Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dodelijke dodenkaart van N-wegen des doods

dood moeten ze

Belangrijke kaart voor als u een chauffeur bent die vaak in de auto op N-wegen rijdt, of als u iets anders bent.

Radio Televisie Lijkenpikkers heeft in kaart gebracht welke wegen het dodelijkst zijn en het blijkt dat op die N-wegen waar u altijd denk jeetje dat hier niet meer doden vallen, meer doden vallen. Wij noemen de N36 tussen Wierden en Arriënveld, de N715 tussen Creil en Marknesse alsmede de NN737 tussen Enschede en Deurningen. Dat komt natuurlijk door al die totale lullen op de weg, maar ook door gierige provinciebestuurders die liever bomen langs de weg laten staan dan levens redden. HIERRR klikken = weten hoe u iedere dag uw leven in de waagschaal stelt om 2 minuten eerder bij de baas/uw schoonmoeder/de voetbal te zijn.

Reaguursels

Inloggen

Op de provinciale wegen gebeuren veel eenzijdige ongelukken door appen en zeer gevaarlijke bermen aan de rechterkant. Genoeg werk aan de winkel om veiliger te maken en hoeft niet duur te zijn. Maximum van 80km is goed.

Cocorico | 25-03-18 | 10:37 | 1

Misschien wordt die berm wel 'zeer gevaarlijk 'dóór dat appen... Immers, wie goed op de weg let, belandt niet in de berm. En van struikroverbermen heb ík nog nooit gehoord...

Zenzeo | 25-03-18 | 14:26

Wellicht als we meer bomen langs de weg zetten, dat demense dan wel fatsoenlijk gaan rijden. Komt toch dreigender over zo'n overdaad aan moordbomen.

paulpils | 24-03-18 | 20:35 | 1

Ja, is inderdaad een verontrustend verschijnsel, steeds meer bomen die zich bewapenen.

Zenzeo | 25-03-18 | 14:28

Tja... iets met kunnen rijden. In Duitsland mag je op de Kreisstrasse buiten de bebouwde kom al 100 ook al is soms 60 te hard. Maar je rijdt gewoon met je hoofd erbij en niet van het Nederlandse “ hier mag 100 dus ik wil ook altijd 100 rijden”.

redanx | 24-03-18 | 20:19 | 2

Komt omdat de gemiddelde Nederlander het verschil niet meer kent tussen 'maximum' en 'verplicht'.

Zenzeo | 25-03-18 | 14:29

In het Zwarte woud (en waarschijnlijk ook elders in Duitsland vind je wegen met haarspeldbochten waar je echt niet harder kan als 10 a 20 km per uur alleen mag je er wel 100
Saillant detail is dat de navigatiesystemen ervan uitgaan dat je daar ook 100 rijd met alle gevolgen van dien

berg545 | 25-03-18 | 22:57

Fuck it, N-wegen zijn prima, het zijn de totale randdebielen waarmee ik de weg deel die ze gevaarlijk maken.

Mather | 24-03-18 | 19:45

N36 is een dagelijkse route hier. Bomen staan er niet direct aan de weg, maar druk is het zeker. Inhalen mag op sommige plaatsen, maar is praktisch onmogelijk. Ik zie geregeld randdebielen die het weer proberen hoewel het volstrekt zinloos is als het al lukt. Je schiet niets op, en soms gaat het weleens fout en dat resulteert in een uurtje vegen. Veel dodelijke slachtoffers, maar weinig die er zelf geen schuld aan hadden. Helaas nemen ze wel onschuldige mensen mee soms.

Kopieerapparaat | 24-03-18 | 18:51

Er zijn geen wegen des doods ... Alleen stumpers vol zelfoverschatting in kleine goedkope kabouterautootjes of iets groter... Maar dan wel tweede of derdehands ..

Loebas | 24-03-18 | 18:22 | 1

De meeste stumpers die ik zie rijden veel te hard in hun lease bakkie.

multimeter | 24-03-18 | 19:45

Weetje van de dag: de gemiddelde automens huldigt, zodra hij/zij intotootje stapt, het principe: 'verstand op nul, blik op oneindig' (of, sinds een aantal jaren, de smartphone). Ja daar komt narigheid van!

Zenzeo | 24-03-18 | 17:07

Middenberm met vangrail, vangrail links, vangrail rechts.

Geniet van de gewonnen levens / bespaarde doden. (Doorhalen wat niet van toepassing is)

ZoltarTheMagnificent | 24-03-18 | 16:18

Met de nieuwe WIV sleepwet kan de overheid straks elke auto aangesloten op internet en dat zijn er nu al heel veel, continu scannen en vallen de bekeuringen automatisch in de bus.

Dutch_Holland | 24-03-18 | 15:42

"die liever bomen langs de weg laten staan dan levens redden". Ja want die bomen rijden mensen dood he. Ligt niet aan het verkeersgedrag van allerlei idioten.

Hommel | 24-03-18 | 14:58 | 2

Nee maar als je al een keer onverhoopt naast de weg beland is het wel meteen bingo voor je 8 airbags. En dan maar hopen dat ze op tijd waren.

Trumme | 24-03-18 | 15:10

Dan ook alle sloten dempen, hekken/palen/gebouwen weg, overstekend wild afschieten... etc. Stel je voor dat een verre wegberm gevaarlijk wordt voor slechte stuurders!

Rest In Privacy | 24-03-18 | 16:02

Over de N3 kan ik héél gemakkelijk drie uitspraken doen.
1. Te druk en niet berekend op de verkeersstroom
2. Te oud, te veel achterstallig onderhoud en rare hobbels en andere Belgische toestande
3. Achterlijk geplaatste opritten

HaatAth3ist | 24-03-18 | 14:24 | 1

Inderdaad. Ik als dagelijks gebruiker van de N3 irriteert mij aan het slechte wegdek van de N3. Slalommen om de gaten in het wegdek. Gelanceerd worden door hobbels in het wegdek enz. Brug over de Merwede die regelmatig niet dicht of open gaat. Vrachtwagens die vanwege hun lading niet door de Noord tunnel mogen en dus mede verantwoordelijk zijn. Zelfs de ambulancedienst zhz heeft al meerdere keren geklaagd over het beroerde wegdek. Pas in 2020 komt er groot onderhoud.

Eshek | 24-03-18 | 14:38

Over de N3 kan ik héél gemakkelijk drie uitspraken doen.
1. Te druk en niet berekend op de verkeersstroom
2. Te oud, te veel achterstallig onderhoud en rare hobbels en andere Belgische toestande
3. Achterlijk geplaatste opritten

HaatAth3ist | 24-03-18 | 14:18

Nou hebben de bomen het weer gedaan. Hou toch op, rij normaal.

Drs. Paco P. | 24-03-18 | 14:05 | 1

45 km/h ?

Trumme | 24-03-18 | 15:10

En die 130 maar de schuld geven ....

Shoarmamasutra | 24-03-18 | 13:46

A4 staat hier als een gemiddelde weg, toch is er bijna dagelijks wel weer één of andere megafile. Verder een beetje suf om hele lange wegen als één geheel te nemen terwijl het vaak om een paar punten gaat

Kartelmaster2000 | 24-03-18 | 13:45

Kut bomen: Snoeien die handel!
oh.. wacht...
http://www.dumpert.nl/mediabase/7278491/73a09efb/even_snel_inhalen.html

Is dit nog nieuws? | 24-03-18 | 13:17

Vergeet ook niet het ontbreken van een rijstrook voor langzaam verkeer (trekkers en auto's/bestelwagens omgekat naar 45km voertuig) en random inhaalverboden precies op de plaatsen waar je wél overzicht hebt.

W_F | 24-03-18 | 13:13

Raar kaartje. Volgens RTL loopt de A4 hier over het eiland, en ik al die jaren maar denken dat het de A29 is.

Alfred E. Neuman | 24-03-18 | 12:43 | 1

De eerste helft gaat wel goed. Nu is het zo dat als je bij Numansdorp komt, je geteleporteerd wordt naar Amsterdam... ook een aparte ervaring.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 13:32

Doden zijn heel concreet dood gereden mensen.
Cijfertjes zijn geabstraheerd klinische en cynische samenvattingen.
Wat 'adviseert' Bert van Wee van het SWOV met zijn zes maatregelen (?), dat 'reizen gevaarlijk is', en dat je 't 'n beetje minder gevaarlijk kunt maken.
Maar 't niveau van zijn advies is bedroevend, ofwel, heel erg politiek gekleurd.
De verborgen agenda is, 'maak en houd de wegen onveilig, dan dwing je de mensen in de trein of 't openbaar vervoer'. (daarom rijden passerende vrachtauto's elkaar de spiegel er vanaf; want 'lekker smalle wegen dwingt tot langzaam rijden)
Ik wil maar zeggen; het is onwil van Provinciale staten, de wegen te verbeteren, en de discussie daarover staat bol van de hypocrisie.
Er worden smijchelende drogredenen opgevoerd om de bevolking 'n rad voor de ogen te draaien.
Uitgangspunt zou moeten zijn; er is behoefte aan meer veilige wegen; wil de overheid haar overheidstaak uitvoeren, daarvoor te zorgen?
(het cynisme is gelijk aan dat van GroenLinks, waarbij men zonder knipperen van de ogen beweert, dat 'omdat ieder mens een vervuilende voetafdruk achterlaat op aarde, het eigenlijk het beste zou zijn, als je er niet was, want daar is 't milieu het meest mee gediend; en eigenlijk bedoelen ze; 'hoe durf je te bestaan en te leven, weet je wel dat het heel oneerlijk is voor de anderen, dat jij ademhaalt?' GroenLinks is de nieuwe doodscultus, en die grapjassen adviseren over verkeerswegen met de geheime agenda, 'zorg dat de vele doden blijven vallen')

Der Paulie | 24-03-18 | 12:43

Dat rijexamen gaat he-le-maal nergens over. Beetje verkeersborden leren, auto besturen, 'bij de derde afslag links' en meer van die weke rommel. Waar een auto wel of niet toe in staat is komt je helemaal niet te weten. Als je ziet hoe dicht mensen op elkaar rijden! Dat kan alleen als je niet weet hoeveel remweg een auto nodig heeft. Gelukkig kun je in dit land nergens naar zijn 3 schakelen zonder op een flitspaal, verkeersdrempel, opstaande rijbaanscheiding of een file te stuiten.

Axelvon | 24-03-18 | 12:37 | 1

Probeer de weg vanaf Dokkumer Nieuwe Zijlen naar Zoutkamp/Munnekezijl eens. Alleen uitkijken in de zomer, dan staat de politie motorrijders te radaren. In de winter alleen het risico van een enkele uitgebroken Hooglander of Konikspaard.

Litsehimmel | 24-03-18 | 12:51

Die bomen staan juist daar om ervoor te zorgen dat de natuurlijke selectie gewoon plaats kan vinden, en dat is logisch.

Rhenium | 24-03-18 | 12:23 | 1

En ook heel goed voor de orgaanhandel.

meneer Q | 24-03-18 | 15:13

Ander onderwerp: Eerste hommel van 't seizoen scheert langs het raam.
Joeghij en tralala.

Van Zessen Klaar. | 24-03-18 | 12:15 | 3

Hiep hiep.. :)

Bat-Adam | 24-03-18 | 12:22
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:53

2 week terug al een hommel koningin die stuifmeel zat te verzamelen op de krokussen hier in de tuin.

vossejongk | 24-03-18 | 14:59

N3 staat hoog in de lijst, 21 slachtoffers! Klik je verder: niemand dood, 13 zwaar- en 4 lichtgewond. Wtf? En die andere 4? Erg geschrokken? Onder de indruk? Misselijk? En dan de uitleg. Wordt je niks wijzer van, generieke tekst. Terwijl iedereen die daar wel eens rijdt weet dat die smalle brug en ultra korte op- en afritjes het issue zijn.

Mijnheer_Henque | 24-03-18 | 12:09 | 1

Haha! Ik dacht ook al: er gebeurt daar zelden iets spannends.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 13:33

Op de N322, de Maas en Waalweg van Tiel naar Nijmegen, staat 1 tankstation van Texaco.... dat stuk is daar 100 km (met groene middenstreep), komende vanaf Nijmegen moet je van 100 km p/u zo sterk afremmen om naar dat pompstation te gaan, omdat de Provincie weigerde om daar een uitvoegstrook aan te leggen. Levensgevaarlijke situatie daar... in de andere richting (Nijmegen) hebben ze wel een linksaf-strook gemaakt.... de eigenaar van het pompstation verklaarde dat zij dat zelf zouden moeten betalen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er ook geen Invoegstrook is als je vanaf dat pompstation de N322 weer op wil. Er moeten zeker eerst dodelijke ongelukken gebeuren daar?

Keyboardspeler | 24-03-18 | 12:05 | 2
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:52

De musso linie | 24-03-18 | 12:52

Die ontwerpers zitten op/komen van de UvA denk ik.
Hier hebben ze ook op diverse plekken uitvoegstroken weggehaald, dat is zogenaamd veiliger omdat achteropkomend verkeer dan moet afremmen...

Bijtendehond | 24-03-18 | 13:36

Over 15 jaar lossen zelfrijdende auto's het probleem op. Regionale overheid kan zich nog niet uit een papieren zakje werken dus ik wacht wel op de techniek die ze inhaalt.

Blasfemie | 24-03-18 | 12:02 | 1

Voorlopig daar nu juist al een dode mee.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 18:15

Rijden met alcohol op of meer dan 40km/u is geen verkeersdode maar een zelfmoord. Iemand die door een dergelijke onverlaat dood gereden wordt een moordslachtoffer. En dan nu de cijfers even opnieuw.

Frau Merkel | 24-03-18 | 12:01

Tja, de prioriteit binnen Nederland is vooral nieuwe mensen verwelkomen, wit voetje halen bij Europa en nog wat andere linkssocialistische activiteiten. en dat slokt al het budget op.

dk-- | 24-03-18 | 12:00

Laat die bomen met rust! Wil je overal rubberen tegels neerleggen dan?

IkWilOokWatZeggen | 24-03-18 | 11:58

Ossendrecht. Ooit ingehaald daar door een complete idioot die bij het net voor mij invoegen toch mijn leven in gevaar bracht. Achterna gereden, bleek het een agent te zijn die daar bij het opleidingscentrum moest zijn. Meneer reed snel door de slagboom, kreeg hem net niet te pakken. Het was een hele groep haantjes in auto's. Ze spraken mij verder niet aan want ik denk dat ze begrepen waar mijn adrenaline vandaan kwam. De zijstraat vanuit het politie opleidingscentrum, levensgevaarlijk.

Ivor Biggun | 24-03-18 | 11:56

Reaguurder dezes woont niet heel ver van het kruispunt N34/N36, en kent deze (en nog een paar andere in deze regio) als zijn broekzak. Vandaar dat ik een goede dashcam gebruik om achteraf te laten zien wat er gebeurde.
Want de teneur van de meeste reaguursels hier is juist: het zijn niet de wegen die het gevaar vormen, maar de gebruikers ervan. Hoe vaak heb ik hier niet niet gezien:
* Voertuigen zonder of met ondeugdelijke verlichting;
* Voertuigen met veel te zware belading, of onverantwoordelijk beladen aanhangers;
* Krantlezende, routekaarten bestuderende, iPad-vasthoudende bestuurders, vaak van
vrachtwagens, maar ook van personenwagens;
* Appende of navigatie instellende bestuurders;
* Onverantwoordelijk rijgedrag (veel te hard, inhalen, 'remmen testen', slingeren).

Ja, dan is het op een wat smallere weg snel raak.
En overigens, het idee van een "100km-weg" in dit gebied is een farce, in ieder geval tussen 06:00 uur en 21:00 uur, want door de vele vrachtauto's is de effectieve gemiddelde snelheid eerder 75 km/uur.
En nee, het zijn niet de ouderen die hier zoveel ongelukken veroorzaken!

L.E. Raar | 24-03-18 | 11:52 | 1

In de polder ook regelmatig trekkers in het donker met prima werkende achterlichten, remlichten en richtingaanwijzers, waar niets van te zien is omdat de aanhanger alles blokkeert en zelf 0,0 verlichting heeft. Ik geeft mensen die in de polder de hele winter met groot licht rijden groot gelijk zolang zwaar beladen langzaam verkeer zonder verlichting gewoon de weg op mag zonder poging tot moord aan hun broek te krijgen.

W_F | 24-03-18 | 13:25

Wat een bagger onderzoek. gewoon dus elke snel en provinciale weg.

horsteknots | 24-03-18 | 11:52

N33 en N34 gemiddeld? Tijden zijn veranderd. Vroeger geloof ik top-5 deaudelijkste N-wegen in (West?)Europa.

PresidenteDeConjovia | 24-03-18 | 11:51 | 1

N33 woon ik bij, die is verdubbeld en heet nu "Route 66" en daar gebeuren nauwelijks nog ongelukken. Een paar jaar terug vielen daar nog 10 doden in één jaar, meestal door fout inhalen. Op de N34 wordt massaal op snelheid gecontroleerd en dat zal ook hebben geholpen.

eerstneukendanpraten | 24-03-18 | 12:03

Die "gierige provinciebestuurders" die die bomen laten staan, hebben wat mij betreft groot gelijk, want veel bomen = leuk.
Om de verkeersveiligheid te verbeteren zijn veel effectievere maatregelen te bedenken. Om er drie te noemen:
1. Ik maak er hier geen vrienden mee denk ik, maar het rijbewijs moet je pas kunnen halen vanaf, laten we zeggen, je dertigste. Maakt me geen ene fuck uit wat die neponderzoekjes van de overheid zeggen, jonge gassies achter het stuur = veul schade. Elke verzekeraar kan het je voorrekenen (bovendien zijn al die groene flapdrollen ook weer blij met zo'n maatregel, want later je rijbewijs kunnen halen betekent uiteindelijk: veel minder auto's op de weg. En ze denken dat dat goed is voor het klimaat *proest*).
2. Véél strengere eisen stellen aan het halen van een rijbewijs. Betere chauffeurs zijn veiligere chauffeurs, dat snapt een kind. Bijkomend voordeel: minder auto's op de weg, zie punt 1 (en in één moeite door al die malafide rijschoolhouders hun vergunning afpakken).
3. Elke vijf jaar een nieuw examen doen, om te toetsen of je kennis en kunde niet verwatert. En voor 70-plussers élk jaar een her-toets.

L. Vis | 24-03-18 | 11:50 | 4

je leert pas autorijden in de praktijk... niet met rijlessen
punt 3 mee eens... een soort APK voor je rijbewijs

parterretrap | 24-03-18 | 12:41

Volledig eensch met punt 1) Afgezien van de roekeloosheid en gevaar: Hoe later je (U & ik) begint met autootje rijden, hoe beter je beseft zo'n dingetje niet nodig te hebben. Ga toch fietsen!

Stoned Hengst | 24-03-18 | 12:48
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is Arriërveld. En nee, dat is niet racistisch voor de dyslectici onder ons.

IG-88 | 24-03-18 | 11:50 | 1

Nog een relatief veilige weg ook waar de gemiddelde motorrijder geen slappe zak van krijgt.

Ongeblustekalk | 24-03-18 | 13:23

Mensen laten zich afleiden omdat ze maar 60 of 80 mogen. Dan verslapt de concentratie, met fouten tot gevolg.

je postbode | 24-03-18 | 11:49 | 1

Klopt!

L. Vis | 24-03-18 | 11:51

En toch zijn we hier in NL een van de veiligste landen als het om verkeer gaat.

pejoar | 24-03-18 | 11:42

Bomen dwars over de weg leggen. Probleem opgelost.

pa_niek | 24-03-18 | 11:41

Als je de verkeersaso's eraf trekt krijg je een heel ander beeld. Je kunt beter die aso's het rijbewijs afnemen, da's voor iedereen en ook de bomen veiliger.

Oepsie1234 | 24-03-18 | 11:39 | 1

30% van de ongelukken worden veroorzaakt door chauffeurs onder invloed van alcohol, dus dan ook beter alle nuchtere chauffeurs rijbewijs ontnemen? (grapje hoor)

harry19612 | 24-03-18 | 20:32

Afsluitdijk is N-weg?

Is dit nog nieuws? | 24-03-18 | 11:37 | 1

Zonder bomen in ieder geval. Ook zonder ongelukken dus!

Rest In Privacy | 24-03-18 | 18:11

De bestuurders zijn de zwakste schakel.
Beetje die arme bomen de schuld geven....

D-Fens_1963 | 24-03-18 | 11:37 | 1

Inderdaad, terwijl bomen zo relaxed zijn

E-Burke | 24-03-18 | 11:38

Mag dat wel van Sylvana? N-wegen?

Gnub Gnubbels | 24-03-18 | 11:30 | 2

LOL

L. Vis | 24-03-18 | 11:36
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:45

een overzicht met aantal ongelukken ipv sterren zou wel handig zijn

N14 staat vwb ik heb gezien, fier bovenaan
op zich niet gek... de snelheidsborden van 50 gaan al aan als er 4 auto's voor t stoplicht staan... dan neemt niemand dat serieus.... en de verdrijfribbels aan de zijkanten van de weg zorgen er ook voor dat mensen naar elkaar toe kruipen

parterretrap | 24-03-18 | 11:28

Dagelijks N57 bestuurder richting Rotterdam, de snelheidsverlagingen naar 80 km/h heeft alleen maar naar meer gefrustreerde automobilisten geleid, ook mag je nergens meer inhalen, de enige plek waar wat nu wel mag is op de turbo rotondes met twee rijstroken, daar zie ik dagelijks ongelukken, zeker als je 40 minuten achter een slome Duitser zit en je al de opgepropte energie kwijt wilt, ik reken dit gedrag zeker niet goed maar er moeten gewoon meer rijstroken komen, nee we gaan nu tractors toelaten (2018)...

Antikalk | 24-03-18 | 11:26

Artificiele selectie. Een automobiel gaat sneller dan men zich kan voorstellen... en wil voorstellen. .. en geef die bomen maar weer de schuld.

bodemloos | 24-03-18 | 11:25

Aanpakken die wegen dus. Tering wat veel doden....

Omebert | 24-03-18 | 11:24 | 1

In 1972 ongeveer 3.300.

Musset | 24-03-18 | 11:42

Alsof die bomen langs de weg de ongelukken veroorzaken...
Stupide rijgedrag, misplaatste zelfoverschatting, drank/drugs misbruik en aandacht voor alles behalve de weg zijn 5 van de 10 keer de oorzaak.
De overige 5 keer wordt veroorzaakt door de doorgaans vrij belabberde rijvaardigheid en totale schijt aan verkeersregels van de gemiddelde (maar met name uit het Oostblok afkomstige) medelander.
Dan kun je bomen 10 mtr. van het asfalt plaatsen, gaat niet helpen.
Dit soort malloten verongelukt uiteindelijk toch wel.
Is natuurlijke selectie zoals iemand al eerder plempte

normanius | 24-03-18 | 11:23 | 1

Ja maar de selectie beperkt zich vaak niet tot de usual suspects, das het vervelende hè.
De colleteral damage.

D-Fens_1963 | 24-03-18 | 11:47

De N241, de AC de Grafweg voor de lokalo's. Er wordt al jaren over gepraat om de deze weg veiliger te maken. Iedere als ze op het punt van beginnen staan, is er weer een 'maitresse van de achterneed van een goede vriendin van een tafeldame uit DWDD' over een steentje gevallen op de Derde Zakkenvullers Achtergracht en dan gaat de renovatie niet door omdat al het geld weer in Amsterdam besteed moet worden.

Haberdoebas | 24-03-18 | 11:21 | 2

De Grafweg. Oh ironie.

Bijtendehond | 24-03-18 | 13:32

AC de Graafweg...

Rest In Privacy | 24-03-18 | 18:09

Meer bomen en minder auto's.

meneer Q | 24-03-18 | 11:18

Kappen die bomen, er zijn er toch genoeg.

Mr.Crowley | 24-03-18 | 11:15 | 3

Meer bomen en minder auto's

meneer Q | 24-03-18 | 11:17

Lang leve de woestijn!

Rest In Privacy | 24-03-18 | 11:19
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:42

Komt gewoon omdat er te hard wordt gereden. Daarom trajectcontrole op de N-wegen. En als we toch bezig zijn ook op de B-wegen trajectcontrole. En verder ook op die alle andere wegen waar harder dan 5 KM per uur mag worden gereden. Alles voor de veiligheid van de burger. En om aanslagen te voorkomen. En de opgeslagen gegevens worden na 3 jaar verwijderd. En verder mag de AIVD/MIVD, politie, justitie, de Belastingdienst en elk bedrijf dat de opgeslagen gegevens wil kopen voor grof geld er bij om hun ding te doen.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 11:12

Van wanneer is dat onderzoek?
De N61 staat daar nog op als dodenweg.
Deze is nog niet zo lang geleden verdubbeld en is dus veiliger geworden.
Alleen tanken langs die weg is gevaarlijk:

www.transport-online.nl/site/40488/ma...

(eerwraakgevalletje)

Bijtendehond | 24-03-18 | 11:11

En mes rechtstaand op het stuur bij iedereen is goed voor de verkeersveiligheid.
Dan laat je het wel.

Johan_Voorhaar | 24-03-18 | 11:06 | 2

Zo is t! Het bekende veiligheidsthermometer-principe

E-Burke | 24-03-18 | 11:17

Vandaar ook die bomenrijen trouwens

E-Burke | 24-03-18 | 11:17

N302, dagelijkse gebruiker. Je weet ze staan er altijd ergens te flitsen dus ik zet de cruise control aan een tikkeltje boven de 80 en dan zit je altijd goed.
Dan toch die idioten die in je kofferbak hangen of inhalen en dat tegenliggers moeten afremmen omdat ze het anders niet halen. Voor een besparing van... tja van wat eigenlijk? Een half uur later rijd ik nog achter ze. Zij zijn alleen wat eerder bij de volgende rotonde waar ze moeten wachten.
En regelmatig ligt er toch 1 in de sloot. Sukkel...

General Dripple | 24-03-18 | 10:58 | 7

tikkeltje over de 80 wat? 80kmh op je navigatie of op je kilometerteller?

zwemverbrander | 24-03-18 | 14:06

zwemverbrander | 24-03-18 | 12:01

Hoe genuanceerd, zeg! Dus als er een stel op een N-weg met 95 op de teller (±90 echte km/uur) wel rijden "moet je gewoon met het verkeer meegaan" i.p.v. je aan de (wettelijke) regels houden? Rij je ook mee door rood als degene voor je dat doet?

Ik vermag je verwijt van schofterigheid aan General Dripple niet te begrijpen

AchterlangsIsBezet | 24-03-18 | 16:31

Ik blijf het schofterig vinden als een moraalridder voor mij gaat bepalen dat ik precies 80 komma nul km per uur moet gaan rijden. Dripple begint zelf over sukkels, zet hier mee de toon, door rood licht rijden is van een andere orde

zwemverbrander | 24-03-18 | 18:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Het komt door de forensen.

witte geit? | 24-03-18 | 10:58 | 1

Maar vooral die hun app-jes bijwerken.

hagelkruis | 24-03-18 | 11:07

Een boom is een omgekeerde vangrail en staat garant voor doden. Heel raar dat ze als aankleding van de weg, zonder bescherming worden gebruikt. Struiken, vangrails en aan de andere kant van de sloot poten is een prima alternatief. In Duitsland mogen binnen 3 m uit het asfalt geen bomen staan bij 80 km wegen. Dat scheelt > 20% doden. Hoeveel doden moeten er nog onnodig vallen?

maarten1959 | 24-03-18 | 10:57 | 5

Motoren horen op tt circuit, niet op de openbare weg. Rot op joh

New Quacka | 24-03-18 | 11:30

Het TT circuit IS (deels) openbare weg. Alleen jammer dat men denkt, dat het elke dag het slotweekend van juni is.

PresidenteDeConjovia | 24-03-18 | 11:49
-weggejorist-
De musso linie | 24-03-18 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de N weg tussen Breda en België, bij Zundert in de buurt staat bij elke boom wel een houten kruis

Jos Tiebent | 24-03-18 | 10:56 | 2

Zundert? Daar zit Sauna Diana. Die houten kruizen beteken volgens mij iets anders.

Bakito | 24-03-18 | 10:58

Langs dat traject stonden 50 jaar geleden al een hele zooi kruizen. Daar zullen er inderdaad wel de nodige bij gekomen zijn.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 11:13

Al die dodelijke ongevallen zijn hoofdzakelijk te wijten aan dat bestuurders met hun telefoon zitten te kloten.

HypoPseudo | 24-03-18 | 10:55 | 4

Als je 19 bent met je eerste Golf hoef je niet te zuipen om je onkwetsbaar te voelen.

PresidenteDeConjovia | 24-03-18 | 11:48

U denkt (...). ?

Bewijs daarvoor?

HypoPseudo | 24-03-18 | 12:44

Of gewoon "haast" dus een vrachtwagen die 90 rijdt op een 100 weg inhalen. Fuck die doorgetrokken streep!
http://www.dumpert.nl/mediabase/7369649/b942ea66/even_snel_inhalen.html
Of gewoon de auto ervoor moeten gooien, want wie gaat er nu achter een vrachtwagen invoegen?
http://www.dumpert.nl/mediabase/7393495/99d48569/klootzakje_doet_remtest.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/7383855/84127784/ongeduldige_mensjes.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/7378363/4a9ea800/mercedes_met_haast.html

Is dit nog nieuws? | 24-03-18 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ah ... Bouwend Nederland zoekt weer werk. Heel goed dat ze dan nu een keer lobbyen om bestaande wegen te verbeteren i.p.v. weer nieuwe toe te voegen.

Watching the Wheels | 24-03-18 | 10:51

en nu relateren aan de hoeveelheid verkeer.... Hier staan wegen tussen waar de laatste auto in oktober 1982 overheen gegaan is en die als heel veilig staan. De weg waar ik op kijk en waar het dagenlijks raak is staat ergens in de middenmoot. Maar daar zit ook nooit meer dan een meter tussen twee auto's. Onzinrapport. Liegen met statistiek. Waar is de allesbrander?

jan-lul-de-behanger | 24-03-18 | 10:48

Ehm, wat moet de gewone burgerman nou met dit soort informatie?

nemoj me jebat | 24-03-18 | 10:46 | 1

Zich informeren waar de meeste donororganen vandaan komen.

InAnumPerRegimine | 24-03-18 | 12:51

N440. Een gevaarlijke weg volgens het onderzoek door eenzijdig ongeval met 4 doden door een kersverse rijder mee te tellen komt het op 25% ongelukken met fatale gevolgen. Hoe je op die weg kan verongelukken is me echt een raadsel.

Steijn070 | 24-03-18 | 10:46 | 2

Datzelfde heb ik met de N737. Ik vermoed veel te hard rijden als oorzaak.

Sqbar | 24-03-18 | 10:54

Of ongeduldig zijn en inhalen waar het niet kan, bedenk ik me.

Sqbar | 24-03-18 | 10:56

Een dodelijk verkeersongeval/stommiteit is vaak domweg natuurlijke selectie, want mijn hemel, wat rijden er een hoop mongolen rond in dit land.

Rest In Privacy | 24-03-18 | 10:46 | 3

Kick downies?

Bakito | 24-03-18 | 10:48

Vervelende is alleen, dat die mongolen onschuldigen meenemen. Als ze zich eenzijdig om een boom (sorry Jesse) heen vouwen, heb ik er al een stuk minder moeite mee.

PresidenteDeConjovia | 24-03-18 | 11:47

Zelfs als ze zicht met 150 om een boom vouwen mag de rest van het verkeer er nog maar 80 of 60.

voldemort | 24-03-18 | 13:33

Ja, laten we Nederland ontbossen omdat idioten zich niet aan de verkeersregels houden. #facepalm

Bakito | 24-03-18 | 10:45 | 1

De bomen staan toch zelden midden op de weg. Als men het asfaltspoor blijft volgen en binnen de lijntjes blijft gaat het best goed.

voldemort | 24-03-18 | 13:31

Aha, u wordt alvast opgewarmd voor een compleet netwerk aan trajectcontroles op de N-wegen, zodat u straks denkt dat dit inderdaad omwille van uw veiligheid is geïntroduceerd.

Casamalakka | 24-03-18 | 10:38 | 1

Ik ben voor.

harry19612 | 24-03-18 | 10:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl