (behalve als u me nogmaals uitnodigt natuurlijk).

Langshetrandje | 27-05-18 | 22:17

Oké langshetrandje ben blij te zien dat wij in ieder geval GS steunen. Top!

Rdock | 27-05-18 | 22:48

Wij kunnen niet anders Dock.

Langshetrandje | 27-05-18 | 22:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig is Mark Rutte geen bevriend staatshoofd, want ook gewoon maar premier. Al verdenk ik hem er wel van op zaterdagavond menig sluierdansje te hebben uitgevoerd www.youtube.com/watch?v=z1dTQh5RST0 I'd fuck myself too if I were him.

Overigens heb ik uit betrouwbare bron dat de heer Trump eerst even de Nederlandse wetswijziging heeft laten dubbelchecken voordat hij besloot om zich verkiesbaar te stellen voor de recente presidentsverkiezingen.

Hetkanverkeren | 27-05-18 | 21:40

Italië blijft ook een van de bedrijfspoedels van Brussel.

Langshetrandje | 27-05-18 | 21:38

Het is niet echt op het niveau van een Peter van Straaten, hè? Om maar eens een dwarsstraat te noemen.

MickeyGouda | 27-05-18 | 21:36

Waarom niet een spotprent van Erdogan gemaakt? Bang?

i-Wonder | 27-05-18 | 21:30

Hou nou eens op over deze Grogorius-minkukel. Hij kan niet tekenen, is absoluut nooit grappig, mist elk punt en iemand die bij alles in al zijn tekeningen moet uitleggen met (veel) tekst waar het over gaat en wie het allemaal zijn, is gewoon een kut-tekenaartje. Kan ie beter de straat gaan aanvegen, daar hebben we tenminste nog wat aan. Dump die sukkel!!!!!!!!!!!

Bulla | 27-05-18 | 21:27 | 7

@LineaalRectaal, wat je zegt ben je zelf, ook niks natuurlijk, anders zou je niet zo door het lint gaan, hahaha.

Bulla | 28-05-18 | 00:25

@peterh, waar mijn prent is? Ik pretendeer geen politiek tekenaar te zijn, en jij bent verder net zo inhoudelijk als ik, volgens jou.

Bulla | 28-05-18 | 00:28

@miko, vergelijk jij deze minkukel met Mobius? Er is niets zo stompzinnig als een prent uitleggen met tekst erbij, om de doodeenvoudige reden dat anders geen hond zou begrijpen waar het over gaat. Heeft niets met Mobius te maken volgens mij.

Bulla | 28-05-18 | 00:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig legt ie de 'grap' even uit door erbij te schrijven wat het voorstelt. Niet de moeite van het van bed lichten waard, dunkt me.

JTKDM | 27-05-18 | 21:25 | 1

JTKDM | 27-05-18 | 21:25 |
Heb je wel een punt ja. Anone maakte ooit eens een cartoon met de tekst: "Vlak voor je verkracht wordt, kom je vaak op de mooiste plekjes."

De cartoon erbij was vrij overbodig;). Als hier de tekst.

Ichneumonidae | 27-05-18 | 21:29

Wat mij altijd opvalt is dat die Turken totaal geen eergevoel hebben.

Ichneumonidae | 27-05-18 | 21:21 | 2

Ze hebben de kleinste piemols van Afrika.
Komt omdat ze oorspronkelijk uit Azie komen.

Gulliver | 28-05-18 | 05:01

Turkije ligt in Afrika? Weer wat geleerd ... en Gulliver kan het weten door al z'n travels.

Usumani | 28-05-18 | 09:55

Het verval van Europa,

Neem de tijd en zie hoe onze elite ons naar de afgrond slepen, dit is Uw toekomst.
Die slappe theemuts uit het torentje verraad u voor een paar zilverlingen, dit is de meest niets zeggende M.P. sinds onze jaartelling.

www.youtube.com/watch?v=UOdB5k1iFVs

von Amsberg | 27-05-18 | 21:19

Turkey’s post-coup crackdown
151,967 dismissed*
138,579 detained
78,687 arrested
3,003 schools, dormitories and universities shut down
5,822 academics lost jobs****
4,463 judges, prosecutors dismissed**
189 media outlets shut down
319 journalists arrested***
since July 15, 2016 as of May 26, 2018 turkeypurge.com/

Erdogan voelt zich trouwens zwaar gesteund in deze Gestapo/Stasi en 1984 methodes sinds de detentie van Julian Assange en een Barack Obama die meer klokkenluiders vervolgde dan al zijn voorgangers samen. Allahu Ackbar!!!

Feynman | 27-05-18 | 21:15 | 5

En geen enkel serieus protest vanuit de EU of de regering. Laat staan sancties. Dat is veelzeggend.

obominotie | 28-05-18 | 01:40

@Feynman Ja, maar dat moest wel, want dat waren allemaal terroristen. Volgens Erdogan, die Turken van DENK en de naïevelingen die achter DENK en Erdogan aanrennen, althans.

Heiner | 28-05-18 | 08:52

@Feynman En als je er een mening op na houdt die niet past in het Islamo fascistische model wat Erdogan voor ogen heeft, ben je al snel een terrorist. Net zoals Adolf in de jaren '30 omging met tegenstanders of maatschappelijke organisaties die hem voor de voeten liepen.

Heiner | 28-05-18 | 08:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is de beeldvorming die Denk zelf neerzet en daardoor bij anderen kan oproepen!

Rdock | 27-05-18 | 21:13 | 3

Druppelt kuzus piemeltje?

Langshetrandje | 27-05-18 | 21:15

Hij pist wel op Nederland.

bleached | 27-05-18 | 21:23

bleached | 27-05-18 | 21:23
En daar zou de TK ook zeer hard gehakt van moeten maken. Dat gebeurt niet en sterker nog er zijn diverse partijen die deze vrienden van de Islamofascisten graag in hun coalitietje zien. Dat is pas echt landverraad. Kuzu pleegt geen landverraad want zijn land is niet Nederland.

Langshetrandje | 27-05-18 | 21:47

Gregorius is Geert.
Kuzu is bedrijfspoedel van Erdogan.
Goh een molen.
Dit is niet grappig.

Langshetrandje | 27-05-18 | 21:11 | 5

Ik zeg nergens dat je dit niet matig mag vinden. Ik vind het zelf ook niet van de hoogste kwaliteit. Ik zeg nergens dat je "dan voor DENK bent".... Ik zeg dat er in ons Nederlands parlementair stelsel zetels zijn verworven voor islamitische denkbeelden, met sturing vanuit een ander Islamitisch land, en dat vind dat geen strak plan...

peterdh | 27-05-18 | 22:04

DENK moet morgen verboden worden, peterdh, geen enkele discussie daarover.

Langshetrandje | 27-05-18 | 22:24

@Langshetrandje
dan zijn we het daar iig over eens :)

peterdh | 28-05-18 | 02:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat je erbij moet zetten dat het Kuzu is, terwijl je het hoofd van Kuzu tekent, maakt het wat knullig. Net zoals dat pikkie van die hond met dat druppeltje eraan. Doet me denken aan hoe ik op de lagere school een snikkel tekende.
Ik vind het niet goed.

ZegMaar | 27-05-18 | 21:11 | 3

Mmm ik denk dat als je de gemiddelde Nederlander vraagt wie ze zouden herkennnen in de tekening ze niet Kuzu hadden gezegd. Maargoed. Treffende prent toch Kuzu in de bedrijfspoedel die vanuit Turkije gedirigeert wordt om hier zjn kunstje opvoert en zijn plasje te plegen en dus zijn terretorium af te bakenen. Zoals honden dat doen. Druppeljes pis sprenkelen op het gebied van een vreemde mogendheid om zo je land te claimen. Dat is exact wat er gebeurd en dat is vind ik heel mooi geillustreerd zo.

peterdh | 27-05-18 | 21:27

ZegMaar. Dat Kuzu heeft hij er speciaal bijgeschreven zodat ook gasten die vroeger op school alleen maar piemels tekenden het ook kunnen begrijpen zeg maar. Dus.

beau van rtl | 27-05-18 | 21:53

@Mede-reaguurders hierboven, dat is precies mijn punt: of je tekent het zo goed dat je zijn naam er niet bij hoeft te zetten, of maak er dan gewoon een hond van zonder menselijk hoofd en zet Kuzu op zijn hlasbandje o.i.d.
Dit maakt het een beetje niveau'tje schoolkrant.

ZegMaar | 28-05-18 | 11:36

Vreemd genoeg zijn er nog steeds mensen die deze acties van Nekschot, het nodeloos kwetsen zonder verdere inhoud, goedpraten. Hopelijk vind Nekschot nog snel een onderwerp waarbij ook deze laatste groep zich ernstig en nodeloos gekwetst voelt. Anders heb ik nog wel een paar tips voor hem.

Charlie36 | 27-05-18 | 21:06 | 6

Kwetsend? Was het maar kwetsend. Softe shit. Kuzu biedt gratis zijn rauwe nieren aan de grote leider aan en staat dan nog pal voor de "turkse" zaak.

Langshetrandje | 27-05-18 | 21:22

Kuzu kun je niet kwetsen, daar is ie te ijdel voor.
Erdogan heeft sowieso lange tenen, daar kun je geen rekening mee houden.
Het is net als in het echte leven; uitdelen en incasseren.
Erdogan deelt graag uit, maar als het op incasseren aankomt, is ie altijd beledigd.
Eet smakelijk Charlie, de zon is bijna onder, fan mag je gaan eten.

Ruimedenker | 27-05-18 | 21:22

@Charlie36 Wat is er kwetsend aan? Hij laat gewoon zien wat of wie KUzu nou eigenlijk is en waar zijn hart ligt. En Kuzu laat dat zien, iedere keer als ie zijn Turkse mondje opendoet.

Heiner | 28-05-18 | 08:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben toch zo benieuwd of kuzu ooit een Nederlandse vlag uithangt. Of een turkse. Ik vermoed het te weten.

relatief | 27-05-18 | 21:05

Oud nieuws verpakt in slecht tekenwerk. Trouwens... Kuzu is hier het onderwerp. Toch?

kwark001 | 27-05-18 | 21:05

Als je iemand van hetzelfde kliekje onderuit haalt is het niet ok.
Maar Putin of Erdogan dan is het goed.

Henk342 | 27-05-18 | 20:58

Ben het wel met meerdere reaguurders eens. Tijd van cartoons is een beetje voorbij.
Marx: "Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern.“

Voor 'Philosophen' mag je dan cartoonisten lezen. Of reaguurders, me2;).

Ichneumonidae | 27-05-18 | 20:56

Opmerkelijk dat het steeds nationalistische staatshoofden zijn die zich beledigd voelen. Kunnen rechtse politici/leiders slecht incasseren?

Bakito | 27-05-18 | 20:55 | 3

Bakito | 27-05-18 | 20:55 |
Ga eens bellen met Stalin of Mao. Shit, zijn al keidoodt;).
Ouwe oelewapper.

Ichneumonidae | 27-05-18 | 20:58

Valt mij ook op dat linkse dictators over het algemeen een groter gevoel voor zelfspot hadden en hebben. Kijk bv. naar Kim. Lacht altijd!

atheïstisch stemvee | 27-05-18 | 20:58

Hugo Chávez en zijn opvolger Maduro en niet te vergeten Fidel.
Nou die konden wel tegen een geintje hoor! Maduro leeft nog, die incasseert de ene tegenvaller na de ander, maar hij blijft doorgaan hoor, met zijn slechte beleid.
Jouw geloofsgenoten van antifa kunnen ook prima incasseren. Ze beantwoorden alles met geweld. Dag Bakkie

Ruimedenker | 27-05-18 | 21:26

Schandalig. Iemand die zo staat voor verbinding afbeelden als de poedel van de proleet. En nog met een druppelende plasser óók. Dit zou verboden moeten worden.

RickTheDick | 27-05-18 | 20:53 | 1

Het bevestigt maar eens het gelijk van Leo Lucassen dat moslims constant gestigmatiseerd worden. Arme Kuzu.

lingo star | 27-05-18 | 21:20

Ok, dus de modus is wat Nekschot doet kan en mag maar hij is gewoon niet zo goed op zijn vakgebied. Daar kan ik me in vinden dus Gregorius op zoek naar een nieuwe tak van sport!

Disaronno | 27-05-18 | 20:50

Top die tekening. Precies zoals ik Kuzu zie. Als een little bitch on a short leash! Hahahaha en wat dat beledigen van een bevriend staatshoofd betreft, dit kabinet doet dat al een hele poos met Putin en Rusland. Meten met twee maten zoals altijd. Ik schaam me voor dit kabinet.

Accident_Prone | 27-05-18 | 20:47

Ik heb geen zorgen over 'de Turken'.
Die kunnen we wel aan; zeker, als ze te lastig worden.
Ik ben alleen maar beducht voor onze eigen ruggegraatloze, laffe leiders.
Ik vertrouw onze eigen politiek niet.
Mijn grootste hoop is Trump, dat die Europa weer terug in 't gareel dwingt.

Der Paulie | 27-05-18 | 20:37 | 3

Ben bang dat we zonder de VS weggeblazen zouden worden. En hard ook.

atheïstisch stemvee | 27-05-18 | 20:48

Precies. Dat wanneer je je verantwoordelijkheid wil nemen om je gezin/familie/have te beschermen, je teruggefloten wordt of, nog erger, aangepakt wordt in plaats van diegene die je leven verziekt. Soms droom ik wel eens in die trant. Dat noemt men ook wel een nachtmerrie.

Normpje | 27-05-18 | 20:49

Der Paulie | 27-05-18 | 20:37 | reageer
'Deep State Trump' is inmiddels al zijn bijnaam, dus ik zou er niet al je vertrouwen op inzetten.

XaleX_2 | 27-05-18 | 21:04

Echt goed is het allemaal niet, Nekschot.

Sneard | 27-05-18 | 20:34 | 3

Was het eigenlijk nooit, om heel eerlijk te zijn. Als hij destijds niet van zijn mandje was gelicht waren we hem allang vergeten...

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 20:45

Graaisnaaiert | 27-05-18
Tsja das een kwestie van smaak.Ik vond hem toen beter dan nu.Maar wat ik al zei,Nekschot moet er nog even inkomen.

komtdatschot | 27-05-18 | 20:54

Nekschot moet nog in zijn ritme komen,nog een paar cartoons geduld aub.

komtdatschot | 27-05-18 | 20:32

"Klik hierrr voor groot."

No thanks...

Klassenfeind | 27-05-18 | 20:32

De lange arm? De lange lijn. Teken dan een lange arm die hond/poedel/Kuzu in het oor knijpt. Kuzu is gewoon aangelijnd. Niet vrij om te doen wat hij zou willen. Het beduidt niet dat hij doet wat Erdohan wil. Hij doet het toch uit vrije wil? Slecht.

Normpje | 27-05-18 | 20:28 | 5

@Miko: die is inderdaad een stuk sterker....

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 21:06

@Normpje
Mwoa..... Ik kan me helemaal vinden in jouw tegel, ik ben het er niet mee eens. Maar je uitindelijke conclusie "slecht" is de dooddoener.

Ik zal je uitleggen waarom. Cartoons zijn bedoeld om een punt te maken en een discussie op gang te brengen. Dat doe je uitstekend in je tegel, totdat je alles terzijde schijft met de melding "slechte prent, mijn moeite niet waard" terwijl ie toch aardig op weg was om lezende jouw tegel een disucssie momentje op te pakken. Eens kijken....

Kuzu is naar mijn mening inderdaad aangelijnd door Erdogan, als Kuzu niet doet wat in lijn is met Erdogan's idee: het afbakenen van een Islamitisch terrirorium i de tuin van een westers land , wat hier door een pissende hond treffend geillustreerd wordt (zo doen die dat namelijk). dan is Kuzu zijn positie snel kwijt (zij het door Turkse flyers die rond de verkiezingen vanuit Turkije met "stemadvies" door de bus vliegen, hetzij door Kuzu ook als verrader aan te merken) .... Maar Kuzu zit wel degelijk aan het lijntje. Vergis je niet. Hij pist nu alleen nog op de goede plekken en hoeft niet gecorrigeerd te worden door zijn Turkse baasje... Maar pissen in onze achtertuin en daarmee een Islamistische subcultuur proberen te verankeren in ons politieke bestel daar is ie goed mee op weg. Exact zoals die pissende hond doet in het tuintje van de molenaar in de tekening.

Dus......

peterdh | 27-05-18 | 21:51

peterdh | 27-05-18 | 21:51
Tja de betere cartoons zijn voor de inteligentere mensen. Helaas.
En bij deze de post van miko in de herhaling .
Graaisnaaiert | 27-05-18 | 20:32
Turken kunnen het beter.
3.bp.blogspot.com/-SuXgHXDBipE/UiMRZXr...
miko | 27-05-18 | 20:51

Cobalt bomb | 27-05-18 | 22:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Na een paar nekschotjes is het me duidelijk. Ik steun je zaak, omtrent die aanhouding. Dat was krankzinnig. Censuur. Islamofilie van de overheid.

Als spotprentontwerper vind ik het tot nu toe zwak tot middelmatig.

Trans_Fimmermans | 27-05-18 | 20:28 | 1

Amen! Dit is smakeloze bagger, iets wat men ook op de WC's van lagere of middelbare scholen vindt.

Klassenfeind | 27-05-18 | 20:33

Ik vind dat Turkije uit de NAVO gepleurd moet worden. Ook de toetredingsprocedure voor de Europese Unie moet worden afgebroken. Dit Turkije spreekt, handelt en koerst niet als een vriend.
.
Van diyanet tot vluchtelingen, van nazivergelijking tot oproepen tot niet integreren. Op alle terreinen werken ze tegen en zijn ze soms ronduit vijandig.
.
Dan de politieke situatie in Turkije zelf. De oppositiepurges, uitbreiding van Erdo’s macht en de nogal eigengereide militair georienteerde buitenlandpolitiek natuurlijk.
.
Erdogan’s Turkije is een vijand. Gevaarlijker dan Europa lijkt te veronderstellen.

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 20:26 | 3

Ik begrijp echt niet waarom ons bondgenootschap een vertegenwoordiger van de nieuwe(oude) vijand in ons midden tolereert.
schijterigheid is dodelijk binnen een militair bondgenootschap.
Turkije er uit en Israel en Koerdistan er in.
Koereden hebben ook recht op een stuk Iran.
Iran moet kapot

Rest In Privacy | 27-05-18 | 20:49

Erdogan speelt gevaarlijk spel door tegen iedereen aan te schuren.
Turkije is nu gewoon strategisch van belang en daar profiteert hij van maar ik zie een redelijke kans dat hij dat geen decennium uithoudt.

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:41

Turkije krijgt de 100 JSF’s die ze besteld hadden voor 12 miljard voorlopig niet geleverd. Trump is boos omdat ze bij Putin S400 luchtdoelraketten gekocht hebben en vertrouwd Erdogannetje niet meer.

Trumme | 27-05-18 | 21:48

Ik heb dit verhaal ooit wel eens verteld tijdens de night shift hier. Maar van 1983 tot 1993 had men in Turkije Turgut Özal (politiek seculier en realist in hart en nieren). Eerst als premier en later als president. Het verhaal plus samenzweringstheorien aangaande zijn dood hier: en.wikipedia.org/wiki/Turgut_%C3%96za... en die discussie laat ik effe voor wat het is. Maar en dat was het mooie aan die vent. Hij zag eruit als een cartoon character en dat wist hij maar hij had een zeer goed gevoel voor humor daarom hing zijn kantoor ook helemaal vol met ingelijste spotprenten over hemzelf. Kijk! En dan begrijp je 't.

Basil Fawlty | 27-05-18 | 20:24 | 3

Dat zijn dan drie mensen die dat nog weten. de nachtploeg is aardig uitgedund.
necro een reaguurdersdood,onze graaf richting graf volgens mij. tja, ik mis er nog wel meer. Maar die zitten waarschijnlijk gewoon weer in de kliniek.

miko | 27-05-18 | 20:50

miko | 27-05-18 | 20:50
Wees dan zo aardig om ze daar dan even aan te tikken.

Cobalt bomb | 27-05-18 | 22:28

Ook Ozal was een bloeddorstige racist, een vijand, zoals de meeste Turken. Stop eens met dat gejubel over zogenaamde 'seculiere' Turken.

obominotie | 28-05-18 | 02:13

Spot = altijd +1 (vooral zelfspot), maar het hoofd in de prent lijkt niet echt op die van Kuzu. Die leuter lijkt meer op Kuzu zijn hoofd, of was dat zo bedoeld?

XaleX_2 | 27-05-18 | 20:23

Tsja beledigen, beledigen... het kan bij wet wel verboden zijn maar als ik zie hoe hysterisch er onlangs nog werd gereageerd op een satirisch toneelstukje van comedian Sanne Wallis de Vries over een bevriende natie dan hebben we nog steeds een aardige weg te gaan.

Ardbeg | 27-05-18 | 20:23 | 1

Achter dat satirische toneelstukje gaat veel meer schuil dan u wil doen vermoeden, en achter mevrouw Wallis de Vries gaat ook nog veel meer schuil dan een door sommigen als zodanig beoordeelde comedienne.

Nelis SplitBloes | 27-05-18 | 22:05

Eh, wacht even, zijn wij nog steeds bevriend met degene die ons voor nazi uitmaakt?

LiniaalRectaal | 27-05-18 | 20:22 | 3

Foute vrienden, vette feesten. Uweettog?

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 20:29

sterker, omdat we (EU regenten) deze komende Kalief met zijn Staat bij de EU willen gaat er nog jaarlijks een flinke paar miljoen naar deze Vriend.. Die ondertussen van dat geld mooi campagne voert en zogenaamde staatsgrepen tegen houd. Wat EUsinterklazen nog steeds als zoete koek slikt, de steeds weer verlengde staat van beleg.. door deze pro-President/Kalief. En dientengevolge arrestaties van belangrijke personen..

fikkieblijf! | 27-05-18 | 20:37

Rutte wel, LineaalRectaal, Rutte wel.

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:36

Belediging van een bevriend staatshoofd?

We hebben een hele, op belastingcenten draaiende, omroepstichting met 3 kanalen die het tot haar hoofdtaak heeft, om een bevriend land en haar burgers dagelijks door de stront te halen.
De Nederlandse Palestina Omroep.

Ik las vandaag nog een stukje in Vrij Nederland dat het een sport was om van de slachtoffers daders te maken. Terwijl het toch echt een official van Hamas zelf was, die heeft verklaard dat meer dan 80% van dat afgeknalde kudtvolk bij de grens met Gaza, doorgewinterde terroristen waren.

Maar bij de Nederlandse Palestina Omroep heeft men het nog steeds over vreedzaam preotesterende vrouwen en kinderen.

Dit overstijgt het meten met 2 maten. Dit is het moedwillig verdoezelen van feiten en aanzetten tot haat tegen mensen die net als wij elke morgen hun nest uit komen en naar hun werk gaan. Door ze af te schilderen als barbaren die onschuldige mensen afmaken.
Het feit dat Israel het zo goed doet in tegenstelling tot die eikels in de regio, is dat ze harder werken dan wij. elke dag in de file staan om 12 uur te werken. 6 dagen in de week.

Maak daar maar eens een mooie docu over in plaats van de 359e documentaire over Gaza.
Kudt NPO

Rest In Privacy | 27-05-18 | 20:21 | 1

Bravo, u pakt het tuig overtuigend!

Nelis SplitBloes | 27-05-18 | 22:08

Lange armen heeft die pedogan, maar zijn tenen zijn nóg langer.
oral yapmak. Kuzu is een pijper

Ruimedenker | 27-05-18 | 20:17 | 1

Kuzu doet altijd een triootje; hij pijpt naast Erdogan ook nog eens Mohammed. Overdrachtelijk bedoeld hoor, hoewel?

Nelis SplitBloes | 27-05-18 | 22:12

Weer een slechte cartoon.

Axelvon | 27-05-18 | 20:16 | 2

Een Turkse beftekkel. Doorgefokt.

Ruimedenker | 27-05-18 | 20:18

Ik weet niet wat ze met Greg in het gevang gedaan hebben. Maar zich helemaal in een cartoon verliezen is toch net een stapje verder. Verder prima want vvmu. En de cartoonisten op dejoop die maken pas laffe mainstream slijmtekeningen.

kaasfondue | 27-05-18 | 23:18

De 'Klik hier voor groot' knop lijkt me overbodig.
Vind em inhoudelijk weinig verrassend.
Niet confronterend genoeg. Te makkelijk.
Matige stijl bovendien.
Niet mijn ding.

oplichter | 27-05-18 | 20:15

Gezien de beledigingen die Erdogan aan het Nederlandse volk gericht heeft een tijd geleden lijkt me de aanduiding "bevriend" staatshoofd lichtelijk bezijdens de waarheid.
Belediging van "een" staatshoofd mag wel toch? Zeker als dit staatshoofd met staatsondermijnend gedrag bezig is in landen waar een redelijke hoeveelheid onlosmakelijk met het thuisland verbonden personen zich ophouden en in posities gechanteerd en gedirigeerd worden.

Dezenaamhier | 27-05-18 | 20:14

Ik blijf vinden dat de cartoons van GN van slechte smaak getuigen, maar ik ben wel blij dat GS hem, in het kader van VVMU een podium geeft

Arnold Layne | 27-05-18 | 20:13 | 4

Bovendien niet grof.

Langshetrandje | 27-05-18 | 20:35

Het is wel een rake observatie van zo'n poedelpiemel.

ivanhoe bergs | 27-05-18 | 20:56

Cortés is bij vlagen geniaal, de Ollongren-Medusa vind ik erg goed.

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:34
▼ 1 antwoord verborgen

Lollig maar matig. Wanneer je pijltjes met teksten moet gaan zetten ben je wel gezakt. Zie hoe het wel moet bij Opland, Collignon et al.

DeAnalyse | 27-05-18 | 20:13 | 5

Trans_Fimmermans | 27-05-18 | 20:2
Pardon,als u refereert aan Bandirah,dat was drek.

miko | 27-05-18 | 20:44

@Trans_Fimmermans
Nee natuurlijk niet. Ik ben niet hypocriet. Beter kunnen is zelf doen geldt ook voor mij.

LiniaalRectaal | 27-05-18 | 21:13

Je hoeft niet een auto te kunnen assembleren om kritiek op diens rijgedrag te hebben of wel dan... *facepalm*

Trans_Fimmermans | 27-05-18 | 23:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat krijg je als je een kuzu met een poedel kruist.

Een rothond

Ruimedenker | 27-05-18 | 20:11 | 6

Zoltan,....

miko | 27-05-18 | 20:43

Ligt eraan wie van de twee het teefje is.

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:31

Een belediging voor de dierensoort Hond. Graaf Denkula en een poedel; in elk geval is het te hopen dat de intelligentie van de poedel zal overheersen.

Nelis SplitBloes | 27-05-18 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen

mag dat wel dan.. een Nederlands (mhahaha) politicus met migranten afkomst beledigen of enigszins suggereren dat Kuzu aan de leiband van, een door de EU financieel ondersteund land, loopt. Aan de andere kant, is Kuzu nu wel of niet een huidige politicus van de 2e kamer.. hij was op straathoekwerk tot na (de Turkse verkiezingen) het zomerreces, maar kwam vervolgens een week geleden even weer on the place to be,terug om even haarfijn uit te leggen hoe de Nederlandse Staat inzake Israel moest denken en doen.. zijn daar nog gevolgen uitgekomen of kamervragen over gesteld... nee!

fikkieblijf! | 27-05-18 | 20:08

Schnautzer Küzülükü.

Ronnie uit Helmond | 27-05-18 | 20:07

Toch vreemd dat het beledigen van bondgenoten nooit is veroordeeld door NL. Amerikaanse presidenten worden al decennia lang verketterd door linkse facisten. Maar een kritisch geluid over massamoordenaars als Stalin, Mao, Pol Pot of de Armeense genocide is tegen het zere been en vraagt om vervolging. Klassejustitie is de standaard geworden in dit land, kijk maar naar het ontbreken van vervolging van de facistoide antifa - adepten.

The2Amendment | 27-05-18 | 20:07 | 4

Onzin, er is nog nooit iemand vervolgd voor lollig doen over het bij elkaar gefantaseerde rijtje van u.

DeAnalyse | 27-05-18 | 20:14

Juist,kun je even een paar stukken laten zien waar men Polpot verdedigt als bevriend staatshoofd??? Gaat je niet lukken,a propos vergeet niet dat Polpot grote steun kreeg na 1980 van diezelfde VS. Waar in Nederland enkele Zakkenvollers met deze man in woord dweepte de regering deze nooit steun verleende.
Je zwamt dus ongelooflijk uit je nek. Bosui.

miko | 27-05-18 | 20:40

Vergeet de islamitische aap die uit de mouw komt van Geert ook niet. Rutte (de lamzak) was destijds behoorlijk op dreef om Erdogan als bevriend staatshoofd te verdedigen.

Nelis SplitBloes | 27-05-18 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Onlangs uit betrouwbare bron vernomen dat die Kuzu, net als Erdogan overigens,een geitenneuker is.

Mark de Grootte | 27-05-18 | 20:07

Kuzu is toch een teefje?

Ruimedenker | 27-05-18 | 20:05 | 4

Vleermuis toch?

atheïstisch stemvee | 27-05-18 | 20:09

Ladyboy

LuckyGirl | 27-05-18 | 21:28

Geit

Mahatma | 27-05-18 | 23:03
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me dat bevriende staatshoofden je niet voor nazi uitmaken dus wat dat betreft is Erdogeit wel afgevallen.

Supermatthijs | 27-05-18 | 20:05 | 1

Erdogan hangt binnenkort ondersteboven aan het dak van een benzinestation.
youtu.be/GVco7kd5Lh8

Van Zessen Klaar. | 27-05-18 | 22:20

Kuzuus verbieden.

newray | 27-05-18 | 20:04

Wel treffend

Poppo van Ulvinga | 27-05-18 | 20:04 | 2

Ja, Nekschot komt wel terug op zijn oude niveau.

LiniaalRectaal | 27-05-18 | 20:09

Een cartoon of spotprent is een humoristische tekening, soms voorzien van een onderschrift, die kan gebruikt worden als commentaar of kritiek op actuele gebeurtenissen of maatschappelijke trends.......
Ofwel de definitie van een cartoon.
1e probleem: GEEN humor.
2e probleem: als je zoveel duidende teksten nodig hebt, GEEN kwaliteit.

J-van-de-Bontekoe | 28-05-18 | 08:24

Ik ben van mening dat het tijdvak inmiddels een dergelijk andere kleur kent dan uit de periode van Nekschot. Cartoons zijn niet meer belangrijk als middel, doen niet meer terzake. Die tijd is geweest. Helaas.
Spijtig genoeg zijn we tig stadia verder. Hoewel ik het genadeloos met Nekschot eens ben, is het probleem zoveel malen groter geworden dan in een cartoon kan worden geduidt. Deze cartoons zijn - helaas - de VHS banden van vandaag geworden.

Rollins | 27-05-18 | 20:03 | 1

Ik ben het er mee eens. Dan kom je net uit de Pathé bij een 4D voorstelling en ga je vervolgens een betamax film kijken. De impact, de ervaring, de hoeveelheid prikkels. Het is een eenrichtingstraat.

Al zijn we op deze planeet nog niet overal zo ver de moderniteit in. We hebben we nog de islamitische wereld, een koninkrijk zoals Thailand of een autoritair land als Noord Korea (ik vergeet er vast nog wat) Daar zijn cartoons nog wel relevant.

Trans_Fimmermans | 27-05-18 | 20:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken