Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Livestream Nederlandse Geeuw. Meeuw. Leeuw

En dan schakelen rechtstreeks over naar De Broodfabriek te Rijswijk (lol), alwaar 2000 dolenthousiaste kruisvaardertjes bijeen zijn gekomen om amechtig te luisteren naar doodenge rechtspraatjes van allemaal hele gemene meneren (Heil Jordan!) en angstaanjagende mevrouwen (Heil Sietske) uit het altrechtse-politieke spectrum, die van plan zijn Nederland terug te veroveren op de partijkartels van de stinkende zittende linksmacht. Of zoiets. De hashtag #NedLeeuw is inmiddels gekaapt door stenengooiend linkstuig dat de ballen niet had om op te komen dagen, en half GeenStijl hangt er aan de pilsbar. Dus dat wordt nog wat. Veel plezier! LIVESTREAM

Social

Reaguursels

Inloggen

Laatst een discussie over opnemen van vluchtelingen in NL met een goede kennis waarbij hij door de mand viel door venijnig te zeggen dat Nederland eigenlijk gewoon niet meer bestond. Zolang er, en waarschijnlijk massaal, zulke linkse idioten rondlopen is er actie nodig.

Misterspok | 21-01-18 | 10:15

't Is lullig maar wil er echt iets veranderen dan heb je daar een revolutie voor nodig - of een oorlog. Zolang de islam en de deugmensen gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de democratie ons biedt zal er niets veranderen, maar - met vallen en opstaan - een vreemde multiculturele/multi-etnische samenleving ontstaan waar de islam de meeste rechten op kan eisen, de blonde meisjes niets anders meer willen dan met besnedenen en negroïden het bed in duiken om kindertjes met schapenhaar te maken en de blanke man is weggezet als overbodig; een last; een made in de aars die door een van overheidswege middels reclame en tv series gepromote nadruk op het belang te mixen, uitgefaseerd raakt.

Willibald von Klúúúk | 20-01-18 | 15:58

Was Femke er ook om een pitch te geven over haar kinderen die even buiten de gordel naar een overwegend islamitische school gingen?
Was Tofik Bibi er ook om aan te geven dat binnen de islamitische gemeenschap er veel meer ruimte is voor homoseksualiteit dan in die verderfelijke westerse maatschappij?
Zonder deze waardevolle wens gedachtes is natuurlijk weinig nuance, alleen maar rauwe feiten geeft een onwelgevallig resultaat. Volgende keer meer graag inbreng van onze policolor dagdromers, gaat het tenminste lekker nergens over.

bananabanana | 20-01-18 | 10:59

Met die uitgenodigde politici vreesde ik al zoiets.

wingload | 20-01-18 | 10:43

En hier zijn de punten: inititief een dikke 9; getoonde lef een 8; causale verbanden en duiding 7; uitvoering 6.

Als je ziet hoe moeilijk het is een beetje dialoog op te bouwen tijdens die kleur-sessies, kun je nagaan hoe hopeloos het is met 17 miljoen neuzen die in alle windrichtingen wijzen.

Tenenkrommend het idee dat als "we" het met elkaar eens zijn, afspraken hebben gemaakt en hard blijven werken, dat het dan nog wel goed kan komen. Persoonlijk denk ik dat we tegen die tijd al lang op de klippen zijn gelopen en de olie onze kusten bevlekt.

spinselsinjehoofd | 20-01-18 | 08:56

Dit soort evenementen blijven bij mij toch altijd een beetje wringen. Gematigd en verbindend, zo zie ik de mensch het liefst, maar ja, daarmee krijgen we het lek niet meer mee boven.

MickeyGouda | 20-01-18 | 08:24

*blijft*

MickeyGouda | 20-01-18 | 08:24

Gelukkig gelukt. Want eentje was er strontvervelend. Die hebben we afgeschoten achter de heg, om de kamer zo netjes mogelijk te houden.

LibertasSimplex | 20-01-18 | 02:09

Volgens mij heeft u te veel gedronken. En als u 's ochtends wakker wordt leest u dan met schaamte wat u de nacht er voor heeft uitgekraamd?

Foolonthehill | 20-01-18 | 08:58

Peterson geholpen zijn kamer op te ruimen. Het was een puinhoop, maar het is, door mijn slaven tot het uiterste te drijven, gelukt.

LibertasSimplex | 20-01-18 | 02:04

Leuker dan discobowlen.

LibertasSimplex | 20-01-18 | 01:56

Heb alleen het eerste deel gezien van die Bakkes... was rommelig, niet voorbereid om een live uitzending te doen.. organisatie was kutdussss,.... maar die man had wel goeie punten wat het weer goed maakte .. toppie dus.... maar daarna een aankondiging.... zangeres..... hoe laag kun je gaan .... plusminus 50cm om de pc uitzetten en de rest niet meer serieus nemen...........

kereltie_ut_drenthe | 20-01-18 | 01:54

Er waren prachtige mensen. Blond, blauwe ogen. Aan het einde hebben we nog negers in de fik gestoken en door een maïsveld gejaagd. Zeer geslaagde avond.

LibertasSimplex | 20-01-18 | 01:53

Leuke mensen gesproken! Dat waren jullie zeker?

Poesmobiel | 20-01-18 | 01:38

Hoopgevend, deze ontwikkeling en deze beweging! Hoop dat dit verder gaat en groeit. Ik heb weer een sprankje hoop.

Bali Lovert | 20-01-18 | 01:13

Er waren dus veel reaguurders en ik heb er 0 gesproken.
Daar staat dan weer tegenover dat ik wel wat nieuwe mensen ontmoet heb.


Vond het al met al een goede avond. Van Bakas kreeg ik kippenvel, al was niet alles wat hij zei raak.

Lewis | 20-01-18 | 01:04

Bakas heb ik voor de helft gemist (Bierrrr halen), maar in het gedeelte dat ik gehoord heb maakte hij ook wel aardig grote "sprongen" in zijn verhaal, had waarschijnlijk meer hout gesneden met 3x zo lange spreektijd, dan had hij wat meer kunnen beargumenteren.
Ik heb trouwens wel een paar man gesproken waarvan ik denk dat ze zomaar reaguurder kunnen zijn.

Merkelfapper | 20-01-18 | 02:00

Hij had wat technische problemen bij zijn presentatie en moest aan het einde wat sneller er doorheen om niet te veel uit te lopen.

Mastermattie | 20-01-18 | 08:45

Kon beter georganiseerd worden, Maar was erg leuk.
Peterson even de hand schudden was wel het toppunt van de avond.
Volgend jaar ben ik er weer.

KutFilosoof | 20-01-18 | 00:21

Volgend jaar is zoiets verboden.

down | 20-01-18 | 00:29

Het was vrij bedroevend georganiseerd. Desalniettemin klasse initiatief. Volgende keer beter.

Bakje Friet | 20-01-18 | 00:18

Ik kom er net van terug. Was leuk opgezet. Inderdaad wel een wat rechtser geluid.
De debatten zouden beter kunnen als die in losse zalen gevoerd werden want nu waren er vier groepen in één zaal waardoor het wel wat rumoerig werd.
Verder hoorde ik dat er alweer een bericht opdook dat er mensen uitgescholden zouden zijn, dat is dus een mooi gevalletje #FakeNews!

Mastermattie | 19-01-18 | 23:46

Ik ben ook net terug. De samenstelling van het publiek heeft me veel goed gedaan. Beschaafd, goed opgeleid, hip, jong en oud. Idd veel mannen.
Bedankt voor de organisatie. Dit is het begin van iets moois. Ik ben er volgend jaar weer bij. Tip: zet dan wat meer studenten achter de bar. Een half uur in de rij voor een biertje! Maar goed... een detail.

Peniskokertje | 19-01-18 | 23:24

Logisch want de meeste vrouwen zijn links en stemmen op het leuke koppie van klaver. Ondertussen willen ze wel het liefst een rechtse man die goed verdient.

Deviant | 19-01-18 | 23:32

Ik heb een heel stuk gemist. Misschien nuttige gesprekken. Maar de uitkomst met halfzachte oplossingen en het onverstaanbare gezever er over... zucht... het lijkt de Vara wel.

Premier Trutte | 19-01-18 | 23:21

Zeker heeft het denkvoer gegeven...... daarna werd RTL4 hier opgezet hier en besef dat enig denkwerk daar in zijn geheel is uitgesloten

SoundMake | 19-01-18 | 23:14

Een spreek-evenement. Ik hoop dat dat menigeen wat denkvoer heeft gegeven, in welke richting dan ook.
Kennis is als een cirkel. De waarheid ligt in het midden. Degenen op 90 graden van jou, staan 180 graden tegenover elkaar, zoals jij ook 180 graden tegenover iemand staat. Kan je met zijn allen lullen over wat je ziet in het midden -daar ligt de waarheid-, maar we kunnen geen van allen daar komen zonder elkaar dichter te willen naderen.
Dit soort evenementen zie ik als mensen die hun eigen waarheid maar blijven roepen over de zijlijn. Je hebt mensen nodig die naar het midden durven lopen, collectief, hand in hand over de hele cirkel. En dat begint met gelijkgestemden vinden, niet met roepen naar de overkant.

Luivend | 19-01-18 | 22:55

Bent u er geweest? Het eerste deel was een spreek evenement maar het tweede deel met de debatten was wel meer interactief!

Mastermattie | 19-01-18 | 23:48

@mastermattie: vier groepen in 1 zaal? Interessante en metaforische opstelling dus. Komt men niet tot de kern. Men moet de 'waarheid' in het midden waarnemen zonder discussie ermee, dus gaat met eigen groep in gesprek. Heb het laatste stukje half gezien; rita verdonk en een andere vent die in 1 minuut een wereldprobleemoplossing moesten aandragen. Vond het weinig interactief, veel interessante mensen allicht, en hopelijk denkvoer voor velen, maar niets voor mij. Ik vind GS leuker, fantaseren over de mensen achter de geschreven tekst in plaats van interpreteren van meningen. Het is vrijdagavond, dus heb wel al een biertje op eerder.

Luivend | 19-01-18 | 23:54

@ Luivend
Een open geest is natuurlijk een pre. Maar de waarheid ligt niet per definitie in het midden. Bij simpele beweringen is dit relatief makkelijk te illustreren. Bijvoorbeeld 2+2=4, weinig "ware" midden grond hier tussen 5 en 18.

Ik ga hieronder nu uw idee naar mijn hand zetten; misschien geheel onterecht. Naar mijn idee is het verstandig dat we onze mening altijd moeten bemiddelen (dus dat er mediatie plaats vindt in de leeterlijke zin van het woord) door het negatieve (het andere). Klinkt erg abstract, maar kan worden geconcretiseerd. Voorbeeld, de uitspraak "God bestaat niet." is dan wel waar of niet waar indien we de wet van non-contradictie accepteren. Echter, als een 18 jarig knulletje dit zegt na het lezen van enkele bladzijdes van Nietzsche dan is deze uitspraak niet zo doorvlochten van kennis en ervaring als iemand die hier misschien twintig jaar intensief over heeft gelezen/geleerd/gecontempleerd. In het laatste geval - de persoon die het idee jarenlang heeft doordacht - hoop je dat ze deze het negatieve (oftewel het idee van zijn ideologische tegenstand/de antithese) heeft meegenomen, om zijn uiteindelijke oordeel te vellen. Dus die heeft zijn ideologische tegenstand (180 graden/ 90 graden, misschien uiteindelijk zelfs 1 graad) gebruikt om zijn eigen idee te veranderen. Zeer waarschijnlijk is hij zelf ook behoorlijk wat graden verschoven. Dat betekent echter niet dat de waarheid in het midden ligt van de cirkel. Slechts dat, zoals met lichtsnelheid, je altijd in een centrum ligt met afhankelijk van je locatie, een andere tegenstelling tegenover je, aan aan je zijlijnen.

Dus in conclusie: ja begrip over het idee/het gevoel/de presupposities van de andere kant is van belang om tot een rijke van betekenis doorvlochten waarheid te komen. Maar dat betekent niet dat waarheid zelf in het midden is gesitueerd. Ik heb trouwens al erg veel biertjes op. Morgenmiddag ben ik weer scherper..... : /

1337haxxor | 20-01-18 | 03:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Sam van Rooy was ook een van de sprekers.
Een blamage. Een overvalste rechts extremist/VlaamsBelang.
Elian, Peterson, Bakas, Fenema zouden niet in zijn gezelschap gezien moeten willen worden.

Dit zei Geenstijl eerder over hem.
www.geenstijl.nl/2630511/sam_van_rooy...

Bastie | 19-01-18 | 22:28

Hij heeft kort wat reacties gegeven op vragen / stellingen van de groep waarin ik zat. Haalde hard uit naar de islam maar was verder gewoon spot on.

Mastermattie | 19-01-18 | 23:49

Ja dus? Ach man, hij is getrouwd of verloofd met een Iraanse. U weet niet waar u over spreekt.

Desmoulins | 20-01-18 | 00:18

Je kunt er niet tegen als ienand een andere mening heeft ?

Wat is er precies "rechts extremist" aan hem ?

gas-man | 20-01-18 | 01:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat die SGP-er tegen zich zelf in bescherming genomen worden.

BlowingBubbles | 19-01-18 | 22:24

Als de rook om je hoofd is verdenen...

bodemloos | 19-01-18 | 22:09
-weggejorist-
koolteer | 19-01-18 | 21:57

Geen bier. Geen wijn. Geen geluid. Geen moderatie. Geen presentatie. Gelukkig was Jordan er

Bakje Friet | 19-01-18 | 21:51

Gaat het eigenlijk wel ergens over daar? Zo te zien is het de moeite van het kijken niet waard. Maar goed, ik beoordeel dat enkel puur op de comments en de fotootjes. Kan het mis hebben natuurlijk.

prakkie | 19-01-18 | 21:58

Nogal wiedes, van alcohol wordt het niet automatisch intelligenter....

knutsel_ | 19-01-18 | 22:05

prakkie
Skip zo goed als de eerste helft, die bestaat uit baggermuziek en technische problemen.
De twee sprekers hebben best wat te melden.
Peterson hakkelt hier en daar waardoor het niet de informatiedichtheid per seconde heeft die ik van hem gewend ben.
De

LuckyGirl | 19-01-18 | 22:06

Ben net thuis uit Rijswijk, opzich een mooi evenement, praten over oplossingen. Alleen is het nog steed onmogelijk om de problemen te benoemen waardoor praten over een oplossing zinloos is. Beter hadden ze het kunnen hebben over hoe de problemen te erkennen en de Gütmenschen te laten zien dat vaderlands lievend niet standaard rascisme betekend.

weedo | 19-01-18 | 21:32

Hier los gaan is schreeuwen in een echo-chamber :D
Ondanks dat de motivaties niet altijd even zuiver zijn in de reaguursels, de tendens is het zelfde: het loopt niet echt goed in Nederland, er moet wat gebeuren.

weedo | 19-01-18 | 22:27

@weedo | 19-01-18 | 22:27
Mwah. Mensen zijn het hier chronisch oneens met elkaar, valt dus wel mee.
De persoon die gisteren het nog wel met je eens was, heb je vandaag de grootst mogelijke discussie mee. Divers publiek, meen ik nog steeds.

TeeJee | 19-01-18 | 22:29

@TeeJee
Dat klopt zeer zeker maar aan het eind is het toch een optelsom, en dan is het een beste berg wat niet goed is. Ondanks of je het wel of niet eens bent met wat iemand als problematisch ervaart, het is wel een punt van onvrede in de maatschappij.

weedo | 19-01-18 | 22:37
▼ 11 antwoorden verborgen

OK +1 voor ons omdat we het konden organiseren, maar meteen een plus voor de linkse wijfen www.geennieuws.com/wp-content/uploads/... die meteen gaan roepen: "fake news!¨. Het wordt even afwachten wie gelijk krijgt. Want wie heeft het de meeste ammunitie? Zijn het hen die wereldoorlogen veroorzaken of ben jij dat?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-01-18 | 21:32
-weggejorist-
whetherthouwouldbe | 19-01-18 | 21:20

Ik zou Peterson graag los willen zien van de Nederlandse Leeuw.
Ik heb geen idee we de Nederlandse Leeuw is.
Wel herken ik de christelijke motieven van Peterson.
Dus als die Nederlandse Leeuw uit een stel atheisten bestaat, wil ik graag een scheiding aanbrengen.
Uiteraard is Peterson zelf niet volledig op de hoogte van de diverse nuances in het Nederlandse moeras.

marjen | 19-01-18 | 21:12

Komt er nog een vervolg op de eerste stream? wel jammer dat er niks meer te zien is.

memyzelfandai | 19-01-18 | 21:10

Die pauze duurt wel heel erg lang. Niet voor de mensen die daar zijn maar voor de kijkers.

Lupuslupus | 19-01-18 | 21:33

Waarom zijn die mensen niet gewoon dood? Ik vraag het jullie af. Peterson lult soms wat over dingen die hij nauwelijks begrijpt, maar als Eenzame Strijder tegen het SJW-gelul in Noord-Amerika vind ik hem wel een man met ballen.

In tegenstelling tot al die wijven en homo's zonder ballen, dat is.

Ichneumonidae | 19-01-18 | 21:06

Pssst, Canada ligt in Noord-Amerika. ;)

Klassenfeind | 19-01-18 | 21:20

Klassenfeind | 19-01-18 | 21:20:
Oeps.
Dom van me.

LuckyGirl | 19-01-18 | 21:25

Hij is wel heel voorzichtig in zijn woordkeuze. Heel verstandig tegenwoordig.

knutsel_ | 19-01-18 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wat n ontzettende flauwekul om Peterson als rechts af te schilderen. Die man is Psycholoog en spreekt over zaken die binnen zijn vakgebied liggen. Niets meer, niets minder.

Munchhausen | 19-01-18 | 20:49

Hij is klinisch psycholoog, professor, auteur, politiek wetenschapper en vooral een held.
Dat laatste vooral omdat hij zijn baan op het spel zet door zich niet aan bill C-16 te conformeren.
Imo iets meer dan een psycholoog.

LuckyGirl | 19-01-18 | 21:09

@LuckyGirl,
Ja zijn weerstand tegen C16 was moedig. In dit geval was hij niet tegen transgenders, maar tegen newspeak (Orwell). Ik zie echt niet in hoe dat nu opeens rechts is.

Munchhausen | 19-01-18 | 22:22

Als je Peterson rechts noemt heb je zijn werk niet goed bestudeerd. Net als Amerika rechts noemen, Amerika is liberaal.

Zwiebelmaus | 19-01-18 | 22:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi dat dergelijke bijeenkomsten nu in Nederland worden georganiseerd. En uitverkocht zijn. Er komen steeds meer mensen in verzet tegen het weg-met-ons gedram.

Graaier | 19-01-18 | 20:44

Inderdaad, mooi initiatief. Prima tegenbeweging van repressief links.

BozePaarseMan | 19-01-18 | 20:47

Peterson heeft wel eens betere speeches gegeven.

Datkanjenietmenen | 19-01-18 | 20:40

Onder meer doordat er bij Adjiedj Bakas technische problemen waren liep het programma uit. De organisatie gaf Jordan veel minder tijd dan vooraf gepland. Ik zat vlak achter Rutger v.d. Noort toen Jordan sprak. Rutger zat al vrij snel met 10 vingers te gebaren dat Jordan nog 10 minuten had, en toen later gebaarde hij 5. Jorden heeft dus een stuk over moeten slaan.

De Staatssecretaris | 20-01-18 | 00:46

Ik vind meneer nogal een foute glijer en hij doet me aan een tv-dominee denken.
Figuren die volgelingen hebben vind ik zowiezo eng.

Kruisruiker | 19-01-18 | 20:36

Mensen met volgelingen vindt je eng? Dat ligt dan aan jouw want dat is helemaal niwt eng.

Sceptische_autist | 19-01-18 | 21:45

Figuren hier: Ik bepaal wat ik vind. Het is zo en blijft het!

Kruisruiker | 20-01-18 | 02:48

Jordan Peterson roept mensen zeker niet op hem als leider te volgen, maar om jezelf goed te ontwikkelen tot een autonoom, verantwoordelijk en integer persoon. Zijn college's en boeken - èn die van anderen - kunnen daarbij helpen.

De Staatssecretaris | 20-01-18 | 08:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Is de politie al aanwezig om even de gasten even mee te geven dat ze buiten het Policor treden en dat ze geregistreerd worden.

faz | 19-01-18 | 20:34

@BozePaarseMan | 19-01-18 | 20:45
Dat zitten ze ook bij de meer extreme uiteinden van het spectrum, links of rechts.

Berbaar | 19-01-18 | 21:06

@Berbaar. Vanuit de linkse flank wordt zoiets als dit al snel extreem-rechts genoemd.

BozePaarseMan | 19-01-18 | 21:33

Ach dat hebben alle extremistjes.
Voor Antifa is de SP al rechts en hier vinden sommigen alles behalve de PVV/FvD extreem links.
Viel volgens mij best wel mee in Rijswijk afgaande op de stream.
Een hoop keurige burgermansen en er zullen natuurlijk ook wat extremere types tussen hebben gezeten, vandaar de AIVD.

Berbaar | 19-01-18 | 21:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor wie bekend is met Jordan Peterson, die mensen hoorden veel wat zij al kenden. Toch zal het voor de bezoekers het nodige hebben losgemaakt, een spreker in het echt horen en zien maakt toch meer indruk. Dit evenement maakt mij enthousiast, er borrelt wat onder de oppervlakte en er zijn meer gelijkgestemden in de wereld dan ik dacht te vermoeden.

nature_of_nature | 19-01-18 | 20:33

@Roadblock | 19-01-18 | 20:52
Welnee, ik ga fijn met een bakkie in het NN-DE café zitten en heerlijk gekkies kijken op het plein.

Berbaar | 19-01-18 | 21:02

@nickolaas | 19-01-18 | 20:58
Dank nickolaas dat wist ik en leuk om te horen dat nuchtere Zeeuwen hun kostbare tijd niet aan die onzin willen verspillen.

Berbaar | 19-01-18 | 21:04

@Berbaar | 19-01-18 | 21:02
Je neemt dus een spiegel mee?

Succes met je proefverlof!

TeeJee | 19-01-18 | 21:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Matige preek van Jordan Peterson. Geef 'm een gesprekspartner, dan komt er wat zinnigs uit. Dit was iets te kerkelijk voor mij.

Gualtiero | 19-01-18 | 20:25

Een aantal goeroevolgertjes blinken nou niet direct uit in het maken van onderscheid tussen een moraliserend fascistoïde geclaim en het aankaarten van maatschappelijke zaken die werkelijk scheef zitten.
Peterson blinkt uit in het framen van maatschappelijke kwesties. Moet ook wel, anders kun je geen uitspraken meer doen. Het vervelende bij effect is echter dat je een manipulator wordt van de bovenste plank.
De vanzelfsprekendheid waarmee hij het Angel-Saksische model als norm hanteert, en waarbij hij iedereen die hier niet veel van moet hebben afschildert als onvolwassen, zegt al genoeg over het conformisme dat hij eist van zijn publiek. Dit model, sterk gelieerd aan de neoliberale meritocratie, gaat er van uit dat mensen pas succesvol zijn als zij carriëre maken. Geld, status, en macht maakt je pas een echt waarachtig en verantwoordelijk, volwassen mens. Niet conformeren betekent morele schuld.
Ach ja, de man moet zijn boeken zien te slijten in cosmopoliete setting, en dus moet het de neoliberale cultuur aanspreken. Ongetwijfeld weet hij zijn gepredik goed te verkopen aan managers.
En op internet heeft hij inmiddels een heel leger aan belijders van het ware geloof. Heil en Hallelujah.
Ja GS, inderdaad, Heil Jordan. Hebben julle goed gezien.

BSE rundfunk | 19-01-18 | 20:25

@Sceptische_autist | 19-01-18 | 22:00
Jordan was er vrij duidelijk over dat je trots mag zijn op de verworvenheden van je cultuur, en dankbaar voor hetgeen er voor je kwam die het huidige mogelijk hebben gemaakt.
Dat je vooral ook niet bang moet zijn om je cultuur uit te dragen en te laten groeien.

Dat heeft geen klap van doen met "succesvolle zakenman moeten zijn", dat is slechts uw frame.

TeeJee | 19-01-18 | 22:24

BSE rundfunk = trol

dr Rechts | 20-01-18 | 09:30

Peterson is nu juist iemand die de context beschrijft waarin de westerse cultuur welvaart gebracht heeft. Ik begrijp niet waar dit reaguursel vandaan komt, behalve als goedkope frame. Via mythologie, Griekse wijsbegeerte, evolutie, biologie en de judeo-christelijke religieuze relevaties tot een framework voor vooruitgang.

voordezeenekeer | 20-01-18 | 09:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou ja, het was wat minder professioneel dan zo'n spetterende show van de MSM, waar wij allemaal een paar ton voor lapten. Daarin valt nooit een stilte waarin iemand zich kan afvragen waar het allemaal over gaat, want voor je het weet staat de volgende presentator alweer onder donderend applaus van een publiek met gratis kaartjes iets mogelijk grapvols te roepen.
Bovendien herken je die podiumfiguren dan omdat het BN'ers zijn.

Maar goed. Ik kijk in de pauzes wel naar de trollenshow, die een wedstrijdje figuurplassen houden.

Jan Passant mk2 | 19-01-18 | 20:23

Pritt doe eens een nieuw topic maken.

knutsel_ | 19-01-18 | 20:18

Stemmen gaan op dat de democraten de federale overheid van de USA op slot willen doen voordat de Fisamemo gedeclassifiseerd word.
www.rtlnieuws.nl/buitenland/democrate...

steekmug | 19-01-18 | 20:54

Als deepstate denkt dat ze tussenpersoon recoil lock 'n load en zijn leidsman kunnen bedonderen dan hebben ze het mis.
107

steekmug | 19-01-18 | 22:09
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kameroudste | 19-01-18 | 20:13

Goeie presentaties van Bakas en Peterson. Jammer van het gemopper hier, dat wel heel erg klinkt als die twee ouwe Muppets uit de Muppetshow.

Tempolier | 19-01-18 | 20:09

@nickolaas | 19-01-18 | 21:15
Misschien moet je niet teveel voor andere mensen denken, en bepalen wat zij moeten denken/vinden/horen. Dat kunnen mensen echt wel zelf.

Probeer alsjeblieft je bijdrages nou eens wat leesbaarder te maken. Je rolt van een halve zin zo weer een nieuw onderwerp in, zonder paragrafen of een heel duidelijk punt.

Het kan zo interessant zijn, maar het komt niet uit de verf zo.

TeeJee | 19-01-18 | 22:21

@teejee
Ik kan nog een cynische politieke truc proberen uit te leggen, die denk ik Victor Orban afgelopen week toepaste in Hongarije rond 'het (politieke) merk' migratie - dat zijn partij claimt. Net als Wilders hier 'het merk' hoofddoek claimt. Wat gebeurde er nou - even geheugen van mensen opfrissend - in 2009 (9 september om precies te zijn) - Femke Halsema kwam prominent in het nieuws "Femke Halsema. "Moslima's, slinger die hoofddoek AF" " www.geenstijl.nl/1804501/fenke_halsem... Een links-progressieve politica was bijna een week lang in het nieuws over hoofddoekjes. Wat gebeurde er een week later? (16 september 2009) "Kopvoddentaks of hoofddoekjesbelasting is een door de Nederlandse politicus Geert Wilders (PVV) voorgestelde belasting op het dragen van een hoofddoek. Hij baseerde deze term op de door hem gebruikte pejoratieve term kopvod voor hoofddoek." nl.wikipedia.org/wiki/Kopvoddentaks
Wilders claimt met een absurde uitspraak (op het eerste gezicht totaal irrationeel) 'het merk' hoofddoek terug. Kiezers denken/ associëren hoofddoeken in het straatbeeld weer opnieuw (!) met de PVV..
Wat overkwam Victor Orban deze week ? In het nieuws kwam dat hij helemaal niet alle vluchtelingen die Hongarije binnenkomen meteen over de grens zet, maar dat ze zelfs heel behoorlijke cijfers scoorden ten opzichte van andere landen in de toekenning van asiel (in 2015 en 2016 - toen ze naar potentiële kiezers toe een aanmerkelijk andere indruk hadden gewekt) "Hungary admitted about 1,300 asylum seekers last year, the most in more than a decade, according to United Nations data. The figure was little-publicized to protect refugees’ safety, Kristof Altusz, a Foreign Ministry state secretary, told the Times of Malta last week, calling Orban’s “invaders” reference “political language.” " www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
Daar gaat zijn merk 'immigratie' en de associatie met hard optreden.. over een paar maanden zijn er belangrijke parlementsverkiezingen ook nog.
Wat gebeurt er een paar dagen later (eveneens dus afgelopen week) - een heel extreem voorval dat waarschijnlijk nog wel een poosje in het geheugen van mensen zal blijven (net als 'kopvoddentax').. Een dubbeldekker uit Ukraine, bouwjaar voor de oorlog landt 's nachts in een weiland - zou net daarvoor over het huis van een agent zijn gevlogen die op dat moment geen dienst had. Piloot spoorloos. Met infraroodkijkers vind men een groep vluchtelingen.. Op het illegaal binnenkomen van Hongarije staan hoge straffen en de vluchtelingen die nu kennelijk ter land ter zee (ok, H. ligt niet aan zee) en zelfs door de lucht komen worden kordaat door de politie ingerekend en afgelopen week kregen andere vluchtelingen ook al een zeer hoge straf voor zo'n vergrijp.
Maar ik denk toch dat je moet vermoeden dat het in scene is gezet (piloot zal wel spoorloos blijven.. etc - toevallig is het dus ook verkiezingstijd en staat er politiek veel op het spel). "Police chase pilot after vintage biplane lands in Hungarian field with migrants - Government targets groups it accuses of helping illegal immigration" www.irishtimes.com/news/world/europe/...
Maar ik denk dus dat De Nederlandse Leeuw, naast migratie dus nog wel een paar 'merken' politiek zal proberen te claimen.. maar het is heel cynisch en weinig origineel (er is zelfs een film over - speelt in Bolivia, Amerikaanse politieke consultants die dus gewoon als strategie hebben om te roepen dat het land in crisis is - het gaat in werkelijkheid niet fantastisch, maar er is geen crisis - maar zij claimen dus het merk crisis, inclusief dat zij er iets aan kunnen gaan doen en de crisis de schuld is van de tegenpartij die ze uitdagen.. in dit geval gebeurt het met dus een paar slimme verdeeldheid zaaiende onderwerpen - waarop de PVV dan wat politiek kapitaal in de vorm van zetels scoort.. die ze feitelijk gebruiken om het vertrouwen in rechtstaat en politiek te ondermijnen: nepparlement, neprechtbank, etc.. Baudet doet trouwens hetzelfde - doet er alles aan om de legitimiteit van zijn politieke opponenten te ondergraven (dat er verkiezingen zijn geweest met een onomstreden en dus legitieme uitkomst, interesseert hem kennelijk niet zoveel.. en ook hij laat zich wel eens ontvallen van representieve democratie af te willen op termijn.. join de club kennelijk, bij 'eng-rechts' dan). Cynische truc - maar nog niet iedereen heeft em door geloof ik.. bij mensen kan je met een sterke herinnering en zwakkere herinnering (en bijbehorende associatie als het ware uitdoven - vooral dus bij mensen die niet in nuances denken, blijft alleen het meest extreme hangen.. psychologisch trucje dus - waar een beetje zwart/wit denkende achterban vatbaar voor kan zijn).

nickolaas | 19-01-18 | 23:11

@nickolaas | 19-01-18 | 23:11
Mooie truc, wanneer die werkt. Ik denk echter dat de stemgerechtigde massa zich niet meer zo makkelijk voor het karretje laat spannen, men wordt steeds kritischer. Het helpt ook wel dat de informatiemaatschappij ons kan vertellen wat wij willen weten.

In ieder geval hartelijk dank dat u een leesbaar epistel heeft geplaatst.

TeeJee | 19-01-18 | 23:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Lekker die snoeren voor dat scherm.

de Voorzittert | 19-01-18 | 20:04

Oh het is al gestopt?

knutsel_ | 19-01-18 | 20:02

Is er een vuurwerkverbod in die fabriek of? Het lijkt verdacht veel op een Rijncruisereünie, vrij tam allemaal en raar.

hoochee | 19-01-18 | 20:01

Ze kan niet zingen....

BlowingBubbles | 19-01-18 | 19:58

Maakt niet uit, zij doet het gewoon en daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben.

nature_of_nature | 19-01-18 | 20:37

Wat een heerlijke zangmevrouw, stem en voorkomen.

smdyasc | 19-01-18 | 19:58

Er wordt nu gezongen door een geil Famke.
Prachtig hoor. Not.

Kruisruiker | 19-01-18 | 19:58

Wie hebben zelf ook ogen en oren.

tata1981 | 19-01-18 | 20:01

Echt waar? Verassend.

Kruisruiker | 19-01-18 | 20:02

Ze kan niet zingen maar heeft vast andere kwaliteiten.

knutsel_ | 19-01-18 | 19:57

2 kwalitieten

Kruisruiker | 19-01-18 | 19:58

Dat noem je dan subtiel twee uitstekende kwaliteiten.

knutsel_ | 19-01-18 | 20:00

De slechtste presentatie van JP die ik gezien heb.
Jammer, geen hersensnoep.

LuckyGirl | 19-01-18 | 19:55

Hij past zich aan aan het publiek misschien.
Best sympathiek.

Berbaar | 19-01-18 | 20:07

Eens. Verveelde herhaling van een briljant idee.

o)+ | 20-01-18 | 07:06

Effe een huishoudelijke vraag. Hoe zet ik die autoplay af (Opera) ? Mijn brakke reerve-laptoppie trekt da nie.

Abject | 19-01-18 | 19:55

LuckyGirl | 19-01-18 | 19:58
yesyes, dankjewel

Abject | 19-01-18 | 21:14

Hij krijgt en paar klompen uit een Xenox-tas. Hmkay.

Attenoje | 19-01-18 | 19:54

en na afloop "straks wordt het echt intellectueel" ??

letters_of_cijfers | 19-01-18 | 19:56

Geen idee. Samenvattend: The West is the Best.
En iets met grote ratten.

Attenoje | 19-01-18 | 20:01

Kan niet zeggen dat ik het nou zo'n boeiend verhaal vind.
Komt er op neer dat de Westerse cultuur, alhoewel niet perfect, beter is dan al het andere en dat we dit moeten eerbiedigen en verdedigen.

Tja. Veel woorden voor een simpel concept.

TeeJee | 19-01-18 | 19:53

Ik denk dat de methodiek waar u naar op zoek bent, van Adjiedj Akas kwam. Hij zei: wordt lid van de bond van belastingbetalers, als er genoeg mensen lid zijn, dan komen zij aan tafel van onze regering en dan is het afgelopen met immigratie. En daarbij nog een plaatje met muren over de hele wereld.

Foolonthehill | 19-01-18 | 21:10

@Foolonthehill | 19-01-18 | 21:10
Zoals in Duitsland? Want daar zit nou echt een stop op kansloze massa-migratie?

Sorry, niet heel overtuigend.

TeeJee | 19-01-18 | 21:19

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van de bond van belastingbetalers gehoord, maar dat is het voorbeeld wat hij gaf. We moeten in ieder geval samenwerken en onze cultuur durven uitdragen (wat Peterson zegt). Samen klonten als mieren zodat de miereneter ons niet kan opzuigen. Bond van Belastingbetalers, PVV, FvD, of een van de vele andere initiatieven die nu in Nederland opkomen. Wat het juiste antwoord is, geen idee. Maar de kern is toch dat we staan voor onze cultuur.

Foolonthehill | 19-01-18 | 21:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het publiek is een beetje wit. Dat mag toch tegenwoordig niet meer.

Moeki de Meeuw | 19-01-18 | 19:53

Van wie mag dat niet?

tata1981 | 19-01-18 | 19:58

Heb je de sprekerslijst wel bekeken?

nature_of_nature | 19-01-18 | 20:38

Ja, dat is jouw perspectief. Wat hij eigenlijk zegt is: "Wij van WC-eend adviseren WC-eendcultuur want het werkt volgens ons. Niet alleen tegen die rare vlekken in je WC, maar eigenlijk tegen alles. Doei."

ikbenhet | 19-01-18 | 19:52

Welk punt wil deze zeikstraal maken?

Kruisruiker | 19-01-18 | 19:48

De Westerse cultuur is superieur omdat wij onderkennen dat er wèl een waarheid is en omdat wij die waarheid al eeuwenlang onderzoeken en hem respecteren en beseffen dat wij naar die waarheid dienen te leven.

Aristotalloss | 19-01-18 | 20:04

@Sn00daard | 19-01-18 | 20:44
Leer eerst maar eens begrijpelijk lezen voordat je over een lul lult.

steekmug | 19-01-18 | 21:17

@steekmug, hahahahahahahahahaha, Linken naar ZH en dan het lef hebben over begrijpend lezen te beginnen. Haaaaaahahahahaha

Sn00daard | 19-01-18 | 21:43

@Sn00daard | 19-01-18 | 21:43
Toon jij maar eens lef om het nieuws over de FISA memo waarover ZH schrijft te ontkrachten ipv op de man te spelen ouwe dumpert fapper.

steekmug | 19-01-18 | 22:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb een rotsvast vertrouwen, dat de hele boel straks ook op Youtube staat.
Intussen beluister en bekijk ik de boel.

Roadblock | 19-01-18 | 19:38

Berbaar | 19-01-18 | 19:29 |
Aaah, wil jij het voor me onthouden, om voor te lezen als nog ééntje voor het slapen gaan?

Kudtkip | 19-01-18 | 19:33

Voor de slapelozen, neem dat praatje op!!
Heerlijk monotoon, kan schaapjes tellen niet tegenop.
Welterusten alvast vanavond.

Berbaar | 19-01-18 | 19:29

Hahaha, hij schreef "tellen" waar hij "neuken" bedoelde.

IslamPislam | 19-01-18 | 20:21

Berbaar heeft geen argumenten nodig om een mening te hebben.
Argumenten zijn tenslotte alleen maar nodig om te overtuigen.

TeeJee | 19-01-18 | 21:08

Berbaar de ideale irritante trol, het is een gave.

lingo star | 19-01-18 | 22:14
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
coby8044 | 19-01-18 | 19:28

Muren zijn in?

Muren bouw je om huizen mee te maken.
Geen landsgrenzen om barricades mee op te werpen - altijd een slecht idee.

Wat liever, nou ja ook, gezien moet worden is deze documentaire.
www.npo.nl/2doc-dead-donkeys-fear-no-...
Afgelopen week op de NL'se tv.
Bizar om te zien hoe miljoenen inwoners van Ethiopië immer aan de voedsel-hulp-tiet hangen, en tegelijk hoogwaardig graan van eigen bodem wordt geëxporteerd.

En hoe kan dat?
Nou, omdat De Wereldbank het mede financiert om het meest vruchtbare deel aan de westkant, aan erosie onderhevig maakt (bossen afgebrand voor vlakke 'tuinbouw') en de authentieke bevolking voor heel deze operatie beloofd is veel betere voorzieningen te krijgen, zoals goed onderdak (huizen!); schoon drinkwater; gezondheidszorg etc.

Ze hoefden alleen maar als in dorpen bij elkaar te gaan klitten.
Hebben ze nog gedaan ook. En zijn verder in de steek gelaten.

Oh wacht, niet helemaal. Saudi Star, jawel Saoedi-Arabië heeft vuistdiep het grooste belang in deze exportbizz genaamd: GEZOND VOEDSEL VAN HET LAND.
De olie is deze arabieren niet genoeg, al kijken ze met islam nog uit.

Hier is, as we tick & type, de moderne vorm van kolonisatie en slavernij aan de gang, anno 2018. De authentieke boeren en hun families mogen tegen een kudtloon werken op de velden die ze tot nog maar tot kort zelf hadden.

Dat kunnen we erg vinden (ik wel), ook hier in NL (hallo Sylvana), maar/en het gaat nog verder.

Door deze praktijken die de autochtone bevolking, in het bijzonder de kundige boeren om hun land vruchtbaar te bewerken, maar hoe het ze 'moeilijk' wordt gemaakt door de grotere wereldmachten, komt hier een deel vluchtelingenstroom vandaan.

En waar vluchten deze mensen naartoe?
Juist'm, Het Westen.

Ieder, neem deze info mee in alle besef van omvolking...
Kijk die documentaire, het is een eenmalige inkijk - hierna kan geen cameraploeg nog zo compleet de werkelijkheid filmen daar.

So much for non-nep-nieuws...

Kudtkip | 19-01-18 | 19:28

"Israël is het land van muren en hekken. Maar werken ze?" youtu.be/hNYnGzOJVBo?t=5m6s (expert van het Israelische leger die uitlegt dat Trumps idee een fabeltje is).
Bovendien zei Trumps stafchef Kelly ook nog een paar dingen over die muur deze week.. "White House Chief of Staff John F. Kelly told Democratic lawmakers Wednesday that some of the hard-line immigration policies President Trump advocated during the campaign were “uninformed,” that the United States will never construct a wall along its entire southern border and that Mexico will never pay for it, according to people familiar with the meeting." www.washingtonpost.com/powerpost/kell...
Maar jah.. als ie daar zijn hele keynote aan wil gaan ophangen (zal wel een van de gestuurde 'oplossingen' moeten gaan worden.. het concept muur doet het politiek altijd wel goed bij een deel van de mensen).

nickolaas | 19-01-18 | 20:15

@nickolaas: Israël houdt met hun muren en hekken bijna alles buiten de deur. Het heeft zeer strikte immigratiewetten. De vluchtelingen/immigranten die ze binnen krijgen worden "opgevangen" in Halot in de Negev, een detentiecentrum. Israël heeft immigranten "doorgestuurd" naar Zweden of terug naar huis.

Israël stelt dat het een joodse staat is en door immigratie komt dat in gevaar.
Als het goed is voor Israël, is het mogelijk ook goed voor de USA.

Arachne | 19-01-18 | 22:21
-weggejorist-
dr Rechts | 20-01-18 | 09:34

Geloof niet dat dit z'n sterkste lecture gaat worden, maar wie weet wat komen gaat...

quazi | 19-01-18 | 19:26

Het klinkt alsof de sprekers adem te kort komen.

letters_of_cijfers | 19-01-18 | 19:25

Komt door dat podium, al dat wandelen is vermoeiend!

TeeJee | 19-01-18 | 19:26

Dat filmpje van die miereneter kon ik wel erg waarderen.

tata1981 | 19-01-18 | 19:20

Ja was leuk. Had de hele film wel willen zien :-)

Lupuslupus | 19-01-18 | 19:25

Kan het geluid weer aan?

Wasbakplasser | 19-01-18 | 19:20

Yep

Lupuslupus | 19-01-18 | 19:22

Dat was een aardige verkrachting van 15 Miljoen Mensen.

MugwumpJism | 19-01-18 | 19:19

We kunnen natuurlijk alvast beginnen met allemaal lid te worden van de bond van belastingbetalers.....?

Lupuslupus | 19-01-18 | 19:18

Wat de fuck is dit?
Democratie, de musical?

LuckyGirl | 19-01-18 | 19:16
-weggejorist-
atheïstisch stemvee | 19-01-18 | 19:18

Nope, Fluitsma en van Thijn, met de video, door mij meermaals hier gebruikt als het moment dat de race for the bottom werd ingezet.
Politiepet werd afgepakt, Herman Brood, Bettine Vriesekoop......, weet u nog?
Jammer dat die ellende vanavond hier voorbij moet komen.
Ik had voor een ander muzikaal intermezzo gekozen.

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 19:32

Zo he, die kan slecht zingen!

quazi | 19-01-18 | 19:16

Ja echt vreselijk.

Lupuslupus | 19-01-18 | 19:19

Nou meisje, je zingen is als de rest van het niveau....

TeeJee | 19-01-18 | 19:15

Ziet er niet zo druk uit. Of is de ruimte zo groot?

atheïstisch stemvee | 19-01-18 | 19:15

Ruimte was vrij groot, stoelen stonden helemaal rondom het podium opgesteld, de stream laat maar een hoek van het podium / de zaal zien.

Mastermattie | 19-01-18 | 23:58

Wat de fuck krijgen we nou?

Raad_maar_raak! | 19-01-18 | 19:14

Tja...

XaleX_2 | 19-01-18 | 19:15

Allemaal te laat mijnheer Bakas.

McMarx | 19-01-18 | 19:14

Zijn dit de wegbereiders van de rechtse lange mars?

JTKDM | 19-01-18 | 19:12

En de oorlog zal gaan tussen de radicale islam en de rest.......
Ik voorspel een andere samenstelling van strijdende partijen.

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 19:04

Nou vertel?

Lupuslupus | 19-01-18 | 19:20

Tsja........,
De radicale islam is verre van eensgezind, en de rest eigenlijk nog minder.
Lastig te voorspellen uiteraard maar om het simpel te houden; de islamieten en hun aanhang en de tegenstanders van de islam.
Ik noem het altijd maar vergelijkbaar met de strijdende partijen uit de burgeroorlog van de USA (de noordelijken en de slaven e/o tegenstanders slavernij tegen de zuidelijken e/o voorstanders slavernij).

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 20:08

Ad Bakas is een held!

Raad_maar_raak! | 19-01-18 | 19:02

Prima, en onderbouwd verhaal van Adjiedj Bakas. Een genoegen om naar te iemand te luisteren met zoveel ervaringsinzicht, wijsheid en oplossingsgerichtheid,

smdyasc | 19-01-18 | 19:00

Jezus, wat is dat pak van die presentator sleets. Het glimt helemaal.

Ernst Oosters8389 | 19-01-18 | 18:58

Het woord Proest is nog sleetser en het glimt van geen duizend kanten.

Ernst Oosters8389 | 19-01-18 | 19:29

@Ernst Oosters8389 | 19-01-18 | 19:29
U zou mijn glimlach eens moeten zien bij het aanschouwen van al dit gestakker.
Hahaha!

Berbaar | 19-01-18 | 19:32

@Berbaar | 19-01-18 | 19:16
Ik was erbij, die mensen gingen tijdens het zingen gauw nog even naar het toilet of naar de bar, omdat de twee keynote sprekers daarna zouden komen.

De Staatssecretaris | 20-01-18 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch hoop ik dat de dames en heren een soort van succes in beweging brengen, want omdat links politiek zo vele malen meer actief is, weten die lui telkens weer met een agressieve minderheid de berustende meerderheid van hele landen met zich mee te slepen in onsmakelijke avonturen.
Sovjet Unie, communistisch China, Cuba, Venezuela, de EU. Voorbeelden genoeg.

Hoe die avonturen aflopen is voorspelbaar, die volgen het vaste patroon. Evengoed blijven ze het telkens opnieuw proberen. Gewoon omdat het kan want niemand houdt ze tegen (tot het te laat is).

Jan Passant mk2 | 19-01-18 | 18:52

"Ontwikkelingshulp koppelen aan anti-conceptie". Hij jat mijn reaguursels.

XaleX_2 | 19-01-18 | 18:52

Hmmm, ik had ook meermaals "een bepaalde indruk".

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 18:59

Ja die van mij helaas nog niet. Verplichte immigratie van 1 miljoen bikinibabes om baby's te maken.

Kaas de Vies | 19-01-18 | 19:35

Die babes zijn er alleen zien die u niet staan, die willen zo'n masculiene bruine boy om zich mee voort te planten.
Iets met genen snapt u?
Misschien kunt u beter naar het verre Oosten met uw babywens, sneuneus.

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 20:32

Ben ik de enige met een brakke kutstream?

LuckyGirl | 19-01-18 | 18:52

Loopt als een zonnetje hier..

Wasbakplasser | 19-01-18 | 18:53

@LuckyGirl Stottert die stream? Hier doet ie dat wel.

Prof. v.d. Neuq | 19-01-18 | 18:58

Lange stiltes hier.
Balen.
Had ik nou toch maar een kaartje gekocht.

LuckyGirl | 19-01-18 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Nu we het toch over Shell-broodwinning hebben ... er is vanavond weer een lampionnenoptocht in Groningen?

Watching the Wheels | 19-01-18 | 18:49

Met gasvlammetjes in de lampions?

D-Fens_1963 | 19-01-18 | 19:01

Wordt dan een drukke boel, is ook nog Eurosonic/Noorderslag weekend.

knutsel_ | 19-01-18 | 19:05

Dank je , dank je de kabels zijn weg van de monitor!!! Een schitterende avond zit erin!

nemo_nemo | 19-01-18 | 18:48

Zo, en zit EU-zetbaasje Peter vanderMeersch er ook bij?. Waarschijnlijk niet, want stel je voor hij krijgt moeilijke vragen.

zimmerschwanz | 19-01-18 | 18:46

Het is dat ik Peterson bewonder anders was ik al afgehaakt.
Wat een tenenkrommende jeugdjournaalpresentatie.
Manmanman.

LuckyGirl | 19-01-18 | 18:44

Moraal van het verhaal:
"Mag ik de volgende"

NV_2017 | 19-01-18 | 18:44

Fijn om erbij te zijn! Eén puntje: kunnen de kabels voor de monitor op de vloer weg? De ondertiteling is zo niet te lezen! Verder een verwarmende avond!!

nemo_nemo | 19-01-18 | 18:42

Ik zie het nut niet. 2.000 man die horen wat ze al weten of vinden. En dat op monotone toon. Een hele avond. Ik ga bier drinken.

de Voorzittert | 19-01-18 | 18:36

Als het meezit zitten die 2000 al aan het bier

Tobi | 19-01-18 | 18:42

Het bier was in de pauze al op!
Ach, ik was metd e auto dus toch aan de fris gebleven!

Mastermattie | 19-01-18 | 23:54

Er zit nog niet een bierflesje vol verstand in die zaal. Wat een niveau.

DrumPiet | 19-01-18 | 18:35

Kan er geen touw laat staan linkerbeen aan vast knopen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-01-18 | 18:35

Die Bakas is goe!

Attenoje | 19-01-18 | 18:33

.. maar goed. Politiek en rechts wordt nooit wat. De beste rechtse mensen zijn te druk met hun eigen zaken om zich met die van een ander te bemoeien. Op een handvol politici na, die een toneelstukje opvoeren om de "rechtse stem" te scoren.

Links is veel meer professioneel-parasitair ingesteld.

Jan Passant mk2 | 19-01-18 | 18:33

daarom zitten er in de VVD ook geen top-politici. Die zijn ergens anders rijk aan het worden. Voor een linksmens is een plaats in de 2e kamer, journalist of docent het hoogst haalbare.

skoftig | 19-01-18 | 18:36

Eigenlijk had ik bij het openen van de livestream al een EU waarschuwing verwacht.

Ing. eslapen | 19-01-18 | 18:31

Kan die man geen Nederlands spreken! Dit Hongaars versta ik niet.

Jezus_Boeddha | 19-01-18 | 18:31

De vorm is er nog niet helemaal, maar de inhoud wel. Ik blijf nog even kijken.

dosis | 19-01-18 | 18:30

Nou nou, en dan morgen ook nog het feestje van Greet. Het zijn drukke tijden voor de onderbuick van den gemiddelde boze, laagopgeleide, oudere witte man.

Attenoje | 19-01-18 | 18:29

En vanavond idd nog naar Grun voor ongezien de fakkeltocht met volkslied!

Einde van de Domheid | 19-01-18 | 18:32

Tjeetje, dat ook nog. En de frau naar yoga.

Attenoje | 19-01-18 | 18:39

Experimenteel theater, goh. Nou. Euh.. ik heb nog een stoof om in te roeren.. bye!

horsteknots | 19-01-18 | 18:29

Hoeveel kostte dat nou om erbij te zijn?

Jezus_Boeddha | 19-01-18 | 18:29

25 en zeer de moeite waard.

Musset | 19-01-18 | 23:22

Was het geld zeker waard!
Begin liep inderdaad wat knullig maar opzet was goed aangepakt.

Mastermattie | 19-01-18 | 23:53

ik hield het 3 minuten vol.

Gokmaar | 19-01-18 | 18:29

Oja, voor de volgende debiel die denkt iets te veranderen via de politiek (het is gewoon een gemakkelijke manier van broodwinning!) zet de camera in de zaal!
Het systeem moet veranderd, lees van Reybrouck!

Einde van de Domheid | 19-01-18 | 18:28

uitschakelt, niet te doen!

Einde van de Domheid | 19-01-18 | 18:29

Knullig.

Statler en Waldorf | 19-01-18 | 18:27

Ah, is dat de mand die SS maar echt 2015 vond? Flinks hoor, maar dit wordt niets!
Je ziet pas wat iets is als de techniek faalt.

Einde van de Domheid | 19-01-18 | 18:26

Techniek laat het afweten, mijn pilsch is op.

Kaas de Vies | 19-01-18 | 18:25

Heb nu even geen tijd want moet nog even een virtuele fakkel opsteken veur de Grunnigers...

eerstneukendanpraten | 19-01-18 | 18:25

Ik ben de houtkachel aan het aansteken, krijg daar nu een ander gevoel bij...

GKJP | 19-01-18 | 18:43

Wat is een gebeurtenis zonder het falen der techniek?

Einde van de Domheid | 19-01-18 | 18:24

Het Nederlands elftal voorafgaand aan weer een tragische nederlaag?

Statler en Waldorf | 19-01-18 | 18:24

@ Parsons | 19-01-18 | 18:16

Statler en Waldorf | 19-01-18 | 18:24

Ach hemeltje, je kan bijna niet pijnlijker en duidelijker inzichtelijk maken waarom het nooit wat wordt op extreem rechts in Nederland, wat een aandoenlijk amateurisme en geneuzel.

Mather | 19-01-18 | 18:23

Vorige keer hadden we best een goedlopend systeem.

Kaas de Vies | 19-01-18 | 18:26

niveau is inderdaad bedroevend, maar waarom de link met extreem rechts?

DommeNeger | 19-01-18 | 18:27

Ja, sorry jongens. De après ski wacht. Prima politieke ontwikkelingen hier in Oostenrijk trouwens. Ze waren natuurlijk in de oorlog al een beetje fout en dat zijn ze gelukkig nog steeds.

Linkse allergie | 19-01-18 | 18:22

Een beetje heel erg.

Jezus_Boeddha | 19-01-18 | 18:30

Ik woon er ook, in Wenen. De straten ruiken gewoon naar Nazi's maar daar krijg je dan wel wat voor terug (met overigens de grootste orthodoxe Jodenwijk die ik in Europa heb gezien, dat dan weer wel), qua ontbreken van overlast. Als ik homo zou hebben zou ik hier ook naartoe gaan.

skoftig | 19-01-18 | 18:34

Leuk zo'n feestje, hopelijk wordt het geen rellen.

DommeNeger | 19-01-18 | 18:22

Jammer, ik voel mij best wel rechts hoewel het gebruikelijke schoftentuig dat altijd in verband brengt met die oude socialist uit het begin van de vorige eeuw.
Evengoed ben ik niet uitgenodigd. Niet erg hoor, ik loop toch niet graag spitsroeden tussen hagen van kwaadaardige journalisten van de MSM en andere extreem linkse activisten.

Jan Passant mk2 | 19-01-18 | 18:20

Ik ben trouwens die gozer in die Oranje jurk.

Kaas de Vies | 19-01-18 | 18:17

Dan hebt u een paar eerste klas mannentietjes

DommeNeger | 19-01-18 | 18:24

@Kaas
Geheel begrijpelijk, het is tenminste bijna carnaval

Tobi | 19-01-18 | 18:44

Kijk, daar zat ik op te hopen, top.

BlowingBubbles | 19-01-18 | 18:16

Wat?!! Waarom niet alle 13 coupletten!!!! Landverraad.

Kaas de Vies | 19-01-18 | 18:16

15, jij nepchauvinist ;-)

E-Burke | 19-01-18 | 20:03

Ze beginnen met het volkslied.

Weet je wie dat ook deden!?

Parsons | 19-01-18 | 18:16

Maar zou je Jordan doen?

Eierbal-is-fijn | 19-01-18 | 18:53

Wacht ff. Je doet ze niet?

nonloso | 19-01-18 | 19:56

Wil je aub NIET meer over het Nederlands elftal beginnen???!!!

Harigeharrie | 19-01-18 | 21:51
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken