Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krankzinnige gekkies van de Grauwe Eeuw bedreigen ambtenaren vanwege kolonialisme

Hey kijk nou. De Grauwe Eeuw. Volstrekt doorgedraaide gekkies die menen dat het onderwijs kleuters opleidt tot KKK-kolonialisten (is niet, sinds de jaren '70 al één bak Keynesiaanse troep, ontwikkelingssamenwerking en sorrydatikwitben) en dat verder alle witte mensen ooit nazi's zijn. Nu dit weer: "een van de leden" - hoogstwaarschijnlijk die ene psychiatrische patiënt die de hele toko runt - praat bij hoge uitzondering met een "witte redactie". Het interview is uiteraard een ongerichte bak woordkots met heel veel beschuldigingen aan het adres van de Witte Man en een uiterst creatieve interpretatie van het koloniale verleden, maar halverwege wordt het toch een beetje eng: “Als er één persoon verantwoordelijk is, die persoon racistische standpunten heeft als ‘geld is belangrijker dan mensenlevens’, dan gaan we die persoon aanpakken.” Oh. Dus. Nouja. Gewoon ambtenaren poppen omdat ze niet mee willen gaan in de beautiful truth van de gedekoloniseerde samenleving. Gezellig zeg. Als er dus binnenkort een woeste negert het gemeentehuis van een provinciestadje  komt dekoloniseren met een brandbom omdat het dorp in kwestie weigert een plaquette van een beroemde lokale VOC-vaarder uit de lokale geschiedenis te jorissen, dan weet de politie in ieder geval van welke kant de molotov kwam.

Reaguursels

Inloggen

In de tweede wereloorlog werden Nederlanders in Duitsland te werk gesteld. Veel van deze slaven leven nog en hebben meer recht van spreken dan deze jankers.

Ben Hetzat | 25-08-17 | 17:21

Mijn poepgaatje is bruin, dus Ik ben niet wit

Jacktheflipper | 25-08-17 | 17:15

Misschien moesten we weer eens de spiegels en kralen tevoorschijn halen. Misschien helpt dat in combinatie met de tranquillizers.

Wachtmeester R | 25-08-17 | 14:55

Lol. 'sorrydatikwitben'.
Ik ben blij dat ik Brabander ben, dat kan ik in ieder geval wel zeggen.

Draak uit Brabant | 25-08-17 | 14:53

De ergste misdaad die Nederland heeft begaan is het opgeven van haar koloniën. Zuid-Afrika is onder gegaan aan de misdaad en heeft daarmee de hele toekomst van het continent met zich mee in zee getrokken en Indonesië is overspoeld door Islamitisch fascisme. Beide gebieden hadden er een stuk beter uitgezien als Nederland nog een zeg had. Altijd maar weer slechte woorden over kolonialisme maar de hedendaagse mensen hebben er alleen maar profijt van gehad.

StarFox | 25-08-17 | 14:37

"Ik zie mezelf als een dekoloniaal activist." De zielenpoot. Eerst was-ie niks, nu is-ie iemand, denkt-ie. Zo word je ook jihadist: je bent een halve zool, maar dan plots heb je status, je bent strijder!

Schoorsteenveger | 25-08-17 | 14:36

Niet zo mokken GeenStijl. Dit zijn dezelfde figuren die jullie 2 jaar terug met Geen4meiVoorMij aandacht hebben geschonken omdat er zo'n leuk meidje actievoerster was:
-Michael van Zeijl
-Christa Soeters (dat magere scharminkel)
-Renaldo Soeters (haar broer)
en die lelijke Peruaan waarvan ik even de naam niet weet.

Jullie hebben zelf die lui die aandacht geschonken destijds. Tevens dezelfde personen achter dat clubje dat de Efteling zo racistisch vind vanwege die attractie met meneer de kannibaal en nog meer kleine *boehoe, ik ben zo zielig* actieclubjes waaronder Michiel de Rover.

En die Michael van Zeijl, dat is de grootste narcist. Dat zal het dreigertje wel weer zijn met zn grote muil. Heeft zelfs ruzie met de Roberson Report die *kuch* heel onafhankelijke journalist die actief is in dezelfde links jankkliek.

Friponil | 25-08-17 | 14:15

Het eind van het liedje is : ze willen geld hebben.
Daar draait het allemaal om !

ikkrijgjewel | 25-08-17 | 13:51

Wat helemaal hilarisch is: dit is een actiegroepje (groepje is een groot woord... 1 leider en enig lid) van Michael van Zeijl (die tientallen van dat soort racistische facebookpaginaatjes heeft en heeft gehad).
Michael is gewoon een blanke jongen. En beschuldigt iedereen die het niet hem eens is van Whitesplaining en kritiek als white privilege. Dan heb je het begrepen hoor! Om vervolgens die kritiek onmiddellijk te verwijderen en iedereen de moeder te blocken.
Heel amusant allemaal, maar die meneer gaat nog wel eens doordraaien en geweld gebruiken. Kun je op wachten. Rijp voor een gesticht.

Stormageddon | 25-08-17 | 13:44

Michael en zn vriendjes. Vergeet Renaldo Soeters en zijn zusje Christa niet en magklapper Saidy Smeenk. Ik zie ze inderdaad ook nog wel geweld gebruiken om dr zin te krijgen. Hoop enerzijds dan ook dat ie een keer flink op zn bek geramd wordt, al is dat totaal niet aardig om zo te denken. Alles wat wit is daar hebben ze een hekel aan: teveel in het verleden blijven hangen. Ik vermoed dat Sylvana Simons de minnares is van ze ;
)

Friponil | 25-08-17 | 14:48

Ik heb begrepen dat Michael inmiddels met iedereen ruzie heeft. Niemand binnen de extreem-linkse kliek past langs de pseudo-moralistische deuglat van Mighty Mike. Zelfs volslagen mafklappers als Joke Kaviaar niet, die op de kierewiet-meter ook de maximale score behaalt. Michael is zo'n jongetje waar gewoon helemaal niemand mee wil spelen, zelfs niet uit zieligheid omdat niemand met hem wil spelen.

Stormageddon | 25-08-17 | 15:32

Hier worden de nationale helden van de strijd tegen de Ottomanen verheerlijkt en worden in de café's lofliederen gezongen. Niemand haalt het in zijn hoofd de alomaanwezige standbeelden waaronder dat van Alexander de Grote te besmeuren. Zou in de ogen van de Nederlandse goedmens een moordadige veroveraar zijn, maar hier gewoon een held. Vanavond uitgenodigd op een grote bruiloft in een hotel met muziek en dans en vooral ook veiligheid, want aan de zuidgrens staat een groot hek.

Ruud Hazes56616330 | 25-08-17 | 13:39

en hoe is een straatnaam ineens ' verheerlijking'? Niemand in Lombok weet wie Coen is.
Kennedylaan ook maar hernoemen dan ivm Vietnam? En Churchillstraat ivm de Coventry bombing?

small_town_dude | 25-08-17 | 12:49

Ja, die theorie ken ik. Is BS. Ultra slaagde er pas in de loop van 1941 in om gecodeerde berichten tijdig te kunnen kraken. En ja, uit andere bronnen wisten de Engelsen dat de moffen wilden bombarderen a la Rotterdam, maar niet waar en wanneer, en Churchill ging er gewoon vanuit dat Londen het eerste doelwit was en Southampton het tweede. Coventry kwam in die overweging niet voor. Kun je allemaal gewoon nalezen in diverse boeken (die op die wikipagina ook worden geciteerd) en in de autobinliografie van Winston zelf.
Het is ook bekend dat de belangrijkste aandacht van Ultra was gericht op de U-boot berichten en toen Enigma was gekraakt hebben de Engelsen inderdaad koopvaardijschepen willens en wetens laten zinken om de moffen niet achterdochtig te maken dat Enigma was gekraakt (ook keurig gedocumenteerd allemaal), maar Coventry is in dit verband een conspiracy theory en indianenverhaal. Het heeft wel een hele mooie aflevering van Sherlock opgeleverd, maar meer is het niet.

Stormageddon | 25-08-17 | 16:14

Correctie: autobiografie.

Stormageddon | 25-08-17 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

waarom kan een minuscuul klein groepje mensen de samenleving zo ontwrichten> dat vind ik heel eng. Zeker ook omdat meningen van een veel grotere groep (vgl referendum) blijkbaar niet ter zake doen.
Kan het gedrag ook niet strafbaar zijn? Ophitsing, haat zaaien? en btw, ik voel me gekwetst.

small_town_dude | 25-08-17 | 12:44

Kan het niet zijn dat iedereen een beetje gelijk heeft. Is het nu zo raar dat "we" onze geschiedenis onder de loep nemen en de kwade kant ook bekijken. Duitsland heeft naast het Brandenburger Tor het Holocaust monument. Da's wel het andere uiterste. Maar een kritische blik over de (wan)daden van van Heutsz en Coen en Stuyvesant en de Ruyter is toch niet zo vreemd.

TB2318 | 25-08-17 | 12:24

Sorry hoor, maar moeten we dan Frau Merkel ook maar even op Trump afsturen om een verklaring af te dwingen over het feit dat landgenoten van hem 72 jaar geleden lukraak schoten op landgenoten van haar? Of de genocide op Duitsers die na de oorlog ineens in het nieuwe Polen bleken te wonen? Wat voor nieuwe wereldorde denk je nou met dat soort onzin na te streven?

Pierre Tombal | 25-08-17 | 14:27

Ik heb geen bezwaar tegen de acties tegen de destijdse Duitser om daarmee Europa te verlossen van het nazisme. Maar net zoals ik extreem linkse aantijgingen richting eeuwigdurend schuldbesef onzin vind, vind ik sommige reaguurders ook tenen krommend reageren in de trend van "ga terug naar Suriname of de Antillen", welnu dankzij de veroveringsdrang der Nederlanders zijn de Surinamers en Antillen net als de Limburgers gewoon Nederlander geworden. En hebben ze op ons grondgebied dus ook recht van spreken. Net zoals de Joden dat in Dld hebben. Ja, ik gooi er maar een Godwin tegenaan. Uiteindelijk is het profijt van de koloniën vele generaties doorgegaan vanwege oud geld, handelservaring, connecties, etc. Een beetje wederzijds begrip en wat meer rust en we kunnen wellicht nog een mooie toekomst in dit mooie land hebben. Prettig weekend.

TB2318 | 25-08-17 | 17:10

Maar dan zijn we er toch? Als die andere partij ook iets heeft gedaan dan is geweld toegestaan, zelfs al heeft die ene persoon die door jouw hand valt daar zelf geen actieve rol in gespeeld. Jouw woorden.

Beelden kunnen dus gewoon blijven staan en de helden blijven helden. Wie het niet zint kijkt maar mooi de andere kant op of vertrekt naar een plek waar hij/zij er niet mee geconfronteerd kan worden. Hoeft niet per se Suriname te zijn hoor, je kan ook naar België.

Pierre Tombal | 25-08-17 | 20:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Nazaten van de beeldenstormers, ofwel een links soort IS: alles wat niet strookt met hun idioterie, slopen en uit het straatbeeld willen verwijderen, inclusief onze cultuur en geschiedenis.

Sendis | 25-08-17 | 12:23

Die journalist zal ook z'n kots meerdere keren hebben moeten wegslikken. Hij probeert vragen te stellen om die mongo te laten uitleggen wat hij nu precies bedoelt. Die gek moet een syfilis test gaan doen. Derde stadium is wel bereikt en hij zal het wel van z'n vriendjes hebben.

npo | 25-08-17 | 12:00

Hollanders weten al eeuwen niets over eigen wandaden, de vermeende gouden eeuw blijkt een Nederlands sprookje te zijn, de vermeende helden blijken piraten en criminelen te zijn,

adjudant | 25-08-17 | 11:49

Welke wandaden? Het in bezit nemen van Portugeesche,Spaanse of Engelse overzeese gebiedsdelen? Het stichten van Koloniën?
Het aanleggen van plantages en het verhandelen en transporteren van specerijen,koffie,Cacao en thee?
Heel West-Europa maar ook de Arabieren en Turken hadden delen van Afrika,Midden-Oosten in bezit. Niet aan onze dappere zeevaarders komen zoals Houtman,Tasman,de Ruyter,Tromp en vele anderen.

Eendragtmaaktmagt | 25-08-17 | 12:09

Oh boehoehoe. In Afrika staat de volgende genocide alweer op stapel en in de geschiedenis van China zijn massamoorden gepleegd waarbij de holocaust op een kinderfeesttje lijkt. Islam heeft tussen de 150 en 270 miljoen mensen uitgemoord, maar dat is allemaal okay, want koeltoer. Het echte probleem is het ras dat ervoor gezorgd heeft dat de slavernij wereldwijd is afgeschaft, de pokken heeft uitgeroeid en de universele verklaring van de mensenrechten heeft opgesteld.

Varende_Reaguurder | 25-08-17 | 12:29

@adjudant | 25-08-17 | 11:49 |
Als u dan toch bezig bent; meldt u zich dan ook even bij de diverse Arabische staten voor hun nogal grote aandeel in de slavernij die daar tot op de dag van vandaag(!) voort duurt? Lees uzelf dan ook gelijk even in over de Barbarische slavenhalers die tot in Nederland toe hele kust streken ontvolkten. Blanke, blauwogige blonde slaven waren een veelvoud waard van die uit andere gebieden. Waar in Amerika slaven vaak een hoge leeftijd bereikten en goed verzorgd werden (wat niet weg neemt dat de hele praktijk van slaven houden gewoon te walgelijk is voor woorden) was de gemiddelde levensduur van een slaaf in het M.O. vaak niet meer als 3 tot 5 jaar. Mannelijke slaven werden bij aankomst gelijk gecastreerd (álles ging eraf, niet alleen het scrotum). 70% overleed gelijk als gevolg van enorme bloedingen of wat later als gevolg van infecties. Dus cry me a river als u het zo nodig over "onrecht" wilt hebben. Ieder volk ter wereld heeft zwarte bladzijdes in haar geschiedenis. Waar het om gaat is wat we er mee doen. Het was wel die "racistische" blanke die de slavernij afschafte omdat hij inzag dat het niet deugde waar deze tot op de dag van vandaag in Afrika en het M.O. gewoon door gaat.

Sjefke7807 | 25-08-17 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Als Ellen van Bram wil scheiden omdat Bram werkloos raakt en hij haar niet langer financieel kan onderhouden op de manier die ze gewend was, moet Ellen dan ook worden aangepakt?

TheOneWhoKnocks | 25-08-17 | 11:48

Ik heb het stuk op de BIG site net zitten lezen. Jezus Christus te paard wat zijn die ver heen. Eén vraag; als jullie het allemaal zo niet zien zitten tussen al die institutioneel racistische Nederlanders waarom donderen jullie dan niet gewoon lekker op naar een land van keuze? Oh, en bouw dan even een eigen vlot/boot/anders want je moet toch zeker niet in zoiets racistisch als een vliegtuig willen zitten dat door de "witte" (wat háát ik die term! En ja, ik ben zelf een nogal gekleurd uitgevallen halfbloed) man bedacht, ontwikkeld en gebouwd is? En lever dan ook gelijk al je elektronica etc. even in. En om e.e.a. even in context te plaatsen. Dit komt uit het toonaangevende Harvard Magazine(!);

"The goal of abolishing the white race is on its face so desirable that some many find it hard to believe that it could incur any opposition other than from commited white supremacists..."

Sjefke7807 | 25-08-17 | 11:37

Ze gaan niet weg, want gratis geld. En wanneer het de witte Nederlander behaagt gaat die er ooit een keer voor zorgen, middels stemgedrag of andere middelen, dat dat ook opdroogt.

skoftig | 25-08-17 | 11:44

Stond vorige week al op de site van jullie TPO neefjes

rexmundi666 | 25-08-17 | 11:35

En de jongens van Tromp en Piet Hein
Nou die krijgen jullie niet klein
40 jaar de mot in
maar nu komt er schot in
En blanke Hollanders willen we zijn.
Sorry hoor, alle andere Nederlanders maar dat is nu eenmaal de tekst.

BBmetR | 25-08-17 | 11:28

Ik begrijp waarom beroepsnegers den rassenhaat een nieuw leven willen inblazen. Moeten inblazen. Zonder talent kom je niet aan een bovenmodaal inkomen, tenzij ambtenaar. Nu doet de PvdA haar stinkende best voor dat laatste, maar zelfs een baantjescarrousel heeft soms meer cliënten dan stoeltjes.
Dus ja, dan maar boze activist. Gevaarlijke activisten worden bij voorkeur afgekocht met substantiële douceurtjes en krijgen veel airtime on the media. Ook dat is geld waard.

Kan dit nog Joris, of hangt der Feldwebel van de racismebestrijdingskommandantur nu aan den veldtelefoon?

Jan Passant mk2 | 25-08-17 | 11:20

Saoedi-Arabië heeft tot op de dag van vandaag nog slavernij. Met name gast-arbeiders uit de Filipijnen, Sri-Lanka en Indonesië worden op afschuwelijke wijze uitgebuit. Iedere maand weer komen er horror-verhalen aan het licht.

De grauwe eeuw kan zich beter richten op een slaafvrije toekomst, dan eeuwenoude geschiedenis proberen te herschrijven. Je kunt geen slachtoffer zijn door afkomst, net zo min als dat je dader kunt zijn. Het concept van erfzonde is nogal achterhaald.

PureYak | 25-08-17 | 11:19

Saoedi-Arabië reageert niet zo gunstig op claims en omdat het land nog actief aan slavernij doet kan ik mij voorstellen dat de modale activist liever in Nederland gaat claimen. De kans dat de activist hier hard aangepakt en alsnog verkocht zal worden is minder dan nul.

Jan Passant mk2 | 25-08-17 | 11:25

Jamaar! De Witte Vrouw dan! Of is dat ook weer discriminatie?

ScumbaggusMaximus | 25-08-17 | 11:16

De witte vrouw dient ongelimiteerd en voorbehandeld met de juiste lubricanten volledig, wijdbeens, en in het volledige besef van de door haar verleende noodzakelijke anti-racistische hulp aan de sexueel behoeftige gediscrimineerde, zich in alle gaten tegelijk te laten nemen door de belangrijkste mannetjes van de troep.

skoftig | 25-08-17 | 11:26

Volgens het artikel zijn ze vooral actief in Utrecht, wijk Lombok. Waarom richten ze zich niet op de Wittevrouwenbuurt in Utrecht?

Nuchternederland | 25-08-17 | 11:31

Als ik het goed begrijp doelt hij op een deradicaliseringsprogramma voor reaguurders?

Mr_Natural | 25-08-17 | 11:15

Dik gaat helemaal verkeerd zo. Gewoon de oude kolonies weer her kolonialiseren en al dit soort droeftoeterij bestraffen met 10 jaar onbetaald katoen plukken. Dit alles in het kader van het ministerie van onderwijs om even te laten bezinken hoe erg het echt was. Ja of maak er gewoon de Desi Bouterse tunnel van want het kan me toch geen drol boeien hoe die tunnel heet.

Nekbaard | 25-08-17 | 11:14

"toch een beetje eng: “Als er één persoon verantwoordelijk is, die persoon racistische standpunten heeft als ‘geld is belangrijker dan mensenlevens’, dan gaan we die persoon aanpakken.”

Doet me denken aan het "optreden" van dierenactivisten en dergelijke, die bv nertsenfokkers intimideren door hun huizen te bekladden, en nertsen te "bevrijden". Of, alweer een tijdje terug, die directeur van de IND, van wie het huis werd beklad met rode verf.

Kijk, de Grauwe Eeuw mag vinden wat ze vindt, en ook voor hen geldt de VvMU, maar zodra ze tot handelen overgaan door het "aanpakken" van personen, worden het in de praktijk fascisten.

Dr_Johnson | 25-08-17 | 11:13

@Dr_Johnson | 25-08-17 | 11:13 |
De praktijk laat al bijna dagelijks zien dat het fascisten zijn. Ze liggen allemaal bij elkaar in bed. AntiFa, BLM, allemaal van hetzelfde onfrisse laken een pak. Het wordt steeds gekker en enger. Ik kreeg vandeweek via de Tweets een filmpje onder ogen waarin ergens in Amerika een zwarte dame voor een zaaltje met vooral blanke mensen stond met achter haar een flip-over waarop in grote rode letters "All whites are racist" stond geschreven. Ze legde uit dat blanken inherent racistisch geboren worden, hoe ze moeten worden genezen en ze allemaal demonen zijn. Ik liet nog net niet mijn telefoon van totale verbijstering uit mijn handen vallen. Vervang het woord "white" door gelijk welke andere etniciteit en je hebt de poppen aan het dansen. Volkomen zot. Mijn grootste verbazing was nog dat al die mensen het zich gewoon lieten aanleunen.

Sjefke7807 | 25-08-17 | 11:49

He broer ik help je op weg. 27 juli 1694, stadhouder willem 3, in zijn hoedanigheid van koning van Engeland, verkoopt daar de wereld aan william patterson en fiatteert als eerste staatshoofd het concept van centraal fractioneel bankieren. Tot die tijd waren Hollandt en Seelant de rijkste plekken van de wereld, daarna kweekten de Britten het grootste emipre dat de wereld ooit gekend heeft. We gaan tot de dag van vandaag gebukt onder dit concept. Dit is ook de feitelijke reden waarom de witte zich zoveel harder heeft kunnen ontwikkelen dan de rest van de wereld. Niet de cultuur maar het fundament onder de cultuur is suprieur. Dat laatste blijkt wel omdat mensen van over de hele wereld bijzonder graag naar blanke continenten komen om ervan mee te genieten.

Nu je deze kennis, die je vrijelijk kunt fact checken waar je wilt, in je zak hebt komt de hamvraag: Ga je het koningshuis in Engeland of in Nederland aanpakken ? Of moet je Klaas Knot hebben omdat hij nu toevallig directeur is bij DNB ? Nou zeg dan ?

netniet | 25-08-17 | 11:12

Sinds Sylvana tegen zwarte Piet tekeer gaat kan ik geen enkele negerT nog serieus nemen...

eerstneukendanpraten | 25-08-17 | 11:09

En daarmee generaliseer je en dat is dan weer wel racisme. Ik tolereer dat niet, en mijn negers hoeven dat ook niet te flikken.

skoftig | 25-08-17 | 11:22

Ik durf bijna niet meer te reageren hier bij GEEN STIJL !

Nynke de Jong, U weet wel die schrijft stukkies in het AD, die vaak niet om te lezen zijn én aan haar pukkel op haar voorhoofd, die zij niet laat weghalen omdatr het haar een bekendheid heeft opgeleverd én aan haar aanschuiven bij de Vara etc. heeft mij nu uitgemaakt voor: "anonieme goorlap "en vindt GS daar een voedingsbodem voor.

Alle reageerders op GS zijn dus "anonieme goorlappen"?
Nynke: als journalist moet je toch een beetje de Nederlandse taal beheersen, want goorlap komt niet voor in onze taal, staat ook niet in van Dale.
Een beetje dom van je.

Bovendien, daar probeer ik bij te horen, zijn er veel reageerders op GS, die wél heel genuanceerd hun stukjes schrijven.
Het is weer typisch die linkse attitude, om alles maar over een kam te scheren als het je niet zint.

outdoor | 25-08-17 | 11:03

Ja duh! AD. Die andere columnist, Eus, had ook al iets geweldigs te melden over "witte supremacisten" en hoewel hij hier gisteren nog werd gelauwerd omdat hij kan lezen stond er in hetzelfde verhaal waaruit deze vaardigheid bleek tevens dat hij ons allemaal maar domme racisten vindt die volgens zijn overtuiging de teksten op GS juist niet kunnen begrijpen. Nynke en Eus schijnen allebei ooit eens iets in de Nederlandse Letteren geleerd te hebben, maar dat lijkt zich in ieder geval bij deze twee meer te richten op sociale attitude dan op behoorlijk taalgebruik. Zullen we het verder maar niet over Hanina hebben. Dat nam een briefschrijver in het AD reeds voor mij waar.

Pierre Tombal | 25-08-17 | 12:01

De Volkerttunnel, vernoemd naar een verzetsheld.

skoftig | 25-08-17 | 11:00

De witte man begint een beetje een spookbeeld te worden. Op straat zie je m steeds minder.

Feynman | 25-08-17 | 11:00

ze zijn aan het werk.

jemagookniksmeer | 25-08-17 | 14:06

De leden van deze anarchistenclub zijn hetzelfde ongewassen fascistische tuig als RaRa en Antifa. Gewoon dezelfde nieuwe fascisten die onder een andere naam opereren.

Trouwens, stichting... dan zijn de namen van voorzitter en penningmeester toch zo te achterhalen bij de KvK?

Wie zoekt dit even uit? Weten we gelijk met wie we te maken hebben!

Turbocharger | 25-08-17 | 10:57

Oeps, stom, TC. Dacht stichting te lezen.

Turbocharger | 25-08-17 | 11:03

Denk je met Sunny Bergman het ergste wel gehad te hebben, gaat zo'n neger zich opwerpen als de beschermer van Indo's zonder ook maar één Indo te vragen waarom die uitgerekend naar dit land vluchtte om te kunnen ontsnappen aan de moordenaarsbendes waar Spoor tegen moest optreden. Het wordt steeds aantrekkelijker om iemand als Putin als president te hebben.

Pierre Tombal | 25-08-17 | 10:57

Er gaat niemand gepopt worden door lieden die te lui zijn om een geweer te tillen.

Morris Stockwood | 25-08-17 | 10:57
-weggejorist-
LJBrinkhorst | 25-08-17 | 10:53
-weggejorist-
LJBrinkhorst | 25-08-17 | 10:53

Ooit een keer op de NPO gehoord dat de multiculturele samenleving is als een salade met grof gesneden ingrediënten. Grof gesneden om zo hun eigen smaak en textuur bewaren (pureren = assimilatie = genocide).

Het lijkt er echter steeds meer op dat veel ingrediënten geen aardappel kunnen verdragen. Veel vruchten vinden aardappel stom en aardappelvelden uitsluiting. Aardappel moet weg, want aardappel racistisch. Desnoods gaan vruchten aardappel ausradieren. En dat is dan zijn eigen schuld, want aardappel wil niet luisteren. Zo maar een beetje aardappel zijn! Het geduld van de fruitschaal is een keer op.

Law of the Land | 25-08-17 | 10:52

Lanceer de radijsjes!

Kouwe Kees | 25-08-17 | 10:54

dat is dus een zogenoemd win-win scenario.

jemagookniksmeer | 25-08-17 | 10:51

Cesar Milan zou zeggen dat je hem niet direct in de ogen moet staren...

Kouwe Kees | 25-08-17 | 10:50

Leerzaam interviewtje met die anti-alles knakkert. Ik mis alleen de laatste vraag: "Is het denkbaar dat er mensen zijn die u als enge buur ervaren?"

jacobh-59 | 25-08-17 | 10:49

Iemand die geld belangrijker vindt dan mensen (wel een origineel en verfrissend standpunt in deze tijd, vind ik) is geen racist. Hij kan hebzuchtig zijn, maar ook gewoon de pest hebben aan mensen.
Zo iemand moet dus worden aangepakt. Nou ja, iemand "aanpakken" kan van alles zijn. Maar het is wel een bedreiging en het betekent in elk geval dat je vindt dat je medemensen er geen eigen denkbeelden op na moeten houden. Dat vind ik eigenlijk ook. Ik vind dat die gekkies aangepakt moeten worden. En daarna begin ik aan de landverraders, en als die op zijn neem ik Groen Links te grazen. Wat zal het hier gezellig worden!

JvanDeventer | 25-08-17 | 10:49

Weer het levende bewijs dat het rondpompen van belastinggeld geen zin heeft. Zodra men zelf voor zijn geld moet werken, gaat men vanzelf wat genuanceerder denken. Ik krijg steeds meer de indruk dat SJW iets heel anders betekent..... zoiets als Steuntrekkende Junks & Werkschuwen

hxl | 25-08-17 | 10:44

Ethiek en moraal evolueren per decennium. Politiek correcte wereldbeelden van vandaag zijn overmorgen "not done". Je moet historische figuren daarom niet tegen de meetlat van vandaag, maar tegen die uit zijn tijd leggen. Die wankele geestjes met teveel tijd kunnen dat maar niet vatten.

Zeddegeizot | 25-08-17 | 10:35

Ach ja werkloze linkse uitkerigstrekkers, die hebben de hele dag de tijd om onzin uit te kramen. En in Nederland krijgen die gekken nog gewoon een podium ook.

Henk de Vries2074 | 25-08-17 | 10:33

Dit gaat echt nergens over. Gewoon hernoemen naar Koentunnel en het probleem is opgelost.

quigg | 25-08-17 | 10:31

"Gewoon" capituleren, je moet het maar gewoon noemen.

Kapitein Stijlvol | 25-08-17 | 10:37

Ik heb misschien niet altijd goed opgelet op sgool, maar tot voor kort heb ik nooit geweten waar Coen in Coentunnel vandaan kwam. Totdat het hele gejank omtrent racisme losbrak, door grotendeels witte deugmensen. Io heb ook nooit een neger in zwarte piet gezien, tot hetzelfde gejank. Hebben die mensen wel werk ofzo, ik heb helemaal geen tijd om te janken om niets

klaasjanhenk | 25-08-17 | 10:49

Gewoon zeggen dat ie is nu is vernoemd naar Fanny BLANKERS Koen.

Osdorpertje | 25-08-17 | 12:39

Ik moest even wat langer kijken naar die quote: “Als er één persoon verantwoordelijk is, die persoon racistische standpunten heeft als ‘geld is belangrijker dan mensenlevens’, dan gaan we die persoon aanpakken.”

Als geld belangrijker is dan mensenlevens is dat dus racistisch. De basis van de hedendaagse democratie stelt geld al lang boven mensenlevens (tegenwerking van eigen regering mbt onderzoek MH17 bijvoorbeeld. Eerst dat associatieverdrag met Oekraïne er door drukken met wc-velletje). Blijkbaar gaan racisme en democratie standaard hand in hand. Geld verdienen kan blijkbaar niet zonder racisme. Nu ja, hele import-volkstammen en overige niet-Nederlanders eten er dagelijks van en wentelen zich dagelijks in de gratis weelde. Wordt dan wel moeilijk waar die persoon nu eigenlijk tegen is. Het ene gaat blijkbaar samen met het andere.

Ruikbaard | 25-08-17 | 10:29

Daar gaan we weer. Mediaforum ( Radio1) 10.22 uur:
"Geenstijl heeft zelf een doofpot van Amsterdam gemaakt door leugens te vertellen". En iedereen humt en knikt. Vervolgens: "De journalisten moeten daar iets aan doen". .......................... (heb ik dat echt gehoord ?)

Kamervraag | 25-08-17 | 10:28

Op trouw .NL staat ook een artikel: iets over hebben we GeenStijl nodig oid. Zwart maken is het credo.

Is dit nog nieuws? | 25-08-17 | 10:41

Nu is GS wat dat aangaat ook geen lieverdje, maar ik blijf t vreemd vinden dat een overheids dan wel publiek gefinancierde org dit blijkbaar als bijna dagelijks punt op de radio agenda heeft staan. En vooral dat men hun eigen weliswaar marginale haatblogje ontziet.

Stortkoker | 25-08-17 | 10:48

En dan nog wat, het bnnvara haatblog werd toch door de vara leden gefinancierd? Aangezien de 2 nu totaal gefuseerd zijn, hoe zit het dan met de financiering?

Stortkoker | 25-08-17 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Als iemand meneer de Ruyter bestijgt of aanpakt ga ik daar hoogstpersoonlijk even de-escalerend optreden. Sow dat klinkt netjes hè?

rattenvanger XL | 25-08-17 | 10:26

Zeg het maar ik doe mee.
ik neem bezems mee kunnen we beginnen met schoonvegen in vlissingen.
Nederland schoon. klinkt toch ook netjes ?

captain-caveman | 25-08-17 | 10:31

Slavernij is geen uitvinding van de witmens maar wel afgeschaft door de witmens. Vandaar dat in bepaalde gebieden, waar de witmens niet aanwezig is, slavernij nog steeds een realiteit is.

Desmoulins | 25-08-17 | 10:24

waarom is iedereen boos tegenwoordig over bepaalde zaken terwijl er maar een ding echt is om boos op te worden!

Waarom liggen vrouwen tegenwoordig niet meer topless op het strand! Wat is er gebeurt!

MeneerGuggenheimer | 25-08-17 | 10:24

zou er een verband kunnen zijn tussen facebook en logisch nadenken ?

captain-caveman | 25-08-17 | 10:34

Het zijn letterlijk een paar mensen, met nul draagkracht en zelfs maar 260 vrienden op de reeds lang bestaande Facebookpagina.

Negeren die gekken, brieven door de schredder en emails in een filter.

An die ARBEIT | 25-08-17 | 10:24

Moge u interessante tijden beleven tog?

william7055 | 25-08-17 | 10:22

Slecht geschreven stukje.
Teveel krampachtig gepropte woordspelingen in de eerste alinea's. Moest het dan ook 2x lezen voor ik begreep wat de strekking was.

Eric356 | 25-08-17 | 10:20

Wat doen ze hier nog in Europa? Teveel blanken met teveel wat herinnert aan overheersing door blanken. Ik zou zeggen verkas naar Afrika of voor mijn part Suriname. Geen blanke in de weide omtrek en kansen genoeg om er iets van te maken. Dan ben je tenminste onder superieure mensen met een gaaf (letterlijk en figuurlijk) verleden. Misschien is Zimbabwe iets voor je. Kun je ongestoord blanken vermoorden als je hun eigendommen steelt. Als alle blanke Nederlanders nou eenmalig Lappen voor al die negers die kotsbeu hebben van ons, onze cultuur en ons verleden zijn we van het gezeik af. Deal?

TheOneWhoKnocks | 25-08-17 | 10:20

Dit is al lange tijd aan de gang: het demoniseren/ ontmenselijken van blanken ('witten' in de agitprop) om zodoende agressie en geweld tegen hen te rechtvaardigen ('het is hun eigen schuld'). Je bent schuldig omdat je blank ('wit' in de agitprop)) bent. Puur racisme dus. En misschien wel het meest verontrustende: de vele blanke ('witte' in de agitprop) collaborateurs (ik zal geen namen noemen, ze zijn bekend). 1-op-1 kopie van wat 80 jaar geleden in Duitsland gebeurde.

Zenzeo | 25-08-17 | 10:20

Eerst zorgen dat dit soort stichtingen geen subsidie meer krijgen. Trouwens alle subsidie moet worden afgeschaft omdat dit markt verstorend werkt.
Die lui discrimineren blanken, kan daar niet eens wat aan worden gedaan?
Waar zijn de voorgedrukte formulieren?

watergeus | 25-08-17 | 10:17

De behandelend geneesheer van die woordvoerder mag de medicatie wel weer aangepassen.

Glasgow Argus | 25-08-17 | 10:17

Het is hier veel te vroeg voor. Ik moet eerst een biertje hebben.

EllaRouvoet | 25-08-17 | 10:13

Sorry dat ik besta hoor. Sorry dat ik blank ben. Sorry dat ik werk en belasting betaal zodat dit soort idioterie tenminste subsidies kan krijgen.

Maar ik weet het goed gemaakt. Over pakweg vijf jaar ga ik op een warm en mooi eiland tussen de negers wonen. Dan ben ik lekker in de minderheid en ga ik daar klagen over hoe erg dat wel is.

Oh nee, ik ga gewoon lekker in mijn villa met uitzicht op zee van mijn vrije tijd genieten.

James Lastig | 25-08-17 | 10:13

Drammen, drammen, drammen en straks gewoon hun zin krijgen. Wat een walgelijk slecht geschreven stuk op dat BIG overigens. Maar misschien kun je dat niet helemaal bij de journalist neer leggen, die ongetwijfeld alles uit de kast heeft moeten trekken om er nog een soort van samenhangend verhaal van te smeden.

Lood om oud ijzer | 25-08-17 | 10:12

Ja, je weet inderdaad dat dat gewoon gaat gebeuren. Niemand wil er iets van hebben, maar op een of andere slinkse wijze komt de media er volledig achter te staan. Ondertussen beginnen linkse 'activisten' standbeelden om te zagen, wat door de rechterlijke macht uiteraard volstrekt onbestraft blijft, als ze uberhaupt al voor een rechter verschijnen. Het onderwerp wordt tot controversieel gebombardeerd; lespakketten worden aangepast, en voor je het weet is De Ruyter op een lijn gezet met Zwarte Piet.

En als de geschiedenis dan eindelijk weg is, dan kan aan de opbouw van de communistische heilstaat begonnen worden. Helemaal zoals ze het zelf graag willen zien.

Hoe kunnen we dit tegenhouden?

Opslag Medium | 25-08-17 | 16:20

Cultuur verandert. Daar doe je niks tegen.

Ravissant | 25-08-17 | 10:12

Toen ik hier voor het eerst van hoorde, dacht ik dat het over ging waaien, Hollanders zijn hier te nuchter voor.
Maar helaas krijgen dit soort volslagen idioten steeds meer steun en bekendheid. Voordat je het weet probeert die stroming een politieke partij op te richten.
Oh wacht...

Nuchternederland | 25-08-17 | 10:12

Hollanders zijn al sinds de jaren zeventig geen nuchter volkje meer.

James Lastig | 25-08-17 | 10:14

Taliban achtige taferelen maken we nu mee

hekkendonder | 25-08-17 | 10:12
-weggejorist-
XHannibalX | 25-08-17 | 10:10

En als ambtenaar hoef je dan niet te rekenen op een overheid die je beschermt tegen deze terroristenzwerm

Tobi | 25-08-17 | 10:10

Waarom niet de Mladictunnel? Die joeg er ook 8000 over de kling, maar niet in 1621, dus verjaard, want je moet geen oude koeien uit de sloot halen.

IndoFortuyn | 25-08-17 | 10:09

De Idi Amin Dada Oumee-tunnel, bekt ook best lekker. Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 25-08-17 | 10:09

Ze hoeven hier niet te wonen. In Suriname is nog heel veel ruimte en daar kunnen ze ongestoord hun roti en pom eten. Niemand hier die ze tegenhoudt.

Glasgow Argus | 25-08-17 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken