Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw hangt kind in het wild aan melktiet. Doet verongelijkt als iemand er wat van zegt

niet het kind uit het verhaal

Ene Marjolein Vos trekt te pas en te onpas haar melkpram uit haar shirt om een kind van anderhalf jaar oud een shot kindercalcium te geven. In een café, maar ook in een schoenenwinkel.

Borsten zijn geweldig he, kijk maar hier (NSFW), en kinderen bijvoederen moet ook gewoon kunnen, maar om nou in ieder etablissement je recht op te eisen de eentepelige uier tevoorschijn te toveren zodat je huilbaby eraan kan knagen. En als dan iemand van de schoenenwinkel iets zegt over die loslopende kwarktassen: "Nou mevrouw, wij zijn een schoenenwinkel, dus liever niet met je tepelkloven en je burpende kind en je uitgerekte aderen en je melkresidu op onze nieuwe gietvloer", kun je dat best accepteren en zoek je een rustig plekje op. Maar neeeeee mevrouw zoekt daarentegen de media op, trekt de schoenenwinkel door het slijk en deelt ja-stickers uit aan tenten waar kinderen wel ongegeneerd tietvocht uit het ventiel mogen lurken. Ja dat is een goed idee, ja-stickers uitdelen voor alle dingen die mogen. "Wil je het niet zien, kijk gerust de andere kant op", aldus Marjolein. Voor haar ligt een mooie carrière bij D66 in het verschiet. Optie twee: Clarabella houdt een beetje rekening met de rest en gaat haar foeragerende welpje gewoon lekker bijvoederen in haar eigen keuken.

Reaguursels

Inloggen

Geenstijl, dit is oneerlijk.
1 De dame stopte direct aan het verzoek
2 Ze zegt dat ze zou willen dat borstvoeden WAT NORMALER zou worden
3 Zocht waar het wel zou kunnen, en vond die stickers van voedingcentrum.
Is dit weer alleen voor jullie pornokijkende publiek geframed? Die het niet kan uitstaan dat borsten ook nog ergens anders voor zijn?

BommelMarwijkROOD | 30-03-18 | 01:29

Kind is gvd al bijna 23... ga eens normaal eten !

ja hoor ! | 29-03-18 | 21:09 | 1

Dat heet incest ja!!!!

De-Glijdende-Rechter | 29-03-18 | 21:30

Masturberen en plassen zijn ook heel natuurlijk en werd altijd in het openbaar gedaan. Nu krijg je daar een boete voor...

Bill le Koek | 29-03-18 | 21:03

Je kunt jezelf ook kolven natuurlijk en die zooi in een fles meenemen.

RenHoek | 29-03-18 | 20:45

Weer typisch zo'n lid van de borstvoedingsmaffia. Het zijn net moslims, die denken ook altijd dat hun wensen overal boven die van anderen gaan. Een winkel is nu eenmaal geen openbare ruimte, de winkelier mag zelf bepalen of hij borstvoeding in zijn zaak wel of niet toestaat (of, zoals in dit geval, dat hij eist dat je het een beetje discreet doet). Dat kun je nou dan wel achterlijk van hem vinden, maar het is nu eenmaal zijn goed recht, en het is nog geen reden om dan maar op fuckboek en weet ik wat voor media te gaan zitten janken en drammen.

Argyronauta | 29-03-18 | 20:29

Dan lees je zo ' n artikel en dan valt men over de borst?
Kijk die aandacht doet ze verder zichzelf aan als mensen t gek of tof vinden.
Maar het echt onverkwikkelijke is je kind Zora noemen. Dat kind moet straks zonder tiet en bakfiets ineens op een schoolplein of een wijkspeeltuintje zich staande gaan houden. Met de naam Zora sta je al 3-0 achter.

Shoarmamasutra | 29-03-18 | 20:20

Jezus wat een dubbele moraal. Kankers.

paradoxical | 29-03-18 | 18:48 | 1

Jankerd natuurlijk..

paradoxical | 29-03-18 | 18:49

Hypocriet stukje voor geenstijl. Tieten zijn oke behalve als ze hun nut vervullen. Wat moet je ook een enorme lutser zijn wil je hier aanstoot aannemen. Ga in de zandbak wonen als je hier moeite mee hebt

wth was dat | 29-03-18 | 18:08 | 4

Inderdaad, belachelijk hypocriet ...

@WammesWonder: Als je een winkeltje begint in een winkelstraat dan weet je dat je openbaar toegankelijk bent. Je hebt de normale zaken van het leven dan gewoon te accepteren. Je kunt ook geen kinderen met Down-syndroom weigeren omdat ze mogelijk kwijlen of mensen vragen hun schoenen uit te trekken zoals je aangeeft .... Borstvoeding geven is een van de meest basale dingen die een mens doet, dat heb je gewoon te accepteren, net als ademen. Wat mij betreft overal. Als je daar aanstoot aan neemt ben je in en in triest en als je het schokkend vindt dan spoort er iets niet in je bovenkamertje ....

P-eat-her | 29-03-18 | 23:12

Ben het helemaal eens met WammesWonder. Ik heb ook 3 kleine kinderen. Inmiddels niet meer aan de borst, maar m'n vrouw heeft dit geruime tijd gedaan tot ze 2 jr. waren. Nog nooit nodig geweest om te voeden midden in een winkel. Zoiets kun je prima plannen. Daarnaast, het is niet iets wat zo heftig dringend is als insuline spuiten of epilepsy of anders gaat de baby dood of zo... Tijd zat om een rustig plekje te zoeken, dat hoeft zeker niet midden in een schoenenwinkel kom op zeg.

Flip468 | 30-03-18 | 00:42

... overigens, als het een hele lekkere milf is dan heb ik er daarentegen weer geen enkele moeite mee, maar eerlijk is eerlijk, dan wil ik ook wel even gezogen worden. (door die milf dan niet door die baby natuurlijk!)

Flip468 | 30-03-18 | 00:45
▼ 1 antwoord verborgen

Mits er niet gemorst word.

miko | 29-03-18 | 17:02

Dat kind waar het om gaat kan al lopen! Doe ff normaal met je borstvoeding.
Zeg dan gewoon dat je aandacht wilt

CheLives | 29-03-18 | 16:44 | 2

Tsja... dit soort tietterroristes heeft nogal eens de neiging om hun jongvolk tot op late leeftijd te zogen... iets met Steinerachtige aardmoederinsticten. Je zou er spontaan van in de eurythmie schieten.

bisbisbis | 29-03-18 | 17:17

@bisbis.Mooi toch. Hullie lekker zweven wij borsten iedereen blij.

Shoarmamasutra | 29-03-18 | 19:26
-weggejorist en opgerot-
Mr. Happy | 29-03-18 | 16:42

Die foto in de Stentor doet mij zò maar vermoeden, dat er in Zutphen een Vrije School te vinden is...

bisbisbis | 29-03-18 | 16:33

Wat een bekrompen artikel en een overvloed van ronduit zielige reacties. Je waant je bijna in de VS. En ik maar denken dat we op de goede weg waren, met bevrijding van de bh-terreur. Dat topless zonnen helaas uit de mode raakte, kwam doordat zonnen ongezond bleek, maar wat kneuterig om een kind de gezonde moedermelk te willen onthouden.

johannijhof | 29-03-18 | 16:30 | 1

Dat topless zonnen uit de mode raakte-althans in de nabijheid van boulevards- was en is in belangrijke mate te wijten aan glurende cultuurverrijkerts, die met een tent in hun broek van hun zelotische afkeuring blijk staan te geven.

bisbisbis | 29-03-18 | 16:36

Mammamaffia.

bisbisbis | 29-03-18 | 16:20

Een winkel is geen openbare ruimte, het is aan de winkelier om het wel of niet toe te staan.

Libertarianism | 29-03-18 | 16:01 | 2

Juist ! Stomme groen links aandachthoer !

ja hoor ! | 29-03-18 | 21:08

Nou, laat hem eens een hoofddoekje weigeren, ff kijken wat er dan gebeurd ...

P-eat-her | 29-03-18 | 23:15

Mensen die met een ijsje naar binnen lopen, uitgebreid de krant gaan zitten lezen of gaan zitten zoenen krijgen waarschijnlijk hetzelfde te horen. Terwijl dat ook allemaal heel normale dingen zijn. In een schoenenwinkel pas je schoenen. Daar is die winkel voor. Voor andere activiteiten zijn andere winkels en gelegenheden.

Carbonnetje | 29-03-18 | 15:42

De ambivalentie.
Dat is geen slappe 'tja, iedereen kan er 't zijne van vinden'.
Maar 't gaat om 't opdringen van 'uitzicht op'.
Ik persoonlijk vind uitzicht op iets wat ik graag verdedig.
Ik ben zelfs voor volledig uitzicht op voetbalwedstrijden (met slow-motion en herhalingen graag); op wat er in nestjes met camera's gebeurt als de eitjes uitkomen of 't jonkie geboren wordt; als er operaties met amputaties plaatsvinden in de ziekenhuizen, ja, zelfs als iemand onthoofd wordt, of op andere wijze geëxecuteerd (ook als IS het doet door mensen levend te verbranden of met 'n tank te overrijden).
Maar dat is waar ik op dat moment tegen bestand kan zijn; want als ik heel erg zielig ben (gebeurt wel eens), dan kan ik veel minder aan leed om mij heen verdragen.
Ook ik word wel eens geconfronteerd met posters waarop mannen elkaar zoenen en in 't kruis grijpen, of vroegâh, toen 'n vrouw in de bek van 'n man piste. Ik bedoel, niet alles is even lekker om te zien, en dan heb ik 't niet over wel of niet (goede) smaak. Want, 'ieder z'n meug, toch?'
De CU-griezels, of sowieso de moslim-griezels, of anders wel de zwart-racisten van Bij1, die maken van 'n mug 'n olifant en creëren telkens met toneelspel en nep-emoties 'n storm in 'n glas water.
Als hetero kijk ik ook liever weg van wat die homo's zo nodig etaleren. Ik heb al gegeten, dank u. (niet mijn smaak, maar swah)
Als religio zou ik mij natuurlijk ook kunnen voorstellen, liever weg te kijken van posters met vrije partnerkeuze, want dat roept natuurlijk trauma's op over hun eigen gedwongen uithuwelijking (om nog maar te zwijgen over 't gedwongen worden, anaal te worden verneukt toen ze nog in hun jeugd in 'n straatbende zaten; maar ja, ze moesten wel om geen mietje te zijn) Er lopen heel veel import-islamieten rond met levenslang pijnlijke aambeien, ter herinnering aan die taboe- en schaamtevolle periode. Maar ook hier geldt, swah.
Maar welke aversie kan er ontstaan tegen 'n moedertiet in functie (?), nou, op zich niks, maar wel als de moeder van d'r tiet 'n politiek statement maakt als activisme met dictatoriale ondertoon: 'je moet en zult mijn tiet zien; los van de seks, you pervert'.
Dus dit is mijn statement.
Is het een rustige, rechts ogende dame, dan vind ik borstvoeding helemaal goed en decent.
Is het een links ogende demonstratie-feministe, dan vind ik borstvoeding helemaal fout als middel om 'n statement te maken.
Ik ben partijdig, subjectief en helemaal content met mijn inconsequenties; ik vind acceptatie van borstvoeding in 't openbaar iets, wat van de luimen van je dag afhangt, van 't toeval en of 't mooi weer is. En of Nederland weer eens 'n oefenwedstrijdje heeft gewonnen.

Der Paulie | 29-03-18 | 15:39 | 2

Lekker aan het poeder gezeten?

paradoxical | 29-03-18 | 19:35

Eigenlijk ben ik het wel grotendeels met paulie eens. Hangt af van de persoon en hoe en waarom die het doet.

Braboblanke | 29-03-18 | 23:22

De Zoogburka.... Ik ruik handel.

aardappelninja | 29-03-18 | 15:25

Wat een melkmuil.

Gulliver | 29-03-18 | 15:21

Dit lijkt me ook weer zo'n item, waarover op de afdeling van GeenStijl een wedstrijdje is geweest, dat wie verliest, daarover 'n heuse plek moet bezetten met 'n stellingname voor- of tegen.
En Mosterd moest 'm doen, zoveel is wel duidelijk.
Hij slaat zich er goed doorheen. Zijn woordgebruik is duidelijk één kant opsturend. Dus tendentieus. Prima gedaan.
Mosterd, duidelijk iemand die tegen zijn verlies kan.

Der Paulie | 29-03-18 | 15:15

Wat vind de door vele beperkten-van-geest aanbeden imam Afwas Janeid eigenlijk van dit fenomeen?

ljcoster | 29-03-18 | 15:01

Nou nou wat een schande, misschien kan je dit artikel ook even inzenden bij t RD?

Rest In Privacy | 29-03-18 | 14:50

Zit er ook niet op te wachten. Ik vind borstvoeding geven aan je kind iets intiems. Overigens; als iemand er geen moeite mee heeft prima. Ik ben überhaupt geen fan van zuigelingen in restaurants, winkels enz. Maar het hoort erbij natuurlijk dus als ik er last van heb dan ga ik gewoon ergens anders naartoe. Dat deze mevrouw vind dat "wij" haar moeten accepteren omdat zíj wil doen wat zij wil; dat is een ánder verhaal. Zo werkt dat niet. Als iemand het niet wil zien dan heeft zij net zoveel verantwoordelijkheid om dat op te lossen als de ander. Je kunt dit soort dingen niet afdwingen. het is domweg te intiem en iedereen gaat daar anders mee om. Respect voor elkaar, dat heeft deze mevrouw dus duidelijk niet begrepen. Zij wil alleen respect voor zichzelf.

Dutchbeaurouge | 29-03-18 | 14:30

Veel mensen zullen zeggen dat dit natuurlijk is. Poepen is ook natuurlijk, maar dat doe ik ook niet midden op straat.

doomdesire1993 | 29-03-18 | 14:26 | 1

Maar eten wel .... En bovendien poept een baby ook midden op straat. Je moet de zaken wat minder aan jezelf spiegelen.... :p

P-eat-her | 29-03-18 | 23:18

Wat een hypocriet volkje die Nederlanders, alles moet kunnen als het maar past in hun beperkte denk bubbel, maar o wee als het past in een anders logische wereld dan moet het verboden wordn. De NederMslim is eigenlijk even selectief onverdragzaam als de muslim-vulgaris die vindt zich ook de enige ware gelovige en de anderen mogen dood, de nedermoslim vind zijn norm de enige acceptabele en de andere moet dood.

Ibn rushd | 29-03-18 | 14:14

Oh, nu is vrijheid wel erg? In de jaren 80 werd er nog volop top-less op het strand rondgelopen, tegenwoordig moet het in een burkini. Dan heb je nog borstvoeding geven, wat gewoon natuurlijk is, maar dat kan ook al niet meer. Liever eerst even kolven en dan gewoon in een flesje aanbieden, want als je een stukje borst ziet dan smelten je ogen eruit. Het ergste vind ik nog dat Geenstijl blijkbaar aan de kant staat van mensen met een memmenallergie. Krijgt lekker ongezien de tyfus.

yade | 29-03-18 | 13:50 | 6

@Evocatus WTF gebuik je woorden?

yade | 29-03-18 | 14:55

@yade
-
WTF: ‘ herbronnen’?

bisbisbis | 29-03-18 | 16:26

@yade:
-
Excuus, dit was voor die andere taalvernieuwer bedoeld, Ibn Rush.

bisbisbis | 29-03-18 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Anderhalf... Toen bestelde ik zelf mijn drank aan de bar..

havannahapper | 29-03-18 | 13:46

wat een bekrompen stukje. misschien is de islam wat voor mosterd die zijn ook zo lekker kuis

wth was dat | 29-03-18 | 13:43

"Omdat hij niet de winkel uitgezet wilde worden, stopte hij met masturberen. ,,Maar het zit me dwars. Je kan in Nederland dus niet meer overal, zonder raar aangekeken te worden, aftrekken."

,,Hier kan het gelukkig en klaarkomen is voor ons als water uit de kraan drinken.’’

Kat van T | 29-03-18 | 13:35 | 1

Het is niet best gesteld met de vrijheid van penisuiting.

Shoarmamasutra | 29-03-18 | 20:03

Pfff ik word zo moe van de borstvoed maffia. Houd het lekker discreet en ga er niet mee te koop lopen. Dit soort types doet het vooral om zichzelf te kunnen profileren. Meestal krijg ik ook acute oerbehoeften zodra ik een leuke schoenverkoopster tegenkom. Tot nu toe heb me ingehouden

wybert | 29-03-18 | 13:34 | 1

Nee nee hoeft niet dames . Volgens mij wordeb die borstvrijhoudende topjes uit de Minoïsche tijd weer überhip!

Shoarmamasutra | 29-03-18 | 20:05

Ik lurk nog steeds aan den tiet maar hoe hard ik ook zuig er komt niets meer uit.

Johan_Voorhaar | 29-03-18 | 13:27

Waarom is het toch vooral het DNA waar we vanaf moeten, dat zich het sterkst reproduceert??

benjeallanggek | 29-03-18 | 13:19 | 1

Dat is toch super logisch? Omdat die mensen niet na (kunnen) denken! Ze kunnen niet verder denken dan het standaard verwachtingspatroon van hun omgeving.

Unicornos_Magnificus | 29-03-18 | 14:52

Als je in de Efteling een rustig plekje opzoekt, oké. Maar een schoenwinkel? Een supermarkt? Dat zijn geen verblijfplekken.
Dus ik kies voor het neeteam.

Carmelita | 29-03-18 | 13:16 | 2

Zoals de Trekpleister? De HEMA? De V&D? O nee.... Dan maar een treinkaartje kopen om in de wc van de trein stiekempjes te zitten borstvoeden? Jaaa!! Of course! Of de openbare bieb, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, ik begin alvast met lopen..

mozaard | 29-03-18 | 13:55

In een winkel kom je om iets te kopen of eventueel te bekijken. Niet om er je darmen te ledigen, te pissen of te voeden.
Dat mensen dat niet snappen...

Carmelita | 29-03-18 | 20:19

"Wil je het niet zien, kijk gerust de andere kant op".
Klopt.
Maar het is nou eenmaal zo, dat we wat afspraakjes hebben lopen over wat wel en niet kan in de openbare ruimte, over wat ordentelijk is, kies, smaakvol, aangenaam, acceptabel, fatsoenlijk, aangepast, en vooral over wat dat niet is.
Die afspraakjes zijn niet tot in detail in wet en regelgeving vastgelegd, maar zweven tussen ons in, bepalen hoe wij met elkaar omgaan, wat wij van elkaar wel en niet verwachten. En dan loopt het een beetje lekker, zo op straat en op het plein en in de winkel.
"Wil je het niet zien, kijk gerust de andere kant op".
Hoeveel ruimte kan een enkeling of een groep opeisen om zich tegen de stroom in te gedragen, dus niet of niet geheel de afspraakjes na te komen en de orde en regelmaat te verstoren? Ook daar zijn geen wetten of regels voor. Alles zweeft, alles kan veranderen, in kleine of grote stapjes. Het dragen van een boerka is een goed voorbeeld. In een zwembroek de straat over gaan ook. En je kind, waar je ook bent, de borst geven ook.
"Wil je het niet zien, kijk gerust de andere kant op".
In veel situaties zal mevrouw haar tiet best kunnen laten hangen, in andere niet. Het is een kwestie van geven en nemen. Hoe flexibel, inschikkelijk of tolerant zijn de mensen? En hoe flexibel, inschikkelijk of tolerant is mevrouwtje zelf?
Als ze opeist dat ze overal haar memmen tevoorschijn moet kunnen halen, dan is mijn stelling:
"Kun je het niet laten, ga dan maar ergens anders heen".
Truttebol.

Schoorsteenveger | 29-03-18 | 13:00

Deed ze het voor of na het passen van de sandalen?

Man.man.man | 29-03-18 | 13:00

Marjolein is met haar kindje op oorlogspad. Winkel na winkel afgewerkt. Overduidelijk een steekje los.

drs. P | 29-03-18 | 12:59 | 1

Dat maak ik niet uit het stukje op, misschien dat u haar persoonlijk kent, maar mocht t wel zo zijn dan gelddt ook dan dat de toon bepalend is.

mozaard | 29-03-18 | 13:58

Die foto van Arjan Robben kan nu wel weg.

gestoptmetroken | 29-03-18 | 12:52

Die winkelier had gewoon een po naast haar moeten zetten. Voor als ze toevallig nog andere aandrang zou krijgen. Ik zou haar gezicht en houding dan wel eens willen zien.

Mark van Leeuwen | 29-03-18 | 12:49 | 1

Of een andere vrouw zonder vent.....

Maar u heeft gelijk; kinderen en alles dat erbij hoort.... hoort er gewoon bij en moet gewoon kunnen.

Het gaat niet om "de andere kant op kijken als u het niet wilt zien", waar het wel om gaat is dat men zich niet eens zou moeten storen aan het feit dat men het ziet. Dan hoeft men namelijk ook geen andere kant op te kijken. Verder mompel ik nog iets over tolerantie...

Tel Aziaat | 29-03-18 | 13:20

Ik heb mijn kinderen langere tijd de borst gegeven (11 mnd en 14 mnd respectievelijk). Het is iets wat iedere man zou moeten toejuichen (want als man hoef je dan 's nachts je bed niet uit!!!). In het begin alleen thuis, want het is best een dingetje om te leren om een beetje toonbaar te doen. Later ook overal openbaar (winkels, pretparken, dierentuinen). Ik heb UITSLUITEND positieve reakties ontvangen (in het geval dat ze het überhaupt doorhadden dat ik aan het voeden was.
Borstvoeding moet altijd gegeven kunnen worden, zeker wanneer het kindje nog jonger dan een jaar is. Daar hebben vrouwmenschen die dingen per slot van rekening voor (en een beetje voor de man :-) ). In dit geval is het kindje 1,5 jaar en dan vind ik dat het kindje best even kan wachten totdat je een rustig plekje hebt gevonden. Dat had deze vrouw ook kunnen bedenken.

SuperGrover | 29-03-18 | 12:48 | 2

Die hele borstvoedingsscene is een soort enge sekte... Met 1,5 is het gewoon idioot, in het bijzonder in het openbaar. Maarja, wat wil je... het geven van borstvoeding stimuleert dezelfde hersendelen als een andere zeer aangename bezigheid.

Lood om oud ijzer | 29-03-18 | 12:58

Toch wel tekenend, dat jij er geen problemen bij hebt ondervonden en zij wel. Zal toch wel iets met de houding te maken hebben, de manier waarop je het aanpakt.

Schoorsteenveger | 29-03-18 | 13:03

Een echte man vind het zien van een tiet alleen maar prachtig. Conclusie, de winkeleigenaar is oftewel homo, oftewel een mohemmedaan.

HeilTrump | 29-03-18 | 12:46

Ik heb geen probleem met borstvoeding. Is natuur.

Oepsie1234 | 29-03-18 | 12:44 | 2

neuken en schijten zijn ook natuur

glaaf | 29-03-18 | 12:57

Ja... maar jou ook gaat niet keihard ter plekke janken als die wil neuken!

Oepsie1234 | 29-03-18 | 19:45

Een kind van 1,5 jaar aan de borst? Dat is geen baby meer maar een peuter! Baby’s die honger hebben mogen wat mij betreft de borst krijgen liefst op een discrete manier, geeft ook minder stress voor moeder en kind.

Maar een peuter in het openbaar de tiet geven, nee kan echt niet. Krijg je later situaties als deze:

m.youtube.com/watch?v=DuPBbFOiygo

vlijtig liesje 50 | 29-03-18 | 12:41

Geen problemen mee. Ik vind ook niet ieders blote benen appetijtelijk, maar ga toch ook niemand verbieden een korte rok/broek aan te doen? Als je kind honger heeft kun je best ergens gaan zitten voeden. Meeste moeders zullen dit best enigszins decent doen.

Hadena | 29-03-18 | 12:40

Mijn vrouw gaf de kinderen overal de tiet. In de jaren 80 was dat ook heel normaal en geaccepteerd. Iets met seksuele revolutie en zo.

Het hypocriete puritanisme rukt op, of is het turkt op.

bergsbeklimmer | 29-03-18 | 12:40 | 2

Behalve dan dat borstvoeding behoorlijk weinig met seks te maken heeft. Of er nou een fles of een tepel ingaat, who cares?

coolvibe | 29-03-18 | 13:41

Wat coolvibe zegt. Het is niet erotisch. Maar een borst zien is ook gewoon niet vervelend vind ik.

Shoarmamasutra | 29-03-18 | 20:10

"De hel, dat is de ander." Was dat Sartre of Camus? Je vrijheid eindigt, dus wordt beperkt, waar de vrijheid van de ander begint. En daar zonder ergernis een compromis bereiken, dat is onze doorlopende opdracht. Vroeger heette dat gewoon geven en nemen. Waar we tegenwoordig worden opgevoed om voor onszelf op te komen, van ons af te bijten, om assertief te zijn, kunnen we dat niet meer en lopen we in een permanente staat van onvrede en opwinding.

Janas | 29-03-18 | 12:39 | 1

"De hel, dat zijn de Anderen"/"L'enfer, c'est les Autres"
UIt "Met Gesloten deuren"/"Huis Clos", Sartre, 1943
Gratis, geen dank, Evocatus

Evocatus | 29-03-18 | 14:09

Borstvoeding moet overal kunnen dus in moskee, T-shirt omhoog en lurken maar.
Vindt wel dat aan de baby grenzen moeten worden gestellt, dus een baby van 16 jaar of ouder alleen nog maar thuis de borst geven.

jan huppeldepup | 29-03-18 | 12:37

Ik ben meteen afgehaakt met lezen na "melkpram". Mijn god, soms heb ik de hoop dat GS eindelijk volwassen wordt, maar dat blijkt weer ijdele hoop. Gelukkig zijn er toch heel veel reaguurders die geen enkele moeite hebben met het woord "borst".
@Mosterd: grow up plz of ga stukkies schrijven in je underground brugklas-schoolkrantje.

jamesgleick | 29-03-18 | 12:34 | 1

Inderdaad het hijgerig najagen van alweer een neologisme, wordt ook door mij somstijds als zeer vermoeiend ervaren. Doe eens 50% minder leut-woorden en de leesbaarheid neemt met 100% toe.
Bij voorbaat dank, Evocatus

Evocatus | 29-03-18 | 14:12

Geen stijl heeft de bek vol van 'geen censuur' en alles de vrijheid enz. Een vrouw die een kind de borst geeft is toch vrijheid, of ben ik nou gek. Wie daar aanstoot aanneemt heeft een probleem lijkt mij. Vertrutting of dubbele moraal. Wat is het GS?

Willemdrie33 | 29-03-18 | 12:30 | 4

@VeelTeSteil, stop je jouw slurf dan ook in de mond van een baby?

SuperGrover | 29-03-18 | 12:42

SuperGrover | 29-03-18 | 12:42
Dat dat in uw hoofd opkomt zegt genoeg denk ik.

VeelTeSteil | 29-03-18 | 12:52

@VeelTeSteil, uhhh... Dat jij borsten vergelijkt met jouw slurf zegt volgens mij nog veel meer. Jouw vergelijking zou namelijk alleen kloppen wanneer het over een vrouw ging die in haar blote voorbips rondliep.

SuperGrover | 29-03-18 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

In je winkel bepaal je zelf je regels, dus als een winkeleigenaar het niet wil, optyten!

Cheeky Bastard | 29-03-18 | 12:29

There is a time and there is a place.

Moet alles overal en altijd kunnen? Nope.

Je kunt mij (zie mijn nick) weinig meer over tieten vertellen, en de huidige toestand is er aan te danken, dat er (ook) uit gedronken werd.

Maar om er nu een hoop poeha van te maken? Nee! Is een schoenenwinkel een omgeving waar je dit moet doen? Een sterrenrestaurant? Een kerk? Een rustig cafe? Een parkbank in de zomer?

Even wachten - daar kan een kind wel mee leven, het komt niet acuut om van de honger. Een rustig plekje zoeken is in 95% van de gevallen mogelijk. Desnoods vraag je of er ergens een rustig plekje is.

Vergelijk het met de mannen van de schepping. Wandelen in het bos en dan achter een boom staan om te plassen - in 99% van de gevallen GEEN probleem. Wandelen in een drukke binnenstad en dan tegen een gevel plassen - in 99% van de gevallen WEL een probleem.

Daar hoef ik dus (plassen, borstvoeding) geen stikker voor en een SJW Jank Campagne, maar gezond boerenverstand.

hangtiet met knoop | 29-03-18 | 12:28

Ik vind het wel een beetje ongemakkelijk, om te zien en ook wat provocerend.
Maar er zijn ergere dingen.

Carmelita | 29-03-18 | 12:26

Je mag toch geen etenswaren gebruiken in zo'n winkel? Waarom babies dan wel?

NaughtiusMaximus | 29-03-18 | 12:23

ik had (had ja, gelukkig) zo'n schoonzus, zo blij met het het centrum van de aandacht dankzij dit geuier, dat die arme kids tot middelbare school leeftijd de tiet kregen.

glaaf | 29-03-18 | 12:20 | 1

Ik hang nog wekelijks aan de tiet.

Hebbiehemookweer | 29-03-18 | 12:37

Mevrouw doet kennelijk alles in een reflex. Ze moet kakken dus doet ze dat. Als je dat vindt stinken druk je de neus maar dicht. Komt niet bij haar op dat je ook even het personeel kunt vragen of er een geschikt plekje is. Of nog beter: laat die jengelende kinderen gewoon thuis spelen, vinden ze vast leuker dan een schoenenwinkel.

Angelica | 29-03-18 | 12:20

NIks mis met tieten, hoe meer hoe beter.
Baby's is echter een ander geval. Die hou je maar lekker thuis.
Ze zijn lelijk, onhandig, vies, lawaaierig en meestal ook nog een sta in de weg met die stomme wagentjes.
En als iemand dan z'n baby aan je laat zien mag je niet eens zeggen hoe ze er écht uitzien: Als ouwe mannetjes van 80.

meneerjan | 29-03-18 | 12:20

Kunnen we helemaal niet meer een beetje wellevendheid meer opbrengen? Is het deftig om dit te willen? ik wil geen tongzoenende homo's in mijn gezicht gedrukt hebben, ook geen man/vrouw die dat zo nodig in de openbare ruimte willen doen. Deze vrouw met als inzet kind is gewoon provocatief bezig, kijk mij nou met m'n kleuter liefdevol bezig, kun je ook thuis doen in alle rust, nee we moeten wel allemaal verplicht kijken!

lanexx | 29-03-18 | 12:17

In het openbaar? Leef je uit, maar doe er dan even een doekje over zodat je andere mensen niet hoeft te confronteren met iets waar ze mogelijk aanstoot aan nemen.

Je weet wel, rekening houden met andere mensen tijdens de uitoefening van je vrijheden, zodat voor iedereen die vrijheden behouden blijven. Wat een geweldig idee.

TeeJee | 29-03-18 | 12:15

Wat een kleinzieligheid, ik wil overal blote tieten zien, ook in winkels!

tata1981 | 29-03-18 | 12:10 | 1

Amen! Enige nuttige antwoord! Uiteraard zie je soms ook wat lelijks maar dat geldt ook voor andere delen van het lichaam!

mrXL | 29-03-18 | 12:34

Kijk aan, weer een vrouwtje dat iets heeft bedacht en daar graag aandacht voor wil hebben. Liefst bij Dwdd of Pauw. Ik acht de kans dat het een verschrikkelijk kind gaat worden zodra het ouder wordt vrij hoog. Type protesteren tegen Sinterklaas. Blijkbaar is het wel of niet zien van de tepel bepalend. Dus iets seksueels. Voor mensen is seks zelfs een levensbehoefte. Het zou dan ook toegestaan moeten worden dat mannen in het openbaar mogen sjorren. Een handje voor de kleine pikkies, 2 handen voor de Bubba's. Zolang de slagroomspuit niet zichtbaar is, is er geen probleem. En als je het niet wil zien, kijk je toch gewoon even een andere kant op ?

Ruikbaard | 29-03-18 | 12:09 | 2

Nou geen logica in gaan zetten he. Dat vinden ze maar gemeen. Nee alles draait om gevoelentjes tegenwoordig.

VeelTeSteil | 29-03-18 | 12:11

" Zelf meegebrachte etenswaren mogen hier niet genuttigd worden". Die sticker bestaat toch? Anders ga ik ook twee frikadellen speciaal eten in elke toko waar zij haar tiet uit de houder trekt. Baby's janken niet alleen maar omdat ze honger hebben.

Jos Tiebent | 29-03-18 | 12:08

In het openbaar: geen enkel probleem.
Maar als je andermans winkel of huis instapt kun je toch wel het fatsoen opbrengen om even toestemming te vragen. Zou zomaar kunnen dat dat juist het probleem was voor die winkelier en niet zozeer de ontblote tepel/tiet zelf. Meer de arrogantie.

Nappa | 29-03-18 | 12:07

Dit is gewoon precies een aflevering van Married... with children. Al Bundy stuurde een melkgevende vrouw weg en toen kreeg ie uit protest een winkel vol zogende moeders+baby's

Rest In Privacy | 29-03-18 | 12:07

Best logisch . In de meeste winkels mag je niet eten of drinken. Daar hoef je wat borstvoeding betreft geen uitzondering op te maken.
En is het een noodsituatie? Je kan altijd overleggen en dat zal er best veel mogelijk zijn.

OhmyGod666 | 29-03-18 | 12:07

Bespreekbaar maken van een onderwerp mag ook al niet? Boze negatieve reacties van mensen die niet door hebben dat ze net als Taliban reageren. Die vinden openbaar voeden ook niet kunnen/normaal.

Mensen die negatief reageren hebben zelf geen kinderen (gehad) anders hadden ze wel geweten van dynamische spanningsveld tussen voor je kind zorgen en achterlijke maatschappij. Wat uit reacties ook blijkt.

kermit_nl | 29-03-18 | 12:05 | 3

Als de maatschappij zo achterlijk is waarom dan aan kinderen beginnen?

VeelTeSteil | 29-03-18 | 12:08

Mijn dochter is net 2 geworden, dus deze tijd gehad. Maar, wij hadden altijd een voorraadje moedermelk bij ons als we wilden shoppen, of naar een park wilden gaan, of ergens wilden lunchen, dat soort dingen. In het openbaar je borst tevoorschijn halen om te voeden moet kunnen, maar een winkeleigenaar moet ook aan kunnen geven dat hij dat liever niet in zijn winkel heeft.

KirkLazarus | 29-03-18 | 12:11

@KirkLazarus
Sterkste reactie tot nu toe. Zo doen wij dat ook met onze kleine.

Flipside | 29-03-18 | 12:26

Ze kan ook gewoon voedingsmomenten plannen zodat haar kind niet bij elke scheet zo nodig een slokje borstvoeding moet hebben. Heeft niemand er last van en scheelt ook weer een verwend nest in de maatschappij.

BozePaarseMan | 29-03-18 | 12:04

Hoax... dit is gewoon een reclamestunt van het 'GenietCafé'. Trap er niet in!

Amsterdamsko | 29-03-18 | 12:01

Lulvoeding geef ik mijn vriendin

Papierversnipperaar | 29-03-18 | 12:01 | 2

Maar zeg je dat ook op deze manier tegen haar?

tata1981 | 29-03-18 | 12:11

Moet ook mogen in het genietcafé

paulpils | 29-03-18 | 12:17

Naast dat ik denk dat 1,5 jaar al best oud is om nog borstvoeding te krijgen (gewoon een peuter die praat, loopt, eigenwijs doet, geen baby meer is), is het toch wel zo netjes om je borstvoeding in een flesje mee te nemen voor het geval dat je kind er om vraagt? Ik heb niks tegen borsten, maar als er melk uit komt en een kind aan ligt te zuigen is de lol er wel vanaf. Niet iedereen zit er op te wachten dat jij je uiers tevoorschijn haalt in het openbaar.

KirkLazarus | 29-03-18 | 12:01

Ik zou zeggen , probeer het eens in een emrah supermarkt of bij een koosjere slager te doen. Ik daag elke drager van duomelkvoorziening uit om het te doen, te filmen en het hier te uploaden. Inclusief schreeuwende haatbaardmeneer/ mevrouw die in de winkel werkt.

RexGloriae | 29-03-18 | 11:59 | 1

Haha. Nee dan zijn de dames ineens niet zo feministisch meer. Islam is spannend en leuk maar het moet niet te dichtbij komen. *proest*

VeelTeSteil | 29-03-18 | 12:01

Wat is het volgende: stickertje voor onaneren ? Of wacht, maken we gelijk nog maar een deurtje naast het gendervrije toilet. Zucht .........

Vesta | 29-03-18 | 11:58

Vier kinderen. Da's gewoon een koe die voortdurend melk lekt.

gestoptmetroken | 29-03-18 | 11:58 | 1

Zou ze nog andere hobby`s hebben als kinderen maken en met je bloten borsten door de stad lopen, of horen deze twee bij elkaar?

jan huppeldepup | 29-03-18 | 12:48

gewoon een keer in de schilderswijk proberen kijken wat er gebeurd

isotope 465 | 29-03-18 | 11:58

Mevrouw kan van mij geen enkel begrip verwachten: een verstandige moeder zorgt ervoor dat die gewoon een doek bij heeft die zo over haar heen kan leggen bij het voeden.

Als ze die niet bij had terwijl ze buiten de deur ging met haar kind was ze dwaas. Als ze dan ongenegeerd in het openbaar gaat borstvoeden is ze asociaal. Als ze dan naar de pers stapt vanwege kritiek is ze gewoon gek.

quantumcollider | 29-03-18 | 11:54 | 3

Amen.

Maris v.d Hof5393 | 29-03-18 | 11:57

Waarom is dat asociaal?

paulpils | 29-03-18 | 12:17

@Paulpils, omdat dit kwetsend is voor kinderloze mensen of tietloze vrouwen. En als iemand gekwetst is, moet je als goede SJW-er hier voor op komen.

NaughtiusMaximus | 29-03-18 | 12:25

Ik vind het een smerig gezicht. En wanneer het dus niet per se moet (kan ook thuis of niet-openbaar) dan svp niet voor me neus want ik zeg er dus echt iets van.
btw: haat kinderen, dus dat helpt ook niet.

LectoriSalutem | 29-03-18 | 11:53 | 2

Dan haat je dus je vroegere zelf. Iets te verwerken? Knuffel nodig?

Braboblanke | 29-03-18 | 11:56

Als je kinderen haat, dan kun je deze maar het beste tevreden hebben in je omgeving, ipv hongerig huilend. Hou je opmerkingen aan zo'n borstvoedende dame daarom voortaan maar beter thuis. Het is niet zo dat de wereld er mee overstelpt wordt.

mozaard | 29-03-18 | 11:56

En als je er als niets vermoedende schoenenkoper naar staat te kijken omdat je denkt "He? Zie ik dat nu goed?" dan heb je een #metoo vermelding voor voyeurisme. En een aanklacht wegens seksuele intimidatie van deze bakfietsmoeder. Borstvoeding prima, maar op een plaats waar je er niemand mee stoort of choqueert.

osta | 29-03-18 | 11:52 | 3

Het personeel had natuurlijk ook gewoon even een plekje in de kantine kunnen aanbieden als ze er werkelijk problemen mee hebben. Maar ik zou zeggen, laat die moeder toch. Voor je 't weet is het kind alweer gevoed en is de borst weer bedekt.

mozaard | 29-03-18 | 11:59

Mevrouwtje had het ook gewoon even kunnen vragen alvorens de vleeshomp tevoorschijn te halen. Kwestie van respect.

osta | 29-03-18 | 12:04

Het personeel had natuurlijk ook gewoon even een plekje in de kantine kunnen aanbieden als ze er werkelijk problemen mee hebben.
mozaard | 29-03-18 | 11:59 | favorietblock

Lees even de reactie van de schoenenverkoper onderaan het artikel.

FrankVeer | 29-03-18 | 12:04

Lijkt me niet meer dan logisch, er is een plaats en tijd voor alles dus ook voor borstvoeding en die tijd en plaats is niet als je voor schoenen aan het shoppen bent. Ik zie niet echt wat daar raar aan is eigenlijk en dat heeft niks te maken met dat ze haar borst tevoorschijn haalt.

Capt. Iglo | 29-03-18 | 11:51

Jullie hebben het allemaal fout (voorstanders).

Als jij je niet aan de regels van een winkel of whatever wilt houden, dan gewoon wegwezen.

En niet gaan lopen janken op social media.

Nacho_Vidal | 29-03-18 | 11:51 | 2

Ha, fijn dat jij de waarheid in pacht hebt. Enneh, die 'regels' dat noemen we gewoon sociaal verkeer. Ongeschreven regels van elkaar in de waarde laten. We leven in een vrij land. Toch?

mozaard | 29-03-18 | 12:01

Ongeschreven regels van elkaar in de waarde laten. We leven in een vrij land. Toch?
mozaard | 29-03-18 | 12:01

Yup en dat werkt twee kanten op. Mevrouw had het dus ook even kunnen vragen.

FrankVeer | 29-03-18 | 12:05

Alles voor de aandacht... "Iedereen moet het maar normaal vinden"... Sterph, kudthoer...

Ad Hominem Tu Quoque | 29-03-18 | 11:51 | 1

Ik heb wel eens van de broer van de buurjongen van mijn oom gehoord op een feestje dat een moeder haar kindje kneep om zo een excuus te hebben om haar kind pontificaal in de etalage van een winkel de borst te geven. Dat dat kan tegenwoordig! Die hoeren gaat het alleen maar om de kijkcijfers!

mozaard | 29-03-18 | 12:04

Het is gewoon niet netjes om in een café je eigen drinken mee te nemen.

keestelpro | 29-03-18 | 11:50

In de orale fase blijven hangen, Mosterd? Bespeur een lichte tot middelzware fixatie...

Zenzeo | 29-03-18 | 11:49 | 1

Hij is wel creatief met metaforen en synoniemen. XD

keestelpro | 29-03-18 | 11:52

Wil je het niet zien kijk dan de andefe kant op, wil je het wel zien krijg je waarschijnlijk een klap voor je hoofd. Voor alles is een tijd en een geschikte plaats.

devil13 | 29-03-18 | 11:49

Ik weet nu niet of een scheoennwinkel nu echt een plek is waar je dat soort rechten moet gaan opeisen, maar ik zie liever een tiet in het openbaar dan dat we lekker conservatief net doen alsof babys niet moeten eten. Liever dat dan dat we allemala preuts islam alles maar moeten wegstoppen omdat we het niet "kunnen handelen". Net als hoofdoeken, probleem licht bij de ontvanger, die legt zoiets op, niet de zender.

menage | 29-03-18 | 11:49

Sinds wanneer kom je hier niet uit met de eigenaar van de winkel?
Nee, meteen je hele verhaal op de socialz pleuren en medestanders onder je vriendinnen krijgen: Oh lief wat goed van je! Hup hoor, eens met jou! Steek je hoofd boven het maaiveld, goed zo!

Waar hebben we het hier over? Een of andere geitenwollen moeder die gewoon een opmerking krijgt van een gewone ondernemer die nu meteen negatief in het nieuws komt door zo'n kut. Zo ongelooflijk stereotypisch hier!
Je verwacht het niet hè..... Bah.

#RayB# | 29-03-18 | 11:48

Het is gewoon een probleem van sommige mannen en die kunnen zich daarvoor laten behandelen.
Het is wat mij betreft hetzelfde probleem als met mohammedanen die vinden dat wij in een tent moeten lopen, omdat zij anders geil worden. Ik vind niet dat wij in een tent moeten gaan lopen, maar dat zij zich moeten laten behandelen. Zo vind ik ook dat wij onze baby's de borst mogen geven wanneer en waar wij willen en jongetjes en mannetjes die daar niet tegen kunnen zoeken maar een psychiater op.

Francisca | 29-03-18 | 11:48 | 8

Francisca | 29-03-18 | 12:21
Als je echt mannen om je heen had gehad die om je gaven hadden ze je verteld dat je niet zo'n entitled doos moet zijn. Anyway tijden gaan veranderen, het gaat heel kut worden voor vrouwen hier dus dat toontje zal je hoe dan ook lager moeten zingen.

VeelTeSteil | 29-03-18 | 12:31

U mag dat best vinden; er zullen echter velen zijn die het er niet mee eens zijn, en ook dat is hun goed recht. Neemt niet weg dat in dit geval mevrouw best even vriendelijk aan de winkeleigenaar had kunnen vragen of die er geen bezwaar tegen had en/of er een geschikte plek voor is.

Flipside | 29-03-18 | 12:32

@Francisca
Zet 'm op!

toetssteen | 29-03-18 | 13:05
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nacho_Vidal | 29-03-18 | 11:47 | 1

Zit dat kind in dat filmpje nou aan de koffie?

RenHoek | 29-03-18 | 11:47 | 1

Ik wil eerst weten wie de moeder is voor ik dit goedkeur.
De dames die ik afkeur verwijs ik vriendelijk door naar de Halalslager of de ingang van een moskee, dat bevrijden van de vrouw moet namelijk wel doorgaan natuurlijk.

skoftig | 29-03-18 | 11:43

Uit het artikel : "Dat een blote borst shockeert, begrijpt Vos niet. ,,De tepel is niet zichtbaar, want daar krijgt het kindje de melk van, en de rest valt ook goed te bedekken. En wil je het niet zien, kijk dan vooral de andere kant op.’’
Dus als ik mijn klabanus in een lingeriewinkel uit mijn broek haal, maar er voor zorg dat de eikel niet te zien is, dan is dat OK?

Flipside | 29-03-18 | 11:43 | 1

Want de productie van jouw klabanus is ook zodanig voedzaam dat een baby daarvan kan groeien? Adviseert de WHO al om dat 2 jaar lang te nuttigen?

Lapin | 29-03-18 | 11:48

Nou Mosterd, ben je preuts of zo? Jezus, borstvoeding is compleet normaal en goed. Het verbieden in de openbare ruimte of in een gelegenheid of winkel = beperking van moeder en kind in hun inrichting van leven. Ja, als ik het eens zie, voel ik mij genegeerd: mag ik wel of juist niet kijken? Mijn probleem, niet haar probleem!

Ik zeg: free the nipple.

En ik zeg: het de-sexualiseren van het vrouwelijk lichaam is een goed instrument in de strijd tegen godsdienstwaanzinnigen, zeker de nieuwste in ons land.

Dus twee maal dikke plus voor deze vrouw!

Beschouwer | 29-03-18 | 11:42 | 2

Mijn zegen heeft ze om haar kind te zogen op de stoep van de moskee. Ben benieuwd wat er gebeurt en hoe het in de media komt.

RenHoek | 29-03-18 | 11:48

Eens. Borstvoeding niet zoveel moeite mee. Erger en waargebeurd: een luier verschonen van een baby in een vol café, op de tafel naast mij, terwijl ik met een vriendin genoeglijk aan een kop chocomel en een stukje appeltaart zat. Op de vraag of ze dat ergens anders kon doen, bv op de toilet, kreeg ik een verontwaardigde blik en iets van dat daar geen plek was. Maar ja, van een groep die babies 's middags mee naar het café neemt en daar met alle kinders om zich heen vol aan het bier gaat had ik misschien zoiets ook wel kunnen verwachten.

Braboblanke | 29-03-18 | 11:52

Uit het commentaar van de winkelier blijkt dat mevrouw zonder te vragen met de borstvoeding is begonnen. Volgens hem had zij even rustig achter in de winkel kunnen zitten.
De kritiek van deze mevrouw lijkt dan ook niet terecht. Je bent te gast in de winkel, dus het is fatsoenlijk om dit eerst te overleggen.

Mannes | 29-03-18 | 11:42

Wat zijn we toch een preutse bevolking geworden. Wat een gezeur. Ze zegt: ,,De tepel is niet zichtbaar, want daar krijgt het kindje de melk van, en de rest valt ook goed te bedekken." Oftewel: het is niet alsof de borst er gewoon uithangt, maar gewoon met een doek / kledingstuk bedekt. Ik begrijp het probleem dan niet. Mosterd wil graag dat vrouwen alleen in hun eigen keuken borstvoeding geven. Vrouwen lekker binnenshuis houden. Goed idee. Binnenkort komt hij vast met het ingenieuze idee om ze buitenshuis te sluieren.

Lapin | 29-03-18 | 11:41

Kinderen, bah.

Mather | 29-03-18 | 11:41

Deze nieuwe Anti-Borstvoeding maffia zal wel gedreven worden vanuit Unilever e.d. Die willen meer poedermelk verkopen. Trap er niet in!

Mark_D_NL | 29-03-18 | 11:40

Mensen die zo prat gaan op hun rechten dat ze heel de dag alleen maar lopen te provoceren om ze op te kunnen eisen. In het leven geroepen en gefaciliteerd door het humanise zoals we dat in Europa kennen de laatste decennia.
Het ironische is dat door dat humanisme de menselijke maat juist zoek is geraakt: Mensen hebben alleen nog maar rechten en gaan voorbij de redelijkheid om die rechten maar op te kunnen eisen.

Vage_eddie | 29-03-18 | 11:39

Dat filmpje op de Stentor is dan wel weer hilarisch, moet je eens kijken wat er de eerste helft van het filmpje links achter de moeder staat.
Een prototype Jiskefet vrouw...

Wijze uit het Oosten | 29-03-18 | 11:39

Pff krijgen we deze discussie nu hier in Nederland? Dit is ook zo lang gedoe geweest in the U.S.A. waar ze zo preuts als ik weet niet wat ben. Als een moeder haar kroost moet voeren dan moet dat gewoon in de openbare ruimte kunnen. Of we moeten natuurlijk naar een wereld willen waarbij vrouwen dingen moeten verbergen. Maar als jullie aan die kant staan dan mag je ook niets meer over een hijab of laat staan een een hoofddoek zeggen.

TyrionLannister | 29-03-18 | 11:38 | 2

1) Het is redelijk onsmakelijk
2) het geeft weleens troep (boertje kots van kind)

Ja, dit moet kunnen in de openbare ruimte,
ja, private organisaties mogen daar een mening over hebben en dit weigeren in HUN EIGEN winkel.

Bovendien: "Ow mooie nike's, even m'n kind vorstvoeding geven" SLAAT NERGENS OP. Als het ineens zoveel haast heeft, had je ook een rustig plekje op kunnen zoeken VOORDAT je de schoenenzaak in liep, of je vraagt het even beleefd of zoekt een geschikter plekje op. Fatsoen heet dat.

FirmaLenB | 29-03-18 | 12:03

1. Hoezo is het onsmakelijk?
2. Als ouder kan je er voor zorgen dat als dat gebeurd het over jezelf komt in ieder geval.
3. Tief op met je capslock.
4. Defineer een rustig plekje.
Het gaat mij er niet zozeer om of mevrouw in deze juist was door het, naar verluidt, midden in de schoenenwinkel te doen, ze had het inderdaad kunnen vragen. Echter, als je zegt dat het onsmakelijk is dan vraag ik mij toch echt af in welke zin?

TyrionLannister | 29-03-18 | 12:20

Zoek een rustig plekje op en geef je kind lekker de borst. Niet iedereen zit op dit beeld te wachten ondanks dat het volstrekt natuurlijk is. Dus ja, het mag overal maar hou het een beetje discreet. Win-win. Overigens, een kind van anderhalf jaar nog aan de borst? Dan moet het toch al lang aan vast voedsel zitten, als ik dat van mijn eigen kroost herinner.

Kees Maf | 29-03-18 | 11:38 | 1

Overigens heb ik er zelf totaal geen moeite mee een borstvoedende vrouw te zien, maar dat terzijde

Kees Maf | 29-03-18 | 11:39

Borstvoeding is 100% normaal en mag overal gegeven worden wat mij betreft. Als je als man daar niet tegen kunt..
Primair is de borst natuurlijk ook om het kind te voeden en niet voor het plezier van de vader..

Ik vind het heel raar dat er weinig bezwaar gemaakt wordt wanneer borsten als seksueel object overal worden getoond (heb ik ook geen moeite mee), maar niet wanneer ze zichtbaar zijn als borstvoeding gegeven wordt.

du Roi Soleil | 29-03-18 | 11:36 | 3

Precies dit... Volledig met u eens.

TyrionLannister | 29-03-18 | 11:39

In een stringbroekje topless op het strand is prima, maar 1% van een stuk vrouwenhuid zien bij voeden is not-done. Er zijn grietjes die meer tiet laten zien met een diep decollete, dan voedende moeders laten zien bij het zogen.

Cen Bramer | 29-03-18 | 11:59

Het gaat mij niet om het wel of niet zichtbaar van de borst. Zal mij persoonlijk een zorg zijn.

Er zijn wel andere zaken:
1) zelf bepalen wat je wel en niet toelaat in je eigen winkel.
2) Fatsoen van de vrouw om even te vragen of het kan. Aangezien je weet dat het een controversieel onderwerp is, kan je best wel het fatsoen opbrengen om even te vragen of en waar het kan.
3) Het kan troep geven.

FirmaLenB | 29-03-18 | 12:07

Keuze van de eigenaar. Maar op zich niks mis mee met borstvoeding.

Wat mij sterker verbaast is dat de mevrouwen vaak verontwaardigt zijn als je toch even wat van hun borsten ziet. Of het is doodgewoon of het is iets voor de privésfeer. Maar geen privacy eisen als je het in het openbaar doet.

redanx | 29-03-18 | 11:36

Zou ik ook een slokje mogen dan? Nee dat dan weer niet zeker...

Ries13 | 29-03-18 | 11:35

Borstvoeding moet sowieso OVERAL kunnen en als gefrustreerde mannetjes daar een probleem mee hebben, moeten ze dat probleem vooral bij zichzelf zoeken.

#freethenipple

Naomi71 | 29-03-18 | 11:34 | 7

Je gaat er van uit dat alleen vrouwen hier niet op zitten te wachten. Heel kortzichtig!

Wachtmaar! | 29-03-18 | 12:15

Lees voor 'vrouwen' mannen

Wachtmaar! | 29-03-18 | 12:16

Het is echt zo'n moslimmanier van denken: mannen raken er opgewonden van en dus moeten vrouwen zich zedig bedekken.

Naomi71 | 29-03-18 | 17:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Haar kind van 1.5 jaar oud?!? Hoezo zit die nog aan de borst?

barrykoningen | 29-03-18 | 11:34 | 2

Verdiep je even in het lange borstvoeden. Er zijn zelfs moederdieren die het tot 3 - 4 jaar doen. Iets met natuurlijk. Ik denk dat het ook daarmee heeft te maken. En baby voeden kijken weinigen van op maar als en dreumes, die misschien zelfs al loopt, aan de borst komt hangen is het toch wel wat raar(er).

redanx | 29-03-18 | 11:42

ze heeft 4 kids dus is een flesvoeding te duur ....

010gozert | 29-03-18 | 11:47

Jullie zwalken ook als een dronken mankpoot he qua mening. De ene dag verontwaardigd als iets niet meer mag, de volgende dag vrome fatsoensridders van wie openbare borstvoeding niet mag. We leven hier niet in arabistan, borstvoeding is normaal en moet gewoon kunnen.

pili-pili | 29-03-18 | 11:33 | 2

"Nodeloos kwetsend " zegt dat je iets?

Ries13 | 29-03-18 | 11:39

Ries13 | 29-03-18 | 11:39 Waar heb jij het nu weer over mafkees

pili-pili | 29-03-18 | 12:55

Ze is auteur bij “ oermoeders nu” , ik weet genoeg. Een drammer dus.

ja,diedus! | 29-03-18 | 11:33 | 1

OerLoeders van nu. Heb het gezien ja. Geen make-up en zo, ik ken ze wel.

Boer Kini | 29-03-18 | 19:29

De wereld is ziek:
Sex op TV mag niet, want oeioei! Maar kinderen van 5 tekenfilms met grote krakaka's en nukes voorschotelen is prima. Het ontstaan van leven is taboe, het een ander afslachten kun je niet vroeg genoeg laten zien.

De natuur z'n gang laten gaan en je kind te eten geven zoals het bedoeld is, Bwêgh! Maar met lammetjesdag met 100 tegelijk in de wei loeren hoe die kleine schaapjes de tieten van mama beursbeuken is normaal.

De zelfbewuste, denkende aap denkt teveel.

P.S. De tegels onder dit bericht getuigen van een groot aantal jonge, hoogpgeleide kiezers onder de reaguurders. Laagopgeleide kiezers zouden namelijk al tienermoeder zijn en niet zo'n onzin uitkramen over het nageslacht, ook al is het licht negeroïde en de vader pleitte.

Cen Bramer | 29-03-18 | 11:33

Inderdaad een pareltje voor de dram sjw`ers van D666.

De luis | 29-03-18 | 11:32

De stikker op de pui van de winkel waarop staat dat honden buiten moeten blijven en dat er niet gegeten binnen mag worden, dat zou genoeg moeten zijn. Baby of niet, je zoekt maar een andere plek om te eten.

dyslexieman | 29-03-18 | 11:29 | 1

Precies, ga je toch lekker voor die winkel staan.

TyrionLannister | 29-03-18 | 11:41

Ik ga vaak op een schoolplein een petfles vol te pissen. Moeite mee?

R. Skicker | 29-03-18 | 11:29

Beetje sneu Mosterd: Vinden dat iets niet overal mag -> ok, mevrouw gaat hier in zekere zin in mee door mee te doen aan die stickercampagne. Is het weer niet goed want 'ja-stickers uitdelen voor alle dingen die mogen.' vind je ook belachelijk - ik dacht dat het wat jou betreft juist niet mocht? Of heb je eigenlijk liever dat vrouwen gewoon sowieso thuis blijven met de kroost?

bleached | 29-03-18 | 11:29 | 1

Als dat zou kunnen! Te beginnen met de horeca.

Wachtmaar! | 29-03-18 | 12:12

Enige wat hier fout gaat is dat de media er aandacht aan besteedt.
Geenstijl incluis...

hoejeheette | 29-03-18 | 11:29

Eigenaar bepaalt. Niet zo moeilijk toch?

_ILT_ | 29-03-18 | 11:29

Begrijp die veronderstelling dat een consument recht heeft op diensten van een bedrijf niet zo goed. Een winkelier heeft immers ook geen recht op diens klandizie. En hier staat het dan. Een hormonale kwarktas-slingeraar die meent rechten te hebben en een winkelier die zegt optieven.

Niks mis mee dus. Dat die hormon-bom om zichzelf nog verder publiekelijk belachelijk wil maken is verder prima toch ? Niemand gaat nu de schoenen ergens anders kopen.

netniet | 29-03-18 | 11:27

Babies: Zooo van vroeger:
1. Tot de 20ste eeuw kregen babies regelmatig borstvoeding van vee, zoals bijvoorbeeld geiten en ezels.
2. Parijs werd ooit ‘de stad zonder babies’ genoemd, omdat bijna alle kinderen die er geboren werden naar het platteland werden afgevoerd.
3. In de 19e eeuw werd er een medicijn verkocht speciaal voor baby’s, met o.a. alcohol, cannabis, morfine en chloroform erin.
4. In 1928 was er een psycholoog die aanraadde je baby te begroeten door hem de hand te schudden, in plaats van bijvoorbeeld een kus of een knuffel.
5. In het begin van de 20ste eeuw werd gedacht dat kinderen die duimden later masturbeer-verslaafd zouden worden
6. Vroeger doopten ouders spenen vaak in honing of suiker, omdat dit rustgevend kan werken voor kinderen.
7. De oude Grieken schreven babies een dieet voor met veel wijn
8. Vroeger werden babies ‘gepekeld’ met zout (net zoals vlees), om hun huid sterker te maken.
9. In de Middeleeuwen werden kinderen zo strak ingebakerd dat ze helemaal niet meer konden bewegen.
10. Toen het inbakeren een paar eeuwen later uit de mode raakte, werd aangeraden je baby in ijswater (!) te baden.
11. De eerste couveuse werd gebouwd door een dierentuindirecteur, gebaseerd op een kleine versie die ze gebruikten voor net geboren vogeltjes.
12. In ziekenhuizen waren dokters zo tegen het aanraken van babies, dat deze werden gevoed als cavia’s.
13. Mensen die in de stad woonden hadden kooien die aan hun ramen konden hangen, zodat hun kinderen ‘buiten konden spelen’.

Musset | 29-03-18 | 11:26 | 3

5 is wel waar. Ik duim nog steeds.

TheseDays00 | 29-03-18 | 11:32

Vooral nummer 13 is een goeie

EmilioEsteves | 29-03-18 | 11:37

Een paar jaar gelden zag ik nog een ingebakerd kind van een Nederlandse moeder. Het was kennelijk weer in de mode geraakt. Ik vind het zo gek nog niet. Het kind wordt of blijft er rustig van. Want een kind heeft nog ongecontroleerde bewegingen van armen en benen en het gebeurt dat het daardoor niet in slaap kan komen, dan wel wakker schrikt van bijv. de plotselinge armzwaaiingen. Ook voelt het ingebonden zijn aan alsof het stevig wordt vastgehouden, lekker veilig gevoel.
Het is heel elementair: zelfs een volwassene in hysterische staat wordt rustig door een stevige aanraking, geen overmeestering, dat werkt averechts, maar letterlijk en figuurlijk 'begrepen' worden, niet praten, want men is de rede voorbij, door de stevige rustige aanpak gaat de opgehoopte energie vanuit het opgewonden rode hoofd naar beneden, men wordt weer goed geaard en gekalmeerd.
Eens zeeg een, door problemen met haar man hysterisch geworden, vrouw ineen en ze viel zo in slaap op haar bank, toen ik, een tiener nog, mijn handen rustig op haar beide schouders legde. Helaas toen ze bijkwam was ze bang van mij, ze dacht dat ik alles van haar wist, maar ik had haar alleen maar geaard, rustig gemaakt, maar ze wilde me nooit meer zien. Ik ben maar weggegaan voor ze weer hysterisch zou gaan worden, geen zin in een heksenjacht uit onbegrip voor een wat voor mij toen een natuurlijke en spontane hulpverlening was.
Dat toeschieten gebeurde ook met de borstvoeding: baby huilt, de melk begint te stromen. Zelfs als ik een boodschapje deed op de hoek, en thuis begon de baby te huilen. Lekkende prikkende borsten: vlug naar huis! Haha.
Borstvoeding buitenshuis, geen problemen mee, het kan discreet, maar een beetje borst zien vind ik niet erg. Mooi juist, een vertederende pose van moeder en kind. Iedereen mag buiten de deur eten en drinken, en er zijn er bij met misselijkmakende eetgewoonten hoor, maar een zuigeling zou dat niet mogen: want een stukje blote borst zien is vies, goor en bah, gatver, lekker fris Arie? Bij schapen en lammetjes vindt men het toch wel ineens vertederend of is een speen ook gatsiedarrie?

kleurdoosje | 29-03-18 | 16:20

Wij gaan ieder weekend gezellig met het hele gezin naar het tuincentrum om daar uit een boom te gaan schijten. Ik denk dan: wil je het niet zien, kijk gerust de andere kant op. Maar maatschappelijk gezien, is de acceptatie er niet. Wij verliezen hierdoor een stukje vrijheid om op een natuurlijke manier te poepen waar en wanneer dat nodig is.

hallootje kadootje | 29-03-18 | 11:25 | 2

U bent me voor. Als "is puur natuur" de maatstaf is, lust ik er nog wel een paar.

Flipside | 29-03-18 | 11:39

Uhu, ja goed verhaal. Edoch is het maatschappelijk gezien gewoon nog geaccepteerd dat je je kind borstvoeding geeft, het gaat immers niet allemaal al met de fles, waar we zo wel heengaan. Ik betwijfel echter of u ook 1 keer per dag in uw tuin gaat zitten schijten. Kan natuurlijk, maar je weet zelf ook dat dat raar is. Levert een hoop overlast op, liggen hele rioleringen voor.

TyrionLannister | 29-03-18 | 11:47

Das Nederland. Overal recht op en eisen. En meteen naar het AD lopen. Even een middenstander kapot maken. Neem het co2 neutrale vliegtijd en ga in Iran de feministe uithangen.

Zatkniss | 29-03-18 | 11:24

Ik vind dat het wel moet kunnen, we zitten hier niet in islamietie verdororie. Go Marjolein go, laat die ouderwetse @Mosterd zich maar bij de SGP aansluiten!

Fapfap | 29-03-18 | 11:24

Mensen zijn zoogdieren. En als je daar problemen mee hebt, er zijn genoeg landen waar vrouwen niet buiten mogen komen.

Dlareg | 29-03-18 | 11:23

Maar in het filmpje haalt ze niet haar tiet tevoorschijn, dat dan weer niet. Jammer.

TheWriter | 29-03-18 | 11:23

Fijn, die ja-stickers. Weet ik precies in welke winkel ik niet moet zijn.

Von Rutch | 29-03-18 | 11:23

Wát een sneu kudt-leven heb je dan zeg. Als je triomfantelijk gaat zitten vertellen dat je al 10 stickers hebt uitgedeeld om je gelijk te halen.

SoepKip | 29-03-18 | 11:22

Wanneer jullie willen dat de Islam gaat winnen via de baarmoeder ga dan vooral door met het bashen van Nederlandse Moeders...

Mark_D_NL | 29-03-18 | 11:22

Gewoon met alle medewerkers aandachtig gaan kijken naar haar uiers. Gaat ze vanzelf wel weg.

barryvantiggele | 29-03-18 | 11:22 | 1

Hahaha. Geniaal.

zwartzondersuiker | 29-03-18 | 11:29

Het kwalijke aan deze zaak is dat achterlijke naming & shaming wat vooral vrouwen schijnen te moeten doen, op de sjosjiale media enzo

Kanarie_Geil | 29-03-18 | 11:21 | 2

Sinds wanneer mag je het beestje niet bij zijn naam noemen? Als een medewerker van Schuurmans Schoenen uit Zutphen daar nu problemen mee heeft? Kan toch? Welkom in het internet-tijdperk.

mozaard | 29-03-18 | 11:32

Ach geen probleem toch. Als je er zeker van wil zijn dat je geen borstvoedende dames ziet tijdens het kopen van schoenen moet je dus bij Schuurman zijn.

E-Burke | 29-03-18 | 12:14

Alles moet kunnen want vrouw. Nu nog de man de zelfde rechten geven en klaar.

Mark van Leeuwen | 29-03-18 | 11:21

Borstvoeding geven moet overal kunnen. Punt. Het gaat er alleen hoe je het doet. Loop er niet mee te koop. De boel helemaal afdekken is ook niet nodig, evenmins als al te zedige shirts/jurken (hoewel de markt daar maar al te graag op inspringt en je wil laten geloven dat je het als goede moeder wel nodig hebt). Doe a.j.. b. gewoon, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Een baby drinkt m.i. doorgaans weliswaar het beste wanneer de moeder zich eventjes afzondert. Maar dat wil niet zeggen dat je dat verplicht bent te moeten doen.

mozaard | 29-03-18 | 11:19

Anderhalf jaar en dan nog aan de tiet. Belachelijk.

Pieter Breydel | 29-03-18 | 11:18 | 4

Borstvoedingmaffia. Verschrikkelijke lui.

Lucifer | 29-03-18 | 11:31

Anderhalf jaar, ja, 'vreselijk'. Wat pas echt vreselijk is, is de voedingsmiddelenindustrie. Dan heb je het over de ware maffia. Nog ernstiger is dat moeders op het consultatiebureau te horen krijgen dat ze wel eens mogen overgaan op poedermelk.

mozaard | 29-03-18 | 11:36

@Mozaard
De missus adviseerde een vriendin toch maar borstvoeding te proberen. Vriendin luisterde en voedde 9 maanden. Toen kwam het bekertje melk. Kind in alllerijl naar het ziekenhuis. Had een ernstige melkallergie. Het zou het niet hebben gehaald als zijn ma niet had geluisterd.

toetssteen | 29-03-18 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, rukken is ook heel natuurlijk en een eerste levensbehoefte: als ik dat niet doe ga ik schreeuwen dus lijkt me logisch dat ik dat ook in heb openbaar kan doen. Ik ga ook maar stickers uitdelen met "rukvriendelijke winkel" er op. En uiteraard stampvoeten als dit recht me ontnomen wordt.

Reagurend_Nijlpaard | 29-03-18 | 11:18 | 1

Doe dit al jaren, in een spermabank kan ik niet geil worden. In de maak sticker is.

bolletje kaas. | 29-03-18 | 11:33

De Vrouwentiet. Het blijft een onderwerp van discussie.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 11:18

We zijn zo geconditioneerd dat we openbare borstvoeding vreemd/vies/afkeurenswaardig vinden.
Terwijl we er (bijna) allemaal mee groot zijn geworden.
Da's nogal wonderlijk, vind ik.

Ars Vivendi | 29-03-18 | 11:17 | 3

Openbare borstvoeding hoort niet. Punt.

Lupuslupus | 29-03-18 | 11:26

@Lupuslupus In het openbaar borstvoeding geven, het kan soms niet anders. Sinds de jaren 50 zitten de vrouwen niet allemaal meer aan huis gekluisterd.

mozaard | 29-03-18 | 11:37

Lieve Lupus, dat is nu precies wat ik bedoelde. Zo werkt conditionering.
I rest my case

Ars Vivendi | 29-03-18 | 13:30

Wat is het probleem om hier gewoon even mee te wachten? Zal dat kind er onder lijden als het 15 minuten later zijn/haar warme milkshake krijgt? Lijkt mij sterk, als je kind moet plassen trek je in een winkel toch ook niet zijn broek naar beneden om hem ter plekke te laten plassen?

JI-HAAT | 29-03-18 | 11:16 | 10

Mark d. Volgens mij bent u een jonge vader. Gezien uw felheid op dit bericht. En als ik zie hoe drammerig u hier mee omgaat is uw ega afkomstig uit Suriname. Kan me natuurlijk vergissen en ben je een puber die gewoon niet genoeg van tieten krijgt. Wacht dan maar af. Over een paar jaar hangen de kwarktassen van uw lief zo laag dat u iedere keer als uw vrouw zich s nachts omdraait u in het gezicht geslagen wordt met zo een bijna dood stuk vel

De musso linie | 29-03-18 | 11:58

@Mark_D 3 jaar? Doe niet zo mal. Een kind met tandjes aan je borst laten zuigen, enig idee hoe dat voelt? Hangen je borsten op je navel ook nog eens. Na een jaar is het mooi geweest. Allemaal luiheid van moeders die het langer doen. Onder het mom van 'tis zo gezond' lekker geen eten hoeven maken.
@TheseDays Voor je weggaat eerst naar de wc en onderweg niet te veel laten drinken. Dat abnormale bedrink is nergens voor nodig. Ook weer een manier van zoethouder van een niet opgevoed kind. Ook goed luisten naar je kind en niet voortdurend met je mobiel bezig zijn, wil ook wel eens helpen.

Wachtmaar! | 29-03-18 | 12:03

@mark d
Twee jaar, eens. Deed de missus ook. Sterke boys opgeleverd.

toetssteen | 29-03-18 | 12:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat moet ik met deze info?

doskabouter | 29-03-18 | 11:16 | 1

Een puntje aan zuigen misschien.

De musso linie | 29-03-18 | 11:52

Denk dan ook een aan andere opgroeiende jongetjes. Die weten niet waar ze. Kijken moeten uit schaamte

Mark van Leeuwen | 29-03-18 | 11:16 | 2

Dat is nou juist een argument om het wel aan te moedigen. Ze wennen er maar aan, en stappen er maar overheen.

We doen als maatschappij te panisch over seks - in de zin dat ik het al vreemd vind dat een borstvoedende borst aan seks gerelateerd wordt. Het is ook hypocriet, want achter de computer weten we allemaal de weg wel te vinden.

De wereld zou een betere plek zijn als we er wat losser over zouden doen. Dat repressieve, seksueel gefrustreerde Amerika... onze zandbakvrienden met hun eerwraak, sociale uitsluiting en raging hormones... Allemaal op te lossen door borsten en verticaal tango dansen minder in het verdomhoekje te plaatsen.

Sjors W. | 29-03-18 | 11:24

@sjors
Helemaal eens!

toetssteen | 29-03-18 | 12:28

Zal dit het verlengde zijn van een aandachtshoer? Mijn ervaring met vrouwen is doorgaans dat ze wel een beetje houden van 'over het randje gaan', om zodanig een ander op te hitsen met hun gedrag. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar mijn verstand kan er niet bij dat vrouwen te pas en on te pas overal maar hun borsten tevoorschijn trekken in de borstvoedperiode, terwijl dit normaal een faux pas is, onder het mom van 'het mooiste wat er bestaat'. Ik zou er toch heel naar van worden als mijn vrouw dat zomaar zou doen.

Jasperados | 29-03-18 | 11:16 | 1

Eens.

Lupuslupus | 29-03-18 | 11:27

Iedereen mag zijn kwartiertje roem eisen. Volgende.

jan99 | 29-03-18 | 11:15

Beetje gemeen, om iemand 'geschikt voor D66' te noemen. Wat je er ook van denkt, Marjolein lijkt me vrij standvastig in haar principes, en dat is nou juist het omgekeerde van D66.

Sjors W. | 29-03-18 | 11:15 | 1

Nee hoor. Het gaat haar niet om haar kind maar aandacht voor haar zelf. Anders was de exposure voor dat kind niet nodig. Kortom, een aandachtshoer.

De musso linie | 29-03-18 | 11:51

Ik dacht een klein babytje,hangt er een kleuter aan de tiet,doe ff normaal zeg.

pegaje | 29-03-18 | 11:14 | 1

Ja, dat kind is te oud, dit lijkt op sex.

bolletje kaas. | 29-03-18 | 11:36

Het kind lepelt iets uit haar bekertje..( de stentor) Hoezo dan "ze had een slokje nodig"en welnu uit mijn tiet?

MoonBeebe | 29-03-18 | 11:13

Zet haar in een volle kerk neer, en vraag dan of ze het fatsoen heeft om het daar ook te doen.

Jos Tiebent | 29-03-18 | 11:13 | 3

Spijker/kop. Goede vergelijking.

Jasperados | 29-03-18 | 11:17

Mag het ook een volle moskeet zijn?

Paaldanseres | 29-03-18 | 11:27

@tiebent
Daar is een moederkamer. Ook handig als de luier vol zit.

toetssteen | 29-03-18 | 12:25

Thuis kolven en dan via de fles voeren...... aandachtstante is het..... zoals reeds gezegd, de natuurlijke dingen zoals piesen, poepen en neuken doe je ook niet in het openbaar, waarom dit dan wel.....

klaar-is-kees | 29-03-18 | 11:13 | 2

Jij eet ook nooit in het openbaar?

SynthetischBismut | 29-03-18 | 11:15

Omdat dit het mooiste natuurverschijnsel is wat een moeder een kind kan geven, aldus geen enkele vader.

Jasperados | 29-03-18 | 11:17

Marjolein Vos is een zoogdier en moet haar haar larfje gewoon overal vrij kunnen voederen waar geen gevaarlijke moslims rondlopen.

Jan Passant mk2 | 29-03-18 | 11:12

Je wacht er mee tot je thuis bent , en gaat dit niet zonder te vragen plompverloren in een winkel doen, laat dat kind maar ff wachten. Dit lijkt me een vreslijk irritant wijf.

Zwizalletju | 29-03-18 | 11:12

Zelf de tiet gegeven. Thuis en buitenshuis op een wc en nooit in het zicht. Was altijd fel tegenstander van hippies die overal de tiet tevoorschijn haalde. Inmiddels ben ik pro. Hoe meer bloot op straat hoe beter. Vandaag op de ten Cate markt weer twee volledig gesluierde vrouwen gespot waar alleen de ogen onbedekt waren. Honderd keer liever zie ik een blote tiet en ik zie het maar als een antwoord op al die doeken.

kleinvrouwke | 29-03-18 | 11:12 | 3

Ik ben er ook niet tegen en wil het vooral aan vrouwen zelf overlaten. Maar locatie en manier waarop zijn natuurlijk wel belangrijk. Als mevrouw midden in het gangpad of recht in de loop van de ingang gaat zitten, dan mag de schoenwinkel best opmerken 'is dit nou nodig?'

Sjors W. | 29-03-18 | 11:18

Het kan meevallen, laatst zag ik een gesluierde met sperma op haar ooglid

bolletje kaas. | 29-03-18 | 11:38

Bolletje kaas, dank u. Ik moet wel opnieuw eten maar het was het waard.

De musso linie | 29-03-18 | 11:48

Laat het nu net zijn dat vrouwen, die hun baby-gelukshormonen rijkelijk hebben vloeien, totaal ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat blijkt wel weer. Waarschijnlijk is dit er ook zo eentje die haar kind tot het 8e levensjaar will borstvoeden, een bakfiets heeft, en haar kind all rechten bijbrengt die het claimt te hebben zonder een eigenverantwoordelijkheid bij te brengen die zo brood nodig is in een niet-utopische maatschappij.

mazel_tov | 29-03-18 | 11:12

Mevrouw heeft 3 koters, wat een milieuvervuiling.

Nuchternederland | 29-03-18 | 11:12

Groot gelijk Mosterd. Het feit dat iets mag of kan, betekent niet dat het móet (overal, altijd, door iedereen). Drammerige kutmillennials....

Zeddegeizot | 29-03-18 | 11:11 | 2

Even vragen of het ok is zou netjes zijn dat wel, dat doe ik ook als iemand naast me op een terrasje zit als ik een peuk opsteek

Bokito ergo sum | 29-03-18 | 11:16

Bokito ergo sum | 29-03-18 | 11:16
Psies. Maar als je bent opgegroeid als papa's special sneeuwvlokje en de wereld een theater is waarin jij de hoofdrol speelt, dan is beoordeling van context soms wat lastig.

Zeddegeizot | 29-03-18 | 11:44

Je kan het altijd proberen, ze zeggen er vanzelf wel wat van, dan kan je altijd gewoon zeggen 'oke maar ik probeer jullie een plezier te doen', ophouden met voeren en de baby het argument verder laten uitvechten met hoog gejank.

niemand specifiek | 29-03-18 | 11:11

"kinderen bijvoederen moet ook gewoon kunnen"
Einde discussie. Dat is waar de nobele tet voor bedoeld is en je hebt geen moer te willen over wanneer een baby honger krijgt. Ik heb liever een moeder die borstvoeding geeft dan een krijsende baby in m'n etablissement.

SynthetischBismut | 29-03-18 | 11:10 | 2

U hebt duidelijk geen kinderen.

Lupuslupus | 29-03-18 | 11:19

Twee, maar die hebben uiteindelijk geen borstvoeding gehad. Borstvoeding geven is een ontzettende kutklus. Zowel de melkproductie van de moeder als de honger van de baby hebben volledig lak aan een beschaafde dagindeling.

Dit staat verder los van het feit dat het bij een kind van anderhalf niet meer echt nodig is.

SynthetischBismut | 29-03-18 | 13:32

Dit is meer zo’n krokante GroenLinks pauperina.

oorwormpie | 29-03-18 | 11:09 | 1

Volgens mij heeft dit niets met Groen Links te maken. In Australië hebben ze ontdekt dat mensen die als kind borstvoeding gehad hebben gemiddeld een stuk intelligenter zijn, een verschil dat slechts ten dele verklaard kon worden door de gemiddeld hogere intelligentie van de moeders die borstvoeding geven. Borstvoeding geven is daarom gewoon gezond verstand, en dat past juist niet bij Groen Links. Van mij mogen moeders overal borstvoeding geven, inclusief in mijn eigen zaak als ik geopend ben.

Wladimir 1928 | 29-03-18 | 12:06

Ik heb er geen enkel probleem mee als een moeder haar kind borstvoeding geeft waar dan ook, doet toch geen pijn of zo

Bokito ergo sum | 29-03-18 | 11:09 | 3

Precies. Geenstijl heeft een grote mond over het recht om te beledigen, maar als Mosterd eens iets offensive vindt geldt dat blijkbaar niet meer. Niet zo preuts mensen!

kaasburger | 29-03-18 | 11:22

Dan moet je eens vragen of je ook een slokje mag.

De musso linie | 29-03-18 | 11:45

@bokito
Plus veel. De missus, vrouwenarts in ruste, legde ze aan en paar minuten later was het boeren en verder maffen.

toetssteen | 29-03-18 | 12:16

En na de borstvoeding lopen ze met flesjes pap rond die op elk moment van de dag opgewarmd moet worden. Drie keer raden van wie verwacht wordt dat ze ogenblikkelijk hun magnetron beschikbaar stellen. En waag het niet om daar ook maar een kwartje voor in rekening te brengen.

Wedstrijdkrokodil | 29-03-18 | 11:08 | 4

@Kameroudste | 29-03-18 | 11:10
Onze jongste krijgt iedere dag oa een fles pap...

WasHetMaarMakkelijk | 29-03-18 | 11:14

@Kameroudste, mijn ouders hebben 2 horecazaken gehad, dus dit onderwerp kwam ook eens ter eettafel. Zakelijk gezien (dus verspreid over een jaar) neemt het de nodige tijd in beslag. Reken maar uit: uren personeel, stroom magnetron (is dan wel minimaal natuurlijk), tijd die personeel kwijt is die ze ook aan betalende gasten konden spenderen und so weiter. Natuurlijk ben je een gastvrij bedrijf, dus kies je er sneller voor om het uit gastvrijheid te doen. Daarentegen staat een bedrijf m.i. wel in hun recht om hiervoor kosten in rekening te brengen --> mits ze dit bij aanvang aangeven. Een vergelijkbare discussie is kraanwater.

Jasperados | 29-03-18 | 11:25

Kameroudste | 29-03-18 | 11:10 |
het maken van een kopje koffie of het tappen van een biertje gaat nog sneller dan 40 seconden, ook maar gratis dan? Als ik verdomme moet pissen moet ik op veel plaatsen 50 cent betalen terwijl ik het echt helemaal zelf kan. Prima als ze het als service gratis opwarmen maar ik vind het niet gek als ze daar een klein bedrag voor vragen

Ben Hetzat | 29-03-18 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Francisca | 29-03-18 | 11:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Shit, dat is Pamela ja. Nooit eerder gezien die beide, zo mooi in beeld. Lief hoor.

Normpje | 29-03-18 | 11:08

Hoef ik niet te zien.

BosrandDirk | 29-03-18 | 11:08 | 6

@ Kameroudste
Melkvoerende aandachtshoermoeders doen dat bijvoorbeeld dus wel

Tobi | 29-03-18 | 12:02

@mozaard. Lupus is een vrouw. Ik vind het juist inspirerend hoe een vrouw dit onderwerp duidt.

Maytheforcebewithyou | 29-03-18 | 13:00

Ik hoef jouw kop ook niet te zien.

Mr. Happy | 29-03-18 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat allemaal weer om de intentie. Je hebt van die types (van die uber moeders) die demonstratief overal (zelfs op verjaardagen) gewoon de tiet tevoorschijn toveren en het kind eraan laten lurpen in het kader van feminisme.
Ga dan gewoon even in een hoekje van de kamer zitten. Als man zijnde een beetje ongemakkelijk.
Borstvoeding geven in een winkel? Zoek gewoon even een rustig hoekje op. Vraag iemand even of je ergens rustig dat kunt doen. Niemand heeft er moeite mee, maar dat gedrag wat sommige moeders tonen... Vermoeiend.

ilovevolkskrant | 29-03-18 | 11:07 | 8

Precies! Als ze dan zo feministisch zijn, werk dan ook gelijk door tijdens en na je zwangerschap. Maar dan hebben ze opeens geen ruggengraat meer. De meeste vrouwen zouden eens met een vent mee moeten lopen....

Wachtmaar! | 29-03-18 | 11:43

Wachtmaar! | 29-03-18 | 11:43
Neuh, ze willen geen gelijkheid ze willen meer. Tennis is een mooi voorbeeld. Vrouwen spelen minder sets en krijgen wel hetzelfde betaald en daarover mag je dan niet klagen, dat is goed...

VeelTeSteil | 29-03-18 | 11:59

ilovevolkskrant | 29-03-18 | 11:35
Schijten is dan ook onhygiënisch, borstvoeding geven niet. Althans, niet minder hygiënisch dan gewone, dagelijkse interacties met andere mensen.

SynthetischBismut | 29-03-18 | 13:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Van Borstvoeding krijg je slimme leuke gezonde kinderen. Dus laat nieuwe moeders lekker hun ding doen. Doekje eroverheen in het openbaar en klaar.

Mark_D_NL | 29-03-18 | 11:06 | 7

Laat ze lekker blij, zonder dat ik daar mee geconfronteerd word. Alles draait al om die koters. Als die koters koters krijgen is het helemaal bal. Wordt er dagelijks in winkels en koffiegelegenheden al mee geconfronteerd. Onuitstaanbaar hoe die de aandacht opeisen met hun luide gepraat en het geschreeuw van hun kroost. Bah! En ja ik ben ook een vrouw.

Wachtmaar! | 29-03-18 | 11:38

En dan noemen we dat doekje..... boerka!

Pedronegro | 29-03-18 | 11:41

Ik masturbeer altijd in een schoenenwinkel. Is ook heel natuurlijk en krijg er toch vaak gezeur over.

De musso linie | 29-03-18 | 11:42
▼ 4 antwoorden verborgen

er is niets natuurlijkers dan een kind de borst geven, wellicht dat soms de lokatie c.q. timing een beetje aangepast kan worden. Er is namelijk ook niets natuurlijkers dan schijten, zeiken en voortplanten. En dat doen we ook niet overal en altijd.

GoedenMorgenDezeMorg | 29-03-18 | 11:04 | 3

Hulde voor deze tegel, het vat dit onderwerp precies samen.

ninjajanitor | 29-03-18 | 12:32

+5

Man.man.man | 29-03-18 | 12:40

Precies!!
Of zou mevrouw Vos het heel normaal vinden als ik in haar voortuin tegen een boom ga staan plassen? Is toch ook heel natuurlijk.
En probeer dat na 10 bier maar eens op te houden

Register | 29-03-18 | 18:34

Jaah, zo leer je kinderen dat ze af en toe geduld moeten hebben en niet alles om hen draait. Goed bezig mams.

WasHetMaarMakkelijk | 29-03-18 | 11:04 | 2

Wat een onzin. Weet je zelf ook wel. Alsof zo’n jong kind daar ook maar iets van leert.

Daarnaast ben ik van mening dat je kinderen altijd moet voorzien van eten wanneer ze daar om vragen. Hebben ze namelijk nodig voor hun ontwikkeling. En dan heb ik het uiteraard niet over snoep, maar gewoon iets normaals.

JWZ_JMK | 29-03-18 | 11:22

@JWZ Kletskoek man! Als het allemaal zo gewoon was wat mevrouw doet, dan zouden schoenenwinkels er vol mee zitten. Kinderen horen bovendien helemaal niet op hun wenken bediend te worden. Ook niet als het om eten gaat. Hoe kom je daar bij? Je bent zeker een man. FYI: Opvoeden doe je niet pas na 1,5 jaar.
Ik vind die aandachttrekkerij van (sommige) jonge moeders belachelijk. Jonge moeders horen thuis hun huishouden op orde te maken, ipv zich kost wat kost over te geven aan hun (schoenen)koopverslaving.

Wachtmaar! | 29-03-18 | 11:34

Vos draaft door, maar de wijze waarop Mosterd dit verwoordt is een typische reactie van een bekrompen mannetje.

Kameroudste | 29-03-18 | 11:04 | 1

Inderdaad. En bovendien gaat dit bericht in de kern over tieten, welke niet vaak genoeg in de openbare ruimte tentoongesteld kunnen worden.

Lochos | 29-03-18 | 11:37

heb je tietentrauma, Mosterd?

Zyprexa20mg | 29-03-18 | 11:02 | 1

Ik denk dat hij nog niet zoveel heeft meegemaakt. Geeft niks, lost zichzelf op.

Kameroudste | 29-03-18 | 11:04

Wat een gekkigheid. Familie van Kim Holland?

Rest In Privacy | 29-03-18 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken