Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cloudflare wil internetpolitie tegen teveel macht, te laat, einde vrijheid is nabij

Nou internetvolk, daar gaan we: de baas van Cloudflare (zo'n beetje het enige bedrijf dat tussen een werkend internet en onophoudelijke Ddos-aanvallen staat) wil graag een soort internetpolitie, of in elk geval iets van een internetpolitbureau.

Niet omdat ze bij Cloudflare zo van de eindoplossingen zijn, maar juist omdat ze onlangs zelf hebben ondervonden hoeveel macht ze hebben op het internet en hoe makkelijk ze kunnen beslissen een grote site uit Cloudflare te gooien. Wat meestal als gevolg heeft dat de site voor eeuwig plat gaat door onophoudelijke Ddos-aanvallen des doods. 

Cloudflare vond een neo-nazistische website namelijk een klootzakkenwebsite en duwde The Daily Stormer vervolgens, op beproefde nazistische wijze, de Ddos-gaskamers in. Wat Cloudflare terecht toch niet zo lekker zit. De vraag is nu: hoe gaan we het internet zo controleren dat in de toekomst zoiets kan worden voorkomen want Dat Nooit Weer? Hoe voorkomen we dat één iemand zoveel macht krijgt dat hij/zij/het/x mag en kan bepalen wat stom of 'extremistisch' of 'racistisch' is op het internet?

Nouja, zo moeilijk is dat toch niet? Stel gewoon een internetfatsoenspolitie in, en zorg voor een lekker invloedrijke, bemoeizuchtige overheid die veel mogelijkheden heeft om internetters af te luisteren, te controleren en desnoods zonder opgaaf van reden te onderdrukken. Dat heeft in het verleden altijd lekker gewerkt, een organisatie met veel macht waar ze de morele wijsheid en waarheid in pacht hebben zodat er autonoom beslissingen kunnen worden genomen inzake censuur, onderdrukking, goed en fout. Het gaat dan uiteindelijk toch om 'wijze' mannen/vrouwen/het/x die we 'gerust kunnen vertrouwen' als het gaat om goed/fout-beslissingen. Waarom niet gewoon, we noemen eens wat, 'democratisch' mensen kiezen die we vervolgens alle macht geven om beslissingen te nemen en uit te voeren? What can possibly go wrong?

Links = goed, rechts = fout

De pest is natuurlijk wel een beetje dat welke machtshebberij je dan ook carte blanche geeft om de moraal in pacht te houden er altijd wel iemand het er mee oneens is. En als resultaten uit het verleden garanties voor de toekomst bieden weten wij nu al dat wie er ook mag gaan beslissen wat goed en fout is, het toch altijd weer zal neerkomen op links = goed, rechts = fout. Links = liefde, rechts = haat. Progressief = het juiste, conservatief = het foute. Multicultureelkosmopolitischrespectvol = JA, monocultureelnationalistisch = NEE. Wedden? 

Facebook-censuurcentrum

Dat is namelijk ook al gaande zonder dat er een hogere macht bestaat die de moraal mag bepalen. In de afgelopen paar jaar zijn Facebook, Google en Twitter vooral bezig geweest met het internet omtoveren in een feelgood elfentuin waarin 'free speech' is vervangen door 'good speech', onder druk van een steeds verder oprukkend totalitarisme van millennials en mensen die zichzelf zonder enige gene 'democratisch' noemen terwijl ze onophoudelijk pleiten voor een verbod op vrijwel alles wat niet in hun straatje past. Wie heden ten dage veel likes wil op zijn Facebookpage doet er goed aan om bijvoorbeeld veel kattenfilmpjes en babyfoto's te plaatsen zodat er vooral veel met hartjes kan worden geliked. Maar wie het waagt zomaar hard nieuws of scherpe meningen te brengen kan er op rekenen dat Facebook er alles aan zal doen om de topics zo min mogelijk in timelines te laten verschijnen. In Duitsland openen ze binnenkort een tweede Facebook-censuurcentrum omdat in Duitsland er al serieus sprake is van online censuurwetten die Facebook dwingen 'haatzaaierij, racisme en extremisme' te verwijderen. 

Duitse censuurwetten

Duitse Twitteraars krijgen inmiddels niet meer alles mee van het wereldnieuws omdat nieuws wat 'kwetsend' is automatisch uit Twitter wordt gefilterd, uit angst voor megaboetes na het overtreden van de Duitse censuurwetten. Op YouTube is het inmiddels zinloos om nog langer vlogs te publiceren die de islam bekritiseren of een conservatieve levenswijze belijden want daarop mag niet langer worden geadverteerd van YouTube. Wat tevens als gevolg heeft dat de video's niet meer in de 'aanbevolen'-sectie komen te staan en bij mensen in hun zoekresultaten lager op de ranglijst komen te staan. 

'Nieuw activisme'

En dat zijn nog de regels van private bedrijven. Ook zonder regels is de 'free speech' al lang een 'oppressed speech'. SJW's, met behoud van uitkering, hebben er tegenwoordig een dagtaak aan om media met 'onwelgevallige geluiden' net zo lang te intimideren, stalken, belasteren en schandpalen tot die media bakzeil halen of zich door het weglopen van adverteerders gedwongen voelt de toko te sluiten. Dat noemen de voorvechters van 'mensenrechten' dan 'het nieuwe activisme', maar het is exact hetzelfde als brandbommen gooien naar de Makro om ervoor te zorgen dat de Makro ophoudt met zaken doen in Zuid-Afrika. 

Haatmanifesten

We zwijgen dan, voor het gemak, maar even over de media zelf, notabene journalisten die maar blijven benadrukken dat ze de 'waakhond voor democratie en persvrijheid' zijn, die met haatmanifesten en hetzes proberen geluiden te smoren die ze al zo lang dwarszitten omdat die geluiden 'niet de juiste toon' hebben. We zwijgen ook maar even over de onophoudelijke stroom van gelijkgeschakelde journalisten en columnisten die, ondanks meerdere dodelijke aanslagen op de vrijheid van meningsuiting, een stille revolutie van alternatieve mediumgebruikers die zich succesvol een weg naar de online bovenwereld hebben bevochten en zelfs een verkiezing van Donald Trump als POTUS, waarvan ze zelf nog zeiden dat het 'een leermomentje' zou moeten zijn, maar niet kunnen stoppen met het proberen te beïnvloeden van het maatschappelijke debat door hun rancuneuze achterhaalde links ideologische agenda hoe dan ook door te drukken, uiteraard het liefst op conto van de vrije internetgeluiden in de 'pluriforme' samenleving die ze zeggen voor te staan. 

Hypocriet

Dus hoe groot is de kans dat een 'framework', zoals de CEO van Cloudflare het noemt, waarin de macht op internet kan worden gereguleerd betrouwbaar objectief is en de 'free speech' werkelijk belangrijker vindt dan rancune, ideologie of van oudsher cultureel bepaalde haat tegen andersdenkenden? Hoe groot is de kans dat zo'n 'framework' censuur gaat voorkomen en oprecht niet met twee maten zal meten? Hoe groot is de kans dat er überhaupt iemand met macht kan bestaan die niet hypocriet is?

Muilkorven

Klein. Heel erg klein. Nihil. De kans dat een rechtsextremist radicale moslim met een auto op een mensenmenigte inrijdt is in elk geval een heel stuk groter. De kans dat het muilkorven en censureren van 'extremisme', 'racisme' en 'haat' gewoon doorgaat en steeds erger wordt trouwens ook. Die kans is zo groot dat het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan worden genoemd. 

Eigen welbevinden

Nee, een 'framework' waarin de monopolisten en ongelijk gedeelde macht op internet kan worden 'gecontroleerd' is ook niet echt een goed idee. Een 'framework' heeft al snel iets van een 'organisatie', een 'organisatie' wordt al snel gevormd door 'deelnemers aan een organisatie' en die nemen vooral deel omdat dit ze zelf het beste uitkomt. Zie goededoelenorganisaties, elke beetje democratie of hoofdredacties van 'professionele' media. Ze zeggen dat ze er zitten voor de ander en voor het hogere goed, maar in werkelijkheid zitten ze er voor hun eigen ego, salaris, pensioen en machtsvergaren. Voor hun eigen geloof en eigen welbevinden.

Religie

Dat is nooit anders geweest: de grootste onderdrukkers waren religieuze onderdrukkers, tevens de mensen die het 'deugen' hebben uitgevonden. Dat deugers vandaag de dag niet meer in een transcendente God geloven doet niets af aan het diepreligieuze aspect van hun deugen. Het devote gedrag, de heilige beelden, de strikte regels, de intolerantie jegens andersgelovigen, de rituelen en uiteraard de liefde voor onderdrukking en geweld zijn nog altijd precies hetzelfde. Toen hing er iemand aan een kruis en werd er 'Halleluja' gezongen, nu worden er kinderen doodgereden en wordt er 'Imagine' op een piano gespeeld. Toen gingen ze naar de kerk alwaar ze hoorden hoe goed te leven, nu lezen ze De Correspondent en kijken ze DWDD om te leren hoe ze een ticket naar het Eeuwige Leven kunnen verdienen. Same shit, different assholes. Maar wel nog altijd assholes die de macht hadden, hebben en houden. Daar verandert in eeuwen helemaal niets aan.

Techreuzen en monopolisten

Toch, het blijft een probleem: een techreus als Cloudflare heeft alle macht om onwelgevallige websites in het Gehenna te werpen. Techreuzen Google, Facebook, Twitter usw. hebben alle macht om de free speech te onderdrukken en hun droomwereld van regenbogen en eenhoorns aan iedereen op te dringen. Allemaal zonder dat iemand kan ingrijpen of dat er kan worden getoetst aan wetten. Het is een autoritaire schaduwmacht binnen de vrije democratie die dezelfde vrije democratie langzaam leegvreet om uiteindelijk de vrijheid te kunnen vervangen door de zoveelste totalitaire nachtmerrie. Althans, als er niets verandert. Precies waar de Cloudflare-CEO voor waarschuwt, en precies hét probleem van deze eeuw. Een probleem waar geen enkele oplossing voor is. Want de enige oplossing voorhanden is de macht laten controleren door een andere macht, de overheid, wat in essentie hetzelfde is als het totalitaire monster proberen te bestrijden door een ander totalitair monster tot leven te wekken. 

We are fucked

Yes, we are fucked. Onze vrijheid is zo zoetjesaan wel ten einde. We hebben er gretig gebruik van gemaakt en uiteindelijk zoveel vrijheid gekregen dat we een nieuw monster hebben gecreëerd. Het internet, waar de 'free speech' voor de poorten van de oud mediale hel werd weggesleept, is nu zelf een poort naar de hel geworden waar 'free speech' alleen nog maar kan worden gered als iemand het er op tijd wegsleept. 

Ondergrondse

Er zit straks niets anders op dan weer terug te gaan naar pen en papier. Naar illegale drukkerijen, ronkende stencilmachines, geheime distributeurs en de goede oude ondergrondse.  En vooral: oppassen voor de fatsoenspolitie. Oppassen wie er meeluistert, meeleest, meekijkt. Nog even, en vrijheid bestaat alleen nog in kelders, op zolders en achter hagen. 

U zei?

Social

Reaguursels

Inloggen

Het is net als alcohol en rookwaar. Eerst het op de markt brengen en de mensen ervan laten genieten en als ze verslaafd zijn aan die dingen belasting opschroeven op die spullen. Met dat internet en bijbehorende fora, blogs (vroeger) en tegenwoordig Twitter, Facebook e.a. gaat het net zo. Iedereen verslaafd eraan, geen andere manier meer om te communiceren met elkaar om daarna de duimschroeven aan te halen. Ik vraag mij alleen af wat uiteindelijk het resultaat van deze acties is. Verplaatst de onvrede zich op een dag van het internet naar de straat? Op internet het zwijgen opleggen is volgens mij 'kolen op het vuur'. Stel dat iedereen de straat op gaat vanwege de censuur op internet, hoe gaat men dat dan aanpakken? Hoe krijgt men die (groeiende) massa stil?

Louise-in-de-pels | 20-08-17 | 08:41

01-01-18 is een leuke datum om mijn nieuwe pc te starten.. nieuwe mailadres .... niks meer online betalen .... mits via kaarten die ik in de winkel kan krijgen .... kost iets meer of via rembours .... leuke datum om te stoppen met al het online invullen van belasting of energie nota's .. enz. enz..... ga weer de post afwachten en mijn pc is weer de mijne, gamen en websites bezoeken die ik wil zien.

kereltie_ut_drenthe | 20-08-17 | 01:05

Of invloed van overheid op de publieke opinie en over haat zaaien door de overheid. Een politie agent is een laag opgeleid iemand. Wim Kok is ook een laag opgeleid iemand. Nou... dan weet je wat de overheid vindt van die mensen.

Príncipe | 19-08-17 | 21:10

Dat is nooit anders geweest: de grootste onderdrukkers waren religieuze onderdrukkers, tevens de mensen die het 'deugen' hebben uitgevonden. Dat deugers vandaag de dag niet meer in een transcendente God geloven doet niets af aan het diepreligieuze aspect van hun deugen. Het devote gedrag, de heilige beelden, de strikte regels, de intolerantie jegens andersgelovigen, de rituelen en uiteraard de liefde voor onderdrukking en geweld zijn nog altijd precies hetzelfde. Toen hing er iemand aan een kruis en werd er 'Halleluja' gezongen, nu worden er kinderen doodgereden en wordt er 'Imagine' op een piano gespeeld.

Wat een onzin: bij Stalin en Mao en Polpot (roeide ca. 50% van de Cambodjaanse bevolking uit) (en meer van die atheïstische communistische leiders), daar was religie, zeker de Christelijke, verboden. Daar was het atheïsme de leidende staatgodsdienst. Daarbij heb je een fundamentalistisch Christen nog nooit kunnen betrappen op het willen doodrijden/doodschieten van onbekenden om in de hemel/non-bestaan te komen. Fundamentalistische atheïsten (o.a. Breivik, maar ook de mensen die voor de 1e WO de communistische heilstaat wilden bereiken) en fundamentalistische islamieten wel. Daarbij was het Christendom NOODZAKELIJK om de wetenschap en VRIJHEID die we nu kennen te bereiken: een paar namen: Newton, Pasteur, Erasmus (bijbelvertaler), Lord Kelvin, Blaise Pascal, Francis Bacon, Michael Faraday, Hugh of St. Victor, William of Ockham etc.......

Jesaja | 19-08-17 | 17:15

topic van 09:33 uur en nu al 134 reacties. Ik signaleer net als @Anna-Fleur een gigantisch probleem en niet alleen op het internet. Maar slechts 134 reacties geeft toch aan dat het zelfs op GS niet leeft. Doodzonde.
Goed stuk trouwens @Anna-Fleur.

Graaf van Egmont | 19-08-17 | 16:28

Zit een kern van waarheid in. Maar van dat 'ondergrondse' en het daaronder beschrevene geloof ik persoonlijk werkelijk niets helemaal van. Weliswaar zullen via internet diverse wegen afgesloten/beïnvloed/gemonitord gaan worden, maar men zal altijd een 'omweg' over de digitale snelweg vinden. ('Zo níet, dan tóch'). Die krijg je wat dat betreft namelijk nooit wereldwijd waterdicht.

Neem ter vergelijking Stichting Brein. Heeft hun inzet ooit, behalve wat websiteblokkades via een aantal providers naar torrentsites, zoden aan de dijk gezet? Neen! Immers; indien het ene platform werd opgeheven, was het andere alweer geopend via welke jan-en-alleman lekker zat te downloaden/sharen/peer to peeren.

En zo zal dat met VvM óók gaan. Gaten en omwegen zat via welke men elkaar kan bereiken.

HypoPseudo | 19-08-17 | 15:25

Zo gaat het altijd, zodra iets populair is komt het klootjesvolk aanwaaien op de sensatie. Vanaf dat moment is het een neerwaartse spiraal.
Dingen moeten verandert worden tot er niks meer van het orgineel over is.
Steden, muziekstromingen, humor, internet, alles wordt vervuild door volk wat niks zelf kan verzinnen maar het altijd beter weet.

MogeWijEveOvergeve | 19-08-17 | 15:18

Het is goed om de discussie te hebben, maar er is in werkelijkheid toch weinig aan de hand.
Die nazi jongens en meisjes zijn een paar stapjes te ver gegaan door mensen die bij Cloudfare geklaagd hebben persoonlijk lastig te gaan vallen. Cloudfare doet nu even vervelend terug. Eigen schuld dikke bult.

Freddie Stobart | 19-08-17 | 15:00

Ach ja, Sky net (Facebook, Google, Insta, whatever je ook gebruikt) draait al op volle toeren. Denk je nu echt zij hun verworven macht weer weg gaan geven? Natuurlijk niet, het is namelijk veel te leuk om je gebruikers op een dusdanige manier van hun gegevens te ontdoen zodat het net lijkt alsof ze ze zelf weggeven.

Wat moet die internetpolitie eigenlijk doen? Mensen oppakken die hun eerlijke, ongenuanceerde mening geven over de dagelijkse politieke miskleunen en het aanhoudende islamitische terrorisme? What's next? Naar de gulag omdat je een ''verkeerde'' gedachte had welke niet strookt met de huidige politieke agenda? Dit gaat rampzalig aflopen. Voor iederen.

Alpengeist | 19-08-17 | 14:26

Ja mensen, dat is nou wat er gebeurd als we teveel gaan vertrouwen op 1 partij. B*s natuurlijk dat GS alleen cloudfare hefet in de strijd tegen DDOS aanvallen, het is nog altijd een keuze om het zo te doen (itt. tot hardwarematige oplossingen).

En dat gehuil over youtube monetization: er hebben een hoop mensen ontzettend veel mazzel gehad door daar geld uit te kunnen maken. Ipv. achterover te leunen en hopen dat het eeuwig zo zou blijven hadden ze zich beter niet afhankelijk gemaakt van dat platform.
Nu wordt er gedaan alsof je helemaal niets meer kunt posten waarin je ergens kritiek op hebt. Nee, je verdient er gewoon geen geld meer mee.
En laten we wel wezen; dat is ook logisch. Youtube heeft ons allemaal gelokt en sommigen hebben zowat hun leven ervan afhankelijk gemaakt. Beetje vloggen en er nog geld voor krijgen ook... Het was mooi zolang het duurde maar ga nou niet met je naïeve hoofd lopen huilen dat je een boel onrecht wordt aangedaan.

Gazzerop | 19-08-17 | 14:20

Het is niet alleen totale controle van internet of de social media. Ook als je echt inhoudelijk echt  wat te vertellen hebt wordt je omgelegd. Pak de moord op Pim Fortuyn. Pim was te slim voor de Nederlandse politieke marionetten club en moest dood. Hij vormde een bedreiging voor het systeem. Dus vermoord door een doorgedraaide fanatiekeling ... of toch een "gemind- controlde assasin" van de AIVD?? Zie waar we in zijn beland, en hij heeft het allemaal al voorspeld.

Viva_La_Revolucion | 19-08-17 | 13:47
-weggejorist en opgerot-
want-waarom | 19-08-17 | 13:42

Werkt er echt 'een Anna-Fleur' op de redactie tegenwoordig? Hoe dan ook, top-topic. Hulde.

Andiamo | 19-08-17 | 13:21 | 1

Dat is de schuilnaam van Anne Fleur's andere hersenhelft.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 13:58

Tsjah het maatschappelijk debat MOET nu eenmaal over zwemles voor kinderen en het volkslied gaan. Dat is voor iedereen beter.

Joffri | 19-08-17 | 13:10

Ik heb ik ook wel eens gezien dat bepaalde comments op een bepaalde site ge-edit werden.... Ten tijde van de aanloop naar afgelopen verkiezingen. Voor wie dat nog weet....

Is dit nog nieuws? | 19-08-17 | 12:51

@ spanarchist | 19-08-17 | 11:05
Je kunt natuurlijk het internet volkomen vrij laten, maar geef dan wel aan wat politie/justitie moet doen om (potentiële) terroristen en criminelen aan te pakken. Het is geen prettig idee om in de gaten gehouden te worden, maar er zijn nu eenmaal mensen en groepen die niet alles delen via Facebook.

Mannes | 19-08-17 | 12:27

Internet moet buiten het democratisch proces worden gehouden. Toen ben ik maar gestopt met lezen.

Ongeblustekalk | 19-08-17 | 11:57 | 2

Als u stopt met lezen kunt u net zo goed stoppen met tegels bakken, denk u ook niet?

Rhenium | 19-08-17 | 12:10

Rhenium | 19-08-17 | 12:10
Jij werkt bij Facebook?
Je maakt mijn punt in 1 hypocriete regel duidelijk.

Ongeblustekalk | 19-08-17 | 12:34

Het is al heel wat dat een bedrijf zelf schrikt van de macht die het heeft. De oplossing, wat mij betreft: alles doorgeven - met uitzondering van opzichtig strafbare handelingen - tot er een gerechtelijk bevel ligt om geen diensten meer te verlenen aan een website.

Guido | 19-08-17 | 11:56

Blijft vreemd (of juist niet) dat VS bang is voor nazi's/nazisme. Nazi is namelijk afkorting van nationaal socialisme. Nu is socialisme precies -isme dat VS goed kan gebruiken om Amerikaanse asociale maatschappij/verzorgingsstaat op te vijzelen.

2Schwanz | 19-08-17 | 11:50 | 5

Zoon van Boer | 19-08-17 | 12:20
U doelt met sociaal vangnet op 3e baan als burgerflipper tegen Amerikaans minimumloon van 6 euro/uur om pensioen aan te vullen?

2Schwanz | 19-08-17 | 13:21

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 12:37
Nationaal socialisme is indien goed uitgevoerd te prefereren over neoliberalisme.

2Schwanz | 19-08-17 | 13:25

"Indien goed uitgevoerd". Dat zeggen communisten ook altijd. Toch toont de geschiedenis dat dergelijke totalitaire systemen altijd tot een bak ellende en lijken leiden/lijden.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 13:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch zit er iets raars in. Juist door die openheid kun je communicatie onderscheppen van enge lui. Als je het dicht gaat zetten zijn ze van de radar. Of is het netto effect incl invloed dan toch anders? Er zal ergens een optimum zitten.

kloopindeslootjijook | 19-08-17 | 11:46 | 1

Misschien gaat het niet om die 'enge lui', maar om de controle van het grote grijze midden.

Law of the Land | 19-08-17 | 11:51

Niet om het een of het ander maar ik ben al eerder van GS ge-'jorist' omdat ik iets zei dat in strijd was met wat ik hoorde te vinden. Toen ik bijvoorbeeld werd geacht verdrietig te zijn omdat onze soldaten omkwamen bij een oorlog ergens ver weg en opmerkte dat dat nou eenmaal het risico is van oorlogje spelen.

Huisregels zijn bullshit. Je leest iets of niet en je bent het er mee eens of niet. De grens ligt bij geweld. Zo zei Teeuwen het, en daar had ie helemaal gelijk in.

Slachter | 19-08-17 | 11:45 | 4

Ook meegemaakt, sowieso vaak genoeg om de inconsistentie omtrent huisregels en wegjorissen te kunnen ontdekken.
Desondanks probeer ik me altijd in de moderators in te leven en heb dat ook geuit.
Maar soms vallen me zomaar opeens meer dingen op, zoals gisteren. (Was wel op Dumpert, maar dat doet in mijn ogen niets af aan het punt dat ik wil maken. Verbeter me als ik er naast zit.):
Na een oprechte reactie van mij, waarin ik zeg dat ik na mijn ervaringen als arbeidskracht bij een industriële bakker ben afgeknapt op dat brood, nu heel soms zelf mijn brood bak en vaak mijn groente etc. bij mensen met een moestuin haal, kreeg ik een reactie van een andere reaguurder:
ik zou Antifa, vegan en een eng figuur zijn:) Lach er nog steeds om, maar zijn reaguursel moet natuurlijk gewoon kunnen. Sommige mensen hebben een andere gedachtegang, en vind het alleen maar leerzaam. Mensen blijven fascinerend.
Toen ik zijn gebruikersnaam ging googlen, zag ik wel meer reacties die mijn wenkbrauwen deden fronsen, maar 1 reaguursel luidde:
'Dit zijn geen mensen, dit zijn apen'. Filmpje betrof volgens mij een overbeladen vrachtwagen in Afrika of India, doet er niet toe. En ongetwijfeld zijn er talloze andere voorbeelden, je maakt me niet wijs dat het niet zo is. Ik zeg niet per se dat zijn reaguursel weggejorist had moeten worden, dat mogen de moderators keer op keer lekker zelf bepalen, hoe lastig ook, maar: o wee de inconsequentie.
Op deze manier, door deze inconsequentie, geef je de buitenwacht (met wie ik persoonlijk ook nog vele appeltjes heb te schillen, bijvoorbeeld door het vertalen van Turkse teksten die altijd onder de radar blijven) veel te makkelijk munitie om hun hetze tegen Geenstijl/Dumpert/Telegraaf etc. voort te zetten, en je wekt tegelijkertijd de indruk dat ze in zekere zin gelijk hebben.
Zo ver wil ik niet gaan, ik kies bewust geen partij, deels uit eigenbelang: sinds ik Geenstijl en Dumpert heb ontdekt, ben ik altijd blijven plakken omdat ze in zekere zin simpelweg uniek in hun soort zijn, teveel pluspunten t.o.v. tegenhangers.
Maar o wee de inconsistentie, o wee.
(Niet wegjorissen, anders stuur ik dit naar Joop, waar ik nooit kom:)

Linksbuitengewoon | 19-08-17 | 12:57

inconsequentie=inconsistentie,
excuses voor mijn inconsistentie.

Linksbuitengewoon | 19-08-17 | 13:20

Heel gezellig. Je kunt ervoor kiezen om beledigd te zijn of om niet beledigd te zijn. Bij u thuis zou dit duidelijk niet werken. De meneer onder u kiest ervoor om niet te oordelen. Daar zit ook een zekere wijsheid in.

Slachter | 19-08-17 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is geld. De SJW zijn niet achterlijk, zodra geld in het spel is doen bedrijven alles voor je.
Bedrijven hebben vaak geen alternatief. Ze worden gedwongen om afstand te nemen. De oplossing kan zijn zijn om een vrijheidsfonds te beginnen, die kan investeren in bedrijven die aangevallen worden door deze nieuwe-fascisten (zoals churchill al voorspelde).
Er is ook best veel geld mee te verdienen. Dit fonds kan ook investeren in bijv wapenindustrie, kernenergie, etc. Prima geld mee te verdienen, zolang de bedrijven niet veroordeeld zijn, zijn het legale bedrijven.
En in het geval van cloudfare: als cloudfare geen onafhankelijke bescherming wil bieden, dan beginnen we toch een bedrijf die dat wel doet?
Het begint alleen met geld.
Welke betrouwbare mensen kunnen dit fonds starten?

New Quacka | 19-08-17 | 11:44 | 2

Nergens voor nodig, er zijn talloze goede alternatieven voor Cloudflare

Muxje | 19-08-17 | 12:28

Een fonds dat investeert in wapenindustrie om nazi's te kunnen beschermen... waar heb ik dat eerder gehoord?

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 12:45

Best wel off topic, maar als ik dan toch een soort van raakvlak mag noemen:
sinds kort krijg ik zomaar opeens nieuws-popups van CNN Turk. Vroeg me hardop af hoe dat kan en tot nu toe te lui om uit te zoeken hoe ik ze kan te blokkeren, maar stiekem waardeer ik ze ook wel.
En dankzij die pop-ups kom ik er nu achter dat men soms in Turkije rijkelijk laat is met het brengen van 'wereldnieuws' , maar soms ook in Nederland, zoals nu:
weer mesaanval, dit keer in Rusland, 8 gewonden genoemd.
(nieuwsbericht is van 10:48 Nederlandse tijd)

Linksbuitengewoon | 19-08-17 | 11:33

Dit is niet nieuw, jaren geleden was een vriend van mij in Frankrijk op vakantie en belde mij over een winkel waar hij was en je Nike's kon kopen die wel €50 tot soms €75 goedkoper waren dan hier in Nederland en gaf mij de url van hun website, deze was niet te bereiken vanuit Nederland, we hebben zelfs nog gecheckt of het aan een typo lag maar nee..., niets nieuws dus maar op een ander (hellend) vlak.

iew | 19-08-17 | 11:28

Ze verraden nu al je IP ze houden niet van Vrijdenkers .

liegende lippen | 19-08-17 | 11:26 | 1

De vrijheid om het ergens niet mee eens te zijn of alleen maar te twijfelen en dat ook te mogen zeggen zonder gevolgen. Oei wat is dat belangrijk en oei hoe sloppy gaan we daar af en mee om. Het volk slaapt.

kloopindeslootjijook | 19-08-17 | 11:36

Gezocht: krantenbezorger van het vrije nieuws ,Gs als blaadje door de bus .
Reaguren door briefpapier , blijft tijd voor klusjes en vrouw.(echte geen genderneutraalzonderspleetofharenopreet).
Tevens meetings met gelijkgestemden in de Rose hoed te provincie.
Daar bouwen aan onze hive ... door naar stap 4 ;-)

medelmo | 19-08-17 | 11:21

Progressief = het juiste, conservatief = het foute.
Ja doei inderdaad. We hebben ook zoiets als Progressief rechts. Progressief als in: we gaan hier anders tegenaan kijken en iets zal dus ook af en toe iets op een andere manier gaan aangepakt worden. Daarom is de PvdA conservatief links en de VVD conservatief rechts. Wil je het anders, dan moet je daar dus niet zijn. Tenzijn de PvdA en de VVD wakker worden en met hun tijd meegaan.

kloopindeslootjijook | 19-08-17 | 11:20

We kunnen GeenStijl ook terugtrekken naar het I2P netwerk. Niemand die ons dan nog de mond snoert..

Bobdesloper | 19-08-17 | 11:19 | 2

Zo? Wat doe jij op het I2P? Verdacht! Snel meekijken op je OS wat je aan het doen bent....

kloopindeslootjijook | 19-08-17 | 11:41

Kijk maar mee.. Niet iedere I2P bezoeker is meteen verdachte.

Bobdesloper | 19-08-17 | 12:05

Nu ja, ach. Met je tijd meegaan denk ik dan. Want wat wordt dan weer de volgende stap? Wel, je kunt er dan op wachten dat er een tweede (en meer) fatsoenspolitie opstaat de natuurlijk hele andere dingen beweerd dan de eerste. Hele dicusies enz enz enz met als gevolg weer dat ene totalitaire niet bereikt. Human wil be human. Steeds maar weer.

Mark van Leeuwen | 19-08-17 | 11:18

Er altijd ergens een belang. En geld en macht kan altijd een burger het zwijgen opleggen met eindeloze onbetaalbare rechtzaken of ondoordringbare complexiteit of andere vormen van geweld. En dat verlies kan ook een vrij internet zijn. En daarmee het vrije woord. En daarmee de vrije gedachte. De bubble wordt steeds ondoorzichtiger totdat we niet meer weten dat er een bestuurde bubble is. En daarmee zijn we in Orwell terecht gekomen. Het was fijn jullie nog enigzins vrijdenkende mensen te hebben gekend. De rest consumeert in alle apathie rustig verder. De rest wordt opgepakt en wordt niet meer teruggevonden. Of zou het wel meevallen.

kloopindeslootjijook | 19-08-17 | 11:15 | 1

Kijk eens naar de huizenmarkt; de de meesten denken dat louter vraag en aanbod de prijs bepaald. In werkelijkheid trekken anderen binnen een controlerend orgaan aan de touwtjes door bijvoorbeeld de verhouding tussen de bestemmingsplan bouw- en landbouwgrond aan te passen. De marktwerking bepaalt voor hooguit 20% de prijs. De bestuurde bubble.

druipsmurf | 19-08-17 | 12:08

Maar we hebben in het verleden toch al eens gepoogd om diversiteit aan de hand van een religie op te dringen aan de wereld ? En nu 400 jaar later wordt er nog over gesteggeld. Waarom gaat dit project dan wel werken ?

netniet | 19-08-17 | 11:09

Tevens, als je de extremistische haathut van van Jole /VARA/BNN/NPO gevolg hebt over de jaren, zie je precies hoe het hoeden van een mening & zogenaamd opinievorming in zn werk gaat. Je modereert de reacties zo dat het net lijkt alsof iedereen het met je eens is, ongeacht hoe & vooral de pigment gerelateerde artikelen 100 % racistisch zijn. En daarom snap ik ook wel waarom men het islam-fascisme zo omarmt. Beide zijn nogal gefocussed op het beheren van de mening, en vooral niet op de mening an sich.

Stortkoker | 19-08-17 | 11:07 | 1

Erger nog; je modereert de reacties zo dat het lijkt alsof diegenen die het niet met je eens zijn geen argumenten hebben en/of nazi's zijn.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 11:38

Ironie die niet begrepen wordt, is per definitie mislukt.

teevee | 19-08-17 | 11:07

En GS was zo slim om de website bij Cloudflare onder te brengen onder de Patriot Act en de Freedom Act in de USA en daar komt dan nu de internetgedachtepolitie bij? Hoe onverwacht.

Watching the Wheels | 19-08-17 | 11:05 | 4

Die passwords, dat is het minste probleem natuurlijk. Ze zullen niet gaan reaguren en je vervolgens beschuldigen van strafbare postings (mag je hopen). Ik had het lekker in de EU gehouden of nog beter in NL.

Watching the Wheels | 19-08-17 | 11:10

@Watching the Wheels | 19-08-17 | 11:10
Is onderdeel van de sleepnetwet.

bambi1970 | 19-08-17 | 11:15

Ik sta en blijf staan achter alle zin en onzin die ik hier gepost heb. Ten alle tijde heb ik me binnen de -nu geldende- wet begeven. Ik kan en zal mijn online geëmmer verdedigen.

Law of the Land | 19-08-17 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

paniekverhalen.afsluiten van websites kost (advertentie)centjes, en dat gaat het grootkapitaal niet pikken. En dat maakt het extra wrang voor links dat dit Ddos verhaal niet doorgaat.

skoftig | 19-08-17 | 11:02

Internet. Tja. Hm.
I.c.m. de belastingdienst, de Digi-D, de Zorg, de 1001 wachtwoorden, de Nigeriaanse prinsen en de Russische hackers, de dit en de online dat, de blogs, vlogs, podcasts en streams, caps, torrents en het 3g of 4g netwerrrrk, in de bus van Connexxion (pun) tot aan de rottigste dorpjes aan toe.

Vroeger drukte ik op 'press play on tape'. Tien minuten wachten en daar kwam frogger, het kikkertje met wie je in doodsangst over drijvende boomstammen aan de overkant diende te gaan komen.

Nu moet ik ook aan de overkant komen IRL maar on a whole other level.

chicago river | 19-08-17 | 11:00 | 1

@chicago river | 19-08-17 | 11:00 |
Jaahaa, de Commodore 64! Ik zat nog met bandjes te prutsen. Kon je een half uur wachten voordat je program eindelijk eens geladen was. En als dan die magnetische kop net niet helemaal goed stond en je "run" intypte dan crashte de boel en kon je opnieuw beginnen....

Sjefke7807 | 19-08-17 | 13:46
-weggejorist en opgerot-
sjok | 19-08-17 | 10:59

Het vrije internet, weten jullie nog? Dat zeggen we over ene jaar of 5. Wel uniek dat we het vrije internet nog hebben gekend. Mooie tijden.

Mark_D_NL | 19-08-17 | 10:58 | 1

Hierboven, ene Mannes. "Niets mis met het opofferen van een beetje vrijheid om terrorisme te bestrijden". Hij schrijft het gewoon op en drukt op de reaguur-knop.
Sommige mensen verdienen gewoon niet beter, alleen jammer dat ze het ook voor de rest verpesten.

spanarchist | 19-08-17 | 11:05

Alhoewel we steeds sterker en sneller zien dat meningen die de Westerse cultuur in bescherming nemen worden geframed met verwerpelijke historie (Wilders=nazi, Baudet=nazi, dus beiden moeten verwerpelijke bloksnorren zijn) en tevens zien dat MSM focust op een minieme splintergroep van Amerikaanse neo nazis, blijkt toch telkens weer dat de burger steeds meer steun toe begint te kennen aan cultuurbeschermende politici. Le Pen had nog nooit eerder zoveel stemmen gekregen; Trump won uit een underdog positie, en in NL zien we de peilingen voor de combinatie PVV/FvD elke maand omhoog gaan.
Nog veel te weinig maar de weerstand tegen cultuurvernietiging onder het volk neemt toe.

Winter_is_coming | 19-08-17 | 10:57

“So much noise for one of 6 million customers occupying 20 percent of your brain space is inefficient.” Lol. Dat zou men ook eens aan de anti-haat-haatzaaiers moeten uitleggen.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 10:57

voor rechts is hun belang hun mening terwijl voor links hun mening hun belang is. En dat haalt nu ook de Internets. Tel daarbij op dat ook commercie een rol speelt ( zie het krampachtige geklooi van Hertzberg & SJW aanhang ) want ook Links lullen en rechts vullen is nog steeds een feit.

Stortkoker | 19-08-17 | 10:56

Het tamelijk arrogant van linksch menschen te denken dat zij gelijk hebben. Dat kan je namelijk niet weten.

Yeohan | 19-08-17 | 10:55

Wie had ooit gedacht dat 1984 de gebruiksaanwijzing werd van links Nederland ? Nu ging het idd over communisme dus Orwell had een voorspellende blik in 1949. Links streeft nu naar de Brave New World (1932, Aldous Huxley) maar gebruikt 1984 methodes. Dat gaat inderdaad niet tegelijk samen maar we doen gewoon alsof dat wel zo is. Dat Messias Obama de Black lives matter groep het witte huis inhaalt terwijl die oproept tot doden van witte agenten geeft dan weer niet. Dat zwarten sinds 1960 in de VS meer zwarten hebben gedood dan alle Amerikaanse slachtoffers in oorlogen sinds WOII vergeten we even. De zwarten vechten een interne burgeroorlog uit maar de toorn gaat naar racistische witte agenten. Erg jammer dat Trump zo'n onbehouwen schreeuwlelijk is, als hij zijn toon en de boodschap weet aan te passen a la Reagan had het er heel anders uit gezien.

Nichtsneues | 19-08-17 | 10:55 | 1

Spijker. Kop. Raak.

Sjefke7807 | 19-08-17 | 13:41

Kinderporno en terrorisme, de twee excuses bij uitstek om je je digitale vrijheid te ontnemen. En blijkbaar zijn er veel mensen graag bereid die vrijheid op te offeren, zonder te begrijpen wat de gevolgen zijn. Wie bepaalt waar de grenzen liggen van wat wel en niet toegestaan is? Vandaag zijn het de rechts-extremistische websites, morgen wordt door een commissie van fatsoenlijk-linkse dames besloten dat GS afgesloten moet worden wegens seksisme.

spanarchist | 19-08-17 | 10:51 | 1

the Four Horsemen of the Infocalypse:
terrorists, pedophiles, drug dealers, and money launderers

sarcastro | 19-08-17 | 11:37

l'histoire se répète

Vesta | 19-08-17 | 10:50

Het is heel simpel. Er is al een framework voor het verwijderen van strafbare content: de rechter. Ik begrijp het dilemma waar Cloudflare nu mee zit, maar deze reactie wekt bij mij eerder vertrouwen dat zij niet zo snel een internetpolitie gaan instellen. Ik zou mij eerder zorgen maken over Google, Facebook en Twitter die nu al voor eigen rechter spelen in deze kwesties.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 10:49

Internet heeft zijn beste tijd gehad. De hang naar controle vernietigt de gedachte erachter, de reden van het succes.
.
Voorts kunnen we ons beter richten op wat er in straten gebeurt. Het schijnt iedereen een beetje te ontgaan maar crimineel en rascistisch geweld jegens autochtonen loopt de spuigaten uit. Minimaal een islamslachtpartij per week inmiddels. Naast de continue stroom overvallen, intimidatie, diefstal en bedreiging.

Parel van het Zuiden | 19-08-17 | 10:46

p2p Browsers???
.
Maar eh... er zijn genoeg alternatieven voor Cloudflare.
.
Het probleem was dat nadat ze door Google van het net gegooid waren en de Russen eerst wel bereid waren om het over te nemen die ook zeiden doei. Tja...
.
Daily Stormer is nu overigens wel bereikbaar via een onion.

Príncipe | 19-08-17 | 10:45

Wanneer er een aanslag is gepleegd, stellen mensen altijd de vraag waarom de politie de dader(s) niet vooraf in beeld had. Wanneer je PC gehackt wordt, wanneer je bankrekening door handige computer-criminelen geplunderd wordt, wanneer je ransomware moet betalen of je bestanden terug te krijgen stap je boos naar de politie, met de verwachting dat die het hele korps inzet om het onrecht wat jou is aangedaan aan te pakken. Je zult dus vrijheid moeten inleveren en de politie faciliteiten moeten geven digitale criminaliteit te bestrijden. Daarbij moet je natuurlijk geen commerciële bedrijven inschakelen.

Mannes | 19-08-17 | 10:39

Allemaal over naar gab.ai

Rheia | 19-08-17 | 10:38 | 2

En dat is geen internet..... ? De technology geleerdheid in Nederland is schrikbarend laag.

Mark_D_NL | 19-08-17 | 10:56

Zelfde verhaal, die zijn net door Google uit de Play Store gezet.

bambi1970 | 19-08-17 | 11:29

@Petrus Poortwachter | 19-08-17 | 10:25 |
Ik weet nog wel een site die van mij per direct uit de lucht mag.
Het is een soort Joop, maar dan zonder subsidie.
De naam zal ik hier niet noemen.

necrosis | 19-08-17 | 10:35

Gisteren weer een verjaardagsdinertje verpest door te zeggen dat ik lid ben van FvD. Lekker puh, had de gastheer maar voor mals vlees moeten zorgen.

bolletje kaas. | 19-08-17 | 10:35

In Spanje ook niet te zien. Druk op alle knopjes maar niks gebeurd.

gato | 19-08-17 | 10:34

Yep, dit is niet fijn.
Alle meningen moeten op internet te horen zijn, ook de foute.
(PS die Daily Stormers zijn IMHO wel klootzakken)

hotmint | 19-08-17 | 10:34

Het is allemaal schuld van rechts. {NRC modes uit}

Halal Snackbar | 19-08-17 | 10:31

Erg omslachtig geschreven. Dat kan en moet beter.

Carmelita | 19-08-17 | 10:29

Het probleem bij cloudflare lijkt me minder groot dan bij google/fb/twitter. In de zin dat die laatste zich bezig houden met individuele berichten waar CF zich principieel achter een toegankelijk en werkend internet zonder 'willekeurige' ddos censuur zou kunnen scharen. Dat laatste lijkt mij stuk makkelijker te verdedigen dan het laten staan van bv. een racistische tweet vol aantoonbare leugens.
Voor twitter, fb en zelfs youtube zijn uiteindelijk alternatieven, het bereik is veel kleiner maar ik geloof niet dat ze iemand helemaal tot zwijgen kunnen brengen. Dat lukt pas als de staat het wil en je achter je pc vandaan trekt en in een kooi stopt.
Ben ik heel hoopvol dat CF zo'n principiële positie zal innemen? Niet heel erg, maar het kan wel en gezien dit bericht lijkt er in ieder geval iemand daar nog na te denken.

noerg | 19-08-17 | 10:29

Toch wel weer apart dat na een rechts extremistische betoging Cloudfare misbruik maakt van zijn macht. Is er data hoeveel links extremistische sites ze uit de lucht hebben gehaald? En wat te denken van de sites die openlijk sympathiseren met Islamitische extremisten?

Bulgingrije | 19-08-17 | 10:27

Ik zit in duitsland en zodra ik enter durk op alles wat ik zo'n beetje schrijf in het duits, is het weg. Probeer maar eens een tegengeluid te laten horen bij de tagesschau, die sluiten alles wat met islam te maken heeft, direct af.

Links en de islam, ik denk zo langzamerhand dat links erger is.

GerMonster | 19-08-17 | 10:26

necrosis | 19-08-17 | 10:19
Dat hoef ik niemand te vragen. Heb ik zelf vaak genoeg gezien.
Maar helaas, ik ben niet zo van het modereren. Als ik CF opdracht heb gegeven om onmiddellijk te stoppen met het beschermen van De Joop ben ik eigenlijk wel klaar dacht ik.
Tenzij iemand met heel goede argumenten komt om nog meer sites plat te krijgen.
Maar van nature ben ik nogal lui.

Petrus Poortwachter | 19-08-17 | 10:25

Er is een simpele oplossing voor handen. Ooit gehoord van de Franse revolutie? Die gaat eerst op het internet huishouden... Geduld...

Marcello Christiani | 19-08-17 | 10:21

Sinds wanneer is twitter een nieuwssite?
Het is niets meer dan een zooitje onnozele berichten van mensen die volstrekt niets ter zake doende 'feiten' wereldkundig menen te moeten maken.

necrosis | 19-08-17 | 10:12

Wat het internet nodig heeft is een goede (en goed betaalde) Poortwachter.
Well, here I am!

Petrus Poortwachter | 19-08-17 | 10:11 | 2

Zoek je nog een moderator?
Ik heb affiniteit met knopjes drukken, vraag maar aan GU.

necrosis | 19-08-17 | 10:19

Dan smeer ik de bammetjes!

Sjefke7807 | 19-08-17 | 13:09

Het vertellen van de waarheid over Muhammad, de grootste haatzaaier aller tijden, wordt onderdrukt in Duitsland en Frankrijk. Het bewijs dat de strekking van dit epistel waar is, en dat het nog erger is dan we denken.

Fijnstoffer | 19-08-17 | 10:07 | 1

Mensen die het hebben over Dé Waarheid stappen in dezelfde val als regressief links. Het maakt bovendien ook geen drol uit of Wilders gelijk heeft, of hij iets substantieels toevoegt aan het debat. Wat belangrijk is, is dat mensen er kennis van kunnen nemen en er iets van mogen vinden; duimpje omhoog of duimpje omlaag.

Law of the Land | 19-08-17 | 10:15

Linkse censuur kan per definitie niet verkeerd zijn, want links is moreel goed. Dat weet iedereen.

Jezus_Boeddha | 19-08-17 | 10:05

Binnen de EU gaan ze straks nog veder. Hier krijgen we straks gewoon een chip in de nek waar mee ze je gewoon op afstand kunnen uitzetten of besturen #mindcontrol zodra er goede technieken zijn om vpn te verbannen is de darkweb ook een mindere optie

anal_leakage | 19-08-17 | 10:05 | 1

Boekenclubs, discussiegroepjes, het irl elkaar opzoeken om ideeën uit te wisselen gaat nog eens heel groot worden.
Stop de Unileverisering van onze maatschappij!

Law of the Land | 19-08-17 | 10:09

De WESAYSO Corporation bepaalt wat goed is voor u.

BP Richfield | 19-08-17 | 09:59

Dat hele internet is een blok aan het been van de machtselite. Men is volkomen de macht kwijt over haar eigen propaganda instrumenten zoals nieuwsvoorziening en pragmatische links-rechts/oost-west vijandschap. Zelfs het domste plebs kan vanaf de bank hun meest ranzige methodieken van doofpotten tot valse vlaggen terugvinden in declassifieds en leaks. Een huge paradime shift in slecht 1 a 2 generaties. Het liefst zou men de stekker er allang uit trekken maar door het decentrale karakter kan dat niet. Dus gaat men indammen, censureren en vooral volgen. Das leben der anderen v2 met voor de ´vrije informatie´ gebruiker een internetrijbewijs met strafpuntensysteem. Drie keer zoeken naar verklaringen of het hebben van een onwelgevallige mening en U komt in aanmerking voor staatsrechterlijke herprogrammering (hint naar een bepaalde film)

HdJ | 19-08-17 | 09:58 | 1

Het is ook een doorn in het oog van heel veel smartphonende SJWs hoor.

vanBarchum | 19-08-17 | 10:53

Griezelig dat Wilders' Mohammedvideo in Frambozië en Moffenland wordt geblokkeerd. Er staat werkelijk niets nieuws of schokkends in, en je kan slechts constateren dat de video is geblokkeerd omdat die islamieten kan storen. Wat vreemd is aangezien de enige bron over het leven van Mohammed de islamitische teksten zijn. Dat Mohammed een pedofiel, slavendrijver en terrorist was staat gewoon in de koran.

Vreetkonijn | 19-08-17 | 09:54 | 1

Kijk, het is heel simpel, als je zegt dat Mo een vieze pedo is, zie je dat fout en moet je het zien in de toen geldende tijdsgeest, voor b.v. een standbeeld van Michiel de Ruyter gaat dat tijdsgeest verhaal echter niet op natuurlijk, want blanke man, logisch toch?

zwellevertje | 19-08-17 | 10:07

Cloudflare is bang dat het publiek nu gaat verwachten dat ze meer naziwebsites neer gaan halen. En vervolgens racistische websites en websites met homograpjes etc. Daarom roepen ze nu mea culpa, niet omdat ze vinden dat ze teveel macht hebben, maar omdat ze geen zin hebben in lastig gevallen worden door het 'social justice' deel van het internet omdat ze oa. geenstijl als klant hebben

uch | 19-08-17 | 09:53 | 1

Websites met 'homograpjes etc'.?
Nog los van die homograpjes, waar vind ik de URL's van die websites met 'etc'?

chicago river | 19-08-17 | 11:21

Gooi de Braatolizer er maar weer in jongens!

Venter | 19-08-17 | 09:53 | 1

Hehe, ik moest er net aan denken, dat is lang geleden zeg.

sarcastro | 19-08-17 | 11:30

Een groot deel van het probleem is, denk ik, dat rechters in het verleden grote tech-bedrijven hebben veroordeeld wegens het niet zelf verwijderen van bepaalde content. De rechterlijke macht dwingt bedrijven dus om censuur te gaan toepassen. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling. De rechterlijke macht zou zelf de enige instantie mogen zijn die bepaald of iets wel of niet is toegestaan - aan de hand van de wet, niet aan de hand van een moreel kompas.

Trekhaas | 19-08-17 | 09:51

Ik vind de vrijheid om met Swastikavlaggen rond te lopen niet zo vreselijk belangrijk eerlijk gezegd.

Bigi Bana Boy | 19-08-17 | 09:49 | 7

Bigi Bana Boy | 19-08-17 | 10:24
Van belang is dat je tegenwoordig nogal snel het predicaat 'nazi' of 'fascist' krijgt toebedeeld. Dit heeft niets te maken met het daadwerkelijk met nazivlag wandelen, maar met beeldvorming en framing. Zoals trés cool al aangeeft, islamkritiek is al snel verdacht, want islamofobie, is fascisme, is nazi.

Law of the Land | 19-08-17 | 10:33

Nut heeft er niks mee te maken, vrijheid van meningsuiting moet juist gewaarborgd blijven zodat meningen die jou en mij niet aanstaan geventileerd kunnen blijven worden. Als het verbranden van vlaggen onder vrije meningsuiting valt dan het zwaaien met vlaggen ook. Dan kunnen we er allemaal kennis van nemen. De nazi's en de antifa's zijn van hetzelfde laken een pak, niet zelden lopen ze van de ene groep naar de ander. Wat bezielt deze mensen? Geen idee. Wat bezielt hooligans? Geen idee. Wat bezielt fans van Gordon en Joling? Geen idee. Maar ieder z'n mening. Het kan niet zo zijn dat vrijheid alleen geldt voor meningen goedgekeurd door Unilever en Ahold en dit alles afgedwongen door gemaskerd tuig op straat en propagandisten in de media. Ik leg persoonlijk de grens bij oproepen tot geweld maar als iets blijkbaar wel door de beugel kan is dat het te oordelen naar oproepen om deze of gene om te leggen vanwege een mening.

TheOneWhoKnocks | 19-08-17 | 10:47

Bigi, hoe verwerpelijk ook, dit soort volk mag ook gewoon op internet actief zijn. Aan de fatsoenlijk-linkse kant zijn er personen die GS ook walgelijk vinden. Het zal beginnen met het platleggen van rechts-extremistische sites en voordat je het doorhebt gaat GS ook op zwart. Overheidscensuur is altijd fout.

spanarchist | 19-08-17 | 11:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon geen onderscheid maken. Degene die betalen kunnen door de dienst beschermd worden. Klaar, scheelt ook een hoop gezeik.
Zit GS trouwens ook nog steeds achter CF?

Mastermattie | 19-08-17 | 09:48

Begrijpen ze zelf nu echt niet, dat ze op een glijdende schaal staan? Dat leven in een bubbel gevaarlijk is?

MarcS | 19-08-17 | 09:46 | 1

Ze hadden van meet af aan geen goed plan. Dat blijkt wel uit het hele verloop want met een goed plan krijg je mensen mee. Daar hoeft geen druk of geforceerde non democratische onzin op. Natuurlijk werkt het niet want het plan is niet goed en nu hebben ze niks maar er is niets zo dodelijk voor een politicus als het toegeven van ongelijk.

netniet | 19-08-17 | 10:31

De EU zal graag een 'deskundige' internetpolitie opzetten.

lingo star | 19-08-17 | 09:46 | 1

De veramerikanisering van het internet kan niet meer worden teruggedraaid.

litebyte | 19-08-17 | 09:49

Het moraal van het internet wordt bepaald door bedrijven als google, facebook, twitter en instagram. wie had dat nu ooit kunnen bevatten na al die jaren.. Ik zou zeggen blijf het lekker gebruiken!

Gelukkig is er nog het darkweb...(giechel)

litebyte | 19-08-17 | 09:46

Cloudfare zou gewoon sites moeten beschermen zonder naar de inhoud te kijken.

voldemort | 19-08-17 | 09:44 | 1

U denkt toch niet dat dit zonder druk is gebeurd?

litebyte | 19-08-17 | 09:47

Samengevat: geniet nog maar even van GS zo lang het nog kan.

Reviaan | 19-08-17 | 09:43

Internetpolitie. Fatsoenspolitie. Meningenpolitie. Religieuze politie. Gedachtenpolitie.

We dun goofed!

Law of the Land | 19-08-17 | 09:43

Ik denk, dat Cloudflare überhaupt geen websites zou moeten weigeren. Het is niet aan hen om "moreel verwerpelijke content" te bestrijden. Als de website strafbaar is, dan kunnen ze dat melden bij het OM en dan moeten die er een zaak van maken.

Trekhaas | 19-08-17 | 09:41 | 1

Precies, simpel.

maSs | 19-08-17 | 11:00

Heeft er nog iemand zo'n stencilmachine?

très cool | 19-08-17 | 09:39 | 1

Digitaal heet zoiets "darknet". Wat eerst het walhalla voor drugsdealers en pedofielen was, kan morgen noodzaak voor vrije nieuwsgaring worden. Waar het ook oorspronkelijk voor bedoeld is.

btw: wie met een goede baan durft nog zijn politieke mening te geven op zijn werk? En indien je leidinggevende bent: durf je het tegen klanten nog?
We zijn al verder op weg naar een totalitair systeem dan we allemaal beseffen.

New Quacka | 19-08-17 | 11:18

Ddossen is voor lellekerds met puisjes

tata1981 | 19-08-17 | 09:37

Een jaar of 20 geleden hadden we nul en generlei van dit soort problemen op het Europese continent. Waarom was dat ook weer en wat is nu exact de progressie ?

netniet | 19-08-17 | 09:36 | 4

40 jaar geleden was het daarentegen dezelfde ellende: Je mocht alles vinden als het maar links, "progressief", was ("Alle bezit is diefstal", weet je wel).
Enige verschil is dat de tieners toen te horen kregen dat ze toch vooral zo snel mogelijk met elkaar in bed moesten duiken.

frank87 | 19-08-17 | 11:19

Precies. Met name ten tijde van Janmaat en Fortuyn hebben we e.e.a. in al haar lelijkheid kunnen aanschouwen. En er is NIETS geleerd en ook niets veranderd. Kijk nu eens hoe Baudet onder de bus geflikkerd wordt. De meest vuige, vunzige insinuaties worden er aan de haren bij gesleept, echt alles wat ze maar kunnen vinden of bedenken wordt er bij gesleept. Zo bang dat ze zijn dat FvD echt voet aan de grond gaat krijgen.

We zien nu waar het allemaal toe leidt. Wat eens een mooi land/continent was is nu aan het veranderen in Libanon 2.0. Beiroet was eens het Parijs(!) van het M.O.. Zoek maar eens op foto's van Beiroet uit de jaren 60 en 70. Een modern land waar de vrouwen vrij over straat liepen met zonnebril en moderne kleding. Nu? Een islamitische helleput. Iran? Idem. Afghanistan? idem. En nu zien we steeds meer hoe de waarheid, ook al dendert hij in een 40 Tons truck over massa's mensen heen, niet benoemd mag worden. Déugen zullen we! Die socialistische heilstaat alla "1984" zal er komen.

Sjefke7807 | 19-08-17 | 13:04

Sjefke7807 | 19-08-17 | 13:04
Niets aan toe te voegen.

druipsmurf | 19-08-17 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken