Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Betonschaarmeppers krijgen taakstrafje

betonschaar

"Het is waarschijnlijk dat de daders "homo" en "flikker" hebben geroepen, maar niet dat de jongens handelden op basis van de seksualiteit van de mannen."

Iedereen loopt #handinhand en de daders, die een betonschaar bij zich hadden omdat ze fietsen wilden jatten, daar eerst over logen en ook nu blijven beweren dat ze deze niet hebben gebruikt, krijgen een taakstraf. Man man man man man man man man man man man man man. Man man man man man man man man man man man.

Reaguursels

Inloggen

Wat maakt het motief achter de daad uit? Het gaat erom wat iemand doet en niet waarom diegene dat doet. Ferdi Gabberhouse: Minimumstraffen voor bepaalde acties graag

barryvantiggele | 10-04-18 | 17:43

Kom kom, ze zullen al wel een taakstraf achter de rug hebben gehad bij OM-topman Vincent.
Maar wanneer ze mogen hacken komt alles goed, en zijn dat soort wereldvreemde pestventjes geen man meer in huis. :/

richard618DE182 | 10-04-18 | 02:14

In Nederland is alles mogelijk : uit Mongolië komen en rechter worden. Is allemaal een aanloop tot die burgeroorlog die vandaag op de voorpagina wordt voorspeld.

Wim van Ingen | 10-04-18 | 01:04

Typisch weer die Soros rechters die uit zijn op de ondermijning van autochtoon Nederland.

kempenaer | 10-04-18 | 00:30

Te idioot voor woorden: homo roepen tegen duidelijk andersgeaarden en dan als rechter uitspreken dat dit zomaar een uitspraak is en niet bewezen een verwijzing is nasr de geaardheid. Zal je zien dat wanneer je een lichtgetinte in een opwelling "Klotemarokkaan" zou niemen bij mishandeling dat dit wél als zware mishandeling wordt gezien en discriminatie? Dan kun je wel maanden cel verwachten i.p.v. een taakstrafje. Wat gaat dit land hard naar de klote met dit soort slappe jurisprudentie?

Jan, Leiden | 09-04-18 | 23:35

Vertrouwen in de rechtsspraak -1.

GroetenVanUrk | 09-04-18 | 22:13

Ik wist niet dat je voor zware mishandeling een taakstraf kon krijgen.. Dit is echt niet te geloven. Los van het motief

letopuwzaak | 09-04-18 | 22:06

Dit is waarom ze het blijven doen.

Michael_Scott | 09-04-18 | 21:29

Behalve maximum straffen moeten ze ook minimum straffen toevoegen aan wetboek, kan meneer de rechter nog steeds rechtertje spelen en zijn wij gegarandeerd tijdje van dat tuig verlost.

TilburgDeGekste | 09-04-18 | 20:17

Totale idioten ende landverraders die rechtertjes van ons. Revolutie kom er eens in!

ReligionSucks | 09-04-18 | 20:11 | 1

80% van de rechters zijn D66 PvdA of GL fans. De echte linkse macht zit bij de Media, de rechtspraak en de 1e kamer.

Omnisofos | 09-04-18 | 20:57

Tja gerechtshof van Arnhem, dat zit het grootste contingent moslim-criminelen faciliterende rechters. Hebben gezorgd dat Saban B. kon ontsnappen, hebben twee Marokkaanse criminelen die met hun brommertje een man doodreden daarvoor vrijgesproken en nu weer dit.

Franker | 09-04-18 | 19:12

Te walchelijk voor woorden!!!
Ik wens deze rechters een grote schare kinderen toe, de jongetjes allemaal zwáár homo en de meiden vanaf hun 12de allemaal zo'n stoer maroc vriendje/eigenaar!!
Hoe bestáát dit!!!!

Theemutz | 09-04-18 | 19:06

Rechters?
ONRECHTERS zijn het!

Welterusten en morgenochtend vroeg weer op...

MickDjekker | 09-04-18 | 18:53

Artikel 302 Wetboek van Strafrecht
Citeertitel:Wetboek van Strafrecht

-"Tweede Boek. Misdrijven
Titel XX. Mishandeling
Artikel 302 1. Hij die aan een ander opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengt, wordt, als schuldig aan zware mishandeling, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie. 2. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste tien jaren of geldboete van de vijfde categorie."-

theo-is-dood | 09-04-18 | 18:50 | 2

Enige wat bij onze huidige, door d66 en GL geïnfecteerde, rechterlijke macht helpt, is als de wetgever minimum straffen voorschrijft.

Franker | 09-04-18 | 19:15

Ze zien de ander niet als ander, maar als anders, minderwaardig. Want daarom. En zodanig anders dat het mindere mensen zijn, dus daar heb je dan wat minder morele bezwaren mee.
Dus als je dan echt niets beters te doen hebt met je leven, uit al die dingen die de vrijheid je biedt niets wil, dan kun je altijd nog je eigen machtswellust op zo iemand .. eh zoiets, botvieren

kloopindeslootjijook | 09-04-18 | 19:44

via nu.nl: "De vier minderjarige jongens die vorig jaar een homostel hebben mishandeld in Arnhem, krijgen taakstraffen van 80 tot 160 uur opgelegd. De Rechtbank Arnhem heeft dat maandag bepaald. Volgens de rechter kan niet worden bewezen dat de jongens handelden met een homofoob motief.""
Ingewijden weten dat een taakstraf hoogstens symboolwerking heeft. Als je je op de dag dat je je taakstraf moet gaan uitvoeren ziek meldt, dan hoor je er in de meeste gevallen al niets meer van. Of je bedreigt de werkmeester opdat die meldt dat je je strafje hebt uitgevoerd. In hun buurt en vriendenkring zijn deze jongetjes nu de held.

theo-is-dood | 09-04-18 | 18:48

De rechter zal wel door dat tuig bedreigd zijn...

ttype | 09-04-18 | 18:41

Of discriminatie nu wel if niet bewezen is, het is een belachelijk lage straf. 160 uur werkstraf voor 'mishandeling met zwaar lichamelijk letsel'. Dat zo toch sowieso reden genoeg om iemand tenminste een jaar of 2 op te bergen, homoslachtoffers of niet? Gatverdamme, om te kotsen dit.

wazakzegguh | 09-04-18 | 18:20 | 1

Beetje te pissig getypt: zo = is.

wazakzegguh | 09-04-18 | 18:21

Als ik roep "takke moslims!" Terwijl ik moslims in elkaar sla. Hoe zou de rechter dan reageren?

SicSeb | 09-04-18 | 18:16 | 1

Goed punt. Ik denk dat Nederland te klein zou zijn.

Schepvogel | 09-04-18 | 19:14

Hum, dit is niet om vrolijk van te worden.
Celstraf lijkt me toch wel het minimum.

hotmint | 09-04-18 | 18:05

Straatterreur belonen met een taakstrafje. D66-rechters kunnen het.

RockyIII | 09-04-18 | 18:01
-weggejorist-
RockyIII | 09-04-18 | 17:59

Een taakstraf is bedoeld voor mensen die per ongeluk een keertje over de schreef gaan, maar verder niet de intentie hebben om crimineel te worden. Dus niet opsluiten bij criminelen.
Voor Mocro’s is dit bij voorbaat kansloos.

Leffe Blonde | 09-04-18 | 17:57

Waarschijnlijk hebben de dames en heren rechters een hekel aan homo's, daarom geven ze dit soort aanmoedigingspremies i.p.v. echte straffen..

bruin1 | 09-04-18 | 17:41

Voor mij staat het vast dat deze rechters gewoon bedreigd worden door dit soort daders en daar kennelijk vatbaar voor zijn. Waarschijnlijk bestaan er in dat soort kringen gewoon lijstjes met namen en telefoonnummers van rechters en OM personeel. Hoe anders kan je dit soort straffen verklaren?

ChatBot | 09-04-18 | 17:13

Daar sta je dan met jet mond vol tanden als slachtoffer.
Oehps, nee die zijn eruit geslagen.
Dan valt je tandloze mond open van verbazing om deze flut strafjes voor dat tuig.

klinkklaar | 09-04-18 | 17:06

Wat is nu 80 uur werken in een mensenleven.

dhrat | 09-04-18 | 17:05

Daders moeten een 2de kans hebben (om het nog een x te doen).

A.Men | 09-04-18 | 16:56

Pro deo advicaatje die kans voor open doel laat liggen?

van Oeffelen | 09-04-18 | 16:49

Het is ook tijd dat rechters laf hyena gedrag mee gaan wegen, 7 tegen 2 ofwel gegarandeerde groeps overwinning komt me ook de strot uit.
En dan heb ik het over mijn ervaringen met nafrs ruim 30 jaar geleden.

28 | 09-04-18 | 16:21 | 1

Helemaal eens. Als wij een keer iets terug doen zijn we terroristen en komt Lodewijk Asscher ze troosten voor draaiende camera's en als Wilders vraagt of we meer of minder van dit soort dingen willen...

RockyIII | 09-04-18 | 17:45
-weggejorist en opgerot-
6546544 | 09-04-18 | 16:18 | 1

Het enige wat helpt om dat smerige tuig aan te pakken zijn
BOETE'S en schadevergoedingen... om "taakstrafjes" lachen ze.

meneer Q | 09-04-18 | 16:11 | 1

Fout,
het enige wat echt helpt zijn lijfstraffen, deze primaten kennen slechts 1 emotie en dat is pijn.

tsjajaja | 09-04-18 | 16:15

Als je maar even verkeerd kijkt naar een Noord-afrikaanse Moslim, ruzieen de rechters alleen maar of je nou "een islamofobe racist" of "een racistische islamofoob" bent en dat daarom de straf duidelijk hoger dient uit te vallen.

EnNouJijWeer | 09-04-18 | 16:06

Rechters zijn kennelijk niet in staat een zuiver oordeel te vellen over ernstige geweldsdelicten en homo haat door allochtonen. Dan wordt het stilaan tijd om rechters te vervangen en ze zeker niet meer voor het leven te benoemen. Met dat laatste kunnen ze namelijk niet goed omgaan. Ze staan niet in het leven, hebben oogkleppen op en hun nakomelingen zijn allemaal hetero en linksgekkies. De maatschappij is iets diverser en inclusiever inmiddels...

ILF2 | 09-04-18 | 15:59

Nééééé zeg dat het niet waar is van die achterlijke taakstraf. Wat een ontzettend verrotte linkse rechterlijke macht. Je zou ze zelf met een betonschaar voor hun bek willen slaan die weekdieren. Man man man!!!

Betterworld | 09-04-18 | 15:59 | 1

Dan toch maar, Oog om Oog, Tand om Tand !
Take care.

PopeyeKamper | 09-04-18 | 16:09
-weggejorist-
Gewinflipt | 09-04-18 | 15:51 | 2

Geweld tegen hulpverleners zou toch ook zwaarder bestraft gaan worden? Nou, geen rechter die dat tot nu toe heeft laten blijken. Hoeft ook niet, je hebt een benoeming voor het leven.

Goldfinger | 09-04-18 | 15:49

hier hebben we Wendy
https://www.vpro.nl/lees/gids/2015/29/maandag.html

6546544 | 09-04-18 | 15:44 | 1

Hah! En Elianne van Rens, die kennen we toch ook nog?

EnNouJijWeer | 09-04-18 | 16:10

Klinkt als een 'D'66 rechter...

Poekieman | 09-04-18 | 15:43

Kijk en daarom heeft NL het internationale gerechtshof.
Men weet krom goed recht te praten. Dus+1 in zake glopo invloed.
Intussen heeft alle elite hun persoonlijke beveiliging,
gevoelens van onzekerheid zijn voor hun minder dan vroeger, dus voor straatgeweld laten ze nummertjes trekken voor taakstraffen, want boeit niet.

MistaRazista | 09-04-18 | 15:41

Denken we ook een beetje aan de daders? Die kunnen er ook niets aan doen dat zij in een land mogen wonen waar homo's openlijk hun genegenheid mogen tonen. Als het nou openlijke liefde tussen een moslim en een geit was geweest dan was het geen probleem.
Als pleister op de wonden voor dit onrecht krijgen de daders een levenslange uitkering.
De oplossing is keihard straffen. Het is gebleken dat een "foei, niet meer doen" eerder tot recidive op jonge leeftijd leidt want daders worden niet afgeschrikt. Ook copycats zullen het eerder laten om zoiets te doen als zij weten dat ook zij zwaar zouden moeten boeten

Olleke | 09-04-18 | 15:39 | 1

Dan ben je nog vergeten de pijn die ze voelen als ze bij appi door het varkensvlees deel moeten lopen om bij de doodgemartelde halalvlees afdeling te komen.

jan huppeldepup | 09-04-18 | 16:03

Heer Trump trekt nogal fel van leer. Heeft hij iets te verbergen?

JohnWalker | 09-04-18 | 15:38 | 1

Als jij al niet eens in het juiste topic kunt posten, zou ik Trump nergens van beschuldigen...

Goldfinger | 09-04-18 | 15:44

Deze daders verdienen een tweede kans of was het al de 400derste kans? Verdienmodel voor politie en justitie?

JohnWalker | 09-04-18 | 15:35

De daders zijn al voldoende gestraft door de hele heisa in de media.

JackStick | 09-04-18 | 15:21 | 2

Welke media? Welke heisa? Die is er dus juist niet. Beetje gepruttel hier in de krochten van extreem onfatsoenlijk Nederland.

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:23

@ Langshetrandje
/sarcasm

JackStick | 09-04-18 | 15:27

Taakstraffen voor zeden- geweldsmisdrijven waren toch bij wet verboden?

Chuck the plant | 09-04-18 | 15:15 | 1

kindertjes mogen alles in dit land

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:20

Iemand met een betonschaar op zijn gezicht meppen is niks meer en ook niks minder dan poging tot moord. Je zou je bewust moeten zijn van de mogelijke gevolgen.

Of ze dat nu doen uit homohaat of niet, doet zelf niks ter zake, het zou hooguit een verzwarende omstandigheid kunnen zijn.

En poging tot moord straffen met een taakstrafje. Jammer dat we rechters niet op het matje kunnen roepen, want zo een fopstraf uitspreken zou bestraft moeten worden met 3 jaar gevangenis voor de rechter van dienst.

Lt-Kol Kilgore | 09-04-18 | 15:14 | 3

Juridisch ligt dat wat anders. Een pistool kopen en dan (gericht) schieten op iemand, dat is poging tot moord. Slaan met inbrekersgereedschap is zware mishandeling.

Goldfinger | 09-04-18 | 15:47

En zo gaaf want bij een volgend vergelijkbaar geweldsincident kan die als referentie voor de strafmaat worden gebruikt. En zo degraderen we door het deugen ons rechtssysteem tor we een knikker of een knoop moeten afstaan wanneer we iemand doodrijden met een LKW en een gebiedsverbod krijgen wanneer je een burgermeester anpubliek doodwenst.

Minder minder minder!!! (Oh fuck, 10 jaar?)

boerk | 09-04-18 | 16:09

nou goldfinger ,alles waar mee gestoken ,geslagen enz kan worden ,kan in de wapenwet getrokken worden ,dat ligt aan de omstandigheden

pedro300 | 10-04-18 | 09:05

Misschien kunnen ze meelopen met de ambtenaren die verkeerd geparkeerde fietsen weghalen.
Betonschaartje hebben ze al.

Mr. Happy | 09-04-18 | 15:03

De overheid, de rechters, het OM, de rechtspraak! ZIEK!

Lexus01 | 09-04-18 | 15:01

Dus je slaat iemand verrot, roept daarbij dat het een vieze flikker is, maar hey, die mishandeling heeft een andere reden, zoals, ja, zoals wat, bij voorbeeld?

Carmelita | 09-04-18 | 15:00 | 3

Rechters. Snappen niet dat je gewoon soms het nadeel van de twijfel aan tuig moet geven.

Hufterst | 09-04-18 | 15:01

Pak je de volgende keer een marokkaan, roept er een vies woord bij... en er kan je dus meer niets gebeuren dan een taakstrafje... (dat is eigenlijk de boodschap die de rechters ons dus willen geven)

lovekila | 09-04-18 | 15:08

Minder minder minder Marokkanen! (Maar daar bedoel ik alleen het eten mee hoor, ik heb liever Chinees)

boerk | 09-04-18 | 16:11

Allemaal vrouwelijke D66 rechters? Het rechtssysteem is totaal verwijfd.

De_Nette_Kater | 09-04-18 | 14:59 | 1

Niet alleen het rechtssysteem. Mocro's maken er heel dankbaar gebruik van.

VeelTeSteil | 09-04-18 | 15:05

En toch is dit best zwaar gestraft, als je nagaat dat er ook mensen 240 uur 'schoffelen' kregen voor het doodrijden van een mens.

harry19612 | 09-04-18 | 14:55 | 5

Zwaar? De straf is onmenselijk. Alhoewel, de advocaat is gratis en het is de vraag of ze komen opdagen bij die taakstraf. Maar toch.

Maris v.d Hof5393 | 09-04-18 | 15:04

muxje
Die jongetjes zijn bovendien bovengemiddeld cultureel uitgedaagd. Kan me de stress die dat veroorzaakt heel goed voorstellen. Zouden eigenlijk compensatie moeten krijgen van de vuile flikkers die het in hun gore hoofd halen beetje handje in handje te gaan lopen.

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:12

Nee, het doodrijden was nooit de bedoeling van de dader (wel extreem gevaarlijk gedrag voor anderen). Daarentegen was het slaan met de betonschaar juist wel bewust gedrag tegen het slachtoffer.

kortebroek | 09-04-18 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Even de knuppel in het hoenderhok gooien.

In de meeste landen waren deze daders niet vervolgt.

En in sommige landen waren juist die hand-in-hand lopende mannen vervolgt.

Verder doet men alsof "homofobie" op zichzelf strafbaar moet zijn. Terwijl je in dat geval de meeste hetero mannen hieraam schuldig maakt en we verplicht gay porn moeten kijken om empathie te ontwikkelen.

Het enige waar het hier.om gaat is mishandeling, ongeacht aanleiding.

En ja iemand fysiek schaden kom je met taak straf mee weg. En dat is al 30 jaar zo in Nederland.

1 tip.volgende keer zorgen dat je net voor je rechtszaak een nieuwe baan hebt of vrouw moet bevallen etc... grote kans dat je dan helemaal geen straf hoeft te ondergaan...

Aan de andere kant minder dan 6000 euro aan schade..... waarom zou overheid 100 euro per dag per dader moeten uitgeven om ze fysiek vast te zetten?

Gewoon niet hand in hand overstraat, gewoon geen hetero's lastig vallen met je geaardheid (up your face) en probleem opgelost.

kermit_nl | 09-04-18 | 14:55 | 8

Je slaat een beetje door. Er zit een groot verschil tussen homo's ook hun rechten te geven en hun leven te laten leiden zoals ze dat zelf willen invullen (net zoals jij en ik dat mogen). Dat maakt niet per direct dat ik hoef te kijken naar met elkaar zoenende of neukende mannen (wat ik dan weer geen prettig gezicht vind). Een ander de ruimte bieden die je zelf ook wil, dat is waar het op neer komt. En de personen die dat in dit land niet op kunne brengen, die mag je van mij bijbrengen wat gewenst en ongewenst gedrag is. Met de nodige consequenties er aan vast uiteraard.

lovekila | 09-04-18 | 15:04

@kermit_nl | 09-04-18 | 14:55

"Verder doet men alsof "homofobie" op zichzelf strafbaar moet zijn. "

Ik vind het volkomen ridicuul dat het voor de strafmaat uitmaakt of dit uit homohaat gebeurde of niet. Het is zwaar lichamelijk geweld en daar hoort een zware sanctie tegenover te staan: Gevangenisstraf en vergoeding van de gemaakte kosten: Zie tipo | 09-04-18 | 14:46

omanders | 09-04-18 | 15:06

Sodeju, lastigvallen nog wel. Mag je dit ook doortrekken naar mensen die opzichtig religieuze kledij dragen? En die dan voor de kop beuken?

fraukenau | 09-04-18 | 15:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Het vastzetten van criminelen kost geld. Opsporen van criminelen kost geld. Daarom worden er zo weinig zaken opgelost en daarom zijn de straffen zo laag.
Alleen als justitie geld kan verdienen aan vervolging werkt justitie ook effectief.
Zie flitsen en boetes voor verkeersovertredingen. Zie gedrag belastingdienst als er gecashed kan worden.

Zapata10 | 09-04-18 | 14:54

Is Gordon ook een Marokkaan?

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:53 | 2

Gordon is een kech

Langshetrandje | 09-04-18 | 14:58

Een kech met een mes.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 15:18

Dit is geen straf, maar een aanmoediging...

DeKolonistenVanIslam | 09-04-18 | 14:53 | 1

leuk

win | 09-04-18 | 15:01
-weggejorist-
Lars030 | 09-04-18 | 14:48

Rechters zouden de toga eigenlijk pas aan mogen nemen als ze enkele jaren aan de onderkant van de samenleving hebben gebivakkeerd, en zodoende de lelijke kant aan den lijve hebben ondervonden.
Een paar geweldsincidenten en inbraken verder zullen ze hun op te leggen straffen wel eens wat serieuzer nemen.

Abject | 09-04-18 | 14:47 | 3

+1

telelezer | 09-04-18 | 14:52

Zwaardere straffen brengen hogere kosten met zich mee, dat zal zeker een knelpuntje zijn. Criminele en misdadigers worden veelal in de watten gelegd en dat kost klauwen met geld kosten. Bejaarden daarentegen ....

JI-HAAT | 09-04-18 | 15:06

Minder kansloos volk importeren en minder afdragen aan Brussel lijkt me daar een prima begin voor. Of Pia gaat dit bekostigen met de verkoop van orgaanvlees.

boerk | 09-04-18 | 16:16

de D66 rechters hebben een duidelijk signaal afgeven aan de daders,
keihard aanpakken die slachtoffers

Jacktheflipper | 09-04-18 | 14:46

In ieder geval weten we nu wel weer wat beter waarom de gevangenissen leeg staan.

omanders | 09-04-18 | 14:46

En zelfs op zo'n taakstraf moet de Nederlander nog geld toeleggen. Het is niet meer dan een verzetje voor ze. Geef dan een boete of kort ze op de uitkering wanneer ze oud genoeg zijn om daarvoor in aanmerking te komen. En de boete zou moeten bestaan uit de kosten voor justitie/politie en een ruime vergoeding voor het slachtoffer.

Gibbon | 09-04-18 | 14:44

Hoeveel uur schoffelen kregen die gasten die met hun zatte kop een fles benzine naar het voor het asielzoekerscentrum gelegen grasveld slingerde ook al weer?
Ik denk dat er heel wat bontkraagjes zich nog meer onaantastbaar gaan voelen door dit soort slap beleid..

havannahapper | 09-04-18 | 14:44

Nederland rechtsstaat. Jaja

Ruud5 | 09-04-18 | 14:43 | 1

bedenk wel dat alle ellende aan de ondernemers te danken is die vakbonden en arbeidsrechten gingen ondermijnen door dat volk hier in te halen,en de nazorg op het bord te gooien van de sociaal democraat

pedro300 | 10-04-18 | 09:07

Straffen als deze, smeken gewoon om eigenrichting tegen deze daders. De rechter speelt een gevaarlijk spelletje door het geweldsmonopolie van de Staat op te geven tegenover homomeppers. Nu moeten de tasjes wel terugmeppen voor gerechtigdheid. Bizar.

tipo | 09-04-18 | 14:43 | 1

Elke homo een gun?

boerk | 09-04-18 | 16:17

Hoezo krijg je een taakstraf voor zwaar lichamelijk geweld? De complete kromheid van de rechtspraak is dat als er sprake is van een "hate crime" er een andere strafmaat op staat dan als dat niet het geval is.

Het is heel simpel: Zwaar lichamelijk geweld moet zwaar bestraft worden.

omanders | 09-04-18 | 14:42 | 2

Sowieso moet het slachtoffer geheel schadeloos gesteld worden en de samenleving ook. Ik weet niet wat de doktersrekening, revalidatie en misgelopen werkuren + trauma bij elkaar kost, maar dat zou de daders toch moeten vergoeden in een rechtstaat? + een fikse boete en gevangenisstraf om recidive te voorkomen. Waarom werkt het zo niet in Nederland?

tipo | 09-04-18 | 14:46

@tipo | 09-04-18 | 14:46

Precies wat ik bedoel.

omanders | 09-04-18 | 15:03

En dan vind men het gek dat we die gasten (moslims) beu zijn. Die linkse rakkers maar roepen dat (ultra)rechts zo fout is. Zie Joop.nl....... We zijn overgeleverd, dit is nog maar het begin.

RamondeM | 09-04-18 | 14:40

Ik probeer geen racist te blijven.
Helaas doen Arabieren,Marokkanen en moslims in het algemeen, dagelijks hun uiterste best om dat te voorkomen.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:40

Ik snap het niet. Waarom laten deze mensen het hier bij zitten?
Het moesten mijn vrienden of godbetert familie niet zijn die waren gemept, dan meldde ik me aan voor het knokploegje om de daders nog even de bonus-straf te bezorgen. En dan konden op de SEH die betonschaar uit hun hol laten knippen.
Het wordt tijd dat de mensen zeggen: "Bedankt rechter, dat is uw straf. Wij vullen deze aan tot aan het maatschappelijk verlangde niveau van de straf."

Bakkeleures | 09-04-18 | 14:40 | 1

Eens. Maar ik zie tot nu toe alleen maar woorden en nooit daden.

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:43

Ik vind het niet vreemd dat er minder aangiftes zijn, zelf oplossen is de remedie.

mondkapje | 09-04-18 | 14:40

Wat een fopstraf... als je daarentegen één van de vele belastingen een dag te laat betaalt, dan weten ze je wel te vinden.

Flipside | 09-04-18 | 14:38 | 1

Of in bezwaar gaat tegen de WOZ, al de tijd voor dat administratief gedoe is een taakstraf op zich.

boerk | 09-04-18 | 16:19

Rechters niet meer voor het leven benoemen
en jaarlijks cursus "wat leeft er in de maatschappij" volgen, '66 stemmers mogen geen rechter worden en minimum strafmaat invoering.

Plorkface | 09-04-18 | 14:38 | 2

Deze uiting geeft precies aan waar die levenslange benoeming toe dient. Voorkomen dat rechters gewisseld kunnen worden als een onderbroek waarvan je de kleur niet langer aan staat.

Sierstrip | 09-04-18 | 14:51

@Sierstrip
Want we zitten nu met de huidige rechters op de goede weg bedoeld u?

Plorkface | 09-04-18 | 15:06

Mocro's lachen om dit soort strafjes. De meesten zijn tijdens hun opvoeding al regelmatig zwaar mishandeld door hun vader (slagen met een riem, gloeiende pook tegen de voetzolen), zodat deze taakstraf eerder als een beloning wordt gezien.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:37
-weggejorist-
koelkast | 09-04-18 | 14:37 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Weten jullie wie ook veel met taakstraffen werkte?

Eierbal-is-fijn | 09-04-18 | 14:36 | 2

Beau van RTL?

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:38

Louis van Gaal?

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:19

En weer een voorbeeld van corrupte ('66) rechters...
Tja, er is ook geen orgaan in NL, dat rechters kan corrigeren. Ze hebben dus vrij spel en maken er flink gebruik van. *puke*

saintinel | 09-04-18 | 14:33 | 2

Is er wel en heet in beroep gaan.

Sierstrip | 09-04-18 | 14:53

@Sierstrip | 09-04-18 | 14:53
Oh ja? Kan daar een rechter mee gecorrigeerd worden? En/of een berisping krijgen? ... dat is nieuw voor me.

saintinel | 09-04-18 | 15:54

Zijn er vechtsporters onder de reaguurders die mij iets kunnen uitleggen?

In de link naar nu.nl lees ik dat de slag met de betonschaar niet bewezen kon worden omdat de tanden ook konden zijn uitgeslagen met de vuist van één van die mocro's omdat hij een getraind kickboxer is.

Mijn vraag: is dat dan niet juist erger? Moet je als getraind vechtsporter juist NIET vechten op straat, en als je dat wel doet zwart gestraft worden?

Hume | 09-04-18 | 14:33 | 5

Klopt wat U zegt. Toen ik ongewild in een knokpartij terecht kwam, kreeg ik een voorwaardelijk en geldboete omdat ik getraind bokser met licentie was. De rest kwam er met een waarschuwing van af. Maar ik ben dan ook helaas een echte Nederlander.

wakker worden | 09-04-18 | 14:51

Als in de dagvaarding heeft gestaan "dat het gedaan is met een betonschaar" zal dat bewezen moeten worden. Onhandige telastlegging kan ook een oorzaak zijn.

Sierstrip | 09-04-18 | 14:55

Ja je hoort dan geroyeerd te worden van je sportschool.En de straf hoort hoger uit te valken omdat je als geoefend vechtsporter weet wat voor schade je kan aanrichten.

Lilia2 | 09-04-18 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

gaarne wet veranderen in deporteren of mitrailleren, is het niet wegens straf, danwel om preventief te ruimen.
Dit soort mensen haalt onze maatschappij naar beneden, we hebben er niets aan en ze zullen alleen maar ellende opleveren.
Het zal wel niet voor een fijne maatschappij maken, maar we kunnen het allicht toch eens proberen met de top600, gewoon een half jaartje vluchten boven de Noordzee, en dan kijken hoe het gaat. Misschien moeten we ipv eens per zoveel jaar algemene amnestie het eens proberen met eens per jaar algehele opruiming: beiden zijn in strijd met de huidige wet, maar ook dat is aan te passen.

Hemmenaar7 | 09-04-18 | 14:33 | 2

U bent een racist. Maar daar kunt u niks aan doen, want u heeft gelijk.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:38

ahh, maar met mitrailleren heb ik het toch over daders.
Daarnaast is een nationaliteit geen ras, en zie ik een groot deel van de ellende vooral ook in het geloof, misschien vermengd met (achterlijke) cultuur.
Hoewel ik een groot bewonderaar van de Joden en Israeli ben, als er hier van die achterlijke orthodoxen zouden komen, die in Israel te beroerd zijn om te werken en zelfs in dienst te gaan: die zou ik ook gaarne weghebben. En als opeens uit Christelijke buurlanden allemaal zwartekousen hierheen zouden willen komen, van die nare, achterbakse die stiekem porno kijken en hun kinderen misbruiken (niet allemaal, maar ik denk dat de % slecht liggen), die zou ik hier ook niet willen hebben.
Dit als kleine disclaimer bij uw observatie, Ayatholla Bb

Hemmenaar7 | 09-04-18 | 15:03

Het slaat allemaal als een betonschaar op een varken.

Meer gepaste gevatheid ik hier niet uitknijpen.

Hufterst | 09-04-18 | 14:32

En waarschijnlijk hoeven ze hun taakstrafje ook nog niet eens uit te voeren, want 'schaamtecultuur....

Erdee | 09-04-18 | 14:29 | 2

Als ze niet komen opdagen kraait er geen haan naar hoor. Ze worden echt niet opgehaald van huis door de marechaussee en daarna in het gevang gepleurd. Dat gebeurt alleen bij Nederlanders.

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:33

Meestal zo rond de kerstdagen. Als je je boete van 3km/pu te hard, nog niet voldaan hebt.

number668 | 09-04-18 | 15:58

Iets over muzelmannen en officieel beschemde soort...

Bali Lovert | 09-04-18 | 14:28

Weet iemand waarom er geen GeenStijl-app (meer) is in IOS?

Dickk | 09-04-18 | 14:27

Op slaan met een betonschaar zouden al veel hogere straffen moeten staan, laat staan dat het niet al als een poging tot doodslag gezien kan worden! Slappe rechterlijke macht, hoog tijd voor gekozen rechters en niet die meuk voor het leven benoemen

Rest In Privacy | 09-04-18 | 14:25 | 3

Als niet bewezen kan worden dat er met die betonschaar geslagen is, zal die hogere straf niet worden opgelegd.

JTKDM | 09-04-18 | 14:39

Er is toch zeker wel een arts die kan bevestigen of de verwonding 'hoogstwaarschijnlijk dus 90% zeker' met een betonschaar is toegebracht? Of hebben we hier in dit ***land geen CSI???

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:51

Het is ook poging tot doodslag. Dat is , wanneer jij of ik het natuurlijk gedaan zouden hebben.

lovekila | 09-04-18 | 14:57

Ik ben weer eens met stomheid geslagen...
Een ****ing taakstrafje, werkelijk ?
14 en 16 jaar, met een betonschaar bij zich, overduidelijk niet on hun nagels mee te gaan knippen. Hoeveel meer moet er zijn om overtuigd te zijn dat dit stel überhaupt al niet deugen wil, en dan nog een homostel in elkaar rossen. Die tanden eruit en die gescheurde lip kwamen zeker van een vriendelijke aai over de bol ?

Wijze uit het Oosten | 09-04-18 | 14:24 | 1

Kalknagels?

Titje | 09-04-18 | 14:36

Godverdomme, dat die officier van justitie en die rechter ook maar eens tegen zo'n groepje jongens met zo'n betonschaar aan mogen lopen!

kommabijmebinnen | 09-04-18 | 14:24

De politie praat alleen maar. Gebruikt geen geweld. Alleen wanneer het om brave burgers gaan die per ongeluk soms een beetje baldadig zijn. Dit worden hard aangepakt. Makkelijke prooi. Maar het rapaille, drugsdealers, criminelen, hangjongeren, hooligans en al het rapaille wat te duiden is op afkomst wordt met rust gelaten. Want stel je eens voor. Etnisch profileren. Jongetje van 20 die in een auto rond toert van 80.000 euro, kan niet, maar wordt niet aangehouden want kleurtje of is kan een moslimachtergrond hebben en dus wordt er niet gecontroleerd. Waar wordt wel zeer scherp op gecontroleerd. Op diegenen die op het niveau van het bestaansminimun leeft. Wat extra gewerkt, 1 euro boven de grens, naheffing van honderden euro's en wel heel snel terugbetalen. Zo niet, boete, op boete en huisuitzetting. Ja mensen dit is Nederland. Het land waar de misdaad welig tiert en de nette burger steeds verder in het nauw komt. Met dank aan Rutte cum suis.

De Evangelist | 09-04-18 | 14:24 | 2

Ik ken iemand die vreselijk aan hooikoorts leed en als taakstraf (2 weken, omdat hij een mes bij zich had tijdens een fittie maar het nooit heeft gebruikt, het bezit was voldoende) moest werken in een paardenstal. ! Erger is er niet voor een hooikoortspatiënt. Toen hij om die reden niet kwam opdagen kreeg hij 30 dagen(!) cel en heeft die ook netjes uitgezeten. Want tja, géén islamiet hè? Dan durven die lijers van Justitie wel.

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:38
-weggejorist-
Lars030 | 09-04-18 | 14:51

Wat een signaal gaat uit van deze taakstraf: homo beuken maarrrr! Diep triest gedrocht van Arnhems rechtbank, waar is die vinger op de pols van de samenleving?

myxomatosis | 09-04-18 | 14:22
-weggejorist-
koelkast | 09-04-18 | 14:22 | 2

Voor een poging tot brandstichting van een verlaten bedrijfspand kreeg een familielid van mij ooit 2,5 jaar (!!!). Blijkbaar is dat veel erger dan het bedrijven van zinloos geweld, het in elkaar meppen en gruwelijk verminken van homo's. Hoe scheef en bizar is de rechtspraak in Nederland.

Flip468 | 09-04-18 | 14:21 | 3

Wanneer je het grasveld van een Moskee in brand probeert te zetten krijg je tegenwoordig levenslang. Er wordt in NL gemeten met 2, of meer, maten. Je moet als blanke Nederlander heel goed op je tellen gaan passen, want ze zijn naar je op zoek.

Mark_D_NL | 09-04-18 | 14:25

@Flip468 Dus brandstichting is ok ? Mocht u huis in de fik gestoken worden (u bent er even niet, dus huis verlaten) dan maakt het niet uit volgens U. Lekker dan.
@Mark_D_NL Een poging tot brandstichting van een moskee met gevaar dat onschuldigen verwonden dan wel omkomen, is niet ok. Ik kan niet zeggen dat de strafmaat op zijn plaats is (ben geen rechter) maar terecht dat de daders berecht zijn en vastzitten.

thephysicist | 09-04-18 | 15:18

@thephysicist, hebt u mij horen zeggen dat brandstichting ok is? Nee, het is zeker niet ok, maar zodra onschuldige mensen geïntimideerd, verwond of vermoord worden, dan zou de straf m.i. vele malen hoger moeten uitvallen dan een mislukt brandje in een verlaten schuurtje, niet dan?

Flip468 | 09-04-18 | 15:31

En de strafmaat heeft ook voor geen ene moer geholpen want deze Marokkaantjes lachen zich de ballen uit de broek en voelen zich nu echt stoer! Kunnen ze binnenkort weer lekker opscheppen bij hun maatjes dat ze twee haramme flikkers te grazen hebben genomen.

eerstneukendanpraten | 09-04-18 | 14:20

Wat mij verbaast is dat dit soort spontaan geweld nog steeds met taakstraffen wordt afgedaan, zonder een heropvoedingselement of een psychologische evaluatie. Of er nu uit homohaat gemept wordt, of zomaar, of omdat “hij raar naar mij keek”: zulk geweld is niet normaal, en bij wie zulk geweld pleegt zit een steekje los. Van gevangenis wordt niemand beter zegt men wel, maar dit soort gedrag corrigeer je ook niet met een paar dagen schoffelen. Voor verkeersmalloten hebben we de EMG, voor mensen met losse handjes moet er ook zo iets komen. Met TBS voor hen die voor de cursus zakken, en naast een gewone straf die de ernst en de impact van zulk geweld recht doet.

De vraag waaróm het geweld gepleegd werd doet er dan niet zo veel meer toe.

Muxje | 09-04-18 | 14:19 | 3

Omdat hij raar naar me keek. Moet dan altijd aan Kevin Duinkerken denken. Die keek ook raar naar 3 skinheads. Die konden wel aangepakt worden (en terecht). Waarom dit soort vullis niet?

lovekila | 09-04-18 | 14:53

Kerwin Duinmeier toch? Bijna goed en wel gelijk.

Ries13 | 09-04-18 | 15:03

@Ries13 Ook bijna goed, maar het is Kerwin Duinmeijer. Over Kerwin Duinmeijer, was nog een dingetje met een taxichauffeur die weigerde hem naar het ziekenhuis te brengen i.v.m al het bloed op zijn bekleding. De dader heeft slechts 5 jaren gezeten.

thephysicist | 09-04-18 | 15:13

Tijd voor een echte HOMO knokploeg er zijn er genoeg die ook een partijtje kunnen matten.

pegaje | 09-04-18 | 14:19 | 4
-weggejorist-
Lars030 | 09-04-18 | 14:39

logisch dat die geen last van die hyena's hebben. Hyena's zijn net als honden, die ruiken angst. Toon je dat niet, heb je ook geen last van dat vullis. Vanaf moment 1 duidelijk zijn in wat je wel wil en wat niet.

lovekila | 09-04-18 | 14:52

@Lars, volgens mij zijn uw vrienden een uitzondering op de regel. Via een familielid heb ik ook homo's ontmoet en dat zijn stuk voor stuk watjes. Neem nou in het verleden een Jos Brink, prima kereltje, heb nog een boek van hem over zn katten, met veel plezier ge- en herlezen. Zag u het voor u dat hij iemand in elkaar zou slaan? Uit zelfverdediding? Zéker niet.

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

De ondubbelzinnige boodschap: ontkennen loont. Je komt er altijd mee weg.

bisbisbis | 09-04-18 | 14:18

De rechter zou een flinke linker moeten krijgen.

Croxifoxio | 09-04-18 | 14:18

Er zou een instantie moeten zijn die dwaze rechters uit hun functie kan zetten. Zou er nu werkelijk niemand zijn die deze rechter aan zijn toga trekt? #tegekvoorwoorden

Klik_hier | 09-04-18 | 14:17

En als er geen bewijs is, is dit de strafmaat. Prutswerk van het OM dus.

Mather | 09-04-18 | 14:16 | 2

Zeker, OM heeft ook enorm lopen klooien.

datzouzomaarkunnen | 09-04-18 | 14:18

Precies, liever te lichte straffen bij gebrek aan bewijs dan zware straffen zonder voldoende bewijs.

JTKDM | 09-04-18 | 14:37

Af en toe mensen met een betonschaar beuken hoort er bij. Ik stel voor om dit eens bij de OvJ en de rechter te doen.

Oh nee....... dat kan opeens niet....

Dan staan ze op de stoep.

Gestoorde lui, de daders en het juridische apparaat.

Kaas de Vies | 09-04-18 | 14:16

.. ik hoor in de nabije verte hyena's lachen.

Jan Passant mk2 | 09-04-18 | 14:13 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 09-04-18 | 14:52

Het is de arrogantie van de rechterlijke macht. Vooral straffen blijven geven die volledig ingaan tegen wat de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil om de eigen onafhankelijkheid maar te blijven benadrukken. Ook al staan die straffen haaks op elke logica.

spanarchist | 09-04-18 | 14:13
-weggejorist-
Dutchbeaurouge | 09-04-18 | 14:13 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens sommige reaguurders kent Nederland de strengste wetgeving van Europa. Dit land en zeker justitie is door en door verrot. Overigens biedt deze rechtzaak wel weer perspectief voor de burger. U mag ten aller tijden een betonschaar bij u hebben en daarmee ten overstaan van een taakstraf naffers de typhus in slaan. Ook mag u daarbij gerust kudtmarokkanen zeggen. Want immers kan de rechter niet bewijzen dat het ook daadwerkelijk gericht was tegen marokkanen. Wat kost dat zo'n betonschaar?

Indoneesje | 09-04-18 | 14:13 | 2

Betonschaar is al te koop vanaf 20€.

https://www.gereedschapcentrum.nl/handgereedschap/betonschaar.html

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:21

Strengste rechtspraak?
Houdt je dan rekening met
- 20 keer opgepakt voor zakkenrollen betekent voor maar een keer worden bestraft
- mensen doen geen aangifte, politie ontmoedigd hen die aangifte willen doen, justitie seponeert de meeste zaken, rechter straft niet of nauwelijks, misdadigers komen voor hun straf niet opdagen (6000 voortvluchtig die een straf langer dan 6 maanden moeten uitzitten). Hoezo strenge straffen? Zullen ze daarmee bedoelen de pechvogel die een waxinelichtje gooide?

metdedag | 09-04-18 | 15:20

Wat een hopeloze toestand en wat een kromstaat. Sterkte allen.

Langshetrandje | 09-04-18 | 14:13

Kijk ff wie er allemaal #handinhand liepen en vraag ze wat ze er van vinden. Post die reacties hier.

Leyrann | 09-04-18 | 14:12

Klote dat er geen afdoende bewijs geleverd kon worden.

JTKDM | 09-04-18 | 14:11

Taakstraf is vrij populaire steaf bij de aanrechters voor de anders denkenden in onze democratie.

van stampij | 09-04-18 | 14:09

‘66’66’66’66’66’66 linker.

Normpje | 09-04-18 | 14:09

Als een homo nu een Marokkaan in elkaar tikt (als dat zou lukken) is het dan ook taakstrafje? Dan moet rechter tussen twee minderheidsgroepjes kiezen.
Wat gaat dan voor de? De homo of de Islamitisch gemankeerde Marokkaan?
Imagine the horror voor de rechter.

iustus | 09-04-18 | 14:08 | 1

Nee hoor, gewoon seponeren...

Ries13 | 09-04-18 | 14:10
-weggejorist-
Dreddie27 | 09-04-18 | 14:08 | 2

Artikel 1, iedereen wordt gelijk behandeld. Gooi een waxinelichthouder en je zit jaren vast. Janmaat werd overal voor vervolgd. Homeaux en joden vogelvrij. De gedachtenpolitie en het antisemitisme is terug. Zo rolden Stalin en AH ook.

Feynman | 09-04-18 | 14:07 | 5

Sindsdien doe ik mijn boodschappen niet meer bij Stalin of AH.

Pedronegro | 09-04-18 | 14:30

Een waxinelichtjeshouder tegen een gepantserde(!) koets. Aanslag!!!!!!

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:31

Zeg Bea's kapsel had zomaar kunnen ontvlammen heur.

Eierbal-is-fijn | 09-04-18 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Rechtspraak en gerechtigheid zijn toch wel 2 dingen in dit land.
Weet zeker als het andersom was geweest de straffen heel anders uitzagen.

pejoar | 09-04-18 | 14:07 | 1

Dit idd. De rechter heeft veel meer afwegingen dan alleen de wraak/vergelding-afweging die wij allemaal hebben. En aangezien criminaliteit in dit land schaars is doen die rechters blijkbaar toch iets goed.

Ardbeg | 09-04-18 | 14:39

Wie had werkelijk verwacht dat er nou eindelijk eens een èchte straf (b.v. 6 maanden cel) voor dit mocro tuig uit zou rollen? Niemand toch? Justitie is al jaren de weg kwijt en daardoor BANG: 'ik weet waar jouw huis woont'.
Nou laat jouw huis dan bewaken en donder dat tuig in het gevang, geef ze de zwaarst mogelijke straf en als die 'mogelijke' straf te licht is, pas de wet aan. De BTW kan tenslotte ook van de ene op de andere dag worden verhoogd van 19 naar 21 %. Of niet dan? Waar een wil is, is een weg maar helaas, die wil is er niet.

Lupuslupus | 09-04-18 | 14:06 | 3

Niet verwacht, wel gehoopt...

Ries13 | 09-04-18 | 14:08

Wanneer je als rechter hoort: ik weet waar je huis woont. Dan leg je er per direct 2 jaar cel boven op. Dat snappen die verlakkers wel. Hoef je maar 2-3 keer te doen.

lovekila | 09-04-18 | 14:41

@ Lupuslupus | 09-04-18 | 14:06 |
U vergeet nog minister Donner met de ID-kaarten. Toen die gratis door de Overheid moesten worden verstrekt omdat de Overheid u en mij verplicht ons ten alle tijden te kunnen legitimeren kon de wet óók binnen no time 180 graden omgedraaid worden....

Sjefke7807 | 09-04-18 | 15:39

BOEF look-a-likes?

Slough | 09-04-18 | 14:05

Ik snap echt niks van de rechtspraak in dit land.

JosBrinky | 09-04-18 | 14:05 | 3

Daarom ben je ook geen rechter.

Ardbeg | 09-04-18 | 14:11

@Ardbeg | 09-04-18 | 14:11 |
Zou u één keer, echt één keertje maar, ook eens iets zinnig kunnen tegelen? Ik snap best dat het leuk is om mensen stomend van woede de gordijnen in te jagen als beroepstrol zijnde, maar u snapt toch zelf ook wel dat een dergelijke 'straf' op geen enkele manier nog uit te leggen is aan iedereen met een beetje rationeel verstand? En al zeker niet aan de slachtoffers! De rechtspraak is hier al jaren volledig de weg kwijt en lieden als u vinden het schijnbaar nog vermakelijk ook. Tótdat u zelf het slachtoffer bent....

Sjefke7807 | 09-04-18 | 15:36

Ardbeg is en blijft een volkomen nutteloze linkse loser.
Gewoon links, hehe, laten liggen.

Baski | 09-04-18 | 15:45
-weggejorist-
hallevvezool | 09-04-18 | 14:05 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken