Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Here we go. EU gaat internet aan de ketting leggen

Over drie maanden gaat de Europese Unie de Duitse internetcensuurwet copypasten in de talen van alle lidstaten. Big Brussel gaat het internet muilkorven door social media bedrijven met wetten te dreigen als ze 'hate speech' niet 'beter aanpakken'.

De EU geeft bedrijven als YT, FB en Twitter nog drie maanden om 'betere aanpak' van "terroristische inhoud, het aanzetten tot haat en geweld, materiaal dat seksueel misbruik van kinderen bevat, namaakproducten en inbreuken op het auteursrecht" aan te pakken. En daar moeten "betrouwbare flaggers" (hun woorden!) voor gaan zorgen. Dat heeft een EU-bobo met de Orwelliaanse titel "vicevoorzitter en commissaris voor de Digitale Eengemaakte Markt" in een Brussels decreet aangekondigd. De argumentatie daarbij is uiteraard weer volkomen kolderiek: "De verspreiding van illegale online-inhoud ondermijnt het vertrouwen van de burgers in het internet." LOL. Dat zegt dus het instituut dat de trollenfabriek EUvsDisinfo subsidieert en dankzij Nederlandse druk van '66 online houdt.

Een uur om de haat te wissen
Het meest bizar is een voorgestelde 'Eén-uurregel': "Aangezien terroristische inhoud het schadelijkst is in de eerste uren nadat deze is verschenen, zouden alle bedrijven dergelijke inhoud als een algemene regel moeten verwijderen binnen één uur na de melding ervan." Hoe moeten internetbedrijven dat doen? Bijvoorbeeld met wettelijk verplichte uploadfilters, waar de EU ook aan sleutelt, maar die alleen maar regressief en censurerend zullen werken. Inmiddels is er, na de 'nepnieuwscommissie', het uploadfilter en de hatespeechprotocollen een duidelijk patroon van verbeten bureaucratie te ontwaren waarmee Big Brussel met big bazookas op de gehele internetvrijheid schiet, in de hoop óók de kwaadaardige kantjes kapot te maken. Maar als er aantoonbare haat & jihad gepreekt wordt in een Turkse moskee in Hoorn, dan zegt de lokale overheid 'niet waar, niks aan de hand'.

We weten derhalve inmiddels hoe de 'progressieve' pendule zwaait, zeker waar het over de aanpak van "hatespeech" en "nepnieuws" gaat. Big Brussel wil de burger beschermen, zegt het. Wij zeggen: the powers that be willen hun eigen machtspositie beschermen door Vrije Geluiden die op internet ongehinderd hun weg naar het daglicht weten te vinden, terug te snoeien en te smoren. Dat zeggen we niet zomaar, dat zeggen we omdat de Duitse censuurwet al heeft aangetoond dat (machts-) kritische geluiden, zoals die van AfD-politici, sneller gejorist worden dan regressieve retoriek van enge imams. Zo blijven Libiërs die in Duitsland saffie-selfies maken na een lekker potje eerwraak op hun zus gewoon online, evenals Syriërs die in Duitsland snijwond-selfies maken na het doodsteken van hun vrouw. Maar twee gekozen AfD-politica zagen hun social accounts afgesloten worden na wat kritische tweets op Merkels migratie-manie.

Divers, inclusief en met de zilte tranen van de zedigheid
Twitter-CEO @Jack deelde deze week ook een hoogdravend stukje retoriek rond de lege buzzwoorden "diversiteit" en "inclusiviteit", over hun verantwoordelijkheid voor 'progressie' en de 'beschaafdheid' van het publieke debat. Sure, Twitter zit vol irritante teringtrollen en agressieve gekken. Maar we maken ons geen illusies over welke "haatspraak" er wordt aangepakt, en welke haat ongemoeid zal blijven uit naam van de inclusieve samenleving. Social media-bedrijven als Twitter en Facebook (en ook, zoals de memo van James Damore bewees,  YT-eigenaar  Google) worden enerzijds bestuurd door progressief geprogrammeerde zedige jongetjes uit de siliconenvallei, en anderzijds hier in Europa door overheden aangespoord om dat progressieve ideaal dat ook in de EU ingebakken zit, aan hun gebruikers op te leggen. 

Al die progressieve buzzwoorden zijn slechts slim gesneden nieuwspraak die niet de vrijheid van meningsuiting en de kwaliteit van het debat moeten bevorderen, maar die kritiek tot een morele misdaad maken, teneinde dergelijke thought crime te kunnen censureren. En dat dan onder het mom van trollenbestrijding. Maar wie bepaalt wat de definitie van 'een trol' is?

2018: shadowbans en staatscensuur
Deze bedrijven passen al semi-censuur toe in de vorm van 'shadowbans': zonder mail of melding aan de gebruiker, wordt zijn of haar kanaal op YouTube of timeline op Twitter zeg maar in de schaduw gezet, waarbij content slechter zichtbaar is, of alleen nog via directe links bereikbaar is, en waarbij de advertenties worden weggehaald (zodat de contentmaker er niets meer aan kan verdienen),  zoals YouTube doet met video's van de sowieso al vaak gejoriste Pat Condell is (zie tweet hieronder) of de in Amerika populaire SJW-criticus 'Sargon of Akkad'.

Nu alleen die internetpaspoorten nog, om anonimiteit op te heffen, en dan krijgt de EU echt lekker grip op de digitale vrijplaats van ideeën, het wereldwijde web. Dat zal vast helpen om de '66-wens te vervullen om 'de voet van de nationalistische rem' te halen. Allemaal met de beste bedoelingen, uiteraard. We zeiden het dit jaar al vaker: 2018 wordt het jaar van de beangstigende dreiging van online censuur.

Social

Reaguursels

Inloggen

En dat terwijl FB, YT en Twitter zelf al massaal aan het censureren zijn geslagen.
Kwestie van tijd voordat GS ook op zwart gaat (dat kan niet in NL, zegt u? Ga dan eens vanaf een Ziggo verbinding naar The Pirate Bay)
Tijd voor meer GAB.ai, Share4Change.eu en wat VPN of proxyvoorbereidingen, zoals bijvoorbeeld Tor browser.

Mastermattie | 04-03-18 | 19:14

Het is geen censuur. Het is erger. Een bepaalde politieke groep heeft de media overgenomen (hetzijn letterlijk in dat bedrijf of door deze wet) en spiegelt ons voor hoe we moeten denken. Big Brother is happy.

Patatter | 04-03-18 | 16:41

Ach jongens.... Deze mannen willen macht. Mannen die macht willen zijn geen lieve mannen. Dat zijn mannen met driften, behoeftes, begeerten..... Misschien wordt het tijd dat tegen ze te gebruiken. Hoe lang staat Juncker nog "overeind" als blijkt dat hij iets politiek incorrect gedaan heeft.... hoe lang is Frans nog geloofwaardig als blijkt dat ook hij een man is die zichzelf niet heeft kunnen beheersen. Of het nu met geld, invloed, macht, seks of wat anders te maken heeft .... deze mannen en vrouwen zijn niet op deze plek terecht gekomen zonder hun vingers vies te maken. Geen enkele politicus lukt dat. Ergens is een niet cosher compromis gesloten, is iemand geslachtofferd om zo weer een tree hoger op de ladder te kunnen komen. Zoek en gij zult vinden.

NemesisNL | 04-03-18 | 14:48

Dit wordt heeel eng.
Gebruik, nu het nog kan, graag je stem om dit te voorkomen / terugdraaien.
De beginnen met de GR verkiezingne maart.
Hint: In de huidige regering zitten slechts politici die *voor* deze censuur zijn.

hotmint | 04-03-18 | 14:17

Bizar hoe op de een of andere manier men zich hier zo in een slachtofferrol weet te plaatsen. Whee Europa, whee andere culturen, whee politici.

__underscore | 04-03-18 | 14:09

Die hele censuuraanpak demonstreert maar weer eens hoe blind voor de lelijke kanten van machtsuitoefening men wel niet is geworden in de wandelgangen van de macht. Uiteraard is er niet zoiets als "correcte" of "gebalanceerde" filtering. En ook al zou het ideaal even bereikt worden, het zal al snel transformeren tot iets heel anders. Want macht, beste mensen, wil gewoon zichzelf, precies dat en niets anders, voor iedereen. Het is universalisme.

Schaduwbans zit ik trouwens niet zo mee als gereedschap. Als ze maar tijdelijk zijn, pending verder onderzoek. Het is geen blokkade of verdrukking in enige realistische zin. De grote voordelen om bijv spammers en aandachtstrekkers af te remmen zijn gewoon te groot. Prima tool op zich. We moeten ook niet vergeten dat Internet zijn eigen problemen meebrengt en nieuwe oplossing vereist om het leefbaar te houden. Gewoon alles maar laten is krankzinnig of tenminste volslagen onrealistische. Dus behalve censuur aanvallen moet je oom duidelijk zijn wat voor oplossingen WEL zouden werken.

GeenAccount | 04-03-18 | 11:37 | 1

Er zijn geen echt goede oplossingen en die komen er ook niet. Het probleem is dat er altijd wel iets door zal glippen en dan zullen er weer mensen vinden dat er iets moet gebeuren en gaat het ons weer meer geld en ook vrijheid kosten. Allemaal zeer zorgelijk. Persoonlijk hoop ik dat redelijke mensen als u tot inkeer komen en niet mee zullen gaan in dit veel te dure en gevaarlijke geitenpaadje zonder einde.

Zoals Prutte altijd zegt: stap-voor-stap, zo pakt men uw vrijheid af, men hoeft niet zo draconisch te zijn als in China of Rusland, als het lastiger is voor de massa om negatieve berichten over de regering en/of de uitvoerende macht te lezen dan heeft men praktisch hetzelfde als totalitaire censuur. De media doen al aan zelf-censuur, nu nog een instrument om de burgers zelf aan te pakken, daar gaat dit om. Triest.

O2Neutraal | 04-03-18 | 12:49

En men mij maar uitlachen als ik ze vertel dat de EU hetzelfde aan het uitspoken is als wat Napolean & Hitler van plan waren... Ein Reich, Ein Volk, ......

poiuytrewq | 04-03-18 | 11:12 | 3

Ik loop daar ook veel te veel tegen op. Dan noemen ze mij ineens doemdenker bijvoorbeeld. Hoe mee om te gaan, vragen vragen vragen

MoltisantiBeer | 04-03-18 | 11:31

Het valt mee dat ze je geen complotdenker noemen. Ook zo'n dooddoener om critici de mond te snoeren. Geheel volgens de sovjetdoctrine: Verklaar de tegenstanders niet goed bij hun hoofd.

Roadblock | 04-03-18 | 13:52

Jullie hierboven zijn zo stekeblind dat je niet eens doorhebt dat je zelf geen haar beter bent.

__underscore | 04-03-18 | 14:10

dus das het einde van eigen keuze en vrije meningsuiting online

pedro300 | 04-03-18 | 09:30 | 3

Integendeel. Het censureren is bijna afgelopen. De eerste Blokchain decentrale Social media zijn al te downloaden.

henkou | 04-03-18 | 11:19

henkou | 04-03-18 | 11:19
Men wil u niet censureren (voorlopig nog niet), men wil voorkomen dat de meerderheid kennis kan nemen van kritiek op het beleid. Daarvoor hoeft men u niet te censureren, men hoeft alleen ervoor te zorgen dat uw berichten niet makkelijk te lezen zijn, dat is wat men nu gaat regelen. Effectief dus censuur.

Hou vol!

O2Neutraal | 04-03-18 | 12:11

Nee hoor, je mag alle zeggen. Je bent vrij om je eigen wereldje te creeëren van gelijkgestemden die elkaar alles toepraten. Kijk het resultaat, zijn we niet gelukkig?

__underscore | 04-03-18 | 14:11

Krijgt het Europees leger straks ook bruine hemden?

joppo0 | 04-03-18 | 09:10

En alle zogenaamde onschendbare krijgen een apart internet om ongestoord verder te gaan met hun gestoorde hobby's. Laat de AIVD eerst maar eens alle politici en bestuurders,alle instanties die de kosten direct op de burgers verhalen(banken, verzekeringen, wooncorporaties enz enz) sleepnetten alleen de VVD levert al een kleine 20 jaar werk.

peter van dijk1186 | 04-03-18 | 08:39

Ben blij dat de MIVD alle gesprekken van de EU monitort.

newray | 04-03-18 | 05:47

De Europese Unie is niet meer dan een links indoctrinerend kankergezwel, dat hun burgers in de pas wil laten lopen op hun manier.

D66 is hierbij de Nederlandse uitvoering ervan, die willen de NL,se vlag al inruilen voor de EU vlag, zodat NL hooguit een provincie in de EU word.

Maar goed, we wonen in een vinexwijk, hebben een koopwoning, kunnen 3 keer per jaar op vakantie en rijden een leuke middenklasser.
Wat zullen we ons nog druk maken, we stemmen D66, VVD en ChristenUnie.
Maar ach:
Dat landje en die vlag boeit ons totaal niet.
Dit ondanks dat dit NL, dus meer dan 2000 jaar erover heeft gedaan, om te worden wat het nu is.
En dat gaan we in de nabije toekomst maar aan de EU afstaan.

Her Adolf Juncker, der EU Fuhrer.
Her Frans Timmermans, GruppenFuhrer EU.
Her Alex Pechtold, TruppFuhrer der NL.

De-Glijdende-Rechter | 04-03-18 | 03:21 | 2

toch wel typisch met je links de schuld geven ,omdat rechts al jaren en jaren regeert, zijn gewoon allebei verknipte denkers en corrupte feiten navolgers

pedro300 | 04-03-18 | 09:33

Links en rechts, hoog- en laagopgeleid, discriminatie, genders, safe-spaces. Men zal blijven proberen de burgers af te leiden. Men wil niet dat u zult gaan nadenken over de manier waarop het land word bestuurd, uw mening en die van andere hoogopgeleiden/verlichte mensen/eerlijke burgers/etc., die zullen zij wel vertegenwoordigen. U kunt rustig slapen. En als iets wellicht niet zo fraai is om bij genoemd te worden, dan kan het altijd nog via de EU als maatregel worden ingevoerd. Laat u niet afleiden, bestudeer inhoudelijk wat men doet en natuurlijk is het onze burgerplicht om lokaal of in ieder geval niet op de regeringspartijen, GL en PVDA te stemmen.

Het gaat goedkomen!

O2Neutraal | 04-03-18 | 11:05

Het gekke is ze willen hun salaris betalende burger op alle fronten muilkorven , dan is de tijd aangebroken dat wij hun salaris niet meer gaan opbrengen .

Jetstream | 04-03-18 | 02:40 | 2

Daar krijg je de mensen niet voor mee vriend.
Tegenstanders van de EU zoals ondergetekende, zullen lijdzaam moeten toezien hoe de EU de lakens uit gaat delen.
En al zullen we ons er wel tegen willen verzetten, dan moeten we ondergronds gaan.
Maar dan word je uiteraard als terrorist, zieke geest, niet geestelijk ontvankelijk verklaard.

De-Glijdende-Rechter | 04-03-18 | 03:25

Als het vrijwillig was die salarissen op te brengen was ik er heel lang geleden mee gestopt. Het beste wat wij zelf op dit moment kunnen doen is ons verdiepen in Blokchain en elkaar zoveel mogelijk betalen met cryptocurrenties. Ik ben daar al mee begonnen. Als je de elites de macht over het geld uit handen slaat worden ze machteloos.

henkou | 04-03-18 | 11:24

Het einde van de tolerantie van de burgers is nabij.

wieowie123 | 04-03-18 | 01:09 | 3

Nederlanders? Nooit! Die zullen blijven zeggen hoe goed ze het hebben. En als het kromzwaard neerdaalt op hun nekken zullen ze mijmeren dat ze toch een mooi leven hebben gehad.

hustler01 | 04-03-18 | 02:23


En niet enkel de Nederlanders, kijk in het verleden ook eens naar Rusland, hoe het volk daar geknecht werd zonder in opstand te komen.
En laten we eerlijk zijn die hadden het nog veel slechter dan wij.
Het is ook niet zo makkelijk om als volk tegen zo'n roverheid in opstand te komen. Neem als voorbeeld recentelijk Catalonîe.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 02:34

"Het einde van de tolerantie van de burgers is nabij."

Die had al *lang al* over moeten zijn !

peterdh | 04-03-18 | 09:12

Buh wat mis ik de tijd werken met een 27MC, een modem en simpel intunen op een basisstation elders.

Klutskwijt | 04-03-18 | 01:04

Veel te lang joh, geen zin in . doe t s beknopter aub

krijgdetiefusmaar | 04-03-18 | 00:53 | 1

Heel simpel: "Ze zouden je hier een weggejorist en opgerot" voor moeten geven. Dan is in 1 zin he-le-maal duidelijk wat daar staat.

peterdh | 04-03-18 | 09:14

Italië maakt ruk naar rechts, de bevolking is het immigratie beleid beu. Dat is gezegd, over een uur haal ik het weg.

BozePaarseMan | 04-03-18 | 00:24 | 3

This message will selfdistruct. #inspector gadget.

Muuke | 04-03-18 | 00:37

Ai, kan mijzelf niet censureren. Misschien in de toekomst een extra optie. Naast favoriet en block een delete misschien?

BozePaarseMan | 04-03-18 | 02:00

BozePaarseMan | 04-03-18 | 02:00
U heeft betaald, dus u kunt uzelf juist wel censureren.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 04:48

@Geenstijl, Verhuizen jullie de servers alvast naar een normaal land waar ze geen censuur kennen?

Omebert | 03-03-18 | 23:36 | 4

Jij snapt ‘m hustler, er zijn al goeie initiatieven. Het enigste nadeel is dat het hele onion/tor gebeuren een nsa project is, en het niet zo anoniem is dan wij nu denken. Maar ze zullen het nooit kunnen stoppen

WaltherP99 | 04-03-18 | 10:57

Blockchain + internet via satelliet van Musk = vrije en anonieme informatie stromen (mogelijk?)

MoltisantiBeer | 04-03-18 | 11:35

Zeg het al voor de vierde keer, servers naar IJsland verhuizen.

gato | 04-03-18 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

In de 19e eeuw hielden autocratische staten als Rusland of het Habsburgrijk of Pruisen een enorm spionnennetwerk in stand om eventuele anarchisten in een zo vroeg mogelijk stadium op te sporen en te elimineren. De praktijk bleek weerbarstig. Een hele rij Tsaren werd neergeknald en Frans Josef I durfde de straat niet meer op nadat zijn vrouw Sissi door een anarchist onder vuur was genomen. Frans Josef I werd een typische bureaucraat, die regeerde vanachter zijn bureau in de Weense Hofburg. De Pruisen roerden ook in het potje en stuurden hun spion Uljanov in het geheim naar St Petersburg om daar rotzooi te schoppen.
De EU wil nu zo'n spionnennetwerk instellen op het internet om stijlloze anarchisten in zo'n vroeg mogelijk stadium op te sporen en digitaal te elimineren. De praktijk zal weerbarstig zijn. De koppen van de huidige tsaren, Alexander P. bijvoorbeeld, zullen blijven rollen. Het is en blijft een kat-en-muis spel, waarbij niet duidelijk is wie bijt en wie gebeten dreigt te worden. Ook censuur is altijd zo lek geweest als een spaghettimonster vergiet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-03-18 | 23:05 | 2

^^ Mooi verwoord. Het volk heeft iets anders gestemd dan een paar steenrijke mensen hadden gewild. En nu moeten er drastische maatregelen worden genomen om die steenrijke mensen toch hun zin te geven. Mja... zolang er geen internet paspoort is, is er niks aan de hand. Wel een slechte zaak is het dat YT, FB en Twitter als organisaties niet zelf mogen bepalen wat er op hun websites gebeurt. Dat YT mensen bant, geen probleem. Kan je ergens anders heen? Ja. Dus niks aan de hand. Maar dat YT niet zelf mag bepalen wat er op hun sites gebeurt is wel een echt slechte zaak.
Samengevat hebben we een paar jaar (tien jaar?) vrijheid van expressie gekend in Nederland en nu gaat dus alles weer op slot? Omdat figuren als Soros zowel links als rechts tegen elkaar ophitsen? Iets waar de Russen van bechuldigd worden overigens.

Mja... waar zijn ze in het westen mee bezig kan je je afvragen. Via internet proberen ze China te destabiliseren, ZeroNet. En via internet heeft het westen heel Noord-Afrika en het MO in een burgeroorlog gestort.

Príncipe | 04-03-18 | 01:00

Block EU.... test test test... Hmm... nee die optie werkt nog niet. ;-)

Príncipe | 04-03-18 | 01:08

De EU gaat hard China achterna. Nou nog een EU leger zodat je binnen de EU grenzen muitende burgers kan aanpakken en vermogen ook fysiek kan verplaatsen van noord naar zuid.

je postbode | 03-03-18 | 21:46

De EU heeft ook nog het verbieden van politieke partijen die de EU niet zien zitten op hun lijstje staan. We zitten in een dictatuur en dit is nog maar het begin. En Pinokkio wil daar de baas van zijn. Führer, op z'n Duits...

eastender | 03-03-18 | 21:36

Nog even en Europese sites voor het vrije woord moeten uitwijken naar landen zonder dit soort censuurfilters, bijvoorbeeld Rusland... Waar men natuurlijk maar wat graag bereid is daar steun aan te verlenen... hint...

Oblast68 | 03-03-18 | 21:21 | 3

IJsland heeft al openlijk gesolliciteerd naar die functie. Maar als alle servers in IJsland staan is het te makkelijk voor de overheid om de verbinding te slopen. Beter is als we allemaal een stukje harde schijf beschikbaar stellen en duizenden kopieën hebben van alle data. Probeer maar eens een hele block chain plat te leggen. Gaat niet lukken. Decentralisatie is de oplossing voor bijna alle ellende van deze tijd.

hustler01 | 04-03-18 | 02:36

hustler01 | 04-03-18 | 02:36 |
Met block chain kan je dus ook pizza te eten krijgen en dat staat me tegen aan dat hele bock chain gebeuren. Zelfde geldt voor freenet. Je heb gewoon stukjes pizza tussen de tanden. Bah... ;-)

Príncipe | 04-03-18 | 02:59

Men hoeft het alleen maar moeilijk te maken om toegang te verkrijgen tot informatie om zo te zorgen dat de meerderheid enkel de 'juiste' versie van informatie tot zich kan nemen. Dit is precies waar het nu om gaat.

O2Neutraal | 04-03-18 | 11:08

"No more hate speech".
Mooi toch, .... dag islam!
*naïef modus uit*

Ce ca! | 03-03-18 | 21:14

Eng dit. En zojuist in de auto hoorde ik het radiospotje over de WIV. Niks sleepnetwet, gewoon WIV. De communicatiehomo (referendumcommissie, lector HU, Trumphater en Baudethater) van de overheid vindt Wet informatie voorziening namelijk beter klinken dan sleepnetwet. Alsof wet informatie voorziening de lading dekt van wat het eigenlijk is. Dit wordt een hele enge maatschappij.

Linkse allergie | 03-03-18 | 21:12 | 2

Deze Orwelliaanse wet heeft al veel meer namen gehad, ben de tel al lang kwijt. Ik hou het gewoon op sleepnetwet, dat dekt ook het beste de lading.

O2Neutraal | 03-03-18 | 21:47

Ik ook. Maar doodeng vind ik het allemaal wel worden. Dit is mijn wereld niet meer. Allemaal maar weer ondergronds.

Muuke | 03-03-18 | 23:52
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 03-03-18 | 21:11 | 3

De EU is een lachertje. Niet meer serieus nemen.

Mark_D_NL | 03-03-18 | 21:08 | 1

De pest is dat ze zichzelf zo serieus nemen.

Muuke | 03-03-18 | 23:55

Mind you, they even deny you the right to resist.
They want to destroy what 's most precious to our society.
Make use of the time you've got left.
THIS IS SERIOUS.
Dank aan Christopher Hitchens.

Hensmunter69 | 03-03-18 | 21:03

Ik wist al dat het zo zou gaan toen er alleen nog XS4ALL en DDS bestond. En toen de massa het internet ondekte heb ik met een mix van verbazing en genoegen naar de enthousiastelingen zitten kijken die in het Internet een utopische vrijplaats zagen. Want ik wist dat de overheden dat op termijn nooit toe zouden staan. Want ze zijn wel traag, maar niet gek. Voor anarchisme is geen plaats in deze wereld. Dus geen toekomst voor zaken waar de macht geen controle over heeft. Vergeet dus Bitcoins maar en vergeet het “vrije” Internet.

Bigi Bana Boy | 03-03-18 | 21:02 | 2

Ehhh nou nergens om hoor, maar ze vergeten dat de EU alleen maar controle heeft over hun eigen dociele lidstaten. Het internet bestaat niet uit Facebook, twitter en youtube. Er is meer. Ga lang genoeg zo door en een of andere gast gaat wel een Youtube2 hosten op de britse maagdeneilanden of een ander land waar de graaierige poten van de EU niet reiken.

peterdh | 04-03-18 | 09:20

peterdh | 04-03-18 | 09:20 |
Dat is maar de vraag... De Antillen zijn ook EU grondgebied. De Franse koloniën zijn ook EU grondgebied. Etc...

Príncipe | 04-03-18 | 21:35

Dit is nog maar het begin mensen, zolang wij niks doen gebeurd er niks, al die complot sites beginnen soort van gelijk te krijgen; volgende stap;
al het cash geld uitbannen (elke transactie wordt gecheckt), even een tientje bij verdienen bij een kennis? dacht het niet, daar zorgt de EU wel voor
Ze zullen het brengen als; alleen criminelen gebruiken cash

daan me de korte ach | 03-03-18 | 20:55 | 3

Inderdaad. Als er geen draagvlak is wordt het gecreeerd. Dit gaat via de corrupte msm en eventueel een false flag als het niet anders kan.

ardeverb | 03-03-18 | 21:08

Allen door J.Goebbels uitgesproken, kortom nog steeds is het dezelfde elite.
"Let me control the media and i will turn any nation into a herd of pigs"
"If a lie is told often enough people will begin to see the lie as truth"
"accuse the other side of which you are guilty"
"Propaganda works best when those who are being manipulated
are confident they are acting on their own free will"

daan me de korte ach | 03-03-18 | 21:18

@ Daan: Mag het citaat van Paul Joseph Goebbels aub in het originele Duits?

theo-is-dood | 03-03-18 | 21:29

Nu zien we de ware aard van het EU beestje. Eens als een unie opgericht ,om de vrijehandel te bevorderen doormiddel van open grenzen ,waren er maar weinig mensen die hier de nadelen van inzagen. Al snel werd het duidelijk dat de unie meer was dan alleen een vrijhandels verdrag en dat de gezamelijke munt grote problemen opleverde.
Dit is een totaal andere opset als de voormalige EEG, Dit heeft weing met handel te maken maar het is het ontstaan van het 4e rijk.
De expansie drang om landen bij de unie in te lijfen en de drang naar meer macht over de landen in de unie wijst op de koers die brussel vaart. Een totalitaire unie die als maar meer rechten toe- eigend en de grondwet van landen niet respecteerd. De unie heeft on niets gebracht en de enige die er rijk van worden zijn de EU parlements leden.
Tijd om dit gedrocht te verlaten, Nexit.

Datgingniegoed | 03-03-18 | 20:50 | 1

de overheid flikt het al jaren met invoeren van wetten ,,uitzonderingen ,toeslagen om wet er door te krijgen ,en dan spoedig de uitzonderingen en toeslagen op te ruimen

pedro300 | 04-03-18 | 09:38

Weet je hoe je kan zorgen dat diensten dit niet kunnen doen? Decentraal maken. Weet je wat daar een leuke technologie voor is? Blockchain. Dat gaat nog eens heel groot worden.

Upendo | 03-03-18 | 20:45 | 5

Hoe dan? Leg mij eens uit hoe we de videootjes van Pat Condell kunnen laten zien via "blockchain"? Hoe denk je dat "blockchain" ervoor kan zorgen dat bepaalde zoekresultaten wel in de door 95% van de mensen gebruikte zoekmachine naar boven komen? Hoe gaat "blockchain" ervoor zorgen dat het grote publiek wel door Twitter verwijderde berichten gaat zien?

Oftewel stop met trollen en lul niet zo dom, het staat nogal infantiel als je termen roept terwijl je totaal niet weet wat het betekend.

peterdh | 04-03-18 | 09:24

@peterdh, jij bent toch echt degene die hier dom lult. Je gaat er helemaal niet voor zorgen dat je door Twitter verwijderde berichten toch kunt zien. Je gaat stoppen met het gebruiken van Twitter en zoekt een alternatief dat niet centraal gereguleerd wordt. Erdogan kan nu diensten als Twitter blokkeren, dat gaat niet meer als het alternatief een service is die draait vanaf honderdduizenden verschillende fysieke plaatsen in binnen-en buitenland.

hustler01 | 04-03-18 | 11:00

Oh, en als je betekent met een d op het eind schrijft en mij dom noemt maak je jezelf nog een klein beetje extra belachelijk. Even rekeninghoudend met de kleine kans dat jij echt de block chain expert bent... ik leer graag bij en als ik dingen zeg die niet kloppen hoor ik graag hoe het dan wel zit. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik ernaast zat. Maar kom dan met een goede uitleg in plaats van alleen te roepen dat ik dom lul.

hustler01 | 04-03-18 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Twitter, Facebook, Youtube, Reddit, het vergaat ze allemaal zoals Nujij. Ineens zie je 3/4 van de redactienamen in inclusieve achternamen veranderen en dan komen de restricties, eauh pardon, de beste bedoelingen

LickmyNick | 03-03-18 | 20:44 | 1

Nujij .. wat een tijden, je mening ventileren? Vergat dat maar!, Menig ban gekregen daar.Interactie met hun redactie was altijd leuk in die ban modi..

All_Anonymous | 04-03-18 | 08:44

De Fransen willen Noord-Afrika erbij (stemvee vanuit de voormalige Kolonies). Brengt e.e.a. NOG sneller naar de afgrond.

echt_links | 03-03-18 | 20:13
EU wil Noord Afrika en het nabij oosten erbij omdat deze gebieden ooit behoorden tot het Romeinse rijk.

Graaf_van_Hogendorp | 03-03-18 | 20:35 | 1

Hitler wilde die gebieden ook hebben

MoltisantiBeer | 04-03-18 | 11:38

Tijd om ondergronds te gaan. Dit is dood- en doodeng.

_Fly66_ | 03-03-18 | 20:23 | 2

Tails stick bouwen

ardeverb | 03-03-18 | 21:11

So, I've decided to take my work back underground
To stop it falling into the wrong hands.

All_Anonymous | 04-03-18 | 08:50

Kan iemand uitleggen voor een totale leek hoe we de video's van de sublieme Pat Condell op youtube en vimeo kunnen re-posten? Opdat ze toch volop te zien blijven?

theo-is-dood | 03-03-18 | 20:22 | 2

Liveleak?

GOEM | 03-03-18 | 22:32

Of een youtube webrippert en (buiten eigen opslag om) verspreiden? Uploaden? Hoe u het ook van de daken wilt schreeuwen

All_Anonymous | 04-03-18 | 08:52

We kunnen een buitenspelval open zetten en stoppen met facebook, twitter enzo. Klappen die bedrijven onmiddellijk in elkaar en halen ze bakzeil. Het betekent sowieso het einde van de social media zoals we die nu kennen. Betekent echter ook de EU en hun collaborateurs ('Vichy-Europa') geen outlet meer hebben voor hun propaganda. Wat Vichy-Europa weer niet ten goede komt.

Boer Kini | 03-03-18 | 20:18

Het internet wordt geleid door de ICANN, die kan ook zelfstandig beslissen de domein naam eruit te flikkeren of op zwart te zetten.
IP nummers worden verdeeld door RIPE NCC en ARIN. Deze kunnen zomaar je routering stopzetten of connecties tussen bepaalde landen blokkeren.
Niet geheel toevallig opereren deze instanties vanuit........ (zoek maares)
Een decentraal internet zou een IPv5 moeten aanhouden, of een blockchain adres ipv een IP nummer voor een server. Daar zou dan ook een apart OS voor moeten komen, iets met Linux Mint of Ubuntu. Creatievelingen/kenners denk er eens over.

Rest In Privacy | 03-03-18 | 20:16 | 4

Ipv5? Huh?

Al-Dente | 03-03-18 | 20:28

Het internet heeft in zekere zin een basis regulering nodig. Anders wordt het zo'n zooitje.

Klutskwijt | 04-03-18 | 00:55

Nee, het internet heeft geen regulering nodig. De communicatie via internet moet zo vrij zijn als een gesprek tussen twee mensen die naast elkaar op een bankje in het park zitten.

hustler01 | 04-03-18 | 02:46
▼ 1 antwoord verborgen

Steemit en d.tube zijn de blockchain alternatieven van facebook en youtube en niet gevoelig voor sensuur. Die kunnen nogeens heel groot gaan worden denk ik.

ardeverb | 03-03-18 | 20:11 | 2

Ja? En wat als de EU zegt tegen de Nederlandse internet providers: "Jullie worden verplicht op straffe van 5.000.000 euro boete per dag om deze sites te bannen".... Waar zit je dan met je blockchain? Je weet wat blockchain is he? Het is een grootboek waarin handelingen met betrekking tot acties verifieerbaar zijn zonder een centrale authoriteit die dat bevestigd en mogelijk maakt. Zoals een bank. Dus leg eens uit hoe dat gaat werken om simpelweg te voorkomen dat je youtube2 kunt bereiken?

peterdh | 04-03-18 | 09:31

Vpn en of Tor

ardeverb | 04-03-18 | 11:53

Zo snel mogelijk de Balkan, Noorwegen, Albanië, WitRusland, Oekraïne, Moldavië en Finland bij de EU, dan lazert het zootje vanzelf in elkaar.

Musset | 03-03-18 | 20:06 | 2

Finland zit er al bij. Noorwegen is echt een rijk land. Ze zullen gek zijn als ze erbij gaan.

ardeverb | 03-03-18 | 20:12

De Fransen willen Noord-Afrika erbij (stemvee vanuit de voormalige Kolonies). Brengt e.e.a. NOG sneller naar de afgrond.

echt_links | 03-03-18 | 20:13

Overstappen naar steemit en d.tube en mocht dat niet helpen een bootable stick met tails en een vpn in Panama of elders buiten het 14 eyes gebied. We zullen ze leren.

ardeverb | 03-03-18 | 20:06 | 5

Buitenom dat zit je nog steeds met de kans op backdoors in het computer bios en andere computer hardware. Dus echt veilig ben je nooit als ze je willen hebben.

ardeverb | 03-03-18 | 21:19

Bij steemit krijg je ook nog eens betaald per upvote. Als je er een beetje bedreven in bent kan het een leuk zakcentje zijn.

VeelTeSteil | 03-03-18 | 22:30

Tor is niet zo uber hoor. De meer end-points een overheidsinstantie zoals AIVD bezit des te beter zij de kans hebben te achterhalen wie je werkelijk bent. En dan nog. Marketplaces zijn behoorlijk onder vuur omdat ze zelf een staff van politiemensen de hele dag actief hebben, zoekend naar handelaren, dealers, kopers enz.

Klutskwijt | 04-03-18 | 00:57
▼ 2 antwoorden verborgen

In een aanloop naar een oorlog gebeuren dit soort dingen nu eenmaal.

McMarx | 03-03-18 | 20:00

Indrukwekkende video,s

ardeverb | 03-03-18 | 21:21

Vroeger kon je een ingezonden brief naar de krant sturen. Je moest maar afwachten of het door de redactie kwam en geplaatst werd. Zelf een krant beginnen was te duur. Ook moest je eerst langs een 'school voor journalistiek' voor je bij de krant zelf kon. Oftewel: geconditioneerd worden. Geboetseerd naar de maatstaven van 'het Journaille'.
Nu, met internet, kan iedereen roepen wat ie wil wanneer ie wil. Burgerjournalistiek beoefenen. Live verslag doen zelfs.
Uiteraard is dit ongemodereerd de mond open trekken een doorn in het oog van de Macht. Ook het Journaille is er niet blij mee. Burgers trekken zich niks aan van ongeschreven regels en hoeven er ook niet persé van te leven. Burgers zouden zich eens kunnen informeren buiten de gestreken paden en een mening kunnen vormen op feiten die de Macht niet aanstaan. Journalisten zien zich in hun broodwinning aangetast en zien dat burgers zich niet aan de ongeschreven regels houden die gelden in deze beroepsgroep.
Gelukkig komt de wet de burger tegemoet.
Onze vrijheid van meningsuiting maakt het gewoon mag en kan. Niemand heeft vooraf toestemming nodig iets te publiceren. Je hebt ook de vrijheid om uit je nek te lullen, onzin te verkondigen. Dag mag volgens de wet. Wel worden er beperkingen opgelegd tegen beledigen, smaad en haatzaaien. Een teken van beschaving.
De wet biedt dus voldoende ruimte om de boel binnen de perken te houden.
Maar dit is voor de Macht niet genoeg. De vrijheid die de burger geniet moet en zal ingeperkt

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:58 | 1

.. worden. Niet zozeer op Chinese of Erdogiaanse wijze, dat is te opvallend. Nee, het moet subtieler zodat het redelijk lijkt. "Nepnieuws" uitbannen, is het credo. Zo moet de Europese burger weer in het gareel en alleen zijn informatie halen vanuit de geëigende kanalen. Veel veiliger. Want de mensen zouden zelf eens kunnen gaan nadenken. ...

NB: Even een kanttekening bij de wetten rond de vrijheid van meningsuiting:
Deze wet zou blind moeten zijn, zoals een ware Vrouwe Justitia. Iedere burger gelijk behandelen. Ze maakt onderscheid. Onderscheid tussen uitingen gedaan vanuit een mening, en die vanuit een geloof.
"Alle homo's moeten van flatgebouwen afgegooid worden." bleek niet strafbaar omdat de Imam die het zei vanuit zijn geloof redeneerde. Zeg ik morgen als atheïst hetzelfde omdat ik een hekel aan gays heb, dan ben ik wel strafbaar. Krom!

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:59

Ik ga een veilig plekje buiten Europa zoeken. Dit gaat gruwelijk uit de klauw lopen.

Janneus | 03-03-18 | 19:54 | 2

Laf! Als het oorlog wordt -en dat wordt het, de botsing is onvermijdelijk- dan dien je vooraan te strijden tegen het geteisem dat Europa aan het vernietigen is!

echt_links | 03-03-18 | 20:00

Neuh, laat de kartelstemmers maar in hun sop gaarkoken. Ik bekijk het wel vanuit nieuw Zeeland ofzo.

hustler01 | 04-03-18 | 02:54

Een tendieus stukje en iedereen klapt erop als een geit op een haver kist zonder enige kennis van zaken om sympathie te oogsten bij mede reaguurders die amper het IQ van 90 bezitten.
Kijk als Wilders of Baudet zouden zeggen dat het internet alleen voor volwassen geschikt is, dan tja.

botbot | 03-03-18 | 19:37 | 17

botbot | 03-03-18 | 20:13,

Nee, en dat weet je best.
Maar censuur lost dat niet op.
Zelfs als onze overheid tegen het gedachtegoed van isis zou zijn, dan gaat censuur dat isis-gedachtegoed niet tegen. Leugenarij en haat moet weerlegd worden, maar dat kan alleen als alle partijen vrijuit kunnen spreken.

Extra pijnpunt is bovendien dat de overheid het gedachtegoed van isis helemaal niet verwerpt. Zoals de column al aangeeft doet de overheid niks tegen moskeeën en imams die het gedachtegoed van isis verspreiden. Sterker nog; onze overheid en MSM douwen ons dagelijks een partij islampropaganda door de strot waar isis jaloers van zou worden.

Tot slot blijkt nu al dat niet isis, maar de tegenstanders van isis het meeste met censuur te maken gaan krijgen. Voorbeelden staan, wederom, in de column.
Misschien kun je die eerst even lezen, voor je weer reageert?

Dandruff | 03-03-18 | 20:29

*Extra pijnpunt is bovendien dat de overheid het gedachtegoed van isis helemaal niet verwerpt.*
Dandruff | 03-03-18 | 20:29 |
Wees nu eens eerlijk, wat moet ik hier nu mee?

botbot | 03-03-18 | 20:45

botbot | 03-03-18 | 20:45,

Wat je ten eerste moet doen, is bovenstaande column lezen.
En lees daarna mijn reacties even helemaal uit.
Daarin staan meerdere voorbeelden, waarvan je er tot nu toe 0 weerlegd hebt.

Mocht je trouwens ooit besluiten om voortaan tenminste eenmaal per jaar het nieuws te volgen, dan zou je al snel zelf ook tientallen andere voorbeelden kunnen bedenken.

Dandruff | 03-03-18 | 21:32
▼ 14 antwoorden verborgen

In theorie is dit niet eens een gek idee want Twitter / Facebook maken het heel makkelijk voor gelijkvormige idioten om samen nog dieper in hun echokamers te duiken. Zowel links als rechts dus. Zie je bij protest acties in Amerika ook heel goed. Helaas weet je bij voorbaat al dat eventuele Jorissen die deze platformen beheren een eenzijdige blik op het leven hebben.

Heb in het verleden aanstootgevende content gemeld, en kreeg vervolgens een beleefde melding dat het gewoon allemaal in orde was. Denk niet dat dit een uitzondering was op het beleid..

Kartelmaster2000 | 03-03-18 | 19:34

GS kan zijn borst dan ook alvast nat maken. Genoeg reaguurders hier (iedereen weet wel wie er bedoeld worden) die maar wat graag de rechtse geluiden hier aan willen geven bij de internet-Gestapo.

2voor12 | 03-03-18 | 19:29

Hier in mijn woonplaats maakt de politie , uw weet wel een vertegenwoordiging en geweldsmonopolist gratis reclame voor FB. Staat gewoon achterop de door ons betaalde dienstwagen. Je kunt ze ‘liken’ op FB. Het kan verkeren. De politie en FB zijn blijkbaar dikke vrienden.

ja,diedus! | 03-03-18 | 19:25

Ok, zodra het in gaat heb ik voor de overheid heb ik geen internet meer.
Dan gaat alle correspondentie gewoon weer per papier.

watergeus | 03-03-18 | 19:24 | 2

Dat zouden meer mensen moeten doen.

ja,diedus! | 03-03-18 | 19:25

Komt weer het departement brief open stomen.

Muuke | 04-03-18 | 00:24

Nog een paar jaar en dan is Noord Korea een paradijs vergeleken bij de EU.

Balletje Mayo | 03-03-18 | 19:23 | 2

maak de borst maar nat geenstijl......

ger1306 | 03-03-18 | 19:29

Nou hoppa snel verkassen dan, is winst voor iedereen.
AanstellerT!!

Berbaar | 03-03-18 | 20:08

Laat mij raden; tegen de EU zijn, tegen het establishment zijn, tegen de islam, tegen politiek correct zijn wordt aangepakt? komt mij bekend voor

daan me de korte ach | 03-03-18 | 19:18 | 3

Ik haat de bewezen lange slungel leugenaar die eeuwig gemaakt loopt te grijnslachen om een scheet en drie knikkers ,ben ik nou strafbaar?

gelukzoeker | 03-03-18 | 19:25

@gelukzoeker | 03-03-18 | 19:25

Vast niet. Blijkbaar bestaan er, als je dat voorstel leest, ook legale haatuitingen.

Al-Dente | 03-03-18 | 19:34

Gelukzoeker| vind hem goed gevonden.

Muuke | 04-03-18 | 00:31

En niet alleen online. De Social Justice War wordt tot aan de voordeur gevoerd. Nou ja, dat weet Baudet allang, maar ook in de VS. Een komiek wordt daar het leven in zijn dorp onmogelijk gemaakt. Vanmorgen gelezen, en beluisterd in volle verbijstering:
politiek.tpo.nl/column/sietske-bergma-...
Nigga stole my bike.

Tijd om gab te gebruiken ipv twitter en hyves weer uit de mottenballen te halen. De broncode daarvan is vast nog wel ergens.

Stormageddon | 03-03-18 | 19:17 | 2

Stormageddon --Wat word er nou bedoeld met het N woord ,toch geen Neuken of Navel mag ik hopen, Want dan kun je beter Neger zeggen ,want die zijn fier op zich zelf en gelijk hebben ze,want die kunnen harder lopen en dansen en zingen dan de andere mens soorten.Zelfs verstoppen winnen ze van de gemiddelde witte mensch met gemak,zelfs van de deugmensch nog wel.

gelukzoeker | 03-03-18 | 19:36

Nigger.

Stormageddon | 03-03-18 | 20:07

paost712.home.xs4all.nl/media/nee-teg...
Staat al een poosje online (vanaf ergens 2016 meen ik) maar het zal mij benieuwen wanneer ik mij verzocht gaat woren dit te verwijderen.
Of door de provider (verwacht ik niet, zij gaven Sceintology ook de vinger) maar daar Moraalpolizei van A. M., J.C.J en A.P.

(ps pas op voor de muziek!)

paost712 | 03-03-18 | 19:14 | 1

Mooi stukje, maar h.t.d. doen ze het geniepiger.
Muziek gelijk op off. brrrr.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 04:24

Overigens hier nog iets wat onder de radar is gebleven.
De man die mede de bijl in de wortel van onze Europese samenleving heeft gezet is in januari overleden. Helaas, want hij hoorde eigenlijk zijn laatste jaren te slijten in de gevangenis.

"EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief"
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
www.telegraph.co.uk/business/2018/01/...

Abject | 03-03-18 | 19:12 | 3

Moge hij branden in de hel

VeelTeSteil | 03-03-18 | 19:16

Bij dit soort types vraag ik mij altijd af, wat schiet je er nou mee op? Die Sutherland was goed voor 250 miljoen dollar op z'n rekening. Wat wil je nog meer? Waarom dat hysterisch gedram? Als ik 250 mio op m'n rekening zou hebben dan zou ik nippend aan een cocktail op mijn eiland zitten en me nergens meer mee bemoeien en niemand lastig vallen. Ja misschien op GS. Ghehehe

Basil Fawlty | 03-03-18 | 19:23

Aha Sutherland is pushing the daisies, goed nieuws, vieze ouwe manipulator, kalergi coudenhoven pusher. Grote vriend van engerd Juncker. Hopelijk de volgende in de rij om op te zouten. Wat is dat toch met die rijke stinkerds, (niet allemaal disclaimer) Soros is nog zo'n gedrocht. Geen hatespeech hoor, kan blijven staan. Merkel kan ook de pot op met d'r internetcensuur en de knuffelhormoneninjecties voor het lastige islamfobische volk, ze zal dement zijn en zich in 1940 wanen. Binnenkort scheert ze haar snor niet meer af, ware gezicht is steeds meer zichtbaar. Dat ik dit nog meemaak op mijn bescheiden sterfbedje *humeur verbetert*

kleurdoosje | 03-03-18 | 23:16

En weer een stap dichter bij de tijd van Het Beest.
...... Waarin niemand meer zal kunnen kopen of verkopen die het teken van Het Beest niet heeft.......

Lupuslupus | 03-03-18 | 19:11

Go Go Go Kim Dotcom

roy3573 | 03-03-18 | 19:10

Overstappen naar SPKOUT en GAB.AI

DommeNeger | 03-03-18 | 19:10 | 1

Spkout heet gewoon weer bitchute. Verder +1

VeelTeSteil | 03-03-18 | 19:15

Dhr Maas, de Duitse minister die er zo ontzettend voor was, zag z'n oudere berichten verwijderd worden. De journalist die daar over berichtte, ook dat werd verwijderd.

Dat was hilarisch.

Al-Dente | 03-03-18 | 19:09

hmm, groene foutbalken bovenin den roze weblog... is er een paddenstoelwolkje boven het datacenter te zien?

DommeNeger | 03-03-18 | 19:08

Dit is het begin van het einde van een progressief tijdperk met ongekende vrijheden. Het was kort maar prachtig. Blij dat ik er in heb mogen opgroeien.

atheïstisch stemvee | 03-03-18 | 19:08

Bindende kijktip: Das Leben der Anderen.

U ziet de vieze fascist Pechtold gewoon met koptelefoon op, tussen de bandrecorders notities maken.......

Vervang 'vijanden van het socialisme' door: " vijanden van de multiculturele EU heilstaat" en het beeld is compleet..

echt_links | 03-03-18 | 19:05 | 7

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:34,

Onzin.
Als DDR66 voor een referendum zou zijn, dan zouden ze het toch niet afschaffen?
Raadgevend of wetgevend maakt feitelijk weinig uit, kamerleden die het volk respecteren kunnen er immers voor kiezen met de uitslag mee te stemmen. Dit raadgevend referendum had bovendien een mooi opstapje kunnen zijn naar een toekomstig echt referendum.

DDR66 wil gewoon geen democratie.
De snelheid waarmee de referendumwet wordt afgeschaft zegt alles;
- nog voor die is geëvalueerd zoals afgesproken in de wrr;
- feitelijk buiten de Nederlandse wetgeving om.

En natuurlijk doet Pechtold nu alsof hij referenda over Idols en hondenpoep in de Juinense dorpsstraat wèl wil legaliseren, mogelijk zelfs al over 140 jaar.
Maar het plebs mag zich nooit bemoeien met zaken die er ècht toe doen, omdat dan de snoepreisjes en penthouses van Pechtoïde bestuurders in gevaar komen.
Regeren draait immers niet om goed beleid; maar om zakken vullen.

Dandruff | 03-03-18 | 20:16

Stem allen D66, want deze partij wil wel een referendum, maar dan een echt referendum met hoge opkomstdrempel. Dit willen ze voor de verkiezingen. Na de verkiezingen kiezen zij ervoor er niet meer over te praten.

onnosel | 03-03-18 | 20:37

Ja, die bindende kijktip geef ik altijd aan naïve sukkels die zeggen "niets te verbergen te hebben" en dus vóór sleepnet-wetten stemmen. Of het helpt... Dit soort mensen is zo dom, zo dom...

Brou Is Back | 04-03-18 | 01:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig hebben we liveleak

LifeCatcher | 03-03-18 | 19:02

Feitelijk gaat het internet dan net zo werken als het darkweb.
Je moet de links weten anders kom je nergens.
Ik voorzie een nieuwe toekomst voor de aloude "startpagina linksites"!
*darkweb en duckduckgo instellen gaat*

Rest In Privacy | 03-03-18 | 19:01 | 5

toevoeging: eigenlijk hebben we zelf door ons internetgedrag de macht gegeven aan de Googles, Apples en de Facebooken. Feitelijk is het tijd voor "internet 3.0", een decentraal internet. Ooit was een een plan voor internet-2 via satellieten. Ik zou bijna zeggen Google dat, maar ik heb de indruk dat de geschiedenis rap herschreven wordt.

Rest In Privacy | 03-03-18 | 19:57

Ja, een USB-stick of nog beter: een SSD van 500 GB met daarop eindeloos veel volstrekt willekeurige bytes uit een witte-ruis randomgenerator. Daar kun je enorm veel mee versleutelen door middel van de "one time pad" generator.
.
Maar geheime diensten kijken nauwelijks naar de inhoud van berichten; ze kijken vooral naar met WIE je contact hebt en naar welke sites je gaat... Inhoud is van ondergeschikt belang.

Brou Is Back | 04-03-18 | 01:08

jello624 | 03-03-18 | 19:57
Ja Jello, met de kennis van nu enz......

watmagjenogwel | 04-03-18 | 03:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen jullie die 'geblackte' YT-video van Pat niet op Dumpert zetten? Wordt het bereik tenminste iets groter.

alexbl | 03-03-18 | 18:59

Zet daar de plannen voor gecontroleerde internet toegang bij en de totalitaire staat is daar. Het eID programma draait op volle toeren in veel EU landen, het eID wordt nu 'verkocht' als veilig toegangsmiddel tot overheidsdiensten. Wanneer iedereen zo'n setje heeft is het met 1 druk op de knop om te toveren naar verplicht gebruiken voor al het internetbezoek. Zo niet dan krijg je waarschijnlijk een soort roze internet zoals Planet internet van KPN in den beginne was.

faz | 03-03-18 | 18:57

Alles in een blockchain, geen centrale aansturing, succes met je repressie.
Stelletje autoritaire links-radicalen.

deepblue149 | 03-03-18 | 18:56 | 1

Mooi gezegd, ligt daar de oplossing? Ik hoop het vurig.
Die blockchain gaat nog eens heel groot worden, en dan niet alleen tegen deze censuur. Reken maar dat ze bang zijn van de cryptomunt.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 03:55

Alles wat met vrijheid van mening te maken heeft, hoort door de nationale staten te worden gedaan. De EU moet hier buiten blijven. Trouwens dat hatespeech is een onwerkbaar begrip, alsof je niet mag haten, een menselijke emotie. Oproepen tot geweld, daar moet de grens liggen, haten moet kunnen.

M.egafoon | 03-03-18 | 18:55 | 4

Oproepen tot geweld, daar moet de grens liggen, haten moet kunnen.
.
Hadden ze dan niet al moeten ingrijpen op mensen die de koran en andere boeken volgen... ze roepen op tot geweld, en leren dit aan hun jonge kroost vanaf de kleuterschool, maar daar is nog nooit op ingegrepen. wij haten hun voor dit...

Rene046 | 03-03-18 | 19:04


@ Beste: Niet iedereen is in staat om op een goede manier met macht om te gaan.

nikolaos | 03-03-18 | 19:11

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:03,

Het grootste probleem van "der ewige jude" was niet dat die film tot haat opriep; maar dat elk tegengeluid in het "Verenigd Europa" van de nazi's streng gecensureerd werd.
En waar is onze EU nu mee bezig?
Juist ja.

De beste manier om leugens onschadelijk te maken, is door ze te weerleggen.
Wie zinnige dingen zegt, heeft geen censuur nodig om zijn gelijk te halen. Het zijn dus altijd de leugenaars die censuur bepleiten; om zo te voorkomen dat hun leugens weerlegd worden.

Dandruff | 03-03-18 | 19:50
▼ 1 antwoord verborgen

Voet van de nationalistische rem halen, D66? En dan plankgas het ravijn van de totalitaire superstaat in rijden zeker? Want nog altijd heeft niemand de vraag kunnen beantwoorden: als de lidstaten van de EU en hun politici in onafhankelijke landen alleen maar zullen zorgen voor oorlog, economische achteruitgang en onderdrukking, waarom gaan diezelfde politici met absolute macht over heel het continent vanuit Brussel zorgen voor vrede, welvaart en vrijheid?

Het censureren van internet en van vrije mening is een verschrikkelijk slecht en vrijheidshatend idee. Een autoriteit die bepaalt welke informatie waar en niet waar is, dat kennen we van dictaturen als Rusland en China. Dat het uiten van een "foute" mening (nog) niet geheel verboden wordt maakt weinig verschil. Als bepaalde geluiden minder gehoord worden door direct overheidsingrijpen is het kwaad al geschied. En in feite de censuur uitbesteden door bedrijven te dreigen met boetes of sancties onder vage definities van wat "haatzaaien" is, betekent dat ze het zekere voor het onzekere gaan nemen en preventief zelfs uitingen gaan onderdrukken die volgens een strakkere definitie zoals oproepen of dreigen met geweld wél door de beugel zouden kunnen. Of die een pure overheidscensor die reactief moet optreden via een gang naar een onafhankelijke rechter niet aan zou durven om te verbieden.

Haat en angst zijn normale menselijke emoties die je beschermen tegen gevaar. Het is heel gezond om mensen te haten en vrezen die jou naar het leven staan of je willen onderdrukken. Vreemd genoeg krijg je met het prediken van geweld uit naam van geloof of uit naam van idealen zoals het "bevrijden" van het Midden-Oosten van haar seculiere dictators geen straf. Maar een gezonde haat hebben tegen totalitaire tendensen, machtshonger van politici en gewelddadige ideologieën is strafbaar... Een vrij land en democratie dicteert niet de emoties van haar burgers of kiezers, wie je moet haten of liefhebben.

En illegale content bestrijden? Daar hebben de Buma-Stemra's en Breintjes zeker weer een dikke middelvinger in de lobbypap gehad? Iedereen moet natuurlijk wel de maximale monopolieprijs betalen voor "intellectueel eigendom", wat een mooi woord is voor het kunstmatig schaars maken van een in wezen oneindige kopiëerbaar goed. Kennelijk is dat normaal qua wet die naar het belang van alle mensen hoort te streven: een piepkleine minderheid bevoordelen ten nadele van de overgrote meerderheid. Beetje jammer voor die minderheid dat mensen hun geld maar één keer kunnen uitgeven, dus de winst van een totale greep op het kopieëren van informatie zal wat tegenvallen... En zaken als kinderporno zijn al verboden. Een normaal mens kijkt daar niet naar en ik heb liever dat pedo's naar bestaande beelden kijken dan dat ze het zelf gaan maken of in de praktijk brengen.

Maar het kan ook zonder haat hoor, EU. Ook gewoon gortdroog feitelijk is mensen meer macht geven over anderen aantoonbaar een slecht idee. Of je moet geen geschiedenis en actualiteit begrijpen, de Stanford experimenten negeren, of gewoon algemene mensenkennis totaal ontberen. Nota bene is de EU zelf ideologisch tégen monopolies, als het om bedrijven gaat. Alles moest toch worden geprivatiseerd en openbaar aanbesteed? En de grote, geheel door vrijwillige marktwerking ontstane machtspositie in de informatievoorziening van bedrijven als Google was toch ook ongewenst, tot het uitdelen van boetes? Een redelijk standpunt, wat mij als liberaal betreft, afgezien van die boetes voor iets dat vrijwillig tot stand komt. Maar pas die logica dan ook eens toe op je eigen machtshonger en regelzucht. En je behoefte aan het monopoliseren van "de waarheid" ten gunste van je eigen agenda.

Wol | 03-03-18 | 18:52

Vooral de verontwaardiging van de gebruikers van YT stijgt snel las ik. Ze zijn nu al bezig met damage control door te zeggen dat de nieuwe moderators iets te enthousiast waren met het verwijderen van content.

Er zijn een aantal alternatieven in opkomst, en waar het eindigt is wat je nu ook langzaam bij FB ziet gebeuren. Alleen de oude generatie blijft het gebruiken, de rest stapt over op een alternatief.

De EU kan deze drie platformen nu sancties opleggen, maar het internet zullen ze niet kunnen beheersen. Uiteindelijk zorgt dit alleen voor een grotere afkeer tegen de platformen en de EU.

Luckystriker | 03-03-18 | 18:51

Verdomd eng om het Euro-fascisme langzaam maar gestaag steeds meer vorm te zien krijgen. Men (Ik) mag dit niet zonder ons (mij) te verzetten laten gebeuren.
Nie wieder faschismus.

Van Zessen Klaar. | 03-03-18 | 18:51

In feite is shadowbanning nog erger dan een ban. Twitter is kapot. En ik wil niet naar gab.ai want ik wil juist de "tegenstander" ontmoeten.

@Jack is een rioolrat.

omanders | 03-03-18 | 18:50 | 4

tankard | 03-03-18 | 18:53 TPO beoogt geen breed redactieloos communicatieplatform te zijn zoals youtube of facebook. TPO is gewoon een medium met een redactie, geen doorgeefluik van willekeurige meningen. De vergelijking gaat dus niet op.

Hufterst | 03-03-18 | 19:04

@Tankard

Dat zou ook niet moeten. Ban dan iemand helemaal, zodat je duidelijk bent.

omanders | 03-03-18 | 19:06

@omanders Eens, dat is precies wat ik aanhaalde en op reageerde, de nogal achterbakse shadowban

tankard | 03-03-18 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Diversiteit & inclusiviteit = blankenhaat. Beschaafd zijn en politieke correctheid zijn smoesjes om censuur goed te praten. Wolla.

Ik mag graag mgtow videos op YouTube bekijken. En volgens die progressieve prutsmutsen is dat dus heul erg controversieel en heul erg rechts dus keihard verboten. Het is niks anders dan bewust single zijn en focussen op persoonlijke ontwikkeling maar dus niet progressief en idealistisch dus überhaupt nicht erwunscht. U moet van de EU in een sprookjeswereld leven en gehoorzaam zijn... Of anders!

Willen we voorkomen dat we met z'n allen monddood worden gemaakt dan moet iedereen aan de VPN gaan en YouTube en al die andere EU collaborateurs de vinger geven.

VeelTeSteil | 03-03-18 | 18:50 | 2

Volgende stap E-DDR-U... het verbieden van vpn, want als u via vpn kijkt dan heeft u vast wat te verbergen.

meneer Q | 03-03-18 | 18:55

VeelTeSteil | 03-03-18 | 18:50 |
De goedkoopste oplossing is de geheime diensten heel erg klein maken. Bijvoorbeeld maximaal 10 man bij de AIVD. Daar ligt niemand wakker van en is ook nog goedkoop ook. Dan heb je geen sleepwet nodig en censuur gaat niet wegens gebrek aan mankracht.

Príncipe | 04-03-18 | 03:02

Haat is geen recht. Het is een vorm van bestaan. Het is een humeur, een temperament. Wie haat wil tegengaan, wil leven tegengaan. Wil denken tegengaan. Iedereen wordt gedreven door verlangens, zorgen, hekel, angsten, hunkeringen. Er is niks mis met haat. Er is wel iets mis met geweld, gewoon, omdat geweld bewezen heeft tot enorme destructie te kunnen leiden. Overigens net als passiviteit. Ik ben voor een brede herwaarderig van de haat.

Hufterst | 03-03-18 | 18:49

Grote delen van Europa onleefbaar maken middels de import van kansloze en vijandig gezinde groepen, en alle kritiek daarop in de kiem smoren.
Daar past maar één antwoord op.
"wollt ihr den totalen krieg?"

Abject | 03-03-18 | 18:48 | 2

NU mag je dit nog schrijven.

meneer Q | 03-03-18 | 18:58

meneer Q | 03-03-18 | 18:58 |
Er is nu ook /zenpol/ met als thema de ondergang van het westen tegen te houden. Maar dat wist je natuurlijk al lang.

Príncipe | 04-03-18 | 01:14

Daarom zit ik al een tijdje achter een VPN. Ook GS bezoek ik zo. Ik vertrouw niemand meer.

postmodernismisdead | 03-03-18 | 18:47 | 4

VPN helpt niets, NL mag al al het verkeer dat niet van NL naar NL gaat onderscheppen en dat gebeurd zeer waarschijnlijk al (het is niet al te duur namelijk). Bovendien is een VPN een ideaal punt om af te tappen als het overgenomen kan worden, dus zeer interessant om de VPN-provider zelf over te nemen. We moeten gewoon tegen deze onzin zijn en mensen wijzen op het feit dat onze demofobische regering Prutte te ver is doorgeslagen. Straks leef ik in de DDR 2.0 als dit even zo kan blijven doorgaan.

O2Neutraal | 03-03-18 | 19:11

TIP: De browser Opera heeft een eigen VPN aan boord (neem aan de Windhoos versie ook). Ook handig voor de Piratenbaai. Of die anoniem is... geen idee.

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:25

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:25
Dat is een hele goeie tip, Miep, en ook Lupuslupus kan er hier haar voordeel mee doen.
Had voorheen Cyberghost maar werkte niet naar mijn zin en heb dat abbo op gezegd. Nu onmiddellijk Opera gedownload, geînstalleerd, en eens kijken hoe het functioneert.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 03:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben documentaire Hitler's - Circle of evil aan het kijken op Netflix. Zoveel overeenkomsten met de huidige EU met Goebbels er voorop.

TRUMP | 03-03-18 | 18:46 | 1

Niet zo vreemd hoor, want het ware twee oud Duitsers, de oprichters van de Europese Uni.

FreeVogelaar | 03-03-18 | 18:55

LOL,
het internet heeft heus geen Korsakov..

Kanarie_Geil | 03-03-18 | 18:45

Definitie "totalitaire staat" (wiki):

"Totalitarisme is een politiek systeem waarbij de gehele maatschappij ondergeschikt wordt gemaakt aan het staatsidee en de politiek de gehele samenleving tot in de diepste geledingen doordringt."

Nu nog nader bekijken wat dat "staatsidee" inhoudt in het geval van de huidige EU. Zeker te weten dat containerbegrippen als "inclusief" en "divers" terugkomen in dit idee.

Gajus | 03-03-18 | 18:45 | 2

Vanaf morgen ben ik weer eens in Nederland voor een goeie zes weken. Ik zal het nieuws nóg nader volgen, zeker ook met de GR-verkiezingen in aantocht.

Gajus | 03-03-18 | 18:56

"Nu nog nader bekijken wat dat "staatsidee" inhoudt in het geval van de huidige EU. " Oh, dat is niet zo moeilijk: bek houden en betalen.

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:23

Overigens wat 'data driven' en andere politieke campagnes die sterk op sociale media en 'psychografische modellen' leunen, het is niet onfeilbaar in praktijk:
Alhoewel die software van Cambridge Analytica tegenwoordig dus al wel zo goed is, dat bij een burgermeestersverkiezing de partij van Victor Orban hun tegenstander al gefeliciteerd hadden, toen de stembussen nog maar net open waren.. (terwijl vrijwel niemand die overwinning voorspeld had, maar hun systeem dus wel en zij zijn dacht ik een van de Europese klanten van CA) "This is a city that has been ruled by Fidesz [partij van Orban] or the right since 1990. Péter Márki-Zay, the independent candidate for mayor supported by the entire opposition, bumped into his rival for the mayoralty, Fidesz candidate Zoltán Hegedűs, at the market this morning. Mr. Márki-Zay was stunned: the Fidesz politician was actually polite to him. Then we found out that János Lázár, a former local mayor and the current Minister of the Prime Minister’s Office did something completely new: he escaped the television cameras by voting early in the morning. After this we discovered that Fidesz was not holding an election night party in Hódmezővásárhely. It was as if the regime felt that there was trouble on the horizon and it was best to disappear." hungarianfreepress.com/2018/02/25/upri...
Overigens was dat best een gênant verlies (nog maar een maand te gaan tot de landelijke verkiezingen), maar het bewijst ook nogmaals dat het databedrijf dat een rol speelde in de campagne van Brexit en leidend was bij de campagne van Trump geen wonderen kan verrichten (Ted Cruz verloor in de voorverkiezing ook al van Trump - terwijl hij dus die software gebruikte).
Maar Cambridge Analytica zou dus geen campagnes meer in de VS doen voorlopig, omdat ze van Mueller dus een dagvaarding kregen en buiten Europa gaat ook niet alles zoals ze het bedacht hadden. Steve Bannon is bijvoorbeeld ook geen aandeelhouder meer en er zijn nog een paar veranderingen geweest.

nickolaas | 03-03-18 | 18:45 | 1

Overigens heeft de partij van Orban de afgelopen periode een 'supermeerderheid' gehad in het Hongaarse parlement, ze hebben grondwet kunnen veranderen en alles - maar er is dus ook zoveel corruptie geweest dat zelfs leden van de eigen partij opnieuw een supermeerderheid vrezen (en de peilingen voorspellen dat ook niet). Maar als ze geen meerderheid meer zouden halen, hebben ze dus ook een probleem - omdat ze door met name door het handelen van Fidesz-leden toen ze dus de absolute macht hadden, eventueel toekomstige coalities sluiten bijna niet meer mogelijk is geworden. Als ze geen meerderheid meer halen, valt feitelijk dat hele bestuursmodel in duigen.. (althans die voorspelling lees je dus hier en daar - het is afwachten hoe het daar dus gaat lopen - 8 april zijn geloof ik de verkiezingen daar.. as zondag is er eerst nog Italië.. daar lijken dus wel populisten en verdere polarisatie nog een slag te gaan slaan - afgelopen jaren zat daar dus een centrumregering).

nickolaas | 03-03-18 | 19:08

VVME

Er wordt geknepen in de grote spons
waarin wij met ons allen samen leven
en waar in 't groot, of klein juist, onder ons,
alles gezegd kon worden en geschreven.

Ach wat in 't midden zit zal best wel blijven
maar aan bij de buitenkant druipt het er uit.
Ik zie de hand het woord naar buiten drijven
dat niet gevallig is, het schreeuwt te luid.

Er is een diepe put waar water staat
en waar de mening naar wordt afgevoerd
die in het donker dan maar broeien moet

maar die daar leeft. En groeien, bloeien gaat.
Daar wordt nog vies en vuil geouwehoerd.
Stuur mij die put maar in, daar is het goed.

Hufterst | 03-03-18 | 18:42 | 2

Hulde!

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 19:01

Wel over een uurtje weghalen.

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 19:02

Haat is een fundamenteel recht. Haat tegen het nationaal socialisme bijvoorbeeld-vrij naar Paul Cliteur.

Zoltan | 03-03-18 | 18:42 | 2

Maar je mag het niet zaaien. Tenzij je vanuit je religie spreekt. Dan mag alles. Terwijl geloof toch ook gewoon een mening is. Rare wetten.

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:22

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:22
Hmm... de PvdA deed wel altijd haat zaaien tegen rijke mensen, dat mocht dan zeker wel. Dan is het zeker weer anders...

Príncipe | 04-03-18 | 01:17

Toen ik las, dat het Franse OM Marine Le Pen ging vervolgen voor het plaatsen van foto's van oorlogsmisdrijven door ISIS (man levend overeden door tank/man levend verbrand in kooi), juist in reactie om aan te tonen, dat vergelijking tussen het Front Nationaal en ISIS helemaal niet kan, maar dat het Franse OM dat 'promotie van terrorisme' vindt, en 'inbreuk op mensenrechten', sindsdien wéét ik, dat officiële overheidsinstanties als 'n OM dus al sterk gekleurd en manipulatief te werk gaan.
Het OM is toch de instantie die weet van strafwetten en wat niet, en wat wel mag?
Als nu zelfs een OM, in naam onafhankelijk, al politiek-manipulerend optreedt, dan weet ik natuurlijk ook, dat de commerciële Youtube, Facebook, maar ook politieke partijen en verder de in naam 'neutrale' overheidsinstanties niét de taak van censor is toe te vertrouwen; daar zal altijd een financiële of politieke manipulatie achter zitten.
Eh, we gaan interessante tijden tegemoet, helaas, want dat werd in 't verleden altijd gezegd tegen de mensen, als een heuse grote oorlog op komst was.
Fasten your seatbelts.
Want waar niet meer netjes en beschaafd van gedachten kan worden gewisseld, daar zal de strijd zich verplaatsen naar de straat. Met geweld, helaas.

Der Paulie | 03-03-18 | 18:39 | 7

theo-is-dood | 03-03-18 | 20:38
Het is helaas echt waar.
En via de eerdere items van GeenStijl hierover, via @Ronaldo | 01-03-18 | 17:55, heeft u direct toegang tot de bronnen van deze berichtgeving. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere zoektermen (via Google) in te voeren.
Maar ik was er dus ook verbaasd over. Het is veel erger dan ik bevroedde.

Der Paulie | 03-03-18 | 20:48

Linkje naar nieuws over Marine le Pen. Mijn indruk is dat in Frankrijk het publiceren van gewelddadige beelden van DAESH / ISIS strafbaar is gesteld als jeugdigen die beelden kunnen bekijken. En nu wordt deze regelgeving gebruikt tegen mevrouw Le Pen. Ik ben benieuwd hoe Front National heeft gestemd toen deze censuurwetgeving werd ingevoerd. www.bfmtv.com/police-justice/marine-le...

theo-is-dood | 03-03-18 | 21:23

theo-is-dood | 03-03-18 | 21:23
Ja, er worden altijd 'goede redenen' genoemd om iedereen in de maatschappij de mond te snoeren, en degenen die toch durven spreken te vervolgen.
U weet hopelijk ook, dat zelfs die beroemde filosoof Socrates de gifbeker moest drinken, 'omdat zijn woorden de jeugd bedierven?'
Dezelfde reden, 'het is erg om de kindertjes, 'dus' moet iedereen zijn mond houden, en gaan we je vervolgen'.
De vraag is, of u uw notie van uw gezonde sceptische verstand heeft áánstaan.
Want dan kunt u smoesjes ontmaskeren.
Marines partij werd openlijk besmeurd en gedemoniseerd door 'n urenlang programma, waarin alleen maar de boodschap zat, dat het Front Nationaal even erg was als ISIS.
Eh, mag iemand als Le Pen zich dan verdedigen met beelden, die direct weerleggen, dat 't niet het geval is; en de vergelijking tussen niet-geweldadig Rechts (binnen de wet) en wel-terroristisch ISIS, helemaal niet 'kan'?
Is Le Pen 'begonnen' met deze 'propaganda' voor terrorisme; néé.
Kan Le pen worden verweten, dat zij die vergelijking onacceptabel vindt; nee.
Gaan politieke tegenstanders van Le pen vervolgens de parlementaire immuniteit van Le Pen opheffen, om haar te laten vervolgen door het Franse OM; já.
Wie zijn hier nu de morele viespeuken (?), en wie van het Franse OM helpt die morele viespeuken?
En dan zou (terugkerend naar het onderwerp van deze topic) zo'n partijdig Frans OM een instantie zijn, die zou mogen censureren over 'wat mag', en wat 'niét mag'? En daar heb ik het over.
Zelfs het Franse OM blijkt 'n politieke handlanger van vieze politieke spelletjes.

Der Paulie | 03-03-18 | 21:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Merkel met haar DDR-ratterigheid, een zegen voor links en islamistisch.

Fijnstoffer | 03-03-18 | 18:37 | 1

Ja dat mens begint meer en meer op een wolf in schaapskleren te lijken.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 03:15

Internet moet aan banden worden gelegd. Er wordt nepnieuws verspreid volgens de hoge heren.
De burgers zijn zelf niet mans genoeg om nepnieuws van echt nieuws te onderscheiden, volgens hen.
De burger mag niet meer in de sprookjes geloven waarin hij wil geloven. De burger mag slechts lezen, zien en horen wat de EU bepaalt. De burger mag niet meer denken, mag niet meer onderzoeken. Mag niet meer vergelijken. Mag geen andere mening meer hebben.
Er zal censuur gepleegd worden. Alles wat niet past bij het gedachtegoed van de EU moet verdwijnen. Twee polen mag niet meer. Een pool is gewenst. Wordt gestimuleerd. Zal het einddoel zijn. Hetzelfde grauwe nieuws, hetzelfde grauwe denken, onze toekomstige grauwe eeuw.
Een communist vindt alles wat een niet-communist zegt of schrijft onwaar. Dus nepnieuws. De islam vindt alles wat in de koran staat waar. Een orthodoxe christen denkt dit van de Bijbel. Staat de EU achter de islam? Vindt zij onderwerping het beste voor het volk.? Dan zult u op internet alles kunnen lezen over de religie van de vrede, behalve kritiek.
Vindt de EU de Bijbel achterhaald? Dan zal alles over dit Boek der Boeken weggehaald worden. Bekritiseerd, voor gek gezet worden.
Vindt de EU dat Nederlanders zich moeten aanpassen, moeten integreren, moeten worden als de nieuwkomers, de moslims, de onderworpenen ? Dan zal een ieder die dit niet wil spoedig op de brandstapel gezet worden. De monddood aan iedereen die niet denkt als de EU, die niet gelooft zoals men dat wil in de EU.
De dood aan iedereen die wil blijven denken, wil blijven discussieren, zichzelf wil blijven. U mag uw eigen sprookjes niet meer uitkiezen. U moet leven in de wereld geschapen volgens de eisen van de EU. U mag eigenlijk niet meer bestaan.

onnosel | 03-03-18 | 18:36 | 2

Juist we krijgen straks alleen nog de waarheid via de door de staat betaalde media, en daarop reageren is natuurlijk nutteloos.

Rene046 | 03-03-18 | 18:52

Rene046 | 03-03-18 | 18:52
Ach de meeste dode bomen media hebben de mogelijkheid tot commentaar geven reeds afgeschaft, en diegene die het nog wel hebben, denk aan FD, die passen een dusdanige censuur toe dat ook daar je mening die hun niet aanstaat direct wordt verwijderd.
Dus ja, ik begin me zo langzamerhand af te vragen waarom ik m'n 20€ aan GS heb betaald, als het een beetje tegen zit hebben die tussen nu en het einde van het jaar ook geen bestaansrecht meer.
Wat ik niet hoop, laat dat duidelijk zijn.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 03:13

.. maar goed. Europa is verloren en alleen de wal kan het schip nog keren, dus dat gaat zeker in tranen eindigen.
Einde Romeinse Rijk deel II. De corrupte decadente lapzwansen zijn aan de macht, legionairs worden alleen nog ingezet om wie niet genoeg juicht voor de leeuwen te gooien. De barbaren worden met schepen vol opgehaald. Wat kan er verder nog misgaan!

Intussen in Amerika vecht alleen Trump nog (effectief) tegen de totale afbraak van binnenuit door Bilderbergers en de na-ons-de-zondvloed-types.

Jan Passant mk2 | 03-03-18 | 18:34 | 2

Wat die barbaren betreft: Ik zou willen voorstellen om in het kader van de door links zo geliefde diversiteit de helft van alle ijsberen van de Noordpool naar de Zuidpool te verplaatsen. En dan eens kijken hoe de autochtone bewoners na vijf jaar nog denken over de import van al deze kansendieren.

eerstneukendanpraten | 03-03-18 | 18:43

+1 ik moest lachen, maar je hebt een sterk punt...

Sarcastisch varken | 04-03-18 | 11:24

Binnen 1uur na melding dient inhoud te zijn verwijderd. Gelet op het feit hoe snel (nep)nieuws zich verspreidt en wordt gedeeld is deze maatregel dus de spreekwoordelijke druppel op een gloeiende plaat. Komt nog bij: hoelang duurt het voordat de melding bij de betreffende website beheerder terechtkomt?

Jorisendedraak | 03-03-18 | 18:32 | 5

Jan Passant mk2 | 03-03-18 | 18:54 |
Als die Koreaanse kechs heel secuur te werk gaan dan verwijderen zij eerst zichzelf vanwege 'dom' en 'gevaarlijk'. Maar objectiviteit kan een KK (f.k.a. KS) niet verweten worden.

De waard zijn gast | 03-03-18 | 19:03

Het is een soort NetzDG, die dankzij de compromissencultuur van de EU gelukkig niet werkt. Het is net zoals het downloadverbod. Wordt dat al strikt gehandhaafd hier? Ik denk het niet...

Jostifiel | 03-03-18 | 22:28

Jorisendedraak | 03-03-18 | 18:32 |
Mja... dat is dan wel een wapen. Je kan iedere website die je niet mag gaan spammen met nep nieuws. Alles wat van RT afkomstig is, is nep nieuws. Dus hup knip plak gewoon iets van RT op een website en doe met een ander account een melding van het nep nieuws. ;-)

Príncipe | 04-03-18 | 01:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De politiek is het vertrouwen in de burger kwijt. Eerst het doorvoeren van de donorwet dat ons vrije keus afneemt. Toen het intrekken van de referendum wet, waarbij enige obstructie macht van de burger wordt afgenomen. Inmiddels zijn we belandt in een tijd waar dus ook onze mogelijkheid tot verspreiding van ideeën en vrije spraak als bedreiging wordt gezien.
.
Vergeet het maar censuur bedoelt is tegen terrorisme. het waren juist de wat recht-liberale of anti-SJW geluiden die als eerst geblokt werden. De echte Nazis en Islamo(links)fascisten kunnen nog gewoon hun gang gaan. Er is namelijk geen normaal denkend mens die daar naar gaat zitten kijken, dus ook niet gaan 'afvlaggen'.
.
De angst tegen de burger is opmerkelijk, want het was nota bene Sybrand Buma die tijdens de verkiezing aangaf beter te willen luisteren naar de burger. Maar nadat zijn partij plaatsnam in de regering hebben we hier niks meer over gehoord. Of dit komt door het partijkartel, of vanuit bovenaf door de EU is opgelegd, is nog niet te bepalen. Feit is wel dat als we dit niet willen laten gebeuren we niet meer op de partijen mogen stemmen.
.
Stem daarom tijden GR18, dus niet meer op een van de kartel partijen. Kies een van de tegengeluiden of stem anders lokaal.

heldheino | 03-03-18 | 18:29 | 1

Nee hoor, politici zijn als de dood voor het volk. Het volk moet onderdrukt worden. Dat wordt natuurlijk niet openlijk gezegd maar de haat tegen het volk is grenzeloos.

knerf | 03-03-18 | 18:33

Ik vraag me af wat er eerst was de techniek om dit soort dingen te kunnen doen, of de wens het te kunnen doen. Ik denk het eerste, dit zou je een paar jaar geleden niet kunnen doen. Dat doet me afvragen: zal de censuur steeds geavanceerder worden naarmate de techniek het toelaat.

Papierversnipperaar | 03-03-18 | 18:28 | 1

Het ultieme wapen tegen censuur is de TOR browser. Deze wordt ingezet om landen te destabiliseren door mensen doel bewust op een verkeerd spoor te zetten met nep nieuws en vervolgens misbruik te maken van vrijheid van meningsuiting. Op ZeroNet kan je waarschijnlijk heel goed zien hoe dat precies werkt. Maar goed... ik kan dat niet beoordelen, omdat ik geen Chinees of Russisch kan. Het enige waar ze je het leven echt heel erg lastig kunnen maken, is met een internet paspoort. Dat hebben ze in Zuid Korea. Zuid Korea is effectief gewoon een dictatuur. Maar wel eentje met goedkeuring van het Westen en Noord Korea en China. In de USA, het land van free speech, gebruiken de meeste mensen de TOR browser... ongeveer 2 miljoen mensen.

Príncipe | 04-03-18 | 01:30

Midden jaren negentig werkte ik voor een toentertijd gerenommeerd internetbedrijf. Daar ging niemand op het www maar surfte op een alternatief. Wanneer de regels echt zo eng worden dan zoeken mensen naar andere middelen. Zo niet dan maar een abo op het verzetskrantje van tpo.

kleinvrouwke | 03-03-18 | 18:28 | 2

Klinkt als CS.

zetje01 | 03-03-18 | 20:10

In die tijd had je trouwens ook nog geen sites als hema.nl of ikea.nl enzovoort.

zetje01 | 03-03-18 | 20:13

Echte haat aanpakken, prima. Maar iedereen snapt dat alles tegen de EU haat danwel nepnieuws is. We moeten echt de EU uit ze worden steeds enger.

Bokito ergo sum | 03-03-18 | 18:28 | 7

Nette reactie, BL. Kan ik goed in meegaan. Maar je beseft dat jouw laatste zin precies is waarom de islam als gevaarlijk wordt beschouwd?

Gajus | 03-03-18 | 19:28

Stormageddon | 03-03-18 | 19:26 |
Ja allemaal terechte kanttekeningen. Niemand heeft de waarheid in pacht en toetsen op waarheid is dus nauwlijks te doen. Hooguit kan je uitingen van overduidelijke leugens tegengaan. Maar inderdaad: Wie bepaalt dat? Het probleem met feiten de laatste jaren is dat feiten nauwelijks meer gewicht lijken te hebben. Het gaat steeds meer om meningen en loyaliteit aan de eigen groep dan om de verifieerbare waarheid. Ik vind dat jammer, maar het lijkt niet te stoppen. Ik denk mede door de zelfversterkende invloed van internet. Er zit geen filter meer op.

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:37

Denk je echt dat het helpt om uit de EU te stappen, terwijl Den Haag zelf al gecorrumpeerd is. Laten we leren van Brexit. Eerst ervoor zorgen dat er een competente onafhankelijke leider is die een eventuele Next succesvol kan leiden, dan een Nexit als Den Haag minder eng wordt gevonden dan Brussel.

Jostifiel | 03-03-18 | 22:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat ze vrije meningen af gaan knijpen is duidelijk. Google, YT, Twitter en Facebook zijn reeds verloren. Het is vooral belangrijk dat duidelijk wordt, met welke kunstgrepen je alternatieve meningen tot je kunt blijven nemen en kunt blijven posten. Ik zou zeer blij zijn met wat future proof tips en tricks (nieuwe) Joris.

superjan | 03-03-18 | 18:27

Wat miepen we? De enige juiste invulling van de toekomst zijn protocollen die beschermd worden door algoritmen. Voor alles..

Zoltan | 03-03-18 | 18:27

Ik zie een enorm gat, zoniet sink hole in de on-line markt:
Internet versie 2, een soort darkweb, maar dan een soort darkweb wat voor een ieder begrijpelijk is, met zoekmachines (een soort koekel) en asociale media, twatter en noem het allemaal maar op.
Het mag voor een roedel programmeurs niet zo moeilijk zijn om vergelijkbare platforms op te bouwen zodat mensen zich kunnen verplaatsen naar die nieuwe platforms. Die platforms zitten dan niet in de US of de EU of zo, maar een min of meer stabiele apenlanden, daarmee zijn ze dan wat minder makkelijk neer te knuppelen.

Lijkt me wel wat.. Flynet.. (als in.. to give 'em the fly"

DatInternetDingetje | 03-03-18 | 18:26

Het is dat er nu eenmaal internet is, maar ik zou mogen kiezen had ik liever blijven steken in een tijd dat het er niet was.
In een tijd waarin men de krant van voor tot achter las, dat men elkaar persoonlijk sprak van verjaardagsfeestje tot kroegbezoek en daar over politiek kon praten. Men kon ook dingen zeggen die niet door de beugel konden, maar dat verknalde niet meteen je hele leven want de volgende dag wist het toch niemand meer, nu achtervolgt het je je hele leven op internet.
Ook dat ik niet alles hoef te weten wat er van uur tot uur op de wereld gebeurt, ik haat die constante stroom van nieuws. Je krijgt geen rust als je steeds die stroom aan berichten moet lezen.
Ook de mogelijkheden om te reageren op alles en nog wat (ik doe hier er zelf aan mee, dat geef ik toe) maar liever zag ik dat het er niet was.
Ik heb liever een telefoon om te telefoneren, dat mijn computer een veredelde typemachine is om een brief per post te versturen en de tv maar een paar zenders heeft (ik kijk maar naar 3 kanalen en ook nog niet eens Ned).
Maar iedereen verklaart me voor gek als ik dit vertel. Geef mij maar een gezellige avond met vrienden, lekker eten en stevige discussie, het helpt even weinig te veranderen aan de wereld als dat je de hele dag op internet zit, maar het is wel veel gezelliger.
PS. hiermee wil ik niet aanduiden dat de tegelzetters van GS niet gezellig zijn :)

Louise-in-de-pels | 03-03-18 | 18:25 | 7

Ja zit wel wat in maar is toch wel vooral de smartfhone naar mijn idee die ik bewust niet heb, en internet willen ze nu alleen maar stuk maken omdat ze met de staats tv de grip verliezen.

Sjonie01 | 03-03-18 | 19:13

We keken naar hetzelfde journaal, lazen dezelfde kranten en zagen dezelfde dingen op tv en daardoor begreep iedereen elkaar (met een half woord al).
We leefden in een grote 'bubble'.
Tegenwoordig haalt iedereen zijn eigen nieuws ergens anders weg, kijken (bingewatchen) onze eigen dingen en leven we in onze eigen kleinere 'bubble' van gelijkgestemden.
Je zou (met een beetje fantasie) kunnen stellen dat we tegenwoordig ALLEMAAL allochtonen (met een schotel op de favoriete satelliet gericht) zijn geworden die geen enkele binding meer hebben met buurt/stad/landgenoten die een andere satelliet volgen.

zetje01 | 03-03-18 | 20:00

Helemaal met je eens!
Geenstijl, TPO en een webwinkeltje wat de meest prachtige patronen verkoopt om poppen en knuffels te maken, dat is waar het internet mij blij mee maakt en verder zal het me worst wezen. Als familie of vrienden me willen spreken zijn ze van harte welkom bij mij thuis. Je moet er toch niet aan denken dat alle communicatie via zo'n treurig Facebook gebeuren loopt?
Een smartphone bezit ik wel, want dat is zo handig om foto's en filmpjes van de kleinkinderen te maken. Maar verslaafd aan het ding? Nou nee, daar heb ik helegaar geen tijd voor.

GuusHetSchaapje | 03-03-18 | 20:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij deze dan: Fuck de EU!

knerf | 03-03-18 | 18:24 | 1

Vriendschappelijke tip: Kijk vanaf nu over uw schouder en ontwijk de Juncker-Jugend!

McSplutter | 03-03-18 | 18:48

geen wonder dat het referendum zo spoedig mogelijk er uit moest.
nu de digitale Vrijheid van menings- uiting afschaffen en langzaam maar zeker begint de ECHTE EU vorm te nemen.
ben benieuwt wanneer ze islamitische boeken gaan aanpakken, die bol staan van haat en racistische teksten en wanneer dit ook verboden word om in moskeeën te verkondigen...

Rene046 | 03-03-18 | 18:24 | 1

De Islam wordt niet aangepakt, nooit. Veuls te gevaarlijk! Nee, ze pakken de Boze Blanke man, die betaalt immers hun salaris en zal niet de straat op gaan omdat hij vastzit aan een hypotheek en zijn baan niet wil verliezen.

Brou Is Back | 04-03-18 | 01:22

Zag het na de Brexit al aankomen. De EU gaat zich harder vasthouden aan wat het nog wel heeft. Servertje in GB huren? Nog even en de Engelandvaarders zijn weer terug met kano en al.

Mark van Leeuwen | 03-03-18 | 18:23 | 1

jammer joh.. het VK doet gewoon lekker mee met die onzin. Als er één land in Europa is waar politieke correctheid vanaf de jeugd ingeknuppeld wordt is het Engeland wel.

DatInternetDingetje | 03-03-18 | 18:29

Over drie maanden mogen we dus niets meer zeggen over het penthouse van Pechtold.

MAD1950 | 03-03-18 | 18:23 | 5

De voorlopige voorstellen zijn dat we uw berichten over dhr. Alexander Penthouse dan gewoon niet meer zien. Zeer gevaarlijk deze ontwikkelingen.

O2Neutraal | 03-03-18 | 19:15

Ik ga helemaal niks weghalen. Dat is capituleren voor deze machtsmisbruik. Ik breek volledig met facebook en youtube als dit doorzet en ga naar alteenatieven kijken.

ardeverb | 03-03-18 | 20:17

ardeverb | 03-03-18 | 20:17
Ja, dat ga ik ook doen, hoewel ik al onder een pseudoniem een account op facebook heb, vindt ik het een walgelijk medium, YT is alleen om een filmpje te zien, meer niet.

watmagjenogwel | 04-03-18 | 02:48
▼ 2 antwoorden verborgen

GS wist dus al van die één-uur-regel. Nu nog een zichtbare timer aan de tegel-aanpas-optie hangen. Dan valt er niks meer weg te halen.

Mark Verheijen | 03-03-18 | 18:22 | 2

En dan de tegel na 59 minuten tempjorissen, om de inhoud van de tegel vervolgens na 1 minuut wachten te herplaatsen, waarna de 59 minuten opnieuw gaan tellen, etc.

kweethetooknietbeter | 03-03-18 | 18:25

Jahoor. Daar gaat mijn businessmodel.

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:42

Op het altijd interessante Spiked Online: www.spiked-online.com/spiked-review/ar...

en www.spiked-online.com/spiked-review/ar...

De EU zal niet stoppen met haar machtshonger totdat zij vernietigd is. Net zoals het communisme dat ideologie boven realiteit stelde en daarmee Zuidoost Azië, China, Rusland en Oost Europa vernietigde, zal de EU in haar ideologische waanzin West Europa vernietigen. (ik verwacht dat Oost Europa tijdig uitstapt)
Het EU sprookje zal niet goed aflopen maar zoals elke totalitaire ideologie tot miljoenen doden leiden.

Tarak | 03-03-18 | 18:21 | 8

O2Neutraal | 03-03-18 | 19:23 |
Het is niet persoonlijk, maar ik zie wel veel overreactie, niet per se van jou. Ik denk dat een site als GS nooit gecensurerd of verboden gaat worden en mocht dat wel zo zijn, dan zal ik er alles aan doen dat te voorkomen. Je moet tenslotte kunnen publiceren wat er misgaat in een samenleveing, ook al zit je er vaak naast en bedien je maar een deel van de mensen met je mening. Corruptie, zelfverrijking en misstanden moeten altijd kunnen worden aangekaart. Hetze en laster, smaad, dat is de keerzijde. Dan grijpt de wetgever wel in lijkt me.

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:42

Beste_landgenoten Ik hoop dat je gelijk hebt en dat je niet naief bent. Ben zeker bang van wel. Grenzen worden namelijk heel makkelijk verder opgerekt bij dit soort beleid.

ardeverb | 03-03-18 | 20:19

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:42
Ik moet toegeven dat ik geen oplossing heb voor laster en smaad. Het is m.i. niet te doen om daar vanaf te komen zonder nare bijeffecten. Mijn persoonlijke keuze zou dan zijn om maar geen risico te nemen en het te accepteren. Een vrije samenleving in ruil voor smaad en laster af en toe, de rechtsmacht is namelijk nooit helemaal onafhankelijk (het idee van een blinde vrouwe justitia is mooi, maar helaas niet meer dan een droom in de praktijk en als u daar niet in geloofd, dan bestaat er altijd nog zo iets als het gezegde, waar gewerkt word worden fouten gemaakt). Misschien dat computers ooit de taak van onze rechters kunnen overnemen op een transparante en eerlijke manier.

O2Neutraal | 03-03-18 | 21:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Bijzonder is wel dat de EU politiek langzaamaan een beetje wanhopige vormen begint aan te nemen. De EU is kennelijk zo bang voor de stem van het volk, dat iedere vorm of mogelijkheid van kritiek zsm afgesneden en gecontroleerd moet worden. Dat is best wel triest, een echt goed bestuur zou alle ruimte aan de stem van het volk moeten geven.

De EU graaft zijn graf. Men beseft daar niet dat een groot rijk niet te besturen vanuit een dorp als Brussel. Polen en Hongarije trekken zich er al weinig van aan, en alle andere nieuwkomers net zo. Dit is gedoemd te mislukken.

RenHoek | 03-03-18 | 18:20 | 4

"complot-theorieen zijn schadelijk, zetten aan tot onbegrip, onderlinge haat en mogelijk zelfs doden." & "Maar overduidelijke hatespeech, opzettelijk verspreide leugens en aantoonbare onzin, mogen wat mij betreft worden gesignaleerd en uiteindelijk geweerd worden."

Gelet op hetgeen u zo aangeeft zou alles wat ziet op religie dan ook per definitie verboden/aan banden gelegd moeten worden. Het voldoet eigenlijk volledig aan al hetgeen u beschrijft. Of gelden hier dan weer andere regels voor? Het is juist hier weer dat ik de selectiviteit van de EU alweer voel opkomen. Wel ruimte voor het een, niet voor het ander al is het nog van hetzelfde kaliber.

countus | 03-03-18 | 18:39

countus | 03-03-18 | 18:39 |
Ja aardige invalshoek. Ik heb persoonlijk helemaal niks met religie. Maar of je het kan omschrijven als complot-theorie? Ik denk dat er godsdiensten zijn waar elementen absoluut kunnen doorgaan als complot-theorie. Oproepen tot geweld en haat, ook daar kunnen sommige religies wat van.

Ik ben niet voor direct verbieden of weghalen, maar wel van signaleren en zoveel mogelijk voorzien van fact-cheks en analyse. Als dat uberhaupt haalbaar is en ik zou niet weten hoe zoiets praktisch vorm zou moeten krijgen.

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 18:52

Complottheorieën kun je beter niet wegcensureren. Dan gaan ze juist ondergronds. Er moeten methodes komen om ze sneller te kunnen ridiculiseren, dan hoef je niks weg te censureren. Nepnieuws gaat een veel groter probleem worden. De term wordt weliswaar vaak misbruikt in het eigen voordeel. Brussel, Washington DC, Moskou, Peking/Beijing, etc... Het maakt geen donder uit, ze maken zich allemaal schuldig aan nepnieuws in eigen voordeel. Het probleem is dat nepnieuws steeds slechter te herkennen wordt. Het wegknippen van beelden door de NOS en RT valt nog vrij makkelijk te herkennen, maar dit soort technologie youtube.com/watch?v=mHG6t2pUI28&t... zorgt ervoor dat *alles* op beeld en via de radio gemanipuleerd kan worden. Als die technologie gemeengoed wordt, dan is nieuwsvergaring uit massamedia echt ten dode opgeschreven en zijn alleen mensen van het lokale ondergrondse verzet de enige nog redelijk betrouwbare nieuwsbron.

Jostifiel | 04-03-18 | 09:11
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn buurman zei net: "Social Media? Socialisme Media!" Ja, mijn buurman is een echte grappenmaker.

kweethetooknietbeter | 03-03-18 | 18:19 | 4

Au! En volg Lewis zijn aanbeveling aub.

Basil Fawlty | 03-03-18 | 18:25

Ik hoef niet te verhuizen; mijn oude buurman gaat over een paar weken naar een verzorgingshuis.

kweethetooknietbeter | 03-03-18 | 18:33

Geintje! ;-))))

Basil Fawlty | 03-03-18 | 19:07
▼ 1 antwoord verborgen

> nog drie maanden om 'betere aanpak' van "terroristische inhoud, het aanzetten tot haat en geweld, materiaal dat seksueel misbruik van kinderen bevat...

Begrijp ik nu goed dat ze het mohammedanisme van het net willen verbannen? Dat wordt nog moeilijk denk ik, ik hoor de klagerige stemmen al opgaan over hoe de EU islamofobisch is en hoe terreur, haat, geweld en pedofilie koeltoer is enzo.

Voorgeenchanterikpeu | 03-03-18 | 18:18

Ik heb het recht om te haten.

Dutch_Holland | 03-03-18 | 18:16 | 2

... maar niet om het te zaaien... of haat jij vanuit je religie? Want dan mag het wel.

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:17

Als er hier van alles wordt binnengelaten en dat er weinig respect is voor onze manier van leven, dat men parasiteert op onze voorzieningen dan zaai ik geen haat, maar voel het wel. Neem nu die gasten van Denk er is nooit een moment dat ik denk wat een fijne gasten zijn dat.

Dutch_Holland | 03-03-18 | 20:53

Fuck EU.

Dit reaguursel zal zichzelf vernietigen over 59 minuten.

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:16 | 2

Gaat mijn Mac daarvan stuk dan?

MacMiep.nl | 03-03-18 | 19:18

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:16 |
Nou... je kan dus ook een link van sputniknews nemen of een stukje tekst en dat op Joop plakken. Daarna melding doen. 3.600 Seconden wachten. En dan boem. ;-)

Príncipe | 04-03-18 | 01:33

Sargon of Akkad is geen Amerikaan, maar een "stoner from Swindon".

IslamPislam | 03-03-18 | 18:16

Vandaag vroeg me vriendin hoe je Facebook moet verwijderden , Voelde me trots, en het viel me op dat ze steeds meer vragen had. Na 12 jarige relatie te hebben, verrast worden door een inzicht die ik zelfs niet bij sommige vrienden zou verwachten. Ben weer verliefd!

Raysdale | 03-03-18 | 18:14 | 5

Een belangrijke stap vooruit van jouw vriendin. Nu heeft ze meer tijd voor jou.

onnosel | 03-03-18 | 18:45

Ja, ik las het al op Facebook.

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:57

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:57
Doek het jouwe ook op .)

onnosel | 03-03-18 | 19:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gaat mij niets verbazen als de dekkingsgraad van het pensioenfonds van de Brusselse dictatuur de komende jaren vanzelf omhoog gaat.

arbeid_loutert | 03-03-18 | 18:14 | 2

Ga er dan ook vanuit dat je daar niets van hoort. Of in ieder geval zo weinig mogelijk, want nepnieuws.

ScumbaggusMaximus | 03-03-18 | 18:27

Dat hangt er vanaf of de eurobonds waarin ze moeten gaan investeren nog wat waard blijven

ardeverb | 03-03-18 | 20:21

Dictaturen bedreven door onnozele maar ijdele dikke dronkenlappen, met een grote honger naar meer meer meer van uw vermogen, hebben geen verhaal dat inspireren kan of instemming verdient.
Dus is het logisch dat er een censuur afgekondigd wordt zodat betere verhalen verboden en strafbaar worden.

"Diepe bewondering voor de dertien in een dozijn Timmermansen die zo vaardig belastinggeld en de duurste lopende buffetten omzetten in poep".
Zo, dat is het meest positieve dat er te zeggen valt over de gewichtige varkens van George Orwell in hun gouden 1984 stal.

Misschien dat mevrouw Riefenstahl opgegraven kan worden, die had een prima ervaring in het behagen van soortgelijke politici.

Jan Passant mk2 | 03-03-18 | 18:13

'Wir fahren gegen Internet!': ritme, of hoe het ook mag heten, hoeft niet eens aangepast te worden.

McSplutter | 03-03-18 | 18:13

Zijn we eindelijk van die dronken trollen uit brussel verlost.

van stampij | 03-03-18 | 18:12

Jezus, dit artikel is wel 3-Sargons lang. Ga er maar even voorzitten.

1337haxxor | 03-03-18 | 18:12 | 1

*voor zitten.
Jij mentaal kreupele lambal.

1337haxxor | 03-03-18 | 18:13

Het woord "terroristisch" wordt binnenkort heel belangrijk in de jurisprudentie.

Basil Fawlty | 03-03-18 | 18:11

Controleer je de informatie van de mens dan controleer je de perceptie van de mens.

Winger | 03-03-18 | 18:10 | 3

Kijk je kunt pissig worden op Google (YouTube) maar het is en blijft gewoon een commercieel bedrijf met een eigen content-beleid. Daar mag je ze om haten maar je hebt dus de vrijheid om elders je video's te publiceren.

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 18:14

Omdat mensen massaal zijn opgehouden kranten te lezen en NPO en RTL niet genoeg invloed meer blijken te hebben gaat men het nu via internet proberen. Als dat niet lukt, komen de werkkampen. Mag dit stoppen nu aub, ik heb genoeg boeken over de geschiedenis gelezen over wat ons te wachten staat.

O2Neutraal | 03-03-18 | 18:57

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 18:14
Dit heeft helemaal niks met google of youtube te maken.

Sjonie01 | 03-03-18 | 18:58

Online wegkijken. Bij elke Europeaan verplicht in het pakket! Het wordt tijd voor een serieus alternatief.

de Voorzittert | 03-03-18 | 18:09

Fijn dat de EU zo goed over ons waakt, de wereld is weer een stukje veiliger.

priks | 03-03-18 | 18:08

Als ze maar lol hebben en een borrel natuurlijk.

rein9576 | 03-03-18 | 18:08

We zijn terug in de jaren 40, toen we bezet waren door de Duitsers.

onnosel | 03-03-18 | 18:46

rein9576 | 03-03-18 | 18:13
Is dat diezelfde onderste steen die onze Mark ging bovenhalen?

McSplutter | 03-03-18 | 18:51

+1

_Fly66_ | 03-03-18 | 20:25
▼ 5 antwoorden verborgen

"Dat zegt dus het instituut dat de trollenfabriek EUvsDisinfo subsidieert en dankzij Nederlandse druk van '66 online houdt."

Neeeeee. Die website (lees hem dan!) bevat vele extreem zinvolle analyses van bewust verspreid nepnieuws. Het is uitermate goed dat er zo'n website is. Komt bij dat er niks verboden wordt, er wordt slechts geduid.

Wat illegale video's betreft: Logisch dat die worden geweerd. Wie wil nu geen illegale webinhoud verbieden, het is immers ILLEGAAL. Zo werkt dat namelijk. En nee, niet alles gaat op zwart.

Wat Condell betreft: Jammer dat zijn laatste video geband is. De man spreekt af en toe ware woorden, maar toch ook: Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij nogal doorslaat af en toe. Zie je vaker bij mensen die flinke kritiek krijgen: Hun standpunten verharden tot een karikatuur. Zo is voor Pat elke moslim een potentiele verkrachter. Tsja, dat is toch ook best te duiden als "hate speech". Wat mij betreft, Pat Condell, ga gewoon door, maar dim effe je ongenuanceerde rants over feministen, progressieven en moslims. Want teveel van het goede werkt averechts.

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 18:07 | 18

In je laatste alinea maak je duidelijk het totaal niet begrepen te hebben.

_Fly66_ | 03-03-18 | 20:24

Youtube mag uiteraard zelf besluiten wat ze online zetten of niet, het is gewoon een commercieel bedrijf, je hebt geen universeel mensenrecht dat je video's getoond worden. Kies een ander medium. Maar goed, je ziet dus meteen de keerzijde van die (veel te) groot wordende internetmonopolisten.
Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 18:17

Als YouTube dat zelf bepaalt, dan voert YouTube dus redactie, en is YouTube dus ook aansprakelijk voor alles wat daarop wordt gepubliceerd. Maar dat wil YouTube niet. Dus: kiezen of delen. You can't have your cake and eat it too.

Daarbij noem je meteen zelf de reden dat telecombedrijven ("(veel te) groot wordende internetmonopolisten") in het verleden overal ter wereld zijn opgezadeld met een "common carrier" status. Bedrijven met een machtspositie zijn nu eenmaal niet even vrij als andere bedrijven om te bepalen aan wie zij hun diensten leveren en op welke voorwaarden, dus kom nu niet aan met slap gelul over "gewoon een commercieel bedrijf".

OverdaanDerOnderheid | 03-03-18 | 21:41

KPN en Ziggo zijn ook commerciële bedrijven het zou van de gekken zijn ala zij gingen besluiten welke content u wel en niet mag zien.
Het is al belachelijk dat rechters toegang tot bepaalde platforms hebben verboden!

Mastermattie | 04-03-18 | 19:30
▼ 15 antwoorden verborgen

het internet is van het volk, dus dat gaat moeilijk worden voor een instantie die daar niets over te vertellen heeft. hoe snoert men het volk de mond.?

brandewijntje | 03-03-18 | 18:06 | 10

@Berbaar | 03-03-18 | 18:22 |

Dat moet een natte droom zijn voor je, allemaal dezelfde mening als die nietszeggende, grijze, middelmatige, vlees nog vis meningen waarmee de berbaartjes van deze wereld het internet verarmen.

Roze_bril_drager | 03-03-18 | 20:28

providers onder druk zetten.

D. G. Narrator | 04-03-18 | 01:22

Kent u The Pirate Bay nog of het vroegere FTD, Napster, Kazaa?
Allemaal naar de kloten geholpen of geblokkeerd.
Om nog maar te zwijgen van de rechtszaak die GS nu heeft lopen tegen de valse aanteigingen vanuit de dubieuze EU club die straks gaat bepalen wat u wel en niet mag horen, zien of plaatsen op het internet.

Mastermattie | 04-03-18 | 19:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Natuurlijk wil de EU - in basis een fascistische ideologie - het internet aan banden leggen. Een totalitaire ideologie is niet gebaat bij vrijheid van meningsuiting. Meningen mogen alleen binnen een door de EU bepaalde bandbreedte. Afwijkende meningen kunnen tot wrongthink leiden, en dat mag niet. Had iemand iets anders verwacht van de klassiek fascistische EU?
Niet uw rechten zijn van belang, het enige wat van belang is, is de ideologie van de EU.

Tarak | 03-03-18 | 18:06 | 14

McSplutter | 03-03-18 | 19:00
Nee, u kunt zich niet herinneren dat wij ons voor of tegen het lidmaatschap van de EU hebben gekozen.
Toch zijn er altijd een paar partijen in Nederland geweest die tëgen het EU lidmaatschap waren, die had u dus moeten kiezen, die keus had u dus wel.

Heb ik het even niet over de vvd die 2 weken voor verkiezingen ook altijd bijzonder EU kritisch is en één dag erna plotseling niet meer, in dat soort val moet je natuurlijk niet lopen.

BosrandDirk | 03-03-18 | 19:24

BosrandDirk | 03-03-18 | 19:24
Daar heb je het al: ik ben voorheen in de VVD-val gelopen.
Nu niet meer: Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me!

McSplutter | 03-03-18 | 19:31

Beste_Landgenoten | 03-03-18 | 19:22
Mooi illustratief voorbeeld inderdaad. Al is dat voorbeeld wellicht meer een voorbeeld van onbedoelde incompetentie van het bestuur, de minst erge vorm wat mij betreft (wel de meest vermakelijke).

O2Neutraal | 03-03-18 | 19:37
▼ 11 antwoorden verborgen

Dus je mag alles schrijven, als je het maar na een uur weer weghaalt?
*gat in markt ziet*

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:06 | 3

Er heeft niemand gezegd dat het niet na 2 seconden weer terug mag ^^

ScumbaggusMaximus | 03-03-18 | 18:32

Ja, huh, ga je de clou verraden?

Lewis Lewinsky | 03-03-18 | 18:56

Inderdaad weer zo'n EU-regel die niet werkt. Gewoon een uur later de oude versie verwijderen en een "gecorrigeerde" versie uploaden.

Nee, het beste middel tegen nepnieuws is verplichte en duidelijke bronvermelding (copyright ANP en Reuters lijkt me niet voldoende bronvermelding). Als de websitedesigners ook niks over zichzelf durven te vertellen onder de About-tab (of "Over ..." in het Nederlands), dan hoef je eigenlijk niks te vertrouwen van die website.

Jostifiel | 04-03-18 | 09:33

Nu nog een Europees leger en dan kan de pret beginnen... Echt, die malloten in Brussel creëren gewoon het vierde rijk. En dan druk ik me nog behoorlijk zachtjes uit.

Alpengeist | 03-03-18 | 18:05 | 1

Behoorlijk zachtjes uitgedrukt? Nee, ze hebben het al gecreëerd.

McSplutter | 03-03-18 | 18:35

Net als met de House muziek... als de rest er mee in aanraking komt gaat het vanzelf naar de kloten

lovekila | 03-03-18 | 18:04

TL;DR, maar als de EU iets afkondigt krijg ik wel de - al dan niet digitale - kriebels.

McSplutter | 03-03-18 | 18:04 | 2

McSplutter | 03-03-18 | 18:04
OK, nog eve doorgelezen: Ik begrijp dat het internet een safe space moet worden? In dat geval: F*ck EU!

McSplutter | 03-03-18 | 18:06

F*ck EU! sowieso.

McSplutter | 03-03-18 | 18:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken