Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Antifa-tuig vs. Theo Hiddema en Tom Staal

Geen betere manier om te bewijzen dat je tegen het fascisme bent dan illegaal vuurwerk afstekend door de straat te marcheren terwijl je een verslaggever die een normale vraag stelt voor zijn kanis probeert te meppen. De antifascisten van de Antifa verzorgden hun PR tijdens de solidariteitsmars voor #Charlottesville in Amsterdam gisteren op de hun kenmerkende wijze. Met geweld dus. En dat terwijl onze Tom Staal alleen maar wilde weten wat dat nou precies is, fascisme. Helemaal geen gekke vraag dachten wij. Dat vond Theo Hiddema ook, dus die gaf wel netjes antwoord. "Venijnige blikken, rancuneus, agressief, onverdraagzaamheid spat uit de ogen, vijandbeelden, mores leren, sla d'r op! Het ziet er heel onguur uit." U snapt het al, die stond gewoon te beschrijven wat er voor zijn neus gebeurde. Heeft ie gelijk, de Hiddemeister, en zijn de antifascisten de nieuwe fascisten? GSTV heeft de beelden, Neurenbergje spelen mag u zelf doen.

BONUS BOOS GENDERNEUTRALO

nooit meer dus

(Via)

Reaguursels

Inloggen

Hoi Felix Woudenberg, d'66 lid in de Gemeente Weesp. Ik heb een baan voor je die je vast zal liggen; omroeper bij de N.S. Maar we hebben wel een kledingvoorschrift; géén zwarte kleding en andere nazi-outfit. O ja, de bruine laarzen die je papa nog in de kast heeft staan mogen ook niet gedragen worden.

hans6100 | 19-08-17 | 18:09

Waarom is dat tuig bang voor herkenning? Wat hebben ze te verbergen? Ze 'strijden' toch voor de 'goede zaak'? Zou Tom die vraag de volgende keer kunnen stellen?
Ik weet het antwoord wel, maar ben wel benieuwd of die lowlifes de ballen hebben om daar ook voor uit te komen.

De_ontwarrende_man | 19-08-17 | 10:53

Ergens hoopte ik dat die afgestoken fakkel die hele groep fascistische en haatvolle klootzakken, met hun gezichtsbedekkingen, op nazi-geïnspireerde outfits en hun totale gebrek aan intelligente woorden, de hele groep in de hens zou zetten, het spandoek als een katalysator dienend om dat tuig goed af te fakkelen. Een mens mag dromen hebben nietwaar?

De_ontwarrende_man | 19-08-17 | 10:49

Dat zijn het echte tuig! Kogels en terreur komen meestal van links, of van Moslims!

Lexus01 | 19-08-17 | 09:32

Antifa zijn lieve mensen die voor vrede zijn.
Daarom brandschatten ze Hamburg en houden ze van moslims.

mallekater | 19-08-17 | 07:24

Ik ben persoonlijk anders ook een groot tegenstander van faffiffme...

Grob E. Boll | 19-08-17 | 00:37

Wat een domme mensen, het is eigenlijk zielig. Wat een IQ. Niet open staan voor een discussie of gesprek.

Apollo | 18-08-17 | 22:31

Toch moet ik even zeggen dat ik echt blij ben dat Tom Staal maanden geleden terugkeerde bij de GeenStijl. Echt een goede reportert. Fijne vent, inhoudelijk sterk, en niet gauw bang.

The_Undertaker | 18-08-17 | 22:16

Precies

Archon | 18-08-17 | 23:59

Zocht nog naar het meisje Verbaan tussen dat tuig , maar die heeft het waarschijnlijk veel te druk met haar worsten .

blauwe zander | 18-08-17 | 19:17

Nou, die sukkel kan zijn vriendje niet meer pijpen voorlopig als ik zijn stembanden hoor!!!!

hans6100 | 18-08-17 | 19:13

Mijn vriendje kan al tijden niet meer schreeuwen, maar pijpen doet ie nog prima.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 21:08

Die lelijke vrouw van het 2e filmpje komt nogal verward over. Daarom lijkt de link met D66 wel erg voor de hand liggend jha. Het zal je kind maar zijn. Nooit 1 woord over alle doden door moslimterrorisme maar finaal flippen over zwarte Piet. Precies dat soort volk. Om te janken maar dit soort "mensen" zit in de regering, rechtspraak, stichtingen, organisaties, besturen. Wen er maar aan.

Tutanchamon | 18-08-17 | 19:03

Als er een auto met een verward persoon erin op die groep zou inrijden zou ik het wel kunnen begrijpen. Man o man wat een tuig en vies en gevaarlijk volk. Als iemand die linksextremisten een flinke kaakslag zou meppen zou dat volgens de redenatie van Peter R wel OK zijn.

Tutanchamon | 18-08-17 | 18:22

Ben het niet vaak eens met Trump maar groot gelijk dat hij beide kanten veroordeelde. De fascistische antifa zijn niks dan neonazi's en horen beiden thuis op de lijst van terroristische groeperingen.

Deviant | 18-08-17 | 18:12

De jonkies van alt-links, -rechts en -religieus laten zich voor het karretje spannen van de ouwe lullen van hun resp. alt-clubjes. Deze oudere heren, veelal van stand *kuch*, beroepen zich op: b/Boeken, geschiedenis en/of vaderlandsliefde, maar het loont zeer waarschijnlijk de moeite om eens te onderzoeken of er nog een laag onder ligt. De laag: wie is er gebaat bij maatschappelijke onrust? De, zeg maar, follow the money-laag.
Ter illustratie en wederom alhier in beeld: @Fukallahalholland | 18-08-17 | 13:39.

Organische evolutie | 18-08-17 | 17:46

Het lijkt wel de plaatselijke psychiatrische inrichting die op buitenbezoek is.

Oepsie1234 | 18-08-17 | 17:20

Vroeger had men altijd een doel voor ogen bij demonstraties. De demonstraties tegen Vietnam bijvoorbeeld waren uiteindelijk een succes omdat het doel bereikt werd. De meeste anderen faalden, maar goed, dan had je in ieder geval geprobeerd je doel te bereiken. Maar, wat is het doel hiervan? Wat moet de maatschappij of de politiek doen om te zorgen dat die lui tevreden thuis blijven?

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 17:19

Net een prima interview gezien met Dinesh D'souza die beargumenteert dat fascisten -op een paar cosmetische puntjes na- toch echt hetzelfde zijn als extreemlinkse 'antifascisten': www.youtube.com/watch?v=mNrytSEyUoY

His Lordship | 18-08-17 | 17:19

Wel wat vervelend hoe hij ook de schuld van zo'n beetje alles bij de Democraten legt. De overeenkomsten in ideologische oorsprong is wel interessant. Laten we voortaan onderscheid maken tussen collectivisten en individualisten. Dat is duidelijker dan de links/rechts tegenstelling opnieuw interpreteren zoals hij doet. Maar zeker aan te raden.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 18:08

Die gender neutralio komt toch zeker wel uit een inrichting?

lanexx | 18-08-17 | 17:14

Ja. D66.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 18:11

Man man man de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg is goed te zien zo.

GrimreaperNL | 18-08-17 | 17:07

Wat leven deze demonstranten toch in een klein wereldje. Lekker veilig verborgen achter spandoeken en agressief gedrag.
En de vrouw begon goed met dat fascisme haat is, maar daarna sprak ze zichzelf muurvast.

Onderbuik2 | 18-08-17 | 17:01

Voor dergelijke lieden is het jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat. Even een week op bivak, goed voor het fysieke gestel en verruimt de geest.

therealbraindump | 18-08-17 | 16:50

Als ik de hiddemaister zie dan ben ik misschien wel voor het eerst echt blij dat ik een stem heb mogen uitbrengen.

P-unit | 18-08-17 | 16:42

"Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dat wie dan ook persoonlijk kwalijk te nemen. Mensen leven zo op van het gebruik van geweld en totalitaire systemen en dwang. Dat vinden ze zo mooi en zo lekker het zit kennelijk in de genen, ik kan het ook niet helpen. Je moet toch een beetje mededogen hebben met mensen die zo van de onvrijheid houden en dat ook willen verspreiden. Dat is een menselijke behoefte; niet te snel veroordelen."

Ik moet bij al die groepen fanatiekelingen altijd aan dit citaat van Hans Jansen denken.

nikolaos | 18-08-17 | 16:22

Zo he. Wat een mongolen optocht. De Hiddemeister duidt dit toch wel weer erg treffend.

npo | 18-08-17 | 16:11

Ik ben niet sociaal, behalve als het gaat om het sociaal vangnet.

vluchtelingallergie | 18-08-17 | 15:47

Jeugdig fanatisme en daardoor zwart-wit denken is niet zo gek. Maar zelf proberen na te denken, ja, da's een stuk moeilijker. Moet je aangeleerd worden, moet je jezelf aanleren. Da's het moeilijkst.
Salut les gars. Evocatus

Evocatus | 18-08-17 | 15:43

Ik had dat hele zooitje zó de gracht ingemept. Wat een wereldvreemd geteisem. Hoe is het mogelijk dat zulk raar volk zomaar los op straat mag lopen?

Pietje | 18-08-17 | 15:41

We leven in een vrij land. Geniet er nog maar even van.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 18:15

Die vervelo met die foto had vroeger een show bij de VARA. Men dacht toen nog dat hij grappig was. Adolf Jansen heet hij geloof ik.

Gulliver | 18-08-17 | 15:06

Wie is dat lijk dat ernaast zit? Die is zo te zien al een tijd dood ?

hans6100 | 18-08-17 | 18:50

heeft Trump toch gelijk.. geweld van beide kanten is niet acceptabel.. maar enkele in het westen meent dat Trump dient te zeggen.. rechts en extreem recht geweld mag niet van links wel!!

fikkieblijf! | 18-08-17 | 14:54

De enige fout die Trump maakte was dat hij zich niet meteen distantieerde van het geweld dat gepleegd werd door in dit geval extreem-rechts. Politiek is diplomatie en dat schijnt die Trump niet helemaal te begrijpen.

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 15:01

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 15:01
Geweld van rechts, waar het ook van links komt. Dat links geen auto de menigte in heeft gereden wil nog niet zeggen dat ze daar als heiligen bezig waren.

IPNP | 18-08-17 | 16:14

Antifa zijn de nieuwe fascisten... alles wat afwijkt van hun mening is rechts en fascistisch.
Zoals men tekeer ging in oa laatst Duitsland wordt t tijd dat antifa wordt aangemerkt als terroristische organisatie.

robdeventer | 18-08-17 | 14:47

Welnee laat die mensen toch lekker hun frustraties uiten. Komt die woede en agressie er ook een keer uit. En als zij over de schreef gaan door vernielingen aan te richten kan het strafrecht worden toegepast.

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 14:53

mohammmedtriplem, je kunt daags ook gewoon werken, raak je al wat energie kwijt. Ik werk in bouw en heb 's avonds helemaal geen energie meer over om nog iets te ondernemen. Dit volk werkt niet en is er alleen maar voor het handje ophouden en de boel vernaggelen.

slopertje | 18-08-17 | 15:35

Bij die extreme clubjes loopt ook een aantal ''psychiatrische patiënten'' mee. Links en rechts en die zijn in sommige gevallen niet eens in staat om te werken en zitten daarom in het sociale vangnet dat door jou en mij in stand wordt gehouden. De vraag is echter hoe lang dat allemaal nog betaalbaar blijft. Dat schijnen vooral die antifa's niet te begrijpen.

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 16:04

"Tav het lompenproleaat distantie betrachten", dat moet ik even laten bezinken.
Ik denk dat een deel van de FvD stemmerts dat ook nog wel even zouden moeten opzoeken wat dat precies betekent.
Net zo goed als mr. Hiddema de letterlijke definitie van fascisme wellicht ook beter even had kunnen opzoeken.
De kenmerken zoals hij nu opsomt gaan ook net zo goed op voor een demo van extreem rechts.
Maargoed, zoals iemand behept met een zekere mate van intelligentie, menselijkheid en een wansmaak voor kostuums eloqueert (is dat eigenlijk wel een werkwoord?) de Hiddemeister zich er wel weer uit.

D-Fens_1963 | 18-08-17 | 14:47

"Het Intellectueel lompenproletariaat" als je iemand quote dan graag accuraat. Dat die kenmerken ook opgaan voor extreem rechts is niet helemaal toevallig. Mr . Hiddema had het dan ook over antifascistisch fascisme.

bijna_raak | 18-08-17 | 15:28

@mis 14:47
Intellectueel lompenproleaat = geestelijk lompenproleaat.
Als u iemand wilt verbeteren graag grotere nauwkeurigheid betrachten aub.
Anders staat dat zo lomp.
Maaruh bedankt voor de reaktie hoor, en sorry voor de onzorgvuldige quote.
Kom net uit de nachtdienst weet u, nou ja, gelukkig bevinden we ons niet in de rechtzaal.

D-Fens_1963 | 18-08-17 | 15:55

Geweldig filmpje!
Hulde voor bikkel @TomStaal en hulde voor de prachtig verwoorde duiding van de heer Hiddema!

Trouwens, die genderneutrale schreeuwjongen van het tweede filmpje blijkt lid te zijn van D66 Weesp. weesp.d66.nl/mensen/felix-woudenberg/... (zie 'redactiepraat' Bart Nijman.
Moehahaha.

Marie Curieux | 18-08-17 | 14:38

Woehaha, volgens het interview heb je grote kans hem tegenkomen bij LARP evenementen.

solcama | 18-08-17 | 14:41

LOL, dit is ook leuk:
"Ik ben zo’n student die eigenlijk weinig studeert, maar tegelijkertijd wel beschikt over een rijk gevuld CV. Ondertussen speel ik computerspelletjes zoals: League of Legends en World of Wacraft. Ik reis het hele land door, een meeting in Groningen, Amsterdam, Rotterdam, Arnhem of Hengelo is voor mij eerder regel dan uitzondering. Maar ook tijdens een congress in Tilburg of een werkbezoek in Leiden, maak ik graag gebruik van mijn Studenten OV. Ik ben vannuit D66 kandidaat geweest, voor de Provinciale Staten van Noord-Holland."

Marie Curieux | 18-08-17 | 15:03

@Marie Curieux | 18-08-17 | 15:03
Je lacht nu. Maar probeer het grotere plaatje te zien. De gevestigde politieke orde bestaat voor een groot deel uit dit soort mensen!

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 15:53

Kom op jongens, wat een karikatuur zijn ze toch. Leeghoofdig meebrallen, geweldadige oppositie tegen vragen, treiteren, niet voor rede vatbaar, iedereen die anders denkt moet kapot. Het is toch niet te bevatten hoe schrijnend ironisch dit is. Doet me altijd nog het meest denken aan de 'Two Minutes Hate' uit 1984. Wat een dom vee.

Gehaktbalmetketjap | 18-08-17 | 14:38

Gelijke waanzin zal men ook kunnen waarnemen tijdens demonstraties van extreem rechts.
In aanleg verschillen de footsoldiers niets.

D-Fens_1963 | 18-08-17 | 14:33
-weggejorist-
Jean1 | 18-08-17 | 14:27

Volgens mij is die hele Antifa makkelijk onder controle te brengen met deugdelijk toezicht op de inname van hun medicijnen en afknijpen van de uitkeringen. Bovendien zou het de Nederlandse staat niet misstaan om geestelijk gehandicapten te beschermen tegen de ronselpraktijken van dat soort bewegingen.

Wachtmeester R | 18-08-17 | 14:26

Het probleem zit dieper. Meeste AFA fascisten zijn rijkeluiskindjes met een volledig verwrongen wereldbeeld. Hebben als kind geleerd dat de wereld van hun is en zijn vervolgens puberaal vergiftigd met links ideolisme. Zullen altijd dreinende pubers blijven die er niet mee om kunnen gaan dat andere mensen gelijk hebben.

Gulliver | 18-08-17 | 14:54

Een wagen varkensgier erover, uitvreters met een uitkering,god wat is dit een [ver]ziekt land .

fleurtje | 18-08-17 | 14:25

Typisch groepsterrormisme, verstand op nul, bek op oneindig gebral in de ruimte. Dat is facisme!

Carryon | 18-08-17 | 14:24

Ow,Ow,Ow, wat een niveau.

Bat-Adam | 18-08-17 | 14:23

Waarom zoveel aandacht besteden aan een groepje van een paar honderd idioten.?

Jezus_Boeddha | 18-08-17 | 14:12

A lot of hot air, if you ask me..

Fratello | 18-08-17 | 14:12

Gelukkig maar. Stel je voor dat ze het Rode Leger en de Stasi in gereedheid konden brengen.

Jezus_Boeddha | 18-08-17 | 14:18

@Jesus_B 14:18
Dat zou wel kunnen alleen heten ze nu anders.
Trouwens dat had 70-80 jaar geleden ook al gekund, dan hadden we hier waarschijnlijk precies een omgekeerde situatie gehad. Snapt u?

D-Fens_1963 | 18-08-17 | 14:28

Wat een eindbaas is die Hiddemeister toch :-)
en wat een wereldvreemd tuig is dat AFA toch, :-(

tata1981 | 18-08-17 | 14:08

Kan iemand mij vertellen wanneer dhr Van Jole afstand neemt van het geweld van zijn geloofsgenoten.
Ik wil hem namelijk steunen in deze zware tijden voor het AFA

Jacktheflipper | 18-08-17 | 14:00

Doet hij nooit.Heeft hypotheek.

swassannuf | 18-08-17 | 14:26

Aha. Ik snap het al. Fascisme is het stellen van kritische vragen.

Braboblanke | 18-08-17 | 14:00

Waar kijken wij naar op 2:12! Mag ik bedanken.

Fi-Bu-Bla | 18-08-17 | 13:57

Ik vind dat antifa niks meer heeft te maken met freesom of speech , maar meer met het aanzetten van haat en geweld, het loopt 9 van de 10 keer uit op een situatie waarin iemand of word belaagd of geslagen omdat diegene een tegengeluid geeft.
Ook ben ik van mening dat het voor iedereen beter is dat elke vorm van demonstratie georganiseerd door deze krakersbende gewoon moet worden opgetreden door de politie.
Hier word niemand vrolijk van, zon groep stinkende luidruchtige relschoppende krakers.

gijs geluk | 18-08-17 | 13:47

Zo in hun habitat zijn ze best wel zielig ,verstopt achter een doek of masker .
De zwartgemaskerd zijn herkenbaar aan het achtervolgen van het loopse wijfjes losertje. Inderdaad die zonder tandjes en het prozac oogopslagje.
zinloos leven ,... misschien toch wel iets te zeggen voor een ruimere levensbeïndigingsmaatregel , en daar stemmen ze dan zelf wel voor.
Dat plaatst de opmerking van gisteren van arrogander in een juist perspectief.
iets met ideaal en verdraagzaamheid .

medelmo | 18-08-17 | 13:46

Divide et impera een tactiek die al duizenden jaren aan de gang is. Ongelooflijk dat een hele hoop mensen dat nog steeds niet snappen. Ik geef toe, ik doe zelf ook geen ene dikke fuck!. Maar als je ergens je woede op moet richten dan is het de staat zij houden dit in stand.

Overtwar | 18-08-17 | 13:45

Dus er waren helemaal geen normale demonstranten?

ger1306 | 18-08-17 | 13:44

Er is dus niemand hier die het nog al provocerend en voorspelbaar vindt om op een stel dumbo's af te lopen en zinnige antwoorden te verwachten?
En er was niemand die wel gewoon antwoord kon geven?
Zal toch niet?

ger1306 | 18-08-17 | 13:42

De idioterie en ontsporing in optima forma.

ZwengelMeister | 18-08-17 | 13:41

Hallo stelletje kneuters die hun protest terugkijken op GS.
Ex blackblock - anarchist hier die in Genua was.
Jullie organisatie is heeft niets meer met AF of BB te maken, is niet grass roots en is niet meer gebaseerd op het commune denken.
Jullie leiders en organisatoren worden betaald via o.a. disruptj20.org en andere NGO's die beloven jullie proces en andere kosten te betalen. deze geven je een vrijkaart tot geweld.
Hebben jullie ook een psychopaat organisator die je verteld wat je moet doen en hoe je het best andere schade toe kan brengen? die je verbied als individu te spreken of denken?

iaw. jullie groep is gecomprimeerd & gereduceerd tot betaalde knokploeg van globaal kapitalisme.

Vraag je lokale organisator eens een overzicht van financiën en waar de poen vandaan komt en waarom zij alleen rond kunnen komen en waarom jij afhankelijk bent van de sociale bijdrage binnen jouw commune en hun "handouts" die je net in staat stellen te vreten van de vieze vloer waarop je slaapt.

vraag dat eens..

Zie hoe snel je verketterd word.
Niets is wat het lijkt en je goede bedoelingen zijn makkelijk prooi voor manipulatie binnen de groep. gooi je toekomst niet weg voor een paar beroeps protestanten binnen een sekte die verdienen aan jou onwetendheid.

Fukallahalholland | 18-08-17 | 13:39

Dit is een gevalletje 'interview door GStv en/of café Weltzschmerz'. Als hij/zij/jij wil dan. Anoniem van mij mag ook.

Organische evolutie | 18-08-17 | 17:34

Ben ik de enige die deze mensen vooral heel zielig vind daar ze duidelijk geestelijk beperkt zijn? Alsof je in een opvang voor het syndroom van Down een roze microfoon voor de neuzen van die lui houdt...

Spaanse Peetvader | 18-08-17 | 13:37

Ik vind dat je hier mensen met het syndroom van down behoorlijk tekort doet !

P.Aquarosa | 18-08-17 | 14:15

De mensen met Down-syndroom zijn overwegend heel erg lief. In die zwarte bende is geen goedheid te vinden.

Guido | 18-08-17 | 20:56

Ik zag de crème de la crème voorbijkomen. Een horde meelopende simpele onnozelaars die volledig zijn geïndoctrineerd door NOS, RTL, Jesse, Wijnand Duyvendak, Diederik Samsom en dat alles onder toezicht en naar genoegen van de VVD. Want de VVD, maar ook D66 zien niets liever dan dat FvD en PVV tot op de grond worden gedemoniseerd en zodoende weggevaagd. Dus VVD en D66 steunen de fascisten van de antifa. Om niet te spreken over het wegkijkend journaille en de spinnende media.

Frans Bierings | 18-08-17 | 13:29

AFA is een terroristische organisatie.
Het zijn terroristen die met steun van D66, SP, PvdA en GL boven de wet geplaatst zijn.
Net als de SA in Duitsland 1932.
In dit geval mag je heden en verleden 1:1 vergelijken.

Jacktheflipper | 18-08-17 | 13:28

Geef mij dan maar liever echte hippies. Beetje naïef misschien maar wel lief.

Simon_GS | 18-08-17 | 13:28

Helaas zijn het wel diezelfde hippies geweest die er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat we nu in deze situatie zitten. Juist door de naïvieve gedachte dat uiteindelijk iedereen vrede, liefde en vrijheid wil.

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 15:45

Umberto Eco heeft ooit eens de 14 punten van het fascisme omschreven. Leg je Wilders/PVV tegen die meetlat dan scoort die heel laag, op een schaal van 0 tot 10 scoort dat nog geen 3. De islam daarentegen scoort bijna een 9.
Maar daar hoor je deze linksche bruinhemden niet over, hypocriet zijn is immers een fundament van linkse politiek.
Winston Churchill zei ooit al eens: de nieuwe fascisten van de toekomst zullen zichzel antifascisten noemen. He was right.

FW Ta-183 Huckebein | 18-08-17 | 13:27

Mon Dieu, ayez pitié de moi et de ton pauvre peuple. Duidelijk waarneembaar zijn de doelgerichte agent-provocateurs.. Bedekt gelaat en uit het zicht aangevuld met nuttige onnozelen. Altijd zo geweest en zo zal het ook blijven. Deze laatste groep vangt altijd de klappen op, waardoor hun haatgevoelens alleen maar toenemen. De aanstichters zitten dan allang thuis en evalueren hun geslaagde opzet. Dat doen ze bij extreem links alsook bij extreem rechts. Zou Trump dat misschien bedoeld hebben? Theo Hiddema is een verademing.
Cheers Theo!

Een vrije paling | 18-08-17 | 13:23

en betaald voor wat ze opzetten door ?? de naam levert een joris op tegenwoordig.

medelmo | 18-08-17 | 13:39

Waar was de politie toen Tom geslagen en geschopt werd.....?

Hallo-32 | 18-08-17 | 13:22

Je ziet het, allen die daar lopen, leveren op geen enkele manier, een bijdrage aan de samenleving. De samenleving moet WEL bijdragen, aan HUN levens onderhoud.
Vandaar dat die "vluchtelingen" welkom zijn. Soort zoekt soort!

vluchtelingallergie | 18-08-17 | 13:15

Tot het geld op is voor hun uitkeringen, dan komt het besef.

Implants | 18-08-17 | 15:04

De gemiddelde burger weet niet eens meer op wie ze nou eigenlijk kwaad moeten zijn. Dat kan ik ze niet eens kwalijk nemen want dat is de grote truc van de overheid. Divide et impera. Iedereen en alles wordt tegen elkaar uitgespeeld. Mannen tegen vrouwen, links tegen rechts, zwart tegen wit, klein tegen groot, islam tegen christenen, hondenbezitters tegen niet-hondenbezitters en ga zo maar nog een tijdje door. De tolerantie van de gemiddelde Nederlander is al jarenlang tot het uiterste opgerekt. En binnenkort breekt het elastiekje.

Vespucci | 18-08-17 | 13:15

Als het uiteinde in het goede oog belandt ,is zelfs koning eenoog blind

medelmo | 18-08-17 | 13:41

Tsja, "De fascisten vd toekomst zullen zich anti-fascisten noemen" schijnt Churchill dan toch niet gezegd, maar ongetwijfeld gedacht hebben. En hij heeft gelijk gekregen. Wat ten tijde van Churchill de fascisten vd toekomst heetten zijn inmiddels de fascisten van nu geworden, helaas.

Poekieman | 18-08-17 | 13:14

En aan het einde van de avond maakt antifa de balans op: geprotesteerd, maar niets bereikt. Niets bespreekbaar gemaakt, gewoon wat gelopen en geschreeuwd en toen naar huis gegaan. Ego gestreeld en fantasiewereld netjes intact. Mooi, nu naar bed en morgen weer. Simpele dieren.

KeyofKnowledge | 18-08-17 | 13:12

Ik lach mij rot vanwege deze natte tosti's. Vooral over die ene schreeuwende pisvlek.

TRUMP | 18-08-17 | 13:11

Opeens zie je het. Ik begrijp nu eindelijk waarom AF Dekker de spreekbuis van (Anti) FA is...
Ze hebben gewoon niets eloquenters...

Rico Tampeloerus | 18-08-17 | 13:09

Bijwerkingen Ritalin
Bij het voorschrijven en gebruiken van Ritalin is terughoudendheid geboden, vanwege de ernst van de bijwerkingen. De meest voorkomende bijwerkingen zijn: Nervositeit Prikkelbaarheid Dysforiee

Stortkoker | 18-08-17 | 13:09

Facisme heeft een gezicht gekregen. Tijs van den Brink met een paardenstaart.

Reviaan | 18-08-17 | 13:08

Allemaal het resultaat van verkeerd geschiedenisonderwijs.

Drs. Paco P. | 18-08-17 | 13:07

Denk idd dat het een gezamelijk IQ van misschien 2 is ofzo... Ze hebben een handleiding nodig om de plee door te trekken. Kolere, het zal je vriendin zijn die je er in zo'n filmpie tussen ziet lopen!

Ouwe_Zwitsal | 18-08-17 | 13:05

tis eigenlijk wel wonderbaarlijk dat mensen zonder enige vorm van intelligentie zo overtuigd kunnen zijn van hun eigen gelijk! triest eigenlijk dat deze mensen een podium krijgen om hun hat te verspreiden zonder enige kennis van zaken!!

bArAbAts | 18-08-17 | 13:05

Zo die knakworst genderneutralo, ik weet niet of zn pa & ma geenstijl kijken maar ik vrees dat hij even langs de psychiater moet. Mijn intuïtie zegt dat hij het type is die over een paar jaar met een ak47 schietend door een winkelcentrum loopt. AIVD zeg niet dat u niet gewaarschuwd bent. Kan het ook mis hebben hoor.

ikdenkwat | 18-08-17 | 13:03

Met weemoed kijk ik terug op de tijd van de middelbare school; meerderheid was voor de CPN, PSP of de PPR, de rest waren allemaal fascisten (incl. de salonsocialisten van de Partij van de Acht zetels, alhoewel die "de Muur historisch gezien juist" vonden na een bezoekje aan der erste Arbeiter- und Bauernstaat auf deutschen Boden).

Enrique C | 18-08-17 | 13:02

Het kleurtje van mensen is maar zo'n secundair fenomeen. Het gaat om de associatie met een hele set aan culturele en religieuze eigenschappen die ermee gepaard gaan en over een lange periode zijn ontstaan. Racisme op zich is niets.

Reaganmania | 18-08-17 | 13:01

Die gender-whatever zal bij je op sollicitatiegesprek komen, zeg..

marcoplarco | 18-08-17 | 13:00

wie niet kan schrijven ,kan niet op gesprek

medelmo | 18-08-17 | 13:37

Dat zal niet gebeuren. Het is al lang duurzaam ongeschikt verklaard.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 13:38

Aan die laatste kan je goed aflezen wat je zo allemaal op kan lopen als je te lang op genderneutrale toiletten blijft rondhangen .

Castor12 | 18-08-17 | 12:59

Van die vent (?) op het einde ga ik nachtmerries krijgen vannacht. W, T, F.

poepkop | 18-08-17 | 12:58

Als ik heel nodig moet pissen zoek ik altijd een restaurant of station oid, want pissen op straat dat doe je niet. Toch maak ik voor Amsterdam altijd een uitzondering, en ik weet nu weer waarom.

skoftig | 18-08-17 | 12:58

Doe ik ook, als ik er kom. Gelukkig ben ik daar niet zo vaak, het stinkt daar echt naar pis. Gadverdamme!

Tuborg øl | 18-08-17 | 14:55

Ik kan mij niet voorstellen dat zij allemaal een dagje vrij gekregen hebben van de baas om te protesteren. Dus heb ik maar één conclusie, het zijn uitkeringstrekkers. Verder heb ik niet één antwoord gekregen van deze schreeuwers op de normale vraag van Tom Staal. De Bonus meneer heeft duidelijk psychiatrische hulp nodig en is het resultaat van de bezuinigingen op de gezondheidzorg. Verder vraag ik mij af wanneer deze van het pad af geslagen horde een protestmars gaat organiseren tegen de aanslagen van Allah aanbidders die niets leukers vinden dan onschuldige mannen, vrouwen en kinderen aan flarden te rijden in winkelstraten. Maar dat zal er wel weer niet gebeuren.

MoonBeebe | 18-08-17 | 12:55
-weggejorist-
bart2653 | 18-08-17 | 12:51

Die genderneutralo zal wel snel door zijn stem heen zijn. En wat een samengeraapt dom soepzooitje die zogenaamde antifascisten zonder baan

bart2653 | 18-08-17 | 12:51

dit krijg je als je mensen het recht op euthenasie ontneemt

eriksweet | 18-08-17 | 12:51

Onzin, het recht bij een voltooid leven bestaat nog steeds. En deze figuren die een wandelende Kaäba vormen, lijken mij redelijk voltooid.

Implants | 18-08-17 | 15:11

Het Bonus -Boos "ding" is duidelijk toe aan een psychiatrische instelling goeie dag zeg die is een partijtje maf. De psychopathologie komt definities te kort voor dit gevalletje.

DerkArie-ut-de-Achte | 18-08-17 | 12:48

Mooi filmpje van Tom Staal! Hij heeft wel lef om zich tussen dit uitschot te mengen. Redelijk veel mensen op de been ook. Allemaal een vrije dag genomen van het werk natuurlijk? Ik begrijp alleen niet waarom deze ware fascisten hun smoelen verbergen achter allerhande vodden ? Dat mocht toch niet van van der Laan? Zijn ze morgen ook allemaal bij de grote Moslim manifestatie op de DAM? Dan gaan er vele duizenden demonstreren tegen het islamitisch fascisme,

hans6100 | 18-08-17 | 12:47

Van der Laan denkt nu: na mij de zondvloed

Reviaan | 18-08-17 | 13:03

Tom Staal, Geniale reportage. Was er dan niemand die iets zinnigs kon/wilde zeggen? Het is nog erger dan ik al dacht met die lui.

Joffri | 18-08-17 | 12:46

Dat is wat ik ook telkens aan mezelf toe moet geven. Ik loop met vooroordelen rond, gebaseerd op wat ik in het verleden gezien, gehoord en aan den lijve ervaren heb, maar toch blijkt de werkelijkheid die vooroordelen ruimschoots te bevestigen. Hiddema kon dat tuig mooi omschrijven met de gevleugelde woorden "dit geestelijk lompenproletariaat". Het is elke keer weer erger dan je dacht. Kennelijk wil je ergens niet geloven dat dit tuig zo stompzinnig en zo eng intolerant is, en corrigeer je ongemerkt bij, totdat de confrontatie er weer is en je opnieuw vast moet stellen dat je vooroordelen nog aan de milde kant waren.

Schoorsteenveger | 18-08-17 | 12:59

Hulde aan Tom Staal dat hij in beeld brengt wat voor mensen dit zijn. Hoe dom ze zijn en hoe gestoord ze zijn. Allemaal GGZ klanten.

Rheia | 18-08-17 | 12:45

Genderneutralo, denk om je hart jonguh! Gaat niet go zo.

Enrique C | 18-08-17 | 12:40

Volgens mij is hij vergeten in de ochtend zijn Ritalinnetje in te nemen.

litebyte | 18-08-17 | 12:46

Gelukkig weer wat geleerd vandaag, dus iedereen die niet extreem-links is, is een fascist. Ben ik vanaf nu een stuk minder bang voor fascisten...

Pimol | 18-08-17 | 12:40

Ik wordt misselijk van de bonus. Eng genderneutraal iemand.

M_ams | 18-08-17 | 12:38

Hij/zij/het moest eens weten wat moslimextremisten (lees religieuze fascisten) van hem/haar/het vinden.

litebyte | 18-08-17 | 12:48

Laatst een policor kennis op bezoek gehad. Toen ze begon te oreren over fascisten vroeg ik of zij (neerlandicus) de definitie van een fascist (voorstander omverwerping democratie en autoritair regime volgens van Dale) kende. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ze kwam met een zodanig brede definitie dat je daar zelfs nog de hond van de buren onder kan scharen. Ze wist het dus niet en zei geirriteerd dat het niet om feiten gaat.
Ik zie hetzelfde in het filmpje. In plaats van een met feiten beargumenteerde discussie zie ik mensen die liever feitenvrij beuzelen met gelijkgestemde kwezels.

boccelullus | 18-08-17 | 12:37

boccelullus | 18-08-17 | 12:37
Dat zulke mensen uberhaupt welkom zijn bij jou thuis zeg...

Erectus Giganticus | 18-08-17 | 13:25

Ajax speelde ook thuis, hadden de AFCA hoolies geen zin in wat target practice?

Gen. Maximus | 18-08-17 | 12:36

Ik vind dit HET topic van het jaar.
Het maakt zo duidelijk dat links zijn slechts een houding is en nergens op gebaseerd.
Ze hebben geen idee, eigenlijk.

Carmelita | 18-08-17 | 12:34

Die Tom Staal deinst niet snel terug zeg. Die doet zijn naam eer aan. Veldwerkers als hij zijn zeldzaam. Als ik iets vrees dan is het wel om een anti-fascist tegen het lijf te lopen. Gelukkig dekt de vlag de lading niet.

bolletje kaas. | 18-08-17 | 12:34

Blijft dan ook weken in je kleding zitten...

Rico Tampeloerus | 18-08-17 | 12:37

't Is dan ook een Duitser.

Guido | 18-08-17 | 20:59

the walking dead

eriksweet | 18-08-17 | 12:33

Fascisme is een politiek systeem. Het is een Italiaanse uitvinding. Fascisten zijn diegenen die onderdeel zijn van dit systeem dat ultra nationalistisch, anti liberaal, anti democratie en anti communistisch is. De NSDAP in Duitsland hingen een ideologie aan, het nazisme en gebruikten later nadat Hitler aan de macht kwam het fascistische model van bestuur. Nog wat later had je de Perons in Argentinie die een bestuursstructuur gebasseert op fascisme op poten zetten en de nazi's uit Duitsland een veilig heen komen bezorden. En nog wat later had je Pol Pot en de Khmer Rouge die door de Vietnamesen de rode fascisten werden genoemd waarvan wij de volgelingen nog dagelijks in onze straten zien paraderen.

forecastle | 18-08-17 | 12:33

Die antifa-leden zijn in het algemeen gefrustreerde mensen die het maatschappelijk ook niet ver geschopt hebben en zich hebben verenigd in een groep om zich af te zetten. Datzelfde fenomeen zie je bij extreem-rechtse groepen als NVU. Het is niet meer dan een roep om aandacht door gefrustreerde lieden.

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 14:28

Gisteren Game of Thrones gezien, zo'n draak die overvliegt en de linies aardig uitdunt, zou dat duur zijn?

Behangdelul | 18-08-17 | 12:32

Jij de draak, ik de moeder der draken?

Tuborg øl | 18-08-17 | 14:52

Zie schele Anne Fleur niet voor de camera???????

hans6100 | 18-08-17 | 12:32

Ik dacht dat helemaal niemand nog de Powned website bezocht, maar blijkbaar is het Tom Staal toch gelukt om net die ene trotse reaguurder die daar nog rondhangt te vinden. Zo trots die ie de afdrukken ervan voor de camera wil laten zien.

Osdorpertje | 18-08-17 | 12:31

Tom verdient een standbeeld, zijn filmpjes daar kijk ik altijd naar uit, hij weet zich altijd goed te beheersen in vrij lastige situaties! Theo legt uit en zet de demonstranten een spiegel voor die ongewassen koppen, uitstekend verwoordt! Rutte zegt; leef vooral door. Ok; ik kots op de Islam.

VersatranSeriesF | 18-08-17 | 12:29

Het trieste resultaat van decennia lang NPO brainwashen onder het motto links (communisme, socialisme) is goed, en alles rechts daarvan is slecht.

"Mooi rood is niet lelijk" zoals men al >20 jaar geleden bij de rode arbeidersomroep de VARA propageerde rondom verkiezingstijd, en met dat "rood" werd natuurlijk niet alleen het rode potlood bedoeld...

Xirdalan | 18-08-17 | 12:28

Ik denk dat je aan die mensen geen aandacht moet besteden. Mensen die een extreme visie aanhangen (links, moslimfundamentalist, rechts) zijn zo vol van zichzelf dat zij niet vatbaar zijn voor rationele argumenten. Het heeft geen zin om met hen in discussie te gaan.

mohammmedtriplem | 18-08-17 | 12:27

Vraag me altijd af wat nu het doel is van dergelijke demonstratie. Je gaat echt geen mensen die het niet me je eens zijn overtuigen maar je zet wel een heel slecht beeld van je eigen beweging neer. Was dit een Pegida demo geweest dan hadden de kranten vol gestaan met foto's van de nazi's met gezicht bedekkende kleding, domme uitspraken en geweld.

Mr Ker | 18-08-17 | 12:20

Het zijn radicalen die alles in het werk stellen om te provoceren, instigeren en saboteren. Ze willen geen dialoog, ze willen gewoon alles kapot maken en iedereen hun wil opleggen. Vanuit die visie is het compleet logisch wat ze doen.

sarcastro | 18-08-17 | 14:00

"Antifascisten" zijn dus vooral hele laffe mensen die verstopt achter sjaaltjes en spandoeken 'refjoedjies aar welkum heer' door de stad lopen te schreeuwen en aan wie geen normale vraag gesteld kan worden.

Kameroudste | 18-08-17 | 12:18

Links lijkt nogal op een geestesziekte. moeten we ze niet allemaal in een gesticht in de bossen zetten tot ze normaal kunnen reageren ?

GerMonster | 18-08-17 | 12:21

Hahah prachtig filmpje!

Panos88 | 18-08-17 | 12:18

Toch weer vuurwerk en bedekte gezichten (zie bv 3:30) voorwaarde voor door laten gaan demonstratie zou zijn dat die niet zou mogen. Waarom dus niet ingegrepen?

cocktailsmaak | 18-08-17 | 12:17

Van der Laan wil zijn eigen nest niet bevuilen.

boccelullus | 18-08-17 | 12:50

Oh ok, wel voor die eene aanslag met 1 dode in Amerika een demonstratie tegen nazi's maar niets doen als in Spanje onze kinderen vermoord worden door aanhangers van de islam.

Als de neo nazi's net zoveel slachtoffers zouden maken als de moslims, dan was het land te klein. Walgelijk volk.

GerMonster | 18-08-17 | 12:16

Zijn ze nou zo dom of zijn ze echt zo dom....???

Relativeer een keer | 18-08-17 | 12:15

Het is simpelweg het institutionaliseren van groepsdenken in goed-fout.
Ze hadden ook kunnen zeggen: we hebben een bloedhekel aan mensen die zichzelf dagelijks wassen, 4-5 dagen per week werken voor de belastingdienst en graag de boel hier een beetje leefbaar willen houden. Maar noem dat soort fascisten en het lijkt ideologisch nog ergens op.

Rommelende Onderbuik | 18-08-17 | 12:19

Zijn ze nou zo dom of zijn ze echt zo dom....???

Relativeer een keer | 18-08-17 | 12:15

Als je dit tuig ziet lopen weet je meteen waarom we inn de toekomst migranten nodig hebben om geschoold werk te verrichten

bergsbeklimmer | 18-08-17 | 12:14

Safespace krakerstuig, gefaciliteerd door haatsite Joop.

Sweetlakecity | 18-08-17 | 12:14
-weggejorist-
hans6100 | 18-08-17 | 12:35

@DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 12:27
Jij werd ook niet weggejolood.......

necrosis | 18-08-17 | 13:00

Ik ben al voor de tweede keer weggejolood... en beide keren is het mij een raadsel waarom. Om nog maar te zwijgen van de irritatie dat je soms geen weerwoord mag geven of jezelf toelichten omdat het niet door het bord voor de kop komt. Ik ben er wel klaar mee.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha, "brabbel, brabbel en jij niet, dus jij moet wegwezen mafkees" en "Afblijven fasho!", fijne mensen die antifa. Echt verlichte modelburgers.

decadent degeneraat | 18-08-17 | 12:14

Op 1:47 wel mooi z'n witbalans naar de kloten.

Kameroudste | 18-08-17 | 12:12

@sinar2 | 18-08-17 | 11:29
Die gezichtsbedekking is puur om te voorkomen dat UWV ze herkent, of hun werkgever waar ze zich ziek hebben gemeld.
O wacht, zei ik 'werkgever'......

necrosis | 18-08-17 | 12:12

Wil je dat niet meer doen? Weer een halve keukenrol verspild om de koffie op te dweilen. En mijn monitor knapt er ook niet van op.

Kameroudste | 18-08-17 | 12:19

'geestelijk lompenproletariaat'
Dat vat het wel mooi samen ja.

Harry Turtle | 18-08-17 | 12:11

Wat zien die mensen er allahmaal ongezond uit, qua uiterlijk en zo.

Onze man in Mockba | 18-08-17 | 12:11

Meneer Hiddema vergat nog de termen 'onfatsoenlijk, bederfelijk, intolerant en agressief'.

Meneert | 18-08-17 | 12:10

Ah, het pus van de puist van de linkse kerk.. Wij hebben gelijk, dus we kunnen stoppen met nadenken en wie anders denkt dan wij is fascist.. Overigens Tom, je vroeg het en werd op je wenken bediend - zij het non-verbaal.

VP732 | 18-08-17 | 12:10

En daarom heb ik op Hiddema gestemd... Intelligent en dus welbespraakt (eloquent, voor de puristen).

ps. Weet die irritante kwal in het begin wel hoe slecht dat voor het milieu is, een inktjet printer? (En hoe hoog de marge is op dat vloeibare goud :))

Ad Hominem Tu Quoque | 18-08-17 | 12:10

Misschien is het een idee om die lui voortaan de fascisten van Antifa ipv anti-fascisten te noemen; dat dekt de lading namelijk een stuk beter.

hStripe | 18-08-17 | 12:09

Precies door dit soort dingen zijn ze zo als de dood voor Hiddema en Baudet , ze hebben geen inhoud, geen dialoog, ze lopen als drones zonder te weten waarom precies, ze zitten vol haat, zijn agressief, ook weten ze niet wat nu de echte nazi's en racisten zijn omdat ze het grootste deel van de wereld voor het minste of geringste besmeuren met die kwalificatie en hun eigen haat en intolerantie .
We hebben in de US gezien hoeveel echte nazi's, white power gekken en KKK er nog zijn en die voelen zich weer gesterkt doordat door deze net zo gestoorde dwazen ook gewoon volk met een andere mening tussen de nazi' gooien alsof die groep gigantisch groeit, ze zijn hun eigen vijand maar te dom om het te beseffen .

Castor12 | 18-08-17 | 12:09

Wat een stumpers...
Betere (anti)reclame kan je gewoon niet hebben!

Rico Tampeloerus | 18-08-17 | 12:09

Hulde echt petje af voor Hiddema.... gewoon erbij gaan staan en dan in werkelijk fantastische bewoordingen beschrijven wat hij ziet...!
En ook Tom... fantastisch hoe hij netjes vragen stelt.. en alleen zo al de domheid zelve uit de kast gelokt krijgt....
Ik stel voor dat we deze mensen ruilen voor echte vluchtelingen!! Zij hun zin, wij onze zin!

obseditas | 18-08-17 | 12:08

Heeft Van Der Laan al afstand genomen van de Antifa's? Als hij dit niet doet is hij het dus eens met hun verwerpelijke fascistische gedachtegoed, als je tenminste de logica tegen Trump door trekt.

Herr Zimmermann | 18-08-17 | 12:07

Nee, want dan is hij anti-anti-fascist en dus fascist.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 12:13

Antifacisten zijn linkse facisten. Niks meer of minder. Steken met gemak politieagenten in brand. En die laten zich ook in brand steken. Dat is het tragische.

Koonkluk Huis | 18-08-17 | 12:07

Ik heb echt oprecht medelijden met deze mensen.
Ze zijn zielig, kijken zielig, zien er zielig uit en hebben geen benul van wat ze roepen.

Pherocks | 18-08-17 | 12:07

Ik had die hindermeneer met zijn foldertje over verzuip-Syriërs echt even laten zwemmen in dat open riool genaamd 'gracht'.
En inderdaad, waar bleef het politieoptreden tegen vuurwerk, gelaatsbedekking, etc.
Volgende keer graag die demonstranten/ ruziezoekers allemaal de politiebusjes inknuppelen.

necrosis | 18-08-17 | 12:07

Op joop.nl uiteraard met geen woord gesproken over deze demo. Hiddema heeft gelijk. Deze mensen demonstreren tegen neo-nazis, maar ze zijn exact (!) hetzelfde als neo-nazis. De haat, de woede, het geweld. En het mag allemaal, niemand ( behalve FvD ) in de politiek spreekt zn schande uit.

lachenjoh | 18-08-17 | 12:05

Het zijn allemaal halve tamme die antifa gekkies. Ze wonen allemaal begeleid of zouden dat iig moeten......

chrisjuh | 18-08-17 | 12:05

Spiegeltje, spiegeltje voor mijn neus, wat fascisme is? Dat is mijn keus.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 12:04

Ik hoop dat Hiddema en Baudet op de hen kenmerkende, beschaafde wijze blijven roeren waar het stinkt. Het onderscheidt hen van politici die enkel hun slinkende electoraat naar de mond praten.

LJBrinkhorst | 18-08-17 | 12:03

Maar wat is nu de definitie???

TouchSmart | 18-08-17 | 12:03

Fascisme - 23 definities - Encyclo
www.encyclo.nl › begrip › fascisme

Pick one.

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 12:08

Voorstanders van omverwerping van de democratie en een autoritair regime.

boccelullus | 18-08-17 | 12:54

En dat linkse gajes wordt allemaal gesubsidieerd door de (r)overheid en de NPO...

Xirdalan | 18-08-17 | 12:03

Meneer Hiddema slaat toch wel de spijker op z'n kop. Begin steeds meer te overwegen om FvD te stemmen.

Kleinejongen | 18-08-17 | 12:02

Goh je meent het tot die conclussie zijn er meerderen gekomen (knipoog)

captain-caveman | 18-08-17 | 12:13

Heel eng, inderdaad, om die agressie en onverdraagzaamheid te zien van deze antifa's. Ik lees nergens hoe groot deze "solidariteitsmars" is, maar hij lijkt me uit hooguit een paar honderd mensen te bestaan.

En wat die lui helemaal "pathetic" maakt, is dat er ongeveer tegelijkertijd in Barcelona voor de tigste keer een paar "verwarde" muzelmannen dood en verderf zaaide met een busje als moordwapen.

Ik lees nu trouwens dat er nóg een aanslag was in Spanje. Het gaat tegenwoordig zo snel, dat het nauwelijks bij te benen is. Maar die fucking antifa's zullen vanavond vast niet opnieuw de straat opgaan om tegen deze moslimterreur te protesteren. Dan associeer je je alleen maar met Henk en Ingrid en Geert en Theo, en elke antifa weet dat je daartegen een bosje knoflook aan je voordeur moet hangen.

Dr_Johnson | 18-08-17 | 12:00

Onwillekeurig moest ik toch aan de term 'voltooid leven' denken. Ergens tussen de 300 en 600 keer.

Wat een kansloos en nutteloos zooitje bij elkaar.

Johnweer | 18-08-17 | 12:00

er is niet meer scherp geschoten hoor.

captain-caveman | 18-08-17 | 12:15

Geweldig! +veel!

Rene7559 | 18-08-17 | 12:27

Hahahahaha! Bij mij kwam de term 'Basketcase deplorables' opzetten.

(voor diegenen die het Engels minder machtig zijn: een 'basketcase' is iemand die geestelijk compleet doorgedraaid is en niet meer te redden valt)

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Pegida vraagt netjes een vergunning aan, niemand loopt met gezichtsbedekking, en toch wordt hun het demonstreren onmogelijk gemaakt door een samenwerking tussen AFA en burgemeester.
Dit tuig demonstreert zonder vergunning, gezichtbedekking, vuurwerk, één en al aggresiviteit en van der Laan vindt het allemaal best.
Misschien kunnen er toch wat vraagtekens gezet worden bij de heligverklaring van deze burgemeester.

spanarchist | 18-08-17 | 11:58

Heel simpel,van der Laan was vroeger de advocaat van VRANKRIJK op een gracht van dat zooitje en zorgde er voor dat de politie daar niet naar binnen mocht.Jammer dat hij zo ziek is maar hij heeft gefaalt in alles daar in Mokum

roodborstje1 | 18-08-17 | 14:00

Wordt er al iets en ergens een demonstratie georganiseerd tegen het islam geweld? Mag toch wel burgemeester? We beloven geen vuurwerk te gooien, geen maskers te dragen, en geen geweld te gebruiken. Met een week allemaal naar de Dam of zo. Ik ben erbij!!

hans6100 | 18-08-17 | 18:58

Ze zijn dommer dan ik dacht...

momusopus | 18-08-17 | 11:56

Op deze manier bericht het ANP (nieuwsbron val alle media) over deze demonstratie. Zoek de verschillen tussen de GS-repo en dit policor ANP-staatsbericht, en trek uw conclusie:

ANP: 'Volgens de politie was het contact met de antifascisten goed, ging het er gemoedelijk aan toe en zijn geen arrestaties verricht. Met spandoeken en vlaggen liepen de mensen door de stad. Burgemeester Eberhard van der Laan had eerder op de dag toestemming gegeven voor de demonstratie, al keurde hij het af dat die niet vooraf was aangemeld bij de gemeente. De betogers moesten zich houden aan een aantal extra voorwaarden: zo mochten ze geen gezichtsbedekkende kleding dragen en niets in brand steken. Ook mocht geen vuurwerk worden afgestoken, maar dat gebeurde wel.' EINDE ANP.

pissebed | 18-08-17 | 11:55

Dat linkse tuig is nog te stom om te poepen. We gaan het heel gezellig krijgen in de toekomst, links&Islam

Supernerd | 18-08-17 | 11:55

Zie het failliet van Amsterdam. Een stel no-brainers met het historisch besef van een rotte banaan.... en dan de immer eloquente Hiddema, die daar ook gewoon durft te lopen als kamerlid. Ik zeg, hulde voor Hiddema. Dat hij nog lang dit soort figuren een spiegel mag voorhouden.

PijlVader | 18-08-17 | 11:55

Discussie en extreem-links. Dit was bij voorbaat kansloos.

HetPhantom | 18-08-17 | 11:54

Discussie en extreem-links. Dit was bij voorbaat kansloos.

HetPhantom | 18-08-17 | 11:54

Die man die steeds die foto voor de camera hangt, zou geweldig zijn als straatverkoper, geen ontkomen aan!

Borrom | 18-08-17 | 11:53

In Tom zijn schoenen had ik de camera even laten uitzetten en de beste man naar de tandarts doorverwezen.

Ben Hetzat | 18-08-17 | 13:21

Weinig echt lekkere wijven

RickTheDick | 18-08-17 | 11:53

Ze doen het voor een tientje z/c

hans6100 | 18-08-17 | 19:02

Hulde voor Tom Staal.

Lewis Lewinsky | 18-08-17 | 11:53

En dat op de dag dat dat mensen die echt handen en voeten geven aan de fascistische ideologie weer huis hielden, dit keer in Barca.
Die wijven op het einde hebben echt teveel drugs gebruikt na 1968.

LJBrinkhorst | 18-08-17 | 11:51

Poosje over nagedacht, en ik weet het denk ik. Dit zijn mensen die niet veel hebben/kunnen. Ze bedoel(den) het ooit goed, maar het is uit de hand gelopen.

Ze zoeken een nobel doel in hun leven, en wat is er nou heldhaftiger dan tegen Nazi's en "fascisten" zijn. Echter, ze begrijpen zelf niet helemaal wat fascisme is, waardoor een stropop ontstaat waar men een soort blinde haat op loslaat. Zwart/wit denken. "Ben je niet met ons dan ben je de vijand".

Daarom zijn deze mensen ook niet voor rede vatbaar, hun morele kompas is in de war.

Nobel doel, plank misgeslagen.

harry21 | 18-08-17 | 11:50

Kortom, het zijn lossers. Presteren niets in de maatschappij en schreeuwen daarom maar letterlijk hard om aandacht.

druipsmurf | 18-08-17 | 17:11

Pijnlijke leegte aldaar. Hoop toch dat er een paar tussen zitten die denken kut, toch maar eens wat argumenten bedenken/googlen.
Nog opgetreden tegen de overtreders van het vuur(werk) verbod trouwens? Ook voor de burgemeester die meebuigt en ze faciliteert heeft men geen respect, maar dat is geen verrassing meer. Dergelijke zwakte wordt altijd uitgebuit.

noerg | 18-08-17 | 11:49

Allemaal laag opgeleid, werkloos, kansloos en met een bijzonder eenzijdige historische kijk op de samenleving.
Ik zou ze allemaal van harte De Goelag Archipel van Solzenitsyn aanraden. Dan kunnen ze ook een lezen dat fascisme niet altijd gepaard gaat met hakenkruizen en haat tegen buitenlanders.

ZegMaar | 18-08-17 | 11:46

Hiddema heeft gelijk; ik weet zeker dat ik niet gelukkig word met die protesteerders als buren.

metagod | 18-08-17 | 11:46

Dat tuig van de richel kan zich dat alles maar permitteren omdat ze de politiek en media meehebben in hun grote strijd tegen Wilders en Baudet.

komtdatschot | 18-08-17 | 11:45

Dat tuig van de richel kan zich dat alles maar permitteren omdat ze de politiek en media meehebben in hun grote strijd tegen Wilders en Baudet.

komtdatschot | 18-08-17 | 11:45

De huidige leden van politiek en media zijn zelf ook vaak zo begonnen.

sarcastro | 18-08-17 | 13:48

Antifa=AMtifa, Amsterdamse (linkse) tyfus fascisten, waar de rest van Nederland z'n neus voor ophaalt. Volgens mij een grotendeels Amsterdams probleem!
Ik heb ze hier in Rotterdam eigenlijk nog niet echt meegemaakt.

BadLieutenant | 18-08-17 | 11:45

Nee, in Rotterdam maak je weer andere dingen mee.

sarcastro | 18-08-17 | 13:47

Gisteren had ik een leuke discussie met mijn vrouw. Ik zei ze moeten het verbieden. Mijn vrouw zei "dat helpt niet. Alleen uitroeien helpt". O nee dat ging over de islam...

watergeus | 18-08-17 | 11:45

De vredelievende mensen van links. Niks extreem aan en gewoon doorgaan, strijden voor de goede zaak. een heilstaat met alleen maar linkse ideeen.

Willy Keutel | 18-08-17 | 11:42

Wie het hardst schreeuwt heeft gewonnen, verwende kudtkinderen.

MogeWijEveOvergeve | 18-08-17 | 11:41

Heerlijk dhr Hiddema zo relaxed , relativerend en vooral met intelligente antwoorden. Daar kunnen ze bij antifa nog wat van leren.

xiuxiu | 18-08-17 | 11:41

Waren ze nog pontificaal door de Schilderswijk in Den Haagistan zijn gelopen, zou ik er heel misschien nog wel de lol van inzien.

BenBack | 18-08-17 | 11:39

Ze hadden beter gisterenmiddag over de Ramblas kunnen marcheren

Frietje_Oorlog | 18-08-17 | 11:41

Iedereen wil ergens bij horen, de makkelijkste groep om bij te horen is een groep die met geweld de straat op gaat. Lekker anoniem, achter een masker en een vlag, geen discussie voeren maar slaan.

DommeNeger | 18-08-17 | 11:39

Hiddema zegt het wel leuk. Wat deze mensen zijn weet ik niet, maar ik heb de verdenking dat de meerderheid van hen een outkiering heeft en ik weet zeker dat zij gebaat zouden zijn met kalmeringsmiddelen. De samenleving moet zo min mogelijk last van ze hebben.

JvanDeventer | 18-08-17 | 11:39

Ik heb een WO-opleiding , FVD gestemd mijn hele leven gewekt en helaas sinds 1 juni een ww-uitkering. Wilt u mij aub niet met dit soort leeghoofden asscocieren. BVD.

BartChabotopspeed | 18-08-17 | 11:54

Er is een groot verschil je hebt mensen die noodgedwongen een uitkering krijgen omdat ze werkeloos of afgekeurd zijn.
Als je altijd hard gewerkt hebt schaam je je ervoor dat je moet trekken. Het heeft mij 3 jaar gekost om te acepteren dat ik nooit meer kan werken naar een ernstig bedrijfsongeval.
De genoemde outkiering trekkers hierboven misbruiken het systeem waar wij de klos van zijn.
Ben stiekem jaloers dat jij wel kunt soliciteren en weer werken.
Veel succes met soliciteren het gaat je lukken weet ik zeker!

captain-caveman | 18-08-17 | 12:12

Een AFA vertrouwde mij toe dat hij een uitkering heeft om het proletariaat een hak te zetten.

boccelullus | 18-08-17 | 13:07

Wie liepen er nou ook al met fakkels?? Oh, wacht......

nick.name | 18-08-17 | 11:38

Schreeuwgekkies blijven gekkies, jong en lekker rellen, komen misschien nog wel tot inkeer of raken ondergesneeuwd in de GGZ. Echte griezel is Hindermeneer. Dat is er zo eentje die in de Lubjanka met een begripvolle glimlach je doodsvonnis tekent.

kapoerewiet | 18-08-17 | 11:38

Dat snap ik wel bij jou

Poppo van Ulvinga | 18-08-17 | 11:42

Die viel mij ook al op ja. Mijn god wat een waanzin straalt er uit die ogen. Maar dat geldt trouwens voor al die lui hoor. Hun denkbeelden zijn compleet wereldvreemd en buiten elke realiteit. Maar er is niemand die ze stopt en daarom denken ze dat ze het gelijk aan hun zijde hebben. Ik dacht niet dat ik ooit nog eens zo zou gaan denken, maar ik prijs de dag dat ik beelden zie van dit soort lui die er wat realiteitszin ingeramd krijgen door een nog veel grotere groep ongemaskerde burgers die dit facistische geweld (laat anti maar weg) niet meer tolereert.

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 11:54

Het valt me altijd op hoe ongelofelijk dom en schaapachtig deze debielen reageren op simpele vragen, als ik verdomme 3 minuten op Wikipedia zoeken en facisme onderzoek zou ik een steekhoudend argument kunnen vormen. Het zou intellectueel oneerlijk zijn, maar het zou me lukken.
.
Dat ze zelfs dit niet kunnen getuigd van het feit dat het domme schapen zijn, stoottroepen van de marxistische persuasie, met veel plezier ingezet en gedoogd door het establishment; anders was het zooitje namelijk kort en klein geslagen en in de boeien gegooid na de eerst bivakmuts of vuurwerk vertoon.

HaatAth3ist | 18-08-17 | 11:38

Hahaha, scherp gedaan hoor @Tom Staal.
Dit zijn inderdaad totaal hersenloze, aggresieve roeptoeters,
die zorgelijk veel gelijkenis vertonen met een fascistische beweging,
zoals Hiddema ook netjes verwoordt.

hotmint | 18-08-17 | 11:38

PS @Tom hulde dat je je niet zomaar uit het veld laat slaan. Letterlijk!

hotmint | 18-08-17 | 11:39

Wat een aanfluiting. Maar die Hiddema is een baas. Ik sluit mij aan bij zijn stelling.

Voorbeeldige_Burger | 18-08-17 | 11:38

Fascisme, socialisme, communisme, het zijn allemaal verschillende verschijningsvormen van de oproep tot solidariteit met een totalitaire overheid die tot in details regelt wat gezegd kan worden en wat een strafbaar meningsdelict is.
Kenmerkend in de beginfase is de straatterreur door agressief opererende bendes die alle tegenstanders zonder enige motivatie als onmensen wegzet en op grond van deze "onmenselijkheid" geweld aan doet. Terwijl de politie toekijkt en de media het geheel goedpraten.

De geschiedenis herhaalt zich telkens opnieuw, maar nooit precies zoals de vorige keer. Dat maakt het proces blijkbaar onomkeerbaar.

Jan Passant mk2 | 18-08-17 | 11:38

... waarom denk je dat dit soort lui het altijd opneemt voor moslims? Islam is niets anders dan de Arabische variant van socialisme, overgoten met een religieus sausje. Het is niet voor niks dat Adolf Hitler (nationaalSOCIALIST) islam bewonderde en als veel geschiktere godsdienst zag voor zijn soldaten dan het christendom.

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 12:03

Klopt helemaal, het zijn juist de 'conservatieven' die voor echte vrijheid gaan, kleine staat, echte vrijheid. Alleen heeft links Hitler geschaard onder rechts om zand in de ogen te strooien.

Lyin Ted | 18-08-17 | 12:05

@Lyin Ted | 18-08-17 | 12:05
Tja, Adolf is natuurlijk wel een beetje het zwarte schaap van de socialistenfamilie. Maar in de kern was hij natuurlijk gewoon een socialist. Na WO2 werden dan ook veel door de nazi's ingevoerde sociaal-economische zaken gewoon overgenomen. Voorbeelden? Het College van Rijksbemiddelaars, de ontslagvergunning. De naoorlogse gezondheidszorg was gebaseerd op het Ziekenfondsbesluit uit 1941. De Organisatie Woltersom (werkgeversorganisatie) die pas in 1955 werd opgeheven. En dat zijn maar een paar voorbeelden.

Nog niet overtuigd? Hitler was Jesse Klaver vér voor: meteen in 1933 een verbod op vivisectie, in 1934 gevolgd door een verbod op de vossenjacht. De oprichting van diverse Nationale Parken. Hitler zelf was vegetariër en geheelonthouder en aanhanger van homeopathie. Het eten van volkorenbrood, streekproducten en groenten en fruit van het seizoen werd gepromoot. SS-leider Himmler bezat zelfs iets wat je tegenwoordig een eco-boerderij zou noemen. Wederom: en dat zijn maar een paar voorbeelden.

Jezus van Nazareth | 18-08-17 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn grootvader vertelde mij ooit hoe de WA door de straten van Amsterdam marcheerde en wat voor tuig dat was. Als hij dit gehad gezien had hij een flashback gehad. Beschamend.

brutus68 | 18-08-17 | 11:37

Mijn grootvader heeft 3 jaar lang overleefd in een werkkamp in de oorlog. Zijn jongere broer die mijn opa idoleerde is uiteindelijk agent geworden in Amsterdam en dat jaren lang gedaan in de jaren 60 en 70. Hij heeft dus meegemaakt wat er met die stad is gebeurt door de cultuur die ontstaan is daar en alhoewel hij op alles insloeg tijdens de hippie rellen bij het schoonvegen van de dam in 1970, had hij wel altijd respect voor het algemene gedachtengoed van deze mensen, net als mijn grootvader en mijn hele familie.

Ik ben echter blij dat beide mannen nu al enkele jaren dood zijn, want zij zouden zich kapot schamen voor wat er de afgelopen jaren uit deze beweging is gekomen. En zij zouden in AFA direct de Fascisten herkennen waar zij claimen tegen te zijn.

Devlonir | 18-08-17 | 11:51

Het lijkt me toch nu de hoogste tijd dat enigszins intelligente mensen met wat historisch besef en hang naar waarheidsgetrouwheid zich met de inhoudelijke kant van schoolboeken gaan bemoeien.

Rommelende Onderbuik | 18-08-17 | 11:37

Wat is fascime? Een systeem waarbij de hardste roeptoeter bepaalt wat goed en fout is en knokploegen tegen andersdenkenden inzet. Nu optiefen, vuile fascist! Wou je soms klappen?

DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 11:37

Ik zie domheid, heel veel domheid. De mensheid degenereert.

Draaideurcrimineel | 18-08-17 | 11:37

Daarom worden die rooie rakkers ook wel een regressieven genoemd.

sarcastro | 18-08-17 | 13:40

die demonstranten zijn geworden wat ze helemaal niet wilden zijn. He, dat is van dat liedje

GoedenMorgenDezeMorg | 18-08-17 | 11:36

Van der Laan.... Leuke vent, maar van alle praatjes vooraf komt toch weinig terecht. Geweld, gezichtsbedekking en vuurwerk. 't was er allemaal..

Tom Hagen | 18-08-17 | 11:36

Je moet die formulering over de gezichtsbedekking nog maar eens teruglezen, dat was een heel lafhartig geformuleerde zin waar je alle kanten mee op kon.
Uit het parool: Over gezichtsbedekking schrijft de burgemeester aan AFA Amsterdam dat dit niet is toegestaan "als dit gepaard gaat met gedragingen met het kennelijke doel om de orde te verstoren of strafbare feiten te plegen."
En wat heeft deze groep eigenlijk ooit gedaan om toch savonds te mogen demonstreren? Geen moer. Men kan of wil het niet voorkomen dus buigen ze.

noerg | 18-08-17 | 12:04

iets met in /op tapijt gerolde spandoeken??
fakkels en vuurwerk.
Onzaligverklaring over jezelf afroepen , maar als links maar gesteund wordt.
Amsterdam , wie wil er nog zijn ?

medelmo | 18-08-17 | 13:27

Extreem rechts: trappen naar onderen en likken naar boven.
Extreem links: likken naar onderen en trappen naar boven.

steekmug | 18-08-17 | 11:35

Lijkt me eerder andersom. Het establishment in Nederland is door en door links.

kapoerewiet | 18-08-17 | 11:44

steekmug is een beetje solidair met Afa. Dat is niet strafbaar, zoals bewegingen als Afa het tegendeel WEL graag zouden willen bestraffen. En dat ook doen, zodra zij macht krijgen.

Jan Passant mk2 | 18-08-17 | 11:57

@Jan Passant mk2 | 18-08-17
Totaal niet solidair met AFA maar wel met Fons Jansen.

steekmug | 18-08-17 | 13:20

Kaal scheren en met pek en veren het land uit trappen.

taylor 1000 | 18-08-17 | 11:34

Geweldig van Tom dat hij laat zien wat een vreselijke uilskuikens het zijn, allemaal zich verbergend achter een zelf geknutselde doek weten ze echt niet wat fascisme is, het is het het domste volk wat er rondloopt, Amsterdam zit er vol mee!

lanexx | 18-08-17 | 11:34

Zijn er dan helemaal geen winkels geplunderd?

henk vintage | 18-08-17 | 11:34

Dat is wel opmerkelijk. Meestal worden dit soort gezelligheidsgelegenheden georganiseerd in de buurt van een plaatselijke Apple-store.

Rommelende Onderbuik | 18-08-17 | 11:39

Tja, je hebt de goeden en de slechten. Als je de wereld zo indeeld dan is het vvanzelfspreked dat je zelf bij de goeden hoort en de rest met een andere zienswijze is dan natuurlijk slecht. Omdat je zelf aan de goede kant staat is vanzelfsprekend alles geoorloofd tegen het slechte. Wie dat niet als vanzelfsprekend beschouwd is verdacht. Zoiets, op meerdere groeperingen toepasbaar.

Mark van Leeuwen | 18-08-17 | 11:33

Haatzaaiende sadisten die te laf zijn om hunne bakkes te tonen.

doskabouter | 18-08-17 | 11:33

Die extreem-linkse luizen en vlooienbrigade van AFA is echt compleet de weg kwijt. Amsterdam is hierbij een "Hamburg" in wording. Dit tuig is naast die niet nader te noemen ideologie een gevaarlijk spanningsveld in Nederland.

T-Max | 18-08-17 | 11:32

Als deze beroepsdemonstranten de koppen kaal zouden scheren zie ik weinig verschil met ultra rechts.

DasNouJammer | 18-08-17 | 11:32

Behalve dat ultra rechts tot op heden zelden geweld initieert

Ben Hetzat | 18-08-17 | 13:05

Het begin is toch best goed, er is een club al lopende in beweging maar het gevolg klopt niet. Deze mars heeft veel meer doorgang nodig en wel tot de Spaanse, Italiaanse of Griekse kust. Onderweg kan men dan nog allerhande volk oppikken als gelijkgestemden, paarse broeken en bakfietsen en een scala aan Europese politici. Aangekomen op het strand kan men dan één van de Timmermans-ferries nemen, naar islamitisch gebied of donker Afrika. Al naar believen kan men daar schreeuwen dat het er te zwart is, dat homsuelen en alle andere genders geaccepteerd dienen te worden, dat men recht heeft op gratis geld en meer van dat soort aanverwanten. Doe dan.

netniet | 18-08-17 | 11:31

Mooie reactie van Hiddema, en ook het enige juiste.
Ik begrijp dat er in het filmpje van TS geknipt is maar ik word niet vrolijk van mensen die zich, volledig in het zwart bedekt met rood/zwart/witte vaandels in een testudo van spandoeken begeven en naar alles uithalen wat ze even een vraag stelt.
Als normale migrant/vluchteling zou ik niet heel blij zijn met vrienden als dit.

Graaisnaaiert | 18-08-17 | 11:31

Q.E.D. dat is dus fascisme.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 11:30

Ja wat wil je, een inhoudelijke discussie zit een middagje onbezorgd gratuit deugen en ondoordachte leuzen scanderen alleen maar in de weg.

Harry Turtle | 18-08-17 | 11:30

Het blijft interessant om te zien hoe het oorverdovend stil blijft in AFA kringen als er weer eens zoveel doden zijn gevallen door moslim terreur.

In dat geval is er blijkbaar niks aan de hand. Ies koeltoer of zo.

James Lastig | 18-08-17 | 11:29

Dit is gewoon facisme pur sang. Ze juichen nog net geen aanslag op Joden toe maar we hebben in Hamburg kunnen zien dat een Kristallnachtje 2.0 helemaal niet vreemd voor ze is. Zullen we gewoon maar - als fatsoenlijke mensen - vanaf nu vaststellen dat Linksnazi's ook gewoon Nazi's zijn, net als Rechtsnazi's en ze op een gelijke manier in de media en justitieel behandelen?

Graaisnaaiert | 18-08-17 | 11:36

Waarom hebben er zoveel een masker op als ze toch vinden dat ze voor een goede zaak demonstreren? Of is het gewoon omdat ze bij voorbaat al van plan zijn te rellen en te vernielen en niet herkend willen worden?
Daarom gewoon maskers bij elke demonstratie verbieden en gasten die ze toch dragen direct oppakken.

sinar2 | 18-08-17 | 11:29

Sowieso moet er een wet op gezichtsbedekking komen. In dit land benaderen we elkaar met het woord en open vizier.

kapoerewiet | 18-08-17 | 11:30

Er is al een wet op gezichtsbedekking, probleem is dat het toch gedoogd wordt om the mossels niet voor het hoofd te stoten.
Als je er religie bij sleept gelden wetten niet meer. Je weet toch.

Ben Hetzat | 18-08-17 | 13:02

Hiddema legt uit wat fascisme is, en die AFA iq-lozen bevestigen het meteen.

me,myself and IK | 18-08-17 | 11:28

"Geestelijk lompenproletariaat" Die ga ik onthouden.

brutus68 | 18-08-17 | 11:27

Wat verwacht je nou van lieden met maar 1 hersencel, dom gedrag is het resultaat. Die gasten daar laten waar ze thuis hoort, links dus.

FreeVogelaar | 18-08-17 | 11:26

Ordinaire haatkoppen. Walgelijk dat een AT5 een dergelijk gezelschap promoot.

pissebed | 18-08-17 | 11:26

Uit de Dikke van Dale: po­li­tiek sys­teem be­rus­tend op ul­tra­na­ti­o­na­lis­ti­sche, cor­po­ra­tis­ti­sche, au­to­ri­tai­re en on­ver­draag­za­me (m.n. an­ti­com­mu­nis­ti­sche) be­gin­se­len.

Hiddema heeft behoorlijk gelijk met zijn beschrijving.

LaPachanga | 18-08-17 | 11:25

Antifa zijn de Sonderkommandos van Einsatzgruppe Fingerfrans

Poppo van Ulvinga | 18-08-17 | 11:25

"Geestelijk lompenproletariaat!" Geweldig,die Hiddema! Die houden we erin.
Voorheen; provo's,kabouters,krakers en ander links uitschot of was het afschot?

Eendragtmaaktmagt | 18-08-17 | 11:24

Oppakken, veroordelen en tewerkstellen deze chronisch ontevreden uitzuigers.

DrumPiet | 18-08-17 | 11:24

Wie wat te verbergen heeft, verbergt zijn gezicht. En deze lui hebben hun ondraagzaamheid en latent facisme te verbergen. Het neo-fascisme: andermans meningen desnoods met geweld het zwijgen willen opleggen.

knerf | 18-08-17 | 11:24

ho ho de waarheid is niet van belang , er is tenslotte al een kant gekozen;-)

medelmo | 18-08-17 | 13:23

Ik heb het artikel gelezen en ben geneigd het te geloven. Waarom? Omdat iets vergelijkbaars eerder is gebeurd in Charlottesville bij een eerdere demonstratie. Toen ging het om een doodsbange vrouwelijke vrachtwagenchauffeuse.
dailycaller.com/2016/09/21/truck-drive...

gaffelbaard | 18-08-17 | 14:46

Dit is gewoon tuig! Dom tuig...

Wat ben ik blij dat ik rechts ben dan, en ook met schrijven want dat is links niet te doen!

Mentale Retardatie | 18-08-17 | 11:23

lol @ Hiddema: "Dat je ten opzichte van dit geestelijk lompenproletariaat distantie moet betrachten"

Boetsj | 18-08-17 | 11:23
-weggejorist-
skylos | 18-08-17 | 11:22

Sja, als de media maar solidair zijn (en dat zijn ze doorgaans), dan kom je er als extreem linkse activist altijd vanaf als "vreedzaam demonstrerende burgers". Zolang je niemand vermoord tijdens je vreedzame beklag.
Of misschien zelfs dan ook nog wel, de bakens worden steeds verder verzet in het linkse landschap.

Jan Passant mk2 | 18-08-17 | 11:22

Aanmatigend, jezelf als eeuwig gepamperde blanke Amsterdamse uitvreter solidair verklaren met systematisch benadeelde donkere Amerikanen. Zeker omdat er geen enkele poging zal worden gedaan om de positie van de donkere Amerikaan in het zuiden van de States te verbeteren, maar het alleen een PR-campagne over hun rug betreft.

Sjors W. | 18-08-17 | 11:21

Juiste analyse. +1

DrumPiet | 18-08-17 | 11:25

Decadent een middagje demonstreren. Veel uiterlijk vertoon en geen inhoud. Fashistisch dus. Hulde aan Tom Staal. Hij ontmaskert zoals het een goed journalist betaamt.

Peniskokertje | 18-08-17 | 11:29

Volgens de media is het rustig verlopen. Als er een rechts-denkend persoon wordt aangehouden wegens een t-shirt, en er een bom-dreiging is vanuit links voor een rechtse demonstratie dan is het onrustig verlopen.

yade | 18-08-17 | 11:21

Begin eens met ze geen antifascisten te noemen maar gewoon fascisten.

sinar2 | 18-08-17 | 11:20

Volgende media is het rustig verlopen. Als er een rechts-denkend persoon wordt aangehouden wegens een t-shirt, en er een bom-dreiging is vanuit links voor een rechtse demonstratie dan is het onrustig verlopen.

yade | 18-08-17 | 11:20

Wat een dom spul bij elkaar, als je zo dom bent, snap ik dat je je gezicht wilt verbergen.

Ko Ranzig | 18-08-17 | 11:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken