Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. EP wil drie nieuwe belastingen om "ambities van de EU" te bekostigen. Dokken zult u

Social

Zo, en dan gaan we nu eens fijntjes een EU-filmpje uit elkaar trekken omdat want hoe dom denken ze daar goddomme nou eigenlijk dat we zijn? Eerst de premisse dat "94% of the EU budget goes straight back to its citizens." Je zou je daardoor bijna af gaan vragen waarom het dan door de EU verdeeld moet worden, maar goed. De EU wil "minder afhankelijk van lidstaatcontributies worden". Daar komt de meerderheid nu vandaan, en de rest krijgt de EU door douane- en agrarische belastingen alsook BTW. Kortom, inkomsten die zonder de EU gewoon naar natiestaten zelf zouden gaan, en daarmee zijn het indirect natuurlijk ook gewoon natiestaatscontributies. Als """eigen inkomsten""" bepleit het EP het invoeren van een "financial transaction tax, a digital sector tax, and a share of corporate tax revenue or environmental taxes." En dat allemaal omdat huidige budget niet genoeg is "to match the EU’s ambitions and to face new challenges like migration, security and climate change." Even verderop laat het bijgaande rapport (PDF) echt alle schaamte varen en stelt dat het EP gelooft dat "a more ambitious Europe can only be achieved if it is provided with reinforced financial means; calls, in the light of the above-mentioned challenges and priorities, and taking into account the UK’s withdrawal from the Union, for a significant increase of the Union’s budget." En terwijl we uit punt 56 van het rapport leren dat de EU nog een betalingsachterstand van 24.7 miljard (!) heeft, krijgen we tegelijkertijd bij punt 15 te horen dat we het maar gewoon te slikken hebben, omdat het nu eenmaal zo geschreven staat dat de EU recht heeft op het geld dat nodig voor haar ambities: “[The EP] reiterates its long-standing position that the Union’s political ambition must be matched with adequate financial resources and recalls that Article 311 TFEU states that the Union shall provide itself with the means necessary to attain its objectives and carry out its policies."Dokken zul je, lul!

Reaguursels

Inloggen

Ga deze tacktiek ook maar is proberen bij mijn baas meer loon want daar ga ik veel meer van doe .
Efficiënter met geld omgaan is nergens voor nodig!

Geldverslindende organisatie dat EU

boerenvla | 21-03-18 | 12:13

De praktijk van het verhaa; Nederland en Duitsland betalen voor de rest van Europa

miff | 21-03-18 | 09:04

Een economie draait evernredig tegengesteld met de grootte van een overheid.
Een goede economie gaat het beste met een zo klein mogelijke overheid dus. (Singapore, USA in de nabije toekomst)
Zo gauw als het publieke bestel ZO hard gaat “leunen” op de profit dat het “kapotgeleund” word, ben je te ver.
En Brussel is steeds meer: HEEL veel meer “overheid”, welke in totaal het “made in Europa” steeds duurder maakt tot onverkoopbaar. Dan gaan hele industrieën weg, wat met een aantal bedrijfstakken al gebeurd is.
Het kapotleunen is nu aan de orde, de booming economie is anU gebaseerd op een schuldn-economie en een Draghi drukpers-economie, en nog steeds niet door signifikante her-industrialiseringen of Indusriele output en commerciele dienstverleningen... dus de volgende bubbel is in d maak, en zullen politici gewetenloos en schaamteloos de belastingslaverijen gaan opvoeren zonder zichzelf te saneren. 65% beslissingen gebeurd in Brussel, kan mijn kabinet evenredig kleiner worden bijvoorbeeld.
Het NIET stemmen op die mensen is dus HEEL belangrijk....

Katoentje | 21-03-18 | 06:07

Waarom hebben wij ons niet bij de UK aangesloten voor een brenexit. We hadden een superdeal kunnen maken, jammer gemiste kans.

Rdock | 21-03-18 | 02:12

Laat ze doodvallen deze ongekozen ondemocratische lamlullen

sallandstrots | 21-03-18 | 01:27 | 1

Helaas verandert dat niets aan de zaak, dokken zult u, misschien wilt u nog meer politie om u te kunnen dwingen te betalen? Of meer sleepnetwet om te voorkomen dat u bovenstaande onzin schrijft en op een zeker moment in de toekomst ervoor op het matje moet komen? Liever zet u zich in voor de democratie denk ik en gelijk heeft u.

O2Neutraal | 21-03-18 | 09:21

Samenvatting: De EU vind dat de EU meer geld moet hebben.

Val toch dood, stelletje uitzuigende lullen. Deze mongolen belichamen het slechtste van de moderne wereld.

Gloweye | 20-03-18 | 23:54

Dat EP is echt een NEP parlement.
Geld wegsmijten en net doen alsof ZIJ de nationale veiligheid gaan verhogen.
Wat een vuilakken.
Al dat geld, bestemd voor nog meer ambtenaren, kan BETER gewoon in EIGEN land blijven. Kleinschalig problemen aanpakken werkt altijd beter dan wanneer we met z'n allen moeten gaan zitten wachten totdat dit NEP parlement slechts tot het overwegen van actie is gekomen!
Als er brand is, helpt niks beter dan de plaatselijke brandweer.
Dan gaan we niet eerst het parlement bellen om te vragen wat de beste actie is!
Dat nep-parlement vervult mij met gigantische walging.
Nooit mogen wij die uitvreters nog meer gaan betalen.

marjen | 20-03-18 | 23:44 | 1

Samengevat: Dit nep-parlement draagt NIETS, maar dan ook echt NIETS bij aan de nationale veiligheid. Ze moeten geld inleveren. Daar zit een totaal nutteloze praatclub, die ALTIJD is gekozen door minder dan de helft van de Europese kiesgerechtigden.
Het is de totale ambtenaren-mentaliteit; op de luie krent niks kunnen bereiken en dan stellen dat er MEER ambtenaren nodig zijn! Echt, ik ontplof zowat.

marjen | 21-03-18 | 00:10

Wat een stelletje gluiperige zelfverrijkende charlatans.

Kunnen ze wel leuk artikel 311 van het vweu aanhalen, maar daar staat in de vijfde volzin wel duidelijk "Dit besluit (tot vaststelling van de eigen middelen) treedt pas in werking na door de lidstaten overeenkomstig hun onderscheiden grondwettelijke bepalingen te zijn goedgekeurd."

Als Mark 'geen cent meer naar Griekenland' Rutte eens daad bij woord voegt, kunnen we dit achterlijcke idee makkelijk tegenhouden, al vrees ik het ergste.

barryvantiggele | 20-03-18 | 22:34

Mooi. Casus belli a la de tiendenpenning voor de spaarzame lagelanders. De kruik enzo

Gen. Maximus | 20-03-18 | 22:06

* 94 % van het EU budget gaat terug naar burgers, bedrijven en boeren*
Toen wist ik genoeg. Dit systeem is stuk.

Tha Analyzer | 20-03-18 | 21:52 | 3

Klinkt een beetje als een gokkast.

Santtulainen | 21-03-18 | 07:26

Belachelijke propaganda inderdaad. Als je minder hoeft te betalen hoef je ook geen subsidie.

O2Neutraal | 21-03-18 | 09:22

Nee, dat klopt als een bus. Teruf naar de EU burgers.. in ANDERE lidstaten. Ook in de vorm van subsidies voor infrastructuur (oostblok), schuldenfinanciering (knoflooklanden), landbouwsubsidies (frankrijk), integratie projecten, etc, etc.

boerk | 21-03-18 | 12:10

".... want hoe dom denken ze daar goddomme nou eigenlijk dat we zijn? "

Heel dom, kijk maar naar de straatinterviews met doorsnee Nederlanders "die niks te verbergen hebben" over het referendum over de Sleepnetwet.

Nederlanders zijn domme naïeve sufkutten die voor elke belastingverhoging te porren zijn, en politici weten dat! Geen wonder dat de belastingdruk in Nederland tot een van de hoogste ter wereld geldt!

21% BTW, d.m.v. belasting en accijnzen (Kwarte van Kok anyone?) met van de duurste benzine in Europa, BPM, OZB, vermogensbelasting, inkomstenbelasting enz enz.

Klassenfeind | 20-03-18 | 21:42 | 3

Inderdaad.
Als ik een corrupte graaipoliticus zou zijn en ik mocht een volk kiezen wat ik mocht kaalplukken, zou ik zonder aarzelen voor de Nederlander kiezen.

jemagookniksmeer | 20-03-18 | 22:01

De Belgen zijn nog veeeeel dommer: hoogste belastingsdruk ter wereld, bij de laagste pensioenen van West-Europa en ze stemmen ook nog steeds op dezelfde idioten, na 4 jaar te lopen klagen.

de_profeet | 21-03-18 | 07:27

Ach, we mogen in ieder geval nog een keer een referendum houden over een sleepnetwet, dat is al winst. Dat veel mensen niet begrijpen wat er mogelijk word met deze wet en dat de controle op al deze zaken, de beveiliging van de verkregen gegevens niet goed genoeg is, etc.. Ja, dat is helaas allemaal waar, dat hoort erbij.

O2Neutraal | 21-03-18 | 09:24

van huis uit leer je altijd dat je de uitgaven naar de inkomsten moet aanpassen.... behalve voor overheden die vinden dat ze meer doen als waar ze geld voor krijgen, dus de inkomsten gewoonweg verhogen........... die redenatie volgend, komt er ooit een tijd, dat je alles kwijt bent aan belasting........

c.ynicus | 20-03-18 | 21:38 | 1

Was dat maar alles, maar zelfs dan is het nog lang niet genoeg.
Men kan ook alvast beslag leggen op uw toekomstig inkomen, dat van uw kinderen en ongeboren kleinkinderen.
Het allerergste: dat is al gebeurd.
Gelukkig is het goed besteed: bankbalansen zijn kunstmatig opgefleurd en er is een monetair systeem ontwikkeld dat geen reële economie meer nodig heeft om te kunnen functioneren.
Priceless toch?

jemagookniksmeer | 20-03-18 | 22:04

Als ze stoppen met geld weggooien naar landen die niet aan de EU (begrotings)regels voldoen dan kan het budget naar nul.

W_F | 20-03-18 | 21:33

In de USA gaan de zaken duidelijk de goede kant op met ;
de economie,
banengroei / banen terughalen
reduceren internationale spanningen / oorlogen
veiligheid
bestrijden illegale immigratie
terugdringen bureaucratie
bestrijden / bestraffen van corruptie
BELASTINGVERLAGING

De EU vaart op bijna al deze gebieden een tegengestelde koers met beroerde resultaten als gevolg
Onvermijdelijke vragen dienen zich aan , zoals , waarom eigenlijk ;
de EU ?
deze EU ?
dit EU bestuur ?
deze EU-bestuurders ?
dit EU-beleid ?
Hoe lang kan de EU de burger nog wijs maken dat men goed beleid voert , dat de EU nodig is , dat er geen alternatieven zijn ?

enorme sukkelzak | 20-03-18 | 21:31 | 1

Lagere belastingen an sich leidt niet tot meer economische groei (ik zou de onderzoeken eens kunnen terugzoeken, maar dat kost tijd).

Geldverspilling zoals EU instituten die eigenlijk gewoon opgedoekt kunnen worden of subsidies naar zuid-europese boeren met inefficiënte productieprocessen leidt natuurlijk wel tot een lagere economische groei, maar ik ben niet echt tegen het belastingtarief zoals het nu is (in de V-S is het op veel fronten kutter dan hier), als het maar efficiënt, doelmatig en effectief wordt besteed.

barryvantiggele | 20-03-18 | 22:43

Mooi topic, helaas nodig, ik hoop de nexit ooit mee te maken.
Geld weggeven, Punt 35, :
Emergency Aid Reserve in providing aid for third countries for unforeseen events, a substantial increase in its financial envelope of up to an annual allocation of EUR 1 billion;

28 | 20-03-18 | 21:22

Terug naar de Europese Gemeenschap, landbouwsubsidie afschaffen, en handhaving opvoeren van verbod op kartels & misbruik van machtsposities. Gewoon op witteboorden-criminelen jagen tot je het budget bij elkaar hebt. Maak je je misschien ook nog een beetje populair op zowel ideologischevlinker- als rechterflank.

OverdaanDerOnderheid | 20-03-18 | 21:07

West-Europa slopen dat is het enige waar het om gaat. Gleichheit muss sein.

Zwiebelmaus | 20-03-18 | 21:07 | 1

Convergentie ja.
Is ook nooit een geheim van gemaakt.
En de Nederlandse kiezer? Die vindt het geweldig.

jemagookniksmeer | 20-03-18 | 22:06

"94% of the EU budget goes straight back to its citizens." . Mogelijk een correcte uitspraak maar het zegt helemaal niets over wie (welk land) welk aandeel betaalt en wie (welk land) welk aandeel terug ontvangt. Het antwoord kennen we al: NL is de grootste netto (pro rato) betaler. Hoe hard Rutte ook lacht en liegt.

zimmerschwanz | 20-03-18 | 20:53 | 1

Dus maar 6% van al die corrupte EU bobos zijn geen EU citizen? (Hun bankrekeningen staan natuurlijk wél buiten de EU)

W_F | 20-03-18 | 21:37

Zoals Hans T. ooit eens zei: “Lalalalalaaaahhhh...... geld?”

Denkhetnjet | 20-03-18 | 20:50

Staat dat er echt in het rapport?: (...) a more ambitious Europe can only (...), dus dat het EP denkt dat de EU Europa is? Wat een megalomane idioten. Dan denk ik altijd meteen aan het gekkenhuis waar Salieri verblijft in de film Amadeus. Grommende en kwijlende gekken aan een ketting.

Maartenalsoptwitter | 20-03-18 | 20:49 | 2

Hihihi.

LuckyGirl | 20-03-18 | 21:04

Let ook op het Europe en niet EU.

O2Neutraal | 21-03-18 | 09:25

Brussel is gaaies leugenaars. Hoe kun je met de Fransen samen werken niet toch? Nee bah!

ikgeloofhetniet | 20-03-18 | 20:41

Gelukkig kunnen we morgen stemmen!!! op de vazallen van deze fuckers.
En slepen zullen ze om elke cent die er nog te halen is uit de burger te knijpen, zodat zij nog minder power hebben om voor zichzelf op te komen! Einde privacy.
Stem TEGEN de sleepwet!

maasdonk | 20-03-18 | 20:41

Het euNepese parlement , eet je eenmaal uit die ruif dan weet je hoe makkelijk het leven kan zijn.

Earl_of_Doncaster | 20-03-18 | 20:39

ik ben voorstander van een EU belasting. Maar dan wel 100% en dus niet EN direct betalen EN via de staat.

Dit zorgt voor meer zichtbaarheid van wat jan lul betaalt aan EU

Ir. Wilhelmus | 20-03-18 | 20:34

Hef anders belasting op de inkomsten van alle EU-medewerkers.

Blasfemie | 20-03-18 | 20:34

Wie heeft er contacten met het A-team?

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:33

Nationaal Socialisme. Dat is wat je wil. Sociaal zijn voor je eigen volk.
Maar dat mag niet.
Hoe verder verwijderd van deze samenleving hoe meer rechten.
Dat wil de Evil Umpire.

oplichter | 20-03-18 | 20:30

Het rare is dat iets wat het meeste geld kost, medicijnen die we nodig hebben om onze pensioenleeftijd te halen, nu niet als 1 EU blok worden aangekocht. Als we toch zogenaamd 1 sterk blok zouden vormen zou dat eens aangepakt moeten worden. Maar nee als het over farmacie gaat dan is het weer cowboy land als altijd.

Zonnepanelen uit China met 40, 50% belasten maar de burger moet wel vergroenen tegen elke prijs.

Illegale Immigratie was nog nooit zo erg.

Nee de EU levert ons niets maar dan ook niets op, kost alleen klauwen met geld.

Roze_bril_drager | 20-03-18 | 20:28 | 1

En levens.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:44

Nederigheid zoals Muxje ook al aangaf is in het geval van het Europees parlement op zijn plaats, zie www.europarl.europa.eu/elections2014-r... , het opkomspercentage voor de verkiezingen van het Europees Parlement is systematisch gedaald van 62% in 1979 naar 42,6% in 2014. En dan nu een grote mond open trekken dat dit parlement de bevoegdheid moet krijgen om eigen belastingen te gaan heffen... In wat voor wereld leven dergelijke lieden?

therealbraindump | 20-03-18 | 20:24 | 2

Ik benoem het de Marie-Antoinette "maar waarom eten zij geen cake" syndroom

Olleke | 20-03-18 | 20:33

De EU haalt haar legitimiteit jammer genoeg niet uit het opkomstpercentage van EP verkiezingen. Bovendien is de huidige politieke elite ervan overtuigd dat iedereen die niet stemt, vóór de zittende partijen zou stemmen. Vraag maar aan bijvoorbeeld Mark.

jemagookniksmeer | 20-03-18 | 22:13

@berbaar 19:55
Mensen zonder belastingplicht laten beslissen over belastingen is juist het probleem. Maar dat wil je niet lezen.
Wat volgt? Een sjeik uit een islamland voorzitter laten worden van een organisatie voor vrouwenrechten? Een sexloze, kinderloze en relatieloze, maar immer liegende, premier horen praten over familiewaarden, fatsoen en normen? Een nobelprijs voor een Palestijnse terrorist? Een, immer een geit op zijn lul dragende, dictator Syrie laten binnenvallen wegens staatsveiligheid niet veroordelen? Een pedofiel op de hoogste positie van de Nederlandse justitieel apparaat?
Oh wacht..
Oh shit! We're fucked

Olleke | 20-03-18 | 20:20 | 2

+veel

ScumbaggusMaximus | 20-03-18 | 20:27

En een plusje en een kusje van mij.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:43
-weggejorist-
Trans_Fimmermans | 20-03-18 | 20:20

D66 is alvast akkoord met de extra belastingen voor de EU.
Denk daaraan wanneer je morgen in het stemhokje staat.

070 | 20-03-18 | 20:19 | 1

Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen.
Ik heb gelukkig een aardige lokale partij gevonden.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:41

Op deze manier is de EU bezig haar eigen bestaansrecht kapot te maken. Er komt een moment dat het merendeel van de Nederlanders dit niet meer pikt en een Nexit onvermijdelijk is. Kan mij niet snel genoeg gebeuren!

Roldrop070 | 20-03-18 | 20:11 | 3

Er is een precedent:
"De harde aanpak van protestanten, de toenemende centralisatie en bureaucratisering en de economische achteruitgang onder delen van de bevolking zorgden voor toenemende onvrede in de Zeventien Provinciën. "

Maar ja, toen waren de schepen nog van hout en de mannen van staal.

obominotie | 20-03-18 | 20:24

@Roldrop070: Het recht om daar iets van te vinden wordt u morgen ontnomen.

marcoplarco | 20-03-18 | 20:36

@marcoplarco: niet als het aan mij ligt! Maar vrees dat de meerderheid toch voor stemt onder het mom van "ik heb toch niks te verbergen". En al stemt een meerderheid tegen.... het is toch maar raadgevend en dit kabinet weet het altijd beter dan die kutburgers. Je zou er haast cynisch van worden....

Roldrop070 | 20-03-18 | 20:50

Die Nigel Farage heeft het allemaal door gehad, met z'n UKIP en doel nummer een: BREXIT. Dokken, dokken en voor all meer Middeleeuwiers naar binnen halen. Kunnen gvd na 20 jaar nog steeds geen goed woord Nederlands spreken en ook geen 3 volzinnen achter elkaar zonder minimaal 1 keer hun woord voor "God" er in.

EnNouJijWeer | 20-03-18 | 20:08 | 1

Laat "god" nou net een woord zijn om belastingen mee te kunnen ontwijken.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:22

Dus als we tegen deze belastingen zijn kunnen ze de uitdagingen omtrent veiligheid en migratie niet aan.
Dat klinkt mij in de oren als een onvervalste poging tot chantage.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:07 | 6

Met veiligheid bedoelen ze een Europees leger en ordedienst. Die voorkomen dissidente geluiden.

Met migratie bedoelen ze meer uitkeringen voor meer kansloze mensen die niks kunnen, behalve dan de zaak religieus verkloten.

TeeJee | 20-03-18 | 20:13

Eerst het probleem creëren en dan belasting vragen om het probleem ongedaan te maken.
"Hmm, nice continent, it would be a shame if something would eeeh happen to it".
www.youtube.com/watch?v=cNZKUozrBl4

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:20

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:20
Hahaha, good one there Colonel!

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte gaat gewoon bij het kruisje tekenen om ons zelf het beleid dat onze eigen ondergang inleidt te laten financieren. Dit continent krijgt de toekomst die het verdient.

Sbas | 20-03-18 | 20:05 | 1

Na wat gepruttel voor de verkiezingsbuhne spreidt deze leugenaar zijn weke billen extra wijd: jank die extra bijdrage er maar diep in meneer Juncker!

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 20:27

De EU wil gewoon VS'je gaan spelen. Eén grote Kafkaësk groei project zonder fundamenteel plan. Er is maar 1 manier om de EU te stoppen: begin een samenwerking tussen landen die is gebaseerd op de EEG. Gebaseerd op samenwerking tussen landen ipv deelstaten dictoraat EU. We kunnen nu al lid worden van de EFTA, Noorwegen Zwitserland UK en meer landen Hopelijk volgt een Nexit.

DhrFukalla | 20-03-18 | 20:03

De EU wil gewoon VS'je gaan spelen. Eén grote Kafkaësk groei project zonder fundamenteel plan. Er is maar 1 manier om de EU te stoppen: begin een samenwerking tussen landen die is gebaseerd op de EEG. Gebaseerd op samenwerking tussen landen ipv deelstaten dictoraat EU. We kunnen nu al lid worden van de EFTA, Hopelijk volgt een Nexit. wikipedia.org/wiki/European_Free_Trade_Association

DhrFukalla | 20-03-18 | 20:02

Trek uw portemonnee maar alvast voormalig landgenoten.

Gulliver | 20-03-18 | 20:01

Toen, Mussert en Seyss-Inquart, nu, Pechtold en Rutte.

smdyasc | 20-03-18 | 20:01

Er komt ook snel een Europese arbeidsinspectie. Laat ik ze niet aan de deur van mijn bedrijfspand zien, want ik sta niet voor mezelf in. Maar vermoedelijk krijg ik gewoon op een gegeven moment een keurige boete door de brievenbus, waarin een niet gepleegde misstap toch wordt beboet. Tsja, de limousine met chauffeur moet betaald.

Wobbelplatte | 20-03-18 | 20:01

Wordt het niet eens hoog tijd om afscheid van die hoerenkinderen te nemen!!?.

swebe | 20-03-18 | 20:01

Klinkt niet erg efficiënt, belasting vragen en dan bijna alles teruggeven.
Efficiënter zou zijn om dan maar gewoon 94% minder belasting te vragen.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:00 | 5

marcoplarco | 20-03-18 | 20:34:
Zelfs daar geloof ik geen hol van (en ik neem aan niemand hier).

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:39

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:39
Mij heb je mee.

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:46

Maar als je niks mag uitdelen (met de andere hand in andermans zakken, soit), hoe maak je daar dan goede sier mee voor de EU?

Oh, wacht...

OverdaanDerOnderheid | 20-03-18 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo dan, weer 3 kopjes koffie minder.. #nexit

Wasbakplasser | 20-03-18 | 19:58

En de groeten aan Rutte vanuit een zonnig Engeland

Slough | 20-03-18 | 19:57

Met name die ‘share of corporate tax’ is zorgwekkend. De opmaat naar een uniforme EU vennootschapsbelasting. Onder Frans toezicht zal die vrijmetselaarsrat van een Macron willen als uitruil voor meer macht voor Merkel in het EU leger.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 19:56

EU-graaimolen: sterft!

De waard zijn gast | 20-03-18 | 19:56

Kunnen we dit niet in een referendum voorleggen aan alle EU-burgers?.o wacht, nu begint het mij te dagen.

Luchtbakfietser | 20-03-18 | 19:54

Wat nou geld voor migration, zelfs de Turkije deal blijkt in de praktijk niet te werken. Daar hoor je natuurlijk nooit iets over want we zijn nou eenmaal zeer geïnteresseerd in Trump en Putin (nee) FOX-news neemt Europa steeds vaker als voorbeeld om te stellen hoe het niet moet en niet onterecht.

Roze_bril_drager | 20-03-18 | 19:53

Echt, die britten hebben het zo prima voor elkaar met hun Brexit.
Misschien de komende 5 jaar een kleine economische terugslag maar daarna gaat het alleen maar vooruit met ze terwijl wij ten onder gaan aan de schulden van Brussel en de knoflooklanden.

2voor12 | 20-03-18 | 19:51 | 5

marcoplarco | 20-03-18 | 20:32:
Er wordt nog steeds gesproken over een tweede referendum over Brexit.
Dus misschien nog niet eens een lachertje.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:35

@LuckyGirl | 20-03-18 | 20:35
Terug keren op hun schreden zou voor de Britten de handigste oplossing zijn.
Doorgaan met Brexit betekent dat ze gef*cked gaan worden.
Blijven gaat ze een redelijke onderhandelingspositie opleveren.

Berbaar | 20-03-18 | 20:46

Berbaar | 20-03-18 | 20:46:
Terugkeren naar de EU kan alleen met hangende pootjes.

LuckyGirl | 20-03-18 | 20:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Mes eerst in eigen vlees zetten, voordat er gegraaid wordt. Verder wat botte hork zegt :P

Geil Kippetje | 20-03-18 | 19:51

Het helikoptergeld gaat er zo te lezen ook niet meer komen... jammer, ik vind dat de Europese burger wel eens een hart onder de riem gestoken mag worden, we krijgen al zo weinig liefde van onze overheden.

mortgage_freeman | 20-03-18 | 19:50

Er zijn (ook hier) zat figuren die de EU een warm hart toedragen, en daar hun voordeel inzien. Ik stel voor dat die lui vrijwillig een forse donatie doen om de ambities van hun droomwereld te ondersteunen.
Geld storten in een zwart gat, wat is er nog leuker om je geld te besteden.

Memek | 20-03-18 | 19:48 | 5

@HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 20:01
Kuifje zit in Afrika, DKS ergens in een gat in Slowakije en van Berbaar vermoed ik ook dat hij ergens ver weg zit.

Alle drie zullen geen last hebben van de politiek die ze verdedigen. Gratuit, hypocriet en nutteloos volk.

TeeJee | 20-03-18 | 20:15

@TeeJee | 20-03-18 | 20:15
Welnee TeeJee zoals gewoonlijk zit U er weer eens helemaal naast.
Mijn stad, wijk en zelfs straat staan hier voor iedereen te lezen in de panelen.
Ik blijf voorlopig nog fijn wat jaartjes in ons mooie Nederlandje.

Berbaar | 20-03-18 | 20:34

Berbaar | 20-03-18 | 20:34
Wat schrijf je dat toch altijd knullig op dat je in dat simsalafistische de haag woont. Met je 39 zwarte busjes. Als je je schoonmaakbedrijfje eer aan deed waren ze gewoon wit.

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Het probleem is niet dat het budget te klein is, maar dat het ambitieniveau van de EU te groot is. Zorg nu eerst maar eens dat jullie het huidige budget doelmatig besteden, en dat de uitgaven op een fatsoenlijke manier verantwoord worden. Dat is nu absoluut niet het geval. Laat dan maar eens weten waar jullie precies heen willen met immigratie, veiligheid en milieu hoe jullie die "ambities" gaan invullen. En last but not least: win eerst maar eens ons vertrouwen terug. Dat lui als Druncker en Schulz op topposities terecht komen helpt niet. Schimmige achterkamertjesbenoemingen die binnen een kwartier gevolgd worden door een promotie ook niet... zeker niet als het orgaan dat hier iets over zou moeten vinden afgekocht wordt met een handvol pensioen-zilverlingen. Om over MEPs die rommelen met onkostenvergoedingen maar te zwijgen.

De EU en het gros van haar politici hebben de schijn heel erg tegen. Tenzij dit zwartgallige beeld geen schijn maar harde werkelijkheid is. Wat de EU nu past is een forse dosis nederigheid, een pas op de plaats, herbezinning, democratisering, en schoon schip in Brussel. En dus geen hoog ambitieniveau.

Muxje | 20-03-18 | 19:48 | 4

Prima tegel, dank.
Het ambitieniveau is inderdaad een probleem.
eerst maar eens een aantal basale zaken op orde krijgen en dan praten we verder.
Men wil 100.000 dingen tegelijk doen en het gevolg is dat er (bijna) niets echt goed lukt.

Berbaar | 20-03-18 | 19:53

Heel de EU kan door een pctje geregeld worden.

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:38

En ga alle EU begrotingsregels netjes handhaven. Alle Euro landen weer minder dan 60% staatsschuld, max 3% begrotingstekorten (geld dat eigenlijk ook voor de begroting van de EU zelf?)

W_F | 20-03-18 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

De ambities van de EU is toch dat alle ex werknemers nog 4 jaar recht hebben op 1 kantoor met 2 medewerkers plus een dienstauto met chauffeur.
Als de gemiddelde werkgever in Nederland zulke gunsten zou verlenen aan de ex werknemers zouden ze massaal failliet gaan.

Osdorpertje | 20-03-18 | 19:48

Eén woord: een nieuw Europees leger, wat ik je brom!

mozaard | 20-03-18 | 19:48

Dit lijkt me een goed plan, eu contributie op basis van belastingen, ik ga maar weer een stukje varen, verder weg van deze graaiers, niet dat ze heel makkelijk bij mij belasting plukken maar toch, een bananen republiek is minder erg.

Rest In Privacy | 20-03-18 | 19:48

En dat uit de graaiende koker van de bobo'S in Brussel die allen een meer dan riant en belastingvrij salaris verdienen.

Olleke | 20-03-18 | 19:47 | 5

Berbaar, verdiep je er eens in.... trieste eigenschap dat bewust ongeinformeer zijn...

Haram_Kafir_4ever | 20-03-18 | 20:20

Berbaar | 20-03-18 | 19:55
Welke restkosten dan prutsert? en wat TeeJee | 20-03-18 | 20:18 zegt.

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:36

@TeeJee | 20-03-18 | 20:18
Hahaha..........
Heerlijk, dat van regeltjes omzeilen en de boel belazeren verzint U er bij.
Humor om te lachen die verzinseltjes van U!!

Berbaar | 20-03-18 | 20:41
▼ 2 antwoorden verborgen

We worden door de overheid verneukt; aan twee kanten tegelijk. En als ’n zuiger stang in ‘n motorblok worden burgers heen-en-weer genomen. They smile in your face, the backstabbers. Want ze zeggen dat ze ‘t echt doen, alleen maar voor uw en mijn veiligheid.

Der Paulie | 20-03-18 | 19:47

Juist daarom stappen de Britten eruit; hun parlement heeft de soevereiniteit, en met de Magna Carta (uit 1215) in de hand, bepaalt het hun parlement hoe hoog de belastingen zijn en niet de EU.

Enrique C | 20-03-18 | 19:46

Heel Europa wordt om zeep geholpen door dat stelletje tuig uit Brussel. *kots* Laten ze eerst eens dat hele circus tussen Brussel en Straatsburg opheffen. Wat een megamolane lootzakken zijn het en als je ziet wie daar zitten ga je helemaal over je nek. *kots* </ ga teiltje ff pakken>

Matwetwe | 20-03-18 | 19:45

Je kunt niet zeggen dat de kiezers dit niet wisten, want dan denk je net zo laatdunkend over de kiezers als onze premier. Dus de Europese burgers hebben hier bij hun volle verstand voor gekozen.

JTKDM | 20-03-18 | 19:45 | 3

Wat een onzin. Europees valt er gewoon niets te kiezen. We kiezen marionetten die nauwelijks of geen invloed op het beleid kunnen uitoefenen.

Bytemaster | 20-03-18 | 19:49

Volgend jaar mei verkiezingen voor het EP

Luchtbakfietser | 20-03-18 | 19:56

@Bytemaster, Als de burger te lui is zich te verdiepen in wat er te kiezen valt , dan kan ie beter gaan kantklossen.

JTKDM | 20-03-18 | 20:03

BTW naar de EU? Dat is dan zeker ook de reden dat die EU vingerplant, Mark Rutte, het BTW tarief op ons dagelijks brood wil verhogen. De skoft.

Van Zessen Klaar. | 20-03-18 | 19:44 | 1

De vuile vieze leugenachtige skoft.

HaatbaardKnipper | 20-03-18 | 19:53

Het heffen van Europese belastingen is weer een stapje richting een Federale EU. Ik hoop dat Rutte nu echt op rempedaal gaat trappen, niet nog meer geld richting dit geldverslindende bureaucratische monstrum.

Luchtbakfietser | 20-03-18 | 19:43

Dat geld wat terugkomt, is dat 1 wel echt nodig? en 2 kon dat niet lokaal of nationaal geregeld worden? Ze zijn nu bezig om met Europees geld een 'natuurlijke' oever aan te leggen, langs een sloot bij Zeewolde.. Dat is natuurlijk totale onzin, natuurlijk pakt men het gratis geld aan, maar als we heel die polder hebben kunnen aanleggen zou je denken dat we zelf ook wel kunnen organiseren hoe de slootkant er uit ziet.
Dat geld komt dan misschien wel 'terug' uit Brussel, maar als het aan dit soort dingen uitbesteed (moet) worden heb je daar nog steeds geen kloot aan.
De aanleg van fietspaden met eu geld is ook zo'n prachtig voorbeeld.. als er nu iets is wat we zelf prima kunnen is dat het wel.

noerg | 20-03-18 | 19:41 | 1

Dat rondpompen van afdrachten en ontvangen van subsidies uit structuurfondsen is complete waanzin.

Luchtbakfietser | 20-03-18 | 19:49

Rutte heeft beloofd dat onze pensioenen veilig zijn binnen een Europees pensioenstelsel. Uitkeren nu aan de rechthebbenden want anders zijn we ze ook nog kwijt. Rutte <==> opper leugenaar, landverrader.

Roze_bril_drager | 20-03-18 | 19:41

Ook gewoon zonder schaamte, en dan te bedenken dat de meeste lui gewoon uitgekotste oud politici zijn, wat kun je in hemelsnaam nog doen om dit stel idioten te stoppen

Oetiohnegentechnik | 20-03-18 | 19:41 | 1

Je medeburgers ervan overtuigen anders te stemmen, in plaats van op die uitgekotste oudpolitici.

JTKDM | 20-03-18 | 19:48

.. maar goed. Socialisten en dus ook de EU weten zeker dat zij welvaart & vrede veroorzaken door het geld van de mensen in beslag te nemen en dat dan gul te herverdelen.
Hoe dat plan uiteindelijk afloopt is te zien bij de glanzende voorbeelden van de USSR, Noord Korea, Cuba, Venezuela en nog wat herverdelende & sociale heilstaten.

Wel fijn voor de islam, die kunnen - terecht - zeggen dat zij niet de grootste bedreiging voor de westerse samenleving vormen. Die distinctie wint de EU met glans.

Jan Passant mk2 | 20-03-18 | 19:39

Zodra je een belasting welke dan ook direct door de EU laat stromen ben je je macht kwijt! Altijd! Moet je om je eigen centen bedelen.

3x raden wie het gaat betalen.

Ook al wordt er eerst een lagere belasting voorgeschoteld, NOOIT die macht uit handen geven.

Kaas de Vies | 20-03-18 | 19:36 | 1

Dat heeft Rutte al gedaan. Die krijgt een lekker baantje en een fijn pensioen. Betalen zullen we

Montu | 20-03-18 | 21:03

Er is niets cynischer dan je eigen ondergang te moeten betalen. Geloof dat die andere nazi's die kunst ook reeds verstonden.

smdyasc | 20-03-18 | 19:36

"EU ambities", daar gaan wij de komende jaren steeds meer narigheid van krijgen. Komende generaties zullen ons gaan vervloeken voor deze bizarre afslag naar opgeschaald politiek opportunisme & cliëntelisme.

Jan Passant mk2 | 20-03-18 | 19:36 | 2

Over een paar generaties is het in Nederland (als het nog bestaat) verboden de EU te bekritiseren of belachelijk te maken, Laat dat maar aan die anti-democraten over.

Nigel Garage | 20-03-18 | 19:41

Ja, ik heb 1984 ook gelezen. De EU gebruikt dat boekwerkje als handleiding voor z'n staatsvorming. De EU is nog niet halverwege met lezen.

Jan Passant mk2 | 20-03-18 | 19:44

Op 23 Mei 2019 zijn de EU "Parlement"(kuch) verkiezingen. En gaan we dan allemaal voor anti-EU partijen stemmen zoals PVV en FvD? Neeeee natuurlijk niet want ik ben Nederlander, ik ben te naief en te dom.

telelezer | 20-03-18 | 19:34

"94% of the EU budget goes straight back to its citizens."

De begroting van 2018 is 160 miljard. 94% is ongeveer 150 miljard, ik geloof dat de hele rompslomp en salarissen 2 miljard bedraagd. Blijft er dus een gat van 8 miljard over. En ik geloof niet dat de EU reserves opbouwd.

je suis bier | 20-03-18 | 19:33 | 3

Die 94% terug naar de burgers klopt waarschijnlijk: opgebracht door hardwerkende mensen en verdeeld onder allerlei shitholecountries. Onder het mom van solidariteit.

Maytheforcebewithyou | 20-03-18 | 20:08

Juncker is citizens van Luxemburg, dus zijn salaris zit gewoon bij die 94%.

W_F | 20-03-18 | 21:45

Eu commissarissen en parlementariërs zijn ook burgers, daar zal een groot deel van die 94 % heen gaan. En naar familie en vrienden van dezen

Ben Hetzat | 21-03-18 | 09:17

Voor dat migratieprobleem is een hele simpele en goedkope oplossing: grenzen helemaal dicht en de eerste die het toch waagt deze kant op te varen/vliegen/lopen terugduwen. Maar om de een of andere reden willen die ratten in Brussel ten koste van alles de belastingbetalende onderdaan met een nog ergere rattenplaag opzadelen.

Nigel Garage | 20-03-18 | 19:33 | 2

Dan zouden ze controle over de migratie-stroom krijgen, en dan wordt het lastiger uit te leggen waarom er zoveel extremisten hierheen gesleurd worden. Zonder extremisten geen bloedvergieten, en zonder bloedvergieten geen draagvlak voor totalitaire staatsapparaten.

obominotie | 20-03-18 | 19:42

Één op een mooi plekje neergelegd zielig verdronken vluchtelingetje en iedereen staat weer welkom welkom liederen te zingen al voordat de foto's honderden keren op de staatsomroep te zien zijn .

blauwe zander | 20-03-18 | 19:57

“... less reliant on member state contributions ...” staat voor het invoeren van eigen EU-belastingen, en alle juichaapjes zagen dat het goed was... Het geld moet toch ergens vandaan komen.

Desmoulins | 20-03-18 | 19:31 | 1

EU, hef jezelf gewoon op. Dan zijn jullie 'no longer reliant on member state contributions'. En hoeven wij geen #NEXIT referendum af te dwingen.

marcoplarco | 20-03-18 | 20:29

Ademhalingsbelasting, pies en poepbelasting, vrije dag belasting, seksbelasting, belastingbelasting. Alles om het leven zo onaangenaam mogelijk te maken. Ik kan me niet eens herinneren dat ik daarvoor getekend heb

VeelTeSteil | 20-03-18 | 19:31 | 5

vanBarchum | 20-03-18 | 19:41
ow? alleen de bleekhuiden?

Cobalt bomb | 20-03-18 | 20:32

In 1600zoveel kregen we van Alva de tiende penning opgelegd. Daartegen ging iedereen de straat op en kwamen we in oorlog met Spanje. Nu betalen we veld malen meer. Wanneer pikken we het niet meer????

Leffe Blonde | 20-03-18 | 21:45

Pies en poepbelasting bestaat al en balastingbelasting ook

Ben Hetzat | 21-03-18 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Pechtold bepleit dit al jaren! (Nog) meer geld voor EU belastingen.
Soms vraag ik me af waarom we deze soort Haagse strontruimers van Brussel steeds opnieuw kiezen
www.businessinsider.nl/radicaal-voors...

telelezer | 20-03-18 | 19:30

Het derde rijk deed dat ook. Kunst roven, grondstoffen roven, landen gewoon leegplunderen. Was ook verplicht onder dreiging.

Mark Verheijen | 20-03-18 | 19:30 | 1

Deden de eerste twee dat dan niet? Best wel innovatief dan, dat 3e rijk. /s

OverdaanDerOnderheid | 20-03-18 | 20:53

Prima,

Maar dan ook: wel controles aan de grens, wel optreden tegen illegalen en ook natuurlijk ook verlaging van de belasting binnen de natiestaat. Het kan niet zijn dat we nog meer moeten uitgeven en er nog minder voor terugkrijgen.
Vooralsnog heb ik te weinig vertrouwen in de EU om dit voorstel te accorderen.

deepblue149 | 20-03-18 | 19:29

Eruit, nu! En hou die moslimimport ook maar in Brussel.

accijnstoerist | 20-03-18 | 19:29

Ik vind het ook fucking onbestaanbaar dat ik slechts 76% van elke verdiende euro afdraag. De lasten omhoog naar minimaal 110%.
De beste drijfveer voor cultuurintegratie.
Nog een paar jaar en ook ik heb de Griekse belastingmoraal.

Rommelende Onderbuik | 20-03-18 | 19:29 | 1

Betalen om te werken. Potverredomme en snel een beetje! /EU modus off

VeelTeSteil | 20-03-18 | 19:34

Pieter Omtzigt was vanmiddag piswoest in de richting van Rutte, die komend weekend weer vuistdiep in de reet van de EU-vazallen van Juncker zit, zonder vooraf de Tweede Kamer te informeren wat er op de agenda staat en welke standpunten hij inneemt namens NL.

Wobbelplatte | 20-03-18 | 19:28 | 5

Ja, ik vind Omtzigt ook geen drol aan.

vanBarchum | 20-03-18 | 19:52

Ik ben zelf een groot fan van Omtzigt. Maar begrijp de reactie ook. Omtzigt? Was die niet de nazi die zei dat er ook wel goede joden waren?

Rommelende Onderbuik | 20-03-18 | 20:29

Allemaal toneelspel zodat de illusie van gepareerde tegenstand blijft bestaan tot het te laat is...

Haram_Kafir_4ever | 20-03-18 | 20:30
▼ 2 antwoorden verborgen

'to match the EU’s ambitions and to face new challenges like migration'..
Haha, grapjassen. Ze zouden ook gewoon kunnen beginnen met het handhaven van een zinnig migratiebeleid, maar heej, we kunnen ook een niet werkend beleid doorzetten en er extra geld voor vrijmaken.

Vage_eddie | 20-03-18 | 19:28

Riep iemand maffia praktijken?

spamzuiger | 20-03-18 | 19:27 | 1

Nee, ik zei nazipraktijken.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 19:33

Da's fantastisch nieuws voor alle VVD/CDA/PvdA/GL/'66-stemmers! Zowel belastingverhoging als nog minder invloed op het doen en laten van de EU-maffia. Twee vliegen in 1 klap!

obominotie | 20-03-18 | 19:23

Belachelijk.
Maar goed een beperkte tobintax is misschien geen idee. Iedere financiele transactie 0.01% voor EU of zo. Eerste huizen uitgezonderd.
Ben je wel af van dat extreem volatiele beurskoerzengedoe met al die speculaties. Dan zet men zijn geld liever even op dezelfde plek ipv 5 keer per dag iets kopen en dumpen.

Shoarmamasutra | 20-03-18 | 19:22 | 3

Nee hoor. Dan gaan alle speculanten naar de VS, waar ze wel kunnen blijven handelen zoals ze willen. Dat betekent meer volatiliteit en hogere aandeelprijzen daar, en lagere aandeelprijzen en minder liquiditeit hier.

Verder wordt elke belasting uiteindelijk door de consument betaald. Een financiële transactiebelasting betekent minder rendement voor pensioenfondsen, en dus lagere pensioenen. Het betekent minder winst voor banken, en dus lagere rente op spaartegoeden of hogere prijzen voor betaalpakketten en hypotheken.

Een belasting op de Google's en Facebooks van deze wereld betekent uiteindelijk hogere prijzen voor advertenties via die platforms. En de bedrijven die die hogere advertentieprijzen moeten betalen, rekenen dat weer door aan de consument.

Verder is het absurd dat de EU nog steeds al die boeren subsidieert. Als ze daarmee kappen houden ze 50 miljard per jaar over. Genoeg voor al die andere nieuwe plannetjes van ze, zonder dat ze de Europese burger verder belasten.

dodo12321 | 20-03-18 | 19:28

dodo12321 | 20-03-18 | 19:28

Boeren zijn er ook bij, maar een flink deel verdwijnt in de zakken van EU-insiders die de weg weten in de schimmige krochten van de democratie. Dan koopt een Nederlander een stuk grond in het voormalige oostblok, zet er een paar lokale 'slaven' (de dubbelzinnigheid van die term vinden ze trouwens bijzonder leuk) op tegen een hongerloontje, dan verpacht je evt. nog een stukje voor windmolens, telecom- of elektriciteitsmasten, en het geld dat bedoeld was voor boeren vloeit weer gewoon in de zak van investeerders die de geur van mest zelf niet hoeven te ruiken. Ondertussen maken we het de boeren (en vooral ook de potentiële boeren) in o.a. Afrika daarmee weer moeilijker of zelfs geheel onmogelijk op eerlijke voorwaarden te comcurreren. Maar als je praat over afschaffing of zelfs maar aanpassing storten een paar boze Fransozen-boeren hun hele oogst aan SP-tomaten op de snelwegen en blokkeert Champs-Elysées vervolgens iedere vruchtbare besluitvorming in de EU.

OverdaanDerOnderheid | 20-03-18 | 20:38

Oeps, "democratie" moet uiteraard "bureaucratie" zijn. Kajsa, housop met kutten met mijn spellingscorrectie!

OverdaanDerOnderheid | 20-03-18 | 20:42

Ze willen graag oorlog met Rusland. Daar is geld voor nodig. Logisch toch?

koolteer | 20-03-18 | 19:22 | 2

Nee, totaal niet. Dan zou de Navo dit vragen.

Shoarmamasutra | 20-03-18 | 19:23

Eerst moet die oorlog er komen. De Navo kan er daarna altijd nog bij betrokken worden. We gaan natuurlijk niet opeens zorgvuldig doen.

obominotie | 20-03-18 | 19:26

#Nexit

Mark_D_NL | 20-03-18 | 19:20 | 4

Pas maar op, 'weet u wat een vacuümbom is'?
Volgens Rutte komen de Russen uw huis afbranden als de EU geremd wordt.

Vage_eddie | 20-03-18 | 19:32

Of ja, dat ging dan over Aleppo, maar de teneur van de retoriek is duidelijk.

Vage_eddie | 20-03-18 | 19:33

gaat niet gebeuren liever oorlog.

rechtsdwalendeautist | 20-03-18 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ongezien de tyfus kunnen ze krijgen

Botte Hork | 20-03-18 | 19:20 | 4

Jazeker, en dat velen mogen volgen!

Botte Hork | 20-03-18 | 19:28

De tyfus is nog te lief voor ze. Maar laat ik maar niet zeggen wat dan wel. Ik wil Joris, iedere ogen hier en dus ook mezelf sparen.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 19:32

*Ook meedoet*

vanBarchum | 20-03-18 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken