Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live kamerdebat! Trump gaat beserk, maar gaat Nederland Syrië doen, en zo ja, hoe?

Social

Ja, dat was toch wel even spannend gister. Trump die z'n Strike Group 8 richting Syrië duwt en Eurocontrol dat civiele vluchten waarschuwt dat er binnen 72 uur een aanval op Syrië plaats kan vinden. En nu de bovenstaande totaal hallucinante oorlogstweet. Macron zegt z'n beslissing over deelname komende dagen uit de doeken te doen, maar May lijkt toe te zeggen een aanval te steunen, ook zonder parlementaire goedkeuring, "als" blijkt dat Assad verantwoordelijk is. En de Russische ambassadeur in Libanon heeft gezegd dat de launch sites van kruisraketten aangevallen zullen worden als de VS Syrië aanvalt, al is hij waarschijnlijk niet degene die zulks beslist, maar toch spannend. En dan is deze ouwe Rus er ook nog: "Vladimir Shamanov, a retired general who heads the defense affairs committee in the lower house of parliament, said in televised remarks Tuesday that a U.S. strike in Syria could hurt Russian servicemen and trigger Russian retaliation. He said that Russia has “the necessary means for that and the Americans and their allies know that quite well." En nu moet militaire grootmacht Nederland ons Vaderland nog over de brug komen! Wat is Veldmaarschalk Mark van plan? Zal hij Syrië doen, en zo ja, hoe? En indien hij weet hoe, op welke gronden dan precies? Want onthoud, bijna een jaar na de vorige Amerikaanse Tomahawk-aanval op een Syrische luchtbasis in vergelding op een vermeende chemische aanval door Assad, heeft SecDef Mattis begint februari toegegeven dat de VS "geen bewijs heeft" dat Assad achter die aanval zat. Enfin, het plan voor een Groot Nederland, van Scheveningen tot aan de Eufraat,  wordt nu live uit de doeken gedaan in de Groen van Prinsterezaal, want daar begint de victorie.

Social

Reaguursels

Inloggen

Zit zo wat fragmenten terug te kijken, nemen ze allemaal Baudet moreel de maat omdat hij zegt dat Assad in deze fase te willen laten zitten waar hij zit. Gelijk heeft hij, of ze hadden veel eerder in moeten grijpen of niet meer. Elke keer als ze een dictator ten val brengen komt er een enorme puinhoop voor terug. Zie Saddam en Kadaffi. Ook zo raar, als je gewone bommen gooit mag het ook al lopen er mensen zonder ledematen rond door deze bommen en vallen er vele doden. Maar gif is dan ineens heel veel erger ? En waar is het bewijs ?

Roze_bril_drager | 12-04-18 | 01:58 | 2

Helemaal mee eens!
Ik snap de ophef over gifgasaanvallen ook niet echt. Oké, er zijn humanere manieren om mensen te slachten. Maar vraag één is dan: is het überhaupt humaan om mensen te slachten?
"Mensen horen om het leven te komen door een kogel of een "normale" bom, zo hoort dat, netjes oorlog voeren! We zijn toch geen beesten? Laten we a.u.b. elkaar humaan om het leven brengen!" Jaajaaaa...

Timide_Aso | 12-04-18 | 06:29

Het moet best mogelijk zijn om niet-dodelijke/permanent schadelijke gassen te maken welke mensen slechts verdoven of sterk versuffen. Voor enkele uren verblindt zijn mag ook geen moreel euvel heten. Maar onderzoek daarna is wegens dat te strakke moratorium onmogelijk, ook al hebben de Russen wel zoiets toegepast bij de ontzetting van het Doebrovkatheater.
Dit soort wapens zouden bovenaan de lijst moeten prijken van in te zetten middelen. nl.wikipedia.org/wiki/Gijzeling_in_he...

Abject | 12-04-18 | 08:04

ze moeten gewoon even een paar dagen met elkaar babbelen, die Trump en Putin. Komen er vast wel uit.

FirmaLenB | 12-04-18 | 00:34

Duiding van de Russische boodschap: zodra de US een kruisraket afvuurt richting Syrië, dan zal die kruisraket gehackt worden en de opdracht krijgen: terug naar de basis. Zodra de Amerikanen het met een 'nieuwe, slimme raket' proberen, zullen de Russen ook die naar huis toe ombuigen. Zo ver is de kennis van de Russen om Amerikaanse wapens te hacken inmiddels gevorderd. Hoe ervaart een agressor zijn eigen agressie?

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-04-18 | 22:17 | 6

Abject | 12-04-18 | 08:14 |
Daar heb je inderdaad het bewijst dat het kan.

Príncipe | 12-04-18 | 08:49

Onwaarschijnlijk m.i..

O2Neutraal | 12-04-18 | 11:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Een overtuigende gasfilm www.youtube.com/watch?v=h0QvkD1HR-8 die net als bij Saddam Hoessein duidt op massavernietigingswapens (nooit gevonden), dus "terechte" actie door de VS.

IndoFortuyn | 11-04-18 | 21:12 | 2

Een jaar geleden maakte de Witte Helmen met hun B-acteurs ook al zo'n overtuigend Saringasfilmpje White Helmets Fabricate Pretext For New U.S. Strikes Gepubliceerd op 26 jul. 2017 www.youtube.com/watch?v=8LnVHw96jFs Ronald Regan had in betere films geacteerd.

IndoFortuyn | 11-04-18 | 21:25

Prima. De oorlog kan niet snel genoeg beginnen!

LectoriSalutem | 11-04-18 | 20:16 | 1

U bent aangemeld op gehaktmolen.oostfront.eu

LiniaalRectaal | 11-04-18 | 21:49

Wie is verbaasd?
In Amerika wordt Trump volkomen partijdig onder druk gezet.
Trumps uitweg wordt de aandacht daarvan afleiden, door oorlog te beginnen.

Der Paulie | 11-04-18 | 19:54

Toch knap van een aantal van die sjappies hierboven dat ze Clinton nog de schuld kunnen geven van de acties van ongeleid projectiel Drumpf.

little C | 11-04-18 | 19:28 | 1

little C | 11-04-18 | 19:28 |
Begrijp ik het goed? Dat je erg teleurgesteld bent dat Hillary niet president is geworden?

Príncipe | 12-04-18 | 08:07

Volgens velen is het niet logisch dat Assad een gasaanval zou gebruiken op dit moment, want, hij wint al dus waarom nu een risico lopen? Inderdaad is daar veel voor te zeggen: Waarom nu, terwijl het niet militair meer nodig is?

Maar toch, juist dat kan ook een reden zijn om toch een chemisch wapen in te zetten. Het veroorzaakt grote angst onder de bevolking en de beelden van dode en stikkende kinderen zal rebellen in andere delen van het land (Idlib?) beslist intimideren. Ander punt is dat juist het gebruik van een chemisch wapen, wetende dat daarop een westers antwoord komt, een signaal is van zijn onaantastbaarheid. Assad laat tevens zijn tegenstanders zien dat hij bereid is over de streep te gaan en de woede van het westen wil trotseren. Een beetje berekening laat zien dat Assad niks te vrezen heeft van zo'n westerse reactie. Het zal blijven bij een paar show-bommen en raketten op een verlaten basis in het holst van de nacht, puur symbolisch en militair totaal ineffectief. Assad weet dat en kan rustig zo'n aanval riskeren, met als eefect dat hij alleen maar sterker lijkt. If it does not kill you it makes you stronger.

Het signaal aan zijn tegenstanders is dan helder: Assad is in Syrie de baas, hij heeft machtige vrienden (de Russen) en hij is voor niemand bang en ook niet te beroerd om kinderen te vergassen. Hij is meedogenloos, wat in het Midden Oosten een belangrijk aspect is van de alleenheerser.

Assad heeft dus logischerwijs, in tegenstelling tot de eerste reactie van velen, alleen maar te winnen bij zo'n actie. Hij heeft schijt aan het westen en laat dat zien middels deze opgestoken middelvinger.

Rusland speelt daarin een interessante rol, want waarschijnlijk kan dit alleen gebeuren onder goedkeuring van de Russen. Poetin heeft onlangs nog laten zien volgens exact dezelfde lijn te denken als Assad (of dit is van tevoren zo onderling besproken): Een gifgasaanval werkt uitermate intimiderend, zoals Skripal heeft ondervonden en is eveneens een opgestoken middelvinger naar het westen. Het signaal is: We don't give a fuck. En we liegen en bluffen ons er wel weer uit.

Een bijkomende strategie kan zijn dat Rusland iets doet wat in de koude oorlog veel gebeurde, maar dan op diplomatiek slash strategisch niveau: Vliegtuigen vlogen expres langs de vijandelijke radar om te zien wat de reactie was en hoe sterk de luchtverdediging. Deze chemische aanvallen (Skripal, Douma) zijn precies dat: Het testen van de westerse reactie.

Het is een theorie die door enkele veiligheidsdiensten waaronder MI6 nadrukelijk wordt overwogen: Poetin test hoe heet het water is. Hij wil zien in hoeverre het westen in staat is eengezind en krachtig te antwoorden op een grove provocatie. Tot nu toe zal het antwoord hem tot tevredenheid stemmen want er is reactie maar ook veel controverse en discussie en onenigheid over hoe te reageren en tot nog toe kostte het enkel een paar uitgewezen diplomaten. Een symbolische reactie waar Poetin geen nacht om wakker zal liggen.

Een ander aspect van deze provocaties (als het dat zijn, wat ik uitdrukkelijk denk) is dat Poetin zijn hybride oorlogvoering kan testen, namelijk in hoeverre internet-trolling en het verspreiden van fake-news, alternatieve waarheden en keiharde leugens en tegenprovocaties van zijn diplomatencorps effectief zijn in de westerse media. Je ziet het effect: Zo'n Tucker van Fox news tuint er keihard in, alsmede de halve reaguurderssectie van GS. Wat is die Poetin hun held, dus het is erg effectief.

Als ik Poetin was, of Assad, zou ik heel blij zijn met het effect van deze eenvoudige provocaties: Ze hebben bewezen dat zij niets te vrezen hebben van het westen, op wat obligaat gesputter van Macron, Merkel en Trump na, en mogelijk een paar ongevaarlijke raketjes op Syrie.

Bijkomend voordeel: Rusland kan zich veroorloven nu wat raketten uit de lucht te schieten met de s400, een fraaie propagandastunt die hem heel veel credits zal opleveren.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 18:55 | 6

Als jij Assad was, aan de winnende hand bent met Iran & Rusland achter je, zou jij dan alles riskeren om een onduidelijk punt te maken?

Als jij US/ISIS/Israel/VAE bent en je geen voet aan de grond krijgt een false flag doen om steun te krijgen voor een invasie zodat je de controle over de regio niet verliest?

erwin8521 | 11-04-18 | 20:41

erwin8521 | 11-04-18 | 20:41 |
Dat zou onzinnig zijn, want Trump heeft juist aangekondigd daar weg te willen en zo wil iedereen dat, men is helemaal klaar met die regio. Dus nee, nu een gifaanval in scene laten zetten? Absoluut niet. En vergeet niet, het westen heeft geen enkele baat bij een conflict met Rusland / Assad want als het iets aantoont is het de zwkte, besluiteloosheid en verdeeldheid van het westen. De provocaties in Donbass en de Krim hebben ook niet geleid tot stevige actie, alleen woorden en hooguit wat sancties die niet echt pijn doen.

Bij elke keer dat Poetin iets op het spel zet, speelt hij het spel harder dan het westen en dat is ook niet zo'n wonder: Hij is alleenheerser, kan doen wat hij wil, staat niet onder controle van een parlement en heeft geen concensus te bereiken met partnerds. Het westen daarentegen kent vele staten, die alle hun eigen mening hebben en een parlement om zich te verantwoorden. Dat opereert in een crisis vel lastiger en dat is precies waar Poetin kan scoren. En dat lijkt hij te doen, keer op keer en met groot succes.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 20:48

We begrijpen je, Beste_Landgenoten, en we voelen allemaal met je mee. Het moet beangstigend zijn, als alles een groot complot is, van de Russen.
Schaam je niet, en praat er over. Echt het gaat over. Er zijn medicijnen.

LibertasSimplex | 12-04-18 | 01:31
▼ 3 antwoorden verborgen

De gifgasaanval is een grof schandaal dat om vergelding vraagt.

* Massieve kooporder Raytheon en inleggen doet *

Rest In Privacy | 11-04-18 | 18:53 | 1

Was in Irak ook, na 5 jaar bleek het niet waar te zijn.

gato | 11-04-18 | 18:56

Precies wat de moezzzlims willen: USA en Rusland maken elkaar af en de islam kan dan onder luid alah hakbarrr gekrijs de wereld overnemen
Wat zijn wij westerlingen toch enorm dom

telelezer | 11-04-18 | 18:50

Ja jongens, geef Trump gewoon de schuld van alles. Wel zo makkelijk ook.

De Vrijlansier | 11-04-18 | 18:35

Dan al die diesel vervuiling manmanman en nog roken ook.

rein9576 | 11-04-18 | 18:07

Trump heeft zeker naar Tucker Carlson gekeken en daarna zijn 2e tweet gestuurd.
Tucker heeft het bij het rechte eind met zijn verhaal. Wat een onafhankelijke geest heeft die man. Maarja, de ratio is verweg bij de elites, moreel verblind als ze zijn.
Gelukkig blijft Putin rationeel in geopolitieke zin. Hij gaat er als staatsman sterk op vooruit. Zeker ook in verhouding tot de reacties van Trump, de straatvechter.

Goedzo | 11-04-18 | 18:06 | 2

"Gelukkig blijft Putin rationeel in geopolitieke zin."
Dat ben ik met je eens maar om een andere reden: Hij speelt het spel slimmer en uitgekookter. Maar is wel degelijk de actor in dit verhaal. Gifgas is niet bewezen uiteraard, maar het valt mij op dat de parallel met Skripal en Douma (beide gifgas en beide met Russische betrokkenheid) lijken op een uitgekookte strategie. Provocatie kan een heel effectieve manier zijn om de sterkte van de tegenstander te testen.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 19:17

Tucker is echt een show die de moeite waard is om te zien op FOX news. Vaak geen speld tussen te krijgen. Ik snap ook niet waarom Trump zo gedraaid is, wat zit daar achter. Hij reageerde de eerste keer door na met Putin gebeld te hebben wat raketjes te sturen naar een zo goed als verlaten vliegveld, hoop dat hij deze keer ook iets doet in die orde van grootte. Zelfs de grote vriend van Trump, Farage zei vandaag in de Tucker Carlson show, dat het een heel slecht idee zou zijn om echt groots aan te vallen. Baudet is een van de weinige in onze politiek die het ook goed ziet.

Roze_bril_drager | 12-04-18 | 02:34

Heeft GroenLinks al uitgerekend hoeveel CO2 uitstoot 59 Tomahawks met 890km/h uitstoten, en hoe het afval wat ontstaat gescheiden op te slaan? Waarschijnlijk niet omdat zulks een actie een belangrijker resultaat oplevert namelijk nog meer vluchtelingen naar Europa, waar we ze bij aankomst direct moeten leren dat ze er het beste aan toe zijn binnen de grachten van Amsterdam, daar wonen immers de lief zielig arm dom zandnegermoslimmetje betuttelaars die nooit zien dat je ID kaart gedrukt is in een door ISIS overmeesterd ID kaart drukkerijtje. Europa zit te springen om jullie vluchtelingen mede omdat hetgeen jullie allemaal meegemaakt hebben perfect past in onze bakfietsmoeder en milieuzone cultuur, en allemaal een universitair medisch diploma hebben, eveneens gedrukt door een door ISIS overmeesterd diplomadrukkerijkantoor..... Go Ahead Trump, wij beloven de domme Europeanen wel dat we Hongarije en Polen onder controle krijgen en ze daar naar toe sturen, ondanks dat ze toch voor graties wonen, eten, slapen en een discriminatie-geschikt pas die zorgt voor voorrang op alles in Amsterdam binnen de grachten kiezen !!

CarloCarpacio | 11-04-18 | 17:43 | 1

Die Tomahawks is peanuts vergeleken bij het in de lucht houden van zo'n AWACS luchtradar vliegtuig. Overigens is CO2 uitstoot ivm oorlog even fijn als luisteren naar Prutte over de sleepnetwet.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:53

De poliziek wordt steeds smeriger. Nu in de TK (pechtold aan het woord)
-Polen&Hongarije dwingen via afnemen van veto en geld.
-invoeren kiesdrempel EP. (nooit meer een Farage)
-kwaaie reactie van voorzitter toen machtsgreep Selmayr ter sprake kwam.
Ik zou bijna jaloers worden op die Russen. Die hoeven zich in ieder geval geen pretenties meer te maken dat ze in een democratie leven.

Abject | 11-04-18 | 17:33 | 1

EP, altijd -1. Alexander Penthouse, -1. Selmayr, ook -1. Wat een gaaf land, aldus Prutte. Had Prutte Alexander daar niet gratis heen kunnen vliegen? Hij zou het er wel leuk vinden, ze zijn namelijk net zo demofoob daar.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:37

Trump heeft blijkbaar nog nooit "false "flag" gehoord.

Zoon van Boer | 11-04-18 | 17:31

De Engelse uitdrukking die GS hier probeert te bezigen is "to go berserk". Maar natuurlijk is de schrijver daarvan (maakt Spartacus zijn eigen koppen?) te stom of te lui voor een correcte spelling.
Waarom schrijf je niet gewoon dat Trump woest is geworden? Oh ja, dat is Nederlands en dat klinkt niet stoer genoeg! Nee, we zullen zeggen dat fout Engels een snuggere indruk maakt...

JvanDeventer | 11-04-18 | 17:13 | 4

Het moet dan luiheid zijn want stom is hij niet.

LuckyGirl | 11-04-18 | 17:31

Klopt ja, Beserkers waren beesten van strijders. Pas nog een documantaire over gezien. Erg leerzaam.

Twisted_Faith | 11-04-18 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

Dutchbeaurouge | 11-04-18 | 15:15 | reageer
Zowel Putin als Trump (en zeker Trump) zijn er momenteel gek genoeg voor om die Global Nucleaie War te starten. Als trump raketten afvuurt en deze door Rusland worden neergehaald dan is dat feitelijk al een oorlogsverklaring.
En misschien heeft de mensheid wel weer een flinke oorlog nodig. Dunt lekker uit en na afloop ook weinig woningnood...

Flatulent | 11-04-18 | 17:06 | 1

probleem is dat het waarschijnlijk op de verkeerde plek uitdunt en wij de sigaar zijn

Henk P | 11-04-18 | 19:16

Alleen de Sharia fanclub is zo gek om gifgas te gebruiken, als dat al gebeurd is. De salafisten proberen Assad in een hoek te duwen door de Amerikanen te doen geloven dat hij het was. Heel slim. Rusland zegt terecht dat er eerst onderzoek gedaan moet worden. Trump is veel te snel met zijn oordeel of er zijn andere belangen die we nooit te horen zullen krijgen. Heel griezelig allemaal. "we need a new Pearl Harbor" is al eerder geroepen zo vlak voor 911....

ILF2 | 11-04-18 | 16:50

Vind Baudet weer de enige die iets nuttigs zegt in dit debat

MoltisantiBeer | 11-04-18 | 16:26 | 3

De rest zit alleen maar te miauwen hoe erg het is voor de mensuh, hoe gemeen Assad is, dat zij oh zo bezig zijn met het verdedigen van de democratische rechtsstaat maar ondertussen nog geen begin of idee hebben van wat een oplossing zou kunnen zijn. De andere partijen zijn wat mij betreft daardoor mede schuldig aan het conflict en het maar laten voortduren van het conflict en het in de steek laten van de bevolkingsgroepen die Assad steunen. En laat dat nu net de groepen zijn die meer ophebben met democratie en individuele vrijheid dan de groepen die door Nederland mede worden gefinancierd.

Graaier | 11-04-18 | 16:53

Oh, wat me ook erg verbaasde is dat een van de kamerleden Baudet verweet een Poetinvriendje te zijn. Geerten Waaling heeft in zijn blog over dat gevaarlijke fenomeen ook iets gezegd : War fever means the death of honest debate

Careful readers will also have noticed that the Labour leader has been facing increasing accusations from the Tory party of being a Russian stooge, in my view a breach of the moral code which allows freedom to live. If the Leader of the Opposition cannot oppose the government without being accused of some sort of fealty to a foreign power, then we are not free. I have no doubt something similar will soon be said of me. I find this worrying not because it is bone-headed and childish (though it is) but because it is a symptom of something very serious – the death of open, honest debate.This is an invariable symptom of a country whose elite is bent on war.

Graaier | 11-04-18 | 17:06

Idem over Polen en Hongarije.
De deugers moraalhufteren de democratie morsdood.

Abject | 11-04-18 | 17:12

Assad is aan het winnen, en hard Islamisten aan het rondschoppen aldaar en dat is dus een probleem voor westerse belangen want er moet een regime wisseling plaatsvinden in Syria, en iemand geplaatst worden who will "play ball" (pijpleiding).

Assad heeft het minst baat bij een chemische aanval nu, en het meeste te verliezen, wie heeft er het meeste te winnen bij deze "aanval", toevallig de Islamisten die op hun laatste wanhopige benen lopen ?

Sorry, volgens de media zijn dit nu geen Islamisten/terroristen, maar weer "rebellen" en burgers.

Waarom valt Trump nu voor de zoveelste false flag van "Rebelse" Syriërs die hun eigen mensen chemisch martelaren zodat de VS ingrijp?

Deepstate neo-cohens hebben op Hillary gewed, het had natuurlijk nooit Trump mogen worden, daarom krijgt deze onbehoorlijke meneer alle instituten en apparaten op zijn dak, dat is niet enkel links die weer eens toont slechte verliezers te zijn, maar gaat vooral om het delegitimatiseren van het presidentschap van Trump in de publieke opinie.

Volgens mij hebben ze Trump nu waar ze hem hebben willen, en voert hij deepstate orders uit, of het blijft bij spierballentaal en symboolpolitiek.

Zou overigens ook niet de eerste keer zijn dat Israël de US in een oorlog probeert te trekken die ze zelf liever niet voeren.
Maar die pijpleiding moet er komen, linksom of rechtsom.

pinochetairways | 11-04-18 | 16:26 | 2

trump/ putin/ clinton maakt niet uit. Het spel wat nu wordt gespeeld is om de turken uit de navo te laten vertrekken en daarna klaar te maken om als volgende land te worden aangevallen.
Bekijk alle gebeurtenissen sinds Joegoslavië in het licht van gasleidingen vanuit iran naar het westen/ rusland en china. Gecombineerd met het uitroeien van een bepaalde ideologie gebaseerd op hiërarchie.

hms-repulse | 11-04-18 | 16:35

Goede analyse Pino. Nederland zit er jammer genoeg al in met de vliegtuigen in Irak en Syrie.

Rest In Privacy | 11-04-18 | 18:10

Poetin is een grote fan van Shaggy. MH17? It wasnt me. Gifgas in Engeland? It wasnt me. Gifgas in Syrie? It wasnt me. Litvinenko dood? It wasnt me. Oorlog in Donesk? It wasnt me. Militairen zonder badges in de Krim? It wasnt me. Laf mannetje.

i-Wonder | 11-04-18 | 16:23 | 3

yip, want er zijn geen manieren om een oud spion die al lang niet meer relevant is te vermoorden anders dan door een niet werkend gifgas. De strijd om dat gebied in syrie was ook nog niet gewonnen, de rebellen waren nog niet aan het vluchten, dus uiteraard gooit assas na opdracht van putin gifgas over een wijk heen, dat is logisch. Chronologisch gezien heeft de eu eerst zitten stoken in de oekraine pas daarna is de krim veiliggesteld voor Russische belangen.

hms-repulse | 11-04-18 | 16:29

Kan je nagaan hoe groot de CIA eigenlijk is, waar ze allemaal wel geen tijd voor hebben.

accijnstoerist | 11-04-18 | 16:36

Die militairen op de Krim waren zeker Russen. Oorlog in Donesk kan ook alleen met steun of met leiding uit Rusland. Die anderen, mwa, misschien.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:33

Ben niet echt tegen Trump, maar dit gezeik richting Syrie raakt kant nog wal.

Eigenlijk hoop ik dat de Russen niet alleen die raketten uit de lucht blazen maar ook de lanceerbases.

Geen enkel bewijs voor gifgas door wie ook. Hoe gek kun je zijn?
Die Russies zijn destijds teruggevaren toen ze richting Cuba gingen. Dat soort dingen gaat niet gebeuren onder Putin.
Die Trump is knettergek, samen met z'n Europese warmongers -de ergste wel die Macron.

Ichneumonidae | 11-04-18 | 16:18 | 3

Ach ja jongen, en toch zijn het russische huurlingen jets en bommen die in syrie vechten, die slachtoffers maken onder de burgers van Idlib, Aleppo en Douma. Wie is nou de warmonger dan? Terwijl de VS en Koerden ISIS aanvallen richtte Poetin zijn pijlen op de rebellen die tegen Assad vochten en werd ISIS gespaard. Warom toch die oogkleppen?

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 16:28

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 16:28 |
Daarom zo vreemd dat Trump niks mag uitrichten.
Destijds hadden ze met snipers zo al die rebellen hoofden vermoord. Het was allemaal geen enkel probleem. Tjoep, tjoep, tjoep...

Príncipe | 11-04-18 | 16:48

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 16:28
De Russen zijn meer van de Real-Politik. Gaan geen gekke dingen doen als een democratie vestigen in Irak.
USA zit er voor de olie en -leidingen, verder nergens voor. Denk dat je je een beetje vergist met de goede bedoelingen van Obama en nu Trump.
Kijk voor de grap eens naar interview met Wesley Clark, opperbevelhebber van de Navo.
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

Elk land in het MO is een dictatuur/theocratie en, met hun malle religie, kan dat ook nauwelijks anders. Assad is nog redelijk ruimdenkend.
Los van het feit dat het volstrekt absurd is te denken dat Assad op dit moment chemische wapens zou gebruiken. What a crap.

Ichneumonidae | 11-04-18 | 16:54

Donald Trump is de beste president van de VS sinds Ronald Reagan, dat maakt het extra raar dat hij in dezelfde valkuil trapt als zijn minder begaafde voorgangers. Mensenlevens zijn minder waard dan niks in grote delen van de islamitische wereld, dus wanneer een van de vele strijdgroepen met het vergassen van de dorpsbewoners van een ander dorp de VS kunnen aansporen hun grootste concurrent te bombarderen, dan doen zij dat zonder aarzelen.
Clinton, Bush, 0bama - zij trapten er allemaal in. Nu Trump dus ook.
Maar waarom?

Jan Passant mk2 | 11-04-18 | 16:15 | 4

Hahaha de beste president. Zegt veel over je, Jan. Omdat ie in de ochtend oorlogstaal uitslaat en in de middag die keutel alweer intrekt? Ja jongen wat een top-president.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 16:30

Landgenoot. Haha.

Jan Passant mk2 | 11-04-18 | 16:51

Ik begrijp Trump ook niet, dat hij erin trapt.

gato | 11-04-18 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte ziet nog geen kans om binnen Nederland de Mariniers van Doorn naar Vlissingen te laten verhuizen. En zijn vicepremier Kaag op het matje te roepen waarom zij destijds melden aan de VN dat al het gifgas uit Syrië onder haar toezicht was vernietigd. Rutte zit met 160 bedrijven in China om de president van dat land naar zij bek tepraten, om nog meer goedkope rotzooi en plastic te importeren en laat bondgenoot Trump vallen als een baksteen.
importeren

Goedverdoemme | 11-04-18 | 16:14 | 1

Hoe kansloos en demofoob Prutte ook is (en dat is niet te onderschatten kansloos en vooral demofoob), het is beter dat hij tijd besteed aan knuffelen van andere landen dan aan oorlogen starten. Bovendien is en zou Nederland geen speler moeten zijn op het wereldtoneel. Laat dat maar aan de jongens met kernwapens over aub.

Oh, van mij mag Prutte meteen in de Chineze heilstaat blijven, hoeft ie hem hier ook niet na te maken.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:26

Kop is niet juist. Moet berserk zijn en niet beserk.
Ik kan het weten, want tijdje gereaguurd onder nick Berserker.

Zet ff recht.

Ichneumonidae | 11-04-18 | 16:14

NH17-alert.

Abject | 11-04-18 | 16:12 | 1

Juist. Blok speelt even de moraalhufter en veegt daarmee de vraag van tafel.

Abject | 11-04-18 | 16:14

Nu gaat het in de TK over gas.
En toeval bestaat niet.
Frankrijk had enkele dagen geleden al troepen nabij Manbij gevestigd, de "vertrekkende" Yanks zetten er weer een basis op, en gister werd bekend gemaakt dat de gasvelden ten oosten van Manbij weer in productie zijn.
" Production resumed at Jabisah oil/gas plant northeast of Shaddadi gas flare in the northeastern corner is burning since late January 2018 and truck park looks busy".

syria.liveuamap.com/en/2018/10-april-...

Abject | 11-04-18 | 16:10

Russian foreign ministry spokeswoman has responded to U.S. President Donald Trump's call to end "the arms race" by saying "great idea, let's start with U.S. chemical weapons.

Roger-Rabbit | 11-04-18 | 16:08 | 2

Net zo veel bewijs als voor de andere kant.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:34

Toch wel enige humor, die Russen. Maar goed, Trump tweet ze ook voor open doel.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 17:03

Ik denk werkelijk dat het zo'n vaart niet gaat lopen.
We moeten er even aan wennen dat Fox, Trump en een groot deel van de republikeinen nu terughoudend zijn en een hele berg democraten samen met neocons en lefties er een oorlog doorheen willen drukken.
Vergeet niet:
www.youtube.com/watch?v=FmIRYvJQeHM

Ik ben steeds blijer dat ze het niet geworden is.

LuckyGirl | 11-04-18 | 16:07

Wel vermakelijk. Terwijl iedereen gespannen naar dit toneelstukje zit te kijken en daardoor afgeleid is, zijn die boeven druk bezig uw vrijheid verder in te perken.

Wanneer media vol op de orgel gaat en zich voornamelijk op speculaties en anonieme bronnen gaat berusten dan weet ik het wel. Dat gedoe met de grote mollige leider alweer vergeten zeker.

Ook een beetje de Golan in de gaten houden want daar is Israel weer aan het stressen. Slaan ook al allemaal dreigende taal uit.

Standvastig | 11-04-18 | 16:02 | 1

In de Golan is Israël druk bezig met olie boren, dat gebied willen ze dus wat steviger in handen houden, de Iron Dome is al geactiveerd.

Abject | 11-04-18 | 16:06

https://www.youtube.com/watch?v=3MjYqpi7Irc

ISIS heeft chemische wapens. Dus dat Assad ze zou hebben gebruikt staat helemaal niet vast. Dit is echt iemand veroordelen zonder bewijs en die waarschijnlijk geframed wordt. Trump laat zich bespelen door ISIS.

RockyIII | 11-04-18 | 15:58

4 kc130 RAF tankvliegtuigen richting cyprus.

Chips. Check!
Nootjes. Check!
Cola. Check!
Heul veul bier. Check!

schoon-schip-maken | 11-04-18 | 15:57

Ik had groot respect voor Trump maar wat laat hij zich makkelijk foppen door IS. Assad straffen zonder bewijs is tirannie.

Trump gaat helemaal Hillary op Rusland. Wat een pannenkoek

RockyIII | 11-04-18 | 15:50 | 4

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 16:32
Dat van dat bromance en de andere kant, dat gaatje, beide zijn denk ik onwaar. Waarschijnlijk doet hij wat elke USA president hoort te doen, een oorlog starten. Binnenkort zullen de media daarom wel meer positief over hem worden. Poetin wil niet anders want in zijn land is het bar slecht nu, dus een externe tegenstander is alleen maar fijn. Wat een wereld...

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:37

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:37 |
En toch, degene die de laatste 5 jaar oorlogen is gestart is Poetin. Niet de VS. Dat is dan weer raar.

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 17:17

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 17:03
U doelt op de Donbass denk ik? Goed punt, ik vrees dat ze leren van elkaar, die Russen en de VS. Een externe vijand om het eigen volk bezig te houden. Walgelijk.

Overigens zou je kunnen stellen dat er alleen conflicten zijn als Rusland, China of de VS erachter staan. Dan zijn er genoeg te benoemen waar ze in ieder geval niet tegen zijn geweest.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:26
▼ 1 antwoord verborgen

Vele reaguurders hebben afgelopen tijd geschreven over Bob Dylans "the times they are a changin".
Maar Bob Dylan schreef ook" With God on our side"
youtu.be/P4EkQfXtheg

steekmug | 11-04-18 | 15:38 | 3

En 'knocking on heavens door'

zimmeradel | 11-04-18 | 16:05

Hurricane

Slootsman | 11-04-18 | 16:13

Isis. Lol

zimmeradel | 11-04-18 | 16:28

Als je naar de tijdlijn van die trump op twitter kijkt lijkt het alsof iemand met zijn account vanuit het gekkenhuis aan het tweeten is. Ook de frequentie is niet normaal voor een wereldleider. Wat een idiotie!

Vout | 11-04-18 | 15:37 | 3

Denk je echt dat Trump dat zelf schrijft?

Dussen | 11-04-18 | 15:39

Dussen | 11-04-18 | 15:39
Nee, zoals ik al zei; een of andere gek vanuit het gesticht. Maar wel onder zijn officiële account. Zeer gevaarlijk en oliedom.

Vout | 11-04-18 | 15:44

Kijk eens interviews van ons eigen kabinet.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:38

Het gaat weer over gifgas in de TK.
Vreemd genoeg lijkt iedereen te zijn vergeten dat D66-Sigrid Kaag voor het ontmantelen daarvan verantwoordelijk was.
Nederland zit er vuistdiep in, en wij gaan hier ook militair bij betrokken worden. Zeker nu Kaag zelf ook in de regering zit.
Je zou je bijna afvragen waarom ze daar is.
www.theaustralian.com.au/in-depth/mid...

Abject | 11-04-18 | 15:36

In het algemeen overleg hoor ik Blok als een paling kronkelen om Turkije maar niet te veroordelen voor de humanitaire ramp in Afrin.
Duizenden gedood, burgerdoelen aangevallen en meer dan honderdduizend op de vlucht door een NAVO lid.
Maar op vermeende onbewezen gebeurtenissen kan Rusland of Syrië opeens wel veroordeelt worden.
Wat een ongelofelijk lulverhaal en wat een poppenkast.

Eppo | 11-04-18 | 15:31 | 1

Ondertussen worden de uit Ghouta geëvacueerde "vergaste" rebellen&familie met busladingen vol in Afrin afgezet, het grote omvolken kan beginnen. Volgens de VN (Waar o.a. D66-Kaag recent nog bij werkte) zwijgt in alle talen, ook al staat dit in hun boek te boek als ethnic cleansing.

syria.liveuamap.com/en/2018/10-april-...

Abject | 11-04-18 | 15:43

Hoeveel bommen we ook gooien op shiiten (Syrië en Iran),nooit een zelfmoordaanslag daar of hier in Europa uitgevoerd door hen .Slecht onze soennitische ''partners'' doen aan deze dankzegging aan het Westen en aan aanslagen op hun landgenoten.Waarom dit verschil tussen shia en soenni ,ik zou het niet weten.Maar opmerkelijk blijft het ,desondanks blijven we soennitische proleten steunen die alle shiiten willen opruimen,zie analyse Carlson vanaf:
youtu.be/cSGf2ZpDENU?t=328
We zijn gek

pga | 11-04-18 | 15:28 | 2

Mmoi ook dat commentaar van Carlson mbt de hypocrisie van het Westen tav de hongersnood in Jemen en het wegkijken tav Saoedi-Arabië

pga | 11-04-18 | 15:35

"Waarom dit verschil tussen shia en soenni ,ik zou het niet weten."
Het verschil komt waarschijnlijk door het volgende:
Toen Mo doodging had hij geen opvolger of 2de man aangewezen. De ene groep zei dat Ali (een neef geloof ik) dan dus de troonopvolger was, de andere groep zei"nee mo heeft niets gezegd dus er is geen opvolger en dus we volgen de weg van Mo"
Mo was veel agressiever en gewelddadiger dan Ali, die zelfs 'zaken' deed met joden.

zimmeradel | 11-04-18 | 15:45

Ben altijd positief ingesteld geweest richting Trump, als president die niet bekonkelt maar logisch nadenkt.
Een aanval op Syrië is echter het tegenovergestelde. Ze hebben geen bewijs!
Trump, doe het niet, en beweeg daarentegen Poetin om Assad ook te laten vallen.

Nuchternederland | 11-04-18 | 15:26 | 3

Ik denk ook niet dat hij het doet. Weet je nog Amerika first en drain de swamp? De bevolking heeft hem gekozen omdat ze het zat waren jarenlang uitgezogen te worden door het oorlog voeren in het buitenland. Het zou het ultieme verraad zijn naar zijn kiezers.

ardeverb | 11-04-18 | 15:33

Elke president die er zit is gewoon een trekpop van de (wapen)lobby.
Voorraden puilen uit en moeten weer aangevuld worden. Goed voor de economie.

laagvliegert | 11-04-18 | 15:37

Klopt ook wel.Wordt de militair industrial complex genoemd. Hopelijk is het dit keer anders.

ardeverb | 11-04-18 | 15:42

Hoop hoempapa maar geen muziek. Er rollen wat spierballen. Geopolitiek op het scherpst. Ik denk dat het verstandig is om nog even te wachten met doemscenario's, en met de enorme sliert hypotheses van het hoe, wat, waarom en door wie. Hoe goed bedoeld ook; uiteindelijk is dat alleen maar koffiedik kijken. Over een paar uur is alles weer anders, morgen is weer alles anders enz. Laat die jongens nou maar even. Zowel Trump als Poetin gaat echt geen globale thermo nucleaire oorlog riskeren over wat olie. En al zéker niet over een vermeende gifgasaanval waarbij maar liefst (...) iets meer dan 40 mensen zijn omgekomen. Dat zou natuurlijk volkomen krankzinnig zijn. Sit back, watch and learn.

Dutchbeaurouge | 11-04-18 | 15:15

De uitgaven in de grafiek geven precies aan wie verkeerd bezig is. De VS zijn de agressor in de wereld. Zij zijn met de wapenwedloop bezig. Zij gooien bommen op tig landen. Zij zijn met hun troepen in steeds meer landen die grenzen aan Rusland en Iran en niet andersom. Zij zijn het die bommen gooien na een incident waar geen enkel bewijs van is of en evt. hoe het plaatst vond en door wie. Zij propten Syrie vol met wapens zodat Islamofascisten en anderen het land kapot konden schieten. Zij vallen een soeverein land aan met raketten en willen de legitieme regering laten vallen. Zij vallen landen aan en laten die landen vervolgens over aan hun lot en dat betekent dat het land terug gaat naar de middeleeuwen. Zij hebben een enorme staatsschuld en de Russen niet. Zij waren de baas in de 20ste eeuw en merken dat de 21ste eeuw van China wordt. En als toetje hebben ze een president die in tweets aankondigt dat hij de beste is in oorlog voeren. Man, man, man en dan zijn er nog landen die met hen mee willen doen ook nog. Sad world. Dus vanaf deze kant: Go team Assad, go Russia, go China en go Iran.

Graaier | 11-04-18 | 15:25

Amen Graaier. Ik snap niet dan meer mensen dit niet zien.

ardeverb | 11-04-18 | 15:29

Zolang Trump niet te serieus genomen wordt blijft het rustig. Zijn tweets zijn vermakelijk. Als dit net zo afloopt als de tweets richting Kimmetje loopt het een sisser af. Rusland is hopelijk wijs genoeg. VS en Europa moeten eerst maar eens kijken waar de gifgas aanval vandaan kwam. Assad aanwijzen is te makkelijk.

EmilioEsteves | 11-04-18 | 15:42

For everyone who want to have proof that regime change after 9-11 was planned for several middle east countries should watch the following video. Regime change was planned for Irak Lybia Syria and Iran. We are now at number 3 on the list. Watch from 28:15 youtu.be/HcNVC44rFTc?t=28m15s

ardeverb | 11-04-18 | 15:11 | 1

Was it Assad or not - who cares?
Honestly?
But this is the perfect casus belli - and only that matters...

wezen | 11-04-18 | 15:10

Mattis zei niet dat er geen bewijs was, hij zei dat hij zich voornamelijk baseerde op rapporten van humanitaire organisaties. Je kunt daar nu eenmaal niet zomaar monsters nemen.

Gewinflipt | 11-04-18 | 15:05 | 2

En er zijn daar natúúrlijk helemaal geen geheime diensten aan het werk. Nee hoor, maak dat de kat maar wijs.

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:09

Bijzonder dat uitgerekent de verantwoordelijke voor defensie (aanval, ook goed) in de VS de meest realistische is.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:42

Wag the dog anyone?

NaughtiusMaximus | 11-04-18 | 15:04

Iedereen in de politiek en medialand scheet 7 kleuren stront toen the Donald los ging op Noord-Korea. Men wist zeker dat dit de 3e wereldoorlog zou ontketenen.
En nu? Nu zitten NK en ZK samen aan tafel om te vredesonderhandelen en wil NK mogelijk stappen zetten tot nucleaire ontwapening. Tot zover de waarde van de onheilstijdingen van alle 'experts'.

JanVergoor | 11-04-18 | 14:59

Volgens Blok is er chloorgas gebruikt.
Nou kom maar op met de bewijzen dan wie dat heeft gedaan.
Maar nee, de vraag an sich is al niet meer in beeld.

Eppo | 11-04-18 | 14:57 | 2

Sterker nog, die vraag is nooit in beeld geweest want 'Assad did it'. Net zoals Poetin 'did it' v.w.b. dat gif?gas op die bejaarde Rus en zijn dochter in het V.K. Dochter is alweer ontslagen uit het ziekenhuis. Nee, hier worden heel vieze spelletjes gespeeld en de goegemeente trapt er met beide benen in.

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:07

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:07
Pro Rusland zijn is één, maar u bent echt doorgeslagen. Ziet u niet dat wat u doet precies hetzelfde is als wat u anderen verwijt?

DrumPiet | 11-04-18 | 15:29

Als het 'wirklich los geht' schept het nieuwe kansen. Zeker als van het een het ander komt. Een conflict op wereldschaal zou de linkse indolentie aangaande zelfbehoud der westerse cultuur kunnen wegvagen. En dan als bonus een 'clean sweep' m.b.t. de islamitische vloedgolf richting Europa.kunnen opleveren. Maar, toegegeven, Trump gedraagt zich momenteel als een oen.

Willibald von Klúúúk | 11-04-18 | 14:53 | 1

Nieuwe kansen als glazen beeldje.
http://tutorials.nti.org/locations-of-u-s-b61-tactical-nuclear-weapons/

MogeWijEveOvergeve | 11-04-18 | 14:56

Is het nu zo moeilijk om dat paleis, inclusief Assad, te bombarderen? Soms denk ik dat ik de enige genius in de wereld ben.

Paintertje | 11-04-18 | 14:53 | 2

Leiders bombarderen elkaar nooit, enkel elkaars belastingslaven.

Oepsie1234 | 11-04-18 | 15:03

En dan wat? Iedereen gaat weer lief doen? Zou eens kijken naar Irak en Libië hoe geweldig dat gewerkt heeft. Al nagedacht over dat machtsvacuüm wat er daarna ontstaat?

Standvastig | 11-04-18 | 15:23

*Zoomt in op CNN*

is onze strike group ook al onderweg?

Príncipe | 11-04-18 | 14:54

7 jaar oorlog.
Ik denk dat het daar al wat langer rustig is in het luchtruim.

MogeWijEveOvergeve | 11-04-18 | 15:08

Geweldige link bedankt! Let op, er vliegen ook geen vliegtuigen over de Donbass (zoals het hoort als men schiet op elkaar). We leren!

Ik keek rond 16:45 CET.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het slecht acteerwerk van alle kanten. Assad heeft die laatste gifgasaancal niet gedaan, maar loopt Trump wel te dissen. Poetin ontkent alles, maar dat doet ie altijd, dus wie gelooft hem nog? Trump wil de USA terugtrekken uit Syrie, maar doet nu wel alsof hij gelooft dat Assad een gifgasaanval deed, waar helemaal niemand in gelooft. Maar om het niet te erg te maken worden het raketten op een vliegveld. Netjes vantevoren aangekondigd, want Trump wil niemand dood, maar enkel het moeras in Washington geruststellen met een symbolische oorlogsdaad. Poetin en Assad zullen iets stoers zeggen. En keurig netjes het asfalt repareren. En dat was de Derde Wereldoorlog dan alweer.

tipo | 11-04-18 | 14:49 | 2

Je kan ze.meer vertrouwen dan de vs,die betrap je nog het meest op leugens.
Tel de leugens alleen al bij de eerste en tweede golfoorlog.
Zijn er tientallen,en is er niet beter op geworden

Roger-Rabbit | 11-04-18 | 14:57

@Roger-Rabbit 14.57
Ja, maar Trump zou dat niet doen. Die wil sowieso helemaal niet met de USA daar zitten. Zonde van het geld en enkel in het belang van het moeras in Washington en niet van Joe the Plumber. Maar blijkbaar zegt hij nu niet: "Ja doei, dit is echt geen gasaanval van Assad.", wat elke Trump-supporter wel zegt. Blijkbaar heeft het Moeras hem bij zijn ballen met iets en speelt hij even mee.

tipo | 11-04-18 | 15:01

Trump tegen Rusland: You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it!

Waar is het bewijs dat Assad schuld heeft aan het 'gifgas' 'mr. ' President?? Wáár??? En president Assad een 'animal' noemen, nou nou zeg, is dat taal voor een 'president' van de VS?

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:37 | 8

@Atlas Shruggs 10 | 11-04-18 | 15:00
Zie hem nog steeds zitten met zijn buisje knoflookpoeder.

http://162.243.3.155/wp-content/uploads/2016/09/powell1-un.jpg

Standvastig | 11-04-18 | 15:03

keizeradmiraal4: Dat bewijs was er wel hoor. De aanslag op de kroonprins gebeurde in volle straat; in een menigte bij een officieel staatsbezoek. Getuigen zat.

cyrieltje | 11-04-18 | 15:23

Standvastig
En toen wist ook iedereen dat Powel loog van voor tot achter, net als nu. Net als altijd, maar niemand doet wat want anders komt de Mossad je vermoorden. En nu staan ze op het punt om de speciale religieuze poort uit het oude testament te veroveren, dan hebben die satanische mafklappers weer een puntje op hun lijstje van 13, voordat hun sprookjesfiguur wederopstaat. En die mafklapper in het Witte Huis gelooft het ook.

Atlas Shruggs 10 | 11-04-18 | 15:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik verklaar mezelf vast Onpartijdig, Neutraal. Ben Zwitserland in deze. Dus wat NL (eu clubje), Rusland of USA ook doet, ik blijf er buiten en heb geen oordeel.
--
Hup Trump, Hup Poetin, Hup Rutte, Hup Assad, Hup Macron, Hup May....

Mark_D_NL | 11-04-18 | 14:36 | 3

Vanwaar die draai? Vanmorgen vond u die grote woorden van Trump nog geweldig en was u het er helemaal mee eens. Koudwatervrees gekregen?

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:39

The Smart People Change Their Minds......

Mark_D_NL | 11-04-18 | 14:46

Oh is het dat. lol

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:11

Denk je nou echt dat wij een goed oordeel kunnen vormen op basis van wat de media ons aanreiken? De inlichtingen diensten weten natuurlijk much more. Bewijzen? Net zoiets als 's morgens wakker worden, uit het raam kijken, en een pak sneeuw zien. Maar nu moet je nog even bewijzen dat het ook gesneeuwd heeft! Jaaa, eerst bewijzen!

Betterworld | 11-04-18 | 14:35 | 3

inlichtingen diensten wete niets,net als in irak met die WMD en de vorige gifgas aanval en als dan verzinnen ze het gewoon

Roger-Rabbit | 11-04-18 | 14:37

Om maar even op uw toch wel merkwaardige commentaar in te haken: men probeert nu te 'bewijzen' dat de sneeuw uit de grond i.p.v. uit de lucht is gekomen. Maar dat gaat niet lukken.

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:41

Slaap gerust verder, Betterworld.

NasiGordon | 11-04-18 | 14:46

De Trumpkiezer moet zich toch wel heel erg verraden voelen.
Europa is ook best mild op Trump de laatste weken. Zo lang hij de agenda volgt van Hillary, Soros, Macron en Merkel gaat Europa niet moeilijk doen over de toon.

Lafayette | 11-04-18 | 14:33 | 1

Ik voel mij niet verraden want heb niet op deze man gestemd. In ieder geval is hij heel erg van het padje af.

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:14

Leuk, nog meer spanning tussen 'het Westen' en Rusland.
Nog meer geo-politiek gekonkel om pijpleidingen, onder valse voorwendselen.
Nog meer gehersenspoelde jihadisten met een minderwaardigheidscomplex en gevoel van persoonlijke vete jegens specifieke, deelnemende EU-landen.
Als je kijkt naar de VS, Rusland en de EU, zou dit van alle 3 voor de EU weleens het nadeligst kunnen uitpakken, omdat wij al flink wat spanningen hebben aan fysieke grenzen met Rusland, door Oekraïne, oefeningen in de Baltische staten, etc. Ook komt de stortvloed van terreurgekkies het hardst aan in Europa.
En ondertussen lachen de Chinezen zich kapot.

Vage_eddie | 11-04-18 | 14:28 | 2

En er worden weer redenen gecreëerd om zoveel mogelijk vluchtelingen deze kant op te halen!

NasiGordon | 11-04-18 | 14:44

Het zou me serieus niet verbazen als één van de hoofddoelen het verder destabiliseren van de EU is, inderdaad.

Vage_eddie | 11-04-18 | 14:59

"Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War."

Wie vertelt die man even over de Cuba crisis?...

Toon Emmils | 11-04-18 | 14:28 | 4

Misschien had hij nog nooit van Cuba gehoord, of dacht hij dat het een buurland van van 'Nambia'.

Notenkraker | 11-04-18 | 14:38

'was van'

Notenkraker | 11-04-18 | 14:38

lol

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Little Rocketman en nu het Gas Killing Animal. Ze gaan lachend en allitererend WOIII in.

van Oeffelen | 11-04-18 | 14:26 | 2

Ik mis alleen de alliteraties

E-Burke | 11-04-18 | 15:05

En het lachen en WOIII.

accijnstoerist | 11-04-18 | 16:26

Oh, vandaar dat het zo rustig was op vorig oorlogstromTrumptopic.
Zal ik de Nederlandse potentiële bijdrage maar herhalen:
"Ieder moment kan bovendien Zr.Ms. Karel Doorman -voor het eerst- de Middellandse Zee in varen. Dat schip zal o.a. Tunesische anti-terreureenheden trainen en scheepsbewegingen in kaart brengen als onderdeel van de NAVO operatie Sea Guardian. Deze operatie kent zogenaamde focused security patrols en die kunnen plaatsvinden in uiteenlopende delen van de Middellandse Zee, maar die richten zich voornamelijk op terrorisme en smokkel. Zowel de schepen verbonden aan Sea Guardian als aan het permanente NAVO-eskader SNMG2 zullen zich afzijdig houden van de oplopende spanningen in het oosten van de Middellandse Zee." (afzijdig, jaja, geleuft u dat?)

marineschepen.nl/nieuws/spanning-in-o...

Waar onze luistervinkende Walrussen uithangen is maar de vraag. Doorgaans zijn ze al ver voor het conflict in de buurt om radar&radioverkeer in kaart te brengen.
Hoe dan ook.

Abject | 11-04-18 | 14:25 | 1

Goede link.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:46

Weet jij nog wat je aan het doen was toen WOIII uitbrak?

Mark_D_NL | 11-04-18 | 14:24 | 5

Proost!

Patje2011 | 11-04-18 | 14:31

Een triootje met wat castafval.

koperbij | 11-04-18 | 14:31

Wat je altijd doet, reaguren en f5'en.

DrumPiet | 11-04-18 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens ReseauInternational was de Tomahawk aanval van 11 april 2017 een grote mislukking. Van de niet minder dan 59 Tomahawks afgeschoten van twee Amerikaanse oorlogsbodems op het vliegveld van Homs bereikten er slechts 23 hun doel. De andere werden ofwel vernietigd in de lucht of ofwel middels ECM van koers veranderd en stortten onontploft neer. Hierdoor kregen de Russen toegang tot de technologie van die dingen waarop ze hun S300 en S400 systemen konden aanpassen. De aanval met Tomahawks van 2017 was een prima cadeau van Trump voor de Russen derhalve
bron : Veterans Today
ReseauInternational : Trump humilié ( 2017 )

Jan Boule | 11-04-18 | 14:22 | 6

Maar natuurlijk. Als het niet in het straatje past is het fopnieuws. Zèlf eens op onderzoek gaan en allerlei berichten/bronnen tegen elkaar afwegen is zeker geen optie? Dacht ik al.

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:17

Meh, ik schiet bronnen niet vaak af, maar Veterans Today is wel heel erg slordig met de feiten. Link dan even door naar de bronnen die ze aanhalen.

Abject | 11-04-18 | 15:21

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:17 |
Je hebt gelijk Lupuslupus. Bijna alle media maken zich schuldig aan foppen. Is ook zo.

Príncipe | 11-04-18 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

ik moet de eerste trump nog tegen komen die zijn fouten toegeeft en rechtzet

Rest In Privacy | 11-04-18 | 14:22

Zo lang de wind van zee komt is er niet zoveel aan de hand....

Glasgow Argus | 11-04-18 | 14:22

Trump kan weleens bedrogen uitkomen met zijn Rambo politiek.
De geallieerden hebben jaren lang gebombardeerd in Syrië, dus het zijn ook moordenaars.
Dat Rusland in een tijd van 2-jaar Rusland vrede heeft gebracht is een doorn in het oog van de VS.
Dat een NATO land de Koerden aan uitmoorden is, dat speelt geen rol.
VS en Engeland hebben geen bewijzen nodig, we gaan Rambo spelen.
Onze grote leider Mark Rutte zal wel weer met een of ander lul verhaal komen, waar niemand een touw aan kan vastknopen, zal hij wel wachten wat Truus Merkel gaat zeggen en daarmee zijn handen in onschuld wast.

rexm | 11-04-18 | 14:20 | 2

Ik heb Prutte nog niet gehoord, dat is ook het beste om te doen in deze, niets! Laat die superpowers het maar met elkaar uitzoeken. Misschien kan Xi uitleggen aan hem hoe het werkt zodat we niet onze eigen mensen hoeven op te offeren deze keer.

Dus voorlopig, een keer een +1 voor Prutte. Wel leuk voor de verandering.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:48

@ rexm
Hear hear

duh! | 11-04-18 | 17:54

Ik zou een vakantie naar New York(Trump town) of Washington maar afzeggen deze week.

frank87 | 11-04-18 | 14:19

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 14:19 |
Inderdaad... Trump had ons ene fop tweet gestuurd.

Príncipe | 11-04-18 | 14:58

Vandaag geen start WO3, fijn.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:50

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:50 |
Vandaag niet, maar...

Príncipe | 12-04-18 | 06:14
▼ 2 antwoorden verborgen

De vorige raket aanval van de VS op Syrië was niet echt een succes....

Oepsie1234 | 11-04-18 | 14:19

*Aandelen Goldman Sachs kopen doet*

Croxifoxio | 11-04-18 | 14:16 | 6

@Abject | 11-04-18 | 14:32
Vergeet de big pharma niet. Iodine pillen zullen wel niet aan te slepen zijn.

Standvastig | 11-04-18 | 15:00

Dat heet in het Nederlands gewoon jodium pillen.

Lupuslupus | 11-04-18 | 15:19

Klopt Lupus, maar in het ekte Nederlands is het wel 1 woord.

accijnstoerist | 11-04-18 | 16:22
▼ 3 antwoorden verborgen

En dit allemaal over een gas pijplijntje van Qatar naar Turkije via Syrie ..

ChatBot | 11-04-18 | 14:16 | 1

Mwah, Nord-Stream is ook al bijna rond (dankzij die Mofrikaanse ex-bondsverkwanselier en Sociaal-Democraat Gerhard Schröder).

Het gaat er om wie de EU van gas mag voorzien. Het gaat er om om Rusland nog toegang heeft tot het Mediterraans zeegebied. Het gaat er om of de VS een totale hegemonie in het Midden Oosten kan krijgen.
Tja, windmolens en zonnepanelen iemand?

Abject | 11-04-18 | 14:36

Nederland moet helemaal niets doen daar(alsof het dat kan), behalve stoppen met oorlogsmisdadigers en hun medeplichtigen terug te halen..

VP732 | 11-04-18 | 14:16 | 2

Eens.

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:25

VP732 for president! En rechter!

Haatgenerator | 11-04-18 | 14:30

Zonder enig hard bewijs een land bestoken met raketten en bommen. Yes we can

batvoca2 | 11-04-18 | 14:15 | 2

Daar hebben de Russen nooit moeite mee gehad. Tot vandaag de dag haten de Balten, de Polen en de Tsjechen deze lieden om wat ze in hun landen hebben geflikt.

van Oeffelen | 11-04-18 | 14:30

Nederland deed ook blij mee toen er in Irak chemische wapens waren gevonden... En waren die chemische wapens er...?

Mark_D_NL | 11-04-18 | 14:32

Zelfs Trump cultists zullen zich nu toch wel realiseren dat deze man compleet ongeschikt is. Deze man is geen schim meer van wat hij tijdens de campagne heeft geblaat. Het is een idioot, die totaal geen verstand heeft van geopolitiek en zich blind laat leiden door beroepsrandebielen en deep state neocons als John Bolton, Mike Pompeo en Mike Pence.

MPdeH | 11-04-18 | 14:14 | 6

Clinton had hetzelfde gedaan. Sterker nog, die gifgasaanvallen kwamen direct nadat Trump aangaf zich uit het Syrië conflict te willen terugtrekken.
Gifgas was een rode lijn waar Trump op moet reageren. Hij wordt voor een voldongen feit gezet, en door de inbeslagname van de administratie van zijn advocaat hebben de veiligheidsdiensten (team Obama/Clinton) Trump bij de ballen.
Kijk zelf maar of CNN pro of anti-aanvallen is, je weet wel, die Democrats-media. verenoflood.nu/russiagate-2/

Abject | 11-04-18 | 14:41

Waar heb je het over? Beste Amerikaanse president sinds de tweede wereldoorlog.

accijnstoerist | 11-04-18 | 16:20

Ik vraag mij altijd af hoeveel zo'n president eigenlijk kan doen. Obama had ook eigenlijk geen enkele invloed op wat er gebeurde ondanks de vredesprijs die hij kreeg lukte het hem niet geen oorlog te starten. Trump lukt het blijkbaar ook niet. Laten wij er gewoon buiten blijven.

O2Neutraal | 11-04-18 | 16:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump heeft zojuist het onderstaande gezegd:

"Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race?"

Trump streeft dus nog steeds naar goede betrekkingen en samenwerking met Rusland.

Kaskensj | 11-04-18 | 14:14 | 4

40 minuten na die dreigende tweet. Trump begrijpt niet dat je 2 personen nodig hebt om Good Cop Bad Cop te spelen.

E-Burke | 11-04-18 | 14:20

Nee, dat heet met woorden druk opbouwen en herinneren aan een gezamenlijk doel. Dat het een goede tactiek is zeg ik niet, maar het heeft weleens zin, kijk maar naar Kimmie in NK. Het is pas 'oorlog' als er bommen vallen en pas dan kun je terugtrekken.

einStina | 11-04-18 | 14:22

Hij bespeelt de media. Internationale discussies gaan via diplomaten, niet via tweets.

Haatgenerator | 11-04-18 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

"Verdomme, die Assad vermoord zijn mensen met gas. Laten we bommen op zijn steden gooien, dat zal 'm leren"
Wat een vol-idioot, die Trump. Buiten het feit dat we nog helemaal niet weten of Assad het wel gedaan heeft, het lijkt mij sterk namelijk,

Haatgenerator | 11-04-18 | 14:13 | 1

Hebt u het filmpje onder dit artikel gezien? Doen zou ik zeggen.

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:28

www.unz.com/ishamir/the-russians-are-f...
Deze commentator is een van de meest prikkelende van The UNZ Review. Hij heeft eerder in verband met de Skripals gewezen op het gegijzeld zijn van de rijke Russen in Londen (: vriendjes van Yeltsin). Ze mochten van Putin terugkeren naar Rusland (tegen een prijs), maar ze verkozen in Londen te blijven. Nu worden ze uitgekleed.
Nu ziet Israel Shamir hoe Trump wordt aangeblaft door Bibi Netanyahu, die graag chaos in Syrië wil houden. De Russen zagen de false-flag operatie al aankomen en hebben zich tot de tanden bewapend. Dit artikel geeft goed inzicht in de historische achtergrond + de actuele ontwikkelingen in Syrië.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-04-18 | 14:12 | 7

Nalek | 11-04-18 | 14:27
Ik ontdekte deze website dankzij Karel van Wolferen, die hier ook zijn geschreven bijdragen post.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-04-18 | 14:35

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:31
Die vernietigen met name alles wat qua wapentuig Israël bedreigen kan als het in handen valt van Hezbollah. Iran is hofleverancier.

Abject | 11-04-18 | 14:43

Kemerovo Mall blaze, als het waar is dat wij in Rusland net als hier nepnieuws verspreiden, dan moeten we daar misschien maar eens mee stoppen. De NPO is al duur genoeg, ik moet er niet aan denken wat een nepnieuws bureau voor nepnieuws in Rusland de samenleving wel niet kost.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een geweldig filmpje, redactie. Dank voor het plaatsen.!

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:12

Wat is pang-pang in het Russisch?

Mr_Natural | 11-04-18 | 14:11 | 1

Trump-trump!

Betterworld | 11-04-18 | 14:25

Trump heeft in 8 maanden (met hulp van de Russen) het kalifaat van ISIS vernietigd. Trump heeft daarmee een verkiezingsbelofte ingelost.

Ook heeft Trump vele malen gezegd dat hij geen militaire interventie wil in het Midden-Oosten en zich wil terugtrekken.

Juist het politieke establishment ( zowel van de Republikeinen en Democraten) willen in het Midden-Oosten blijven. Met Hillary aan het roer waren de spanningen met Rusland al verder opgelopen.

Trump heeft geprobeerd goede relaties met Rusland op te bouwen maar werd/word daarbij tegengewerkt door de media en het politieke etablissement (inclusief de politieke elite in Europa die anti-Putin is)

Het huidige gebeuren moet men zien in geo politieke context. Wat er in Syrië gebeurt heeft ook met Iran te maken.

Laat u vooral niet door de anti-Trump media "opnaaien" en kijk naar de feiten in plaats van commentaren van de media die , zoals gebruikelijk, anti-Trump zijn en op zijn persoon spelen.

Kaskensj | 11-04-18 | 14:09 | 1

Klopt, maar hoedanook heeft Trump z'n karakter niet mee, en heeft hij geen enkel diplomatiek talent. Z'n kabinet lijkt wel één grote draaideur.
Het probleem Trump ligt voornamelijk in de onwil van de pers om in te zien dat hij de politieke zaken benadert als hetgeen hij is, nl. een nietsontziend ondernemer.

Notenkraker | 11-04-18 | 14:23

Nederland kan Syrië in ieder geval niet doen, door falend personeelsbeleid loopt defensie leeg. Mali is nog net te doen, wellicht kan er een verdwaalde kok of zo die kant op.

BozePaarseMan | 11-04-18 | 14:09 | 1

Onderschat de kok niet! Deden ze in Under Siege wel.

Cable | 11-04-18 | 14:23

Kan Amerika geen raketten op Den Haag afschieten. Er is namelijk net zoveel bewijs dat NL achter de gasaanval zit als de Syrische legitieme regering!

ff serieus nu! | 11-04-18 | 14:05 | 2

Een gasaanval door Groningers lijkt me meer voor de hand liggen.

Mr_Natural | 11-04-18 | 14:10

Eerder op Moskou, die hebben ook nog een motief. Maar ja, rechtstreeks Rusland aanvallen is toch een beetje eng, dus Assad is schuldig.

Haatgenerator | 11-04-18 | 14:25

Iedere afgeschoten cruise missie is nieuw......ze zijn ook niet herbruikbaar.

Oepsie1234 | 11-04-18 | 14:04 | 3

Recyclebare raketten, gat in de markt.

Mr_Natural | 11-04-18 | 14:12

Da's dus niet echt duurzaam! GL kan derhalve niet voorstemmen...

dyslexieman | 11-04-18 | 14:15

Meh, die dingen hebben een shelf-life, zijn deels te onderhouden dan wel te recyclen, maar eenmaal afgeschreven kan je ze net zo goed in zetten.

Abject | 11-04-18 | 14:45

Moeten verwarrende tijden zijn voor de reaguurdertjes die zowel fan van de Chimp in Chief als van Putin zijn.
LOL

Berbaar | 11-04-18 | 14:04 | 4

Hahaha nou joh, lol die Berbaar toch. priceless!! Heb je het al gehoord van Bassie?.... Nee.... nou... die zit vol kattekwaad!

Nalek | 11-04-18 | 14:11

Want ?

netniet | 11-04-18 | 14:13

? Ik heb net een hoop reacties gelezen en niemand is hier blij mee. Misschien wat mensen van 66 want die doen alles de laatste tijd tegendraads, maar die hoor je gelukkig niet over dit onderwerp, fijn ook, want ik wil niet nog een keer over mijn nek na dat debat met Karin Orwellongren over de sleepnetwet.

O2Neutraal | 11-04-18 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben niet zo van de samenzweringen, maar wat is hier gaande? Waarom zou Assad een grote gifgasaanval uitvoeren net nadat Trump had aangekondigd de troepen te willen terugtrekken?

Waarom zou hij niet even wachten?
... of gewoon doorgaan met het gooien van barrel-bombs. Dat schijnt namelijk wel helemaal "A-Ok' te zijn.

fail | 11-04-18 | 14:02 | 6

Net zo achterlijk dat geweer munitie met explosieve inhumaan zou zijn en daardoor verboden. Een kal. 50 koppen is hoedanook dodelijk.. Of de kop nou ploft of volmantel iS

Noodaggregaat | 11-04-18 | 15:43

... maar hij moest dus per se gifgas gebruiken, terwijl er voor hetzelfde doel (mensen uitroeien?) genoeg andere methoden zijn die je kunt toepassen zondar dat het ook maar in de krant komt, laat staan in de veiligheidsraad.

Tenzij het doel was om de oorlog gaande te houden, of de Amerikanen te dwingen om tot actie over te gaan.

fail | 11-04-18 | 16:09

@miko | 11-04-18 | 14:47 Waarschijnlijk is de barrelbom op zich het probleem ook niet. Het feit dat ze vanuit helikopters op woonwijken gegooid worden wel.

Een raket of vliegtuigbom suggereert toch (terecht of niet) enige preciezie en militaire gerichtheid.

fail | 11-04-18 | 16:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik dacht dat er toch al mensen met Nederlands paspoort naar Syrië gegaan zijn om te vechten? Is dat dan niet genoeg?

dyslexieman | 11-04-18 | 14:00

Toch typisch.......... toen Obama en Hillary Kadaffi ten val brachten stelden de media zich massaal op achter het ingrijpen van Obama en Hillary in Libië en deden in essentie het propaganda werk voor Obama om oorlog te voeren in Libië.

Nu Trump de (vermeende) gasaanval wil vergelden zijn veel media ineens kritisch op Trump. Dezelfde media die zowat dagelijks Assad en Putin demoniseren.

Kennelijk is de haat die veel media voor Trump hebben nog groter dan de haat die deze media hebben voor Putin en Assad.

Kaskensj | 11-04-18 | 13:59 | 2

nee hoor trump bashen is tegenwoordig hip. doe je het niet hoor je er niet bij. lekker makkelijk scoren.

Henk P | 11-04-18 | 14:15

Lees jij andere kranten. Er was genoeg kritiek op de inval in Libië en dat heeft zeker bijgedragen aan haar impopulariteit.
Trump is ook gewoon het kontgat waar hij zich na gedraagt dus wat is het probleem?? Moet de media hem nu fluweel aanpakken??

miko | 11-04-18 | 14:46

Het allerlaatste wat ik in deze thread zal posten hierover, anders word ik nog voor 'Russische Bot' uitgemaakt ;) .Donald Trump toen hij nog écht onafhankelijk en eerlijk was --->

twitter.com/realDonaldTrump/status/37...

rachid82 | 11-04-18 | 13:58

Yup, wel toevallig, dat dan weer wel. Zoek hem maar eens op op Google, staat al jaren bekent als een randdebiel. Oh ja zijn bijnaam is John Bilderberg Bolton.

Nalek | 11-04-18 | 14:07

Geef mij maar Jo Bonten, daar hebben we meer aan

tjongerschans | 11-04-18 | 14:15

Grote muil heeft die Trumpert.
Eerst had je de mankracht, daarna de wapens. Tegenwoordig de tweets.
Nero was eerst ook de kwaadste niet, daarna werd die gek gedwongen tot zelfmoord (met wat hulp). Caligula werd na 4 jaar het hoekje om gedaan door z'n eigen pretoriaanse wacht. Nu heb je slechts presidenten.
Er waren indertijd 5 democatische en 5 republikeinse kandidaten voorhanden. Simpel kiessysteem. Wie kwam er uit de bus?
Zoals steeds: vraag en aanbod.

Notenkraker | 11-04-18 | 13:58

Toch komt het de Slumlord in Chief waarschijnlijk niet heel slecht uit, een beetje buitenlandse commotie en wat oorlogsretoriek. Het leidt lekker af van de Mueller onderzoeken.

Stormageddon | 11-04-18 | 13:58 | 5

Dat denk je maar. Met de inval bij de advocaat gaat Mueller het financiele netwerk onderzoeken. Daar komt rottigheid uit, linksom of rechtsom. En als Don de man ontslaat, dan is dat obstruction of justice en volgt vrijwel zeker een impeachmentprocedure. Buiten de deur neuken, geen probleem. Hoertjes zwijggeld betalen, geen probleem. Maar als dat met taxdollars is gebeurd... nou, probleempje. Als er andere beloften zijn gedaan, andere betalingen worden aangetroffen die moeilijk zijn uit te leggen, of eerdere uitspraken en getuigenissen weerspreken dan heeft Don een nog groter probleem.
Het Mueller onderzoek is pas net op stoom, niks gepasseerd station. Zolang het onderzoek loopt heeft Trump een probleem.

Stormageddon | 11-04-18 | 14:16

Ik begin te denken dat Trump nou wel heel erg in het nauw begint te zitten en met alle geweld wil bewijzen dat hij geen vriendje van Poetin is of was. Als gewoonlijk, net als toen met de voorbereidingen van de Golfoorlog, kwaakt de Britse Prime Minister gehoorzaam mee. Russisch gifgas tegen een uitgerangeerde spion, gifgas in Syrië door bondgenoot van Rusland. Dus Rusland is de slechterik en moet boeten. Maar nergens bewijzen, net als toen in Irak. En Trump doet mee om zijn vel te redden.

cyrieltje | 11-04-18 | 14:16

Wag the dog!

drs kwenie | 11-04-18 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien zou Trump ook eens een keer zo flink kunnen doen tegen Erdogan? Ook een massamoordenaar, maar dat is onze vriend, in tegenstelling tot Assad, dus wat Erdogan doet is helemaal okidoki.

MAD1950 | 11-04-18 | 13:57 | 2

En die aanvallen met sarin- dan wel chlorin-gas - überhaupt - kwamen die misschien ook niet toevallig uit Ankara? Ik ken maar één iemand die echt een heel groot belang zou hebben met blijvende instabiliteit in Syrië....
De megalomaan narcistische Ottomaan!!!

Aristotalloss | 11-04-18 | 14:08

Jawel, bulls eye! Hadden we vorige week niet een conferentie in Ankara tussen Erdogan, Poetin en één of andere ayatollah? Wat hebben ze daar afgesproken? Terwijl Macron in Riad was? Ik krijg last van koude rillingen.

cyrieltje | 11-04-18 | 14:20

At least these poor kids will rejoice...

wezen | 11-04-18 | 13:57 | 1

Ach even onder de tuinslang en klaar is Achmedje.

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:16

Kan toch altijd wel genieten van Tucker, you can't cuck the Tuck compilaties op youtube zijn dan ook echt een aanrader!
Verder kan ik alleen maar hopen dat het bij een hoop geroeptoeter blijft zoals bij Noord-Korea een tijdje terug, een oorlog met Rusland zie ik absoluut niet zitten daar waar zij de vijand niet zijn.
Enfin, zal nu wel een Russische troll genoemd worden maar tegen hen heb ik maar één ding te zeggen: Cука блять

Shezmu | 11-04-18 | 13:57 | 1

It’s rather pathetic, actually.
You can’t even spell it properly in Russian.
Sad.

wezen | 11-04-18 | 15:30

Wordt dat openlijke geschi*t over niet bewezen daders van gif-aanvallen rap zat. Eerst Rusland en nu dit weer ? Waarom moest Assad dat überhaupt doen ? Een handje vol mensen op inhumane wijze afslachten voor dit gezeik ? Er zijn groepen zat daar die zich als beesten hebben gedragen, ga daar eens achteraan. Zet u schrap het einde van het interbellum komt eraan.

netniet | 11-04-18 | 13:57

Wat een bokito, dit is echt een dieptepunt. Trump tweet zichzelf zodanig in de hoek dat hij niet met minder kan aankomen dan een zware aanval.

Ik denk dat zijn generaals in alle staten zijn om de schade te beperken en zich nu in bochten wringen hoe een militair antwoord te geven zonder dat het uit de klauw gaat lopen en zonder dat hun president afgaat als een gieter. Ik gok op een grotere aanval op een Sysrische militaire basis waar geen Russen zijn, die buiten een woongebied ligt maar groot genoeg is om veel (materiele) schade op te leveren. Rusland wordt een half uur van tevoren ingeseind om weg te wezen, mocht men toch nog mensen in de buurt hebben..

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 13:54 | 3

Rusland zij dat ze geen enkele aanval zullen dulden

Roger-Rabbit | 11-04-18 | 14:04

Rusland zei ...?

cyrieltje | 11-04-18 | 14:23

Zijn nieuwe policy lijkt meer op die van zijn voorgangers. Het zou mij niets verbazen als het hem ingefluisterd wordt door hoge ambtenaren die er toen ook al zaten.

Bob1985 | 11-04-18 | 14:45

Nederland wordt nu al voor de vierde keer op een rij een oorlog ingerommeld waar wij totaal niets te zoeken zouden hebben. Als democratisch land.

Als thuisbasis van Shell worden de motieven duidelijker.

Maar wat levert het op en wie levert het iets op.

Goed, Irak (2x) was ook zo'n topper voor Shell, Libië ook.
Tijd voor een weloverwogen kosten en baten analyse want zo goed gaat het allemaal niet met het ministerie van defensie dat vroeger een naam had dat de lading beter dekte, ministerie van oorlog. Wij blijven maar aan de lijband meerennen met compleet onbetrouwbare 'allies'.

Eerste Wereldoorlog was het goed verdienen hoor neutraal te zijn. Kan nu ook gewoon. Goede contacten met USA en van oudsher goede contacten met het Russische volk, langer dan met USA.

Ik zie niet in waarom onze 2 actieve straaljagers daar met een aardappelbazooka de russen moet gaan irriteren.

Kaas de Vies | 11-04-18 | 13:54

Als Trump niet oppast, neemt Twitter hem nog z'n vinkje af.

LibertasSimplex | 11-04-18 | 13:54 | 1

Dreigen met pixels, haha.

LiniaalRectaal | 11-04-18 | 20:59

Wat we allen eigenlijk allang wisten, wordt nu weer pijnlijk duidelijk: Een Amerikaanse president is maar een zetbaasje. Waar Trump hoog van de toren blies zich terug te trekken uit het M-Oosten en zich meer op het binnenland wilde richten, blijkt dat ook weer niets waard te zijn.
Oorlog moet en zal er komen, de grootste afzetmarkt ter wereld.

Croxifoxio | 11-04-18 | 13:53 | 9

+ Veel Libertas. 11-04-18 | 14:11

Lupuslupus | 11-04-18 | 14:18

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 14:06
Ik wil wel eens een lijstje zien wie de meeste landen in binnegevallen de afgelopen jaren. De VS of Rusland. Ik vind Putin helemaal niks maar om nu te zeggen dat hij de warmonger is in de wereld.

miko | 11-04-18 | 14:39

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 14:06 Ja, daarom heeft Rusland ook overal er wereld militaire bases. Of nee, de enige buiten de landsgrenzen is in ...... Syrie. He dat is toevallig, net waar de NAVO landen al jaren de boel opstoken en chaos brengen.

Rest In Privacy | 11-04-18 | 18:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Als Trump er in slaagt hier met Rusland uit te komen, wint -ie de wereld uit de armen van de boosaardige boeven.

LibertasSimplex | 11-04-18 | 13:51

Komt allemaal omdat The Donald zijn tomahawkje in Stormy heeft geschoten.

Geneeskrachtig Kruit | 11-04-18 | 13:49

Deep State heeft nu ook Trump klem

Knoopsgat | 11-04-18 | 13:47 | 5

dat is allemaal waar, maar hebben ze Trump bij de ballen of niet. Zo ja, hoe. Ik geloof niet dat Trump al dat vuile spel en de mogelijkheid van een false flag niet doorziet. My gues is dat hij het spel meespeelt. Maar het kan ook zijn dat ze hem gewoon bij de ballen hebben.

Ir. Wilhelmus | 11-04-18 | 14:53

Juist. Wie de continuïteit heeft bezit de werkelijke macht. Zie 'Yes (Prime)-Minister, daar zijn politici altijd het speeltje van de ambtenaren.

Abject | 11-04-18 | 14:54

@Ir. Wilhelmus
"At any time, at any place, our snipers can drop you ...
... Have a nice day."

LiniaalRectaal | 11-04-18 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij hebben niet echt iets dat een 'leger' heet, toch, dus tante Mark kan er ook niet echt iets over beslissen. Al die commotie om niks. ;-)

einStina | 11-04-18 | 13:47 | 6

Joe Glasgow, atje etje, ga daar ff over zeiken.

TyrionLannister | 11-04-18 | 14:13

VTS ghehe. NL heeft een traditie van heel 'diplomatiek' aka laf 'neutraal' te blijven omdat anders de handelsbelangen instorten, dus ik verwacht niet heel snel grote heroiek met onze laatste 2 luchtbuksjes en opblaastank. Blijf ademhalen ;-)

Tyrion: in NL zit iedereen vrijwillig bij het 'leger' dus ik heb met niemand meelij.

einStina | 11-04-18 | 14:17

Ik heb ook geen medelijden, maar ik zou niet graag willen ruilen in deze geopolitieke situatie.

TyrionLannister | 11-04-18 | 14:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Cenk en Tucker zijn het eens over een onderwerp. In de hel zijn ze nu aan het schaatsen.

Hoen | 11-04-18 | 13:46

Stuk op het AD dat Blok zegt dat Assad erachter zit. Terwijl er 0 bewijs is, ook een veto van Rusland op een losstaande resolutie wordt er bijgehaald. Er wordt hier een mogelijke aanval goedgepraat al. Hopelijk kunnen we over 5 jaar iig zeggen dat het eigenlijk niet echt nodig was.

TyrionLannister | 11-04-18 | 13:45

Kunnen ze meteen wat doen aan die Nederlandse mevrouw die daar zit, haar Pringles zijn op.

Osdorpertje | 11-04-18 | 13:45 | 1

Die krijgt als eerste een kruisraket op dr kop.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 11-04-18 | 13:52

Ziek he en eng, dat de VS er alles aandoet om die verschrikkelijke enge Salafistische Jihadistische Haatbaarden te blijven steunen op welke manier dan ook: ISIS, Al Qaeda in Syria en nu weer het leger van de Islam (Jaysh al Islam) die in opdracht van de Amerikanen die false flag aanval hadden uitgevoerd afgelopen zaterdag in Douma. Gadverdamme gewoon. Svp, bekijk dat briljante filmpje van Tucker Carlson (FOX News), met zijn briljante betoog. Het westen HOUDT van Salafistische Jihadistische haatbaarden, dat is de enige juiste conclusie die je hieruit kan trekken. Zet 'em op Rusland, ik sta volledig achter de Russische Federatie. Iedereen die die Fascistische Islamistische Terroristen steunt, is mijn vijand.

rachid82 | 11-04-18 | 13:43 | 8

Mensen, dit is een trol die gestuurd is door Francisco van Jole om ons te pesten met ons 15-jarig bestaan.

eerstneukendanpraten | 11-04-18 | 13:54

born2killn00bs | 11-04-18 | 13:44
Hij heeft een punt. Waarom steunt het westen de kromzwaarden? Logistiek, geld en nu zelfs dreigen we ze militair te steunen.

miko | 11-04-18 | 14:35

eerstneukendanpraten | 11-04-18 | 13:54 Rachid doorziet het betrr dan menig ' woke ' reaguurder.

Rest In Privacy | 11-04-18 | 17:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor iedereen is het toch duidelijk dat Assad geen belang had bij een gif aanval en "rebellen" wel? Laten we eerst uitzoeken wie hier achter heeft gezeten (zie ook vorige keren); we moeten ons niet laten meeslepen in deze gekte. Ben verbaasd dat Trump zich zo snel laat verleiden tot actie tegen Assad, gegeven deze (on)duidelijkheid. Groter plan of misleid zijn, we gaan het meemaken. NL kan beter afzijdig houden en aandringen op het afwachten van onderzoeksuitkomsten. Geen Irak 2 (Weapons of Mass Destruction, anyone?).

Non_Smoking_Gun | 11-04-18 | 13:42 | 2

Welke actie? Een paar scheeptjes schuiven en wat stoere tweets,,,,
Dat noem je show. Geen actie. Dan luidt de vraag: waar lijdt deze show toe? Oorlog of juist het voorkomen er van?

Peace trough strength anyone?

Pauper CC | 11-04-18 | 13:46

Het blijft speculeren wie de verantwoordelijke is. In ieder geval maken zowel de rebellen als Assad er handig gebruikt van..

BozePaarseMan | 11-04-18 | 13:47

Trumps tweets zijn onderdeel van zijn 4D -Chess! We hebben het al met N-Korea gezien.Die zijn voornemens de kernwapens in te leveren.
Daar komt bij: Trump is goeie matties met Poetin (het schijnt zelfs dat dankzij Poetin, Trump heeft gewonnen). Ik acht de kans klein dat zij zich tot een oorlog laten verleiden.

Pauper CC | 11-04-18 | 13:41

Hoe laat begint het vuurwerk?
*chips en bier koud zetten gaat

geile debiel | 11-04-18 | 13:40 | 2

Heb je nog plekkie in de man cave?

born2killn00bs | 11-04-18 | 13:46

Staat Peter Arnett al weer op het dak ?

Wijze uit het Oosten | 11-04-18 | 14:21

Ha, Rutte, het kabinet staan pal achter Amerika omdat Assad zijn eigen burgerbevolking ombrengt met chemie. Nog niets bewezen maar toch stellingname. Dat is Nederland ten voeten uit.

Taartmoment | 11-04-18 | 13:39

Zal het gebeuren? Was toch dezelfde man die eveneens een hele vloot naar Korea had gestuurd? Uiteindelijk grote praat weinig daad.

born2killn00bs | 11-04-18 | 13:39 | 3

Nee die vloot voer destijds de andere kant op..

Beste_Landgenoten | 11-04-18 | 13:43

Die vloot die N-Korea terug het hok in stuurde inderdaad. Om er vervolgens met hangende pootjes weer uit te komen. Stoere praat (hard stance) is vaak al genoeg om een daad die je liever niet uitvoert te voorkomen. Je zou bijna denken dat dit het doel van zijn tweets ook daadwerkelijk is.

Pauper CC | 11-04-18 | 13:44

Jamaar, Trump tweette dat de sancties tegen Noord Korea streng zouden worden toegepast. Direct daarop brandde er een Iraanse tanker, op weg naar N. Korea, uit vlak bij de Chinese kust (nou ja, op een paar honderd km dan). Wel raar dat er geen bemanning meer aan boord was.
Ineens kwam er daarop opening in het N.K. beleid en ging hun baas per trein op bezoek in Peking. Kijk eens hoe lief en vriendelijk hij nou geworden is?
Of Poetin zich zo zal laten intimideren durf ik toch te betwijfelen. Rusland heeft zelf olie genoeg.

cyrieltje | 11-04-18 | 14:48

Zo'n tweet is toch wel de meest trieste gewaarwording van deze tijd. The times, they are changing inderdaad. Je moet je toch de ogen uit je kop schamen als je een Amerikaan bent en deze dwaas je land bestuurd.

jawor36 | 11-04-18 | 13:39 | 2

d=t

jawor36 | 11-04-18 | 13:39

Ik vond het ook wel hilarisch toen hij werd verkozen tot Opperhoofd van USA,maar we hebben het hier over een gevaarlijk gek.Putin is 10X de man die hij probeert te zijn.Ik denk dat Europa zich beter afzijdig kan houden.Er is 0,0 bewijs dat die Assad het heeft gedaan.Sterker nog,waarom zou hij een gebied vergassen die hij al voor 90% heeft overwonnen.Als wij simpele GS`ers dit kunnen uitzoeken op onze Laptops,btw de mijne wordt met de minuut trager door al dat porn,maar dat ff terzijde,waarom kan hunnie dat niet doen?

Maar van de andere kant,de kachel kan weer uit dus hebben we Russia ff niet meer nodig...

dirkieeee | 11-04-18 | 13:47

Syrie is het militaire oefenterrein voor het uittesten van nieuw wapentuig. Mocht het Amerikaanse militaire complex iets nieuws willen beproeven en de Russen neutraliseren dit speelgoed, dan pas schrikken ze aan US zijde zich shit. Dat is onlangs ook gebeurd toen de Russen een massale aanval met behulp van hun superieure hackers + drones vrijwel te niet deed. En natuurlijk wordt de MSM ingezet om de burgers bang + in bedwang te houden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-04-18 | 13:38 | 6

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-04-18 | 14:14

Sorry, tegen de tijd dat ik bij "Thus he has been maneuvered into deep waters by a powerful coalition of Brits and Jews, the same people who delivered you the last two world wars" kwam, kon ik niet verder lezen. De Britten zou je inderdaad medeschuldig kunnen noemen (maar vlak Duitsland niet uit, hallo zeg, wie was heel continentaal Europa nou aan het veroveren in WW2?), maar de Joden? Belachelijk.

Leyrann | 11-04-18 | 14:41

Leyrann | 11-04-18 | 14:41 In 1933 heeft Judea de oorlog verklaard aan Duitsland, judea is in dit geval ge land, wel de internationale joodse gemeenschap. Ook hebben joodse lobbygroepen tegen Engeland gezegd dat ze de VS bij de oorlog zouden betrekken als ze de toezegging zouden krijgen dat de Balfour verklaring uitgevoerd zou worden.

Rest In Privacy | 11-04-18 | 17:54
▼ 3 antwoorden verborgen

USA, als jullie Trump niet meer willen, mogen wij hem dan? Lijkt me wel een aardige bewindvoerder voor pak hem beet defensie, Zwarte Piet, het kraak-gebeuren, straatcriminaliteit, etc.

skoftig | 11-04-18 | 13:37

Proof? Proof is for the weak! low energy.
Assad is an monster for killing those people.. So let's bomb and kill some people

Murica!

KutFilosoof | 11-04-18 | 13:37 | 1

Je bent met recht een KutFilosoof.

nemoj me jebat | 11-04-18 | 13:44

Oh jezus nee. Nu de Russen denken dat de kans op oorlog tussen VS en Rusland 8 op tien is. Hebben de neoconklootzakken het eindelijk voor elkaar. Wij zitten ertussen. Locatie locatie locatie. Voor een paar private geldwolven worden wij hier opgeofferd.
Het is helemaal mis.

LibertasSimplex | 11-04-18 | 13:36 | 5

Mad Dog Mattis is bepaald geen vriend van de Russen

E-Burke | 11-04-18 | 13:59

E-Burke | 11-04-18 | 13:59 |
Waar. Nou is hij ook bepaald geen fan van een oorlog beginnen met onbekende uitkomst.

LibertasSimplex | 11-04-18 | 14:13

Zeker, laten we hopen dat hij die uitkomst zelf ook als onzeker inschat.

E-Burke | 11-04-18 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze rubberen dildo in charge heeft vast nog wel een leeg inlegvelletje of een geitenpadje ergens., zodat we langs de zijlijn kunnen blijven staan. Tenzij het VNO-NCW zegt dat we mee moeten doen.

Dzjengis-Somebody | 11-04-18 | 13:36

Sinds wanneer geeft Amerika wat om burgers?

barrypaffert | 11-04-18 | 13:36

Het was gezellig jongens. Oorlog met Rusland zal geen pretje zijn zoals alle andere ver van mijn bed shows die we tot nu toe hebben gehad. Jammer dat zoveel politici te dom zijn om te poepen.

Kets22 | 11-04-18 | 13:35 | 2

Laten we even de reactie afwachten van onze premier. Die heeft vast en zeker een A4'tje klaarliggen om de boel te sussen.

born2killn00bs | 11-04-18 | 13:43

Dat kan nog leuk worden,
niemand wil met redneck Trump spelen,
maar met de Russen samenwerken is de duivel
en Nederland heeft alleen economische gewin,
want ons leger is een tandloze tijger.

Plorkface | 11-04-18 | 14:35

Nederland heeft helemaal niks in de pap te brokkelen na 20 jaar bezuinigen. Zelfs die 3 brigades die er overgebleven zijn krijgen ze niet eens gevuld met personeel. Verder zijn er geen tanks meer, nauwelijks nog artillerie en wat er aan pantservoertuigen nog is kan meestal niet meer rijden (hetzij door gebrek aan chauffeur, hetzij door gebrek aan reservedelen). Dat is in 3 maanden Bijleveld ok allemaal niet rechtgetrokken.
As usual is Nederland dus weer te laat.

du Roi Soleil | 11-04-18 | 13:33 | 4

Je weet blijkbaar niet hoe hard onze soldaten "Pang, Pang. Jij bent dood en mag niet meer meespelen" kunnen roepen?

Antigoog | 11-04-18 | 13:49

@skoftig.
Behalve dan wanneer ze Nederland tijdens de spits binnenvallen. Dan redden ze het niet om binnen zes uur het hele land in te nemen

Ibu | 11-04-18 | 14:50

NL had de veldartillerie moeten behouden met zijn M688 en M752 Lance raketwerpers.
Konden uitgerust worden met strategische kernkoppen of conventionele explosieven.
Relatief goedkoop in aanschaf en onderhoud.
Maar ja ontwapeningsdrang begin jaren '90.

steekmug | 11-04-18 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk man zo'n aap aan het roer.

JWZ_JMK | 11-04-18 | 13:31 | 2

Takes one to know one.

Mokum Kosher | 11-04-18 | 13:32

je bedoelt Assad?

beau van rtl | 11-04-18 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken