Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brabant onafhankelijk! 'Er broeit iets'

en als ze ons niet verstaan

Dat gezeur over negerzoenen, terwijl een Bossche bol gewoon veel lekkerder is. Mensen die zeggen dat ze carnaval in Limburg eigenlijk leuker vinden. Guus Meeuwis. Iedereen die altijd maar Joep Schreuder uitlacht. De Intercity Direct naar Breda die vaker uitvalt dan een lesuur seksuele voorlichting op een school in Staphorst. De maat is vol. Niet gek dat ER IETS BROEIT in de mooiste provincie van Nederland. Nieuwe munteenheid: de XTC-pil. Worstenbroodjes als nationaal gerecht. Efteling als hoofdstad. Volkslied En Nou Die Hendjes De Lucht In. Eej kul! Waar blijft dat referendum? Zigge zagge zigge zagge! Onafhankelijk!

lekker die tweet verwijderen golliepaopers

Reaguursels

Inloggen

En vergeet de altijd mooie Veluwe niet, viel vroeger onder het Hertogdom van Gelre ca. jaar 1300… mooie tijden waren dat:

“Zij is getrouwd met Herman van Wisch Heer van Wildenborch in het jaar 1351, zij was toen 17 jaar oud, en zij trouwde met Sweder Rodebaert van Wisch Heer van Wildenborch in het jaar 1352, zij was toen 18 jaar oud”.

“Vroeger werd er ook nog de "Solsche kermis" in de bossen gehouden. Het voornaamste vermaak, waarvoor de boeren van heinde en verre, zelfs uit Holland kwamen, bestond toen in drinken en (mes)vechten, soms totdat de dood er op volgde. De ruwste dronkemanstonelen vonden er plaats”.

Hoe ze het fikste weet ik niet, maar wel dat we hier graag onze eigen zaken regelen, zonder bemoeienis van de Gutmensch gendermafklappers uit de randstad. Tevens kun je hier heerlijke wildgerechten eten, met vakmanschap voor oude ambachten eerlijk gestroopt uit de magische bossen van Spriel en Drie met de ‘dansende bomen’.

Dus indien afsplitsen van Holland, wij doen mee!

Veluwse-Eikel | 24-10-17 | 18:28

Ik wilde eigenlijk voorstellen heel Nederland op te splitsen in hapklare brokken en te verpatsen. De een Engels leren, een ander Deens, weer een ander Duits. Peren we hem met een paar miljoen mensen die gezelligheid willen en hun buren wel willen leren kennen. De opbrengst gebruiken we om mooi stuk vruchtbare grond te huurkopen in Canada of China of whereever er nog ruimte is. Bouwen we in no time de boel weer op; beter dan het was. Mooi hek er om heen. De eerste hangjas die aan de poorten morrelt raket voor zn flikker. Zijn we van de multikul af, moslims krijgen de kopers gratis bij hun aangekochge stuk (garantie duh neehee) en boeien verder wat er allemaal gebeurt met de puinhoop die het is. Wel lullig voor inwoners van Flevoland, dat zullen we moeten laten afzinken, maar misschien dat de EU het alsnog via gerecht aan Belgie weet te plakken.

Dagdief | 23-10-17 | 23:10

Zo wordt het bewaken van de grenzen een stuk makkelijker. Het probleem van de vele grensovergangen in Brabant is dan weg. We hoeven alleen nog maar de bruggen over de Waal te controleren.

Als we Nederland en Vlaanderen nou samenvoegen tot een federatie. Dan komen Noord-Brabant en Limburg bij Vlaanderen. Worden de oude Hertogdommen Brabant en Limburg weer hersteld. Geen idee of daar in het zuiden van het land behoefte aan is, maar goed. De macht zou dan in ieder geval goed verdeeld zijn. Noord-Nederland onder het bewind van Den Haag, Zuid-Nederland (mij part noem je het Bourgondië) onder leiding van Antwerpen.

kram123 | 23-10-17 | 22:56

De onafhankelijkheids-terugkeer van de gewesten.
Dat zou wel eens het breekijzer en de opwippende kanteling kunnen veroorzaken bij de regering.
Dat ze merken dat er een twee-fronten-oorlog aan het ontstaan is; enerzijds de EU die alsmaar van hun (lees onze, lees, de Nederlandse) soevereiniteit opzuigt; anderszijds, de provincies die zich desnoods maar gaan afzetten tegen 'Holland', en weer soeverein willen worden.
Ik stel voor Brabant.
Ik stel voor Limburg.
Ik stel voor Friesland.
Eh, we weten hoe 't moet.
We gaan gewoon 'n referendum organiseren á lá Calatonië.
Dat zal ze leren, daar, onder die Haagse stolp, dat er nog een wereld bestaat die andere lucht inademt, anders dan die incestueuze lucht vol kruisbestuiving tussen verbleekte politici. (ik maak niet eens 'n toespeling op waar die gasten bij elkaar de koppen in steken)

Der Paulie | 23-10-17 | 22:16

Brabant.het Colombia van Europa

Loebas | 23-10-17 | 22:02

Ik heb een Brabantse schoonzoon en die beweert vaak dat een deel van de Moerdijkbrug moet worden omgebouwd tot ophaalbrug om alle Hollanders tegen te houden.
Ik heb daarop een keer geantwoord dat wij Hollanders er al jaren over denken om Brabant af te staan aan België met als gevolg dat in beide landen het gemiddelde IQ zou stijgen.

oliebolletje123 | 23-10-17 | 21:41 | 4

Waar is de Brainport van Nederland, van Europa? Juist in Brabant.
Randstad zit junks die onze pilletjes vreten, een boel genderzanikers etc. Zonder ons geld en onze kennis wordt Holland weer een nat boeltje beneden NAP.

Moneytron | 23-10-17 | 21:57

Mevrouw/mijnheer JJ/Moneytron: in Tilburg schijnt het voornaamste middel van bestaan de hashteelt te zijn en af en toe lees ik alarmerende berichten van Brabantse burgemeesters wiens dorpen en steden die onder de voet dreigen te worden gelopen door de georganiseerde misdaad. Overigens heb ik niks tegen Brabant en de Brabanders en dat mag blijken uit het feit dat ik er inmiddels zelf ook woon. Verder valt mijn schoonzoon in het dagelijks gebruik best mee; hij is alleen eigenwijs.

oliebolletje123 | 24-10-17 | 09:50

kik woon vlakbi9jnTilburg in dorp waarvan Burgemeester vaak op televee is want wiet. Hebben we overigens weinig last van en de teelt vindt voornamelijk in een door Turken gedomineerd netwerk plaats.
Erdoturken eruit en je bent vrijwel van het probleem af. Althans hier wel.

Moneytron | 25-10-17 | 01:42
▼ 1 antwoord verborgen

Jeuj, Brabant Onafhankelijk. Het ouderlijk huis van de Vader des Vaderlands staat in Brabant. De voorouders van de Oranjes, die in de Nieuwe Kerk in Delft liggen begraven, liggen begraven in Brabant! We waren slechts een wingewest, op de Spanjaarden veroverd land, van 1648 tot 1804 of zoiets. Pas in 1815 worden we een provincie. Want ze dachten dat we liever bij de noorderlingen wilden horen dan een hereniging met Zuid-Brabant. Vanaf de Tachtigjarige Oorlog tot 1792 mochten we in Brabant geen katholieke kerkdiensten houden in het openbaar. Dat moesten we in schuilkerken doen. Onze kerkgebouwen moesten we afstaan aan de protestanten. In 1806 besluit de broer Lodewijk van Napoleon, de eerste koning van Nederland, dat die protestanten de kerkgebouwen weer terug moesten geven aan de katholieken. Een heleboel van die gebouwen waren inmiddels veuls te klein geworden. Dus vanaf 18honderd-weet-ik-veel bouwen ze meer dan 100 nieuwe kerken in de kleinere dorpen van Brabant. En dat was bijna steeds van dezelfde architect Pierre Cuijpers uit Roermond. Hem kiezen ze dan om het Rijksmuseum in Amsterdam te ontwerpen, het laatste gebouw in klassieke bouwstijl, want daarna gaan ze in Art Nouveau, Jugendstil, De Stijl, Nieuwe Zakelijkheid en zo bouwen. Die man had een atelier, met Limburgse klei bakte hij prachtige stenen beelden. De Kruistocht in de houten kathedraal in Paramaribo zijn door zijn atelier gemaakt van Limburgse klei bijvoorbeeld. (Wat er ook niet goed is in Suriname, die houten kathedraal staat er nog steeds sinds 1888. Na een duurste restauratie met Jan Pronk-gratisgeldsubsidie van de EU, en de beste deskundigen ter wereld, stond hij tien jaar scheef en op instorten. Toen is hij met particulier initiatief opnieuw gerestaureerd en nu staat hij weer recht en heeft de Paus hem omgezegend van kathedraal tot basiliek. Dus nu de grootste houten basiliek ter wereld, en hij staat er nog steeds!). Kom lekker sjansen in Brabant, er zijn hier weinig SJW´s maar meer vrouwen in driekwart Capri-broeken van middelbare leeftijd in die wijken met vrijstaande huizen die voor D66 in lokale gemeenteraden zitten. De steden Bergen op Zoom-Roosendaal-Etten-Leur-Breda-Tilburg-Den Bosch liggen op een (bijna rechte) lijn. Dat is omdat ze vroeger toen aan de waterlijn lagen. In 1283 of zoiets gaat de eerste spa in het veen, alle voorouders van de Brabanders waren eerst turfstekers tot circa 1800. De gestoken turfmootjes werden kloten genoemd. De kloten werden gedragen in een zak. Daar komt het woord klootzak vandaan. Een klootzak is dus niet die ronde zak met (meestal) twee ballen tussen een man zijn benen! Vanaf 1568 raakt het landbouwgebied tussen de steden leeg vanwege roven door de Spaanse soldaten die zo aan hun eten moesten komen. Hollandse soldaten roofden niet want die kregen te vreten van het leger. Er is vanaf 1630 een macht aan werkgelegenheid door de aanleg van de waterlinie, heet grootste bouwwerk in Nederland ooit!. Die liep niet alleen van Muiden tot Werkendam, maar ook nog eens van Werkendam heulemaal door naar Willemstad, Bergen op Zoom en zo de hoek om door naar Goes. Tussen Willemstad en Bergen op Zoom staan de forten niet gericht naar zee maar naar land, de toenmalige vijand zat in Brabant. De forten moesten Zeeland beschermen aan de oostkant. Bergen op Zoom is doordrenkt met de spreuken "Merck toch hoe sterck" en "Uit gouden korenaren schiep God de Bergenaren, en uit het restant de overigen van het land". Heel eenvoudig, de enige stad in Nederland die niet veroverd is door de Spanjaarden. Na 1648 beginnen ze polders aan te leggen op de afgegraven turfgronden en gaat de waterlijn verder naar het noorden en komen de Brabantse steden meer landinwaarts te liggen. Wie niet naar Brabant komt laat zich vergiftigen door al die verstedelijkte SJW's, ai tell joe! En maakt u een uitstapje naar de zuidelijke buren om een zak vol kwartjes van Kok te cashen. Want de E10/95 benzine is daar minstens € 0,20 goedkoper.

Brabant hier | 23-10-17 | 21:35 | 8

Typisch Brabants. Direct persoonlijk en onbeschoft reageren. De bedrijven die jij noemt zijn gevestigd in Brabant. De eigenaars/sponsors/aandeelhouders allemaal boven de rivieren. Daar vinden ze het toch prettiger wonen dan tussen die woonwagenboys en die drugslabs. Houdoe he.

beau van rtl | 24-10-17 | 09:15

Ach ja, onzin ophangen zijn ze boven de rivieren goed in hoor. Eigenaren / sponsors en aandeelhouders zitten allemaal rond Eindhoven, maar verder goed verhaal hoor. Ze vinden het hier wat fijner dan tussen die arrogante randstedelingen. En mooi verhaal over die onbeschoftheid, daar begon je zelf mee, maar daar ben je te arrogant voor om door te hebben...

OverSoft | 24-10-17 | 12:52

Beau, jij zijt zeker getrouwd mee zo'n SJW-vrouwke. Gij mot zeker de heule dag werken voor een klotebaas en dan 's avonds nog oew eige potje eten koken en de kinders naar bed doen. En dan kruipte gij achter oew laptopke en dan kan eenieder het ontgelden, vooral die in Brabant. Gij kunt niks goeds meer zien, een pilske op ons Brabants terras is u al te min. Man, man, man, wat een plezier voor ons Brabanders daggij aan de overkant van de Moerdijkbrug zit.

Ikbeneenzelfbouwer | 24-10-17 | 14:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Hertogdom Brabant in ere herstellen om mee te beginnen. Lokaal wat dijken doorsteken kan ook geen kwaad, bij voorkeur rondom Amsterdam, zijn we ook van die SJW en dat doorgeslagen politieke correcte af.

KeesRoeiboot | 23-10-17 | 21:24 | 1

Als het goed is hebben jullie nog een markizaat in het zuid-westen van jullie prachtige provincie. Misschien is dat een optie.

beau van rtl | 24-10-17 | 10:48

Kan dat? Samen met Limboland? Noemen we het zachte-g land. Of nog beter, lekker aansluiten bij België. Ik zeg: doen!

medusa324 | 23-10-17 | 21:19

Hahaha,
Ja dat word dan een soort Medellin karrtel in NL.
Voor al je illegale pillen, wiet en goeihormonen.
Nu moet Pablo Escobar met een zaggte g nog opstaan.
Tip: Kijk de film "Rundskop" en huiver.
(oke, dat was zuid Brabant aka noord Belgie).

hotmint | 23-10-17 | 20:14

Nederland samenvoegen met Vlaamstalig België en inrichten als federale staat met 7 autonome regio's: Friesland (met Groningen en Drente, Groningen mag hoofdstad zijn en de regio wordt volledig 3-talig: Fries, Nedersaksisch en Nederlands als gelijkwaardige talen), IJsselland (Gelderland + Overijssel, Arnhem als hoofdstad), Limburg-Brabant (Ned. Limburg + Vlaams Limburg + Vlaams Brabant + Noord-Brabant, Eindhoven of Hasselt als hoofdstad), Noord-Holland (NH + Flevoland, Amsterdam als hoofdstad), Zuid-Holland (ZH+Utrecht, Utrecht als hoofdstad), Antwerpen (Antwerpen + Zeeland, Antwerpen als hoofdstad), Vlaanderen (Oost + West-Vlaanderen, Gent als hoofdstad). Brussel is toch al een verloren zaak voor zowel Vlaanderen als de Nederlandse taal dus gaat naar de EU als niet landgebonden hoofdstad. Den Haag wordt hoofdstad van deze federale republiek van alle Nederlanden. Wallonië mag het Belgische koningshuis houden en de Oranjes mogen naar Curacao.

Voordelen:
Limbo-Brabant en Vlaanderen zijn samen machtig genoeg om de Haagsche hegemonie te doorbreken en dankzij de federale structuur kunnen zij de beide Hollanden ervan weerhouden de anderen te overheersen. IJsselland en Friesland zullen van geval op geval beslissen of ze deHollanders steunen of de Zuiderlingen en voorkomen zo dat er opnieuw één partij oppermachtig kan worden.

Antwerpen heeft eindelijk de controle over haar eigen zeestraat en kan de westerschelde uitbouwen tot een havengebied dat een geduchte concurrent vormt voor Rotterdam. Rotterdam zal hierop moeten reageren en samen zullen de twee havens elkaar opstuwen tot ongekende hoogtes.

Saventem blijft bij Brussel en Schiphol wordt de nationale luchthaven. Hierdoor ontstaat genoeg ruimte in de lucht voor Eindhoven, Antwerpen of Oostende om een groot vliegveld voor Zuid-Nederland te stichten.

plaspop | 23-10-17 | 20:01 | 1

technisch niets aan toe te voegen, maar gij zult gin Vlaming vinden die met d'n Hollanders in gesprek gaat. Omgekeerd weten de Nederlandse-Zuiderlingen dat die Belgen aardige gasten zijn, maar het enige overeenkomstig is het Bourgondische leven, maar zaken doen met Belgen is een Farce.

rooiebosduivel | 23-10-17 | 20:43

Wat moet ik als Overijsselaar in Brabant beginnen? Weer terug naar Salland.

Avin | 23-10-17 | 19:53

België... Tamtadamdadam... België...
Ik heb getwijfeld over België.....

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 19:14

Ben benieuwd of de Braboneger ook voor is.

Khadaffy Duck | 23-10-17 | 18:42 | 2

Die wordt de eerste president

Brabantse Leeuw | 23-10-17 | 19:17

En Prins carnaval.
By the wat ik doe niet mee. Mee caranaval, vroeger thuis in de kroeg met zalen genoeg gezien van al die malloten. Leuk hoor alleen velen zijn alleen dan ineens helemaal los en zgn gezellig terwijl ze anders de bek niet open doen, of euh. Anders een meid niet aan durven kijken maar dan wel hoor, en niet zon bietje om.

Moneytron | 23-10-17 | 22:17

Mensen, ik bedoel jongens en meisjes, mannen en vrouwen en ook die andere 0,0003% die een kutlul hebben.
Laten we nou wel wezen, we nemen totaal Brabant samen met Vlaanderen Brussel hoofdstad en we schoppen Fa ranstaligen, de NATO en de EU eruit. De eerste afgescheiden republiek in Europa met Baudet als president en Annabel als premier
Alle linkse nietsnutten worden verbannen, geloof wordt verboden en kerken en zeer zeker moskeeën worden inloophuizen met een bar en blote dans, pedo's, vrouwenmishandelaars worden tot hun dood opgesloten, net zoals iedere misdadiger die we te pakken krijgen. Rutte en zijn bendes krijgen, bij oversteek grens Idem dito levenslang

Eenhoorn7 | 23-10-17 | 18:41 | 3

Daar kan ik ook mee leven. Alaaf.

Moneytron | 23-10-17 | 22:19

Waar kan ik tekenen? Gelijk een stuk rijker, omdat wij als Brabant blijven zitten met de complete tech industrie en niet de verkwistende kant van de Randstad.
Lijkt me een prima plan.

OverSoft | 24-10-17 | 09:05

Oversoft. Jij kan zeker ook heul goed biljarten en hard fietsen natuurlijk. Jullie kunnen echt veul hoor.

beau van rtl | 24-10-17 | 10:50

Voor mijn gevoel hoort Brabo en Limboland al jaren bij België.

Mark van Leeuwen | 23-10-17 | 18:38

Dat zijn we toch al, echte zuiderlingen hebben die protestantse noordelingen nog nooit serieus genomen, altijd een grote bek maar van de honger hebben ze niet te vreten. we lachen ze hier gewoon uit.

Daffy_Duck | 23-10-17 | 18:27

Zunne grutte vuurbal, JONGehh!!

Hemmenaar7 | 23-10-17 | 17:41

In tegenstelling tot de UK hebben wij wél een onderhandelingspositie t.o.v. Nederland: Bij Bexit kunnen we altijd nog dreigen Helmond als enclave aan Nederland te laten... Aan de ander kant: Je zal in je nieuwe land toch ook goedkope arbeidskrachten moeten hebben... In Helmond werkt men wel zwart voor een kratje Bavaria per uur...

Zjoske | 23-10-17 | 17:33

En juist als ze dat gaan tegenhouden wakker je de afscheiding aan. Niet omdat het nodig is -vraag dat je dan eerst af, maar is zo lekker om samen in een clubje te zitten.
Dit is alleen voor mensen die hun identiteit afhankelijk maken van een regio in plaats van wat ze zelf doen. En het houdt ook nooit op. Na de provincie Brabant de gemeentes, daarna de plaatsen, daarna de wijken en daarna de straten en daarna de huizen.
Nederland is voor Amerikaanse begrippen nog niet eens 1 staat groot.

kloopindeslootjijook | 23-10-17 | 17:29 | 1

Brabant, schitterend. In ieder geval een stuk beter dan Grunn dat vol zit met verzuurde horken en laffe honden.

van Oeffelen | 23-10-17 | 17:25

Er was niks anders te melden zeker. Mijn god wat een onzin. En als we toch bezig zijn: gewoon de benelux omdopen tot herenigd koninkrijk. Even aandringen bij die naar knoflook stinkende wijnzuipers of ze wel potjandriedubbelsteblieft effe heul gauw uit artesië, henegouwen en kamerijk op willen donderen. Lekker het hele clubje weer bij elkaar.

aight.. | 23-10-17 | 17:23 | 1

Precies! Meteen doen.

Dussen | 23-10-17 | 17:55

Voeg maar bij België, samen met Limburg.

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:06

Een alternatieve oplossing zou een grote muur om de randstad zijn, dat lost ook veel problemen op

Rest In Privacy | 23-10-17 | 16:59

Liever vandaag dan morgen. En meteen ook limboland afstoten

Jacktheflipper | 23-10-17 | 16:54

Krijgen we dat weer, mijn hemel. Ik erger me al dood aan die Catalanen. Er zijn zo veel belangrijke problemen die aandacht vragen, komen zijn met deze onzin. Hou op, get a life. En dan natuurlijk Nederlandse provincies, spuit elf ook nog eens. Ik had het kunnen weten. Wordt weer een hype zeker.

pjisonline | 23-10-17 | 16:49

What's next? Denk-kalifaat is dichterbij dan je denkt. Als die zandnazi's rutterdum uitroepen tot kosovo 2.0. Dan gaan alle managers gezamelijk in de toetsenborden klimmen., net zoiets als de inkomensafhankelijke zorgpremie. Als t geld kost, dan pas aktie.

rattenvanger XL | 23-10-17 | 16:48 | 2

T ging trouwens over die brabo's, mijn zegen hebben ze. Stuk eerlijker volk dan de rest van nederland.

rattenvanger XL | 23-10-17 | 16:49

Prima, Rotterdam mag wat mij betreft afgestoken en afgedreven worden. Mogen ze op hun eilandje lekker de sharia uitroepen, terwijl ze langzaam zinken.

OverSoft | 24-10-17 | 09:07

Yesss. Brabant onafhankelijk. Met de leeuw voorop!!!

Brabantse Leeuw | 23-10-17 | 16:19 | 1

Liever vandaag dan morgen. Zal Nederland een stuk van opknappen.

beau van rtl | 23-10-17 | 16:34

Brabantse OnafhankelijkheidsBeweging
of
Brabantse AfscheidingsBeweging

Wat onze nationale groente en grootste uitvoerproduct gaat worden kan iedereen wel raden: Tilburg alleen al produceert jaarlijks iets van 1 miljard aan wiet.

liggend_streepje | 23-10-17 | 16:19

Brabant?
Dat heet Toxandrië.

wapster | 23-10-17 | 16:12

Den Haag, Amsterdam en Hilversum verhuizen naar Rottumerplaat.

bambi1970 | 23-10-17 | 16:11

Er is maar een stuk Nederland dat droog blijft bij een eventuele dijkdoorbraak of storm des doods en dat is toch Limburg en dan met name het zuiden. Wij hebben hier nu, en ook dan, geen vluchtelingen van welke soort dan nodig en ik zal er persoonlijk op toezien, mocht ik te zijner tijd nog onder de levenden zijn, eventuele dobber randstadters gewoon weer terug het water op te duwen. Dit even ter info.

PijlVader | 23-10-17 | 16:06 | 4

oeps tijd om naar huis te gaan, dat moet steigertje zijn natuurlijk

Rest In Privacy | 23-10-17 | 17:26

Als je stijgertje ligt is het geen stijgertje, Chris1.

Jezus van Nazareth | 23-10-17 | 21:18

Nee hoor, die lijn ligt ongeveer 30 km ten noordwesten van Eindhoven. Dus het is niet alleen Limburg die het droog houdt.

OverSoft | 24-10-17 | 09:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben niet gebonden aan een provincie dat vind ik maar provinciaal.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 16:06

Willem de West-brabo's trouwens wel met de Oost-brabo's in een verenigd Braboland samen?
*knuppel in hoenderhok gooit, chips en bier pakt en genieten van de Braboburgeroorlog gaat*

Graaisnaaiert | 23-10-17 | 16:04 | 4

Iets doet me trouwens denken dat het eerder Den Haag zal zijn die vergelijkbare repressie uit zal voeren. Je denkt toch niet dat ze zomaar Eindhoven c.s. laten gaan wel? Praalhans de Boer had het laatst al zo mooi gebracht: Eindhoven hoort gewoon bij de Randstad. Je blijft verdomme met je rotpoten van ons rot eindheuven af ja!

liggend_streepje | 23-10-17 | 16:26

Maar wat wordt dan de Hoofdstad? Breda of Tilburg?
*beetje meer olie op vuur gooit*

Graaisnaaiert | 23-10-17 | 17:05

Eindhoven natuurlijk! !!

Min. v. Communicatie | 24-10-17 | 01:40
▼ 1 antwoord verborgen

Zuid-Holland (of beter nog: Rotterdam) onafhankelijk!

Sturen we al die hysterische deuggekkies naar Amsterdam, kunnen wij ons weer met normale dingen bezig houden.
#nietlullemaarpoetsen

L. Vis | 23-10-17 | 15:59

Ik stel voor dat wij Tukkers dan ook meedoen met Brabant. Leveren wij met Urenco het Uranium voor nieuw te bouwen kerncentrales (weg met het Randstedelijke windmolengeneuzel), bewaken we onze grenzen met radarinstallaties van Thomson en zorgen we voor echt bier in de vorm van Grolsch. Op de Daf's monteren we dan banden van Vredesteijn en op de Scania's uit Zwolle natuurlijk. Zwolle wordt dan een wingewest van Twente, stelletje uitvreters daar in Zwolle. Wat mentaliteit betreft gaat het goed samen Tukkers en Brabo's, afpilsen in zuipketen is in Twente uitgevonden, brommers kiekn' ook. Universiteit Twente en Eindhoven leveren de broodnodige high-tech ingenieurs, kunnen ze in Amsterdam fijn hun UvA libtards blijven opleiden. Vliegbasis Twente wordt heropend en voorzien van 3 squadrons F22's, Henk Kamp wordt als landverrader uit Twente verbannen en dat gedrocht van een Sharon Dijksma wordt uit Enschede verbannen wegens het verkwanselen van de fraaie natuurgebieden in Overijssel ten bate van de aanvliegroutes van dat kansloze vliegveld in Lelystad.

Norman N. Warden | 23-10-17 | 15:52 | 7

Klassiek motorracen ligt elkaar ook heel erg goed. Altijd met veel plezier in jullie provincie vertoefd! Samen verder is een prima idee!

Baski | 23-10-17 | 16:25

Juist,... alleen al vanwege Grolsch (ik drink niet anders) zouden jullie Noord-Oostelijke buren er wat mij betreft, bij mogen. Oh, en de Zwarte Cross is eigenlijk "ook best Brabants". Mooi brommers kieken.

liggend_streepje | 23-10-17 | 16:31

@liggend_streepje | 23-10-17 | 16:31
Zwarte Cross is Achterhoek = Gelderland, die kun je er ook goed bij hebben. Houden ook van bier, lekkere wijven zonder capsones en harde motorgeluiden. Achterhoek vormt een mooie verbindingsroute richting Brabant, zit je alleen nog met Arnhem en Havana aan de Waal dat er tussen ligt. Dat moeten we dan maar platgooien en er een snelweg overheen leggen.

Norman N. Warden | 24-10-17 | 11:13
▼ 4 antwoorden verborgen

PS. Ik doe mun haandjes hillemol niet de lucht in.
Daar denke al die randstedelingen dat het hier alsmaar polonaise is. Nou oan men lèèf gin polonaise.

Da doek alleen mar en mar inne keer zodra we velost zen van de Randstad en verd er binnen flauwekul, gdvr de gdvr.
Houdou,
Halleeeeeeee zoast Ferry van de Zaande zéé.

Vur alle van boven de sloot, check youtube. Draadstaal, cursus Brabants

Moneytron | 23-10-17 | 15:46 | 4
-weggejorist-
Sjefke7807 | 23-10-17 | 16:37

En da ge er meej bedáánkt zijt da witte^^

Sjefke7807 | 23-10-17 | 16:37

Brabants? Das toch slecht Vlaams?

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil als Limburger ook graag afscheiding van alles boven de rivieren, maar ik zou niet weten waar de Limburgers hun geld zou moeten krijgen. Teveel mensen in de westelijke en oostelijke mijnstreek die hun geld verbrassen aan linkse hobbies met sjek en bier. Zelfs de Vlamingen en Duitsers blijven ons niet. Limbo' s are fucked, zoals eeuwen ruilwaar voor Duitse en Franse edelen. Dus de boel verzieken voor de Hollanders is onze tactiek

AttoMelani | 23-10-17 | 15:33 | 1

Daarom willen wij in Brabant ook de grens trekken net voor Weert. Veel verder verstaan we de limboliaanse medemens ook niet. Wel willen we een handels verdrag inzake de vlaai.

snapcrackleandpop | 23-10-17 | 16:43

Ach ja Paul Spapens. Aardige vent, doet graag een beetje raar.

LJBrinkhorst | 23-10-17 | 15:31

Zullen we als randstad eens onafhankelijk worden van de rest van Nederland? Moet je eens zien hoe snel die Groningers ZELF de gaskraan gaan opendraaien om geld te verdienen. De rest van Nederland gaat failliet en in de Randstad krijgen last van vluchtelingen met allerlei rare accenten.

minnenman | 23-10-17 | 15:30 | 4

Oh, en we verplaatsen Ter Apel dan meteen naar 020. De asielzoekers willen toch niet in Groningen zijn, maar bij de soortgenoten in 020.

Stormageddon | 23-10-17 | 16:39

Mwhoahaha, als de randstad zelfstandig van de rest van Nederland wordt, dan wil ik wel eens zien hoe snel ze op hun knietjes terug komen. Je kunt niet leven van consultatie en hippe koffietenten alleen. Je moet ook eten en drinken, en die paar bloembollen heb je ook zo op.
Moet ik jullie er aan herinneren hoe snel jullie je kinderen in de winter '44/'45 naar het oosten en noorden stuurden om ze te eten te geven? En het is er niet beter op geworden.

little C | 23-10-17 | 19:17

Prima plan, houden wij hier in Brabant de high-tech industrie, mogen jullie het doen met norse hippe koffie drinkers, "fashion" en moslim broeinesten. Kijken hoe snel jullie dat weer terug gaan proberen te draaien.

OverSoft | 24-10-17 | 09:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dan eerst alle vrije natuur tot natuurgebied verklaren, nooit toestaan dat landbouwgrond bouwgrond voor huizen wordt en dan een hoge muur eromheen. En daarna een streng immigratiebeleid opstellen. Want als NB de lucratiefste provincie van NL is, dan gaan al die zandnomaden hiernaartoe willen.

zwarte_weduwe | 23-10-17 | 15:29

En Philips, ASML dan?

Eshek | 23-10-17 | 15:27 | 3

Ja wa? die zen gewoon Brabants en dat bleft zo.

Moneytron | 23-10-17 | 15:35

Voeg hier ook maar bijvoorbeeld DAF en VDL aan toe, en vele lokale toeleveranciers. Brabant is booming!

Baski | 23-10-17 | 16:24

Daarom wil Brabant los van de rest van er moedig Nederland. Wij Brabo's hebben hersens. Wij hebben brainport. En de Braboneger natuurlijk.

Gravin v Kippenbouth | 23-10-17 | 18:32

Snel nog even terug daarheen verhuizen uit die kut randstad dan voordat ik er niet meer in mag.

Merkelfapper | 23-10-17 | 15:25

Beter kan men eerder beginnen met het ontmantelen van de EU zodat we überhaupt inspraak hebben over onafhankelijkheid.

Reebensteeltje | 23-10-17 | 15:23

Viva Brabalunya!

Mr_Natural | 23-10-17 | 15:21

Houdoe

Enrique C | 23-10-17 | 15:19 | 2

Joedoe

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:08

Fine, thank you !

SlimmeBelg | 24-10-17 | 06:43

Freistaat Brabant met onze zuidelijke vrinden? Ik zeg doen!!!!
Houd je!

Enrique C | 23-10-17 | 15:19

Allicht willen wij zelfbeschikking in Brabant. We willen af van;

-Allerlei verstorende onzin uit Anarchisten stad Amsterdam, gendergedoe, zwarte piet gedoe, flirt gezeik, groen weg met auto,
-de moderne lijfeigenen belastingen opgelegd vanuit de Randstad om al hun idiote grappen en grollen te bekostigen
-van de bemoeizucht van de betweters boven de rivieren, veel lullen maar niet werken
-harde en vooral overdreven harde G en al die rrrrrrrjn

We kunnen prima zonder de 7 provinciën, hebben een veel hogere productieviteit en output, voegen meer echte waarde toe dan op bijvoorbeeld de Zuid AS waar alles nep is, veel consultancy wat gezond boerenverstand al lang weet en in 4 zinnen verteld t.o.v. weken analyse en rapportage.

We gaan samen met Vlaanderen zodra dat kan met 1 regering en 1 taal (Brabants) hebben we Antwerpen erbij. Borgerhout, Ama dus, Kiel, Stuivenberg mesten we uit en inwoners gaan naar Brussel, liever nog verder, Charleroi.

Moneytron | 23-10-17 | 15:19 | 5

Ben ik helemaal voor. Liefst zo snel mogelijk. Vlaanderen zal blij zijn met Brabant Guus Meeuwis, zijn vele woonwagencentra en zijn florerende chemische drugs industrie.

beau van rtl | 23-10-17 | 16:18

Zoals Sunir aangeeft mohammmedtrixxx
Schiphol verbind als hub maar aldaar an szich geen waarde creatie zoals in Brabant. Alleen conglomeraat VDL alleen al gaat harder in netto waarde.

Beautje de chemische zooi blijven we jullie leveren, maak je niet druk.

Moneytron | 23-10-17 | 21:43

Moneytronnetje. Daar kan ik nog wel mee leven , als jullie guus maar daar houden.

beau van rtl | 24-10-17 | 08:18
▼ 2 antwoorden verborgen

De Nederlander bestaat niet, dat blijkt maar weer.

JTKDM | 23-10-17 | 15:16 | 1

LOL
En een hoop reaguurders blijken Brabanders.

zwarte_weduwe | 23-10-17 | 15:31

De Intercity Direct wordt hier in Breda door ons gekscherend de Intercity Defect genoemd. Nadere uitleg overbodig lijkt me. Die HSL lag hier al 3 jaar bij mij voor de deur te rotten voordat er ook maar één trein overheen geweest was. Nu beginnen de viaducten bij Lage Zwaluwe al gebreken te vertonen (betonrot). Wat een verkwisting van geld en nog niks.

Sjefke7807 | 23-10-17 | 15:15

Doe mij dan maar een onafhankelijk Cananefatië. De rest mag lekker aanhaken bij de Vlamingen of Duitsers en de Friezen zoeken het verder ook maar zelf uit.

Quantum Suicide | 23-10-17 | 15:13

Het gaat het Zwanengenootschap natuurlijk niet om de onafhankelijkheid van Noord-Brabant, maar om de hereniging van het verdeelde Brabant. Dat houdt onder meer de Belgische provincies Antwerpen, Vlaams Brabant, Waals Brabant en het Nederlandse Noord-Brabant in. Het oude Brabant was in de 16e eeuw het economisch en cultureel kloppend hart van de Nederlanden, daarom moest het gewest ook na de dramatisch afgelopen 80-jarige oorlog, toen slechts de helft van de Nederlanden zich wist te bevrijden blijvend verdeeld worden opdat het geen concurrent zou worden met het inmiddels met Brabants kapitaal opgebloeide Holland. En zo is het gebleven.
Hereniging van oude verbanden is een gevoel dat steeds aanwezig is bij de bewoners van de grensstreek van Cadzand tot Vaals. Allen hebben eeuwenlang - indien zij autochtoon zijn - familieleden aan beide kanten van de grens, en ondanks de Hollandse conditionering in het noorden en de Brusselse post-jezuïtische identiteitspolitiek flakkeren dergelijke verlangens meer dan regelmatig op. Terug naar een indeling als in het ancien regime lijkt me bestuurlijk dan ook helemaal niet verkeerd en dan in een confederatie met ruime zelfstandigheid binnen de dan grotere gewesten. Dan heeft de Provinciale Staten eindelijk weer zin.

Meer over identiteiten: denederlandenverenigd.nl/?product=belg...

Dussen | 23-10-17 | 15:10 | 1

Zo is en niet anders.
De Nederlandse Brabander voelt zich veel meer op zijn gemak met een Belgische Brabantder dan met een calvinistische randstedeling laat staan communistische Grunninger.

Moneytron | 23-10-17 | 15:23

Ik ben ooit bij toeval in Brabant terechtgekomen en ik breng hier aardig wat tijd door. Het plan tot afscheiding heeft mijn volledige steun, mits de nieuw te benoemen gouverneur géén Brabander is. Ik stel Pieter Omtzigt voor als Bevrijder van Het Zuiden!

hatari | 23-10-17 | 15:06

OT. Koeman ontslagen. Koeman bondscoach. Meneer Van Gaal CEO KNVB.

_Fly66_ | 23-10-17 | 15:01 | 3

Nog iets te melden over je lego verzameling? Je bent nu toch bezig.

Johnweer | 23-10-17 | 15:05

Hahaha, humor om te lachen. Heerlijk op de maandagmiddag!

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 15:19

Who cares?

OverSoft | 24-10-17 | 09:10

De Romeinen wisten al wat het verband was tussen verdelen en heersen. Divide et Impera, het nieuwe motto van de Republica Timmermansae.

Glasgow Argus | 23-10-17 | 15:01

Ja mooi, en neem Limburg ook maar mee!

Madrox | 23-10-17 | 15:00 | 1

Als het aan de Limburgers in 1830 had gelegen dan waren ze nu bij België. Helaas wordt geopolitiek niet met de inwoners van een land overlegd. Om Willem I niet verder te schofferen moest van Groot-Brittannië en Frankrijk - de grote manipulatoren achter de zogenaamde Belgische revolutie - ook Limburg verdeeld worden, net als Luxemburg, in een Belgisch deel en een deel waar de Willem zeggenschap over had.
Als het echter aan het merendeel van de Nederlanders in het zuiden (Belgen dus) had gelegen dan was er geen afscheiding geweest.
Zie ook: www.debezigebij.nl/boeken/het-verloren...

Dussen | 23-10-17 | 15:25

Van mij mag Brabant bij Nederland blijven, ook al kost het net als Friesland en Limburg klauwen met geld.

TheseDays00 | 23-10-17 | 14:59 | 5

En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht. Jaa, dat moet he , want anders groeien die wietplantjes niet goed.

beau van rtl | 23-10-17 | 16:23

Brabant boven België!

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:08

Meneer is bedrijfjes als ASML, Philips e.d. vergeten? Leveren wat meer op dan de toeristen bootjes in Amsterdam...

OverSoft | 24-10-17 | 09:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkt leuk maar ontmanteling van de Natiestaat is koren op de molen van de EU. Immers, 3 staatjes van elk 3 mio inwoners kan minder hard op tafel slaan dan 1 staat met 9 mio inwoners. Ze zijn al hard bezig met Nederland op te heffen, laten we dat dan in ieder geval als 1 geheel doen en niet piecemeal...

Graaisnaaiert | 23-10-17 | 14:59 | 1

Het is juist een stuk moeilijker om individuele stammen op één lijn te krijgen, daarom hadden ze ook al die dictators opgetuigd in het midden-oosten, centraal gezag maakt exploitatie een stuk makkelijker en vanuit het NL-EU oogpunt denk ik dat een aantal zelfstandige provincies wel van pas kunnen komen.

sarcastro | 23-10-17 | 16:28

Serieus? Wat een gelul.

Alle Brabanders zijn zeker sneeuwvlokjes

Nacho_Vidal | 23-10-17 | 14:54

Ik denk dat het voor de rest van Nederland beter zou zijn als Amsterdam zich gewoon zou afscheiden. Dat lost al een boel ellende op. En dan vatten we Amsterdam eventjes royaal op, mogen ze het Gooi, Almere en Volendam als bruidschat mee. Muurtje van Merkel-lego erom (dubbelsteens, 5 meter hoog), klaar. Nooit meer naar om kijken. Voor de meeste Amsterdammers verandert er niks, want die komen toch nooit buiten de ring. Zou wel eens kunnen werken.

Stormageddon | 23-10-17 | 14:52 | 5

Hij noemt het Gooi toch ook? Dat is Hilversum en omstreken.

dimmi | 23-10-17 | 16:19

Volendam ook? Maar daar komen vrijwel alle visboeren hier vandaan. En ik ben een visliefhebber.

WirMachenMusik | 23-10-17 | 23:55

Volendam ook? Maar daar komen vrijwel alle visboeren hier vandaan. En ik ben een visliefhebber.

WirMachenMusik | 23-10-17 | 23:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Doen! Schaffen we hier in Brabant meteen de belasting of. Gaan we over op het model van Monaco.

Traag | 23-10-17 | 14:51 | 1

Grand Prix F1, een casino en mooi uitzicht? Succes, daar hou je Brabant niet drijvend mee. Bovendien moet je dan eerst alle huidige Brabo's eruit kicken die niet voldoen aan een de Monaco-eisen.

TheseDays00 | 23-10-17 | 14:56

Waar blijven de eerste carnavaleske deuntjes?

bodemloos | 23-10-17 | 14:50 | 1

Weg met Brabant!
Bij België!
Weg met Brabant!
Bij België!
Joechij neem nog een pils...
Allee.....
Brabant bij België, Brabant bij België....

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:10

We hebben met die rivieren zo'n mooie natuurlijke grens, ik zou zeggen zonde om het niet te doen. Wel limburg erbij he, anders gaat het hele verhaal mooi niet door.

Binnenbaan | 23-10-17 | 14:48

Lombardije en Veneto willen ook al meer autonomie. nos.nl/artikel/2199119-referenda-in-n... Nederland wil niet betalen voor knoflooklanden. Groot Britannië bedankt voor de eer netto betaler te blijven. Baskenland (bekent van de ETA en decennia van aanslagen) mengt zich in Catalonië www.telegraaf.nl/nieuws/877701/basken...

De politiek van de ene regio te laten bloeden voor andere regio`s is aan het instorten. Vooral politici die hun functie, zelfbeeld en salaris ontlenen aan wat in dat proces aan hun strijkstok blijft hangen zijn de grote verliezers.

Zodra politiek niet meer gaat om het voorkomen van aderlatingen of het verzamelen van subsidies, gaat politiek weer om oplossingen. Dit gaat na een korte revolutie heel veel goeds betekenen. Beheersbare politiek en regio`s die noodgedwongen op eigen benen blijven staan. Terug naar de tucht van de markt en betrokken lokale politiek.

Feynman | 23-10-17 | 14:46

"Er is in Brabant al een kleine beweging die het Groot Brabant met Brussel als hoofdstad nastreeft."

Ik woon ook in Brabant, maar om Brussel, dat achterlijke, vervuilde en veuls-te-dure Franse gat met die onsymhatieke Franse belgen, nou meteen maar de hoofstad te maken van de nieuwe staat gaat mij iets te ver. Laten we daar nou gewoon Breda voor pakken.

ChatBot | 23-10-17 | 14:45 | 11

@Braboblanke | 23-10-17 | 15:56
Dat is precies wat er gebeurd is. Men wilde weg uit de drukke Randstad, wil "bourgondisch en gezellig wonen" en komt hierheen. Maar vind vervolgens de inboorlingen toch maar rare kwezels met hun zachte "G" en die rare gewoontes als het stief kwartierke, Carnaval (waar ik overigens zelf ook niet veel mee heb. Vroeger als kind wel. Toen werd het ook op een heel andere manier gevierd als nu) en de Brabantse mentaliteit. En voilà.

Sjefke7807 | 23-10-17 | 16:19

Na 40 jaar in Breda, 20 jaar in Limburg en 2 jaar in Thailand doorgebracht te hebben, zou ik Limburg en Zeeland er zeker bij betrekken. Alles onder de Moerdijk dus. Hoofdsteden kosten alleen maar geld. Ton Lokhoff en Pierre van Hooijdonk trainer van het nationaal elftal kunnen wij misschien nog naar het WK. En op vakantie iedereen naar Domburg!

SlimmeBelg | 23-10-17 | 16:55

En Zeeland dan?

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Als Brabander zijnde, kunnen we daar nog een paar jaar mee wachten? Rond 2025 a 2030 is het gas op, lijkt me een prima moment.

Johnweer | 23-10-17 | 14:42 | 4

Beter om jullie de laatste restjes steenkool te schenken. Wel zelf delven.........

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 14:54

@Kannietegenkritiek
Zoek eens op schaliegas, onder Brabant ligt een voorraad die mogelijk nog groter is dan die in Groningen ooit was. Wij redden ons wel.

Johnweer | 23-10-17 | 15:02

Schaliegas is fantastisch. Wel raffineren bij Noordenwind s.v.p.

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

Van gnderneitszeggendheid naar afscheidingsnietszeggendheid.
Wat zegt David? 'Landen worden kleiner en nultinationals groter. We hebben steeds minder in te brengen.' twitter.com/Davidvanrey/status/921126...

Einde van de Domheid | 23-10-17 | 14:42 | 1

Ik heb me als tuborger ingeschreven... Skål

Tuborg øl | 23-10-17 | 14:47

Mijn vrouw heeft ook last van broei en afscheiding.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 14:41

Ik heb als Brabander eigenlijk liever dat Noord-&Zuid Holland zich afscheiden.
Kosten klauwen met geld en leveren alleen maar ellende op.

Mr. Happy | 23-10-17 | 14:41 | 2

Nou, dat dus.
Of laten de betreffende provincies zich aansluiten bij Duitsland.
Weliswaar geografisch misschien niet zo logisch, maar qua mentaliteit en denkpatronen passen ze weer prima bij elkaar.

jemagookniksmeer | 23-10-17 | 14:48

Prima. Die twee provincies zijn de motor van De Nederlanden. Noemen we ze vanaf heden 'Holland'. Mooi man.

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 14:55

Jaaaaa! Ophoeren!

Howard Roark | 23-10-17 | 14:39

Na zeer, zeer zorgvuldige afweging en diepgaand onderzoek denk ik dat dit een move is van de drugsmafia.

Einde van de Domheid | 23-10-17 | 14:37

Ik stem voor als inwoner van Noord-Brabant en jarenlang sponsor van mistroostige andere gewesten vanwege enorme industiële achterstand of enorme scheefgroei wat betreft uitkeringstrekkers en bedrijfstakken.
Ben ervan overtuigd dat de randstedelingen denken dat ze makkelijk zonder die "boertjes" kunnen, maar economisch gezien is Noord-Brabant al heel wat tijden de meest lucratieve provincie.
Dat ze daarom ook decennialang per hoofd van de bevolking het meeste bijdragen aan de nederlanden vergeet men nogal eens.
Wordt nog meer lachen als mensen moeten gaan dokken zodra ze de rivieren oversteken.
Toll! Toll! Toll!

guillaume | 23-10-17 | 14:36 | 5

De limbo's redden zichzelf maar, heb ik niet zoveel mee.
De friezen nog het allerminste, met het debiele friese volkslied voor de wedstrijden in heerenveen..

guillaume | 23-10-17 | 14:45

Toi! Toi! Toi!

Braboblanke | 23-10-17 | 14:56

Komisch om te zien dat bepaalde Brabanders zich nu al net zo arrogant gedragen als Randstedelingen, maar daar wél op afgeven.

Jezus van Nazareth | 23-10-17 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Brabant is de rijkste Provincie van NL. Wanneer de handel in Drugs wordt meegerekend.

Mark_D_NL | 23-10-17 | 14:35 | 3

En die word meegenomen, vraag maar aan Mark naheffing Rutte.

Tuborg øl | 23-10-17 | 14:45

Mark_D_NL | 23-10-17 | 14:35
Juist.
Dat noemen we hier ondernemersgeest. Inspringen op vraag uit niche markten.
En dat zonder subsidie!
In Amsterdam ondenkbaar.

jemagookniksmeer | 23-10-17 | 14:50

Mooi, dumpen we al het drugsafval ook daar waar het hoort. Daarna vrijwillig die boel afstaan aan België of Duitsland. Houdoe!

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 14:56

De meerwaarde van de provincies om samen met de Randstad deel uit te maken van Nederland neemt natuurlijk zienderogen af. De rijksoverheid neemt steeds meer van de provincies en smijt het grootste deel van dat geld stuk aan zichzelf en de grote steden. Ondertussen worden de belangrijke besluiten in Brussel genomen en daar komt straks ook het meeste geld vandaan.

witwas | 23-10-17 | 14:35

Yeah! Groot hek om Den Haag (Trump om advies vragen) en Den Haag afscheiden. Rest van Nederland weer helemaal happy. Maar wacht, wat gaan de Friese Boys doen?

ljcoster | 23-10-17 | 14:34

Liever een Belg dan een schrale 'ollander.
Als alles beneden de rivieren zich nou gewoon eens bij Vlaanderen aansluit dan kan de rest bij Duitsland.

Conan de Rabarber | 23-10-17 | 14:33 | 2

Carnaval... Pffft...

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:11

Groot voorstander van het Grootbrabantse Rijk!

Min. v. Communicatie | 23-10-17 | 17:42

Ja, oprotten maar. Geld komt er niet vandaan en dat domme brabantse accent hebben we ook niet nodig.

Hommel | 23-10-17 | 14:32 | 4

Meeste geld word verdiend in Brabant. Al eeuwen zo.

Conan de Rabarber | 23-10-17 | 14:34

Leuk dat de groei hoger was, draakje, maar hoeveel procent van het BNP is het in absolute zin? Want *daar* gaat het natuurlijk uiteindelijk om...

Mbovenka | 23-10-17 | 14:43

@Mbovenka
Ga ik niet opzoeken, we willen toch weg dus wat doen de feiten er nog toe.

Draak uit Brabant | 23-10-17 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben vóór!! Peter Koelewijn als president voor ceremoniële aangelegenheden en Henny Vrienten als voorzitter van het Brabantse parlement. Hans Teeuwen als Minister van Brabantse zaken en Armand als heilige verruimde geest.

Arnold Layne | 23-10-17 | 14:31 | 1

En Thijs van der Molen als hofnar.

SlimmeBelg | 23-10-17 | 17:02

En dan Helmond als hoofdstad.

Guy de Lombard | 23-10-17 | 14:31 | 8

@Draak
Geen oudgediende? 'lid sinds 2006' staat onder in beeld.
Helmond ken ik wel, zij het niet recentelijk. 14 jaar geleden woonde mijn toenmalige vriendin daar. Ik kan je ontkenning van Helmond als onderdeel van Brabant wel begrijpen.

koeberg | 23-10-17 | 14:50

Laten we eerlijk zijn, Helmond is een leuk experiment geweest, maar moet, net als Amsterdam (indien we toch bij Nederland moeten blijven horen) gewoon ommuurd worden en dan volgestort worden met beton.

Het was leuk zo lang het duurde, maar op een keer moet je er toch de stekker uit trekken.

little C | 23-10-17 | 17:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Graag !!! Optiefen met die criminele narco-provincie. Mag Limburg er ook bij ? En de randstad ? Please please please. Make it happen !

Ruikbaard | 23-10-17 | 14:30 | 1

Randstad er ook bij? Ik voorzie eerder een afsplitsing van de randstad en de rest van Nederland.

Ik denk dat beide partijen daar redelijk positief over zouden zijn.

DerUnterMensch | 23-10-17 | 14:36

Met regio Eindhoven als economische motor van Nederland, toegangswegen naar het Zuiden waar de zon vaker schijnt en nog een hoop mogelijkheid tot bouwen van Vinexwijken, genoeg natuur en landschap dat niet bij de eerste de beste orkaan Joop onder water staat gaat de Rest van Nederland ons nog heel hard missen, wanneer we vertrekken.

Het enige nadeel aan dit verhaal is dat we dan ook gelijk FC Zaventem onder onze hoede hebben maar aangezien ook een groot deel van de strijdkrachten op ons grondgebied zit is dat verhaal ook zo opgelost.
Een Hertogin hebben we al dus we met Braboneger als premier zijn we nu eigenlijk al klaar met de voorbereidingen.
Brabant Were Di en Houdoe!

Draak uit Brabant | 23-10-17 | 14:30

Kunnen we Den Haag afscheiden?? Zodat NEderland weer zelf beslissingen kan nemen? Gelijk een moslim-stop, islamiseringsstop, geld naar brussel-gooi stop....

Vogelbeest | 23-10-17 | 14:27

Sinds wanneer hebben wingewesten met een gouverneur daar zelf iets over te zeggen? Dat kunnen de inboorlingen daar geestelijk nog helemaal niet aan, al die zelfstandigheid. Ging dat in Suriname goed? Nou dan!

Naomi71 | 23-10-17 | 14:26

Houdoe!

koeberg | 23-10-17 | 14:25 | 1

En bedankt!

Min. v. Communicatie | 23-10-17 | 17:40

Er broeit iets... ja in de media broeit het vaak, anderen noemen dat clickbait.

litebyte | 23-10-17 | 14:25

David Crosby heeft zich altijd thuis gevoeld in NL, maar de lijntjes coke zijn nu echt naar zijn hoofd gestegen..

Non_Smoking_Gun | 23-10-17 | 14:24 | 1

LOL...

dreistein34 | 23-10-17 | 14:30

Ik noem zo'n Bossche bol gewoon een moorkop. Arresteer me maar.

RickTheDick | 23-10-17 | 14:24 | 4

@RickTheDick | 23-10-17 | 14:24 |
Een Bossche Bol is niet hetzelfde als een Moorkop. Een Bossche Bol is niet alleen groter, hij wordt ook anders bereid. Ze worden beiden gemaakt van soezendeeg maar daar houdt het op. Bij een Bossche Bol wordt het deeg als een soort "ballon" opgeblazen door er slagroom in te spuiten. De Moorkop wordt als "broodje" afgebakken, doormidden gesneden en dan gevuld met slagroom. De Moorkop bevat in zijn geheel luchtig deegwaar en een Bossche Bol heeft die alleen aan de buitenkant, niet in de vulling zelf. Een Moorkop wordt overgoten met chocoladeglazuur terwijl een Bossche Bol volledig omringd is door pure gesmolten chocolade. Duidelijk zo?

Sjefke7807 | 23-10-17 | 15:00

@ Sjefke7807 | 23-10-17 | 15:00 En bedankt he?! Voor deze heerlijk duidelijke beschrijving. Nu heb ik ontzettend zin gekregen in zowel moorkop als Bossche Bol! En die kan ik hier in de UK niet krijgen...

Baski | 23-10-17 | 15:13

Daar kan je ze beneden de rivieren zo heerlijk mee treiteren! Een moorkop met mes en vork op een bordje. Schei is uit!

Kanniettegenkritiek | 23-10-17 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Liever vandaag dan morgen! Randstad kan makkelijk zonder!

DwaazzZZzz | 23-10-17 | 14:24 | 1

Mijn oprechte excuses, Geenstijl of mijn computer bleef hangen!

DwaazzZZzz | 23-10-17 | 14:25

Liever vandaag dan morgen! Randstad kan makkelijk zonder!

DwaazzZZzz | 23-10-17 | 14:24 | 2

Prima! Neem Limburg en Frieland ook mee... en voeg Urk en Volendam ook toe...

litebyte | 23-10-17 | 14:26

Zuid Oost Brabant levert economisch meer op als de randstad. Dus ik zou maar eens uitkijken met dat 020 rampgebied.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 20:06

Nederland scheidt zich af van Brabant. We willen een bufferstaat tussen ons en Belgie.

Glasgow Argus | 23-10-17 | 14:24

Graag!

Rollins | 23-10-17 | 14:23 | 3

Heel graag zelfs!

Het Licht | 23-10-17 | 15:26

Mega-graag!

Min. v. Communicatie | 23-10-17 | 17:39

Mag ik als randstedeling ook voor stemmen?
Heeft de potentie een heel gelukkige scheiding te worden.

two ball cane | 23-10-17 | 14:21 | 5

@Eendragtmaaktmagt
Als je in een enkele zin Hollanders en Nederlanders door elkaar haalt zou het je verboden moeten worden om überhaupt in een van de twee betreffende gebieden te wonen.

Draak uit Brabant | 23-10-17 | 15:17

@1dracht: Verkoop aan China prima! Alle gebedsmatjes en korans moeten dan worden ingeleverd en de grenzen potdicht, want dan wil heel Nederland natuurlijk naar beneden (de Moerdijk).

SlimmeBelg | 23-10-17 | 17:11

Brabant voor of tegen aansluiting bij de EU?

Is dit nog nieuws? | 23-10-17 | 17:12
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl