Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eurofielen: de Euro is dood, dus meer Euro

POLANDBALL! HELP ONS!

Regelo uno van de journalistiek: staat er een vraagteken in de kop, dan kan die vraag met een stemmig "haha NEEN" beantwoord worden. Komt er dus een rapportje met als titel "Is de eurozone stormbestendig?" dan weet u genoeg. De Eurozone is een ramp omdat zuidelijke landen veel te veel schuld hebben en dus bij een volgende crisis veel te kwetsbaar zijn. De oplossing is, volgens de AIV (een soort clupje van Partijkartellistas dat Buitenlandse Zaken adviseert), even simpel als debiel: NOG MEER EURO! Het rapport geeft ruiterlijk toe dat de kiezer niet zit te wachten op een transferunie;  enige paginae later wordt demissionair minister Burt Coonders desondanks toch geadviseerd om toch te pleiten voor een transferunie in de vorm van een Europees Monetair Fonds en steunprogramma's in de zuidelijke landen, door de rijke Noorderlingen zoals wullie en de moffen. Ook moet er steeds meer geunioneerd worden op de kapitaalmarkt en bij de banken. Het rapport zegt wel dat we strenger moeten worden voor de knoflooklanden, maar dat roepen we al jaren en de landen onder de bier/botergrens hebben er al jaren enorm veel merde aan, de Frambozen voorop. Doorgefokte eurocraten, je verwacht het niet: zelf keurig constateren dat de euro faalt en dat de burger er vooral last van heeft, maar uit ideologische overwegingen toch maar pleiten voor meer, meer, meer Europa. De federale trein dendert door met mensen als Japie de Hoop Scheffer (opsteller van het rapport) in de Eerste Klas en de gewone burger in de veewagons! 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 21-08-17 | 21:53 | 1

Van een Europese unie naar een Verenigde Staten van Europa. Daar hebben in Amerika een bloedige burgeroorlog over uitgevochten die vier jaar duurde en zij waren een stuk redelijker dan het zooitje dat de EU bestiert.

Sans Comique | 21-08-17 | 18:29

In mediterraan Europa is de staat i.t.t. noord Europa relatief arm. Daarentegen zijn de burgers in Noord Europa ten opzichte van de burgers van mediterraan Europa relatief arm. Waarom moeten de met private schulden overladen Nederlanders dan gaan meebetalen aan de collectiviteit in mediterraan Europa? En waar haalt deze commissie het vertrouwen vandaan dat Europese afspraken met een nog verder geïntegreerd begrotingsbeleid wel gaat werken? De ECB en de Europese Commissie hebben beide aangetoond dat Europese afspraken niet worden nageleefd. Er is niet 1 Europese door Brussel gedicteerde eenheidscultuur en die zal gelukkig ook nooit ontstaan. Diverse culturen maakt Europa juist bij uitstek zo interessant en veerkrachtig.

therealbraindump | 21-08-17 | 17:14 | 1

Diversiteit dus, daar is men toch zo erg vóór?

Nichtsneues | 21-08-17 | 17:57

Eens valt de pleuro(Koen H.), dus investeert iedereen in bakstenen.

A.Men | 21-08-17 | 17:07

Sjees! Deja vu! Had ik deze leuterpraat al een tijd geleden al niet ergens gelezen? Maakt niet uit, de uitwerking zal de zelfde blijken.

Undefined_variable | 21-08-17 | 17:07

Eunioneren doen ze maar in een plastuit!

Sandronique | 21-08-17 | 17:06

Veelal worden idealen aan de kant gezet voor economisch belang. Bij een Eurofiel is het economisch belang gelijk gesteld aan de idealen waar hij in gelooft of in is gaan geloven. Hij zal telkens worden bevestigd in zijn idealen omdat de EU nooit onderdeel van het probleem kan zijn, maar wel onderdeel van de oplossing. De facto wordt je keihard buitengesloten bij welk EU feestje dan ook mocht je er (openlijk!) een ander wereldbeeld op nahouden dan het Europees ideaal. Een doctrine die een sterkere overtuigingskracht heeft als een van de grote geloofsovertuigingen.

Pompenkoning | 21-08-17 | 16:40

Als we nu eerst eens beginnen de muntunie te verdelen in een soort "noord en zuid".

D-Fens_1963 | 21-08-17 | 15:43 | 4

@Goldfinger
En dan weer terug naar Fl?
Zou wel lekker zijn om mn salaris meer dan te zien verdubbelen.

D-Fens_1963 | 21-08-17 | 16:27

Zeg maar landen met een Germaanse cultuur tegen Romaans ( en erger). Niets nieuws.

Nichtsneues | 21-08-17 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

AIV kwam ook in 2006 met een rapport. Kwam er eindelijk achter dat ontzettend veel Nederlanders niets moeten hebben van de ontstatelijking van van het continent en dat men wilde dat besluitvorming democratisch en op nationale schaal plaatsvindt.

Conclusie van AIV: het nee in 2005 betekent dat Nederlanders de EU niet begrijpen, dus moet er vooral méér EU komen. Want dan voelt 'de burger' zich meer betrokken, en zal de steun voor de EU dus toenemen.

aight.. | 21-08-17 | 15:20

Brussel heeft "When you are in a hole, stop digging" al heel lang vervangen door "... continue dicking around".

doedeljantje | 21-08-17 | 15:11

Nee klopt niet van Japie. Die zit nooit Eerste Klas, die heeft z'n vaste stoel in de restauratiewagon. Het personeel weet ook precies wat voor champagne hij altijd wil. Ik hoorde trouwens dat ze in de veewagons wel een emmertje hebben georganiseerd, zodat ze niet meer in een hoekje hoeven te pissen.

Lefgozer | 21-08-17 | 15:01

Mededelingen van de EU-kameraden te Brussel geven zo'n muffe geur van sinds 1984 nooit meer opgefriste idealen van een verdachte elite.
Voeten opzwaaien tot koppelhoogte - en doormarcheren naar de rand van de klip.

Jan Passant mk2 | 21-08-17 | 14:52

@Broekpaling_bezitter | 21-08-17 | 14:35
Uiteraard, Brussel weet dat Nederlandse politici geen ruggegraat hebben en alles doen om de overlords uit Brussel te vriend te houden.
*verder gaat met schavot timmeren voor die landverraders*

necrosis | 21-08-17 | 14:49 | 2

Even terug tijdens de tour reden ze langs de obelisk. Op dat pleintje stond ooit een prachtige guillotine. Ik vind de locatie nog steeds geschikt.

Joffri | 21-08-17 | 15:02

Ik betaal (zelfs) in Boekieland op steeds meer plekken gewoon met mn Maestro pasje. Of trek daarmee cash Boekies uit de ATM. Kost (alleen) 0.5% koersopslag (bij Knab).

Eigenlijk is er nauwlijks verschil met hoe ik dat in NL doe.

Het voordeel van dat Boekieland z'n eigen Boekiemunt heeft is dat als ze de zaak daar verknallen ik meer Boekies voor mn Eypos krijg. En ik niet de facto voor ze garant sta.

Hoeveel BKS zou ik wel niet voor de vrij harde NLG gekregen hebben? En hoeveel als NL niet verpest zou zijn door linksheid?

Poekieman | 21-08-17 | 14:49

lol @zentgraaff die meent wat over europa te weten.

cabrão | 21-08-17 | 14:47 | 1

Doe de reaguurders hier eens kond van jou kennis , iedereen wil hier leren van de besten , uiteraard krijg je die titel na goedkeuring van de GS gemeenschap en van joris.

medelmo | 21-08-17 | 15:52

@Gags Beasley | 21-08-17 | 14:21
Die Euro heeft ons miljarden gekost en het enige voordeel is dat je geen wisselkoersen meer hoeft te betalen.
Bedrijven uit Nederland die veel exporteren of importeren hadden al voor introductie van de pleuro een aparte valutarekening.
En die paar knaken wisselkoers verdiende je als vakantieganger veelvoudig terug omdat eten en drinken in Spanje , Griekenland etc veel goedkoper waren dan hier.
En die checks van bijvoorbeeld Thomas Cook hadden hetzelfde voordeel als de Euro, en die zijn in Nederland ook gewoon geldig.

necrosis | 21-08-17 | 14:41 | 3

Heb je wel eens gepind in het buitenland? Bij een Duitse Sparkasse of een Engelse Building Society? En dan je rekening gecheckt? Wat dat kost?
Het heten geen wisselkoersen, dat klopt, maar je betaalt je scheel aan transactiekosten om te kunnen betalen. Dus wat het voordeel dan precies is, heb ik nooit begrepen.

Stormageddon | 21-08-17 | 15:06

Correctie... de Engels Building Society is natuurlijk een slecht voorbeeld, want de UK heeft het pond... maar dat was toevallig mijn laatste buitenlandse pinactie. Gewoon eurootjes pinnen in Eurolanden is reteduur. Wisselkoersen my ass. Dat was ooit slechts een schijntje van wat pinnen in het buitenland tegenwoordig kost.

Stormageddon | 21-08-17 | 15:09

Ik betaal alles in Spanje met mijn giro-pas, en er wordt nooit iets extras berekend. Als ik mijn Spaanse betaalpas gebruikt wel, die vragen overal commissie over en behoorlijk veel, vooral als ik geld van Nederland naar Spanje overmaak.

gato | 21-08-17 | 15:11

Zulke berichten maken mij somber. Ik loop gevaar om te radicaliseren. Om mijn neerslachtigheid tegen te gaan zie ik twee uitwegen.
1) Het nieuws nog maar eens per maand volgen.
2) Mitrailleur kopen en mijn eigen republiek stichten.
Keuze 1 is het waarschijnlijkste. Bovendien moet ik anders eerst weer naar Marktplaats of de kringloopwinkel.

JvanDeventer | 21-08-17 | 14:40

The roof, the roof, the roof is on fire
We don't need no water let the motherfucker burn
Burn motherfucker burn

pjotr nicknaamtov | 21-08-17 | 14:37

Jan Klaasen en Karien vind ik leukere poppenkast.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 14:36 | 2

Ik vond het maar gewelddadig.

kweethetooknietbeter | 21-08-17 | 14:42

Doch ter lering ende vermaak. Dat kan van de EU niet gezegd worden.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 14:46

Is de naheffing vanuit Brussel al onderweg?

Broekpaling_bezitter | 21-08-17 | 14:35

Een verzameling Euro- rand debielen, met totaal geen gevoel voor wat er zich op de grond afspeelt. Laten de Noord-europeanen betalen en maken alle Zuiderlingen doodongelukkig.
Het zal wel weer goed betaald worden; al deze rot-lui zijn altijd net gek genoeg.
Vol walging.........

mevr.Kribo | 21-08-17 | 14:34

Ik heb het rapportje even doorgelezen, de conclusies aandachtig, de hoofdstukken diagonaal, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de "Conclusies en Aanbelevingen" zijn geschreven, of althans in de stijgers gezet, voordat de hoofdstukken zijn ingevuld. De conclusies hebben weinig tot niks met de inhoud te maken, maar lijken een vooraf bedachte, politiek en ideologisch gedreven voorkeursbeleid. Let ook de taal in de de drie mogelijke scenario's die worden geschetst... alleen de derde (die grof gezegd hier op neerkomt: iedereen moet blijven meedoen, en we moeten gewoon doormodderen) wordt betiteld als "realistisch" en "pragmatisch".
En het scenario "gewoon kappen met die hele bliksemse boel" wordt helemaal niet genoemd. Of een alternatief scenario, van parallelle nationale munten voor de zwakke eurobroeders die los kunnen fluctueren ten opzichte van euro en elkaar wordt helemaal niet genoemd, laat staan onderzocht.
Kortom hier wordt naar een vooraf bedacht advies toegeleuterd. Ik denk dat ook de enige vergadering van de redactiecommissie was: even het advies vaststellen en wat slaafjes aan het werk zetten met de inhoud.

Stormageddon | 21-08-17 | 14:32

Ze zijn echt voortvarend bezig; met een vluchtelingencrisis meer "vluchtelingen" en met een eurocrisis meer euro.

miss error | 21-08-17 | 14:21

Ik vind het toch wel erg makkelijk dat wanneer ik over de grens ga geen geld hoef om te wisselen, natuurlijk ga ik nooit over de grens, maar stel dat ik over de grens zou gaan dan hoef ik geen geld om te wisselen, of zo, erg gemakkelijk, ja!

Gags Beasley | 21-08-17 | 14:21 | 1

En er is in HEEL Europa geen oorlog of oorlogsdreiging, man wat hebben wij toch een geluk!

Mark_D_NL | 21-08-17 | 14:25

Gaan we toch lekker met z'n alle in spanje wonen...

m-kwadraat | 21-08-17 | 14:14 | 2

Ja, gezellig bij @gato een jus de orange drinken bij haar zwembad.
*gooit tandenborstel en zwembroek in kofferbak*

necrosis | 21-08-17 | 14:33

Kom maar hoor, gezellig.

gato | 21-08-17 | 15:08

Overigens vraag ik me af hoe lang het nog duurt voordat Nederlandse voedselbanken aandelen in de markt gaan zetten.
Ik verwacht dat de AEX dan met minimaal 100 punten stijgt.
Ik zou er om lachen als het niet zo dieptriest zou zijn.....

necrosis | 21-08-17 | 14:05

Deze adviesraad heeft zijn in advies verpakte landverraad aan de formerende partijen ter beschikking gesteld. Gezien de houding van deze partijen is het dus alleszins aannemelijk dat de meest vergaande vorm van transferunie uiteindelijk gekozen wirdt door deze partijen.
Hier toont zich direct het probleem met democratische legitimatie van europese beslissingen. Nooit, nooit is de bevoling van dit land gevraagd of we het prima vinden om twee miljoen immigranten op te nemen. Toch zijn ze er. Omdat "wij te bedonderd zijn om slechte banen te verrichten" en daarom is de uutkeringsafhankelijkheid van de import ook zo hoog.
Nooit, nooit is ons gevraagd of we het toppie joppie vinden om garant te staan voor de schulden van zuid europese landen, of we het fijn vinden om via het target2 stelsel het tekort van zuid europa te financieren, of we het fijn vinden om ons pensioenstelsel in het kader van de pensioenrichtlijn onder europees bewind gesteld te zien.
Dit soort van grote beslissingen behoort hoe dan ook ofwel referendabel te zijn, ofwel expliciet in een verkiezing voor een vertegenwoordigend lichaam als de twee kamer aan de orde gesteld te worden.
De verraders zijn onder ons en het paard van Trojan zit erbij.

Glasgow Argus | 21-08-17 | 13:59 | 1

Ben al maanden op zoek naar verkiezingsprogramma's met zoiets als: "Wilt u 2 miljoen Moslim immigranten, meer onveiligheid op straat en meer armoede? Stem dan VVD! (Of pvda, d66 etc.)...
--
Nog niets gevonden overigens.

Mark_D_NL | 21-08-17 | 14:18

Meer Europa is het antwoord op alles. En dat zal zo zijn tot het een grote puinhoop is en alles weer vanaf de grond opgebouwd moet worden.

je suis bier | 21-08-17 | 13:59 | 2

@Herr Zimmermann | 21-08-17 | 13:46
Meneer de Euro is Dijsselbloem en heeft zeker weten meer geld nodig.
Tenslotte schijnt de economie van Nederland zo'n 3,3% te zijn gestegen, al merken de meeste mensen die ik ken er helemaal niets van in hun portemonnee.
Dus verwacht ik binnen nu en twee maanden een naheffing van Brussel.
Uiteraard gelezen/ ondertekend en overgemaakt naar Brussel binnen 24 uur.

necrosis | 21-08-17 | 13:59 | 5

Waarmee Rutte zijn toekomst is verzekerd.

Herr Zimmermann | 21-08-17 | 14:22

Die zogenaamde groei moet je dan wel weer salderen met de inflatie.. en je kent het oude adagium" je hebt leugenaars,hele grote leugenaars en statistici"!
De inflatie in NL rijst de pan uit.

Eendragtmaaktmagt | 21-08-17 | 14:42

Volgens columniste Nienke de Jong (ook tafeldame DWDD, dus dan weet je eigenlijk al genoeg) zijn we dom als we dat denken; de stijgende economie merk je pas na een half jaartje. Stijgend water merk je meteen, stijgende olieprijzen ook, maar stijgende economie niet. Juist....

Goldfinger | 21-08-17 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

In plaats van de ontspoorde trein weer op de rails te zetten
duwt de EU klunzenbrigade het treinstel steeds meer het weiland in
Stupid is as stupid does

Tobi | 21-08-17 | 13:58

Kohl heeft in ruil voor de Duitse hereniging ingestemd met de monetaire eenwording. At was de uitruil met Frankrijk. Nederland had en zal nooit een vinger in de pap krijgen in zake dit dossier, tenzij er wordt uitgetreden.
Duitsland toch weer de baas in Europa en de Fransen kunnen lekker door met luieren. C'est ça.

BP Richfield | 21-08-17 | 13:55 | 1

de hereniging was ook belangrijker voor de Duitsers, de vrees voor een te sterk Duitsland is nergens voor nodig, al 72 jaar doen de Duitsers precies het zelfde als de Nederlanders,

adjudant | 21-08-17 | 14:37

Het was een mooie zomermiddag, kleine Croxi zat nog op de basisschool. We kregen een 'europakketje', waarbij de lerares ons uitleg ging geven over de nieuwe munteenheid. Dat was spannend, maar, er zou niets voor ons veranderen. We moesten alleen leren om te rekenen. En welke landen er allemaal mee deden, DING FLOF BIPS, ik zal het nooit meer vergeten.
Nadat we het omrekenen onder de knie hadden, de euro daadwerkelijk was ingevoerd, dacht ik in eerste instantie verkeerd te rekenen. Alles leek wel duurder geworden. Maar tot mijn verbazing, bleek mijn omging ook verkeerd te rekenen. Zij kwamen ook steevast op een hoger bedrag uit.
Dat waren de eerste signalen dat we als welvarend Nederland gewoonweg hard genaaid werden, zonder spuug. Naar gelang de tijd verstreek werd de penetratie harder, pijnlijker.
Sindsdien moet ik tijdens het zitten gebruik maken van een aambeienkussen, volgens de dokter zal het chronisch zijn.

Croxifoxio | 21-08-17 | 13:53 | 4

Als ondernemertje ging ik mijn prijzen in guldens braaf omrekenen. Bleek ik een paar weken later ongeveer de enige te zijn geweest. Mijn collega's hadden alles aangepast door alleen het guldenteken te veranderen. Ja, we zijn genaaid, maar 'we' hebben dat deels ook zelf zitten doen.

Poesmobiel | 21-08-17 | 14:26

Op zich was de Euro nog niet zo'n gek plan. Het ging mis toen de landen die zich niet aan de financiële afspraken hielden er niet direct uitgeknikkerd werden. Zelfs Nederland had er al lang uit gelegen als de oorspronkelijke afspraken nagekomen waren, afspraken waarin miljarden uitgeven aan banken en zeuro landen ook duidelijk verboten was. Vergeten de gld-eur wisselkoers aan te passen toen alle andere grote euro landen dat deden was een foutje van een stel ambtenaren, die er nooit voor de bak in zullen gegaan.

W_F | 21-08-17 | 14:36

@W_F | 21-08-17 | 14:36
.
De Euro had nooit meer moeten worden dan een internationale rekeneenheid voor supranationale betalingen. Op het moment dat het echt fysiek geld werd zijn we de mist ingegaan.

Graaisnaaiert | 21-08-17 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Na de knoflookbanken komen de oostblokbanken geld halen.

van stampij | 21-08-17 | 13:51

Wir Schaffen dass. Alles ist für Deutschland. Deutschland über alles. Wir haben es nicht gewüsst. Dat is kort samengevat wat de EU is. Maar dat is slechts mijn mening.

kweethetooknietbeter | 21-08-17 | 13:50

de Hoop Scheffer is een landverrader. Voor de carriere van deze man is Nederland de oorlog met Irak ingerommeld met alle huidige islamitische ellende van dien. Waarom denken we dat die islamieten zo boos zijn op het Westen? Omdat we daar oorlog zijn gaan voeren.

van heinde en verre | 21-08-17 | 13:49 | 1

De wereld bestaat langer dan twintig jaar. Een historisch perspectief dat niet voorbij 11 september 2001 gaat verklaart geenszins het huidige mondiale conflict tussen de islam en the rest of us.

Glasgow Argus | 21-08-17 | 13:52

Er bestaan in Europa verschillende landen die men kan beschouwen als een transferunie. Voorbeelden zijn België (bestaat bij gratie van de Vlamingen, omdat zij geen ruggengraat hebben), Spanje (de rijkste region Catalonië wil zich afscheiden), Duitsland (Beieren, één van de rijkste deelstaten wil zich afscheiden). Landen die men kan beschouwen als een transferunie zijn al niet heel stabiel, terwijl er meestal toch enige verbondenheid bestaat. En dan zou de EU als transferunie heel stabiel zijn. Ach ja, het socialisme is een mooie theorie, het is alleen jammer dat de mensen (en de werkelijkheid) zich niet aan de theorie willen houden

boertige_bokkerijder | 21-08-17 | 13:49 | 3

Inderdaad, overal waar ze proberen om twee volkeren die verder geen fuck met elkaar gemeen hebben te laten samenwerken , lukt dit niet en wil men uiteindelijk onafhankelijkheid, U vergeet Schotland en Zuid Tirol overigens nog te noemen. Wat Belgie betreft , dat bestaat inderdaad bij de gratie van de Vlamingen, onze politiekers hebben hun ziel al meerdere keren verkocht en het overgrote deel van de bevolking vindt alles ok zolang er genoeg bier en friet met stoofvlees is. Maar het is fout te veronderstellen dat wij enige verbondenheid zouden hebben. We hebben die verbondenheid overigens ook niet met Nederland, mochten er zich iemand geroepen voelen om ons terug te anexeren. Tsjechie en Slovakije zijn overigens een prachtig voorbeeld dat splitsen uiteindelijk werkt.

Lt-Kol Kilgore | 21-08-17 | 14:17

en deel van de bevolking in Beieren wil en afscheiding uit geldgier, Beieren heeft ook jarenlang uit andere deelstaten geld ontvangen,
Nederland was ook jarenlang netto-ontvanger in de EU,

adjudant | 21-08-17 | 14:47

Als je Duitsland hierbij noemt is het verschil tussen oost en west mi toch nog meer tekenend. Een West-Duitser betaalt nog altijd gemiddeld tweemaal zoveel belasting als iemand uit het oosten. Dat zegt alles. Het is daarom bijzonder dat ze zo graag weer een dergelijk nieuw project zijn gestart. Het was blijkbaar nog niet duur genoeg.

Joffri | 21-08-17 | 15:00

Had in het verleden maar gewoon SP gestemd, hadden we nu nog fijn -en vooral betaalbaar- in Guldens mogen aftikken en bovenal geen EU gehad.

Boris die Sauertopf | 21-08-17 | 13:46 | 2

Dat heb ik altijd gedaan, maar die Pro-ISlamopstelling van die club ( + het feit dat hun partijleider niet de meest snuggere is ) heeft ervoor gezorgd dat ik ze definitief de rug heb toegekeerd.

Graaisnaaiert | 21-08-17 | 14:05

Als we allemaal SP hadden gestemd hadden we dat geld allemaal als belasting moeten betalen...

Bytemaster | 21-08-17 | 14:49

Ik kopieer even een tegeltje uit het vorige topic. Past hier 1:1 op.
"En, meneer de brandweerman, denkt u dat er nog wel eens een brandje uitbreekt?"
"Als u dat zo aan mij vraagt, dan denk ik dat ik hierop bevestigend moet antwoorden, ja."
"En meneer de ambulance-chauffeur, denkt u dat er nog wel eens een ernstig verkeersongeluk zal plaatsvinden?"
"Nou, mijn persoonlijke inschatting is, dat het daar wel eens van zou kunnen komen, dus ik vrees dat ik hier bevestigend op moet antwoorden."
"En, meneer de glazenwasser, die ruiten, worden die weer vuil?"
"Ik wil niet veel meer zeggen dan dat het mijn stellige overtuiging is dat dit binnen afzienbare tijd staat te gebeuren. Beslist, reken maar van yes, kan gewoon niet anders.!"
Schoorsteenveger | 21-08-17 | 13:33
Aan te vullen met: " En meneer De Euro, denkt u dat u nog meer geld nodig heeft?". "Ja, dat weet ik zeker."

Herr Zimmermann | 21-08-17 | 13:46

Even wat namen uit dat PDF'je in de 2e link van @Zentgraaff:
.
*Leden Adviesraad Internationale Vraagstukken*
-de Voorzitter, Prof.mr. J.G. de Hoop Scheffer ( da's Jaap ).
- Prof.dr. E.M.H. Hirsch Ballin ( da's Ernst, gewoon lid ).
- Prof.dr.ir. J.J.C. Voorhoeve ( da's Joris, ook gewoon lid ).
Toevalliger wijze allemaal Euromanen die onze soevereiniteit, veiligheid en welvaart actief - mede - hebben overgedragen aan Brussel. En daar zou dan een objectief, nuchter onbevooroordeeld rapport uit moeten voortkomen ipv naar een naar de gewenste eindconclusie toeschrijven?
Kom nou toch, dat gelooft geen hond. Toch?

Graaisnaaiert | 21-08-17 | 13:45 | 3

Kers slagroom spijker kop raak.

netniet | 21-08-17 | 13:46

Onbegrijpelijk dat ze Japie en Joris hier aan gezet hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-17 | 13:49

Mr. Trojan vond ik eigenlijk nog wel grappiger al ken ik de persoon in kwestie niet.

Bozepanda | 21-08-17 | 14:09

Mr. C.G. Trojan is lid van de Commissie EMU, dat zegt al genoeg.

Mr_Natural | 21-08-17 | 13:44 | 1

Zijn roepnaam is Paard ;-).

Graaisnaaiert | 21-08-17 | 13:46

Dit schip gaat sowieso ten onder. Zorg dat je een reddingsboei hebt zou ik zeggen.

WatZalIkErvanZeggen | 21-08-17 | 13:44

Ik vraag me oprecht voor wie die onzin rapporten worden geschreven...... het is in ieder geval niet voor de betalende burger, want die gelooft er toch allang niets meer van, wat Jaap de Hoop Scheffer ook allemaal zal beweren

Fatwabuster | 21-08-17 | 13:41 | 1

U had niet verder hoeven lez0n dan de inleiding:
"Op 6 oktober 2016 ontving de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) het
verzoek van de minister van Buitenlandse Zaken om een advies uit te brengen over
de verdere ontwikkeling van de eurozone,".
Maarja lez0n he....

Berbaar | 21-08-17 | 14:00

Het schip lekt en maakt water.
Boor er een gat bij om het water daar weg te laten lopen.

Ben-Bataaf | 21-08-17 | 13:39 | 1

Hilarisch:):)

Poppo van Ulvinga | 21-08-17 | 13:58

We staan op de rand van de afgrond, maar we gaan nog steeds vooruit!

RenHoek | 21-08-17 | 13:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken