Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joods restaurant Hacarmel opnieuw doelwit van enthousiaste glazenwassers

Social

Het was ons vorige keer even ontgaan, maar dit restaurant ligt op een steenworp afstand van de Heemstedestraat, alwaar het joodse echtpaar Diana en manlief Blog bijna dood geslagen werden tijdens overval door gangsterislammers. Lieve stad. Maar goed, een paar weken nadat een verwarde Syriër er op gewoon lekker authentieke wijze kwam vragen of Hacarmel ook aan verjaardagscatering doet, wordt het restaurant inmiddels alweer dagelijks bespuugd. Heeft weinig met het incident te maken trouwens hoor, was al jaren zo. Lieve stad. "Alhoewel de ruiten dit keer heel bleven werden de nieuwe ruiten wel besmeurd met een vieze substantie. “We waren vrijdag en zaterdag dicht en toen heeft iemand de boel ondergesmeerd”, zegt Sami Bar-On, de eigenaar van HaCarmel. Volgens Bar-On spugen mensen vaker naar het restaurant. “De hele tijd”, aldus Bar-On. Dat er troep over de ramen gesmeerd wordt is nieuw. “Het is nu erger.”" En laten we nou inderdaad ook niet meer doen alsof joden op de Nederlandse  overheid kunnen rekenenen, wat dat gelooft ook niemand meer. "Veel vertrouwen dat de overheid hem zal helpen heeft de restauranteigenaar niet. “Als iemand hier op de ramen staat te rammen alleen word aangehouden voor vernieling dan kan zo iemand ook zeggen dat ‘ie even ziek was.”" Timmerfrans denkt er het zijne van. 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 04-01-18 | 11:28

Wie Marokkanen met een laag IQ zaait (hierheen haalt) zal oogsten. Op dat punt zijn we inmiddels beland.

Ervaringsdeskundige | 04-01-18 | 10:53

Heeft Pechtold, die altijd alleen maar Wilders aanvalt, zelfs als ie gelijk heeft, al een plan de campagne om dit tuig aan te pakken?

Turambar | 03-01-18 | 21:47 | 1

Pechtold? Nee, Pechtold keek, glimlachte en zag dat het goed was. Pechtold is een kelderrat.

rijk | 03-01-18 | 22:27

Even een paar Mossad broeders invliegen en met de haardos van die beledigende muzelmanse spugers die ramen laten schoonzemen. En daarna die kneuters netjes ingeklapt naar de ouders terug laten brengen.

Turambar | 03-01-18 | 21:45 | 1

En u dacht, dat de Joden hier niet allang een organisatie hadden opgezet, waar ze dit mee zouden kunnen?

Roadblock | 04-01-18 | 10:55

Mag je nog wel zeggen dat de moslims juist de nazi's zijn?

Patatter | 03-01-18 | 21:29 | 2

Ja, dat mag je nog steeds zeggen. Dus zeggen we nog eens: "De moslims zijn de nieuwe nazi's".
Zeg het zo vaak mogelijk, want over een paar maanden mag dit niet meer.

rijk | 03-01-18 | 22:24

Moslims zijn de nieuwe nazi's ? Moslims zijn de nieuwe nazi's. Moslims zijn okk oude nazi's, niet altijd nieuwe nazi's. Moslims zijn blijvende nazi's, dus ook toekomstige nazi's. Er zijn buiten moslims ook andere oude, nieuwe en toekomstige nazi's, maar moslims zijn zeker óók nazi's.
*volume 10 opendraaien doet* Dat.moslims.(al.dan.niet.nieuwe)nazi's.zijn, indien iemand gehoorproblemen heeft.. nazi's zijn het, die moslims !
Dit wonderlijke nieuws moest me van het hart. Nu het nog kan. Oh, het kan niet meer zegt u ?

Bier en worst | 04-01-18 | 00:52

Goor inteelt volk pariseterend op de samenleving, die ze haten.

henk vintage | 03-01-18 | 21:17

Bijhaatsite Joop zullen ze wel weer vertellen dat de tweede keer verzonnen is net als bij Baudet.

Fapfap | 03-01-18 | 20:59

Ons restaurant is op 1/1 ook lastig gevallen door “kankerjoden horen hier niet, moslims zijn sterker en vieze kloteflikkers” roepende moslim. Daarna trok hij zich af. #hacarmel dit is niet oke!

Zoethoudertje | 03-01-18 | 20:59

Toen niet nu niet, nooit niet zal de NL overheid Joden beschermen...!

Johan_Voorhaar | 03-01-18 | 20:50

En onze overheid doet hetzelfde als ruim zeventig jaar geleden. Ze laat de joden aan hun lot over en levert hen uit aan de antisemieten. We hebben de moordenaars van de joden toen hun gang laten gaan. Staan we toe dat het nu wéér gaat gebeuren?

rijk | 03-01-18 | 20:43

Alsmaar weer Allaaf roepende islamgestoorden. Wanneer wordt de overheid eens wakker en grijpt zij in? Is er een Trump in de zaal?

ljcoster | 03-01-18 | 20:33 | 1

De overheid is niet geïnteresseerd in Joden in Nederland. Moslims zijn prioriteit en het kan hun geen ene flikkeren schelen dat Joden eronder lijden. Hitler zou trots zijn dat de Joden alsnog verdreven worden uit Europa.

VreterRdePies. | 03-01-18 | 20:37

Ik ben zo ontzettend klaar met deze gasten. Nadat ze een ruit bij mij hebben ingegooid, heb ik ze daarop aangesproken. Ben daarna bedreigt en ook fysiek aangevallen. Nu regelmatig mijn ramen ook onder de spuug. Ze hadden mij wel gewaarschuwd: "We weten waar je huis woont!!".

Ik ben geen homo, genderneutraal of wat dat ook. Gewoon een NL vader met een christelijke opvoeding & familie. Ik overweeg te verhuizen naar een minder Islamitische omgeving in NL.

Joris-nummer-zeven | 03-01-18 | 20:29 | 5

Welke omgeving woon je nu?

deNettobetaler | 03-01-18 | 20:53

@deNettobetaler: In Amersfoort, vlak naast een 'kansenwijk'. Met dezelfde problemen als alle grote en middelgrote steden in NL. Of in alle grote en middelgrote steden in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zweden etc.

Joris-nummer-zeven | 03-01-18 | 21:00

Joris; Ah helder, Amersfoort. Ik woon een 45 minuten noordelijker. Middelgrote stad maar je hebt gelijk, er is bijna geen ontsnappen aan. Iig niet als je in een stad wilt wonen. Treurig maar waar idd

deNettobetaler | 03-01-18 | 22:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de overheid van hetzelfde kaliber is als zo'n 70 jaar geleden dan hoeven ze niet te rekenen op enige steun.

Balletje Mayo | 03-01-18 | 20:16 | 2

Inderdaad "'nederland"' heeft in de oorlog geen ene klote ruk voor de joden gedaan.
Integendeel zelfs, Nederland heeft procentueel de meeste Joden op transport naar de gaskamer gestuurd!

joppo0 | 03-01-18 | 20:23

@ joppo0
Oh, was dat Nederland? Wat een interessante en doorwrochte nieuwe kijk op de geschiedenis! Veel dank.

duh! | 04-01-18 | 00:22

Het is natuurlijk van de zptte dat het gebeurt, Maar ik woon al mn hele leven hier in de buurt en in al die 25 jaar dat ik er langs loop heb ik er nog nooit zoveel mensen zien eten sinds dit gebeuren, als je er voorheen voorbij liep en er zat 1 tafel vol was het veel :p

Kami sama | 03-01-18 | 19:53 | 1

U suggereert iets?

Roadblock | 03-01-18 | 20:33

Verdenk mensen als Timmermans en van Aartsen ervan dat ze antisemiet zijn. Waarom zou je anders een klimaat creeeren waarin de Joden weer vervolgd worden? Van Aartsen is burgemeester maar komt niet langs, plaatst geen camera's. Het OM vervolgt Jodenhaters niet, de klok wordt teruggezet.

i-Wonder | 03-01-18 | 19:47

Die Timmerfrans gelooft zichzelf niet eens, zo slecht speelt hij toneel..

Steinway | 03-01-18 | 19:28

Het plan van aanpak van islamitische intimidatie en terreur is hopen dat het vanzelf ophoudt. En ontkennen dat de kern van de islam haat en intolerantie is, laat staan wat de islam uitbraakt over joden. Al die 4 en 5 Mei-herdenkingen zijn voor de kat zijn kut geweest. Ook Opsporing Verzocht verzweeg na de gruwelijke aanval op het hoogbejaarde joodse echtpaar in eerste instantie het anti-semitische motief. ("Kankerjoden, nou zijn het onze sieraden!").
Golda Meir; We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us”

dysdiadochokinese | 03-01-18 | 19:15 | 1

Helaasch, dit gaat nooit ophouden zonder radicale maatregelen. Al decennia lang kunnen die gasten hun gang gaan, met als troef de racismekaart. Moge ze bij de volgende storm wegwaaien....

Ommezwaai | 03-01-18 | 19:33

Moslims haten ons ook maar Joden nog haten ze net iets meer. Joden zijn de kanaries in de kolenmijn.

Rheia | 03-01-18 | 19:14 | 1

Mooi verwoord. Klopt als een bus.

kempenaer | 03-01-18 | 19:33

Eis 4 jaar gevangenis voor mensen die TERREUR pleegden tegen een moskee.
Broekpoepertje die een TERREUR-aanval pleegt op een Joods restaurant staat de volgende dag weer op straat.
Bestaan er verschillende soorten TERREUR kan iemand dat mij uitleggen?

meneer Q | 03-01-18 | 19:10 | 2

Nee, maar er bestaan wel verschillen in politieke voorkeuren die rechters aanhangen. En juist daar gaat het mis. Rechters horen objectief te zijn, het verleden heeft wel uitgewezen dat dit zeker niet het geval is. Dit is een klein bruggetje naar de partij die veel rechters het voordeel van de twijfel gunnen... Hoe zou het met Pechtold zijn? Zijn "downplay-department" draait overuren waarschijnlijk?

Ommezwaai | 03-01-18 | 19:30

Ja.... blanke terreur (minimaal 4 jaar cel) en moslim terreur, 2 dagen cel.

Oepsie1234 | 03-01-18 | 19:31

Het wordt tijd dat de Mossad er zich mee gaat bemoeien.

Marco63 | 03-01-18 | 19:09

Ik was laatst in Amsterdam-West en daar vertelde iemand mij over de politieke haatcampagnes tegen moslims van de afgelopen jaren en hoe moslims de nieuwe Joden zijn.
Nee, zei ik, Joden zijn de nieuwe Joden en moslims zijn de nieuwe nazi's.
Na een paar uur ouwehoeren wist ik eindelijk het ei te breken maar mijn hemel, wat een gesprekstoeren moet je uithalen om iemand duidelijk te maken dat je soms maar naar iemands ideologie hoeft te luisteren hoe diegene jou beschouwt zonder zelf a priori een oordeel te hebben over diegene.

Zoltan | 03-01-18 | 19:06 | 2

Welke politieke haatcampagnes zijn er tegen Moslims gevoerd dan? Kan me er geen eentje voor de geest halen. Wel dat wij als westerlingen stapje voor stapje moeten toegeven, betalen, inschikken en onze bek houden want we zouden onze nieuwe Halvemaniers eens voor het hoofd(doekje) mogen stoten...

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:44

@Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:44 |
Je weet toch, die haatcampagnes van die Wilders en Baudet, die willen alle moslims deporteren en zo.

Roadblock | 03-01-18 | 20:36

Beelden online zetten graag.
(Jullie hebben toch wel wat HD cams geplaats?
Of moet dat ff gecrowd-sourced worden?)

hotmint | 03-01-18 | 19:05 | 2

Je mg alleen een camera op de openbare weg richten als dat noodzakelijk is om je eigendommen te beschermen. Zo'n raam lijkt mij een eigendom. Ook even een bordje camerabewaking ophangen. Als dit iedere nacht gebeurt zijn er vast wel mensen met bijtgrage honden die willen posten niet?

Rheia | 03-01-18 | 19:16

Ha, ik heb een palestijnse buurman en die heeft op elke hoek van zijn huis camera's staan, zodanig dat hij niet alleen zijn gevels kan zien, maar ook het parkeerterrein en de weg.
Weinig bord camerabewaking.
Onlangs kwam de politie bij zijn buren aan de deur. Ze konden de camera's duidelijk zien hangen.
Waarom denk ik nou, dat daar niets aan gaat gebeuren?

Roadblock | 03-01-18 | 20:40

Wat vinden de van Tijnen, Asschers, Job Cohennen, Sonja Barends, Grunbergs, Sjoelas en vele, vele anderen hier nu eigenlijk van?

echt_links | 03-01-18 | 18:59 | 5

Zij hebben allemaal banden met de linkse NPO en zullen zich dus helaas aan het credo moeten houden: islam is vrede en wie dat niet vindt is een racist danwel Nazi. Dat dat fabeltje nog meer schuurt als je het op wilt dringt aan een Jood dan aan Henk en Ingrid doet verder niet terzake. Propaganda muss sein!

Mark zit te Dutten | 03-01-18 | 19:24

@echtlinks
-
Jawel - want hun attentie heeft het zeker niet...

bisbisbis | 03-01-18 | 19:38

Niks. Die doen pas een Groentemannetje als ze aan hun pensioen zitten... De lafbekken.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Timmermans vindt zichzelf zo ongelofelijk goed dat hij er bijna van moet janken. Helaas vindt alleen hij dat de rest van de bevolking kotst hem uit.

Rheia | 03-01-18 | 18:59

Treurig.

van Oeffelen | 03-01-18 | 18:53

Echt triest dit. Camera's ophangen en tuig oppakken en dan niet een slap taakstrafje graag, maar varkensstrontstallen een jaar uitmesten, zal ze leren.

Jan, Leiden | 03-01-18 | 18:48

Mag daar een HD camera achter het raam zodat we deze pareltjes van ons gave land één voor één mogen zien langs schuifelen? Dat mag een camera zonder polariserende lens zijn, hoewel dat niet zal meevallen.

LaPetite | 03-01-18 | 18:37

Als we voor alle door moslims bedreigde groepen , personen en andersgeaarden aparte veilige zone’s moeten maken dan mogen ze het hele Ijselmeer wel dempen.

ja,diedus! | 03-01-18 | 18:30 | 1

Ik weet wel goed demp materiaal.

Bergbloempje | 03-01-18 | 18:36

De te verwachten gevolgen van de ongebreidelde import van moslims: barbarij, achterlijkheid, agressie en onverdraagzaamheid en alles wat daar bij hoort.
Nazi’s gedragen zich als nazi’s, hooligans als hooligans, kannibalen als kannibalen en moslims als moslims.
Is dit patroon nu echt te moeilijk voor bestuurlijk Nederland???

kempenaer | 03-01-18 | 18:24 | 2

Ja, heel moeilijk.

Oepsie1234 | 03-01-18 | 19:33

Nazi's waren geïnteresseerd in wetenschap. Daar heb ik moslims nog nooit op kunnen betrappen.

Reaganmania | 03-01-18 | 20:35

Als het 4 mei is worden weer braaf kransen gelegd op de dam door dezelfde mensen die dit soort tuig binnen halen. En dan zeggen 'Dit mag nooit meer gebeuren'. Hypocrisie ten top!

Geraldo1984 | 03-01-18 | 18:17 | 2

Tuig binnen halen en s avonds daarom kransen binnenhalen

Hemmenaar7 | 03-01-18 | 18:25

Je bent de kansenjongeren vergeten die voetballen met dezelfde kransen.

ja,diedus! | 03-01-18 | 18:25

Kan iemand mij helpen,als je de linkse bestuurders van je eigen land en hun kartel meelopers intens bent gaan haten ,ben je dan eigenlijk ook een nazie en racist???

gelukzoeker | 03-01-18 | 18:10 | 3

Nee dan hebt u gezond verstand.

Lupuslupus | 03-01-18 | 18:16

Nee, het is volstrekt logisch en begrijpelijk.

kempenaer | 03-01-18 | 18:25

Het zou heel slecht met u gesteld zijn als u geen negatieve gevoelens voor de linkse kliek zou hebben.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 21:16

Word weer tijd voor een joodse burgemeester, oh wacht

likdoorn | 03-01-18 | 18:04

Laten we eerlijk wezen: Er staat nog steeds een morele schuld open naar onze Joden door onze laffe houding in WWII. We waren immers West-Europees kampioen Joden-op-de-trein-zetten.
Ik schaam me dan ook dood als ik lees dat we zoveel Jodenhaters importeren en ze bovendien geen strobreed in de weg leggen. We zijn in de ogen van de Jood gewoon niet te vertrouwen - en gelijk hebben ze.

Zeddegeizot | 03-01-18 | 18:03 | 11

Dirty-Harry44 | 03-01-18 | 18:21 |
Ik vind het eigenlijk tekenend voor u, dat u betaald zou willen worden als u Joden zou helpen.

Roadblock | 03-01-18 | 20:44

Alles wat Lupuslupus zegt.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 21:19

Blijft bijzonder dat “wij” Nederlanders zo krampachtig doen over deze schandvlek in onze geschiedenis. Het is altijd “wij” verzetshelden, en “hij/zij” de verrader.

Zeddegeizot | 04-01-18 | 08:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Amsterdam, de lieve hoofdstad van ons gave land.
Voor alles wat links en allochtoon is inderdaad.

keestelpro | 03-01-18 | 17:59

Het is maar goed dat de staat Israel, daadkrachtige leiders heeft en gehad. Als het leiders van hetzelfde kaliber als de EU-leiders hadden geweest, had de staat Israel, ongeveer 1 dag bestaansrecht gehad. Zie hier wat er in het Ontzettende Gave Land, het Koninkrijk der Nederlanden gebeurt. Hier kan alles, het recht van intimidatie, criminaliteit en het is de Cultuur man, heeft hier bestaansrecht en krijgt hier wasdom. Wie zijn er de dupe, de brave Nederlander en Joden van Toen, zijn de Joden van Nu. Bedankt, slappe leiders zonder principes. Je oogst wat je zaait.

De Evangelist | 03-01-18 | 17:57 | 2

Ho ho niet alles kan, oom agent uitschelden: HELMOND - De man uit Helmond die op de vroege nieuwjaarsdag enkele agenten uitschold voor ’kutwouten’, zal hier de volgende keer nog wel twee keer over nadenken. De 32-jarige man kreeg een bekeuring van 750 euro van de desbetreffende politiemannen.

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 18:27

En een nacht de cel in ook nog.

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 18:28

Maar duidelijk is toch wel dit:
De ware klodder spuug die zit
niet op dat raam van 't restaurant
maar op de vrijheid in het land.

Hufterst | 03-01-18 | 17:56 | 5

Diep.
Maar waar.

kempenaer | 03-01-18 | 18:26

Tnx

Hufterst | 03-01-18 | 19:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Joden en homo's zijn vogelvrij verklaard in deze "tolrante" wereld stad.

monkey_boy | 03-01-18 | 17:56 | 1

Allemaal lieve mensen hoor, daar in Amsterdam. Het wordt allemaal wat opgeblazen. Men begrijpt die jongeren gewoon verkeerd.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 18:00

Ga eens spugen tegen een moskee kijken hoe dat afloopt.

MeneerGuggenheimer | 03-01-18 | 17:54 | 1

Celstraf.

CommandeurBroekhuis | 03-01-18 | 18:09

Ik ben bang voor escalatie:

""De Jewish Defense League (JDL; in het Nederlands Joodse Defensie Liga genoemd) is een radicale Joodse organisatie die tot doel zegt te hebben Joden te beschermen tegen antisemitisme met alle mogelijke middelen. De groep zegt terrorisme ondubbelzinnig te veroordelen en een no-tolerance beleid te hebben ten aanzien van terrorisme en andere misdadige handelingen.[1] Het Federal Bureau of Investigation (FBI) heeft de JDL gekarakteriseerd als "een rechtse terroristische groepering en "een gewelddadige extremistische Joodse organisatie".[2]

De organisatie werd in 1968 in New York in de Verenigde Staten opgericht door rabbijn Meir Kahane. Kahane werd in 1990 in New York vermoord door een Arabische extremist. Hij preekte een radicale vorm van Joods nationalisme die geweld en politiek extreme standpunten inhield. Irv Rubin was voorzitter van de JDL van 1985 tot 2002. Hij overleed in november 2002 in het Metropolitan Detention Center in Los Angeles (waar hij gevangen zat op verdenking van het beramen van aanslagen op een moskee in Culver City, Californië en op het Arabisch-Amerikaanse congreslid Darrell Issa). Zijn echtgenote Shelley Rubin volgde hem op als voorzitter van de JDL.

In Nederland maakte de JDL naam door op 10 oktober 1979 de VPRO studio binnen te vallen en een uitzending over de bezette gebieden, genaamd "de Palestijnen", te saboteren door de band met de uitzending mee te nemen. In de hectiek van de situatie vluchtte de twee daders via de achteruitgang.[3]

Baruch Goldstein, die op 25 februari 1994 met een Galil automatisch geweer 29 van circa 800 biddende Palestijnse moslims doodschoot in de moskee bij de "Grot van de Patriarchen" in Hebron, behoorde tot de Jewish Defense League.[4] De JDL verdedigde op zijn website deze daad als "een preventieve maatregel" en verklaarde verder: "Wij belijden dat geweld nooit een goede oplossing is maar helaas soms noodzakelijk is als een laatste redmiddel wanneer onschuldige levens worden bedreigd; daarom zien wij Goldstein als een martelaar in de strijd van het Jodendom tegen het Arabische terrorisme. En wij schamen ons er niet voor te zeggen dat Goldstein vanaf de oprichting lid ("charter member") was van de Jewish Defense League."[5]""

theo-is-dood | 03-01-18 | 17:54 | 7

JDL is een terroristische organisatie (ook in de VS en Israel), die recent in Parijs nog geprobeerd heeft journalisten op te blazen (met een autobom meen ik). Ik zou me verre houden van die lui.. "2 French Jews jailed for assaulting anti-Israel reporter - Jewish Defense League members were found guilty of placing a bomb under car of anti-Zionist journalist" www.timesofisrael.com/2-french-jews-j... (2014)

nickolaas | 03-01-18 | 18:30

@Re:Kniftig
Kahane is de oprichter van de JDL. En weetje voor Powned.tv-bezoekers van welleer - de emotioneel biddende joodse kolonist in een grot, die boven veel artikelen stond, was de kleinzoon van Kahane. Hij werd door de binnenlandse veiligheidsdienst van Israel - Shin Beth - een paar jaar geleden als het grootste gevaar voor de staat beschouwd onder nogal geradicaliseerde jeugd uit de nederzettingen (zouden onder andere kerken hebben willen opblazen in Nazareth, om grote spanningen in Israel te veroorzaken, met als bedoeling de democratie omver te werpen en een religieuze staat te stichten naar hun eigen invulling kwam het min of meer op neer geloof ik.. ).
"In ‘rebel manifesto,’ Meir Kahane’s grandson calls to bring down state
Authorities arrest Meir Ettinger on suspicion of leading cell that carries out 'price-tag' attacks against Muslims, Christians " www.timesofisrael.com/meir-kahanes-gr...
Betere foto: i.guim.co.uk/img/media/ee69c3df91bf95... (kan geen foto meer vinden die boven de Powned.tv artikelen stond vinden - heb ook zelf gesuggereerd dat ze zouden stoppen met die nogal stereotiepe bevestigende foto's, ook toen die foto van vermoedelijk dus Kahane's kleinzoon een nieuwe context kreeg.. en volgens mij heb ik em daarna ook niet meer gezien ).

nickolaas | 03-01-18 | 18:40

Goh, en welke escalatie bedoelt u dan? Hoeveel moslimrestaurants zijn al in de puin geslagen door die joodse JDL ers ? Wat bedoelt u eigenlijk met uw tegel? Er zijn ook Joodse gekkies dus..........?

Roadblock | 03-01-18 | 20:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Van Aertsen, 1 dag geleden: ik investeer in openbaar vervoer.

ZZP-er | 03-01-18 | 17:53 | 1

Voor zijn vriendjes van Bouwend Nederland. Hoeveel kostte die Noord-Zuidlijn?

Watching the Wheels | 03-01-18 | 18:43

Gelukkig zit nu Van Aartsen aan het roer daar. Oh wacht..

Chemokar | 03-01-18 | 17:53

En Pechtold zag dat het goed was. En Rutte ook.

Fijnstoffer | 03-01-18 | 17:52

Waarom hier Joden met fluwelen handschoenen aanpakken of verdedigen als religie, met name het christendom dat het joodse geloof als basis heeft (en waar op ons Nederland gebouwd is) toch immer zo'n verschrikkelijke doorn in het oog is. Hypocriet of niet ?

A.S. Perien | 03-01-18 | 17:48 | 4

Zijn genoeg mensen die uit hun plaat gaan vanwege de aanslagen op de Koptische Christenen hoor. Ik ben er eentje van. Alleen, de boven ons gestelden he, dat ISlamitische monster moet te vriend woden gehouden want Shell & Unilever en we willen toch niet dat Poetin en die arme mensen lijden er zelf het meeste onder enzovoorts enzovoorts...

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:59

@A.S.Perien
Het kan aan mij liggen, maar ik kan totaal niet volgen wat u wilt zeggen.
Wat is er nou precies hypocriet?

Roadblock | 03-01-18 | 21:01

@Roadblock | 03-01-18 | 21:01 Leest u alle tegeltjes over christenen nog maar eens na.

A.S. Perien | 04-01-18 | 08:56
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer voor de lieve lieve vd Laan dat hij dit liefdevolle staartje van zijn ozo lieve mensenstad net niet meer mee gekregen heeft. Nu maar hopen dat het nieuwe lieve stadsbestuur deze netelige kwestie op een even liefdevolle manier kan beheersen als v d Laan dat gedaan zou hebben,de Pedo profeet zij geheiligd.
aaaameeeeeen.

gelukzoeker | 03-01-18 | 17:47

Tja, dan moet hij zich maar ook in een "Joden veilige zone" gaan vestigen, hij lokt dit zelf uit.

JI-HAAT | 03-01-18 | 17:47

Allemaal toeval en op zichzelf staande incidentjes en er is al helemaal geen structureel probleem.

priks | 03-01-18 | 17:46

Islamsterdam is ook alleen maar voor toeristen en inteelt naffers,
daar moet je als weldenkend mens helegaar niet vrijwillig willen komen.

Plorkface | 03-01-18 | 17:46 | 2

Zeker 7 jaar niet geweest. Ik zie dat grachtenvolk af en toe op TV. Treurigheid troef.

meneer der meneren | 03-01-18 | 17:55

Over een maandje mag ik weer, traditionele rondje boekwinkels. Lekker de auto gratis in Amstelveen neerkwakken en dan trammen naar de binnenstad. Ben benieuwd hoe Buitenveldert er tegenwoordig bijligt.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:37

Al weer de "hoertjes van de nep profeet?" zei Jantje tegen Pietje.

ali komijnekaas | 03-01-18 | 17:44 | 1

U bedoeld waarschijnlijk de kechjes van de grote Pedo?

gelukzoeker | 03-01-18 | 17:50

"Dat 'ie even ziek was"? Hij kan ook beweren dat hij het geweld nog een paar tandjes op gaat schalen, maar beloven "dat niet in Nederland te doen"... en dan staat hij ook na een paar uur weer buiten.

Muxje | 03-01-18 | 17:43

Heeft van Aartsen zijn medeleven al betuigt aan die schreeuwende verniel zuchtende moslim.

blauwe zander | 03-01-18 | 17:41
-weggejorist-
Zenzeo | 03-01-18 | 17:40 | 1

We gaan in A’dam dezelfde kant op als Londen;) de steenrijke wonen er veilig in de duurste wijken de rest (lees moslims) in de getto’s en voor de autochtone bevolken resteren de dorpen en steden verderop.

Trumme | 03-01-18 | 17:40 | 4

Ook NRC van vandaag (vai Google, anders ga je wel snel door je 5 artikelen heen.. ). "De blik moet weer gericht zijn op het platteland. Rem Koolhaas Volgens architect Rem Koolhaas is het tijd om naar ontwikkelingen op het platteland te kijken. Hij gaat er onderzoek naar doen." translate.google.nl/translate?hl=en&a... Toch lands belangrijkste architect van dit moment denk ik wel - kunnen mensen best nog wel jaloers op worden als dat mooi uitpakt (waaronder ik zelf misschien nog wel.. ). Maar terecht dat die aandacht er is dus (heb ik ook wel en andere topics zelf ook wel gesteld - dat nu het economisch goed gaat dat echt wel een inhaalslag verdiend, in de VS bijvoorbeeld is dat onder Bill Clinton niet goed gegaan en de resultaten zijn 30 jaar later echt wel wrang - afgezien dat ze het zelf in die tijd meer over moraal wilden hebben, en ook wel beet hadden met de Monica Lewinsky-affaire, maar ik denk dat het wel de aandacht kan hebben afgeleid van andere zaken die op zijn minst ook belangrijk waren in 'rural America'). En hier in Nederland zou je net zo goed over hele belangrijke dingen dus moeten praten en bij wijze van spreken niet alleen zwarte piet. Maastricht heeft bijvoorbeeld wel hele belangrijke keuzes gemaakt, toen ze een toch wel wat geisoleerde provinciestad dreigden te worden en dat hebben ze behoorlijk succesvol voorkomen uiteindelijk.
"'Houben een van de beste burgemeesters van Maastricht'" www.1limburg.nl/houben-een-van-de-bes...

nickolaas | 03-01-18 | 18:03

Lekker leesbare zinnen nico.

kempenaer | 03-01-18 | 19:37

jah, dat leest wel een beetje 'sluggish' terug.. en dit is op zich nog het betere apparaat om mee te commenten.. beetje samenraapsel van eerdere comments misschien qua inhoud en dat iets teveel afgeraffeld, zou kunnen.

nickolaas | 03-01-18 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

De multicultuur nadert haar hoogtepunt.

Boeser_Onkel | 03-01-18 | 17:37

Even de bingokaart pakken:
.
verbinden, wij zijn met meer, verward, onderbuik, over één kam scheren, Trump, klimaatverandering, eenheid bewaren, speelt wilders in de kaart, nauwelijks te bevatten, heeft niets van doen met de islam, de rust bewaren, verharding en polarisatie voorkomen, suiker tekort, juist moslims zijn slachtoffer, ...
.
Of maakt onze regering er tegenwoordig helemaal geen woord meer aan vuil?

EODs | 03-01-18 | 17:34 | 4

Ik vind die voorlopige aanslag wel gunstig. Het is namelijk de enige manier om belasting op afbetaling te voldoen. Bovendien is het een aansporing om ZO WEINIG MOGELIJK om te zetten in het nieuwe jaar teneinde iets van het bedrag terug te 'verdienen'. Socialisme, erger kunnen we het niet maken, Oh wacht, toch wel...
www.rtlnieuws.nl/economie/nieuw-kabin...

keestelpro | 03-01-18 | 17:55

@keestelpro

Opeens zie ik verband: de bekladding is ook een vorm van een voorlopige aanslag.

Francieux | 03-01-18 | 18:39

Vergeleken met ISlamitische terreur zijn onze belastingaanslagen niet meer dan incidentjes... Echte incidentjes dus.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Nu we het toch over mensen die over de schreef gaan hebben ... hoelaat komt het dagelijkse "iscamieleurlingsalweg.nl item"? Kijk er de hele dag al naar uit.

Watching the Wheels | 03-01-18 | 17:34

"Amsterdam is van iedereen".
(geintje!) Dat was gewoon een slogan vanuit de Stopera waarvan je dus altijd de 180 graden gedraaide uitleg kan verwachten.

Maar goed, ook de vorige bezetter had al duidelijk gemaakt dat er voor joden geen plaats meer was in Amsterdam.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 17:32

Er is natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat het gewoon een teleurgestelde groep Noord-Afrikaanse types is geweest dat in het weekend zin had in een broodje rode kech en tegen een gesloten zaak aanliepen. Mogelijk dat ze bij een zaak iets verderop wel een broodje rosbief konden bemachtigen.

Ruikbaard | 03-01-18 | 17:32

Sneue actie.. en ja, als het wel gezien is en en ze er op tijd bijzijn zou het vervolgd moeten worden (en sowieso onderzoek doen, ik neem aan dat er wel beelden van zijn).
Ik las in de papieren NRC van vandaag dit artikel: "‘We moeten nu echt uit de slachtofferrol proberen te komen’ - Lody van de Kamp is rabbijn en organiseert gesprekken tussen Joden en moslims. " www.nrc.nl/sectie/binnenland/ (dat is toch wel een wrang contract en dus ook de timing.. ). (btw, NRC heeft een paywall - soms kan je naar Engels vertalen in Google en het toch lezen als de artikelen van deze maand op zijn).

nickolaas | 03-01-18 | 17:32 | 1

contract = contrast.. damn autocorrect!

nickolaas | 03-01-18 | 17:33

Kan in het buitenland die Timmerfranz-video van RTL gelukkig niet bekijken, omdat RTL die alleen maar voor 'Übermenschen' met een Nederlands IP adres beschikbaar stelt.

Klassenfeind | 03-01-18 | 17:32 | 3

Wees blij.

Bugblatter | 03-01-18 | 17:33

Landgebonden auteursrechten. Lekker modern ook, dat daar in het 25-jarig bestaan van het wereld wijde web nog altijd niets aan gedaan is, om het bijvoorbeeld voor iedereen toegankelijk te maken.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 18:04

Theoretisch zou ik m'n VPN kunnen gebruiken, maar geen zin om die Timmerfranz Propaganda te bekijken.

Klassenfeind | 03-01-18 | 18:48

Ik woon voor een groot deel van het jaar in een land waar mensen nogal antisemitisch zijn. Hiero denken de mannen steevast dat IS een initiatief van de Mossad is. Ook menen ze dat alle Joden rijk zijn, maar dat ze hun geld op een oneerlijke manier hebben verdiend. Bovendien kijkt men hier naar TV-zenders die de mensen doen geloven dat het Israëlische geweld tijdens de intifada erger was/is dan het geweld van Assad tegen de Syrische bevolking of het geweld van het Islamitische Noord-Soedan tegen Zuid-Soedan (2 miljoen doden).

Rest In Privacy | 03-01-18 | 17:32 | 6

Nederland?

Mike_DB | 03-01-18 | 17:47

U bent Amsterdammer?

BlowingBubbles | 03-01-18 | 18:38

Je zou het denken hè. Maar hier geen rellen op 4 mei.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 19:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Nee joh, dat doet die restaurateur gewoon zelf. Zo komt na ieder `incident` de gehele 2e slaapkamer bij em eten. Oh.... uiteraard fascistisch linksch modus off.

Dirty-Harry44 | 03-01-18 | 17:32

Op 'Het Parool' meer te lezen over dit Joodse restauant en de eindeloze treiterijen die de eigenaar mag ontvangen, omdat hij openlijk als Joods restaurant aan de weg timmert. Had hij een TURKS embleem, zou al die treiterij hem bespaard zijn gebleven. De davidsster werkt op moslims als een rode lap. Maar WAAROM zouden we dan begrip voor die treiterende moslims moeten hebben. Humaner zou het zijn als we begrip voor de Joodse eigenaar hebben en niet voor de moslimtreiteraars.

marjen | 03-01-18 | 17:30 | 2

Ik stel voor dat we alle religieuze uitingen verbieden.

Kruisruiker | 03-01-18 | 17:33

Dit soort akties gaat mijn begrip te boven...

knerf | 03-01-18 | 17:37

Gelukkig gaat BIJ1 orde op zaken stellen in A'dam!

Flipside | 03-01-18 | 17:25 | 5

Waarschijnlijk wegens uitlokking; beetje met zo'n Joodse naam en Davidster op de ramen in Amsterdam, dan vraag je er natuurlijk ook wel om!

Flipside | 03-01-18 | 17:30

Cailin gaat dat wel regelen, ze is toch psy?

Bergbloempje | 03-01-18 | 18:46

Ja ja, met die ouwe antisemitische draak. Nou, de eigenaren van Hacarmel zullen reikhalzend uitkijken naar de zetels voor de verbinders van BIJ1.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Raar he, je importeert scheepsladingen non-valeurs met een ideologie waarbij het nazistische antisemitisme verbleekt. Combineer dat met een slappe overheid die grotendeels bestaat uit (semi)socialistische handlangers van deze anti-westerse ideologie. En je creëert een situatie waar eerst de Joden, dan de homo's, dan de vrouwen en vervolgens alle autochtonen slachtoffer worden van intimidatie en geweld.

Franker | 03-01-18 | 17:25 | 2

Goed uitgedrukt

BosrandDirk | 03-01-18 | 17:30

Exact. In WOII dacht de van nature passieve NLer: "Ze moeten de joden hebben, haal ze maar weg, hoeven wij het niet te doen. We hebben ze alvast goed geregistreerd. Bovendien, ze hebben jezus vermoord". Binnenkort is de van nature passieve en dus laffe NLer zelf aan de beurt.

isitsoornot | 03-01-18 | 17:47

Wat is dat toch een pijnlijke scene van Timmermans. Het blijft zeer doen aan mijn ogen, dat schmieren, die emotie, die trillende stem, die leugens. Terzake het Joods restaurant; het word tijd dat de mossad hier eens wat van die inmiddels beruchte verwarde mannen kalt stellt. De incidenten lopen namelijk de spuigaten uit. Onze politie, stadsbestuurders en justitie falen alvast, geheel bewust, aan alle kanten.

Dutchbeaurouge | 03-01-18 | 17:24 | 2

Wat is die Timmermans toch een ongelooflijke kwal eersteklas.

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 17:28

We leven in een democratie de burgers van Amsterdam maken dit door hun stemgedrag mogelijk, sterker nog ze willen dit anders zouden zij wel een andere partij verkiezen.

botbot | 03-01-18 | 17:42

Wat is het toch ook een sneue haat site dat geenstijl. Altijd maar insinueren dat de terreur uit de islamitische hoek komt terwijl de echte slachtoffers altijd weer de moslims zijn. Gelukkig is er bij1. Zeker weten dat sunny en vreer een belactie overwegen tegen de rassies fassies en nassies op deze site. En meer soepsidie naar de zielige mossels, dat lost alle problemen op.

Degrelle | 03-01-18 | 17:24 | 5

Tros radar

Degrelle | 03-01-18 | 17:40

Tros Radar? Eerder de Rex Partij.

Glasgow Argus | 03-01-18 | 18:20

Neeeeehhhh.... iets uit de Franse geschiedenis....

J-van-de-Bontekoe | 03-01-18 | 18:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Handig al die DNA,maar zal wel niet gebeuren.

pegaje | 03-01-18 | 17:23

Dat die smerige Timmermans die woorden uit zijn strot weet te persen zeg.
Man man man.

Manus Olie | 03-01-18 | 17:23

Dit zijn natuurlijk allemaal incidenten. Stuk voor stuk veroorzaakt door verwarde mannen. Die we met veel liefde en begrip tegemoet moeten treden. Zo doen we dat in een fantastisch land waarin alles prima is geregeld.
Bovendien is het allemaal de schuld van Trump. Door hem worden de verwarde mannen wanhopig. En als verwarde mannen wanhopig worden, gaan ze zich verward en wanhopig gedragen. Daarmee is alles wel bewezen, lijkt mij.

Mike_DB | 03-01-18 | 17:22

Nog even en er wonen geen joden in Amsterdam.
De sharia zal daar ook wel ingevoerd worden.
De pest aan alle deugmensen die dit faciliteren.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 17:21 | 2

K.Zak, zijn wij dat niet zelf met z'n allen?

BosrandDirk | 03-01-18 | 17:28

De sharia is in feite al in werking. De wetten van de islam staan boven de grondwet. De sharia wordt stilzwijgend in bijna alle gevallen nageleefd en niemand durft er wat van te zeggen.

keestelpro | 03-01-18 | 17:50

Allemaal "verwarde mensen" zeker, totdat je iets negatiefs op Facebook of Twitter schrijft, dán ben je een zware crimineel, een nazi, een "Volksverhetzer" en wordt je in Duitsland vervolgd door de justitie.

Klassenfeind | 03-01-18 | 17:20 | 1

Er zitten ook veel mensen met een te lage bloedsuikerspiegel onder hoor.Niet alle verwarde mensen stigmatiseren of over één kam scheren...

knerf | 03-01-18 | 17:40

Als nieuwe Nederlander (Hello Islam import heb 't over jullie) is het fijn om te weten dat je hand ophouden en los gaan op alles wat jij haat in het land dat jou heeft opgenomen en tot het graf zal verzorgen, volledig geacceppteerd is.

Ervaringsdeskundige | 03-01-18 | 17:18

Nou en? Moslims hier mogen dat gewoon. Veel belangrijker dan onze Joden die barbaarse, criminele uitkeringstrekkers. Gewoon doorlopen mense, wen hier nou maar gewoon aan.

ReligionSucks | 03-01-18 | 17:16

Komt die onvermijdelijke Godwin: 1938 WA marcheert, 2018 Islam smeert....

knerf | 03-01-18 | 17:16

Timmerfrans met z'n jank-act... Blij dat die flapdrol dit jaar optyft bij de EU.
Hopelijk betekent dat pensioen voor Frans en zien we hem nooit weer in de media.

Aristotalloss | 03-01-18 | 17:15 | 4

Is Rutte ook een symptoom?

BosrandDirk | 03-01-18 | 17:27

nickolaas | 03-01-18 | 17:46
Maar hij doet wel ontzettend zijn best om het braafste jongetje in de EU klas te zijn, de engerd.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 18:42

Is Rutte ook een symptoom?
BosrandDirk | 03-01-18 | 17:27

Yup!

Ik weet niet of het je de afgelopen 20-30 jaar opgevallen is, maar het maakt geen ene fuck uit door wie we 'bestuurd' worden. De PvdA haalt de VVD rechts in als het om graaien gaat, en de VVD haalt de PvdA links in als het om belasting heffen en geld overmaken aan Brussel gaat.

Mark Rutte, Alex Pechtold, Jesse Klaver, Frans Timmermans, Jean-Claude Juncker, Martin Schulz: allemaal same shit different name.

Klassenfeind | 03-01-18 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Rituele slachters die elkaar blijven plagen, vermoeiend. Kunnen mensen niet gewoon allemaal stoppen met wreed doen tegen andere levende wezens?

Watching the Wheels | 03-01-18 | 17:15 | 2

Zou maar een zero-tolerance beleid voeren in A'dam, anders zouden die gasten het idee kunnen krijgen dat ze dit wekelijks kunnen blijven doen.

Watching the Wheels | 03-01-18 | 17:24

In feite ben je als overheid geen knip voor je neus waard als je (na wat er al eerder gebeurd is) die familie niet volledig weet te beschermen tegen dit soort vandalisme en geplaag.

Watching the Wheels | 03-01-18 | 17:30

Kunnen de buurtvaders en straatcoaches niet wat beter patrouilleren..... oh wacht, dat doen ze enkel om hun eigen haathutten te beschermen

Fatwabuster | 03-01-18 | 17:15

Vrijheid van godsdienst. Of cultuur. Of deugniet. Of kleine criminaliteit. Of zelf uitgelokt. Of. Of.
Teveel onzin-excuses hiervoor, maar echt zeggen waardoor dit komt mag niet.

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 17:14

Amsterdam en joodse ondernemers - het blijft een moeizame combinatie.

de Voorzittert | 03-01-18 | 17:14

Ze noemen dit 'kleine' criminaliteit.
Maar herhaalde 'kleine' criminaliteit maakt levens kapot.
Die 'allah is groot' roepende haatmoslim had veel strenger gestraft moeten worden, want er is duidelijk sprake van anti-semitisch geweld.

marjen | 03-01-18 | 17:13 | 2

Dit is een ideologische strijd. De islamzuil wint aan zelfvertrouwen en momentum. Applaus vanuit MSM en klepzeikers van de Joop zwelt aan.

kaasfondue | 03-01-18 | 17:20

Kunt natuurlijk ook vanaf de 1e eage een supersoaker vullen met pis, of azijn. Elke kwatter krijgt dan direkt antwoord. Ben benieuwd of dat dan ook onder kleine kriminaliteit valt...

BenPakdee | 04-01-18 | 00:53

Frans Timmermans, de engerd.... Het wordt tijd dat de onrendabelen en masse herplaatst worden naar de landen van herkomst. Rapper Boef als eerste, met in zijn kielzog de ramenbekladders en sissers.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:12 | 1

Rapper Boef met zijn Wajong uitkering wegens S5 diagnose, licht gestoorden in NL krijgen geld, intensieve begeleiding en een vrijbrief waarop staat dat alles mag, en alles gratis is.

Dutchbeaurouge | 03-01-18 | 17:28

Van mij mogen deze straatterroristen direct een jaar of 5 de cel in, om vervolgens gedeporteerd te worden naar de Gazastrook waar ze zo vol van zijn. No questions asked, geen gelul over 'rechten'. Die hebben ze bij deze verspeeld.

marcoplarco | 03-01-18 | 17:11 | 2

Nee geen cel. Meteen weg ermee.

Lupuslupus | 03-01-18 | 17:16

@lupuslpus, ik gun Bubba wel een pleziertje.

marcoplarco | 03-01-18 | 17:21

Allemaal mensen die boos zijn op Trump (de president van de VS) die iets zegt over de ambassade in Isreal (een land ver weg), maar dan zich afreageren op een joodse zaak in plaats van op Trump, het consulaat van de VS, een willekeurige Amerikaan, of zelfs iets wat met Israel is. Maar nee, wij haten geen joden, echt niet.

TheseDays00 | 03-01-18 | 17:11 | 3

Nee, tegenwoordig haten ze alleen nog maar 'de Zionisten', want dat helpt ze hun nuttige idioten van de Internationale Socialisten en andere deugbrigades binnen boord te houden bij hun 'strijd'.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:15

Is de eigenaar dan zionist? En wat heeft dat met trump/VS te maken? En alleen als ze zich niet verspreken.

TheseDays00 | 03-01-18 | 17:17

Dat weten zij niet, dat weten u en ik niet, maar t is nu eenmaal de schaamlap waarachter ze hun virulente Jodenhaat verbergen tegenwoordig. Vanwege de steun van de nuttige idioten.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 19:52

Kom, kom mensen. Niet meteen in paniek graag. Dit is slechts een incident hoor en totaal niet een 'sign of the times'.

bft | 03-01-18 | 17:10

Die vorige burgemeester was al gek met zijn "lieve stad". Maar de huidige interim burgemeester is -hoe mogelijk- nog minder bekwaam en zal dit probleem al helemaal niet durven aanpakken.

kommabijmebinnen | 03-01-18 | 17:10 | 1

Van Aartsen heeft heel Den Haag naar de gallemiezen geholpen. Nou ja aan Amsterdam valt toch niets meer te redden dus dat past mooi samen.

Lupuslupus | 03-01-18 | 17:13

Geen handhaving?
Dan ook geen aangifte.
Hoera criminaliteit alweer gedaald.

hallevvezool | 03-01-18 | 17:08

Daar wonen vooral lama's in de buurt.

ristretto | 03-01-18 | 17:07 | 2

Of zijn het Islama's? Ik zie het verschil niet zo goed.

ristretto | 03-01-18 | 17:08

Sorry, dit is oud-zuid, halvezool. Geen (nieuw) West.

kaasfondue | 03-01-18 | 17:22

Leuk hoor dat geloof!

Kruisruiker | 03-01-18 | 17:07 | 7

Wat heeft geloof met spugen te maken? Er staat nog nergens geschreven dat "ghij zult ruiten van restaurants onderspugen". Gewoon haat. Pure haat.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 19:00

Tuurlijk. Heeft niks met geloof te maken. Wat jullie willen....

Kruisruiker | 03-01-18 | 19:30

Religieuze overtuiging: staat in dat haatboek.

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 10:32
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken