Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Landelijk Platform Communismeverleden pleit voor weghalen standbeeld Nelson Mandela

weg ermee

Het Landelijk Platform Communismeverleden (LPC) pleit voor onmiddellijke verwijdering van het standbeeld van Nelson Mandela in Den Haag. Het standbeeld bij de President Kennedylaan in Den Haag (Google Maps) moet weggehaald worden wegens het omstreden communistische verleden van Mandela, aldus een zegsman van LPC. Bronzen beeld van Mandela werd in 2012 op een speciaal aangelegd pleintje geplaatst, en werd destijds onthuld door de aartsbisschop-emeritus Desmond Tutu. "Communisme is verantwoordelijk voor 100 miljoen doden in de wereld, waaronder alleen al 1,7 miljoen in Afrika. Het is niet meer van deze tijd dat we vertegenwoordigers van communisme zoals Mandela eren met een standbeeld," aldus de zichtbaar geroerde woordvoerder van het Landelijke Platform. Nelson Mandela werd in 1960 lid van de Communistische Partij van Zuid-Afrika. Het Landelijk Platform Communismeverleden is van plan binnenkort massale protestmanifestaties bij het gewraakte Haagse standbeeld te houden en bovenstaande affiche huis-aan-huis te verspreiden.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb een pest hekel aan Mandela en Che Guevara, ze worden door linkse tokkies aanbeden, maar het waren alle twee zeer gewelddadige personen.

Mo het varken | 10-11-17 | 23:13

De knipoog is natuurlijk dat dit de drifredenaties van MSM waren. Verder stelde Nelson ook niet zoveel voor. Een paar jaar in bed blijven liggen op een eiland kan ik ook.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 22:02 | 1

Drogredenaties van MSM zijn

Rest In Privacy | 10-11-17 | 22:03

Kwam GroenLinks ook niet uit deze hoek??? Opzouten dus met die kliek en alle aanhanger en stemmers (straks met de Sleepwet met naam en adres bekend) ook inbreng concentratiekamp heropvoeden.

Leffe Blonde | 10-11-17 | 17:17

"Mandela was communist
Het communisme heeft mensen vermoord
Dus mandela heeft mensen vermoord."
Verbanden leggen is ook een kunst.
Let maar op, als ze het beeld niet weghalen is de regering dus voor het communisme volgens de LPC.
Mandela zal waarschijnlijk hebben getriggered op iedereen is gelijk, iedereen is een mens, geen ongelijke welvaart, of je nu zwart bent of niet. Zoiets. In die tijd.
Mandela was vast geen voorstander van de moorden en de doden die niet zozeer namens het communisme (het is weer eens wat anders een geloof) maar door de organisatie ervan gepleegd zijn. Dat is wel wat anders.

kloopindeslootjijook | 10-11-17 | 17:06 | 3

Mandela was een van de oprichters van Umkhonto we Sizwe, de terreurtak van het ANC. Dat waren nu niet bepaald koorknaapjes. Mandela heeft bloed aan zijn handen.

bisbisbis | 10-11-17 | 21:44

Martelkampen in Angola, Stompy, de explosie van geweld tegen andere zwarten na zijn vrijlating, ‘studentenstaking’ die je beulen dom en afhankelijk houd (belangrijke reden waarom de moord en verkrachtingscijfers zo idioot hoog zijn in post-Apartheids Zuid Afrika), Mugabe de hand boven het hoofd houden... Mandela is verre van heilig.

Knoeperd | 11-11-17 | 00:39

Wat een bullshit allemaal. Als voorzitter van het antiRutte commitee wacht ik nog steeds op mijn euri 150.000 subsidie

thesmul | 10-11-17 | 16:42

Heeft het LPC ook al geprotesteerd tegen het beeld van Pim Fortuyn? Wilde ook ooit lid worden van de CPN.

ZoodjeBralm | 10-11-17 | 16:39
-weggejorist-
Hensmunter69 | 10-11-17 | 15:38

Ik denk dat Mandela eigenhandig een grote humanitaire ramp (potentieel genocide) heeft voorkomen in Z. Afrika. Het was heel erg makkelijk voor hem geweest om de macht te grijpen en gehoor te geven aan de roep om blank bloed van zijn aanhangers, maar hij koos voor een moeilijkere weg, vol tegenstand en haat. Het zal best dat hij voor zijn gevangennening lid was van een of andere organisatie met duister oogmerk, maar andere tijden, andere zeden. Het zal best dat hij tegen dictators aanschurkte maar hij moest roeien met de riemen die hij had.

Nee, als je Nelson zwart wilt maken bij mij, zul je met zwaarder geschut aan moeten komen.

Sans Comique | 10-11-17 | 15:01 | 1

Nelson zwart maken lijkt mij nu niet bijster moeilijk...

bisbisbis | 10-11-17 | 15:06

zullen we gewoon stoppen met standbeelden van mensen? Ze vallen uiteindelijk allemaal van hun voetstuk.

nareoudenar | 10-11-17 | 14:42

Hahaha! Ik dacht eerst dat het LPC een grap was van Geenstijl! Maar goed. Als ik de naam Nelson Madela hoor, moet ik weer denken aan alle linkse zwartjes in NL die met tranen in hun ogen over hun 'Madiba' wauwelden toen hij net de pijp uit was.

Toos Bevergeil | 10-11-17 | 14:40

Mandela was vriend van Khadaffi en werd door hem gesteund. Khadaffi was ook een redelijk smerig mannetje. Geen circa 60.000.000 doden zoals Mao maar dat lag meer aan het aantal inwoners van Libië. Van mij mag dat beeld trouwens best blijven staan.

metdedag | 10-11-17 | 14:17

Laatst op TV een portret van een jonge rijke vrouw. Had drie grote foto's aan de muur van Mao. Man heeft nogal wat doden op zijn geweten. Of zo'n sportshirt met er op CCCP. Wat zullen de terechte reacties zijn wanneer je drie portretten van Hitler aan de muur hebt hangen? Vooral linkse mensen hebben totaal geen historisch besef.

metdedag | 10-11-17 | 14:12 | 1

Dat is het hele probleem. De beelden van het verloop rond de Omverwerping van De Muur (geframed als Val van De Muur) zouden in ieder geschiedenis curriculum vertoond moeten worden.

Knoeperd | 11-11-17 | 00:42

Facisme is heel erg want holocaust en oorlogzuchtig, communisme is heel mooi want goede bedoelingen en 100 miljoen doden, mwah omelet en eieren.

bijna_raak | 10-11-17 | 13:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel steeds radicaler wordt van al dit soort nieuws. Ik ben het gewoon zat dat al die jankerts het nieuws domineren. Ook hier op Geen Stijl. Vvmu moeten we gaan afdwingen. We hebben inmiddels voorbeelden zat. Dat geloof ik wel. Kunnen we niet beter stukjes schrijven over de belachelijke Islam en neem direct het Christendom mee. Laten we iedereen overtuigen van de domheid van dit soort verhalen ipv steeds maar weer voorbeelden te geven die ons eigen mening bevestigen.
Als een moslim mag beweren dat wij allemaal varkens zijn en dood moeten dan mag een ander beweren dat moslims minder zijn dan varkens en dat zij elkaar lekker moeten gaan uitmoorden. Als een moslim een vrouw zonder hoofddoek een hoer of minderwaardig mens vindt dan mag een ander schrijven dat een vrouw met hoofddoek een domme en onderdanige vrouw is welke niet zelfstandig kan nadenken. Maar ook hier op GeenStijl vindt ik geen columnist die de Islam wekelijks enkele keren afbrandt. Dit terwijl er toch genoeg aanleiding voor is. Het is een enorm stupide geloof, uiterst agressief en heeft een enorm negatieve invloed op onze maatschappij, de wetenschap en de wereld. Kom op Geen Stijl pak de Islam en het Christendom nu eens keihard aan.

reddeloos verloren | 10-11-17 | 13:35 | 4

@stemvee..... goede analyse! En dat is ook precies hoe het moet. Het goede voorbeeld geven en klaar.

nareoudenar | 10-11-17 | 15:37

@stemvee wat overigens geen aanmoediging is om andere groepen af te zeiken. Er bestaat niet zoiets als de vrijheid van afzeiken.

nareoudenar | 10-11-17 | 15:49

@nareoudenar Wat een onzin. Vrijheid van meningsuiting heeft alleen zin als je niet gehinderd wordt als iemand anders zich gekwetst voelt. Als je met iedereen zijn gevoelens rekening moet houden kom je in een gevaarlijk policor fascisme terecht. Dus feitelijk betekent het JUIST de vrijheid om iedereen af te zeiken, zo vaak als je dat wil. Zolang je maar niet tot geweld oproept.

1nfidel | 10-11-17 | 19:48
▼ 1 antwoord verborgen

Werd tijd. Opzouten met die Mandela onzin, 1 grote leugen is die kerel.

Mark_D_NL | 10-11-17 | 13:13

Dank zij een uiterst bedenkelijke rol in Umkhonto we Sizwe is Nelson Mandela bij iedere definitie een terrorist en een moordenaar (medegefinancierd door Nederland, overigens). Niemand is in de historie schoner geschreven dan hij. Als je Nelson, Che (Guevara) of Angela (Davis) heet, dan wordt je heilig verklaard - en valt het bloed dat je aan je handen hebt, volledig te rechtvaardigen en te verwaarlozen.
-

bisbisbis | 10-11-17 | 12:42 | 1

toch is dat niet helemaal correct weergegeven. Volgens het volkerenrecht mag een volk dat onderdrukt wordt zich met alle middelen vrij proberen te vechten. Dat vind ik geen excuus, maar daar zit wel het onderscheid tussen Che en Mandela. Mandela vocht binnen eigen land tegen de onderdrukking van zijn volk. Daarmee heeft hij nog steeds bloed aan zijn handen en kan dus nooit heilig zijn.

nareoudenar | 10-11-17 | 15:40

Hoe vies Mandela ook mag zijn geweest (en Winnie was een zielig Slachtoffer), hij had wel gelijk. De witmansen daar waren allemaal stalinnetjes, ondanks dat ze op kapitalistische wijze zichzelf verrijkten over de belittekende ruggen van zwartjes.
Maar wat me meer dwars zit: de (wereld)geschiedenis wordt steeds verwarrender. De psychologische vleeseetbacterie tiert overal.
Zo lees ik net dat in Amerika senaatrunner Roy Moore's manmannelijke maagdenvlies hersteld is. Dat betekent hiermee dat ook het #metoo tijdperk begonnen is zichzelf te herschrijven.
"De zegeningen van WO II"
" De MH17 vliegramp vond plaats in Maleisië"
"Door Geert Wilders mislukte Tunahan Kuzu's vreedzame staatsgreep."
"Geruchten over Donald Trumps 2013 plassex sessies werden verspreid door de Nederlandse spionne Patricia Paay"

dedeurs | 10-11-17 | 12:34

Lekker laten staan, zoals alle standbeelden. Ze zijn een teken des tijds. Er zijn maar weinig machthebbers 100% zuiver. Zie het als leerzame symbolen dat het goede en kwade altijd samen gaan. Zuid-Afrika is daar een mooi toonbeeld van.

van heinde en verre | 10-11-17 | 12:24 | 1

https://pbs.twimg.com/media/DMl5MeiXkAUclse.jpg
Dit is dat standbeeld van Rutte toch?

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 12:52

De heiligverklaring van de terrorist Nelson Mandela was ook zo'n bekende Linkse lekker politiek correct napraat actie
-
De Linkse achterban vormt nooit een eigen mening maar moet verteld worden welke mening politiek correct is.
En die mening gaan ze dan (met geweld) verdedigen.

moitambien | 10-11-17 | 12:16

Klinkt als een hoax, maar wel leuk gevonden. Tenzij dat LPC eerder dan 3 uur terug genoemd werd, ergens, op het www.

Graaisnaaiert | 10-11-17 | 12:10

Nog altijd te zien op JijBuis: Nelson Mandela singing MK Kill the Whites Struggle Song. "Kill them all, the ama (- Bhulu (whites)". Mandela zong van harte mee, met zo'n idiote blanke gek naast zich; een mooi beeld van de 'weg met ons'-mens (links/liberaal/christelijk Nederland).

Fijnstoffer | 10-11-17 | 12:03

Ach, een ludieke actie met een autoband is wel aardig zoalang er maar niks gesloopt wordt.

Cobalt bomb | 10-11-17 | 11:42

Zijn terroristische verleden lijkt me een betere reden, als je dan toch een reden zoekt.
We zetten ten slotte in Nederland ook geen standbeeld neer voor Gerry Adams.

Ikdus | 10-11-17 | 11:39

Keti Koti Kapitalissie!

LibertasSimplex | 10-11-17 | 11:34

Amandla!

Rest In Privacy | 10-11-17 | 11:34

Er zijn veel mensen die veel tijd en weinig te doen hebben in Nederland, dan krijg je dit soort rare fratsen. #zucht

Rico den Hollander | 10-11-17 | 11:30

En met Ghadaffi en Arafat. Toen wist ik al genoeg. Nooit de man bewonderd.

marjen | 10-11-17 | 11:43

Als je eenmaal getrouwd bent met Winnie, dan doe je er alles aan om vrienden buitenshuis te hebben - kan niet schelen wat of wie...

bisbisbis | 10-11-17 | 15:10

Is er in onze Tweede Kamer geen Markus Bakkerzaal naar die communist genoemd? Omdopen naar de Geert Wilderszaal.

Boy Cot | 10-11-17 | 11:19 | 1

we moeten vooral leren van de geschiedenis. Als jij nu Weert Gilders op een voetstuk zet, valt die er uiteindelijk net zo hard weer vanaf. Doe maar niet.

nareoudenar | 10-11-17 | 15:41

Mandela, evenals zijn voormalige echtgenote Winnie, hebben een bedenkelijk verleden. Nelson is vanwege terroristische daden lang opgesloten geweest dus dan is het twijfelachtig of hij wel een standbeeld verdient. Daarnaast heeft hij door de gedwongen doorvoering van de multiculturele samenleving in zuid-Afrika naast veel economische schade aan Zuid-Afrika ook veel persoonlijk leed toegebracht aan de blanke minderheid in dat land.

Ergo, weghalen en excuses aanbieden. zo gaat dat in deze tijd. Of er moet een bord bijgeplaatst worden dat meneer niet zo zuiver was als de propaganda ons wil doen geloven.

RenHoek | 10-11-17 | 11:18 | 1

Deze hoax kan tot nadenken stemmen maar het staat iedereen vrij oom er wat informatie bij te plaatsen ipv de boel kapot te maken. Anderzijds is het wel brons en dat is best wat waard.

Cobalt bomb | 10-11-17 | 11:44

Een joods/christelijk cultuur dingetje, beelden mogen geen emoties op wekken, alleen die van hun eigen heiligen.

the Jackdawn | 10-11-17 | 11:18

Daarom zijn in de voormalige O-bloklanden ook alle standbeelden van oa stalin en lenin van de sokkel getrokken. Niemand wil herinnerd worden aan de honderduizenden mensen die enkele reis naar Goelag kregen. Daar hoor je niemand over in het westen. Maar Communisme is gif met dood tot gevolg.

pkalava | 10-11-17 | 11:17

Mooi stuk Pritt, maar ik vrees dat de tijd dat satire werd begrepen allang voorbij is.
Ik moest wel glimlachen hoor.

Stormageddon | 10-11-17 | 11:15 | 1

De sjw wereld verbaast ons keer op keer; soms geloof je ze nauwelijks. Je denkt 'satire' maar men blijkt het te menen. Geen wonder dat satire niet altijd herkend wordt, als een linkse wereld zo dwaas kan worden.

marjen | 10-11-17 | 11:40

GL verbieden omdat ze uit de Communistische Partij Nederland (CPN) voortkomen hoeft van mij niet. Maar Klaver moet wel afstand nemen van alle gruweldaden die uit deze naam zijn gepleegd. Hij verloochent zijn oorsprong. Al die mooie praatjes over het weer. Herstelbetalingen zal er wel niet in zitten. Wat voor auto rijdt hij?

J.Slavink | 10-11-17 | 11:11 | 2

Een dikke BMW.

RickTheDick | 10-11-17 | 11:13

Blijft een halve marrekaan natuurlijk. Bling bling

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:16

Volgend de logica van de Amerikaanse NRA: Communism doesn't kill people. People kill people.
Of is dat net zo stompzinnig als de NRA?

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:10 | 2

Ja. Wapens zijn geen ideologie maar een middel tot. Vergelijking is een drogredenering.

RenHoek | 10-11-17 | 11:20

Communisme is een reden om te moorden. Wapens een middel. Groot verschil.

quantumcollider | 10-11-17 | 11:56

Zeuren over kunsdt weghalen altijd -1. Maar wat doet een standbeeld van een Zuid-Afrikaanse strijder eigenlijk in Nederland? Oh ja, wacht.....

Ramsesz | 10-11-17 | 11:10 | 2

Staat dat naast het beeld van Paul Kruger?

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:11

Al die buitenlandse figuren met hun uitheemse problematiek. Hebben wij niet genoeg aan onze binnenlandse zorgen? Zoals de verkiezingen op Sint-Maarten.

Ramsesz | 10-11-17 | 11:48

Eerst die cristen- en moslimhonden als we ons op aantallen gaan baseren. Vergeet niet dat er tijdens de 2e wereldoorlog voor onze bevrijding 27 miljoen communistische Russen zijn gevallen. En noem bevrijders niet meteen als communist.

CleaudeSacke | 10-11-17 | 11:08 | 1

Wat een flauwekul. Die Russen zijn gevallen bij de verdediging van hun land. De enige landen die ze "bevrijd" hebben waren de oosbloklanden en dat heeft de nodige onschuldige slachtoffers opgeleverd. We kennen allemaal de zegeningen van die "bevrijding".

Elessir | 10-11-17 | 11:26

Eerst nog alle gelukzoekers en alle andere geteisum van deze planeet hierheen halen ,en dan Los steken en weg laten drijven dit laaglandje van de deugmensch, op de wateren des eeuwigheid.

gelukzoeker | 10-11-17 | 11:07

Goede actie. Meer meer meer. Ohja, en Zwarte Piet moet blijven.

Rheia | 10-11-17 | 11:07

Bron: BLACK book of communism? Wtf?

D-Fens_1963 | 10-11-17 | 11:05

Nederland moet worden teruggegeven aan de god van de golven. Prik de dijken door.#Neptunus

RickTheDick | 10-11-17 | 11:01 | 2

De low countries...

litebyte | 10-11-17 | 11:04

Snel een colonne Hansje Brinkers neerzetten met sterke vinger!

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:12

Ik wil dat de naam Johan Cruyff uit de geschiedenisboeken wordt gehaald. Hij is er persoonlijk verantwoordelijk voor dat ik ooit begon met roken.

salsaparilla | 10-11-17 | 11:00 | 3

U houdt hem er persoonlijk verantwoordelijk voor, das heel wat anders.
Ik hoor eigenlijk trouwens liever dat u vooralsnog voorlopig niet van plan bent te stoppen ;-)

D-Fens_1963 | 10-11-17 | 11:09

U houdt hem er persoonlijk verantwoordelijk voor, das heel wat anders.
Ik hoor eigenlijk trouwens liever dat u vooralsnog voorlopig niet van plan bent te stoppen ;-)

D-Fens_1963 | 10-11-17 | 11:09

Goede smurf dat je was, ging je later over op planten?

RenHoek | 10-11-17 | 11:20

Ach gut de anti-communisten. Er is nog nooit een communistisch land geweest, wel landen die onder dictatoren en hun kliek lijden, heden ten dage nog

Mooiste voorbeeld is het postkapitalistische Noord-Korea, voorafschaduwing van een systeem zoals vele wereldleiders het eigenlijk graag zouden zien. Heeft niets met communisme te maken.

Denk ook bijv. aan de Kennedy-familie en alle Bushes die de baas willen zijn. Ja, komt u maar ... President Poetin ook hoor, schat, voordat je begint te jammerhouten dat ik als Putinversteher Rusland oversla. Ben anarchist, dus wat wil je, altijd tegen zinloze hiërarchie, die is nooit heilig!

De Sovjet-Unie was trouwens een socialistisch land op weg naar het communisme. Vraag me af wat de geheime agenda van deze ant-communistsche groep is.

Interessant boek is in dit verband: Schwarzbuch Kapitalismus, dat zich niet aan aantal doden wijdt maar op een andere manier naar de gevolgen kijkt, in dit geval van het kapitalisme. Hetgeen overigens ook millioenen doden heeft opgeleverd, waarvan het aantal nog steeds rustig oploopt, als we denken aan het bewust in brand steken van Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Irak ook fraai voorbeeld.

Het zal echter nog wel even duren voor het kapitalistische systeem onderuit gaat. Te vaak voorspeld als logisch gevolg van bepaalde omstandigheden, maar (nog) nooit gebeurd. Zeker niet nu China vol op het orgel gaat. De facto is de natiestaat bijna vervangen door de transnationale corporaties. (Hoi dividensendsbelastingafschafferij) Wat dat betreft zijn de Panama & Paradise Papers een zegen. Maar dat ebt wel weer weg uit de media, want die heulen per definitie samen met de heersende macht. Schurk, schurk, schurk lekker tegen die schurken aan.

Zolang we we ons laten verblinden door moderne brood en spelen, zullen de ware machthebbers ons steeds beter in de klauw krijgen. Amuseert u o.a met zoiets als Filémon, die zijn vunzige geest laaft met behulp van ons belastinggeld of Het Instituut, waarbij twee tv-makers hun machtswellust botvieren en soms ethisch onverantwoorde experimenten uitvoeren. Die twee ploerten zouden in de politiek moeten gaan. Passen uitstekend naast Rutte en consorten. Beschouwingen over het internet zou in dit verband een hele Wikipedia opleveren, dus die laat ik noodzakelijkerwijs achterwege.

Nou succes, anti-communisten.
Ah ! ça ira, ça ira, ça ira. Evocatus
PS
Laat dat beeld gewoon staan. Of breek alle "verdachte" monumenten in heel Nederland af. Leuke SJW-Beeldenstorm.

Evocatus | 10-11-17 | 11:00 | 2

Hallo, dit is je moeder. Heb je vanochtend wel je pilletje genomen (die blauwe)?

Zeddegeizot | 10-11-17 | 11:06

Tja, als je beelden stormt wordt de wereld direct beter. Geen ziektes meer, iedereen gratis geld, vrede & vrije liefde, .....

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:15

mandela heeft zijn mannen bommen laten plaatsen in publieke ruimtes
het was een terrorist

dydxsq | 10-11-17 | 10:58 | 1

Tja, de een zijn terrorist is de andere zijn vrijheidsstrijder.
Salut, Evocatus

Evocatus | 10-11-17 | 11:01

Het ANC heeft z-Afrika van een van de rijkste landen ter wereld, naar junk-status geleidt.
Het communisme heeft veel meer doden op haar geweten dan het nationaal socialisme.
Toch worden beide bejubeld door links.
Het fanatisch vasthouden aan utopien door links zal ook hier tot rampen van Joegoslavische proporties leiden.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 10:54 | 2

"Toch worden beide bejubeld door links."

U bent compleet gestoord. Gespeend van elk historisch inzicht of begrip. Vraag ergens een herstransplantatie aan, wegens complete ongeneselijke hysterie
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 10-11-17 | 11:04

Bent u toevallig woonachtig in een kliniek voor mensen met een psychopathologische aandoening?

Rest In Privacy | 10-11-17 | 15:24

Hier kan ik om lachen.

Rico Tampeloerus | 10-11-17 | 10:52

een oud communist is een kwammiewast

wimpies | 10-11-17 | 10:51

Nelson Mandela, de Francisco van Jole van Zuid Afrika. Deugdzaam bij definitie, aan de goede kant van de fatsoenskloof, onaantastbaar. #hetoo

Schoorsteenveger | 10-11-17 | 10:50

Laten we al die drummers met gelijke munt betalen, ik ben helemaal voooor

tata1981 | 10-11-17 | 10:50 | 1

Wat heeft u tegen Cesar Zuiderwijk?

VeelTeSteil | 10-11-17 | 10:56

Goed bezig, GroenLinks verbieden want is deels voortgekomen uit de CPN, Klaver moet publiek excuses aanbieden voor al het leed wat is veroorzaakt. En last but not least herstelbetalingen!!

Pimol | 10-11-17 | 10:50

Er zit wel wat in. Verder is ook bekend dat de stam van Nelson Mandela (Xhosa), zich schuldig maakt aan flagrant racisme door de blanke medemens belachelijk te maken middels het schandelijke white facing. Kijk ze ons een belachelijk maken: www.sahistory.org.za/article/xhosa
Alleen daarom al moet de naam Mandela uit de geschiedenisboeken verdwijnen.

Rommelende Onderbuik | 10-11-17 | 10:49

Ik ben een groot voorstander van het verwijderen van het beeld, al is het maar oog om oog, tand om tand.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 10:49 | 1

Beetje dimmen graag, deze "held" was een goede vriend van "onze" Oranjes!

Kruisvaarder2014 | 10-11-17 | 10:48

Goed idee, linksdraaiend Nederland terugpakken met haar eigen retoriek. Het zal mij benieuwen met welke uit zijn verband gerukte en verdraaide kul argumentatie de sylvanaatjes en anne flamoes dekkertjes komen aanzetten om alsnog het ultieme gelijk te behalen.

miff | 10-11-17 | 10:46

Ik lig hier te schuddebuiken van het lachen. Dat jullie daar tijd voor hebben! Sorry, moet snel naar buiten, rijst planten!

Worajai | 10-11-17 | 10:46 | 1

Géén witte rijst he..... Foei.. wit....

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:49

Klopt weinig van dat lijstjes. 20 miljoen doden in de Sovjet-Unie? Alleen Stalin al heeft dat op z'n conto.
Verder: this tells it all: www.volkstaat.net/images/focus/mandela...

Taggart | 10-11-17 | 10:45

Wat voor de een een terrorist is, is voor een ander een vrijheidsstrijder. Zie ook Catalonië. Lekker laten staan. Wel zorgen dat de verhalen kloppen en alles gedeeld wordt. En objectief weergeven. De geschiedenis moet enkel uit feiten bestaan en niet uit meningen.

Libertarianism | 10-11-17 | 10:44 | 3

Net als het nieuws.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:48

"En objectief weergeven. De geschiedenis moet enkel uit feiten bestaan en niet uit meningen. "

Dat is zo ongeveer het moeilijkste wat er is. Zal niet lukken, men heeft altijd een (on)bewuste levensfilosofie en die vormt de basis voor het denken over en het interpreteren van gebeurtenissen.

Het schiet ook niet op, want dan krijg je alleen lijstjes
Feit: 1302 Guldensporenslag. En dan niets meer?
Feit: 1381 Peasant's Revolt. En dan niets meer?
Feit: 1600 Slag bij Nieuwspoort. En dan niets meer?
Feit: Dit levert niets op, alleen maar veel uit het hoofd leren, waar op zich niets mis mee is.
Succes met de feiten, Evocatus

Evocatus | 10-11-17 | 11:12

@evocatus
-
Wat je ook an het zinloos opdreunen van jaartallen moge vinden (en dat is veel): tijdlijnen en jaartallen kunnen in het geschiedenisonderwijs een 'kapstok' zijn om enige perspectief op en besef van 'tijd', 'historie' en 'er leefden ooit al mensen en wij hebben dit niet voor de eerste keer op deze manier opgelost' te kweken.
-
Of die slag bij Nieuwpoort nu wél of niet in 1600 plaats had, is niet zo belangrijk; maar dat je inziet dat en waarom er bijna een halve eeuw later een vrede van Westfalen (Múnster) moest worden getekend, des te meer.

bisbisbis | 10-11-17 | 12:50

Hehe, eindelijk, en er zijn er zo nog wel een paar te vinden, ...

Lt-Kol Kilgore | 10-11-17 | 10:44

Het christendom heeft ook ontzettend veel slachtoffers gemaakt. Hou toch eens op. Laat mensen opkijken tegen wie ze willen. Mandela staat daar vast niet omdat ie lid was van de communistische partij. Hou gewoon je bek zolang er geen beelden van Hitler of Stalin worden neergezet. Als die er trouwens al stonden hoefden die van mij ook niet weg. Mooie gelegenheid om je kinderen te vertellen wat die mensen werkelijk gedaan hebben. Kan je met Mandele ook doen als je er met je kinderen langs loopt.

Dommedaris | 10-11-17 | 10:41 | 3

Standbeeld van Stalin dan? Of van Mao? Of van de Kerstman? Of van Allah? ( Door kunstenaar naar eigen inzicht uit te beelden) Groot beeld van Christus net zoals in Rio? Kabouter buttplug? Standbeeld van Rutte? Overal is wel wat over te zeiken...

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:46

Er staat of stond in oost Groningen wel altijd een beeld van kameraad Lenin.

jack and friends | 10-11-17 | 11:01

Het LPC heeft in deze een goed punt, weg met communisten. Alles wat verwijst naar socialisme mag ook aan een poolse omsmelter worden meegegeven.
Je kan dat breed trekken.

Ontwerp | 10-11-17 | 10:40

Hele terechte hoax, die wat mij betreft serieuze navolging verdient.
Eerst koffie en even wakker worden!

Ars Vivendi | 10-11-17 | 10:38

De steek is een hoofddeksel dat bij het carnaval een veelgeziene attribuut is bij de prinsen en de raad van 11. Gebaseerd op het hoofddeksel van Napoleon die verantwoordelijk is voor miljoenen doden in Europa begin 19e eeuw.

De eerste die de steek wilt verbieden offer ik aan Allah.

Jos Tiebent | 10-11-17 | 10:38

Als het aan mij lag zouden de PVDA, SP en GL ook verboden worden. Onder hun waas van mooi klinkende valse beloftes ligt een fundamentele bedreiging voor vrijheid en welvaart.

Zeddegeizot | 10-11-17 | 10:38

Vroegah maakte (of gebruikte) de politiek 'opwindend' non-nieuws om in de luwte ervan over gevoelige onderwerpen te beslissen.
Tegenwoordig maakt het volk dagelijks haar non-nieuws aan, het maakt zichzelf daardoor enorm manipuleerbaar.

Einde van de Domheid | 10-11-17 | 10:36 | 1

Nog steeds hoor. Kijk maar naar vd laan als lokaal nieuws wat over het hele land werken lang uitgemeten wordt en de zwarte Piet discussie. En alle bekende Nederlanders met hun mening over metoo.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:51

Kunnen ze d'r niet een brandende autoband omheen hangen? Daar had Madiba namelijk zelf ook een handje van.

Ad Hominem | 10-11-17 | 10:36 | 2

Hahaha! Helaas geen pluisjes zoals bij Dumpert voor dit reaguursel.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:39

Haha, hij is goed hoor.

Desmoulins | 10-11-17 | 10:44

Waar kan ik tekenen? Het is schandalig dat zo'n terrorist als Mandela een standbeeld heeft in Nederland.

IslamPislam | 10-11-17 | 10:34 | 2

Roep dat niet te hard, voor u het weet bent u de racist. Want Mandela is zwart, u ben het waarschijnlijk niet (aanname) en dan mag u niets maar dan ook helemaal niets over donkere mensen zeggen.

DommeNeger | 10-11-17 | 10:38

Kennedy zeker. Die heeft Nederland onder druk gezet om Nieuw Guinea aan Indonesië af te staan zodat Amerikaanse bedrijven daar mijnbouwconcessies konden verwerven.

Elessir | 10-11-17 | 11:46

Dan ook het standbeeld van Kennedy jorrissen. Dat bepotelen van Monroe was vast niet in de haak #hetoo

ZureJoop | 10-11-17 | 10:32 | 1

En overal die straatnamen van Kennedy.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:38

Het ANC van Mandela heeft honderdduizenden slachtoffers gemaakt. Tegenstanders van het regime kregen een brandende autoband om hun nek gehangen te midden van een joelende menigte die het slachtoffer - waarvan de handen op de rug waren gebonden - nog een trap in de rug. Mandela vond dat helemaal prima. Ongehoord dat er in onze tijd - waar iedereen via internet en buitenlandse zenders deze gruwelijke wandaden heeft kunnen volgen - een standbeeld voor deze crimineel is opgericht. Weg ermee.
Lees het boek van Martin Bosma: 'minderheid in eigen land'.

Lupuslupus | 10-11-17 | 10:32 | 2

Yes en Winnie promootte dat band om nek idee!

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:38

Hadden ze zelf's in de praktijk gebracht met een kind zover ik me kan herinneren; een of andere "Stompie" nog wat

EA 827 | 10-11-17 | 15:46

Was hij communist? Wat erger is: hij was leider van het terroristische ANC.
Mag ik dat zeggen? Het is namelijk niet wat ons geleerd is maar het ANC heeft duizenden lijken in de kast.
www.youtube.com/watch?v=I-60MZnc2dY

keestelpro | 10-11-17 | 10:29 | 1

Ja, hij was communist. En meer dan dat. Hij was niet alleen lid van de Communistische Partij (SACP), maar had ook zitting in het machtigste comité van die partij.

KlunsJohannus | 10-11-17 | 10:36

Mandela was een terrorist, met de dood van onschuldigen op zijn geweten.
Dat die man zo op een voetstuk wordt gezet als symbool; symbool van wat??

Memek | 10-11-17 | 10:29

Iemand een linkje naar LPC trouwens?

Ars Vivendi | 10-11-17 | 10:29

Haha, goeie actie! Met gelijke munt terugbetalen, die linksgekkies. Oh, en Mandela was lang niet zo onschuldig als men ter linkerzijde wil doen voorkomen. Zijn partij was (en is) niet alleen communistisch maar ook racistisch.

KlunsJohannus | 10-11-17 | 10:27 | 1

Nee, negers kunnen geen rascist zijn, allen witmannen. Begrijp dat dan eensceen keertje!

Winter_is_coming | 10-11-17 | 11:07

Leave Kameraad Piet alone!

Kapitein Stijlvol | 10-11-17 | 10:27

Feit is dat Nelson Mandela geen Zuid-Afrikaanse weldoener, maar óók gewoon een blanken hatende ANC-propagandeur was.

Maar van míj hoeft dat beeld niet weg hoor. Evenals alle straatnaamborden en standbeelden van vermeende barbaarse zeelieden dat niet hoeven.

HypoPseudo | 10-11-17 | 10:23

Stop de beeldenstorm!
Al stond er een standbeeld van Hitler: laat staan. Het is een herinnering, goed of slecht aan wat geweest is;
Om de mens steeds weer aan het denken te zetten.
Wat ooit goed was kan in de toekomst slecht zijn en andersom.

keestelpro | 10-11-17 | 10:23 | 1

Ligt er niet ergens nog een standbeeld van Saddam Hussein te verstoffen? Misschien beetje controversieel maar kan wel voor Mandela in de plaats? Anders is dat plekje zo leeg zonder beeld.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:43


Get a life !!

Ervaringsdeskundige | 10-11-17 | 10:22

De beste verdediging is de aanval, heb ik, en schijnbaar nog meer mensen geleerd.
Goed initiatief.

corbiere | 10-11-17 | 10:21

Die hele Mandela hype nooit begrepen. Een communist met autoritaire trekken. Achter die gebeitelde glimlach.

van Oeffelen | 10-11-17 | 10:21

Trek dat standbeeld een witte onderbroek aan...

Ommezwaai | 10-11-17 | 10:19

Misschien moet #metoo weer opgepoetst worden voor een ieder die ooit gekwetst is.

BozePaarseMan | 10-11-17 | 10:18

Weet je wat weg moet, onzin organisaties met een zogenaamde missie. Slurpt vast weer geld ergens vandaan.

Menage00 | 10-11-17 | 10:17

Dit lukt ze nooit mandela is heilig, een leven in gevang en binnen paar jaar dik miljonair dus slinks is trots op

Rest In Privacy | 10-11-17 | 10:17 | 2

Is een meer valide argument dan, waar ze via omwegen Zwarte piet mee willen verwijderen uit onze cultuur. Wie kaatst moet de bal verwachten.

corbiere | 10-11-17 | 10:23

Je weet wat de linkse actiegroepen doen als ze hun zin niet krijgen: omzagen.

Ik zeg niet dat wij dat ook zo moeten doen natuurlijk...

Opslag Medium | 10-11-17 | 13:11

Amandla! En een monument voor de voortrekkers, de voorouders van de blanke afrikaanders, de meest bedreigde minderheid in heel Afrika.
Alleen vanwege de kleur van hun huid worden ze achtergesteld bij de zwarte overheersers.
Toen de Nederlanders de kaap fortificeerden ter beveiliging van de reis naar Indie was het land dat nu zuid-afrika heet bijna geheel onbevolkt.
de blanken weg, dan ook de Khosa' s en de Zulu' s en de Bantoes en zeker de chinezen en de maleisiers.
De veroordeelde terrorist Mandela mag naast Pol Pot, Che Guevara en Fidel Castro zitting nemen op de vuilnisbelt van de historie.

Glasgow Argus | 10-11-17 | 10:17 | 4

Ik moet er even van huilen, zo waar als dit is!

Worajai | 10-11-17 | 10:44

Klopt als een bus. Alleen jammer dat #TeamWeMetOns deze man zagen en nog steeds zien als een verzetsheld tegen die slechte, racistische blanken. En allemaal natuurlijk een poster van Bob Marley aan de muur. En als je dan de minder fijne punten van Mandela aanstipt worden ze bloedagressief.
Begrijp nooit zo waar die zelfhaat vandaan komt.

Graaisnaaiert | 10-11-17 | 12:30

Amen to that! En kunnen we dan die t-shirts met zgn epische afbeelding van Che verbieden?

nareoudenar | 10-11-17 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

met communisme had Mandela weinig te maken. Als het beeld ongepast is, dan is het vooral omdat hij leiding gaf aan een terroristische cel die ongeveer 150 moorden gepleegd heeft

Tohuwabohu | 10-11-17 | 10:16 | 3

Om politieke redenen heeft het ANC nooit willen toegeven dat Nelson Mandela lid was van de communistische partij in Zuid-Afrika, de SCAP. Maar gisteren, de dag na zijn dood, gaf het ANC het eindelijk wel toe. Bij zijn arrestatie in 1962 was Mandela niet alleen lid van de SCAP, maar maakte hij ook deel uit van het Centraal Comité, het machtigste orgaan, zo verklaarde Solly Mapaila, de secretaris generaal van de partij.

Bron: joostniemoller.nl/2013/12/anc-geeft-ei...

KlunsJohannus | 10-11-17 | 10:33

150 moorden? U kunt niet verder tellen dan 150? Hij heeft tienduizenden zo niet honderdduizenden doden op zijn geweten.

Lupuslupus | 10-11-17 | 10:42
-weggejorist-
ilovevarkens | 10-11-17 | 20:41

Nelson Mandela was toen toch pro geweld tegen de regering?

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:16 | 3

Door zijn bommen zijn er een hoop onschuldige mensen vermoord.

2voor12 | 10-11-17 | 10:22

En dankzij het ANC beleid zijn meer dan een miljoen Zuid Afrikaners gestorven aan AIDS.

keestelpro | 10-11-17 | 10:32

2voor12
Exact. One man's terrorist is another man's hero.
Zelfde met vrijheidsstrijders in Irak die door de USA insurgents genoemd werden. Zo kan je bij wijze van spreken het Verzetsmuseum ook wel opheffen (niet mijn mening maar als voorbeeld/beeldspraak). Overal is wel een controverse over of iemand die aanstoot neemt.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:36

De heiligverklaring van Mandela heb ik nooit begrepen.

Ars Vivendi | 10-11-17 | 10:15 | 5

Gandhi was recruiter in het Britse leger, of dat nou zo vreedzaam is? Theresa was een die geen geld uittrok voor genezing maar liever mensen liet sterven om ze eerst nog even te bekeren. Zelf vloog ze naar de ander kant van de wereld voor elke behandeling die ze nodig had. Geen terrorisme maar wel hypocriet.

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 10:31

Weer wat geleerd. Dank je wel!

Ars Vivendi | 10-11-17 | 10:34

Ghandi was een een enorme sexmaniak, de Francisco van Jole van India die altijd ongevraagd bij meisjes in bed kroop slechts gehuld in een witte onderbroek.

Osdorpertje | 10-11-17 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Koekje van eigen deeg, Sylvana.

Melchett | 10-11-17 | 10:15

Verplaats het maar naar een filiaal van Profile Tirecentre. Good for business.

Ontwerp | 10-11-17 | 10:13 | 2

*gniffel* Wel eentje met een tankstation in de buurt.

VeelTeSteil | 10-11-17 | 10:15

Woke!

h3* | 10-11-17 | 10:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl