Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Straatnamen nu ook al racisme

Ha. Daar zijn de historie-huilers weer. Straatnamen zijn racisme. Want verheerlijking van koloniaal verleden. Of zoiets. Eerder zagen we de historie-huilers al opduiken bij de Coentunnel in Amsterdam, het standbeeld van JP Coen op het Roode Steen in Hoorn en biocopen die films van de Coen Brothers vertonen (ff uitzoeken nog - red). Okee. Die Jan Pietersz Coen ging misschien ietwat doortastend te werk op Banda. Maar dan hadden ze Pieter Willemsz Verhoeff ook niet moeten vermoorden. Eigen schuld, dikke bult. Wij lekker alle nootmuskaat en foelie. Lekker bij spruitjes!

Reaguursels

Inloggen

En de Zwarte Cross??

De Laureaat | 20-08-16 | 10:20

Mirjam van Aken 4902...,0807

En wat wil je daar mee zeggen, bewijzen of ontkrachten??

By the way, moslimsdreven en islamslaan lijken me naast het Zwartenwater uitstekende straat- en meertjesnamen.
Alsmede Islamweg, Mohammedweg en Zwartenweg.
Allemaal afschaffen dus.

Het mag wat kosten.

mallekater | 20-08-16 | 09:48

Mirjam van Aken 4902...,0807

En wat wil je daar mee zeggen, bewijzen of ontkrachten??

mallekater | 20-08-16 | 09:44

-weggejorist-

Mirjam van aken4902 | 20-08-16 | 08:07

-weggejorist-

Mirjam van aken4902 | 20-08-16 | 08:07

604-030 | 19-08-16 | 17:18

Hoe groter de geest, hoe groter het beest.

Straten moeten genummerd worden. Dit land is niets verschuldigd aan regenten, die goed van gemeenschaps geld hebben geleefd en eenieder naar hun pijpen lieten dansen.

j.m.de graaff | 20-08-16 | 00:02

Iemand misschien nog 'n negerzoen?

j.m.de graaff | 19-08-16 | 23:52

Ruud Hazes56616330 | 19-08-16 | 20:23

Je bent een historicus net als ik , dat zie ik.
Nog even een weetje. In Wassenaar had je kort het Gerardus Mooymanplein. Nu heet het weer Burchtplein ;-)

oostermoer | 19-08-16 | 21:57

Albert Luthulistraat, Steve Bikoplein en off topic Wroclaw, Gdansk etc, enz. Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar voor mij is het Louis Bothastraat, Pretoriusplein, Breslau en Dantzig en zo zou ik nog uren door kunnen gaan.

Ruud Hazes56616330 | 19-08-16 | 20:23

Je zou eens moeten weten hoe mijn hond (5 maanden oud) discrimineert. Als dat bij de NPO uitgezonden zou worden is de wereld te klein.

artie | 19-08-16 | 19:59

Nederland is geen immigratie land. Allemaal politiek correct gel*l. Los eerst die woningnood eens op , die sinds 1945 al bestaat. Verraders hebben hier de macht.
In 1940 wisten ze niet hoe snel ze moesten vluchten. In 1945 waren ze weer terug met hun oranje strikjes om ons er weer onder te houden. Laat je geen zand in de ogen strooien en zoek de geschiedenis eens uit. Er is niets veranderd!

oostermoer | 19-08-16 | 19:52

Het was de WIC die aan de slavenhandel deed: de driehoeksvaart: slaven halen en brengen en suiker naar Europa. Maar ik denk dat die aksievoerders helemaal niks weten van onze geschiedenis. Want die WIC is niet winstgevend geweest. Dus ook achteraf valt er weinig te plukken.
Misschien kunnen ze plukken bij de Afrikaanse leiders, wier voorouders de slaven verhandelden??
Intussen zou je verwachten dat die types blij zijn met Nederland en trots de Nederlandse vlag dragen: want dit land heeft de slavernij officieel afgeschaft, waar Arabieren het nog steeds lucratief schijnen te vinden.
Maar ik hoor geen protesten tegen die Arabieren.

marjen | 19-08-16 | 19:01

De vrijheidslaan in Amsterdam zou weer de Stalinlaan genoemd moeten worden zoals dat was vlak na de 2e W.O.

landlopertje | 19-08-16 | 18:30

Dan heb ik zoiets van: ja, dat had je kunnen weten als je naar Nederland immigreert.

rhov-ion | 19-08-16 | 18:17

'Maar dan hadden ze Pieter Willemsz Verhoeff ook niet moeten vermoorden'. Wat is dit nu? Geenstijl endorset kolonialisme? Het rücksichtlos doodmaken van een heel dorp? Doet de rechtsstaat niet meer mee?

Worst_kaas_scenario | 19-08-16 | 17:53

Ik volgde laatst een discussie over welke beroemde historische figuren echt aardige en sympathieke mensen waren, en welke er naar de huidige maatstaven gerekend eigenlijk klootzakjes waren, en over elke historische figuur is wel iets slechts te melden. Daarom ook afschaffen van de Mandela brug, Gandhi plantsoen, Moeder Theresa hofje en Che Guevara zomerkamp, Mandela was een vreemdganger, Gandhi hield van erg jonge meisjes, moeder Theresa stal van de armen en Che Guevara leende zijn afbeelding voor t shirts.

604-030 | 19-08-16 | 17:18

Het standbeeld van J.P. Cohen.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 17:03

Nog meer Brusselse sponsorclubjes, Juncker en Timmerfranz haten nationaliteiten tot aan het bot. Brussel is de Olympische spelen daarom liever kwijt dan rijk is. Oprotten met al die vlaggetjes, lang leve het grote blauwe rijk.

Sweetlakecity | 19-08-16 | 16:51

Ze kunnen kutten wat ze willen, ik verlang gewoon weer naar:

De Grote Postweg (Java)
Baboe en Djongos
Negerzoennen
Neger, Zwarte, Pinda, etc.

Standbeeld voor Kaptein R. Westerling, Poncke Princen, etc.

Het is allemaal Historie en niet altijd mooi, PUNT!

Het gezeik moet maar eens ophouden, flikker anders gewoon op naar Negerland, Zandbank, Pindaland, etc.

Hermes Trismegistus | 19-08-16 | 16:46

@Raad_maar_raak! | 19-08-16 | 11:28

:) Als ze daar over vallen dan moeten we nog een stuk 'Nederlandsche historie' weg poetsen, de tijd van het turf. Gezien het historisch onbenul van de zeurbrigade zullen ze daar wel over gaan vallen...

Montu | 19-08-16 | 16:28

Als ik zeg dat Afrikaanse landen het beter doen op alle meetbare vlakken onder Westerse leiding, ipv. Afrikaanse leiding, ben ik dan ook racistisch?

Hr. J. Ceasar | 19-08-16 | 16:15

@Guido | 19-08-16 | 15:45
Vertel ze dan ook dat die "boeren" de eerste anti-slavernijwet hebben uitgevaardigd: "[the Bosjesmans] shall be undisturbed in their liberty, and never enslaved ; they shall be governed, politically and civilly, as ourselves, and enjoy the same measures of justice. (Dutch Law, A.D. 1636.). Ook hielpen zij de "Bosjesmans" zich verdedigen tegen de slavenjagers (andere Afrikaanse stammen zoals de Kaffers). Dat hebben de marxistische historici graag over het hoofd gezien.

ben kokhals | 19-08-16 | 16:00

@MistaRazista | 19-08-16 | 13:52 "Er gaan zelfs stemmen op om Europa en de Verenigde Staten tot herstelbetalingen te dwingen."
.
Dan meteen die opgaande stemmen een vergoeding vragen voor de lange en moeizame strijd om de slavernij ten einde te brengen, en ze het juiste adres geven voor hun eis: het adres van de "erfgenamen" van de slavenjagers en slavenhandelaren zonder welke er geen slavenhandel geweest zou zijn, dus de Afrikaanse Unie (AU) en de Organisatie van Islamitische landen (OIC). Overigens wordt het ook tijd de Westerse landen te dekoloniseren en de uitgebuite arbeiders uit de belastingslavernij te bevrijden, anders blijven we aan de gang.

ben kokhals | 19-08-16 | 15:54

Als we per ongeluk door Transvaal rijden, vertel ik mijn eigen kinderen altijd enthousiast over de heldendaden van de Boeren-Generaals. Net zo enthousiast als over Newton, Descartes (Cartesius), Fahrenheit enz. Op school zullen ze vast niets meer leren over De la Rey, De Wet en Kruger.

Guido | 19-08-16 | 15:45

Ik woon al een tijdjein de Mohammedgeitenneukerweg.
mag dat?

mallekater | 19-08-16 | 15:37

Het lijkt erop dat "De Grauwe Eeuw" geen stichting is maar een clubje met slechts een paar regressief-linkse lieden www.doorbraak.eu/vragen-en-antwoorden-... met een deels notoire aanhang die ook al hyperventileerden van de film “Michiel de Ruyter” en de schilderstukjes op de Gouden Koets www.doorbraak.eu/organisaties-en-histo... Zij vinden dat "veel witte Nederlanders" [sic] op een radicaal andere wijze naar "het koloniale verleden" moeten kijken, wat op zich een racistische stellingname is. Zo zie je maar weer, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

ben kokhals | 19-08-16 | 15:32

Deze actievoerders schrijven over de "moordenaars en onderdrukkers van onze voorouders". Hee, denk ik dan, boze Molukkers omdat ze het eiland Banda noemen? Maar nee, het gaat om straatnamen in de wijk Lombok, en dat ligt bepaald niet in de Molukken (voor wie het nog weet: Bali-Lombok-Soembawa-Soemba-Flores-Timor, allemaal rechts van Java). En gewone Afrikaanse negers had je daar al helemaal niet; die handel ging de andere kant op. Waar hebben ze het over?

Synecdoche | 19-08-16 | 14:52

Tsja, de oorlogsheld van het ene land is de oorlogsmisdadiger van het andere. Dat is toch altijd zo ?

Bigi Bana Boy | 19-08-16 | 14:42

Zodra je aan het ene toe geeft komen ze met het volgende. Een minderheid die gaat bepalen wat wel en niet kan? Te wapen!!

Pale Rider | 19-08-16 | 14:33

Het veranderen van de Damstraat in Moskeeplein, was al een brug tever. Ook hier gaat iemand voor boeten in de toekomst.

Astroturfer | 19-08-16 | 14:32

Ja ja, lieve oorspronkelijke Nederlander c.q. blanke West-europeaan, zo ziet een aanval op uw bestaan en cultuur eruit. Ik zou zeggen, plant u voort voor volk en vaderland, of anders veel plezier de komende 30 jaar in uw gekoloniseerde reservaat.

Ramsesz | 19-08-16 | 14:11

LOL@verbanden, kleaute man

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 14:01

Schouders ophaalt...

Fratello | 19-08-16 | 14:00

Hier in de buurt is er een Pastoorslaan. Maar niemand die dat letterlijk neemt.

artie | 19-08-16 | 13:53

Thank you M.L.King voor coining the black holocaust.
Dit komt ervan als je appels met peren vergelijkt en op een Godwin probeerde te surfen.
Wie krijgt nu de Goudmedaille in de Olympiade van suffering?
En de Gouden kraan van de Sorry Money.

Het gaat uiteindelijk alleen maar om geld. Triest maar waar.

"Er gaan zelfs stemmen op om Europa en de Verenigde Staten tot herstelbetalingen te dwingen. Het gerenommeerde Amerikaanse advocatenkantoor Hausfeld, dat succesvol opereerde in de zaak van de joodse tegoeden, bereidt een zaak voor tegen Nederlandse bedrijven die in het verleden zouden hebben geprofiteerd van slavernij. Op een bijeenkomst van Afrikaanse staten vorig jaar werd besproken of Europa en de Verenigde Staten hun excuses moeten aanbieden en of er een fonds voor herstelbetalingen moet komen. Een organisatie in Ghana becijferde dat een compenserend bedrag van 777 miljard dollar billijk zou zijn."

Deze stand van zaken was 2001.

www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel...

MistaRazista | 19-08-16 | 13:52

Klopt wel. Ik was nooit racistisch maar na het zien van dit bordje ben ik gelijk lid geworden van de kkk.

ren-forrest-ren-e | 19-08-16 | 13:50

@ verbanden | 19-08-16 | 13:31

LOL

Taxi!! | 19-08-16 | 13:49

Dus de volgende keer dat iemand vindt dat de "Michiel Andiraansz. de Ruyterstraat racistisch is mogen we die iemand met een kalashnikov in stukken zaggen? Al zijn/haar hele familie en omwonenden ook? Begrijp ik het dan goed?
Vogelbeest | 19-08-16 | 13:22

Wow, nou je hebt fel reageren en de stroman drogreden aardig onder de knie.

uwgandalf | 19-08-16 | 13:45

De Coentunnel is dan ook, dat weet iedereen, naar Coen Moulijn vernoemd.

Voorts hoop ik dat die perpetual offended nooit dood gaan.
Gezien het feit dat gewenste doden het langst leven.

Ikdus | 19-08-16 | 13:43

Waar halen die klaagmensen de tijd vandaan om op elk blank slakje een kilo zout te kunnen kieperen? .. ah wacht.

slootschurftklootzak | 19-08-16 | 13:43

Zolang er in Rotterdam een ajaxstraat kan bestaan, moeten al die achtergestelden hun mond houden.

Horsemeat | 19-08-16 | 13:38

die lui zijn ziek.

langzullenweleven | 19-08-16 | 13:37

Ik woon al 23 jaar in de "Turkse Genocide" straat; nummer 2; naast de moskee van haatbaard El Soepsiedie Manman. Postbode kan mijn straat niet vinden; bestaan er van wordt ontkend. En toch zie ik mijn bolle buurman Timmerfrans wel 's avonds zijn post open maken. Raar.

verbanden | 19-08-16 | 13:31

-weggejorist-

mallekater | 19-08-16 | 13:31

Ik heb in de jaren 50 en 60 op de (voorheen) JP Coenschool gezeten, 6 jaar lang.
Daardoor ben ik natuurlijk een enorme racist geworden, als 6-jarige kregen we op die school al onderricht over het Arische ras en zo. [/sarcasmemode uit]

Keyboardspeler | 19-08-16 | 13:30

-weggejorist-

mallekater | 19-08-16 | 13:29

Hoe racistisch moet je eigen gedachtegoed nu eigenlijk zijn, dat je de hele tijd overal racisme in ziet ?

netniet | 19-08-16 | 13:29

En toch ga ik nog steeds naar een bruin café.

Thomas333 | 19-08-16 | 13:26

-weggejorist-

mallekater | 19-08-16 | 13:25

@Medianix, hulde goede!

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 13:24

@Vogelbeest | 19-08-16 | 13:22
Helemaal Midden-Oost middeleeuws op hun bakkes jonguh!

Of zoiets...

Rest In Privacy | 19-08-16 | 13:23

Beetje vergelijkbaar met moslims die helemaal lijpie gaan als iemand hun profeet kinderverkrachter noemt; Voelen ze zich ook gekrenkt.
uwgandalf | 19-08-16 | 13:16

Dus de volgende keer dat iemand vindt dat de "Michiel Andiraansz. de Ruyterstraat racistisch is mogen we die iemand met een kalashnikov in stukken zaggen? Al zijn/haar hele familie en omwonenden ook? Begrijp ik het dan goed?

Vogelbeest | 19-08-16 | 13:22

Eerst de von Braunstraat. Nu dit weer.

Rammstein | 19-08-16 | 13:21

Laat die oude straten lekker heten zoals ze nu zijn. Daarentegen, voor nieuwe straten hoeven we niet perse zodanig trots te zijn op ons verleden om ze te vernoemen naar een stelletje rovers met uniform.
Beetje vergelijkbaar met moslims die helemaal lijpie gaan als iemand hun profeet kinderverkrachter noemt; Voelen ze zich ook gekrenkt.

uwgandalf | 19-08-16 | 13:16

Dan zal het Eugène Terre Blanche-erf hier ook wel snel verdwijnen. De nieuwe tijd, net wat u zegt, maar het maakt me wat melancholiek.

LJBrinkhorst | 19-08-16 | 13:16

-weggejorist-

Rest In Privacy | 19-08-16 | 13:13

-weggejorist-

mallekater | 19-08-16 | 13:11

-weggejorist-

Onze man in Mockba | 19-08-16 | 13:11

Zwarte bonen, zwarte peper, zwarte koffie en zwarte chocola, het zijn van die dingetjes die we zullen moeten afleren als de tirannie van de moslim en de antipieterts eenmaal zijn beslag heeft gekregen.

mallekater | 19-08-16 | 13:10

En met Sinterklaas in aantocht wordt de Witte de With-straat natuurlijk ook verboten.
De Blankenburgerstraat, het Surinamerplein en de hele gemeente Zwartsluis........
Ben ik nou zachtkens aan het dementeren of zijn deze strijders voor gerechtigheid al allemaal al jaren volkomen geestesgestoord?

mallekater | 19-08-16 | 13:09

Zo bijzonder is dit niet JP Coen was in 1887 al omstreden. Er was ook ooit een Stalinlaan in A'dam, die werd na 1956 (opstand in Hongarije) de Vrijheidslaan. Terwijl Stalin al dood was in 1953. Dus achteraf een oordeel wijzigen over iemand is niet "not done", dus wel "done".
Maar goed.... Even dollen bij de reaguurders van GeenStijl. Blanke vla, zwarte piet, gouden koets, efteling. It fills the day....

TB2318 | 19-08-16 | 13:08

Nivelleermarionet | 19-08-16 | 13:02
Engelsen (Britten) hadden al een jaar of wat geen zin meer in Brussl sprouts. En dat ze gelijk hebben.

artie | 19-08-16 | 13:08

@Medianix | 19-08-16 | 12:56
Of de ErdoHanlaan, de Halaldreef, Taqqiyasingel of de Jihadlaan.

Slipsnifter | 19-08-16 | 13:05

"Lekker bij de spruitjes". Pas op je woorden, Stift. In het Engels heten spruitjes "Brussels Sprouts". De onderste steen is boven. GeenStijl zit vuistdiep in het Brusselse anaalkanaal. Foei. Gemene spruitjesjihadi's.

Nivelleermarionet | 19-08-16 | 13:02

De Boerkinidreefweg

Medianix | 19-08-16 | 12:56

hahaha er daar gaat het dus fout; "kleurtjes" zijn niet bepalend... het probleem is dat er Nederlanders zijn die hun eigen functioneren in de maatschappij beoordelen op wat vluchtelingen "krijgen"! bijv. een bijstandstrekker die zijn uitkering verlaagd ziet... maar de asielzoekers in de straat wel met nieuwe nike's ziet lopen! en dan zeggen dat het de schuld van de vluchteling is dat zij gekort worden! terwijl het natuurlijk zo is dat we ook teveel NL uitvreters hebben die gewoon weigeren te werken, niemand (zieken daargelaten) hoeft in Nederland langdurig werkeloos te zijn! MAAR je moet er iets voor over hebben, en na een jaar in de bijstand niet meer komen met er is geen werk op mijn opleidingsniveau.... gewoon pakken wat je pakken kan dat zou het devies moeten zijn!

bArAbAts | 19-08-16 | 12:53

Gaat niet gebeuren zegt de gemeente. Dus zal het binnenkort wel veranderen, onder mom van herinrichting wijk oid. Maar goed, tis bij mij om de hoek, zal de watervaste stift vast klaarleggen gehe

Gen. Maximus | 19-08-16 | 12:52

Ojee, dat beloofd wat voor al die "heiligen"buurten want die zijn allemaal christelijk en dat is natuurlijk storend voor alle mossels.

pa_niek | 19-08-16 | 12:49

* zucht *

Is het weer zover?
Ik zie het alweer:

Koene ridders, geallieerden en rationeel denkenden die zich behoorlijk in geschiedenis verdiept hebben, zijn niet langer meer. Want die hebben plaats gemaakt voor een heel legioen gefrustreerde klagende deugdrammers en huilnegers die zeuren over negerzoenen en jodekoeken in de buurtsuper, te weinig multiculti-samenstelling bij de PO, racisme in de Efteling en een authentiek Nederlands kinderfeest voorgoed bij de oorsprong verziekt hebben.

En waarvoor??? (Is er al een andere planeet ontdekt waar ik kan gaan wonen)

HypoPseudo | 19-08-16 | 12:47

@Overvecht, jep, fijn stadje

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 12:46

Deze werkverschaffing is ongetwijfeld het resultaat van rare studies en verwijving binnen het onderwijs.
Grote schoonmaak !

Slogra | 19-08-16 | 12:45

@chicago river

Die jij noemt is met die tank op de voorkant... Uit mijn hoofd he... Zo erg is het dus.

overVecht | 19-08-16 | 12:44

Mark_D_NL | 19-08-16 | 12:36
Niet alleen Lombok. Zuilen is inmiddels ook geen pretje. Maar wat je zaait zal je oogsten.

chicago river | 19-08-16 | 12:42

overVecht | 19-08-16 | 12:29
Toen Suske nog Rikki heette. Rikki en wiske in chocowakije * hard lachen doet man*

chicago river | 19-08-16 | 12:37

Die moskee aan de kop van Lombok, heeft die buurt compleet stuk gemaakt.

Mark_D_NL | 19-08-16 | 12:36

@overVecht | 19-08-16 | 12:31
Helemaal mee eens. Laten we de weg naar de vuilnisbelt/waterzuivering de Erdoganpassage noemen!

Rest In Privacy | 19-08-16 | 12:36

Onvoorstelbaar!

Goedverdoemme | 19-08-16 | 12:34

@frenkievee | 19-08-16 | 12:27
Geeft goed aan dat zo'n Strong Saidi geen benul heeft van de realiteit. Geen idee van de systemen en de wet, behalve dan dat hij uitkering moest aanvragen.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 12:34

@Astroturfer | 19-08-16 | 11:54
Nu pas?
Dat punt had ik een kwart eeuw geleden al bereikt..

Slipsnifter | 19-08-16 | 12:33

Nouja , het komt er dus op neer dat ze boos zijn dat er dus geen straatbordjes zijn met "Turkenweg of Marokanenweg".
Als ik het goed begrepen heb ten minste.
Gelijkheid muB sein! Meer EU op straat doet het denk ik ook wel goed, zoals de soevereiniteitweg!

Cobalt bomb | 19-08-16 | 12:31

@Smept

Nee. Wel een hele grote dikke middelvinger voor je zeikstraal. Ga lekker op een andere site janken. Niet elk topic hoeft de diepte in te gaan enzovoort. Wat zeg ik. Vroeger was GS juist ook zo leuk om de luchtigheid. Tegenwoordig is het een goede mix van van alles.

Komkommertijd opmerkingen... Manmanman... 1998 belde.

overVecht | 19-08-16 | 12:31

Piet Karbiet | 19-08-16 | 11:33
Ken een Indo die op de Witte de Withstraat met een knuppel volluit op z´n harses is ingeslagen. Was geen reden voor want een vriendelijke jongen en de daders waren blank.

Racisme komt en gaat. Kleurtjes doen blijkbaar bij veel mensen de haat oplaaien.

chicago river | 19-08-16 | 12:30

-weggejorist-

overVecht | 19-08-16 | 12:29

Iemand nog een komkommer ?

Smept | 19-08-16 | 12:28

@Bokito

Amersfoort heeft alles.

overVecht | 19-08-16 | 12:27

Makkelijk he, een Godwin erbij halen. Onder de afwijzing van de gemeente Utrecht staat o.m.:
"Strong Saidi - Administratie en kosten onzin. En geen getallen zeggen.
Het is voor hun 5 minuten werk om te administreren en mogelijk 200 euro om te veranderen.
.
Eric V - Betaal het dan zelf als je het zo belangrijk vind
.
Strong Saidi - Nee, jij gaat het betalen. Of wil je een n@$i blijven?"
.
Ze vergeten voor het gemak dat het voor iedereen alleen maar kosten zijn... nieuwe kaarten. Alle inwoners moeten de hele wereld op de hoogte stellen van een naamswijziging en veel meer.
Maar ja, als je niet verder denkt dan je neus lang is...

frenkievee | 19-08-16 | 12:27

@Bokito ergo sum

Groningen heeft ook een Joop den Uijlstraat

oostermoer | 19-08-16 | 12:27

Dan ook Bikoplein, Mandelastraat en Martin Luther Kinglaan weg.

Steinway | 19-08-16 | 12:27

overVecht | 19-08-16 | 11:56
Ooit werd uitgegeven Suske en Wiske en Het witte wief.

Witte Wief: geest van priesteres die de ceremonie in de zonnetempel leidde (wiki).

chicago river | 19-08-16 | 12:25

@oostermoer Amersfoort heeft een illigalitijdweg

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 12:23

Verzuiling 2.0.... *zucht*

Hemeltergend | 19-08-16 | 12:23

In 'Murica hebben ze zelfs First Streets bij de vleet. Hoezo 'first'? Dat betekent dat er ook een 'second', 'third' en misschien zelfs wel '44th' street is. Lekker hoor, qua gelijkheid.

henkvaningrid | 19-08-16 | 12:22

@hangtiet met knoop | 19-08-16 | 11:32
Ik lach niet gauw hoewel lachen gezond is.
Daarom bedankt voor deze hilarische tegel.

keestelpro | 19-08-16 | 12:21

Kan iedereen met een facebook account even actievoeren tegen de deugwellenklup?

TeeJee | 19-08-16 | 11:37 gaf het voorbeeld.
www.facebook.com/DGENL

Cobalt bomb | 19-08-16 | 12:20

@TheseDays00, ik bedoel meer; we wissen de hele geschiedenis.... dus ook de slavetransporten naar de VS, en de import van gastarbeiders hier etc.... iedereen terug naar zijn eigen landsgrenzen..... want mede dankzij die geschiedenis zijn die racisme roepers hier!

bArAbAts | 19-08-16 | 12:20

Groningen heeft al een deportatiestraat.

oostermoer | 19-08-16 | 12:20

Bij welk loket kan ik nog wat suggesties doen? Ik voel mij namelijk permanent vreselijk gekwetst. De naam Mohammed kan echt niet meer: die pedofiele, imperialistische moordenaar. Evenzo Adolf, Vladimir, Josip, Fidel, Raul, Osama, Hassan.

Nuuk | 19-08-16 | 12:20

@24^7 was een ontzettende klootzak. Maar die straat heet nu eenmaal zo.

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 12:19

Jiskefet. ´Als je Argentinie binnenkomt, linksaf.´ Daar is het.

chicago river | 19-08-16 | 12:18

@Zenzeo | 19-08-16 | 11:30
'Quinsy Gario Plantsoen' doet weer denken aan koloniale tijden toen ze nog tussen de katoenplantjes liepen te zingen, dus die naam zal wel afgekeurd worden.

Gezwelgje | 19-08-16 | 12:18

@Assembled in NL | 19-08-16 | 12:08
Goed punt. In plaats van in de verdediging te gaan ("maar ik discrimineer helemaal niet..."), kan 'de' autochtoon misschien wel beter huiliehuilie gaan doen richting 'de' allochtoon, die de autochtone Nederlander stelselmatig discrimineert ("ze behandelen me niet als individu, maar als blanke-en-dus-foute-Nederlander"). Dat is uiteraard niet zo, maar het is wel het frame dat beroepshuilers 'van allochtone zijde' telkenmale gebruiken.

henkvaningrid | 19-08-16 | 12:17

Misselijkmakende mensen .En het ergste van alles is ,dat velen het pikken .

altijdfeest | 19-08-16 | 12:16

Indoctrinatie? Alsof schoolkinderen nog iets over geschiedenis leren, anders dan 'weg met ons want het leed van de wereld is onze schuld'.

Hommel | 19-08-16 | 12:15

Het is overduidelijk. Kristalhelder.

Stapje voor stapje, beetje voor beetje wordt Europa overgenomen. De gutmenschen zien het niet of ontkennen het nog steeds glashard.

Ik ga het iig nooit accepteren, NOOIT!!!Ik laat in maart 2017 mijn stem horen. Ik stem Wilders en ik hoop dat dat verandering gaat brengen.

En mocht het ooit gaan ontploffen hier dan vecht ik mee om de vrijheid van onze (klein) kinderen te waarborgen.

Taxi!! | 19-08-16 | 12:14

@overVecht | 19-08-16 | 11:48
Ik ga even in overleg met mijn goedste vriend....
*gnehehe*

necrosis | 19-08-16 | 12:12

@Small_Town_Dude

Nee broekie. Als je een beetje had opgelet. Van Overvecht naar Wittevrouwensingel en van Wittevrouwensingel naar een groot monumentaal pand in het centrum van Amersfoort...

Veel plezier in je dorp met dito vinexwoning.

overVecht | 19-08-16 | 12:10

@ bArAbAts | 19-08-16 | 12:03
Nee, dat is niet prima. Dat is onderhandelen met chanteurs.

TheseDays00 | 19-08-16 | 12:08

-weggejorist-

Assembled in NL | 19-08-16 | 12:08

Pleur alsjeblieft op als het je hier niet bevalt en laat onze Nederlandse helden met rust.

24^7 | 19-08-16 | 12:07

Zucht...

Von Hindenburg | 19-08-16 | 12:04

Kunnen we de straten niet omdopen naar namen van reaguurders?
Claes de Vrieselaan naar Kaas de Vieslaan b.v.

roosvrij | 19-08-16 | 12:04

ach die racisme boe roepers vergeten dat als je de hele geschiedenis verwijdert.... er dan ook niet meer van geleerd wordt! je kan alles wat niet goed was in het verleden wel uit de maatschappij halen.... maar laten we dan beginnen met alle importnederlanders! Als de racismeroepers de geschiedenis willen aanpassen prima... maar dan wel ALLES!

bArAbAts | 19-08-16 | 12:03

Waar dit misgaat is dat de actiegroep het "Racistische indoctrinatie" noemt, dat is absurd en getuigt van racistisch wantrouwen naar de autochtone bevolking. Geen nederlander die weet wie precies wie was en wat ze gedaan hebben, of het een dichter was of een held of een "veroveraar". Dus het is GEEN indoctrinatie alsof de bevolking klaar gemaakt wordt voor nieuwe koloniale daden door ze te laten wennen aan de namen van jan piet joris en Corneel, die hebben baarden... liet ik me toch even gaan. Het is waar, toch indoctrinatie!

Net zoals onderscheidt gemaakt moet worden tussen racisme en grappig bedoelde stereotypes, anders valt er niet meer te leven en moet alles in grijs en moet iedereen Jan heten.

een_mike | 19-08-16 | 12:03

@Bluto Blutarsky | 19-08-16 | 11:28
'Er zijn mensen met veel te veel vrije tijd......'

Dat denk ik dan ook altijd. Zeker als er weer het woordje 'stichting' voor hun naam staat.
Sommige mensen hebben volgens mij geen idee hoe hard anderen moeten zwoegen voor hun bestaan.
Wat ook ridicuul is, dat is dat deze mensen de situatie zoals de wereld was in het tijdperk van de VOC projecteren op vandaag de dag. De wereld was vroeger veel onveiliger en harder en in den vreemde gold maar 1 wet: het recht van de sterkste. Blijkbaar waren 'wij' dat. Dingen gaan zoals ze gaan. De geschiedenis had zich nooit anders kunnen voltrekken dan zoals het gegaan is. Dat geld ook voor het cowboys en indianen verhaal in Amerika.

keestelpro | 19-08-16 | 12:02

Dan ook meteen maar alle Java-, Bandoeng-, en Sumatrastraten en Celebes- en Balisingels uit het straatbeeld schrappen en vervangen door authentiek Nederlandse namen als Dedemsvaart-, Zuidlaren-, Meppel- en Steenwijkweg / -laan / -straat / -singel. En een wijk Lombok noemen is natuurlijk helemaal godgeklaagd: maak daar gewoon Vlieland van. Maar dan is dát natuurlijk weer discriminatie... :-(

henkvaningrid | 19-08-16 | 12:01

@ small_town_dude | 19-08-16 | 11:55
"De Roode Steen" in Hoorn heet niet voor niks Roode Steen. De stenen kleurden er in het verleden regelmatig rood.

TheseDays00 | 19-08-16 | 12:00

En laat dat straat ook gelijk maar weg, maak er maar getto van.

Uw Verzekeringsadvis | 19-08-16 | 11:59

@Uw Psychiater | 19-08-16 | 11:42

Oei.

Daarmee zegt ze feitelijk dat niet-blanken geen mensen zijn.

SapperDeFlap2166 | 19-08-16 | 11:58

@overVecht | 19-08-16 | 11:56
van de Wittevrouwensingel naar Overvecht? Jouw carriere heeft een duikvlucht gemaakt zeker..

small_town_dude | 19-08-16 | 11:58

Eerst maar eens die Ajaxstraat weg uit Rotterdam. Verder zien we wel.

roosvrij | 19-08-16 | 11:58

Maak er de Soekarno straat van, verantwoordelijk voor minimaal 50.000 dode NL-ers.

Uw Verzekeringsadvis | 19-08-16 | 11:57

De enige naam die nog door de commissies gaat komen wordt de kierewietstraat. hoewel..., wiet.

TheseDays00 | 19-08-16 | 11:57

Ik woonde op de Wittevrouwensingel voorheen. Ook fakking racistisch als je het mij vraagt.

overVecht | 19-08-16 | 11:56

"Wij zien geen reden tot wijziging van de genoemde straatnamen en gaan ook niet in gesprek met deze actiegroep”, besluit Keuning."

HAHAHAHA

Kameroudste | 19-08-16 | 11:56

@medo | 19-08-16 | 11:51
bloed of niet, het is een historische figuur en de mensen die in die straat wonen hebben er nooit over geklaagd.
Over handen met bloed gesproken: dezelfde mensen eten misschien ook Napoleon snoepjes, geven Cesar aan hun hond en drinken Karel de Grote bier.

small_town_dude | 19-08-16 | 11:55

Er is momenteel in Nederland een fanatieke, radicaal links denkende minderheid, die de grote meerderheid van de Nederlanders hun wil willen opleggen.
En we laten ze maar ongestraft hun gang gaan. Ze lachen zich rot om die laffe Nederlanders, die niks tegen hen durven te ondernemen.

Die non valeurs krijgen een podium, komen op TV en worden gepromoot door onze linkse staatsomroep.Nederland is een verrot links socialistische land en ik wil z.s.m. hier weg.

B.V. Die laffe pvda-er Asscher, die het opneemt voor moslims inzake het dragen van die stinkende boerkini's.
Wat een anti Nederlanders in die pvda.

Daarom lees svp. maar eens vandaag ( ook op internet) Elsevier, de column van Prof. Ellian, die haarfijn uitlegt, wat het gevaar is van het afdwingen om boerkini's te dragen.

Zijn rake opmerking dat die anti Nederland geworden pvda thans als pleitbezorger moet worden gezien voor alles wat moslim en islam is, is een waarschuwing voor Nederland.

Nu komt weer een groepje valseriken, die waarschijnlijk niks anders te doen hebben dan pesten, weer met de roep om straatnamen veranderingen. De pvda zal dit wel uitvoeren.

De pvda is een gevaar voor dit land.Arrogante rot lui.

joost2 | 19-08-16 | 11:55

In Zaanstad is er er de Mandelastraat die nadrukkelijk naar Nelson én Winnie Mandela verwijst omdat bij naamgeving werd gevonden dat de achterstelling van vrouwen tegelijkertijd bestreden diende te worden als racisme.

Ginger_Ted | 19-08-16 | 11:50
Winnie Mandela zegt u? kent u Stompie Seipei ook?
Anders maar even googlen op "autoband methode"+ Winnie mandela.
ja, duidelijk het eren waard.

Nuchternederland | 19-08-16 | 11:54

Hou nou eens op met die onzin, en sodemieter op met je gejank.
Mijn tolerantie voor Gutmenschen is op!

Astroturfer | 19-08-16 | 11:54

Dat die figuren hiervoor tijd hebben, moet er niet gewerkt worden? Een beetje alle historie weg willen poetsen in het kader van PC

michelr | 19-08-16 | 11:54

En dat terwijl de hedendaagse slaven totaal vergeten worden door deze huilers. Heeft vast niets te maken met het feit dan veel van de hedendaagse slavenhouders een tintje blijken te hebben.

miss error | 19-08-16 | 11:54

Nederland heeft juist meer mannen als J P Coen nodig. Of zoals Balkenende zou zeggen: 'een beetje meer VOC mentaliteit'.

keestelpro | 19-08-16 | 11:53

-weggejorist-

James Lastig | 19-08-16 | 11:52

@ frenkievee | 19-08-16 | 11:48

Touché. Toch, geen aandacht aan besteden. Dan waait het wel over. De media (GeenStijl incluis) creëert zelf een platform voor dit soort complete mafklappers.

Enter Yeti | 19-08-16 | 11:51

Ongetwijfeld heeft Utrecht wel een Nelson Mandela -weg, -straat, -brug of school. Genoemd naar de man die zo graag het lied "Kill the Boer" zong. Wellicht iets slimmer dan Jacob Zuma, maar net zo racistisch. 70.000 blanken vermoord door zwarten in zuid Afrika sinds 1989, not a single fuck is given door de antiracisten.
Wanneer het maar past in hun selectieve verontwaardiging.

Glasgow Argus | 19-08-16 | 11:51

De naam van dit land is "Nederland".
Dit woord klinkt ontzettend nederlands (BAH!!), en is bedacht door blanke mannen (FOEI!!).
Bovendien heb ik zelf kunnen horen dat mijn Turkse en Marokkaanse buren moeite hebben met het uitspreken van deze naam, het wordt dan iets als "nedderlaand".
Laten we dit land nu gewoon een fatsoenlijke Arabische naam geven, dat is voor iedereen beter!!
/pvdamodus off//

Slipsnifter | 19-08-16 | 11:51

97% van de bijstand. 90% van het nieuws, 80% van de overlast 70% van de criminaliteit, 1% van de arbeidsparticipatie.

Maar zeuren dat ze kunnen!

Vogelbeest | 19-08-16 | 11:51

-weggejorist-

medo | 19-08-16 | 11:51

In Zaanstad is er er de Mandelastraat die nadrukkelijk naar Nelson én Winnie Mandela verwijst omdat bij naamgeving werd gevonden dat de achterstelling van vrouwen tegelijkertijd bestreden diende te worden als racisme.

Ginger_Ted | 19-08-16 | 11:50

@Schietmijmaarlek | 19-08-16 | 11:46
Gewoon rapporteren als "Geweldsdreiging", zo veel en vaak als mogelijk.

Facebook heeft automatische protocollen om dan de hele account een -weggejorist- te geven. Met het roze legioen is het zo gepiept.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:50

Vanmiddag maar even naar de Hudsonhof voor de vrijmibo. Pakje Javaanse Jongens met rijstevloei erbij, african american coffee met rietsuiker bestellen en dan heerlijk Agatha Christie's 'Tien kleine negertjes' lezen. #Zininnn

His Lordship | 19-08-16 | 11:49

@Willem van Rood | 19-08-16 | 11:36
Ha. Een godwin. Geen dag zonder.

Lewis Lewinsky | 19-08-16 | 11:49

Nederland, hét land wat bij uitstek bekend staat om zijn principes.

accountmanager | 19-08-16 | 11:48

@necrosis

Jezus necro. Dat uitgerekend JIJ in mijn opzichtelijke trolltegel over verbinding in het vorige topic trapt. :'-)

overVecht | 19-08-16 | 11:48

Enter Yeti | 19-08-16 | 11:41
Nee hoor. Is volledig bij de tijd. Ze hebben een paar uur geleden nog gepost over hun verzoek tot wijzigingen van straatnamen.

frenkievee | 19-08-16 | 11:48

In goed Nederlands: "Hit these people with a CLUEBAT! Hard!"

marcoplarco | 19-08-16 | 11:47

Ik moet eerlijk zeggen dat ik "Racistische indoctrinatie-weg" ook niet echt een goede naam vind.

Nuchternederland | 19-08-16 | 11:47

Hun antwoord:
"Wij zien ons door uw antwoord gedwongen om over te gaan tot acties tegen uw commissie en tegen de koloniale verheerlijking in deze stad."
www.facebook.com/DGENL/posts/17628008...
Het mallotenclubje haat ook onze Zwarte Piet!

Rot toch op, jankerds.

Schietmijmaarlek | 19-08-16 | 11:46

Willem van Rood | 19-08-16 | 11:36

U doet uw naam eer aan.
Mijn god, wat een treurnis.

Desmoulins | 19-08-16 | 11:46

Alle gutmenschen hebben volgens mij echt als doel om niet alleen onze geschiedenis uit te wissen, maar ook onze identiteit. Dat staat gelijk aan volksverraad en daarmee verdienen ze van mij een standrechtelijke executie.

Ze zijn zó vol van het feit dat WIJ moeten integreren met de aanhangers van een vijandige cultuur, dat ze maar eens zelf het goede voorbeeld moeten gaan geven. Laat ze maar eens een paar jaar wonen tussen het bruine tuig in de ghetto's van de grote steden. Maar dan zonder hun kinderen, zonder hun riante pensioen en zonder hun vakantiehuisje in Spanje. Misschien dat ze dan een keer wakker worden uit hun roze droom.

Niederländer | 19-08-16 | 11:45

Hebben ze eigenlijk al een Tasweg in Amsterdam

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 11:45

Tijdgeest!
Progressief, oikofobisch tuig.
Dat selectief winkelen in de geschiedenis en slappe hedendaagse denkbeelden als leidraad laten dienen is complete waanzin.

Desmoulins | 19-08-16 | 11:44

Uw Psychiater | 19-08-16 | 11:42

Zelfs onder Surinamers onderling is het aan de orde van de dag. Hoe zwarter, hoe minder.

kwark001 | 19-08-16 | 11:44

Direct omdopen in Isisweg. /ironie

Lewis Lewinsky | 19-08-16 | 11:43

Er is geen enkele Indo of Indonesiër die bezwaar heeft tegen deze straatnamen. Het zijn zeurnegers en witte groenlinksers, die bezwaar hebben. En die vrijwel geen enkele historie hebben met Nederlands-Indë.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:42

Volgens Joke Kaviaar bestaat omgekeerde racisme niet (racisme tegen blanken).

Joke zou een topfunctie kunnen bekleden bij de NSB.

Uw Psychiater | 19-08-16 | 11:42

Hoe moet dat nu met de Polakkenbrug bij Smilde?

Ginger_Ted | 19-08-16 | 11:42

Raar gedoe. Tijdverspilling enzo. Terwijl die actievoerders in dezelfde tijd de islam hadden kunnen promoten. /sarcasme

Lewis Lewinsky | 19-08-16 | 11:42

@McMarx | 19-08-16 | 11:39
Oh, dat is pas het begin. Ieder bouwwerk, perceel, adres, dorp en gemeente heeft tegenwoordig landelijke identificatie nummers.


Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:41

Ze kennen wel hun/onze geschiedenis. Ik wil wedden dat 95% van de Nederlanders geen idee heeft wie die Coen is.

medusa324 | 19-08-16 | 11:41

@ frenkievee | 19-08-16 | 11:29

Laatste activiteit op die pagina was van 13 februari 2015. Het zal allemaal wel loslopen. Geen aandacht aan dit soort marginalen besteden.

Enter Yeti | 19-08-16 | 11:41

Er vanuit gaande dat de gehele bevolking van de Banda eilanden is uitgemoord, wat natuurlijk niet fraai is, ontgaat het racistische aspect mij. Dat Spaanse troepen indertijd hele steden in Nederland uitmoordden (Zutphen, Naarden), wordt ook niet bepaald als racistisch beoordeeld.

Blijkbaar is het zo dat voor een clubje mensen, verenigd onder de naam “Grauwe Eeuw” de huidskleur erg van belang is. Daarmee kan het niet anders dan dat de vereniging “Grauwe Eeuw” een racistische club is. Dat is natuurlijk een vervelende ontwikkeling. Waar kan ik aangifte doen?

El Rico Grande | 19-08-16 | 11:40

Ieder adres heeft al een postcode. Dus...

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:39

necrosis | 19-08-16 | 11:35

Rembrandt was ook niet helemaal zuiver op de graat. Alleen al dat laatste avondmaal....

kwark001 | 19-08-16 | 11:39

@frenkievee | 19-08-16 | 11:29
Ah, weer dezelfde werkloze handophouders die de voedende hand alleen maar bijten. Dom volk inderdaad.


Even de pagina rapporteren voor Hate Speech, prima vorm van terug pesten.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:37

Het gaat steeds over die Coen. Zijn er nog andere racisten in onze geschiedenis? Is zou het niet weten.
Die groep protesteert ook tegen de VOC. Dapper hoor. Die VOC is al opgedoekt, jongens en meisjes. Tevens is het kolonialisme ook al afgeschaft, wisten jullie dat al?
Weest maar trots op Nederland, dat Nederland dit heeft afgeschaft.

marjen | 19-08-16 | 11:37

Het is natuurlijk vreemd dat je een moordenaar en onderdrukker zoals Jan Pietersz Coen wel als straatnaam hebt in ons land maar de Adolf Hitler straat niet.

Willem van Rood | 19-08-16 | 11:36

Binnenkort is de kerkstraat in al zijn varianten ook verboden want kwetsend.
Misschien maar net zo doen als in Ottoland waar ze heel neutraal de straten A en B hebben. Kwets je alleen de analfabeten maar die schrijven toch geen klaagbrieven.

Zathras | 19-08-16 | 11:36

Volkomen terecht. Straten dienen genummerd te worden, autotypes ook, dus VW 1, 2, 3, 4, etc. en we spreken en schrijven elkaar uitsluitend nog aan met ons BSN-nummer. Wie niet in het bezit daarvan is spreken wij aan met Blanco (en niet de flauwe grap Zwartzeker).
What a wonderful world it would be.

Hollandse herder | 19-08-16 | 11:36

Misschien kunnen wij hondenuitlaatplaatsen namen geven van de huidige "moraalridders"...
-Anja Meulenbeltveldje
-Quincy Garioplantsoen
-etc.

number668 | 19-08-16 | 11:36

@kwark001 | 19-08-16 | 11:30
Daar heeft Rembrandt van Rijn gewoond, dat is cultureel erfgoed van onschatbare waarde!
Ga je schamen!

necrosis | 19-08-16 | 11:35

Ik stel een adreswijziging van de stichting voor; ergens heel verg weg.

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:34

necrosis | 19-08-16 | 11:31

11 en 13 zijn cijfers. Helaas, geen prijs.

kwark001 | 19-08-16 | 11:33

De Witte de Withstraat. Ook zoiets.

Piet Karbiet | 19-08-16 | 11:33

Flikker toch, gaat miljoenen kosten om alle kaarten aan te passen. Was geen lieverdje nee

Bokito ergo sum | 19-08-16 | 11:33

OK - we nemen dan de volgenden namen aan om te laten zien hoe we over ons heen laten lopen.

Zeurmoslimboulevaard
Zeikwijvendreef
Policorplein
Gekwetststraat
Aandachtshoerenplantsoen
Handophouderskade
Onderstesteenweg
Discriminaziallee

hangtiet met knoop | 19-08-16 | 11:32

Zonder hulp van buitenaf is Europa verloren. Zelf kan Europa dit niet meer oplossen.

oostermoer | 19-08-16 | 11:32

Tip:
We geven onze straten geen namen meer maar nummers, en wel op een logische volgorde.
Uiteraard geen '11' (het gekkengetal), geen '13' (ongeluksgetal) en geen '666' om de religieuzen niet voor het hoofd te stoten.
Wat heb ik gewonnen?

necrosis | 19-08-16 | 11:31

Suggesties? Sylvana Simons-steegje, Sunny Bergman-alleé, Gloria Wekkerplein, Quinsy Gario-plantsoen, Harriët Duurvoort-goot...

Zenzeo | 19-08-16 | 11:30

Laten we de Jodenbreestraat niet vergeten.

kwark001 | 19-08-16 | 11:30

Zit dit clubje achter: www.facebook.com/DGENL
En daar zie je ook weer de bekende gastjes opduiken, als Saidy Smeenk en zo.

frenkievee | 19-08-16 | 11:29

moeten=moe. Kutcorrectie ook.

WitteGrunneger | 19-08-16 | 11:29

Wal.Ge.Lijk

metzonderzijwieltjes | 19-08-16 | 11:29

Er zijn mensen met veel te veel vrije tijd......

Bluto Blutarsky | 19-08-16 | 11:28

lekker=lek

WitteGrunneger | 19-08-16 | 11:28

Worden die racistische anti-racisten nooit eens moeten van hun zelf?? GVD ik heb kotsbeu van die gasten. Ik geef me over, schiet mij maar lekker!

WitteGrunneger | 19-08-16 | 11:27

Zonder ons koloniale verleden woonden al die racisme exploiteurs nog in een plaggenhut in West Afrika.

PrachtigeHorizon | 19-08-16 | 11:27

Wanneer gaan wij protesteren tegen blanken vla?

Rest In Privacy | 19-08-16 | 11:26

Houtut dan nooit op?

nee_toch? | 19-08-16 | 11:26

Dat kunnen ze wel willen, maar de meerderheid bepaalt... Toch? Wacht...

Vout | 19-08-16 | 11:26

Het nieuws is dat de gemeente Utrecht NIET in gesprek gaat met een minderheidsgroepering.

fart majeur | 19-08-16 | 11:26

Man, man, man. Meer heb ik er niet over te zeggen.

kwark001 | 19-08-16 | 11:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl